Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:32:
[...]

En de winkels zijn dicht/leeg? Dat is dus ook mijn angst. Je ziet het hier ook al gebeuren. Online bestellen duurt meer dan een week, in de winkels mag maar een maximaal aantal bezoekers en is veel uitverkocht. Dan sta je dus heel lang in de rij en kan je niet krijgen wat je nodig hebt (mijn vrouw volgt een streng dieet wegens voedselallergie van de baby). Dan kan iedereen wel roepen dat je niet moet hamsteren, maar een voorraadje is bijna noodzakelijk.

Overigens had de AH vanochtend alleen nog 24 rol verpakkingen die ook nog in de bonus zijn (2e halve prijs). Dan loop je dus als toiletpapier hamsteraar door de winkel als je even TP gaat halen.
Hier uit het midden van het land kan ik zeggen dat het super meevalt. Ik was gisteren twee keer bij de Jumbo, geen wachtrij (moest wel even karretje pakken) en vrijwel alles op voorraad. Sowieso mijn dagelijke boodschappen. Wel wat minder tomaten viel me op, maar sowieso zijn er wel eens schappen bijna leeg. Mensen houden wel goed afstand, dat is netjes. Geen aangst bij mij hoor wat betreft de voedselvoorziening op korte termijn.

Ik zie wel dat mijn post eigenlijk voor NL is bedoeld itt dit topic

[ Voor 3% gewijzigd door Razr op 26-03-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Ja, de schappen zijn vaak leeg bij de supermarkt bij mij in de buurt

[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 26-03-2020 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
Internationaal gezien blijft het rap gaan. Spanje heeft net als Italië qua aantal doden inmiddels ook China gepasseerd. In de VS begint het aantal dagelijkse doden inmiddels ook in de honderdtallen de lopen, maar wanneer we dit afzetten tegen de piek aan positieve testen aldaar is dit uiteraard nog maar het begin en zelfs Moscow heeft horeca, winkels en parken gesloten lijkt het na een significante stijging aan SARS-CoV-2 positieve mensen in Moscow de afgelopen dag (CNN).

En in Zimbabwe staken artsen gezien het gebrek aan beschikbare beschermende kleding (Time). Iets dat ik ze overigens alleen maar kan aanmoedigen, ook als artsen zijn wij tenslotte niet immuun. Nog nooit iemand is beter geworden van een dode arts.

Met wereldwijd meer dan 125.000 nieuwe cases in de afgelopen 3 dagen en bijna 50.000 de afgelopen dag is het nog nauwelijks voor te stellen over wat voor een aantallen we spreken. En uiteraard zijn dat alleen nog maar de mensen die getest zijn, maar geeft wel een weergave van een te verwachten stijging in mortaliteit in een paar weken van nu, met een huidige globale CFR van 4.39% op SARS-CoV-2 positief geteste personen.

Italië ziet er een paar dagen qua nieuwe caseload gelukkig weer even wat meer hoopgevend uit ([url=http://opendatadpc.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/b0c68bce2cce478eaac82fe38d4138b1]dashboard)...

De farmaceutische industrie alvast met opschalen van mogelijke vaccins, nog voor dat de ware resultaten bekend zijn. Maar is relatief gezien natuurlijk nog ontzettend ver weg.

Ik ben benieuwd of / wanneer het gaat lukken om hier op globale schaal grip op te gaan krijgen. Zeer strikte maatregelen lijkt op lokaal niveau de aantallen mogelijk adequaat te kunnen reduceren, met ook daarin al het nodige tijdselement en met name ook hoge kosten. Maar internationaal gezien in de armere landen in het bijzonder, vraag ik mij af hoezeer dit allemaal zal gaan lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De meldingen uit NY zijn ook dat de patienten met het virus erg lang op de IC blijven liggen, net zoals in de rest van de wereld ook te zien is:
- COVID-19 patients average time on ventilator: 11 - 21 days (vs. 3 - 4 days for non-COVID-19 patients). "We have patients that have been 20 days 30 days on a ventilator. The longer you are on a ventilator, the more likely you are not going get off a ventilator"

- New York is testing more per capita than South Korea

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19:09
Hmm in China zijn de grenzen gesloten per morgen en luchtvaartmaatschappijen (uit alle landen incl. China zelf) mogen vanaf overmorgen per land nog nog maar 1 vlucht per week hebben (internationale vlucht dus) die voor 75% gevuld is. Die doen er veel aan om te voorkomen dat het virus terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:53:
Hmm in China zijn de grenzen gesloten per morgen en luchtvaartmaatschappijen (uit alle landen incl. China zelf) mogen vanaf overmorgen per land nog nog maar 1 vlucht per week hebben (internationale vlucht dus) die voor 75% gevuld is. Die doen er veel aan om te voorkomen dat het virus terugkomt.
Valt wel mee hoor, flinke reeks van uitzonderingen. China is heel goed in het scheppen van perceptie, ondertussen is de realiteit anders. Zeker, ze beseffen dat iedereen een vector kan zijn, buitenlanders, maar ook zelfs Han die terugkomen uit het buitenland. Maar economie is prioriteit, het is ietsje minder gatenkaas vanaf morgen, maar niet veel.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19:09
Virtuozzo schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Valt wel mee hoor, flinke reeks van uitzonderingen. China is heel goed in het scheppen van perceptie, ondertussen is de realiteit anders. Zeker, ze beseffen dat iedereen een vector kan zijn, buitenlanders, maar ook zelfs Han die terugkomen uit het buitenland. Maar economie is prioriteit, het is ietsje minder gatenkaas vanaf morgen, maar niet veel.
Hmm nouja, behalve als je banden hebt met een overheid of organisatie als de VN zie ik weinig mogelijkheden? Als ik op de overheidswebsite kijk lijken er verder iig weinig uitzonderingen te zijn en mensen met een verblijfsvergunning komen het land tijdelijk niet in? Nouja, I guess dat je wel nog nieuwe visums kan aanvragen die wel weer geldig zijn, maar ik gok zo dat dat een kleine kans van slagen heeft.

Qua vluchten zie ik ook weinig dat duidt op uitzonderingen, kan me ook wel voorstellen dat ze daar een limiet op gooien om te voorkomen dat een hoop Chinezen die in het buitenland zitten nu per direct terug gaan komen.

Anyway, ik denk dat het wel meevalt met de uitzonderingen? Geen idee hoeveel mensen er zijn met diplomatieke/service-visums, maar dat zullen er niet zoveel zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Snowdog op 26-03-2020 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:27:
[...]

Hmm nouja, behalve als je banden hebt met een overheid of organisatie als de VN zie ik weinig mogelijkheden? Als ik op de overheidswebsite kijk lijken er verder iig weinig uitzonderingen te zijn en mensen met een verblijfsvergunning komen het land tijdelijk niet in?

Qua vluchten zie ik ook weinig dat duidt op uitzonderingen, kan me ook wel voorstellen dat ze daar een limiet op gooien om te voorkomen dat een hoop Chinezen die in het buitenland zitten nu per direct terug gaan komen.

Anyway, ik denk dat het wel meevalt met de uitzonderingen? Geen idee hoeveel mensen er zijn met diplomatieke/service-visums, maar dat zullen er niet zoveel zijn?
Via Overheid loopt het voor classificaties van Visa, zoals types B en C, maar ook diplomaten, gezanten, uitwisselingen, ondersteunende teams en zo voorts. No problems whatsoever. Ik heb nog nooit een land meegemaakt waar gelieerde status zo ontzettend gemakkelijk te krijgen was, en dit niet enkel via Overheid, maar ook via bedrijven (heeft te maken met beleid daar inzake informatiezucht, iedereen is een bron te volgen en gebruiken). Let wel, dat is volledig aan grillen overgeleverd, en aan netwerk, maar goed, laat ik een voorbeeld geven. Een zeker technologisch ex-Nederlands concern heeft een paar duizend mensen via toewijzingen van Visa classificaties gewoon aanwezig, met continuïteit van uitwisselingen en reisverkeer.

Daarnaast is er een separate structuur via bedrijfsmatige contacten. Chinese partner, toegang. Sectorale classificatie strategisch domein, toegang.

De vluchten daar zitten inderdaad restricties. Remigratie daarentegen blijft gecontinueerd via de twee ministeries die daar verantwoordelijk voor zijn.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 21:25
De VS heeft inmiddels China en Italië gepasseerd en heeft de meeste Covid-19 besmettingen. Ben bang dat het daar nog erg hard kan gaan komende dagen.

