Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:07:
Absoluut 100% schaamteloze crosspost van een modje. Ik zal mezelf zo verbannen. :+

Deze vorm van Mercedes dominantie kan ik wel weer waarderen. :Y
Minder dan een week hebben ze kennelijk nodig gehad om een massaproductie beademingsapparaat te ontwikkelen dat mensen hopelijk uit de IC kan houden. Ze gaan voor 1000 eenheden per dag aan productie en dat kunnen ze in een week bereiken als de testen met de eerste 100 eenheden nu goed verlopen.
https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/
[Twitter]
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"
Toch wat kanttekeningen en vragen:
- dit gaat slechts om CPAP apparaten. Normaal worden die gebruikt bij bijvoorbeeld slaapproblemen. Het Ijn dus geen ventilators voor op de IC.
- waarom is er een bestaand apparaat reverse engineered in plaats van een contracted manufacturer te worden?
- als de lat toch laag wordt gelegd, is er dan geen programma denkbaar om zoveel mogelijk apparaten in te zamelen. Deze zijn in redelijk grote volumes in gebruik zodat het denkbaar zou moeten zijn zelfs zonder degenen te benadelen die daarvan afhankelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rukapul schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Toch wat kanttekeningen en vragen:
- dit gaat slechts om CPAP apparaten. Normaal worden die gebruikt bij bijvoorbeeld slaapproblemen. Het Ijn dus geen ventilators voor op de IC.
- waarom is er een bestaand apparaat reverse engineered in plaats van een contracted manufacturer te worden?
- als de lat toch laag wordt gelegd, is er dan geen programma denkbaar om zoveel mogelijk apparaten in te zamelen. Deze zijn in redelijk grote volumes in gebruik zodat het denkbaar zou moeten zijn zelfs zonder degenen te benadelen die daarvan afhankelijk zijn.
Ja, dat erkent Mercedes zelf ook. Het punt is juist om heel veel mensen van de IC af te houden en dit kan kennelijk ook voor ongeveer 50% van de gevallen met een CPAP apparaat.
Reports from Italy indicate that approximately 50% of patients given CPAP have avoided the need for invasive mechanical ventilation. However, such devices are in short supply in UK hospitals.
Tweede en derde is dat Mercedes op het moment stil ligt en ze hiermee bezig zijn net zoals de andere Formule 1 teams. Als ze een CPAP apparaat in een week kunnen ontwikkelen en ze heel snel kunnen produceren zodat er minder IC waardige ventilators nodig zijn, dan lijkt me dat positief. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2020 13:37 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Wil dat dan zeggen dat als je milde tot zware verschijnselen hebt, je gewoon thuis "aan de beademing" kan met zo'n CPAP apparaat?
Ik was me al af aan het vragen of deze apparaten niet zouden kunnen helpen. Ik slaap sinds begin februari met zo'n apparaat, niet vanwege corona, maar vanwege slaapapneu en die dingen zijn nog best intelligent; je kunt zelf een bepaalde druk instellen (gemeten in mmH2O) en je kunt ook een uitademingsdruk instellen. Dus stel je hebt de algemene druk van 8mmH2O, dan kun je met de zogenaamde EPR-functie van het apparaat een "offset" instellen. Stel je die bijvoorbeeld in op 4, dan wordt de uitademingsdruk verlaagd naar 4 (of mét 4) waardoor je makkelijker uitademt; CPAP staat namelijk voor CONTINUOUS pressure, dus je ademt ook tegen de druk uit wat voor veel mensen die slaapapneu hebben vaak als vervelend ervaren wordt.
Maar dit is het dan ook, zo'n CPAP kan niet het ritme bepalen wanneer en hoe je in/uitademt. De échte apparaten die nóg intelligenter zijn en elke ademteug analyseert is de BiPAP, de Bi-level pressurized airway passage, die het met zowel in- als uitademing nóg veel beter regelt.

Ik heb wel het vermoeden dat de druk best hoog moet staan voor mensen die beademingshulp igv corona nodig hebben. Ik slaap nu met een druk van 7mmH2O, maar je "went" best snel eraan. In de eerste 3 weken werd ik 's nachts wakker omdat ik het idee had dat het apparaat uitstond. Maar dat was niet zo omdat ik dus al gewend was aan de continue druk met uitademen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2020 15:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb al diverse ontwerpen voor beademingsapparatuur voorbij zien komen. Het zijn meestal heel simpele devices die met minimale middelen beademing tot stand brengen. Zo gebruikt Oxford als brein een Arduino Uno. Tja. Waarom niet? :-)

Een arts zei dat ze ongeveer werken zoals dit soort dingen 15 tot 20 jaar geleden werkten; Kortom, meer dan goed genoeg. Beademing is beademing.

Als je in plaats van 1000 stuks "moderne" apparaten 50.000 van deze dingen kunt produceren, dan is dat een hele verbetering.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

0rbit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:02:
Een arts zei dat ze ongeveer werken zoals dit soort dingen 15 tot 20 jaar geleden werkten; Kortom, meer dan goed genoeg. Beademing is beademing.
Ik weet niet welke arts dat zei, maar ik kan me zo voorstellen dat iedere patient, naar gelang de ernst van de ziekte, anders beademd moet worden. Een obese persoon heeft doorgaans veel meer druk nodig dan een niet-obese persoon. De een kan niet goed uitademen tegen de luchtstroom in en dan kunnen er centrale apneu's ontstaan. Weer een ander ademt te ondiep in en te diep uit en dan kan er CO2 stapeling plaatsvinden (zoals ademen in een zakje).
Ik noem maar wat dingen die zouden kunnen, om aan te geven dat iedere patient anders is. Dus "beademing is beademing" kan misschien wel grotendeels kloppen, maar of die kreet toepasbaar is op iedereen en dus zeggen dat "een simpel apparaat" voor de massa zou kunnen werken hoeft niet perse te gelden. Het is zeker hoopgevend en als die dingen echt goed ingezet kunnen worden om zo de druk in het ziekenhuis te verlagen door al preventief zelf aan de beademing te liggen met zo'n apparaat, I'm all for it.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
M’n oudste dochter helpt met stofzuigen en m’n jongste zingt kerstliedjes. Nog niet helemaal zeker of dat laatste positief is maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest na een dag ‘thuiswerken’ :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Door het gebrek aan reistijd merk ik wel dat ik opeens veel meer tijd over heb.

Lekker knutselen in huis, even een rondje wandelen, dingen opruimen en de administratie op orde brengen. Denk dat ik als alles weer normaal wordt, toch even om tafel ga om van 40 naar 32 te gaan qua uren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
https://nos.nl/artikel/23...irect-antwoord-geven.html

Knap en zeer waardevol!
Je bent in NL zo van de ene naar de andere kant dus top dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
0rbit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:02:
Ik heb al diverse ontwerpen voor beademingsapparatuur voorbij zien komen. Het zijn meestal heel simpele devices die met minimale middelen beademing tot stand brengen. Zo gebruikt Oxford als brein een Arduino Uno. Tja. Waarom niet? :-)

Als je in plaats van 1000 stuks "moderne" apparaten 50.000 van deze dingen kunt produceren, dan is dat een hele verbetering.
een infostukje met specs voor een beademingsapparaat:

Specifications for a simple open source mechanical ventilator
Julian Botta, Johns Hopkins Emergency Medicine Resident PGY-3

En wat opensource bronnen in 1 site:
Open Source COVID-19 Emergency Supplies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
@kwakzalver Je linkt 2x naar dezelfde URL. Hoewel de titel en de auteur overeen komen met beide linkjes, vind ik 't persoonlijk verwarrend. Had voor één document één linkje verwacht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:52
https://www.nu.nl/279957/...nde-handgel-van-bier.html

Hoe je er ook naar kijkt, positief nieuws.

