Als je een monitor voor de DS-KV6113 hebt kun je daar op het relais de bel aansluiten...Ad337 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:56:
Ik hoop (wellicht tegen beter weten in) dat de micro-SD kaart t.z t. toch in de firmware wordt opgenomen.
Uit principe wil ik geen constante datastroom in mijn netwerk.
Heb wel één andere camera gevonden die aan mijn wensen lijkt te voldoen, maar deze kan ik niet toevoegen aan de muur-monitor DS-KH6320-WTE1. Hikvision ondersteunt kennelijk uitsluitend eigen product.
Het idee dat ik met deze belcamera (DS-KV6113) uitsluitend live-beeld op de monitor kan zien en de soldeerbout moet hanteren om de bestaande voordeurbel aan te sturen weerhoudt me ervan om 'm in gebruik te nemen.
Dat neemt niet weg dat ik nog wel steeds zeer tevreden ben over de bullet- en PTZ camera's die allemaal wel goed functioneren op gebied van motiondetectie i.c.m. de micro-SD kaart.
Of als je Home Assistant gebruikt ofzo, dan vang je de call op via ISAPi of SDK, en stuur je een ding dong naar je Google mini's :-) en eventueel de rtsp stream naar je hub devices ;-)
Dank voor de correctie, het illustreert een beetje mijn (gebrek aan) kennis over netwerken.Koeniedb schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Nee het is andersom, de NAS moet zelf het beeld ophalen van de Camera.
Ik bedoelde ermee dat de constante datastroom louter tussen camera en NAS wil laten plaatsvinden.
Daarmee veronderstellend dat de zich in diezelfde meterkast bevindende switch niet wordt belast/vertraagd.
Het risico op vertraging hangt volgens mij af van de mate van overcapaciteit van het netwerk..NoFate schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 13:18:
Er is totaal geen vertraging hoor, ik heb 8 camera's op mijn Synology
Wellicht draagt daaraan bij dat ik glasvezel gebruik (500 Mbit).
Switch en vrijwel alles wat aangesloten zit is gigabit, maar ik zie de download vertragen
als ik via dezelfde switch een bestand kopieer naar bij voorbeeld een ontvanger.
Daar komt bij: de NAS zou uitsluitend die belcamera moeten "opnemen".
Alle overige camera's zijn voorzien van SD (mijn ideaal).
En in dat geval houd je de datastroom toch zo kort en beperkt mogelijk?
Die camera's zijn toch maar 10/100 max ... Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? Ik merk er niks van, zelfs niet als ik met 8 camera's tegelijk opneem...
Continu motion detection ingesteld
Continu motion detection ingesteld
Je vertragende factor is je doorvoersnelheid van je router/modem als je geen aparte switch hebt. Ik heb ook 500mbit met 4 camera's en totaal 29 apparaten op het netwerk. Ik haal met bedrade apparaten zonder probleem 480mbit tijdens normaal gebruik en dan worden de camera's 24/7 opgenomen op de NAS.Ad337 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 14:20:
[...]
Het risico op vertraging hangt volgens mij af van de mate van overcapaciteit van het netwerk..
Wellicht draagt daaraan bij dat ik glasvezel gebruik (500 Mbit).
Switch en vrijwel alles wat aangesloten zit is gigabit, maar ik zie de download vertragen
als ik via dezelfde switch een bestand kopieer naar bij voorbeeld een ontvanger.
Daar komt bij: de NAS zou uitsluitend die belcamera moeten "opnemen".
Alle overige camera's zijn voorzien van SD (mijn ideaal).
En in dat geval houd je de datastroom toch zo kort en beperkt mogelijk?
Al begrijp ik niet precies wat u bedoelt: de essentie ervan hoopte ik.ElPositivo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 20:05:
@Ad337 in surveillance station en de ds cam app op je telefoon geeft hij, ondanks dat het een stream is, aan waar er beweging gedetecteerd is. Je kan die momenten dus makkelijk terug vinden en er clips van exporteren. Misschien is dit toch nog een mogelijkheid voor je?
De camera ondersteunt motion detectie maar de output ervan zou uitsluitend op de micro-SD kaart kunnen worden opgenomen. En aangezien die micro-SD kaart niet wordt ondersteund is klaarblijkelijk helemaal geen sprake van motion detectie gestuurde opnames. Ik hoopte namelijk die data op een of andere manier naar een NAS drive te kunnen sturen. Uit al wat ik hier aan reacties heb ontvangen blijkt dat niet mogelijk.
Blijft over: (zo heb ik begrepen): een NAS drive die de constante datastroom van beeldinfo van de belcamera ontvangt en daar zelf beweging uit selecteert om op te slaan. En nu kom ik dan op het punt van mijn huivering: als ik de belcamera aansluit op mijn switch dan is daar sprake van een constante datastroom in mijn netwerk. Die data loopt immers constant naar de NAS drive die daar op zijn beurt uit selecteert.
Ik zou dan liever de belcamera en de NAS drive samen op een kleine switch (4 poorten of zo) willen aansluiten waarbij de derde poort van die kleine switch op de "hoofd"switch wordt aangesloten.
Volgens mij is dan alleen maar sprake van data over die switch wanneer ik livebeelden of opgenomen beeld bekijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Wat Eipositivo probeerde aan te geven is dat die datastroom minimaal is en je die eigenlijk nauwelijks zal merken. Wat heb je voor switch, hoeveel apparaten en wat voor modem/data abonnement? Ik denk dat je bang bent voor iets wat niet bestaat.Ad337 schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 17:07:
[...]
Al begrijp ik niet precies wat u bedoelt: de essentie ervan hoopte ik.
De camera ondersteunt motion detectie maar de output ervan zou uitsluitend op de micro-SD kaart kunnen worden opgenomen. En aangezien die micro-SD kaart niet wordt ondersteund is klaarblijkelijk helemaal geen sprake van motion detectie gestuurde opnames. Ik hoopte namelijk die data op een of andere manier naar een NAS drive te kunnen sturen. Uit al wat ik hier aan reacties heb ontvangen blijkt dat niet mogelijk.
Blijft over: (zo heb ik begrepen): een NAS drive die de constante datastroom van beeldinfo van de belcamera ontvangt en daar zelf beweging uit selecteert om op te slaan. En nu kom ik dan op het punt van mijn huivering: als ik de belcamera aansluit op mijn switch dan is daar sprake van een constante datastroom in mijn netwerk. Die data loopt immers constant naar de NAS drive die daar op zijn beurt uit selecteert.
Ik zou dan liever de belcamera en de NAS drive samen op een kleine switch (4 poorten of zo) willen aansluiten waarbij de derde poort van die kleine switch op de "hoofd"switch wordt aangesloten.
Volgens mij is dan alleen maar sprake van data over die switch wanneer ik livebeelden of opgenomen beeld bekijk. Of zie ik iets over het hoofd?
Configuratie als volgt:
Glasvezelmodem met 2 uitgangen: DVB-C en UTP.
Achter de UTP kabel is door glasvezelboer geleverd: Fritzbox 7560.
