Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Bron AD :

Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020.

De ambassade bevestigde dinsdag al aan BNR dat ook journalisten en ondernemers onder de travel ban van Donald Trump vallen. Alleen voor Amerikaanse staatsburgers en mensen met een permanente verblijfsvergunning wordt een uitzondering gemaakt.

Toen de Amerikaanse regering maandag een verruiming van de inreisbeperkingen aankondigde, ging dat samen met een verlenging van alle bestaande maatregelen op dit gebied. Onduidelijk was nog of ook de travel ban voor de Europese landen onder die verlenging viel, maar de Amerikaanse ambassade bevestigde dat dinsdagavond.

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

leekers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:
[...]

Bron AD :

Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020.

De ambassade bevestigde dinsdag al aan BNR dat ook journalisten en ondernemers onder de travel ban van Donald Trump vallen. Alleen voor Amerikaanse staatsburgers en mensen met een permanente verblijfsvergunning wordt een uitzondering gemaakt.

Toen de Amerikaanse regering maandag een verruiming van de inreisbeperkingen aankondigde, ging dat samen met een verlenging van alle bestaande maatregelen op dit gebied. Onduidelijk was nog of ook de travel ban voor de Europese landen onder die verlenging viel, maar de Amerikaanse ambassade bevestigde dat dinsdagavond.
Lekker dan. Hier een vakantie geboekt voor 6 personen naar Amerika. Hotel kan gratis geannuleerd worden, maar de vliegtickets? Waarschijnlijk al het geld kwijt onder hem mom van 'We vliegen gewoon, het is niet ons probleem dat je er niet in komt'? Lufhansa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
en vice versa dus blijkbaar ook (en dat was uiteraard wel te verwachten)

''The European Union plans to ban travel from the US when it reopens its borders on July 1st because of the Trump administration’s poor handling of the COVID-19 pandemic, according to a report from The New York Times. Under current plans, the US would join Brazil and Russia on the list of forbidden countries, as all three countries have had comparably poor responses to the virus since the worldwide outbreak at the beginning of the year. Travel from China, as well as some developing countries, will be allowed, the report states.

The EU is still finalizing the list, the NYT reports, and it expects to submit it to the 27 bloc members next week ahead of the July 1st reopening deadline. Members are being strongly encouraged to adopt it or else the EU may consider reinstating stricter borders within the bloc to prevent travelers from countries on the list from entering into one country with looser restrictions and crossing the border into another.''

bron: The Verge en zij dus weer via de New York Times.

https://www.theverge.com/...pening-borders-draft-list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:45
leekers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:52:
[...]

Bron AD :

*O* *O* *O*

Goed nieuws voor mij, gaat de reis naar New York in september niet door (waar ik door corona he-le-maal geen zin meer in had) :)
We kunnen het reisbureau weer contacten, tot op heden nog steeds alleen de aanbetaling betaald >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:05
Klopt maar nergens anders te lezen :)
Wel het bericht over work visas, dus lijkt erop dat BNR het misschien wel fout heeft verwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
matthijst schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:42:
[...]

Klopt maar nergens anders te lezen :)
Wel het bericht over work visas, dus lijkt erop dat BNR het misschien wel fout heeft verwoord?
Nou dat dacht ik niet zijn diverse bronnen te vinden

https://www.irishtimes.co...d-19-travel-ban-1.4287138

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Bericht niet gelezen zeker?
Dat gaat over work visas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 13:57

TAA

Liever IRC

Anoniem: 328026 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 07:57:
[...]

Lekker dan. Hier een vakantie geboekt voor 6 personen naar Amerika. Hotel kan gratis geannuleerd worden, maar de vliegtickets? Waarschijnlijk al het geld kwijt onder hem mom van 'We vliegen gewoon, het is niet ons probleem dat je er niet in komt'? Lufhansa.
Zelfde soort probleem hier... meivakantie naar US is komen te vervallen, hotels waren geen probleem maar vluchten (Delta Airlines) dus wel. Enige mogelijkheid: omboeken :'( Afgelopen week nieuwe offerte gehad voor de omgeboekte vluchten (volgend jaar mei vakantie) en die was gewoon even 30% hoger geworden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:01
TAA schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:20:
[...]
Zelfde soort probleem hier... meivakantie naar US is komen te vervallen, hotels waren geen probleem maar vluchten (Delta Airlines) dus wel. Enige mogelijkheid: omboeken :'( Afgelopen week nieuwe offerte gehad voor de omgeboekte vluchten (volgend jaar mei vakantie) en die was gewoon even 30% hoger geworden :X
Dan heb je niks te verliezen met het weigeren van die offerte. Misschien komt er daarna een beter bod.

Ze proberen ook maar wat hé? Ze weten nu al dat ze de rest van dit jaar leeg zijn. Uiteraard zullen ze eerst proberen de reizigers die voor volgend jaar willen boeken fiks extra te laten betalen, en een deel zal daar ook op ingaan. Om vervolgens extra reizigers te krijgen zullen ze weer moeten dalen met de prijzen.

Ergo; offerte afwijzen en wachten op betere tijden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

alexbl69 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:29:
[...]
Dan heb je niks te verliezen met het weigeren van die offerte. Misschien komt er daarna een beter bod.
Zitten toch stiekem veel (reeds betaalde) spaarcentjes in (vlucht US, binnenlandse vluchten voor hele gezin). Ik probeer dat geld maar alvast als verloren te beschouwen. Kan het alleen maar meevallen. Zuur is het echter wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TAA schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:20:
[...]

Dit had ik trouwens bij Vueling ook.
Ik had geboekt, maar daarna besliste de Spaanse overheid dat niemand het land in-of-uit mocht.
Annuleren kon niet, omboeken mocht wel, met de extra kosten voor eigen rekening.

Gelukkig had ik een heel eerlijke medewerker aan de lijn, die gaf aan: de kans is groot dat de vlucht 1-2 dagen voor vertrek alsnog geannuleerd wordt. In dat geval krijg je je geld wél terug. (Want zij annuleren hem dan). Hij gaf aan te wachten tot 1 dag voor vertrek. Mocht het dan niet geannuleerd zijn, om dan alsnog gratis om te boeken.

Mijn vlucht was uiteindelijk 2 dagen voor vertrek geannuleerd en kreeg vandaag bevestiging dat ik 570 euro retour krijg op mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:10
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 16:46:
Ons hotel in Kefalonia heeft bekend gemaakt dat ze het hele seizoen gesloten zullen blijven. We hadden geboekt voor september. Ik had hier zeker nog vertrouwen, maar helaas. Ben benieuwd wat Sunweb nu gaat aanbieden. We hebben alleen de aanbetaling gedaan in januari.

Nu zijn er ergere dingen in de wereld dan dat je vakantie niet doorgaat, maar toch wel flinke teleurstelling. Tegen die tijd is kijken wat er voor mogelijkheden er elders zijn.
Inmiddels een bericht van Sunweb ontvangen dat de vakantie niet doorgaat. Daarbij gelijk de voucher aangeboden gekregen. Daarbij houden ze een prijs garantie als je dezelfde vakantie wil boeken volgend jaar. Aangezien we alleen een aanbetaling hebben gedaan van +/- 30% van de reis. lijken de voorwaarden wel redelijk genoeg om hem te accepteren. Mochten we de voucher laten verlopen krijg je alsnog het geld terug heb ik begrepen.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05 15:43

Baseman77

We move

Wij zouden naar Frankrijk op vakantie gaan, bij een Yelloh! Village camping.
We mogen gaan, de grenzen zijn open en Frankrijk is een 'geel' land. De camping is ook open, met beperkingen voor een aantal voorzieningen (zoals het zwembad). Maar onder deze omstandigheden willen we niet gaan.

Van Yelloh! zelf hebben we alleen een algemene mail gehad over het weer open gaan van de campings, daarvoor en daarna was het stil.
Maar een mailtje naar de camping bleek voldoende te zijn. De vakantie is geannuleerd, voor de aanbetaling hebben we een voucher ontvangen en als we daar geen gebruik van maken dan krijgen we het bedrag uitbetaald (nadat de voucher verlopen is).

Daar zijn we blij mee en dat heeft de camping prima opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:37
Wij gaan zelf naar een camping/blokhut in Oostenrijk eind juli, vooral voor een actieve vakantie. Wandelen, mountainbiken, canyoning. Ik gok dat de meeste van die activiteiten prima kunnen. Bij het boeken heb ik niks vermeld zien staan over het virus en de maatregelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
FabianGTI schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 09:37:
[...]