:+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:49

Agent47

I always close my contracts.

Jeroenneman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:50:
Door het gebrek aan reistijd merk ik wel dat ik opeens veel meer tijd over heb.

Lekker knutselen in huis, even een rondje wandelen, dingen opruimen en de administratie op orde brengen. Denk dat ik als alles weer normaal wordt, toch even om tafel ga om van 40 naar 32 te gaan qua uren.
Die 8 uur verschil merk je hoor! Kan je toch net even je huis dweilen, stofzuigen etc.
Mentaal ook een stuk fijner. Mijn voorkeur gaat naar 4x9. :*)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het is dat ik geen alcohol drink, maar dat is een Bavaria die ik wel zou nemen ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Successverhaal vrouw van 101 beter geworden.

https://www.nu.nl/coronav...jsselland-ziekenhuis.html

[ Voor 10% gewijzigd door iamcj op 31-03-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

101-jarige coronapatiënt uit ziekenhuis ontslagen https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44411909 via @NOS

Tja, je moet ook vrij sterk zijn om 101 te worden :+

edit:
@iamcj Zag jouw post hierboven niet toen ik het topic net opende, apart.

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 31-03-2020 17:59 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
In een telefoongesprek werd me gezegd dat er toch positief nieuws was, het songfestival gaat niet door maar er komt iets van vervangende show.

Nu wordt ik daar niet warm van, eerder koud. Maar het enthousiasme aan de andere kant van de lijn laat me vrezen dat het voor sommigen misschien inderdaad positief nieuws is.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.nu.nl/coronav...n-zijn-echt-positief.html

Het zou mooi zijn als NL zich op deze manier op de kaart weet te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Het aantal patiënten op de IC in Nederland neemt al meer dan 24 uur niet meer toe. In Italie wordt dit punt waarschijnlijk vandaag bereikt, 25 dagen na de lockdown. In Nederland zitten wij nu op 17 dagen na de "lockdown". Als we naar de grafiek kijken lijkt dit toch een grotere achterstand dan normaal in de registratie te zijn. Toch als ik een voorzichtige extrapolatie maak naar die 25 dagen, zie ik ons toch niet over die 1600 bedden heen gaan. De extrapolatie is er op gebaseerd dat de stijging van het aantal personen op de IC afneemt naar 0 over 7-8 dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_xvssgJ9gUhBeb0auzOFrfzRi4=/f/image/dZF68Be8lnImSzClrmbATpyV.png

[ Voor 8% gewijzigd door iamcj op 02-04-2020 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 23:58

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

iamcj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:09:
Het aantal patiënten op de IC in Nederland neemt al meer dan 24 uur niet meer toe. In Italie wordt dit punt waarschijnlijk vandaag bereikt, 25 dagen na de lockdown. In Nederland zitten wij nu op 17 dagen na de "lockdown". Als we naar de grafiek kijken lijkt dit toch een grotere achterstand dan normaal in de registratie te zijn. Toch als ik een voorzichtige extrapolatie maak naar die 25 dagen, zie ik ons toch niet over die 1600 bedden heen gaan. De extrapolatie is er op gebaseerd dat de stijging van het aantal personen op de IC afneemt naar 0 over 7-8 dagen.

[Afbeelding]
Beetje goochelen met lijntjes natuurlijk. Je stippellijn heeft al bij aanvang een lagere hoek dan het laatste stukje van de oranje lijn en de rest van het verloop is ook puur giswerk begrijp ik?

Bovendien zijn die IC opnamecijfers over de afgelopen 24u altijd incompleet, dus daar zou ik ook niet al teveel hoop uit putten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Orion84 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:38:
[...]

Beetje goochelen met lijntjes natuurlijk. Je stippellijn heeft al bij aanvang een lagere hoek dan het laatste stukje van de oranje lijn.
Het is goochelen, dat snap ik, maar er is geen sprake van een lagere hoek.
Bovendien zijn die IC opnamecijfers over de afgelopen 24u altijd incompleet, dus daar zou ik ook niet al teveel hoop uit putten.
Dat weet ik, de stijging loopt altijd achter, maar sinds zondag is er amper stijging meer te zien. Zijn we van 1050 naar 1150 gegaan in 3-4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

iamcj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:48:
[...]

Het is goochelen, dat snap ik, maar er is geen sprake van een lagere hoek.
Het is wat ruw, maar een raaklijn aan het laatste stukje oranje grafiek ligt toch beduidend steiler dan een raaklijn aan het eerste stukje blauw. Nogmaals: ik negeer die laatste dag dus even, want die is niet volledig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U68KBi4Kf1EqYL7l0HXk3eAPDJY=/f/image/cCK0vL2lOfRYiJd99JEm0zrT.png
iamcj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:48:
[...]

Dat weet ik, de stijging loopt altijd achter, maar sinds zondag is er amper stijging meer te zien. Zijn we van 1050 naar 1150 gegaan in 3-4 dagen.
Klopt, het lijkt inderdaad af te remmen (mede ook omdat het aantal doden per dag op de IC lijkt toe te nemen en inmiddels ook de eerste gevallen ontslagen worden van de IC). En dat is positief nieuws. Maar ik zie de waarde er niet zo van in om dan zelf maar een grafiekje uit de duim te zuigen eerlijk gezegd.

[ Voor 31% gewijzigd door Orion84 op 02-04-2020 08:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 11:53
Orion84 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:38:
[...]

Beetje goochelen met lijntjes natuurlijk. Je stippellijn heeft al bij aanvang een lagere hoek dan het laatste stukje van de oranje lijn.

Eens, plus het feit dat het aantal patienten op de IC wel degelijk toeneemt, maar de stijging van dat aantal per dag lijkt wel te stagneren. Zelfs als je de data van gisteren en eergisteren nog als incompleet beschouwt ziet het er best hoopvol uit wat mij betreft. We zitten al sinds 23 maart op dagelijks 100 tot 120 nieuwe opnames, afgezien van het zondag-dipje en maandag-piekje. Dat zou mogelijk betekenen dat we op de piek van de toename zitten. Als binnen nu en enkele dagen een afname hierin duidelijk wordt, dan zijn we dus met een kleine 1200 bezette IC bedden ongeveer op of over het buigpunt van de grafiek met IC bezetting, en zouden we kunnen verwachten dat we aan die 2400 bedden nét genoeg zouden kunnen hebben.

Puntje is wel dat ik dan alleen maar met de Covid-19 patiënten reken, besef ik me, dus je zou er nog zeker zo'n 500 bij op moeten tellen en dan hebben we dus op het mogelijke toppunt bijna 3000 IC bedden nodig + personeel om die te kunnen gebruiken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYYtfKmt3T4Lj_gLwaZiJLB2OQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E7lRAR5ZawC207fE9ZxCluFJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

Jampot007 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:28:
We zijn nu beter voorbereid als er een dodelijker virus de kop op steekt.
Ja nou dat. Jemig zeg, stel nou dat Coronavirus dezelfde langzame incubatietijd had, ziektebed van een paar weken, maar met een death rate van 40-50%, met, blijkt later, oh jee, geen immuniteit na besmetting.

Dan was de wereld gewoon ten einde, en we zien nu hoe snel het kan gaan. 3 weken geleden maakten we grapjes, en nu zitten we met geknepen billen te kijken naar de dagelijkse cijfers om 14 uur vanaf onze thuiswerkplek.

