Daarom zegt consumentenbond en ACM etc ook dat ook zonder verzoek tot terugbetaling deze gewoon moet plaatsvinden na 12 maanden aangezien dan de vouchter verlopen is. En je anders "zwevend" geld hebt, het is niet van de consument maar ook niet van de SGR/reisorganisatie.alexbl69 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:46:
[...]
Dat is vaker voorbijgekomen inderdaad. Puur een extra horde in de hoop dat een deel van de mensen het vergeet.
Is natuurlijk vrij bezopen dat je nu al niet een verzoek tot terugbetaling in kan dienen, ook al zou er pas over een jaar betaald worden.
Nee, dat verzoek kan pas over een half jaar oid worden ingediend.
Anoniem: 328026
Vergeet niet dat het in Nederland ook stikt van de drukke plekken.RodeStabilo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:18:
[...]
Het gaat me niet specifiek om jou (tenzij je in de afgelopen weken geboekt hebt dan zou ik dat zelf zeer onverstandig vinden, die mensen die begin dit jaar hebben geboekt kunnen er niet veel aan doen) , ik obeserveer slechts wat ik in de media zie over drukke toeristische plekken etc.
De supermarkt hier kan net zo druk zijn als het strand in Benidorm.
Het enige verschil is dat de Spaanse overheid wel handhaaft op navolging van de regels en dat het in de Nederlandse supermarkt ikke-ikke-ikke is.
Wij hebben gisteren een citytrip naar Rome geboekt voor eind Augustus. Waarom? Omdat het goedkoper is dan een dagje Amsterdam en het coronavirus in Rome hetzelfde is als het Coronavirus in Amsterdam.
Het in-Nederland-is-alles-beter-idee gaat niet op in dit geval.
Je kan ook in angst blijven leven, alle leuke dingen uitstellen de komende maanden/jaren en vervolgens in de supermarkt het virus alsnog oplopen en overlijden.
Kennis van mij had in februari een reis geboekt via Expedia. Vlucht van Air Malta. Alles is niet doorgegaan, hotelkosten zijn inmiddels al netjes terug gestort maar...Expedia heeft aan dat Air Malta pas na 10 maanden!! Terugbetalingen in behandeling neemt en dat er vervolgens nog 6 weken overheen kan gaan tot uitbetaling. Het was een flinke som geld (vliegtickets voor 3 pers). Dat is toch echt wel extreem....
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Dat is dus ook de reden waarom ik Spanje (in zijn geheel en Rome) dit jaar geheel aan mij voorbij laat gaan .Anoniem: 328026 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 10:37:
[...]
Wij hebben gisteren een citytrip naar Rome geboekt voor eind Augustus. Waarom? Omdat het goedkoper is dan een dagje Amsterdam en het coronavirus in Rome hetzelfde is als het Coronavirus in Amsterdam.
Het in-Nederland-is-alles-beter-idee gaat niet op in dit geval.
Je kan ook in angst blijven leven, alle leuke dingen uitstellen de komende maanden/jaren en vervolgens in de supermarkt het virus alsnog oplopen en overlijden.
En ja inderdaad ik kijk ook op welke tijden ik naar de supermarkt ga en mijdt drukke plaatsen .
Hopelijk is er volgend jaar een vaccin en tot die tijd vermijdt ik risicoos zo erg is het nu ook weer niet om eens een zomer thuis te zitten .
"Beautiful Clean Coal"
Geen peil op te trekken:Cobb schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 12:01:
Kennis van mij had in februari een reis geboekt via Expedia. Vlucht van Air Malta. Alles is niet doorgegaan, hotelkosten zijn inmiddels al netjes terug gestort maar...Expedia heeft aan dat Air Malta pas na 10 maanden!! Terugbetalingen in behandeling neemt en dat er vervolgens nog 6 weken overheen kan gaan tot uitbetaling. Het was een flinke som geld (vliegtickets voor 3 pers). Dat is toch echt wel extreem....
Japan maanden geleden terug gevraagd, nog niks (KLM direct).
USA via Expedia geboekt (KLM), maar wel door KLM direct van creditcard afgeschreven: geannuleerd bij Expedia, 1`dag later geld van KLM teruggestort gekregen.
Het gaat de verkeerde kant op in Griekenland
verplichte negatieve corona test van minder dan 3 dagen oud voor toeristen vanaf 17 augustus. Nou weet ik dat de GGD in deze regio alleen een telefoontje doet als je positief test en je dus geen schriftelijke bevestiging duurt als je niks hebt. Daarnaast is een uitslag van maximaal 3 dagen oud nogal lastig te plannen.
TUI biedt voor reizen naar landen die hier al om vroegen (zoals Curaçao) al wel zulke testen aan zonder extra kosten. Maar voor mensen die zelf een vliegticket en hotel boeken kan dit best eens vervelend gaan worden. Sowieso al de extra kosten van het testen die flink kunnen oplopen.
TUI biedt voor reizen naar landen die hier al om vroegen (zoals Curaçao) al wel zulke testen aan zonder extra kosten. Maar voor mensen die zelf een vliegticket en hotel boeken kan dit best eens vervelend gaan worden. Sowieso al de extra kosten van het testen die flink kunnen oplopen.
Ik meld me ook hier. Wat een gekloot met Transavia en vouchers. Sorry als ik hier verkeerd zit...
Wij hebben een reis geboekt naar Malaga in september en terugvlucht in oktober.
Je raadt het al: de heenvlucht hoef ik niets voor te betalen, de terugvlucht kost me 50 euro. Want, dat is na 30 september.
Echter nu via de website zie ik zulke rare berekeningen.
Anyway, oud en nieuw in Excel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WQNmu9aCsmOpVtqTGrRbAXC7.png?f=user_large)
Oude reis was in totaal €488 (of 244 per persoon) en de nieuwe is €232 (of 116 per persoon).
Ik log in op Transavia met de boekingscode en selecter nieuwe vluchten;
:fill(white):strip_exif()/f/image/akUERv65m3nIQXb6BmDPRH2Q.png?f=user_large)
Aanzienlijk goedkoper dan de oude vluchten.
Prima, dat verzacht de pijn voor de 2x €50 euro die ik zou moeten betalen.
Ik zou dus een rekensom verwachten: €488 - €232 = €256 teveel betaald. Daar gaat dan no €100 euro vanaf want vlucht na 30 september; €256 - €100 = €156 terug te ontvangen door Transavia.
Echter krijg ik nu een rekening voorgeschoteld van €132 te betalen (niet te ontvangen..
)
:fill(white):strip_exif()/f/image/eC0EHzL8xRBn3FdwTiMkHgY2.png?f=user_large)
Heenvlucht
Bij de Heenvlucht staat al betaald €101 euro. Correct, 1 persoon.
Het nieuwe ticket heenvlucht kost mij €55 euro. Die zie ik nergens terugkomen.
Wel dat het nieuwe heenticket €106 is (??) en dus een verschil van €5 te betalen door mij. Hè??
Terugvlucht
Zelfde riedel.
Al betaald: €143. Nieuwe terugvlucht = €61.
Op wonderbaarlijke wijze kost die nieuwe vlucht ineens €154...
En uiteindelijk rekenen ze voor de heenvlucht €5 per passager, en terugvlucht €61 per passagier en dus moeten we nu extra €132 bij betalen.
Ik snap het niet.
We betalen nu 2x €50 en €11 voor de nieuwe terugvluchten, terwijl mijn oude vluchten ruim 2x zo duur waren. Wat is daar dan mee gebeurd. Geld opgelost in de lucht?
Je raadt het al: de heenvlucht hoef ik niets voor te betalen, de terugvlucht kost me 50 euro. Want, dat is na 30 september.
Anyway, oud en nieuw in Excel:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WQNmu9aCsmOpVtqTGrRbAXC7.png?f=user_large)
Oude reis was in totaal €488 (of 244 per persoon) en de nieuwe is €232 (of 116 per persoon).
