Die staat aan op 'forced PoE'... Wat bedoel je met twee of vier paartjes?
Ik heb 'm gewoon een UTP kabel in de LAN poort gedaan van beide... Dus ik denk alle 8?
Heb ik niet... Ik ga eens kijken of ik e.e.a. kan updaten en of dat helpt 😄
Je hebt toch wel een POE deurbel he? Want bij hikvision kan je het type soms kiezen ... POE VS external power
Idd, de af versie... Heb je geen 12 voeding ergens liggen? Kan je daar eens mee testen, mss is je unit defect
Denk dat ik 't ontdekt heb. Deze router met PoE heeft alleen 'passive PoE' en geen 802.3af PoE.
Andere router bestellen maar 🙃. Tenzij... Ik alleen een switch nodig heb - werkt dat? Als in, deelt het Hikvision systeem zelf IP adressen uit? Of heeft het een router nodig die dat doet?
Andere router bestellen maar 🙃. Tenzij... Ik alleen een switch nodig heb - werkt dat? Als in, deelt het Hikvision systeem zelf IP adressen uit? Of heeft het een router nodig die dat doet?
Ah ,idd je hebt wel echte POE nodig... :-)
Nee, deelt geen IP uit, best dus een POE switch kopen... Zo'n 5 port POE kost niks
Nee, deelt geen IP uit, best dus een POE switch kopen... Zo'n 5 port POE kost niks
Nee klopt maar ik wil het dus onafhankelijk laten draaien van mn huidige netwerk dus ik wil een andere router, geen switch. Kan natuurlijk ook een router+switch doen.... Maar dit is net zo makkelijk
Mja , let wel op dat als je ook hikconnect op je Android wilt gebruiken, de toestellen ook internet nodig hebben... Waarom wil je ze op een apart netwerk?
Volgens de verkoper kon ik het scherm + de bel met elkaar verbinden zonder internet, en dan het scherm met Wi-Fi verbinden...
Indien dat niet zo is dan kan ik alsnog het modem aansluiten.
Ik wil 't apart omdat ik slechte ervaring heb met Hikvision apparatuur op hetzelfde netwerk... De router resetten en 't ligt er uit. Daarnaast wil ik ook altijd dat de bel werkt. Niet dat als ik even mn router unplug omdat ik issues heb, ik geen deurbel heb 😄
Indien dat niet zo is dan kan ik alsnog het modem aansluiten.
Ik wil 't apart omdat ik slechte ervaring heb met Hikvision apparatuur op hetzelfde netwerk... De router resetten en 't ligt er uit. Daarnaast wil ik ook altijd dat de bel werkt. Niet dat als ik even mn router unplug omdat ik issues heb, ik geen deurbel heb 😄
Idd, je kan het scherm via wifi verbinden, en idd je hebt geen router nodig, je eigen netwerk opzetten, maar als je er geen internet opzet, dan kan je geen gebruik maken van hikconnect...
Anyway, ben toch tevreden van mijn hikvision setup, ook na een stroom/internet onderbreking komt alles mooi terug online, nog geen issues gehad
Anyway, ben toch tevreden van mijn hikvision setup, ook na een stroom/internet onderbreking komt alles mooi terug online, nog geen issues gehad
Krijg vandaag de andere PoE router binnen dus ga de setup die ik wil proberen, keep you updated
Update:
Te laag voltage... Wat een gedoe, de setup die ik wil 😄
Update:
Te laag voltage... Wat een gedoe, de setup die ik wil 😄
[ Voor 27% gewijzigd door the-hyrax op 08-05-2021 20:55 ]
Nou, gelukt, hij werkt! Alleen… de app niet
. Ik kan live zien, praten, de deur openen… maar geen oproepen binnen krijgen… dat doet ie héél soms maar namelijk, en alleen als de app open is.
Zit niet mee. Hoe los ik dit op?
Zit niet mee. Hoe los ik dit op?
Yes, notificaties staan aan, alles is geaccepteerd qua mogelijkheden. Wel vreemd dat ik wel gewoon live kan kijken in de app maar dat ik geen bel-notificatie krijg... dus aan de verbinding ligt het niet
Vreemd, ik heb alleen push notification moeten aanzetten, dan ging het... Volgens mij stond dat al default aan...
