Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Geen zondagsrijders meer op de weg. *O*

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33

Nox

Noxiuz

ShellGhost schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:27:
Geen zondagsrijders meer op de weg. *O*
Ik had er zondag toch veel last van, even met het dak open een stukje rijden (dus niet ergens op een overvol punt in de rij gaan staan voor een stukkie vis). Zelfs een boete gehad van de politie voor te weinig afstand houden. Ik zat toch echt op minimaal 1,5 meter tussen mij en de auto voor me. Niet dat je dat echt gaat nameten met 80km/h, maar toch. Vond het een beetje flauw van de politie.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nox schreef op maandag 23 maart 2020 @ 11:29:
[...]

Ik had er zondag toch veel last van, even met het dak open een stukje rijden (dus niet ergens op een overvol punt in de rij gaan staan voor een stukkie vis). Zelfs een boete gehad van de politie voor te weinig afstand houden. Ik zat toch echt op minimaal 1,5 meter tussen mij en de auto voor me. Niet dat je dat echt gaat nameten met 80km/h, maar toch. Vond het een beetje flauw van de politie.
Ik hoop dat je dit sarcastisch bedoelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:24
Dag 2 op een rij minder besmettingen, ik hoop dat de trend zich voortzet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
DCNY schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:46:
Dag 2 op een rij minder besmettingen, ik hoop dat de trend zich voortzet :)
Nou ja, minder nieuwe besmettingen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

HendrikN schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:49:
[...]

Nou ja, minder nieuwe besmettingen ;)
Nou ja, minder positieve testresultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
Hann1BaL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Nou ja, minder positieve testresultaten ;)
Touche ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:15
Nou ja, toch ook fors minder doden dan de dag ervoor. B-) <- we hebben hier een variant van nodig met een roze bril ofzo.

Maar goed, eerst maar eens zien dat dat een paar dagen zo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik hoop dat zaken zoals dit weekend waarin iedereen op het strand een feestje bouwt, weer roet in het eten gaan gooien in de stats, over ruim een week.

Als de we lijn om kunnen buigen zijn we op de goede weg! Dat zou fijn zijn en hopelijk zien mensen dan ook waar ze het voor doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Hann1BaL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:35:
Ik hoop dat zaken zoals dit weekend waarin iedereen op het strand een feestje bouwt, weer roet in het eten gaan gooien in de stats, over ruim een week.

Als de we lijn om kunnen buigen zijn we op de goede weg! Dat zou fijn zijn en hopelijk zien mensen dan ook waar ze het voor doen.
Ik denk dat het aannemelijker is dat mensen dan denken dat het de goede kant op gaat dus dat ze weer relaxter kunnen worden, dus laat de overheid dat alsjeblieft niet te duidelijk communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Intrepidity schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:42:
[...]

Ik denk dat het aannemelijker is dat mensen dan denken dat het de goede kant op gaat dus dat ze weer relaxter kunnen worden, dus laat de overheid dat alsjeblieft niet te duidelijk communiceren.
Dit is extreem offtopic. Topic gaat over positief nieuws.
Ben bang dat je geen ongelijk hebt. Kan zeker het geval zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ook dit is positief nieuws:

https://nieuws.ah.nl/hesj...ijn-om-afstand-te-houden/

Positief vanuit de AH en positief voor het welzijn van de medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
  • Laatst online: 12-09 10:53
Lensent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:25:

Het zou prettig zijn wanneer medewerkers (en bezoekers) ook mondkapjes gaan dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Lensent schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:25:

Leuk idee maar in de uitvoering denk ik wat lastiger.
Ik was zondag in de lokale jumbo en daar hadden de vakkenvullers netjes handschoenen aan maar vervolgens gaan ze in een groep van 5 naast elkaar vakken vullen waardoor het haast onmogelijk is om bij een groot deel van de schappen te komen zonder afstand te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:25
ledog schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Het zou prettig zijn wanneer medewerkers (en bezoekers) ook mondkapjes gaan dragen.
Om zo het aantal besmetting weer omhoog te stuwen? Dit is het positieve topic toch? Laten we dan vooral geen negatieve zaken voorstellen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ledog
Drardollan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:13:
[...]

Om zo het aantal besmetting weer omhoog te stuwen? Dit is het positieve topic toch? Laten we dan vooral geen negatieve zaken voorstellen.
Om een run op mondkapjes te voorkomen was hier nodig om te vertellen dat een kapje maar beperkt werkt om zelf niet besmet te raken. Dat was de halve waarheid. Vergelijk het verloop van de epidemie in landen als Italie en Nederland zonder mondkapjes met de verspreiding in Aziatische landen als Zuid Korea en Hong Kong. Daar was een volledige Lockdown zoals hier soms niet eens nodig.

En ja, dat is heel positief. Er komen ladingen mondkapjes via (ontwikkelingen)hulp uit Azië naar Nederland. Daar zijn ze namelijk over de ergste uitbraken heen.

We kunnen nu net als in Zuid Korea werk gaan maken met het indammen van het virus door te gaan testen en elkaar en onszelf niet verder te besmetten door het dragen van een mondkapje.

Dan kan de Lock down worden verlicht en kunnen we het leven weer een beetje oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ledog schreef op maandag 23 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Om een run op mondkapjes te voorkomen was hier nodig om te vertellen dat een kapje maar beperkt werkt om zelf niet besmet te raken. Dat was de halve waarheid. Vergelijk het verloop van de epidemie in landen als Italie en Nederland zonder mondkapjes met de verspreiding in Aziatische landen als Zuid Korea en Hong Kong. Daar was een volledige Lockdown zoals hier soms niet eens nodig.

En ja, dat is heel positief. Er komen ladingen mondkapjes via (ontwikkelingen)hulp uit Azië naar Nederland. Daar zijn ze namelijk over de ergste uitbraken heen.

We kunnen nu net als in Zuid Korea werk gaan maken met het indammen van het virus door te gaan testen en elkaar en onszelf niet verder te besmetten door het dragen van een mondkapje.

Dan kan de Lock down worden verlicht en kunnen we het leven weer een beetje oppakken.
Er komen geen ladingen mondkapjes deze kant op. Er is nogal een grote vraag vanuit de zorg en niet alleen in Nederland. We moeten vooral mondkapjes beschikbaar houden waar mensen ze het meest nodig hebben en dat is niet jij en ik in de supermarkt als we de afstanden respecteren, maar bij het zorgpersoneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ledog
Hann1BaL schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Er komen geen ladingen mondkapjes deze kant op. Er is nogal een grote vraag vanuit de zorg en niet alleen in Nederland. We moeten vooral mondkapjes beschikbaar houden waar mensen ze het meest nodig hebben en dat is niet jij en ik in de supermarkt als we de afstanden respecteren, maar bij het zorgpersoneel.
Uiteraard, maar voor de twee miljard Aziaten is de productie aardig op peil. De tekorten in de zorgsector in Europa zijn over een maand wel aangevuld. Dan komen er genoeg voorraden beschikbaar voor iedereen. Een beetje vooruitzien kan geen kwaad lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

ledog schreef op maandag 23 maart 2020 @ 19:51:
[...]