Fritzbox functioneert als router, accesspoint voor WIFI, telefoonmodem en NAS.
Daarachter zit een 1Gbit switch met 16 poorten.
Formeel up/download snelheid van de provider is 500 Mbit.
Metingen zitten daar doorgaans dicht bij in de buurt, meestal 490 - 495 Mbit / sec.
Ik ageerde met mijn laatste bericht op NoFate waarin hij schreef:
"Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? "
Klopt, maar als het de NAS drive is die beweging detecteert,
dan heb je toch een constante datastroom in je netwerk?
Ik ga er vanuit dat netwerksnelheden niet altijd worden gehaald zoals aangeven.
Spotnet geeft bij download gemiddeld 57 MB(yte)/sec. aan.
Gemakshalve ging ik er dan vanuit dat dit theoretisch de halve snelheid is die de switch aankan.
Maar wanneer ik tegelijkertijd een bestand overzet naar een ander apparaat in het netwerk dan halveert de snelheid bij beiden. Daarmee lijkt te worden aangegeven dat de werkelijke doorvoersnelheid bunnen mijn netwerk niet of nauwelijks hoger is dan die 500 Mbit.
Want ook als ik een bestand overzet naar een 10/100 aansluiting (dus max.100 Mbit) dan zakt de downloadsnelheid. Kennelijk heb ik dus veel minder overcapaciteit dan verwacht.
Daarop baserend wil ik gewoon alle onnodige datatransmissies uit mijn netwerk houden.
En volgens mij kan dat door, wanneer ik een NAS drive met motiondetectie zou aanschaffen, deze samen met de belcamera op een aparte switch te zetten die dan wel met een poort op de "grote" switch is aangesloten om live beelden of opnames te kunnen weergeven.
Glasvezelmodem met 2 uitgangen: DVB-C en UTP.
Achter de UTP kabel is door glasvezelboer geleverd: Fritzbox 7560.
Fritzbox functioneert als router, accesspoint voor WIFI, telefoonmodem en NAS.
Daarachter zit een 1Gbit switch met 16 poorten.
Formeel up/download snelheid van de provider is 500 Mbit.
Metingen zitten daar doorgaans dicht bij in de buurt, meestal 490 - 495 Mbit / sec.
Ik ageerde met mijn laatste bericht op NoFate waarin hij schreef:
"Je gaat toch alleen maar opnemen bij motion? "
Klopt, maar als het de NAS drive is die beweging detecteert,
dan heb je toch een constante datastroom in je netwerk?
Ik ga er vanuit dat netwerksnelheden niet altijd worden gehaald zoals aangeven.
Spotnet geeft bij download gemiddeld 57 MB(yte)/sec. aan.
Gemakshalve ging ik er dan vanuit dat dit theoretisch de halve snelheid is die de switch aankan.
Maar wanneer ik tegelijkertijd een bestand overzet naar een ander apparaat in het netwerk dan halveert de snelheid bij beiden. Daarmee lijkt te worden aangegeven dat de werkelijke doorvoersnelheid bunnen mijn netwerk niet of nauwelijks hoger is dan die 500 Mbit.
Want ook als ik een bestand overzet naar een 10/100 aansluiting (dus max.100 Mbit) dan zakt de downloadsnelheid. Kennelijk heb ik dus veel minder overcapaciteit dan verwacht.
Daarop baserend wil ik gewoon alle onnodige datatransmissies uit mijn netwerk houden.
En volgens mij kan dat door, wanneer ik een NAS drive met motiondetectie zou aanschaffen, deze samen met de belcamera op een aparte switch te zetten die dan wel met een poort op de "grote" switch is aangesloten om live beelden of opnames te kunnen weergeven.
Hey, die motion detection zelf kan je instellen, dat is geen continu data stroom, maar eerder een event, je kan dat zien als je dat traced met wireshark..
RTSP is pas actief als je effectief live kijkt of opneemt
Hij gaat alleen opnemen bij een motion detection, is een soort van event
RTSP is pas actief als je effectief live kijkt of opneemt
Hij gaat alleen opnemen bij een motion detection, is een soort van event
Als ik het goed begrijp dan haalt de NAS af en toe een plaatje op en als er "veel" veranderd is dan wordt er "opgenomen?". Maar dan mis ik toch steeds "het begin"?
Neen, er zal continue een stream actief moeten zijn. De Synology NAS kan naar mijn weten niet samenwerken met de motion detect op het apparaat zelf. De stream capaciteit kun je wel instellen op de deurbel, ik heb zelf het maximale van 4,096MBit/s ingesteld gezien ik de hoogste kwaliteit wil hebben en een volledig Gigabit netwerk heb liggen. Standaard staat hij op 2,048Mbit/s ingesteld en ik denk dat je ook best nog wel wat lager kan. Ik heb de stream snelheid geverifieerd op mijn Synology NAS.
In mijn ogen is dat dus een minimale belasting van het netwerk.
In mijn ogen is dat dus een minimale belasting van het netwerk.
Heldere uitleg, dank daarvoor.
Ik had gehoopt dat motiondetectiebeelden op SD geheugen zouden worden opgeslagen en via netwerk konden worden weergegeven, zoals bij al m'n andere camera's ook het geval is.
Maar de SD kaart zit er voor spek & bonen in. Leverancier verwachtte dat dit euvel in de eerste firmware wel zou worden verholpen, maar da's nu bijna 2 jaar geleden. Bij vermelding laatste specs zag ik zelfs dat geheugen werd aangegeven als "niet aanwezig" en ook geen woord meer over motiondetectie.
Bijna een jaar geleden heb ik het voorgaande model (DS-KB6403-WIP) erbij gekocht in de veronderstelling dat deze wel volledig uitontwikkeld was maar ook dat liep uit op een fiasco.
Laatste hoop was (ik ben totaal onbekend met mogelijkheden van netwerken) er nog een mogelijkheid was om motion gestuurd beeld als een soort pushbericht richting server te dirigeren maar dat blijkt eveneens niet te kunnen. Haast heb ik niet, maar ik ga me nu meer oriënteren op andere merken belcamera's.
Wellicht zal die dan weer niet kunnen worden getoond op de DS-KH6320 monitor.
Ik had gehoopt dat motiondetectiebeelden op SD geheugen zouden worden opgeslagen en via netwerk konden worden weergegeven, zoals bij al m'n andere camera's ook het geval is.
Maar de SD kaart zit er voor spek & bonen in. Leverancier verwachtte dat dit euvel in de eerste firmware wel zou worden verholpen, maar da's nu bijna 2 jaar geleden. Bij vermelding laatste specs zag ik zelfs dat geheugen werd aangegeven als "niet aanwezig" en ook geen woord meer over motiondetectie.
Bijna een jaar geleden heb ik het voorgaande model (DS-KB6403-WIP) erbij gekocht in de veronderstelling dat deze wel volledig uitontwikkeld was maar ook dat liep uit op een fiasco.
Laatste hoop was (ik ben totaal onbekend met mogelijkheden van netwerken) er nog een mogelijkheid was om motion gestuurd beeld als een soort pushbericht richting server te dirigeren maar dat blijkt eveneens niet te kunnen. Haast heb ik niet, maar ik ga me nu meer oriënteren op andere merken belcamera's.
