Het grote "Ik Wil Een Digicam Hebben"-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.654 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06
Ik heb even een vraag met betrekking tot het kopen van een digicam. Ik kijk al weken naar de Canon S30, en ik ga um volgende week (krijg ik weer salaris >:)) dan eindelijk bestellen.

Maar is het verstandig om een digicam nou online te bestellen of niet? Ik zie hem nu voor 659 Euro staan, en dat scheelt toch wel een hoop geld vergeleken met in de winkel. Ik heb wel een beetje de voordelen en (evt.) nadelen op een rijtje gezet:

voordelen:
- camera op voorraad = snel thuisgeleverd
- stuk goedkoper dan in de winkel

nadelen:
- camera kan beschadigen bij vervoer? (of valt dit mee?)
- bij beschadiging of defecte onderdelen moet camera opgestuurd worden --> duurt lang.

Maar wie heeft er ervaring met online kopen? Weet iemand me precies te vertellen WAAROM ik gerust een digicam online kan bestellen? Het scheelt gewoon 150 Euro, dus ik bestel natuurlijk het liefst online :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op vrijdag 10 mei 2002 11:10 schreef DenMan het volgende:
Ik heb even een vraag met betrekking tot het kopen van een digicam. Ik kijk al weken naar de Canon S30, en ik ga um volgende week (krijg ik weer salaris >:)) dan eindelijk bestellen.

Maar is het verstandig om een digicam nou online te bestellen of niet? Ik zie hem nu voor 659 Euro staan, en dat scheelt toch wel een hoop geld vergeleken met in de winkel. Ik heb wel een beetje de voordelen en (evt.) nadelen op een rijtje gezet:

voordelen:

nadelen:
- bij beschadiging of defecte onderdelen moet camera opgestuurd worden --> duurt lang.

Maar wie heeft er ervaring met online kopen? Weet iemand me precies te vertellen WAAROM ik gerust een digicam online kan bestellen? Het scheelt gewoon 150 Euro, dus ik bestel natuurlijk het liefst online :)
Online kopen is niet zo risicovol als velen denken. Natuurlijk moet je wel bij een betrouwbare winkel bestellen (daar hebben we de pricewatch voor).

Je kan een winkel bij jou in de buurt bestellen, maar voor garantie ga je toch eerder contact met de fabrikant opnemen dan met de winkel. (waar denk je dat die winkels hun kapotte dingen naar doorsturen?)

De verpakking waar de camera's in zit, is zeer stevig, en de camera zelf zit ook wel stevig vast, mits het originele verpakking is natuurlijk.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:57
in de pricewatch bij de zaken waar je hem eventueel kunt bestellen goed kijken wat hun beoordelingen zijn bij de shopsurvey. heb gekeken naar die van webvoordelig.nl en daaruit blee dat hun service wel in orde was, daar heb ik toen zelf nog wat van mee mogen maken en dat was wel zo.

nem niet een zaak waaruit blijkt dat ze het erg druk hebben enzo.
Als je bij een goeie zaak koopt dan zit alles wel goed ingepakt en je camera ligt als het goed is ook in bubbeltjes papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

En een S30 kan wel tegen een stootje hoor ;)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post hier mn vraag maar ff, wil geen nieuw topic starten, hoewel ik vind dat deze niet echt actief is =\.. Maar ik zoek een digicam, minstens 3MP, goede macro, aantal (hoef nou ook weer niet superveel) instellingen. Maar wat ik vooral erg lekker vind is een zoom. Nu zat ik te kijken naar de Minolta D5 met 7x bijvoorbeeld, maar die schijnt batterijen te slurpen, en vrij heet te worden, hetgeen mij niet zo aanspreekt.. Ik vraag me alleen af of die minpunten opwegen tegen die 7x. Of moet ik de Fuji 6900 met 6x zoom nemen, of wachten tot de S602 uit is? Maar ik wil er nu zo graag een, wacht al zo lang en kijk er naar uit enzo ;). Of valt er met die grotere zoom toch nauwlijks stabiele fotootjes te schieten? In dat geval maakt het misschien niet uit? Of kan ik beter een betere 3/4MP toestel nemen, en een andere lens erop zetten? Of is dat ontzettend duur? Kortom, veel vraagtekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-09 20:05
wat is het beste voor 200€?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Op vrijdag 10 mei 2002 23:20 schreef Vaagheit het volgende:
wat is het beste voor 200€?
Misschien is het ff verstandig als je erbij zet wat je graag wilt (opties e.d.) voor dat geld. Op deze manier is het voor ons een beetje moeilijk te zeggen wat het best is voor jou...

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:40 schreef dabar het volgende:
Ik vraag me alleen af of die minpunten opwegen tegen die 7x.
Warmteproductie valt reuze mee. Heb de Dimage5 nu zo'n twee weken icm IBM microdrive. Ik heb me ingesteld op het stroomverbruik (neem genoeg reserveaccus mee) en ben zeer te spreken over de resultaten. Een dijk van een camera!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 11-09 20:05
Op vrijdag 10 mei 2002 23:37 schreef DenMan het volgende:

[..]

Misschien is het ff verstandig als je erbij zet wat je graag wilt (opties e.d.) voor dat geld. Op deze manier is het voor ons een beetje moeilijk te zeggen wat het best is voor jou...
ach jah.. macroshots lijken me wel cool maar niet per se nodig
gewoon beste wat ik kan krijgen, wil wel beetje resoluties natuurlijk :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 23:38 schreef Pureoptical het volgende:

[..]

Warmteproductie valt reuze mee. Heb de Dimage5 nu zo'n twee weken icm IBM microdrive. Ik heb me ingesteld op het stroomverbruik (neem genoeg reserveaccus mee) en ben zeer te spreken over de resultaten. Een dijk van een camera!!
Hmm.. en hoe zit het met de zoom? Staar ik me niet blind op die lekkere zoom van 7x? Valt er wel wat redelijks te schieten zonder statief? Ik hoop dat er nog meer mensen dit topic nog steeds lezen en ook op al die andere vragen iets weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 10:33 schreef dabar het volgende:

[..]

Hmm.. en hoe zit het met de zoom? Staar ik me niet blind op die lekkere zoom van 7x? Valt er wel wat redelijks te schieten zonder statief? Ik hoop dat er nog meer mensen dit topic nog steeds lezen en ook op al die andere vragen iets weten ;)
Aangezien hij op telestand nog vrij lichtsterk is (f3.5) valt er onder redelijk licht nog heel goed mee te werken. Bij minder goeie lichtomstandigheden is een statief aan te raden, maar dat hoeft niet zo'n groot lomp ding te zijn, je hebt hele handige ministatiefjes. BTW die 7x OPTISCHE zoom was voor mij een heel zwaarwegend argument om nu net voor de Dimage5 te kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Mensen. Ik heb een budget van 810 euro om een digicam all-in (camera, geheugen en voeding) aan te schaffen. Ik heb nog nooit een eigen camera (analoog / digitaal) gehad, maar heb wel interesse in fotografie. Ik ben actief met grafisch ontwerp en ook in m'n vrije tijd maak ik graag foto's (van m'n vriendin bijv. :))...