Ik log in op Transavia met de boekingscode en selecter nieuwe vluchten;
:fill(white):strip_exif()/f/image/akUERv65m3nIQXb6BmDPRH2Q.png?f=user_large)
Aanzienlijk goedkoper dan de oude vluchten.
Prima, dat verzacht de pijn voor de 2x €50 euro die ik zou moeten betalen.
Ik zou dus een rekensom verwachten: €488 - €232 = €256 teveel betaald. Daar gaat dan no €100 euro vanaf want vlucht na 30 september; €256 - €100 = €156 terug te ontvangen door Transavia.
Echter krijg ik nu een rekening voorgeschoteld van €132 te betalen (niet te ontvangen..
:fill(white):strip_exif()/f/image/eC0EHzL8xRBn3FdwTiMkHgY2.png?f=user_large)
Heenvlucht
Bij de Heenvlucht staat al betaald €101 euro. Correct, 1 persoon.
Het nieuwe ticket heenvlucht kost mij €55 euro. Die zie ik nergens terugkomen.
Wel dat het nieuwe heenticket €106 is (??) en dus een verschil van €5 te betalen door mij. Hè??
Terugvlucht
Zelfde riedel.
Al betaald: €143. Nieuwe terugvlucht = €61.
Op wonderbaarlijke wijze kost die nieuwe vlucht ineens €154...
En uiteindelijk rekenen ze voor de heenvlucht €5 per passager, en terugvlucht €61 per passagier en dus moeten we nu extra €132 bij betalen.
Ik snap het niet.
We betalen nu 2x €50 en €11 voor de nieuwe terugvluchten, terwijl mijn oude vluchten ruim 2x zo duur waren. Wat is daar dan mee gebeurd. Geld opgelost in de lucht?

Je post is een beetje een puzzeltje, maar het lijkt erop dat je je vlucht wilt omboeken naar maart 2021 (in Excel staat 2020).Beta schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:09:
Ik meld me ook hier. Wat een gekloot met Transavia en vouchers. Sorry als ik hier verkeerd zit...
Ik denk dat het te maken heeft met de boekingsklasse (dus niet alleen economy maar ook de onderverdeling daarin zoals N, T, enz). Dat wordt hier bevestigd:
Helaas komt het voor dat in een aantal gevallen bij het wijzingen van een ticket, het tarief dat getoond wordt op de website lager is dan het tarief dat geboden wordt tijdens het maken van een wijziging.
Dit heeft een technische oorzaak. Het systeem kan klanten die hun ticket willen wijzigen in een andere boekingsklasse plaatsen, waardoor het getoonde website tarief niet voor hun beschikbaar is.
Ah 2021 ja!GlowMouse schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:35:
[...]
Je post is een beetje een puzzeltje, maar het lijkt erop dat je je vlucht wilt omboeken naar maart 2021 (in Excel staat 2020).
Ik denk dat het te maken heeft met de boekingsklasse (dus niet alleen economy maar ook de onderverdeling daarin zoals N, T, enz). Dat wordt hier bevestigd:
[...]
Hmm van die boekingsklasse wist ik niet. Ik ga even lezen!
Dat sterkt me om nog eens achter de door hun gecancellede vlucht te mailen. Fingers crossed!SirLenncelot schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:05:
Reactie van RyanAir: We hebben het geld nu overgemaakt en afhankelijk van je bank ontvang je het binnen 7 werkdagen.
Conclusie: niet afwachten maar mailen
Ik vraag me af hoe dat gaat met pakketreizen. Volgens planning vliegen wij volgend weekend naar Griekenland en volgens de procedure moeten we een Engelstalige negatieve corona test aanleveren. Via Travel Health Clinic kost dat €150 per persoon.. Wij zitten daar niet op te wachten natuurlijk. Hoe gaan anderen daarmee om?Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:46:
Het gaat de verkeerde kant op in Griekenlandverplichte negatieve corona test van minder dan 3 dagen oud voor toeristen vanaf 17 augustus. Nou weet ik dat de GGD in deze regio alleen een telefoontje doet als je positief test en je dus geen schriftelijke bevestiging duurt als je niks hebt. Daarnaast is een uitslag van maximaal 3 dagen oud nogal lastig te plannen.
Bij TUI krijg je de test vergoed bij vertrek tot eind oktober. Dat was eerst tot eind augustus, hoop mensen boos die al geboekt hadden en nu dus verlengd.Insert12 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Ik vraag me af hoe dat gaat met pakketreizen. Volgens planning vliegen wij volgend weekend naar Griekenland en volgens de procedure moeten we een Engelstalige negatieve corona test aanleveren. Via Travel Health Clinic kost dat €150 per persoon.. Wij zitten daar niet op te wachten natuurlijk. Hoe gaan anderen daarmee om?
Wij hebben bij VakantieDiscounter geboekt, zij hebben uitdrukkelijk op de website vermeld dat zij niks vergoeden. Wij hebben alleen al in december 2019 geboekt, nu nog ff €300 bovenop de reis wordt ons te gek.Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:50:
[...]
Bij TUI krijg je de test vergoed bij vertrek tot eind oktober. Dat was eerst tot eind augustus, hoop mensen boos die al geboekt hadden en nu dus verlengd.
Alleen als we de test niet doen dan betekent het dat we niet op vakantie gaan en dan kunnen we waarschijnlijk ook naar ons geld fluiten. Twee uitersten die we allebei niet willen.
@Insert12 dus wat ga je nu doen? Omboeken?
Ik wil hen vragen om de kosten voor de coronatest te betalen of om de reis om te boeken.Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:15:
@Insert12 dus wat ga je nu doen? Omboeken?
Niet echt een oplossing, maar hier hetzelfde verhaal:Insert12 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:44:
[...]
Ik vraag me af hoe dat gaat met pakketreizen. Volgens planning vliegen wij volgend weekend naar Griekenland en volgens de procedure moeten we een Engelstalige negatieve corona test aanleveren. Via Travel Health Clinic kost dat €150 per persoon.. Wij zitten daar niet op te wachten natuurlijk. Hoe gaan anderen daarmee om?
https://www.gelderlander....ieve-coronatest~affa61b7/
Volgens mij kunnen de eersten met voucher binnenkort het geld terug vragen. Iemand nog van plan dit te doen?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Iemand ervaring met Belvilla? Afgelopen weekend zouden we naar België gaan met een groep maar deze werd geannuleerd. Nu heb ik een credit factuur gekregen van ze maar daar houden ze dus 300 euro op in.. Ik heb niets geannuleerd en dit is van de beheerder van het huis gebeurt. Sowieso dat ik hier een mail op af stuur maar wat zijn m'n kansen?
Als zij zelf annuleren heb je uiteraard recht op een volledige restitutie van de reissom.Boinkie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:52:
Iemand ervaring met Belvilla? Afgelopen weekend zouden we naar België gaan met een groep maar deze werd geannuleerd. Nu heb ik een credit factuur gekregen van ze maar daar houden ze dus 300 euro op in.. Ik heb niets geannuleerd en dit is van de beheerder van het huis gebeurt. Sowieso dat ik hier een mail op af stuur maar wat zijn m'n kansen?
Ze zullen van alles proberen om het proces te frustreren, maar je hebt er gewoon recht op.
In hun eigen algemene voorwaarden staat onder 3.2 dat ze terug moeten betalen als ze zelf annuleren.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
yep ga het meteen doen in september,met kleine op komst volgend jaar kan ik er helaas geen gebruik van maken. Mijn volgende grote vakantie is pas in 2022St@m schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:
Volgens mij kunnen de eersten met voucher binnenkort het geld terug vragen. Iemand nog van plan dit te doen?
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Wat is de basis waarop ze 300 euro inhouden?Boinkie schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:52:
Daar hangt het voornamelijk vanaf.
Volgens mij vergoeden de grote touroperators die testen vaak wel (via huisartsenlab, waar de test iets van € 80,- kost en op heel veel locaties te doen is). Ik denk dat je bij die dozenschuivers zoals prijsvrij etc gewoon pech hebt, dit gebrek aan service is waarschijnlijk de reden dat ze zo goedkoop kunnen zijn.
