Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:29
MagniArtistique schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:58:
Vandaag geboekt voor Mallorca (25-08) in de hoop dat we dan allemaal ingeënt zijn en alles weer open kan. Ergens gok ik erop dat dat land wel open moet omdat t anders failliet gaat maar we gaan t zien.

Tui is iig lekker vaag over wat je wel/niet moet afsluiten om je geld terug te krijgen mochten ze de reis annuleren.
Heb ook al wel een onderkomen geboekt, maar wel met de mogelijk om tot 10 dagen voor vertrek te annuleren.

Hoef 'alleen' nog maar de vluchten te boeken op het moment dat we zeker weten dat we kunnen gaan. Hoewel het aanbod van vluchten nog niet bijster groot is, vermoed dat lang nog niet alle vluchten al in het systeem zitten.

Verwacht maar niet al te veel coulance van de kant van TUI. Wat ik het meest hoor is dat organisaties de mogelijkheid bieden om - indien de reis niet door kan gaan - de reis te verplaatsen naar een later tijdstip. Indien nodig met bijbetaling uiteraard. En zij (of de overheid) bepalen of de reis doorgaat of niet. Het feit dat het een beperkte vakantie is door allerhande restricties op de plaats van bestemming is voor hun geen grond voor annulering.

Maar ja, dat zou de reiziger inmiddels zelf ook wel moeten weten :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Hier ook m'n tickets geboekt naar Italië voor een lang weekend, midden juni. Blijft spannend, maar de tickets kunnen kosteloos gewijzigd worden van datum.

Stel de quarantaine plicht komt, geldt dan nog steeds na 5 dagen testen en als je negatief bent mag je eruit?

Wat ik mij ook afvroeg. Ze gaan kijken naar hoog risico gebieden. Nou ken ik een stel dat naar Dubai gaat, waar 50% al 2x is gevaccineerd en nog zo'n 1500 besmettingen zijn dagelijks. En een stel dat naar Israël gaat, dat spreekt ook voor zich.

Blijven die gebieden hoog risico, omdat ze buiten de EU zitten. Of gaan ze nu echt komende zomer kijken naar het aantal besmettingen en gezette vaccinaties?

[ Voor 43% gewijzigd door Pukson op 04-05-2021 10:02 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:37
Pukson schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:58:
Wat ik mij ook afvroeg. Ze gaan kijken naar hoog risico gebieden. Nou ken ik een stel dat naar Dubai gaat, waar 50% al 2x is gevaccineerd en nog zo'n 1500 besmettingen zijn dagelijks. En een stel dat naar Israël gaat, dat spreekt ook voor zich.

Blijven die gebieden hoog risico, omdat ze buiten de EU zitten. Of gaan ze nu echt komende zomer kijken naar het aantal besmettingen en gezette vaccinaties?
Daar lijkt niks over bekend. Er is geen transparante 'rekenformule' bekend waarop BuZa dat baseert (welke variabelen zwaar wegen). Maar ik kan me goed voorstellen dat reisadviezen allereerst gefocust zullen worden op de EU landen.

Ik kan me herinneren dat vorig jaar ook Turkije (ondanks lage/ vergelijkbare cijfers) gewoon het hele zomerseizoen op oranje bleef staan. Terwijl dat normaal gesproken een populaire all-inclusive zomerbestemming is.

Hier zie je wel het proces beschreven van hoe zo'n reisadvies tot stand komt: https://www.nederlandwere...dt-een-reisadvies-gemaakt

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezborger op 04-05-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Cheezborger schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:14:
Wij hebben onze coronavoucher bij Sunweb toch omgezet naar een reis naar Rhodos. Vertrek is 24 juni (als het door gaat). Uiteraard weten we dat het zo kan zijn dat er een negatief reisadvies van kracht blijft. Maar dan krijgen we ons geld binnen 14 dagen terug i.p.v. eind september (looptijd van de voucher). Dus mocht het niet doorgaan, dan hebben we in ieder geval ons geld sneller terug.

Daarnaast hoeven we pas 2 weken voor vertrek het volledige bedrag over te maken. Die flexibiliteit gaf de doorslag. We hadden geen zin om 6 weken voor vertrek te betalen (normale voorwaarden).

Nu afwachten wat het reisadvies gaat doen de komende weken. :D
Morgen komt er tijdens de persconferentie meer informatie over het reisadvies. Naar alle verwachting zal het algehele negatieve reisadvies dat nu geldt t/m 15 mei niet doorgezet worden, en zullen landen op individuele basis beoordeeld worden en evt. richting geel/groen gaan. Dat is goed nieuws!
Portugal, IJsland en de Spaanse en Griekse eilanden schijnen grote kanshebbers te zijn om als eerste in aanmerking te komen voor een versoepeld reisadvies. :)
Het reisadvies om niet naar het buitenland af te reizen vervalt per 15 mei, melden Haagse bronnen maandag aan NU.nl. Het ministerie van Buitenlandse Zaken gaat het reisadvies per land of regio beoordelen. Portugal, IJsland en de Spaanse en Griekse eilanden komen vooralsnog in aanmerking voor een geel of groen advies, bevestigen meerdere ingewijden, waardoor vakanties naar die landen vanaf dat moment mogelijk zijn.
Link: https://www.nu.nl/coronav...gelijk-deze-maand-al.html

[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 10-05-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 17:04
Heb inmiddels een bericht ontvangen van Sunweb dat mijn voucher "uitgegeven" op 31 mei (eigenlijk 8 april) tussen 24 en 31 mei wordt uitbetaald. Geen uitstel of smoesjes meer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Cheezborger schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Morgen komt er tijdens de persconferentie meer informatie over het reisadvies. Naar alle verwachting zal het algehele negatieve reisadvies dat nu geldt t/m 15 mei niet doorgezet worden, en zullen landen op individuele basis beoordeeld worden en evt. richting geel/groen gaan. Dat is goed nieuws!
Portugal, IJsland en de Spaanse en Griekse eilanden schijnen grote kanshebbers te zijn om als eerste in aanmerking te komen voor een versoepeld reisadvies. :)

[...]

Link: https://www.nu.nl/coronav...gelijk-deze-maand-al.html
Egypte ook graag! Hoef ik mijn huwelijksreis niet om te boeken *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

crimby schreef op maandag 10 mei 2021 @ 18:11:
[...]
Egypte ook graag! Hoef ik mijn huwelijksreis niet om te boeken *O*
Non-EU landen zou ik niet binnenkort verwachten op de lijst, maar zullen het zien.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:04
leuk dat 'wij' die landen geel of groen maken, maar als die landen NL nog steeds als rood zien kun je na aankomst in 2 weken quarantaine ... Denk dat er met man en macht gewerkt wordt aan een strategie om de zomervakantie weer mogelijk te maken, met name voor de zuidelijke landen is dat een erg grote inkomstenbron.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bockelaar schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:57:
leuk dat 'wij' die landen geel of groen maken, maar als die landen NL nog steeds als rood zien kun je na aankomst in 2 weken quarantaine ... Denk dat er met man en macht gewerkt wordt aan een strategie om de zomervakantie weer mogelijk te maken, met name voor de zuidelijke landen is dat een erg grote inkomstenbron.
Als andere landen NL op rood hebben staan, zijn die landen al automatisch oranje voor NL, dus die situatie gaat niet voorkomen vermoed ik.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:09:
[...]

Als andere landen NL op rood hebben staan, zijn die landen al automatisch oranje voor NL, dus die situatie gaat niet voorkomen vermoed ik.
Maar dat oranje heeft dan verder weinig impact toch? Alleen de aankomst op bestemming is belemmerd, maar verder zijn er geen negatieve gevolgen voor terugkomst. Voor Thailand bijvoorbeeld, al een hele tijd:
Wilt u Nederland inreizen vanuit Thailand? Dan hoeft u geen negatieve COVID-19-testuitslag én geen negatieve sneltest uitslag te hebben als u reist per vliegtuig of schip. Na een verblijf in Thailand hoeft u bij terugkeer in Nederland niet in thuisquarantaine te gaan. Er is geen verhoogd risico op toename van coronabesmettingen vanuit dit land voor Nederland.
https://www.nederlandwere...hailand/reizen/reisadvies
Andersom, als een veilig land z'n deuren open doet voor Nederland zonder verdere maatregelen (quarantaine, testen, etc.) dan is het binnen no-time geen veilig land meer. De eis (voor code geel, zoals ik uit jouw post begrijp) dat landen open moeten zijn voor Nederlanders (in de huidige situatie waarbij Nederland veel besmettingen heeft) is niet verenigbaar met een veilige vakantiebestemming (als in een waar geen tot weinig besmettingen zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:18:
[...]
Maar dat oranje heeft dan verder weinig impact toch? Alleen de aankomst op bestemming is belemmerd, maar verder zijn er geen negatieve gevolgen voor terugkomst. Voor Thailand bijvoorbeeld, al een hele tijd:

[...]
Andersom, als een veilig land z'n deuren open doet voor Nederland zonder verdere maatregelen (quarantaine, testen, etc.) dan is het binnen no-time geen veilig land meer. De eis (voor code geel, zoals ik uit jouw post begrijp) dat landen open moeten zijn voor Nederlanders (in de huidige situatie waarbij Nederland veel besmettingen heeft) is niet verenigbaar met een veilige vakantiebestemming (als in een waar geen tot weinig besmettingen zijn).
Kleurcodes:
https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode

Al die eigen ideeën en invulling van mensen over wat een kleurcode kan betekenen maken het alleen verwarrender.

