Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Cheezborger schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:08:
Inmiddels mijn vouchers gekregen van Alitalia. Twee vouchers gekregen. Een voucher op mijn naam en de ander op naam van mijn vriendin.

Echter komt mijn vriendin niet uit Nederland en zal zij de voucher niet meer kunnen gebruiken.

Weet iemand of zo'n voucher enkel te gebruiken is op naam of maakt dat niet uit? Alitalia is slecht bereikbaar. Dus was benieuwd of iemand hier hetzelfde heeft?
Had je zelf geannuleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roadman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:42
Ziezo, betaling opschorting verzonden naar TUI.
Ik beroep mij daarbij op:
Boek 6 Artikel 263 (6:263 BW)
Onzekerheidsexceptie
De partij die verplicht is het eerst te presteren, is niettemin bevoegd de nakoming van haar verbintenis op te schorten, indien na het sluiten van de overeenkomst te harer kennis gekomen omstandigheden haar goede grond geven te vrezen dat de wederpartij haar daartegenover staande verplichtingen niet zal nakomen.
Zou 3 juli vliegen richting Turkije. Naar Turkije word alleen helemaal niet op gevlogen ivm code oranje.
TUI gevraagd naar de status van mijn boeking maar blijven schimmig doen en annuleren nog niet.
Dan zie ik het al gebeuren dat de betalingstermijn verstrijkt, ik mag betalen en dan een annulering in mijn mailbox vind met daarachter aan een voucher.

Dat dacht ik dus zelf mooi van niet.

*Heb overigens geen aanbetaling gedaan toen ik boekte.

[ Voor 3% gewijzigd door Roadman op 04-06-2020 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Roadman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:53:
Heb je nog een templatebrief die ik eventueel (maar hoop het niet) kan gebruiken voor mijn TUI-reis naar Tukije eind augustus?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:14

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Roadman Heb je wel voor de Corona ellende geboekt? Anders is er weinig onvoorzien aan natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
kmf schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:05:
[...]

Heb je nog een templatebrief die ik eventueel (maar hoop het niet) kan gebruiken voor mijn TUI-reis naar Tukije eind augustus?
Nee, heb gewoon zelf wat in elkaar getikt en verwezen naar het hierboven aangehaalde wetsartikel dat ik de betaling opschort.
ZieMaar! schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 19:07:
@Roadman Heb je wel voor de Corona ellende geboekt? Anders is er weinig onvoorzien aan natuurlijk...
Ja 4 januari van dit jaar geboekt. Dus nog ruim voor alle corona ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Wij zouden ook met TUI naar Turkije gaan en zouden op 1 juli vliegen, maar deze vakantie is woensdagmiddag door TUI geannuleerd :) We zouden vliegen op Dalaman en hebben deze vakantie begin januari geboekt. We hadden nog niets aanbetaald, dus wij zijn er gelukkig van af. Woensdagochtend werden we overigens heel netjes te woord gestaan door de TUI klantenservice, toen we belden voor meer informatie over onze vakantie (aangezien alleen Antalya toen als bestemming werd aangegeven). Een paar uur later kregen we dus de annulering in de mailbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
Nou zou ik begin maart een weekendje naar Ierland gegaan zijn en dat is, begrijpelijkerwijs, niet doorgegaan. Vouchers aangeboden en dat vonden wel wel acceptabel - KLM vliegen we wel vaker mee en het was geen mega-groot bedrag dus acceptabel qua eventuele risico's.

Nu, vandaag, de voucher ontvangen! En daar is nog best wat op aan te merken:
  • Zo te zien hebben we voor 1 van de 2 tickets een voucher gekregen. Wellicht dat er nog een voucher kotm voor het andere ticket? Zou mooi zijn als dat duidelijk gecommuniceerd wordt.
  • De boekingskosten krijg je dus niet terug. Ergens begrijpelijk, maar toch.
  • De voucher wordt door een automatisch systeem verstuurd met als afzender "EMAILSERVER@POP3.AMADEUS.NET" en onderwerp "THIS IS YOUR EMD RECEIPT". Ja, daar wordt je al voor gewaarschuwd in de bijsluiter die je kreeg bij de bevestiging van de voucher-aanvraag, maar toch... dat had best minder spammerig over kunnen komen. Dit had best een duidelijkere omschrijving mogen hebben. De mail inhoud zelf had ook wel wat begrijpelijker gemogen, in plaats van een brei van letters en cijfers. En wat is dat eigenlijk, "EMD RECEIPT"? 'EMD' zal wel een afkorting zijn?
Maar goed, nu even afwachten of de andere ticket-voucher nog komt. En parallel eens afwachten of VISA de vliegtickets die we voor de Azoren hadden gaat vergoeden, want de voucher voor die tickets vonden we niet acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

vanaalten schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 09:27:
En wat is dat eigenlijk, "EMD RECEIPT"? 'EMD' zal wel een afkorting zijn?
Standaard codes van het Amadeus reservering systeem. Herkende het toevallig nog toen ik 15 jaar geleden voor een reisbureau heb gewerkt ;) Werd veel gebruik voor vouchers en refunds voor zover ik me kan herinneren.

https://amadeus.com/docum...k-card/emd-quick-card.pdf

[ Voor 8% gewijzigd door Greatsword op 05-06-2020 09:38 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 17:50:
Transavia start langzaam zijn vliegverkeer weer op. Vanaf 4 juni vliegt de vakantievlieger weer op zes bestemmingen in Griekenland, Portugal en Spanje.

https://www.ad.nl/economi...angzaam-weer-op~acbfd8ab/
Te vroeg gejuicht.
Eergisteren kwamen de nieuwe vluchten erop.
Gisteren geboekt.
Vandaag geannuleerd.

Wel betaald met voucher. Maar nu wel de mogelijkheid tot geld terug.
Dus bijna hele voucher alsnog teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Roadman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 20:39:
[...]

Nee, heb gewoon zelf wat in elkaar getikt en verwezen naar het hierboven aangehaalde wetsartikel dat ik de betaling opschort.
Misschien kan je jouw brief dan geanonimiseerd als template hier plaatsen? :P
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Te vroeg gejuicht.
Eergisteren kwamen de nieuwe vluchten erop.
Gisteren geboekt.
Vandaag geannuleerd.

Wel betaald met voucher. Maar nu wel de mogelijkheid tot geld terug.
Dus bijna hele voucher alsnog teruggestort.
Dat is ook nog eens een leuke loophole.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
Om mijn situatie even kort samen te vatten: Eind augustus zouden mijn partner en ik naar Zuid Afrika vliegen voor een vakantie, dit staat nu natuurlijk op losse schroeven, maar er zijn meerdere mogelijkheden.

1. Afwachten met de gok of er gegaan (moet) worden, of voucher/geld terug door annulering
2. Omboeken van de vlucht naar een ander moment
3. Nu al een voucher aanvragen, maar recht op restitutie daarmee vergooien

We hebben tot nog toe enkel de vlucht geboekt, bij KLM. KLM biedt dus zoals gesteld de mogelijkheid om een voucher aan te vragen aangezien onze vlucht begin dit jaar is geboekt en we vóór september vliegen. Nu is mijn grote vraag: Is het aanbieden van de voucherregeling / het gratis verschuiven een verplicht iets, of is dat vooral coulance vanuit KLM? En daaraan gerelateerd: Is het mogelijk dat KLM op een gegeven moment de voucher regeling intrekt of beperkt omdat er bij wijze van spreken weer gewoon zou kunnen worden gevlogen op een aantal of de meeste locaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
kmf schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 11:07:
[...]

Misschien kan je jouw brief dan geanonimiseerd als template hier plaatsen? :P
Dit is wat ik ze verzonden heb.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Email adres van TUI is aardig verstopt op de site.
Heb hem ingestuurd via deze link: https://www.tui.nl/klantenservice/contactformulier/

(Kopie van mijn mail met bevestiging van TUI dat ze hem ontvangen hebben heb ik in mijn mailbox. Nog geen inhoudelijke reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Cid Highwind schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:06:
Om mijn situatie even kort samen te vatten: Eind augustus zouden mijn partner en ik naar Zuid Afrika vliegen voor een vakantie, dit staat nu natuurlijk op losse schroeven, maar er zijn meerdere mogelijkheden.

1. Afwachten met de gok of er gegaan (moet) worden, of voucher/geld terug door annulering
2. Omboeken van de vlucht naar een ander moment
3. Nu al een voucher aanvragen, maar recht op restitutie daarmee vergooien

We hebben tot nog toe enkel de vlucht geboekt, bij KLM. KLM biedt dus zoals gesteld de mogelijkheid om een voucher aan te vragen aangezien onze vlucht begin dit jaar is geboekt en we vóór september vliegen. Nu is mijn grote vraag: Is het aanbieden van de voucherregeling / het gratis verschuiven een verplicht iets, of is dat vooral coulance vanuit KLM? En daaraan gerelateerd: Is het mogelijk dat KLM op een gegeven moment de voucher regeling intrekt of beperkt omdat er bij wijze van spreken weer gewoon zou kunnen worden gevlogen op een aantal of de meeste locaties?
De kans dat dat vliegtuig gewoon gaat én dat je toch niet op vakantie wil, is natuurlijk best groot. Of de voucherregeling dan nog bestaat, of dat je gratis kan omboeken, dat weet niemand. Ik denk niet dat KLM verplicht is om er aan mee te werken, omboeken ed is service, geen verplichting.