Ohja, positief nieuws, dit is denk ik een wake-up call voor het RIVM, overheden en andere organisaties om een veel beter plan te hebben om om te gaan met toekomstige situaties als dit. Als windkracht 8 voorspeld wordt krijgen we code rood, waarbij iedereen thuis moet blijven, terwijl het alleen een beetje hard waait (en vaak meevalt). Als er ergens een snelverspreidend virus ontstaat moet je o.a. de grenzen dicht gooien, totdat je meer weet over de implicaties. :)

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Jorizzz schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:52:
[...]

Eens, plus het feit dat het aantal patienten op de IC wel degelijk toeneemt, maar de stijging van dat aantal per dag lijkt wel te stagneren. Zelfs als je de data van gisteren en eergisteren nog als incompleet beschouwt ziet het er best hoopvol uit wat mij betreft. We zitten al sinds 23 maart op dagelijks 100 tot 120 nieuwe opnames, afgezien van het zondag-dipje en maandag-piekje. Dat zou mogelijk betekenen dat we op de piek van de toename zitten. Als binnen nu en enkele dagen een afname hierin duidelijk wordt, dan zijn we dus met een kleine 1200 bezette IC bedden ongeveer op of over het buigpunt van de grafiek met IC bezetting, en zouden we kunnen verwachten dat we aan die 2400 bedden nét genoeg zouden kunnen hebben.

Puntje is wel dat ik dan alleen maar met de Covid-19 patiënten reken, besef ik me, dus je zou er nog zeker zo'n 500 bij op moeten tellen en dan hebben we dus op het mogelijke toppunt bijna 3000 IC bedden nodig + personeel om die te kunnen gebruiken...

[Afbeelding]
Iedereen rekent maar met 100 mensen per dag er bij, maar er gaan ook mensen dood en worden mensen beter. Sterker nog het maximaal aantal mensen per dag erbij is 93 meer dan een week terug. 2400 bedden is echt een bizar aantal. Italie zit op 4000 op 60 miljoen mensen en leggen iedereen op de IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
Orion84 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 08:51:
[...]
Het is wat ruw, maar een raaklijn aan het laatste stukje oranje grafiek ligt toch beduidend steiler dan een raaklijn aan het eerste stukje blauw. Nogmaals: ik negeer die laatste dag dus even, want die is niet volledig.
[Afbeelding]

[...]

Klopt, het lijkt inderdaad af te remmen (mede ook omdat het aantal doden per dag op de IC lijkt toe te nemen en inmiddels ook de eerste gevallen ontslagen worden van de IC). En dat is positief nieuws. Maar ik zie de waarde er niet zo van in om dan zelf maar een grafiekje uit de duim te zuigen eerlijk gezegd.
Dat is inderdaad wat ruw ja, ;) Voor mijn prognose heb ik gewoon de trend door getrokken.Ik heb dat gedaan om te laten zien dat we naar mijn mening eerst hebben onderschat maar nu aan het overschatten zijn met 2400 bedden. Hier is de grafiek van Italie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MgPFtWOV-9ibhHVWdlxGf9F8C2I=/f/image/fcy7gZhimnNU1jEP2DXpP8LA.png

[ Voor 6% gewijzigd door iamcj op 02-04-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iamcj schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:08:
[...]

Dat is inderdaad wat ruw ja, ;) Voor mijn prognose heb ik gewoon de trend door getrokken.Ik heb dat gedaan om te laten zien dat we naar mijn mening eerst hebben onderschat maar nu aan het overschatten zijn met 2400 bedden. Hier is de grafiek van Italie:

[Afbeelding]
Ik ben blij dat jouw excel-achterkant van een bierviltje-model beter is dan de modellen van het RIVM 8)7
Laten we hopen dat het er minder.. De "extra" bedden zijn nou niet de topkwaliteit die je normaal verwacht. Het is roeien met de riemen die we hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
geerttttt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:01:
[...]
Ohja, positief nieuws, dit is denk ik een wake-up call voor het RIVM, overheden en andere organisaties om een veel beter plan te hebben om om te gaan met toekomstige situaties als dit. Als windkracht 8 voorspeld wordt krijgen we code rood, waarbij iedereen thuis moet blijven, terwijl het alleen een beetje hard waait (en vaak meevalt). Als er ergens een snelverspreidend virus ontstaat moet je o.a. de grenzen dicht gooien, totdat je meer weet over de implicaties. :)
Bijzonder slecht voorbeeld, daar die KNMI kleurcodes massaal genegeerd worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-09 05:45

geerttttt

Manisch positief

ijdod schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:52:
[...]

Bijzonder slecht voorbeeld, daar die KNMI kleurcodes massaal genegeerd worden.
Komt doordat dat elke keer vrij panisch is. Desondanks kan de overheid wel reageren.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 09:20:
[...]

Ik ben blij dat jouw excel-achterkant van een bierviltje-model beter is dan de modellen van het RIVM 8)7
Laten we hopen dat het er minder.. De "extra" bedden zijn nou niet de topkwaliteit die je normaal verwacht. Het is roeien met de riemen die we hebben.
Ik denk dat het RIVM prima modelleurs heeft, maar dat er veel minder mensen naar de IC gestuurd worden. De prognose is "nogal" belabberd, op https://www.stichting-nice.nl/ zie ik dat maar 20% levend van de IC komt. Waarbij levend waarschijnlijk ook nog meer dood dan levend betekent... Je kan van tevoren ook wel een inschatting maken van de kans dat iemand nog enige levenskwaliteit resteert na mogelijke genezing. Dan kies je waarschijnlijk liever voor een relatief menswaardig einde in plaats van drie weken lang volledig geintubeerd, zonder menselijk contact, alsnog een verschrikkelijke dood te sterven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:05
joepP schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:16:
[...]
De prognose is "nogal" belabberd, op https://www.stichting-nice.nl/ zie ik dat maar 20% levend van de IC komt.
Misschien is het verstandig om even het topic Overlevingskansen op de IC? te lezen. Dan zou al snel duidelijk moeten zijn waarom deze stelling onjuist is. Alvast één tip, een citaat uit de uitleg bij een van de grafieken op de website van Stichting NICE:
ROOD. Een herstelde patiënt is vanaf de IC naar huis ontslagen (dit komt nauwelijks voor) of is na het IC verblijf nog enige tijd op de verpleegafdeling behandeld en heeft daarna het ziekenhuis levend verlaten.

Let op: Het betreft hier patienten die levend het ziekenhuis hebben verlaten, niet de patienten die van de IC zijn ontslagen en nog op de verpleegafdeling liggen. De COVID-19 patiënten die op de IC zijn opgenomen geweest en buiten het ziekenhuis zijn overleden worden ook niet meegeteld. IC patiënten die ontslagen worden naar een andere IC worden daar nog vervolgd tot en met het ziekenhuisontslag in dat ontvangende ziekenhuis.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ontopic aub, dit kan ook in slowchat lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Trash

[ Voor 115% gewijzigd door eL_Jay op 02-04-2020 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Om positief te blijven: gezien de hoeveelheid steun voor medisch personeel de afgelopen dagen, moet het prima mogelijk zijn om enkele miljarden structureel naar de zorg te verschuiven in de komende jaren.