Anoniem: 100386
Ik ben het zeker van plan te doen. Ik laat het wel weten. Verwacht dat ze moeilijk gaan doen. Overweeg dan gewoon mezelf te ontzorgen door een incassoprocedure in te kopen bij een deurwaarder (we krijgen 7k terug, dus een incassoprocedure inkopen die tot uitbetaling lijdt = altijd winst + incassokosten na opstarten dossier zijn voor tegenpartij).St@m schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 23:30:
Ik twijfel, kan het geld goed gebruiken, maar kan ook nog wel een half jaar wachten (en dan krijg je het sowieso terug, zeggen ze..)Anoniem: 100386 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Ik ben het zeker van plan te doen. Ik laat het wel weten. Verwacht dat ze moeilijk gaan doen. Overweeg dan gewoon mezelf te ontzorgen door een incassoprocedure in te kopen bij een deurwaarder (we krijgen 7k terug, dus een incassoprocedure inkopen die tot uitbetaling lijdt = altijd winst + incassokosten na opstarten dossier zijn voor tegenpartij).
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Bij TUI moet je je laten testen bij Het Huisartsenlab. Als je daar op google't zie je veel negatieve recensies; mensen die de uitslagen niet op tijd kregen en dus niet konden vertrekken, mensen die naar een locatie waren gereden waar niemand bleek te zitten, telefonisch onbereikbaar.. Wekt niet echt vertrouwen zo
[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 20-08-2020 08:51 ]
Ik heb via Elizawashere (sunweb) geboekt en moet ook naar het huisartsenlab. Wachttijden schijnen ook énorm te zijn. Kan zo rustig 3 à 4 uur duren voordat je aan de beurt bent. Wij hebben 28 augustus een afspraak in Velp staan. Ben benieuwd.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:51:
Bij TUI moet je je laten testen bij Het Huisartsenlab. Als je daar op google't zie je veel negatieve recensies; mensen die de uitslagen niet op tijd kregen en dus niet konden vertrekken, mensen die naar een locatie waren gereden waar niemand bleek te zitten, telefonisch onbereikbaar.. Wekt niet echt vertrouwen zo
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
@Hulleman ik hoop voor je dat het goed gaat. Zou je willen laten weten hoe het ging? Velp is voor ons vlakbij. Benieuwd naar locatie en wachttijden.
Ga ik doen! Hopelijk gaat het goed en is Velp gewoon een minder drukke locatie. Helpt ook niet mee dat ze van 9:00 - 13:00 open zijn als die wachttijden zo enorm zijn. Vroeg op pad dan maar!Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 09:00:
@Hulleman ik hoop voor je dat het goed gaat. Zou je willen laten weten hoe het ging? Velp is voor ons vlakbij. Benieuwd naar locatie en wachttijden.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Kon je je ook niet laten testen op schiphol? Dat zou mij het makkelijkste lijken... Die mensen daar doen 24/7 niets anders, oftewel die hebben er een compleet automatisme inzitten.
In tegenstelling tot het huisartsenlab die het er even bijdoet en (ik verwacht) van alles moet opzoeken etc.
Dat is in ieder geval wat ik zou proberen als je in Noord-Holland of Zuid-Holland woont.
In tegenstelling tot het huisartsenlab die het er even bijdoet en (ik verwacht) van alles moet opzoeken etc.
Dat is in ieder geval wat ik zou proberen als je in Noord-Holland of Zuid-Holland woont.
bij ons ging het heel soepel met het huisartenlab, locatie Baarn. Drive through, in je auto blijven, spoelen, spugen en doorrrrrrr. In de app binnen 24 uur uitslag en per mail document voor reizen.
n=2 maar ik zou het zo weer doen.
Staar je ook niet teveel blind op 100 negatieve recenties op 1.000.000 positief uitgevoerde tests, tevreden mensen reviewen minder
Staar je ook niet teveel blind op 100 negatieve recenties op 1.000.000 positief uitgevoerde tests, tevreden mensen reviewen minder
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Kreeg je het document in het Engels?Bockelaar schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:20:
bij ons ging het heel soepel met het huisartenlab, locatie Baarn. Drive through, in je auto blijven, spoelen, spugen en doorrrrrrr. In de app binnen 24 uur uitslag en per mail document voor reizen.
Alleen al vanwege dit soort gedoe ga ik voorlopig niet met een reismaatschappij op vakantie. En dan 5 of 6 uur met een gezichtsmasker op ... brrrr

ja.
het is ook niet meer dan
code:
1
2
3
4
| "this is to certify that name: bockelaar, born: hometown, netherlands has been testen on day 1, month 7, year 2020 testresult [] positive. [x] negative" |
[ Voor 38% gewijzigd door Bockelaar op 20-08-2020 14:58 ]
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
2 mails verder, geen reactie at-all. Wat is nu wijsheid? Blijven bellen?dnhelle schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
Dat sterkt me om nog eens achter de door hun gecancellede vlucht te mailen. Fingers crossed!
Nou, 11 juni een claim ingediend bij Skrill en 18 augustus het complete bedrag teruggekregen (chargeback). Dat is een mooie meevaller.Cheezborger schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:11:
Ik had met mijn prepaid mastercard betaald (via Skrill). Zal daar eens een dispute openen, kijken of dat helpt.
Ik maak mij toch wel zorgen om die corona test voor Griekenland. Online zie je veel klachten over de afhandeling; mensen die te laat de resultaten krijgen en bij de gate op Schiphol dus weer terug naar huis kunnen gaan.
https://www.ad.nl/buitenl...ate-testuitslag~aac945cc/
Zeker tientallen vakantiegangers misten de afgelopen week hun vlucht naar onder meer Griekenland, omdat de uitslag van hun coronatest er nog niet was. Reisorganisatie TUI waarschuwt dan ook: vraag de test echt op tijd aan.
https://www.ad.nl/buitenl...ate-testuitslag~aac945cc/
Zeker tientallen vakantiegangers misten de afgelopen week hun vlucht naar onder meer Griekenland, omdat de uitslag van hun coronatest er nog niet was. Reisorganisatie TUI waarschuwt dan ook: vraag de test echt op tijd aan.
[ Voor 45% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 24-08-2020 07:23 ]
Hier ook weer lachen bij prijsvrij, de herfstvakantie naar Spanje die we begin dit jaar hadden geboekt, niet aanbetaald wel volledige bedrag per 4 sept te voldoen.
-Spanje is oranje
-Terugvlucht geannuleerd
-Hotel sluit per gisteren en hoopt iedereen volgend jaar weer te zien
Dus enige “zekerheid” is dat we een heenvlucht hebben.
En toch wordt verwacht dat we netjes betalen volgende week...
-Spanje is oranje
-Terugvlucht geannuleerd
Memento mori
Hier even op terug komend. We hebben onze reis zojuist geannuleerd. Het kost ons een deel van de reissom, maar het overgrote deel krijgen we terug. We voelden ons er ook niet erg prettig meer bij om daar nu nog heen te reizen.Insert12 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:23:
[...]
Ik wil hen vragen om de kosten voor de coronatest te betalen of om de reis om te boeken.
Ja, de reisbranche stelt alles in het werk om ervoor te zorgen dat werkelijk niemand meer een reis in het voren durft te boeken.Bob-B190 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:13:
Hier ook weer lachen bij prijsvrij, de herfstvakantie naar Spanje die we begin dit jaar hadden geboekt, niet aanbetaald wel volledige bedrag per 4 sept te voldoen.
-Spanje is oranje
-Terugvlucht geannuleerd
En de komende maanden maar weer klagen dat niemand voor volgend jaar boekt en dat 'we' vertrouwen moeten hebben.
Tja, maar is dat niet gewoon een gevolg van een prijsstunter kiezen, die beslissen zelf niets en de hoofdpartij die zal in 1e instantie om zijn eigen klanten geven en pas daarna om de klanten van de stunt-bv.Bob-B190 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 12:13:
-Spanje is oranje
-Terugvlucht geannuleerd
Waarschijnlijk krijg je morgen of overmorgen wel het bericht dat je toch niet hoeft te betalen. Alleen dat mag de stunt-bv niet zelf bepalen, dat bepaalt het moederbedrijf...
