Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.qwasd schreef op maandag 12 december 2022 @ 02:05:
[...]
Werkt dit ook zonder binnenunit?
Ik wil de bel misschien bestellen maar alleen een notificatie op de telefoon vind ik niet voldoende. Als er iemand anders thuis is wil ik graag een notificatie via een ouderwetse gong of iets dergelijks.
Als ik het goed begrijp kan dit pas met aparte firmware. Meerdere webshops geven aan dat het standaard niet kan.ElPositivo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]
Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.
Onderstaande shop geeft bij het bestellen 2 opties:
https://pro-alarm.nl/hikv...draadloze-deurbel-met-poe
Ikzelf heb ook de Hikvision DS-KV6113-WPE1-B
Echter zit er bij mij geen analoge deurbel functie op, nu heb ik de 2 kabels NO en COM aangesloten aan mijn analoge deurbel wat als gevolgd heeft dat de hikvision hem als een elektrisch slot behandeld.
dus bij de deur opendoen via de app dan gaat de deurbel af voor 1 seconde.
Ik heb de deurbel niet bij pro alarm gekocht en dacht ik contacteer hen om te vragen of hun mij de firmware kunnen geven zodat ik de optie gebruik deurbel ipv elektrisch slot, dit kon niet volgens hen en alleen als ik de deurbel direct via hen koopt kan het.
Ik heb via het programma/systeem home assistent werkend gekregen dat als er op de knop gedrukt wordt van de intercom/deurbel en er gebeld wordt naar mijn mobiel dat de deur open moet gaat , wat niet gekoppeld zit aan een electrisch slot maar aan mijn analoge deurbel.
Dit werk goed.
Dit is de addon voor home assistent:
https://github.com/pergol...s/tree/main/hikvision-sdk
Enige jammere is dat home assistent niet als vm gedraaid kon worden vanwege de addons die je dan mist.
Ik heb het op een raspberry pi 3B draaien.
Mochten er vragen zijn hoe of wat , vraag ze maar.
Echter zit er bij mij geen analoge deurbel functie op, nu heb ik de 2 kabels NO en COM aangesloten aan mijn analoge deurbel wat als gevolgd heeft dat de hikvision hem als een elektrisch slot behandeld.
dus bij de deur opendoen via de app dan gaat de deurbel af voor 1 seconde.
Ik heb de deurbel niet bij pro alarm gekocht en dacht ik contacteer hen om te vragen of hun mij de firmware kunnen geven zodat ik de optie gebruik deurbel ipv elektrisch slot, dit kon niet volgens hen en alleen als ik de deurbel direct via hen koopt kan het.
Ik heb via het programma/systeem home assistent werkend gekregen dat als er op de knop gedrukt wordt van de intercom/deurbel en er gebeld wordt naar mijn mobiel dat de deur open moet gaat , wat niet gekoppeld zit aan een electrisch slot maar aan mijn analoge deurbel.
Dit werk goed.
Dit is de addon voor home assistent:
https://github.com/pergol...s/tree/main/hikvision-sdk
Enige jammere is dat home assistent niet als vm gedraaid kon worden vanwege de addons die je dan mist.
Ik heb het op een raspberry pi 3B draaien.
Mochten er vragen zijn hoe of wat , vraag ze maar.
Hoi, waarom zou HA niet als VM kunnen draaien? ik heb het zelf ook actief op mijn ESXI server? gewoon via Hassos ...
Hi @NoFate ,
Jou Addons zijn goud waard, echt top!
Nou het lukte mij niet om Home assistent draaiend te krijgen op mijn Truenas Scale of Proxmox.
Wellicht verkeerde instellingen of verkeerde image gepakt, toen bedacht ik dat ik nog een Pi 3 had liggen die ik kon gebruiken.
Wellicht kan ik daar rustig induiken om dat draaiend te maken.
Nou het lukte mij niet om Home assistent draaiend te krijgen op mijn Truenas Scale of Proxmox.
Wellicht verkeerde instellingen of verkeerde image gepakt, toen bedacht ik dat ik nog een Pi 3 had liggen die ik kon gebruiken.
merci :-)
Ja, heb idd de SDK gevonden ook nu voor RPI support voor Aarch64 ...
Iki gebruik HassOS op mjin esx, laat ik gewoon booten, zou moeten werken ook op andere nas
Ja, heb idd de SDK gevonden ook nu voor RPI support voor Aarch64 ...
Iki gebruik HassOS op mjin esx, laat ik gewoon booten, zou moeten werken ook op andere nas
1 klik om HA te installeren:basown13 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:43:
Hi @NoFate ,
https://tteck.github.io/Proxmox/
-edit-
Helaas ook ik zit vast aan nieuwe firmware.
Had stand alone firmware, toen met een indoor station ge-update.