In welke richting zou ik moeten gaan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik hoor hier veel goed verhalen over de S30 en dat moet toch wel lukken voor 810 eurooootjes :)

Canon Powershot S30..Euro 661.50 (webvoordelig.nl)
Xtra accu..................Euro 79.41 (webvoordelig.nl)
Compact flash 128mb...Euro 69.00 (shop.tweakers.net)
------------------------------------
Totaal......................Euro 809.91

Mooi prijsje dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Minolta Dimage S404 (4 megapixels) kan voor dat bedrag ook, en is ook een goed type, of de Dimage 5 (3.3 megapixels, maar wel 7x optische zoom), die laatste is iets duurder.

De S404 komt op 559 euro, de 5 op 677 euro. Plus nog accesoires dan, maar dat blijft wel onder de 810 euro.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Heeft er iemand al ervaring met de Minolta Dimage F100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 10:14
hey

ik heb een budget van ongeveer 700 euro, iets meer mag ook.
ik zoek een goede digitale camera, 4 megapixel hoeft niet perse.. liefst in de 3, das toch voor professioneel thuisgebruik?

ik lees goede dingen over canon s30..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hduijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09-2022
Op vrijdag 10 mei 2002 18:40 schreef dabar het volgende:
Ik post hier mn vraag maar ff, wil geen nieuw topic starten, hoewel ik vind dat deze niet echt actief is =\.. Maar ik zoek een digicam, minstens 3MP, goede macro, aantal (hoef nou ook weer niet superveel) instellingen. Maar wat ik vooral erg lekker vind is een zoom. Nu zat ik te kijken naar de Minolta D5 met 7x bijvoorbeeld, maar die schijnt batterijen te slurpen, en vrij heet te worden, hetgeen mij niet zo aanspreekt.. Ik vraag me alleen af of die minpunten opwegen tegen die 7x. Of moet ik de Fuji 6900 met 6x zoom nemen, of wachten tot de S602 uit is? Maar ik wil er nu zo graag een, wacht al zo lang en kijk er naar uit enzo ;). Of valt er met die grotere zoom toch nauwlijks stabiele fotootjes te schieten? In dat geval maakt het misschien niet uit? Of kan ik beter een betere 3/4MP toestel nemen, en een andere lens erop zetten? Of is dat ontzettend duur? Kortom, veel vraagtekens.
Volgens mij is het inderdaad lastig om stabiele foto's te schieten met 6 of 7x zoom.. zelf heb ik er al last van met 4x zoom.

Gelukkig is hier een vrij simpele en niet al te dure oplossing voor. Koop een klein statiefje, deze zijn al voor +/- 19EUR te koop in de winkels en waarschijnlijk nog veel goedkoper te krijgen online.

Wil je echt zoom zoek dan eens met google op de crystalvue sharpshooter in combinatie met een nikon coolpix 995 of andere camera (lens kost +/- 150$) de optische zoom op een coolpix 995 gaat dan van 4x naar 32x (met zo'n zoom heb je dan ook echt wel een statief nodig!)

De Nikon Coolpix 995 heeft ook een erg goede macro en is 3MP er zitten extreem veel opties op maar op automatische stand is het ook erg goed foto's schieten. Wat wel een nadeel kan zijn is dat de camera nogal groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 13:49

ChUcKiE

Dus........

Wat vinden jullie van een tweede handse Sony FSC-F505, uit 1999 met Carl Zeis lens en 5X optische zoom?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Ik heb afgelopen vrijdag bij de Aldi die Medion Camrecorder gekocht en deze bevalt me prima :) Zo te zien (maar misschien hier al bekend) gaat het om een Samsung Camrecorder aangezien die van Samsung indentiek is aan de Medion + gaf XP aan dat het een Samsung was ;) Weet iemand hier toevallig welke Samsung het precies is ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 13:49

ChUcKiE

Dus........

Kun je met zo'n camcorder nou een beetje fatsoenlijke foto's maken?
Wat is het opslagmedium ervan?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:52
Hallo, ik wil me ook maar eens een digicam aanmeten, volg al enkele maanden alle foto's, zeer interessant allemaal. Aangezien ik nog maar net begin wil ik geen superdure cam, ik twijfel momenteel tussen de Fuji FinePix 2800 Zoom en de Canon PowerShot A40. Ik begrijp dat de A40 wat meer handmatig laat instellen, wat me op zich leuk lijkt als ik wat beter wordt (leuke nachtfoto's met lange sluitertijd zien er grappig uit)? Kan iemand wat meer over de verschillen tussen deze 2 toestellen kwijt? Bij voorbaat dank :)

[edit: ik wil zeker nachtfoto's en foto's 's avonds binnen maken, misschien dat iemand daar iets over kan zeggen /edit]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54
Op maandag 13 mei 2002 12:52 schreef ChUcKiE het volgende:
Kun je met zo'n camcorder nou een beetje fatsoenlijke foto's maken?
Wat is het opslagmedium ervan?
De kwaliteit van de meeste foto's van een camcorder is 800.000 pixels en dus minder dan een 1,3 MP. De nieuwste (en duurste) camcorders hebben inmiddels een kwaliteit van
1,3 MP. Het opslagmedium is bij de goedkopere digicamcorders op het bandje en bij de ietsjes duurder op een apart opslagmedium (sony heeft memorystick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Op vrijdag 10 mei 2002 11:10 schreef DenMan het volgende:

voordelen:

nadelen:

Ik heb een maand of vijf geleden een S30 online gekocht bij Fotoking in Duitsland.

Alles liep perfect. Camera en toebehoren kwamen in de beloofde termijn aan. Maar toch is er een nadeel.
Mijn S30 heeft een heel irritante hot pixel. Nou zou ie terug moeten naar Duitsland voor reparatie onder garantie.
De kosten voor het versturen zijn naar mijn weten voor eigen rekening en het duurt allemaal nogal erg lang.

Achteraf had ik mijn S30 toch liever bij een life winkel gekocht. Dat kan een hoop gedoe schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Jah... ik wil ook een digicam hebben :7
alleen mijn budget is wat beperkt €300.-
duz... het liefst met lcd...
(gewoon de beste die ik voor dat geld kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 15 mei 2002 18:24 schreef Mmore-323 het volgende:
Jah... ik wil ook een digicam hebben :7
alleen mijn budget is wat beperkt €300.-
duz... het liefst met lcd...
(gewoon de beste die ik voor dat geld kan krijgen :)
Als je 20 euro meer kan missen, heb je de Canon PowerShot A40, een heel leuk cameratje (http://www.tweakers.net/pricewatch/26657)

Voor € 315 heb je de Fuji FinePix 2600 (http://www.tweakers.net/pricewatch/22070), komt ook aardig uit de tests voor zijn geld dan.