Ik gebruik android
Ik gebruik android
Heb jij DHCP op de camera aanstaan? Want dat accepteert ie niet bij mij en van camera naar scherm werkt prima met DHCP uit
Overigens gebruik ik wel een iPhone, geen idee of dat verschil maakt
Staat “kritieke meldingen” ook aan bij berichtgeving voor de hik-connect app?the-hyrax schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 22:31:
Overigens gebruik ik wel een iPhone, geen idee of dat verschil maakt
Yes dat stond ook aan, maarrrrr
“Opeens” werkte het. Geen idee waarom. Enfin, ik ben helemaal blij 😆
“Opeens” werkte het. Geen idee waarom. Enfin, ik ben helemaal blij 😆
Durf het bijna niet te vragen maar weet iemand wat ik over het hoofd zie met het aansluiten van de relais?
Ik heb twee blauwe draadjes naar mn deuropener lopen (gestreept en solide). Deze sluit ik aan op de (dubbele) COM en NC (ik heb ruststroom). Ik heb ze eens omgedraaid en ook NO werkt niet. https://i.imgur.com/XHk5Djm.jpg
Maar… het werkt niet… wat ik wel zag is dat in de oude setup er nog een extra draad (denk power?) naar de relais ging: https://i.imgur.com/YE4EZt4.jpg
Mis ik iets? Moet ik ook een extra power draad aansluiten?
Ik heb twee blauwe draadjes naar mn deuropener lopen (gestreept en solide). Deze sluit ik aan op de (dubbele) COM en NC (ik heb ruststroom). Ik heb ze eens omgedraaid en ook NO werkt niet. https://i.imgur.com/XHk5Djm.jpg
Maar… het werkt niet… wat ik wel zag is dat in de oude setup er nog een extra draad (denk power?) naar de relais ging: https://i.imgur.com/YE4EZt4.jpg
Mis ik iets? Moet ik ook een extra power draad aansluiten?
[ Voor 4% gewijzigd door the-hyrax op 12-05-2021 23:05 ]
Ik ging er een soort van uit dat de bel die power zou sturen (omleiden). Heb dit slot:
https://www.ijzerwarenuni...03-010-3701-8714140145324
Gewoon zo’n regulier oplegslot buzzer dat je veel ziet
Edit volgens wiring schema stuurt t slot power, toch? https://i.imgur.com/fLBDXkl.png
https://www.ijzerwarenuni...03-010-3701-8714140145324
Gewoon zo’n regulier oplegslot buzzer dat je veel ziet
Edit volgens wiring schema stuurt t slot power, toch? https://i.imgur.com/fLBDXkl.png
[ Voor 21% gewijzigd door the-hyrax op 12-05-2021 23:22 ]
Nee, je mag nooit power gebruiken van de hikvision , dat is trouwens DC, jouw slot is AC?
Mijn slot was 24v , dus heb nog een extra adapter in mijn kast zitten die het slot voed
Mijn slot was 24v , dus heb nog een extra adapter in mijn kast zitten die het slot voed
Ouch... Dus hoe ik het in gedachte had gaat niet
shit. De vraag is now what
Nou ja deze kabels lagen er al en ik heb er gewoon een UTP kopje op gezet. Maar dat het slot AC is maakt dus niet uit?
Niet echt... Moet sowieso zo'n 10m van de meterkast naar het slot overbruggen. Alternatief heb ik een schema gevonden dat werkt met een DC slot: https://i.imgur.com/RHW1vtH.jpg
Dus dan zou ik een ander slot moeten
Dus dan zou ik een ander slot moeten
Ja, je hebt toch 4 draadjes over van je UTP, beetje twisten, 1 paartje voor je + en 1 paartje voor je -
Ah, maar dan heb ik nog steeds een DC slot nodig toch? Want over UTP is DC
?? Nee, je kan de kabeltjes van de UTP kabel gebruiken voor je adapter... Moet je slot ac of dc hebben?