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
crepsly schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:10:
De VS heeft inmiddels China en Italië gepasseerd en heeft de meeste Covid-19 besmettingen. Ben bang dat het daar nog erg hard kan gaan komende dagen.
Zeker, de vergelijking met Italië is natuurlijk niet helemaal eerlijk omdat de VS als land natuurlijk aanzienlijk groter is. Maar desalniettemin in vergelijking met China wordt de VS aanzienlijk harder geraakt voor zoals het er dusver uit ziet. En het is nog maar geheel de vraag hoe het daar gaat verlopen. Er is op dit moment qua planning van maatregelen weinig pijl op te trekken kijkend naar nationaal beleid.

Een stukje zuidelijker van de VS:
https://theprint.in/world...irus-a-little-flu/387807/

Interessante maatschappelijke wending in Brazilië, waar de georganiseerde misdaad een lockdown achtige situatie in de avonduren naleeft terwijl de president zijn kop in het zand steekt na de eerdere uitlatingen dat het een mild griepje is.

Ook voor dat soort landen vrees ik het ergst. Slecht toegankelijke gezondheidszorg voor de massa, in combinatie met in je midden een land met dit soort leiderschap. Extreem ongunstig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Ik vind de ontwikkelingen in de Verenigde Staten echt bizar. De lokale overheid in China heeft natuurlijk in het begin gefaald door het virus onder de pet te willen houden, maar ondertussen is het aantal besmettingen in de Verenigde Staten dat van China gepasseerd. Tevens wordt op een stuk hoger bestuursniveau (lees: Trump) nog steeds gedaan alsof het allemaal wel meevalt (claimen dat het maar een griep is en voor pasen moet alles weer 'business as usual' zijn).
Ondertussen blijft de beurs daar deze week maar stijgen. Ik kan mij niet het gevoel onttrekken dat behalve de 2000 miljard aan steun ook misplaatst optimisme de beurs omhoog stuwt, enigszins geholpen door de verwachting dat bij elke beursdaling de FED de geldpers nog wel wat harder gaat laten draaien.
Voor mijn gevoel wordt er struisvogelpolitiek bedreven door het Witte Huis en staat er in een kamertje verderop een machine bubbels op de beurs te blazen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
psychodude schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:23:

Interessante maatschappelijke wending in Brazilië, waar de georganiseerde misdaad een lockdown achtige situatie in de avonduren naleeft terwijl de president zijn kop in het zand steekt na de eerdere uitlatingen dat het een mild griepje is.

Ook voor dat soort landen vrees ik het ergst. Slecht toegankelijke gezondheidszorg voor de massa, in combinatie met in je midden een land met dit soort leiderschap. Extreem ongunstig.
Aan de andere kant schept het natuurlijk wel duidelijkheid. Er zullen een hoop mensen ziek worden en overlijden, maar alles blijft in bepaalde mate draaien. De situatie hier in het Westen is wat dat betreft onzeker. Ja er wordt meer aan gedaan om mensen in leven te houden, maar tegen enorme economische kosten zonder dat we weten of het virus straks niet weer opduikt als de maatregelen afgebouwd worden.

Of zoals het standpunt van een hoogleraar besturen en veiligheid aan de Radboud Universiteit in de Volkskrant verwoord wordt (meer over dat standpunt in een aflevering van Boekestein en de Wijk vorige week):
Volgens hoogleraar Ira Helsloot betaalt de overheid tijdens de coronacrisis honderd keer meer voor een gewonnen levensjaar dan de gebruikelijke norm is. ‘Het is een politieke keuze, maar dan moet je daar ultiem transparant over zijn.’

https://www.volkskrant.nl...nsenleven-waard~b4fdc48f/
Op het eerste gezicht en vanuit Westers perspectief is het absurd wat er in Brazilië gebeurt, maar op de lange termijn is het de vraag of zij en andere opkomende / ontwikkelingslanden onze maatregelen wel kunnen implementeren.

Wat wij hier in het Westen doen is de bloeding stelpen om straks met een medicijn of vaccinaties verder te kunnen. Alleen al het stelpen van die bloedingen vereist in het Westen duizenden miljarden in economische stimulus. Daar komen de kosten van een eventueel medicijn of vaccinatie nog bij, en dan is het nog afwachten of en hoe snel dat op schaal gefabriceerd kan worden.

Hoe realistisch is het dat opkomende landen dat überhaupt kunnen betalen? Werkt onze truc van monetaire verruiming daar ook zodat de bevolking toch te eten heeft en het relatief rustig blijft? En vanuit het perspectief van zo'n dictatoriale leider waarschijnlijk nog belangrijker, hoe realistisch is het dat zij hun machtspositie in zo'n maandenlange lockdown kunnen behouden?

Bovenstaande wil overigens niet zeggen dat ik het met Bolsenaro eens ben. Dit is een uitgelezen kans om de bevolking voor te bereiden op een 'it will get worse before it gets better' en daar beperkte maatregelen bij invoeren. Ik ben benieuwd of hij daarin alsnog toe gaat geven of dat hij het virus gewoon zijn rond laat gaan en wel ziet waar het schip strandt (zonder dat expliciet te benoemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Flow schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:14:
Ik vind de ontwikkelingen in de Verenigde Staten echt bizar. De lokale overheid in China heeft natuurlijk in het begin gefaald door het virus onder de pet te willen houden, maar ondertussen is het aantal besmettingen in de Verenigde Staten dat van China gepasseerd. Tevens wordt op een stuk hoger bestuursniveau (lees: Trump) nog steeds gedaan alsof het allemaal wel meevalt (claimen dat het maar een griep is en voor pasen moet alles weer 'business as usual' zijn).
Ondertussen blijft de beurs daar deze week maar stijgen. Ik kan mij niet het gevoel onttrekken dat behalve de 2000 miljard aan steun ook misplaatst optimisme de beurs omhoog stuwt, enigszins geholpen door de verwachting dat bij elke beursdaling de FED de geldpers nog wel wat harder gaat laten draaien.
Voor mijn gevoel wordt er struisvogelpolitiek bedreven door het Witte Huis en staat er in een kamertje verderop een machine bubbels op de beurs te blazen.
Dat gaat daar echt helemaal mis inderdaad. 14.000 vandaag en dat verdubbelt iedere 3 dagen. Dus over 6 dagen 56.000 op een dag en over 9 dagen 112.000... Dan zit je al op 350.00 ofzo.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Flow schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 23:14:
Wat is daar zo bizar aan? Vergeet niet dat Trump primair zakenman is, presidentschap is een nevenfunctie voor hem.

Hij heeft er zelf belang bij dat de economie weer gaat draaien, gezien zijn vele bedrijven enzo, hij leidt nu enorme verliezen.

Daarom wil hij dus binnen nu en een week of 2 alles weer op volle gang openen en gaande hebben, om de economische verliezen (en dus zijn eigen verliezen) te beperken.

Dit zou toch niet als een verassing moeten komen, als je zijn beleid de laatste jaren een beetje hebt gevolgd?

De gevolgen van dat beleid beginnen in de VS nu zichtbaar te worden. Niet alleen op gebied van corona, maar ook de 3.3 miljoen Amerikanen die in één week hun baan zijn kwijtgeraakt. En dat zal de komende weken alleen nog maar toenemen.

Maar hé, de economie draait weer. Daar kan hij in de verkiezingen toch maar mooi mee gaan pronken! :)

En de corona? Wel, dat is niet de schuld van Trump, maar die van Hillary, de mails van Hillary, Obama, de EU, China, de media, en uiteraard de Democraten.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Het ‘voordeel’ van de Braziliaanse aanpak en die in de VS tov hoe wij t doen en China en omliggende landen t deden is dat t wel goed inzichtelijk gaat maken wat op de langere termijn de beste keuze was. Qua mensenlevens (direct en indirect) en qua sociaal-economische impact.

Wat dat betreft worden t interessante tijden voor bepaalde beroepsgroepen zoals statistici, wiskundige modellen-makers, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:02
rik86 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 07:00:
Wat dat betreft worden t interessante tijden voor bepaalde beroepsgroepen zoals statistici, wiskundige modellen-makers, etc.
Evenzo voor mensen die graag "zie je wel", "ik zei het toch" en "hadden we maar" graag roepen.

Memento mori

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
FireFoz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 01:00:
[...]

Dat gaat daar echt helemaal mis inderdaad. 14.000 vandaag en dat verdubbelt iedere 3 dagen. Dus over 6 dagen 56.000 op een dag en over 9 dagen 112.000... Dan zit je al op 350.00 ofzo.
En hoeveel procent opname en hoeveel IC ook al weer? Obesitas en hoge bloeddruk allemaal niet goed voor je vooruitzichten.

Dus stel de feitelijke mortaliteit onder ‘iedereen’ die besmet raakt ligt niet op 3% ofzo, maar 1% bijvoorbeeld dan nog is de impact enorm.

