Waarom integreer je niet met isapi of via de SDK
Kan dat op een simpele manier? Heb je misschien wat links of aanwijzingen? Dat is natuurlijk een stuk mooier!NoFate schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 00:09:
Waarom integreer je niet met isapi of via de SDK
Zeker , kijk hier eens, ik heb deze thread gestart:Tweaker1 schreef op zondag 19 december 2021 @ 01:17:
[...]
Kan dat op een simpele manier? Heb je misschien wat links of aanwijzingen? Dat is natuurlijk een stuk mooier!
https://community.home-as...-intercom-doorbell/238535
Ik heb het zelfde probleem maar ben in contact met de service afdeling van HIKvision. Het menu staat in de manual en zou ook gewoon beschikbaar moeten zijn volgens hen. Ik ga er vanuit dat er snel nieuwe firmware komt om de i/o settings weer in te kunnen stellen. Ik hoor maandag meer ivm het tijdsverschil met China
[ Voor 29% gewijzigd door Koeniedb op 24-12-2021 14:30 . Reden: aanvullende info ]
Hey Tweakers!
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Hikvision deurbel en heb eigenlijk bewust voor genomen om geen scherm te nemen omdat ik niet on een villa woon, want 4 stappen ben ik al voor de deur. Maar ik vind het wel mooi als hij niet alleen via mijn mobiel afgaat. Er zijn 2 mogelijkheden met utp of bestaande kabel met trafo aansluiten. Misschien hebben jullie mooie ervaringen en wil delen voor een premium deurbel en een hong geluid.
Ps merk ezviz heeft een totaal pakket maar helaas niet voor hikvision
Ik ben sinds kort ook eigenaar van de Hikvision deurbel en heb eigenlijk bewust voor genomen om geen scherm te nemen omdat ik niet on een villa woon, want 4 stappen ben ik al voor de deur. Maar ik vind het wel mooi als hij niet alleen via mijn mobiel afgaat. Er zijn 2 mogelijkheden met utp of bestaande kabel met trafo aansluiten. Misschien hebben jullie mooie ervaringen en wil delen voor een premium deurbel en een hong geluid.
Ps merk ezviz heeft een totaal pakket maar helaas niet voor hikvision
Ik vraag nu de status uit van de bel met een curl commando, als deze ringing aan geeft laat ik de bel trafo 2 seconden stroom geven door een zigbee schakelaar. Allemaal via Domoticz, je moet wat als de I/O settings in de hikvision niet instelbaar is.
Is er hier nog iemand met een niet geüpgrade versie die mij screenshots van het I/O menu kan sturen met de mogelijke instellingen?
Ik zie dat hier meer mensen zijn die de I/O Settings kwijt zijn. Ik heb zelf vandaag de deurbel binnen gekregen en op basis van deze pagina ging er vanuit dat ik het relais om kan zetten naar een mechanische deurbel. Erg vervelend gezien ik niet op het internet wil vertrouwen om te weten of er iemand voor de deur staat. @Koeniedb heb jij hier iets aan? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat uit het contact met Hikvision op dit topic.
In de manual staat ook een plaatje. Pagina 34; hoofstuk 5.5.8 Intercom Settings
[ Voor 33% gewijzigd door NiekTechniek op 04-01-2022 20:49 ]
Niek als je hem inplugt, wat is de firmware die je er op hebt?NiekTechniek schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:47:
Ik zie dat hier meer mensen zijn die de I/O Settings kwijt zijn. Ik heb zelf vandaag de deurbel binnen gekregen en op basis van deze pagina ging er vanuit dat ik het relais om kan zetten naar een mechanische deurbel. Erg vervelend gezien ik niet op het internet wil vertrouwen om te weten of er iemand voor de deur staat. @Koeniedb heb jij hier iets aan? Ik ben erg benieuwd naar het resultaat uit het contact met Hikvision op dit topic.
Als het 2.2.45 is kan je hem downgraden naar 2.2.11 en heb je het I/O menu er in
Met 2.2.53 is dit weg (en tot op heden) wil Hik deze nog niet terug toveren. Downgraden zou wel moeten kunnen maar gaat dan via RS232 op de debug port.
Standpunt van Hik op dit moment is dat het I/O menu er niet in hoort bij dit type maar een verklaring waarom het in 2.2.11 wel zit kunnen ze nog niet geven.
Yep maar dat was oude info en gingen ze dan maar verwijderen... (chinese logicaMsts schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:06:
Das wel gek want in hun handleidingen staat het ook vermeld

P.S. die speciale firmware heb ik gratis voor wie hem wilNiekTechniek schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:47:
Die chinezen niet, mijn leverancier wel. Die gaat dus ook niet akkoord met de oplossing om te downgraden via RS232.Msts schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:08:
Ze weten wel dat veel mensen juist deze kopen omdat je er een bel op kon zetten?
Ik verwacht dat het niet beschikbaar maken van het I/O paneel een tactiek is om mensen ook het basis station te laten kopen waar ze dan een extra bel op kunnen aansluiten gezien ze nu weten dat veel mensen deze deurbel stand-alone gaat gebruiken.
In mijn research was het een van de weinige fatsoenlijke deurbellen waarbij ik de stream naar mijn Synology Survalance Station kan streamen, een beetje een fatsoenlijke app heb voor de intercom functionaliteit, en tot gisteren toe een aansluiting voor een gong....
@Koeniedb, ik heb gisteren helaas geupdate naar de laatste versie gezien ik had verwacht dat het te maken had met een oudere versie op mijn deurbel (ik weet niet exact meer welke versie het was).
Ik zou de juiste firmware graag willen proberen alleen weet ik dan nog niet hoe ik deze op de deurbel zet. Als dit via de RS232 interface kan zal ik ook een tool moeten hebben om deze te branden.
Gezien ik mijzelf best handig zie met een soldeerbout overweeg ik nog de optie op een van de andere pagina's, dan ben ik direct ook niet meer afhankelijk van de POE functionaliteit van mijn switch :-) Op het moment is het alleen een garantie kwestie dat ik het liever niet doe...
In mijn research was het een van de weinige fatsoenlijke deurbellen waarbij ik de stream naar mijn Synology Survalance Station kan streamen, een beetje een fatsoenlijke app heb voor de intercom functionaliteit, en tot gisteren toe een aansluiting voor een gong....
@Koeniedb, ik heb gisteren helaas geupdate naar de laatste versie gezien ik had verwacht dat het te maken had met een oudere versie op mijn deurbel (ik weet niet exact meer welke versie het was).
Ik zou de juiste firmware graag willen proberen alleen weet ik dan nog niet hoe ik deze op de deurbel zet. Als dit via de RS232 interface kan zal ik ook een tool moeten hebben om deze te branden.
Gezien ik mijzelf best handig zie met een soldeerbout overweeg ik nog de optie op een van de andere pagina's, dan ben ik direct ook niet meer afhankelijk van de POE functionaliteit van mijn switch :-) Op het moment is het alleen een garantie kwestie dat ik het liever niet doe...
@NiekTechniek ik heb ergens gelezen dat je ze ook kan flashen middels microSD maar nog niet geprobeerd. De sw in de root van de microsd zetten, insteken en dan 12V op de bel zetten (via POE of direct) zonder netwerk of wifi. Dan zou hij bij het booten gelijk de SW moeten inladen, Schijnt een soort backup te zijn voor als hij helemaal vast hangt door verkeerde sw te laden. (heb dit zelf niet geprobeerd)NiekTechniek schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 23:06:
Ik verwacht dat het niet beschikbaar maken van het I/O paneel een tactiek is om mensen ook het basis station te laten kopen waar ze dan een extra bel op kunnen aansluiten gezien ze nu weten dat veel mensen deze deurbel stand-alone gaat gebruiken.