Wellicht zal die dan weer niet kunnen worden getoond op de DS-KH6320 monitor.
@Ad337
Ik heb zelf de B-versie van deze deurbel sinds een paar weken in huis, samen met de indoor unit DS-KH6320-WTE1.
In die indoor unit zit ook een SD-kaart sleuf. Weet jij toevallig of beelden van de deurbel daar ook kunnen worden opgeslagen?
Waar ik eigenlijk op hoopte (en ook vanuit was gegaan), was dat de deurbel bij bewegingsdetectie e/of bij aanbellen een video zou opnemen en deze op de SD kaart in de indoor unit zou opslaan. Ik krijg dat niet aan de praat. Is dat soms helemaal niet mogelijk?
Ik heb zelf de B-versie van deze deurbel sinds een paar weken in huis, samen met de indoor unit DS-KH6320-WTE1.
In die indoor unit zit ook een SD-kaart sleuf. Weet jij toevallig of beelden van de deurbel daar ook kunnen worden opgeslagen?
Waar ik eigenlijk op hoopte (en ook vanuit was gegaan), was dat de deurbel bij bewegingsdetectie e/of bij aanbellen een video zou opnemen en deze op de SD kaart in de indoor unit zou opslaan. Ik krijg dat niet aan de praat. Is dat soms helemaal niet mogelijk?
Even onder voorbehoud dat mijn "actieve" herinnering me niet in de steek laat:
Ik heb dus dezelfde indoor unit, en eveneens met SD kaart.
Helaas wordt op die SD kaart slechts een foto opgeslagen van degene die aanbelt.
Verder kunnen daar op een of andere manier boodschappen op worden ingesproken.
Gezien het fors ondersteunde formaat (32 GB) had ik zelf ook iets als video met bewegingsdetectie verwacht.
Als je uitgaat van foto's van 2 MB dan zie je zo wel de laatste 16.000 mensen die aangebeld hebben.... ;-)
Ik heb dus dezelfde indoor unit, en eveneens met SD kaart.
Helaas wordt op die SD kaart slechts een foto opgeslagen van degene die aanbelt.
Verder kunnen daar op een of andere manier boodschappen op worden ingesproken.
Gezien het fors ondersteunde formaat (32 GB) had ik zelf ook iets als video met bewegingsdetectie verwacht.
Als je uitgaat van foto's van 2 MB dan zie je zo wel de laatste 16.000 mensen die aangebeld hebben.... ;-)
Ik heb hier thuis ook de DS-KV6113-WPE1 geinstalleerd (Standalone). Met de veronderstelling dat ik in ieder geval ook snapshots oid zou zien van iemand die aanbeld. Maar in de app krijg ik hier dus niets van te zien. Alle meldingen (motion of aanbellen) geven alleen het icoontje aan. (Bel of poppetje)
Toen dacht ik dat dit kwam omdat ik geen SD kaart in de deurbel had zitten. Nu zit er hier eentje in, maar kon ik nergens vinden hoe ik deze kon gebruiken met deze bel. Dit blijkt dus gewoon niet geimplementeerd te zijn?
Zo te zien werkt dit dus niet als volledig standalone buitenpost? Aanbellen werkt, dit krijg ik gewoon op mijn telefoon. Live view ook, dat is geen probleem. Maar mijn history geeft dus alleen aan wanneer er aangebeld is, maar laat niets zien wie dit is geweest. (motion detectie vind ik niet zo erg, daar ga ik toch frigate/doubletake voor gebruiken)
Ook vind ik het volume van de buitenpost heel erg laag. Ik moet heel goed luisteren als ik buiten sta om te horen wat er gezegd word. Dit is met alle volumes op 10. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Extra info:
model: DS-KV6113-WPE1(
firmware: V2.2.53 build 210907
Toen dacht ik dat dit kwam omdat ik geen SD kaart in de deurbel had zitten. Nu zit er hier eentje in, maar kon ik nergens vinden hoe ik deze kon gebruiken met deze bel. Dit blijkt dus gewoon niet geimplementeerd te zijn?
Zo te zien werkt dit dus niet als volledig standalone buitenpost? Aanbellen werkt, dit krijg ik gewoon op mijn telefoon. Live view ook, dat is geen probleem. Maar mijn history geeft dus alleen aan wanneer er aangebeld is, maar laat niets zien wie dit is geweest. (motion detectie vind ik niet zo erg, daar ga ik toch frigate/doubletake voor gebruiken)
Ook vind ik het volume van de buitenpost heel erg laag. Ik moet heel goed luisteren als ik buiten sta om te horen wat er gezegd word. Dit is met alle volumes op 10. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Extra info:
model: DS-KV6113-WPE1(
firmware: V2.2.53 build 210907
Ik vermoed dat u de B versie heeft?heggico schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:54:
Ik heb hier thuis ook de DS-KV6113-WPE1 geinstalleerd (Standalone).
Zelf heb ik de A versie met firmware V2.1.3.
Het staat me bij dat er wel een latere versie bestond maar om een of andere reden was dat voor mijn wensen niet interessant. Ik vind het een gemiste kans van Hikvision om er niet alleen softwarematig flink te kort te schieten maar ook zo karig te zijn met vermelding van specificaties.
In eerste instantie stond bij de SD kaart specs dat max. 128 GB wordt ondersteund, elders werd door dezelfde fabrikant weer 32 GB aangegeven en nu geven ze ineens weer aan dat geen sprake is van SD geheugen.
Zie: https://www.hikvision.com...Series/ds-kv6113-wpe1-b-/
Daarom schreef ik al min of meer dat ik me maar ga oriënteren op een alternatief...
B versie idd. Ik zie nu dat de B tussen haakjes is veranderd in een emoji.
Maar mijn voornaamste probleem is nu dat ik geen afbeeldingen zie bij motion events. Dat hij op dat moment geen video opneemt oid is geen probleem. Nu krijg ik alleen bewegingsmeldingen te zien, zonder snapshot, dus terugkijken heeft geen zin..
Maar mijn voornaamste probleem is nu dat ik geen afbeeldingen zie bij motion events. Dat hij op dat moment geen video opneemt oid is geen probleem. Nu krijg ik alleen bewegingsmeldingen te zien, zonder snapshot, dus terugkijken heeft geen zin..
@Ad337 ik denk dat de doorvoersnelheid van je fritzbox de bottleneck is (dit is eigenlijk je switch), niet je netwerk of aansluiting.
Heb te horen gekregen dat begin maart nieuwe firmware verwacht wordt met de bel uitgang selecteerbaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Koeniedb op 26-01-2022 07:01 ]
De Fritzbox is bij mij niet in gebruik voor intern bekabeld netwerk.
Ik gebruik er één poort van om de switch van internet te voorzien en de overige 2 poorten zijn (nog) niet in gebruik zolang ik nog een paar vrije poorten op de switch beschikbaar heb.