Op plekken waar dit alles in lager tempo ging was het al nauwelijks te behappen. Liggen de lichamen straks in de straat of is dat wel erg negatief? 🤷🏼‍♂️

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Als ik zie hoe de situatie in de VS zich ontwikkelt de laatste dagen met een president die als een soort Smiegel staat te verkondigen dat de economie wordt opgestart op zeer korte termijn dan houdt ik mijn hart vast .

Verder begint het virus in zuid amerika en zuid afrika ook echt te exploderen en dat zijn met name landen zoals Ecuador , Colombia en Bolivia waar 50 % van de bevolking niet eens stromend water heeft in huis en alle water moet koken voor gebruik .

Er zijn landen bij waar al jaren normaal is dat patienten worden weggestuurd in ziekenhuizen omdat de medicijnen niet of maar voor de helft beschikbaar zijn en waar mensen niet verzekerd zijn en dus geen medische zorg krijgen of niet naar een doktor willen gaan en alles zelf bij de apotheek kopen op de hoek .

Aks ik dat alles meeneem en ook zie dat alle landen op zich voor zichzelf moeten zorgen en geen medische hulp willen of kunnen bieden aan ander landen dan ben ik bang dat wij in de wereld nog lang niet het topje van de ijsberg hebben gezien en we hier nog maanden of jaren de gevolgen van zullen ondervinden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:03
crepsly schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:10:
geeft 'America first' plotseling een heel andere betekenis :'(

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
wildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 06:23:
[...]

Wat is daar zo bizar aan? Vergeet niet dat Trump primair zakenman is, presidentschap is een nevenfunctie voor hem.

Hij heeft er zelf belang bij dat de economie weer gaat draaien, gezien zijn vele bedrijven enzo, hij leidt nu enorme verliezen.

Daarom wil hij dus binnen nu en een week of 2 alles weer op volle gang openen en gaande hebben, om de economische verliezen (en dus zijn eigen verliezen) te beperken.

Dit zou toch niet als een verassing moeten komen, als je zijn beleid de laatste jaren een beetje hebt gevolgd?

De gevolgen van dat beleid beginnen in de VS nu zichtbaar te worden. Niet alleen op gebied van corona, maar ook de 3.3 miljoen Amerikanen die in één week hun baan zijn kwijtgeraakt. En dat zal de komende weken alleen nog maar toenemen.

Maar hé, de economie draait weer. Daar kan hij in de verkiezingen toch maar mooi mee gaan pronken! :)

En de corona? Wel, dat is niet de schuld van Trump, maar die van Hillary, de mails van Hillary, Obama, de EU, China, de media, en uiteraard de Democraten.
Maar duizenden doden kan toch wel een smetje op zijn herverkiezing zijn. Zijn argument dat er alleen oudere mensen overlijden klopt momenteel redelijk, maar dat komt denk ik vooral omdat er nog capaciteit is om jongere mensen te behandelen. Wanneer ziekenhuizen zo overspoeld worden dat er voor niemand meer plek is, dan zullen er ook meer jongere mensen overlijden lijkt me. Daar lijkt Trump niet bij stil te staan (al is er een reële kans dat het hem ook niet uit zou maken als hij hier wel aan zou denken).
Het compleet uit de hand laten lopen met miljoenen doden (niet onrealistisch in een land met > 300 miljoen inwoners) lijkt me ook niet zo goed voor de economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Flow schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:49:
[...]

Maar duizenden doden kan toch wel een smetje op zijn herverkiezing zijn.
Alleen als het zijn eigen achterban raakt. Tot nu toe de zijn hardst getroffen staten Californië, Illinois en (vooral) New York. Laten dat nou net 3 staten zijn die niet voor Trump en de Republikeinen gekozen hebben bij de laatste verkiezingen....

Zijn achterban zit vooral in het zuiden en midwesten. Staten die nu nog relatief licht of zelfs nauwelijks getroffen zijn door corona.

Ik denk dat Trump het allemaal niet zoveel boeit hoeveel doden er vallen, als de economie maar weer gestsrt wordt is hij en zijn achterban allang blij. Dat dat kortzichtig is, ben ik helemaal met je eens. Maar van Trump hoef je weinig anders te verwachten. Dat blijkt wel uit al zijn utspraken rondom de corona-pandemie. Luister totaal niet naar deskundigen, maar drijft gewoon zijn eigen plan door.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 19:28

Player1S

Probably out in the dark

Op deze manier gaat het virus ook wel flink huishouden onder zijn aanhang en dan wordt de gekscherende term #BoomerRemover gewoon werkelijkheid.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Bill Gates is gestopt bij Microsoft.
Al een aantal jaren bezig met wereldgezondheid en verspreiding van ziekten als onderdeel van z'n goede doelen werk:

Hij geeft aan dat de VS overheid meer had moeten doen. En wat we nu moeten doen, is veel meer testen mogelijk maken. Zodat health-workers vaker en meer getest kunnen doen.

Isolatie zou in de VS ook veel meer versterkt moeten worden in de regio's met nu nog weinig patiënten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:14
3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:28:
Bill Gates is gestopt bij Microsoft.
Al een aantal jaren bezig met wereldgezondheid en verspreiding van ziekten als onderdeel van z'n goede doelen werk:

[YouTube: How we must respond to the COVID-19 pandemic | Bill Gates]

Hij geeft aan dat de VS overheid meer had moeten doen. En wat we nu moeten doen, is veel meer testen mogelijk maken. Zodat health-workers vaker en meer getest kunnen doen.

Isolatie zou in de VS ook veel meer versterkt moeten worden in de regio's met nu nog weinig patiënten.
Vorige week had Bill Gates een AMA op Reddit over COVID.
Wel interessant om te lezen: https://www.reddit.com/r/...f_the_bill_melinda_gates/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
wildhagen schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 08:53:
[...]

Alleen als het zijn eigen achterban raakt. Tot nu toe de zijn hardst getroffen staten Californië, Illinois en (vooral) New York. Laten dat nou net 3 staten zijn die niet voor Trump en de Republikeinen gekozen hebben bij de laatste verkiezingen....

Zijn achterban zit vooral in het zuiden en midwesten. Staten die nu nog relatief licht of zelfs nauwelijks getroffen zijn door corona.
Volgens mij is er in Amerika nog steeds geen nationale lockdown of maatregelen zoals hier. In andere Staten gaat het ook echt nog wel komen. Het is echter wel aannemelijk dat het zich sneller verspreidt in dichtbevolkte gebieden en dat zijn meestal niet de trump stemmers... Maar als het familie is van iemand die op het platteland woont zal die er ook niet blij mee zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:43

Chiron

Moderator Discord
psychodude schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Zeker, de vergelijking met Italië is natuurlijk niet helemaal eerlijk omdat de VS als land natuurlijk aanzienlijk groter is. Maar desalniettemin in vergelijking met China wordt de VS aanzienlijk harder geraakt voor zoals het er dusver uit ziet. En het is nog maar geheel de vraag hoe het daar gaat verlopen. Er is op dit moment qua planning van maatregelen weinig pijl op te trekken kijkend naar nationaal beleid.

Het zit in de cultuur daar, in de favela's en wijken zijn de bendes er de baas en de politie waagt zich er doorgaans niet aan. Alhoewel het in wezen criminele organisaties zijn met knokploegen, drugshandel, moord en andere ellende, doen ze ook veel voor de community door als een soort 'politie' orde te houden, dingen te organiseren rond begrafenissen, en spullen te regelen zoals medicijnen en schoolspullen.
Dus zo vreemd is het dan niet dat de bendebazen de bui al wel zien hangen en zelf een lockdown enforcen, want de community is ook hun broodwinning.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 19:13
FireFoz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Volgens mij is er in Amerika nog steeds geen nationale lockdown of maatregelen zoals hier.
Een nationale lockdown door de federale overheid zou grondwettelijk gezien nogal ingewikkeld worden. Iedere staat neemt zijn eigen maatregelen. De New York Times heeft een aardig overzicht van de staten waar bewoners gevraagd zijn of opgelegd zijn thuis te blijven. Daar zitten ook behoorlijke strenge maatregelen tussen. Ter illustratie de Executive Order van de gouverneur van Oregon.

[ Voor 15% gewijzigd door voske op 27-03-2020 10:19 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik lees in NL media weinig over India.. Daar zal het virus ook al de kop opsteken.. Gezien de hygiëne en velen mensen dicht op elkaar houd ik mijn hart vast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
FireFoz schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 09:45:
[...]

