Het grote "Ik Wil Een Digicam Hebben"-topic

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.648 views sinds 30-01-2008

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 18:58 schreef taranis het volgende:
Ik ben ook van plan om een digitale video camera te kopen. Mijn maximaal budget is ongeveer 3000 fl. Nu heb ik wel wat leuke sony modellen bekeken maar ik weet toch niet direct wat ik wil. Het toestel moet ook over een optie beschikken om digitale foto's te maken.
Wie kan me goed advies geven om welk model ik neem ?
Mijn huidige favoriet is een sony DCR-TRV17
Daar gaat het hier niet over. Wel over digitale FOTOcamera's. De videocamera's die ook foto's kunnen maken leveren max. 1 megapixel foto's, die van een kwaliteit zijn waar je niet over naar huis hoeft te schrijven :'(
Ik zou het zelf apart kopen, foto en video...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zaterdag 29 september 2001 19:55 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Daar gaat het hier niet over. Wel over digitale FOTOcamera's. De videocamera's die ook foto's kunnen maken leveren max. 1 megapixel foto's, die van een kwaliteit zijn waar je niet over naar huis hoeft te schrijven :'(
Ik zou het zelf apart kopen, foto en video...
Die foto's zijn redelijk voor sites enzo dus als iemand een all-in-one wil dan is dat zijn goedrecht om hier wat te zeggen cq vragen (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:28
Wie: Canon Powershot G1 of de Nikon Coolpix 880? :P
Ikzelf neig meer naar de G1, simpelweg omdat ik daar meer positieve reacties van zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op zondag 30 september 2001 13:15 schreef MetHod het volgende:
Ikzelf neig meer naar de G1, simpelweg omdat ik daar meer positieve reacties van zie.
G1, lcd schijnt ook beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Op zondag 30 september 2001 13:15 schreef MetHod het volgende:
Ik heb zelf de G1 en ik ben er uitermate tevreden over. Deze cam slikt naast CompactFlash ook Microdrives, dus voor zeer veel opnamen geschikt.
Handig van de G1 t.o.v. de Nikon vind ik het uitklapbare en naar alle kanten neigbare LCD scherm.
De G1 is inmiddels opgevolgd door de G2, die een aantal kleine nadelen van de G1 niet (of minder) kent. De G1 is mede daardoor ook vaak met hoge kortingen te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op zondag 30 september 2001 16:10 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Ik heb zelf de G1 en ik ben er uitermate tevreden over. Deze cam slikt naast CompactFlash ook Microdrives, dus voor zeer veel opnamen geschikt.
Handig van de G1 t.o.v. de Nikon vind ik het uitklapbare en naar alle kanten neigbare LCD scherm.
De G1 is inmiddels opgevolgd door de G2, die een aantal kleine nadelen van de G1 niet (of minder) kent. De G1 is mede daardoor ook vaak met hoge kortingen te krijgen...
Op zondag 30 september 2001 14:48 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

G1, lcd schijnt ook beter te zijn.
Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
De G1 is al moeilijk :( verkrijgbaar:
-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Klantenservice WebVoordelig [mailto:klantenservice@webvoordelig.nl]
Verzonden: maandag 1 oktober 2001 15:35
Onderwerp: RE: Canon Powershot G1 Info request

Hartelijk dank voor uw email.

We hebben inmiddels van Canon vernomen dat de G1 niet meer komt.
De opvolger, de G2, wordt binnenkort leverbaar.

Hopende u op deze wijze voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
http://www.webvoordelig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
yeahh na lang wikken en wegen (en o.a. dit complete topic doorgespit te hebben :+) ben ik toch overstag gegaan en heb een digicam gekocht, het is een Canon PowerShot A10 geworden.. :)

dankzij dit topic dachten die flippo's in de shop dat ze met een digicam expert te maken hadden ofzo, wilde ff weten of ze ook flashkaartjes verkochten enzo, die gasten> flashkaartjes? digicam? megapixels? euh? :+

thanx guys ;)

binnenkort post ik wel ff wat foto's in het andere topic, en kan ik eindelijk mijn 2 casemods fatsoenlijk op het net zetten :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op maandag 01 oktober 2001 18:23 schreef Ener-G het volgende:
die gasten> flashkaartjes? digicam? megapixels? euh? :+
offtopic:
Je bent toch niet bij de Bart Smit / Intertoys geweest? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
Op dinsdag 02 oktober 2001 11:57 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

offtopic:
Je bent toch niet bij de Bart Smit / Intertoys geweest? :D
neuh, de bcc :o maar daar hadden ze meer verstand van afzuigkappen en koelkasten enzo denk ik :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Het gaat lekker met de Canon Powershot G1 :( :
Original Message:
-----------------
From: Budgetfoto.nl kantoor@budgetfoto.nl
Date: Tue, 2 Oct 2001 13:55:29 +0200
Subject: Uw bestelling bij Budgetfoto [BF3508]

Geachte heer,

U heeft op dinsdag 2 oktober een Canon Powershot G1 besteld.
Echter de prijs van de Canon Powershot G1 is recentelijk omhoog aangepast,
waarschijnlijk heeft u de pagina recentelijk niet meer vernieuwd waardoor u
nog steeds de oude prijs van fl. 1889,- te zien kreeg. De huidige prijs is
fl. 2129,-

Wenst u de camera voor de nieuwe prijs te ontvangen of de bestelling te
annuleren?

Met vriendelijke groet,

BUDGETFOTO.nl
http://www.budgetfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Op dinsdag 02 oktober 2001 14:25 schreef MetHod het volgende:
Het gaat lekker met de Canon Powershot G1 :( :
[..]
Zou ik gaan voor de G2 :) Als je 'm niet voor 1900 ergens kunt krijgen moet je de G2 nemen, echt waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Iemand een idee wat de inkoop prijs is van een canon powershot A10 of A20? of zijn deze ook op internet op te zoeken? :)

En welke van dit rijtje is 't beste?

Canon powershot A10 1.3Mpix - 3x optische zoom - 2x digitale zoom
Kodak DC 3400 2.3Mpix - 2x optische zoom -3x digitale zoom
Minolta Dimage E201 2.3Mpix - geen optische zoom? - 2x digitale zoom

Deze cameras kosten allemaal ongeveer 800 piek... is een Canon A20 of eventueel Sony P30 de meerprijs van +/- 200 gulden waard? adviseer mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:14 schreef LL Koelkast het volgende:

[..]