Ook een Kodak DX3700 behoort tot de mogelijkheden met een prijs van € 311 (http://www.tweakers.net/pricewatch/19675)

Of een Minolta DiMage E203 van € 308 (http://www.tweakers.net/pricewatch/22422)

Allemaal best leuke cameraatjes hoor, dus ik zou eens reviews van bovengenoemde typen lezen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Okee jongens... wat zal ik doen? Ik heb vandaag mijn loon gehad, heb nu 1200 Euro op de bank. Ik zit erover te denken om morgen naar de Mediamarkt te rijden in Amsterdam en dan de Canon S30 te halen.

Goed plan of niet? Ga ik plezier hebben van deze cam? Of gaat het 1 grote miskoop worden? Ik heb verder nooit een toestel gehad maar wil me wel in de fotografie verdiepen denk ik :) help me! +/- 750 Euro is best een hoop geld namelijk :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Niet online
Zal et in turkije goedkoper zijn die cams?,
zal et slim wezen om er dar 1 te kopen?
Bedankt nog trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor €249,- heb je bij de funprice de fuji finepix A201, een super perfecte camera.

Voordelen:
-16 MB smartmedia card
-2Mpix
-zuinig en op 2 batterijen

Nadelen:
-zijn er volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

mensen mensen, ik heb er een appart topic over geopend maar werd doorverwezen naar dit topic.

Ik wil dus een vrij degelijk toestel waar ik wat leuke kiekjes mee kan maken, hoeft geen hypermodern 6341 megapixel cameraatje te wezen, 1.3 is denk ik genoeg, ik doe er namlijk niets anders mee dan de vakantie en feest kiekjes maken. Ben geen hoogstaande fotograaf :)

Er MOET een LCDtje opzitten om plaatjes terug te kijken en mikken. Kunnen mensen er een verhaaltje over vertellen en zeggen wat jullie het leukste lijk, met meeste waar/features voor het geld

Had er een paar gezien die me wel wat lijken:

-Fuji FinePix 1300 E 179,-
-Olympus Camedia C-100 E 194,-
-HP PhotoSmart 215 E 179,-
-Fuji FinePix A101 E 199,-
-Kodak DX3215 E 208 (toch wel de max)
-Diverse trust en dat soort merken cameraatjes, vrij goedkoop, maar dat kan haast och niets wezen?

Allemaal 1.3 of hoger toestelletjes geloof ik, welke lijkt jullie het leukst voor de centen of zijn er leuke aanbiedinkjes op het moment?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Op woensdag 15 mei 2002 19:44 schreef DenMan het volgende:
Okee jongens... wat zal ik doen? Ik heb vandaag mijn loon gehad, heb nu 1200 Euro op de bank. Ik zit erover te denken om morgen naar de Mediamarkt te rijden in Amsterdam en dan de Canon S30 te halen.

Goed plan of niet? Ga ik plezier hebben van deze cam? Of gaat het 1 grote miskoop worden? Ik heb verder nooit een toestel gehad maar wil me wel in de fotografie verdiepen denk ik :) help me! +/- 750 Euro is best een hoop geld namelijk :)
ok, niet moeilijk doen, gewoon kopen dat ding! :z

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Op woensdag 15 mei 2002 19:44 schreef DenMan het volgende:

Ik ben van plan volgende week hetzelfde te doen, ik heb me de laatste weken behoorlijk in verdiept. En in de prijsklassen en in deze categorie heb je denk ik de beste camera! S30 Rocks! toch :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Op donderdag 16 mei 2002 11:28 schreef Mystikal het volgende:

[..]

Ik ben van plan volgende week hetzelfde te doen, ik heb me de laatste weken behoorlijk in verdiept. En in de prijsklassen en in deze categorie heb je denk ik de beste camera! S30 Rocks! toch :?
Ja ik vind van wel. De cam heeft een mooi design, hij is niet al te groot, veel instellingen waar je mee kan klooien en de foto's zien er goed uit. Verder hoor ik hier vooral (eigenlijk alleen maar) positieve verhalen over de S30 en de reviews op het internet liegen er ook niet om. Dus ik ga voor deze cam :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

ik wil een digitale cam gaan kopen en zit aan 1 van deze te denken :

http://www.ricohzone.com/Product_RDCi700.html

http://www.fuji.nl/prod/digicam/601/index.htm

http://www.kodak.com/global/en/digital/easyShare/dx3900/dx3900.jhtml

welke zouden jullie nemen en waarom ? en welke juist niet en waarom ??? of zou je geen van deze nemen en welke dan ???

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Wil iemand misschien ook nog reageren op mijn vraag (vorige pagina) dat ik twijfel tussen de Canon A40 en Fuji 2800Z? Zou ik wel heel fijn vinden :)

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Op donderdag 16 mei 2002 20:59 schreef Gugger het volgende:
Wil iemand misschien ook nog reageren op mijn vraag (vorige pagina) dat ik twijfel tussen de Canon A40 en Fuji 2800Z? Zou ik wel heel fijn vinden :)
Als ik ze naast elkaar zet op dpreview: de A40. De A40 heeft een aantal extra instellingen die em IMHO interessanter maken: meer ISO-instellingen, belichtingstijd tot 15 seconden ipv 1/2 seconden (denk aan die funky nigh-shots :P), meer handmatige overbelichtingsinstellingen, owjah en compacter. Maargoed...dit is mijn mening he..ik zou zeker voor die A40 gaan.

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 12-09 13:12
Ik wil maximaal 700 Euro uitgeven

Ik zat zelf te denken aan de Minolta Dimage S404
Maar ik lees hier ook een hoop positiefs over de Canon S30

Dus, welke van de twee?

Of heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Op vrijdag 17 mei 2002 09:35 schreef rellehenk het volgende:

Dus, welke van de twee?

Persoonlijk ken ik de Minolta niet, maar ik heb gister een Canon S30 gekocht en ik ben er echt superblij mee. Veel instellingen, goede kwaliteit foto's: echt een prachtding.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
Op vrijdag 17 mei 2002 02:07 schreef _sNaRs_ het volgende:

[..]

Als ik ze naast elkaar zet op dpreview: de A40. De A40 heeft een aantal extra instellingen die em IMHO interessanter maken: meer ISO-instellingen, belichtingstijd tot 15 seconden ipv 1/2 seconden (denk aan die funky nigh-shots :P), meer handmatige overbelichtingsinstellingen, owjah en compacter. Maargoed...dit is mijn mening he..ik zou zeker voor die A40 gaan.
Thnx, dat gevoel had ikzelf ook al :) Hoe is de A40 met macro's trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op vrijdag 17 mei 2002 09:35 schreef rellehenk het volgende:

Dus, welke van de twee?