Het lijkt mij niet verstandig om een spoel te bekrachtigen via een kabel waar ook data over loopt.
Door de inductiespanning die dan optreedt weet je met zekerheid dat je poorten eruit gaan.
Door de inductiespanning die dan optreedt weet je met zekerheid dat je poorten eruit gaan.
Nee, er loopt geen data over, je moet maar 2 paartjes van je UTP gebruiken, de ander 2 paartjes heb je dan over voor bv een een relay of voeding
Oow, dan heb ik het verkeerd begrepen. Inductie kan heel vervelende dingen doen.NoFate schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 13:53:
Nee, er loopt geen data over, je moet maar 2 paartjes van je UTP gebruiken, de ander 2 paartjes heb je dan over voor bv een een relay of voeding
Zelf zou ik een afgeschermde kabel voor de solenoid gebruiken en een condensator over de spoel (om EMK zo veel mogelijk tegen te gaan).
In feite zou deze setup toch ook moeten werken op de KV6113? https://imgur.com/mnPlNmb
dat denk ik niet, die 12v pin op de 8003 ,dat is een INPUT, geen output, voor als je geen POE hebt
trouwens, je mag ook nooit 12 V gebruiken afkomstig van de deurbell zelf, je moet sloten altijd apart voeding geven
trouwens, je mag ook nooit 12 V gebruiken afkomstig van de deurbell zelf, je moet sloten altijd apart voeding geven
Ah omdat er een YT video was waar dit wel vanuit de deurbel kwam.... maar nu zie ik ook op het wiring diagram dat dit input is.
Overigens, gezien er op het wiring diagram in de quick start guide staat dat de COM moet aangesloten zijn op de DC, dan lijkt het me dat ik geen AC slot kan aansluiten, toch? https://imgur.com/a/5PNe2I8
Denk dat ik niet ontkom aan het trekken van een extra kabel. Alternatief zou ik de ethernetkabel die naar de bel gaat kunnen splitten. Die komt namelijk boven de deur binnen en gaat daar de muur in - hij is daar dus exposed. Als ik daar een splitter op zet en apart een kabel naar het slot trek en daar de + en de - aan sluit, dan zou het moeten lukken
Overigens, gezien er op het wiring diagram in de quick start guide staat dat de COM moet aangesloten zijn op de DC, dan lijkt het me dat ik geen AC slot kan aansluiten, toch? https://imgur.com/a/5PNe2I8
Denk dat ik niet ontkom aan het trekken van een extra kabel. Alternatief zou ik de ethernetkabel die naar de bel gaat kunnen splitten. Die komt namelijk boven de deur binnen en gaat daar de muur in - hij is daar dus exposed. Als ik daar een splitter op zet en apart een kabel naar het slot trek en daar de + en de - aan sluit, dan zou het moeten lukken
[ Voor 34% gewijzigd door the-hyrax op 17-05-2021 15:05 ]
ja, ik zat mey zelfde probleem
ik heb ook mijn UTP kabel gesplist, ik had er maar 1 naar de deurbel toe
dus heb 4 draadjes over gepitst, voor POE heb je er toch maar 4 nodig (2 paartjes)
ik heb ook mijn UTP kabel gesplist, ik had er maar 1 naar de deurbel toe
dus heb 4 draadjes over gepitst, voor POE heb je er toch maar 4 nodig (2 paartjes)
Zit er trouwens niet te veel voltage op die ethernet kabel?
?? Hoezo, is gewoon POE , is vrij standaard ..
Hikvision alsook andere deurbellen gebruiken 803.3 af , dat is altijd maar over 2 paartjes...
1 paartje voor voeding en 1 paartje voor data...
Kijk maar eens op de Wiki..
802.3af mode a of mode b
Hikvision alsook andere deurbellen gebruiken 803.3 af , dat is altijd maar over 2 paartjes...
1 paartje voor voeding en 1 paartje voor data...
Kijk maar eens op de Wiki..
802.3af mode a of mode b
Nee bedoel die PoE levert iets van 36-50V toch? Staat in ieder geval op de switch. Als ik dan die aftak dan is dat toch te veel voor 't slot?