Leuk dat er weer een nieuwe firmware in het verschiet ligt, in ondersteuning van motiondetection met SD geloof ik eigenlijk al een tijdje niet meer.
Ik ben me nu aan het concentreren op overig aanbod. De DS-KH6320-WTE1 monitor zou Onvif ondersteunen.
Bij de belcamera's van concurrerende merken is nogal eens verschil van omschrijving waarbij niet zeker is of werkelijk sprake is van ondersteuning bij die camera. Maar ook op omschrijvingen van Hikvision durf ik niet meer blind te varen. Zijn er mensen die andere merken dan Hikvision gebruiken i.c.m. dit type monitor?
Ik gebruik er één poort van om de switch van internet te voorzien en de overige 2 poorten zijn (nog) niet in gebruik zolang ik nog een paar vrije poorten op de switch beschikbaar heb.
Leuk dat er weer een nieuwe firmware in het verschiet ligt, in ondersteuning van motiondetection met SD geloof ik eigenlijk al een tijdje niet meer.
Ik ben me nu aan het concentreren op overig aanbod. De DS-KH6320-WTE1 monitor zou Onvif ondersteunen.
Bij de belcamera's van concurrerende merken is nogal eens verschil van omschrijving waarbij niet zeker is of werkelijk sprake is van ondersteuning bij die camera. Maar ook op omschrijvingen van Hikvision durf ik niet meer blind te varen. Zijn er mensen die andere merken dan Hikvision gebruiken i.c.m. dit type monitor?
De ontbrekende bel uitgang heb ik opgelost met behulp van Synology Surveillance Station (SS) waar ook de videobeelden worden opgeslagen. Na installeren van het device pack kan de DS-KV6113-WPE1 uit de HikVision lijst worden geselecteerd. SS maakt automatisch een ISAPI connectie en registreert aanbellen als "deurbel gebeurtenis". Met de SS event module trigger ik een webhook actie naar mijn Domoticz server die de gong laat afgaan in de hal met minimale vertraging.
Hey dat is interessant! Tnx voor het delen dat ga ik ook bekijken. Ik heb nu max 5 sec delay met de gong via domoticz
idd, leuke toevoeging die ISAPICharles Brush schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:29:
De ontbrekende bel uitgang heb ik opgelost met behulp van Synology Surveillance Station (SS) waar ook de videobeelden worden opgeslagen. Na installeren van het device pack kan de DS-KV6113-WPE1 uit de HikVision lijst worden geselecteerd. SS maakt automatisch een ISAPI connectie en registreert aanbellen als "deurbel gebeurtenis". Met de SS event module trigger ik een webhook actie naar mijn Domoticz server die de gong laat afgaan in de hal met minimale vertraging.
enigste jammere, is de twoway audio, je kan pas twoway starten als effectief de speaker aan de buitenkant idle is... dus maw, als er iemand belt, en het rinkelt, dan kan je twowao audio niet starten
was super geweest anders, want dan had je geen hikconnect app meer nodig, geen chinese cloud
zelfs de deur open doen gaat vanaf de DS Cam
Waar heb je die device pack vandaan want ik zie hem er nog niet tussen staan.Charles Brush schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:29:
je moet upgraden eerst naar de laatste SS versie
Version: 5.8.5-4140 => device pack
daar heb je de mogelijkheid om intercoms toe te voegen
Hmmm.. hij zegt dat hij al op de laatste versies zit maar ik zit nog niet op dat device pack
En de reden dat ik nu een delay heb is omdat domoticz bij mij elke 5 sec de bel checkt.
En de reden dat ik nu een delay heb is omdat domoticz bij mij elke 5 sec de bel checkt.
[ Voor 33% gewijzigd door Msts op 03-02-2022 16:55 ]
Synology DS718+ met Surveillance station 8.2.10-6468, Device pack 5.8.5-3240, firmware bel v2.2.53
Device pack gewoon geinstalleerd vanuit het Toepassingscenter in SS.
Je zou ook een script kunnen gebruiken om de aanbelstatus iedere 1s uit te lezen:
curl -i --digest -u <admin>:<password> http://<local IP>/ISAPI/VideoIntercom/callStatus?format=json
Device pack gewoon geinstalleerd vanuit het Toepassingscenter in SS.
Je zou ook een script kunnen gebruiken om de aanbelstatus iedere 1s uit te lezen:
curl -i --digest -u <admin>:<password> http://<local IP>/ISAPI/VideoIntercom/callStatus?format=json
[ Voor 11% gewijzigd door Charles Brush op 03-02-2022 17:24 ]
Ja, dat deed ik vroeger ook, maar die 1 sec is te frequent, had het gevoel dat mijn connectie soms helemaal weg was... 3 sec was beter...
Ik zit op dezelfde versie, maar enige dat ik kan toevoegen is de DS-KV8113-WME1(B) wat ook een intercom is.NoFate schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:49:
je moet upgraden eerst naar de laatste SS versie
Ja precies dit 👆🏻cwegh schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:37:
[...]
Ik zit op dezelfde versie, maar enige dat ik kan toevoegen is de DS-KV8113-WME1(B) wat ook een intercom is.
Nee heb een 718+ Synology, ik kende dat Xpenology nog niet ook interresant.NoFate schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 16:56:
Je moet ook minimum 6.2 hebben, dus heb je xpenology? Dan moet je naar de nieuwe loader overstappen
Ik doe het nu met een Logicmachine die de isapi iedere seconde Pollt en daarna op knx de bel 2sec laat rinkelen.
Dit even ter info mochten er mensen zijn die problemen hebben met de gong: Ik gaf aan in een vorig bericht dat mijn Byron 761 gong niet werkte met de hikvision deurbel. Het probleem is dat dit een digitale gong is en daarvoor zijn de twee kortsluitingen die de hikvision maakt te kort om de gong over te laten gaan. Vandaag via marktplaats een analoge Honeywell D117 gescoord en aangesloten en deze werkt prima.
Ik heb de deurbel nu een maandje in gebruik en naar tevredenheid. Er zit zo goed als geen vertraging op de lijn, iets wat met Ring en Nest deurbellen weleens een probleem is. Ook als ik in mijn auto op 4G zit kan ik makkelijk een gesprek voeren met diegene aan de deur. De app werkt naar tevredenheid. Het opnemen naar de synology gaat prima. En nu werkt een ouderwetse gong ook nog. Dat is lekker voor de momenten dat ik mijn telefoon uit heb staan of als er iemand anders die hier niet woont in het huis is.
Ik heb de deurbel nu een maandje in gebruik en naar tevredenheid. Er zit zo goed als geen vertraging op de lijn, iets wat met Ring en Nest deurbellen weleens een probleem is. Ook als ik in mijn auto op 4G zit kan ik makkelijk een gesprek voeren met diegene aan de deur. De app werkt naar tevredenheid. Het opnemen naar de synology gaat prima. En nu werkt een ouderwetse gong ook nog. Dat is lekker voor de momenten dat ik mijn telefoon uit heb staan of als er iemand anders die hier niet woont in het huis is.