Uiteraard, maar voor de twee miljard Aziaten is de productie aardig op peil. De tekorten in de zorgsector in Europa zijn over een maand wel aangevuld. Dan komen er genoeg voorraden beschikbaar voor iedereen. Een beetje vooruitzien kan geen kwaad lijkt me.
Dit was het goede nieuws topic, dus we gaan helaas weer de verkeerde kant op.
Een maand lijkt snel, als dat zo zou zijn, want de vraag in bijv de VS neemt gigantisch toe, maar in deze crisis is een maand echt een gigantische lange tijd.
Twee weken geleden was er in NL niets meer aan de hand dan: stop even met handen schudden.
Kijk waar we nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

DirtyBird schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:41:
Ik lees net op NOS dat de talkshow van Patty Brard en Gordon wordt uitgesteld.
Nee! :( Hier heb ik mij al twee jaar op verheugd! :(

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Kaasplank schreef op maandag 23 maart 2020 @ 16:44:
Leuk idee maar in de uitvoering denk ik wat lastiger.
Ik was zondag in de lokale jumbo en daar hadden de vakkenvullers netjes handschoenen aan maar vervolgens gaan ze in een groep van 5 naast elkaar vakken vullen waardoor het haast onmogelijk is om bij een groot deel van de schappen te komen zonder afstand te houden.
Daar hebben we communicatie voor uitgevonden. Je kunt dan altijd even vragen of ze iets kunnen 'aangeven' of dat je even iets mag pakken.

Zij moeten ook gewoon hun werk kunnen doen want als de vakken lees zijn gaan klanten ook weer lopen klagen. Voordeel is wel dat als er vijf naast elkaar staan je er in de rest van winkel minder tegen komt. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.ad.nl/dossier...n-bij-symptomen~a3523299/

Wuhan gaat 9 april uit lockdown en verschillende bioscopen gaan weer open.
Dat is goed nieuws al hoop ik wel dat dit geen nieuwe ellende triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lensent schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 09:02:
https://www.ad.nl/dossier...n-bij-symptomen~a3523299/

Wuhan gaat 9 april uit lockdown en verschillende bioscopen gaan weer open.
Dat is goed nieuws al hoop ik wel dat dit geen nieuwe ellende triggert.
Behalve dat het opheffen van de lockdown heel positief is (leven weer opgepakt), zit er nog een positief punt aan. Mocht inderdaad de ellende weer beginnen, dan weten wij hier in Europa wat te doen. Dus welk scenario ook, voor ons is het altijd positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

The Eagle schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:54:
[...]

Nuance: het betreft nog maar 4 dagen per week ipv de standaard 5. -O-
Was het nog 4 dagen en dan helemaal schluss, dan was dat uiteraard een *O* *O* waard geweest.
https://www.ad.nl/show/vr...-slechte-tijden~aa84f3b9/

Toch een einde, met vier afleveringen per week redden ze het niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
AW_Bos schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:20:
[...]

https://www.ad.nl/show/vr...-slechte-tijden~aa84f3b9/

Toch een einde, met vier afleveringen per week redden ze het niet. :P
Was gisteren een beetje half aan het meekijken |:( :P maar stoorde mij steeds dat ze niet aan de anderhalve meter regel voldoen 8)7

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Tinusvolkel schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 10:30:
[...]

Was gisteren een beetje half aan het meekijken |:( :P maar stoorde mij steeds dat ze niet aan de anderhalve meter regel voldoen 8)7
Je went er langzamerhand aan he?
Wel grappig omdat zij twee maanden terug de scenes draaien. Ligt er begin maart nog sneeuw, dan zie je op een zomerse dag in mei dat ze met een sjaal en muts buiten lopen, terwijl ze het wel altijd over de dag hebben van de uitzending. Kijk maar op kranten en telefoondisplay's :p

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Op een duitse site staat een rekenhulp waarmee je kan bepalen hoe lang dat je met je (gehamsterde) pleepapier kan vegen. :+
<edit>
Net op de site van volkskrant gezien _/-\o_
Misschien dat dit ook helpt tegen corona
Knoflook eten
Met een teentje knoflook per dag zou je een infectie met het coronavirus kunnen voorkomen en dat zou zomaar waar kunnen zijn: je stinkt dan zo uit je mond dat anderen automatisch op anderhalve meter afstand blijven

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:44
High Frequency Traders varen wel bij de Corona crisis

/s

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.destentor.nl/...gen-hotel-lumen~a31692b8/

Mooi gebaar, al zou zo dicht overnachten bij je toch al intense werk er ook voor kunnen zorgen dat je niet even kunt 'loskomen' van alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
Lensent schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:11:
https://www.destentor.nl/...gen-hotel-lumen~a31692b8/

Mooi gebaar, al zou zo dicht overnachten bij je toch al intense werk er ook voor kunnen zorgen dat je niet even kunt 'loskomen' van alles.
Het gaat ook om mensen die dubbele diensten draait. Als je 12 uur + werkt, en 8 uur slaap is er toch weinig loskomen van alles. Dan is het zo veel mogelijk slaap krijgen om dan verder te gaan.
En soms help een net andere omgeving juist ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Batavia op 25-03-2020 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mooi gebaar inderdaad. Sowieso kan je voorkomen dat medewerkers in het risicovolle OV moeten of oververmoeid naar huis rijden.

Oostenrijk trouwens van 800+ naar 144 nieuwe besmettingen in de afgelopen 24 uur *O*

[ Voor 27% gewijzigd door Drardollan op 25-03-2020 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Drardollan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:46:
Mooi gebaar inderdaad. Sowieso kan je voorkomen dat medewerkers in het risicovolle OV moeten of oververmoeid naar huis rijden.

Oostenrijk trouwens van 800+ naar 144 nieuwe besmettingen in de afgelopen 24 uur *O*
Mooi, kan ik toch nog in juni naar Oostenrijk op vakantie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Goed nieuws:
https://nos.nl/liveblog/2...esmettingen-neemt-af.html

RIVM: groei coronabesmettingen neemt af
De maatregelen die de Nederlandse overheid heeft genomen om de corona-uitbraak zo goed mogelijk te beheersen hebben ervoor gezorgd dat de groei van de uitbraak afvlakt. Dat zei Jaap van Dissel, directeur van het Centrum voor Infectieziektenbestrijding (CIB) van het RIVM zojuist in een briefing voor de Tweede Kamer. "Er is in ieder geval sprake van een positieve trend", zei hij.

De besmettingsgraad van het coronavirus in Nederland, dus het aantal personen dat een zieke aansteekt, ligt onder of op de één, zei Van Dissel. Tegelijk onderstreepte hij dat het cijfer gebaseerd is op een schatting. Er is nog veel onzekerheid omdat er onvoldoende data beschikbaar zijn. De afvlakking van de uitbraak wordt "wellicht veroorzaakt doordat niet alle gehospitaliseerde patiënten getest worden". Maar volgens Van Dissel is er in ieder geval sprake van een positieve trend.

Het ziet er volgens Van Dissel naar uit dat de maatregelen er toe hebben geleid dat een coronapatiënt het virus niet meer aan minstens twee anderen overdraagt, zoals eerst het geval was. Dat is gunstig, omdat dat volgens Van Dissel betekent dat de intensive care het aantal zeer zieke patiënten aankan. "De exponentiële groei van de uitbraak is daardoor naar alle waarschijnlijkheid tot stilstand gebracht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:50
Hann1BaL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:08:
Goed nieuws:
https://nos.nl/liveblog/2...esmettingen-neemt-af.html

RIVM: groei coronabesmettingen neemt af
De maatregelen die de Nederlandse overheid heeft genomen om de corona-uitbraak zo goed mogelijk te beheersen hebben ervoor gezorgd dat de groei van de uitbraak afvlakt. Dat zei Jaap van Dissel, directeur van het Centrum voor Infectieziektenbestrijding (CIB) van het RIVM zojuist in een briefing voor de Tweede Kamer. "Er is in ieder geval sprake van een positieve trend", zei hij.