Volgens mij is er in Amerika nog steeds geen nationale lockdown of maatregelen zoals hier. In andere Staten gaat het ook echt nog wel komen. Het is echter wel aannemelijk dat het zich sneller verspreidt in dichtbevolkte gebieden en dat zijn meestal niet de trump stemmers... Maar als het familie is van iemand die op het platteland woont zal die er ook niet blij mee zijn
Er is ook geen Europese lockdown. (Net zoals in Europa is er in de VS ook een verdeling wat staten doen en wat Washington/Brussel doet)

En zo gek is het ook niet dat je pet gebied kijkt wat zinnig is. Vooral hoe je het ook praktisch uitvoerbaar maakt. Vitale dienden moeten namelijk wel door blijven gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

D-Ed schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:18:
Ik lees in NL media weinig over India.. Daar zal het virus ook al de kop opsteken.. Gezien de hygiëne en velen mensen dicht op elkaar houd ik mijn hart vast..
<knip> kun je dat ook gewoon opzoeken :)
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/india/

Die kwalificatie is niet nodig, en op de man.

En ook een linkdrop.

[ Voor 16% gewijzigd door Ramzzz op 27-03-2020 12:47 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:39:
[...]

In plaats van aan stemming makerij te doen kun je dat ook gewoon opzoeken :)
Sorry dat ik die site nog niet kende.. Ik zag afgelopen maandag of dinsdag een item op tv en voor de rest weinig meer in de media verschijnen. Maar bedankt hoor ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:11

The_Worst

Unox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7fG4WmYZJogRLgxSvURyF_BK8gQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qLqTbezBmkdGDhcaC4nsu0CM.jpg?f=fotoalbum_large

Grafiek toont hoeveel mensen momenteel in New York City worden opgenomen met ademhalingsproblemen. Zoals verwacht vliegt het de lucht in.

Rode lijn is het gemiddelde.

Bron

[ Voor 3% gewijzigd door The_Worst op 27-03-2020 11:01 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

D-Ed schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:18:
Die zijn dus in lockdown.... waarbij niet zachtzinnige met overtreders wordt opgegaan. Je kunt op internet vele filmpjes vinden waarop dit te zien is. Kan niet controleren of het klopt, dus de nodige argwaan is wel aan te raden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
YakuzA schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:39:
[...]

In plaats van aan stemming makerij te doen kun je dat ook gewoon opzoeken :)
bij al deze cijfers is natuurlijk wel de vraag hoe betrouwbaar deze zijn. Ik geloof namelijk nooit dat in een land met 1,3 miljard inwoners maar 761 besmettingen heeft.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Uit het artikel:

"Helsloots aanname is dat mensen die aan corona overlijden gemiddeld 80 jaar zijn en zonder corona nog één jaar te leven hebben omdat ze vrijwel allemaal een andere onderliggende kwaal hadden. "

Hij negeert kompleet het feit dat ook jongere mensen zullen overlijden als de IC's vol komen te liggen...
Kunnen we die man op ignore zetten?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Dit is in feite een linkdrop, iets wat we hier niet willen zien.

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 27-03-2020 11:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

Vrij speculatief.

In Wuhan wonen 11 miljoen mensen en de gemiddelde levensverwachting in China is 76 jaar. Dat betekent, met een naïve aanname over de leeftijdsverdeling van de bevolking, dat er ieder jaar 145.000 mensen sterven in Wuhan. Dat is 400 per dag. De lockdown in Wuhan is op 23 januari begonnen, dus sindsdien zullen er al 24.000 mensen zijn overleden, waarvoor er dankzij de lockdown geen normale uitvaart kon worden gehouden. Verdeeld over 8 crematoria is dat 3.000 urnen per crematorium.

En dat is nog zonder de covid19 slachtoffers mee te tellen. Bovendien ligt het sterftecijfer in de winter standaard hoger dan in de zomer.

Ik vind de getalllen van het aantal urnen dat er bij de crematoria te vinden zijn dan ook niet raar. En niet echt een indicatie dat de covid19 sterftecijfers zeer significant hoger zouden zijn dan officieel is bekendgemaakt. Er zijn tenslotte ook nog heel veel mensen aan "gewone" oorzaken overleden tijdens de lange lockdown.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:19
Rannasha schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Vrij speculatief.

In Wuhan wonen 11 miljoen mensen en de gemiddelde levensverwachting in China is 76 jaar. Dat betekent, met een naïve aanname over de leeftijdsverdeling van de bevolking, dat er ieder jaar 145.000 mensen sterven in Wuhan. Dat is 400 per dag. De lockdown in Wuhan is op 23 januari begonnen, dus sindsdien zullen er al 24.000 mensen zijn overleden, waarvoor er dankzij de lockdown geen normale uitvaart kon worden gehouden. Verdeeld over 8 crematoria is dat 3.000 urnen per crematorium.

En dat is nog zonder de covid19 slachtoffers mee te tellen. Bovendien ligt het sterftecijfer in de winter standaard hoger dan in de zomer.

Ik vind de getalllen van het aantal urnen dat er bij de crematoria te vinden zijn dan ook niet raar. En niet echt een indicatie dat de covid19 sterftecijfers zeer significant hoger zouden zijn dan officieel is bekendgemaakt. Er zijn tenslotte ook nog heel veel mensen aan "gewone" oorzaken overleden tijdens de lange lockdown.
En waarschijnlijk zelfs meer door slechtere zorg omdat alles op Corona gefocust was;

Maar dat maakt de discussie zo moeilijk, ik kan me voorstellen dat er hier twijfels over de cijfers ontstaan, terecht of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Alle twijfel over cijfers daargelaten, dit grapje kan door de enorme piekbelasting de gezondheidszorg enorme schade toebrengen. Stel je voor dat er straks belangrijke delen van het personeel tegelijk ziek worden.

Dat heb je niet snel genoeg aangevuld. En dat kan voor de lange termijn ook weer grote gevolgen hebben.
Zeker in landen als de VS waar het systeem in het nadeel is van zo'n beetje iedereen. Zelfs mensen die wel een redelijk noodpakket aan geld hebben.

In landen waar er de nadruk ligt op voorkomen is de piekbelasting voorkomen dagelijkse kost. Ze hebben namelijk tekorten en die kunnen ze alleen over tijd aanvullen. Waar alles gericht is op efficiënte werking kan het in dit soort uitzonderlijke situaties ineens inklappen en het herstel duurt dan lang.

En er heerst een soort hoop dat er snel een goede en snelle behandelingsmethode komt zodat mensen zelf kunnen herstellen in een thuisomgeving en de economie weer snel van start kan. Of struisvogel politiek. Je ziet nu ook de tegenstelling in de VS tussen de gouverneurs en het federale standpunt.

Het is daar ook nog eens maar net begonnen. We gaan het zien. Maar het zijn spannende tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Cobb schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:22:
[...]

Uit het artikel:

"Helsloots aanname is dat mensen die aan corona overlijden gemiddeld 80 jaar zijn en zonder corona nog één jaar te leven hebben omdat ze vrijwel allemaal een andere onderliggende kwaal hadden. "

Hij negeert kompleet het feit dat ook jongere mensen zullen overlijden als de IC's vol komen te liggen...
Kunnen we die man op ignore zetten?
Nee, ik zou het niet negeren. Aan de andere kant is het ook niet leidend, maar wel een perspectief.

Het is in mijn ogen ironisch hoe we (in veel Westerse landen) altijd proberen op de zorg te bezuinigen maar nu de angst er enigszins in zit alle fiscale terughoudendheid de deur uit is.

Waar je normaal weet wat je krijgt voor je geld (iedere reguliere zorgbehandeling is er een, niemand pakt die van je af) ben je met de isolatieaanpak zo zwak als de zwakste schakel, hoe goed je het zelf ook doet.

Als we de situatie over 5 maanden hier goed ingedamd hebben kunnen we zo terugrollen in de situatie van een maand geleden. Tenzij heel het Schengengebied op termijn strenge inreiscontrole doet (wat China bijvoorbeeld doet door reizigers te beperken en reizigers bij aankomst te isoleren) kunnen er weer clusters opduiken die zich in mum van tijd weer over het continent verspreiden.

Met de kennis van China en Zuid Korea is dat namelijk wat er gebeurd is: zowel hier in Europa als in de VS. We (in ieder geval in de EU en de VS) zullen dus in moeten zien dat we met de cijfers van toen sneller hadden moeten optreden.

Het kan natuurlijk allemaal, maar het vereist wel serieuze inspanning van omliggende landen in een termijn van ongeveer een jaar (schatting, tot er een duurzamere oplossing in de vorm van een vaccinatie of behandeling is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01
Webgnome schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:11:
[...]

bij al deze cijfers is natuurlijk wel de vraag hoe betrouwbaar deze zijn. Ik geloof namelijk nooit dat in een land met 1,3 miljard inwoners maar 761 besmettingen heeft.
In nederland zijn ze ook onbetrouwbaar. We testen beperkt waardoor het daadwerkelijke aantal besmettingen en doden een stuk hoger ligt.