Indoor station beviel niet (werd geen gebruik van gemaakt) dus wilde nu weer terug naar de gong.
Maar die stand alone firmware pikt die nu niet meer. Ook niet direct op een Sd kaartje
De home assistant addon gaf even hoopt maar die ondersteund mijn processor weer niet :,(
Indoor station beviel niet (werd geen gebruik van gemaakt) dus wilde nu weer terug naar de gong.
Maar die stand alone firmware pikt die nu niet meer. Ook niet direct op een Sd kaartje
De home assistant addon gaf even hoopt maar die ondersteund mijn processor weer niet :,(
/f/image/tskd4AXzGfqms90higTzOetO.png?f=fotoalbum_large)
Welke processor heb je dan? X86 en X64 is er ookjoeyverveer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:09:
Helaas ook ik zit vast aan nieuwe firmware.
[Afbeelding]
CPU Intel(R) Celeron(R) J4125 CPU, tot 2700 MHz (4 kernen, 4 threads)
Qnap NAS op VM
Qnap NAS op VM
[ Voor 10% gewijzigd door joeyverveer op 27-12-2022 17:38 ]
Dat moet lukken, neem dan die andere addon, ik heb er 2 staanjoeyverveer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:37:
CPU Intel(R) Celeron(R) J4125 CPU, tot 2700 MHz (4 kernen, 4 threads)
Qnap NAS op VM
hij staat geinstalleerd echter neemt die niets waarNoFate schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:36:
[...]
Dat moet lukken, neem dan die andere addon, ik heb er 2 staan
Ik heb de deurbel een dik jaar geleden gekocht. De firmware versie met gong aansturing was toen volgens mij (maar ik ben geen expert :-)) de laatste versie voordat die optie uit de firmware werd gehaald. Ik draai firmware 2.2.11 en dit draait goed. Maar uit bovenstaande berichten lijkt het erop dat een downgrade van firmware dus niet mogelijk is? Pro alarm zal wel een manier hebben om de firmware er op te pushen.
Kan je delen hoe deze is aangesloten? Heb volgens mij dezelde firmware versie.ElPositivo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]
Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.
Toevallig ook kunnen vinden hoe je beelden op de SD-card kan gebruiken voor opname?
Heb wel dit gevonden maar nog niet geprobeerd:
https://www.use-ip.co.uk/...wte1-indoor-station.5664/
Hoe heb je dit gedaan? En zijn de recordings dan ook te bekijken vanaf je onedrive in de Hikconnect app?NoFate schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:04:
[...]
bepaalt je volledig zelf, ik zet al mijn camera beelden bij motion detection naar de onedrive cloud, gaat volledig autoùasch
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...Kev!n schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:22:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? En zijn de recordings dan ook te bekijken vanaf je onedrive in de Hikconnect app?
Motion/ recording/... Gaat allemaal via mijn Synology
Helaas heb ik niet een NAS staan. Toch nog steeds op zoek naar een oplossing om deze bel te laten functioneren. Mis de gong en recordings. Drama als je dit adviseert aan vrienden en die zitten er ook meeNoFate schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...
Hoe heb je dat ingesteld sip? En dan enkel de buitenunit neem ik even aan?NoFate schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...
Ik probeer dat nu ook alleen de deurbel registreert wel maar wilt geen calls opzetten via de sip server als er wordt aangebeld, heb het idee dat ik iets mis.
nee, ik heb geen SIP ingesteld op de indoor/outdoor, ik laat Asterisk connecteren als indoor extension op mijn indoor unit, dat geeft als voordeel, dat als je SIP server eruit ligt, de deurbel nog steeds werkt als standalonerandommen schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Hoe heb je dat ingesteld sip? En dan enkel de buitenunit neem ik even aan?
Ik probeer dat nu ook alleen de deurbel registreert wel maar wilt geen calls opzetten via de sip server als er wordt aangebeld, heb het idee dat ik iets mis.
Ook als je een indoor hebt, en je zou standaard SIP instellen, dan heb je geen video meer als early preview op de toestellen, alleen maar video nadat je opneemt, en dat wou ik niet ...
Hier is alles gedocumenteerd...
https://github.com/pergolafabio/Hikvision-Addons
NoFate schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:09:
Hmm , laat de log eens zien?
/f/image/76tWUjuAleAbCJH5WRhtZ0bb.png?f=fotoalbum_large)
Sorry ik ben er even niet meer mee bezig geweest
Hij lijkt het nu te doen 😁👍🏼
Alleen accepteert die nog geen commando’s vanuit homeassistant
Als ik 1 van deze commands gebruik
service: hassio.addon_stdin
data:
addon: eigenid_hikvision_sdk
input: unlock1 of unlock2 of reboot
Gebeurd er niets.
Moet ik iets wijzigen in de instellingen van de deurbel?