De besmettingsgraad van het coronavirus in Nederland, dus het aantal personen dat een zieke aansteekt, ligt onder of op de één, zei Van Dissel. Tegelijk onderstreepte hij dat het cijfer gebaseerd is op een schatting. Er is nog veel onzekerheid omdat er onvoldoende data beschikbaar zijn. De afvlakking van de uitbraak wordt "wellicht veroorzaakt doordat niet alle gehospitaliseerde patiënten getest worden". Maar volgens Van Dissel is er in ieder geval sprake van een positieve trend.

Het ziet er volgens Van Dissel naar uit dat de maatregelen er toe hebben geleid dat een coronapatiënt het virus niet meer aan minstens twee anderen overdraagt, zoals eerst het geval was. Dat is gunstig, omdat dat volgens Van Dissel betekent dat de intensive care het aantal zeer zieke patiënten aankan. "De exponentiële groei van de uitbraak is daardoor naar alle waarschijnlijkheid tot stilstand gebracht."
Is dit niet een beetje te vroeg juichen? Zo lang zijn de maatregelen toch nog niet van kracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 22:33
analogworm schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Is dit niet een beetje te vroeg juichen? Zo lang zijn de maatregelen toch nog niet van kracht?
Morgen werden ze 2 weken geleden aangekondigd. Dus wij zitten bijna op de 14 dagen.

En daarnaast, dat is door het hele land.
De Brabanders (en dat bedoel ik niet negatief!) zitten al iets langer met de maatregelen van het hele land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

analogworm schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:
[...]

De maatregelen zijn er nu 10 dagen en na 7-10 dagen verwachtte men al wel iets te kunnen zien. Dit gaat over de groep van besmettingen.

Er is niet te vroeg gejuicht want er wordt helemaal niet gejuicht. Er is een trend waar te nemen en dat betekent in ieder geval dat het de goede kant op kan gaan.

Dit is het positief nieuws topic, maar offtopic: Het aantal ernstig zieken en potentiele sterfgevallen zullen nog wel toenemen, omdat het gemiddeld bijna een maand duurt voordat men komt te overlijden. Dus die nummers zullen nog wel even doorlopen.

Lekker thuisblijven met zijn allen.
Goede pagina voor advies om wel of niet naar buiten gaan:
http://www.magikhethuisverlaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-09 06:38
Ik woon vlak naast een Brabants ziekenhuis. Waar ik eerdere dagen regelmatig een ambulance hoorde langsrijden, heb ik vandaag nog niets gehoord. Uiteraard een subjectieve en niet onderbouwde waarneming maar in mijn beleving is het een pluspunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
flyingdutchboy schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 13:28:
Ik woon vlak naast een Brabants ziekenhuis. Waar ik eerdere dagen regelmatig een ambulance hoorde langsrijden, heb ik vandaag nog niets gehoord. Uiteraard een subjectieve en niet onderbouwde waarneming maar in mijn beleving is het een pluspunt
Dat is ook conform verwachting, hopelijk onderbouwen de cijfers van gisteren en vandaag deze waarneming!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://interestingengine...virus-infects-human-cells

Al weet ik niet hoe legitimate artikelen afkomstig van InterestingEngineering.com zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Lichte stijging in aantal besmettingen, dat vlakt enigzins af. Maar 20 overledenen vandaag (60 bleken er al eerder te zijn overleden) en aantal ziekenhuisopnames daalt ook al dagen.

Langzaam begint er licht te gloren aan het einde van de tunnel, nu vooral het aantal besmettingen omlaag de komende dagen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
Lichte stijging in aantal besmettingen, dat vlakt enigzins af. Maar 20 overledenen vandaag (60 bleken er al eerder te zijn overleden) en aantal ziekenhuisopnames daalt ook al dagen.

Langzaam begint er licht te gloren aan het einde van de tunnel, nu vooral het aantal besmettingen omlaag de komende dagen graag.
DAt zou ik zo niet zien.. vandaag zijn er wel meer dan 20 overleden, die pas later worden meegeteld.. Je kan pas iets zeggen als je langere tijd minder opnames en de IC bedden stabiel/afname komt.. Dit gaat nog een lange weg worden. (zeker half jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 13:15

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Drardollan schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:53:
Die verschillende manieren van dateren van meldingen maakt het wel wat onoverzichtelijk. Ik volg het onder andere ook via een zelfgemaakt dashboard in Splunk, op basis van de wereldwijde data die John Hopkin's University dagelijks publiceert. En daar heb je alleen de totale meldingen tot nu toe, waarbij je dan wel de dagelijkse delta kan berekenen, maar die houdt natuurlijk geen rekening met meldingen die vertraagd doorkomen.
Dus die grafiekjes van de GGD meldingen in de dagelijkse PDF van het RIVM zien er net wat anders uit daardoor.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, die grafiekjes heb ik al tijden mijn twijfels over. Meetgroep is gewoon veel te klein en teveel onbekende factoren (aantal ongetest met name).

Maar toch positief nieuws: https://www.ad.nl/binnenl...-met-afvalwater~a239ef12/

Eerder toonde het RIVM met dezelfde techniek norovirus, antibioticaresistente bacteriën, poliovirus en mazelenvirus in afvalwater aan. Betekent ook dat men met meerdere soorten testen aan de slag kan. Ik wil voor het goede doel best even met een handschoen mijn wc pot in als dat nodig is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 15:58:
[...]

DAt zou ik zo niet zien.. vandaag zijn er wel meer dan 20 overleden, die pas later worden meegeteld.. Je kan pas iets zeggen als je langere tijd minder opnames en de IC bedden stabiel/afname komt.. Dit gaat nog een lange weg worden. (zeker half jaar)
Foei! Dit is het positieve nieuws topic *O*

Snap wat je zegt, en heb je ook wel gelijk in hoor. Maar als we over de afgelopen zeg week 60 overledenen te laat hebben gemeld hebben dan zal het voor vandaag niet zo zijn dat er ook 60 niet gemeld zijn. Misschien dat de 20 nog naar 25 gaat, maar dan zal je het wel gehad hebben.

Orion84 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Die verschillende manieren van dateren van meldingen maakt het wel wat onoverzichtelijk. Ik volg het onder andere ook via een zelfgemaakt dashboard in Splunk, op basis van de wereldwijde data die John Hopkin's University dagelijks publiceert. En daar heb je alleen de totale meldingen tot nu toe, waarbij je dan wel de dagelijkse delta kan berekenen, maar die houdt natuurlijk geen rekening met meldingen die vertraagd doorkomen.
Dus die grafiekjes van de GGD meldingen in de dagelijkse PDF van het RIVM zien er net wat anders uit daardoor.
Daarom volg ik enkel het RIVM. Niet dat ik denk dat die 100% dekken, maar je kan simpelweg niet 5 bronnen gaan raadplegen. Die van John Hopkins is ook betrouwbaar, net als Worldometers. Maar die gebruiken voor 99% wel de info van het RIVM zover ik weet.

Maar nog steeds is het positief, er is een dalende trend en hopelijk een afvlakking van het aantal nieuwe besmettingen.