Maar is het probleem relevant? Wil jij eind augustus naar Zuid Afrika? Of liever toch een jaartje later? Is nu dan gewoon omboeken niet het beste wat je kan doen? Dan weet je waar je aan toe bent, geen stress meer of het wel of niet door kan gaan etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:01
Ik deel je mening en speel inderdaad liever op zeker. Het gaat me er vooral eerder om m'n opties beter in te kunnen schatten en niks over het hoofd te zien. We wonen namelijk in Duitsland, maar vliegen vanaf Amsterdam. Misschien dat we wat over het hoofd hebben gezien.

Maar in feite staat het KLM dus vrij de op het moment toch behoorlijk coulante optie tot gratis omboeken of het bieden van een voucher weer te schrappen of aan te passen, omdat voor vluchten die nog niet geannuleerd zijn er geen dwang is om dit aan te bieden.

Wachten totdat vluchten later in het jaar 2021 vrij komen lijkt mij dan ook een weinig handig alternatief, aangezien het een te grote gok is en compleet achter het net te kunnen vissen. Dank voor de input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16

Toppertje

www.davideografie.nl

Pakketreis geannulleerd, gedeeltelijk geld terug... mag dit?

Eind vorig jaar hebben we via een reisbureau 4 week (Juli) Australië geboekt voor 3 personen, inclusief een binnenlandse vlucht, een camper voor een paar week en een annuleringsverzekering. Afgelopen week werden we gebeld door het reisbureau dat diverse vluchten geannuleerd en gewijzigd waren waardoor de gehele reis niet door kan gaan.
Ze moesten verder nog e.e.a. bekijken hoe nu verder.

Nu kregen we bericht dat we een voucher gaan krijgen, maar niet voor het gehele bedrag:
- De binnenlandse vlucht in Australië kon namelijk niet geannuleerd worden, en hiervan zien we dus niks terug.
- Het geld van de annuleringsverzekering krijgen we ook niet terug (circa €170 p.p.).

We waren, ook voor corona, in de veronderstelling dat als we het totaal via het reisbureau zouden boeken we veilig zouden zitten mocht er iets gebeuren. Nu blijkt dit dus niet het geval.

Nu lees ik op de site van de ACM dat we in ieder geval het geld voor de pakketreis terug moeten krijgen, dus ook voor de binnenlandse vlucht, toch? En wat geldt er voor de annuleringsverzekering ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Roadman schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 18:53:
Ik beroep mij daarbij op:

[...]

Zou 3 juli vliegen richting Turkije. Naar Turkije word alleen helemaal niet op gevlogen ivm code oranje.
TUI gevraagd naar de status van mijn boeking maar blijven schimmig doen en annuleren nog niet.
Dan zie ik het al gebeuren dat de betalingstermijn verstrijkt, ik mag betalen en dan een annulering in mijn mailbox vind met daarachter aan een voucher.

Dat dacht ik dus zelf mooi van niet.

*Heb overigens geen aanbetaling gedaan toen ik boekte.
Vandaag een reactie mogen ontvangen van TUI:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ehh, ja daarom mailde ik jullie ook om de betaling op te schorten... :/

Besloten er niet op te reageren en af te wachten wat er 12 juni zal gebeuren. In elk geval bedankt TUI voor het nogmaals bevestigen dat jullie mijn opschorting ontvangen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Toppertje schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:40:
Pakketreis geannulleerd, gedeeltelijk geld terug... mag dit?

Eind vorig jaar hebben we via een reisbureau 4 week (Juli) Australië geboekt voor 3 personen, inclusief een binnenlandse vlucht, een camper voor een paar week en een annuleringsverzekering. Afgelopen week werden we gebeld door het reisbureau dat diverse vluchten geannuleerd en gewijzigd waren waardoor de gehele reis niet door kan gaan.
Ze moesten verder nog e.e.a. bekijken hoe nu verder.

Nu kregen we bericht dat we een voucher gaan krijgen, maar niet voor het gehele bedrag:
- De binnenlandse vlucht in Australië kon namelijk niet geannuleerd worden, en hiervan zien we dus niks terug.
- Het geld van de annuleringsverzekering krijgen we ook niet terug (circa €170 p.p.).

We waren, ook voor corona, in de veronderstelling dat als we het totaal via het reisbureau zouden boeken we veilig zouden zitten mocht er iets gebeuren. Nu blijkt dit dus niet het geval.

Nu lees ik op de site van de ACM dat we in ieder geval het geld voor de pakketreis terug moeten krijgen, dus ook voor de binnenlandse vlucht, toch? En wat geldt er voor de annuleringsverzekering ?
Lijkt me stug. Een pakketreis heet niet voor niets een pakketreis.
Dat binnenlandse vluchten niet geannuleerd kunnen worden is niet jouw probleem. Ondernemersrisico lijkt mij. Wat zeggen de algemene voorwaarden ten tijden van boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:16

Toppertje

www.davideografie.nl

Roadman schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 19:53:
[...]

Lijkt me stug. Een pakketreis heet niet voor niets een pakketreis.
Dat binnenlandse vluchten niet geannuleerd kunnen worden is niet jouw probleem. Ondernemersrisico lijkt mij. Wat zeggen de algemene voorwaarden ten tijden van boeken?
Staat niet heel veel in, behalve onderstaande over het combineren van losse tickets (waarbij niet duidelijk is of wij losse tickets hebben of niet), alle tickets staan op 1 factuur:
8. Belangrijk om te weten bij vluchten
Wees voorzichtig met het combineren van losse tickets. Luchtvaartmaatschappijen zijn, bij apart van elkaar
uitgegeven tickets, niet verplicht je een alternatieve vlucht aan te bieden als je je vlucht mist doordat je andere vlucht
vertraging heeft. De luchtvaartmaatschappij is ook niet aansprakelijk voor de kosten van nieuwe tickets,
accommodatie etc. die zich kunnen voordoen als gevolg. Bij losse tickets moet je ook op elke transfer luchthaven je
bagage opnieuw inchecken.
Houd er rekening mee dat (naam reisbureu) enkel optreedt als agent voor de luchtvaartmaatschappij. Deze is als enige
verantwoordelijk voor eventuele vertragingen, wijzigingen en annuleringen. Voor meer informatie over vergoedingen
bij vertragingen, wijzigingen en annuleringen verwijzen we je naar: http://www.rechtenvanvliegtuigpassagiers.nl/
Verder verwijzen ze naar de voorwaarden van de ANVR waarin het volgende staat:
Artikel 5.7
Als je de wijzigingen niet aanvaardt en de organisator kan je geen alternatieve reis aanbieden of als je deze niet aanvaardt, betaalt de organisator alle door jou betaalde bedragen onverwijld en in ieder geval binnen 14 dagen na beëindiging terug. Aanvaard je het aangeboden alternatief wel, dan heb je in voorkomend geval recht op een passende prijsverlaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

jeanj schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 13:59:
Ik zou met een vriend van mij een rondreis maken door Finland, Noorwegen, Sweden en terug naar Finland
Wij hebben een vliegreis geboekt voor 12 juli (in januari geboekt) en vliegen op Helsinki. Verder hebben we nog niets geboekt, (auto, Hotels, ferries) dat hebben we uitgesteld doordat er veel onduidelijkheid was of het door zou kunnen gaan
[....]
De vraag is nu, gezien dat ik een losse vlieg reis heb geboekt naar Finland, kan ik mij beroepen of het feit dat Noorwegen dicht is en ik een deel van mijn reis niet kan maken om te annuleren met geld retour?
Vorige week heeft KLM mijn vlucht gecanceld, zo te zien vliegen ze nog zeer beperkt naar Finland en met een stopover.

Ik heb mijn geld terug gevraagd, dus nu hopen KLM niet failliet gaat in de 2-4 weken.

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:51
De 16e deze maand is mijn laatste dag dat ik kan annuleren bij TUI voor 15% reissom. Ik ga sowieso annuleren maar ik wacht tot het laatste moment

Die dinsdag komt er ook een nieuw statement vanuit de regering, of reizen doorgaan naar Griekenland.
Mijn verwachting is wel dat reizen naar Griekenland door gaan, dus dat gaat mij wat centjes kosten.

Ik heb bij een 5 sterren resort geboekt, op hun site staat werkelijk helemaal niks over maatregelen. Ik vind dat zacht uitgedrukt een beetje apart. Wat een gedoe zeg, de pret is geheel weg :(

[edit] Nou, ik heb de zorg gewoon gelijk weggestreept...ik heb besloten dat het voor mij teveel gesodemieter is, en heb zojuist de reis geannuleerd. 620 euro'tjes weg toedeloe geen zorgen meer 8)

[ Voor 15% gewijzigd door ppeterr op 08-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-10 07:40
@toppertje Los of het relevant is voor restitutie ivm covid: dezelfde factuur zegt niets, het gaat er om of het dezelfde boeking is. Doorgaans staat je ticket dan ook op hetzelfde boekingsnummer. Het zijn vaak dochter- of partnermaatschappijen waar je dan mee vliegt.