Zou ik gaan voor de G2 :) Als je 'm niet voor 1900 ergens kunt krijgen moet je de G2 nemen, echt waar :)
Daar zat ik ook aan te denken. Maar dan zit je wel direct 400-500 gulden hoger (wéér hoger).

En terwijl 3.1M pixel méér dan genoeg is (verschil tussen 3.1M en 4M pixel is niet zo wereldschokkend, 2.1M vs. 3.1M pixel des te meer).

Daarnaast wordt de G2 qua prijs/prestatie verhouding minder goed beoordeeld dan de G1 (Bron: DPreview).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op dinsdag 02 oktober 2001 17:23 schreef thefirstikke het volgende:
Iemand een idee wat de inkoop prijs is van een canon powershot A10 of A20? of zijn deze ook op internet op te zoeken? :)

En welke van dit rijtje is 't beste?

Canon powershot A10 1.3Mpix - 3x optische zoom - 2x digitale zoom
Kodak DC 3400 2.3Mpix - 2x optische zoom -3x digitale zoom
Minolta Dimage E201 2.3Mpix - geen optische zoom? - 2x digitale zoom

Deze cameras kosten allemaal ongeveer 800 piek...
Inkoopprijzen houden de meeste bedrijven 'geheim', maar met de grote concurrentie denk ik dat de marges niet extreem hoog zijn.

Je noemt een paar produkten die niet direct te vergelijken zijn, behalve qua prijs dan. Je weet wel al je budget, maar ga eens na wat je van de camera verwacht.
Om een beetje op normaal formaat te kunnen printen, zou ik kiezen voor minstens 2,1 megapixel. Tot dit rijtje behoren niet de Powershot A10 en de Sony Cybershot P30. Dit zijn bijna identieke 1,3 mp camera's, alleen werkt de Sony op 2 AA batterijen en de Canon op 4 AA batterijen.

Vervolgens kun je kijken wat je van de optische zoom verwacht. Geen optische zoom levert de dimage 201 van Minolta of de photosmart 318 van HP op. 2x optische zoom zou de Kodak opleveren, en wil je 3x optische zoom, dan kun je kiezen voor bijvoorbeeld de Canon Powershot A20 (* Mr_Garfield maakt er mooie pics mee... ;)), de Sony Cybershot P50 (dus niet de P30) en ook de HP Photosmart 618 valt in dezelfde klasse.

Zoals je al merkt is Sony net even wat duurder dan de rest, en dan heb ik het nog niet eens over de 4Mb mem.stick die ze meeleveren. De rest levert geloof ik 8Mb Compact Flash mee, de HP618 zelfs 16Mb.
is een Canon A20 of eventueel Sony P30 de meerprijs van +/- 200 gulden waard? adviseer mij! :)
Canon A20: Ja, Sony P30: Nee, Sony P50: Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Echter de prijs van de Canon Powershot G1 is recentelijk omhoog aangepast, waarschijnlijk heeft u de pagina recentelijk niet meer vernieuwd waardoor u nog steeds de oude prijs van fl. 1889,- te zien kreeg. De huidige prijs is
fl. 2129,-
Wazige shop. Elke keer als de prijs 1889 is, is de G1 niet in voorraad. Zodra 'ie in voorraad is, schiet de prijs weer omhoog. Ik koop m'n cam liever bij een echte fotoshop, maar die zullen wel weer te duur zijn. Wordt waarschijnlijk een G2, trouwens.

BTW: Heeft iemand de G2 al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Niet online
Op donderdag 04 oktober 2001 11:30 schreef Mr_Garfield en erg behulpzame reply
Thnx voor de uitebgeide reply! Het wordt de A20 of P50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ik heb deze: http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?cameras=leica_digiluxzoom&method=sidebyside was 1300 piek in de aanbieding (was zowat 2000) en neem goede foto's.

Voor foto's zie hier [topic=188080/39/25]

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:16
Van Budgetfoto:
From : "Budgetfoto.nl" <kantoor@budgetfoto.nl>
Subject : Re: Canon Powershot G2
Date : Fri, 5 Oct 2001 14:00:15 +0200

Geachte heer, mevrouw,

Wij verwachten de Canon Powershot G2 eind volgende week te kunnen leveren
voor fl. 2209,00.

Met vriendelijke groet,

BUDGETFOTO.nl
http://www.budgetfoto.nl
Ik heb 'm dus maar besteld (per e-mail). Ik had de prijs al in pricewatch gezet, maar is natuurlijk weer weggehaald omdat ie niet op de site stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit zelf ook te denken om een digitaal cameraatje te kopen, en 'I narrowed it down to these three choices':

- HP c215
- Fuji Finepix 1300
- Olympus Camedia C100

Nou zegt dat stemmetje in mn hoofd dat ik voor de Olympus moet gaan :? (waar moet een leek anders naar luisteren? :) ).

Ik denk nl zo: Olympus en Fuji zitten al een tijdje in het fotovak en HP in het digitale vak. En dan ben ik toch geneigd om voor diegene uit het fotovak te kiezen, want zijn die gevoelige platen niet gewoon uit dezelfde fabriek?

1 van de verschillen tussen de Olympus en de Fuji is dat de Olympus 'fixed focus' heeft en de Fuji 'auto-focus'. Bij 'fixed' heeft de camera een groter focus gebied in de diepte terwijl bij 'auto-focus' scherp gesteld wordt op 1 bepaald onderdeel van de foto. Ik ben er nog niet uit waar ik meer aan zou hebben. Misschien heeft iemand er een bruikbaar oordeel over.
Ik ben waarschijnlijk toch van plan 32 mb er meteen bij te kopen, dus het maakt me niet zo uit dat de Olympus 1mb intern heeft en de Fuji 8 mb idvv een SmartMedia card.