De kleuren kunnen op zowel op restricties op in- als uitreizen zijn gebaseerd.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2021 20:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:20:
[...]

Kleurcodes:
https://www.nederlandwere...en-hebben-welke-kleurcode

Al die eigen ideeën en invulling van mensen over wat een kleurcode kan betekenen maken het alleen verwarrender.
Die eigen invulling komt omdat het allemaal slechts adviezen zijn. Maar goed, ik bijt. Oranje betekent:
Reis alleen als dat moet. Er zijn gezondheids- en veiligheidsrisico's, een inreisverbod en/of quarantaineverplichting.
Dat klinkt als een gebod, maar het is slechts een advies zonder consequenties (vanuit onze overheid dan, het advies is natuurlijk niet voor niets).

Overigens kan het ook anders, bij de westerburen bijvoorbeeld:
A £5,000 fine for anyone in England trying to travel abroad without good reason is due to come into force next week as part of new coronavirus laws.
https://www.bbc.com/news/uk-56493002

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verwijderd1 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:25:
[...]
Die eigen invulling komt omdat het allemaal slechts adviezen zijn. Maar goed, ik bijt. Oranje betekent:

[...]
Dat klinkt als een gebod, maar het is slechts een advies zonder consequenties (vanuit onze overheid dan, het advies is natuurlijk niet voor niets).

Overigens kan het ook anders, bij de westerburen bijvoorbeeld:
[...]
Het is ook geen gebod, je kan best naar allerlei plekken toe, je hebt alleen geen dekking voor Covid vanuit je reisverzekering etc, en je moet mogelijk in quarantaine op de heen- en/of terugreis.

Er staat ook nergens dat het verboden is om te reizen.
Het heet nota bene de pagina voor reisadvies.
Reisadviezen
Vul het land waar u naar toe wilt reizen in op de pagina Reisadviezen om het reisadvies van dat land te bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 10-05-2021 20:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 10 mei 2021 @ 20:27:
[...]

Het is ook geen gebod, je kan best naar allerlei plekken toe, je hebt alleen geen dekking voor Covid vanuit je reisverzekering etc, en je moet mogelijk in quarantaine op de heen- en/of terugreis.

Er staat ook nergens dat het verboden is om te reizen.
Ik vind die kleurcodes daarom (rond Covid) nogal nutteloos. Uiteindelijk bepaalt het buitenland of ze Nederlanders (gezien de situatie in Nederland) toe willen laten en onder welke voorwaarden.

Dan zijn er eigenlijk twee opties die allebei leiden tot oranje (of hoger). Ofwel laat het buitenland geen Nederlanders toe waarmee ze (zoals je al zegt) automatisch oranje worden. Ofwel laat het buitenland wel (zonder voorwaarden) Nederlanders toe wat zo'n onverantwoord beleid is dat ze daarmee automatisch een oranje label krijgen (bijvoorbeeld Mexico).

Mijn conclusie zou dan ook zijn dat we pas weer kunnen reizen (zonder quarantaines, testen of vaccinatiebewijzen) nadat we het virus in eigen land onder controle hebben. Of misschien dat we op een gegeven moment toch wel weer vrij binnen Europa kunnen reizen met de gedachte dat er overal veel besmettingen zijn (en je als vakantieganger uit Spanje dus geen hoger risico vormt dan de gemiddelde thuisblijver). Maar goed, er is natuurlijk altijd de angst voor mutaties waardoor men daar terughoudend in zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Parody schreef op donderdag 29 april 2021 @ 15:15:
[...]

... Maar goed, ze gaan binnenkort uitbetalen. Even zien of ze woord houden.
En ja, ze hebben netjes binnen de gestelde termijn uitbetaald. Da's dan weer een plusje. Duurt even, maar je krijgt iig je geld terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Vandaag toch maar Lissabon geboekt voor september. Er zit al een kleine stijgende lijn in de laatste weken waar het om prijzen gaat, dus ik heb de gok genomen. Mede met in het achterhoofd dat Portugal een gelijkwaardige vaccinatiesnelheid heeft als Nederland. Daarnaast bestaat de kans dat Portugal naar geel gaat, wat de prijs waarschijnlijk wel verhoogd. Gezien het over 4 maanden is verwacht ik dat ik tegen die tijd ook wel gevaccineerd ben.

Geboekt via TUI, ik vraag mij af of er een annuleringsverzekering is die covid risico's afdekt. Als we 10 dagen in quarantaine moeten dan is het natuurlijk niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Vakantie naar Portugal of Spaans of Grieks eiland kan mogelijk deze maand al https://www.nu.nl/coronav...gelijk-deze-maand-al.html (via @NUnl)

Gaat de goede kant op. Met een vaccinatieprogramma zoals dat van de VS kan het toch niet bijna anders dan dat het op geel of groen gaat. Even afwachten ook wat de travel ban doet (zal komende weken ergens wel blijken).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Ik vind het lastig wat nu slim is om te doen. Boeken? Afwachten? Aan de ene kant lees je dat prijzen hard aan het stijgen zijn, aan de andere kant is er nog zo veel onzeker. Straks moet je weer een negatieve PCR test laten zien omdat je niet op tijd een vaccin hebt gehad. Vorig jaar hebben meerdere mensen hun vliegtuig gemist omdat de uitslag van de test te laat kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
TommyGun schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 01:29:
Vakantie naar Portugal of Spaans of Grieks eiland kan mogelijk deze maand al https://www.nu.nl/coronav...gelijk-deze-maand-al.html (via @NUnl)
Maar wat eist het land daar? Nederland kan het wel op geel zetten maar je hebt nog wel met de regels daar te maken. Dat maakt het reizen weer lastig. Ik blijf zelf deze zomer in Nederland. Er is teveel onzekerheid en als er ineens wat gebeurt (kans lijkt me wel kleiner t.o.v. vorig jaar) dan kan je nog thuiskomen. 2022 zal het wel normaler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Voor wat ik van vinden geldt er nog steeds een quarantaineverplichting voor reizigers uit Nederland voor Portugal. Daarentegen wordt gezegd dat Portugal waarschijnlijk zaterdag naar geel gaat. Dat maakt het er niet makkelijker op voor boekers, een partij als TUI annuleert code oranje, nu laten ze de reis dus doorgaan en kan je voor een weekje quarantaine naar Portugal vliegen.

Ik heb nog bedenktijd, ik ga TUI eens bellen om na te gaan hoe hiermee wordt omgesprongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

codex schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:07:
Voor wat ik van vinden geldt er nog steeds een quarantaineverplichting voor reizigers uit Nederland voor Portugal. Daarentegen wordt gezegd dat Portugal waarschijnlijk zaterdag naar geel gaat. Dat maakt het er niet makkelijker op voor boekers, een partij als TUI annuleert code oranje, nu laten ze de reis dus doorgaan en kan je voor een weekje quarantaine naar Portugal vliegen.

Ik heb nog bedenktijd, ik ga TUI eens bellen om na te gaan hoe hiermee wordt omgesprongen.
Geel vanuit het Nederlands reisadvies betekent per definitie dat je dan in Portugal niet in quarantaine hoeft.

Dus tenzij ze de al jarenlang geldende definities veranderen is dat niet zo.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 13-05-2021 09:32 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:51
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:17:
Ik vind het lastig wat nu slim is om te doen. Boeken? Afwachten? Aan de ene kant lees je dat prijzen hard aan het stijgen zijn, aan de andere kant is er nog zo veel onzeker. Straks moet je weer een negatieve PCR test laten zien omdat je niet op tijd een vaccin hebt gehad. Vorig jaar hebben meerdere mensen hun vliegtuig gemist omdat de uitslag van de test te laat kwam.
Je hoeft niet te gan vliegen hoor… genoeg mooie reizen van vakanties die je met de auto kan doen ;)

Wij hebben in ieder geval Italië geboekt voor begin augustus. Mogen omboeken en bij een oranje reisadvies geld terug. Ik verwacht dat we ‘gewoon’ kunnen gaan, eventueel met een negatieve testuitslag. Al zou niet alles open zijn, so be it. Lekker eten, wandelen, naar het meer (Lago Maggiore), stedentripjes, etc. Genoeg te doen is mijn inschatting.
Afgelopen zomer kon je ook vrijwel overal naartoe, te veel landen en bedrijven zijn er ook van afhankelijk dus ik ben niet zo bang dat dit niet kan.
Een vliegreis vind ik net iets te onzeker en bovendien genieten wij net zo veel van bestemmingen in Italië die dus prima met de auto te doen zijn :)
Ik verwacht dat de prijzen inderdaad zullen stijgen naar veel bestemmingen als straks blijkt dat heel NL (en heel Europa) gewoon weer op vakantie kunnen en willen. Althans, binnen Europa dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik denk dat heel veel Nederlanders die nu komende tijd een vakantie gaan boeken in het buitenland wel eens zeer teleurgesteld kunnen terugkomen.