Over het synology verhaal dat is hier idd het zelfde. ik gebruikte de output van de bel om een DI op knx te schakelen waar dan de daadwerkelijke bel en buitenverlichting mee geschakeld wordt. Ik heb het nu opgelost met een ASAPI commando maar moet dan een script iedere seconde laten lopen. Het is ondertussen bij HikVision van de Technische afdeling bij Product Management terecht gekomen. Die zullen wel moeten beslissen of de I/O settings terugkomen.
Te vroeg gesproken.
[ Voor 76% gewijzigd door NiekTechniek op 06-01-2022 23:40 ]
Dit meen je niet. Ik zit uren te lezen en ik sta net op het punt deze deurbel aan te schaffen, mede om deze redenen (PoE, Synology surveillance station en aan te sluiten op de normale gong) blijkt dat ze die optie er weer uitgesloopt hebben en je dus niet altijd kan downgraden? Argh! *end of rant*Koeniedb schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 12:05:
[...]
Standpunt van Hik op dit moment is dat het I/O menu er niet in hoort bij dit type maar een verklaring waarom het in 2.2.11 wel zit kunnen ze nog niet geven.
Hmmm, ik ben de enige niet met gemengde gevoelens over deze fabrikant.ElPositivo schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:20:
[...]
Dit meen je niet. Ik zit uren te lezen en ik sta net op het punt deze deurbel aan te schaffen, mede om deze redenen (PoE, Synology surveillance station en aan te sluiten op de normale gong) blijkt dat ze die optie er weer uitgesloopt hebben en je dus niet altijd kan downgraden? Argh! *end of rant*
Zelf heb ik, na eerst enthousiast te zijn geworden naar aanleiding van mijn ervaring over de uitstekende beeldkwaliteit en mogelijkheden van de bullet- en PTZ camera's ook in volle overtuiging gekozen voor deze deurbelcamera.
Zoals je uit mijn eerdere bijdragen kunt opmaken maak ik gebruik van diverse IP camera's, allemaal met eigen SD kaart. Met een kleine monitor (KH6320) kan ik alle livebeelden zien en alle opgenomen beelden kan ik bekijken via PC, evenals het bedienen van de PTZ camera.
Vermelding van ook nu weer een interne geheugenkaart leverde de veronderstelling op dat de 6113 binnen dit circuit prima zou voldoen. Dat niet van huis uit de mogelijkheid aanwezig is om een bestaande bel te activeren nam ik voor lief. In het ergste geval hebben we daar de soldeerbout voor.
Maar ik beschouwde het als een werkelijk manco dat (bij mijn weten nog steeds) de interne geheugenkaart niet kan worden gebruikt. Voor mij essentieel, en louter om die reden heb ik de deurbel nog steeds niet in gebruik.
Volgens de leverancier zou het euvel hoogstwaarschijnlijk tijdens de eerste firmware worden gecorrigeerd.
Helaas is dat, nu ruim anderhalf jaar later, nog steeds niet het geval.
Mag ik het voor een fabrikant van dit formaat een blamage noemen?
Een noodoplossing (niet van harte) zou nog kunnen zijn: een NAS drive gebruiken voor opname van de beelden, maar dit gaat mij helaas ver boven de pet.
Ik heb zo'n drive achter de (Fritzbox) router hangen, maar heb helaas nog niets (voor mij) begrijpelijks kunnen vinden hoe dat moet worden geconfigureerd.
(Mocht iemand over een "Voor dummies" -achtige omschrijving beschikken die ertoe zou kunnen leiden dat ik er wel iets van snap dan houd ik me uiteraard van harte aanbevolen).
Tot nu toe vind ik het jammer dat aan al die andere technisch hoogwaardige producten deze belcamera is toegevoegd die in jaren nog steeds niet eens niet voldoet aan de door Hikvision zelf vermelde specs.
Ik maak gebruik van een Fritzbox router met externe harddisk via USB poort op die router.
Info die ik erover vond was:
https://nl.avm.de/service...x-thuisnetwerk-gebruiken/
Helaas begrijp ik hier helemaal niets van...
Info die ik erover vond was:
https://nl.avm.de/service...x-thuisnetwerk-gebruiken/
Helaas begrijp ik hier helemaal niets van...
Ik heb de downgrade geprobeerd met de SD kaart maar helaas zonder succes. Ik heb wel wat dingen gevonden rondom updates over RS232 maar op het moment is dit niet mijn top prioriteit om de deurbel op te hangen.
De 4 items die ik probeer te realiseren zijn:
1.) De deurbel werkend krijgen op mijn IoT netwerk (check)
2.) Video stream naar Synology NAS voor SSS (check)
3.) Controle krijgen over video die van mijn locale LAN naar buiten gaat (werkt nog niet)
4.) De I/O aan de praat krijgen óf de HW modificatie voor gong aansturing (wacht tóch nog op onderdelen dus dit kan nog even wachten)
Wat betreft item 3 heb ik eigenlijk wat vragen:
Ik wil graag controle hebben over welke informatie er vanuit de deurbel naar buiten gaat. Ik wil niet zomaar dat er video vanuit mijn deurbel naar een of andere chineese server gestuurd wordt. Uiteraard wil ik wel oproepen op mijn
Ik heb een netwerkt systeem van Unifi dus behoorlijk wat mogelijkheden om het eea in te stellen.
Stap 1:
Wanneer ik een firewall regel op WAN out maak waarbij ik alle poorten van het IP van deze camera blokkeer dan werkt, zoals verwacht, er niets meer met de app.
Stap 2:
Ik heb zitten zoeken welke poort ik moet blokkeren om iets van functionaliteit van de app stuk te krijgen. Ik heb deze lijst aan poorten toegevoegd om te blokkeren maar dat heeft helaas niet gewerkt:
https://ipcamtalk.com/thr...h-company-firewall.54798/
Stap 3:
Vervolgens ben ik met Wireshark gaan snuffelen wat deze deurbel doet, zowel op mijn IoT VLAN als op mijn veilige VLAN maar daar zag ik niets voorbij komen wat gerelateerd is aan het IP adres van deze camera wat op opzichzelf al vreemd is.
Stap 4:
Ik heb zojuist een firewall regel gemaakt WAN in om het inkomende verkeerd naar deze bel te controlleren. Het gaat in mijn ogen dan vooral over nieuwe verbindingen van buitenaf dus heb ik "new" aangevinkt in mijn firewall. Helaas werkt dat ook niet. De regel werkt alleen als ik ook "established" connecties ga blokkeren maar dat betekend direct ook dat inkomende oproepen niet meer gaan werken.
Ik heb het idee dat ik dichbij zit maar er nog niet helemaal ben...
Dag, ik ben sinds deze week in bezit van hikvision bel met scherm, is het mogelijk de beltoon buiten korter te zetten dan ingesteld en is de irritante stem buiten uit te zetten, ze zegt spreek een boodschap in.
Met vriendelijke groet
Met vriendelijke groet
Ik denk dat de meesten van ons het hebben over een Synology NAS. Fritzbox noemt hun mogelijkheid om een USB stick of schijf aan te sluiten op hun modem ook een NAS. Theoretisch is het natuurlijk een Network Attached Storage, maar in de praktijk toch degelijk anders dan een 'echte' NAS. Ik heb geen idee of de Hikvision 6113 compatible is met deze NAS optie in de Fritzbox.Ad337 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 22:05:
Ik maak gebruik van een Fritzbox router met externe harddisk via USB poort op die router.
Ik heb letterlijk precies dezelfde eisen en dezelfde setup. Ik krijg deze week mijn Hikvision deurbel binnen dus ik ga er de komende tijd ook mee klooien.NiekTechniek schreef op zondag 9 januari 2022 @ 13:59:
[...]
