Op dinsdag 02 oktober 2001 17:23 schreef thefirstikke het volgende:
Iemand een idee wat de inkoop prijs is van een canon powershot A10 of A20? of zijn deze ook op internet op te zoeken?
En welke van dit rijtje is 't beste?
Canon powershot A10 1.3Mpix - 3x optische zoom - 2x digitale zoom
Kodak DC 3400 2.3Mpix - 2x optische zoom -3x digitale zoom
Minolta Dimage E201 2.3Mpix - geen optische zoom? - 2x digitale zoom
Deze cameras kosten allemaal ongeveer 800 piek...
Inkoopprijzen houden de meeste bedrijven 'geheim', maar met de grote concurrentie denk ik dat de marges niet extreem hoog zijn.
Je noemt een paar produkten die niet direct te vergelijken zijn, behalve qua prijs dan. Je weet wel al je budget, maar ga eens na wat je van de camera verwacht.
Om een beetje op normaal formaat te kunnen printen, zou ik kiezen voor minstens 2,1 megapixel. Tot dit rijtje behoren
niet de Powershot A10 en de Sony Cybershot P30. Dit zijn bijna identieke 1,3 mp camera's, alleen werkt de Sony op 2 AA batterijen en de Canon op 4 AA batterijen.
Vervolgens kun je kijken wat je van de optische zoom verwacht. Geen optische zoom levert de dimage 201 van Minolta of de photosmart 318 van HP op. 2x optische zoom zou de Kodak opleveren, en wil je 3x optische zoom, dan kun je kiezen voor bijvoorbeeld de Canon Powershot A20 (
* Mr_Garfield maakt er mooie pics mee... 
), de Sony Cybershot P50 (dus niet de P30) en ook de HP Photosmart 618 valt in dezelfde klasse.
Zoals je al merkt is Sony
net even wat duurder dan de rest, en dan heb ik het nog niet eens over de 4Mb mem.stick die ze meeleveren. De rest levert geloof ik 8Mb Compact Flash mee, de HP618 zelfs 16Mb.
is een Canon A20 of eventueel Sony P30 de meerprijs van +/- 200 gulden waard? adviseer mij!

Canon A20: Ja, Sony P30: Nee, Sony P50: Ja