Op vrijdag 05 april 2002 14:38 schreef digichris het volgende:
Is 479€ een goede prijs voor de canon powershot A40
Ik wil hem wel niet on-line kopen.
En heeft iemand deze camera, wat zijn de + en - punten ...
Euhm, adviesprijs is 450 Euro, meer hoef je er dus echt niet voor te betalen.
O.a Dynabyte heeft hem voor deze prijs. Ik heb hem gehaald bij 'Combi', een soort foto-speciaal zaak, voor 429.
Flandria heeft hem ook voor deze prijs (in de comp althans

), maar de service vind ik daar erg slecht!
Zoals je wel kan opmaken, ik heb voor de A40 gekozen.
Waarom?
-ISO 50 - ISO 400
-Scherpe foto's
-Goede kleuren
-Kreeg goede reviews
-handmatig sluitertijd instellen/paar Whitebalance modes
-Goed in donkere belichting
-Betaalbaar
-Goedkoop energie formaat: batterijen
-Kleine filmpjes
-evt. andere lenzen mogelijk
Ik wou eerst voor de S30 gaan, maar vond deze een beetje duur. Is praktisch het dubbele voor een paar opties meer.
Je mist natuurlijk wel de 3e MP, maar dat vond ik niet zo erg. Ook moest je hier meer handmatig instellen vond ik (White Balance was auto een beetje er naast, kan je wel handmatig veranderen, maar toch....) en had ook redelijke vage hoeken op bepaalde afstanden (gebruikt blijkbaar de hele lens).
Nadeel v/d A40 vind ik
-Erg vaste hand nodig (of gewoon ISO hoger zetten waarschijnlijk)
-Lens kan je niet handmatig uitzetten (als je hem ff niet nodig hebt...bv met bekijken. Gaat wel auto, dus geen groot nadeel)
-Beperkte MACRO. Min 16 CM is genoeg om kleine objecten beeldvullend te maken, maar een bloempje van 1CM het beeld te laten vullen.....
-Veel te kleine CF kaart meegeleverd. 8MB is echt nix. Ben maar op 1024 S-Fine foto's gaan maken om op een acceptable aantal te komen (24 ongeveer)
-Bij filmpjes maken stelt de A40 zich alleen bij de begin shot in.
-Vrij groot. Je moet echt rekening houden als je hem mee-neemt!
Zoals je ziet kan ik niet echt serieuze min-punten vinden. Maar daarom heb ik deze ook gehaald