Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Laten we in dit topic een wat meer positieve draai geven aan de hele crisis door alleen mooie, opbeurende en positieve ontwikkelingen te vermelden!

Het is eenvoudig om neerslachtig en zwaarmoedig te raken, wat begrijpelijk en logisch is.
Lichtpuntjes zijn ook fijn om te lezen.

Of het nou een afname in besmettingen is, of doorbraken in de medische wereld of mooie gebaren van de lokale middenstand.

Een klein voorzetje met voorbeelden:

https://www.rtlnieuws.nl/...besmettingen-versoepeling

[ Voor 5% gewijzigd door Lensent op 19-03-2020 11:55 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:58
laat ik eens met iets negatiefs beginnen: linkje geeft permission denied

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Sowieso de verbetering van de luchtkwaliteit.

Organisaties die nu opeens wel massaal kunnen thuiswerken.

Geen files.

Hopelijk blijven een paar effecten hangen na de crisis. En geven meer bedrijven hun medewerkers de mogelijkheid om vanuit huis te werken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
Tens schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:53:
laat ik eens met iets negatiefs beginnen: linkje geeft permission denied
Sorry, ftfy ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 16:04
Er is blijkbaar zelfs zoveel positief nieuws wbt corona dat er gewoon 2 topics voor nodig zijn om het allemaal te plaatsen!

[Coronavirus] De voordelen

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 20:44

Deathchant

Don't intend. Do!

Een stukje filosofie van mijn kant uit aangaande de Corona crisis die ik graag wil delen. Misschien niet direct positief nieuws, maar wel geschreven vanuit de gedachte er iets positiefs uit te halen.

Het is al bijna naief om te denken dat het niet langer zal gaan duren dan 6 april; zo'n pandemie hou je niet tegen met 3 weekjes thuisblijven en daarna weer volle bak aan de gang.
Ik denk eigenlijk stiekem wel een beetje dat een break op wereldniveau hard nodig is, helaas zijn oorlogen en/of pandemien het laatste wat je als oorzaak zou wensen, want er vallen altijd onnodige slachtoffers. Ik geloof wel dat we waardes als saamhorigheid, empathie, dingen die er écht toe doen, als mensheid gewoon uit het oog verloren zijn door alle hectiek en door "het systeem" waar we inzitten (kapitalisme). Nou wil ik geen discussie starten of kapitalisme goed of slecht is; wat we wel weten is dat we al decennia geleerd krijgen dat onze waarde ligt in productiviteit en daarbij lage kosten vaak voorrang krijgen over échte, structurele verbeteringen. In theorie klinkt dat best ok, marktwerking, efficientie, concurrentie, synergieen en bijbehorende buzzwords die je maar kunt verzinnen, maar de praktijk wijst uit dat het leidt tot (grootschalige) uitbuiting van anderen, wat op zijn beurt weer een hele kettingreactie geeft naar zowat alles in wat een maatschappij laat draaien. Omdat het systeem dusdanig ingericht is, kun je niet echt anders dan eraan meedoen, omdat je nou eenmaal ook moet (over)leven in de maatschappij. Het is een zelfvoedend systeem, wederom, dat hoeft niet slecht te zijn, maar het vertaalt zich nu wel zo.

Nu het Corona-virus welig tiert, wordt pijnlijk bloot gelegd dat de mensen die we het hardste nodig hebben voor onze zorg, voor onze levensmiddelen en andere vitale beroepen, erg weinig betaald krijgen door die jarenlange versobering en bezuiniging. Ze zorgen hun hele leven lang voor anderen, lopen daarbij zelf risico's, krijgen nu 's avonds na al het harde werk niet eens een brood meer in de supermarkt én ze worden slecht betaald.
Wat als zij besluiten om na deze crisis een streep te zetten door hun carriere en echt voor zichzelf te kiezen, omdat uitbuiting nu dé onderliggende grond voor het slagen van het systeem lijkt te zijn?

Kortom; al die jaren het huidige systeem, het huidige beleid, de steeds terugkerende incapabele wereldleiders die dit in stand houden met verkeerde prioriteiten, zal zich uiteindelijk moeten balanceren. Het klimaat is één van de meest zichtbare dingen de afgelopen periode waaraan dit te zien is, om het maar niet te hebben over alle schrijnende, vaak in de doofpot gestopte mensenrechtenschendingen die overal ter wereld gebeuren.

De mensheid wordt nu gedwongen om een stap terug te doen, wat kansen biedt om eens écht te gaan kijken wát er belangrijk is in het leven. Als er iéts is dat je als teken zou kunnen zien om een dieper inzicht te krijgen in het geheel, dan lijkt dit een mooie aangelegenheid om die aan te grijpen. Persoonlijk hoop ik dat mensen die kans zien, voelen en ook aangrijpen om zichzelf onder de loep te nemen, in plaats van (tot aan dat de crisis voorbij is) angstvallig aan het "oude stramien" vast te blijven houden van "we moeten dit, we moeten nog dat, werk, werk, werk, productie, productie". En dan als de crisis voorbij is denken "Oh eindelijk is het voorbij. Nu kunnen we weer verder waar we gebleven waren", wat mijns inziens dé valkuil is waar we onherroepelijk in gaan trappen, maar wat juist niet zou moeten. Dat zou wel een gemiste kans zijn, en ik vraag me dan af wat dit dan zou doen met de zwaarte van de les die we later terug op ons dak zullen gaan krijgen...

