Aggressor schreef op zondag 3 mei 2020 @ 14:05:
[...]
Nee daarom.. Maar stel ze vliegen er wel naar toe.
Dan zal het all in hotel ook nog niet helemaal open zijn of beperkt....en stel het is nog steeds code Oranje in Griekenland...
Mag ik dan annuleren?
Ik heb prijsvrij ook al gemaild.. Maar ik krijg steeds een standaard email terug..
Simpel gezegd, als er toeristen vliegtuigen vliegen en jij hebt daar een ticket voor en het hotel is (deels) open dan voldoet het reisburo aan zijn plicht, je zou ter plekke dan een klacht kunnen indienen over de half gesloten accomodaties van het all in hotel, maar er is op zich geen reden om jullie een voucher te geven...
Let erop dat het hier dus wel over een bepaald soort reizen gaat, dit is dus als je alleen een camping oid geboekt hebt, vliegvakanties vallen hier buiten.
En dit is ook geen nieuw beleid, dit is al eeuwenlang oud beleid.
Simpel gezegd : Als jij geen vervoer boekt, dan is het qua reisorganisatie niet van belang hoe jij er komt. Dan gaat het er alleen om of de accomodatie open is.
Het is altijd al zo geweest dat code oranje je gewoon nog naar toe kon gaan, alleen was het op eigen risico en deed bijna niemand dit (want code oranje had vroeger ook een reden die ruim van te voren aan te zien komen was).
Als de overheid hierover wil gaan zeuren, dan moeten zij er maar code rood van maken... Dit is gewoon standaard policy van de reisbranche en het zou erg hypocriet zijn om dat nu af te gaan schieten omdat de regering de hele wereld maar plotsklaps als code oranje bestempelt...
Gunner schreef op zondag 3 mei 2020 @ 09:43:
Ik vraag me af of het stand houdt bij een rechter. Als je een accommodatie op een eiland hebt wat alleen per boot/vliegtuig bereikbaar is dat je stug volhoudt met het argument 'wij kunnen leveren' terwijl de klant geen enkele mogelijkheid heeft om de plek te bereiken. Lijkt me onredelijk bezwarend.
Het is voor de reisorganisatie helemaal niet relevant of jij de plek kan bereiken, dat is aan jou. Je kan ook al 6 maanden Expeditie Robinson op dat eiland aan het spelen zijn.
Als jij zelf ervoor kiest om je eigen vervoer te regelen en jij krijgt je vervoer niet geregeld dan is het jouw probleem en niet dat van de reisorganisatie...
Een rechter kan jou hier geen gelijk in geven, anders boek ik volgende keer een goedkope accomodatie en ga ik ervanuit dat ik het reizen ernaartoe wel voor onder de 100 euro geregeld ga krijgen, gaat me dat niet lukken dan moet ik volgens jouw redenatie het geld maar weer terugkrijgen van het reisburo.
Er zijn maar heel heel weinig plekken ter wereld waar je echt met geen mogelijkheid kan komen, ook momenteel. Alleen zijn momenteel de kosten astronomisch, maar je kan gewoon een zeeboot afhuren en daarin vertrekken naar jouw eilandje hoor...
Wil je niet dat risico lopen, dan moet je een vakantie boeken met vervoer erbij...