alexbl69 schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 15:44:
[...]
Advies: verzeker niks dat je zelf kunt betalen.
Statistisch gezien is het minder kostbaar als je schade zelf betaalt in plaats van het te verzekeren. Je bespaart de kosten en de winst van de verzekeringsmaatschappij.
Dit werkt natuurlijk niet bij kostbare en verplichte zaken als autoverzekering en de ziektekostenverzekering. Maar als het goed is gaat er niemand failliet door het enkele feit dat zijn of haar vakantie niet doorgaat, dus is er eigenlijk geen enkele noodzaak om je daarvoor te verzekeren.
Over het algemeen 100% met je eens over verzekeren, maar reisverzekeringen vind ik nou net een ietwat andere categorie.
Omdat je die voor korte periodes kan afsluiten en het daardoor een kosten/baten verhouding wordt.
Ik heb een tijdje(meerdere jaren) een familielid gehad wat wel of niet kon overlijden, dan geef ik graag een paar tientjes extra uit zodat hun mijn terugvlucht regelen etc. mocht het toch gebeuren.
Of ik heb ook wel eens vakanties waarbij ik apparatuur van meerdere duizenden euro's meeneem.
Een koffer met kleren interesseert me niets, die koop ik wel opnieuw.
Maar als ik voor 50 euro oid discussies over duizenden euro's kan uitsparen dan doe ik dat graag...
Daarom vind ik een kortstondige of een doorlopende reisverzekering meer een kosten baten/analyse, als ik 1000'en euro's aan spullen kan verliezen, hoeveel jaar moet ik daarvoor premie betalen...
En dan zal het ook weer vast anders zijn als je alleen naar hotels gaat met kluisjes etc, ipv dat je op vakantie gaat en soms al blij bent dat niet in de open lucht hoeft te slapen
En tja, code oranje dat wordt in mijn idee normaliter ook niet zomaar gegeven, dat zie je over het algemeen ruim van te voren aankomen en dan wil je ook liever zelf annuleren dan wachten op wanneer de regering code oranje afgeeft (of je moet echt naar een oorlogsgebied willen of een lepra gebied)
Het vervelende in deze situatie is alleen dat eigenlijk niemand weet wat er speelt, er is alleen bekend dat covid-19 heel besmettelijk is waardoor maar de hele wereld code oranje heeft gekregen.
Zeer waarschijnlijk als je nu vandaag 100% van de bevolking afdoende kon testen, dan zou 99% van de code oranje weggaan en deze voornamelijk gelden voor specifieke gebieden ipv landen.
Alleen je kan vandaag niet 100% van de wereldbevolking testen, oftewel better safe than sorry.
Kijk in principe valt Nederland ook gewoon nog onder code oranje, dus als je in NL op vakantie gaat dan heb je ook nog te maken met die uitsluiting van je reisverzekering (alhoewel die dan door andere dingen weer deels gered wordt)
Wat zou ik dit bericht toch graag in de nationale pers zien verschijnen. Zodat meer mensen een advocaat in de hand kunnen nemen en het consumentenrecht recht gedaan kan worden...
TUI betaald simpelweg niemand terug, totdat mensen erop gaan staan en dan wordt het voornamelijk onder tafel geregeld zodat het uit de pers blijft.