Sja, de S404 is een 4.0 Mpixelcam, de S30 een 3.3 mpixel... had de S30 ook niet 3x optische zoom? De S404 heeft iig 4x zoom (optisch). Verder schijnt de S30 ook een licht-blauwe waas over de foto's te hebben, maar dat heb ik alleen van reviews...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Laatst online: 02:33
ik moet een cadeautje voor mn pappie kopen, hijz morgen jarig dus er is haast bij, dus wie weet waar ik in omgeving zwolle - elburg een goede camera van ongeveer 200-250 eurootjes kan kopen?

Wat raden jullie me aan, van die macro shots lijken me erg cool, dus daar hecht ik wel waarde aan, en je moet er wat mee kunnen zoomen en wat spelen met de belichting lijkt me ook erg grappig.
Wat raden jullie me aan, 1,3 megapixel of meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 11:41 schreef Gugger het volgende:

[..]

Thnx, dat gevoel had ikzelf ook al :) Hoe is de A40 met macro's trouwens?
De macro focus range van dat ding is 16cm. Wat dat betekent is (*disclaimer* dit is zoals ik het opvat): als je een lineaal fotografeert, is het kleinste stukje wat je in beeld kan brengen 16 cm. Met andere woorden: je zult nooit een scherp beeld helemaal kunnen vullen met iets wat kleiner is dan 16cm. Dit is niet echt om over naar huis te schrijven, m'n Cybershot f505v kan dingen val 2cm beeldvullend fotograferen (maarjah daar zit dan ook een joekel van een lens op). Die macro focus range van de 2800Z is 10 cm, dus iets beter dan de Canon.

Overigens haal ik al deze wijsheid van www.dpreview.com hoor, echt goeie site voor de fotografie-n00b :P

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
heeft al iemand een antwoord op mn vraag, sorry dat ik zo opdringerig ben en zo ongeduldig etc, maar ik moet over een paar uurtjes al gaan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Zeg ik wil eigenlijk wel een digicam kopen...! Maar welke is de goedkoopste met zo'n preview beeldschermpje?

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op vrijdag 17 mei 2002 11:53 schreef DarkShadow het volgende:
ik moet een cadeautje voor mn pappie kopen, hijz morgen jarig dus er is haast bij, dus wie weet waar ik in omgeving zwolle - elburg een goede camera van ongeveer 200-250 eurootjes kan kopen?

Wat raden jullie me aan, van die macro shots lijken me erg cool, dus daar hecht ik wel waarde aan, en je moet er wat mee kunnen zoomen en wat spelen met de belichting lijkt me ook erg grappig.
Wat raden jullie me aan, 1,3 megapixel of meer?
Fuji A201 --> 249 euro (alternate, funprice)
Fuji 1300 --> ong. 200 euro (V&D)
Sony P20 --> 249 euro (Wehkamp)

Alle drie prima camera's (A201 beste koop uit het rijtje, omdat het 2mp is en je de foto's dus met fatsoenlijke kwaliteit kan laten afdrukken op 10x15)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ik ben toch maar voor de fuji a201 gegaan, alleen de batterijen zijn nu al op, terwijl ik dacht dat ze juist vrij lang mee gingen.
Ik mis de optische zoom wel, maar toch leuke camera voor dat geld.
Macro's wil nog niet echt lukken, ten eerste kan ik geen insecten vinden :D, ten tweede lukt het me niet om alles scherp te krijgen. Wat voor afstand moet ik de camera houden? Verdere tips voor dit cameraatje zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ik ben toch maar voor de fuji a201 gegaan, alleen de batterijen zijn nu al op, terwijl ik dacht dat ze juist vrij lang mee gingen.
De meegeleverde batterijen neem ik aan? Die zijn altijd waardeloos. Zijn vrijwel nooit oplaadbaar, zijn vrij zwak qua vermogen en zitten meestal ook maar halfvol ofzo.

Gewoon een setje GP1800's erin en dan nog eens kijken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ok, khad direct al oplaadbare batterijen erbij gekocht, die zijn nu aan ut opladen. Maar dit was iid wel vrij snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil de Olympus c-2 of de nieuwe Olympus c-120 kopen.

geen fuji a201 want die komt slecht uit de review als het om binnenopnamen gaat (klopt dit?)

heeft er iemand ervaring met de olympus c-2 of 120 ?

of mischien gewoon me de 1.3 mp c-1 of c-100 ??

ik ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Op zaterdag 18 mei 2002 17:14 schreef WhoMe het volgende:
ik wil de Olympus c-2 of de nieuwe Olympus c-120 kopen.

geen fuji a201 want die komt slecht uit de review als het om binnenopnamen gaat (klopt dit?)

heeft er iemand ervaring met de olympus c-2 of 120 ?

of mischien gewoon me de 1.3 mp c-1 of c-100 ??

ik ben benieuwd!!
de budget-klasse van olympus is naar mijn weten zeer matig, ik zou zeker eerder gaan voor de a201...

binnenopnamen vallen volgens mij best mee aan foto's te zien... (moet je ff zoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
hee fuck, mn batterijen waren eerst al snel op, maar nu weer, ik had net nieuwe gekcoht, van die duracell ultra m3 dingen (aa), en daar zit zo'n testje op om te kijken hoe vol ze nog zijn, en dat ding geeft aan 100% vol te zijn :?
Alleen mn camera valt vrij snel uit met die dingen :?

plz help, moet ik nu terug naar de winkel? :'(
En kan ik dan een betere opeisen als ze deze niet meer op voorraad hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
niemand die een antwoord heeft waarom de batterijen zo snel op gaan en ze zelf aangeven vol te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

hehe, les 1:

gebruik NOOIT normale batterijen voor een digicam!

gewone batterijen zuigen (nofi).
D'r zit minder 'energie' in dan oplaadbare NiMH batterijen.

Tip: koop goede oplaadbare batterijen van 1600mA op meer, bv die van GP powerbank.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cannon powershot a40
Kodak dc3400/dc3600
Fuji Finepix 2600
HP Photosmart c318
Welke moet het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 14:14

Tjark

DON'T PANIC

Hoewel ik niet geloof dat je 't hele topic nu al hebt doorgelezen, help ik je toch wel.

Ik zou voor de A40 gaan. Na wat uitpluiswerk voor m'n pa en veel respons van mensen hier en elders geeft dat ding de meeste mogelijkheden.