[ Voor 38% gewijzigd door ElPositivo op 22-02-2022 21:41 ]
Dit was een interessant draadje om door te lezen. Laatste bericht dateert inmiddels al van februari. Zijn er nog nieuwe verwikkelingen/verbeteringen met deze videodeurbel?
Ik heb de DS-KV8113-WME1(
en het groene lichtje om aan te duiden dat de deur geopend wordt blijft constant branden. Is er nog iemand die dat voor heeft? Ik heb wel geen deurslot aangesloten, ik gebruik die functionaliteit niet.
Heb ik ook idd, op de kv6113
[ Voor 33% gewijzigd door Msts op 25-08-2022 11:01 ]
Hallo,
ik heb nu reeds 2j 2x ds-kv6113-wpe & 1x ds-kh6320-wte1.
Alles werkt perfect binnenshuis.
Echter is die hik-connect al jaren een probleem.
Eerst wou die niet verbinden als er gebeld werkt.
Nu heb ik alles geupdate en kan ik wel altijd verbinden. super, zelf als mijn gsm signaal niet zo goed is.
Echter is het de 2way audio die nu niet werk.
Als er iemand zegt 'hallo, hoe gaat het" dan hoor ik "ha , e, ga t".
Dit in beide richtingen (dus ik versta nie wat de beller zegt en omgekeerd).
Al ik luister naar de camera (dus geen 2way audio opzet) werkt alles super.
Echter als ik op die knop druk om zelf iets te zeggen loopt het direct fout.
Als ik verbind met de webinterface met mijn pc, dan loopt het wel goed.
Zelfs als ik van buitenaf mijn netwerk verbinding maar via de webinterface werkt het goed.
Als ik verbind met de binnenunit, dan loop het wel goed...
Enkel via hikconnect is het een probleem (samsung s21, android 13)
Verschillende firmwareversies geprobeed, geen oplossing.
Standalone, of via het scherm, blijft het gedrag exact hetzelfde.
Verschillende ISP en verschillende modems geprobeerd, altijd hetzelfde.
Mijn upload is 15mbps en ik gebruik er maar 512kpbs van, dus dat ik het ook niet.
Wie heeft deze bel in orde gekregen, en welke firmware versies zijn er gebruikt geweest?
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen in een android emulator met android 7.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een iphone.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een android onplus 7T pro met android 11...
Zou er al iemand dit werkende hebben op android 13 (samsung s21)
mvg,
Nick
ik heb nu reeds 2j 2x ds-kv6113-wpe & 1x ds-kh6320-wte1.
Alles werkt perfect binnenshuis.
Echter is die hik-connect al jaren een probleem.
Eerst wou die niet verbinden als er gebeld werkt.
Nu heb ik alles geupdate en kan ik wel altijd verbinden. super, zelf als mijn gsm signaal niet zo goed is.
Echter is het de 2way audio die nu niet werk.
Als er iemand zegt 'hallo, hoe gaat het" dan hoor ik "ha , e, ga t".
Dit in beide richtingen (dus ik versta nie wat de beller zegt en omgekeerd).
Al ik luister naar de camera (dus geen 2way audio opzet) werkt alles super.
Echter als ik op die knop druk om zelf iets te zeggen loopt het direct fout.
Als ik verbind met de webinterface met mijn pc, dan loopt het wel goed.
Zelfs als ik van buitenaf mijn netwerk verbinding maar via de webinterface werkt het goed.
Als ik verbind met de binnenunit, dan loop het wel goed...
Enkel via hikconnect is het een probleem (samsung s21, android 13)
Verschillende firmwareversies geprobeed, geen oplossing.
Standalone, of via het scherm, blijft het gedrag exact hetzelfde.
Verschillende ISP en verschillende modems geprobeerd, altijd hetzelfde.
Mijn upload is 15mbps en ik gebruik er maar 512kpbs van, dus dat ik het ook niet.
Wie heeft deze bel in orde gekregen, en welke firmware versies zijn er gebruikt geweest?
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen in een android emulator met android 7.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een iphone.
Edit, daarnet heb ik het werkende gekregen op een android onplus 7T pro met android 11...
Zou er al iemand dit werkende hebben op android 13 (samsung s21)
mvg,
Nick
[ Voor 9% gewijzigd door nick.kindt op 25-11-2022 20:54 ]
Daar dacht ik ook aan. Als het echt niet lukt.NoFate schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:26:
Miss een idee om eens te testen met een sip systeem zodat je niet moet werken met Hikconnect?
Zou er iemand dit al werkende gekregen hebben met bv Asterisk te draaien op synology nas en een sip client op een android telefoon?
kind regards,
Nick
super om te horen.NoFate schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:42:
Ja, ik gebruik het op mijn ds-kd8003
ik ga dit weekend aan de slag
Nog niet, maar het draait al op mijn docker.NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 06:36:
Gebruik je toevallig Home Assistant, zij hebben een asterisk addon , zeer makkelijk
Daarnet even gekeken, als ik het goed begrijp
- installeer je de add-on in home assistent
- configureer je de bel zodat hij met asterisk in home assistant werkt
- kan je de home assistent zo instellen dat hij naar de home assistent app doorbelt?
Gebruik jij Asterisk ook om de bel door te lussen via sip naar je gsm?
Zoja, Wat gebruik jij? Asterisk in docker of de home assistent add-on?
Kwestie van het warm water niet her uit te hoeven vinden, (heb al genoeg problemen gehad met deze bel) :-)
mvg,
Nick
Ja, je kan idd zo instellen dat je Home Assistant kan gebruiken als sofphone, via een parked calll, maar dat doe ik niet , ik forward de call naar een sofphone, vind ik beter omwille van de push technology... Ik heb ook 2 add-ons gemaakt voor Hikvision apparatuur.. om bv de deur te openen of sensors te maken...
https://github.com/pergolafabio/Hikvision-Addons
Ok, ziet er goed uit. Nog 2 laatste vraagjes, welke sofphone gebruik je?NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:01:
Ja, je kan idd zo instellen dat je Home Assistant kan gebruiken als sofphone, via een parked calll, maar dat doe ik niet , ik forward de call naar een sofphone, vind ik beter omwille van de push technology... Ik heb ook 2 add-ons gemaakt voor Hikvision apparatuur.. om bv de deur te openen of sensors te maken...
En zoals ik het nu versta is de add-on van homeassistant een asterisk client, dus dan moet je nog een asterisk server draaien. Of zit die server er toch al in?
mvg,
Nick
Nee, er is ook een asterisk addon ook, maar als je geen indoor station hebr, dan kun je eventueel gebruik maken van hun gratis flexisip PBX, ik gebruik Linhome, is speciaal bedoeld voor intercom systeem, afgeslankte versie van linphone
Ok,NoFate schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 21:22:
Nee, er is ook een asterisk addon ook, maar als je geen indoor station hebr, dan kun je eventueel gebruik maken van hun gratis flexisip PBX, ik gebruik Linhome, is speciaal bedoeld voor intercom systeem, afgeslankte versie van linphone
alles opgezet, ik kan bellen van de binnenunit (ds-kh6320-wte1) naar mijn android en omgekeerd.