Je gaat de komende weken de volle mep (en meer!) betalen voor je zomervakantie, maar no way dat deze komende zomervakanties het genot gaan geven voor de volle mep (en meer!) die je er aan uit gaat geven.
Onder andere door de nog steeds geldende covid maatregelen.

kort gezegd; je betaald zo'n 120/140% van de normale prijs met zo'n 70% genot van pre-covid (dus zomer 2019 en eerder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat mensen dat wel overhebben voor het gevoel dat ze terug een normaal leven hebben. En je lijkt te denken dat dat makkelijke winst is voor de toeristische sector, maar je vergeet voor het gemak even dat honderdduizenden mensen maanden aan een stuk niks aan inkomsten hebben gehad.

De marges in de sector zijn (voor de luchtvaart op z'n minst) minimaal. Reizigers vinden alles te duur, maar als bedrijf heb je een gezonde marge nodig om te kunnen investeren, service te bieden en schokken op te vangen (al kan zelfs een pandemie een gezond bedrijf kopje onder doen gaan).

[ Voor 72% gewijzigd door Borromini op 13-05-2021 10:06 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 10:04:
En je lijkt te denken dat dat makkelijke winst is voor de toeristische sector
in z'n geheel niet. Zelf werkzaam in de branche waar jij het over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

_Bailey_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:56:
ik denk dat heel veel Nederlanders die nu komende tijd een vakantie gaan boeken in het buitenland wel eens zeer teleurgesteld kunnen terugkomen.

Je gaat de komende weken de volle mep (en meer!) betalen voor je zomervakantie, maar no way dat deze komende zomervakanties het genot gaan geven voor de volle mep (en meer!) die je er aan uit gaat geven.

kort gezegd; je betaald zo'n 120/140% van de normale prijs met zo'n 70% genot van pre-covid (dus zomer 2019 en eerder)
Hanger er een beetje vanaf hoe je je vakantie invult. Ik gok toch echt dat ik mijn bergwandelingen gewoon kan maken. Wellicht zonder terrasje op zijn tijd, maar we hebben wel vaker tochten zonder horeca onderweg. Dus niet doorslaggevend.

En voor sommige is 120% van de prijs 70% meer dan waard.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat het opbod waarin de sector zat ook wel gevoelig zal minderen tot ze helemaal hersteld is. Alvast bij de luchtvaartmaatschappijen zag je stelselmatig de prijzen omhoog gaan (bestaande tarieven die duurder werden etc.).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

YakuzA schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:31:
[...]

Geel vanuit het Nederlands reisadvies betekent per definitie dat je dan in Portugal niet in quarantaine hoeft.

Weet je dat zeker?

Ik had namelijk begrepen dat dat juist niet zo is. Nederland kan een land als veilig bestempelen maar dat land hoeft niet perse Nederland op veilig te zetten.

Het zou logisch zijn als de twee desbetreffende landen dan in overleg gaan met elkaar en gezamenlijk besluiten om de kleurcodering/reisadvies aan te passen maar dat hoeft niet zo te zijn en dat is in het verleden vaak ook niet gebeurt.

Kortom. Je moet niet alleen kijken naar wat Nederland voor reisadvies geeft over Portugal maar ook wat Portugal zegt over inkomende reizigers uit Nederland.

Je hebt best kans dat je daar anders gewoon in quarantaine moet. Fijen vacantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Indoubt schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Weet je dat zeker?

Ik had namelijk begrepen dat dat juist niet zo is. Nederland kan een land als veilig bestempelen maar dat land hoeft niet perse Nederland op veilig te zetten.

Het zou logisch zijn als de twee desbetreffende landen dan in overleg gaan met elkaar en gezamenlijk besluiten om de kleurcodering/reisadvies aan te passen maar dat hoeft niet zo te zijn en dat is in het verleden vaak ook niet gebeurt.

Kortom. Je moet niet alleen kijken naar wat Nederland voor reisadvies geeft over Portugal maar ook wat Portugal zegt over inkomende reizigers uit Nederland.

Je hebt best kans dat je daar anders gewoon in quarantaine moet. Fijen vacantie :+
Als je even omhoog scrollt kun je het allemaal doorlezen:
Verwijderd1 in "Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen"

Zodra je vanuit NL daar in quarantaine moet of andersom, is het volgens de NL kleurcodering oranje.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
YakuzA schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:21:
[...]

Zodra je vanuit NL daar in quarantaine moet of andersom, is het volgens de NL kleurcodering oranje.
Portugal staat vanuit NL advies op heel, maar Portugal eist toch echt dat je in quarantaine gaat: https://www.visitportugal...ures-implemented-portugal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:11
We Are Borg schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 07:13:
[...]

Portugal staat vanuit NL advies op heel, maar Portugal eist toch echt dat je in quarantaine gaat: https://www.visitportugal...ures-implemented-portugal
De reisadviezen zijn er in iedergeval niet duidelijker op geworden :+

Voorral als je bedenkt dat een land als IJsland bijna de zelfde beperking heeft, maar nog steeds code oranje is.

Je bent alleen welkom met een vaccinatiebewijs of bewijs dat je COVID hebt gehad. Toch beetje anders.

[ Voor 23% gewijzigd door perspectivebass op 15-05-2021 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
En zijn er al tweakers die gelijk gaan boeken nu bekend is welke landen op geel/groen komen te staan? Wij zouden (en willen nog steeds) half Juni ergens heen gaan. Hoor gemixte verhalen van stormlopen op alle reizen tot de meeste mensen blijven in eigen land en durven/willen niet naar het buitenland. Ben benieuwd als we over 2 weekjes boeken of alles weg is of het stiekem heel erg meevalt :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
thewizard2006 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:29:
En zijn er al tweakers die gelijk gaan boeken nu bekend is welke landen op geel/groen komen te staan? Wij zouden (en willen nog steeds) half Juni ergens heen gaan. Hoor gemixte verhalen van stormlopen op alle reizen tot de meeste mensen blijven in eigen land en durven/willen niet naar het buitenland. Ben benieuwd als we over 2 weekjes boeken of alles weg is of het stiekem heel erg meevalt :)
Ja, staan op het punt een Grieks eiland te boeken begin juni, even wachten op goedkeuring verlof. Vorig jaar ook een lastminute in de zomer gedaan en de vakantie was fantastisch, heerlijk rustig op bestemming, vliegtuig en in de restaurants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:31:
[...]

[...]

Dat zei jij inderdaad, maar volgens mij klopt dat (achteraf gezien) helemaal niet (meer). Neem bijvoorbeeld het nieuwe advies voor Thailand (zie dikgedrukte stukken):
Laatst gewijzigd op: 15-05-2021 | Nog steeds geldig op: 16-05-2021

De kleurcode voor Thailand is geel en voor een klein deel oranje en rood. Rood omdat er in een aantal gebieden ernstige veiligheidsrisico’s zijn. Reizen naar Thailand is mogelijk, maar let op er zijn strenge inreisbeperkingen. U moet als reiziger uit Nederland bij aankomst in verplichte overheid quarantaine. Inkomende reizigers worden alleen onder bijzondere voorwaarden toegelaten tot Thailand. Neem voor u uw reis plant en/of voor u uw vliegticket boekt, eerst contact op met de ambassade van het Koninkrijk Thailand in Den Haag of u toegelaten wordt en of u een visum nodig heeft of niet. Zonder toelatingsdocument komt u Thailand niet binnen. Zie voor in- en uitreisbeperkingen, lokale coronamaatregelen, informatie over verplichte testen en over thuisquarantaine de rubriek ‘Coronavirus’. Lees het hele reisadvies.
https://www.nederlandwere...hailand/reizen/reisadvies
De quarantaine is trouwens 14 dagen (exclusief aankomst en vertrekdag). Nederlanders kunnen wel gebruik maken van de visa exemption (45 dagen totaal waarbij quarantaine ook meegerekend wordt) maar moeten wel via de ambassade hun aanvraag indienen. Je hebt onder andere een verzekeringspolis nodig (met specifieke eisen) en je moet een quarantainehotel boeken. Je krijgt dan een certificaat waarmee je het land in mag op de afgesproken datum met de afgesproken vlucht waar je bij aankomst naar je quarantainehotel gebracht wordt. Je moet testen voor vertrek en krijgt twee testen tijdens de quarantaine. Test je positief in Thailand (tijdens quarantine of daarna, ook als je verder geen symptomen hebt) dan wordt je verplicht opgenomen in een (veld)ziekenhuis.