Met extra opl. batt. en extra geheugen heb je een leuke camera voor 500 eurootjes.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
he bankrekening

die a40 is echt een vette camer kijk maar eens op de laatste pagina van het grote foto topic daar bij mijn post van die micra is echt goed ik ben er zeer tevreden mee en heb heel veel onderzoek gedaan voor welke ik het beste zou kunnen nemen. hij is makkelijk te gebruiken en hij ligt goed in de hand wel extra geheugen en oplaadbare nimh batterijen kopen want dat is een must. veel plezier met welke je ook koopt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Op zondag 19 mei 2002 12:39 schreef DarkShadow het volgende:
niemand die een antwoord heeft waarom de batterijen zo snel op gaan en ze zelf aangeven vol te zijn?
Heb je soms de hele tijd de LCD aanstaan? Dat kost je vreet stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Na alle positieve verhalen over de Canon A40 wil ik deze camera binnenkort kopen.
Nu zie ik dat er bij http://www.camfilm.com/ een pakket is samengesteld voor 450,00 met:
Canon Powershot A-40
Ansmann AKKU & Lader 30,00
THL CompactFlash Card 64 MB

Echter weet iemand of die akku en lader goed is? En (zover er verschil zit tussen flashcards) of dit een redelijke goeie flashcard is?
De prijs lijkt mij wel ok.

Dus is die Ansmann akku een aanrader? Of is zijn er betere akku's, of kan je beter steeds losse batterijen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Op zondag 19 mei 2002 20:54 schreef bankrekening het volgende:
Cannon powershot a40
Kodak dc3400/dc3600
Fuji Finepix 2600
HP Photosmart c318
Welke moet het worden?
ik ga de a40 halen :D die is echt super!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 23:44

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben zelf op zoek naar een camera van rond de 200 € (als die een beetje bestaan) Hij moet voor die prijs goede pics schieten. Makkelijk in gebruik hoeft niet echt (ben ik zelf ook niet :D)

Ik zag zelf:
• Canon Powershot A100 228 €
• Fuji FinePix A201 228 €
• Fuji A101 228 €
• Canon Powershot A40€ (vrij duur voor mij maar wel mooi :9~ ) misschien weet iemand nog andere leuke voor een aardig bedrag

Wat ik er mee wil doen is niet zo uitgebreid. Gewoon beetje schieten. Ook een korte sluitertijd is wel aardig. Verder moet hij ook een beetje goed zijn op kleine afstand (lees macro)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Laatst online: 12-09 11:51
Op woensdag 15 mei 2002 21:06 schreef The_PyroPath het volgende:
mensen mensen, ik heb er een appart topic over geopend maar werd doorverwezen naar dit topic.

Ik wil dus een vrij degelijk toestel waar ik wat leuke kiekjes mee kan maken, hoeft geen hypermodern 6341 megapixel cameraatje te wezen, 1.3 is denk ik genoeg, ik doe er namlijk niets anders mee dan de vakantie en feest kiekjes maken. Ben geen hoogstaande fotograaf :)

Er MOET een LCDtje opzitten om plaatjes terug te kijken en mikken. Kunnen mensen er een verhaaltje over vertellen en zeggen wat jullie het leukste lijk, met meeste waar/features voor het geld

Had er een paar gezien die me wel wat lijken:

-Kodak DX3215 E 208 (toch wel de max)
-Diverse trust en dat soort merken cameraatjes, vrij goedkoop, maar dat kan haast och niets wezen?

Allemaal 1.3 of hoger toestelletjes geloof ik, welke lijkt jullie het leukst voor de centen of zijn er leuke aanbiedinkjes op het moment?
Op vrijdag 17 mei 2002 15:03 schreef Mooooody het volgende:

[..]

Fuji A201 --> 249 euro (alternate, funprice)
Fuji 1300 --> ong. 200 euro (V&D)
Sony P20 --> 249 euro (Wehkamp)

Alle drie prima camera's (A201 beste koop uit het rijtje, omdat het 2mp is en je de foto's dus met fatsoenlijke kwaliteit kan laten afdrukken op 10x15)
dit lijstje had ik ook in mn hoofd, ik er nog ff een paar toevoegen, dus dan wordt dit het lijstje:
-Kodak DX3215 E 208
-Fuji A201 --> 249 euro
-Fuji 1300 --> ong. 200 euro
-Sony P20 --> 249 euro
-Revue DC210 €199 (bij fotoquelle)
-Jenoptik 1300 €215
-Kodak DC3200 €159

Vooral de laatste lijkt me interessant omdat deze 2.1 megapixel is. Ik ken de camera en het merk verder niet.

Verder kan ik de HP215 voor minder dan 150 euro krijgen, is dit wat?

De Jenoptik ken ik ook niet, wie heeft hier ervaring mee, het merk zegt me weinig

Spuw je commentaar op dit lijstje en beargumenteer waarom de een beter is dan de ander, en hou rekening met de prijs, want ik wil zo min mogelijk uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 20 mei 2002 15:34 schreef arjandijk het volgende:

[..]

[..]

dit lijstje had ik ook in mn hoofd, ik er nog ff een paar toevoegen, dus dan wordt dit het lijstje:
-Kodak DX3215 E 208
-Fuji A201 --> 249 euro
-Fuji 1300 --> ong. 200 euro
-Sony P20 --> 249 euro
-Revue DC210 €199 (bij fotoquelle)
-Kodak DC3200 €159

Vooral de laatste lijkt me interessant omdat deze 2.1 megapixel is. Ik ken de camera en het merk verder niet.

Spuw je commentaar op dit lijstje en beargumenteer waarom de een beter is dan de ander, en hou rekening met de prijs, want ik wil zo min mogelijk uitgeven
Dit vin ik ook wel een aantrekkelijk lijstje. Maar waar vind jij die Fuji FinePix A101 E 199,- want in de price watch staat ie voor 288 euro :(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op maandag 20 mei 2002 15:52 schreef AkroBatik het volgende:

[..]

Dit vin ik ook wel een aantrekkelijk lijstje. Maar waar vind jij die Fuji FinePix A101 E 199,- want in de price watch staat ie voor 288 euro :(
lijstje van iemand anders overgenomen op de vorige pagina, maar ik zie m wel degelijk voor dat bedrag in pricewatch staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:44

scim

Nani?

Mja, heb ook een vraagje over digicams.
Ik zit er ook aan te denken om een digicam aan te schaffen.
Canon s30, s40 of misschien zelfs de G2.
Ik weet dat de G2 superieur is kwa instellingen enzo en ook dat hij extra dingen zoals lenzen en dergelijke ondersteunt.
Maar het gaat me meer om de s30 en s40 (G2 is toch weer dik 100 euro duurder dan de s40 en de s40 is weer 100 euro duurder dan de s30, daar kun je een aantal leuke memory cards, tasjes en accu's voor kopen).