*O* *O* *O*

Goed nieuws voor mij, gaat de reis naar New York in september niet door (waar ik door corona he-le-maal geen zin meer in had) :)
We kunnen het reisbureau weer contacten, tot op heden nog steeds alleen de aanbetaling betaald >:)
Blijkt toch niet helemaal zo te zijn hoorde we van het reisbureau, nu weten we nog steeds niets :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:34
Had eigenlijk voor augustus een tripje geboekt naar London. Nog even afwachten wat het VK gaat doen met die zogenaamde luchtbruggen en of het advies aangepast wordt naar code geel of dat het op code oranje blijft staan.

Zal denk ik sowieso zelf niet gaan, zeker niet als je de beelden van bepaalde engelse stranden zag de afgelopen dagen, dat was zo overal en eigenlijk gewoon niet leuk meer :)
Even afwachten wat het reisbureau gaat doen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:35
Ondertussen hier een - voorlopig - positieve ervaring met VISA card (via ANWB). We zouden eind april een weekje naar de Azoren gaan, vliegen met TAP-Air Portugal.

Dat ging uiteindelijk niet door, natuurlijk, maar TAP-Air ging uiteraard vouchers aanbieden. Weliswaar met een hogere waarde dan wat we zelf betaald hadden, maar als je ze niet binnen de gestelde termijn zou gebruiken zouden ze gewoon vervallen (geld kwijt dus). En aangezien TAP-Air een maatschappij is waar ik vrijwel nooit mee vlieg vond ik dat geen interessant aanbod.

30 maart meteen laten weten dat een voucher niet acceptabel is en ik geld terug wil. Daar kreeg ik op 7 mei 'al' een reactie op - niet inhoudelijk maar een standaard verhaal met de voucher-condities enzo. Weekje later heb ik laten weten dat nog steeds niet acceptabel te vinden en ik wacht nu nog steeds op een reactie daarop.

Tussendoor maar besloten dat het zo niet opschoot, dus op 6 mei (jawel, dag voordat TAP zelf reageerde op mijn klacht - toeval) bij VISA een claim ingedient. Tien dagen later een eerste reactie "Helaas missen wij nog het contact met de wederpartij waar u uw klacht kenbaar maakt. Mocht u na 15 dagen nog geen reactie hebben ontvangen of niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u kopie van de e-mail naar ons doorsturen."

(dit was een misser van mij: ik dacht nooit een kopie van mijn oorspronkelijke klacht gehad te hebben - ingediend via een webpagina en enkel, dacht ik, een bevestiging van mijn klacht zonder inhoud te hebben ontvangen. Zie net dat daar een PDF aan hing met mijn oorspronkelijke tekst...)

Dus goed, 15 dagen wachten. 31 mei dus de vrij loze reactie van TAP-Air naar VISA gestuurd om aan te geven dat er geen oplossing ligt. Vorige week, 19 juni, gebeld door VISA dat ze toch echt iets nodig hebben waaruit blijkt dat ik niet accoord ga met vouchers, dus enige wat ik toen kon doen was mijn mail van 14 mei naar TAP-Air ook naar VISA sturen.

En daarna dan eindelijk van VISA de reactie: "Vanzelfsprekend nemen wij uw bericht in behandeling. Het bedrag van de door u aangegeven
transactie(s) storten wij op uw ANWB Visa Card (niet op uw bankrekening). U ziet deze correctie terug op uw eerstvolgende rekeningoverzicht.

Als uit ons onderzoek blijkt dat u toch aansprakelijk bent voor deze transactie(s), dan is het mogelijk dat wij de correctie herzien. Uiteraard sturen wij u dan eerst een bericht.
" *O*

Nou begreep ik uit het telefoontje met VISA al dat TAP-Air een bepaalde periode heeft om de claim te weerleggen en dan gaat het geld alsnog naar TAP-Air... maar vooralsnog ligt het geld aan de goede kant. Heb helaas niet onthouden hoe lang die periode is, dus voorlopig ga ik het maar niet uitgeven...

Maar goed, het duurt even, je moet de procedure vrij strak volgen maar uiteindelijk via VISA, lijkt het, wel geregeld te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:54

Mach

[END]Avengers

vanaalten schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 11:06:
Ondertussen hier een - voorlopig - positieve ervaring met VISA card (via ANWB). We zouden eind april een weekje naar de Azoren gaan, vliegen met TAP-Air Portugal.

Dat ging uiteindelijk niet door, natuurlijk, maar TAP-Air ging uiteraard vouchers aanbieden. Weliswaar met een hogere waarde dan wat we zelf betaald hadden, maar als je ze niet binnen de gestelde termijn zou gebruiken zouden ze gewoon vervallen (geld kwijt dus). En aangezien TAP-Air een maatschappij is waar ik vrijwel nooit mee vlieg vond ik dat geen interessant aanbod.

30 maart meteen laten weten dat een voucher niet acceptabel is en ik geld terug wil. Daar kreeg ik op 7 mei 'al' een reactie op - niet inhoudelijk maar een standaard verhaal met de voucher-condities enzo. Weekje later heb ik laten weten dat nog steeds niet acceptabel te vinden en ik wacht nu nog steeds op een reactie daarop.

Tussendoor maar besloten dat het zo niet opschoot, dus op 6 mei (jawel, dag voordat TAP zelf reageerde op mijn klacht - toeval) bij VISA een claim ingedient. Tien dagen later een eerste reactie "Helaas missen wij nog het contact met de wederpartij waar u uw klacht kenbaar maakt. Mocht u na 15 dagen nog geen reactie hebben ontvangen of niet tot een oplossing zijn gekomen, dan kunt u kopie van de e-mail naar ons doorsturen."

(dit was een misser van mij: ik dacht nooit een kopie van mijn oorspronkelijke klacht gehad te hebben - ingediend via een webpagina en enkel, dacht ik, een bevestiging van mijn klacht zonder inhoud te hebben ontvangen. Zie net dat daar een PDF aan hing met mijn oorspronkelijke tekst...)

Dus goed, 15 dagen wachten. 31 mei dus de vrij loze reactie van TAP-Air naar VISA gestuurd om aan te geven dat er geen oplossing ligt. Vorige week, 19 juni, gebeld door VISA dat ze toch echt iets nodig hebben waaruit blijkt dat ik niet accoord ga met vouchers, dus enige wat ik toen kon doen was mijn mail van 14 mei naar TAP-Air ook naar VISA sturen.

En daarna dan eindelijk van VISA de reactie: "Vanzelfsprekend nemen wij uw bericht in behandeling. Het bedrag van de door u aangegeven
transactie(s) storten wij op uw ANWB Visa Card (niet op uw bankrekening). U ziet deze correctie terug op uw eerstvolgende rekeningoverzicht.

Als uit ons onderzoek blijkt dat u toch aansprakelijk bent voor deze transactie(s), dan is het mogelijk dat wij de correctie herzien. Uiteraard sturen wij u dan eerst een bericht.
" *O*

Nou begreep ik uit het telefoontje met VISA al dat TAP-Air een bepaalde periode heeft om de claim te weerleggen en dan gaat het geld alsnog naar TAP-Air... maar vooralsnog ligt het geld aan de goede kant. Heb helaas niet onthouden hoe lang die periode is, dus voorlopig ga ik het maar niet uitgeven...

Maar goed, het duurt even, je moet de procedure vrij strak volgen maar uiteindelijk via VISA, lijkt het, wel geregeld te krijgen. :)
Zelfde ervaring hier maar dan met een voucher van een groot vakantiepark hier in Nederland. Geld staat al weer op mijn visa, wel onder de 30 dagen voorbehoud maar de helpdeskmedewerker van ICS die ik belde gaf aan dat de kans groot was dat het ook definitief op mijn rekening zou blijven (uiteraard kon hij geen garantie geven)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wordt nog wel interessant...

Turkije staat nog steeds op oranje, Corendon gaat er toch naar toe en denkt onder de 2 weken quarantaine uit te komen door reizigers bij terugkomst een test aan te bieden.

Rutte vanmiddag: vakantiereizen naar Turkije moet je gewoon niet doen

Hij noemt het 'onverantwoord' en zegt dat reizigers problemen met hun verzekering kunnen krijgen.

Interessante test-case voor iedereen die met de beloftes van Corendon bij ze geboekt heeft en nu hiermee geconfronteerd worden. Kan Corendon verplicht worden die reizen terug te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 21:59
Ze moeten die corendon verplichten om hun reizigers geld terug te geven ipv 6 maanden wachten.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:41

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Amaze86 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 19:58:
Ze moeten die corendon verplichten om hun reizigers geld terug te geven ipv 6 maanden wachten.
Dat geld voor tui dan ook, die vliegen vanaf 15 juli naar Turkije
Liever had ik mijn geld terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:08
alexbl69 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:57:

Turkije staat nog steeds op oranje, Corendon gaat er toch naar toe en denkt onder de 2 weken quarantaine uit te komen door reizigers bij terugkomst een test aan te bieden.