Sowieso is het aantal doden een lastig cijfer. Hier zit ook nog een grote mate van vrijheid in om te bepalen wat de doodsoorzaak is geweest, zeker op dit moment waarbij de overgrote meerderheid comorbiteiten heeft.

Dit zou bijvoorbeeld een reden kunnen zijn waarom in Duitsland veel minder doden zijn.

De enige bruikbare statistiek op dit moment is volgens mij het aantal IC opnames zolang er voldoende capaciteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
R.van.M schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:22:
[...]

In nederland zijn ze ook onbetrouwbaar. We testen beperkt waardoor het daadwerkelijke aantal besmettingen en doden een stuk hoger ligt.
daarom schreef ik ook 'al deze cijfers'. Ik negeer de cijfers tot op heden eigenlijk. Er is geen zinnig woord over te zeggen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Webgnome schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:23:
[...]

daarom schreef ik ook 'al deze cijfers'. Ik negeer de cijfers tot op heden eigenlijk. Er is geen zinnig woord over te zeggen
Als je maar consequent hetzelfde deel wel of niet meet kan je zeker over de trends soms wel wat zeggen, volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:05:
[...]

Die zijn dus in lockdown.... waarbij niet zachtzinnige met overtreders wordt opgegaan. Je kunt op internet vele filmpjes vinden waarop dit te zien is. Kan niet controleren of het klopt, dus de nodige argwaan is wel aan te raden.
Van mijn collega's in India hoor ik dat er idd strenge lockdown is daar..

In ander nieuws:

PM Boris Johnson tests positive for coronavirus
https://www.bbc.co.uk/news/uk-52060791

Dus eerst de kroonprins nu de PM.. gaat lekker..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01
-

[ Voor 98% gewijzigd door R.van.M op 27-03-2020 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

kunnen de mensen in India wel nog naar de supermarkt?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Salvatron schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:21:
kunnen de mensen in India wel nog naar de supermarkt?
Mijn collega's geven aan dat het een total lockdown is, je komt je appartementencomplex niet uit. De overheid zou eten gaan distribueren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

No 10 claims it missed deadline for EU ventilator scheme
Government clarifies position after critics accuse Boris Johnson of putting ‘Brexit over breathing’
https://www.theguardian.c...n-covid-19-ventilator-row
|:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Laatst online: 19:13
Er is weer een uitgebreid rapport van de Italiaanse COVID-19 Surveillance Group met betrekking tot de overleden patiënten. De Engelse versie is hier te vinden.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• psychodude
University of Washington heeft hun projectie modellen gepubliceerd:
http://covid19.healthdata.org/projections

Zij beramen de piek in op 14 april, met een tekort van meer dan 14.000 IC bedden in de gehele VS en een tekort van ruim 49.000 ziekenhuisbedden in totaal, uitgaande van een gemiddelde verwachting.

In New York verwachten ze 6 april de maximale capaciteit nodig te hebben met een beschikbaarheid van 718 IC bedden tegenover meer dan 7.5 duizend nodig. Een berekend tekort van bijna 7000. En een tekort van ongeveer 35000 bedden hier.

Zie verder ook het achtergrond artikel:
http://www.healthdata.org...-2020-043752v1-Murray.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Ondertussen in Italië komt de piek langzaam maar zeker in zicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pCoZGVnMpB1mLX3V8BXvQa0CtaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hqYWHHVfK5e8TsrxsRzAtRH5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
Ondertussen in de Verenigde Staten ;(
Trump told Hannity: “I don’t believe you need 40,000 or 30,000 ventilators. You go into major hospitals sometimes, and they’ll have two ventilators. And now all of a sudden they’re saying, ‘Can we order 30,000 ventilators?’”

“When you talk about ventilators, that’s sort of like buying a car. It’s a highly, very expensive,” he said.
:r
Er is een akkoord om 2000 miljard in de economie te pompen en nu is deze man te gierig om 30.000 auto's te kopen. En ook weer die logica, misschien omdat de normale griep geen Severe Acute Respiratory Syndrome is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:37
Flow schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:35:
Ondertussen in de Verenigde Staten ;(

[...]

:r
Er is een akkoord om 2000 miljard in de economie te pompen en nu is deze man te gierig om 30.000 auto's te kopen. En ook weer die logica, misschien omdat de normale griep geen Severe Acute Respiratory Syndrome is?
Egoïstische gedachte misschien, maar zolang Trump zo denkt is dat indirect gunstig voor Nederland. Dat betekend dat Philips hun apparaten kan produceren en transporteren naar hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

gws24

Thinking is hard!

iamcj schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:28:
Ondertussen in Italië komt de piek langzaam maar zeker in zicht.

[Afbeelding]
Zijn deze getallen alleen de mensen die de op de ic worden opgenomen? Zo ja dan vraag ik mij af of dat niet komt door het feit dat de maximum capaciteit van de ic bereikt is en niet door dat het aanbod is verminderd. De laatste week ongeveer zie ik een constant aantal van ~1300 mensen op de ic in Lombardije en dat lijkt mij meer de max capaciteit daar dan dat het aanbod lager wordt.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:42:
[...]

Egoïstische gedachte misschien, maar zolang Trump zo denkt is dat indirect gunstig voor Nederland. Dat betekend dat Philips hun apparaten kan produceren en transporteren naar hier.
Vooral gunstig dat de VS mogelijk niet op alle apparaten beslag legt. Ik ben voorstander van een eerlijke verdeling. We moeten ook niet alles naar Nederland willen halen ten kostte van anderen. We moeten vooral zorgen dat we deze crisis wereldwijd gezamenlijk aanpakken en niet verzanden in nationalisme/individualisme.

Ik vind het ook te makkelijk (geen beschuldiging overigens TheBrut3) om te stellen dat Amerikanen nou eenmaal op deze man gestemd hebben en het dus verdienen. Momenteel lijken de meeste slachtoffers niet in gebieden te vallen waar veel Trump-stemmers te vinden zijn, en al was dat wel het geval dan is dit alsnog zo verontrustend dat niemand dit had kunnen verwachten toen ze op hem stemden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.nu.nl/coronav...genkamp-te-evacueren.html
Ruim vijfduizend Europese artsen roepen de Europese Unie op het vluchtelingenkamp Moria op het Griekse eiland Lesbos zo snel mogelijk te evacueren. Als het coronavirus daar uitbreekt, zijn de gevolgen volgens hen niet te overzien.
Nog een extra probleem voor Europa. Wat moeten we met 5000 onbekenden? Gaan we ze verspreiden over Europa en daarmee misschien nog meer coronagevallen creëeren? Stoppen we ze eerst 2 tot 3 weken in quarantaine? *Knip* en dat laten we dus achterwege

Er staat dat er nu nog geen besmettingen zijn. Kunnen we dat kamp dan niet volledig in lockdown duwen?

[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:53:

[...]

Nog een extra probleem voor Europa. Wat moeten we met 5000 onbekenden? Gaan we ze verspreiden over Europa en daarmee misschien nog meer coronagevallen creëeren? Stoppen we ze eerst 2 tot 3 weken in quarantaine? knip

Er staat dat er nu nog geen besmettingen zijn. Kunnen we dat kamp dan niet volledig in lockdown duwen?
Wellicht kunnen we ze collectief afschieten? Iets menselijker als ze collectief laten creperen in een totaal afgesloten kamp, aar we natuurlijk geen gezonde Europeaan naar binnen gaan sturen om te helpen.

Krijgen we in elk geval niet de schijntegenstellingen die jij hier oproept.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 27-03-2020 21:38 . Reden: Quote aangepast ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
gws24 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:46:
[...]

Zijn deze getallen alleen de mensen die de op de ic worden opgenomen? Zo ja dan vraag ik mij af of dat niet komt door het feit dat de maximum capaciteit van de ic bereikt is en niet door dat het aanbod is verminderd. De laatste week ongeveer zie ik een constant aantal van ~1300 mensen op de ic in Lombardije en dat lijkt mij meer de max capaciteit daar dan dat het aanbod lager wordt.
Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar dit is de actuele stand van zaken. Dit getal is onderdeel van totaal - genezen.

https://statics.cedscdn.i...marzo%202020_26183136.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:53:

[...]

