Het beste is helemaal niet reizen totdat het weer 'normaal' is. Nou ben ik zelf een aantal weken geleden terug van vakantie uit Curacao wat nu dreigt oranje te worden maar goed, dat is de enige op dit moment, niet boeken, niet betalen en niet reizen.alexbl69 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:21:
[...]
Tsjezus, wat een marketing-zaadtekst weer....
"Normaal gezien zijn wij helaas genoodzaakt om je vakantie daarom te annuleren, maar we willen jou graag de flexibiliteit bieden om zelf een alternatief voor jou vakantie te zoeken of anders toch om jouw vakantie te annuleren en een voucher te ontvangen."
Het feit dat jij je centen niet terugkrijgt maar in plaats daarvan een voucher moet slikken wordt gebracht als een positief iets.
Nee luitjes, als jullie de reis niet uit kunnen voeren dienen jullie terug te betalen. Niet de klant een of andere juichtekst te sturen met alle fantastische opties die jullie kunnen bieden *).
Kleine 'pro-tip' voor eenieder die nog van plan is te boeken: Zeg dat je niets aanbetaald, maar de volledige reissom pas betaalt op de dag van vertrek. Hun verweer zal zijn dat dat niet conform de voorwaarden is, het simpele antwoord daarop is dat zij zich ook al maanden niet aan die voorwaarden houden en dat het graag of helemaal niet is.
Heb zelf afgelopen zomer een vakantie van 11K kunnen annuleren omdat ik die voorwaarde had. Anders had ik nu voor 11K aan vouchers gehad.
Hoeveel consumenten moeten er nog gedupeerd worden voordat dit gemeengoed wordt?
*) alle opties behalve terugbetalen
Ik zie zelf maatschapijen vliegreizen aanbieden naar plaatsen waar helemaal niet naar gevlogen mag worden voor toerisme, gewoon om geld te genereren. Ze accepteren jouw geld en de dag erna cancellen ze jouw ticket en geven ze je direct een voucher. Zijn vooral maatschapijen uit het midden oosten met name eentje die heel veel in bezit heeft ;-)
https://valid.x86.fr/xhfd5e