Dus beide toestellen zijn geregistreed.
Echter zijn er op de binnenunit 2 ds-kv6113-wpe1(b) 's op aangesloten, maar ik vind niet hoe ik die call kan forwarden naar een sip nummer.
mvg,
Nick
Je moet idd elk toestel een sip nr geven, en dan kan je gebruik maken van een dialgroup of een queue functie in Asterisk
Let wel op, als je de indoor toestellen ook op SIP zet, dan heb je geen early video meer, vrij stom dus,... Geen enkele PBX software kan video doorsturen als early media...(met groups of queues) Als je dat belangrijk vind, dan moet je mijn addon gebruiken, waarbij ik eigenlijk asterisk als trunk registreer op een indoor unit... Asterisk speelt dan eigenlijk dezelfde rol als een indoor extension
Werkt dit ook zonder binnenunit?ElPositivo schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 21:30:
Dit even ter info mochten er mensen zijn die problemen hebben met de gong: Ik gaf aan in een vorig bericht dat mijn Byron 761 gong niet werkte met de hikvision deurbel. Het probleem is dat dit een digitale gong is en daarvoor zijn de twee kortsluitingen die de hikvision maakt te kort om de gong over te laten gaan. Vandaag via marktplaats een analoge Honeywell D117 gescoord en aangesloten en deze werkt prima.
Ik wil de bel misschien bestellen maar alleen een notificatie op de telefoon vind ik niet voldoende. Als er iemand anders thuis is wil ik graag een notificatie via een ouderwetse gong of iets dergelijks.
[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 12-12-2022 02:06 ]
Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.qwasd schreef op maandag 12 december 2022 @ 02:05:
[...]
Werkt dit ook zonder binnenunit?
Ik wil de bel misschien bestellen maar alleen een notificatie op de telefoon vind ik niet voldoende. Als er iemand anders thuis is wil ik graag een notificatie via een ouderwetse gong of iets dergelijks.
Als ik het goed begrijp kan dit pas met aparte firmware. Meerdere webshops geven aan dat het standaard niet kan.ElPositivo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]
Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.
Onderstaande shop geeft bij het bestellen 2 opties:
https://pro-alarm.nl/hikv...draadloze-deurbel-met-poe
Ikzelf heb ook de Hikvision DS-KV6113-WPE1-B
Echter zit er bij mij geen analoge deurbel functie op, nu heb ik de 2 kabels NO en COM aangesloten aan mijn analoge deurbel wat als gevolgd heeft dat de hikvision hem als een elektrisch slot behandeld.
dus bij de deur opendoen via de app dan gaat de deurbel af voor 1 seconde.
Ik heb de deurbel niet bij pro alarm gekocht en dacht ik contacteer hen om te vragen of hun mij de firmware kunnen geven zodat ik de optie gebruik deurbel ipv elektrisch slot, dit kon niet volgens hen en alleen als ik de deurbel direct via hen koopt kan het.
Ik heb via het programma/systeem home assistent werkend gekregen dat als er op de knop gedrukt wordt van de intercom/deurbel en er gebeld wordt naar mijn mobiel dat de deur open moet gaat , wat niet gekoppeld zit aan een electrisch slot maar aan mijn analoge deurbel.
Dit werk goed.
Dit is de addon voor home assistent:
https://github.com/pergol...s/tree/main/hikvision-sdk
Enige jammere is dat home assistent niet als vm gedraaid kon worden vanwege de addons die je dan mist.
Ik heb het op een raspberry pi 3B draaien.
Mochten er vragen zijn hoe of wat , vraag ze maar.
Echter zit er bij mij geen analoge deurbel functie op, nu heb ik de 2 kabels NO en COM aangesloten aan mijn analoge deurbel wat als gevolgd heeft dat de hikvision hem als een elektrisch slot behandeld.
dus bij de deur opendoen via de app dan gaat de deurbel af voor 1 seconde.
Ik heb de deurbel niet bij pro alarm gekocht en dacht ik contacteer hen om te vragen of hun mij de firmware kunnen geven zodat ik de optie gebruik deurbel ipv elektrisch slot, dit kon niet volgens hen en alleen als ik de deurbel direct via hen koopt kan het.
Ik heb via het programma/systeem home assistent werkend gekregen dat als er op de knop gedrukt wordt van de intercom/deurbel en er gebeld wordt naar mijn mobiel dat de deur open moet gaat , wat niet gekoppeld zit aan een electrisch slot maar aan mijn analoge deurbel.
Dit werk goed.
Dit is de addon voor home assistent:
https://github.com/pergol...s/tree/main/hikvision-sdk
Enige jammere is dat home assistent niet als vm gedraaid kon worden vanwege de addons die je dan mist.
Ik heb het op een raspberry pi 3B draaien.
Mochten er vragen zijn hoe of wat , vraag ze maar.
Hoi, waarom zou HA niet als VM kunnen draaien? ik heb het zelf ook actief op mijn ESXI server? gewoon via Hassos ...
Hi @NoFate ,
Jou Addons zijn goud waard, echt top!
Nou het lukte mij niet om Home assistent draaiend te krijgen op mijn Truenas Scale of Proxmox.
Wellicht verkeerde instellingen of verkeerde image gepakt, toen bedacht ik dat ik nog een Pi 3 had liggen die ik kon gebruiken.
Wellicht kan ik daar rustig induiken om dat draaiend te maken.
Nou het lukte mij niet om Home assistent draaiend te krijgen op mijn Truenas Scale of Proxmox.
Wellicht verkeerde instellingen of verkeerde image gepakt, toen bedacht ik dat ik nog een Pi 3 had liggen die ik kon gebruiken.
merci :-)
Ja, heb idd de SDK gevonden ook nu voor RPI support voor Aarch64 ...
Iki gebruik HassOS op mjin esx, laat ik gewoon booten, zou moeten werken ook op andere nas
Ja, heb idd de SDK gevonden ook nu voor RPI support voor Aarch64 ...
Iki gebruik HassOS op mjin esx, laat ik gewoon booten, zou moeten werken ook op andere nas
1 klik om HA te installeren:basown13 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 10:43:
Hi @NoFate ,
https://tteck.github.io/Proxmox/
-edit-
Helaas ook ik zit vast aan nieuwe firmware.
Had stand alone firmware, toen met een indoor station ge-update.
Indoor station beviel niet (werd geen gebruik van gemaakt) dus wilde nu weer terug naar de gong.
Maar die stand alone firmware pikt die nu niet meer. Ook niet direct op een Sd kaartje
De home assistant addon gaf even hoopt maar die ondersteund mijn processor weer niet :,(
Indoor station beviel niet (werd geen gebruik van gemaakt) dus wilde nu weer terug naar de gong.
Maar die stand alone firmware pikt die nu niet meer. Ook niet direct op een Sd kaartje
De home assistant addon gaf even hoopt maar die ondersteund mijn processor weer niet :,(
/f/image/tskd4AXzGfqms90higTzOetO.png?f=fotoalbum_large)
Welke processor heb je dan? X86 en X64 is er ookjoeyverveer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 07:09:
Helaas ook ik zit vast aan nieuwe firmware.