Ik maak me geen illusie dat we met TUI een ander verhaal gehad haddenGomez12 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:13:
[...]
Tja, maar is dat niet gewoon een gevolg van een prijsstunter kiezen, die beslissen zelf niets en de hoofdpartij die zal in 1e instantie om zijn eigen klanten geven en pas daarna om de klanten van de stunt-bv.
Waarschijnlijk krijg je morgen of overmorgen wel het bericht dat je toch niet hoeft te betalen. Alleen dat mag de stunt-bv niet zelf bepalen, dat bepaalt het moederbedrijf...
Memento mori
Niet echt een gigantisch ander verhaal, alleen met TUI kan het net een dag of 2 schelen qua berichtgeving...Bob-B190 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:22:
[...]
Ik maak me geen illusie dat we met TUI een ander verhaal gehad haddenIk heb zelf al aangegeven dat ik de betaling opschort conform wetgeving.
Mensen, de titel van dit topic is hoe reisorganisaties omgaan met geplande reizen.
Maar als je kijkt waar het virus steeds opkomt, kan je niet ontkennen dat dit vaakde bestemmingen zijn waarheen alle reizen gaan. Reizen in het algemeen, vakantie of in Nederland zelf lijkt duidelijk het mechanisme waarmee we het virus verspreiden en oppikken.
Ik vraag me daarom af of het niet beter is dat we naar onszelf kijken. Met andere woorden: Hoe gaan wij om met het plannen van reizen.
Niet reizen lijkt me het verstandigst.
Maar als je kijkt waar het virus steeds opkomt, kan je niet ontkennen dat dit vaakde bestemmingen zijn waarheen alle reizen gaan. Reizen in het algemeen, vakantie of in Nederland zelf lijkt duidelijk het mechanisme waarmee we het virus verspreiden en oppikken.
Ik vraag me daarom af of het niet beter is dat we naar onszelf kijken. Met andere woorden: Hoe gaan wij om met het plannen van reizen.
Open een topic zou ik zeggen. Meeste commotie uit dit topic komt uit boekingen die ruim voor de rona gedaan zijn, dus je opmerking zet weinig zoden aan de dijk in dit topic.Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 16:08:
Mensen, de titel van dit topic is hoe reisorganisaties omgaan met geplande reizen.
Memento mori
De laatste paginas gaat het vooral om mensen die na maart hun vakantie hebben geboekt. Dus dat klopt niet.
Wellicht mis ik je punt, maar dit topic is gestart op 18 maart en staat in het themaforum Coronavirus. Wellicht is het idd beter om hier een apart topic voor aan te maken.Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 18:30:
De laatste paginas gaat het vooral om mensen die na maart hun vakantie hebben geboekt. Dus dat klopt niet.
Is dit niet je eerste post in dit topic, heb je het recentelijk wel gevolgd?emiel74 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:16:
[...]
Wellicht mis ik je punt, maar dit topic is gestart op 18 maart en staat in het themaforum Coronavirus. Wellicht is het idd beter om hier een apart topic voor aan te maken.
Mijn eerste post in dit topic staat in de eerste pagina's. Ik volg het hier al 6 maanden.
En de laatste tijd gaan de posts vooral over mensen die reizen geboekt hebben na maart, dus tijdens de krisis. En die zich bv. druk maken over tests en maskers.
Ik zeg dus simpelweg dat het gragen om problemen is, als je een vakantie boekt voordat de crisis over is. En het veroorzaakt potentiële problemen voor iedereen die hier blijft, door het terugbrengen van het virus. Alle toeristische plaatsen kleuren steeds donkerder op de corona kaart.
Dus mijn opmerking is wel degelijk relevant in de discussie over vakantie ttv corona. Überhaupt boeken, en daarmee bij een reisorganisatie boeken is mogelijk onverstandig. Reizen lijkt nl. onverstandig.
En dat is tevens ook relevant voor mij, want ik heb nog 7k te innen van een reisorganisatie of de SGR. Als die geen omzet draaien wordt innen lastiger
Dus denk na voor je een krabbel neerknalt.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 25-08-2020 19:49 ]
Ik volg dit topic al vanaf dag één, dus het aantal posts lijkt me niet echt relevant. Voor wat betreft je laatste opmerking: Ik begrijp je aanval niet over het neerknallen van krabbels. Ik probeer je alleen maar te helpen zodat jouw vraag wat meer aandacht krijgt.Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 19:36:
[...]
Is dit niet je eerste post in dit topic, heb je het recentelijk wel gevolgd?
Dus denk na voor je een krabbel neerknalt.
Onze situatie: voor de Corona crisis een pakketreis geboekt naar Spanje bij tui. Op het allerlaatste moment voor 15% van de boekkosten toch maar zelf geannuleerd. Niet lang daarna wordt Spanje code oranje.
Wat nu als we de 15% annuleringskosten gewoon niet betalen aan tui? De gok waard (is er eerst een aanmaning nodig?) of loop je daarmee het risico dat tui straks het recht op annuleren laat vallen en ons de volledige reissom laat betalen?
P.s. betalen en een voucher willen we niet, want dan zitten we een jaar op onze centen te wachten of wie weet wat met die regelingen de komende tijd gaat gebeuren...
Wat nu als we de 15% annuleringskosten gewoon niet betalen aan tui? De gok waard (is er eerst een aanmaning nodig?) of loop je daarmee het risico dat tui straks het recht op annuleren laat vallen en ons de volledige reissom laat betalen?
P.s. betalen en een voucher willen we niet, want dan zitten we een jaar op onze centen te wachten of wie weet wat met die regelingen de komende tijd gaat gebeuren...
Tui heeft recht op die 15%, dus door niet te betalen kun je te maken krijgen met incassokosten (na de veertiendagenbrief) of gerechtskosten.Spurlie schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:47:
Onze situatie: voor de Corona crisis een pakketreis geboekt naar Spanje bij tui. Op het allerlaatste moment voor 15% van de boekkosten toch maar zelf geannuleerd. Niet lang daarna wordt Spanje code oranje.
Gezien de grote vraag naar Covid 19 PCR testen moet de test zo dicht mogelijk op de 72 uur vóór aankomst op de bestemming worden afgenomen. De test mag niet later dan 65 uur voor aankomst worden afgenomen. Laat je de test binnen 65 uur voor aankomst afnemen, dan is er geen garantie dat het testresultaat op tijd binnen is en geschied dit op eigen risico.
Lekker dit, wij komen eind van de avond aan en zouden ons dus eind van de avond tot in de nacht moeten laten testen. Er is geen enkele testlocatie open op deze tijden. We kunnen dus niet voldoen aan de voorwaarden van TUI
Lekker dit, wij komen eind van de avond aan en zouden ons dus eind van de avond tot in de nacht moeten laten testen. Er is geen enkele testlocatie open op deze tijden. We kunnen dus niet voldoen aan de voorwaarden van TUI
Dat betekent dus dat de window om die test te doen maar 7 uur is?Piet_Piraat7 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 08:40:
Gezien de grote vraag naar Covid 19 PCR testen moet de test zo dicht mogelijk op de 72 uur vóór aankomst op de bestemming worden afgenomen. De test mag niet later dan 65 uur voor aankomst worden afgenomen. Laat je de test binnen 65 uur voor aankomst afnemen, dan is er geen garantie dat het testresultaat op tijd binnen is en geschied dit op eigen risico.
Totaal onwerkbaar natuurlijk.
En dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Reizen is feitelijk onmogelijk, en eigenlijk ook onverstandig. Toch blijven reisorganisaties reizen aanbieden, en leggen de problemen bij de reiziger en verschuilen zich achter van alles.
Mijn vraag was dus hoe gaan wij zelf om het plannen van reizen bij reisorganisaties. Ik zou zeggen stop met boeken, zodat reisorganisaties weer eens kijken naar hun rol in deze situatie (ipv alleen maar naar geld laten kijken).