De 4 items die ik probeer te realiseren zijn:
1.) De deurbel werkend krijgen op mijn IoT netwerk (check)
2.) Video stream naar Synology NAS voor SSS (check)
3.) Controle krijgen over video die van mijn locale LAN naar buiten gaat (werkt nog niet)
4.) De I/O aan de praat krijgen óf de HW modificatie voor gong aansturing (wacht tóch nog op onderdelen dus dit kan nog even wachten)
Het meest geklooi wat ik heb gehad was de deurbel op het juiste adres te krijgen. Ik heb uiteindelijk een tijdelijk VLAN netwerk gemaakt wat matchte met dat van de deurbel. Vervolgens de PC via Unifi geforceerd naar dat VLAN en in de deurbel "DHCP" aan gezet. Ik heb vervolgens nog gedoe gehad met de gateway die verkeerd werd ingesteld maar dat zal aan mijn VLAN gateway instelling hebben gelegen (ik ben best een n00b in netwerken).
In de NAS moet je voor de RTSP stream niet vergeten in "geavanceerd" de "streaminformatiebron" van RTSP naar Streaming te zetten. Ik kreeg bij RTSP enkel data binnen maar bleef het beeld grijs...
In de NAS moet je voor de RTSP stream niet vergeten in "geavanceerd" de "streaminformatiebron" van RTSP naar Streaming te zetten. Ik kreeg bij RTSP enkel data binnen maar bleef het beeld grijs...
Niet slecht voor een n00b toch? 😄 Je had ook een vlan aan kunnen maken en op 2 switchpoorten (je pc en de hikvision) dat vlan configureren. Ik heb via de SADP tool de hikvision geactiveerd en op dhcp gezet. Daarna een vast ip gegeven vanuit de unifi controller. Dit ging in een keer goed.NiekTechniek schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:43:
Het meest geklooi wat ik heb gehad was de deurbel op het juiste adres te krijgen. Ik heb uiteindelijk een tijdelijk VLAN netwerk gemaakt wat matchte met dat van de deurbel. Vervolgens de PC via Unifi geforceerd naar dat VLAN (ik ben best een n00b in netwerken).
Goede tip! Dank je. Dit was een van de dingen waar ik nog tegenaan liep maar dat is nu dus opgelost.In de NAS moet je voor de RTSP stream niet vergeten in "geavanceerd" de "streaminformatiebron" van RTSP naar Streaming te zetten. Ik kreeg bij RTSP enkel data binnen maar bleef het beeld grijs...
Het andere probleem wat ik nog heb is dat mijn gong (een Byron 761) niet overgaat. De 2 kortsluitingen die het relais op de hikvision maakt zijn net te kort om de bel te activeren. Weet iemand of ik de sluitingstijd van het relais op de hikvision deurbel kan aanpassen? (Waarschijnlijk niet?)
Of, welke gong hebben jullie die wél werkt met de hikvision deurbel?
Tijd relais er tussen met een afvalvertraging?
Ik gebruikte het bel contact om een DI op knx in te lezen en dan mijn bel 2sec aan te sturen eigenlijk het zelfde.
Ik gebruikte het bel contact om een DI op knx in te lezen en dan mijn bel 2sec aan te sturen eigenlijk het zelfde.
Ik vraag me af wat het bijzondere is van zo'n Synology NAS.Ik denk dat de meesten van ons het hebben over een Synology NAS. Fritzbox noemt hun mogelijkheid om een USB stick of schijf aan te sluiten op hun modem ook een NAS. Theoretisch is het natuurlijk een Network Attached Storage, maar in de praktijk toch degelijk anders dan een 'echte' NAS. Ik heb geen idee of de Hikvision 6113 compatible is met deze NAS optie in de Fritzbox.
Wellicht onterecht ging ik er vanuit dat beelden op basis van motion detection door de camera naar de Sygnology NAS wordt gestuurd en daar wordt opgeslagen. Maar in het menu van de camera zie ik nergens de mogelijkheid om die data in geval van gedetecteerde beweging ergens naar toe te sturen.
Houdt dat in dat zo'n Synology NAS zelf uit de datastroom beweging detecteert, dus eigenlijk zelf over motion detection beschikt of wordt constant (24/7) beeld van de camera opgeslagen?
bepaalt je volledig zelf, ik zet al mijn camera beelden bij motion detection naar de onedrive cloud, gaat volledig autoùaschAd337 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:03:
[...]
Ik vraag me af wat het bijzondere is van zo'n Synology NAS.
Wellicht onterecht ging ik er vanuit dat beelden op basis van motion detection door de camera naar de Sygnology NAS wordt gestuurd en daar wordt opgeslagen. Maar in het menu van de camera zie ik nergens de mogelijkheid om die data in geval van gedetecteerde beweging ergens naar toe te sturen.
Houdt dat in dat zo'n Synology NAS zelf uit de datastroom beweging detecteert, dus eigenlijk zelf over motion detection beschikt of wordt constant (24/7) beeld van de camera opgeslagen?
Dank voor het antwoord, maar mijn vraag was anders bedoeld.NoFate schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:04:
[...]
bepaalt je volledig zelf, ik zet al mijn camera beelden bij motion detection naar de onedrive cloud, gaat volledig autoùasch
Namelijk: de DS-KV6113-WPE1 beschikt over een houder voor een micro-SD kaart waarop, net als bij tal van andere camera's, motiondetectie gestuurd beeld zou moeten kunnen worden opgeslagen.
Helaas is de aansturing van de SD-kaart niet in de firmware geïmplementeerd.
Kortom: de kaart is niet benaderbaar.
Voor mij was deze functie echter een van de hoofdredenen om tot aanschaf van die belcamera over te gaan.
De leverancier erkent het manco en verwachtte dat die module aan de eerstvolgende firmware zou worden toegevoegd. Ondertussen zijn we bijna twee jaar verder en de brochure lijkt te zijn aangepast door helemaal geen micro-SD kaart meer te vermelden als opslag.
Omdat op dit forum gesproken wordt over opslag op een Synology NAS drive kreeg ik de indruk dat de camera in staat is om motion detectie gestuurd beeld in een netwerkdrive op te slaan.
Zoeken naar aanknopingspunten leverde niets op, daarom vraag ik me af waarom qua NAS drives louter over Synology wordt gesproken en bovenal:
Slaat die Synology constant beeld op (wellicht op basis van FIFO (First in - first out)), of detecteert die Synology NAS drive zelf beweging uit de aangeboden datastroom en slaat selectief op of....
en daar hoop ik op: is er een instellingsmogelijkheid in met menu van de KD-KV6113 die ervoor kan zorgen dat motion detectie aangestuurd beeld daadwerkelijk naar een drive in het netwerk kan worden gestuurd?
ah ok
op de synlogy heb je de surveillance applicaie, deze detecteert zelf motion, dus het iss NIET de camera die de beelden opstaal op een nas
op de synlogy heb je de surveillance applicaie, deze detecteert zelf motion, dus het iss NIET de camera die de beelden opstaal op een nas
Ah, daar was ik al bang voor. Ik zocht dus al die tijd naar een functie/optie die er niet is.
Prachtige beeldspecs, maar voor mij onbruikbaar, wachtend op betere tijden gaat ie de kast weer in.
Dank voor de verheldering!
Prachtige beeldspecs, maar voor mij onbruikbaar, wachtend op betere tijden gaat ie de kast weer in.
Dank voor de verheldering!
@Ad337 in surveillance station en de ds cam app op je telefoon geeft hij, ondanks dat het een stream is, aan waar er beweging gedetecteerd is. Je kan die momenten dus makkelijk terug vinden en er clips van exporteren. Misschien is dit toch nog een mogelijkheid voor je?