Best een commitment dus, ik zou er geen geel label aanhangen. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd1 op 16-05-2021 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

[...]

Het ministerie van Buza heeft inmiddels de reisadviezen voor verschillende landen bijgewerkt.

Zie bijvoorbeeld Portugal: https://www.nederlandwere...ortugal/reizen/reisadvies

Dat is eigenlijk precies zoals ik zei: Nederland heeft Portugal op geel gezet. Dat betekend dat als je vanuit Portugal naar Nederland vliegt je geen negatieve test meer nodig hebt en hier in Nederland niet in quarantaine hoeft.

Andersom is dat niet zo. Portugal eist een negatieve PCR test als je vanuit Nederland naar Portugal vliegt en je moet in Portugal in quarantaine voor 14 dagen. In ieder geval is dat hetgeen wat er op de site staat van Buza qua reisadvies.

Ook volledig gevaccineerd zijn ontslaat je niet van bovenstaande. Wel is er een uitzondering voor het eiland Madeira waar een volledige vaccinatie je ontslaat van de testverplichting maar dat geld dus niet voor het vasteland.

Ik verwacht overigens wel dat het van de zomer misschien wat vrijer wordt als het overal een beetje beter gaat, Ze zien de toeristen graag komen.

Alleen op dit moment is het dus nog steeds zeer beperkend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gelukkig had ik de disclaimer al in mijn initiële post staan:
:+

Het is wel jammer dat ze dit gedaan hebben want nu kunnen de reisorganisaties zeggen: ja het is maar geel. Gewoon lappen en op vakantie, terwijl je dan misschien 10 dagen van je 3 weekse vakantie in quarantaine mag...

[ Voor 40% gewijzigd door YakuzA op 16-05-2021 13:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Verwijderd1 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 05:10:
[...]

[...]

Dat zei jij inderdaad, maar volgens mij klopt dat (achteraf gezien) helemaal niet (meer). Neem bijvoorbeeld het nieuwe advies voor Thailand (zie dikgedrukte stukken):

[...]

De quarantaine is trouwens 14 dagen (exclusief aankomst en vertrekdag). Nederlanders kunnen wel gebruik maken van de visa exemption (45 dagen totaal waarbij quarantaine ook meegerekend wordt) maar moeten wel via de ambassade hun aanvraag indienen. Je hebt onder andere een verzekeringspolis nodig (met specifieke eisen) en je moet een quarantainehotel boeken. Je krijgt dan een certificaat waarmee je het land in mag op de afgesproken datum met de afgesproken vlucht waar je bij aankomst naar je quarantainehotel gebracht wordt. Je moet testen voor vertrek en krijgt twee testen tijdens de quarantaine. Test je positief in Thailand (tijdens quarantine of daarna, ook als je verder geen symptomen hebt) dan wordt je verplicht opgenomen in een (veld)ziekenhuis.

Best een commitment dus, ik zou er geen geel label aanhangen. ;)
Mijn perceptie van een geel reisadvies was dat je zonder grote barrières (bijv. zonder een verplichte quarantaine) heen- en terug kan naar een bepaalde reisbestemming.
Blijkbaar kan je daar niet (meer) van uit gaan en moet je zelf heel goed de voorwaarden van een bepaald land opzoeken.
Nu zal je situaties krijgen dat reizen gewoon uitgevoerd kunnen worden (want geel advies), maar dat zo'n bestemming totaal niet interessant is voor de reiziger. Dus je zal moeten gaan annuleren/ omboeken tegen ANVR geldende annuleringsvoorwaarden.

Nu wist ik wel dat Thailand op dit moment niet graag toeristen ontvangt, maar als je die restricties zo leest, lijkt me dat je alleen voor noodzakelijke reizen (zakenreizen of familiaire redenen) daar naar toe wil. Lijkt me niet de moeite waard om als toerist die kant op te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Cheezborger schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Mijn perceptie van een geel reisadvies was dat je zonder grote barrières (bijv. zonder een verplichte quarantaine) heen- en terug kan naar een bepaalde reisbestemming.
Blijkbaar kan je daar niet (meer) van uit gaan en moet je zelf heel goed de voorwaarden van een bepaald land opzoeken.
Nu zal je situaties krijgen dat reizen gewoon uitgevoerd kunnen worden (want geel advies), maar dat zo'n bestemming totaal niet interessant is voor de reiziger. Dus of je gaat of je moet annuleren/ omboeken tegen ANVR geldende annuleringsvoorwaarden.

Nu wist ik wel dat Thailand op dit moment niet graag toeristen ontvangt, maar als je die restricties zo leest, lijkt me dat je alleen voor noodzakelijke reizen (zakenreizen of familiaire redenen) daar naar toe wil. Lijkt me niet de moeite waard om als toerist die kant op te gaan.
Tot een tijdje terug was het natuurlijk wel een interessante bestemming, zeker als je lang op vakantie wil gaant / Covid probeert te ontvluchten. Waar andere landen allerlei restricties hadden (op de horeca, gevaar van besmetting, etc.) was Thailand eigenlijk heel veilig en kon je doen wat je wilde (alles was gewoon open). Sinds begin dit jaar (en helemaal sinds maart / april) hebben ze ook lokale transmissie waardoor het inderdaad niet zo interessant meer is (ook bijkomende restricties op horeca en bijeenkomsten).

Nu ligt er nog een plan om Phuket (een eiland) als een soort levende quarantaine te openen. Zoals ik het begrijp blijf je dan twee weken op het eiland (als quarantaine) waarbij je gewoon vrij op het eiland mag bewegen waarna je toegang krijgt tot het rest van het land. Het is volgens mij ook alleen voor gevaccineerden, en de mensen op het eiland zijn (volgens de planning) dan ook allemaal gevaccineerd. Wat de precieze details zijn is nog niet bekend, maar het is wel een interessant(e) plan / proefballon:
The Deputy PM and Public Health Minister Anutin Charnvirakul ,along with the Sports and Tourism Minister Phiphat Ratchakitprakarn, are doing the island PR tour today delivering a message from the PM Prayut Chan-o-cha who is confirming that Phuket will open to fully vaccinated international tourists from the start of July.

Phuket has continued to rack up between 10-20 new Covid infections each day over the past week and still has hundreds of people listed as ‘active cases’. As of today 22% of the island has been vaccinated.

The original Phuket Sandbox model was intended to be quarantine-free. That issue was not made clear during today’s PR trip from the 2 ministers. The full details of how Phuket will open to international tourists, how those tourists might get to Phuket, or where they will visit on an island with its tourist infrastructure shutdown, have not been provided at this stage. It has also not been discussed how long the international tourists will have to remain on Phuket before travelling to other parts of the country.
https://thethaiger.com/ho...-july-1-sandbox-reopening
Dat Thailand geen toeristen wil ontvangen klopt overigens niet, dat willen ze wel. Er is alleen een enorme miscommunicatie rond de afweging om Covid buiten de deur te houden en binnenlands in te perken aan de ene kant en het openstellen voor toeristen aan de andere kant. Er zijn allerlei plannen vanuit verschillende hoeken (ministers, toeristenorganisaties, etc.) die allemaal media-aandacht krijgen waardoor er nogal conflicterende berichten naar buiten komen. En de uiteindelijke plannen zijn (tot nu toe) vrij ingewikkeld. Zie bijvoorbeeld die ambassade pagina met 16 verschillende opties om binnen te mogen, steeds met aparte eisen en uitzonderingen. Eerder in maart / april werd de quarantaine teruggeschroefd tot een minimum van 7 dagen (afhankelijk van land van herkomst en vaccinatiestatus geloof ik) maar dat is al snel weer teruggedraaid (uit angst voor de Indiase variant volgens mij).

Maar goed, zoals ik in een eerdere reactie al zei zit 100% veilig en toegankelijk toerisme er voor Nederlanders niet in totdat we zelf helemaal veilig zijn. Als je uit een onveilig land (als Nederland) vrij kunt reizen naar een ander land dan is dat andere land per definitie niet meer veilig (er lopen immers potentieel besmettelijke Nederlanders rond). Is een land wel (langdurig) veilig dan is dat omdat ze strenge ingangscontroles hebben waarbij quarantaine onder toezicht een noodzakelijk onderdeel is.