Mijn vraag was dus hoe gaan wij zelf om het plannen van reizen bij reisorganisaties. Ik zou zeggen stop met boeken, zodat reisorganisaties weer eens kijken naar hun rol in deze situatie (ipv alleen maar naar geld laten kijken).
Anoniem: 328026
Transavia heeft inmiddels aangegeven gewoon te blijven vliegen naar oranje gebieden. Hierdoor heb je geen recht meer op een voucher / terugbetaling van je reis.
Weten jullie nog toen Corendon besloot om te vliegen naar het oranje gekleurde Turkije? Toen werden er direct kamervragen gesteld en vollop geshamed in het nieuws.
Blijkbaar ligt het toch anders wanneer je een dochtermaatschappij van schoothondje KLM bent.
Weten jullie nog toen Corendon besloot om te vliegen naar het oranje gekleurde Turkije? Toen werden er direct kamervragen gesteld en vollop geshamed in het nieuws.
Blijkbaar ligt het toch anders wanneer je een dochtermaatschappij van schoothondje KLM bent.
Inderdaad. Dat ze daar niet over nadenken vóór ze zo'n statement op de website plaatsen. Ze hebben genoeg avondvluchten.alexbl69 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:14:
[...]
Dat betekent dus dat de window om die test te doen maar 7 uur is?
Totaal onwerkbaar natuurlijk.
Dat is nu al de praktijk aan het worden denk ik.Anoniem: 100386 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:17:
En dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Reizen is feitelijk onmogelijk, en eigenlijk ook onverstandig. Toch blijven reisorganisaties reizen aanbieden, en leggen de problemen bij de reiziger en verschuilen zich achter van alles.
Er is niemand in mijn omgeving die van plan is nu nog een reis te boeken. De enige reizen die nog staan zijn die welke eerder kosteloos verschoven zijn omdat ze geen doorgang konden vinden.
De mensen die nu nog weg willen worden geconfronteerd met onmogelijke praktische voorwaarden (corona-testen op momenten die niet kunnen) of het risico dat gebieden alsnog oranje worden. Dat nog afgezien van het feit dat op de plaats van bestemming ook allerlei restricties gelden.
Wie nu nog wat boekt moet wel heel erg nodig met vakantie willen, waarbij het absoluut niet iets is waar je ontspannen naar uitkijkt. Het aantal boekingen zal dan ook verwacht ik volledig opdrogen.
Ze doen dit enkel om het risico bij de reiziger te leggen. Daar is wel degelijk over nagedacht.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Inderdaad. Dat ze daar niet over nadenken vóór ze zo'n statement op de website plaatsen. Ze hebben genoeg avondvluchten.
Een volgende nagel aan de doodskist van de reisbranche.Anoniem: 328026 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 09:21:
Transavia heeft inmiddels aangegeven gewoon te blijven vliegen naar oranje gebieden. Hierdoor heb je geen recht meer op een voucher / terugbetaling van je reis.
Ze zullen vanuit hun optiek misschien wel moeten. De bodem begint in zicht te komen. Heb nog een voucher van 1000 euro uitstaan (TUI), maar verwacht niet dat ik die centen ooit nog terug zie.
Ik zit in dubio; laten we ons testen bij Hethuisartsenlab via TUI (gratis) waar blijkbaar veel misloopt. Of betalen we zelf € 300 voor twee corona testen die waarschijnlijk wèl op tijd komen. Het is lastig te meten hoe veel testen bij Hethuisartsenlab te laat komen, want vooral de benadeelde mensen laten een recensie achter denk ik.
Ik weet niet hoe duur je vakantie was, maar in mijn geval zou die € 300 maar een klein deel van het totaalbedrag geweest zijn en zou ik zeker de gok niet nemen dat de uitslag te laat is.
@posttoast de vakantie was zo'n € 1900. Ik zou inderdaad voor een persoonlijke test gaan, maar nu hoor ik weer dat TUI niet zomaar uitslagen van andere aanbieders accepteert omdat zij een deal hebben met het Huisartsenlab. Het is dus maar hopen dat de uitslagen op tijd komen. Totaal idioot dit.
[ Voor 9% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 27-08-2020 13:27 ]
Kun je het statement dat ze geen andere testen accepteren ergens zwart op wit vinden? Zo ja, dan heb je denk ik nog wel wat mogelijkheden.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 13:26:
@posttoast de vakantie was zo'n € 1900. Ik zou inderdaad voor een persoonlijke test gaan, maar nu hoor ik weer dat TUI niet zomaar uitslagen van andere aanbieders accepteert omdat zij een deal hebben met het Huisartsenlab. Het is dus maar hopen dat de uitslagen op tijd komen. Totaal idioot dit.
Het window van 7 uur waarin ze je dwingen de test af te nemen is namelijk onredelijk. Er kan niet van jou verwacht worden dat je in exact dat tijdsblok met alle reisgenoten die test afneemt op een plek die TUI bepaalt.
Zou contact met ze opnemen en vragen wat te doen. Paar vragen: wanneer ga je? Heb je al (volledig) betaald?
@alexbl69 nee dat statement staat niet op hun site, dat heb ik van mensen die bij de gate stonden met een andere testuitslag dan van Huisartslab. Die hebben moeten lullen als brugman om toch door te mogen.
Ik heb al contact met ze opgenomen. Wij landen volgende week om 20:45 en zouden dan tussen die tijd en 's nachts ons moeten laten testen om in hun tijdframe te passen. Dat is onmogelijk want er is geen testlocatie open op die tijden. Bij de vraag wat er gebeurt als ik de uitslag te laat krijg, zegt ze 'dan kijken we aan de balie op Schiphol wat we voor u kunnen doen, desnoods een dag later vertrekken'. Even voorbijgaand aan het feit dat ik al voor mijn parkeerplek bij Schiphol betaald heb en de vakantiedagen al vastliggen bij mijn werkgever.
Ik heb al contact met ze opgenomen. Wij landen volgende week om 20:45 en zouden dan tussen die tijd en 's nachts ons moeten laten testen om in hun tijdframe te passen. Dat is onmogelijk want er is geen testlocatie open op die tijden. Bij de vraag wat er gebeurt als ik de uitslag te laat krijg, zegt ze 'dan kijken we aan de balie op Schiphol wat we voor u kunnen doen, desnoods een dag later vertrekken'. Even voorbijgaand aan het feit dat ik al voor mijn parkeerplek bij Schiphol betaald heb en de vakantiedagen al vastliggen bij mijn werkgever.
De grote vakantie drukte is al voorbij. De kans is dus aanzienlijk groter dat je de test wel op tijd krijgt, ook als je hem buiten die 65 uur laat afnemen.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:06:
@alexbl69 nee dat statement staat niet op hun site, dat heb ik van mensen die bij de gate stonden met een andere testuitslag dan van Huisartslab. Die hebben moeten lullen als brugman om toch door te mogen.
Wij kregen van TUI te horen dat er ook gigantische rijen stonden voor de testlocaties, maar we konden gewoon doorlopen, en stonden binnen 10 minuten weer buiten (Rotterdam).
Heb je eigenlijk al met TUI gebeld? Ik vond ze behoorlijk meedenkend aan de telefoon steeds.
[ Voor 3% gewijzigd door M3rcury op 27-08-2020 15:18 ]
No signature required.
@M3rcury ik hoop het, dat de vakantiedrukte voorbij is. Ik maak me behoorlijk zorgen hier om. Gebeld heb ik al wel, hun antwoord staat in de tweede alinea van wat je quote
Ik heb mij een uur geleden laten testen. Ik zal wel even een berichtje posten als de testresultaten binnen zijn. Al moet ik wel bekennen dat ik in 72 tot 65 uur zitPiet_Piraat7 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:19:
@M3rcury ik hoop het, dat de vakantiedrukte voorbij is. Ik maak me behoorlijk zorgen hier om. Gebeld heb ik al wel, hun antwoord staat in de tweede alinea van wat je quote
Overigens, kan je de GGD resultaten ook gewoon online inzien, maar dat zal wel niet aan de eisen van griekenland voldoen?