Nog een extra probleem voor Europa. Wat moeten we met 5000 onbekenden? Gaan we ze verspreiden over Europa en daarmee misschien nog meer coronagevallen creëeren? Stoppen we ze eerst 2 tot 3 weken in quarantaine? En wat als er bij een tekort aan IC plekken gekozen moet worden tussen een 20 jarige asielzoeker/gelukszoeker (want dat weet je nu nog niet) of een 40 jarige Nederlander die hier al jaren belasting en zorgkosten betaald? Trekken we dan de stekker uit onze eigen inwoners? Anders zou het discriminatie worden, met rechtzaken tot gevolg...

Duitsland helpt ons met extra IC bedden. Zullen wij dan ook maar menselijk blijven en gewoon de hulp verlenen wat en waar nodig is en niet naar afkomst kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Flow schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:49:
Vooral gunstig dat de VS mogelijk niet op alle apparaten beslag legt. Ik ben voorstander van een eerlijke verdeling. We moeten ook niet alles naar Nederland willen halen ten kostte van anderen. We moeten vooral zorgen dat we deze crisis wereldwijd gezamenlijk aanpakken en niet verzanden in nationalisme/individualisme.

Ik vind het ook te makkelijk (geen beschuldiging overigens TheBrut3) om te stellen dat Amerikanen nou eenmaal op deze man gestemd hebben en het dus verdienen. Momenteel lijken de meeste slachtoffers niet in gebieden te vallen waar veel Trump-stemmers te vinden zijn, en al was dat wel het geval dan is dit alsnog zo verontrustend dat niemand dit had kunnen verwachten toen ze op hem stemden.
Natuurlijk eerlijk verdelen, maar de VS heeft nou eenmaal een mogelijkheid om de apparaten voor eigen gebruik te confisqueren. Overigens is dat helemaal niet mijn Trump gedachte.

Het lijkt er op dat de VS vandaag als eerste land de 100.000 besmettingen aan gaat tikken. Daarbij moeten we niet vergeten dat de VS zo'n 330 miljoen inwoners heeft en dat een dergelijk virus snel rond gaat in NYC vanwege de zeer hoge bevolkingsdichtheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:36

gws24

Thinking is hard!

iamcj schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:05:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar dit is de actuele stand van zaken. Dit getal is onderdeel van totaal - genezen.

https://statics.cedscdn.i...marzo%202020_26183136.jpg
Dat overzicht ken ik en als ik naar de getallen kijk in de grafieken die jij post (en de omschrijving) dan gaat het om de ic opnamen en totale aantal. Ik bekijk de laatse week elke dag die staat en het aantal in Lombardije op terapia intensiva blijft gelijk zo rond de ~1300 dus wat ik als hypothese stel is dat het aantal nieuwe opnamen op de ic wel afneemt maar dat dat het gevolg is van het feit dat de maximale capaciteit op de ic is bereikt en niet zo zeer door dat er minder mensen ic zorg nodig hebben en als gevolg daar van is jouw conclusie dat de piek in Italie in zicht is voorbarig.

Hoop dat het zo duidelijk is?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Wellicht kunnen we ze collectief afschieten? Iets menselijker als ze collectief laten creperen in een totaal afgesloten kamp, aar we natuurlijk geen gezonde Europeaan naar binnen gaan sturen om te helpen.

De helft van de vluchtelingen in het kamp is jonger dan 18 en dus de groep die het minst van coronavirus te vrezen heeft. Doe niet alsof ze niet opvangen een doodstraf is.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Yucon

*broem*

IJzerlijm schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:03:
[...]

De helft van de vluchtelingen in het kamp is jonger dan 18 en dus de groep die het minst van coronavirus te vrezen heeft. Doe niet alsof ze niet opvangen een doodstraf is.
Ook in die groep gaan mensen dood als ze geen medische hulp krijgen. En gezien de totale aantallen zullen dat er nog best veel zijn ook. Wat betreft media-gruwelijkheidsfactor gaat dat aardig scoren juist omdat het overwegend jonge mensen zijn.

Maar gezien de situatie in de rest van Europa heb ik niet de illusie dat we dat kunnen gaan voorkomen. Een vreselijk vooruitzicht. :/ Misschien is nog het meest pragmatische te accepteren dat uitgebreide IC hulp toch niet gaat lukken. Als je daar dus geen geld aan verspilt en dat geld zoveel mogelijk aan simpele zuurstofflessen of iets anders met een betere kosten/batenverhouding uitgeeft zou je nog wel eens meer mensen kunnen gaan redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

IJzerlijm schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:03:
[...]

Ja, want het zijn vast goed doorvoede mensen in blakende gezondheid. En als maar de helft omkomt is het niet zo erg toch. het is niet of het mensen zijn. In elk geval niet ons soort mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
gws24 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:55:
[...]
Dat overzicht ken ik en als ik naar de getallen kijk in de grafieken die jij post (en de omschrijving) dan gaat het om de ic opnamen en totale aantal. Ik bekijk de laatse week elke dag die staat en het aantal in Lombardije op terapia intensiva blijft gelijk zo rond de ~1300 dus wat ik als hypothese stel is dat het aantal nieuwe opnamen op de ic wel afneemt maar dat dat het gevolg is van het feit dat de maximale capaciteit op de ic is bereikt en niet zo zeer door dat er minder mensen ic zorg nodig hebben en als gevolg daar van is jouw conclusie dat de piek in Italie in zicht is voorbarig.

Hoop dat het zo duidelijk is?
Het lijk mij eerder dat mensen doodgaan waardoor ruimte ontstaat op de IC die wordt opgevuld door nieuwe patiënten, maar dat kan ik niet onderbouwen. Landelijk lijkt me dit wel aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
TheBrut3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 20:31:
[...]

Overigens is dat helemaal niet mijn Trump gedachte.
Dat probeerde ik ook toe te voegen met m'n opmerking richting jou ;). Ik wilde je juist geen woorden in de mond leggen, maar ik verwacht wel dat andere tweakers zouden vinden dat ze de president krijgen die ze verdienen.
Of ik begrijp jou nu verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Ja, want het zijn vast goed doorvoede mensen in blakende gezondheid. En als maar de helft omkomt is het niet zo erg toch. het is niet of het mensen zijn. In elk geval niet ons soort mensen.
Gatver, mag ik een zakje.

Goed, wat is de oplossing, kijkende naar de triage omstandigheden in Zuid-Europa, en het net aan reddende West-Europa?

Je wil je het nietbestaande draagvlak helemaal torpederen door alle 50 plussers uit de IC bedden te kieperen om plaats te maken voor potentiele Corona geinfecteerde vluchtelingen in Griekenland? Gezien Duitsland voldoende plek heeft, laten we dat maatschappelijke proefballonnetje daar opsteken.

Als die vluchtelingen in het kamp blijven, en medewerkers Corona maatregelen in acht nemen, hebben zij voor nu de beste kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 19:57:
[...]

Empathie is voor de meeste mensen maar een woord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 00:06
De staat New York kan wel eens de grootste uitbraak hebben die we tot nu toe hebben gezien. De cijfers, vooral het dodental, stijgt daar enorm snel. Qua inwoner aantal (iets minder dan 20 miljoen) is de staat aardig vergelijkbaar met Nederland en eveneens vergelijkbaar met Lombardije+Veneto+Emilia Romagna.

Na 14 dagen (geteld vanaf het eerste overlijden) staat het dodental in New York op 519. Italië stond na 14 dagen op 149, Nederland 76, België 88 en Spanje 342. Spanje heeft meer dan 2x zoveel inwoners.

Als het zo blijft stijgen in New York, zitten ze na 22 dagen, de dag waar Nederland nu op zit, op misschien wel 10x zoveel doden. New York zit nu op een gemiddeld stijgingspercentage van 56,5%. Dat getal zal gelukkig dalen, maar ter vergelijking, Spanje zat toen op 51,5% en na 22 dagen op 44%. New York’s stijging zal waarschijnlijk ook dalen, maar de vraag is hoeveel. Als het boven de 50% blijft, dan hebben we het al over 7500 doden op dag 22.

Italië heeft dat cijfer kunnen remmen naar zo’n 29% op dag 36. Zij zaten echter op dag 14 op 43% en op dag 22 op 38%.

Gelukkig wegen er andere factoren mee, maar dat cijfer moet echt snel gaan dalen in New York. Als men het na 36 dagen niet onder de 40% zou krijgen, dan spreken we over ~180.000 doden. Als New York dezelfde daling heeft als Italië, dan komen ze uit op 37,8% na 36 dagen. Dat zou ~100.000 doden betekenen.

Lang verhaal kort, de stijging in New York gaat gevaarlijk snel. In Nederland lijken we af te stevenen op zo’n 26% na 36 dagen, wat neer komt op 4000 doden.