Hij noemt het 'onverantwoord' en zegt dat reizigers problemen met hun verzekering kunnen krijgen.

Interessante test-case voor iedereen die met de beloftes van Corendon bij ze geboekt heeft en nu hiermee geconfronteerd worden. Kan Corendon verplicht worden die reizen terug te betalen?
Het probleem met code oranje, ga je er toch heen dan valt alle tijd dat je er extra aan kwijt bent onder je eigen verantwoordelijkheid. Ik krijg die gemiste periode van mijn baas geen salaris meer. Ga je toch naar Turkije en loop je Corona op, dan kan dat wel eens een lange periode worden met hoge kosten en geen inkomsten. Moet er niet aan denken. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alexbl69 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 17:57:

Ik kan het corendon niet kwalijk nemen.
Zolang het niet verboden is en de overheid de gemiste inkomsten niet betaald...

Hetzelfde met de 2 weken quarantaine na thuiskomst, wat niet verder komt dan een aanbeveling. Dus je hoeft je er niet aan te houden. Maar wel goed controleren of je niet minder dan 1.5 meter afstand houdt tijdens het eten van een gebakje op het terras. Dan is Nederland er heel snel bij om je een strafblad te geven.

In Spanje was er ook 2 weken quarantaine. Maar dan moest je bij binnenkomst je verblijflocatie doorgeven en kwam de politie ook regelmatig thuis controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Anoniem: 328026 schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:52:
[...]

Ik kan het corendon niet kwalijk nemen.
Zolang het niet verboden is en de overheid de gemiste inkomsten niet betaald...

Hetzelfde met de 2 weken quarantaine na thuiskomst, wat niet verder komt dan een aanbeveling. Dus je hoeft je er niet aan te houden. Maar wel goed controleren of je niet minder dan 1.5 meter afstand houdt tijdens het eten van een gebakje op het terras. Dan is Nederland er heel snel bij om je een strafblad te geven.

In Spanje was er ook 2 weken quarantaine. Maar dan moest je bij binnenkomst je verblijflocatie doorgeven en kwam de politie ook regelmatig thuis controleren.
Er is een duidelijk reisadvies en als @corendon daar gewoon lak aan heeft en bewust mensen op vakantie naar Turkije wil laten gaan dan is het voor mij klaar als een klontje ze hebben gewoon maling aan hun klanten .
Janken dat ze geen steun krijgen en het zo moeilijk hebben gaan ze maar bij de Turkse regering doen in het vervolg .
Voor mij is het hierbij helemaal klaar met die lui @corendon gaan in de ban en vanaf heden bestaan ze niet meer voor mij als reiziger .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

leekers schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 04:48:
[...]

Er is een duidelijk reisadvies en als @corendon daar gewoon lak aan heeft en bewust mensen op vakantie naar Turkije wil laten gaan dan is het voor mij klaar als een klontje ze hebben gewoon maling aan hun klanten .
Janken dat ze geen steun krijgen en het zo moeilijk hebben gaan ze maar bij de Turkse regering doen in het vervolg .
Voor mij is het hierbij helemaal klaar met die lui @corendon gaan in de ban en vanaf heden bestaan ze niet meer voor mij als reiziger .
Die hele reisadviezen zijn kant en klare onzin. Niet dat ze niet werken, maar het is niet eens op Europees niveau geregeld. Dus Priscilla mag niet met Djelano naar Turkije, maar Marie Claire mag wel naar Cyprus, waar ze met haar vrienden uit Isreal mag chillen. Direct naar Isreal mag ze dan weer niet.

Zolang de coronamaatregelen niet Europees geregeld worden, neem ik ze niet allemaal even serieus. Corona stopt namelijk niet aan de grens.

Kijk hier eens wat een wirwar aan regels heel Europa is met betrekking tot hun grenzen: https://www.politico.eu/a...ns-explained-summer-2020/ Het slaat op deze manier gewoon helemaal nergens op wat we doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 27-06-2020 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Anoniem: 328026 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:27:
[...]

Die hele reisadviezen zijn kant en klare onzin. Niet dat ze niet werken, maar het is niet eens op Europees niveau geregeld. Dus Priscilla mag niet met Djelano naar Turkije, maar Marie Claire mag wel naar Cyprus, waar ze met haar vrienden uit Isreal mag chillen. Direct naar Isreal mag ze dan weer niet.

Zolang de coronamaatregelen niet Europees geregeld worden, neem ik ze niet allemaal even serieus. Corona stopt namelijk niet aan de grens.

Kijk hier eens wat een wirwar aan regels heel Europa is met betrekking tot hun grenzen: https://www.politico.eu/a...ns-explained-summer-2020/ Het slaat op deze manier gewoon helemaal nergens op wat we doen.
Ik heb het ook helemaal niet over Europese regels als er in deze crisis iets voor mij duidelijk is geworden is het wel dat de EU wel in de prullebak kan .
Het is een Nederlands advies en als er een Nederlandse reisorganisatie gewoon lak aan heeft kunnen die van mij helemaal de pot op en zal ik er ook nooit ook maar verder naar kijken laat staan iets boeken .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
Wat is er mis met het aanbieden van vluchten/vakanties naar bestemmingen waarvoor een oranje reisadvies geldt? Ze slepen je niet met dwang het vliegtuig in.

Het proberen te omzeilen van de quarantaineregels voor terugkeer is wel een dingetje ja. Al snap ik nog steeds niet waarom er voor Turkije een oranje advies geldt terwijl we het oké vinden dat mensen op en neer naar Spanje en Italië gaan, zonder quarantaine bij terugkeer. Noem het beestje dan gewoon bij de naam: politieke keuze om het vakantiegeld binnen Europa te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:05:
Wat is er mis met het aanbieden van vluchten/vakanties naar bestemmingen waarvoor een oranje reisadvies geldt? Ze slepen je niet met dwang het vliegtuig in.

Het proberen te omzeilen van de quarantaineregels voor terugkeer is wel een dingetje ja. Al snap ik nog steeds niet waarom er voor Turkije een oranje advies geldt terwijl we het oké vinden dat mensen op en neer naar Spanje en Italië gaan, zonder quarantaine bij terugkeer. Noem het beestje dan gewoon bij de naam: politieke keuze om het vakantiegeld binnen Europa te houden.
Corendon is een professionele organisatie die ten opzichte van de consument een zorgplicht heeft.

Het moedwillig ingaan tegen de adviezen van de Nederlandse overheid schuurt daar nogal mee. Kun je als consument alsnog annuleren nu de overheid zo stellig benadrukt dat er haken en ogen zitten aan een reis naar Turkije terwijl Corendon je al een tijdje voorspiegelt dat het allemaal dikke prima is.

Overigens met je eens dat het heel vreemd is dat Turkije zo'n beetje de enige uitzondering is. Aan de andere kant zou ik er zelf nu zeker niet naar toe gaan, maar dat geldt ook voor andere bestemmingen die realistischer wijs enkel met het vliegtuig te bereiken zijn.

Niemand weet wat er de komende weken/maanden gaat gebeuren, maar zou me niet prettig voelen als ik ergens zit waar ik afhankelijk ben van een vliegtuig om terug te kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
begin deze maand ontdekt dat mijn geboekte vlucht gepland voor september met AirFrance is geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij.

Op 14 juni een formulier ingevuld met verzoek tot geld terug (geen voucher), ticketprijs was €535 (gekocht in februari).
Nooit meer iets gehoord, zelfs geen bevestigingsmailtje gehad.

Vandaag gebeld met het kantoor in Nederland. Mijn verzoek tot refund is ontvangen. Verder kon de telefoniste niets zeggen over de duur van de terugbetaling. Misschien nog 3 maanden wachten gokte ze want het was erg druk...

Nu lees ik dat AirFrance al voor de corona crisis in zwaar weer verkeerde. Ik vrees een faillissement. Het refund-formulier was dermate crappy in elkaar geprutst dat het mij doet vermoeden dat ze niet serieus ook maar 1 klant willen terugbetalen.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Nee, hoor. Air France is een nationale maatschappij. Die laten ze net als KLM niet failliet gaan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 20:34:
Nee, hoor. Air France is een nationale maatschappij. Die laten ze net als KLM niet failliet gaan.
zou je denken ware het niet dat AirFrance en KLM al langer geen gelukkig huwelijk is en corona-crisis een uitkomst biedt om de scheiding in te zetten: bakken personeel wegduwen , alle vouchers en refunds wegstrepen tegen een faillissement en daarna doorstart onder een nieuwe BV lijkt mij opportuun.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
JJ Le Funk schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:28:
[...]

zou je denken ware het niet dat AirFrance en KLM al langer geen gelukkig huwelijk is en corona-crisis een uitkomst biedt om de scheiding in te zetten: bakken personeel wegduwen , alle vouchers en refunds wegstrepen tegen een faillissement en daarna doorstart onder een nieuwe BV lijkt mij opportuun.
Zo simpel is dat nou ook weer niet én je hebt geen enkele garantie dat rondom die doorstart niet een buitenlandse partij (bijvoorbeeld een Chinese of Midden Oosters) een veel te dikke vinger in de pap krijgt.