[ Voor 11% gewijzigd door M3rcury op 27-08-2020 15:26 ]
No signature required.
@M3rcury ben benieuwd
welke locatie? Hoe gaat het er aan toe?
@Piet_Piraat7
Ik ben in Rotterdam op het Prins Alexander plein geweest. Je meldt je aan in de gang (ja de gang ja), en daar wordt nog even gecontroleerd of je inderdaad binnen de 72 uur zit. Vervolgens krijg je een buisje mee, en mag je op een stoel zitten. Er wordt een sample uit je keel genomen en 1 uit je neus (en die is niet prettig, want het is een "gewoon" wattenstaafje). Daarna mag je weer gaan.
Ik had 2 mensen voor me, dus stond echt binnen 10 minuten weer buiten.
Niks anders dan de GGD test, al is die iets minder vervelend in je neus.
Edit: Ik zie inderdaad nu waar je je zorgen om maakt. De recensies zijn niet echt veelbelovend. De nieuwere van afgelopen week zijn al wel beter. Daarnaast zijn het enkele recensies waar er duizenden mensen op vakantie gaan met TUI (verwacht ik).
Ik ben in Rotterdam op het Prins Alexander plein geweest. Je meldt je aan in de gang (ja de gang ja), en daar wordt nog even gecontroleerd of je inderdaad binnen de 72 uur zit. Vervolgens krijg je een buisje mee, en mag je op een stoel zitten. Er wordt een sample uit je keel genomen en 1 uit je neus (en die is niet prettig, want het is een "gewoon" wattenstaafje). Daarna mag je weer gaan.
Ik had 2 mensen voor me, dus stond echt binnen 10 minuten weer buiten.
Niks anders dan de GGD test, al is die iets minder vervelend in je neus.
Edit: Ik zie inderdaad nu waar je je zorgen om maakt. De recensies zijn niet echt veelbelovend. De nieuwere van afgelopen week zijn al wel beter. Daarnaast zijn het enkele recensies waar er duizenden mensen op vakantie gaan met TUI (verwacht ik).
[ Voor 25% gewijzigd door M3rcury op 27-08-2020 15:58 ]
No signature required.
Met die gedachte probeer ik mijzelf ook gerust te stellenM3rcury schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:33:
Ik zal inderdaad wel even een berichtje plaatsen. Ook van mijn broertje, die vertrekt ook naar Griekenland, een paar dagen later dan ik. Hopelijk zijn dat 2 positieve verhalen
No signature required.
Niet echt reisorganisatie gerelateerd, maar de Covid test is niet langer verplicht voor reizigers naar Griekenland vanuit Nederland vanaf 31 augustus volgens dit bericht
https://www.ekathimerini....nqeOV8wMrYXVgPU2Mz3qyOXPw
The restrictions will be extended until September 19, Deputy Civil Protection Minister Nikos Hardalias told reporters, adding that the Netherlands would be dropped from the list
The restrictions will be extended until September 19, Deputy Civil Protection Minister Nikos Hardalias told reporters, adding that the Netherlands would be dropped from the list
De NOS zegt dat het pas vanaf dinsdag is: Griekenland: geen negatieve test meer nodig voor Nederlanders - https://nos.nl/l/2345701#UPDATE-container-47238545emiel74 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 20:26:
Niet echt reisorganisatie gerelateerd, maar de Covid test is niet langer verplicht voor reizigers naar Griekenland vanuit Nederland vanaf 31 augustus volgens dit bericht
Edit: ik zag niet dat je 31 aug had getypt...
No signature required.
Dat betekent dus eigenlijk dat je per-direct geen test meer hoeft te doen. Iedereen die voor 31 augustus aan zou komen had, vanwege die 65 uur, de test al gehad moeten hebben.M3rcury schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:50:
[...]
De NOS zegt dat het pas vanaf dinsdag is: Griekenland: geen negatieve test meer nodig voor Nederlanders - https://nos.nl/l/2345701#UPDATE-container-47238545
Ik ben zo blij dat die test niet meer nodig is! Had er echt stress om.
Ik heb de uitslag en de verklaring binnen. Dat is dus ongeveer 24 uur na de test. Collega had het daar ook laten doen (zonder reisorganisatie) die kreeg hem gister binnen 24 uurPiet_Piraat7 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:49:
No signature required.
Ben benieuwd of er gelobbyd is door de Nederlandse touroperators. Dat testen bij 'Het Huisartslab' liep voor geen meter natuurlijk. En als je een vlucht op een vervelende tijdstip had, dan kon je al niet voldoen om de test op tijd te doen, behalve op eigen risico.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 07:49:

@Cheezborger dat was precies het probleem waar wij mee zaten; landen om 20:45 dus geen mogelijkheid om aan hun eisen te voldoen van wanneer er getest moest worden. Dat huisartslab ziet hun inkomsten wel kelderen nu gok ik, nu al die testen à € 89,50 pp niet meer nodig zijn.
Ik denk dat de touroperators zelf maar ~€ 30 a € 40 betalen voor de test. Consumentenprijs is inderdaad € 89,50. Maar ze zien zeker hun inkomsten kelderen. En wel terecht, want die verklaring vanuit Het Huisartslab over de klachten en problemen was echt gigantisch arrogant, tenenkrommend en amateuristisch.Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 10:40:
@Cheezborger dat was precies het probleem waar wij mee zaten; landen om 20:45 dus geen mogelijkheid om aan hun eisen te voldoen van wanneer er getest moest worden. Dat huisartslab ziet hun inkomsten wel kelderen nu gok ik, nu al die testen à € 89,50 pp niet meer nodig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 29-08-2020 11:23 ]
Mijn ervaring met hun is dus wel positief.Maar is dus wel buiten de vakantie periode.Cheezborger schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:22:
[...]
Ik denk dat de touroperators zelf maar ~€ 30 a € 40 betalen voor de test. Consumentenprijs is inderdaad € 89,50. Maar ze zien zeker hun inkomsten kelderen. En wel terecht, want die verklaring vanuit Het Huisartslab over de klachten en problemen was echt gigantisch arrogant, tenenkrommend en amateuristisch.
Heb geen contact hoeven opnemen gelukkig.
No signature required.
Dit is het eerste jaar dat ik niet ga vliegen. Oh moet wel eerlijk zijn nog begin Maart 2020 7 maart tot 10 maart 2020 met Flybe Kruidvat actie naar Wenen geweest met EasyJet via Amsterdam. Toen wij terug waren ging op vrijdag al Oostenrijk dicht. Wij hadden net het geluk. Maar ging niet om hoge bedragen vlucht + Ontbijt en Hotel €179,- per persoon we waren 2.
Nu heeft Kruidvat wederom dezelfde actie maar nu zijn we voorzichtiger. We twijfelen maar willen graag naar Budapest of Krakau polen hotel met vlucht voor 4 dagen €149,- per persoon. In de voorwaarde staat vermeld dat we een voucher krijgen die dan 1 jaar geldig is na uitgifte, mocht de reis niet doorgaan.
We maakten altijd een korte vakantie binnen Europa en een vakantie van paar weken buiten Europa. Helaas gaat dit jaar dat niet lukken
Nu heeft Kruidvat wederom dezelfde actie maar nu zijn we voorzichtiger. We twijfelen maar willen graag naar Budapest of Krakau polen hotel met vlucht voor 4 dagen €149,- per persoon. In de voorwaarde staat vermeld dat we een voucher krijgen die dan 1 jaar geldig is na uitgifte, mocht de reis niet doorgaan.
We maakten altijd een korte vakantie binnen Europa en een vakantie van paar weken buiten Europa. Helaas gaat dit jaar dat niet lukken
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 29-08-2020 14:33 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Wel grappig. Ik was toevallig wat reizen naar Griekenland aan het bekijken afgelopen dagen. Sinds bekend is gemaakt dat er geen PCR test meer nodig is (gisteren) voor Griekenland, zijn de prijzen van de pakketreizen met minimaal 25% gestegen.
@Cheezborger dat geloof ik zo. Mensen werden toch afgeschrikt door die test.