Oke, er is nu / binnenkort natuurlijk een derde veilige optie, namelijk dat de bestemming helemaal gevaccineerd is waardoor er (zelfs met een aantal potentieel besmette bezoekers) groepsimmuniteit is. Met een beetje geluk valt Nederland (en de rest van de EU?) binnenkort onder die derde optie waardoor er ineens veel mogelijk is (vrij reizen en weinig restricties op horeca en bijeenkomsten).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
_Bailey_ schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 09:56:

Ik denk dat mensen vooral weg willen (uit dit land), dat ze dan misschien minder genot van zo'n vakantie hebben is dan maar zo. Je bent hoe dan ook (even) weg uit de dagelijkse sleur.

De reisorganisaties krijgen het in elk geval druk:
Het aantal vluchten dat deze maand geboekt is voor de komende zomervakantie is nu al weer nagenoeg op het zelfde niveau als in 2019, voor corona. De boekingen gaan ‘door het dak', aldus reisorganisaties.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Als de vakantie ook weer is zoals pre-Corona dan misschien. Anders wacht ik nog wel een jaartje. Er even tussenuit kan ook prima in Nederland. Ik begrijp die drang om gelijk maar weer overal heen te vliegen niet zo goed.

[ Voor 21% gewijzigd door Gunner op 17-05-2021 18:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 11-09 17:28
Gunner schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:01:
Als de vakantie ook weer is zoals pre-Corona dan misschien. Anders wacht ik nog wel een jaartje. Er even tussenuit kan ook prima in Nederland. Ik begrijp die drang om gelijk maar weer overal heen te vliegen niet zo goed.
Eens, schoonouders belde net dat zij begin Juni 2 weken naar Kreta gaan met een ander gezin. Zie net dat Kreta op oranje staat. Waarom niet even wachten en lekker in NL op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Je kan er ook geen peil op trekken wat er nu gebeurd qua boeken. Aan de ene kant staan de kranten vol met koppen als autohuur tot wel 1500 per week, boekingen X procent gestegen, vakanties uit NL worden massaal omgeboekt naar zonvakanties, prijzen zijn gestegen etc.
Aan de andere kant hoor je veel mensen die nog even wachten op meer zekerheid, niet durven te boeken of gewoon in NL op vakantie gaan.
Naja we gaan het wel zien als wij over een week of 2 eens gaan kijken of er nog wat voor Juni beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Wij zien last minute wel wat we doen. Afgelopen dagen meerdere keren gekeken voor een vakantie Griekenland in september. De prijzen zijn niet alleen hoog, hij schiet ook nog eens verder omhoog zodra je wil boeken. Niet alleen bij TUI, ook bij Corendon en Prijsvrij. Je zoekt op exact een datum naar exact een hotel, prijs € 860 p.p., klikt er op --> prijs schiet naar € 1040 p.p.

Ik voel me niet alleen genaaid als ik wil boeken, ik vind het ook absurde bedragen voor een weekje in een volledig doorsnee hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ongelooflijk! Griekenland met de eilanden gaat per 30 mei allemaal weer op oranje (Zuid-Egeïsche). Mooi klaar mee weer. Ik zou over 3 weken gaan. Mijn pakketreis zal wel geannuleerd gaan worden (voor 50% betaald met voucher). Reisadvies gaat echt niet weer binnen 2 weken op geel.
Laatst gewijzigd op: 27-05-2021 | Nog steeds geldig op: 27-05-2021

De kleurcode van de Zuid-Egeïsche eilanden (welke eilanden dit zijn kunt u lezen in de rubriek Coronavirus) wordt op 30 mei 2021 aangepast naar ‘oranje’. Dit komt omdat het aantal coronabesmettingen is verhoogd op deze eilandengroep.
https://www.nederlandwere...ontinenten/europa/country

[ Voor 51% gewijzigd door Cheezborger op 28-05-2021 11:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Cheezborger schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:14:
Ongelooflijk! Griekenland met de eilanden gaat per 30 mei allemaal weer op oranje (Zuid-Egeïsche). Mooi klaar mee weer. Ik zou over 3 weken gaan. Mijn pakketreis zal wel geannuleerd gaan worden (voor 50% betaald met voucher). Reisadvies gaat echt niet weer binnen 3 weken op geel.

[...]

Super vervelend voor je, maar dit is ook een van de redenen waarom ik dit jaar nog in Nederland blijf.
Het gedoe van vorig jaar pas ik even voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 15:39
Cheezborger schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:14:
Ongelooflijk! Griekenland met de eilanden gaat per 30 mei allemaal weer op oranje (Zuid-Egeïsche). Mooi klaar mee weer. Ik zou over 3 weken gaan. Mijn pakketreis zal wel geannuleerd gaan worden (voor 50% betaald met voucher). Reisadvies gaat echt niet weer binnen 3 weken op geel.

[...]

Ja, zo heb je geen fuck aan die codes. Ik zou woensdag vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
vistu schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:28:
[...]

Ja, zo heb je geen fuck aan die codes. Ik zou woensdag vliegen.
Wat balen man! Zo heb je er inderdaad niks aan met dat jojo-gedoe.

Zal de overheid te enthousiast zijn geweest (onder hoge druk) met het versoepelen van het reisadvies? En nu spijt hebben en dit als noodgreep doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:20

j4y

Hier ook geboekt voor Griekenland. Op zich eigen schuld maar je verwacht niet zo snel een wijziging. Ook wisselen de aantallen besmettingen tussen de 1 tot 3 op het eiland dus waarom dat oranje moet betekenen is ook niet duidelijk verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Hier ook huwelijksreis geboekt. Initieel Egypte, toen omgeboekt naar Rhodos... Dachten met Griekenland juist veilig te zitten... En nu weer dit.
Een weekje op geel geweest.

Wordt er echt moedeloos van....

Ook vervelend dat die pakketreizen dan meteen geannuleerd worden. Je kan er blijkbaar nog prima heen mits je dan een PCR test doet op de terugreis en in quarantaine gaat. Maar die keuze krijg je niet.

Enig idee waar je die cijfers van de eilanden kan vinden? ik zie alleen voor heel griekenland.

[ Voor 42% gewijzigd door crimby op 27-05-2021 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
crimby schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:34:
Hier ook huwelijksreis geboekt. Initieel Egypte, toen omgeboekt naar Rhodos... Dachten met Griekenland juist veilig te zitten... En nu weer dit.
Een weekje op geel geweest.

Wordt er echt moedeloos van....

Ook vervelend dat die pakketreizen dan meteen geannuleerd worden. Je kan er blijkbaar nog prima heen mits je dan een PCR test doet op de terugreis en in quarantaine gaat. Maar die keuze krijg je niet.

Enig idee waar je die cijfers van de eilanden kan vinden? ik zie alleen voor heel griekenland.
Ik kan geen cijfers vinden van de eilanden individueel. Maar als ik kijk naar deze cijfers per 100.000 inwoners, dan doet Griekenland het inderdaad niet heel goed op dit moment met 18 gevallen per 100.000 inwoners. Zelfs Turkije doet het beter (10,4). En ter vergelijking met de Canarische Eilanden (5,4).
Nederland is overigens niet het braafste jongetje van de klas met 25,1 gevallen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuXDoMgEB2GLApdLDdZV5isOWb0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cWl0QWVVKF4wZDzx3XgeK1DI.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Cheezborger op 28-05-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Cheezborger schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Ik kan geen cijfers vinden van de eilanden individueel. Maar als ik kijk naar deze cijfers per 100.000 inwoners, dan doet Griekenland het inderdaad niet heel goed op dit moment met 18 gevallen per 100.000 inwoners. Zelfs Turkije doet het beter (10,4). En ter vergelijking met de Canarische Eilanden (5,4).
Nederland is overigens niet het braafste jongetje van de klas met 25,1 gevallen.

[Afbeelding]
Toch maar omboeken naar de Canarische eilanden dan :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Hier hetzelfde schuitje, we zouden over iets minder dan 4 weken naar Rhodos gaan vertrekken. Gister contact gezocht met TUI op de Facebook chat. Daar gaven ze aan momenteel iig erg druk te zijn met de mensen die dit weekend zouden vertrekken. Ze hopen dan volgende week bekend te kunnen maken tot welke vertrekdatum er reizen geannuleerd gaan worden.

Wij gaan iig het zekere voor het onzekere nemen, en hebben morgen een gesprek met 't plaatselijke reisbureau ingepland om om te gaan boeken. Zal waarschijnlijk Tenerife gaan worden, ook leuk :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Ik lees zojuist dat ook Oostenrijk een vluchtverbod (landingsverbod) heeft ingesteld voor vluchten uit het VK.

Dit vanwege de Indiase variant die in het VK aan dominantie wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
ShitHappens schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:20:
Hier hetzelfde schuitje, we zouden over iets minder dan 4 weken naar Rhodos gaan vertrekken. Gister contact gezocht met TUI op de Facebook chat. Daar gaven ze aan momenteel iig erg druk te zijn met de mensen die dit weekend zouden vertrekken. Ze hopen dan volgende week bekend te kunnen maken tot welke vertrekdatum er reizen geannuleerd gaan worden.