Nee, je moet ook niet aftakken van je POE, je moet een aparte voeding kopen, ik heb deze ook als dinrail gekocht en in de kast gezet waar al mijn stroom en data kabels toekomen...
Aftappen van je POE moet je idd niet doen
Aftappen van je POE moet je idd niet doen
Ja, je moet zowel aan de deurbel zijde als aan je switch zijde de 2 paartjes over knippen van je UTP
Dus je deurbel laat je werken over 2 paartjes, 1 paartje is nodig voor je relay sturing, die zet je onder spanning aan de kast waar de UTP uitkomt... En dan heb je nog 1 paartje over als reserve..
Stel dat je geen POE had, dan kan je nog dat reserve paartje gebruiken voor je deurbel te voeden als het geen POE deurbel zou geweest zijn
Dus je deurbel laat je werken over 2 paartjes, 1 paartje is nodig voor je relay sturing, die zet je onder spanning aan de kast waar de UTP uitkomt... En dan heb je nog 1 paartje over als reserve..
Stel dat je geen POE had, dan kan je nog dat reserve paartje gebruiken voor je deurbel te voeden als het geen POE deurbel zou geweest zijn
En er is niet iets waarbij ik de UTP die aan de bovenkant van de deur exposed is (daad gaat ie naar buiten) kan splitten en daar een soort adapter/transformator op kan zetten? Vind ik wat makkelijker dan geklooi met paartjes 😄
Hmm, niet dat ik weet... Maar je moet toch maar gewoon net onder de UTP fiche, beetje plastiek wegsnijden en dan het juiste paartje overknippen, en dan dat paartje naar je NO1/com brengen...
Alsook hetzelfde toepassen aan de Poe switch kant
Alsook hetzelfde toepassen aan de Poe switch kant
OK, ga er naar kijken. Had trouwens een ander slot besteld, ontdek ik door te testen dat mijn huidige slot dat zogenaamd alleen AC was, ook gewoon werkt op DC (heb wel een 12v DC plug met twee draadjes er uit namelijk)... handig
Ik heb jaren geleden gebruik gemaakt van een dergelijk slot.
Bij ontgrendeling was vanwege die wisselspanning een luide zoemtoon te horen.
Hierdoor wisten klanten dat ze de deur konden openduwen.
Heb je dat geluid bij deze toepassing niet nodig?
Bij ontgrendeling was vanwege die wisselspanning een luide zoemtoon te horen.
Hierdoor wisten klanten dat ze de deur konden openduwen.
Heb je dat geluid bij deze toepassing niet nodig?
Aah vandaar dat die geen buzz-geluid maakt! Is dat serieus dat ie bij AC zoemt en bij DC niet? Want bij testen maakte hij inderdaad geen geluid.
In feite zegt de KV6113 "The door is open"
In feite zegt de KV6113 "The door is open"
komt die zoemtoon niet van dat slot zelf? Zo dat plaatje wat magnetisch open gezet word?
Ik heb dat niet, mijn is echt elektrisch, ik moet de deurbel gewoon een puls geven van 1 sec, dan gaat dat slot open en terug dicht
Ik heb dat niet, mijn is echt elektrisch, ik moet de deurbel gewoon een puls geven van 1 sec, dan gaat dat slot open en terug dicht
Blijkbaar niet. Voorheen had ik inderdaad wel die zoem-toon, maar net toen ik mijn slot even uit de deur had gehaald en gewoon op de 12VDC stekker had aangesloten hoorde ik gewoon klik (zonder zoem) en ging het slot open.
ah ok , die zoem toon heb ik idd ook niet
"the door is open", volgens mij kan je dat bericht niet uitschakelen
enigste nadeel is wel dat inbrekers snel binnen zijn
"the door is open", volgens mij kan je dat bericht niet uitschakelen
enigste nadeel is wel dat inbrekers snel binnen zijn
In feite niet anders dan met mijn vorige intercom setup, toch?
idd, hikvision heeft wel een aparte secutity kit die je kan plaatsen, dan is er meer nodig dan 2 draadjes tegen elkaar houden
Ach bij mij is het toch zo dat er twee deuren tussen zitten. Bovendien, als ze binnen willen komen dan komen ze wel binnen
Klopt, die zoemtoon is gewoon de 50 Hz vanaf het lichtnet.the-hyrax schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:14:
Blijkbaar niet. Voorheen had ik inderdaad wel die zoem-toon, maar net toen ik mijn slot even uit de deur had gehaald en gewoon op de 12VDC stekker had aangesloten hoorde ik gewoon klik (zonder zoem) en ging het slot open.
