beeld Hikvision IP camera niet zichtbaar op binnenstation

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBPLayer
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05-2021
Hi,

Ik heb recentelijk een Hikvision set gekocht, bestaande uit een DS-KD8003-IME2 deurbel, een DS-KH6320-WTE2 binnenpost (hoofdpost) en twee DS-KH6320-WTE extra binnenposten. Het is mij gelukt om live beelden van de buitenpost (deurbel) zichtbaar te krijgen op de binnenposten, echter lukt het mij niet om live beelden van mijn eerder aangeschafte IP camera DS-2CD2542FWD-IWS op de binnenposten zichtbaar te krijgen. Er staat wel een icoontje in het scherm, echter krijg ik steeds een foutmelding: 'Live weergave is mislukt' 'Er deed zich een uitzondering voor de verbinding voor'. Weet iemand hoe ik alsnog beeld kan krijgen? :?

Ik heb het ip adres van de camera in IVMS 4200 (Intercom > IP Camera information) gezet en heb poort 554 gebruikt. De camera is wel herkenbaar op zowel de binnenposten als in IVM 4200, echter blijf ik de foutmeldingen krijgen.

...

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus-nl
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:12
Heb je niet poort 8000 nodig?

http://www.designyourgoogle.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBPLayer
Zowel bij Hikvision als op internet las ik dat je poort 554 moet gebruiken. Ik heb zojuist ook poort 8000 geprobeerd, echter werkt deze helaas ook niet. Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 10:17
Zou je op de camera de kwaliteit van de main of substream niet kunnen verlagen? Misschien is de door de camera aangeleverde resolutie te hoog voor de binnenpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBPLayer
Heb ik ook geprobeerd, maar helaas nog geen positief resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo,

Ik weet helaas de oplossing ook niet omdat ik met hetzelfde probleem zit.
Ik heb 2 camera's type DS-2CD2345FWD-I deze hangen op een DS-7604NI-K1/4P. Ik zie dus op mijn IVMS software ook alleen het ip adres van de NVR. Ik kan in mijn systeem wel de Ip adressen van de camera's zien maar volgens mij zijn dit adressen die door de NVR aan de camera's gegeven worden.
Als ik op mijn DS-KH6320-WTE binnenpost een camera toevoeg dan geeft hij dezelfde foutmelding.
Ik heb al geprobeerd om het ip adres van de NVR in te geven en de ip adressen van de camera's... niets werkt..
Iemand die me op weg kan helpen..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:54
Iemand ondertussen werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15-05 13:36
Ik ben ook aan het stoeien geweest met soortgelijke configuratie:

Binnenmonitor: DS-KH6320-WTE1
Belcamera : DS-KV6113-WPE1
Bulletcamera's: DS-2CD2085G1-I

Mij is het eveneens nog niet gelukt om de bulletcamera's zichtbaar te maken op de binnenmonitor.
En uiteraard ook dezelfde foutmelding bij iedere poging tot nu toe.

Maar kennelijk is het wel mogelijk, want:

Nicklazzz schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 18:33:
[...]
Ik heb ondertussen mijn systeem goed draaien. Ik heb het volgende:

Binnenpost: DS-KH6320-WTE1
Deurbel: KV6113-WPE1
Camera’s: DS-2CD2345FWD-I

Alle camerabeelden worden opgeslagen op mijn Synology, ik maak geen gebruik van SD kaarten. De beelden van de camera’s komen ook binnen op de binnenpost. Het enige wat ik nog even wil activeren is beweging op de deurbel. Eindelijk tevreden.

Jammer dat hij (nog) niet de moeite heeft genomen om de oplossing met ons te delen.

[ Voor 5% gewijzigd door Ad337 op 28-07-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Update!

Omdat het in eerste instantie werd geopperd heb ik al die tijd geen "poort 554" gebruikt ben ik naar andere manieren gaan zoeken. .
De leverancier was van mening dat tonen van andere IP camera's wel mogelijk moet zijn, dus ben ik gaan experimenteren. En uiteindelijk bleek poort 554 bij mij wel de oplossing te zijn.
Had ik maar eerder...... enfin, uweetwel....

Voor alle zekerheid: ik heb de instellingen verricht middels het programma iVMS-4200.
Vanaf daar: binnenstation editen >> remote configuratie >> Intercom >> IP cameragegevens.
En dan in te vullen: Naam, IP adres, poortnummer (554 dus), gebruikersnaam, wachtwoord en HIK protocol.

Vanaf de functie "live-beeld" kan ik (icoontje rechts) kiezen voor "Network camera" en dan verschijnen twee icoontjes die beide camera's voorstellen.

Ik leg het maar even simpel uit, want ik ben zelf alles behalve ervaren in netwerken.
Doe er uw voordeel mee.

Thuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Jullie tevreden van dit systeem? Kan je op de binnenposten extra knoppen maken voor bv domotica sturingen voor screens Enzo?

Ik wou ook de hikvision? Deze is veel goedkoper dan de doorbird... Doorbird heeft wel een open API, hikvision volgens mij niet... Dus als hikvision met zijn cloud stopt, heb je een probleem?

Mijn vereisten zijn poe, keypad en eventueel integratie mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron Cr
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-11-2021
Hallo,

Ik zag deze discussie voorbij komen omdat ik met het zelfde probleem zit/zat voor een klant. Ik heb een recorder(DS-7604NI/K1) met daarop een camera aangesloten ,daarnaast heb ik 2 cube camera's in het netwerk hangen.

Ik heb de 2 cube camera's via een vast ip adres met de recorder gekoppeld zodat ook die 2 camera's opnemen en ik ze kan zien.

Het binnen station is een KH6320-WTE1 en daar heb ik de 3 camera's op gekoppeld, echter kan dit alleen als de resolutie het laagst is en je de Video-opname op H.264 zet omdat de binnenpost de hoge resolutie van de camera's niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierredr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-12-2024
Dag iedereen, sinds enkele weken ben ik in bezit van ds kv6113 wpe bel en ds kh6320 wte binnenpost.
In de bel zit een sd kaartje maar ik kan van al de bewegingsdetectie meldingen niets terug zien, geen kaartje laat de app op de mobiel zien.
Andere vraag, op het binnenscherm is niets te zien, alleen als er gebeld wordt, kan ik hier geen tijd of live beelden op zien? volgens de leverancier is dit niet mogelijk maar ik lees hier anders.
Ik hoor graag, mvrgr Pierre

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:05
Hier valt mijn binnen scherm ook in standby, gewoon zwart dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierredr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-12-2024
Dank voor uw antwoord, kunt u wel beelden terugkijken op uw mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad337
Joooo, ben ik weer...

Ben nog steeds tevreden met de bulletcamera's en de PTZ camera die zichtbaar zijn op het binnenstation.

Maar de deurbelcamera blijft ronduit bagger.
Model DS-KV6113-WPE1 blijft voor mijn doeleinde een misbaksel.
De micro-SD kaart wordt nog steeds niet ondersteund en bij de laatste (B-)versie wordt ie zelfs niet meer benoemd. Het voorgaande (uit productie genomen) model DS-KB6403-WIP was verondersteld uitontwikkeld (dat hoopte ik dus) maar is uitsluitend WIFI en dat apparaat presteert het om met regelmaar de verbinding te verliezen met de router op 40 cm. afstand. Voor mij niet eens boeiend, ik wil opnames terugzien die op basis van motion detection op de interne (micro-)SD kaart zijn opgenomen. Helaas is deze functie niet beschikbaar via PC, maar louter middels smartphone. Jammer dat een fabrikant die in staat is om een zeer goed (beeldkwaliteit en softwaremogelijkheden van onder meer bulletcamera's) hier zo'n puinhoop van maakt.

Hikvision claimt compatible te zijn met ONVIF. Dit blijkt een Amerikaans protocol te zijn die eenheid brengt in IP camera's. Minpuntje: uit angst voor de Chinese overheid zijn merken als Hikvision geroyeerd.
https://ipvm.com/reports/onvif-hikua
Toch tijd om een gokje te wagen vond ik... Na lang zoeken vond ik een belcamera die misschien bruikbaar zou kunnen zijn: de Foscam VD1. Deze zou compatible zijn met ONVIF T
https://www.onvif.org/profiles/profile-t/

Inmiddels heb ik de belcamera in bezit, maar als ik 'm wil toevoegen aan het binnenstation dan komt er in plaats van beeld twee foutmeldingen: 10c03 en 10706.
De betreffende camera is toegevoegd (volgens mij) zoals het bij ONVIF hoort: middels poort 888.
Voor mij is dit de derde belcamera die straks in de bak van "onvoltooide projecten" belandt.
Daarom houd ik het fenomeen "belcamera" voorlopig even voor gezien.

Mocht iemand nog een idee hebben hoe beeld wel op het binnenstation zichtbaar kan worden gemaakt: ik ben een en al oog en oor, maar ik vrees het ergste.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 020Oost
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-01-2023
Wanneer een camera die is aangesloten niet wordt weergegeven op de binnenpost:

1. Zet in de recorder de substream van de desbetreffende camera op 640*480 en video-opname op H.264.
2. Ga in de recorder naar netwerk, netwerk gevorderd en dan naar platform. Kies hier Hik Connect. Zet hier Streamcodering uit.

Nu zou het beeld van de camera weergegeven moeten worden.
Pagina: 1