Het gaat me er eigenlijk om welke van deze camera's de beelden het mooist op de CCD projecteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Op zondag 07 oktober 2001 22:09 schreef aRaS het volgende:
Ik zit zelf ook te denken om een digitaal cameraatje te kopen, en 'I narrowed it down to these three choices':
De HP camera's worden volgens mij gemaakt door Pentax, ook niet echt onervaren op fotogebied.

Auto focus is in principe beter dan fixed focus: Een auto-focus camera kan op 'oneindig' staan en dan is het eigenlijk een soort fixed focus. Maar je kunt ook dichterbij fotograferen of wat minder scherptediepte creeeren (de achtergrond wordt dan wat wazig, zodat de voorgrond wat beter overkomt). Autofocus biedt je dus wat meer mogelijkheden.

De C100 komt me niet bekend voor. Als het een ouder model is, let er dan op dat oudere Olympus camera's vaak nog geen USB hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De c-100 (aka d-370) heeft wel USB, trouwens hier staan de gegevens van de Olympus Camedia c-100 en die van de Fuji FinePix 1300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:34
Die finepix 1300 ziet er niet mooi uit en is al een oud model geloof ik :(

De olympus camedia C860L is ook al een tijdje in de aanbieding bij "De Block" (geen online winkerl) voor 600 piek. (ook al een oud model en geen usb, maar maakt wel aardige foto's)

HP C318 is ook geen slechte keus, voor 600 piek heb je dan wel 2 mega pixel...

maar goed da's allemaal net ff wat duurder dan die je nu gekozen heb...

On a midnight patrol through the kingdom of the wicked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, de FinePix 1300 zal dan wel vervangen zijn/worden door de FinePix A101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOrange
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 15:32
Ik heb niet veel verstand van digicam's en ook geen ervaring, ik wil graag een digicam met de volgende eisen:

prijs: ong.Fl.600,-
aantal foto's: 30 a 40
grootte foto's: min.10*15 cm (net als een normale foto)
+rode ogen reductie
+Hij moet duidelijke foto's maken in het donker.

Oriëntatie warmtepomp woning 1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op maandag 08 oktober 2001 08:40 schreef w_beens het volgende:
Ik heb niet veel verstand van digicam's en ook geen ervaring, ik wil graag een digicam met de volgende eisen:

prijs: ong.Fl.600,-
aantal foto's: 30 a 40
grootte foto's: min.10*15 cm (net als een normale foto)
+rode ogen reductie
+Hij moet duidelijke foto's maken in het donker.
Elke camera kan foto's produceren van min 10*15 cm. Maar kijk dan niet naar de kwaliteit. Je kan beter spreken in termen van resolutie. Ik denk dat min 10*15 cm formaat overeenkomt met een CCD element met 2,1 MPixels. Een camera met 2,1MPixel is helaas niet voor Fl. 600,- te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOrange
Hoe duur dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
Op maandag 08 oktober 2001 09:04 schreef MetHod het volgende:

[..]

Elke camera kan foto's produceren van min 10*15 cm. Maar kijk dan niet naar de kwaliteit. Je kan beter spreken in termen van resolutie. Ik denk dat min 10*15 cm formaat overeenkomt met een CCD element met 2,1 MPixels. Een camera met 2,1MPixel is helaas niet voor Fl. 600,- te koop.
606 gulden, HP photosmart 315 of 318 (de nieuwe versie) bij MrComputer, zie pricewatch

En deze zijn echt 2 MegaPixel camera's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOrange
Heeft er iem. een voorbeeld foto van een cam. van ong Fl.600,- ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WOrange
Op maandag 08 oktober 2001 10:19 schreef actieman het volgende:

[..]

606 gulden, HP photosmart 315 of 318 (de nieuwe versie) bij MrComputer, zie pricewatch

En deze zijn echt 2 MegaPixel camera's
En welke is beter??zijn er verschillen?
Heeft er iem. ervaring met de 318?(evt.voorbeelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
ik heb die en vind dat ie vrij aardige foto's maakt, ben alleen niet zo'n ervaren fotograaf dus ik maak nog wel eens een slechte foto.
Wat me wel opvalt is dat ie vrij lang met z'n batterijen doet ik heb nu al 75 foto's gemaakt en nog steeds met de originele penlites :)

Het is wel een "point & shoot" camera, dus verwacht geen instellingen van sluitertijd enzo, alles gaat automagisch.

Er zit alleen geen beschermkapje voor de lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ook ik raak geinteresseerd in de Digicam verhalen :).

Ik zit te denken aan een Olympus 2100-UZ, Canon G1 of de Nikon 885. In de prijsklasse (bovenin) van 1500,- / 2000,- dus ongeveer. Nu heb ik al uitgebreid reviews en foto's bekeken, maar ik kom er gewoon niet uit! :)

Een goede macro functie (bloemetjes, bijtjes en andere dingen) vind ik erg belangrijk (Nikon 885). Een goede zoomlens is ook erg erg erg leuk (2100uz). Check deze site maar eens http://www.pbase.com/2100/zoom_test. Echter de 2100uz is weer zo groot. De G1 is een goede allround, alleen twijfel ik over de macro functie daarvan. Voorlopig neig ik naar de Nikon885, gewoon, intuitief :D

Ik heb ook nog te weinig georienteerd op overige camera's denk ik (Sony, Fuji e.d). Ik wilde gewoon ff zeggen dat ik ook op 'zoek' ben gegaan, ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op maandag 08 oktober 2001 15:11 schreef Mozin het volgende:
Ook ik raak geinteresseerd in de Digicam verhalen :).