Ik sla alle beelden 7 dagen op als bewakingscamera en bij bewegingsdetectie mail ik de foto van het moment. Laatst was er een poging tot inbraak in de buurt geweest en kon ik op de bewuste tijd wel de auto zien langsrijden (helaas geen kenteken. Was alleen wel verder weg dan ik normaal mijn bewegingsdetectie in stel.
Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) dat de micro-SD kaart t.z t. toch in de firmware wordt opgenomen.
Uit principe wil ik geen constante datastroom in mijn netwerk.
Heb wel één andere camera gevonden die aan mijn wensen lijkt te voldoen, maar deze kan ik niet toevoegen aan de muur-monitor DS-KH6320-WTE1. Hikvision ondersteunt kennelijk uitsluitend eigen product.
Het idee dat ik met deze belcamera (DS-KV6113) uitsluitend live-beeld op de monitor kan zien en de soldeerbout moet hanteren om de bestaande voordeurbel aan te sturen weerhoudt me ervan om 'm in gebruik te nemen.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel steeds zeer tevreden ben over de bullet- en PTZ camera's die allemaal wel goed functioneren op gebied van motiondetectie i.c.m. de micro-SD kaart.
Heb wel één andere camera gevonden die aan mijn wensen lijkt te voldoen, maar deze kan ik niet toevoegen aan de muur-monitor DS-KH6320-WTE1. Hikvision ondersteunt kennelijk uitsluitend eigen product.
Het idee dat ik met deze belcamera (DS-KV6113) uitsluitend live-beeld op de monitor kan zien en de soldeerbout moet hanteren om de bestaande voordeurbel aan te sturen weerhoudt me ervan om 'm in gebruik te nemen.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel steeds zeer tevreden ben over de bullet- en PTZ camera's die allemaal wel goed functioneren op gebied van motiondetectie i.c.m. de micro-SD kaart.
Snap, en het beste compromis zou waarschijnlijk zijn: zo'n Synology NAS plaatsen tussen de 6113 en de switch. Mijn hoop dat de camera bewegend beeld zelf richting NAS drive kon sturen blijkt niet te kloppen.
Vooralsnog is mijn hoop gevestigd op... een firmware die de micro-SD kaart eindelijk ondersteunt.
Vooralsnog is mijn hoop gevestigd op... een firmware die de micro-SD kaart eindelijk ondersteunt.
Nee het is andersom, de NAS moet zelf het beeld ophalen van de Camera.Ad337 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 22:44:
Snap, en het beste compromis zou waarschijnlijk zijn: zo'n Synology NAS plaatsen tussen de 6113 en de switch. Mijn hoop dat de camera bewegend beeld zelf richting NAS drive kon sturen blijkt niet te kloppen.
Als je een monitor voor de DS-KV6113 hebt kun je daar op het relais de bel aansluiten...Ad337 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:56:
Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) dat de micro-SD kaart t.z t. toch in de firmware wordt opgenomen.
Of als je Home Assistant gebruikt ofzo, dan vang je de call op via ISAPi of SDK, en stuur je een ding dong naar je Google mini's :-) en eventueel de rtsp stream naar je hub devices ;-)
Dank voor de correctie, het illustreert een beetje mijn (gebrek aan) kennis over netwerken.Koeniedb schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Nee het is andersom, de NAS moet zelf het beeld ophalen van de Camera.
Ik bedoelde ermee dat de constante datastroom louter tussen camera en NAS wil laten plaatsvinden.
Daarmee veronderstellend dat de zich in diezelfde meterkast bevindende switch niet wordt belast/vertraagd.
Het risico op vertraging hangt volgens mij af van de mate van overcapaciteit van het netwerk..NoFate schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:18:
Er is totaal geen vertraging hoor, ik heb 8 camera's op mijn Synology
Wellicht draagt daaraan bij dat ik glasvezel gebruik (500 Mbit).
Switch en vrijwel alles wat aangesloten zit is gigabit, maar ik zie de download vertragen
als ik via dezelfde switch een bestand kopieer naar bij voorbeeld een ontvanger.
Daar komt bij: de NAS zou uitsluitend die belcamera moeten "opnemen".
Alle overige camera's zijn voorzien van SD (mijn ideaal).
En in dat geval houd je de datastroom toch zo kort en beperkt mogelijk?
Die camera's zijn toch maar 10/100 max ... Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? Ik merk er niks van, zelfs niet als ik met 8 camera's tegelijk opneem...
Continu motion detection ingesteld
Continu motion detection ingesteld
Je vertragende factor is je doorvoersnelheid van je router/modem als je geen aparte switch hebt. Ik heb ook 500mbit met 4 camera's en totaal 29 apparaten op het netwerk. Ik haal met bedrade apparaten zonder probleem 480mbit tijdens normaal gebruik en dan worden de camera's 24/7 opgenomen op de NAS.Ad337 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Het risico op vertraging hangt volgens mij af van de mate van overcapaciteit van het netwerk..
Wellicht draagt daaraan bij dat ik glasvezel gebruik (500 Mbit).
Switch en vrijwel alles wat aangesloten zit is gigabit, maar ik zie de download vertragen
als ik via dezelfde switch een bestand kopieer naar bij voorbeeld een ontvanger.
Daar komt bij: de NAS zou uitsluitend die belcamera moeten "opnemen".
Alle overige camera's zijn voorzien van SD (mijn ideaal).
En in dat geval houd je de datastroom toch zo kort en beperkt mogelijk?
Al begrijp ik niet precies wat u bedoelt: de essentie ervan hoopte ik.ElPositivo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:05:
@Ad337 in surveillance station en de ds cam app op je telefoon geeft hij, ondanks dat het een stream is, aan waar er beweging gedetecteerd is. Je kan die momenten dus makkelijk terug vinden en er clips van exporteren. Misschien is dit toch nog een mogelijkheid voor je?
De camera ondersteunt motion detectie maar de output ervan zou uitsluitend op de micro-SD kaart kunnen worden opgenomen. En aangezien die micro-SD kaart niet wordt ondersteund is klaarblijkelijk helemaal geen sprake van motion detectie gestuurde opnames. Ik hoopte namelijk die data op een of andere manier naar een NAS drive te kunnen sturen. Uit al wat ik hier aan reacties heb ontvangen blijkt dat niet mogelijk.
Blijft over: (zo heb ik begrepen): een NAS drive die de constante datastroom van beeldinfo van de belcamera ontvangt en daar zelf beweging uit selecteert om op te slaan. En nu kom ik dan op het punt van mijn huivering: als ik de belcamera aansluit op mijn switch dan is daar sprake van een constante datastroom in mijn netwerk. Die data loopt immers constant naar de NAS drive die daar op zijn beurt uit selecteert.
Ik zou dan liever de belcamera en de NAS drive samen op een kleine switch (4 poorten of zo) willen aansluiten waarbij de derde poort van die kleine switch op de "hoofd"switch wordt aangesloten.
Volgens mij is dan alleen maar sprake van data over die switch wanneer ik livebeelden of opgenomen beeld bekijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Wat Eipositivo probeerde aan te geven is dat die datastroom minimaal is en je die eigenlijk nauwelijks zal merken. Wat heb je voor switch, hoeveel apparaten en wat voor modem/data abonnement? Ik denk dat je bang bent voor iets wat niet bestaat.Ad337 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Al begrijp ik niet precies wat u bedoelt: de essentie ervan hoopte ik.
De camera ondersteunt motion detectie maar de output ervan zou uitsluitend op de micro-SD kaart kunnen worden opgenomen. En aangezien die micro-SD kaart niet wordt ondersteund is klaarblijkelijk helemaal geen sprake van motion detectie gestuurde opnames. Ik hoopte namelijk die data op een of andere manier naar een NAS drive te kunnen sturen. Uit al wat ik hier aan reacties heb ontvangen blijkt dat niet mogelijk.