The Eagle schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:28:
Mja, die grafiekjes heb ik al tijden mijn twijfels over. Meetgroep is gewoon veel te klein en teveel onbekende factoren (aantal ongetest met name).
Ik wil niet tever van het topic onderwerp af. Maar ik deel je mening, de meetgroep is onbetrouwbaar. Eigenlijk is die overal onbetrouwbaar, geen enkel land meet op dezelfde manier. Het is een kwestie van beschikbaarheid van testen en of er getest wordt.

Het meest betrouwbaar zou het sterftecijfer moeten zijn. Maar ook dat is discutabel. Sommige landen nemen de eerste oorzaak van overlijden (bv. kanker) ondanks dat er ook Corona geconstateerd is.

Ik houd zelf vooral de cijfers van opnames in ziekenhuis en IC in het oog. Dat zijn voor mij de meest betrouwbare cijfers die aangeven hoe het gaat.

[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 25-03-2020 17:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 16:03
Het weer, daar wordt ik blij van. Vanmiddag een Chardonnay in de tuin en nu met een strak getrokken bakkes van het zonnetje op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Op het nieuws een item van ledlicht-fabrikant die een basis-beademingsapparaat binnen korte termijn kan maken. Kijk, dat is goed nieuws. En is het niet voor NL, dan toch ook voor andere landen.

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 17:28:
Betekent ook dat men met meerdere soorten testen aan de slag kan. Ik wil voor het goede doel best even met een handschoen mijn wc pot in als dat nodig is :)
Dit snap ik ff niet? "met meerdere soorten testen aan de slag"? Wat voor "meerdere soorten testen" en wat houdt "aan de slag" in? :o En ik snap al helemaal niet wat voor nut het heeft als jij met je handschoen de WC-pot ingaat?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Duitsland heeft de oplossing gevonden tegen toiletpapierhamsteraars.
Wellicht een idee voor de supermarkten in NL.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTcYe1hKmrlg_bLjDXmi-Ximu_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vMByQHye34dHCHEcCpmJU8tH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kwakzalver
wvexeltweakers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:09:
Op het nieuws een item van ledlicht-fabrikant die een basis-beademingsapparaat binnen korte termijn kan maken. Kijk, dat is goed nieuws. En is het niet voor NL, dan toch ook voor andere landen.
Bedoel je Stogger Wireless lighting?

Dan zijn ze al redelijk ver. Ontworpen dan in samenwerking met Radboud UMC.
  • Not-for-profit
  • Ontwerp wordt een dezer dagen vrijgegeven
  • Noodzakelijk basifuncties.
  • Relatief eenvoudige materialen
  • Eenvoudig te bedienen.
  • Kosten efficient (€370)
  • Nu nog iemand die een iOS app daarvoor schrijft.
https://freebreathing.org
https://vimeo.com/user67974180
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OLW-vO48rvcBoKHcfhHrl1jjAYQ=/f/image/zPEhxEyaLnQ70Os7xq77JblS.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door kwakzalver op 26-03-2020 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

kwakzalver schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 11:13:
Duitsland heeft de oplossing gevonden tegen toiletpapierhamsteraars.
Scheisse :z

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Osiris schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 20:23:
[...]

Dit snap ik ff niet? "met meerdere soorten testen aan de slag"? Wat voor "meerdere soorten testen" en wat houdt "aan de slag" in? :o En ik snap al helemaal niet wat voor nut het heeft als jij met je handschoen de WC-pot ingaat?
Huidige test is een medische, moet dus in een medisch lab, etc. Als jij het spul uit afvalwater kunt halen middels een andere test kun je ook andere testfaciliteiten gebruiken. En dat bijvoorbeeld als voorselectie voor gezinnen/huizen of wijken gebruiken :)

Al was het goede nieuws wel dat vandaag een lab uit Wageningen in het nieuws kwam wat op grote schaal kan testen. Doen normaal gesproken dierlijke virussen, maar omdat corona ook bij dieren voorkomt kunnen ze zonder wezenlijke aanpassingen meteen volle bak aan de slag. Vergroot de huidige capaciteit van 2000 tests per dag met 1500 naar 3500, dus 75% extra capaciteit er ineens bij. Lijkt me een goede zaak :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
The Eagle schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 21:21:
[...]
..
Al was het goede nieuws wel dat vandaag een lab uit Wageningen in het nieuws kwam wat op grote schaal kan testen. Doen normaal gesproken dierlijke virussen, maar omdat corona ook bij dieren voorkomt kunnen ze zonder wezenlijke aanpassingen meteen volle bak aan de slag. Vergroot de huidige capaciteit van 2000 tests per dag met 1500 naar 3500, dus 75% extra capaciteit er ineens bij. Lijkt me een goede zaak :)
Dank! Mooi nieuws.
Bron: https://nos.nl/artikel/23...voor-coronapatienten.html
Het laboratorium van Wageningen Bioveterinary Research (WBVR) kan vanaf maandag dagelijks tot 1500 tests uitvoeren om vast te stellen of een patiënt besmet is door het coronavirus.

[ Voor 13% gewijzigd door kwakzalver op 27-03-2020 09:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Afname luchtvervuiling boven Nederland: https://www.knmi.nl/over-...ervuiling-boven-nederland

Het viel mij ook al op dat het hier de laatste week echt elke dag zonnig is met een heldere lucht, geen wolkje in zicht.

[ Voor 8% gewijzigd door Ainnir op 27-03-2020 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03:11

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Ainnir schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:59:
Afname luchtvervuiling boven Nederland: https://www.knmi.nl/over-...ervuiling-boven-nederland

Het viel mij ook al op dat het hier de laatste week echt elke dag zonnig is met een heldere lucht, geen wolkje in zicht.
Waarschijnlijk hebben die geen directe (of direct relevante) relatie met elkaar als ik het artikel lees.
De satelliet kan niet door wolken heen kijken, maar door het zonnige weer zijn deze week extra veel metingen verricht kunnen worden.
Dus feitelijk hebben twee positieve nieuwtjes: Het is mooi weer en de luchtkwaliteit verbetert ;)

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat ik ook mooi vind om te zien is de strak blauwe lucht zonder "chemtrails" We gaan merken of die alu-hoedjes gelijk hadden of niet :p

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Standeman schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:44:
Wat ik ook mooi vind om te zien is de strak blauwe lucht zonder "chemtrails" We gaan merken of die alu-hoedjes gelijk hadden of niet :p
Ik voel me al een stuk minder slaafs aan Marx opRutten en wil ook weer graag een ronkende V8 rijden ipv zo'n linksche hippie hiebriede bak.
Ook groot voorstander van traditionele rolverdeling opeens.

spoiler:
sorry mods als zulke geintje echt niet mogen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Net op het journaal dat Duitsland mogelijk Nederlandse patiënten gaat opvangen. Ze vangen nu blijkbaar ook al Fransen en Italianen op. Zo kan het blijkbaar ook, niet alleen nationalisme maar toch wat grensoverschrijdende hulp, zie ook de NOS:
Duitsland zegt open te staan voor de opvang van Nederlandse coronapatiënten, zolang dat binnen de mogelijkheden valt. De minister-president van Nordrhein-Westfalen bevestigt berichtgeving dat hierover wordt gesproken met Nederland.

Ik kan geen getallen noemen, zegt minister-president Armin Laschet tegen de NOS. "Ik weet dat de universiteitskliniek in Aken, die structureel met de Universiteit Maastricht verbonden is, spreekt over hoe men kan samenwerken en helpen. Dat moet afgestemd worden met de maatregelen die we zelf nemen. En natuurlijk willen we helpen waar we kunnen, zolang dat naar onze mogelijkheden kan."