Ik heb in 2018 een stevige burnout gehad, waar ik nu nog steeds de gevolgen van meesleep, maar als er één ding is dat ik geleerd heb, dan is het wel dat er niks belangrijkers is (cliché) dan je gezondheid, de liefde voor je partner, de mensen om je heen en ook je hernieuwde kijk op het leven en op je eigen pad; wat maakt je écht gelukkig? Wat heb je bereikt en wat wil je nog bereiken? Mis je nog iets? Geef je naast het werk genoeg voeding aan je hart/zielspad? Het plotselinge besef van de aanwezigheid van natuur om je heen, het klimaat, de geluiden die je in de natuur hoort, die dan ineens binnenkomt, terwijl het altijd precies voor je neus ligt, een beetje zoals ze in de film Avatar het verschil uitleggen tussen "I see you" en "I see into you"...
Dát is een bijzonder gevoel wat mensen mijns inziens kwijt geraakt zijn (mezelf inbegrepen) door onze manier van leven in het huidige systeem en met de huidige machthebbers.
Ik zie het een beetje als een burnout op wereldschaal; een burnout ben je niet binnen een jaar overheen. Dat ijlt lang na en bij elk ding dat je doet, bij elke stap die je zet, denk je nu ineens na, zodat je niet in diezelfde valkuil trapt van je vastgeroeste patronen in je automatische piloot.

Ik hoop echt dat er genoeg mensen zijn die dit gaan opmerken, want dat de wereld in een penibele situatie verkeert, daar is eigenlijk geen virus voor nodig om dat te zien. Kijk maar naar onze huidige machthebbers die terug willen naar de jaren toebak met hun afbraakbeleid, haat naar buitenlanders wordt steeds erger, we worden met de dag individualistischer en alles wat menselijk is wordt wegbezuinigd, en waarom? Zodat huidige wereldmachthebbers hun "kroon" (hint) niet af hoeven te zetten en zij alleen maar rijker worden...We moeten dát terughalen wat we door de jaren heen uit het oog verloren zijn, terug naar de roots en écht voelen waar het om draait in het leven en navenant ook onze machthebbers kiezen, zodat het klimaat, de natuur en datgene wat ons mens(elijk) maakt de default wordt.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Jeroenneman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:53:
Sowieso de verbetering van de luchtkwaliteit.

Organisaties die nu opeens wel massaal kunnen thuiswerken.

Geen files.

Hopelijk blijven een paar effecten hangen na de crisis. En geven meer bedrijven hun medewerkers de mogelijkheid om vanuit huis te werken.
op zich positief, maar de vraag is hoe veilig is dat thuiswerken geregeld? papieren/files die nu overal rondslingeren

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Nat-Water schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:56:
Er is blijkbaar zelfs zoveel positief nieuws wbt corona dat er gewoon 2 topics voor nodig zijn om het allemaal te plaatsen!

[Coronavirus] De voordelen
Ik zie voornamelijk weer een hoop zorgen en negativisme de kop op steken.
Laten we gewoon een positieve sfeer bewaren door het delen van doorbraken of andere positieve ontwikkelingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Negatieve berichten zijn natuurlijk veel makkelijker te maken voor de media dan positieve. Ik snap niet waarom nieuwsmedia niet gewoon een positieve frisse wind laten waaien langs corona.

Er zijn een hele boel voordelen te noemen.

- er genezen dagelijks vele mensen die ongeveer 2 weken geleden besmet waren
- we kunnen nu eindelijk eens thuis werken. Iets wat altijd een groot issue was.
- geen files. Heerlijk!
- dagelijks komen er steeds dichterbij een vaccin.
- nu komen we achter hoe stabiel ons zorgstelsel is
- Rutte die zich eindelijk als een leider toont.

[ Voor 9% gewijzigd door Luchtbakker op 19-03-2020 12:16 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Positief nieuws, New York Pizza is nu door het coronavirus al vanaf 12:00 open, i.p.v. 16:00!
Lekker pizza als lunch oOo

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Tens schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:57:
[...]

op zich positief, maar de vraag is hoe veilig is dat thuiswerken geregeld? papieren/files die nu overal rondslingeren
Dat is inderdaad een punt, maar ook zonder thuiswerken namen mensen natuurlijk al vertrouwelijke documenten mee. Om ze door te lezen, om aantekeningen te maken, weet ik het.

Feit blijft dat nu thuiswerken een must is geworden, mensen misschien inzien dat het zo heftig allemaal niet is. Je kunt prima skypen, appen, of gewoon bellen.

Dat scheelt veel auto's op de weg, scheelt veel reistijd voor iedereen, én betekent meer tijd thuis met kinderen/partner. Goed, jammer van de vrijmibo, maar ik zou in de toekomst altijd wel willen naar een 50/50 constructie. Op maandag, dinsdag en vrijdag werken we op kantoor, op woensdag en donderdag werkt men thuis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:15
We zijn nu beter voorbereid als er een dodelijker virus de kop op steekt.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lensent
Wat ik ook bijzonder en mooi vond om te zien was hoe helder het water in Venetie al was geworden.
Waarom in de toekomst niet iedereen verplichten electrisch te gaan varen? Zag er prachtig uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Lensent schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:30:
Wat ik ook bijzonder en mooi vond om te zien was hoe helder het water in Venetie al was geworden.
Waarom in de toekomst niet iedereen verplichten electrisch te gaan varen? Zag er prachtig uit :)
Dat soort gevolgen zie je nu ook inderdaad opeens. Het kan dus wel, en de natuur herstelt razendsnel als we stoppen met vervuiling.

