@alexbl69 @thewizard2006 @Cartman! Volgens mij is het in dit topic al veelvuldig besproken. Recht hebben op je geld en je recht krijgen/halen zijn twee verschillende dingen. Bovendien is het niet eens zo zeker óf je wel bij voorbaat al 100% zeker kan zijn dat een rechter je in het gelijk zou stellen (een volledige refund binnen twee weken). Ook heb je mijns inziens niet zoveel aan die rechtsbijstand, die gaan echt niet voor je door het vuur voor een schamel tariefje. Jullie lijken hier tamelijk naïef in te staan en blijven een beetje in cirkeltjes draaien volgens mij 
Even een paar quotes van mezelf:
Al met al is het allemaal niet chique en soms ronduit stuitend. Zeker de 'bijzondere' gevallen, denk aan ouderen die een vakantie hadden geboekt, groepen die een huisje hebben gehuurd, enzovoorts. Over het algemeen verdient de reisbranche wat mij betreft dan ook zeker niet de schoonheidsprijs. Alleen probeer ik wel realistisch te blijven m.b.t. de mogelijkheden en kansen v.w.b. een eventuele creditering. Maar niet geschoten is altijd mis, dus uiteraard kun je het proberen bij je reisorganisatie.
Wij hebben overigens nog steeds geen voucher ontvangen maar of ik hem nu vandaag of over twee weken krijg maakt ook niet zo heel veel uit. Tenminste, als de reisorganisatie in die tussentijd nog bestaat
Had enkele weken geleden telefonisch al wel gevraagd naar eventuele creditering, maar met de dame aan de lijn had een dergelijk gesprek of discussie sowieso geen zin. Dus ook als ik het nogmaals zou vragen verwacht ik daar in ieder geval niet al te veel van. Dan maar hopen dat er volgend jaar april/mei weer 'gewoon' gereisd kan worden tegen enigszins redelijke tarieven...
Even een paar quotes van mezelf:
remzor schreef op maandag 6 april 2020 @ 17:55:
Ze kúnnen simpelweg niet binnen 2 weken terug betalen zeggen ze, als is het mijn recht. M.a.w. zou dat dus een heel gesteggel gaan worden, met volgens mij alleen maar verliezers. Want ga je recht maar eens halen...
remzor schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:11:
Zoals ik al eerder hier aangaf, en we kunnen er lang en kort over lullen: recht hebben is anders dan je recht krijgen. Wat wil je doen? Gaan procederen? De hele branche rekt tijd, de rechtbanken op zijn gat, je gaat er nooit als winnaar uit komen. Helaas, maar het zij zo. Naar het desbetreffende hoofdkantoor afreizen (gewapend en wel) lijkt me ook geen goed idee.
Tuurlijk hebben we recht op geld terug volgens de letter van de wet. Maar niemand hier - of laat ik zeggen - bijna niemand hier, zal het krijgen. En al zeker niet binnen 14 dagen. Overigens sluit ik ook niet uit dat een rechter zich aan zou kunnen sluiten bij het standpunt dat het niet redelijk is dit binnen 14 dagen te verwachten.
Het is voor iedereen volgens mij dan ook wel duidelijk dat het niet gemakkelijk - oftewel praktisch onmogelijk - is om je geld (snel) terug te krijgen. Ook van die rechtsbijstandsverzekeringen hoef je niet zoveel te verwachten.remzor schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:40:
Mijn punt is dat als je al denkt te kunnen gaan procederen en je geld terug wilt, dit wel eens heel lang kan gaan duren. Daar moet je zin in hebben, bereid je daar dus op voor.
En oh ja, de advocaten die voor de verschillende rechtsbijstandsvezekeringen een case moeten oppakken voor een willekeurige klant, krijgen daar in de regel veel te weinig tijd voor. Er wordt veel geschoven met de caseload en er wordt veel uitbesteed. Ik zou daar dus niet (per definitie al) teveel van verwachten.
Al met al is het allemaal niet chique en soms ronduit stuitend. Zeker de 'bijzondere' gevallen, denk aan ouderen die een vakantie hadden geboekt, groepen die een huisje hebben gehuurd, enzovoorts. Over het algemeen verdient de reisbranche wat mij betreft dan ook zeker niet de schoonheidsprijs. Alleen probeer ik wel realistisch te blijven m.b.t. de mogelijkheden en kansen v.w.b. een eventuele creditering. Maar niet geschoten is altijd mis, dus uiteraard kun je het proberen bij je reisorganisatie.
Wij hebben overigens nog steeds geen voucher ontvangen maar of ik hem nu vandaag of over twee weken krijg maakt ook niet zo heel veel uit. Tenminste, als de reisorganisatie in die tussentijd nog bestaat