Maar linksom of rechtsom, een groot deel van het geld (hetzij om een bedrijf overeind te houden, hetzij door werkeloosheid) komt toch van de overheid (of de belastingbetaler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:37

Jebus4life

BE User

JJ Le Funk schreef op zondag 28 juni 2020 @ 00:28:
[...]

Inderdaad mogelijk, maar ik denk dat Macron over een jaar (als hij volop campagne moet beginnen voeren voor een herverkiezing die verre van zeker is) liever niet keer op keer wil uitleggen waarom zijn kiezers hun geld niet teruggekregen hebben maar Air France 2.0 inmiddels lekker rondvliegt.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-04 09:34
Ik verwacht dat Corendon wel bakzeil gaat halen. Volgens mij was dit een poging om code geel voor Turkije af te dwingen door wat powerplay zoals bijvoorbeeld de horeca en de kermisbranche. Er is veel te veel risico voor Corendon verbonden aan het negeren van code oranje. Als er wat mis gaat zullen ze hele hoge claims gaan krijgen, en dat kunnen ze zich echt niet veroorloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
sylvesterrr schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:05:
In beginsel niets, maar had dan vanaf maart doorgevlogen als corendon... En had nooit met vouchers etc begonnen.

Nu pak je een heleboel mensen die vouchers hebben aangenomen en die schatten dat het wel over zou zijn plus een heleboel mensen die in 1e instantie dachten het wel te kunnen gokken en anders een voucher zouden krijgen.

Dit is gewoon halverwege het spel de spelregels veranderen. En op zich ben ik daar nog niet eens in alle tijden een tegenstander van, maar de reisbranche heeft dit in dit corona-tijd al eerder gedaan. En ergens moet je er toch wel mee stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 20:43

dbzfan

Nee.

Zijn er mensen die bij KLM hun geld hebben teruggevraagd en er al iets over gehoord hebben? Heb zelf nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dbzfan schreef op zondag 28 juni 2020 @ 16:38:
Zijn er mensen die bij KLM hun geld hebben teruggevraagd en er al iets over gehoord hebben? Heb zelf nog geen reactie gehad.
Ik vind het raar dat blijkbaar de nederlandse maatschappijen hier zo moeilijk over doen.

Ik had een vlucht bij LOT staan, en kon ik gewoon de oude geannuleerde vlucht zonder problemen of bijbetaling omboeken naar een nieuwe datum.
(wel na een uur in de wacht staan omdat er veel mensen belden)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 18:35
YakuzA schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:28:
Ik vind het raar dat blijkbaar de nederlandse maatschappijen hier zo moeilijk over doen.
Je hoort veel over nederlandse maatschappijen omdat je naar nederlands nieuws luisters, met nieuws dat voor nederlanders relevant is - en die vliegen bovengemiddeld vaak met nederlandse maatschappijen.

Jij heb met LOT een goede ervaring, maar heb je ook aanwijzingen dat niet-NL maatschappijen over het algemeen soepeler zijn dan NL maatschappijen, of is het een N=1 argument? :)

Ik heb geprobeerd om geld terug te krijgen van TAP-Air Portugal. Communicatie via een 'portal' en meer dan een maand op een antwoord wachten, wat inhoudelijk niet op mijn bericht in ging maar vooral was 'je krijgt een voucher en die zijn superhandig!'; op een vervolg-bericht van mij, nu ruim zes weken verder, nog steeds geen antwoord - gelukkig geld terug via de credit card maatschappij.

Dus mijn N=1 stelling: ook niet-nederlandse maatschappijen doen moeilijk over geld teruggeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:44
Dit had onze tweede week moeten zijn die zou beginnen in Zweden waar we onze Noorse vrienden zouden ontmoeten en dan zouden we net geen drie weken rondtrekken door Noorwegen. Met uitzondering van de boot terug (Colorline, Kristiansand - Hirtshals) hebben we alle locaties probleemloos kunnen annuleren. Dat waren diverse airbnb, hotels en appartementen.
Wat nu overblijft is de boot. Begin juni een mail gestuurd met de vraag wat te doen en tot een uurtje geleden totale stilte. Proberen te bellen naar het Nederlandse maar dat is hopeloos en niet door te komen.
Week geleden plotseling een mail dat onze boeking niet door kan gaan maar de route klopt niet, Kiel - Oslo - Kiel, het boekingsnummer wel. Daarin een aanbod om later dit jaar alsnog te gaan zonder extra kosten. Andere optie is een refund aanvragen wat we hebben gedaan omdat we niet gaan/kunnen later dit jaar en het op z'n vroegst volgend jaar wordt.
Dan de mail die we vandaag hebben gekregen, deze is volledig in het Noors (alle andere communicatie was in het Engels) en staat los van de mail die we een week geleden kregen. Met dank aan een vertaalsite blijkt het een excuus te zijn dat men nog geen antwoord heeft gegeven en men hoopt dat we dat ondertussen hebben gekregen via Facebook of telefonisch en mocht dat niet zo zijn kunnen we een reply geven op de mail om een en ander opnieuw te openen of bellen met een Noors nummer.

Wacht nog een paar dagen en anders maar eens kijken of we onze reisverzekering of Mastercard gaan bellen.

[ Voor 3% gewijzigd door ninjazx9r98 op 02-07-2020 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

Portugal is terug in code oranje. Vraag mij af of je dan ook weer vouchers krijgt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:14
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:26:
Portugal is terug in code oranje. Vraag mij af of je dan ook weer vouchers krijgt.
Heel portugal? Ik begreep alleen Lissabon en Porto. Of heb ik iets gemist?

Zie ook: https://www.nederlandwere...ortugal/reizen/reisadvies

[ Voor 12% gewijzigd door posttoast op 02-07-2020 16:33 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:15
icecreamfarmer schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:26:
Volgens mij niet heel Portugal.
Alleen gebieden rondom Porto en Lissabon.

Wij hebben een autovakantie naar Portugal gepland met stops nabij Porto en Lissabon voordat we in de West Algarve aankomen.
Wij gaan de stops aanpassen, maar het plan is nog steeds dat we gaan. Hopelijk lukt het ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 23:14
Ik vlieg eind juli op Faro. Ik ben ook heel benieuwd :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 08:37

icecreamfarmer

en het is

posttoast schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 16:32:
[...]

Heel portugal? Ik begreep alleen Lissabon en Porto. Of heb ik iets gemist?

Zie ook: https://www.nederlandwere...ortugal/reizen/reisadvies
Nee gedeeltelijk maar het zijn wel de plaatsen en vliegvelden waar mensen vaak heen gaan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:41
Wat vinden jullie hiervan?

Ik zou 7 juni naar Griekenland kos vliegen. (ik had een Sunmix pakket)
Dit is niet doorgegaan. Kreeg ik ongeveer 1,5 week van te voren te horen.
Vlak daarna kreeg ik een corona voucher via de mail. (heel snel zonder overleg)

Nu lees ik dit...

https://www.prijsvrij.nl/...ts-van-sgr-corona-voucher

Voor de mensen met een Sunmix pakket in juli en augustus?
Dit is toch niet eerlijk of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

TAA schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 11:55:
[...]

Zitten toch stiekem veel (reeds betaalde) spaarcentjes in (vlucht US, binnenlandse vluchten voor hele gezin). Ik probeer dat geld maar alvast als verloren te beschouwen. Kan het alleen maar meevallen. Zuur is het echter wel...
Inmiddels - na uitoefenen van enige druk in de vorm van de rechtsbijstandsverzekering - de toezegging ontvangen dat deze week de kosten voor hotels etc. teruggestort zullen worden en dat restitutie van de vluchten (en stoelreserveringen) in gang is gezet. Still prepared for the worst, hoping for the best!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Benieuwd of Nederland het - in navolging van België - aandurft om Spanje weer op oranje te zetten mocht daar aanleiding toe zijn.