Als toerist loop ik ook liever rond in een stad zonder zwartbruin water. Lijkt me prima mogelijk om met subsidies vervuilende schepen te weren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Elektrisch varen roert nog het water teveel waardoor het weer troebel zal zijn.

Gewoon stoppen met allemaal maar massaal de toerist uit te hangen en de wereld zal er een stuk beter uitzien.

Iets positievere noot, het is lekker stil buiten en ik hoor veel meer vogeltjes nu.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 19-03-2020 12:39 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht niet positief nieuws maar wel grappig:

in Finland hebben de scholen een oproep gedaan aan alle vaders (ouders) - om toch alsjeblieft een broek aan te doen als je van huis uit werkt. Er komen te regelmatig ouders in ondergoed voorbij in de Online-klaslokalen :+ 8)7 :'(

EDIT: Bericht even opgezocht en hier een quote ter leering ende vermaak

"Caught with their pants down
With schools now closed nationwide in line with the government directive, tabloid Iltalehti reports on a request by one school principal that has raised much amusement and laughter online at this “otherwise bleak time”.

IL writes that on Wednesday morning, Marianne Liimatainen, Principal of Pikkola School in Kangasala, heard from her staff about one particular phenomenon arising from this new distance learning reality: dads with no pants.

Liimatainen took to Twitter to remind fathers of the dangers of underdressing while their children are on video calls.

"Hey, to the fathers of our school students! There was a wish from our staff that you could put on your pants as you relax in the background. One underpants-father has already been etched onto the retina," the Twitter post read.

The tweet has since been retweeted hundreds of times and received thousands of likes and funny replies, including messages from some of the mothers of the school's students.

"They said they had to also check to see if they had their pants on before they dared to laugh," Liimatainen said."

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2020 12:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:10

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:40:
Wellicht niet positief nieuws maar wel grappig:

in Finland hebben de scholen een oproep gedaan aan alle vaders (ouders) - om toch alsjeblieft een broek aan te doen als je van huis uit werkt. Er komen te regelmatig ouders in ondergoed voorbij in de Online-klaslokalen :+ 8)7 :'(
Google eens "kalsarikännit" 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

jgj82 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Google eens "kalsarikännit" 😄
Dat hoef ik als Finland-bewoner niet op te zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:10

jgj82

Ja, maar = nee

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:43:
[...]

Dat hoef ik als Finland-bewoner niet op te zoeken ;)
_/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Postbezorgers werken iets sneller?! :+

Zodra men iemand naar de deur ziet komen loopt men al weg naar de wagen en rijdt de straat uit.
Al bij meerdere pakketjes meegemaakt.

Is natuurlijk een grapje, de bezorgers werken zich een slag in de rondte de laatste dagen.

[ Voor 20% gewijzigd door _Apache_ op 19-03-2020 12:51 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09 10:53
Ik denk niet dat dit met de aandrijving te maken heeft, maar gewoon met het woelen in het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
cadsite schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:23:
[...]

Ik denk niet dat dit met de aandrijving te maken heeft, maar gewoon met het woelen in het water.
Bootjes zullen ook vast olie en brandstof lekken, dampen slaan neer op het water, hoe weinig ook.
Maargoed, het is voor nu een mooi neveneffect van de situatie.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:44

SuBBaSS

-has Ryzen

Echt "positief" is het wb. de oorzaak niet maar het is toch wel bijzonder om bijv. plekken als Venetië helemaal leeg te zien. Normaal kun je er over de koppen lopen, maar nu is de plaats in al haar schoonheid te bewonderen.

Even als aanvulling op @Lensent
Had zijn post over het hoofd gezien

[ Voor 11% gewijzigd door SuBBaSS op 19-03-2020 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Deathchant schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:57:
Een stukje filosofie van mijn kant .....
Wat een prachtige post! En laten we hopen dat die wens uitkomt als alles weer "normaal" is. (if ever..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-09 07:31

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Voor zover je via omwegen geen toegang kon krijgen..... :P

We mogen als consument zonder pas naar de Makro:

https://www.nu.nl/economi...pen-voor-consumenten.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Dat de grenzen binnen Europa wel dicht kunnen :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luchtbakker schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:04:
Voor zover je via omwegen geen toegang kon krijgen..... :P

We mogen als consument zonder pas naar de Makro:

https://www.nu.nl/economi...pen-voor-consumenten.html
Zal helaas niet lang meer duren denk ik, want daar wordt nu door consumenten ook gehamsterd....

Zie Iusedto in "Coronavirus Slowchat" of demo31051987 in "Coronavirus Slowchat"

Die zullen hun deuren dus wel snel weer sluiten voor consumenten gok ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:58
[...]

Ik zit op een school maar de printers staan gewoon stil nu, heel veel staat nu in O365.
Veelal was het ook gemakzucht van print maar uit.

Ook heel veel lesmateriaal was al digitaal.

Maar idd sommige beroepen hebben nog papieren/files dan is het wat lastiger.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-09 10:41
mr_evil08 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Ik zit op een school maar de printers staan gewoon stil nu, heel veel staat nu in O365.
Veelal was het ook gemakzucht van print maar uit.

Ook heel veel lesmateriaal was al digitaal.