Ik zit te denken aan een Olympus 2100-UZ, Canon G1 of de Nikon 885. In de prijsklasse (bovenin) van 1500,- / 2000,- dus ongeveer. Nu heb ik al uitgebreid reviews en foto's bekeken, maar ik kom er gewoon niet uit! :)

Een goede macro functie (bloemetjes, bijtjes en andere dingen) vind ik erg belangrijk (Nikon 885). Een goede zoomlens is ook erg erg erg leuk (2100uz). Check deze site maar eens http://www.pbase.com/2100/zoom_test. Echter de 2100uz is weer zo groot. De G1 is een goede allround, alleen twijfel ik over de macro functie daarvan. Voorlopig neig ik naar de Nikon885, gewoon, intuitief :D

Ik heb ook nog te weinig georienteerd op overige camera's denk ik (Sony, Fuji e.d). Ik wilde gewoon ff zeggen dat ik ook op 'zoek' ben gegaan, ghehe.
De G1 valt dan al af, die is namelijk niet meer te koop voor onder de FL 2000,- (zie mijn emails een tiental posts terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Garfield
Op zondag 07 oktober 2001 22:27 schreef Joker het volgende:
De HP camera's worden volgens mij gemaakt door Pentax, ook niet echt onervaren op fotogebied.
Beetje late reactie, je sais...
Maar niet alle HP's hebben het 'ervaren' lens- en binnenwerk van een Pentax. Alleen de 618 en de 912. Misschien de 750 ook, die is net op de markt.
Maar de 2- en 3 serie volgens mij niet. (Actieman? Bevestiging? Staat er met koeieletters 'Pentax' op de lens van je 318? :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:38 schreef Mr_Garfield het volgende:

[..]

Beetje late reactie, je sais...
Maar niet alle HP's hebben het 'ervaren' lens- en binnenwerk van een Pentax. Alleen de 618 en de 912. Misschien de 750 ook, die is net op de markt.
Maar de 2- en 3 serie volgens mij niet. (Actieman? Bevestiging? Staat er met koeieletters 'Pentax' op de lens van je 318? :))
nope staat geen pentax op, maar dat zegt ook niet alles, pentax heeft ook een goedkope versie digicam, de EI100.
Zie ook http://www.tweakers.net/pricewatch/19183

Ik vind trouwens de foto die ik net gemaakt heb in dit topic flink meevallen van kwaliteit.

Om mijn lens staat wel:
Auto Focus, F2.8 & 8.0 6.8mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Op zaterdag 06 oktober 2001 13:35 schreef Joker het volgende:

[..]

Wazige shop. Elke keer als de prijs 1889 is, is de G1 niet in voorraad. Zodra 'ie in voorraad is, schiet de prijs weer omhoog. Ik koop m'n cam liever bij een echte fotoshop, maar die zullen wel weer te duur zijn. Wordt waarschijnlijk een G2, trouwens.

BTW: Heeft iemand de G2 al?
Ik heb de G2 op 14 september besteld bij Mr Computer maar nog steeds niets ;(
Ik zag 'm vorige week wel al staan in een etalage van een fotoshop op de Ceintuurbaan in A'dam maar daar was ie bijna f200,- duurder. Tja, geduld heeft een prijs ...

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Knoop doorgehakt.

Gisteren de Nikon CoolPix 885 besteld bij Alternate in Ridderkerk. Heb aangegeven dat ik hem wil afhalen, ben benieuwd of dit is doorgekomen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er over 2 weken 1 halen. Zit te twijfelen tussen 2 merken.

Fuji 6900z
Minolta dimage 5.

Ze hebben allebij hun voordelen en nadelen.
Fuji heeft snelle autozoom en iets betere foto's
Minolta heeft handmatige zoom en ondersteund ibm microdrive
maar ja deze vreet baterijen er gaan gewoon 4 aa baterijen in.
Kan 1 van jullie mij helpen de knoop door te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het kijken voor een camera. Twijfel tussen HP 318 en de Kodak 3800. Iemand ervaringen met 1 van twee? Wat zou je doen?

HP 318: 2,1MP / 2,5 dig. zoom / fl 615,00 / uit in sep. 2001

Kodak 3800: 2,1 MP / 2 dig. zoom / mooi ontwerp / fl 760,00 / uit in nov. 2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• actieman
dan zou ik toch de kodak nemen denk, maar ja die is weer stukkie duurder.

de kodak heeft als extra's:
+ burst opname
+ tasje
+ aparte usb CF- lezer

plus hij is denk ik stukje kleiner en lichter

Wel is ie wat ouder en kan hij geen foto's maken op 1720x1200. Ook zal hij het minder lang op zijn batterijen doen omdat de HP 4 penlites bevat en de kodak maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Laatst online: 09-09 13:25
Kan iemand mij helpen. Ik heb weinig tot geen verstand van digitale cameras. Ik wil een kleine camera die voor gewoon foto (vakanties enzo) gebruikt gaat worden. Een zoom optie vind ik wel prettig. Er moeten wel redelijk wat fotos op kunnen, dus een extra memory stick zal wel nodig zijn.
Ik heb er tussen de 1000-1500 gulden voor in de broekzak zitten.
Iemand een idee wat ik het beste kan nemen?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 11 oktober 2001 13:40 schreef MetHod het volgende:
Knoop doorgehakt.

Gisteren de Nikon CoolPix 885 besteld bij Alternate in Ridderkerk. Heb aangegeven dat ik hem wil afhalen, ben benieuwd of dit is doorgekomen... :)
Kleine correctie, heb uiteindelijk toch afgezien van de CoolPix 885.

Heb de PowerShot G2 besteld, en inmiddels binnen gekregen :) :9~
Voor foto's, zie de foto's draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op zaterdag 10 november 2001 12:59 schreef Rusty het volgende:
Kan iemand mij helpen. Ik heb weinig tot geen verstand van digitale cameras. Ik wil een kleine camera die voor gewoon foto (vakanties enzo) gebruikt gaat worden. Een zoom optie vind ik wel prettig. Er moeten wel redelijk wat fotos op kunnen, dus een extra memory stick zal wel nodig zijn.
Ik heb er tussen de 1000-1500 gulden voor in de broekzak zitten.
Iemand een idee wat ik het beste kan nemen?
Voor het budget wat je aangeeft is de Canon Digital Ixus een goede keuze. Voor meer info over deze cam: http://www.dpreview.com/reviews/canondigitalixus/

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Op zondag 05 augustus 2001 23:05 schreef HBM het volgende:
Ik heb er 1 (SONY DSC-S70) maar wil een betere :)
[..]
Weigert de flitser in je huidige sony wel eens dienst?.. Bij mijn dsc-s70 wel :\

Komende zomer ga ik misschien weer 's omkijken naar iets nieuws... zolang hou ik 't in ieder geval nog wel bij m'n huidige cam...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Joepie, ik heb een Sony DSC-S75 besteld! :9~

Ik ben benieuwd en zal hier binnenkort mijn bevindingen posten. Aan alle reviews te zien za hij vast wel bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op vrijdag 30 november 2001 15:00 schreef Mozin het volgende:
Joepie, ik heb een Sony DSC-S75 besteld! :9~

Ik ben benieuwd en zal hier binnenkort mijn bevindingen posten. Aan alle reviews te zien za hij vast wel bevallen.
Waar besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Laatst online: 17:05
Ik ben ook van plan een digicam te halen :)

nu twijfel ik:
Canon Digital IXUS, Sony DSC-F505V of de Sony DSC-F707 (wie stukken duurder is)....