De deelstaat neemt binnenkort tien patiënten uit Italië over en vier uit Frankrijk. Het gaat om ernstig zieken.
Nou hebben ze in Duitsland blijkbaar veel meer bedden per inwoneraantal dan in Nederland, maar toch hulde dat ze niet alle bedden vast zelf reserveren voor de verwachte toename in patiënten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05:39

gws24

Thinking is hard!

Eerste 100 extra beademingsmachines van Philips zijn geleverd
bron: https://www.ad.nl/dossier...nen-mooi-nieuws~ab4cbd67/

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Flow schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:11:
Net op het journaal dat Duitsland mogelijk Nederlandse patiënten gaat opvangen. Ze vangen nu blijkbaar ook al Fransen en Italianen op. Zo kan het blijkbaar ook, niet alleen nationalisme maar toch wat grensoverschrijdende hulp, zie ook de NOS:

[...]

Nou hebben ze in Duitsland blijkbaar veel meer bedden per inwoneraantal dan in Nederland, maar toch hulde dat ze niet alle bedden vast zelf reserveren voor de verwachte toename in patiënten.
In alle grensregio's zijn al kaders van samenwerking. Er wordt niet op Den Haag gewacht, en nu is Den Haag beledigd. Er zit wel menig stuk ironie in.

Daarbij, de Duitse capaciteit is onderdeel van vrij strikt beleid. Stukje uitwerking institutioneel-zelfs-constitutioneel geheugen. Hun capaciteit om op te schalen is ook opmerkelijk - vanuit het afzien van loslaten hyperoptimalisatie op zorg als sector. Men heeft daar particuliere zorg, commerciële zorg, men heeft echter veel minder struikelen ten aanzien van ideologische discussies over rol van Overheid bij onderhoud van zaken die alles van samenleving mogelijk maken en aan de gang houden.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Den Haag moet niet zeiken. Dankzij hun jarenlange bezuiniging en privatisering in de zorg zitten ze nu met de gebakken peren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
The Eagle schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 17:04:
Den Haag moet niet zeiken. Dankzij hun jarenlange bezuiniging en privatisering in de zorg zitten ze nu met de gebakken peren.
Dat heeft Den Haag ook alleen maar gedaan omdat 'wij' daar steevast voor gestemd hebben. En maar klappen in de tuin. :z

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-09 19:04
Wat er ook gebeurt. Er zullen straks nog Italianen bestaan: https://www.ed.nl/buitenl...oor-coronavirus~a403ff67/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar ik merk wel dat de luchtkwaliteit drastisch is verbeterd. Ergens hoop ik ook dat nu half Nederland verplicht thuis moet werken en niet meer elke dag in de file staat, meer mensen dit zullen blijven doen, al dan niet op beperkte schaal. Is het meteen minder druk op de wegen met minder luchtvervuiling en zo kan je hopelijk ook het inmiddels een eeuw lange 9/5 schema opbreken. Dat is eigenlijk al minder van deze tijd aan het worden omdat veel banen nu eenmaal bestaan uit een kern van zinvol en nuttig werk, gevuld met vaak geestdodende zaken. Als mensen het werkelijk altijd zo druk zouden hebben op het werk, waarom draaien platformen zoals Twitter, Facebook of nota bene Tweakers dan zo goed op een werkdag? Je zou toch denken dat als het werk niet af kwam, er problemen zouden volgen, maar die lijken meestal uit te blijven. Toch een interessante gedachtegang. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:32:
Maar ik merk wel dat de luchtkwaliteit drastisch is verbeterd. Ergens hoop ik ook dat nu half Nederland verplicht thuis moet werken en niet meer elke dag in de file staat, meer mensen dit zullen blijven doen, al dan niet op beperkte schaal. Is het meteen minder druk op de wegen met minder luchtvervuiling en zo kan je hopelijk ook het inmiddels een eeuw lange 9/5 schema opbreken. Dat is eigenlijk al minder van deze tijd aan het worden omdat veel banen nu eenmaal bestaan uit een kern van zinvol en nuttig werk, gevuld met vaak geestdodende zaken. Als mensen het werkelijk altijd zo druk zouden hebben op het werk, waarom draaien platformen zoals Twitter, Facebook of nota bene Tweakers dan zo goed op een werkdag? Je zou toch denken dat als het werk niet af kwam, er problemen zouden volgen, maar die lijken meestal uit te blijven. Toch een interessante gedachtegang. ;)
Thuiswerk, ik vind het hemels. Maar veel bedrijven zijn er niet klaar voor denken ze. Ik heb een opdrachtgever die prima vanuit huis kan werken, hele dev team werkt thuis. Toch gaat hij er prat op om elke dag, vrijwel als enige, op kantoor te zitten. Zelfs de directie werkt thuis, maar deze PM weigert thuis te werken.

Van mij mag er direct een thuiswerkwet komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:04
dr.lowtune schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Thuiswerk, ik vind het hemels. Maar veel bedrijven zijn er niet klaar voor denken ze. Ik heb een opdrachtgever die prima vanuit huis kan werken, hele dev team werkt thuis. Toch gaat hij er prat op om elke dag, vrijwel als enige, op kantoor te zitten. Zelfs de directie werkt thuis, maar deze PM weigert thuis te werken.

Van mij mag er direct een thuiswerkwet komen :D
Absoluut mee eens, thuiswerken bevalt bij ook prima! In deze tijd van het leerkrachten tekort vind ik ook dat we over moeten naar week waarin de kinderen drie dagen op school zitten en twee dagen thuis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 21:32:
Nouja, net als zoveel dingen in het leven moet je daar denk ik niet teveel over nadenken. Na deze crisis is alles weer als vanouds en er gaat echt helemaal niks veranderen (denk ik). Ja, het is allemaal prima mogelijk, maar dat was het altijd al. Het is gewoon een stukje controle dat bedrijven toch willen houden en helaas gaat dat ten koste van alles en iedereen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Niemand die zich hier druk maakt over het verzetten van de klok :) hopelijk blijft het het zo als het is, vind het wel prima zo.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 16:03
President schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:07:
[...]

Absoluut mee eens, thuiswerken bevalt bij ook prima! In deze tijd van het leerkrachten tekort vind ik ook dat we over moeten naar week waarin de kinderen drie dagen op school zitten en twee dagen thuis!
Zelf geen schoolgaande kinderen? Of zet je ze in de kelder terwijl jij aan het werk bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
D.deJong schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:59:
[...]

Zelf geen schoolgaande kinderen? Of zet je ze in de kelder terwijl jij aan het werk bent?
Huh, het gaat er toch om dat de kinderen wat leren? School is toch geen opvang? Misschien dat er dan inderdaad een vorm van betaalde opvang zal gaan bestaan!

En ik kan dan op die 2 dagen thuiswerken met mijn kinderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
President schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:47:
[...]

En ik kan dan op die 2 dagen thuiswerken met mijn kinderen :)
Hoe werk jij productief thuis terwijl je tegelijkertijd kwaliteits-onderwijs aan je kinderen geeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Osiris schreef op zondag 29 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Hoe werk jij productief thuis terwijl je tegelijkertijd kwaliteits-onderwijs aan je kinderen geeft? :?
Ik maak in de avond of in het weekend instructie filmpjes! Dan gewoon een schema.van 9u tot 10u ben ik voor vragen bereikbaar voor mijn klas, van 10u tot 11u help ik mijn kinderen terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk zijn, etc. Het is even zoeken naar, maar dat is het in meer beroepsgroepen!