Dat levert ons niet alleen capaciteit op voor rampscenario's, maar zorgt er tevens voor dat doktersassistenten niet meer van een hongerloon hoeven rondkomen.
https://www.volkskrant.nl/cs-b4f5a2da

Wat is nu wat extra belasting betalen voor iedereen die op Facebook druk bezig is met banners/filters op foto's en klappen op een balkon? Niks toch? We weten nu in ieder geval wat er gebeurt als je een sector jarenlang behandeld als ondergeschoven kindje.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 5 april 2020 @ 19:44:
Dat levert ons niet alleen capaciteit op voor rampscenario's, maar zorgt er tevens voor dat doktersassistenten niet meer van een hongerloon hoeven rondkomen.
https://www.volkskrant.nl/cs-b4f5a2da
Hongerloon a €1.860 (waar wel wat onregelmatigheid in zit) voor 27 uur? Dat haar situatie nijpend is maakt het niet over de gehele breedte problematisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Napo schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:09:
[...]

Hongerloon a €1.860 (waar wel wat onregelmatigheid in zit) voor 27 uur? Dat haar situatie nijpend is maakt het niet over de gehele breedte problematisch is...
Wel even doorlezen: ze maakt alleen nog maar de onregelmatige diensten, anders verdien je nog minder. En ja, 1860 euro is behoorlijk weinig. Als een doorgewinterde doktersassistente, die ook nog eens bewust onregelmatige diensten draait, daarvan moet rondkomen, dan vind ik dat enigszins beschamend voor hoe we tegen de zorgmedewerkers aankijken.

Nu hebben we in Nederland natuurlijk wel een groter probleem qua inkomensval rond modaal door wegvallen toeslagen, en zijn tweeverdieners de standaard geworden, maar ik hoop dat de zorg er in ieder geval in de toekomst iets minder bekaaid vanaf komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Jeroenneman schreef op zondag 5 april 2020 @ 20:33:
[...]

Wel even doorlezen: ze maakt alleen nog maar de onregelmatige diensten, anders verdien je nog minder.
Dat geef ik ook aan dat er een component onregelmatigheid in zit. Niet zo direct op de aanval als ik het onderken ;)
En ja, 1860 euro is behoorlijk weinig.
Het zijn geen zilvervloten die binnenkomen maar ze zit wel net iets onder modaal indien je het zou omrekenen naar een werkweek van 40 uur. Dat ze geen 40 uur (en dat zie je met meerdere minder goed betaalde banen) kan werken is wellicht problematischer
Als een doorgewinterde doktersassistente, die ook nog eens bewust onregelmatige diensten draait, daarvan moet rondkomen, dan vind ik dat enigszins beschamend voor hoe we tegen de zorgmedewerkers aankijken.
Het is maar de vraag of ze een doorgewinterde doktersassistent is, dat is vanuit het artikel niet op te maken. Je moet je ook realiseren wat voor functie doktersassistent is en hoe je dat zou moeten willen verlonen. Dat het te weinig is durf ik dan ook niet te stellen. Haar situatie is daarnaast zwaar beïnvloed door een financiële last van €300.- de maand, dat drukt navenant zwaar op haar inkomen, iets wat niet COVID-19 gerelateerd is, eigenlijk is dat hele stuk niet gerelateerd aan COVID-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:Mag het hier weer ontopic. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Oostenrijk versoepelt de corona maatregelen
Nu hadden ze ook wel heel strenge regels, dicht tegen totale lockdown aan. En het resterende pakket maatregelen is nog steeds strenger dan dat in Benelux/Duitsland, maar in elk geval een goed teken.
Heb er enkele goede kennissen wonen, en al paar gelukstelefoontjes gehad waarbij mensen in tranen zijn omdat ze iets meer mogen dan afgelopen tijd. Nog lang niet over, maar het is een positief teken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:58
Ook België is bezig met versoepelen, die hadden ook een strictere lockdown dan ons. Vanaf vandaag mag iedereen met een kind van 5 weer op pad naar een park. Klein stapje, met wel positief natuurlijk.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Mercedes stelt het CPAP ontwerp in licentie beschikbaar voor precies gratis. Verder produceren ze er dus al 1000 per dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik vind ervan: Telegraaf.

Verder is het goed dat er iets geprobeerd wordt, maar dit heeft door zijn aanpak helaas geen wetenschappelijke waarde.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47

HugoBoss1985

Xenotech

Foto bij het artikel: handen schudden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 22:20
YakuzA schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:25:
[...]

Ik vind ervan: Telegraaf.

Verder is het goed dat er iets geprobeerd wordt, maar dit heeft door zijn aanpak helaas geen wetenschappelijke waarde.
maar 8 mensen, en er word geloof ik al langer met dit malaria middel getest maar zover ik gelezen heb is het geen wondermiddel.

Trump zit het in zijn pers praatjes aan te prijzen maar de maker ervan heeft geld aan hem gedoneerd dus of dat geloofwaardig is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Levensgevaarlijk. Lees het eerste Nederlandse artikel over COVID in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde maar eens, en dan met name over de (experimentele) therapie:
Bij het overgrote deel van de COVID-19-patiënten met chloroquine in combinatie met lopinavir/ritonavir (op de IC) werd een verlengde QTc en maagretentie gezien. Bij 1 patiënt was sprake van verschillende ritmestoornissen, zoals ‘non-sustained’ ventrikeltachycardie tot premature atriale complexen, waarop de medicatie werd gestopt. Dit bemoeilijkt de verdere medicamenteuze behandeling op de IC. Op de afdeling werd een verlengde QTc gezien bij 13 (30%) van de 43 patiënten die met chloroquine werden behandeld (een verlengde QTc werd gedefinieerd als > 500 ms of toename van QTc > 25%).
Kort gezegd: ⅓ van de patienten kreeg risico op hartritmestoornissen als bijwerking van de hydroxychloroquine.

Dit is ook de reden dat de inspectie voor de Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) het preventief voorschrijven van (hydroxy)chloroquine verboden heeft.
Een hartstilstand en deze huisarts heeft wat uit te leggen aan de tuchtrechter....

Edit 8/4: En inderdaad, de IGJ heeft ingegerepen.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
@ratz https://www.nu.nl/binnenl...t.html#coral_talk_wrapper

Duitsland gebruiken ze het ook meteen in de beginfase,en andere landen kopen het ook. Straks is er een tekort en loopt NL weer achter de feiten
aan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
In Duitsland is conditionele toepassing binnen kader van specifiek en beperkt onderzoek onder zeer specifieke condities van toepassing.

Dat is dus iets heel anders dan gaan experimenteren buiten aanwezige kaders om zonder oog voor de enorme complexiteit van condities en variabelen. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Positieve noot uit NL: onze testcapaciteit is sinds maandag verviervoudigd.

De extra tests worden uitgevoerd oo mensen met een iets lager risicoprofiel. Je zou dus verwachten dat het percentage positieve tests wat zal afnemen. Maar in absolute aantallen zou je aanzienlijk meer positieve tests verwachten.

De eerste resiltaten van die extra tests zitten in de RIVM cijfers van woensdag (test maandag, 24 uur verwerkingstijd, en dan zit je in het window di 10:00 - wo 10:00).

Wat zien we: geen noemenswaardige stijging van nieuwe patiënten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

t_captain schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:18:
Positieve noot uit NL: onze testcapaciteit is sinds maandag verviervoudigd.

De extra tests worden uitgevoerd oo mensen met een iets lager risicoprofiel. Je zou dus verwachten dat het percentage positieve tests wat zal afnemen. Maar in absolute aantallen zou je aanzienlijk meer positieve tests verwachten.

De eerste resiltaten van die extra tests zitten in de RIVM cijfers van woensdag (test maandag, 24 uur verwerkingstijd, en dan zit je in het window di 10:00 - wo 10:00).