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor de wat meer standaard kiekjes. Ik hoef geen beeldschone natuurfoto's of action foto's het gaat meer om voorwerpen, lanparty pics, meeting pics, vakantie foto's, verjaardagen enz. waar de meeste mensen hun camera voor gebruiken. Ik hoef dus ook niks op posterformaat af te drukken.
Nu heb ik ergens gelezen dat er niet alleen verschil zit in het aantal mpixel tussen de s30 en de s40, maar er zijn ook nog een aantal instellingen (las ergens iets over asa ofzo, s40 kan maar tot 400 en s30 tot 800) en zo kan de s40 volgens de specificatie lijst op de canon site weer iets langer mee dan de s30 enz.
Nu is mijn vraag, weegt het prijsverschil tussen de s30 en de s40 op tegen het verschil in scherpte en kleur van de foto's en zou je met beiden ook van die foto's kunnen maken van insecten (zie topic ergens anders in GT).
S30 = 599 in pricewatch
S40 = 703 in de pricewatch
Dus is de S40 die 100 euro erbovenop waard of kan ik die beter bij een hogere capaciteit accu (als die er is)+ grotere memory card leggen en tasje of course :)? (reader heb ik al) want als de S40 echt die meerwaarde heeft zou ik die toch kopen en dan is de stap naar de G2 minder groot (imho :) klinkt vaag, maar zo zie ik het gewoon).
Na alle verhalen hier op GoT die ik doorgespit heb de laatste dagen, ben ik dus niet veel wijzer geworden over echte meerwaarde (buiten een hogere reso van de s40), zelf neig ik naar de s30, omdat ik verwacht dat de G2 voor mij echt zo'n toestel is waarvan ik 3 kwart van de opties niet gebruik. Maar ik wil dus wel een aantal dingen kunnen doen (macro shots, opnamen in het donker buiten+binnen (op lanparties wel handig), het moet er mooi uitzien als ik ze bijvoorbeeld via zo'n afdrukservice of zelf af laat drukken en het moet gewoon handzaam, niet al te moeilijk te bedienen (moet ook nog door mijn moeder te gebruiken zijn eventueel :)), maar toch met veel instelmogelijkheden zodat je toch wat extra tweaks kun toepassen.

De compares enzo heb ik al gedaan en daar komen dus voor mij de s40 en G2 uitrollen omdat ik toevallig dat aantal mpixel gepakt had (4) en search wilde ook niet echt veel verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Op maandag 20 mei 2002 15:53 schreef arjandijk het volgende:

[..]

lijstje van iemand anders overgenomen op de vorige pagina, maar ik zie m wel degelijk voor dat bedrag in pricewatch staan
Huh?
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1218330318
Op maandag 20 mei 2002 16:07 schreef Sorcerer@ het volgende:
Mja, heb ook een vraagje over digicams.
Ik zit er ook aan te denken om een digicam aan te schaffen.
Canon s30, s40 of misschien zelfs de G2.
Ik weet dat de G2 superieur is kwa instellingen enzo en ook dat hij extra dingen zoals lenzen en dergelijke ondersteunt.
Maar het gaat me meer om de s30 en s40 (G2 is toch weer dik 100 euro duurder dan de s40 en de s40 is weer 100 euro duurder dan de s30, daar kun je een aantal leuke memory cards, tasjes en accu's voor kopen).

Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor de wat meer standaard kiekjes. Ik hoef geen beeldschone natuurfoto's of action foto's het gaat meer om voorwerpen, lanparty pics, meeting pics, vakantie foto's, verjaardagen enz. waar de meeste mensen hun camera voor gebruiken. Ik hoef dus ook niks op posterformaat af te drukken.
Nu heb ik ergens gelezen dat er niet alleen verschil zit in het aantal mpixel tussen de s30 en de s40, maar er zijn ook nog een aantal instellingen (las ergens iets over asa ofzo, s40 kan maar tot 400 en s30 tot 800) en zo kan de s40 volgens de specificatie lijst op de canon site weer iets langer mee dan de s30 enz.
Nu is mijn vraag, weegt het prijsverschil tussen de s30 en de s40 op tegen het verschil in scherpte en kleur van de foto's en zou je met beiden ook van die foto's kunnen maken van insecten (zie topic ergens anders in GT).
S30 = 599 in pricewatch
S40 = 703 in de pricewatch
Dus is de S40 die 100 euro erbovenop waard of kan ik die beter bij een hogere capaciteit accu (als die er is)+ grotere memory card leggen en tasje of course :)? (reader heb ik al) want als de S40 echt die meerwaarde heeft zou ik die toch kopen en dan is de stap naar de G2 minder groot (imho :) klinkt vaag, maar zo zie ik het gewoon).
Na alle verhalen hier op GoT die ik doorgespit heb de laatste dagen, ben ik dus niet veel wijzer geworden over echte meerwaarde (buiten een hogere reso van de s40), zelf neig ik naar de s30, omdat ik verwacht dat de G2 voor mij echt zo'n toestel is waarvan ik 3 kwart van de opties niet gebruik. Maar ik wil dus wel een aantal dingen kunnen doen (macro shots, opnamen in het donker buiten+binnen (op lanparties wel handig), het moet er mooi uitzien als ik ze bijvoorbeeld via zo'n afdrukservice of zelf af laat drukken en het moet gewoon handzaam, niet al te moeilijk te bedienen (moet ook nog door mijn moeder te gebruiken zijn eventueel :)), maar toch met veel instelmogelijkheden zodat je toch wat extra tweaks kun toepassen.

De compares enzo heb ik al gedaan en daar komen dus voor mij de s40 en G2 uitrollen omdat ik toevallig dat aantal mpixel gepakt had (4) en search wilde ook niet echt veel verduidelijken.
Mijn pa heeft een s40 en die vin ik toch wel aardig schieten. Zo piccies!

pics zijn als het goed is te vinden op http://akrobatik.xs4all.nl/pics

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Op zondag 19 mei 2002 22:10 schreef Krul het volgende:
Na alle positieve verhalen over de Canon A40 wil ik deze camera binnenkort kopen.
Nu zie ik dat er bij http://www.camfilm.com/ een pakket is samengesteld voor 450,00 met:
Canon Powershot A-40
Ansmann AKKU & Lader 30,00
THL CompactFlash Card 64 MB

Echter weet iemand of die akku en lader goed is? En (zover er verschil zit tussen flashcards) of dit een redelijke goeie flashcard is?
De prijs lijkt mij wel ok.

Dus is die Ansmann akku een aanrader? Of is zijn er betere akku's, of kan je beter steeds losse batterijen kopen?
Heeft iemand hier nog wat relevante info over :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op maandag 20 mei 2002 16:15 schreef AkroBatik het volgende:

[..]

Huh?
[afbeelding]
[..]