Ben bang dat door de belangen en noden van de reisbranche de beslissing aan de vooravond van de 'exodus' iets minder eenvoudig is dan destijds half maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 00:41

Grouchy

meep meep

Zie ook het gewijzigde reisadvies op 1 Juli voor Portugal.
Deze keer is het niet anders; alleen het gewest Segrià in Catalonië en voor de kuststrook van La Mariña-Lugo in Galicië is het oranje.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:52
Spanje is ook lastig te voorkomen, mensen stappen in de auto met sleurhut erachter en rijden erheen. Lastig afdwingen, en terug idem: lastig quarantaine afdwingen, we gaan tenslotte niet bij de A2 aan de grens staan met de KMAR.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
alexbl69 schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:25:
Benieuwd of Nederland het - in navolging van België - aandurft om Spanje weer op oranje te zetten mocht daar aanleiding toe zijn.

Ben bang dat door de belangen en noden van de reisbranche de beslissing aan de vooravond van de 'exodus' iets minder eenvoudig is dan destijds half maart.
Gisteren zat d'r iemand van anvr bij Op1: "je kan prima naar Portugal toe hoor. Alleen niet in de stad waar je landt blijven hangen" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Veel besmettingshaarden in Europa zijn toch op basis van dicht op elkaar wonende arbeidsmigranten? Als er dan lokaal een lockdown komt, dan is dat toch geen enkele reden om de rest van het land op oranje te zetten?

Het gros van de Nederlandse vakantiegangers in Spanje of Frankrijk mengt maar heel beperkt met de locals of ĂĽberhaupt met andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Aggressor schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:17:

Nu lees ik dit...

Wat vind je hier niet eerlijk aan? SGR voucher betekent over 12+ maanden geld terug en hun geven het sneller terug, wat is nu het probleem?
ZieMaar! schreef op maandag 6 juli 2020 @ 22:07:
Veel besmettingshaarden in Europa zijn toch op basis van dicht op elkaar wonende arbeidsmigranten? Als er dan lokaal een lockdown komt, dan is dat toch geen enkele reden om de rest van het land op oranje te zetten?

Het gros van de Nederlandse vakantiegangers in Spanje of Frankrijk mengt maar heel beperkt met de locals of ĂĽberhaupt met andere mensen.
De pest met vakantieoorden is juist dat er altijd ook een paar van die op elkaar wonende arbeidsmigranten naartoe komen (of om te werken of om vakantie te vieren). Het hele idee van menig vakantieoord is juist dat je een gemengd gezelschap hebt en niet gewoon NL in het klein in je hotel.

En dat gemengde gezelschap is nu net het risico, want daar kan dus net 1 eigenwijs tussenzitten die toch maar op vakantie besloot te gaan en daarmee het hele hotel aansteekt.

Het hele basis-idee bij een pandemie is dat je juist niet overal heen gaat reizen, aangezien er dan geen controle meer is, blijft iedereen grofweg op zijn eigen plek, dan kunnen de haarden aangepakt worden en kan er effectief naar het virus gekeken worden, maar als er ook maar 1 besmet persoon uit zo'n gebied weggaat dan heb je gewoon al een 2e haard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Gomez12 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 00:33:
[...]

Wat vind je hier niet eerlijk aan? SGR voucher betekent over 12+ maanden geld terug en hun geven het sneller terug, wat is nu het probleem?

[...]

De pest met vakantieoorden is juist dat er altijd ook een paar van die op elkaar wonende arbeidsmigranten naartoe komen (of om te werken of om vakantie te vieren). Het hele idee van menig vakantieoord is juist dat je een gemengd gezelschap hebt en niet gewoon NL in het klein in je hotel.

En dat gemengde gezelschap is nu net het risico, want daar kan dus net 1 eigenwijs tussenzitten die toch maar op vakantie besloot te gaan en daarmee het hele hotel aansteekt.

Het hele basis-idee bij een pandemie is dat je juist niet overal heen gaat reizen, aangezien er dan geen controle meer is, blijft iedereen grofweg op zijn eigen plek, dan kunnen de haarden aangepakt worden en kan er effectief naar het virus gekeken worden, maar als er ook maar 1 besmet persoon uit zo'n gebied weggaat dan heb je gewoon al een 2e haard.
Dat andere mensen het geld sneller terug krijgen... En dat ik 6a12 maanden moet wachten voordat ik mijn geld terug krijg.?

Mijn voucher komt ook bij prijsvrij weg....

Dat vind ik niet eerlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
Aggressor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 01:10:
[...]

Dat andere mensen het geld sneller terug krijgen... En dat ik 6a12 maanden moet wachten voordat ik mijn geld terug krijg.?

Mijn voucher komt ook bij prijsvrij weg....

Dat vind ik niet eerlijk
Heb je al contact met ze gezocht?

Dat begrijp ik ook niet. Overal waar versoepelingen zijn zie je het virus weer de kop opsteken, precies zoals voorspeld. Wie dan bedenkt dat het een goed idee is om hutje mutje lekker bij elkaar op het strand of bij het zwembad te gaan zitten is niet helemaal goed bij z'n hersenpan volgens mij.

Voor mensen die al geboekt hadden kan ik nog enig begrip opbrengen. Maar als je met de wetenschap van nu nog een vliegreis boekt naar Zuid Europa hoef je wat mij betreft niet op veel clementie te rekenen mocht de boel weer in lock down gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@alexbl69 ik heb ze al meerdere mails gestuurd. Daar reageren ze niet op.

En de wachtrij aan de telefoon is langer dna een uur.
Als ik van de week tijd heb dan blijf ik wel een uur aan de telefoon..

Nooit meer prijsvrij voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
[...]

[...]

Ik denk dat je wat overschat in hoeverre de gemiddelde Nederlander in contact komt met locals, anders dan toerisme medewerkers (die in veel landen heel actief getest worden en allerlei quarantaine achtige maatregelen hebben).

Het idee bij deze (en andere pandemieën) is volgens mij juist, in deze fase, dat je haardjes uittrapt. Je hebt daar 2 kansen voor: ter plekke of het haardje dat hier ontstaat als dat niet gelukt is.

Ik begrijp heel goed dat mensen op vakantie willen. Vliegen zou ik nu zelf ook niet doen, maar met eigen vervoer kan er denk ik een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
ZieMaar! schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Ik denk dat je wat overschat in hoeverre de gemiddelde Nederlander in contact komt met locals, anders dan toerisme medewerkers (die in veel landen heel actief getest worden en allerlei quarantaine achtige maatregelen hebben).
Als jij het idee hebt dat in Spanje de medewerkers in hotels , restaurants en bars worden gecheckt op het corona virus voordat ze gaan werken dan wens ik je veel plezier op je vakantie !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
leekers schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:49:
[...]

Als jij het idee hebt dat in Spanje de medewerkers in hotels , restaurants en bars worden gecheckt op het corona virus voordat ze gaan werken dan wens ik je veel plezier op je vakantie !
Ik ga niet naar Spanje en ben niet de gemiddelde Nederlander qua vakanties, maar ik weet dat in bijvoorbeeld Oostenrijk ze medewerkers die werkzaam zijn in het toerisme actief en vaak testen. Geen idee waar dat begint en stopt, overigens.

Tegelijk denk ik dat veel landen zich wel degelijk bewust zijn van wat het voor hun regio betekent als er een café of restaurant als haard wordt ontdekt.

Iedereen moet het uiteindelijk zelf weten. Ik denk dat de risico’s wel meevallen en probeer wat tegen gewicht te geven, that’s all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
leekers schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:49:
[...]

En jij weet dat omdat.....?

de voortdurende negativiteit van je in dit topic begint opmerkelijk te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Aggressor schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 12:26:
@alexbl69 ik heb ze al meerdere mails gestuurd. Daar reageren ze niet op.

En de wachtrij aan de telefoon is langer dna een uur.
Als ik van de week tijd heb dan blijf ik wel een uur aan de telefoon..

Nooit meer prijsvrij voor mij
Heb je met een creditcard betaalt? Wellicht dat je met dit verhaal daar je geld terug kunt krijgen.

Weet dat dat de enige manier is om voucher uitgevende niet bereikbare luchtvaartmaatschappijen onvrijwillig terug te laten betalen. Dus misschien werkt het hier ook.

Anders wordt het inderdaad lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
@alexbl69 nee met ideal.
Van de week ga ik even bellen en wacht ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
thewizard2006 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:16:
Gisteren kreeg ik een mail van Sunweb waarin ze de factuur hadden aangepast met "Uitbetaling niet genoten reisdagen". Vandaag nog een mailtje met

"Ik heb nogmaals nagekeken hoe het zit met jouw boeking van Frankrijk. De voucher is inmiddels uit de boeking gehaald en er is een verzoek ingediend bij onze administratie afdeling om het bedrag terug te storten. Zij behandelen de aavraag tot terug betaling binnen 14 dagen. Nogmaals onze excuses dat de betaling niet verloopt zoals gehoopt."