Wat zien we: geen noemenswaardige stijging van nieuwe patiënten.
Ben wel benieuwd vanaf wanneer ze dan in het lijstje van het RIVM terecht komen.
Zie ze er nu nog niet bijstaan iig:
https://www.rivm.nl/coron...ls/virologische-dagstaten
Het doorgeven kan natuurlijk weer wat extra tijd kosten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dat is een goede. Waar blijven die testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Die lijst loopt maar tot dinsdag en zoals te zien aan het aantal rapporterende labs lopen die altijd een beetje achter met rapporteren. Over een paar dagen zou je het wel moeten gaan zien.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-09 13:54

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

t_captain schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:33:
Dat is een goede. Waar blijven die testen?
Gisteren iemand gesproken uit de zorg, en haar collega was ietwat ziek en daarna positief getest. Dit testen was namelijk vanaf afgelopen maandag mogelijk.

Goede zaak dus, want de collega verspreid het nu dus veel eerder niet meer.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Zoals @YakuzA terecht opmerkte, we missen de resultaten van al die extra testen wel in de RIVM data. Kennelijk wordt er sinds maandag veel meer getest. Met 1 dag vertraging in de testresultaten + 1 voor de eerstvolgende rapportage zou je ze vanaf woensdag in de statistieken willen zien. Maar die aantallen blijven nog steeds rond de oude capaciteit van 4k/dag zweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Testcapacitieti wordt de komende WEKEN met een factor 4 verhoogd.. niet instantaan. Grootste probleem is niet de apparatuur.. maar het aantal beschikbare testkits.. Dat werd door Feike Sijbesma nog genoemd. De capaciteit voor 20K (zelfs tot 50K) op de labs is er wel.. maar niet voldoende test-kits/buffermateriaal etc.. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
https://www.land.nrw/site...b-Su5YjUehutsz0hZ_K8xqoTU

Voorlopige testresultaten uit Heinsberg... 14% bevolking immuun (tot nu toe 500 personen onderzocht), 0,37% CFR.

Positief: CFR is stuk lager.

Keerzijde: Veel asymptomatische mensen betekent dat het erg lastig is om de kwetsbaren te beschermen.

Maar goed... voor de meesten betekent dit dat het persoonlijke risico dus wat lager ligt dan eerder aangenomen. Ik kan niet wachten op het uiteindelijke rapport.

We kijken gewoon de hele tijd al tegen het topje van de ijsberg aan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lethalis schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:
https://www.land.nrw/site...b-Su5YjUehutsz0hZ_K8xqoTU

Voorlopige testresultaten uit Heinsberg... 14% bevolking immuun, 0,37% CFR.

Positief: CFR is stuk lager.

Keerzijde: Veel asymptomatische mensen betekent dat het erg lastig is om de kwetsbaren te beschermen.

Maar goed... voor de meesten betekent dit dat het persoonlijke risico dus wat lager ligt dan eerder aangenomen. Ik kan niet wachten op het uiteindelijke rapport.

We kijken gewoon de hele tijd al tegen het topje van de ijsberg aan.
Toch wel verrassend dat al 14% binnen een maand het al heeft gehad/immuniteit heeft.
Binnen 4 maanden zou je dan al op de 60% zitten.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
YakuzA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
[...]

Toch wel verrassend dat al 14% binnen een maand het al heeft gehad/immuniteit heeft.
Zou dit getal niet juist exponentieel moeten groeien? Afgezien van alle beperkende maatregelen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jorizzz schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:35:
[...]

Zou dit getal niet juist exponentieel moeten groeien? Afgezien van alle beperkende maatregelen dan...
Ja, indien we niet de winkels gedeeltelijk dicht, scholen dicht, thuiswerken en 1,5 meter afstand hadden gedaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
YakuzA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:36:
[...]

Ja, indien we niet de winkels gedeeltelijk dicht, scholen dicht, thuiswerken en 1,5 meter afstand hadden gedaan.
Dat is exact wat ik bedoelde met
Afgezien van alle beperkende maatregelen dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lethalis schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:24:
De vraag is nog steeds of er sprake is van significante asymptomatische besmetting. Kwam gisteren in de briefing ook weer langs, dat het heel vaak meer een kwestie is van pre-symptomatische besmetting (dus iemand die in een later stadium wel daadwerkelijk symptomen krijgt), waar dan bij doorvragen blijkt dat er toch al wel iets langer bijvoorbeeld een neusverkoudheid was die de besmetting kan verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:30:
[...]

Dat zou misschien zo kunnen zijn geweest als je totaal geen maatregelen had genomen.

Maar dan had je dus wel met die 0,37% CFR gezeten en nog tig meer ziekenhuisopnames.

0,37% x 2/3 x 17 miljoen mensen zijn wel 41.934 doden. Dat is ruim 2 keer zoveel als de zware griepgolf van 2018 die de ziekenhuizen hier en daar al overbelastte. En stel dat 2% ipv 20% in het ziekenhuis eindigt, dan heb je 2% x 2/3 x 17 miljoen = 266.667 ziekenhuisopnames.

Dus het is nog steeds niet iets waar je te licht over moet denken. Het zou de zorg volledig overbelasten.

Alleen het ligt wel een stuk lager dan de WHO in eerste instantie schetst (bijna factor 10). Maar goed, het blijven voorlopige resultaten over 500 personen die representatief zouden moeten zijn voor de bevolking. Ze gaan nog veel meer mensen testen natuurlijk.
Orion84 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 13:46:
[...]
De vraag is nog steeds of er sprake is van significante asymptomatische besmetting. Kwam gisteren in de briefing ook weer langs, dat het heel vaak meer een kwestie is van pre-symptomatische besmetting (dus iemand die in een later stadium wel daadwerkelijk symptomen krijgt), waar dan bij doorvragen blijkt dat er toch al wel iets langer bijvoorbeeld een neusverkoudheid was die de besmetting kan verklaren.
Ja dat is mij uit dit onderzoek ook nog niet duidelijk. Tot nu toe blijkt uit het Duitse onderzoek vooral dat veel meer mensen het hadden zonder dit te weten. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat ze de afgelopen tijd ergens een keer verkouden zijn geweest.

Een Nederlandse virloog - dacht Marion Koopmans - zei dit ook op de TV... dat sommige medewerkers in het ziekenhuis er alleen neusverkouden van werden en that's it. Ja dan ga je er niet meteen vanuit dat je meteen COVID-19 hebt natuurlijk.

Zelf heb ik bijvoorbeeld altijd last van hooikoorts... verstopte neus en keelpijn (omdat het neusslijm 's nachts mijn keel inloopt) heb ik bijna dagelijks als ik pech heb (zoals deze week). Vanochtend ook kriebelhoest gehad, omdat dat slijm er weer uit moest.

Ik zou het echt niet weten dan... pas als ik koorts of benauwdheid krijg, zou ik denken "hey er klopt iets niet".

[ Voor 39% gewijzigd door Lethalis op 09-04-2020 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik heb ook een loopneus, maar dat heb ik echt al bijna 1,5 maand nu ofzo zonder dat ik hooikoorts heb of in een risicogebied ben geweest of contact heb gehad met mensen die weer etc etc etc etc

Dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Lethalis schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:42:
[...]
Tot nu toe blijkt uit het Duitse onderzoek vooral dat veel meer mensen het hadden zonder dit te weten.
Waarbij het natuurlijk ook nog steeds kan dat ze het uiteindelijk wel hebben opgelopen van iemand die (later) wel meer serieuze klachten is gaan vertonen. Dat er veel mensen met lichte / geen symptomen zijn wil niet zeggen dat die mensen ook voor veel verspreiding zorgen.