Heeft het zin om nog wat langer door te sparen voor de F707?? er komen wel erg mooie plaatjes uit :) ,maar goed, uit die 'goedkopere' ook...

iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:48
Heb nu ook mijn digicam ontvangen. Ook voor mij is de keuze gevallen op de Sony DSC-S75, kwam errug goed uit de test bij dpreview.com. :P

Heb hem trouwens besteld bij diga4u. Errug netjes behandeld, donderdag besteld en gezegd dat ik hem voor het weekend nodig had, en vrijdag was ie binnen met de post. :D

Was ook heel voordelig volgens pricewatch.. *D

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozin

Mozin

Gewoon een gamer

Ghehe, ik heb em ook besteld bij digi4u, heel netjes inderdaad, ik heb em vrijdagmiddag binnengekregen.

Mooi ding hoor, lekker formaat en zo op het eerste gezicht voldoende instellingsmogelijkheden. En inderdaad, ik ben ook gestuurd door de Dpreview.com review.

Ik zal binnenkort in het andere topic wat plaatjes plakken.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zaterdag de sony s85 gekocht. Bevalt goed........ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Yezz, ik heb et em gewoon geflikt !!

Ik heb de Sony-DSCF707 besteld met alles erop en erbij :7

3500 piek bij Diga4u. Ik werd netjes gebeld vandaag en misschien morgen of overmorgen de cam binnen :)

Tot nu toe ziet het er goed uit!

PS. hoe zit het met grijze handel en garantie bij Sony ??

Doet diga4u hier ook aan of is het allemaal via de normale weg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digicammmmmmmm????

Tja, ik had eerst zo'n minolta huppelepub maar die heb ik de eerste dag meteen weer ingeleverd, de flitser was kapot.
Dus heb ik me zo'n Sony Cybershot ingekocht,, de P-50. Best wel een goed dingetje, zoals we van Sony gewend zijn veel opties. Ik fotografeer er zelf voetbalwedstrijden mee, het resultaat is best wel goed voor zijn prijs, toen ik em kocht was ie 1450 maar op de hcc heb ik em voor 990 zien staan.

Gegroet,

Baudtlugt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 11-09 10:24

Dries Arnolds

*bling bling*

Uit de FAQ:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken (zie latere uitleg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 22:51

JK

Op maandag 08 oktober 2001 11:00 schreef w_beens het volgende:
[..]

En welke is beter??zijn er verschillen?
Heeft er iem. ervaring met de 318?(evt.voorbeelden)
Heb geen ervaring met de 318, heb hier nu wel een c618. Heb 'm even geleend om te zien wat ie kon. Wilde eerst ook een 318 kopen, maar een 618 is beter, aangezien ie 3x optische zoom heeft en 2x digitaal, de 318 heeft maar 2x digitaal. Op de 618 vind ik de zoom ook eigenlijk veelste weinig, dus ik wil niet weten hoe dat op de 318 is !
Voor 400 gulden meer heb je dus een 618 ipv een 318.

Bovendien heeft de 618 nog tv-aansluiting en een afstandsbediening, om bijv. het toestel op een statief te zetten, zodat je voor de camera kan gaan staan, en dan op je afstandsbediening drukt om een foto te maken :D

Ik ga er deze week even lekker mee spelen, en dan zie ik wel of ik een 618 neem. Denk het wel, van wat ik nu heb gezien heeft ie voldoende detail en is goed scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06-2023

10o

Turbo Charged

tja ook ik ben op zoek naar een digicam (maar wat is dat verrot moeilijk zeg :) ) oke ik heb mezelf hier een beetje zitten in te leren en heb dus begrepen dat :

Minolta (welk type dan ook) batterijen vreet.
Sony zitten veel functies op.
Ixus is zeer goed maar aan de dure kant
etc.
etc.

al met al best wel moeilijk om nou een keuze te gaan maken.

Mijn budget is 1500 gulden, ken iemand mij vertellen voor welke digicam ik dan moet gaan? Het moet er in ieder geval 1 zijn met een ruime opslag (dus veel foto's op slaan dan later uploaden naar pc toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 06 december 2001 11:04 schreef 10o het volgende:
Mijn budget is 1500 gulden, ken iemand mij vertellen voor welke digicam ik dan moet gaan? Het moet er in ieder geval 1 zijn met een ruime opslag (dus veel foto's op slaan dan later uploaden naar pc toe)
Dat is een kwestie van een deel van je budget reserveren voor opslagmedia zoals CompactFlash kaartjes enzo. Bijv. FL 150,- voor 128MB CF kaart, dan blijft er nog FL 1350,- over voor een camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o

10o

Turbo Charged

Maar als ik het goed begrepen heb, werken niet alle digicams met die CompactFlash kaartjes toch?

Want er is toch ook zoiets (correct me if I'm wrong) dat je dan van IBM een bepaald soort geheugen kan kopen en die er dan in kan vrotten.

Maar oke zeg dan dat ik voor geheugen 150 piek neer leg dan is mijn budget dus 1350 gulden. Welke DigiCams komen dan in aanmerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 06 december 2001 12:11 schreef 10o het volgende:
Maar als ik het goed begrepen heb, werken niet alle digicams met die CompactFlash kaartjes toch?

Want er is toch ook zoiets (correct me if I'm wrong) dat je dan van IBM een bepaald soort geheugen kan kopen en die er dan in kan vrotten.

Maar oke zeg dan dat ik voor geheugen 150 piek neer leg dan is mijn budget dus 1350 gulden. Welke DigiCams komen dan in aanmerking?
Niet alle cameras hebben inderdaad CF ondersteuning. Er bestaat ook nog zoiets als "SmartMedia" maar dit is geflopt.