[Afbeelding]
CPU Intel(R) Celeron(R) J4125 CPU, tot 2700 MHz (4 kernen, 4 threads)
Qnap NAS op VM
Qnap NAS op VM
[ Voor 10% gewijzigd door joeyverveer op 27-12-2022 17:38 ]
Dat moet lukken, neem dan die andere addon, ik heb er 2 staanjoeyverveer schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:37:
CPU Intel(R) Celeron(R) J4125 CPU, tot 2700 MHz (4 kernen, 4 threads)
Qnap NAS op VM
hij staat geinstalleerd echter neemt die niets waarNoFate schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:36:
[...]
Dat moet lukken, neem dan die andere addon, ik heb er 2 staan
Ik heb de deurbel een dik jaar geleden gekocht. De firmware versie met gong aansturing was toen volgens mij (maar ik ben geen expert :-)) de laatste versie voordat die optie uit de firmware werd gehaald. Ik draai firmware 2.2.11 en dit draait goed. Maar uit bovenstaande berichten lijkt het erop dat een downgrade van firmware dus niet mogelijk is? Pro alarm zal wel een manier hebben om de firmware er op te pushen.
Kan je delen hoe deze is aangesloten? Heb volgens mij dezelde firmware versie.ElPositivo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 13:58:
[...]
Dit werkt bij mij inderdaad zonder binnenunit. Ik heb alleen de Hikvision deurbel buiten hangen en de app aan mijn telefoon en de hikvision zit aan mijn analoge gong aangesloten.
Toevallig ook kunnen vinden hoe je beelden op de SD-card kan gebruiken voor opname?
Heb wel dit gevonden maar nog niet geprobeerd:
https://www.use-ip.co.uk/...wte1-indoor-station.5664/
Hoe heb je dit gedaan? En zijn de recordings dan ook te bekijken vanaf je onedrive in de Hikconnect app?NoFate schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:04:
[...]
bepaalt je volledig zelf, ik zet al mijn camera beelden bij motion detection naar de onedrive cloud, gaat volledig autoùasch
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...Kev!n schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:22:
[...]
Hoe heb je dit gedaan? En zijn de recordings dan ook te bekijken vanaf je onedrive in de Hikconnect app?
Motion/ recording/... Gaat allemaal via mijn Synology
Helaas heb ik niet een NAS staan. Toch nog steeds op zoek naar een oplossing om deze bel te laten functioneren. Mis de gong en recordings. Drama als je dit adviseert aan vrienden en die zitten er ook meeNoFate schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...
Hoe heb je dat ingesteld sip? En dan enkel de buitenunit neem ik even aan?NoFate schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:24:
[...]
Ik gebruik Hikconnect niet meer, alleen sip...
Ik probeer dat nu ook alleen de deurbel registreert wel maar wilt geen calls opzetten via de sip server als er wordt aangebeld, heb het idee dat ik iets mis.
nee, ik heb geen SIP ingesteld op de indoor/outdoor, ik laat Asterisk connecteren als indoor extension op mijn indoor unit, dat geeft als voordeel, dat als je SIP server eruit ligt, de deurbel nog steeds werkt als standalonerandommen schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Hoe heb je dat ingesteld sip? En dan enkel de buitenunit neem ik even aan?
Ik probeer dat nu ook alleen de deurbel registreert wel maar wilt geen calls opzetten via de sip server als er wordt aangebeld, heb het idee dat ik iets mis.
Ook als je een indoor hebt, en je zou standaard SIP instellen, dan heb je geen video meer als early preview op de toestellen, alleen maar video nadat je opneemt, en dat wou ik niet ...
Hier is alles gedocumenteerd...
NoFate schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 18:09:
Hmm , laat de log eens zien?
/f/image/76tWUjuAleAbCJH5WRhtZ0bb.png?f=fotoalbum_large)
Sorry ik ben er even niet meer mee bezig geweest
Hij lijkt het nu te doen 😁👍🏼
Alleen accepteert die nog geen commando’s vanuit homeassistant
Als ik 1 van deze commands gebruik
service: hassio.addon_stdin
data:
addon: eigenid_hikvision_sdk
input: unlock1 of unlock2 of reboot
Gebeurd er niets.
Moet ik iets wijzigen in de instellingen van de deurbel?
Probeer mijn nieuwe beta addon, die gaat volledig via MQTT nu, alle services zijn nu automatisch toegevoegdjoeyverveer schreef op maandag 10 april 2023 @ 15:28:
[...]
[Afbeelding]
Sorry ik ben er even niet meer mee bezig geweest
Hij lijkt het nu te doen 😁👍🏼
Alleen accepteert die nog geen commando’s vanuit homeassistant
Als ik 1 van deze commands gebruik
service: hassio.addon_stdin
data:
addon: eigenid_hikvision_sdk
input: unlock1 of unlock2 of reboot
Gebeurd er niets.
Moet ik iets wijzigen in de instellingen van de deurbel?
Bedankt voor de reply
Ik maak nog geen gebruik van mqtt.
Maar ga me er eens in verdiepen👍🏼
Ik maak nog geen gebruik van mqtt.
Maar ga me er eens in verdiepen👍🏼
Ik blijf met die bel zitten en kan er gewoon niet lekker mee werken.
Wil gewoon een app of applicatie hebben waar de intercom oproep op binnenkomt met snapshots en recording terug kijken.
Nu kwam ik Scrypted tegen om de stream/intercom te krijgen in apps als HomeKit, Google Home of Home assistant. Is dit de moeite waard om in te verdiepen? https://www.reddit.com/r/...s/y7jo5z/comment/isxb3ta/
Het zou moeten werken.. Misschien andere ervaring? Wil gewoon (ook voor een vriend die op mijn advies de bel heeft gekocht) een oplossing zoals elke normale deurbel (opnemen, terugkijken, snapshots, 2-waycommunication)
Wil gewoon een app of applicatie hebben waar de intercom oproep op binnenkomt met snapshots en recording terug kijken.
Nu kwam ik Scrypted tegen om de stream/intercom te krijgen in apps als HomeKit, Google Home of Home assistant. Is dit de moeite waard om in te verdiepen? https://www.reddit.com/r/...s/y7jo5z/comment/isxb3ta/
Het zou moeten werken.. Misschien andere ervaring? Wil gewoon (ook voor een vriend die op mijn advies de bel heeft gekocht) een oplossing zoals elke normale deurbel (opnemen, terugkijken, snapshots, 2-waycommunication)
Met Home Assistant kan dat allemaal, via een camera integratieKev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:55:
Ik blijf met die bel zitten en kan er gewoon niet lekker mee werken.
Met de addon Frigat kan je idd opnemen, terugkijken, ze hebben ook een frigate card voor two way audio met ISAPI ondersteuning op Hikvision
@NoFate jij bent altijd wel snelNoFate schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 11:57:
[...]