Soms wordt de in constructie ruimte gelaten zodat het geluid mechanisch harder klinkt.
Gelijkspanning op een spoel is vergelijkbaar met een permanent magneet.
Hooguit bij aantrekken en afvallen van de solenoid eenmalig een klik.
Het is gelukt, heb gewoon maar een extra kabel getrokken... Veel makkelijker. Nu nog even een manier zoeken om de bel een soort van schuin op te hangen zodat ik meer van de straat zie.
Kan je trouwens instellen dat de deur minder lang open blijft?
Kan je trouwens instellen dat de deur minder lang open blijft?
@NoFate Ik las dat je een gong had aangesloten op de 8003, maar ik zie dat eigenlijk nergens beschreven. Is er een instelling waarmee je kan zorgen dat het relais al direct bij het indrukken van de bel wordt bekrachtigd? Standaard is dat volgens mij alleen voor een deuropener, toch?
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
nee, ik heb geen gong aangesloten, want ik wel heb aangeloten is en ESP bordje, dat gekoppeld is met Home Assistant
zodra dus iemand belt, dan schakelt die relay ook, dat kan je instellen met "call linking"
ook de tijd van de relay kan je dan instellen, in mijn geval is 1 sec genoeg, want ik van dat signaal gewoon op, zodat ik vervolgens in Home assistant , andere automatiseringen kan doen, zoals bv push notificates sturen , ook mijn google home/hubs aansturen met stemmen en video streamen
of het nu een ESP bordje is of een gong , da maakt niet uit
zodra dus iemand belt, dan schakelt die relay ook, dat kan je instellen met "call linking"
ook de tijd van de relay kan je dan instellen, in mijn geval is 1 sec genoeg, want ik van dat signaal gewoon op, zodat ik vervolgens in Home assistant , andere automatiseringen kan doen, zoals bv push notificates sturen , ook mijn google home/hubs aansturen met stemmen en video streamen
of het nu een ESP bordje is of een gong , da maakt niet uit
Ja @NoFate inderdaad, hier zal er ook nog wel iets bij komen om het signaal op te pikken. Ik was vooral bang dat de relais niet configureerbaar waren. Ik heb trouwens even online gezocht naar die "call linking", maar kon zo snel niets vinden. Ik dat iets wat je via VMS, het scherm binnen of op een andere manier moet instellen?
PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR 270BM + Samsung DVM S (L/L)
Ja, is idd via ivms in te stellen, op mijn indoor station heb ik 2 output relays die ik kan gebruiken
@NoFate Ah, dan begrijp ik hem denk ik. Het zijn niet de relais in de intercom buiten die je gebruikt, maar de relais die op het indoor station zitten
Yep, correct...
Denk niet dat het gaat op de intercom buiten, misschien wel, nog niet achter gezocht
Denk niet dat het gaat op de intercom buiten, misschien wel, nog niet achter gezocht
Voor het instellen van de relay, heb je daar die software voor nodig, of kan je ook direct via IP inloggen? Mijn werkgever staat niet toe dat ik die software installeer
Iemand al ontdekt hoe je de KV6113 kan rebooten via de API?