Stel je wilt van A naar C, via B. Bij het ene scenario koop je bij KLM een ticket van A naar C met een overstap op B. Bij losse tickets heb je zelf een ticket van A naar B gekocht, en een ticket van B naar C. Mis je de tweede vlucht door vertraging van bv de eerste vlucht zal KLM je in het eerste geval omboeken op bv een volgende vlucht, in het tweede geval is dat je eigen probleem (en rekening); al al zijn beide vluchten KLM.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:29:
De 16e deze maand is mijn laatste dag dat ik kan annuleren bij TUI voor 15% reissom. Ik ga sowieso annuleren maar ik wacht tot het laatste moment

Die dinsdag komt er ook een nieuw statement vanuit de regering, of reizen doorgaan naar Griekenland.
Mijn verwachting is wel dat reizen naar Griekenland door gaan, dus dat gaat mij wat centjes kosten.

Ik heb bij een 5 sterren resort geboekt, op hun site staat werkelijk helemaal niks over maatregelen. Ik vind dat zacht uitgedrukt een beetje apart. Wat een gedoe zeg, de pret is geheel weg :(

[edit] Nou, ik heb de zorg gewoon gelijk weggestreept...ik heb besloten dat het voor mij teveel gesodemieter is, en heb zojuist de reis geannuleerd. 620 euro'tjes weg toedeloe geen zorgen meer 8)
Nu te laat, maar waarom niet omgeboekt naar volgend jaar ?
Hoef je alleen de aanbetaling te doen (is hetzelfde als nu) maar is het niet weggegooid.
Mocht het volgend jaar alsnog hommels zijn kun je alsnog annuleren en kost het je dezelfde aanbetaling als nu.

Heb zelf omgeboekt, vakantie wordt nog iets goedkoper ook... kan volgend jaar alsnog annuleren.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@ZeRoC00L Daar heb ik ook lang over nagedacht. Volgend jaar of wellicht eerder ga ik verhuizen. Het budget wat nu extra vrij komt (naja dat klinkt raar als je net die 15% hebt betaald) komt dan vrij voor andere dingen. Volgend jaar gewoon maar weer eens kijken hoe het er voor staat. Ik streep het nu weg, ook uit mijn hoofd. Heb gemerkt dat ik de afgelopen weken er erg mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:28
Wij zouden 23 juni vertrekken naar Corfi via prijsvrij, maar tot op heden nog niets gehoord dat de reis gecancelled is, daar had ik toch wel op gehoopt ondertussen.

Zijn er hier nog meer die de komende weken naar Griekenland zouden vertrekken? Hebben jullie al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Danielson

Ik had eergisteren TUI aan de lijn. En die vertelde mij dat aanstaande dinsdag doorslag gevend zou zijn. Dus de persconferentie kijken. En als dan Griekenland van oranje naar geel gaat. Dan zou je reis kunnen doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
Volgens mij gaan na 15 juni inderdaad een hoop landen op Geel ipv Oranje. Wat betekent dat je reis niet meer door de reisorganisatie wordt geannuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
ppeterr schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 08:44:
@Danielson

Ik had eergisteren TUI aan de lijn. En die vertelde mij dat aanstaande dinsdag doorslag gevend zou zijn. Dus de persconferentie kijken. En als dan Griekenland van oranje naar geel gaat. Dan zou je reis kunnen doorgaan.
Maar ik las/lees overal dat de Griekse eilanden pas 1 juli weer open gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@Danielson aha. Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
Dit had ik dan weer niet verwacht, ik dacht dat de prijzen juist flink zouden stijgen:

De verwachting dat vliegtickets na de lockdown wel eens flink duurder zouden kunnen worden, komt voorlopig niet uit. Sterker nog: tickets naar de meest populaire vakantiebestemmingen zijn gemiddeld zelfs twintig procent goedkoper dan vorig jaar, blijkt uit een prijsvergelijking die zakenzender BNR opvroeg bij Skyscanner en Travix.

Zo is vliegen naar Frankrijk 25 procent goedkoper, en datzelfde geldt voor een ticket met bestemming Turkije terwijl reizen naar Italië 30 procent en Athene 40 procent goedkoper is. Wie naar Spanje gaat betaalt 171 euro, vóór de crisis was dat 205 euro.

https://www.gelderlander....-dan-vorig-jaar~ad8ae784/
Danielson schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:01:
[...]
Maar ik las/lees overal dat de Griekse eilanden pas 1 juli weer open gaan?
Zo lees ik het ook. Hotels en restaurants gaan al wel eerder open, maar luchthavens op de eilanden pas vanaf 1 juli.

Year-round hotels and campings re-open as of June 1st, while seasonal hotels/resorts open as of June 15th.
Flights from abroad will start in two stages: on June 15th flights to “Eleftherios Venizelos” Athens International Airport (ATH), and “Macedonia” Thessaloniki International Airport (SKG) will start from countries with good epidemiological features (see the list of these countries here), while as of July 1st flights to all Greek airports and from all countries will start, with the exception of those presenting negative epidemiological features. For the entrance of visitors in Greece, there will be no condition of any type of test or the imposition of any quarantine, while only sample tests for epidemiological monitoring will be effected.

[ Voor 40% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 10-06-2020 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:49:

Year-round hotels and campings re-open as of June 1st, while seasonal hotels/resorts open as of June 15th.
Flights from abroad will start in two stages: on June 15th flights to “Eleftherios Venizelos” Athens International Airport (ATH), and “Macedonia” Thessaloniki International Airport (SKG) will start from countries with good epidemiological features (see the list of these countries here), while as of July 1st flights to all Greek airports and from all countries will start, with the exception of those presenting negative epidemiological features. For the entrance of visitors in Greece, there will be no condition of any type of test or the imposition of any quarantine, while only sample tests for epidemiological monitoring will be effected.
Dat inderdaad! Waar had je deze info gevonden? Maar aangezien we over minder dan twee weken zouden vertrekken zou het wel fijn zijn om duidelijkheid te krijgen!

De reis toch maken is echt geen optie voor me aangezien we een kleine van 2.5 jaar hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dit had ik dan weer niet verwacht, ik dacht dat de prijzen juist flink zouden stijgen:

De verwachting dat vliegtickets na de lockdown wel eens flink duurder zouden kunnen worden, komt voorlopig niet uit. Sterker nog: tickets naar de meest populaire vakantiebestemmingen zijn gemiddeld zelfs twintig procent goedkoper dan vorig jaar, blijkt uit een prijsvergelijking die zakenzender BNR opvroeg bij Skyscanner en Travix.

Zo is vliegen naar Frankrijk 25 procent goedkoper, en datzelfde geldt voor een ticket met bestemming Turkije terwijl reizen naar Italië 30 procent en Athene 40 procent goedkoper is. Wie naar Spanje gaat betaalt 171 euro, vóór de crisis was dat 205 euro.

https://www.gelderlander....-dan-vorig-jaar~ad8ae784/

[...]

Zo lees ik het ook. Hotels en restaurants gaan al wel eerder open, maar luchthavens op de eilanden pas vanaf 1 juli.

De eerste tickets op vluchten zijn altijd het goedkoopste om de minimale bezettingsgraad te halen voor het rendabel vliegen, het is dus niet verbazend dat de 1e tickets die je nu vindt relatief goedkoop zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Kan me ook voorstellen dat een hoop mensen (waaronder ik) niet WILLEN vliegen ook al is het 'toegestaan'.
Danielson schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Dat inderdaad! Waar had je deze info gevonden? Maar aangezien we over minder dan twee weken zouden vertrekken zou het wel fijn zijn om duidelijkheid te krijgen!

De reis toch maken is echt geen optie voor me aangezien we een kleine van 2.5 jaar hebben!
Hier staat het één en ander:
http://www.visitgreece.gr/en/home/about_covid_19

Maar grote kans dat de reisorganisatie waarmee je geboekt hebt de reis door zal laten gaan als het enigsinds kan. Vrees voor je dat zelf annuleren of omboeken de enige optie is als je zelf niet wil.

[ Voor 76% gewijzigd door ZeRoC00L op 10-06-2020 10:18 ]

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 15:03

immetjes

HIER is BERN-E

We hebben in januari bij Doets Reizen geboekt voor een 3-weeks vakantie in de Zuid-West kust van de Verenigde Staten op 9 juli. €1.404,- aanbetaald (15% vd €9.360 reissom). Omdat er twee hotels niet beschikbaar bleken, hebben we iets duurdere hotels genomen, en omdat ik geen zin had om 3500 km in een kleine auto rond te rijden tegen wat extra's een grotere auto gekozen. Dit alles verhoogde de reissom naar € 9.857.

Ik kon tot 42 dagen voor vertrek annuleren, dat zou me dan wel 15% van de reissom kosten.
Omdat geen enkele overheid of ANVR of Doets mij kon zeggen of mijn reis geannuleerd zou worden heb ik zelf op 25 mei onze reis geannuleerd omdat:
  • We het niet zagen zitten 10+ uur in een vliegtuig met mondkapjes op te zitten
  • Onze oudste zoon astma heeft
  • Er het risico van twee weken quarantaine bestaat
  • het risico dat er een tweede Covid-19 uitbraak komt als we daar zijn en we dan vast zitten
  • Er waarschijnlijk nog allerlei zaken gesloten zijn in de VS (of slechte toegankelijkheid door de verplichting 1.5m afstand te houden) en dan nog de eventuele mondkapjes
  • Elke week dat ik wacht wordt het annuleren duurder tot 100% op de dag van vertrek
Doets beroept zich op hun voorwaarden in lijn met ANVR en biedt aan:
  • Wachten tot het laatste moment, wellicht dat Doets annuleert, dan krijgen we een voucher
  • De hele som in een keer voldoen en volgend jaar gaan
  • Zelf annuleren. Dit kost 15% vd reissom. Kan tot 42 dagen voor vertrek
Geen voucher dus en ook niet een regeling dat we kunnen annuleren tot drie weken voor vertrek (zoals TUI heb ik begrepen). Ik ben niet van plan om in een keer het bedrag over te maken en dan te hopen dat ik volgend jaar wel kan en/of dat Doets niet failliet gaat.