Blijft over: (zo heb ik begrepen): een NAS drive die de constante datastroom van beeldinfo van de belcamera ontvangt en daar zelf beweging uit selecteert om op te slaan. En nu kom ik dan op het punt van mijn huivering: als ik de belcamera aansluit op mijn switch dan is daar sprake van een constante datastroom in mijn netwerk. Die data loopt immers constant naar de NAS drive die daar op zijn beurt uit selecteert.
Ik zou dan liever de belcamera en de NAS drive samen op een kleine switch (4 poorten of zo) willen aansluiten waarbij de derde poort van die kleine switch op de "hoofd"switch wordt aangesloten.
Volgens mij is dan alleen maar sprake van data over die switch wanneer ik livebeelden of opgenomen beeld bekijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Configuratie als volgt:
Glasvezelmodem met 2 uitgangen: DVB-C en UTP.
Achter de UTP kabel is door glasvezelboer geleverd: Fritzbox 7560.
Fritzbox functioneert als router, accesspoint voor WIFI, telefoonmodem en NAS.
Daarachter zit een 1Gbit switch met 16 poorten.
Formeel up/download snelheid van de provider is 500 Mbit.
Metingen zitten daar doorgaans dicht bij in de buurt, meestal 490 - 495 Mbit / sec.
Ik ageerde met mijn laatste bericht op NoFate waarin hij schreef:
"Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? "
Klopt, maar als het de NAS drive is die beweging detecteert,
dan heb je toch een constante datastroom in je netwerk?
Ik ga er vanuit dat netwerksnelheden niet altijd worden gehaald zoals aangeven.
Spotnet geeft bij download gemiddeld 57 MB(yte)/sec. aan.
Gemakshalve ging ik er dan vanuit dat dit theoretisch de halve snelheid is die de switch aankan.
Maar wanneer ik tegelijkertijd een bestand overzet naar een ander apparaat in het netwerk dan halveert de snelheid bij beiden. Daarmee lijkt te worden aangegeven dat de werkelijke doorvoersnelheid bunnen mijn netwerk niet of nauwelijks hoger is dan die 500 Mbit.
Want ook als ik een bestand overzet naar een 10/100 aansluiting (dus max.100 Mbit) dan zakt de downloadsnelheid. Kennelijk heb ik dus veel minder overcapaciteit dan verwacht.
Daarop baserend wil ik gewoon alle onnodige datatransmissies uit mijn netwerk houden.
En volgens mij kan dat door, wanneer ik een NAS drive met motiondetectie zou aanschaffen, deze samen met de belcamera op een aparte switch te zetten die dan wel met een poort op de "grote" switch is aangesloten om live beelden of opnames te kunnen weergeven.
Glasvezelmodem met 2 uitgangen: DVB-C en UTP.
Achter de UTP kabel is door glasvezelboer geleverd: Fritzbox 7560.
Fritzbox functioneert als router, accesspoint voor WIFI, telefoonmodem en NAS.
Daarachter zit een 1Gbit switch met 16 poorten.
Formeel up/download snelheid van de provider is 500 Mbit.
Metingen zitten daar doorgaans dicht bij in de buurt, meestal 490 - 495 Mbit / sec.
Ik ageerde met mijn laatste bericht op NoFate waarin hij schreef:
"Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? "
Klopt, maar als het de NAS drive is die beweging detecteert,
dan heb je toch een constante datastroom in je netwerk?
Ik ga er vanuit dat netwerksnelheden niet altijd worden gehaald zoals aangeven.
Spotnet geeft bij download gemiddeld 57 MB(yte)/sec. aan.
Gemakshalve ging ik er dan vanuit dat dit theoretisch de halve snelheid is die de switch aankan.
Maar wanneer ik tegelijkertijd een bestand overzet naar een ander apparaat in het netwerk dan halveert de snelheid bij beiden. Daarmee lijkt te worden aangegeven dat de werkelijke doorvoersnelheid bunnen mijn netwerk niet of nauwelijks hoger is dan die 500 Mbit.
Want ook als ik een bestand overzet naar een 10/100 aansluiting (dus max.100 Mbit) dan zakt de downloadsnelheid. Kennelijk heb ik dus veel minder overcapaciteit dan verwacht.
Daarop baserend wil ik gewoon alle onnodige datatransmissies uit mijn netwerk houden.
En volgens mij kan dat door, wanneer ik een NAS drive met motiondetectie zou aanschaffen, deze samen met de belcamera op een aparte switch te zetten die dan wel met een poort op de "grote" switch is aangesloten om live beelden of opnames te kunnen weergeven.
Hey, die motion detection zelf kan je instellen, dat is geen continu data stroom, maar eerder een event, je kan dat zien als je dat traced met wireshark..
RTSP is pas actief als je effectief live kijkt of opneemt
Hij gaat alleen opnemen bij een motion detection, is een soort van event
RTSP is pas actief als je effectief live kijkt of opneemt
Hij gaat alleen opnemen bij een motion detection, is een soort van event
Als ik het goed begrijp dan haalt de NAS af en toe een plaatje op en als er "veel" veranderd is dan wordt er "opgenomen?". Maar dan mis ik toch steeds "het begin"?
Neen, er zal continue een stream actief moeten zijn. De Synology NAS kan naar mijn weten niet samenwerken met de motion detect op het apparaat zelf. De stream capaciteit kun je wel instellen op de deurbel, ik heb zelf het maximale van 4,096MBit/s ingesteld gezien ik de hoogste kwaliteit wil hebben en een volledig Gigabit netwerk heb liggen. Standaard staat hij op 2,048Mbit/s ingesteld en ik denk dat je ook best nog wel wat lager kan. Ik heb de stream snelheid geverifieerd op mijn Synology NAS.
In mijn ogen is dat dus een minimale belasting van het netwerk.
In mijn ogen is dat dus een minimale belasting van het netwerk.
Heldere uitleg, dank daarvoor.
Ik had gehoopt dat motiondetectiebeelden op SD geheugen zouden worden opgeslagen en via netwerk konden worden weergegeven, zoals bij al m'n andere camera's ook het geval is.
Maar de SD kaart zit er voor spek & bonen in. Leverancier verwachtte dat dit euvel in de eerste firmware wel zou worden verholpen, maar da's nu bijna 2 jaar geleden. Bij vermelding laatste specs zag ik zelfs dat geheugen werd aangegeven als "niet aanwezig" en ook geen woord meer over motiondetectie.
Bijna een jaar geleden heb ik het voorgaande model (DS-KB6403-WIP) erbij gekocht in de veronderstelling dat deze wel volledig uitontwikkeld was maar ook dat liep uit op een fiasco.
Laatste hoop was (ik ben totaal onbekend met mogelijkheden van netwerken) er nog een mogelijkheid was om motion gestuurd beeld als een soort pushbericht richting server te dirigeren maar dat blijkt eveneens niet te kunnen. Haast heb ik niet, maar ik ga me nu meer oriënteren op andere merken belcamera's.
Wellicht zal die dan weer niet kunnen worden getoond op de DS-KH6320 monitor.
Ik had gehoopt dat motiondetectiebeelden op SD geheugen zouden worden opgeslagen en via netwerk konden worden weergegeven, zoals bij al m'n andere camera's ook het geval is.
Maar de SD kaart zit er voor spek & bonen in. Leverancier verwachtte dat dit euvel in de eerste firmware wel zou worden verholpen, maar da's nu bijna 2 jaar geleden. Bij vermelding laatste specs zag ik zelfs dat geheugen werd aangegeven als "niet aanwezig" en ook geen woord meer over motiondetectie.