Ben heel benieuwd naar meer van dit soort onderzoeken en wat we de komende tijd in Nederland te weten komen over de de daadwerkelijke verspreiding hier.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 09-04-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Orion84 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 14:59:
[...]
1. Dat er veel mensen met lichte / geen symptomen zijn wil niet zeggen dat die mensen ook voor veel verspreiding zorgen.

2. Ben heel benieuwd naar meer van dit soort onderzoeken en wat we de komende tijd in Nederland te weten komen over de de daadwerkelijke verspreiding hier.
1. Daar lopen de meningen over uiteen. Juist de enorm snelle verspreiding van dit virus is een teken dat dit misschien wel zo is.
2. Ja ik ook! :) Ik zie dat namelijk als 1 van de weinige manieren dat we hier misschien uit gaan komen. Want vaccins laten op zich wachten en kunnen ook averechts werken. Onderzoekers hebben weleens muizen tegen SARS-1 gevaccineerd die vervolgens hartstikke dood gingen toen ze werden blootgesteld, omdat hun immuunsysteem overreageerde. Beetje jammer als we nu zoiets met human trials gaan krijgen.

Want ik zie het zo gebeuren... als Jaap van Dissel nu al constateert dat mensen met milde klachten ook weinig antistoffen produceren (overigens ook nog wel interessant i.v.m. het Duitse onderzoek, maar goed), dan zullen ze bij een vaccin het immuunsysteem een boost willen geven zodat deze antistoffen wel degelijk aantoonbaar zijn (met adjuvantia).

En al zou het wel werken, dan duurt het nog eeuwen voordat je de hele wereldbevolking hebt gevaccineerd. Tegen die tijd zijn we al lang en breed werkloos en persoonlijk failliet met zijn allen.

Het onderzoek in Duitsland geeft hoop iig dat er een kans bestaat dat het leven binnen een paar maanden weer enigszins normaal zou kunnen zijn. Misschien dat we met een mondkapje op rondlopen en er geen grote bijeenkomsten mogen zijn... maar dat niet alles plat ligt (beetje zoals Wuhan nu, winkels weer open etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

t_captain schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:42:
Zoals @YakuzA terecht opmerkte, we missen de resultaten van al die extra testen wel in de RIVM data. Kennelijk wordt er sinds maandag veel meer getest. Met 1 dag vertraging in de testresultaten + 1 voor de eerstvolgende rapportage zou je ze vanaf woensdag in de statistieken willen zien. Maar die aantallen blijven nog steeds rond de oude capaciteit van 4k/dag zweven.
Op de site van het rivm bij virologische dagstaten (https://www.rivm.nl/coron...ls/virologische-dagstaten) staat voor 7/4 nog steeds een aantal van 3564 maar als je de pdf van vandaag (https://www.rivm.nl/docum...in-nederland-9-april-2020) opent staat op pagina 17 een nieuwere versie en daar is het aantal testen op 7/4 5672 dus een goede 2100 meer. Lijkt dus puur een vertraging in de rapportage te zijn door de labs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
Een positief iets van deze maatregelen is toch ook dat ziektes zoals waterpokken minder snel verspreid wordt en misschien zelfs voor een tijd 'zal pauzeren'? Immers, met alle kinderen thuis die geen fysiek contact maken met andere kinderen zal de besmetting flink afnemen

Overigens wel balen, want hoop dat mijn zoon het toch nog binnen nu en een half jaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
@President Ik verwacht dat de mensen in die vakgebieden nog jaren hun lol opkunnen met het analyseren van dat soort effecten. Het is ook goed mogelijk dat er nu opeens andere varianten van de gebruikelijke griep en verkoudheidsvirussen boven komen drijven omdat we massaal ons gedrag hebben veranderd.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

@President
Puur persoonlijk had ik de afgelopen jaren steeds minder ziekdagen dan ik eigenlijk mijn hele leven gewend was. Enkele jaren terug was het eigenlijk om de zoveel maanden raak met zware verkoudheid en/of griep, maar het droogde op naar alleen Februari. Ik ben erop gaan letten en wilde een lange niet-ziek-periode halen maar de afgelopen jaren was het steeds in Februari raak.
Dit jaar in Februari niet ziek geworden, dus mijn recordlengte aan niet-ziek zijn is momenteel 1 jaar en 2 maanden. Dit record wordt vast zeer scherp gezet door social distancing, de reguliere verkoudheden en griep zullen voor heel veel mensen slechts beperkt verspreid worden.

Misschien roeit griep zichzelf nog uit.

Op het werk (chemisch bedrijf voor medicijnen) loopt het werk helemaal de spuigaten uit. Niet alleen veel aanvragen vanuit ziekenhuizen maar ook veel werk dat voorheen naar China ging komt terug naar Europa. Indien in de nabije toekomst iedereen gokt op meerdere supply-centra ipv alleen China is dat voor iedereen beter (banen en continuïteit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Positief nieuws van vandaag:

* Onze economisch zeer belangrijke buur "DACH" met een BBP van 4.8 biljoen euro per jaar lijkt over de top van het aantal actieve besmettingen heen te zijn in alledrie de landen. Daarmee ontstaat ruimte om lock-downs te relaxen.

* In het zuiden lijken Spanje, Frankrijk en Italie eindelijk naar een top to af te vlakken.

* Dichter bij huis is het gebruik van IC bedden de beperkende factor. Het aantal bedden in gebruik is in beide landen reeds 4 a 5 dagen stabiel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Onderzoekers Radboudumc ontdekken ‘missend puzzelstukje’ bij bestrijding van coronavirus

https://www.ad.nl/binnenl...van-coronavirus~a1a91b2b/

Vond deze ook we positief... nog te vroeg om te juichen maar het klinkt aannemelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Positief nieuws uit mijn omgeving is dat een oom van mijn schoonzus van de IC af is.
Ken de beste man verder niet, maar er zijn aan die kant al wat verliezen te betreuren dus dit is een lichtpuntje.

Ik woon zelf vlakbij een eerste hulp post en brandweerkazerne. Ik heb nog nooit zo weinig sirenes gehoord de afgelopen tijd dat ik me ga afvragen of ze er nog wel zitten :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

kevlar01 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 15:45:
Onderzoekers Radboudumc ontdekken ‘missend puzzelstukje’ bij bestrijding van coronavirus

https://www.ad.nl/binnenl...van-coronavirus~a1a91b2b/

Vond deze ook we positief... nog te vroeg om te juichen maar het klinkt aannemelijk.
Leuke hypothese inderdaad (het blijft een theorie) dat de schade komt door bradykinine door internalisatie van ACE2 door het virus.

ACE2 is het eiwit dat het virus gebruikt om de (long)cellen in te komen. Normaal gesproken regelt het de activiteit van het stofje bradykinine. Als het virus massaal de cel in gaat, verdwijnt ACE2 van de buitenkant van de longcellen, en kan bradykinine niet meer geremd worden.

Bradykinine is een stofje dat de bloedvat doorgankelijkheid regelt. Als de activiteit van bradykinine omhoog gaat, raken de vaten op die plek ‘lek’ en stroomt er vocht vanuit de bloedvaten de longen in.
Het is bij COVID-19 opvallend dat sommigen helemaal niet ernstig ziek worden (bijvoorbeeld kinderen) en dat anderen een ernstig longbeeld met veel vochtlekkage krijgen, met name in de tweede week van de infectie.