Dus ik ben die €1404,- kwijt en kreeg bovendien het verzoek om nog €78,21 over te maken omdat 15% van de reissom inmiddels meer was dan de aanbetaalde som door de grotere auto en duurdere hotels.

Ik vind het allemaal erg jammer en ik vind ook dat Doets zich totaal niet coulant opstelt. Je zult gewoon zien dat de VS op 9 juli nog gewoon dicht is en dat United (de luchtvaartmaatschappij waarmee we zouden vliegen) niet vliegt. Dan heb ik het "chicken" spel helemaal verloren.

Edit: chicken spel verloren. 14 augustus is de VS nog steeds dicht zonder uitzicht op snelle verbetering. Ik baal van Doets.

[ Voor 5% gewijzigd door immetjes op 14-08-2020 19:57 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:58
Vraag en aanbod wellicht. De vraag is redelijk ingestort.

Helft Nederlanders deze zomer niet op vakantie: ‘veiliger om thuis te blijven’

Zou zelf naar Mallorca, m'n dochter daarnaast ook met vriendinnen. Maar beide vakantie's hebben we volledig geannuleerd. En we zullen niet de enige zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Danielson schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 09:55:
[...]

Als de reis maken echt geen optie is, dan zou ik maar snel gaan bellen want als het vliegtuig kan gaan dan gaat het. Al wordt het luchtruim pas 's ochtends vroeg vrijgegeven, als jullie die avond vliegen dan gaat die vlucht gewoon en moet jij 100% betalen.

Ik heb het ook geprobeerd of er iets te regelen viel omdat iemand van onze groep het niet zo zorgeloos vond om 10+uur in een vliegtuig met een mondkapje op te moeten zitten, maar dat was toch echt gewoon pech.
Of annuleren of gaan en hoe langer je wacht hoe duurder annuleren wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Wat een toeval, krijg net een mailtje:
Beste Danielson,

Prijsvrij Vakanties heeft helaas van uw reisorganisatie vernomen dat uw vakantie naar Griekenland geen doorgang kan vinden door de huidige situatie met het coronavirus.

Zodra wij meer informatie ontvangen van uw reisorganisatie over de verdere afwikkeling van uw vakantie, stellen wij u direct per e-mail op de hoogte. Wij vragen u om deze berichtgeving af te wachten voor eventuele vragen, zodat wij goed voorbereid met u de situatie door kunnen nemen.

Bedankt voor uw begrip in deze uitzonderlijke situatie!

Met vriendelijke groet,
Team Prijsvrij Vakanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
alexbl69 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Zou zelf naar Mallorca, m'n dochter daarnaast ook met vriendinnen. Maar beide vakantie's hebben we volledig geannuleerd. En we zullen niet de enige zijn.
Over Spanje gesproken mensen moeten er rekening mee houden dat mondkapjes in openbaar vervoer , auto's en openbare ruimte's en soms op straat ook na 20 juni verplicht wordt .

https://www.spanjevandaag...et-in-de-escalatiefase-3/

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
alexbl69 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:39:
[...]

Ben nog steeds blij dat ik m'n vakantie zelf heb geannuleerd. Vijf weken thuiszitten vind ik ook niet leuk dus 'gewoon' een huisje ergens in NL geboekt. Als er maar iets van horeca of zwembad mogelijk is dan scheelt dat al een stuk.

@Danielson gebruik de quote-tag i.p.v de code-tag ;) is voor ons een stuk leesbaarder :)

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 10-06-2020 11:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
KLM en Transavia zijn gedaagd om volgende week voor de rechter te verschijnen.

Ze weten uiteraard dat ze dat nooit zullen winnen, en inmiddels heeft de KLM al bakzeil gehaald.

Verdere aanpassing commercieel en voucher beleid Air France en KLM

"In het geval van annuleringen van vluchten door Air France of KLM, kunnen klanten kiezen tussen het boeken van een nieuwe vlucht, een voucher of een cash terugbetaling, ongeacht de annuleringsdatum van hun vlucht. Klanten die al een voucher hebben ontvangen, kunnen alsnog kiezen voor een cash uitbetaling van hun ticket."

Wie wenst kan nu met een gerust hart ook een reisorganisatie aanklagen als deze enkel vouchers verstrekt. Daar geldt precies hetzelfde voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 12:29
Ik heb geboekt bij een Tui kantoor (ouderwets eigenlijk maar wel heel prettig). Een reis met het gezin van 5 naar Koutouloufari een dorp op het Griekse Kreta naast Chersonissos. 2 Appartementen, leuk voor de 18 en 20 jarige die mee gaan, die kunnen lekker stappen zonder dat wij er last van ondervinden als ze laat thuiskomen. We vertrekken de 26e juli voor iets minder dan 2 weken. Maargoed, nu is alles anders natuurlijk.

Kunnen we wel 1,5 meter afstand houden in het vliegtuig? We wonen niet allemaal op het zelfde adres dus het vervoer naar schiphol is al een uitdaging. Zijn de stranden en bars tegen die tijd wel open, geld nog steeds de 7 dagen quarantaine als we negatief getest worden, zijn de andere bezienswaardigheden wel open? Ik denk dat de kwaliteit van de vakantie niet is wat we voor ogen hadden. Hier kan Tui natuurlijk niets aan doen. Daarnaast is het zo dat ik door een coronafaillisement van een modeketen zonder ZZP opdracht zit. De kids werkten in de horeca en daarvan zijn de contracten niet verlengd. Het is dus financieel gezien niet heel handig om nu nog te vertrekken. Het geld kan beter besteed worden maar als de kwaliteit van de vakantie het zelfde zou zijn geweest hadden we gewoon willen gaan.

Vandaag is de laatste dag dat ik kan annuleren om zo onder de 42 dagen te blijven en ik 15% kwijt ben. Ik heb tot op heden nog niets aanbetaald. Ik worstel net als een aantal hier met het feit dat de kans nog steeds reëel is dat onze vakantie toch geannuleerd wordt. We vliegen bijvoorbeeld met 2 verschillende maatschappijen op de heen en terugreis. Maar ja maak ik die keuze vandaag niet dan kost het me nog meer geld om alsnog te annuleren.

Laat het nou sinds gisteren mogelijk zijn om te videobellen met het Tui kantoor. Hopelijk kunnen we met een normaal face to face gesprek omboeken om zo de zelfde reis volgend jaar te maken. En anders wordt het toch annuleren en 860 euro als verlies nemen maar dan ben ik wel van alle onrust af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
@Magnat Genoeg mensen (waaronder ikzelf) die vanwege de rust of twijfel over of een vakantie wel een beetje 'normaal' kan worden beleefd op eigen initiatief hebben geannuleerd. kans is groot dat je eind juli gewoon naar griekenland mag... maar hoe het eruit ziet? dat weet bijna nog niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Magnat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 08:29:
Ik heb geboekt bij een Tui kantoor (ouderwets eigenlijk maar wel heel prettig). Een reis met het gezin van 5 naar Koutouloufari een dorp op het Griekse Kreta naast Chersonissos. 2 Appartementen, leuk voor de 18 en 20 jarige die mee gaan, die kunnen lekker stappen zonder dat wij er last van ondervinden als ze laat thuiskomen. We vertrekken de 26e juli voor iets minder dan 2 weken. Maargoed, nu is alles anders natuurlijk.

Kunnen we wel 1,5 meter afstand houden in het vliegtuig? We wonen niet allemaal op het zelfde adres dus het vervoer naar schiphol is al een uitdaging. Zijn de stranden en bars tegen die tijd wel open, geld nog steeds de 7 dagen quarantaine als we negatief getest worden, zijn de andere bezienswaardigheden wel open? Ik denk dat de kwaliteit van de vakantie niet is wat we voor ogen hadden. Hier kan Tui natuurlijk niets aan doen. Daarnaast is het zo dat ik door een coronafaillisement van een modeketen zonder ZZP opdracht zit. De kids werkten in de horeca en daarvan zijn de contracten niet verlengd. Het is dus financieel gezien niet heel handig om nu nog te vertrekken. Het geld kan beter besteed worden maar als de kwaliteit van de vakantie het zelfde zou zijn geweest hadden we gewoon willen gaan.

Vandaag is de laatste dag dat ik kan annuleren om zo onder de 42 dagen te blijven en ik 15% kwijt ben. Ik heb tot op heden nog niets aanbetaald. Ik worstel net als een aantal hier met het feit dat de kans nog steeds reëel is dat onze vakantie toch geannuleerd wordt. We vliegen bijvoorbeeld met 2 verschillende maatschappijen op de heen en terugreis. Maar ja maak ik die keuze vandaag niet dan kost het me nog meer geld om alsnog te annuleren.

