Nee joh, dat hele toerisme gebeuren is grotendeels economisch gedreven. Zeker Frankrijk is zo nationalistisch, die zullen niets schuwen om het toerisme in eigen land op de been te houden...
Of denk je dat op 30 juni mondkapjes verplicht zijn en vervolgens op 1 juli een land kan zeggen we zijn open er is geen gevaar meer kom maar fijn op vakantie ?
Waarom zo zwart wit? Ik ben geen voorstander van mondkapjes, maar als ik toch gewoon de bergen in kan maar in de lift een mondkapje op moet, dan doe ik dat. Ik denk zelfs dat heel veel vakantiegangers maar weinig hoeven merken van maatregelen, tenzij je all-in fan bent en losgaat op buffetten, wellicht.
Ik zie wel grote verschillen tussen vliegen en met eigen vervoer. Vliegen is in die zin nu onhandigere lastiger als je klachten krijg.
Waarom denk je dat Griekenland zegt dat ze geen kontrole op covid-19 willen bij uitreizende passengiers ?
Denkt iemand dat het mogelijk is om een vliegtuig te pakken zonder besmet te worden ?
[
Afbeelding]
met goede triage, zoals bij kappers, contactberoepen etc, dan kan dat best volgens mij. Het risico zal niet 0 zijn, maar ik denk dat je heel goed kan vliegen zonder besmet te raken.
Sinds maart zitten we met maatregelen tegen covid-19 en klagen we allemaal over de economie maar hebben we er weleens over nagedacht hoeveel een 2e lockdown gaat kosten als iedereen op vakantie gaat deze zomer ?
De vraag is niet of er een 2e covid-19 golf zal komen maar de vraag is wanneer !
nee. De vraag is hoe groot de opleving gaat worden. Steeds meer wijst erop dat de zomer (want heel veel buiten) niet zo’n risico zal zijn. Als je goede contacttrace kan doen, kan je het sowieso al veel meer controleren.
Ik wens iedereen die op vakantie gaat een fijne ontspannen vakantie op 1.5 mtr van elkaar met mondkapjes op en zwembaden en attrakties gesloten terwijl ze zelf hun bed mogen opmaken elke dag .
Nogmaals, het hangt nogal van je vakantie af of je er echt last van hebt. All-in, zwembad, animatie en buffet zal vast anders zijn. Ga je iets meer op zoek naar rust, boek je een villa’tje, ga je trekken of whatever, dan is de aanpassing al veel kleiner.
Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zich fijn bij voelt. Als je nu liever niet naar het buitenland gaat en dat kost je geld, dan is dat heel spijtig. Tegelijk denk ik echt dat er, met meer of minder aanpassingen, echt een hoop mogelijk gaat zijn (binnen Europa).