Zolang ik mijn 40 uur per week werk en de kinderen de doelen behalen is het toch goed? Daar draait mijn werk immers om, niet om de kinderen opvangen zodat ouders kunnen werken of hun eigen ding kunnen doen?

En de oprichting van een aantal geheel digitale scholen. Kinderen kunnen vanaf elke plek ter wereld lessen volgen, aangezien instructies en lessen opgenomen zijn kunnen ze zelf vakantieweken inplannen! Ideaal

Ik ben daarom echt blij met deze huidige situatie. Collega's die eindelijk met ICT echt aan de gang gaan en meer leren dan ze in de afgelopen jaren hebben gedaan. Dan wordt het thuis werken voor kinderen straks tenminste ook gewoon een realiteit!

[ Voor 23% gewijzigd door President op 29-03-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22
President schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Ik maak in de avond of in het weekend instructie filmpjes! Dan gewoon een schema.van 9u tot 10u ben ik voor vragen bereikbaar voor mijn klas, van 10u tot 11u help ik mijn kinderen terwijl de leerlingen zelfstandig aan het werk zijn, etc. Het is even zoeken naar, maar dat is het in meer beroepsgroepen!

Zolang ik mijn 40 uur per week werk en de kinderen de doelen behalen is het toch goed? Daar draait mijn werk immers om, niet om de kinderen opvangen zodat ouders kunnen werken of hun eigen ding kunnen doen?

Ik ben daarom echt blij met deze huidige situatie. Collega's die eindelijk met ICT echt aan de gang gaan en meer leren dan ze in de afgelopen jaren hebben gedaan. Dan wordt het thuis werken voor kinderen straks tenminste ook gewoon een realiteit!
Ik heb het idee dat de leerkrachten van mijn kinderen nu alleen maar langer/harder bezig zijn. Dat maakt het niet direct een oplossing voor heet leraren tekort.

Natuurlijk is het goed dat ICT middelen worden ingezet waar mogelijk (en de helft ligt bij mij nog steeds plat) maar kinderen samen laten werken is ook een belangrijk deel van leren. En dat mist nu hier echt.
Zeker de 'buitenbeentjes' vallen hierdoor alleen nog harder buiten de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Batavia schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Ik heb het idee dat de leerkrachten van mijn kinderen nu alleen maar langer/harder bezig zijn. Dat maakt het niet direct een oplossing voor heet leraren tekort.

Natuurlijk is het goed dat ICT middelen worden ingezet waar mogelijk (en de helft ligt bij mij nog steeds plat) maar kinderen samen laten werken is ook een belangrijk deel van leren. En dat mist nu hier echt.
Zeker de 'buitenbeentjes' vallen hierdoor alleen nog harder buiten de boot.
O ik werk nu ook echt wel hoor, t is niet dat ik niks doe. Instructie filmpjes, online op Google meet en Hangout om te video bellen, collega's helpen, etc. Maar of ik dat instructie filmpje maak voor 30 kinderen (één klas) of 300 kinderen (10 klassen) maakt niet uit. Van die 30 zijn er bij wijze van 6 die nog extra hulp nodig hebben bij de les maken of het begrijpen, als we dus aanhouden dat 20% nog extra hulp nodig heeft dan zou ik dus voor 30 leerlingen extra hulp 150 kinderen kunnen begeleiden! Uiteraard is dat erg zwart/wit, maar ik wil vooral op zoek gaan naar mogelijkheden aangezien we op deze manier wel wat aan het dreigende tekort kunnen doen die alleen maar zullen toenemen de komende jaren! Daarom vind ik al deze ICT inzet en leren op afstand echt een voordeel van de huidige situatie

En samenwerken; kinderen kunnen prima via Google Hangout elkaar bellen om samen te werken ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door President op 29-03-2020 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Snowdog schreef op zondag 29 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Nouja, net als zoveel dingen in het leven moet je daar denk ik niet teveel over nadenken. Na deze crisis is alles weer als vanouds en er gaat echt helemaal niks veranderen (denk ik). Ja, het is allemaal prima mogelijk, maar dat was het altijd al. Het is gewoon een stukje controle dat bedrijven toch willen houden en helaas gaat dat ten koste van alles en iedereen.
Dit gaat alleen niet over willen, maar veranderende realiteit. Het gaat nog wel even duren en ik heb er een hard hoofd in dat iedereen weer graag de file in gaat nu het alternatief bekend is. Hetzelfde voor het negeren van de looneisen van bijvoorbeeld verplegers. Dat ga je ook absoluut niet meer kunnen negeren. Idem voor de luchtkwaliteit die dramatisch is verbeterd. Gaat ook nog wat worden als het weer instort en opeens mensen weer ziek gaan worden. Dan gaat dat knopje ook wel om.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 12:37

Yucon

*broem*

DaniëlWW2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Dit gaat alleen niet over willen, maar veranderende realiteit. Het gaat nog wel even duren en ik heb er een hard hoofd in dat iedereen weer graag de file in gaat nu het alternatief bekend is. Hetzelfde voor het negeren van de looneisen van bijvoorbeeld verplegers. Dat ga je ook absoluut niet meer kunnen negeren. Idem voor de luchtkwaliteit die dramatisch is verbeterd. Gaat ook nog wat worden als het weer instort en opeens mensen weer ziek gaan worden. Dan gaat dat knopje ook wel om.
Het is ook bekend dat een klein deel minder auto's op de weg files al bijna doet verdwijnen.. het vrijdagochtend effect. Zelfs als niet iedereen massaal thuis gaat werken maar er structureel 10% meer thuisgewerkt gaat worden zijn we er al zo'n beetje. En dat lijkt me ondertussen zeker haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:39
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:42:
[...]

Nouja, als mensen weer ziek zouden worden, dan valt het wat mij betreft nog onder deze crisis, daarna zie ik gewoon weinig veranderingen worden doorgevoerd, maar ik hoop toch dat je gelijk hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Is dit het onderwijs topic?

Positief nieuws: voor de tweede dag op rij een daling van het aantal nieuwe besmettingen in Nederland! Als dit doorzet hadden het RIVM en de overheid gelijk dat de piek afgelopen weekend was en we nu afvlakken. Laten we hopen dat dit doorzet!

[ Voor 82% gewijzigd door Drardollan op 29-03-2020 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Drardollan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:53:

Positief nieuws: voor de tweede dag op rij een daling van het aantal nieuwe besmettingen in Nederland! Als dit doorzet hadden het RIVM en de overheid gelijk dat de piek afgelopen weekend was en we nu afvlakken. Laten we hopen dat dit doorzet!
Dat is goed nieuws, maar het slechte nieuws moet nog komen; Het ziekteverloop is vrij lang. Dat wil zeggen dat de piek in sterfte pas in 3-4 weken gaat plaatsvinden.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
0rbit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 08:42:
[...]

Dat is goed nieuws, maar het slechte nieuws moet nog komen; Het ziekteverloop is vrij lang. Dat wil zeggen dat de piek in sterfte pas in 3-4 weken gaat plaatsvinden.
Aan de sterfte kan je weinig doen, dat is helaas een feit. Ik kijk niet naar de sterftecijfers eigenlijk, omdat ze naar mijn idee niets zeggen en we er ook helemaal niets aan kunnen doen. Het enige belangrijke cijfer naast de besmettingen is het aantal IC bedden wat bezet is, dat moet beheersbaar blijven.