Het mooie is dat er al een bradykinine receptor remmer (icatibant) op de markt is, die ze als experimentele behandeling kunnen inzetten bij ernstig zieke patienten met het interstitiele longbeeld met vaatlekkage. En zo de hypothese kunnen testen zonder labonderzoek te doen om de hypothese te onderbouwen.
Normaal gesproken wordt icatibant gebruikt bij patienten met erfelijke vormen van angio-oedeem (forse spontane zwelling van met name lippen, ogen). Wel een heel ander ziektebeeld dus.

Hopelijk een goed opgezette studie met gerandomiseerde (controle) groepen, anders krijgen we hetzelfde gedoe als met (hydroxy)chloroquine.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Niet echt nieuws, wel een poging om wat positiefs bij te dragen! :)
Ik persoonlijk vond de volgende video's mooi aansluiten bij de treffende post van @Deathchant.

En ik krijg er een goed gevoel van in deze tijden. :P Het laat maar weer eens zien dat we met heel weinig blij en enthousiast kunnen worden, ook in moeilijke tijden, waarbij we ons ook nog eens wat meer met elkaar verbonden voelen. Natuurlijk doen wij Nederlanders het op onze eigen manier. ;)

En wat ook heel mooi is eigenlijk, de dieren kunnen even ademhalen en uit hun lockdown. :)

Ik ben een dromer. :+
offtopic:
Excuus voor de video-overload! moest even. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 11-04-2020 04:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:02

WhySoSerious

Be the change.

Positief nieuws is dat er al een maand geen schietpartijen op Amerikaanse scholen geweest is.

Enige wat ze er voor hebben moeten doen zijn de scholen sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-09 14:11
Mensen vervelen zich en worden dus ook heel creatief in deze barre tijden, bijgaand de Family Lockdown Boogie:
YouTube: Family Lockdown Boogie

En een "behind the scenes' video hierover:
YouTube: 'Family Lockdown Boogie' - behind the scenes of the viral video

[ Voor 57% gewijzigd door Philpend op 12-04-2020 14:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een positief gevolg van de coronacrisis is dat religie zichzelf weer eens goed op de kaart zet als onbehulpzaam en zelfs uitermate schadelijk. Twee voorbeeldem hierbij:

1. De paus riep vandaag op tot een gemeenschappelijke aanpak van het coronavirus, maar stelt ondanks de rijkdom van de Katholieke Kerk geen geld beschikbaar voor onderzoek of steun aan getroffen economieën. Ook blijft de kerk onverminderd tegen stamcelonderzoek en genetische manipulatie terwijl deze middelen (op lange termijn) kunnen bijdragen aan de bestrijding van en/of ontwikkelen van immuniteit tegen virussen. Door de coronacrisis worden de uiterst immorele standpunten van de Katholieke Kerk uitvergroot waardoor hopelijk steeds meer mensen afscheid zullen nemen van dit schadelijke gedachtengoed. bron

2. Het kabinet stelde terecht een samenscholingsverbod in om verspreiding van het coronavirus te zoveel mogelijk te beperken, maar maakte tegelijkertijd om onnavolgbare redenen een uitzondering voor religieuze bijeenkomsten. Ondank deze uitzondering organiseerde kerken, tempels en moskeeën evengoed uit eigen beweging geen fysieke bijeenkomsten meer. De ironie is tekenend: kennelijk heeft men zo weinig vertrouwen in de entiteit die men aanbid dat men niet overtuigd is dat deze entiteit hen zal beschermen tegen besmetting met het coronavirus tijdens een gebedsdienst. Ik vind het positief dat "gelovigen" kennelijk wel tot rationaliteit kunnen komen als de situatie daar aanleiding voor geeft. Hopelijk zullen meer mensen hierdoor inzien dat religie geen plaats meer heeft in de maatschappij. bron

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:31
ari3 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:08:
Een positief gevolg van de coronacrisis is dat religie zichzelf weer eens goed op de kaart zet als onbehulpzaam en zelfs uitermate schadelijk. Twee voorbeeldem hierbij:

1. De paus riep vandaag op tot een gemeenschappelijke aanpak van het coronavirus, maar stelt ondanks de rijkdom van de Katholieke Kerk geen geld beschikbaar voor onderzoek of steun aan getroffen economieën. Ook blijft de kerk onverminderd tegen stamcelonderzoek en genetische manipulatie terwijl deze middelen (op lange termijn) kunnen bijdragen aan de bestrijding van en/of ontwikkelen van immuniteit tegen virussen. Door de coronacrisis worden de uiterst immorele standpunten van de Katholieke Kerk uitvergroot waardoor hopelijk steeds meer mensen afscheid zullen nemen van dit schadelijke gedachtengoed. bron

2. Het kabinet stelde terecht een samenscholingsverbod in om verspreiding van het coronavirus te zoveel mogelijk te beperken, maar maakte tegelijkertijd om onnavolgbare redenen een uitzondering voor religieuze bijeenkomsten. Ondank deze uitzondering organiseerde kerken, tempels en moskeeën evengoed uit eigen beweging geen fysieke bijeenkomsten meer. De ironie is tekenend: kennelijk heeft men zo weinig vertrouwen in de entiteit die men aanbid dat men niet overtuigd is dat deze entiteit hen zal beschermen tegen besmetting met het coronavirus tijdens een gebedsdienst. Ik vind het positief dat "gelovigen" kennelijk wel tot rationaliteit kunnen komen als de situatie daar aanleiding voor geeft. Hopelijk zullen meer mensen hierdoor inzien dat religie geen plaats meer heeft in de maatschappij. bron
Ik denk dat je de plank toch hier mis slaat. Zonder een hele theologische discussie te beginnen ik denk dat we meer religie nodig hebben. Meer zorgen voor elkaar. Meer normen en waarden. Meer geloof in de heer, ow en ja de Heer heeft ons geen brein gegeven om deze niet te gebruiken dus natuurlijk kijken kerken naar wat nodig is.

Maar als we moraliteit laten varen dan maakt het niks uit of corona 'wint' of niet. Zeker als het gaat om lange termijn studies. Het zou ook snel zijn om te experimenteren op *vul je favoriete onderdrukte minderheid hier in* en misschien word dat nog gedaan ook. Maar toch verwerp ik het.

En ik heb absoluut vertrouwen in dat de heer mij beschermd tegen corona. Vooral als ik normale maatregelen neem zoals anderhalve meter afstand houden. En ik bid dat andere mensen het ook vol kunnen houden. Als een beetje geloof in God hun helpt door die eenzaamheid te komen dan Hallelujah

[ Voor 3% gewijzigd door Batavia op 12-04-2020 18:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Meer goed nieuws. De TU Delft lijkt bijna gereed te zijn met hun beademingsapparaat. Ook helemaal in Nederland te produceren qua componenten. Belangrijkste misschien nog dat ze in drie weken een apparaat hebben ontwikkeld dat ook bruikbaar is op de IC. Heel veel van dit soort apparaten zijn dat dus niet. :)
https://nos.nl/nieuwsuur/...n-beademingsapparaat.html
https://www.tudelft.nl/on...al-medicine/operationair/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:18:
Meer goed nieuws. De TU Delft lijkt bijna gereed te zijn met hun beademingsapparaat. Ook helemaal in Nederland te produceren qua componenten. Belangrijkste misschien nog dat ze in drie weken een apparaat hebben ontwikkeld dat ook bruikbaar is op de IC. Heel veel van dit soort apparaten zijn dat dus niet. :)
https://nos.nl/nieuwsuur/...n-beademingsapparaat.html
https://www.tudelft.nl/on...al-medicine/operationair/
Dat hele project is op zoveel punten zo'n gigantisch voorbeeld van concepten van gerichte innovatie, rol van overheid, functie mkb - het is dat de methodologie en de frames uit de curricula gehaald zijn, maar dit is eigenlijk klassiek rijnland model in organisatie & verbinding, en zo'n enorme ingang voor Gidsland functie ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Virtuozzo schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:22:
[...]