Dus ben benieuwd of er eindelijk een einde aan de soap gaat komen.....
En wat denken jullie. Heeft Sunweb zich aan hun eigen (zoveelste) belofte gehouden? Of zijn ze hem wederom niet nagekomen..... Of zullen ze 14 werkdagen bedoelen....Wat een ongelofelijk prutsers moeten daar rondlopen zeg

Ah weer een mailtje mogen ontvangen van onze boefjes
Bedankt voor je mail.
Wij zijn momenteel met man en macht aan het werk, hierdoor kan de terugbetaling langer duren dan je van ons gewend bent.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geĂŻnformeerd.
Namens Sunweb wens ik je een fijne dag!
Wat een kansloze bedoeling daar. Ik hoop dat iedereen die hier meeleest Sunweb links laat liggen.

Inmiddels hebben ze gelogen over
- vakantie kostenloos kunnen annuleren en geld terug krijgen
- geen geld terug kunnen krijgen maar een voucher krijgen
- 5x de melding dat ik mijn geld terug krijg en elke keer het bullshit verhaal dat ze druk zijn blablabla. Dat houden ze al vol vanaf April.

[ Voor 33% gewijzigd door thewizard2006 op 11-07-2020 10:01 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Weer een reactie ontvangen
Ik begrijp dat dit een erg vervelende situatie is, mijn excuses hiervoor.

Ik heb zojuist onze administratie gesproken en hun geven aan dat er eerst wat dingen uitgezocht/aangepast moesten worden over jouw boeking en terugbetaling.

Graag wil ik je vragen er rekening mee te houden dat wij en onze administratie het op dit moment erg druk hebben. Dit gaat helaas om héél veel boekingen en de uitbetalingen worden op volgorde verwerkt en uitbetaald.

De administratie geeft aan dat je de betaal binnen ongeveer twee weken op jouw rekening kan verwachten.

Ik ga er vanuit je hiermee op dit moment voldoende te hebben geĂŻnformeerd.
Ik heb me er al soort van bij neergelegd dat ik heel lang moet wachtten op mijn geld. Maar waar ik niet tegen kan is dat ze continu liegen. Zeg gewoon waar het op staat ipv dat achterbakse "we hebben het drukker dan u van ons gewend bent....."
Maar goed. Zou er voor 27 juli geld zijn bijgeschreven.... spannend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
Bockelaar schreef op maandag 6 juli 2020 @ 20:46:
Spanje is ook lastig te voorkomen, mensen stappen in de auto met sleurhut erachter en rijden erheen. Lastig afdwingen, en terug idem: lastig quarantaine afdwingen, we gaan tenslotte niet bij de A2 aan de grens staan met de KMAR.
Het kan echt echt wel hoor, als men dat wilt. Heeft Denemarken bijvoorbeeld de afgelopen tijd ook gedaan, daar kon je ook geen enkele grens over zonder langs de douane te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 21:59
Hopelijk krijgen we eerst ons geld terug :)

https://www.nu.nl/economi...corendon-door-sunweb.html

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thewizard2006
thewizard2006 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:57:
Weer een reactie ontvangen

[...]

Ik heb me er al soort van bij neergelegd dat ik heel lang moet wachtten op mijn geld. Maar waar ik niet tegen kan is dat ze continu liegen. Zeg gewoon waar het op staat ipv dat achterbakse "we hebben het drukker dan u van ons gewend bent....."
Maar goed. Zou er voor 27 juli geld zijn bijgeschreven.... spannend....
Nou het is eindelijk gebeurd. Sunweb heeft terug betaald oOo oOo *O* *O* *O* :)F :)F d:)b d:)b
Heeft maar 3.5 maand geduurd maar dat mag de pret niet drukken.

Dus resumerend: onze 2e vakantie waarvan we al een dag hadden "opgebruikt" is gedeeltelijk terugbetaald (totaal bedrag minus 1 dag ongeveer).
De 1e vakantie hebben we nog een voucher van. Die willen we gewoon houden en gebruiken voor onze wintersport in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Wij hebben ook eindelijk meer uitleg:

We hebben 2 keuzes:

*650 euro per persoon betalen en annuleren
*Omboeken naar volgend jaar

Ik blijf het een raar verhaal vinden en het riekt naar oplichting dit, vooral omdat we zelf nog steeds enkel de aanbetaling hebben betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 20:43

dbzfan

Nee.

Gisteren m'n geld van KLM terug gekregen! (Volledig bedrag) Ongeveer 2 maanden geleden aangevraagd volgens mij.

[ Voor 8% gewijzigd door dbzfan op 17-07-2020 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
FabianGTI schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:53:
Wij hebben ook eindelijk meer uitleg:

We hebben 2 keuzes:

*650 euro per persoon betalen en annuleren
*Omboeken naar volgend jaar

Ik blijf het een raar verhaal vinden en het riekt naar oplichting dit, vooral omdat we zelf nog steeds enkel de aanbetaling hebben betaald
Ik ga ervanuit dat je het verkeerd neergezet hebt. Want het lijkt me extreem krom dat je nu nog 650 euro gaat bijbetalen en daarnaast dat jij gaat annuleren, want dan ben je je aanbetaling + 650 euro kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Gomez12 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Ik ga ervanuit dat je het verkeerd neergezet hebt. Want het lijkt me extreem krom dat je nu nog 650 euro gaat bijbetalen en daarnaast dat jij gaat annuleren, want dan ben je je aanbetaling + 650 euro kwijt...
Nope, niet verkeerd neergezet :/

Totale reis is 1500 euro, als we willen annuleren moeten we dan alsnog 650 euro betalen en houden we dus 650 euro over (wat we dus eigenlijk niet eens betaald hadden)

We hadden destijds (aantal maanden geleden) al gezegd, hou die aanbetaling mee en annuleer de reis maar, maar dat kon niet zomaar ineens volgens het reisbureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-05 19:59
Wij hebben 2K aan vouchers nu van KLM, maar twijfelen om nu toch het geld terug te vragen. Aan de ene kant zou je denken dat de staat KLM niet failliet laat gaan, maar aan de andere kant is er uiteraard altijd wel een kans.

Wat hebben jullie gedaan en met welke reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
FabianGTI schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:28:
[...]

Nope, niet verkeerd neergezet :/

Totale reis is 1500 euro, als we willen annuleren moeten we dan alsnog 650 euro betalen en houden we dus 650 euro over (wat we dus eigenlijk niet eens betaald hadden)

We hadden destijds (aantal maanden geleden) al gezegd, hou die aanbetaling mee en annuleer de reis maar, maar dat kon niet zomaar ineens volgens het reisbureau
Die volg ik niet helemaal. Als jij wil annuleren kan je gewoon annuleren. Vaak staat er een boete op annuleren (zeg 10%) en die gaat dan van het bedrag af wat jij al hebt aanbetaald.
Maar het lijkt me stug dat als je nog niets hebt betaald, je annuleert en je dan ineens 650 euro (van de 1500?) moet betalen als boete. Kan je eens iets specifieker zijn over de situatie en bij welke aanbieder je hebt geboekt. Wellicht begrijp ik het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 23:20
Hoe hoog de 'boete' voor annuleren is hangt af van hoelang voor vertrek je annuleert. Annuleer je vlak voor vertrek, mag je gewoon het volledige bedrag aftikken.

En het bedrag is altijd wel hoger dan 10%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
thewizard2006 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 17:44:
[...]

Die volg ik niet helemaal. Als jij wil annuleren kan je gewoon annuleren. Vaak staat er een boete op annuleren (zeg 10%) en die gaat dan van het bedrag af wat jij al hebt aanbetaald.
Maar het lijkt me stug dat als je nog niets hebt betaald, je annuleert en je dan ineens 650 euro (van de 1500?) moet betalen als boete. Kan je eens iets specifieker zijn over de situatie en bij welke aanbieder je hebt geboekt. Wellicht begrijp ik het verkeerd.
De annuleringsboete gaat altijd over het bedrag van de reis. De aanbetaling is gewoon een totaal los iets.

En er zijn wel reisorganisaties die zeggen : betaal niks (of zeg 50 euro aan) en betaal pas 2 weken voor vertrek het volledige bedrag.
Alleen als je dan gaat kijken annuleren dan kan je iets zien als 3 maanden van te voren : 10 %
2 maanden van te voren : 25%
1 maand van te voren : 50%
1 week van te voren : 100%

Waardoor je dus bij een reis van 510 euro je vanaf 3 maanden al minimaal 1 euro extra moet overmaken om te mogen annuleren. En hoe langer je wacht, hoe meer je moet betalen om niet op vakantie te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
alexbl69 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 14:14:
[...]

Heb je met een creditcard betaalt? Wellicht dat je met dit verhaal daar je geld terug kunt krijgen.