Wij gaan iig het zekere voor het onzekere nemen, en hebben morgen een gesprek met 't plaatselijke reisbureau ingepland om om te gaan boeken. Zal waarschijnlijk Tenerife gaan worden, ook leuk :Y
Alsof ik mezelf lees. Same here, maar dan over 2 weken. Alternatief is ook Tenerife

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Cheezborger schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:07:
[...]

[Afbeelding]
Maar zijn hier ook betere cijfers/statistieken van.
IK kan nergens echt vinden hoeveel besmettingen er nu op die eilanden zijn bijv. Het lijkt er op dat er wellicht op 1 plek ff wat meer besmettingen zijn en ze maar alles wat in die regio valt dichtgooit. Los dat het totaal niet met elkaar in verbinding staat want eilanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als dat zo'n klein eilandje is is de verhouding ook veel schever. Dan zit je sneller aan X aantal besmettingen op 100.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 17:14
Well, dat is eigenlijk heel makkelijk gegaan. Gisterenavond nog snel alle mogelijkheden doorgekeken, en precies het juiste alternatief gevonden. Door gebruik te maken van TUI's omruilgarantie hebben we in een kwartiertje met een reisagent over Teams de hele trip kunnen omboeken. Het enige wat niet lukte, was een restitutie voor de kosten gemaakt ná boeken, dus de stoelreserveringen en sandwiches. Maar da's tientjeswerk dus op zich nog niet eens zo'n ramp als dat niet terugkomt.

Dus eigenlijk prima opgelost zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20:20

j4y

Ik vond wat cijfers hier van de eilanden: https://www.atoz-guides.com/coronavirus-in-greece-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
En ik las op de website 'De Griekse Gids' wat achtergrond informatie over de cijfers. De auteur hoopt of is er van overtuigd dat dit een inschattingsfout c.q. paniekreactie is geweest van het RIVM, en dat het reisadvies op korte termijn weer op geel zal komen te staan. Of dat zo is, dat moeten we zien.
Hoezo is aantal coronabesmettingen verhoogd op deze eilandengroep? Op Kos, Karpathos, Rhodos en de andere eilanden was het aantal besmettingen de afgelopen dagen nihil. Maar wat blijkt nu: men heeft zich afgelopen maandag, toen men het besluit nam, op de cijfers van twee weken geleden gebaseerd! En inderdaad er was een lichte piek op de Zuid-Egeische eilanden, het gevolg van Grieks Pasen dat in de eerste week van mei heeft plaatsgevonden. Sterker nog, die piek werd veroorzaakt door een piepklein eiland, Kalymnos, waar blijkbaar Pasen uitbundig is gevierd (door o.a. Atheners) zonder dat men zich aan de regels hield. Met andere woorden, één klein eilandje zorgt ervoor dat een hele eilandengroep de dupe is.
Maar het gaat de goede kant op in Griekenland, beter dan hier! Er wordt volop gevaccineerd, inmiddels zijn dertigers al aan de beurt! Dat houdt in dat de cijfers de komende weken nog veel beter zullen zijn. Ik sprak met Eleni Skarveli, directrice van het Griekse verkeersbureau in Amsterdam, ze vertelde me dat het zomaar kan zijn dat ze over een week alles zullen terugdraaien en dat de Zuid Egeïsche eilanden weer geel worden. Dat is wat ik persoonlijk ook denk, als het volgende week niet zal zijn dan de week daarop, daar ben ik van overtuigd. Ik verwacht binnenkort dat niet alleen de Zuid-Egeische eilanden op geel zullen gaan maar ook Peloponnesos, Kreta, Chalkidiki en misschien (hopelijk) heel Griekenland.
“Jorgos, de gemeenschap hier op Kos is helemaal van slag omdat niemand gelooft dat deze beslissing van de Nederlandse regering met coronabesmettingen te maken heeft. Kos heeft momenteel nul coronabesmettingen en 100% van de bevolking is gevaccineerd of heeft een afspraak om zeer binnenkort gevaccineerd te worden. Er moet iets anders aan de hand zijn maar ik weet niet wat. In Kos houden we ons aan alle maatregelen van de Europese Unie en we hebben het de afgelopen weken voor elkaar gekregen om geen nieuwe gevallen te hebben”.
We zullen zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Sowieso kan het RIVM zich beter richten open het positiviteit percentage? Nu kijken ze naar x op 100.000 besmettingen. Maar als een land weinig test komen ze eraan. Maar er zijn ook landen waar dagelijks 200k testen worden gedaan en dan zo rond 2000 besmettingen opsporen.

Alleen door de hoeveelheid testen en dus meer positieve cases vinden, val je dus snel buiten de boot om op geel te komen. Omdat we hier kijken naar dus aantal besmettingen op 100.000

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Reizen naar spanje is nu weer veranderd. Je kunt nu naar binnen met een PCR test of met een Antigeen sneltest.

Wij vliegen zaterdag naar Tenerife en hebben voor vrijdag een PCR Spoedtest gereserveerd. Is het nu handig deze te annuleren een Antigeen snelttest te reserveren? Dit scheelt bijna 200 euro namelijk. Of is er een reden om die PCR test toch te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18:29
crimby schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:32:
Reizen naar spanje is nu weer veranderd. Je kunt nu naar binnen met een PCR test of met een Antigeen sneltest.

Wij vliegen zaterdag naar Tenerife en hebben voor vrijdag een PCR Spoedtest gereserveerd. Is het nu handig deze te annuleren een Antigeen snelttest te reserveren? Dit scheelt bijna 200 euro namelijk. Of is er een reden om die PCR test toch te doen?
Zou vooralsnog nog niks veranderen en (proberen) de berichten goed in de gaten te houden.

Mijn ouders vliegen morgen naar Spanje en hebben zich vanmiddag getest. Vanochtend stond in de krant dat een test voor gevaccineerden helemaal niet meer nodig was. Zowel de testboer als de luchtvaartmaatschappij kon niet zeggen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.

Ze hebben dus 'alles' maar gedaan. PCR test en aangemeld op een speciale site (krijg je een QR code). Dat laatste is nog niet eens zo eenvoudig. Mijn ouders van 70+ die verder 'redelijk' modern zijn lukte het in eerste instantie niet. Probleem is dat je in verschillende stadia van de aanvraag dezelfde gegevens in moet vullen, maar dat dit niet direct duidelijk is (naam op het paspoort, roepnaam ed). Het zijn in totaal 5 tabbladen en als er ergens iets fout ingevuld is meld het systeem enkel dat er 'ergens' een fout zit, maar geeft niet aan WAT er fout is. Bijzonder knullig geprogrammeerd.

De ervaring van vrienden van ze die vorige week naar Spanje vlogen is overigens dat er in de praktijk geen enkele controle is. Ook niet onlogisch, want zelfs een paspoortcontrole kenden we natuurlijk al niet meer. Zeker nu de grote vervoersstromen weer op gang beginnen te komen hebben de luchthavens bij lange na niet de capaciteit om adequaat te controleren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
Ik hoor nu alleen maar berichten over Europa. Ik ben benieuwd of ik in augustus gewoon naar Brazilië kan vliegen icm een dekkende reisverzekering en niet teveel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
alexbl69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:50:
[...]

Zou vooralsnog nog niks veranderen en (proberen) de berichten goed in de gaten te houden.

Mijn ouders vliegen morgen naar Spanje en hebben zich vanmiddag getest. Vanochtend stond in de krant dat een test voor gevaccineerden helemaal niet meer nodig was. Zowel de testboer als de luchtvaartmaatschappij kon niet zeggen hoe de vork nu werkelijk in de steel zit.

Ze hebben dus 'alles' maar gedaan. PCR test en aangemeld op een speciale site (krijg je een QR code). Dat laatste is nog niet eens zo eenvoudig. Mijn ouders van 70+ die verder 'redelijk' modern zijn lukte het in eerste instantie niet. Probleem is dat je in verschillende stadia van de aanvraag dezelfde gegevens in moet vullen, maar dat dit niet direct duidelijk is (naam op het paspoort, roepnaam ed). Het zijn in totaal 5 tabbladen en als er ergens iets fout ingevuld is meld het systeem enkel dat er 'ergens' een fout zit, maar geeft niet aan WAT er fout is. Bijzonder knullig geprogrammeerd.

De ervaring van vrienden van ze die vorige week naar Spanje vlogen is overigens dat er in de praktijk geen enkele controle is. Ook niet onlogisch, want zelfs een paspoortcontrole kenden we natuurlijk al niet meer. Zeker nu de grote vervoersstromen weer op gang beginnen te komen hebben de luchthavens bij lange na niet de capaciteit om adequaat te controleren.
Thanks, ik houd het zeker in de gaten en we gaan ook nog met de maatschappij bellen. Overal staat nu wel sinds vandaag Antigeentest.