IBM heeft een CompactFlash type 2 geheugen, in de vorm van een Microdrive (deze past dus in de PowerShot G2 van Canon). Moet je dus wel CF type 2 ondersteuning (=ruimte) hebben.

Voor FL 1350,- kan je bijvoorbeeld gaan voor een Canon Digital Ixus o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o

10o

Turbo Charged

Kijk dat zijn de betere berichten. Ik gaat gelijk even kijken. bedankt, ik laat zo wel even weten wat ik er van vindt.

oe dat is een zeer intressante digiCam.. Best prijzig oke maar wel zeer intressant, kan de digicam dit type (CompactFlash type 2)flash aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 06 december 2001 12:31 schreef 10o het volgende:
Kijk dat zijn de betere berichten. Ik gaat gelijk even kijken. bedankt, ik laat zo wel even weten wat ik er van vindt.

oe dat is een zeer intressante digiCam.. Best prijzig oke maar wel zeer intressant, kan de digicam dit type (CompactFlash type 2)flash aan?
Nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o

10o

Turbo Charged

Oke dan :)

Met welk type geheugen werkt hij dan wel samen en wat kost dat dan ongeveer?

Hoe staat het met powerusage is dat redelijk? Of zoals de minolta's dramatisch. Want wat ik begrepen heb is dat de minolta bakken tegelijkertijd weg vreet.

Ik voel me een beetje rot er over dat ik jullie de oren van jullie kop afvraag maar ben hier heel erg nieuw in en wil als ik een digicam koop (zijn toch behoorlijke uitgaven)niet zoiets hebben van F*** had ik toch maar die of die gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
OK, je geeft toe dat je nieuw bent. Ik zou je graag willen doorverwijzen naar www.dpreview.com :)

Mocht je dan nog vragen of onoverkomelijke kwesties hebben, mag ze je hier posten.

BTW, ik heb zelf de Canon Powershot G2 :9

Voor pics van verschillende GoT-ers, kijk ff in http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/290204/29/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Op donderdag 06 december 2001 12:18 schreef MetHod het volgende:

[..]

Niet alle cameras hebben inderdaad CF ondersteuning. Er bestaat ook nog zoiets als "SmartMedia" maar dit is geflopt.
Waarom geflopt? Er worden nog steeds heel wat apparaten (hoofdzakelijk digicams natuurlijk) geproduceerd die deze kaartjes 'eten'. Verder is het lekker licht en compact, en verbruikt weinig energie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 17:07

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 06 december 2001 12:18 schreef MetHod het volgende:

Waar baseer je dit op?

Ik heb even een onderzoekje gedaan, en als je camera's tussen de 2.1 mpixel en de 3.3 mpixel vergelijkt kom ik op een verdeling tussen compact flash en Smartmedia van 3 tegen 2. (bron: http://megapixel.net)

Het lijkt me toch dat fabrikanten als olympus niet zomaar voor smartmedia gekozen hebben.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb zojuist trouwens ook de Canon G2 besteld. Lang wikken en wegen natuurlijk, maar de knoop doorhakken was voor mij niet zo moeilijk. Zeker niet omdat Perfect Systems een mooie aanbieding heeft deze week :)

Maar goed, wat ik me afvroeg. Weet iemand of het handig is om een case te kopen voor deze camera? En welke case is dan het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 05:08

NaWA

Hai, I Copy desu!

De lowepro camerabags zijn wel cool.
http://www.lowepro.com/pages/byStyle/digital.htm

en voor een hardcase is deze wel grappig:
http://www.peli.com/1bo_1120.html

verkrijgbaar bij:
http://www.fotovideoshop.nl/

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op donderdag 06 december 2001 15:46 schreef NaWA het volgende:
De lowepro camerabags zijn wel cool.
http://www.lowepro.com/pages/byStyle/digital.htm
'k Heb ook een Lowepro voor mijn G2 (inclusief regenhoes :)).
Op donderdag 06 december 2001 13:59 schreef TeleManiac het volgende:

[..]

Waarom geflopt? Er worden nog steeds heel wat apparaten (hoofdzakelijk digicams natuurlijk) geproduceerd die deze kaartjes 'eten'. Verder is het lekker licht en compact, en verbruikt weinig energie. :)
Op donderdag 06 december 2001 14:07 schreef Marc H het volgende:

[..]

Waar baseer je dit op?

Ik heb even een onderzoekje gedaan, en als je camera's tussen de 2.1 mpixel en de 3.3 mpixel vergelijkt kom ik op een verdeling tussen compact flash en Smartmedia van 3 tegen 2. (bron: http://megapixel.net)

Het lijkt me toch dat fabrikanten als olympus niet zomaar voor smartmedia gekozen hebben.
Scherp jongens. Misschien hiervoor iets overdreven uitgedrukt, maar SmartMedia heeft mijns inziens zijn langste tijd gehad. 'r Is ook duurder dan CF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Laatst online: 17:07

Marc H

- - Is wakker - -

Op donderdag 06 december 2001 16:10 schreef MetHod het volgende:

Scherp jongens. Misschien hiervoor iets overdreven uitgedrukt, maar SmartMedia heeft mijns inziens zijn langste tijd gehad. 'r Is ook duurder dan CF.
Het mag dan volgens jou afgedaan hebben, maar daar ben ik het gewoon niet mee eens. en duurder zijn ze ook niet.

Alleen de 128 mb is duurder, alle kleinere flashkaartjes zijn goedkoper. Kijk maar in de pricewatch :)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o

10o

Turbo Charged

Oke dan, na veel gespeur en vergelijkingen getrokken te hebben (thanks, Method :) ). Heb ik een besluit genomen over de aanschaf van een DigiCam.

Het wordt de :

Canon Digtial Ixus V met een Flashcard van 128Mb.