Met Home Assistant kan dat allemaal, via een camera integratie
Met de addon Frigat kan je idd opnemen, terugkijken, ze hebben ook een frigate card voor two way audio met ISAPI ondersteuning op Hikvision
Heb je daar misschien een video van of instructies? Het is voor mij af en toe echt een oerwoud>
Toevallig wel frigrate al draaiende. Hoe ziet vooral de functie er uit voor de gebruiker die de oproep binnen krijgt. Zelf ben ik wel "technisch" maar vriendin en die vriend van mij niet dus moet het gewoon simpel werken net als eufy app.
Laatste vraagje. Ik heb HA op mijn synology. Maar die vriend van mij niet.
Kan ik zijn intercom connecten over "het internet" naar mijn HA met een public IP uiteraard alles in de router gezet? Of werkt dit alleen local?
Kan ik zijn intercom connecten over "het internet" naar mijn HA met een public IP uiteraard alles in de router gezet? Of werkt dit alleen local?
Dat moet perfect lukken, zorg dan wel voor goede strenge wachtwoordem als je de poorten gaat open zettenKev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:16:
Met je synology, heb je trouwens ook de surveilliance system, ideaal voor recording en monitoring!Kev!n schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 12:16:
Klopt! erg mooi systeem ook maar met veel camera's begint het prijzig te worden met de licenties.NoFate schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:48:
[...]
Met je synology, heb je trouwens ook de surveilliance system, ideaal voor recording en monitoring!
ja klopt, maar als je een oude synology hebt, en je kan downgraden nog naar een oudere SS, dan weet ik wel een truukje, je moet eens kijken of je versie 8.1.6 kan opzetten dmv de syno package manueel te downloaden
weet niet of ik oude koeien uit de sloot ga halen of vragen stel die al gesteld zijn.
aangezien het ipv een oplossings topic meer een general topic geworden is voor de deurbel.
Ik begrijp/lees net dat er 3 versies zijn? A/B/C?
heb zelf de DS-KV6113-WPE1 (neem aan A ivm geen toevoeging)
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
Versie van invoegtoepassing
V3.0.7.18
deze is gekocht met aangepaste firmware (zoals ik toen begreep geen intercom nodig voor oproepen)
nu zie ik online filmpjes dat er nieuwere "officiele" firmware uitgekomen is waarbij het apparaat uit zichzelf ook standalone zou moeten werken.
mijn situatie is als volgt.
de camera is via stroom verbonden en wifi. (router staat er 2 meter vanaf)
deze neemt events op via ha/frigate op het moment (eerder milestone)
maar ik heb continu wegvallende audio verbindingen of gaat de telefoon pas over als de bezorger weg is.
is er een mogelijkheid om de koppeling van het bellen via de hikvision server weg te halen en dit lokaal te laten gaan? ( ga er vanuit dat die "lag" daar weg komt)
ben namelijk een beetje huiverig om de firmware te updaten aangezien ik zo geen manier vind om van de oude een backup te maken.
en een bel die niet/ te laat werkt heeft ook weinig nut.
aangezien het ipv een oplossings topic meer een general topic geworden is voor de deurbel.
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
V3.0.7.18
deze is gekocht met aangepaste firmware (zoals ik toen begreep geen intercom nodig voor oproepen)
nu zie ik online filmpjes dat er nieuwere "officiele" firmware uitgekomen is waarbij het apparaat uit zichzelf ook standalone zou moeten werken.
maar ik heb continu wegvallende audio verbindingen of gaat de telefoon pas over als de bezorger weg is.
is er een mogelijkheid om de koppeling van het bellen via de hikvision server weg te halen en dit lokaal te laten gaan? ( ga er vanuit dat die "lag" daar weg komt)
ben namelijk een beetje huiverig om de firmware te updaten aangezien ik zo geen manier vind om van de oude een backup te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door eehbiertje op 09-12-2023 17:49 ]
Mag ik bij deze de ervaringsdeskundige raadplegen?
Sinds een paar maanden heb ik een set KV6113-WPE1 + DS-KH6320-WTE draaien.
Bij de installatie was het al een gevecht om eea volledig werkend te krijgen, maar dat was uiteindelijk gelukt.
Tot deze week de router is aangepast en ik weer eea moest instellen, en daarbij tegen 1 probleem aanloop en toh niet opgelost krijg.
De deurbel werkt , heeft verbinding met HIK-connect, bij aanbellen krijg ik melding en beeld op mijn telefoon en gaat de bel op het indoor scherm. Maar het beeld blijft zwart op het indoorscherm
Op het scherm live kijken op de deurbel werkt, dus er is wel verbinding.
Ik krijg ondanks dat ik alle instellingen vlgs mij uitgeprobeerd heb geen beeld van de camera op het indoor scherm wanneer er iemand aanbelt.
Ligt me bij dat dit bij de installatie ook geweest is, maar ik heb geen idee meer hoe ik het toen heb getackeld.
Wie heeft de gouden tip?
BVD
Sinds een paar maanden heb ik een set KV6113-WPE1 + DS-KH6320-WTE draaien.
Bij de installatie was het al een gevecht om eea volledig werkend te krijgen, maar dat was uiteindelijk gelukt.
Tot deze week de router is aangepast en ik weer eea moest instellen, en daarbij tegen 1 probleem aanloop en toh niet opgelost krijg.
De deurbel werkt , heeft verbinding met HIK-connect, bij aanbellen krijg ik melding en beeld op mijn telefoon en gaat de bel op het indoor scherm. Maar het beeld blijft zwart op het indoorscherm
Op het scherm live kijken op de deurbel werkt, dus er is wel verbinding.
Ik krijg ondanks dat ik alle instellingen vlgs mij uitgeprobeerd heb geen beeld van de camera op het indoor scherm wanneer er iemand aanbelt.
Ligt me bij dat dit bij de installatie ook geweest is, maar ik heb geen idee meer hoe ik het toen heb getackeld.
Wie heeft de gouden tip?
BVD
Inmiddels ook hier de intercom maar via Hikconnect laten lopen en mijn vrouw merk dat er soms enorme vertraging is maar als ik test dan krijg ik meestal de melding binnen acceptabele tijd binnen. Hoe kan dat steeds?
eehbiertje schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 17:46:
weet niet of ik oude koeien uit de sloot ga halen of vragen stel die al gesteld zijn.
Firmwareversie
V2.1.5 build 200904
Encodeer Versie
V4.0 build 181206
Webversie
V4.28.1 build 191011
V3.0.7.18
Het geheim bij de bellen is dat je ze bij de NVR handmatig moet invoeren en het password is dan de code die op de sticker v d bel staat...
De nieuwste firmware op de C versie schijnt wel te gebruiken te zijn met een mechanische bel. Ik ben zelf inmiddels overgestapt op een reolink (die een rf signaal stuurt wanneer er aangebeld wordt en deze vang ik op om de bel te laten gaan) omdat de hikvision regelmatig vast liep.
Ja hoop dat die ook naar de B versie komt. Heb die toevallig gekocht met een binnenpost. Maar die binnenpost is eigenlijk een beetje 'te' voor ons gebruik en dan zou ik de oude gong weer in gebruik kunnen nemen.