Maar idd sommige beroepen hebben nog papieren/files dan is het wat lastiger.
Jaaa! Hier vanuit het MBO.
De adoptie van Microsoft Teams, digitaal leren en vergaderen is nog nooit zo snel gegaan!
En bij de meeste zonder enige problemen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
RiCk schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Jaaa! Hier vanuit het MBO.
De adoptie van Microsoft Teams, digitaal leren en vergaderen is nog nooit zo snel gegaan!
En bij de meeste zonder enige problemen!
Idd, Alle andere projecten staan stil, en alles mbt thuis/op afstand werken is naar voren geschoven.
Hier hebben aardig wat collega,s op de zondag middag en avonden lopen zweten om de boel erdoor te krijgen/inrichten. _/-\o_

Jaren was O365 en idd Teams een ondergeschoven kindje, managment tak zag er ook geen voordeel in, moet je zien hoe fanatiek ze nu zijn en ouch waarom wisten wij dit niet eerder etc. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

_Apache_ schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:50:
Postbezorgers werken iets sneller?! :+

Zodra men iemand naar de deur ziet komen loopt men al weg naar de wagen en rijdt de straat uit.
Al bij meerdere pakketjes meegemaakt.

Is natuurlijk een grapje, de bezorgers werken zich een slag in de rondte de laatste dagen.
Die 'Niet thuis' briefjes kunnen voorlopig ook in de bus blijven liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 14:23
kevlar01 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 15:02:
[...]

Die 'Niet thuis' briefjes kunnen voorlopig ook in de bus blijven liggen :+
Yepp alleen bezorger hier klaagde weer dat hij parkeer probleem had in elke straat
maar was wel 100 % leeg aan einde van de rit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:15

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nuance: het betreft nog maar 4 dagen per week ipv de standaard 5. -O-
Was het nog 4 dagen en dan helemaal schluss, dan was dat uiteraard een *O* *O* waard geweest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 08:42
china heeft weer sinds vele jaren een heldere lucht dankzij het virus

https://asia.nikkei.com/S...rus-cuts-coal-consumption

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-09 13:41
- Heb het een stuk rustiger op het werk gezien collega's niet aan mijn bureau staan met hun problemen
- Op de weg vrijwel geen files
- In de winkel vrij rustig
- Mensen moeten gedwongen thuiswerken dus iedereen weet nu hoe dat in zijn werking gaat (naja, bijna iedereen)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Belachelijk dat we zo'n crisis nodig hadden om weer eens te kunnen genieten van een beetje normale leefomstandigheden in China en andere landen met zware industrie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
- Volgend weekend gaat het (helaas) over corona, in plaats van gemiep over de zomertijd.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Jeroenneman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:45:
[...]

Belachelijk dat we zo'n crisis nodig hadden om weer eens te kunnen genieten van een beetje normale leefomstandigheden in China en andere landen met zware industrie.
Tja, dat geldt voor alles niet waar. Raar dat mensen pas in tijden van crisis hun handen gaan wassen. Raar dat mensen nu bang zijn om elkaar te besmetten en het asociaal vinden om de adviezen van RIVM niet op te volgen, terwijl tante Gerda doorgaans de waarschuwingen op haar pakje sigaretten negeert als ze een sigaret opsteekt als ze aan het oppassen is op haar neefje en nichtje. Het is raar dat pas in een crisis duidelijk wordt dat er louter prutsers werken bij RIVM, terwijl er zoveel experts op Tweakers.net, Twitter en Facebook zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jampot007 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:28:
We zijn nu beter voorbereid als er een dodelijker virus de kop op steekt.
Ik hoop het van ganze harte. Want hoewel Corona een vervelende is, onder die familie virussen is het een "relatief" ongevaarlijke. Een virus met hetzelfde gedrag en een veel hogere sterftekans was zeker mogelijk geweest. Hoe vervelend ook, Corona is niet de pandemie die de wereld werkelijk kan raken.

Het feit dat we zelfs niet een paar containers maskertjes ergens hebben staan (en dat is werkelijk wat er nu nodig is, niet meer dan dat) is uitermate zorgwekkend.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tens
Droefsnoet schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:00:
Het is raar dat pas in een crisis duidelijk wordt dat er louter prutsers werken bij RIVM, terwijl er zoveel experts op Tweakers.net, Twitter en Facebook zitten.
ouch!

https://speld.nl/2020/03/...gestegen-naar-12-miljoen/

[ Voor 15% gewijzigd door Tens op 19-03-2020 19:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:19

boesOne

meuh

mr_evil08 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 14:45:
[...]

Idd, Alle andere projecten staan stil, en alles mbt thuis/op afstand werken is naar voren geschoven.
Hier hebben aardig wat collega,s op de zondag middag en avonden lopen zweten om de boel erdoor te krijgen/inrichten. _/-\o_

Jaren was O365 en idd Teams een ondergeschoven kindje, managment tak zag er ook geen voordeel in, moet je zien hoe fanatiek ze nu zijn en ouch waarom wisten wij dit niet eerder etc. _/-\o_
Hear hear. En ook ''leuk'' hoe alle 'ik snap het niet, training nodig!!11' en andere blaat als sneeuw voor de zon verdwijnt en men ineens toch vrij soepel met Teams aan slag gaat.
Ben op zich wel blij dat ik al vrij vroeg alles richting O365 geschoven heb zodat we nu vrij makkelijk Teampjes hebben kunnen maken voor de hele school/lesgroepen/etc.

Zit me nu een beetje af te vragen of ik alle docenten moet gaan tippen om teamviewer te installen zodat er ook nog wat support op afstand gegeven kan worden, of dat ik daarmee een doos van pandora opentrek en daar erg veel spijt van ga krijgen :+

[ Voor 12% gewijzigd door boesOne op 19-03-2020 19:50 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
Droefsnoet schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:00:
[...]