Het volgende werk iig niet:
curl -s -X PUT --user admin:password http://1.2.3.4/ISAPI/System/reboot
curl -s -X PUT --user admin:password http://1.2.3.4/System/reboot
Het volgende werk iig niet:
curl -s -X PUT --user admin:password http://1.2.3.4/ISAPI/System/reboot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?> <ResponseStatus version="1.0" xmlns="http://www.std-cgi.com/ver10/XMLSchema"> <requestURL>/ISAPI/System/reboot</requestURL> <statusCode>4</statusCode> <statusString>Invalid Operation</statusString> <subStatusCode>invalidOperation</subStatusCode> <errorCode>1073741830</errorCode> <errorMsg>invalid operation</errorMsg> </ResponseStatus> |
curl -s -X PUT --user admin:password http://1.2.3.4/System/reboot
code:
1
2
3
4
5
6
| <!DOCTYPE html> <html><head><title>Document Error: Method Not Allowed</title></head> <body><h2>Access Error: 405 -- Method Not Allowed</h2> <p>Requested method PUT not supported for URL: /System/reboot</p> </body> </html> |
Check hier eens , ik heb daar een thread gemaakt , ook heb ik alle nieuwe ISAPI documenten geupload
https://community.home-as...-intercom-doorbell/238535
Ik had deze link eerder al bekeken. Maar als ik in het document (ISAPI Video Intercom.pdf) kijk, zie ik daar niets bij staan waar ik dit mee voor elkaar zou kunnen krijgen. Of zijn al die andere documenten ook allemaal van toepassing op de DS-KV6113?NoFate schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 16:29:
Check hier eens , ik heb daar een thread gemaakt , ook heb ik alle nieuwe ISAPI documenten geupload
Nee, dat zijn alle documenten die ik gevonden heb van alle hikvision systemen, sommige zijn algemeen die voor alle types werken
Ik lees op diverse plekken dat aan de kv6113 ook een mechanische gong te koppelen is. Ik kan alleen nergens vinden hoe deze aangesloten moet worden op de stand alone bel. Of is dit alleen mogelijk via het binnendeel?
Naar mijn weten is dat gewoon de relay die je aansluit
@r.vossen volgens mij heb je standaard alleen de mogelijkheid met de binnenunit maar zijn er ook webshops in Nederland die een alternatieve firmware aanbieden zodat het direct met het ingebouwde relais kan. Het beste dus even bij de verkoper navragen.
Welke webshops zijn dat? Wil wel meer weten over deze firmwaresRimco schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:08:
@r.vossen volgens mij heb je standaard alleen de mogelijkheid met de binnenunit maar zijn er ook webshops in Nederland die een alternatieve firmware aanbieden zodat het direct met het ingebouwde relais kan. Het beste dus even bij de verkoper navragen.
@NoFate Deze bijvoorbeeld: https://hikvision-beveili...lot-aansturing-en-ir.html
ah, leuk, wist ik niet, maar ze zetten er precies ook andere hardware in
zou ik toch eigenlijk niet aanraden om te kopen, stel dat die shop dan stopt, dan zit je daar met hardware die je niet meer kan updaten met officiele firmwares ?
@NoFate Volgens mij is dat wel in overleg gegaan met de fabrikant, dat zie je wel vaker, maar zou je natuurlijk na kunnen vragen.
Ik heb een ds-kd8003 , wil eigen een firmware dat meer ISAPI commando's ondersteund, maar dat model verkopen ze precies nietRimco schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:11:
@NoFate Volgens mij is dat wel in overleg gegaan met de fabrikant, dat zie je wel vaker, maar zou je natuurlijk na kunnen vragen.
Wij tweakers willen altijd eigen firmware, maar dat krijgen we bijna nooit
Kan je eigenlijk via de software het 'the door is open' prompt vervangen door een eigen buzztoon?
Jammer. Dan maar een buzzer ertussen knutselen.
Is er zicht op de nieuwe firmware waarbij de preview werkt?Pro-alarm schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:21:
[...]
De preview images werken nog niet met een standalone versie. Verwacht wordt dat eind q2 een versie beschikbaar komt die dit wel ondersteund samen met de ondersteuning van de SD kaart.
Succes!
Ik ben het tabblad I/O settings kwijt op mijn DS-KV6113-WPE1_B waardoor ik niet meer kan instellen dat ik een externe bel wil aansluiten op het deur relais.
Gisteren waren ze er nog met de 2.2.3 versie, maar nadat ik heb geupdate naar de 2.2.53 build 210907 versie is de tab I/O settings weg onder Intercom.