Nu nog effe zoeken waar hij het goedkoopst is en dan maar gaan bestellen. Zodra ik mijn eerste (oe ken bijna niet wachten :) )foto's gemaakt heb zal ik ze posten in de form van de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook van plan de ixus te halen, maar dan doe 300 serie... de prijzen verschillen behoorlijk moet ik zeggen hor. Want ze schommelen tussen de 1500 - 1700(!) gulden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10o

10o

Turbo Charged

Ik ben de Ixus V gisteren tegen gekomen voor 1200 gulden.
Flashcard (128Mb) kost rond de 150 - 200 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

jah...ik ga ook voor de Ixus 300

voor 1199 bij Mediamarkt!!!!

heheh :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf zit ik aan een Pentax Optio 330 te denken :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Op vrijdag 07 december 2001 12:04 schreef Moody het volgende:

Kun je daar online bestellen?

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 07 december 2001 12:39 schreef Homedisc het volgende:
Zelf zit ik aan een Pentax Optio 330 te denken :)
en ik heb hem net gekocht :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op vrijdag 07 december 2001 14:25 schreef Homedisc het volgende:

[..]

en ik heb hem net gekocht :)
Daar heb je erg lang over nagedacht ;)
Online besteld? Of nu ook al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 11-09 09:21

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Ik ben op zoek naar een betaalbare digicam,
ik wil hem vooral gaan gebruiken voor het stappen en gewoon alledaags gebruik dus afmeting en kwaliteit in zoveel mogelijk omgevingen zijn belangrijk voor mij.
verder wil ik misschien ook landschappen fotograferen.
het leek mij dat 2.11 megapixels wel genoeg is en ik wil maximaal zo rond de 1500 piek uitgeven.
welke camera is nu het beste voor mij want ik wordt gek van het aanbod op dit moment; zo veel cameras met zo veel functies waar ik nog nooit van gehoord heb!

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedScorpion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 07:23

RedScorpion

is geen rooie rakker

Neem gewoon eens een kijkje op de volgende site:

http://www.megapixel.net

Dan checken bij Reviews, kan je precies opzoeken van welke merk en type camera je je info wil hebben.

Ook deze zijn weer onderverdeeld in diverse groepen waarop de beoordeling is gedaan.

Dus neem de tijd en beslis zo zelf welk toestel het beste voor jou is. Ieder heeft zo z'n eigen keuze mogelijkheden die ze juist wel of niet zoeken in een camera.

Suc6.

Grtz Remko

"Was ik maar rijk en niet zo knap, zou het leven een stuk gemakkelijker maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 10-09 16:59

Zeeuw

5.6

Op vrijdag 07 december 2001 12:04 schreef Moody het volgende:

Ik had dus gister al een mailtje gestuurd of dat klopte, net een mailtje terug gehad:
Geachte heer/mevrouw Zeeuw,

Graag willen wij reageren op uw e-mail van gisterenmiddag.

Wij kunnen u hierover het volgende zeggen:
De informatie op wakers.net klopt niet. Indien u via de site klikt op MediaMarkt, wordt u doorgesluisd naar de site van MediaMarkt Nederland, waarop de nu geldende aanbieding zichtbaar zijn. Wij weten dan ook niet waar wakers.net de informatie vandaan heeft en zijn hiervoor dan ook niet verantwoordelijk.

Wij betreuren het dit er op deze wijze verkeerde informatie aan onze klanten wordt verstrekt.

Hiermee hopen wij u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Media Markt Groningen

Gerdi Manting
Directiesecretaresse

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goh wat jammer zeg.. maar 1100 is ook een erg groot prijsverschil vergeleken bij 1500 hor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op vrijdag 07 december 2001 14:29 schreef MetHod het volgende:

[..]

Daar heb je erg lang over nagedacht ;)
Online besteld? Of nu ook al binnen?
Heb hem al binnen :) gehaald bij de shop op de hoek.
Een zeer puik dingetje, veel dingen instelbaar en erg mooi design.
Gelijk er een Dane Elec 64MB Compact flash card bijgekocht :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Laatst online: 11-09 21:54
Op vrijdag 07 december 2001 14:33 schreef beschuitfluiter het volgende:
Ik ben op zoek naar een betaalbare digicam,
ik wil hem vooral gaan gebruiken voor het stappen en gewoon alledaags gebruik dus afmeting en kwaliteit in zoveel mogelijk omgevingen zijn belangrijk voor mij.
verder wil ik misschien ook landschappen fotograferen.
het leek mij dat 2.11 megapixels wel genoeg is en ik wil maximaal zo rond de 1500 piek uitgeven.
welke camera is nu het beste voor mij want ik wordt gek van het aanbod op dit moment; zo veel cameras met zo veel functies waar ik nog nooit van gehoord heb!
aanrader vind ik zelf de finepix2800, heb deze ook, maar had eerst mijn oog op de finepix 2600 laten vallen, maar omdat ik grove poten heb voelde deze niet lekker aan..

2,0mpix
6x optische zoo
2,5 digizoom
16mb smartmedia

Zeer tevreden gebruiker
Kijk hier ff voor wat picjes:

http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op vrijdag 07 december 2001 22:47 schreef psygho het volgende:

[..]

aanrader vind ik zelf de finepix2800, heb deze ook, maar had eerst mijn oog op de finepix 2600 laten vallen, maar omdat ik grove poten heb voelde deze niet lekker aan..

2,0mpix
6x optische zoo
2,5 digizoom
16mb smartmedia

Zeer tevreden gebruiker
Kijk hier ff voor wat picjes:

http://members.home.nl/elmo/fuji2800z/
hmmzz wel leuke foto's, maar zo'n ding neem ik dus echt niet mee op stap he :)
dus compact en goede fotos in het donker zijn erg belangrijk