Het is raar dat pas in een crisis duidelijk wordt dat er louter prutsers werken bij RIVM, terwijl er zoveel experts op Tweakers.net, Twitter en Facebook zitten.
Jup gingen ze maar solliciteren bij het RIVM dan zal het vast beter gaan nu [NOT], maar mensen mogen graag zeiken over een ander het zit er eenmaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste dagen zie ik veel meer kinderen buiten spelen en met hun ouders(s) wandelen in de natuur.
Daar word ik blij van! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 22:19:
De laatste dagen zie ik veel meer kinderen buiten spelen en met hun ouders(s) wandelen in de natuur.
Heeft denk ik meer met mooie weer te maken dan met Corona. Ik krijg zelfs het idee dat ik de enige ben die thuiswerk echt serieus neemt als ik in de buurt kijk. Maandag zat mijn heel achterbuurt de hele middag in de zon. En ik maar zwoegen op mijn zoldertje :(

[ Voor 27% gewijzigd door grote_oever op 19-03-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Zolang ze niet samenspelen...want daar wordt ik niet blij van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:39
anandus schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 18:58:
- Volgend weekend gaat het (helaas) over corona, in plaats van gemiep over de zomertijd.
Alleen maar dat Corona virus... waar blijft het anti-zwarte piet nieuws het is inmiddels alweer bijna maart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
CrystalViriS schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 00:51:
[...]

Alleen maar dat Corona virus... waar blijft het anti-zwarte piet nieuws het is inmiddels alweer bijna maart!
Inderdaad. Dankzij corona hebben we het even niet over zwarte piet, de scheiding van Marco, de breuk tussen Bridget en André, etc, etc.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Alleen als ze niet samen in een groep spelen, want daar wordt je dan juist weer *niet* blij van, ivm de benodigde onderlinge afstand van 1.5 meter die je moet aanhouden ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Eindelijk weer ruimte om ons heen en niet op een kluitje te leven, kan eindelijk rustig boodschappen doen, de rust in de maatschappij en op straat en de luchtkwaliteit.
Ik woon in Amstelveen en normaliter is het altijd druk en dit bevalt mij eigenlijk ergens wel.

Ik maak mij wel zorgen om mezelf en hoop dit te overleven dus ik probeer mezelf zoveel mogelijk in quarantaine te houden. Heb voor de zekerheid ook FPP3 masker vanwege mijn eigen gezondheid (heb iets onder de leden wat onbekend is maar heeft wel te maken met longen en nog veel meer), want ja je moet toch een keer boodschappen doen en toch een keer naar Postnl en wil toch even wandelen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14

_Apache_

For life.

Ik woon onder de aanvliegroute van Rotterdam airport. Het is nog niet eerder zo stil geweest.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:14
Elke dag met m'n dochter in de tuin spelen en naar het bos wandelen....

Nadeel, ik moet nu ook in de avond werken om toch wat uren te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-09 09:39
_Apache_ schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 07:39:
Ik woon onder de aanvliegroute van Rotterdam airport. Het is nog niet eerder zo stil geweest.
Idem hier aan de A2.
Het eindeloze achtergrond gebrom is vrijwel weg.
Het is vreemd omdat je voelt dat het zo stil is.
En je kan de natuurlijke geluiden uit de tuinen en omgeving weer horen.

[ Voor 15% gewijzigd door JoStad op 20-03-2020 21:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:50

gws24

Thinking is hard!

Dertig besmette ouderen in Brabant hersteld:
BrabantZorg, dat vanuit 35 locaties in Brabant zorg en ondersteuning biedt aan zo'n 6000 mensen, meldt dat er inmiddels ook alweer dertig ouderen binnen de organisatie zijn hersteld van het coronavirus. "Zij hadden milde tot ernstige klachten"
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44215199

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Dat is mooi! Fijn voor die mensen en hun families.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:04
Positief nieuws zou zijn als het RIVM ook iedere dag het aantal 'genezen' patiënten aan ons laat weten... Nu staan er met 2 maar heel beroerd op, ik denk dat zeker wat positiviteit zou opleveren!

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:55
pvanmegen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:17:
Positief nieuws zou zijn als het RIVM ook iedere dag het aantal 'genezen' patiënten aan ons laat weten... Nu staan er met 2 maar heel beroerd op, ik denk dat zeker wat positiviteit zou opleveren!

Eens, ik vind het vreemd dat je daar zo weinig over hoort.
Gezien het linkje hierboven zijn bij 1 zorgorganisatie al 30 hersteld, zouden dat landelijk dan niet al veel meer moeten zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Tankiej op 21-03-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

@Tankiej Zou het ook graag zien maar er is in NL geen verplichting van artsen of ziekenhuizen om dat te melden aan het RIVM dus ze hebben die gegevens niet of in ieder geval geen betrouwbare.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.destentor.nl/...ampaign=socialsharing_web

Nog meer bescherming voor de zorg in aantocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Jeroenneman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:37:
[...]
Lijkt me prima mogelijk om met subsidies vervuilende schepen te weren.
Zoiets als vervuilende vliegtuigen, die zorgen voor...
Jeroenneman schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Als toerist loop ik ook liever rond in een stad zonder zwartbruin water.
8)7

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

wvexeltweakers schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Zoiets als vervuilende vliegtuigen, die zorgen voor...

[...]