Overigens moet je met de sterftecijfers nog extra opletten als je gaat vergelijken met andere landen. Wij Nederlanders zijn erg geneigd om mensen wat sneller te laten overlijden dan andere landen. Wij zijn vrij nuchter en rationeel, als iemand al ziek is en weinig kans op overleven heeft dan laten wij iemand wat sneller afscheid van het leven nemen dan ze bijvoorbeeld in Italië zouden doen.
Veel van onze overledenen komen gotendeels wel onder de noemer "Corona" in de boeken, wat misschien niet altijd een accuraat beeld geeft.

Maar het aantal doden, dat gaat nog een golf van komen. Helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:43

Agent47

I always close my contracts.

Drardollan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Aan de sterfte kan je weinig doen, dat is helaas een feit. Ik kijk niet naar de sterftecijfers eigenlijk, omdat ze naar mijn idee niets zeggen en we er ook helemaal niets aan kunnen doen. Het enige belangrijke cijfer naast de besmettingen is het aantal IC bedden wat bezet is, dat moet beheersbaar blijven.

Overigens moet je met de sterftecijfers nog extra opletten als je gaat vergelijken met andere landen. Wij Nederlanders zijn erg geneigd om mensen wat sneller te laten overlijden dan andere landen. Wij zijn vrij nuchter en rationeel, als iemand al ziek is en weinig kans op overleven heeft dan laten wij iemand wat sneller afscheid van het leven nemen dan ze bijvoorbeeld in Italië zouden doen.
Veel van onze overledenen komen gotendeels wel onder de noemer "Corona" in de boeken, wat misschien niet altijd een accuraat beeld geeft.

Eindelijk iemand die het begrijpt. Als iemand bij ons 85 is en zelf ook al aangeef het wel prima te vinden dan overlijdt deze persoon. Of als deze persoon al ziekig is en realisitisch wordt gekeken, zegt zo'n persoon vaak zelf: T is goed zo.

Het lastigste is alleen dat de uitvaarten nu niet respectvol gedaan kunnen worden omdat niemand er bij kan zijn ( max 10 man)

In andere landen gooien ze alles op alles , ook qua alle leeftijden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 28-09 12:46
Drardollan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Maar er worden ook mensen niet meegeteld onder de noemer Corona, omdat ze niet getest zijn. https://nos.nl/l/2328666

De enige "echt" betrouwbare cijfers zijn de ziekenhuis/IC opnames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Agent47 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Eindelijk iemand die het begrijpt. Als iemand bij ons 85 is en zelf ook al aangeef het wel prima te vinden dan overlijdt deze persoon. Of als deze persoon al ziekig is en realisitisch wordt gekeken, zegt zo'n persoon vaak zelf: T is goed zo.
Inderdaad, dat is in Nederland vrij normaal en geaccepteerd. We geven dan iemand liever nog een dag om met zijn dierbaren te praten en dan rustig in te slapen.
Het lastigste is alleen dat de uitvaarten nu niet respectvol gedaan kunnen worden omdat niemand er bij kan zijn ( max 10 man)
Klopt, dat is heel triest. Doet geen recht aan een hoop personen. Je zal nog wel een hoop herinneringsvieringen gaan krijgen na deze ellende, maar voor mijn gevoel haal je daarmee toch een stuk respect weg. Het is nogal een verschil of je naar een foto aan het loeren bent of geconfronteerd wordt met een gevulde kist. In mijn ogen is de kist essentieel voor een fatsoenlijk afscheid en afsluiting. Als je rationeel nadenkt weten we heus allemaal dat het niet uitmaakt of je tegen een stuk hout of een foto staat te praten, de overledene krijgt er heus niets meer van mee. Het is puur voor ons eigen gevoel.
In andere landen gooien ze alles op alles , ook qua alle leeftijden.
Inderdaad, waarmee je jezelf uiteindelijk in de problemen brengt als land. Geen enkel land is op zo'n golf voorbereid, niet qua gezondheidszorg en niet qua uitvaarten. Crematoria en begraafplaatsen hebben gewoon een max.

PEBKAC schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:03:
[...]

Maar er worden ook mensen niet meegeteld onder de noemer Corona, omdat ze niet getest zijn. https://nos.nl/l/2328666

De enige "echt" betrouwbare cijfers zijn de ziekenhuis/IC opnames.
Klopt helemaal. Ook om die reden zeggen de sterftecijfers heel weinig.

Ook ziekenhuis en IC opnames zijn niet echt heel betrouwbaar, maar ben het zeker met je eens dat het wel de meest betrouwbare cijfers zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 30-03-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:53:

daling? Die zie ik niet.. nieuwe besmettingen zegt niks, dat is puur afhankelijk van het aantal tests. Het aantal ziekenhuisopnames stijgt toch gewoon.. dat is een veel betere graadmeter..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:24:
[...]

daling? Die zie ik niet.. nieuwe besmettingen zegt niks, dat is puur afhankelijk van het aantal tests. Het aantal ziekenhuisopnames stijgt toch gewoon.. dat is een veel betere graadmeter..
Zoals eerder gezegd, ook dat is niet echt een graadmeter.

Maar buiten dat, dat nieuws is niet positief. En dit is het positieve topic. Als je negatief wil zijn kan je beter naar een negatief topic gaan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Drardollan schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Zoals eerder gezegd, ook dat is niet echt een graadmeter.

Maar buiten dat, dat nieuws is niet positief. En dit is het positieve topic. Als je negatief wil zijn kan je beter naar een negatief topic gaan :Y
Dit. Laten weer wat opbeurende nieuwsberichten delen of lichtpuntjes ten toon spreiden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Absoluut 100% schaamteloze crosspost van een modje. Ik zal mezelf zo verbannen. :+

Deze vorm van Mercedes dominantie kan ik wel weer waarderen. :Y
Minder dan een week hebben ze kennelijk nodig gehad om een massaproductie beademingsapparaat te ontwikkelen dat mensen hopelijk uit de IC kan houden. Ze gaan voor 1000 eenheden per dag aan productie en dat kunnen ze in een week bereiken als de testen met de eerste 100 eenheden nu goed verlopen.
https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/

DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:07:
Absoluut 100% schaamteloze crosspost van een modje. Ik zal mezelf zo verbannen. :+