Weet dat dat de enige manier is om voucher uitgevende niet bereikbare luchtvaartmaatschappijen onvrijwillig terug te laten betalen. Dus misschien werkt het hier ook.

Anders wordt het inderdaad lastig.
Nou ik heb zonet met hun gebeld....

Omdat ik een corona voucher heb gekregen zitten hier andere voorwaarden aan. (sgr voorwaarden bla bla)
De mensen die in juli en augustus krijgen meteen hun geld terug. (weer andere voorwaarden)
daar komt het een beetje op neer...

wat kan ik nog meer doen?

-edit-

Ze had het er wel over dat ik een formulier kan invullen voor uitzondering?
Alleen ik ben de naam ff kwijt ..

[ Voor 7% gewijzigd door Aggressor op 19-07-2020 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:27

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

immetjes schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:36:
Ik vind het allemaal erg jammer en ik vind ook dat Doets zich totaal niet coulant opstelt. Je zult gewoon zien dat de VS op 9 juli nog gewoon dicht is en dat United (de luchtvaartmaatschappij waarmee we zouden vliegen) niet vliegt. Dan heb ik het "chicken" spel helemaal verloren.
Inmiddels heeft United Airlines het bedrag van de tickets terugbetaald, bij ons via Cheaptickets. Hoe is dat bij Doets afgelopen?

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:58

immetjes

HIER is BERN-E

DeBolle schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:45:
[...]

Inmiddels heeft United Airlines het bedrag van de tickets terugbetaald, bij ons via Cheaptickets. Hoe is dat bij Doets afgelopen?
Wij hadden alleen een aanbetaling gedaan voor een pakketreis. We hadden geen rechtstreeks contact met United. Achteraf had ik dus gewoon gelijk om niet te gaan. Jammer dat Doets dat niet erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:02

Agent47

I always close my contracts.

Update vanuit onze kant:

Besloten om de vakantie om te proberen te boeken naar juni volgend jaar (2021)
Na 3 keer gebeld te hebben en duidelijk aangegeven te hebben dat wij niet willen annuleren maar willen verplaatsen is het gelukt:

Wij hadden via Kras naar Griekenland geboekt. Uiteindelijk had Kras tot heden nog niks en we zouden wel al bijna het restant van de vakantie moeten betalen. Wij zouden eind Augustus gaan. De mevrouw aan de lijn heeft bij Tui gekeken en ons een ander appartement weten te geven in juni 2021, kosteloos.

Onze aanbetaling wordt meegenomen naar volgend jaar. Ik kreeg net een mailtje van kras dat ik nog €192,15,- retour kreeg tevens.

Kortom: Vakantie weten te verplaatsen van Kras naar Tui --> naar 2021, zelfde plaats in Griekenland, ander appartement, zelfde aantal dagen. Wij zijn tevreden.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
De vakantie in Griekenland van 28 Nederlanders is alweer voorbij voordat hij begonnen is. De grenspolitie op de luchthavens van de eilanden Lesbos en Samos weigerde de toeristen toe te laten, omdat ze zich niet op tijd online hadden geregistreerd. De reizigers werden maandag direct na aankomst terug op het vliegtuig naar Nederland gezet, melden twee Griekse kranten.

Luchtvaartmaatschappij Corendon bevestigt woensdagavond dat het om passagiers van minimaal één van hun vluchten gaat. Ondanks herhaalde herinneringen hadden zij inderdaad verzuimd uiterlijk 24 uur voor vertrek een online formulier van de Griekse overheid in te vullen.

https://www.gelderlander....orona-formulier~a0509bde/

Ook wel een beetje nalatig en dom natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ok ik heb zo'n vermoeden dat we het volgende gezeik gaan krijgen....
We hebben in September-Oktober een reis gepland staan naar Sri Lanka. Tickets al een tijd geleden geboekt (voor de Corona perikelen). We vliegen met Emirates maar blijkbaar zijn de tickets geboekt bij Budget air (via skyscanner).

Nu kregen we vanochtend een mail dat de heenvlucht nu een tussenstop heeft van 10uur ipv 3uur. DĂ© reden dat we deze vlucht hadden geboekt.

Nu lees ik op hun site als ik wil annuleren
Onze administratiekosten van € 55,- p.p. (als je een premium service pakket hebt dan worden deze kosten niet berekend)
Refundable ticket: Annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij € 100,- per ticket (de exacte kosten zijn afhankelijk van de ticketvoorwaarden, dit is een indicatie)
Het bedrag dat je terugkrijgt is de ticketprijs minus de totale annuleringskosten. (Als je een non refundable ticket hebt, krijg je je geld niet terug.)
Dus dat zou betekenen dat we standaard 300euro kwijt zijn. Dat is toch van de zotte en kan toch niet lijkt me? Weet iemand hoe dit werkt? Wij hebben niet voor deze tijden/tickets geboekt. Lijkt me dan toch ook niet dat we dit hoeven te accepteren? Iemand hier ervaring mee?
Eigenlijk stiekem dus niet echt Corona gerelateerd
En de grap is ook dat als ik nu de vlucht zou boeken ik ook nog eens 250-300 euro goedkoper uit zou zijn.... Op hoeveel verschillende manieren wil en kan je genaaid worden :'(

Hmmm ik zie stiekem staan dat vliegmaatschappijen dit blijkbaar gewoon zonder consequenties mogen doen als het verder dan 2 weken voor vertrek is. Wat een bizarre regel weer sjongejonge zeg. Zo kan je toch niets regelen en plannen.

[ Voor 13% gewijzigd door thewizard2006 op 23-07-2020 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
thewizard2006 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:31:
Hmmm ik zie stiekem staan dat vliegmaatschappijen dit blijkbaar gewoon zonder consequenties mogen doen als het verder dan 2 weken voor vertrek is. Wat een bizarre regel weer sjongejonge zeg. Zo kan je toch niets regelen en plannen.
Verordening 261/2004 regelt inderdaad niets bij wijzigingen die langer dan twee weken vantevoren bekend worden gemaakt, maar dat betekent niet dat je vogelvrij bent. Als de prestatie wezenlijk afwijkt van wat je hebt afgesproken, zijn er vaak wel mogelijkheden.

In jouw geval denk ik niet dat BudgetAir kosten zal inhouden. Het stukje wat je citeert over administratiekosten ziet vermoedelijk op het annuleren van een flexibel ticket. Als ik de AV erbij pak, staat er dat de ANVR boekingsvoorwaarden van toepassing zijn. Die bepalen in artikel 5 dat je het volledige boekingsbedrag binnen 14 dagen moet terugkrijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
VK wil quarantaine voor toeristen die uit Spanje terugkomen

Benieuwd hoe lang Nederland nog vol wil houden dat het allemaal dikke prima is in Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Iemand toevallig al geld terug van een Ryanair vlucht? Van andere luchtvaartmaatschappijen/hotels/evenementen heb ik het geld al binnen. Zelfs de auto die we in dezelfde boeking via Ryanair besteld hadden is terugbetaald. Enkel de vlucht niet.
  • 17 mei vlucht geannuleerd, direct terugbetaling aangevraagd. Geen bevestiging ontvangen.
  • 27 mei nog een keer contact opgenomen over refund, nu wel bevestiging ontvangen.
  • 19 juni een mail dat het allemaal langer duurt dan verwacht.
zojuist maar eens een bericht gestuurd wat de status is, maar ben vooral benieuwd of anderen wel al iets gekregen hebben.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Reactie van RyanAir: We hebben het geld nu overgemaakt en afhankelijk van je bank ontvang je het binnen 7 werkdagen.

Conclusie: niet afwachten maar mailen ;)

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Gewoon maar even een vraag, wij krijgen nu waarschijnlijk een SGR-voucher aangeboden voor een reis in september, alleen weet ik dat er gezegd wordt dat je de SGR-voucher na 6 tot 12 maanden kan inleveren voor geld terug (dat is nu ons doel dan maar)

Alleen iemand uit ons reisgezelschap heeft met de SGR gebeld en die schijnen gezegd te hebben dat geld terug na 6 of 12 maanden aan de reisorganisatie ligt en niet onderdeel is van de SGR-voucher.
En ik zit nu even online te kijken, maar ik kan ook nergens iets vanuit de SGR vinden waarin officieel staat dat je geld terug kan krijgen na 6 of 12 maanden, voor zover ik kan zien is de voucher officieel enkel dat je een nieuwe vakantie kan boeken met een max geldigheidsduur van 1 jaar, maar wat er na dat jaar gebeurt daar zegt SGR zelf niets over...
Restitutie komt pas ter sprake bij faillissement.