Probeer mijn nieuwe beta addon, die gaat volledig via MQTT nu, alle services zijn nu automatisch toegevoegdjoeyverveer schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:28:
[...]
[Afbeelding]
Sorry ik ben er even niet meer mee bezig geweest
Hij lijkt het nu te doen 😁👍🏼
Alleen accepteert die nog geen commando’s vanuit homeassistant
Als ik 1 van deze commands gebruik
service: hassio.addon_stdin
data:
addon: eigenid_hikvision_sdk
input: unlock1 of unlock2 of reboot
Gebeurd er niets.
Moet ik iets wijzigen in de instellingen van de deurbel?
Bedankt voor de reply
Ik maak nog geen gebruik van mqtt.
Maar ga me er eens in verdiepen👍🏼
Ik maak nog geen gebruik van mqtt.
Maar ga me er eens in verdiepen👍🏼
Ik blijf met die bel zitten en kan er gewoon niet lekker mee werken.
Wil gewoon een app of applicatie hebben waar de intercom oproep op binnenkomt met snapshots en recording terug kijken.
Nu kwam ik Scrypted tegen om de stream/intercom te krijgen in apps als HomeKit, Google Home of Home assistant. Is dit de moeite waard om in te verdiepen? https://www.reddit.com/r/...s/y7jo5z/comment/isxb3ta/
Het zou moeten werken.. Misschien andere ervaring? Wil gewoon (ook voor een vriend die op mijn advies de bel heeft gekocht) een oplossing zoals elke normale deurbel (opnemen, terugkijken, snapshots, 2-waycommunication)
Wil gewoon een app of applicatie hebben waar de intercom oproep op binnenkomt met snapshots en recording terug kijken.
Nu kwam ik Scrypted tegen om de stream/intercom te krijgen in apps als HomeKit, Google Home of Home assistant. Is dit de moeite waard om in te verdiepen? https://www.reddit.com/r/...s/y7jo5z/comment/isxb3ta/
Het zou moeten werken.. Misschien andere ervaring? Wil gewoon (ook voor een vriend die op mijn advies de bel heeft gekocht) een oplossing zoals elke normale deurbel (opnemen, terugkijken, snapshots, 2-waycommunication)
Met Home Assistant kan dat allemaal, via een camera integratieKev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:55:
Ik blijf met die bel zitten en kan er gewoon niet lekker mee werken.
Met de addon Frigat kan je idd opnemen, terugkijken, ze hebben ook een frigate card voor two way audio met ISAPI ondersteuning op Hikvision
@NoFate jij bent altijd wel snelNoFate schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:57:
[...]
Met Home Assistant kan dat allemaal, via een camera integratie
Met de addon Frigat kan je idd opnemen, terugkijken, ze hebben ook een frigate card voor two way audio met ISAPI ondersteuning op Hikvision
Heb je daar misschien een video van of instructies? Het is voor mij af en toe echt een oerwoud>
Toevallig wel frigrate al draaiende. Hoe ziet vooral de functie er uit voor de gebruiker die de oproep binnen krijgt. Zelf ben ik wel "technisch" maar vriendin en die vriend van mij niet dus moet het gewoon simpel werken net als eufy app.
Laatste vraagje. Ik heb HA op mijn synology. Maar die vriend van mij niet.
Kan ik zijn intercom connecten over "het internet" naar mijn HA met een public IP uiteraard alles in de router gezet? Of werkt dit alleen local?
Kan ik zijn intercom connecten over "het internet" naar mijn HA met een public IP uiteraard alles in de router gezet? Of werkt dit alleen local?
Dat moet perfect lukken, zorg dan wel voor goede strenge wachtwoordem als je de poorten gaat open zettenKev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:16:
Met je synology, heb je trouwens ook de surveilliance system, ideaal voor recording en monitoring!Kev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:16:
Klopt! erg mooi systeem ook maar met veel camera's begint het prijzig te worden met de licenties.NoFate schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:48:
[...]
Met je synology, heb je trouwens ook de surveilliance system, ideaal voor recording en monitoring!
ja klopt, maar als je een oude synology hebt, en je kan downgraden nog naar een oudere SS, dan weet ik wel een truukje, je moet eens kijken of je versie 8.1.6 kan opzetten dmv de syno package manueel te downloaden
weet niet of ik oude koeien uit de sloot ga halen of vragen stel die al gesteld zijn.
aangezien het ipv een oplossings topic meer een general topic geworden is voor de deurbel.