Mijn pa heeft een s40 en die vin ik toch wel aardig schieten. Zo piccies!

pics zijn als het goed is te vinden op http://akrobatik.xs4all.nl/pics
even iets verder kijken dan je neus lang is:
Fuji Finepix A101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op zondag 19 mei 2002 12:42 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
hehe, les 1:

gebruik NOOIT normale batterijen voor een digicam!

gewone batterijen zuigen (nofi).
D'r zit minder 'energie' in dan oplaadbare NiMH batterijen.

Tip: koop goede oplaadbare batterijen van 1600mA op meer, bv die van GP powerbank.
dit durf ik tegen te spreken, ik weet bijna zeker dat in alkaline batterijen meer energie zit. Ik geloof dat de laatste duracells zelfs tot 2800 mA gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op maandag 20 mei 2002 21:12 schreef arjandijk het volgende:

[..]

dit durf ik tegen te spreken, ik weet bijna zeker dat in alkaline batterijen meer energie zit. Ik geloof dat de laatste duracells zelfs tot 2800 mA gaan
quanta costa???

en waar verkopen ze die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

ik ben vanplan een canon powershot a40 aan te schaffen alleen zit het feit dat ie 2 megapixel me een beetje dwars..

stel ik koop deze camera.. voel ik me dan niet over een jaartje ouderwets omdat alles dan 6 megapixel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Laatst online: 11-09 04:57

joep_k

......

Op maandag 20 mei 2002 22:42 schreef Lev het volgende:
ik ben vanplan een canon powershot a40 aan te schaffen alleen zit het feit dat ie 2 megapixel me een beetje dwars..

stel ik koop deze camera.. voel ik me dan niet over een jaartje ouderwets omdat alles dan 6 megapixel is?
ik snap wat je bedoelt, maar stel dat ie over een jaar nog foto's maakt die goed genoeg zijn om op a4 afgedrukt te worden. Is het dan nog erg?

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

wat zijn jullie ervaringen met het bestellen van een camera bij een buitenlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, de digitale camera n00b spreek tot u. Ik ben dus van plan om een camera te gaan kopen. Budget ongeveer rond de 250/ 300 euro. Nu staan er in de pricewatch veel camera's van ongeveer die prijs. Maar zoals ik al zei ik weet er helemaal niks vanaf, dit word dus ook de eerste camera die ik koop. Dus wie weet een goede betaalbare camera voor mij als n00b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 21 mei 2002 11:47 schreef Kink het volgende:
Oke, de digitale camera n00b spreek tot u. Ik ben dus van plan om een camera te gaan kopen. Budget ongeveer rond de 250/ 300 euro. Nu staan er in de pricewatch veel camera's van ongeveer die prijs. Maar zoals ik al zei ik weet er helemaal niks vanaf, dit word dus ook de eerste camera die ik koop. Dus wie weet een goede betaalbare camera voor mij als n00b?
Canon Powershot A40 is in die prijscategorie een van de besten, zoniet dé beste. Kost € 319.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor een beginner makkelijk te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op dinsdag 21 mei 2002 11:57 schreef Kink het volgende:
Men zegt van wel, maar ik heb er zelf nooit mee gewerkt.

Zie voor een review bijvoorbeeld op www.dpreview.com (hoewel de site nu ff down lijkt te zijn).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanp
Op dinsdag 21 mei 2002 11:57 schreef Kink het volgende:
ja die is wel makkelijk, je hebt het zo door. alleen mn ma maar die moet gewoon een keertje opletten. mn broertje kan er ook al mee overweg en die schiet nog leuek plaatjes ook als het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Welke goeie Digi cam heeft er nou zo'n schermpje dan? Voor weinig???????? :?

plz help me!?!?!?!?! Ik wil namelijk een digicam voor dat ik op vakantie ga... en moet er nog wel even geld voor achter weg leggen! ;( ik kom er niet meer uit... boehoeoehoehoee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik mot ook een digicam hebben voor 200 euro, maar ik weet niet welke.... Wat is nou de beste?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het eens handig om dit topic op te splitsen in een topic met als onderwerp tot 250 euro, eentje tot 500 euro en eentje daarboven.

Zo krijg je per categorie minder vragers om advies, en kunnen de kenners per categorie ook betere antwoorden geven. Ik zelf heb nu redelijk veel voorstudie gedaan over de Canon s30, Nikon 885, en de aldi-cam. Binnenkort (morgen hopelijk) heb ik hem (de canon) in bezit en hoop dan mijn ervaringen te kunnen delen. Maar telkens weer wordt er om hetzelfde gevraagd en lijkt het alsof deze topic niet doorgespit is. Dan heb je zelf ook minder zin in om hulp te bieden.

Een ding lijkt me duidelijk, wat je precies wilt met een digicam moet duidelijk zijn zo kan er beter passend antwoord gegeven. Een vraag van: Welke is de beste voor 200 Euro helpt niet echt omdat er zoveel modellen zijn elk met zijn eigen voors en tegens.

Just my 2 cents... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op dinsdag 21 mei 2002 16:02 schreef computerboer het volgende:
Ik mot ook een digicam hebben voor 200 euro, maar ik weet niet welke.... Wat is nou de beste?
Ik heb op de vorige pagina een lijstje opgesteld met een aantal camera's binnen die prijsklasse, misschien dat iemand hier op kan reageren
Op dinsdag 21 mei 2002 15:26 schreef Yuri het volgende:
Welke goeie Digi cam heeft er nou zo'n schermpje dan? Voor weinig???????? :?

plz help me!?!?!?!?! Ik wil namelijk een digicam voor dat ik op vakantie ga... en moet er nog wel even geld voor achter weg leggen! ;( ik kom er niet meer uit... boehoeoehoehoee
Wat is je budget? 200 euro?
Dan zit misschien tussen het lijstje waar ik over zit te twijfelen ook wel wat.

Dit lijstje had ik ook in mn hoofd, ik er nog ff een paar toevoegen, dus dan wordt dit het lijstje:
-Fuji FinePix 1300 €179,-
-Olympus Camedia C-100 €194,-
-HP PhotoSmart 215 €179,-
-Fuji FinePix A101 €199,-
-Kodak DX3215 €208,-
-Fuji A201 --> €249,-
-Fuji 1300 --> ong. €200,-
-Sony P20 --> €249,-
-Revue DC210 €199,- (bij fotoquelle)
-Jenoptik 1300 €215,-
-Kodak DC3200 €159,-

Vooral de Revue lijkt me interessant omdat deze 2.1 megapixel is. Ik ken de camera en het merk verder niet.

De Jenoptik ken ik ook niet, wie heeft hier ervaring mee, het merk zegt me weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Iemand ervaring met een Finepix 1300???