Bijna een jaar geleden heb ik het voorgaande model (DS-KB6403-WIP) erbij gekocht in de veronderstelling dat deze wel volledig uitontwikkeld was maar ook dat liep uit op een fiasco.
Laatste hoop was (ik ben totaal onbekend met mogelijkheden van netwerken) er nog een mogelijkheid was om motion gestuurd beeld als een soort pushbericht richting server te dirigeren maar dat blijkt eveneens niet te kunnen. Haast heb ik niet, maar ik ga me nu meer oriënteren op andere merken belcamera's.
Wellicht zal die dan weer niet kunnen worden getoond op de DS-KH6320 monitor.
@Ad337
Ik heb zelf de B-versie van deze deurbel sinds een paar weken in huis, samen met de indoor unit DS-KH6320-WTE1.
In die indoor unit zit ook een SD-kaart sleuf. Weet jij toevallig of beelden van de deurbel daar ook kunnen worden opgeslagen?
Waar ik eigenlijk op hoopte (en ook vanuit was gegaan), was dat de deurbel bij bewegingsdetectie e/of bij aanbellen een video zou opnemen en deze op de SD kaart in de indoor unit zou opslaan. Ik krijg dat niet aan de praat. Is dat soms helemaal niet mogelijk?
Ik heb zelf de B-versie van deze deurbel sinds een paar weken in huis, samen met de indoor unit DS-KH6320-WTE1.
In die indoor unit zit ook een SD-kaart sleuf. Weet jij toevallig of beelden van de deurbel daar ook kunnen worden opgeslagen?
Waar ik eigenlijk op hoopte (en ook vanuit was gegaan), was dat de deurbel bij bewegingsdetectie e/of bij aanbellen een video zou opnemen en deze op de SD kaart in de indoor unit zou opslaan. Ik krijg dat niet aan de praat. Is dat soms helemaal niet mogelijk?
Even onder voorbehoud dat mijn "actieve" herinnering me niet in de steek laat:
Ik heb dus dezelfde indoor unit, en eveneens met SD kaart.
Helaas wordt op die SD kaart slechts een foto opgeslagen van degene die aanbelt.
Verder kunnen daar op een of andere manier boodschappen op worden ingesproken.
Gezien het fors ondersteunde formaat (32 GB) had ik zelf ook iets als video met bewegingsdetectie verwacht.
Als je uitgaat van foto's van 2 MB dan zie je zo wel de laatste 16.000 mensen die aangebeld hebben.... ;-)
Ik heb dus dezelfde indoor unit, en eveneens met SD kaart.
Helaas wordt op die SD kaart slechts een foto opgeslagen van degene die aanbelt.
Verder kunnen daar op een of andere manier boodschappen op worden ingesproken.
Gezien het fors ondersteunde formaat (32 GB) had ik zelf ook iets als video met bewegingsdetectie verwacht.
Als je uitgaat van foto's van 2 MB dan zie je zo wel de laatste 16.000 mensen die aangebeld hebben.... ;-)
Ik heb hier thuis ook de DS-KV6113-WPE1 geinstalleerd (Standalone). Met de veronderstelling dat ik in ieder geval ook snapshots oid zou zien van iemand die aanbeld. Maar in de app krijg ik hier dus niets van te zien. Alle meldingen (motion of aanbellen) geven alleen het icoontje aan. (Bel of poppetje)
Toen dacht ik dat dit kwam omdat ik geen SD kaart in de deurbel had zitten. Nu zit er hier eentje in, maar kon ik nergens vinden hoe ik deze kon gebruiken met deze bel. Dit blijkt dus gewoon niet geimplementeerd te zijn?
Zo te zien werkt dit dus niet als volledig standalone buitenpost? Aanbellen werkt, dit krijg ik gewoon op mijn telefoon. Live view ook, dat is geen probleem. Maar mijn history geeft dus alleen aan wanneer er aangebeld is, maar laat niets zien wie dit is geweest. (motion detectie vind ik niet zo erg, daar ga ik toch frigate/doubletake voor gebruiken)
Ook vind ik het volume van de buitenpost heel erg laag. Ik moet heel goed luisteren als ik buiten sta om te horen wat er gezegd word. Dit is met alle volumes op 10. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Extra info:
model: DS-KV6113-WPE1(
firmware: V2.2.53 build 210907
Toen dacht ik dat dit kwam omdat ik geen SD kaart in de deurbel had zitten. Nu zit er hier eentje in, maar kon ik nergens vinden hoe ik deze kon gebruiken met deze bel. Dit blijkt dus gewoon niet geimplementeerd te zijn?
Zo te zien werkt dit dus niet als volledig standalone buitenpost? Aanbellen werkt, dit krijg ik gewoon op mijn telefoon. Live view ook, dat is geen probleem. Maar mijn history geeft dus alleen aan wanneer er aangebeld is, maar laat niets zien wie dit is geweest. (motion detectie vind ik niet zo erg, daar ga ik toch frigate/doubletake voor gebruiken)
Ook vind ik het volume van de buitenpost heel erg laag. Ik moet heel goed luisteren als ik buiten sta om te horen wat er gezegd word. Dit is met alle volumes op 10. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Extra info:
model: DS-KV6113-WPE1(
firmware: V2.2.53 build 210907
Ik vermoed dat u de B versie heeft?heggico schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:54:
Ik heb hier thuis ook de DS-KV6113-WPE1 geinstalleerd (Standalone).
Zelf heb ik de A versie met firmware V2.1.3.
Het staat me bij dat er wel een latere versie bestond maar om een of andere reden was dat voor mijn wensen niet interessant. Ik vind het een gemiste kans van Hikvision om er niet alleen softwarematig flink te kort te schieten maar ook zo karig te zijn met vermelding van specificaties.
In eerste instantie stond bij de SD kaart specs dat max. 128 GB wordt ondersteund, elders werd door dezelfde fabrikant weer 32 GB aangegeven en nu geven ze ineens weer aan dat geen sprake is van SD geheugen.
Zie: https://www.hikvision.com...Series/ds-kv6113-wpe1-b-/
Daarom schreef ik al min of meer dat ik me maar ga oriënteren op een alternatief...
B versie idd. Ik zie nu dat de B tussen haakjes is veranderd in een emoji.
Maar mijn voornaamste probleem is nu dat ik geen afbeeldingen zie bij motion events. Dat hij op dat moment geen video opneemt oid is geen probleem. Nu krijg ik alleen bewegingsmeldingen te zien, zonder snapshot, dus terugkijken heeft geen zin..
Maar mijn voornaamste probleem is nu dat ik geen afbeeldingen zie bij motion events. Dat hij op dat moment geen video opneemt oid is geen probleem. Nu krijg ik alleen bewegingsmeldingen te zien, zonder snapshot, dus terugkijken heeft geen zin..
@Ad337 ik denk dat de doorvoersnelheid van je fritzbox de bottleneck is (dit is eigenlijk je switch), niet je netwerk of aansluiting.
Heb te horen gekregen dat begin maart nieuwe firmware verwacht wordt met de bel uitgang selecteerbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Koeniedb op 26-01-2022 07:01 ]
De Fritzbox is bij mij niet in gebruik voor intern bekabeld netwerk.
Ik gebruik er één poort van om de switch van internet te voorzien en de overige 2 poorten zijn (nog) niet in gebruik zolang ik nog een paar vrije poorten op de switch beschikbaar heb.
Leuk dat er weer een nieuwe firmware in het verschiet ligt, in ondersteuning van motiondetection met SD geloof ik eigenlijk al een tijdje niet meer.