8)7
Wat is je punt? Je begint over vliegtuigen, terwijl ik het heb over schoon water omdat er geen vervuilende schepen door varen. Heb je iets nuttigs toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
zonder corona was ik er wrs nooit achter gekomen dat je in Windows je twee monitoren ook zonder problemen boven elkaar kunt plaatsen....

(vrouwlief moet thuiswerken en heeft een mini laptopje, extra monitor paste er niet naast op het bureau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 00:31

Nox

Noxiuz

[...]

vpn+rdp en ik hoef niks rond te laten slingeren ;) Hooguit dat ik wat grafisch werk lokaal op eigen machine doe, maar dat zijn hooguit wat bouwtekeningen of marketingmateriaal.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
*O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ixTKuQyjtxYCUcgBBsg6KIjAEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UnLQX7dHEQdeBHjEo8woxQU2.jpg?f=fotoalbum_large
Maar heb voorlopig niks nodig -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:07
Lijkt leuker dan het is, want je pensioenpot is door die actie van de OPEC en Rusland een procent of 10 verloren. Maar soit; we kunnen weer naar de familie voor onder de 50 euro *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Kijk dan hier eens in België we breken laagte records :-)

https://carbu.com/belgie/index.php/bestPrice/Belgie/BE/0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qaURXamOA8EgfwKaMk5gQ_EK6js=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sZJUle8HW9cNh2N7hvZhxdwO.png?f=fotoalbum_large

Enige nadeel plezier ritjes op de motor mogen niet ;(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Holkers schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Lijkt leuker dan het is, want je pensioenpot is door die actie van de OPEC en Rusland een procent of 10 verloren. Maar soit; we kunnen weer naar de familie voor onder de 50 euro *O*
Spaar m’n eigen pensioen op een fiscaal aftrekbaar laag rendement spaarrekening :/ binnenkort maar is mee gaan beleggen.

Maar wel zuur voor de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Tomsworld schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 16:33:
[...]

Kijk dan hier eens in België we breken laagte records :-)

https://carbu.com/belgie/index.php/bestPrice/Belgie/BE/0

[Afbeelding]

Enige nadeel plezier ritjes op de motor mogen niet ;(
Wij betalen al een euro accijns, minimaal. Dus als de benzine gratis is, betalen we al meer dan jullie. (80 cent per liter plus btw). Hebben jullie een variabel systeem? Gewoon benzineprijs maal 3 oid?

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 17:21
Komt niet echt door Corona, maar het kan nog flink lager. Volgens mij heb ik paar jaar terug diesel getankt voor 0.99 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Dacht (Maar heb mij niet zo heel goed ingelezen) dat ze ivm de mindere vraag van olie door Corona hadden afgesproken om minder op te pompen, echter hield Rusland zich hier niet aan dus ging het Midden-Oosten ook meer oppompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Productie van olie wilde men (OPEC) verlagen, maar dat had niet te maken met corona, maar meer het feit dat ze de olieprijs wilden stabiliseren (lagere produktie = hogere prijzen), voor de economie.

Maar toen weigerde Rusland idd daaraan mee te werken (die wilden de productie houden zoals ze waren). Dat pikte Saoedi-Arabië niet, en als straf zijn ze juist meer gaan produceren. Ze gaan vooral goedkoop verkopen aan landen waar Rusland ook olie produceert, om Rusland zo economisch te straffen. Gevolg dus een volledig in elkaar gezakte olieprijs.

Niet corona-related dus ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

pvanmegen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:17:

In België zijn er wel cijfers van recoveries. Zie oa http://bing.com/covid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ook niet dat er nu veel meer aanbod is dan vraag aangezien er veel minder getankt word omdat iedereen thuis zit ivm Corona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tinusvolkel schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Ook niet dat er nu veel meer aanbod is dan vraag aangezien er veel minder getankt word omdat iedereen thuis zit ivm Corona?
Het zal ongetwijfeld een paar cent schelen, maar de grote bulk van de daling komt van bovenstaande.

Corona, en dan vooral de lockdowns en reisbeperkingen, is denk ik ook nog te recent om een enorme invloed te hebben.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Het zal ongetwijfeld een paar cent schelen, maar de grote bulk van de daling komt van bovenstaande.

Corona, en dan vooral de lockdowns en reisbeperkingen, is denk ik ook nog te recent om een enorme invloed te hebben.
De olieprijs daalt al wat langer door zorgen over de economie. Eerst het stilvallen van de economie in China en toen door zorgen over Europa. Met het stuklopen van het OPEC-overleg ging het nog wat harder (de dip op 9 maart):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTtDSKmvjro0nkPD77JgJbZvj68=/f/image/fgpldDgo89OaWRZeTClnSSFw.png

Edit: Op 2 maart werd dit al geschreven:
With the viral outbreak spreading to more countries, the price of oil has dropped precipitously as global demand weakens even further.

That has sent shares tumbling for oil giants like Exxon and Chevron while smaller producers with idling rigs continue to slash jobs.

[ Voor 24% gewijzigd door Flow op 21-03-2020 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Volgens mij is dit het positieve nieuws topic en niet het discussie over de olie prijs topic dus kom op met het goede nieuws! :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 06:38
Ik woon nu 20 jaar in mijn huidige huis. Ik ben nog NOOIT zoveel thuis geweest. ( altijd veel gereisd en thuiswerken nu) De hypotheek lasten per genoten uur / dag zijn nog nooit zo laag geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Jeroenneman schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:22:
[...]