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op dinsdag 21 mei 2002 18:23 schreef computerboer het volgende:
Iemand ervaring met een Finepix 1300???
pak de search erbij en je ziet er hele topics over, inclusief plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Ok ik heb eens wat gekeken overal... en die Fuji A201 lijkt me wel wat... aardig goeie reviews overgelezen en de prijs staat me ook aan!

Maar wat is nou het voordeel van optische zoom t.o.v. digitale zoom (ja idd ik ben een n00b op dit gebied)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 22 mei 2002 14:03 schreef Yuri het volgende:
Maar wat is nou het voordeel van optische zoom t.o.v. digitale zoom (ja idd ik ben een n00b op dit gebied)?
Digitale zoom dan doe je gewoon aan interpolatie, niet zoals bijvoorbeeld bij PhotoShop. De camera "berekent" als het ware hoe de pixels er uit zouden moeten zien.

In theorie klinkt dit heel leuk, maar in de praktijk is het afschuwelijk.

Optische zoom is het ouderwetse zoomen, wat gewoon een prima kwaliteit oplevert.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Op woensdag 22 mei 2002 14:15 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Digitale zoom dan doe je gewoon aan interpolatie, niet zoals bijvoorbeeld bij PhotoShop. De camera "berekent" als het ware hoe de pixels er uit zouden moeten zien.

In theorie klinkt dit heel leuk, maar in de praktijk is het afschuwelijk.

Optische zoom is het ouderwetse zoomen, wat gewoon een prima kwaliteit oplevert.
maar wat vind je van die A201? Of weet je nog een andere Digicam mét optische zoom voor dat geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Op woensdag 22 mei 2002 14:55 schreef Yuri het volgende:

[..]

maar wat vind je van die A201? Of weet je nog een andere Digicam mét optische zoom voor dat geld?
volgens mij is dit de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphafox
  • Laatst online: 27-08 00:30

Alphafox

wat zeggie!

ik wil ook een digicam! :P :P :P :P

wisdom is rarely common

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik heb een pagina terug een lijsie neer gepleurt, is er niemand die daar wat nuttigs over kan zeggen, want het lijkt wel of wij budget cammers met vragen geboycot worden hier.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 12-09 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn S30 komt steeds dichterbij-er!!!! I can hardly wait!!
De s30 kwam vaak als beste uit de bus, naar mijn weten!

Weet iemand toevallig of ze al binnen zijn bij de mediamarkt, want die service lijn sucks. Ik ga ect niet een half uur hangen!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik vorige week de Media Markt Groningen belde kreeg ik ze direkt a/d lijn. Ze doen niet aan centrale inkoop. Elke Media Markt is een eigen BV. Dus diegene in Groningen zou ze eind vorige week weer binnen krijgen. Maar dat zal wel weer uitlopen. (nr. te vinden via 118) Webvoordelig.nl heeft het over een levering pas op 29 mei door canon.nl.

Wat ik zou doen is een aantal internet zaken mailen/bellen of ze hem in voorraad hebben. Meestal heb je binnen een paar uur een reactie.
I.i.g dat heb ik gedaan met fotohuset, digitalecamera.nu en camfilm.com. En de laatste was de enige die hem in voorraad had, (de 1e twee hebben ook een fysieke winkel nl.) en yes, ik heb hem nu binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:51

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op donderdag 23 mei 2002 13:21 schreef Mystikal het volgende:
Mijn S30 komt steeds dichterbij-er!!!! I can hardly wait!!
De s30 kwam vaak als beste uit de bus, naar mijn weten!
Canon roelt iig! >:)

De G2 kwam volgens mij als beste uit de test, maar misschien met een ruimer budget..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

ik ga de canon aq40 kopen wie heeft hem en heeft er ervaringen mee. heb er al een topic over lopen.
[topic=502758/1/25]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Laatst online: 25-10-2024
volgens mij is dit de goedkoopste
Dan kan je beter deze
nemen.

Is een een beetje duurder maar dan heb je wel gelijk een 2 Mpix camera ipv een 1.3 Mpix. Als je hem dan hier koopt dan scheelt het maar € 3,-.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*eng* ik aas al een tijdje op de canon powershot a40, en als het een beetje meezit kan ik komend weekend heel GoT volspammen met foto's >:)
Nu nog ergens goedkoop vandaan zien te halen maar dan wel in nederland :X (handig zo'n half duitse pricewatch ;) )

Overigens haalt het er geen eentje denk qua kwaliteit die goedkoper is :?

Want ik wil zowieso optische zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Op donderdag 23 mei 2002 18:21 schreef Llewella het volgende:
*eng* ik aas al een tijdje op de canon powershot a40, en als het een beetje meezit kan ik komend weekend heel GoT volspammen met foto's >:)
Nu nog ergens goedkoop vandaan zien te halen maar dan wel in nederland :X (handig zo'n half duitse pricewatch ;) )

Overigens haalt het er geen eentje denk qua kwaliteit die goedkoper is :?

Want ik wil zowieso optische zoom
Ik hoop dezelfde camara morgen op te halen bij www.camfilm.nl , dat is de goedkoopste webwinkel in Nederland...(althans voor de a40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

maar dan wel in nederland (handig zo'n half duitse pricewatch )
Waarom is iedereen toch zo bang een camera in Duitsland te kopen. :? Er zit zo'n enorm prijsverschil in en in Nederland loop je net zoveel risico dat er iets mee kan zijn als dat je een camera in Duitsland haalt. Als er iets mee is stuur je hem toch gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 18:45

-Stef-

Slainthe!

Op donderdag 23 mei 2002 21:16 schreef Ignard het volgende:

[..]

Waarom is iedereen toch zo bang een camera in Duitsland te kopen. :? Er zit zo'n enorm prijsverschil in en in Nederland loop je net zoveel risico dat er iets mee kan zijn als dat je een camera in Duitsland haalt. Als er iets mee is stuur je hem toch gewoon terug?
Mooi dat ik mijn Fuji FinePix F601 niet in Duitsland bestel! In Luxemburg was hij namelijk nog goedkoper. :P

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul

Krul

Holodoc

Op donderdag 23 mei 2002 21:16 schreef Ignard het volgende:

[..]

Omdat:
-verzendkosten heeel hoog zijn (ook bij retourneren)
-beperkte/geen garantie hebt
-nog onbetrouwbaarder is
-weinig ervaring van andere beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandweter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 08:56
Je kan veel zeggen ... maar als je 100€ prijsverschil hebt met nederland en duitsland dan vindt ik 6,50€ meer verzend kost voor 2 camera's (ik kook samen dus dat deelt zich dan ook nog eens door 2) echt niet veel.... en een beetje vertrouwen mag wel... gewoon ook een paar duitse "preis-vergleich seiten" opzoeken!

ny-camera.de is echt niet duur.... je portemonee voelt het toch maar 1 keer >:)

De beste dag van je leven kan vandaag zijn

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.