Omdat wij vrijdag een spoedtest moeten doen ipv een reguliere PCR test (wij kunnen donderdag niet testen). Dit kost 258 euro tov 78. Wel de moeite waard zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Sunweb heeft onze reis van 24 juni naar Rhodos nog niet geannuleerd. Ze hebben t/m 22 juni geannuleerd.
Donderdag update van de reisadviezen. Hopelijk Rhodos weer op geel. En anders annuleren en elders iets boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Als ik kijk op de social media kanalen van TUI ben ik blij dat ik nog niet boekt heb. Onbereikbare klantenservice, last minute annuleringen, ineens tòch testen nodig. Mij teveel onzekerheid bij de reisorganisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:33
Even een vraag:
Familie van mij uit de USA heeft via een online Nederlandse reisorganisatie (ANVR/SGR) vliegtickets gekocht bij een Duitse vliegtuigmaatschappij voor juli vorig jaar, betaald via overschrijving dus niet met creditcard. Ivm corona zijn die vluchten geannuleerd. Nederlandse reisorganisatie heeft meermalen per mail aangegeven: we zijn druk bezig met de vergoeding/vouchers etc.
Nu na bijna een jaar nog steeds geen inhoudelijke reactie. De desbetreffende reisorganisatie is alleen bereikbaar per e-mail en robotchat, telefoon hebben ze 'ivm extreme drukte door corona' uitgezet. Robotchat geeft aan 'Uw verzoek is in behandeling, zie onze email van juni 2020' (!)
Via de luchtvaartmaatschappij geprobeerd om daar terugbetaling/omboeking te regelen, de luchtvaartmaatschappij geeft aan dat het verzoek om restitutie/omboeking van de reisorganisatie moet komen. Oftewel kastje ontmoet muur....

Iemand een idee om dit vlot te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Vorsering uit handen geven aan een incassobureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
BB-One schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:45:
Even een vraag:
Familie van mij uit de USA heeft via een online Nederlandse reisorganisatie (ANVR/SGR) vliegtickets gekocht bij een Duitse vliegtuigmaatschappij voor juli vorig jaar, betaald via overschrijving dus niet met creditcard. Ivm corona zijn die vluchten geannuleerd. Nederlandse reisorganisatie heeft meermalen per mail aangegeven: we zijn druk bezig met de vergoeding/vouchers etc.
Nu na bijna een jaar nog steeds geen inhoudelijke reactie. De desbetreffende reisorganisatie is alleen bereikbaar per e-mail en robotchat, telefoon hebben ze 'ivm extreme drukte door corona' uitgezet. Robotchat geeft aan 'Uw verzoek is in behandeling, zie onze email van juni 2020' (!)
Via de luchtvaartmaatschappij geprobeerd om daar terugbetaling/omboeking te regelen, de luchtvaartmaatschappij geeft aan dat het verzoek om restitutie/omboeking van de reisorganisatie moet komen. Oftewel kastje ontmoet muur....

Iemand een idee om dit vlot te trekken?
Je kan vrij weinig simpele dingen doen helaas. Je kan een rechtzaak aanspannen (kort geding?). Er zijn wat varianten geloof ik. Als je dit wint dan zou je het gehele bedrag + gemaakte kosten terug moeten krijgen.
Als je gaat werken met incasso bureau's en claim bureau's dat kan ook maar vaak willen die dan bijv 25% van het bedrag als vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
AMARONE schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:01:
Ik hoor nu alleen maar berichten over Europa. Ik ben benieuwd of ik in augustus gewoon naar Brazilië kan vliegen icm een dekkende reisverzekering en niet teveel gedoe.
Het land inkomen - makkelijk (alleen PCR test)
Daar moeilijk doen? - Ze hebben vrijwel geen restricties mbt corona
Een reisverzekering die het dekt? - Vrijwel 0 kans. De corona situatie in Brazilië is barslecht. De lokale regering probeert het al een jaar weg te negeren. Dus ik zou er niet op rekenen dat dat in augustus anders is.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Met de Copa America die ze organiseren gaat het waarschijnlijk alleen nóg maar slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
thewizard2006 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 13:24:
[...]

Je kan vrij weinig simpele dingen doen helaas. Je kan een rechtzaak aanspannen (kort geding?). Er zijn wat varianten geloof ik. Als je dit wint dan zou je het gehele bedrag + gemaakte kosten terug moeten krijgen.
Als je gaat werken met incasso bureau's en claim bureau's dat kan ook maar vaak willen die dan bijv 25% van het bedrag als vergoeding.
Kan de ANVR/SGR wellicht wat betekenen? (Een Garantiefonds oid)

Woont je familielid in een EU land dat niet Nederland is? Dan kun je de Europese geringe vorderingen procedure gebruiken. Woont hij/zij in Nederland dan resteert een dagvaarding bij de kantonrechter.

Kan me ergens voorstellen dat als je een dagvaarding uit laat sturen de zaak ineens opgelost wordt voordat het tot een zitting komt.

Wat de luchtvaartmaatschappij zegt klopt, jouw familielid heeft geen overeenkomst met hen dus zij hoeven niks voor hem/haar te regelen. De overeenkomst is met de reisorganisator, die is aansprakelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door tobitronics op 12-06-2021 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 20:59
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door tobitronics op 12-06-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
RocketKoen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:16:
[...]

Het land inkomen - makkelijk (alleen PCR test)
Daar moeilijk doen? - Ze hebben vrijwel geen restricties mbt corona
Een reisverzekering die het dekt? - Vrijwel 0 kans. De corona situatie in Brazilië is barslecht. De lokale regering probeert het al een jaar weg te negeren. Dus ik zou er niet op rekenen dat dat in augustus anders is.
Ik dacht dat er een aantal verzekeringen toch dekking geven voor oranje gebieden. Maar goed, ik ben dan volledig gevaccineerd en mijn vriendin hopelijk met Janssen.

Blijft een risico om te gaan die ons wel laat twijfelen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
AMARONE schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Ik dacht dat er een aantal verzekeringen toch dekking geven voor oranje gebieden. Maar goed, ik ben dan volledig gevaccineerd en mijn vriendin hopelijk met Janssen.

Blijft een risico om te gaan die ons wel laat twijfelen nog.
De consumentenbond heeft een overzichtje gemaakt.
https://www.consumentenbo...kering-in-oranje-gebieden
Er zijn verzekeringen die gedeeltelijke dekking bieden. Maar niemand dekt schade die corona gerelateerd is.

Mijn grootste angst zou zijn dat je uit zo'n gebied een PCR test moet doen om op het vliegtuig in Nederland te stappen. En dat je dan ineens positief test.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@AMARONE Ik vermoed dat je goeie redenen hebt om te willen gaan (familie?) maar zoals @RocketKoen zegt ben je de pineut als je positief test. In een land zonder gezondheidszorg die naam waardig kan iedereen sterven aan COVID-19. Kijk naar de Indiase Australiërs die hun land niet meer binnenmochten en in India gestorven zijn, in een ziekenhuis. Brazilië staat er echt niet beter voor.
RocketKoen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Mijn grootste angst zou zijn dat je uit zo'n gebied een PCR test moet doen om op het vliegtuig in Nederland te stappen. En dat je dan ineens positief test.
Vanuit een land met zoveel besmettingen lijkt het me onverantwoord om staatsburgers naar hun eigen land te laten terugkeren zonder test. Uiteindelijk zit die ene persoon wel uren in een vliegtuig met een paar honderd andere.

[ Voor 39% gewijzigd door Borromini op 12-06-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RocketKoen schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:17:
[...]

De consumentenbond heeft een overzichtje gemaakt.
https://www.consumentenbo...kering-in-oranje-gebieden
Er zijn verzekeringen die gedeeltelijke dekking bieden. Maar niemand dekt schade die corona gerelateerd is.

Je kan gewoon een losse covid verzekering afsluiten voor het land waar je heen gaat.
Het zal idd niet onder je standaard reisverzekering vallen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Borromini schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 22:14:
@AMARONE Ik vermoed dat je goeie redenen hebt om te willen gaan (familie?) maar zoals @RocketKoen zegt ben je de pineut als je positief test. In een land zonder gezondheidszorg die naam waardig kan iedereen sterven aan COVID-19. Kijk naar de Indiase Australiërs die hun land niet meer binnenmochten en in India gestorven zijn, in een ziekenhuis. Brazilië staat er echt niet beter voor.

[...]