Prognoses na 36 dagen:

Spanje 32-34% = 22.000-37.500
Nederland 26-27% = 4.000-5.500
België 27-28% = 5.500-7.200
New York (staat) 34-38% = 37.500-108.500

Edit: China volledig buiten beschouwing gelaten, want die cijfers vertrouw ik niet. Of de prognoses ook uitkomen staat zeker niet vast. Als kwetsbaren de afgelopen weken goed beschermd zijn kan het cijfer flink dalen. Ook zijn er maar ‘zoveel’ kwetsbaren, hoe hard het ook klinkt, het aantal kwetsbaren dat ernstig ziek wordt is op een gegeven moment uitgeput.

[ Voor 9% gewijzigd door MadDogMcCree op 28-03-2020 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Je zou denken dat de gemiddelde leeftijd in de grote steden als NY lager liggen dan gemiddeld,waardoor er theoretisch minder mensen aan zouden overlijden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
FireFoz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:54:
Je zou denken dat de gemiddelde leeftijd in de grote steden als NY lager liggen dan gemiddeld,waardoor er theoretisch minder mensen aan zouden overlijden...
Ter vergelijking, Nederland telt zo’n 1,43 miljoen 75+ers, de staat New York 1,3 miljoen: https://health.ny.gov/pre...a/general_description.pdf

Maar leeftijd zegt niet alles, de ene persoon van 65 kan je als ‘oud’ omschrijven, terwijl een 75 jarige veel vitaler over komt. Amerikanen staan niet bepaald bekend om hun gezonde levensstijl, en diabetes type 2 komt daar bijzonder veel voor. Voeg daaraan toe dat het zorgsysteem ervoor zorgt dat mensen lang onbehandeld blijven rondlopen, omdat de kosten anders te hoog oplopen.

Ik ben er absoluut van overtuigd dat een goed zorgsysteem, waarbij de financiële en mentale drempel om naar een dokter te gaan erg laag is, een grote factor kan zijn in het aantal slachtoffers dat COVID-19 met zich meebrengt. In Nederland is een huisarts vrijwel altijd op zeer korte termijn én dicht in de buurt beschikbaar. Je hoeft hier geen half uur te rijden om een huisarts te bezoeken, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Spanje. Behandelingen en doorverwijzingen zijn eerder regel dan uitzondering. We betalen veel voor onze zorg, maar we maken er ook massaal gebruik van. Daardoor zijn onze kwetsbaren goed voorbereid, ze worden al in een vroeg stadium van een aandoening behandeld.

Ik denk dat Zuid-Europeanen daar achterlopen tegenover de Noord/West-Europese landen. Men gaat wel naar de dokter, maar pas als het écht nodig is. In de VS idem dito en wellicht een klap erger, en daar komt dan ook nog eens die veel ongezondere levensstijl bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-08 03:28
MadDogMcCree schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 02:50:
In de VS idem dito en wellicht een klap erger, en daar komt dan ook nog eens die veel ongezondere levensstijl bij kijken.
"pre-existing pathologies: cardiovascular, renal, psychiatric pathologies, diabetes, obesity"

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bolsonaro wil nu de verspreiding van corona in Brazilië gaan versnellen:
De Braziliaanse president Jair Bolsonaro blijft adviezen van gezondheidsexperts in de wind slaan en lanceert een campagne die strenge coronamaatregelen, getroffen door regionale Braziliaanse besturen, ondermijnt.

Met #BrazilCannotStop wil Bolsonaro zijn land weer in beweging krijgen, nadat bijvoorbeeld miljoenensteden São Paulo en Rio de Janeiro op slot gingen. De "onnodig strenge coronamaatregelen", zoals het verplicht afstand houden, moeten verdwijnen omdat ze de economie vernietigen, oordeelt Bolsonaro.

Onderdeel van de campagne is een miljoen dollar kostende televisiecommercial, waarin de Braziliaanse regering volle straten en winkels toont. "Voor de lokale winkels, werknemers en miljoenen Brazilianen kan het land niet stoppen", is de boodschap.

Bolsonaro heeft meermaals duidelijk gemaakt dat hij het coronavirus als "een klein griepje" ziet. Hij verzette zich hevig tegen de lockdowns van grote miljoenensteden, wil scholen openhouden "omdat het virus alleen gevaarlijk is voor ouderen" en roept burgemeesters en bestuurders in heel het land om coronamaatregelen terug te draaien. "We moeten terug naar de realiteit."

In het land vond deze week bijna een verdubbeling plaats van het aantal coronabesmettingen, van 1.891 naar 3.417. Tot dusver kwamen bijna honderd Brazilianen om het leven. Het merendeel van de inwoners lijkt achter de maatregelen van de regionale besturen te staan: in opiniepeilingen neemt de populariteit van Bolsonaro sterk af.
Bron: Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Kijk, aan zo'n populist heb je pas wat!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 05:35:
Bolsonaro wil nu de verspreiding van corona in Brazilië gaan versnellen:

[...]

Bron: Braziliaanse president lanceert campagne tegen 'onnodig' afstand houden

Kijk, aan zo'n populist heb je pas wat!
de brazilianen kunnen zich wellicht geen stilstand van de economie veroorloven, ze zijn relatief arm daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Salvatron schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:22:
[...]

de brazilianen kunnen zich wellicht geen stilstand van de economie veroorloven, ze zijn relatief arm daar
Mjah, maar de duizenden mensen die met dit soort waanzin-maatregelen om gaan komen zullen in ieder geval nooit meer iets bijdragen aan de economie....

Dit is gewoon krankzinnig gestoord, om niet te zeggen ronduit misdadig, wat Bolsonaro wil gaan doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:25:
[...]

Mjah, maar de duizenden mensen die met dit soort waanzin-maatregelen om gaan komen zullen in ieder geval nooit meer iets bijdragen aan de economie....

Dit is gewoon krankzinnig gestoord, om niet te zeggen ronduit misdadig, wat Bolsonaro wil gaan doen.
rechters en lokalere politici zullen daar waarschijnlijk een stokje voor steken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Salvatron schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:26:
[...]

rechters en lokalere politici zullen daar waarschijnlijk een stokje voor steken
Regionale politici hebben dat al geprobeerd, o.a. in Rio de Janeiro. Die werden toen teruggefloten door Bolsonaro, omdat die dacht dat ze hem wilden afzetten en in Rio de Janeiro de onafhankelijkheid uit te roepen. Coronas is volgens Bolsonaro immers een "hype" en niet meer dan "een licht griepje", dus maatregelen zjn niet nodig.

Dit was toen de gouverneur van de staat reisbeperkingen wilden opleggen om de verspreiding tegen te gaan.

Landelijk denk ik dat er weinig politico tegen hem in zullen durven gaan. In het verleden is het niet zo goed afgelopen met politici die het niet eens waren met zijn beleid en dat ook openbaar verkondigden. In het gunstigste geval konden ze aftreden....

Daar heb ik dus weinig hoop op, eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 28-03-2020 07:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 05:28
wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:25:
[...]

Je kan het ook anders zien natuurlijk.
Als er nog meer armoede komt daar dan zullen er ook vele overlijden ivm criminaliteit en natuurlijk dat de zorg nog slechter word.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

FlowSnake schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 22:27:
[...]

Gatver, mag ik een zakje.

Goed, wat is de oplossing, kijkende naar de triage omstandigheden in Zuid-Europa, en het net aan reddende West-Europa?

Je wil je het nietbestaande draagvlak helemaal torpederen door alle 50 plussers uit de IC bedden te kieperen om plaats te maken voor potentiele Corona geinfecteerde vluchtelingen in Griekenland? Gezien Duitsland voldoende plek heeft, laten we dat maatschappelijke proefballonnetje daar opsteken.

Als die vluchtelingen in het kamp blijven, en medewerkers Corona maatregelen in acht nemen, hebben zij voor nu de beste kansen.
Opmerkelijk dat we nu altijd zeggen dat we moeten luisteren naar de medisch professionals, maar als het op dit punt gaat weet iedereen het plots beter en is in het kamp blijven (tegen advies van medici) dat wat de beste kans heeft? Terwijl alle medische experts iets anders zeggen? Waar baseer je dat op?

Alsof 5000 vluchtelingen verspreiden over een bevolking van 512 miljoen echt een impact op voorzieningen gaat hebben. Lijkt me niet. En verspreiding virus? Zet ze even 3 weken in afzondering. In vergelijk met de >40.000 nederlands die verspreid over de wereld nu worden terughaalt, lijkt me dat een overzichtelijk risico.

Je kunt om een zakje vragen, maar de enige reden om geen actie te ondernemen is het "wij versus zij" denken. Hier geen pilletje willen opgeven omdat we dat misschien zelf nodig hebben. Ik benoem het slechts wat in allemaal verdekte teksten hier wordt opgeschreven.