Deze vorm van Mercedes dominantie kan ik wel weer waarderen. :Y
Minder dan een week hebben ze kennelijk nodig gehad om een massaproductie beademingsapparaat te ontwikkelen dat mensen hopelijk uit de IC kan houden. Ze gaan voor 1000 eenheden per dag aan productie en dat kunnen ze in een week bereiken als de testen met de eerste 100 eenheden nu goed verlopen.
https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/
[Twitter]
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2020"
Toch wat kanttekeningen en vragen:
- dit gaat slechts om CPAP apparaten. Normaal worden die gebruikt bij bijvoorbeeld slaapproblemen. Het Ijn dus geen ventilators voor op de IC.
- waarom is er een bestaand apparaat reverse engineered in plaats van een contracted manufacturer te worden?
- als de lat toch laag wordt gelegd, is er dan geen programma denkbaar om zoveel mogelijk apparaten in te zamelen. Deze zijn in redelijk grote volumes in gebruik zodat het denkbaar zou moeten zijn zelfs zonder degenen te benadelen die daarvan afhankelijk zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rukapul schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Toch wat kanttekeningen en vragen:
- dit gaat slechts om CPAP apparaten. Normaal worden die gebruikt bij bijvoorbeeld slaapproblemen. Het Ijn dus geen ventilators voor op de IC.
- waarom is er een bestaand apparaat reverse engineered in plaats van een contracted manufacturer te worden?
- als de lat toch laag wordt gelegd, is er dan geen programma denkbaar om zoveel mogelijk apparaten in te zamelen. Deze zijn in redelijk grote volumes in gebruik zodat het denkbaar zou moeten zijn zelfs zonder degenen te benadelen die daarvan afhankelijk zijn.
Ja, dat erkent Mercedes zelf ook. Het punt is juist om heel veel mensen van de IC af te houden en dit kan kennelijk ook voor ongeveer 50% van de gevallen met een CPAP apparaat.
Reports from Italy indicate that approximately 50% of patients given CPAP have avoided the need for invasive mechanical ventilation. However, such devices are in short supply in UK hospitals.
Tweede en derde is dat Mercedes op het moment stil ligt en ze hiermee bezig zijn net zoals de andere Formule 1 teams. Als ze een CPAP apparaat in een week kunnen ontwikkelen en ze heel snel kunnen produceren zodat er minder IC waardige ventilators nodig zijn, dan lijkt me dat positief. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-03-2020 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13:12

Deathchant

Don't intend. Do!

Wil dat dan zeggen dat als je milde tot zware verschijnselen hebt, je gewoon thuis "aan de beademing" kan met zo'n CPAP apparaat?
Ik was me al af aan het vragen of deze apparaten niet zouden kunnen helpen. Ik slaap sinds begin februari met zo'n apparaat, niet vanwege corona, maar vanwege slaapapneu en die dingen zijn nog best intelligent; je kunt zelf een bepaalde druk instellen (gemeten in mmH2O) en je kunt ook een uitademingsdruk instellen. Dus stel je hebt de algemene druk van 8mmH2O, dan kun je met de zogenaamde EPR-functie van het apparaat een "offset" instellen. Stel je die bijvoorbeeld in op 4, dan wordt de uitademingsdruk verlaagd naar 4 (of mét 4) waardoor je makkelijker uitademt; CPAP staat namelijk voor CONTINUOUS pressure, dus je ademt ook tegen de druk uit wat voor veel mensen die slaapapneu hebben vaak als vervelend ervaren wordt.
Maar dit is het dan ook, zo'n CPAP kan niet het ritme bepalen wanneer en hoe je in/uitademt. De échte apparaten die nóg intelligenter zijn en elke ademteug analyseert is de BiPAP, de Bi-level pressurized airway passage, die het met zowel in- als uitademing nóg veel beter regelt.

Ik heb wel het vermoeden dat de druk best hoog moet staan voor mensen die beademingshulp igv corona nodig hebben. Ik slaap nu met een druk van 7mmH2O, maar je "went" best snel eraan. In de eerste 3 weken werd ik 's nachts wakker omdat ik het idee had dat het apparaat uitstond. Maar dat was niet zo omdat ik dus al gewend was aan de continue druk met uitademen.

[ Voor 10% gewijzigd door Deathchant op 30-03-2020 15:44 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb al diverse ontwerpen voor beademingsapparatuur voorbij zien komen. Het zijn meestal heel simpele devices die met minimale middelen beademing tot stand brengen. Zo gebruikt Oxford als brein een Arduino Uno. Tja. Waarom niet? :-)

Een arts zei dat ze ongeveer werken zoals dit soort dingen 15 tot 20 jaar geleden werkten; Kortom, meer dan goed genoeg. Beademing is beademing.

Als je in plaats van 1000 stuks "moderne" apparaten 50.000 van deze dingen kunt produceren, dan is dat een hele verbetering.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 13:12

Deathchant

Don't intend. Do!

0rbit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:02:
Een arts zei dat ze ongeveer werken zoals dit soort dingen 15 tot 20 jaar geleden werkten; Kortom, meer dan goed genoeg. Beademing is beademing.
Ik weet niet welke arts dat zei, maar ik kan me zo voorstellen dat iedere patient, naar gelang de ernst van de ziekte, anders beademd moet worden. Een obese persoon heeft doorgaans veel meer druk nodig dan een niet-obese persoon. De een kan niet goed uitademen tegen de luchtstroom in en dan kunnen er centrale apneu's ontstaan. Weer een ander ademt te ondiep in en te diep uit en dan kan er CO2 stapeling plaatsvinden (zoals ademen in een zakje).
Ik noem maar wat dingen die zouden kunnen, om aan te geven dat iedere patient anders is. Dus "beademing is beademing" kan misschien wel grotendeels kloppen, maar of die kreet toepasbaar is op iedereen en dus zeggen dat "een simpel apparaat" voor de massa zou kunnen werken hoeft niet perse te gelden. Het is zeker hoopgevend en als die dingen echt goed ingezet kunnen worden om zo de druk in het ziekenhuis te verlagen door al preventief zelf aan de beademing te liggen met zo'n apparaat, I'm all for it.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:44
M’n oudste dochter helpt met stofzuigen en m’n jongste zingt kerstliedjes. Nog niet helemaal zeker of dat laatste positief is maar de vloer is nog nooit zo schoon geweest na een dag ‘thuiswerken’ :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Door het gebrek aan reistijd merk ik wel dat ik opeens veel meer tijd over heb.

Lekker knutselen in huis, even een rondje wandelen, dingen opruimen en de administratie op orde brengen. Denk dat ik als alles weer normaal wordt, toch even om tafel ga om van 40 naar 32 te gaan qua uren.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lensent
https://nos.nl/artikel/23...irect-antwoord-geven.html

Knap en zeer waardevol!
Je bent in NL zo van de ene naar de andere kant dus top dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
0rbit schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:02:
Ik heb al diverse ontwerpen voor beademingsapparatuur voorbij zien komen. Het zijn meestal heel simpele devices die met minimale middelen beademing tot stand brengen. Zo gebruikt Oxford als brein een Arduino Uno. Tja. Waarom niet? :-)

Als je in plaats van 1000 stuks "moderne" apparaten 50.000 van deze dingen kunt produceren, dan is dat een hele verbetering.
een infostukje met specs voor een beademingsapparaat:

Specifications for a simple open source mechanical ventilator
Julian Botta, Johns Hopkins Emergency Medicine Resident PGY-3

En wat opensource bronnen in 1 site:
Open Source COVID-19 Emergency Supplies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
@kwakzalver Je linkt 2x naar dezelfde URL. Hoewel de titel en de auteur overeen komen met beide linkjes, vind ik 't persoonlijk verwarrend. Had voor één document één linkje verwacht ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 30-09 22:52
https://www.nu.nl/279957/...nde-handgel-van-bier.html

Hoe je er ook naar kijkt, positief nieuws.

:+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 18:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:43

Agent47

I always close my contracts.

Jeroenneman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:50:
Door het gebrek aan reistijd merk ik wel dat ik opeens veel meer tijd over heb.

Lekker knutselen in huis, even een rondje wandelen, dingen opruimen en de administratie op orde brengen. Denk dat ik als alles weer normaal wordt, toch even om tafel ga om van 40 naar 32 te gaan qua uren.
Die 8 uur verschil merk je hoor! Kan je toch net even je huis dweilen, stofzuigen etc.
Mentaal ook een stuk fijner. Mijn voorkeur gaat naar 4x9. :*)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Pagina: 1 2 3 Laatste