Vanuit een land met zoveel besmettingen lijkt het me onverantwoord om staatsburgers naar hun eigen land te laten terugkeren zonder test. Uiteindelijk zit die ene persoon wel uren in een vliegtuig met een paar honderd andere.
Familie inderdaad, als het puur vakantie was had ik het al omgeboekt naar iets anders maar nu is het nog vooral afwegingen maken ivm dat het ontzettend belangrijk is voor mijn vriendin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Deze zomer niet naar Turkije of Tunesië: Tui schrapt alle pakketreizen naar niet-Europese bestemmingen

Dapper besluit van TUI.

Op persoonlijke noot snap ik sowieso niet veel van de drang om nu alweer met z'n allen de hele wereld over te vliegen, de pandemie is nog niet eens over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:18
RodeStabilo schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:52:
Op persoonlijke noot snap ik sowieso niet veel van de drang om nu alweer met z'n allen de hele wereld over te vliegen, de pandemie is nog niet eens over?
Jep. Wat dat betreft roept de EU het over zichzelf af. Dit ga je met testen niet afdekken en quarantaine a la Nieuw Zeeland is logistiek totaal onmogelijk :|

Dat zie je nu ook met het gekrakeel over jongeren die terugkeren met Corona.. als dat vorig jaar ook al misging, waarom dan niet nu dit weer laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

AMARONE schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 23:31:
Familie inderdaad, als het puur vakantie was had ik het al omgeboekt naar iets anders maar nu is het nog vooral afwegingen maken ivm dat het ontzettend belangrijk is voor mijn vriendin.
Als het ontzettend belangrijk is zal het geld van secundair belang zijn: ga er van uit dat de reis op enig moment wordt gecancelled, dat je geen geld terug krijgt, dat je wel weken in quarantaine moet. Dan kan het alleen maar fors meevallen. Qua logistiek en financiën dan, andere pro's en cons blijven natuurlijk bestaan. Wel even de reis- en bestaande aanvullende (?) ziektekostenverzekeringen checken wat er gebeurt als je daar in een ziekenhuis beland.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Vraagje, bij KLM heb ik 2 retourvluchten naar brazilie geboekt in maart. Nu staat er in de app dat als je de vlucht voor 31 december annuleert dat je een voucher krijgt?

Nu ben ik altijd beducht van vliegmaatschappijen maar zo werkt het dus ook? Ik wil het annuleren en dan voor lagere prijzen opnieuw boeken verderop dit jaar. (of geeft KLM het verschil in prijs dmv een voucher gewoon terug als je de vlucht omboekt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De restwaarde van je voucher kun je vziw nog altijd gebruiken voor een ander ticket. Maar toch es dubbelchecken bij KL zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07
Ben een complete nitwit vwb boeken via reisorganisaties dus bear with me.

Sta op het punt te boeken naar Griekenland (Lesbos of Samos) via Sunweb met gepland vertrek op maandag 9 augustus. Pakketprijs zo'n 4.5k. Stel dat iemand van het gezin positief test en ik heb bij de boeking geen annuleringsverzekering afgesloten. Met welke kosten zit ik dan?

Op hun site staat dat annuleren tegen kosten is als je een positieve testuitslag hebt. Maar wat zijn deze kosten? De premie van de annuleringsverzekering is ca. 400 euro.

Als ik het goed begrijp kun je in geval van positieve testuitslag met annuleringsverzekering de annuleringskosten claimen via de verzekeraar.

Ik twijfel vooral even of het loont om die 400 euro premie voor de annuleringsverzekering te betalen.

Iemand een idee?

Helaas is Sunweb niet open op zondag (vreemd gedurende het hoogseizoen).

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
nadroJ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:55:

Sta op het punt te boeken naar Griekenland (Lesbos of Samos) via Sunweb met gepland vertrek op maandag 9 augustus. Pakketprijs zo'n 4.5k. Stel dat iemand van het gezin positief test en ik heb bij de boeking geen annuleringsverzekering afgesloten. Met welke kosten zit ik dan?

Op hun site staat dat annuleren tegen kosten is als je een positieve testuitslag hebt. Maar wat zijn deze kosten? De premie van de annuleringsverzekering is ca. 400 euro.

Als ik het goed begrijp kun je in geval van positieve testuitslag met annuleringsverzekering de annuleringskosten claimen via de verzekeraar.

Ik twijfel vooral even of het loont om die 400 euro premie voor de annuleringsverzekering te betalen.

Iemand een idee?

De annuleringskosten zijn volgens Sunweb 90 of 100% van je kosten.

Als je ongevaccineerd op vakantie gaat kun je maar beter voor goede verzekering zorgen. Niet alleen voor als je op schiphol vanwege een positieve test niet mee mag, maar ook als je op de terugweg positief test.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
nadroJ schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 12:55:

Iemand een idee?

Ik zou als ik jou was naar een doorlopende reisverzekering kijken. Ons gezin is verzekerd voor 17 euro p/m. Ook voor annulering door ziekte. (Pos. Test)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parody
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
perspectivebass schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 23:05:
[...]

Ik zou als ik jou was naar een doorlopende reisverzekering kijken. Ons gezin is verzekerd voor 17 euro p/m. Ook voor annulering door ziekte. (Pos. Test)
Valt een positieve test onder "ziekte"? Ik zou hier toch even heel goed naar kijken, want als je een gelukkige bent die corona met weinig tot geen verschijnselen doorstaat vraag ik me af of je strikt genomen onder deze noemer valt. Helemaal als je al met een positieve test op reis gaat. Verzekeringen keren in de regel liever niets uit, dus als ze het kunnen ontlopen zullen ze het vrijwel zeker doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
Parody schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

Valt een positieve test onder "ziekte"? Ik zou hier toch even heel goed naar kijken, want als je een gelukkige bent die corona met weinig tot geen verschijnselen doorstaat vraag ik me af of je strikt genomen onder deze noemer valt. Helemaal als je al met een positieve test op reis gaat. Verzekeringen keren in de regel liever niets uit, dus als ze het kunnen ontlopen zullen ze het vrijwel zeker doen.
Dat is wel wat ik op schrift heb gekregen van de verzekeraar. Je moet natuurlijk wel de positieve test laten zien. Je bent ziek want je hebt COVID en mag en kan daardoor niet reizen. Maten van symptomen doet daar niet zo veel aan af.
Ik ben positief getest op het coronavirus. Kan ik de kosten voor het annuleren van mijn reis vergoed krijgen?

Ja, omdat je ziek bent valt dit onder de dekking van de Annuleringsverzekering. Zorg er wel voor dat je de uitslag van de test in je bezit houdt. Onze medisch adviseur kan hiernaar vragen bij de behandeling van je schademelding.
Bron: https://www.nn.nl/Onderwe...-je-schadeverzekering.htm

[ Voor 31% gewijzigd door perspectivebass op 02-08-2021 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:07
@RocketKoen @perspectivebass @Parody
Zojuist mijn doorlopende reisverzekering bij de ING (dus NN) uitgebreid met de annuleringsverzekering. Je bent dan in geval van een positieve testuitslag vooraf inderdaad verzekerd, want dat beschouwen ze als ziekte. Deze premie is dus veel goedkoper dan de premie van de annuleringsverzekering bij de boeking.

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 02-08-2021 09:10 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Om maar even een oud topic uit de sloot te halen, had maandje geleden eindelijk eens de terugbetaling van mijn ‘Corona voucher’ uit maart 2020 aangevraagd en kreeg de waarde zonder enig morren terug op mijn bankrekening (y)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:33
YakuzA schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:22:
Om maar even een oud topic uit de sloot te halen, had maandje geleden eindelijk eens de terugbetaling van mijn ‘Corona voucher’ uit maart 2020 aangevraagd en kreeg de waarde zonder enig morren terug op mijn bankrekening (y)
Ah, ja, hier ook! 29 december bij KLM een teruggave-verzoek gedaan - wat echt wel nodeloos ingewikkeld en onvriendelijk was - maar vandaag al op de rekening gekregen. Dat is dan wel weer netjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
nadroJ schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 09:10:
@RocketKoen @perspectivebass @Parody
Zojuist mijn doorlopende reisverzekering bij de ING (dus NN) uitgebreid met de annuleringsverzekering. Je bent dan in geval van een positieve testuitslag vooraf inderdaad verzekerd, want dat beschouwen ze als ziekte. Deze premie is dus veel goedkoper dan de premie van de annuleringsverzekering bij de boeking.
Heb je wel de polisvoorwaarden van https://www.nn.nl/Particu...nnuleringsverzekering.htm gelezen? Bij 10 in de voorwaarden staat dat je geen vergoeding krijgt als je weet dat er een pandemie of besmettelijke ziekte in een land heerst en je daarom niet kan. Nergens in de voorwaarden staat iets over vergoeding bij testen. En in geval van discussie sta je zwak met meestgestelde vragen. Dan beroepen ze zich op de voorwaarden. En bij ziekte staat ernstige ziekte.
Pagina: 1 ... 25 26 Laatste