Wat is je punt? Je begint over vliegtuigen, terwijl ik het heb over schoon water omdat er geen vervuilende schepen door varen. Heb je iets nuttigs toe te voegen?
Okee, dan leg ik het uit. Als toerist vervuil jij de lucht met het naar Venetië vliegen. Snappu? Dat moet je niet willen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Hier wordt het huis weer eens grondig schoongemaakt en opgeruimd (Y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
De bombriefmeneer is ook gestopt met z'n activiteiten realiseerde ik me gisteren haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lensent schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:00:
De bombriefmeneer is ook gestopt met z'n activiteiten realiseerde ik me gisteren haha
Verrek, nou je het zegt :D

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ook positiefs iets, mijn spam box is een stuk leger... :P

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier is het inmiddels al gezakt tot 1,459/liter
https://www.tango.nl/stations/tango-lelystad-stationsweg
Pompprijs 1.459 EUR/L

En idd, je hebt nu veel minder nodig... M.a.w. nog goedkoper uit. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

boesOne schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 19:48:
[...]

Hear hear. En ook ''leuk'' hoe alle 'ik snap het niet, training nodig!!11' en andere blaat als sneeuw voor de zon verdwijnt en men ineens toch vrij soepel met Teams aan slag gaat.
Ben op zich wel blij dat ik al vrij vroeg alles richting O365 geschoven heb zodat we nu vrij makkelijk Teampjes hebben kunnen maken voor de hele school/lesgroepen/etc.

Zit me nu een beetje af te vragen of ik alle docenten moet gaan tippen om teamviewer te installen zodat er ook nog wat support op afstand gegeven kan worden, of dat ik daarmee een doos van pandora opentrek en daar erg veel spijt van ga krijgen :+
Anydesk....veel makkelijker, sneller en efficiënter.

Ik heb hier een geheel thuiswerkloos kantoor 100% thuiswerkend gekregen binnen 2 werkdagen. Aardige prestatie, al zeg ik het zelf.

Van de week andere server plaatsen en dan gaat de kwaliteit van het samenwerken ook flink omhoog.

Ik ben nu de enige die regelmatig op kantoor is, voor verder uitwerken van dit plan. Binnenkort kan het slot op de deur en hoef ik alleen nog naar binnen bij calamiteiten.

Verder, het positieve nieuws : de kinderen zien papa nu wat vaker :+

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wvexeltweakers

wvexeltweakers

Lensent schreef op zondag 22 maart 2020 @ 08:00:
Dan:
A. werkt hij in de zorg, of
B. ligt hij op de IC
O-) O-)

Ik hoop op B!

[ Voor 3% gewijzigd door wvexeltweakers op 22-03-2020 21:39 ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

wvexeltweakers schreef op zondag 22 maart 2020 @ 21:32:
[...]

Dan:
A. werkt hij in de zorg, of
B. ligt hij op de IC
O-) O-)

Ik hoop op B!
C. Hij is een van de dodelijke slachtoffers.
Ik hoop in dat geval eerlijk C boven a of b :p

Beter is gewoon D, hij vond het niet meer leuk nadat het virus explosiever bleek.

Echt positiever vind ik de eerste berichten rondom Remdesivir wat goed schijnt te werken hier en daar. Hopen dat het de druk op de IC wat kan afnemen en patienten eerder naar huis kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Nox op 22-03-2020 23:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
Nox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Beter is gewoon D, hij vond het niet meer leuk nadat het virus explosiever bleek.

Echt positiever vind ik de eerste berichten rondom Remdesivir wat goed schijnt te werken hier en daar. Hopen dat het de druk op de IC wat kan afnemen en patienten eerder naar huis kunnen.
E hij ging door, maar het had gewoon geen nieuws waarde meer.

#IgnoreTheMadMan nu Trump nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Nox schreef op zondag 22 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Idd mooi. Het virus krijgen boeit niet.
Dat doodgaan is het hele probleem.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik lees net op NOS dat de talkshow van Patty Brard en Gordon wordt uitgesteld.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
In het basisonderwijs zijn veel scholen en leerkrachten nu bezig met digitaal lesgeven en/of digitale gegevensuitwisseling. Ik hoop serieus dat dit gaat betekenen dat ICT een wat meer prominente rol gaat krijgen in het aanbod de komende jaren! Denk alleen al aan het delen van bijvoorbeeld samenvattingen of spelling woorden via Classroom of Teams

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:45
President schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:45:
In het basisonderwijs zijn veel scholen en leerkrachten nu bezig met digitaal lesgeven en/of digitale gegevensuitwisseling. Ik hoop serieus dat dit gaat betekenen dat ICT een wat meer prominente rol gaat krijgen in het aanbod de komende jaren! Denk alleen al aan het delen van bijvoorbeeld samenvattingen of spelling woorden via Classroom of Teams
Precies dit, afgelopen week met stijgende verbazing gekeken hoe snel een basisschool dit heeft opgetuigd. Mijn vrouw staat voor de klas en samen met het team daar konden kinderen dinsdag digitaal lessen volgen. Waarbij er opdrachten in een digitale omgeving stonden, daar gemaakt en gecontroleerd konden worden. En dat terwijl ze maandag letterlijk van Scratch zijn begonnen.

Wat ook heel tof was om te zien is dat de kinderen net zoveel ontdekken als de leerkrachten en ze elkaar ook echt helpen alle features van de beschikbare software te benutten.