Downgrade mag ook niet meer, dan hebben ze vanaf de 2.2.50 geblokkeerd volgens de Release Notes.
Heb van alles geprobeerd met de batch configuratie tool, bel in het NL gezet, factory defaults geladen, maar het tabje I/O settings is weg en ik krijg het niet meer terug.
Iemand nog een tip, idee om het weer werkend te krijgen?
Gisteren waren ze er nog met de 2.2.3 versie, maar nadat ik heb geupdate naar de 2.2.53 build 210907 versie is de tab I/O settings weg onder Intercom.
Downgrade mag ook niet meer, dan hebben ze vanaf de 2.2.50 geblokkeerd volgens de Release Notes.
Heb van alles geprobeerd met de batch configuratie tool, bel in het NL gezet, factory defaults geladen, maar het tabje I/O settings is weg en ik krijg het niet meer terug.
Ivms is geupdate, maar ik mag nog steeds niet een versie lager dan 2.2.53 installeren.
@Edje1103 Heb je dit nog op kunnen lossen ?Edje1103 schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:37:
Ik ben het tabblad I/O settings kwijt op mijn DS-KV6113-WPE1_B waardoor ik niet meer kan instellen dat ik een externe bel wil aansluiten op het deur relais.
[ Voor 0% gewijzigd door Msts op 07-12-2021 15:52 . Reden: vermelding ]
Als ik dat zo allemaal eens hoor heb ik ook de miskoop van mijn leven gemaakt. Al mijn camera's zijn Hikvision en daar ben ik best tevreden mee. De beeldkwaliteit is super, ook bij deze deurbel.
Dus kocht ik een DS-KV6113-WPE1B met het idee dat na de firmware upgrade alles in orde was, maar de verwarring is alleen maar groter geworden. Na vele pogingen en googelen was ik de frustratie zat. En om nu dat ding bij een bedrijf te laten ombouwen voor enkele tientallen euro's en dan nog steeds niet weten wat er precies gebeurt als je die knop indrukt.....
Ik wil niet dat de betrouwbaarheid van een simpel ding als een deurbel afhankelijk moet zijn van wat een of ander warhoofd er aan software instopt, dus de zaak maar eens open gesloopt onder de loep en de soldeerbout eens even lekker laten opwarmen bij een verse bak koffie.
Wel even een klusje maar dan heb je ook wat.
De beldrukker is een dubbel stel contacten dat parallel staat met een zijde aan de massa, dus dat opent mogelijkheden.
Het relais is 5V, dat is wat minder, maar met een 150 ohm weerstand in serie is dat al gauw teruggeschroefd naar een volt of 6. Een 5V voeding naar massa is er niet volgens mij.
De nieuwe schakeling is vrij simpel en werkt altijd, zodra de POE stekker erin gaat en de interne step down converter 12V neerzet.(of extern 12V voeden). De belinstallatie die ik had werkt weer als normaal en dus ook de pushberichten die ik al op mijn oude bel had geconfigureerd in Domoticz werken nu met de Hikvision. Dus bij beldrukker actief gaat de normale bel, ik krijg via Domoticz een pushbericht en kan dan via Hik-connect kijken en communiceren.
Na de ombouw wordt het potentiaalvrije NO contact (blauwe en groene draden) gebruikt voor het belsignaal naar de bestaande belinstallatie. De deuropener functie vervalt dan uiteraard wel.
Ik gebruik 2 POE draden voor het belsignaal, dus een LAN kabel open peuteren en de juiste draden opsnorren en aan beide zijden onderbreken zodat ze enkel en alleen voor het belsignaal kunnen worden gebruikt. Als je er geen 100m LAN kabel aanhangt zijn 2 POE draden dik genoeg voor de voeding. In mijn geval 4 meter van beldrukker naar meterkast.
Het geblaat uit de luidspreker (dat je geen verbinding hebt of wat dan maar ook) kun je gelukkig uitzetten door de volumeregelaar voor de gesproken meldingen in audio instellingen op 0 te zetten.