Laat het nou sinds gisteren mogelijk zijn om te videobellen met het Tui kantoor. Hopelijk kunnen we met een normaal face to face gesprek omboeken om zo de zelfde reis volgend jaar te maken. En anders wordt het toch annuleren en 860 euro als verlies nemen maar dan ben ik wel van alle onrust af.
Als ik je verhaal zo lees zou ik in jouw situatie m'n verlies pakken.

Enige alternatief zou zijn als je de reis in zijn geheel (dus voor dezelfde prijs) door zou kunnen schuiven naar volgend jaar. Maar je weet natuurlijk nooit of deze reis in dezelfde samenstelling dan wenselijk is (wellicht heeft één van je kinderen dan een partner en wil hij of zij helemaal niet meer mee). Anderzijds denk ik niet dat TUI dit aanbiedt.

Dus mijn advies zou zijn: verlies pakken en volgend jaar maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:15
alexbl69 schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:33:
[...]

Als ik je verhaal zo lees zou ik in jouw situatie m'n verlies pakken.

Enige alternatief zou zijn als je de reis in zijn geheel (dus voor dezelfde prijs) door zou kunnen schuiven naar volgend jaar. Maar je weet natuurlijk nooit of deze reis in dezelfde samenstelling dan wenselijk is (wellicht heeft één van je kinderen dan een partner en wil hij of zij helemaal niet meer mee). Anderzijds denk ik niet dat TUI dit aanbiedt.

Dus mijn advies zou zijn: verlies pakken en volgend jaar maar weer verder kijken.
En zelfs al kan je hem doorschuiven, dat lijkt me gezien de financiële situatie ook gewoon een risico. Het is zonde nu dat geld kwijt te zijn, maar ik zou het wel weten denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:24

Nicap

Tsssk....

Ik zou hetzelfde adviseren. En heb dit zelf ook gedaan. Je kan nu nog kiezen. Straks niet meer.
Nu lijkt het goed te gaan. Maar als ik moest kiezen tussen 860 verlies of een grote kans op een vakantie met beperkingen, dan zou ik het eerste kiezen.

Die beperkingen lijken mij meer verlies dan 860 euro. Je weet hoe snel je vakantie verziekt kan worden door iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magnat
Zojuist de teamsmeeting gehad met de medewerker van Tui. Een heel prettig gesprek gehad. Ik dacht dat het omboeken alleen kon met een vertrekdatum voor 31-3 volgend jaar maar dat klopt niet. We hebben onze vakantie exact een jaar kunnen opschuiven. Zelfde appartementen, auto vlucht opties etc. En we zijn ongeveer het zelfde kwijt, scheelt een paar tientjes. We moeten nu wel een aanbetaling doen van 15% maar dat is prima. Mocht corona echt doorgolven tot volgend jaar kunnen we altijd nog annuleren. Ook als het lastig is weer een ZZP opdracht te vinden. Dus ik moet zeggen dat ik het al met al wel een goede oplossing vind. Mensen die twijfelen kan ik echt aan raden om om te boeken. Scheelt gewoon stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Had ook al een parkeerplek geboekt op P3 bij schiphol, dinsdag geannuleerd, vandaag al geld terug.
Zo kan het ook.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik merk dat de informatie op nederlandwereldwijd ook niet altijd actueel is. Denemarken is nog steeds een nogo (en blijft waarschijnlijk oranje), maar op de site van de Deense politie (die gaat over de grenzen) staat dat vanaf 15 juni transit voor mensen uit schengenlanden weer gewoon kan. Dat biedt voor veel mensen die naar Noorwegen gaan (als dat weer kan) veel opties.

Ik denk dat de tip vooral ook is om je vanuit de lokale overheid te laten informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 11:50
Ik lees op die site anders dat transit alleen mogelijk is voor inwoners van Duitsland en Scandinavische landen?

Volgende keer beter lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Arrne op 13-06-2020 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Magnat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:13:
We moeten nu wel een aanbetaling doen van 15% maar dat is prima.
Persoonlijk vind ik geld overmaken naar een reisorganisatie voor een aanbetaling op een reis die pas over een jaar plaatsvind op dit moment een te groot risico gezien. Heb ook die optie gehad maar heb er vriendelijk voor bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 13-06-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Magnat schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 17:13:
Zojuist de teamsmeeting gehad met de medewerker van Tui. Een heel prettig gesprek gehad. Ik dacht dat het omboeken alleen kon met een vertrekdatum voor 31-3 volgend jaar maar dat klopt niet. We hebben onze vakantie exact een jaar kunnen opschuiven. Zelfde appartementen, auto vlucht opties etc. En we zijn ongeveer het zelfde kwijt, scheelt een paar tientjes. We moeten nu wel een aanbetaling doen van 15% maar dat is prima. Mocht corona echt doorgolven tot volgend jaar kunnen we altijd nog annuleren. Ook als het lastig is weer een ZZP opdracht te vinden. Dus ik moet zeggen dat ik het al met al wel een goede oplossing vind. Mensen die twijfelen kan ik echt aan raden om om te boeken. Scheelt gewoon stress.
En dan gaat TUI failliet en dag 15% :W

Ik zou nooit nu al aanbetalen voor volgend jaar, dat is echt puur geldklopperij en om nu de tekorten bij TUI aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Hij wilde zijn reis van dit jaar sowieso annuleren, zelfs als die door zou kunnen gaan.

Dus die 15% was hij hoe dan ook kwijt geweest, nu telt die in ieder geval nog mee als aanbetaling voor een volgende reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Arrne schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:31:
Hij wilde zijn reis van dit jaar sowieso annuleren, zelfs als die door zou kunnen gaan.

Dus die 15% was hij hoe dan ook kwijt geweest, nu telt die in ieder geval nog mee als aanbetaling voor een volgende reis.
Dat is waar. Alleen zelf annuleren kies je er zelf voor. Een faillissement niet. Zou ik een heel ander gevoel aan overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Je kunt het ook zo zien: hij heeft nu zijn verlies genomen omdat hij sowieso niet meer wilde, maar wel 15% korting gekregen op een eventuele reis volgend jaar. Geeft dat weer een ander gevoel? :P

Onder aan de streep is het allemaal hetzelfde natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:06

Grouchy

meep meep

The_Admin schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Daarom (zeker in deze tijd) is het misschien beter om te betalen met een creditcard; in dat geval kunt je het geld waarschijnlijk terugkrijgen als het product niet is geleverd.

[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 13-06-2020 13:41 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
Grouchy schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:33:
[...]

Daarom (zeker in deze tijd) is het misschien beter om te betalen met een creditcard; in dat geval kunt je het geld waarschijnlijk terugkrijgen als het product niet is geleverd.
Het zou mij niet verbazen als de CC maatschappijen de kleine lettertjes ondertussen hebben aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Matadores schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 14:36:
[...]

Het zou mij niet verbazen als de CC maatschappijen de kleine lettertjes ondertussen hebben aangepast...
Nee hoor, die halen het te vorderen bedrag zo op bij de niet leverende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
The_Admin schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:05:
[...]

Ik zou nooit nu al aanbetalen voor volgend jaar, dat is echt puur geldklopperij en om nu de tekorten bij TUI aan te vullen.
TUI is aangesloten bij SGR, dus krijg je het via SGR terug.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:35:
[...]

TUI is aangesloten bij SGR, dus krijg je het via SGR terug.
Probleem is dat SGR geen geld genoeg heeft om bij een faillisement van TUI alles en iedereen te dekken;

PWM in "Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen"

In 2018 was er nog 80 miljoen. Alleen in 2019 gingen Neckermann en Thomas Cook op de fles.

[ Voor 11% gewijzigd door Gunner op 13-06-2020 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:17
Danielson schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:58:
Wat een toeval, krijg net een mailtje:

[...]
heb ik ook gehad, en een aantal dagen later ontvang je een voucher.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Gunner schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:47:
[...]

Probleem is dat SGR geen geld genoeg heeft om bij een faillisement van TUI alles en iedereen te dekken;

PWM in "Hoe gaan reisorganisaties om met geplande reizen"

In 2018 was er nog 80 miljoen. Alleen in 2019 gingen Neckermann en Thomas Cook op de fles.
En zelfs als ze dat wel in kas hebben, als TUI omvalt door de corona crisis gaan er waarschijnlijk meer organisaties. No way dat ze dat allemaal kunnen dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnat
Arrne schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:31:

Klopt helemaal. En nu kan ik misschien nog op vakantie volgend jaar. Anders was ik het sowiso kwijt geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TUI gaat vanaf vandaag Ticket Only klanten de mogelijkheid geven om te kiezen tussen een voucher of geld terug. Dit zal ook retroactief van toepassing zijn.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Nu er vanaf vandaag weer (veel) meer mag qua reizen vraag ik me het volgende af; heeft er al iemand de dialoog met z'n reisorganisatie geopend en bv. wat korting bedongen? Het klinkt misschien direct heel Nederlands, en zo bedoel ik het eigenlijk niet. Het is alleen nu zo zwart/wit; óf je gaat en betaald volle pond, óf je annuleert/verplaatst. Ik zou best mijn vakantie door willen laten gaan, maar als ik even kijk wat er momenteel geldt aan maatregelen op de bestemming vraag ik me wel een beetje af of je dat puur en alleen op het bordje van de 'klant' kan schuiven;