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel huge jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laatst bij media markt en had de ixus300 en de ixus V in handen. En merkte dat de 300 "aanzienlijk" groter is. Het grootste verschil tussen die 2 is eigenlijk de optische zoom. de V heeft 2x en de 300 heeft er 3x. Hoe groot is het verschil tussen de 2x en de 3x optische zoom? want ik loop nu hevig te twijfelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 09 december 2001 03:51 schreef kchong999 het volgende:
Ik was laatst bij media markt en had de ixus300 en de ixus V in handen. En merkte dat de 300 "aanzienlijk" groter is. Het grootste verschil tussen die 2 is eigenlijk de optische zoom. de V heeft 2x en de 300 heeft er 3x. Hoe groot is het verschil tussen de 2x en de 3x optische zoom? want ik loop nu hevig te twijfelen!
Ik zou voor de 3x optische zoom gaan. als je egt wilt inzomen moet je voor de 3x gaan maar de vraag is: blijft het beeld dan ook nog wel scherp en zo ja wat is het prijs/kwaliteit verschil tussen die twee? :P :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheels_Chrome
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Heb 2 weken geleden eindelijk na veel wikken en wegen de beste camera gekocht voor een normale sterveling.
Een Canon EOS-D30. De body was na lang zoeken in Zetten het goedkoopst: F 5200,- (Pricewatch had gelijk). Maar ja dan ben je er nog niet. Lenzen..... Ik heb een Sigma 17-35mm en een Canon 28-135 USM IS (IS = Stabilisatie). Samen met een LowePro Micro Trekker 200, Manfrotto statief en filters was dat ook nog eens 3400 pieken... Ok lege bankrekening nu maar wel SUPER foto's. Kijk ook maar eens op dpreview.com bij de gallery.

Voor normale stervelingen dus al veel te duur. Maar ja anders kom je bij de Nikon D1 uit en die zijn boven de 10 mille.......

Ik heb nu al 1200 foto's gemaakt, o.a. op Speed & Design en in Essen op de Motor Show.

Zucht, katzwijm.... :9~ :9~ :9~ :9~

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
5200 piek voor een camera. Damn man dat heb ik er dus echt niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op dinsdag 11 december 2001 22:09 schreef BronX het volgende:
5200 piek voor een camera. Damn man dat heb ik er dus echt niet voor over.
'k Heb nog steeds geen pic's gezien van 'm dus moet het eerst maar eens zien. :z

Geen woorden maar beelden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheels_Chrome

Wheels_Chrome

Op dinsdag 11 december 2001 22:12 schreef MetHod het volgende:

[..]

'k Heb nog steeds geen pic's gezien van 'm dus moet het eerst maar eens zien. :z

Geen woorden maar beelden!
Goed ik zal er een paar op een msn community zetten.
Heb even geduld! Dan zul je zien wat ik bedoel.
Heb geen storage space.

Je geduld zal beloond worden. Zijn misschien nog geen super foto's maar dat komt wel...

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheels_Chrome

Wheels_Chrome

Ok het is even behelpen maar het gedeelte 'room and gadgets'
en 'Nature and nice places' bevatten foto's die met de EOS zijn gemaakt. Ook een paar mooie avondfoto's.

Ik heb nu even geen zin om een extra community te maken voor de foto's van de autobeurzen, maar dat komt wel!
Ik moet mijn homepage bij chello eens gaan activeren.
Daar kan ook nog wel wat op.

Ga maar eens kijken op http://communities.msn.com/cadillacplaza

De andere foto's van de Cadillac 1962 en 1958 plus die van mijn vriendin zijn met een Ixus gemaakt. Niet allemaal want er zitten ook gescande foto's tussen bij de set van 1962.
Ook 1960 zijn gescande foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
Op woensdag 12 december 2001 01:05 schreef Wheels_Chrome het volgende:
[...]

Ga maar eens kijken op http://communities.msn.com/cadillacplaza

[...]
Heb het even doorgebladerd. Een tip: zet het op je Chello ruimte, kun je ze ook wat groter neerzetten want deze zijn een beetje klein.

Owja evt. foto's kun je plaatsen in [topic=346586]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Laatst online: 16:39

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Misschien een crosspost maar check dit ff! :
[topic=348962/1]

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

iemand ervaringen met een Canon Powershot S30/S40 ??

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huijaa
  • Laatst online: 20-05-2024
iemand ervaringen met een Nikon Coolpix 995 :?

since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ongeveer 400,- en nu wil ik graag van al mijn vuurwerk er filmpjes van maken. Maar nu kan ik aleen fotos maken met de camera die we hebben maar geen filmpjes! Wat kan ik voor 400,- ongeer het beste kopen als ik een beetje goeie filmpjes mee kan maken? BvD mzzl! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Op dinsdag 18 december 2001 21:10 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb ongeveer 400,- en nu wil ik graag van al mijn vuurwerk er filmpjes van maken. Maar nu kan ik aleen fotos maken met de camera die we hebben maar geen filmpjes! Wat kan ik voor 400,- ongeer het beste kopen als ik een beetje goeie filmpjes mee kan maken? BvD mzzl! :)
Dan raad ik je een 2e of 3e hands video8 camcorder aan met een 1e of 2e hands mono tv kaartje, eventueel met composite video ingang...

Namelijk: voor 400 gulden heb je echt nog niks dat direct uit de winkel filmpjes maakt op hoger dan 160x120 pixels, en zeker niet bij donker, het zijn dan hooguit van die opgedirkte webcams met 1MB non-removable geheugen enzo..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Gisteren was er een test met digitale camera's bij binnenstebuiten (19.25 uur Nederland 2) zei mijn moeder. Ze wist nog dat een Nikon gewonnen had maar welk type weet iemand dat ?

edit: spelfoutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Ik zit er over te denken om een Fuji Finepix 2600 zoom te kopen.
Het moet een redelijk "goedkope" camera zijn (dus in deze prijsklasse), en natuurlijk een goede prijs/kwaliteitsverhouding,
maar ik vind het ook belangrijk dat ik hem makkelijk altijd bij me kan hebben. bijvoorbeeld in de binnenzak van m'n jas oid.
Het is door vooral bedoeld om "alledaage" foto's mee te maken, geen professioneel fotowerk.

Zou deze Fuji 2600 een verstandige keus zijn of raden jullie iets anders aan in deze prijsklasse?
Als iemand wat pics heeft gemaakt met deze cam zijn die ook heel welkom :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Wat voor digicams hebben handmatige instellingsmogelijkheden voor sluitertijd en diafragma?
Ik wil misschien over een paar maanden een digicam kopen. Prijsklasse zo rond de 1200 gulden.
Ik weet dat de pentax EI2000/hp photosmart c912 een goeie optie is maar ik zou wel willen weten of er nog meer mogelijkheden zijn (de meeste camera's hebben niet zulke uitgebreide handmatige instellingsmogelijkheden).
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.