Ik ben me nu aan het concentreren op overig aanbod. De DS-KH6320-WTE1 monitor zou Onvif ondersteunen.
Bij de belcamera's van concurrerende merken is nogal eens verschil van omschrijving waarbij niet zeker is of werkelijk sprake is van ondersteuning bij die camera. Maar ook op omschrijvingen van Hikvision durf ik niet meer blind te varen. Zijn er mensen die andere merken dan Hikvision gebruiken i.c.m. dit type monitor?
Ik gebruik er één poort van om de switch van internet te voorzien en de overige 2 poorten zijn (nog) niet in gebruik zolang ik nog een paar vrije poorten op de switch beschikbaar heb.
Leuk dat er weer een nieuwe firmware in het verschiet ligt, in ondersteuning van motiondetection met SD geloof ik eigenlijk al een tijdje niet meer.
Ik ben me nu aan het concentreren op overig aanbod. De DS-KH6320-WTE1 monitor zou Onvif ondersteunen.
Bij de belcamera's van concurrerende merken is nogal eens verschil van omschrijving waarbij niet zeker is of werkelijk sprake is van ondersteuning bij die camera. Maar ook op omschrijvingen van Hikvision durf ik niet meer blind te varen. Zijn er mensen die andere merken dan Hikvision gebruiken i.c.m. dit type monitor?
De ontbrekende bel uitgang heb ik opgelost met behulp van Synology Surveillance Station (SS) waar ook de videobeelden worden opgeslagen. Na installeren van het device pack kan de DS-KV6113-WPE1 uit de HikVision lijst worden geselecteerd. SS maakt automatisch een ISAPI connectie en registreert aanbellen als "deurbel gebeurtenis". Met de SS event module trigger ik een webhook actie naar mijn Domoticz server die de gong laat afgaan in de hal met minimale vertraging.
Hey dat is interessant! Tnx voor het delen dat ga ik ook bekijken. Ik heb nu max 5 sec delay met de gong via domoticz
idd, leuke toevoeging die ISAPICharles Brush schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:29:
De ontbrekende bel uitgang heb ik opgelost met behulp van Synology Surveillance Station (SS) waar ook de videobeelden worden opgeslagen. Na installeren van het device pack kan de DS-KV6113-WPE1 uit de HikVision lijst worden geselecteerd. SS maakt automatisch een ISAPI connectie en registreert aanbellen als "deurbel gebeurtenis". Met de SS event module trigger ik een webhook actie naar mijn Domoticz server die de gong laat afgaan in de hal met minimale vertraging.
enigste jammere, is de twoway audio, je kan pas twoway starten als effectief de speaker aan de buitenkant idle is... dus maw, als er iemand belt, en het rinkelt, dan kan je twowao audio niet starten
was super geweest anders, want dan had je geen hikconnect app meer nodig, geen chinese cloud
zelfs de deur open doen gaat vanaf de DS Cam
Waar heb je die device pack vandaan want ik zie hem er nog niet tussen staan.Charles Brush schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:29:
je moet upgraden eerst naar de laatste SS versie
Version: 5.8.5-4140 => device pack
daar heb je de mogelijkheid om intercoms toe te voegen
Hmmm.. hij zegt dat hij al op de laatste versies zit maar ik zit nog niet op dat device pack
En de reden dat ik nu een delay heb is omdat domoticz bij mij elke 5 sec de bel checkt.
En de reden dat ik nu een delay heb is omdat domoticz bij mij elke 5 sec de bel checkt.
[ Voor 33% gewijzigd door Msts op 03-02-2022 16:55 ]
Synology DS718+ met Surveillance station 8.2.10-6468, Device pack 5.8.5-3240, firmware bel v2.2.53
Device pack gewoon geinstalleerd vanuit het Toepassingscenter in SS.
Je zou ook een script kunnen gebruiken om de aanbelstatus iedere 1s uit te lezen:
curl -i --digest -u <admin>:<password> http://<local IP>/ISAPI/VideoIntercom/callStatus?format=json
Device pack gewoon geinstalleerd vanuit het Toepassingscenter in SS.
Je zou ook een script kunnen gebruiken om de aanbelstatus iedere 1s uit te lezen:
curl -i --digest -u <admin>:<password> http://<local IP>/ISAPI/VideoIntercom/callStatus?format=json
[ Voor 11% gewijzigd door Charles Brush op 03-02-2022 17:24 ]
Ja, dat deed ik vroeger ook, maar die 1 sec is te frequent, had het gevoel dat mijn connectie soms helemaal weg was... 3 sec was beter...
Ik zit op dezelfde versie, maar enige dat ik kan toevoegen is de DS-KV8113-WME1(B) wat ook een intercom is.NoFate schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:49:
je moet upgraden eerst naar de laatste SS versie
Ja precies dit 👆🏻cwegh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:37:
[...]
Ik zit op dezelfde versie, maar enige dat ik kan toevoegen is de DS-KV8113-WME1(B) wat ook een intercom is.
Nee heb een 718+ Synology, ik kende dat Xpenology nog niet ook interresant.NoFate schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:56:
Je moet ook minimum 6.2 hebben, dus heb je xpenology? Dan moet je naar de nieuwe loader overstappen
Ik doe het nu met een Logicmachine die de isapi iedere seconde Pollt en daarna op knx de bel 2sec laat rinkelen.
Dit even ter info mochten er mensen zijn die problemen hebben met de gong: Ik gaf aan in een vorig bericht dat mijn Byron 761 gong niet werkte met de hikvision deurbel. Het probleem is dat dit een digitale gong is en daarvoor zijn de twee kortsluitingen die de hikvision maakt te kort om de gong over te laten gaan. Vandaag via marktplaats een analoge Honeywell D117 gescoord en aangesloten en deze werkt prima.
Ik heb de deurbel nu een maandje in gebruik en naar tevredenheid. Er zit zo goed als geen vertraging op de lijn, iets wat met Ring en Nest deurbellen weleens een probleem is. Ook als ik in mijn auto op 4G zit kan ik makkelijk een gesprek voeren met diegene aan de deur. De app werkt naar tevredenheid. Het opnemen naar de synology gaat prima. En nu werkt een ouderwetse gong ook nog. Dat is lekker voor de momenten dat ik mijn telefoon uit heb staan of als er iemand anders die hier niet woont in het huis is.
Ik heb de deurbel nu een maandje in gebruik en naar tevredenheid. Er zit zo goed als geen vertraging op de lijn, iets wat met Ring en Nest deurbellen weleens een probleem is. Ook als ik in mijn auto op 4G zit kan ik makkelijk een gesprek voeren met diegene aan de deur. De app werkt naar tevredenheid. Het opnemen naar de synology gaat prima. En nu werkt een ouderwetse gong ook nog. Dat is lekker voor de momenten dat ik mijn telefoon uit heb staan of als er iemand anders die hier niet woont in het huis is.
[ Voor 38% gewijzigd door ElPositivo op 22-02-2022 21:41 ]
Dit was een interessant draadje om door te lezen. Laatste bericht dateert inmiddels al van februari. Zijn er nog nieuwe verwikkelingen/verbeteringen met deze videodeurbel?
Ik heb de DS-KV8113-WME1(
en het groene lichtje om aan te duiden dat de deur geopend wordt blijft constant branden. Is er nog iemand die dat voor heeft? Ik heb wel geen deurslot aangesloten, ik gebruik die functionaliteit niet.
Heb ik ook idd, op de kv6113
[ Voor 33% gewijzigd door Msts op 25-08-2022 11:01 ]
Hallo,
ik heb nu reeds 2j 2x ds-kv6113-wpe & 1x ds-kh6320-wte1.
Alles werkt perfect binnenshuis.
Echter is die hik-connect al jaren een probleem.