- Beperkt aantal personen in de zwembaden
- Avondanimatie beperkt, geen shows
- Mondkapje dragen buiten je accommodatie, alleen binnen je eigen accommodatie en in/aan het zwembad mag 'ie af.
- Mondkapjesplicht is vanaf 6 jaar (!)
- Geen groepsvorming (lastig, als je met 2 gezinnen gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:42
The_Admin schreef op maandag 15 juni 2020 @ 13:10:
Ik zou best mijn vakantie door willen laten gaan, maar als ik even kijk wat er momenteel geldt aan maatregelen op de bestemming vraag ik me wel een beetje af of je dat puur en alleen op het bordje van de 'klant' kan schuiven;

- Beperkt aantal personen in de zwembaden
- Avondanimatie beperkt, geen shows
- Mondkapje dragen buiten je accommodatie, alleen binnen je eigen accommodatie en in/aan het zwembad mag 'ie af.
- Mondkapjesplicht is vanaf 6 jaar (!)
- Geen groepsvorming (lastig, als je met 2 gezinnen gaat).
Ik heb wel daarover gedacht, maar wat ze waarschijnlijk roepen is overmacht en dat je ter plekke dan een klacht kunt indienen bij de hostess. En wat bereik je daarmee: een matige vakantie voor minder geld. Wij hebben besloten om er geen energie meer in te steken en te annuleren. We zijn nu een paar honderd euro armer maar het geeft wel rust. En we gaan nu in augustus een weekend kamperen bij de boer incl. een huur-konijn. Ook leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadman
Tis geen overmacht als het bij voorbaat al bekend is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:10
En daarbij: annuleren betekent voor mij volgens mij gewoon dat ik alles kwijt ben. Ik heb bij het boeken in één keer betaald (want dan was ik er maar vanaf :') ). Da's toch mooi ruim € 5500 die ik dan even door de plee spoel.

Mijn reis gaat naar Portugal trouwens. Één week een vrijstaande villa, een andere week in een kleinschalig appartementencomplex. Die villa is natuurlijk dikke prima, dat complex vind ik nu wel wat minder. En de vlucht erheen, daar zit ik ook nog wel mee in mijn maag. Ik heb nog tot 27 juli om na te denken wat ik er mee moet ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Steeds meer maatschappijen stoppen met de vouchers.

Prijsvrij Vakanties stopt met vouchers
Ook TUI haalt bakzeil met vouchers voor geschrapte vluchten

Bij TUI geldt dit helaas nog niet voor de pakketreizen.

Is ook niet onlogisch. Hoewel er steeds meer landen opengaan is de consument nog steeds onzeker. De wetenschap dat je bij een geannuleerde reis wordt afgescheept met een voucher maakt het niet aantrekkelijk om nu te boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
alexbl69 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 08:40:
Steeds meer maatschappijen stoppen met de vouchers.

Prijsvrij Vakanties stopt met vouchers
Ook TUI haalt bakzeil met vouchers voor geschrapte vluchten

Bij TUI geldt dit helaas nog niet voor de pakketreizen.

Is ook niet onlogisch. Hoewel er steeds meer landen opengaan is de consument nog steeds onzeker. De wetenschap dat je bij een geannuleerde reis wordt afgescheept met een voucher maakt het niet aantrekkelijk om nu te boeken.
Plus dat een voucher veelal helemaal geen aantrekkelijker alternatief is dan geld terug.
Sterker genoeg, genoeg verhalen gelezen de afgelopen tijd van mensen die wilde om boeken maar al hun vroegboekkortingen kwijt zijn en nog even flink mogen bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Roadman schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:23:
[...]

Plus dat een voucher veelal helemaal geen aantrekkelijker alternatief is dan geld terug.
Sterker genoeg, genoeg verhalen gelezen de afgelopen tijd van mensen die wilde om boeken maar al hun vroegboekkortingen kwijt zijn en nog even flink mogen bijbetalen.
En een Ryanair die 10% bonus geeft op een voucher, maar die 10% enkel als aparte voucher aanbiedt.

En laat je nu bij een nieuwe boeking maar 1 voucher tegelijk mogen gebruiken. Aan die 10% bonus heb je dus niks als je niet voor juni volgend jaar NOG een vlucht bij ze boekt.

En oh ja, vouchers zijn niet te gebruiken bij het online boekingssysteem, enkel via het call-centre. Er zijn nog 43.828 wachtenden voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
En voor nu komen ze ermee weg hopend dat de consument maar een kort geheugen heeft waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Roadman schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 11:37:
En voor nu komen ze ermee weg hopend dat de consument maar een kort geheugen heeft waarschijnlijk.
En daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.

Ze komen er ook mee weg omdat deze praktijken gedoogd worden door de overheid.

Ook hier zullen burgers waarschijnlijk enkel via het justitiële apparaat hun recht moeten halen. Dat betekent dat individuen tijd en geld moeten besteden om dit soort bedrijven te dwingen zich aan de wet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Iemand bekend met claim organisaties voor reisbureaus (zoals sunweb bijv). Voor vluchten zijn er genoeg maar pakketreizen?
Mijn eerste verzoek tot terugbetaling was 7 april
Mijn laatste 28 mei
En daartussen nog 2x een herinnering gestuurd.
Inmiddels uiteraard nog geen cent gezien.

Lees steeds meer berichten over mensen die claims aanspannen en (uiteraard) winnen.
De stap naar de rechter is nog steeds een beetje spannend en eng enzo (en dat weten die organisaties natuurlijk). Kan je bijv gewoon naar een willekeurig advocatenkantoor stappen. Zeggen dat je een kort geding wil aanspannen en zorgen dat, in dit geval, Sunweb schikt en je geld + advocaatkosten terugbetaald? Ben inmiddels wel redelijk zeker dat een rechter mij in het gelijk gaat stellen na alle berichtgeving omtrent dit onderwerp

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
thewizard2006 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:02:
Iemand bekend met claim organisaties voor reisbureaus (zoals sunweb bijv). Voor vluchten zijn er genoeg maar pakketreizen?
Mijn eerste verzoek tot terugbetaling was 7 april
Mijn laatste 28 mei
En daartussen nog 2x een herinnering gestuurd.
Inmiddels uiteraard nog geen cent gezien.

Lees steeds meer berichten over mensen die claims aanspannen en (uiteraard) winnen.
De stap naar de rechter is nog steeds een beetje spannend en eng enzo (en dat weten die organisaties natuurlijk). Kan je bijv gewoon naar een willekeurig advocatenkantoor stappen. Zeggen dat je een kort geding wil aanspannen en zorgen dat, in dit geval, Sunweb schikt en je geld + advocaatkosten terugbetaald? Ben inmiddels wel redelijk zeker dat een rechter mij in het gelijk gaat stellen na alle berichtgeving omtrent dit onderwerp
In principe wel, maar ik zou ervanuit gaan dat je de advocaatskosten zelf moet ophoesten, dat is namelijk altijd een onzekere factor of de rechter die toekent (en tegen welk tarief)

Maar ik zou zeggen loop eens een advocatenkantoor binnen, meeste hebben 1e (introductie) gesprek gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 15:49
Gomez12 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:04:
[...]

In principe wel, maar ik zou ervanuit gaan dat je de advocaatskosten zelf moet ophoesten, dat is namelijk altijd een onzekere factor of de rechter die toekent (en tegen welk tarief)

Maar ik zou zeggen loop eens een advocatenkantoor binnen, meeste hebben 1e (introductie) gesprek gratis.
Ik vermoed dat, wanneer je dossier in orde is, advocaatskosten wel vergoed worden, zolang dat qua tarief normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 11:37
[/quote]

Ook ik heb al tot twee maal toe geprobeerd mijn geld terug te halen in dit geval bij tui, maar krijg dan het bericht dat ze daar niet aan kunnen beginnen blabla. Er staat wel in hun antwoord dat je na een jaar je geld terug krijgt, maar ik heb het liever nu, ben met een andere auto bezig.

Maar waar lees jij dat er steeds meer mensen claims aanspannen en winnen?

als reactie op the wizard2006

[ Voor 1% gewijzigd door piotr123 op 16-06-2020 12:44 . Reden: tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Maar waar lees jij dat er steeds meer mensen claims aanspannen en winnen?
bijv
https://www.ad.nl/economi...t-voet-bij-stuk~ab4604eb/
https://www.ad.nl/oldenza...0-helpende-hand~a506a402/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Ja die heb ik ook gelezen en naar aanleiding van je eerste link weer een mail naar tui gestuurd (gaat om een pakketreis) maar kreeg een antwoord dat het in dit geval alleen voor vliegtickets gaat en dan weer blabla maar geen geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
piotr123 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Ja die heb ik ook gelezen en naar aanleiding van je eerste link weer een mail naar tui gestuurd (gaat om een pakketreis) maar kreeg een antwoord dat het in dit geval alleen voor vliegtickets gaat en dan weer blabla maar geen geld
Helaas zullen ze geen millimeter bewegen als je ze niet wat harder aanpakt.

Wellicht is een sommatie een goed beginpunt. Is hier volgens mij al wel een keer voorbij gekomen. Tip: doe dit alleen als je uiteindelijk bereid bent door te bijten (lees: een advocaat in te schakelen). Je zult 'dreigementen' waar moeten maken, anders bereik je nog niks.