Plus dat Griekenland nog zo'n beetje de enige plek is waar je (met redelijke zon-zekerheid) naartoe kan.Piet_Piraat7 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 08:28:
@Cheezborger dat geloof ik zo. Mensen werden toch afgeschrikt door die test.
De Canarische Eilanden zijn immers ook oranje.
Voor de mensen die nog wachten op een refund van Ryan-air. Het volgend proces heeft voor mij versnellend gewerkt. Dien een klacht (complaint) in via het standaardformulier, waardoor je een klachtnummer ontvangt op hetzelfde mailadres als je boekingsmailadres.dnhelle schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
Dat sterkt me om nog eens achter de door hun gecancellede vlucht te mailen. Fingers crossed!
Tik vervolgens de chatbot aan en kies voor de categorie 'other', en geef aan dat het een klacht betreft. Daardoor spreek je 'eindelijk' een live-agent ipv alle lousy meldformulieren die pre-filled zijn.
De Live-agent gaf eerst aan dat de voucher nog gewoon 12mnd openstaat en dan pas om wordt gerestitueerd of wordt omgezet naar een refund! Doordat je een klacht hebt ingediend kun je nu live via de chat eisen dat deze refund direct wordt omgezet. Naar wat er nu blijkt zou het in mijn geval een uitbetaling moeten zijn binnen nu en 3 weken...
Wellicht helpt het hier ook iemand. Goodluck!
Ik zit regelmatig op de Facebook pagina van TUI. Deels om de laatste ontwikkelingen in de gaten te houden, maar ook grotendeels om de (vaak onterechte) klachten van reizigers te lezen. Vandaag spant er weer een de kroon; een stel die hun PLF formulier voor Griekenland niet heeft ingevuld toen ze op Schiphol stonden en verbaast is dat TUI zegt 'eigen schuld'. Het is meermaals gecommuniceerd aan reizigers, staat op hun site, staat nadrukkelijk op reis sites over Griekenland en het nieuws over reizigers die zonder zo'n formulier naar huis werden gestuurd stond op verschillende nieuwssites. Maar nee, iemand vergeet zijn formulieren en verwacht dat TUI het oplost
Klopt. Inmiddels heeft TUI nogmaals een forse prijsverhoging doorgevoerd voor alle pakketreizen die worden aangeboden voor de komende 2,5 weken. Bijna alle pakketreizen naar Griekenland zijn nu opnieuw 30 tot 50% duurder geworden. Voorbeeld: van € 500/€ 600 naar ruim € 800/900 springen.alexbl69 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 10:56:
[...]
Plus dat Griekenland nog zo'n beetje de enige plek is waar je (met redelijke zon-zekerheid) naartoe kan.
De Canarische Eilanden zijn immers ook oranje.
Reden zal ongetwijfeld zijn dat ze veel meer traffic op hun website waarnemen met mensen die op Griekenland zoeken. Misschien wel een verdubbeling aan traffic? Kan niet anders, anders voer je niet zo'n forse prijsstijging door?
Ik weet dat prijzen dagelijks kunnen fluctueren, maar dit zijn wel forse veranderingen.
[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 01-09-2020 17:33 ]
T staat toch vrij duidelijk allemaal op de site van TUI bij je boeking, maar echt een checklist hebben ze niet.Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 09:01:
Ik zit regelmatig op de Facebook pagina van TUI. Deels om de laatste ontwikkelingen in de gaten te houden, maar ook grotendeels om de (vaak onterechte) klachten van reizigers te lezen. Vandaag spant er weer een de kroon; een stel die hun PLF formulier voor Griekenland niet heeft ingevuld toen ze op Schiphol stonden en verbaast is dat TUI zegt 'eigen schuld'. Het is meermaals gecommuniceerd aan reizigers, staat op hun site, staat nadrukkelijk op reis sites over Griekenland en het nieuws over reizigers die zonder zo'n formulier naar huis werden gestuurd stond op verschillende nieuwssites. Maar nee, iemand vergeet zijn formulieren en verwacht dat TUI het oplost
Griekenland binnen komen stelt ook niet zo veel voor. Ze kijken even naar je covid verklaring (die toen nog moest) en vervolgens doen ze ongeveer 1 persoon per reisgezelschap in de rij om opnieuw een covid test te doen. Gelukkig alleen in je keel. Dat stokje in je neus is toch niet echt prettig
No signature required.
@M3rcury testen ze daar willekeurig ook nog mensen? Dat had ik niet verwacht. Zou toch wat zijn als je positief blijkt..
Ja, daar is je pfl formulier voor. Die scannen ze alleen als je daar de test opnieuw moet afnemen. Je hoeft niet in quarantaine na de test, maar ze bellen je als je positief bent. Wat er dan gebeurd weet ik niet.
Ik werd er dus uit gehaald om opnieuw een test te doen. Weet nu zeker dat ik geen covid heb, was al de 3e keer in 7 dagen
Ik werd er dus uit gehaald om opnieuw een test te doen. Weet nu zeker dat ik geen covid heb, was al de 3e keer in 7 dagen
No signature required.
Wij hebben inmiddels onze PLF (Passenger Locator Form) ingevuld. Wij vliegen zaterdagmiddag naar Zakynthos. Ben benieuwd! Een paar kennissen die net terug waren van Zakynthos gaven aan dat het heel rustig en goed te doen is daar. De Grieken schijnen de regels erg goed te volgen aangezien toerisme een grote inkomstenbron is.
[ Voor 45% gewijzigd door Cheezborger op 07-09-2020 19:17 ]
De Engelsen hebben vandaag een aantal eilanden waaronder Zakynthos op de "oranje" lijst gezet. Dikke kans dat het nog rustiger wordt.Cheezborger schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:17:
Wij hebben inmiddels onze PLF (Passenger Locator Form) ingevuld. Wij vliegen zaterdagmiddag naar Zakynthos. Ben benieuwd! Een paar kennissen die net terug waren van Zakynthos gaven aan dat het heel rustig en goed te doen is daar. De Grieken schijnen de regels erg goed te volgen aangezien toerisme een grote inkomstenbron is.
Wij vertrekken over een goede week naar Kreta voor twee weken. Mijn dochter is daar nu en die zegt ook dat het rustig is, mondkapjes plicht wordt sporadisch aan voldaan. Maar ze zoekt het ook niet op dus de grote clubs in Cherso en Malia blijft ze weg, als ze uberhaubt al open zijn.
Oh, goed dat je dat zegt! Dat wist ik niet. Hopelijk blijft het gewoon geel in Nederland (zie tabel).redfoxert schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:22:
[...]
De Engelsen hebben vandaag een aantal eilanden waaronder Zakynthos op de "oranje" lijst gezet. Dikke kans dat het nog rustiger wordt.
Wij vertrekken over een goede week naar Kreta voor twee weken. Mijn dochter is daar nu en die zegt ook dat het rustig is, mondkapjes plicht wordt sporadisch aan voldaan. Maar ze zoekt het ook niet op dus de grote clubs in Cherso en Malia blijft ze weg, als ze uberhaubt al open zijn.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LfOjj5TJgco9jpAYdU6BNJDi.png?f=user_large)
Ik zag bij Kreta een gelijksoortige stijging.
Volgens de Telegraaf gaan de Griekse eilanden morgen op oranje en zo te zien klopt dat ook.Cheezborger schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:17:
https://www.nederlandwere...kenland/reizen/reisadvies
Dit heeft gevolgen voor het reisadvies voor de Griekse eilanden. Het reisadvies wordt dinsdag 8 september in de ochtend aangepast. Bent u van plan om naar een Grieks eiland te reizen of bent u daar? Houd er rekening mee dat het advies voor dat eiland ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen) wordt. Het schiereiland Peloponnesos en het Griekse vasteland blijven ‘geel’ (let op veiligheidsrisico’s).
[ Voor 25% gewijzigd door ninjazx9r98 op 07-09-2020 21:10 ]
Helaasch .....Cheezborger schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:29:
[...]