Dus voor de geïnteresseerden in een normale bel, zonder deuropener, die simpel is te integreren in je domoticasysteem hier wat tips. Uitsluitend voor wie de moed heeft en nauwkeurig kan solderen of iemand weet die het voor je kan doen:
Van de drukknop een pootje wat niet aan massa hangt los gesoldeerd en van een draadje voorzien.
Het relais van het board gesloopt en de pootjes van de spoel aansluitingen omhoog gebogen en er 2 draden aan gesoldeerd.
Het relais weer terug gesoldeerd, met de spoel pootjes geïsoleerd van de oorspronkelijke aansluitingen op de print. 1 draad gaat via de 150 ohm weerstand (in het rode krimpkousje) naar de drukschakelaar, de andere draad naar de plus van de condensator op de foto (12V voeding).
Dus kocht ik een DS-KV6113-WPE1B met het idee dat na de firmware upgrade alles in orde was, maar de verwarring is alleen maar groter geworden. Na vele pogingen en googelen was ik de frustratie zat. En om nu dat ding bij een bedrijf te laten ombouwen voor enkele tientallen euro's en dan nog steeds niet weten wat er precies gebeurt als je die knop indrukt.....
Ik wil niet dat de betrouwbaarheid van een simpel ding als een deurbel afhankelijk moet zijn van wat een of ander warhoofd er aan software instopt, dus de zaak maar eens open gesloopt onder de loep en de soldeerbout eens even lekker laten opwarmen bij een verse bak koffie.
Wel even een klusje maar dan heb je ook wat.
De beldrukker is een dubbel stel contacten dat parallel staat met een zijde aan de massa, dus dat opent mogelijkheden.
Het relais is 5V, dat is wat minder, maar met een 150 ohm weerstand in serie is dat al gauw teruggeschroefd naar een volt of 6. Een 5V voeding naar massa is er niet volgens mij.
De nieuwe schakeling is vrij simpel en werkt altijd, zodra de POE stekker erin gaat en de interne step down converter 12V neerzet.(of extern 12V voeden). De belinstallatie die ik had werkt weer als normaal en dus ook de pushberichten die ik al op mijn oude bel had geconfigureerd in Domoticz werken nu met de Hikvision. Dus bij beldrukker actief gaat de normale bel, ik krijg via Domoticz een pushbericht en kan dan via Hik-connect kijken en communiceren.
Na de ombouw wordt het potentiaalvrije NO contact (blauwe en groene draden) gebruikt voor het belsignaal naar de bestaande belinstallatie. De deuropener functie vervalt dan uiteraard wel.
Ik gebruik 2 POE draden voor het belsignaal, dus een LAN kabel open peuteren en de juiste draden opsnorren en aan beide zijden onderbreken zodat ze enkel en alleen voor het belsignaal kunnen worden gebruikt. Als je er geen 100m LAN kabel aanhangt zijn 2 POE draden dik genoeg voor de voeding. In mijn geval 4 meter van beldrukker naar meterkast.
Het geblaat uit de luidspreker (dat je geen verbinding hebt of wat dan maar ook) kun je gelukkig uitzetten door de volumeregelaar voor de gesproken meldingen in audio instellingen op 0 te zetten.
Dus voor de geïnteresseerden in een normale bel, zonder deuropener, die simpel is te integreren in je domoticasysteem hier wat tips. Uitsluitend voor wie de moed heeft en nauwkeurig kan solderen of iemand weet die het voor je kan doen:
Van de drukknop een pootje wat niet aan massa hangt los gesoldeerd en van een draadje voorzien.
Het relais van het board gesloopt en de pootjes van de spoel aansluitingen omhoog gebogen en er 2 draden aan gesoldeerd.
Het relais weer terug gesoldeerd, met de spoel pootjes geïsoleerd van de oorspronkelijke aansluitingen op de print. 1 draad gaat via de 150 ohm weerstand (in het rode krimpkousje) naar de drukschakelaar, de andere draad naar de plus van de condensator op de foto (12V voeding).
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FipOQfQ35tTpYlGMVcLq7q0D.jpg?f=user_large)