Helaas: Voor zover mij bekend nog steeds geen firmware-update voor de DS-KV6113-WPE1.
Update van mijn kant: Omdat ik niet wilde wachten op die update heb ik
besloten om het voorgaande model (type DS-KB6403-WIP)erbij aan te schaffen.
Dit apparaat vond ik minder interessant omdat deze louter een WIFI verbinding
heeft terwijl de router zich binnen een meter afstand bevindt van de voordeur.
Van deze belcamera verwachtte ik uitgekristalliseerde werking.
En dan (pas) blijken de nadelen van dit model:
IP basis-adres kan uitsluitend worden ingesteld met een smartphone (scannen van QR codes).
Daarna kan middels SADPtool wel een gewenst adres (eindcijfer) worden ingesteld, maar het
is me al meerdere keren overkomen dat ie spontaan weer op het basis-adres staat.
Praktijk: 's Morgens vroeg komt met regelmaat uit de KB6403 een Engelstalige vrouwelijke stem te
blaten dat ie geen verbinding heeft. Dergelijke geluiden wil ik absoluut niet bij m'n voordeur.
Tweede nadeel vind ik net zo belangrijk:
De KB6403 neemt bewegend beeld op (motiondetection) en plaatst deze zowaar op de interne micro-SD kaart.
Maar..... weergave van beelden kan uitsluitend via een smartphone.
Na met de computer te zijn ingelogd blijkt geen toegang naar de interne SD kaart te zijn.
Naast de hoge pet die ik van Hikvision op had vind ik dit werkelijk amateuristisch knoeiwerk.
Deze ervaring belooft niet veel goeds richting verwachting van de update voor de KV6113.
We wonen vrijstaand. Twee bulletcamera's zijn geplaatst aan beide zijden van onze woning.
De "blinde vlek" had ik willen afdekken middels de belcamera.
Nu dit niet mogelijk blijkt heb ik een PTZ camera erbij aangeschaft (DS-2DE2A404IW-DE3)
en deze staat standaard zodanig ingesteld dat de voorzijde van de woning in beeld is.
Naast negatieve ervaring staat uiteraard ook positieve ervaring.
Reden waarom ik "trouw aan het merk" ben gebleven ligt onder meer aan de aanwezigheid van
de IP monitor (DS-KH6320-WTE1) die de live-beelden van alle camera's direct kunnen tonen.
Zowel de bulletcamera's als de PTZ camera vallen onder de categorie "darkfighter".
Ik ben zeer enthousiast over de beeldkwaliteit in de nachtelijke uren en niet te vergeten
uitgebreide softwarematige mogelijkheden van met name de PTZ en bullet camera's.
Beroepsmatig ben ik ex video-reparateur en ben voornemens om bij de belcamera (KV6113) de
luidspreker te onderbreken en bij de IP monitor een aftakking te maken van het interne
belsignaal opdat ik zelf kan bepalen welk geluid wordt geproduceerd wanneer iemand aanbelt.
Vroeg of laat zullen we allemaal aan een smartphone moeten "geloven" dus louter om deze reden
ben ik voornemens om er een aan te schaffen.
Kort resumerend: Ik wil geen intercom maar wil wel over mogelijkheden beschikken om te
registreren wat er rondom onze woning gebeurt. De belcamera zorgt er in ieder geval voor
dat we de mogelijkheid hebben om vooraf te kunnen zien wie er aanbelt.
Na de laatste mailing van de leverancier zijn mijn twijfels helaas nog verder toegenomen.
Deze luidde: "Hikvision introduceert het nieuwe draadloze AX Pro inbraaksysteem".
https://smartsd.com/nieuw...-ax-pro-wireless-security
Hiermee verlaagt deze fabrikant zich werkelijk tot consumenten-gadgets.
Doe uw voordeel met deze info!