Eerst wou die niet verbinden als er gebeld werkt.
Nu heb ik alles geupdate en kan ik wel altijd verbinden. super, zelf als mijn gsm signaal niet zo goed is.
Echter is het de 2way audio die nu niet werk.
Als er iemand zegt 'hallo, hoe gaat het" dan hoor ik "ha , e, ga t".
Dit in beide richtingen (dus ik versta nie wat de beller zegt en omgekeerd).
Al ik luister naar de camera (dus geen 2way audio opzet) werkt alles super.
Echter als ik op die knop druk om zelf iets te zeggen loopt het direct fout.
Als ik verbind met de webinterface met mijn pc, dan loopt het wel goed.
Zelfs als ik van buitenaf mijn netwerk verbinding maar via de webinterface werkt het goed.
Als ik verbind met de binnenunit, dan loop het wel goed...
Enkel via hikconnect is het een probleem (samsung s21, android 13)
Verschillende firmwareversies geprobeed, geen oplossing.
Standalone, of via het scherm, blijft het gedrag exact hetzelfde.
Verschillende ISP en verschillende modems geprobeerd, altijd hetzelfde.
Mijn upload is 15mbps en ik gebruik er maar 512kpbs van, dus dat ik het ook niet.
Wie heeft deze bel in orde gekregen, en welke firmware versies zijn er gebruikt geweest?
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen in een android emulator met android 7.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een iphone.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een android onplus 7T pro met android 11...
Zou er al iemand dit werkende hebben op android 13 (samsung s21)
mvg,
Nick
ik heb nu reeds 2j 2x ds-kv6113-wpe & 1x ds-kh6320-wte1.
Alles werkt perfect binnenshuis.
Echter is die hik-connect al jaren een probleem.
Eerst wou die niet verbinden als er gebeld werkt.
Nu heb ik alles geupdate en kan ik wel altijd verbinden. super, zelf als mijn gsm signaal niet zo goed is.
Echter is het de 2way audio die nu niet werk.
Als er iemand zegt 'hallo, hoe gaat het" dan hoor ik "ha , e, ga t".
Dit in beide richtingen (dus ik versta nie wat de beller zegt en omgekeerd).
Al ik luister naar de camera (dus geen 2way audio opzet) werkt alles super.
Echter als ik op die knop druk om zelf iets te zeggen loopt het direct fout.
Als ik verbind met de webinterface met mijn pc, dan loopt het wel goed.
Zelfs als ik van buitenaf mijn netwerk verbinding maar via de webinterface werkt het goed.
Als ik verbind met de binnenunit, dan loop het wel goed...
Enkel via hikconnect is het een probleem (samsung s21, android 13)
Verschillende firmwareversies geprobeed, geen oplossing.
Standalone, of via het scherm, blijft het gedrag exact hetzelfde.
Verschillende ISP en verschillende modems geprobeerd, altijd hetzelfde.
Mijn upload is 15mbps en ik gebruik er maar 512kpbs van, dus dat ik het ook niet.
Wie heeft deze bel in orde gekregen, en welke firmware versies zijn er gebruikt geweest?
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen in een android emulator met android 7.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een iphone.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een android onplus 7T pro met android 11...
Zou er al iemand dit werkende hebben op android 13 (samsung s21)
mvg,
Nick
[ Voor 9% gewijzigd door nick.kindt op 25-11-2022 20:54 ]
Daar dacht ik ook aan. Als het echt niet lukt.NoFate schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:26:
Miss een idee om eens te testen met een sip systeem zodat je niet moet werken met Hikconnect?
Zou er iemand dit al werkende gekregen hebben met bv Asterisk te draaien op synology nas en een sip client op een android telefoon?
kind regards,
Nick
super om te horen.NoFate schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:42:
Ja, ik gebruik het op mijn ds-kd8003
ik ga dit weekend aan de slag
Nog niet, maar het draait al op mijn docker.NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:36:
Gebruik je toevallig Home Assistant, zij hebben een asterisk addon , zeer makkelijk
Daarnet even gekeken, als ik het goed begrijp
- installeer je de add-on in home assistent
- configureer je de bel zodat hij met asterisk in home assistant werkt
- kan je de home assistent zo instellen dat hij naar de home assistent app doorbelt?
Gebruik jij Asterisk ook om de bel door te lussen via sip naar je gsm?
Zoja, Wat gebruik jij? Asterisk in docker of de home assistent add-on?
Kwestie van het warm water niet her uit te hoeven vinden, (heb al genoeg problemen gehad met deze bel) :-)
mvg,
Nick
Ja, je kan idd zo instellen dat je Home Assistant kan gebruiken als sofphone, via een parked calll, maar dat doe ik niet , ik forward de call naar een sofphone, vind ik beter omwille van de push technology... Ik heb ook 2 add-ons gemaakt voor Hikvision apparatuur.. om bv de deur te openen of sensors te maken...
https://github.com/pergolafabio/Hikvision-Addons
Ok, ziet er goed uit. Nog 2 laatste vraagjes, welke sofphone gebruik je?NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:01:
Ja, je kan idd zo instellen dat je Home Assistant kan gebruiken als sofphone, via een parked calll, maar dat doe ik niet , ik forward de call naar een sofphone, vind ik beter omwille van de push technology... Ik heb ook 2 add-ons gemaakt voor Hikvision apparatuur.. om bv de deur te openen of sensors te maken...
En zoals ik het nu versta is de add-on van homeassistant een asterisk client, dus dan moet je nog een asterisk server draaien. Of zit die server er toch al in?
mvg,
Nick
Nee, er is ook een asterisk addon ook, maar als je geen indoor station hebr, dan kun je eventueel gebruik maken van hun gratis flexisip PBX, ik gebruik Linhome, is speciaal bedoeld voor intercom systeem, afgeslankte versie van linphone
Ok,NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:22:
Nee, er is ook een asterisk addon ook, maar als je geen indoor station hebr, dan kun je eventueel gebruik maken van hun gratis flexisip PBX, ik gebruik Linhome, is speciaal bedoeld voor intercom systeem, afgeslankte versie van linphone
alles opgezet, ik kan bellen van de binnenunit (ds-kh6320-wte1) naar mijn android en omgekeerd.
Dus beide toestellen zijn geregistreed.
Echter zijn er op de binnenunit 2 ds-kv6113-wpe1(b) 's op aangesloten, maar ik vind niet hoe ik die call kan forwarden naar een sip nummer.
mvg,
Nick
Je moet idd elk toestel een sip nr geven, en dan kan je gebruik maken van een dialgroup of een queue functie in Asterisk
Let wel op, als je de indoor toestellen ook op SIP zet, dan heb je geen early video meer, vrij stom dus,... Geen enkele PBX software kan video doorsturen als early media...(met groups of queues) Als je dat belangrijk vind, dan moet je mijn addon gebruiken, waarbij ik eigenlijk asterisk als trunk registreer op een indoor unit... Asterisk speelt dan eigenlijk dezelfde rol als een indoor extension
Werkt dit ook zonder binnenunit?ElPositivo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:30:
Dit even ter info mochten er mensen zijn die problemen hebben met de gong: Ik gaf aan in een vorig bericht dat mijn Byron 761 gong niet werkte met de hikvision deurbel. Het probleem is dat dit een digitale gong is en daarvoor zijn de twee kortsluitingen die de hikvision maakt te kort om de gong over te laten gaan. Vandaag via marktplaats een analoge Honeywell D117 gescoord en aangesloten en deze werkt prima.
Ik wil de bel misschien bestellen maar alleen een notificatie op de telefoon vind ik niet voldoende. Als er iemand anders thuis is wil ik graag een notificatie via een ouderwetse gong of iets dergelijks.
[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 12-12-2022 02:06 ]