Dus eerst sommeren dat ze je binnen x dagen terug betalen (neem maar lekker ruim, 21 werkdagen of zo), en mededelen dat je anders de juridische weg zult bewandelen.

Ze werken intern met risico-gradaties. Op rechtszaken zullen ze het niet aan laten komen (want die verliezen ze), maar er is een punt tussen vriendelijk vragen aan de ene kant en een rechtszaak aan de andere kant waar ze door de knieën zullen gaan. Het gaat erom dat punt te vinden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
piotr123 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:51:
[...]
Tja TUI heeft jou ingeschat als iemand die snel weer afhaakt en niet doorzet. En blijkbaar hebben ze dat gewoon goed ingeschat.

Jij zal simpelweg meer druk moeten zetten (en nu helemaal, want je staat nu al te boek als iemand die snel stopt, oftewel je moet eerst nog voorbij die aantekening zien te komen).
alexbl69 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 13:02:
[...]
Wellicht is een sommatie een goed beginpunt. Is hier volgens mij al wel een keer voorbij gekomen. Tip: doe dit alleen als je uiteindelijk bereid bent door te bijten (lees: een advocaat in te schakelen). Je zult 'dreigementen' waar moeten maken, anders bereik je nog niks.

Dus eerst sommeren dat ze je binnen x dagen terug betalen (neem maar lekker ruim, 21 werkdagen of zo), en mededelen dat je anders de juridische weg zult bewandelen.

Ze werken intern met risico-gradaties. Op rechtszaken zullen ze het niet aan laten komen (want die verliezen ze), maar er is een punt tussen vriendelijk vragen aan de ene kant en een rechtszaak aan de andere kant waar ze door de knieën zullen gaan. Het gaat erom dat punt te vinden :).
Let er wel op dat dat punt steeds kleiner en kleiner wordt. Aangezien ze waarschijnlijk gewoon inhouse-juristen hebben en daarnaast gaan ze toch al stoppen met vouchers binnenkort (op bepaalde vakanties).
Het precedent wat er met een slechte rechtzaak gezet wordt zal ze hoe verder de tijd gaat steeds minder interesseren.

Oftewel enkel een sommatie schrijven zal je nu nog echt geen stap dichterbij brengen, je moet daarna echt nog wat extra stappen zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Inmiddels worden er ook "andere" rechtzaken aangepannen en daar krijgt de consument (werknemer) ook de kant van de wet met zich mee
https://www.ad.nl/ad-werk...et-de-werkgever~acd5a656/

Dus wellicht is een kort geding aanspannen de juiste (en snelste) weg om toch je geld terug te krijgen. Dus dat verder even goed uitzoeken. Ben verder niet bekend met een kort geding of hoe dat werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
thewizard2006 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:02:
Zeggen dat je een kort geding wil aanspannen en zorgen dat, in dit geval, Sunweb schikt en je geld + advocaatkosten terugbetaald?
rik86 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 12:20:
[...]

Ik vermoed dat, wanneer je dossier in orde is, advocaatskosten wel vergoed worden, zolang dat qua tarief normaal is.
Advocaatkosten krijg je niet vergoed. Je krijgt een standaardvergoeding die afhangt van hoeveel geld je vordert. Bij een vordering van 1000 euro heb je bijvoorbeeld recht op 240 euro (waarvan de helft pas na een zitting, dus als de kostenteller al ver is opgelopen).
Het enige positieve is dat je geen advocaat nodig hebt en dit helemaal zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Tja TUI heeft jou ingeschat als iemand die snel weer afhaakt en niet doorzet. En blijkbaar hebben ze dat gewoon goed ingeschat.

Jij zal simpelweg meer druk moeten zetten (en nu helemaal, want je staat nu al te boek als iemand die snel stopt, oftewel je moet eerst nog voorbij die aantekening zien te komen).

In zovere heb je gelijk dat ik hierover contact heb gehad met mijn rechts bijstand en die hebben mij aangeraden eerst de voucher te accepteren, omdat dat meer zekerheid gaf als geld terug als ze failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
GlowMouse schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 15:19:
Het enige positieve is dat je geen advocaat nodig hebt en dit helemaal zelf kunt doen.
Dat is het hele punt inderdaad.

Je hebt hier geen Moscovitch Anker & Anker voor nodig. Er hoeven geen pleidooien geschreven te worden, geen juridische listen verzonnen. Je hebt de wet aan je kant en niemand zal ooit een rechtszaal van binnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:09
Ik zit ook met een leuk probleem, ik heb al even op Google gekeken, en via de zoekfunctie in dit topic gezocht, maar toch nog geen antwoord kunnen vinden.

Wat zijn je rechten als je heenreis al cancelled is door de ene maatschappij, maar de terugreis gewoon gevlogen wordt door een andere maatschappij?
Het is een compleet losse boeking. De heenreis en terugreis zijn niet eens op dezelfde dag geboekt en hebben zodoende dus ook helemaal niks met elkaar te maken.

Alleen had ik vandaag naar Spanje moeten vliegen met Ryanair en deze is dus gecancelled. Maar mijn terugvlucht vanaf Spanje naar Nederland met Transavia gaat waarschijnlijk gewoon door. Heb ik nog ergens recht op, of is het jammer maar helaas, want los geboekt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
dehardstyler schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:26:
Ik zit ook met een leuk probleem, ik heb al even op Google gekeken, en via de zoekfunctie in dit topic gezocht, maar toch nog geen antwoord kunnen vinden.

Wat zijn je rechten als je heenreis al cancelled is door de ene maatschappij, maar de terugreis gewoon gevlogen wordt door een andere maatschappij?
Het is een compleet losse boeking. De heenreis en terugreis zijn niet eens op dezelfde dag geboekt en hebben zodoende dus ook helemaal niks met elkaar te maken.

Alleen had ik vandaag naar Spanje moeten vliegen met Ryanair en deze is dus gecancelled. Maar mijn terugvlucht vanaf Spanje naar Nederland met Transavia gaat waarschijnlijk gewoon door. Heb ik nog ergens recht op, of is het jammer maar helaas, want los geboekt?
Dat laatste.

Jij hebt een overeenkomst met Transavia dat ze je tzt van Spanje naar Schiphol moeten vliegen. Het is niet hun probleem dat jij niet op de plaats van vertrek kunt komen.

Misschien heb je geluk dat die Transavia vlucht ook nog gecancelled wordt ;).

Overigens heeft Ryanair/Lauda-air een fiks aantal vluchten in juli naar Palma de Mallorca geannuleerd. Iemand enig idee waarom ze dat gedaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Laatst online: 13:09
alexbl69 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 13:46:
[...]

Misschien heb je geluk dat die Transavia vlucht ook nog gecancelled wordt ;).

Overigens heeft Ryanair/Lauda-air een fiks aantal vluchten in juli naar Palma de Mallorca geannuleerd. Iemand enig idee waarom ze dat gedaan hebben?
Daar was ik al bang voor, jammer maar helaas dan. :)
Misschien wordt de vlucht toch nog gecancelled inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
[quote]Gomez12 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 14:19:
[...]

Heb contact gehad met rechtsbijstand en die geven aan we gaan je helpen, maar dan ben je de zekerheid van je voucher kwijt : je krijgt je geld terug na een jaar (staat ook in mail van tui). Of je houd je voucher en je hebt zekerheid dat je in ieder geval je geld over een jaar/half jaar terug krijgt. Klopt het dat als je de eerste keuze maakt je de zekerheid van he geld terug krijgen verspeelt (als tui falliet)? en ten tweede geeft rb aan dat wat je in de media leest wel speciale gevalen zijn en er verder geen uitzonderingen worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
piotr123 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:39:
Heb contact gehad met rechtsbijstand en die geven aan we gaan je helpen, maar dan ben je de zekerheid van je voucher kwijt : je krijgt je geld terug na een jaar (staat ook in mail van tui). Of je houd je voucher en je hebt zekerheid dat je in ieder geval je geld over een jaar/half jaar terug krijgt. Klopt het dat als je de eerste keuze maakt je de zekerheid van he geld terug krijgen verspeelt (als tui falliet)? en ten tweede geeft rb aan dat wat je in de media leest wel speciale gevalen zijn en er verder geen uitzonderingen worden gemaakt.
Rechtsbijstand is liever lui dan moe, oftewel als die een reden aan kunnen grijpen om niets te hoeven doen zullen ze die aangrijpen. Oftewel die praten gewoon het riedeltje van de reisbranche na.

Qua 1e keuze is het maar de vraag of TUI om gaat vallen en daarnaast of SGR en de lening van het Rijk dan voldoende zijn om het op te vangen. Zonee, dan ben je alsnog je geld kwijt.
Qua 2e punt, tja zoals mijn oma vroeger pleegde te zeggen : Iedereen is speciaal en anders...

Alleen als ik jou was zou ik gewoon de voucher accepteren en dan een jaar wachten op je geld, want voor iets anders moet je zelf actie ondernemen en de actie is tot nu toe nog nergens te bekennen.
Je had deze hele posting niet hoeven maken als je gewoon even had gegoogled wat rechtsbijstand is en hoe dat werkt, had je dat gedaan dan had je deze reactie van hun al van mijlen ver zien aankomen en direct kunnen beantwoorden.