De inzet van deze groep mensen is ongekend passievol. Ik verheug me in ieder geval weer op een weekje thuiswerken waarbij er vanochtend rekenen op het programma staat en vanmiddag geschiedenis.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

DirtyBird schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:41:
Ik lees net op NOS dat de talkshow van Patty Brard en Gordon wordt uitgesteld.
Wat ontzettend vervelend nou! :(

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
Het viel mij vorige week en deze week op dat de tht datums op bederfelijke producten ruimer lijken te zijn.

Ik koop vaak voorverpakte, gewassen groenten en meestal gaat de tht datum niet verder dan 2 a 3 dagen, nu is dat 4 a 5 dagen.

Ook bij vla viel het me op, normaal niet langer "houdbaar" dan een ruime week, nu ruim twee weken.

Kan natuurlijk ook zijn dat ze nu sneller door een oude voorraad zijn, maar het was wel opvallend.

[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 23-03-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:20
Omdat ik redelijk dicht bij de Belgische grens woon (1100mtr) kijk en luister ik daar vaak mee. Heel fijn bericht vanochtend op de radio. Deskundigen verwachten deze week de piek in het aantal besmettingen te zien.
Dat zou betekenen dat de Belgen halverwege de crisis zijn. Nu is Nederland geen België, beleid in België is wel strakker dan hier. Alleen supermarkten en apotheken zijn nog open, gewone winkels is alles dicht. Voor de lol ritjes maken met auto of motor staat een fikse bekeuring op. Aan het strand is afgelopen weekend flink opgetreden met bekeuringen.
Dus hun situatie is de onze niet! Maar het geeft de burger wel moed om te weten dat er licht aan het einde van de tunnel is.

Benzineprijs bij eerste BE tankstation; Euro95 = €1,072
De grenzen zijn gesloten, dus daar heb je niks aan! Wel, er zit hier een belgisch tankstation direct tegen de grens aan. Erfgrens = landsgrens. De Belgen zetten hun controle nét op de andere erfgrens neer, waardoor tanken nog juist mogelijk is. De grens = de grens. Nou ja, even de zin voor realiteit niet verliezen. 30 meter opschuiven is geen megagroot probleem. Zeker niet bij dit tankstation dat zeer ruim is opgezet en waar je aan de pomp moet pinnen. Veel afstand tussen de zuilen en er werkt maar 1 zijde van elke zuil. Dicht bij elkaar in de buurt komen zou dus al opzettelijk moeten gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
Via LinkedIn:
Richard Oosterhoff
Richard Oosterhoff
• 3rd+
SVP DSM Operations & Responsible Care at DSM
1d • Edited • 1 day ago
Donating 260’000 bottles of hand sanitizer from our DSM production location Waalwijk in the Netherlands to Dutch hospitals in the fight against the #coronavirus. Within 1 week from request from the Dutch government to large scale production! We had never produced this before. We are happy to make this small contribution to the real heroes in the hospitals. #DoingSomethingMeaningful

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
- Geen files
- Minder vervuiling van auto's
- Minder vervuiling van Vliegtuigen/Boten
- Minder vervuiling van fabrieken
- Hopelijk meer aandacht voor schone energie/milieu
- Hopelijk pakt het negatief uit voor Trump en de herverkiezing
- Hopelijk zien bedrijven/managers in dat thuiswerken OK is en zet dit door in de toekomst
- Hopelijk worden belangrijke beroepen (zorg etc) hierdoor beter beloond
- Hopelijk wordt er aan de corporate greed een einde gebreid (waar blijven alle miljonairs en biljonairs???)
- Hopelijk gaat er meer geld naar wetenschap/research/gezondheidszorg en minder naar wapens/oorlog/terrorisme want nu blijkt wat de echte vijand is
- Hopelijk gaat men (de wereld) stimuleren om meer samen te werken ipv alleen maar zoveel mogelijk geld verdienen
- Hopelijk gaan ze wat doen aan het virus dat flitshandelaren heet

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 23-03-2020 09:59 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

thewizard2006 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:58:
- Geen files
- Minder vervuiling van auto's
- Minder vervuiling van Vliegtuigen/Boten
- Minder vervuiling van fabrieken
- Hopelijk pakt het negatief uit voor Trump en de herverkiezing
- Hopelijk zien bedrijven/managers in dat thuiswerken OK is en zet dit door in de toekomst
- Hopelijk worden belangrijke beroepen (zorg etc) hierdoor beter beloond
- Hopelijk wordt er aan de corporate greed een einde gebreid (waar blijven alle miljonairs en biljonairs???)
- Hopelijk gaat er meer geld naar wetenschap/research/gezondheidszorg en minder naar wapens/oorlog/terrorisme want nu blijkt wat de echte vijand is
- Hopelijk gaat men (de wereld) stimuleren om meer samen te werken ipv alleen maar zoveel mogelijk geld verdienen
- Hopelijk gaan ze wat doen aan het virus dat flitshandelaren heet
Hoop is helaas geen strategie, maar ben het wel met je eens.
Al zou 1% van wat nu wereldwijd wordt uitgegeven aan defensie (of offensie in sommige landen) naar de WHO gaat die er een taak bij krijgt: Het actief proberen te bestrijden van toekomstige uitbraken van ziektes, dan zouden we al in een veel betere positie zitten.

YouTube: The next outbreak? We’re not ready | Bill Gates

Deze video is wel weer helemaal actueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-09 16:17
thewizard2006 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:58:
Waarschijnlijk niet, in onzekere tijden wordt de hand op de knip gehouden. Daarnaast word je geld op dit moment steeds minder waard door de dalende economie en de aankomende recessie.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Pagina: 1 2 3 Laatste