Ik wil morgen zelf nog wel even bellen met de SGR, maar heeft er iemand ondertussen ergens zwart op wit staan dat je met een SGR-voucher je geld terug kan krijgen (na 6 of 12 maanden).
Vanwege de grootte van het reisburo en vanwege enkele gezondheidsgevallen in de groep willen wij echt geld terug en niet een vervangende vakantie bij deze partij. Alleen het reisburo geeft aan daar niet aan te beginnen, het is of nu omboeken of voucher om een nieuwe vakantie uit te zoeken.
En wat er zou gebeuren als de voucher verloopt, daar hebben ze geen antwoord op.

Daarom bij deze dus mijn vraag of iemand ergens officieel van de SGR of iemand rechtstreeks betrokken bij de vouchers heeft gezegd dat je je geld terug kan krijgen na 6 of 12 maanden?
Want ik vind het wel van de ACM/consumentenbond etc alleen die hangen ook nog op het stuk dat je het binnen 14 dagen terug moet krijgen, wat de hele reisbranche negeert. En ik heb weinig zin om straks erachter te komen dat de reisbranche ook het terugbetalen maar even negeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
waarom zou je een voucher accepteren als je gewoon je geld terug wil? Leuk dat ze dat aanbieden, maar jij hebt ook iets te willen, en rechten enzo :)
Wij kregen voor onze reis in september 3 opties: omboeken, voucher of geld terug. Geld is inmiddels, binnen een week, terug gestort op onze rekening.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Bockelaar schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:56:
waarom zou je een voucher accepteren als je gewoon je geld terug wil? Leuk dat ze dat aanbieden, maar jij hebt ook iets te willen, en rechten enzo :)
Wij kregen voor onze reis in september 3 opties: omboeken, voucher of geld terug. Geld is inmiddels, binnen een week, terug gestort op onze rekening.
Omdat zij die optie niet bieden en ik verwacht dat de reisorganisaties ondertussen echt gehard zijn in het ontkennen van die mogelijkheid waardoor alleen een 100% echte complete rechtsgang en een uitspraak van de rechter ze op andere gedachten zal brengen, alleen dat is ook een traject van maanden...

Oftewel als we de keuze hebben dan doen we het liever goedschiks en accepteren we de voucher (onder protest) zolang er maar gegarandeerde terugbetaling na 6 of 12 maanden is.
Zolang die gegarandeerde terugbetaling er niets is, tja dan ga ik liever nu naar het gerecht dan over 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
heb je er wel om gevraagd? Dat ze het niet bieden wil niet zeggen dat ze het niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
Aggressor schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:17:

Nu lees ik dit...

Een update van mijn kant.
Ik heb telefonisch contact gezocht met prijsvrij. Op mail reageren ze niet .... (ik zou hier niet nog een keer boeken)

Ze vertelde mij dat ik een voucher heb, en dan val ik onder de ANVR/SGR voorwaarden? (zoiets)
Ook kon ik een coulance formulier invullen op de website. (i.v.m. werk, en het werk van mijn reisgenoot)

Dit heb ik gedaan, en de volgende dag stond het geld ineens op mijn rekening......
4 dagen later kreeg ik een mail dat mijn aanvraag goedgekeurd is, en dat het geld inmiddels op mijn rekening moet staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
Bob-B190 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 11:38:
Zo, wij zijn er ook uit. Onze geboekte vakantie voor augustus had ineens hele andere vluchtdata en tijden (waarschijnlijk zat emirates met een hoop lege vliegtuigen). Heen een overstap van een nacht en ochtend en terug vertrek midden in de nacht. Niet te doen met drie kleine kinderen. Gevraagd aan FTI om kosteloos te annuleren, reactie duurde even maar ze zijn akkoord en ik krijg als het goed is de aanbetaling terug gestort op mijn rekening. Als ik de handelswijze van de Nederlandse reisbranche in dit topic zie is het vrijwel zeker dat ik mijn volgende vakantie weer via FTI boek.
Deze neem ik terug, wachten inmiddels 3 maanden op aanbetaling terug.

Memento mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Onze vlucht naar Sardinie op 31 Augustus gaat nog steeds, maar de beide hotels blijven gesloten (uit eigen beweging). Volgens de regels moeten dan geld terug krijgen, maar tot nu toe krijgen we weinig info terug uit de touroperator. Iemand hier ervaring mee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Als ik zo zie wat er op diverse plekken in het buitenland gebeurd dan vraag ik me serieus af waarom je dat dit jaar zou willen. Nu kan je in m'n pohi zien dat ik geen fan ben van de langdurige maatregelen of gelover van een tweede golf maar ik zou er wel hard van balen als die er zou komen omdat mensen zo graag wilden ontstressen aan een spaanse costa of whatever en die shit meenemen hierheen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:03:
Als ik zo zie wat er op diverse plekken in het buitenland gebeurd dan vraag ik me serieus af waarom je dat dit jaar zou willen. Nu kan je in m'n pohi zien dat ik geen fan ben van de langdurige maatregelen of gelover van een tweede golf maar ik zou er wel hard van balen als die er zou komen omdat mensen zo graag wilden ontstressen aan een spaanse costa of whatever en die shit meenemen hierheen. :/
Wat zou willen? M'n geld terug? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:15:
[...]

Wat zou willen? M'n geld terug? :|
Het gaat me niet specifiek om jou (tenzij je in de afgelopen weken geboekt hebt dan zou ik dat zelf zeer onverstandig vinden, die mensen die begin dit jaar hebben geboekt kunnen er niet veel aan doen) , ik obeserveer slechts wat ik in de media zie over drukke toeristische plekken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

Het gaat me niet specifiek om jou (tenzij je in de afgelopen weken geboekt hebt dan zou ik dat zelf zeer onverstandig vinden, die mensen die begin dit jaar hebben geboekt kunnen er niet veel aan doen) , ik obeserveer slechts wat ik in de media zie over drukke toeristische plekken etc.
Oke, dan snap ik je. Ik heb in Januari al geboekt. Dus helaas.
We willen nog wel ergens anders heen, maar niet naar drukke plekken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:18:
[...]

Oke, dan snap ik je. Ik heb in Januari al geboekt. Dus helaas.
We willen nog wel ergens anders heen, maar niet naar drukke plekken inderdaad.
Als je een pakketreis hebt geboekt zal de reisorganisatie (welke?) wel moeten annuleren Uiteindelijk kunnen ze dan niet leveren wat je hebt geboekt.. Maar die zullen nog wel even wachten met de reis annuleren verwacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door RodeStabilo op 04-08-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RodeStabilo schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 11:20:
[...]
Als je een pakketreis hebt geboekt zal de reisorganisatie (welke?) wel moeten annuleren. Maar die zullen nog wel even wachten met de reis annuleren verwacht ik.
Helaas, het reisbureau heeft het los geboekt (losse hotels, en losse vlucht). In de regels overal staat dat als hotels zelf besluiten dicht te blijven dat je geld terug moet krijgen, maar de touroperator er tussen is niet zo snel met reageren, dat is erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Gisteren contact opgenomen met TUI over mijn voucher, met de vraag of de uitbetaling vanzelf plaatsvindt na het verlopen van (het restant van) de voucher. Ik kreeg te horen dat ik na een jaar een verzoek kan indienen voor terugbetaling. Op de site staat dit:

als je de voucher niet binnen een jaar na uitgifte hebt kunnen of willen inwisselen, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum in contanten terugbetalen.

Dat is niet hetzelfde als wat de TUI medewerker mij zegt. Als ik na een jaar na uitgifte een verzoek moet indienen kunnen zij zich weer schuilen achter 'verwerkingstijd'. We gaan het zien volgend jaar als de voucher afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:27:
Gisteren contact opgenomen met TUI over mijn voucher, met de vraag of de uitbetaling vanzelf plaatsvindt na het verlopen van (het restant van) de voucher. Ik kreeg te horen dat ik na een jaar een verzoek kan indienen voor terugbetaling. Op de site staat dit:

als je de voucher niet binnen een jaar na uitgifte hebt kunnen of willen inwisselen, zal TUI de volledige (resterende) waarde uiterlijk 1 jaar na uitgiftedatum in contanten terugbetalen.

Dat is niet hetzelfde als wat de TUI medewerker mij zegt. Als ik na een jaar na uitgifte een verzoek moet indienen kunnen zij zich weer schuilen achter 'verwerkingstijd'. We gaan het zien volgend jaar als de voucher afloopt.
Dat is vaker voorbijgekomen inderdaad. Puur een extra horde in de hoop dat een deel van de mensen het vergeet.

Is natuurlijk vrij bezopen dat je nu al niet een verzoek tot terugbetaling in kan dienen, ook al zou er pas over een jaar betaald worden.

Nee, dat verzoek kan pas over een half jaar oid worden ingediend 8)7.

Pagina: 1 ... 21 ... 26 Laatste