Ze vallen onder de
Sunweb group. Sunweb heeft dezelfde melding. Dus alles wat met die toko te maken heeft gewoon voortaan vermijden.
Op de Nederlandse markt is de Sunweb Group actief met de merknamen Sunweb, Eliza was here, GOGO, Beachmasters, Bizztravel, Husk, X-travel, Sudtours en Primavera Reizen. In België worden vakanties verkocht onder de merknamen Sunweb, Eliza was here en Skikot.
Interessant want Sunweb was heel duidelijk dat ik een voucher kreeg die NIET SGR gedekt was voor de vakantie waarvan wij er 1 dag op hadden zitten en toen naar huis moesten komen. En voor het resterende bedrag kregen wij een voucher die NIET SGR gedekt was.
De vakantie die van te voren was geannuleerd was wel SGR gedekt.
Dat was voor mij ook een van redenen om dat gewoon maar mijn geld terug te vragen voor de niet door SGR gedekte voucher.
Maar zou me niets verbazen als Sunweb hier ook gewoon weer mee aan de wandel is gegaan en hun eigen voorwaardes heeft bedacht. Ik zou me echt kapot schamen als ik voor Sunweb zou werken.....
@
matthijst @
Waah In dit topic zijn er al legio voorbeelden voorbij gekomen waarom mensen graag hun geld terug willen ipv een voucher. De belangrijkste is uiteraard dat een reisorganisatie dit wettelijk verplicht is. Als we met de wet maar een loopje gaan nemen omdat het ff niet uitkomt is het hek van de dam. Daarnaast de nare en arrogante houding die zegt "dan span je maar een rechtzaak aan"
Maar goed daarnaast een aantal voorbeelden:
- Je hebt toevallig bij die organisatie een hele goede deal gevonden maar was niet van plan volgend jaar daar ook te boeken
- Je hebt voor volgend jaar al andere plannen/boekingen/afspraken staan
- Je vrouw gaat over een half jaar bevallen en die backpack toch door thailand met een baby van een half jaar is niet chill
- In mijn geval heb ik een dubbele boeking gedaan omdat Sunweb zelf aangaf dat ik mijn geld terug zou krijgen (dat was van voor de vouchers) waardoor ik een andere vakantie heb geboekt. Dat geld krijg ik dus niet terug en nu heb ik dubbele kosten gemaakt
- Mensen zijn intussen ontslagen en kunnen het geld goed gebruiken
- Een ondernemer (restaurant/sportzaak?) mag niet open en kan dat geld nu goed gebruiken
- Huwelijksreis van 8000 euro bijv wat gewoon niet echt goed meer uitkomt een jaar later. Daarnaast is het gewoon van jou want de dienst is niet geleverd en kan me voorstellen dat je niet echter lekker zit als je weet dat je die 8k gewoon kwijt kan zijn. Het is niet dat het een paar honderd euro is zeg maar dan is het over het algemeen niet zo'n probleem. Voor de meeste is 8k heel veel geld.
- Familie vakantie met opa en oma dit jaar maar volgend jaar wellicht niet meer
En nogmaals. De meeste vinden een voucher een prima idee en alternatief. Ikzelf heb ook een voucher geaccepteerd. Maar ik heb er dus 2 waarvan er ook nog is 1 niet SGR gedekt is. En die 2e is door het liegen van Sunweb omdat ze mijn geld terug hebben toegezegd en later zeggen he dikke doei je zoekt het maar uit. Daarnaast zijn de voorwaardes voor een hoop ongunstig door bijv periodes waarin je kan reizen (max een jaar), als je je geld terug gaat vragen aan het einde van de looptijd duurt het alsnog een jaar voor je je geld terug hebt (dus 2 jaar totaal), organisaties brengen kosten in rekening en zo zijn er nog wel meer redenen waarom dit niet zomaar ff een"ik snap niet waarom mensen zo moeilijk doen dan ga je toch volgend jaar op vakantie".
Het heeft allemaal nogal wat voeten in de aarde van bedrijven die de wet bewust overtreden tot mensen die ook getroffen zijn door de corona en dat geld nu hard kunnen gebruiken tot het schofterige optreden van reisorganisaties tov klanten etc.
alexbl69 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:28:
Met verschillende hotels waar ik vaker kom heb ik al direct contact gehad in het verleden om de 'booking-fee' te ontlopen. Zij blij, ik blij. Ga vanaf nu al m'n reizen zo boeken en ga dus ook niks doen met de vouchers die ik heb gekregen, behalve wachten tot het vehikel wellicht tzt vervalt en ik m'n centen terug krijg. Maar daar ga ik eerlijk gezegd niet meer vanuit. Die centen zijn foetsie. Leergeld.
Ik zit er precies zo in. Vaak was het wel zo makkelijk want dan had je de reis, overnachtingen en activiteiten lekker makkelijk bij 1 organisatie en hoefde je niets uit te zoeken etc (en vaak voor een leuke prijs want massa inkoop etc). Maar ben idd wel klaar met dit soort toko's nu.
[
Voor 92% gewijzigd door
thewizard2006 op 17-05-2020 11:38
]