Dat hele project is op zoveel punten zo'n gigantisch voorbeeld van concepten van gerichte innovatie, rol van overheid, functie mkb - het is dat de methodologie en de frames uit de curricula gehaald zijn, maar dit is eigenlijk klassiek rijnland model in organisatie & verbinding, en zo'n enorme ingang voor Gidsland functie ...
En als dit soort initiatieven het Angelsaksische model nu helemaal slopen, dan is dat ook goed nieuws dat elders voortgezet mag worden. Laten we het hier alleen maar houden op goed nieuws omtrent deze uitbraak. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 13 april 2020 @ 20:29:
[...]

En als dit soort initiatieven het Angelsaksische model nu helemaal slopen, dan is dat ook goed nieuws dat elders voortgezet mag worden. Laten we het hier alleen maar houden op goed nieuws omtrent deze uitbraak. ;)
offtopic:
Helaas is die insteek geblokkeerd vanuit het ministerie. Leuk project, maar laten we het niet gaan uitdragen. Met medewerking vanuit de Universiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ari3 schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:08:

1 volledig eens, beetje roepen aan de zijlijn hebben we niks aan. Als je het spelletje niet speelt niet met de regels bemoeien.
2 is gedaan omdat men niet anders kon, zie grondwet artikel 6: https://www.denederlandse.../grondwet_volledige_tekst
Kan men alleen beperken, niet verbieden dus. En das exact wat men deed.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Dit medicijn werkt mogelijk tegen corona: Nederlandse specialisten starten groot onderzoek

https://www.ad.nl/binnenl...groot-onderzoek~a82710f8/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 17:13
In Duitsland maakt een molenaar bij Hamburg sinds de Corona crisis overuren om ambachelijk meel te malen omdat de vraag enorm is toegenomen. Mensen hebben blijkbaar meer tijd om zelf te bakken :)
YouTube: Corona: Plötzlich anders einkaufen im Norden | die nordreportage | N...

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Laatst online: 23:44
Gisterenavond waren er veel minder 'problemen' dan normaal op koningsnacht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
NCTV: aanslag minder waarschijnlijk door corona

Een terroristische aanslag door Islamitische Staat of al-Qaida is tijdens de coronacrisis minder waarschijnlijk, omdat het moeilijker is een grote groep mensen te treffen. Ook wordt de bewegingsvrijheid van jihadisten belemmerd door de maatregelen die overal in de wereld door overheden zijn genomen om het coronavirus in te dammen. Dat schrijft de Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid (NCTV) in de vandaag verschenen Dreigingsanalyse.

https://nos.nl/artikel/23...hijnlijk-door-corona.html
Toch ironisch, de terroristen hebben maandenlang vakantie omdat het virus hun werk van maatschappelijke ontwrichting wereldwijd heeft overgenomen. Maar ook voor de jihadisten zit een vakantie in het buitenland er nu even niet in:
Toch is de boodschap van de terroristische organisatie dubbel: aan de ene kant roept IS op tot het plegen van aanslagen, tegelijk wordt aanhangers afgeraden naar landen te reizen waar het coronavirus heerst.

https://nos.nl/artikel/23...hijnlijk-door-corona.html
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:01:
[...]

Toch ironisch, de terroristen hebben maandenlang vakantie omdat het virus hun werk van maatschappelijke ontwrichting wereldwijd heeft overgenomen. Maar ook voor de jihadisten zit een vakantie in het buitenland er nu even niet in:

[...]

:P
Weet niet wie de islamitische versie van Petrus is, maar bij de poorten van Allah wordt natuurlijk ook gescreend.
Met covid 19 onder de leden kun je je 72 maagden natuurlijk vergeten. Gaat nooit werken met 1,5 meter afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
Positief nieuws; de kapper is weer open volgende week en ik heb een afspraak kunnen regelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Nog méér positief nieuws: mijn vader moest eergisteren met spoed naar ‘t ziekenhuis, hebben ze tevens een Covid test gedaan. En die blijkt negatief!
Overige problemen nu ook onder controle gelukkig.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-09 17:39

Saven

Administrator

Lensent schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 07:38:
Dit medicijn werkt mogelijk tegen corona: Nederlandse specialisten starten groot onderzoek

https://www.ad.nl/binnenl...groot-onderzoek~a82710f8/
Interessant. Misschien dat dit ook verband houdt met de constatering dat veel IC-patiënten een tekort aan vitamine D hebben (bron nu even niet bij de hand, maar dit was enkele weken terug in de media). Vitamine D heeft namelijk ook effect op de bloeddruk. 1+1 = 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:31
Saven schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
[...]

Interessant. Misschien dat dit ook verband houdt met de constatering dat veel IC-patiënten een tekort aan vitamine D hebben (bron nu even niet bij de hand, maar dit was enkele weken terug in de media). Vitamine D heeft namelijk ook effect op de bloeddruk. 1+1 = 2?
Als je veel ouderen in verzorgingshuizen vraagt binnen te blijven zullen ze vanzelf minder vitamine D krijgen. Ik denk dat de correlatie hier ook veel andere redenen kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saven schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 11:51:
[...]

het ligt eraan waar je de definitie van tekort aan vitamine D legt... maar 60% van Nederland heeft in de winter een "tekort" aan vitamine D. Vitamine D verhalen hoor je bij elke ziekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:01

Nox

Noxiuz

Batavia schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 13:46:
[...]

Als je veel ouderen in verzorgingshuizen vraagt binnen te blijven zullen ze vanzelf minder vitamine D krijgen. Ik denk dat de correlatie hier ook veel andere redenen kunnen hebben.
Ouderen maken sowieso niet voldoende D aan omdat de huid te oud is. Alle ouderen zouden eigenlijk dit in supplementen moeten opnemen. Mijn ma slikt het ook, 10x ADHV in een pilletje (madness)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:22
Aardig van Qatar Airways:
Thank you to all of the frontline healthcare professionals across the globe. Your tremendous efforts and incredible resilience have given us hope in these times of uncertainty.

In recognition of your hard work and dedication, we are offering 100,000 complimentary tickets on Qatar Airways flights
https://www.qatarairways.com/en/offers/thank-you-medics.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-09 17:38
https://nos.nl/artikel/23...-jaar-licht-gestegen.html

Blijkbaar beseffen mensen door Corona dat vaccinaties toch wel handig zijn. Wat mij betreft positief nieuws!

(Ok, ok, de getallen gaan volgens mij over vorig jaar, maar toch O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Coocoocachoo op 30-06-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Genoeg positief nieuws de laatste tijd!
En bijzonder om sommige dingen terug te lezen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

In de categorie goed nieuws: Het lijkt er op dat als gevolg van de maatregelen de één van de influenzavirusstammen (namelijk H3N2) *mogelijk* is uitgeroeid of in elk geval aan diversiteit heeft moeten inboeten.

Let op: Nog wel veel maar en twijfel, maar het lijkt op een zeer positieve trendbreuk.
If the global pool of flu viruses has truly shrunk to this degree, it would be a welcome outcome, flu experts say, making the twice-a-year selection of viruses to be included in flu vaccines for the Northern and Southern hemispheres much easier work.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Pagina: 1 2 3 Laatste