Oh, goed dat je dat zegt! Dat wist ik niet. Hopelijk blijft het gewoon geel in Nederland (zie tabel).
Zit zelf op moment in Griekenland en schrok van de berichtgeving. Achja we zien nu wel verder. Werk morgen maar inlichten wat zij van mij verwachten. Hier merk je weinig van corona. Regels worden echt goed opgevolgd en je ziet de locals, toeristen ook aanspreken op mondkapje etc.
Vakantie zal er niet door veranderen, terugkomst wel. Kut voor degene hierboven die bijna zouden vertrekken..
Vakantie zal er niet door veranderen, terugkomst wel. Kut voor degene hierboven die bijna zouden vertrekken..
Add me op Stadia: Gloogle
Dat klinkt tegenstrijdig?Pukson schreef op maandag 7 september 2020 @ 22:53: Regels worden echt goed opgevolgd en je ziet de locals, toeristen ook aanspreken op mondkapje etc.
Correspondentie van Sunweb. Helaas niks over een contante terugbetaling. We hadden net 3 dagen geleden de reissom voldaan. Echt zuur. Ik denk dat er niks anders op zit dan de voucher onder protest te accepteren. Maar ja, god mag weten wanneer er weer gereisd mag worden (in 2021..). Ik lees hier en daar dat het ook geen zin heeft om bij geschillencommissie aan te kloppen voor een terugbetaling.
Beste,
Naar aanleiding van jouw geboekte vakantie sturen wij je deze mail.
Voor jouw vakantiebestemming is het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken code oranje. Dit betekent dat tot nader order alleen noodzakelijke reizen naar dit gebied toegestaan zijn en bij terugkeer een thuisquarantaine van 10 dagen dringend geadviseerd wordt. Normaal gezien zijn wij helaas genoodzaakt om je vakantie daarom te annuleren, maar we willen jou graag de flexibiliteit bieden om zelf een alternatief voor jou vakantie te zoeken of anders toch om jouw vakantie te annuleren en een voucher te ontvangen. We lichten je graag toe hoe dit werkt:
1. Boek jouw reis om naar een andere vakantie via Mijn Sunweb.
Log in op Mijn Sunweb en klik op jouw boeking. Deze boeking heeft een label ‘Belangrijke wijziging’. Let op: je krijgt een pop-up te zien over een vluchtwijziging maar dat is niet correct dit is helaas een technische fout. Je kunt deze pop-up negeren. Rechts bovenin zie je een knop ‘vakantie omboeken’. Via deze link kun jij jouw vakantie zelf omboeken naar een andere vakantie.
Tips van Sunweb
Wij kunnen ons goed voorstellen dat het lastig is om op korte termijn je vakantieplannen te wijzigen. Daarom hebben wij graag onze tips alvast op een rijtje gezet.
Wil jij graag de komende weken nog weg? Hieronder een overzicht welke leuke andere bestemmingen wij nog kunnen aanbieden:
Griekenland:
Epirus
Chalkidiki
Atheense Riviera
Evia
Peleponessos
Peleponessos-Argolis
Portugal:
Madeira
Vasteland Portugal
Boek jij je vakantie liever om naar volgend jaar? Geen probleem! Via Mijn Sunweb kun je ook omboeken naar 2021.
Jouw zonvakantie inruilen voor een wintersport vakantie? Ga dan naar Mijn Sunweb en kies voor de optie ‘annuleren met voucher’. Boek vervolgens op onze website jouw wintersport en kies voor ‘voucher’ als betaalmethode.
2. Annuleer zelf jouw vakantie en ontvang een voucher.
Log in op Mijn Sunweb en klik op jouw boeking. Deze boeking heeft een label ‘Belangrijke wijziging’. Rechts onderin kun je kiezen voor ‘annuleren’. Vervolgens kies je voor annuleren met voucher. Binnen 24 uur ontvang je van ons de voucher per mail. Deze voucher heeft dezelfde waarde als het bedrag wat je aan ons betaald hebt.
Wij annuleren dan jouw reis, maar zorgen ervoor dat je het geld van jouw vakantie niet kwijt bent. Je krijgt van ons daarom vergoeding voor de annulering in de vorm van een “corona-voucher’’ waarvoor het SGR garant staat. Jouw corona-voucher kan gebruikt worden voor boekingen die gemaakt worden binnen één jaar na uitgifte voor een bestemming en vertrekperiode naar keuze, aangeboden door één van de vakantiemerken van Sunweb Group. Voor aanvullende informatie en de voorwaarden, verwijzen wij je graag naar onze website.
Let op: boek jouw vakantie uiterlijk 9-09-2020 om via Mijn Sunweb.
Mogelijk heb je eerder al jouw reisbescheiden van ons ontvangen. Helaas hadden wij eerder vandaag nog niet de officiële bevestiging dat het reisadvies werd aangepast. Jouw reisbescheiden kun je daarom als niet verzonden beschouwen.
We gaan ervan uit dat je met deze informatie de juiste keuze voor jouw vakantie kunt maken.
Met vriendelijke groet,
Sunweb
Wij zitten nu op Rodos. Ik schrok ook wel van de berichtgeving. Van wat ik begreep ging het vooral mis op een terugvlucht van Kreta, maar om dan meteen alle eilanden op oranje te zetten.. men houdt zich op dit eiland beter aan de maatregelen dan wat ik in Nederland zie.
De vluchten die nu nog landen zijn blijkbaar leeg, vanaf 15 september moet iedereen terug komen. Gelukkig vliegen wij de 15e precies terug en kan ik prima thuiswerken in quarantaine.
De vluchten die nu nog landen zijn blijkbaar leeg, vanaf 15 september moet iedereen terug komen. Gelukkig vliegen wij de 15e precies terug en kan ik prima thuiswerken in quarantaine.
Ik zou vandaag vliegen op naar Lefkas/Preveza. Gisteren is de boeking geannuleerd door Sunweb. Ik heb ook al een voucher gekregen. Maar wat ik wel vreemd vind, is dat de vliegmaatschappij waarmee ik zou vliegen (Transavia) mijn bestemming nog op geel heeft staan.
https://www.transavia.com/nl-NL/kleurcodes/
https://www.transavia.com/nl-NL/kleurcodes/
[ Voor 5% gewijzigd door emiel74 op 08-09-2020 08:18 ]
Tsjezus, wat een marketing-zaadtekst weer....Cheezborger schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:43:
Correspondentie van Sunweb. Helaas niks over een contante terugbetaling. We hadden net 3 dagen geleden de reissom voldaan. Echt zuur. Ik denk dat er niks anders op zit dan de voucher onder protest te accepteren. Maar ja, god mag weten wanneer er weer gereisd mag worden (in 2021..). Ik lees hier en daar dat het ook geen zin heeft om bij geschillencommissie aan te kloppen voor een terugbetaling.
[...]
"Normaal gezien zijn wij helaas genoodzaakt om je vakantie daarom te annuleren, maar we willen jou graag de flexibiliteit bieden om zelf een alternatief voor jou vakantie te zoeken of anders toch om jouw vakantie te annuleren en een voucher te ontvangen."
Het feit dat jij je centen niet terugkrijgt maar in plaats daarvan een voucher moet slikken wordt gebracht als een positief iets

Nee luitjes, als jullie de reis niet uit kunnen voeren dienen jullie terug te betalen. Niet de klant een of andere juichtekst te sturen met alle fantastische opties die jullie kunnen bieden *).
Kleine 'pro-tip' voor eenieder die nog van plan is te boeken: Zeg dat je niets aanbetaald, maar de volledige reissom pas betaalt op de dag van vertrek. Hun verweer zal zijn dat dat niet conform de voorwaarden is, het simpele antwoord daarop is dat zij zich ook al maanden niet aan die voorwaarden houden en dat het graag of helemaal niet is.
Heb zelf afgelopen zomer een vakantie van 11K kunnen annuleren omdat ik die voorwaarde had. Anders had ik nu voor 11K aan vouchers gehad.
Hoeveel consumenten moeten er nog gedupeerd worden voordat dit gemeengoed wordt?
*) alle opties behalve terugbetalen