Eigenlijk is het toch compleet van de zotte dat er nergens een overheid oid ingrijpt hierop, er komen nu voor de samenleving (niet perse voor de persoon zelf, maar zelfs het serieus dreigen met rechtsgang is niet gratis voor de samenleving) allerlei kosten bovenop de geld-terug kosten. Gewoon omdat nu iedere consument voor zich dat gevecht aan moet gaan.

Is er in NL niet iets in de vorm van een class-action suite zoals in the USA oid, waarbij 1 advocatenkantoor dat zou kunnen starten tegen TUI en dat dan klanten zich daarbij aan kunnen sluiten?
Lijkt me opzich wel een goede PR-actie als je dat als advocatenkantoor opstart tegen simpelweg absolute minimale kosten, aangezien je de wet aan de hand hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
piotr123 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 14:39:
Klopt het dat als je de eerste keuze maakt je de zekerheid van he geld terug krijgen verspeelt (als tui falliet)? en ten tweede geeft rb aan dat wat je in de media leest wel speciale gevalen zijn en er verder geen uitzonderingen worden gemaakt.
Op dat standpunt stellen de reisorganisaties en de SGR zich momenteel wel.

Maar de twijfel of dat zomaar kan is hier eerder al eerder voorbijgekomen.

De SGR is opgericht zodat de reisorganisaties voldoen aan hun wettelijke plicht (reeds betaalde reissommen terug betalen aan de consument in geval van faillissement).

Nu hebben de reisorganisaties en de SGR wel eenzijdig bepaald dat deze voorwaarde niet meer geldig is als je een voucher weigert, maar er was toch wel consensus dat ze dat niet zomaar kunnen doen. Het afdekken van deze wettelijke plicht is notabene het enige bestaansrecht van de SGR, dus het is vrij vreemd dat ze nu zeggen zich niet aan deze plicht te houden.

Mocht dit opportuun worden (lees: een reisorganisatie gaat failliet) dan zullen er ongetwijfeld rechtszaken van gedupeerde reizigers komen die dit aan zullen vechten.

Als je nu een aanbod krijgt van een voucher dat je bij niet-gebruik over uiterlijk een jaar alsnog uitbetaald krijgt zou ik dat gewoon accepteren. Dat geeft het minste gedoe. Denk er wel aan dat je die uitbetaling tzt aanvraagt. Want dat kan nu uiteraard nog niet :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ons hotel in Kefalonia heeft bekend gemaakt dat ze het hele seizoen gesloten zullen blijven. We hadden geboekt voor september. Ik had hier zeker nog vertrouwen, maar helaas. Ben benieuwd wat Sunweb nu gaat aanbieden. We hebben alleen de aanbetaling gedaan in januari.

Nu zijn er ergere dingen in de wereld dan dat je vakantie niet doorgaat, maar toch wel flinke teleurstelling. Tegen die tijd is kijken wat er voor mogelijkheden er elders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
Inmiddels eindelijk bevestiging van TUI gehad dat mijn vakantie niet doorgaat.
0,0 aanbetaald dus hoofdstuk gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 22:34
Is er nou al wat bekend over reizen naar Turkije in augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
Gomez12 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 15:35:
[...]

Rechtsbijstand is liever lui dan moe, oftewel als die een reden aan kunnen grijpen om niets te hoeven doen zullen ze die aangrijpen. Oftewel die praten gewoon het riedeltje van de reisbranche na.

Qua 1e keuze is het maar de vraag of TUI om gaat vallen en daarnaast of SGR en de lening van het Rijk dan voldoende zijn om het op te vangen. Zonee, dan ben je alsnog je geld kwijt.
Qua 2e punt, tja zoals mijn oma vroeger pleegde te zeggen : Iedereen is speciaal en anders...

Alleen als ik jou was zou ik gewoon de voucher accepteren en dan een jaar wachten op je geld, want voor iets anders moet je zelf actie ondernemen en de actie is tot nu toe nog nergens te bekennen.
Je had deze hele posting niet hoeven maken als je gewoon even had gegoogled wat rechtsbijstand is en hoe dat werkt, had je dat gedaan dan had je deze reactie van hun al van mijlen ver zien aankomen en direct kunnen beantwoorden.

Eigenlijk is het toch compleet van de zotte dat er nergens een overheid oid ingrijpt hierop, er komen nu voor de samenleving (niet perse voor de persoon zelf, maar zelfs het serieus dreigen met rechtsgang is niet gratis voor de samenleving) allerlei kosten bovenop de geld-terug kosten. Gewoon omdat nu iedere consument voor zich dat gevecht aan moet gaan.

Is er in NL niet iets in de vorm van een class-action suite zoals in the USA oid, waarbij 1 advocatenkantoor dat zou kunnen starten tegen TUI en dat dan klanten zich daarbij aan kunnen sluiten?
Lijkt me opzich wel een goede PR-actie als je dat als advocatenkantoor opstart tegen simpelweg absolute minimale kosten, aangezien je de wet aan de hand hebt.
Dat punt van die actie die nergens te bekennen is niet waar ik heb zeker wel contact met tui gehad zowel per email als telefonisch. Dat heeft alleen nog niet het gewenste resultaat opgeleverd vandaar dat ik hulp zocht bij rb, en de rechts bijstand wil wel helpen maar daar zit een risico aan.
Zo geven ze aan. Ze willen gewoon een zaak er van maken als ik daar om vraag.Het is nou ook niet dat ik ergens lees dat velen met succes met tui bezig zijn geweest. Maar inderdaad optreden als groep zou het makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
piotr123 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 21:01:
[...]
Dat punt van die actie die nergens te bekennen is niet waar
Waar zijn jouw eigen acties dan? Want die mis ik, ik zie je overal aankloppen voor hulp alleen je accepteert het 1e wat gezegd wordt als zoete koek en zoekt niet uit of het wel of niet klopt.
de rechts bijstand wil wel helpen maar daar zit een risico aan.
Zo geven ze aan. Ze willen gewoon een zaak er van maken als ik daar om vraag.
Ik zou zeggen laat hun dat risico eens exact kwantificeren met daarbij de relevante wetsartikelen (zie dit topic voor welke dat zijn) in je achterhoofd.
Als zij hun verhaal al af hebben kunnen maken zonder dat jij ze onderbroken hebt omdat je iets hoorde wat niet overeen kwam met de wetsartikelen, dan hang je op en ga je eens goed nadenken en hun verhaal en de wetsartikelen naast elkaar leggen, dan ga je verschillen zien.
Dan bel je ze dus opnieuw op en vraagt om een uitleg van die verschillen, dan hang je maar weer op en ga je weer relevante wetsartikelen erbij pakken en nakijken of die uitleg wel klopt etc. etc. etc.

Totdat je rb een duidelijk verhaal heeft wat ook voldoet aan de wet (en op dat punt gaan zij jou waarschijnlijk uitbetalen en hoor je er weer niemand over)

En het hele verhaal staat al iets van 50x volkomen uitgelegd in dit topic, dus dat kan je ook eerst nog eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:33
Mastadont schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 20:10:
Is er nou al wat bekend over reizen naar Turkije in augustus?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Er stond een autovakantie naar Turkije op de planning deze zomer, maar die heb ik tot nader order uitgesteld.

Vooralsnog lijkt het erop dat men de toeristen binnen de EU probeert te houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Mawlana op 17-06-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Gisteren kreeg ik een mail van Sunweb waarin ze de factuur hadden aangepast met "Uitbetaling niet genoten reisdagen". Vandaag nog een mailtje met
Nogmaals bedankt voor jouw mail.

Ik heb nogmaals nagekeken hoe het zit met jouw boeking van Frankrijk. De voucher is inmiddels uit de boeking gehaald en er is een verzoek ingediend bij onze administratie afdeling om het bedrag terug te storten. Zij behandelen de aavraag tot terug betaling binnen 14 dagen. Nogmaals onze excuses dat de betaling niet verloopt zoals gehoopt.
Dus ben benieuwd of er eindelijk een einde aan de soap gaat komen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
'Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

bron: livefeed Algemeen Dagblad (03.02u deze nacht NL tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Geert1976 schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:17:
'Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

bron: livefeed Algemeen Dagblad (03.02u deze nacht NL tijd)
Wat ik veel belangrijker vindt is dat Nederland en Europa een inreisverbod voor Amerikanen instelt voordat die het virus hier weer opnieuw kunnen verspreiden !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
leekers schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 06:45:
[...]

Wat ik veel belangrijker vindt is dat Nederland en Europa een inreisverbod voor Amerikanen instelt voordat die het virus hier weer opnieuw kunnen verspreiden !
Nee, dat zou te drastisch zijn en kan onze handelspositie schaden :|

Nou, het zou zomaar eens kunnen gaan gebeuren :
https://www.nytimes.com/2...-American-travel-ban.html

Maar voor ons, betekend dit effectief dat ons tripje NY dus niet meer doorgaat in oktober.
Niet dat ik daar nog heel veel zin in had, maar er bleef een sprankje hoop op verbetering!

Nu aan de gang met KLM en het boekingsbedrijf voor het hotel ( de laatste heeft alleen info over annuleren tot 30/06 )

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 24-06-2020 08:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 16:16
Artikel heeft het over work visas:
https://www.latimes.com/p...ictions-immigrant-workers

Hopelijk snel duidelijkheid.

Haters everywhere but I don’t really care

Pagina: 1 ... 20 ... 26 Laatste