Ik begrijp/lees net dat er 3 versies zijn? A/B/C?
heb zelf de DS-KV6113-WPE1 (neem aan A ivm geen toevoeging)
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
Versie van invoegtoepassing
V3.0.7.18
deze is gekocht met aangepaste firmware (zoals ik toen begreep geen intercom nodig voor oproepen)
nu zie ik online filmpjes dat er nieuwere "officiele" firmware uitgekomen is waarbij het apparaat uit zichzelf ook standalone zou moeten werken.
mijn situatie is als volgt.
de camera is via stroom verbonden en wifi. (router staat er 2 meter vanaf)
deze neemt events op via ha/frigate op het moment (eerder milestone)
maar ik heb continu wegvallende audio verbindingen of gaat de telefoon pas over als de bezorger weg is.
is er een mogelijkheid om de koppeling van het bellen via de hikvision server weg te halen en dit lokaal te laten gaan? ( ga er vanuit dat die "lag" daar weg komt)
ben namelijk een beetje huiverig om de firmware te updaten aangezien ik zo geen manier vind om van de oude een backup te maken.
en een bel die niet/ te laat werkt heeft ook weinig nut.
aangezien het ipv een oplossings topic meer een general topic geworden is voor de deurbel.
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
V3.0.7.18
deze is gekocht met aangepaste firmware (zoals ik toen begreep geen intercom nodig voor oproepen)
nu zie ik online filmpjes dat er nieuwere "officiele" firmware uitgekomen is waarbij het apparaat uit zichzelf ook standalone zou moeten werken.
maar ik heb continu wegvallende audio verbindingen of gaat de telefoon pas over als de bezorger weg is.
is er een mogelijkheid om de koppeling van het bellen via de hikvision server weg te halen en dit lokaal te laten gaan? ( ga er vanuit dat die "lag" daar weg komt)
ben namelijk een beetje huiverig om de firmware te updaten aangezien ik zo geen manier vind om van de oude een backup te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door eehbiertje op 09-12-2023 17:49 ]
Mag ik bij deze de ervaringsdeskundige raadplegen?
Sinds een paar maanden heb ik een set KV6113-WPE1 + DS-KH6320-WTE draaien.
Bij de installatie was het al een gevecht om eea volledig werkend te krijgen, maar dat was uiteindelijk gelukt.
Tot deze week de router is aangepast en ik weer eea moest instellen, en daarbij tegen 1 probleem aanloop en toh niet opgelost krijg.
De deurbel werkt , heeft verbinding met HIK-connect, bij aanbellen krijg ik melding en beeld op mijn telefoon en gaat de bel op het indoor scherm. Maar het beeld blijft zwart op het indoorscherm
Op het scherm live kijken op de deurbel werkt, dus er is wel verbinding.
Ik krijg ondanks dat ik alle instellingen vlgs mij uitgeprobeerd heb geen beeld van de camera op het indoor scherm wanneer er iemand aanbelt.
Ligt me bij dat dit bij de installatie ook geweest is, maar ik heb geen idee meer hoe ik het toen heb getackeld.
Wie heeft de gouden tip?
BVD
Sinds een paar maanden heb ik een set KV6113-WPE1 + DS-KH6320-WTE draaien.
Bij de installatie was het al een gevecht om eea volledig werkend te krijgen, maar dat was uiteindelijk gelukt.
Tot deze week de router is aangepast en ik weer eea moest instellen, en daarbij tegen 1 probleem aanloop en toh niet opgelost krijg.
De deurbel werkt , heeft verbinding met HIK-connect, bij aanbellen krijg ik melding en beeld op mijn telefoon en gaat de bel op het indoor scherm. Maar het beeld blijft zwart op het indoorscherm
Op het scherm live kijken op de deurbel werkt, dus er is wel verbinding.
Ik krijg ondanks dat ik alle instellingen vlgs mij uitgeprobeerd heb geen beeld van de camera op het indoor scherm wanneer er iemand aanbelt.
Ligt me bij dat dit bij de installatie ook geweest is, maar ik heb geen idee meer hoe ik het toen heb getackeld.
Wie heeft de gouden tip?
BVD
Inmiddels ook hier de intercom maar via Hikconnect laten lopen en mijn vrouw merk dat er soms enorme vertraging is maar als ik test dan krijg ik meestal de melding binnen acceptabele tijd binnen. Hoe kan dat steeds?
eehbiertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:46:
weet niet of ik oude koeien uit de sloot ga halen of vragen stel die al gesteld zijn.
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
V3.0.7.18
Het geheim bij de bellen is dat je ze bij de NVR handmatig moet invoeren en het password is dan de code die op de sticker v d bel staat...
De nieuwste firmware op de C versie schijnt wel te gebruiken te zijn met een mechanische bel. Ik ben zelf inmiddels overgestapt op een reolink (die een rf signaal stuurt wanneer er aangebeld wordt en deze vang ik op om de bel te laten gaan) omdat de hikvision regelmatig vast liep.
Ja hoop dat die ook naar de B versie komt. Heb die toevallig gekocht met een binnenpost. Maar die binnenpost is eigenlijk een beetje 'te' voor ons gebruik en dan zou ik de oude gong weer in gebruik kunnen nemen.