Straks als blijkt wat voor onmenselijke omstandigheden er geweest zijn en er wellicht foto's van babylijkjes op de voorpagina komen (het virus kan wel eens minder dodelijk blijken als de wanhoop die in een dergelijk kamp ontstaat) gaat iedereen weer ach en wee roepen. Terwijl we het nu zelf veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fevo-1190 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:31:
[...]

Je kan het ook anders zien natuurlijk.
Als er nog meer armoede komt daar dan zullen er ook vele overlijden ivm criminaliteit en natuurlijk dat de zorg nog slechter word.
Mensen die door corona getroffen worden, en hun familie raken anders ook in armoede hoor. Velen zullen het zelfs niet overleven.

En als de kostwinner overlijd of niet kan werken, raakt de rest van de familie ook in armoede.

En met dit bijna misdadige soort waanzin-maatregelen zullen er veel meer besmettingen zijn, en dus veel meer armoede gaan komen door die besmettingen. Om het over de doden nog maar niet te hebben.

Ik begrijp dus uit jouw stelling dat Bolsanro juist op die manier meer armoede wil creëren, als hij maar kan roepen dat de economie weer draait is het goed, damn the consequences?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11-09 05:28
wildhagen schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:36:
[...]

Mensen die door corona getroffen worden, en hun familie raken anders ook in armoede hoor. Velen zullen het zelfs niet overleven.

En als de kostwinner overlijd of niet kan werken, raakt de rest van de familie ook in armoede.

En met dit bijna misdadige soort waanzin-maatregelen zullen er veel meer besmettingen zijn, en dus veel meer armoede gaan komen door die besmettingen. Om het over de doden nog maar niet te hebben.

Ik begrijp dus uit jouw stelling dat Bolsanro juist op die manier meer armoede wil creëren, als hij maar kan roepen dat de economie weer draait is het goed, damn the consequences?
Ik ben ook tegen zijn visie hoor, maar ik snap zijn standpunt wel.
Niet iedereen overlijd natuurlijk aan corona ...
Je doet nu net alsof 50% overlijd eraan.

Ik weet niet of het gaat lukken in zo’n land, maar hoop dat ook hij/hun wijzer zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

fevo-1190 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:39:
[...]

Natuurlijk geen 50 procent nee, maar het zal allcht stukken hoger liggen dan hier of in Italië ofzo. De Brazilliaanse gezondsheidszorg is niet echt één van de besten ter wereld, en qua hygiëne zijn de meeste mensen daar ook niet zo goed.

En in sloppenwijken (en meer dan 11 miljoen Brazilianen wonen daar!) heeft niemadn toegang tot ziskenhuizen, en iedereen woont letterlijk hutje-mutje op elkaar, zonder (of met extreem beperkte) sanitaire voorzieningen en hygiëne.

Je hoeft geen Einstein te heten om te zien dat met name die sloppenwijken een recept voor massale besmetting is. En als die mensen geen zorg krijgen zal een disproportioneel van de besmette mensen dat niet kunnen navertellen.
Ik weet niet of het gaat lukken in zo’n land, maar hoop dat ook hij/hun wijzer zijn.
Daar reken ik niet op. Gezien hoe het in het verleden afliep met politici die tegen Bolsonaro in durven te gaan, zullen weinigen daar happig op zijn vrees ik. Die mensen willen dit ook graag kunnen navertellen en hebben ook een familie te onderhouden.

Maargoed, we gaan het zien, als de cijfers daar sky high gaan...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

fevo-1190 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:39:
[...]

50% aan corona? Nee.

Maar wat mensen niet lijken (te willen) snappen is dat dit virus niet alleen medisch een probleem is, maar ook de sociale ordening en maatschappelijk structuur onder druk zet. Een dusdanige druk dat deze kan instorten. Dat heb je het wel heel snel over dubbele cijfers en nog veel meer doden op langere termijn als het virus al lang uitgeraasd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
FireFoz schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:54:
Misschien, maar ik las in het slowchat topic dat 2/3 tot 80% van de coronapatienten op de IC’s in Nederland overgewicht heeft en dat lijkt dus een grote factor te zijn. De VS staan er echt slecht voor momenteel, met weinig meevallers. Ik hoop dat ze het kunnen keren...

Bron: https://www.nd.nl/nieuws/...e-care-hebben-overgewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cyberpope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:33:
[...]

Opmerkelijk dat we nu altijd zeggen dat we moeten luisteren naar de medisch professionals, maar als het op dit punt gaat weet iedereen het plots beter en is in het kamp blijven (tegen advies van medici) dat wat de beste kans heeft? Terwijl alle medische experts iets anders zeggen? Waar baseer je dat op?

Alsof 5000 vluchtelingen verspreiden over een bevolking van 512 miljoen echt een impact op voorzieningen gaat hebben. Lijkt me niet. En verspreiding virus? Zet ze even 3 weken in afzondering. In vergelijk met de >40.000 nederlands die verspreid over de wereld nu worden terughaalt, lijkt me dat een overzichtelijk risico.

Je kunt om een zakje vragen, maar de enige reden om geen actie te ondernemen is het "wij versus zij" denken. Hier geen pilletje willen opgeven omdat we dat misschien zelf nodig hebben. Ik benoem het slechts wat in allemaal verdekte teksten hier wordt opgeschreven.

Straks als blijkt wat voor onmenselijke omstandigheden er geweest zijn en er wellicht foto's van babylijkjes op de voorpagina komen (het virus kan wel eens minder dodelijk blijken als de wanhoop die in een dergelijk kamp ontstaat) gaat iedereen weer ach en wee roepen. Terwijl we het nu zelf veroorzaken.
Het aantal vluchtelingen is veel groter.
5000 artsen hebben het ondertekend, het aantal vluchtelingen ligt rond de 30.000 dacht ik te hebben gelezen.
Verder is het iig het belangrijkste dat het virus dat eiland niet bereikt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:31:
[...]

Het aantal vluchtelingen is veel groter.
5000 artsen hebben het ondertekend, het aantal vluchtelingen ligt rond de 30.000 dacht ik te hebben gelezen.
Verder is het iig het belangrijkste dat het virus dat eiland niet bereikt.
Hoppa.. nemen we 50.000 op een bevolking van maar als 500 miljoen. Nog niets.
Blijft mijn argumentatie overeind.

En het virus is al op het eiland. En denken dat je het daar weg kunt houden is onrealistisch wensdenken.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyberpope op 28-03-2020 09:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
Cyberpope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 07:33:
[...]

Het interesseert me eigenlijk vrij weinig. Er gebeurt zoveel verschrikkelijks in de wereld, op zoveel niveau's, waar wil dat ik begin?

Maar in je deugdelijkheid lees je straal voorbij een belangrijk speerpunt dat ik opnoemde; wat denk je dat er met het draagvlak gebeurt als we, noem het een pilletje, noem het een IC bed, schaarse resources bieden aan ingevlogen migranten uit een Grieks kamp.

Het gaat hier niet om jouw of mijn mening, het gaat om een maatschappelijke crisis en de publieke opinie. En die maatschappelijke crisis is inderdaad onze maatschappelijke crisis, niet die van Amerika, niet die van China, noch die van bootvluchtelingen uit godknowswhere.

Als je die maatschappelijke crisis zo graag breder wil dragen, waar was deze oproep 2 weken geleden om Italianen hierheen te halen? Spanjaarden? Hebben wij mobiele ICU's aangeboden aan Italie?

Ik misgun niemand iets, maar als je willens en wetens een vervanjebedshow importeert terwijl je zelf in crisis zit, dan gaat dat botsen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

FlowSnake schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Het interesseert me eigenlijk vrij weinig. Er gebeurt zoveel verschrikkelijks in de wereld, op zoveel niveau's, waar wil dat ik begin?
Dit is de essentie. Dus kom aub niet met rationele verklaring en schijn wetenschap waarom we het niet zouden moeten doen. Het is puur je eigen egoïsme. Ook niets mis mee, maar kom er dan gewoon vooruit.
Maar in je deugdelijkheid lees je straal voorbij een belangrijk speerpunt dat ik opnoemde; wat denk je dat er met het draagvlak gebeurt als we, noem het een pilletje, noem het een IC bed, schaarse resources bieden aan ingevlogen migranten uit een Grieks kamp.
Dat gaat niet gebeuren. Of verspreid over 500 miljoen mensen is het zo minimaal en verborgen dat het niet op gaat vallen.
Het gaat hier niet om jouw of mijn mening, het gaat om een maatschappelijke crisis en de publieke opinie. En die maatschappelijke crisis is inderdaad onze maatschappelijke crisis, niet die van Amerika, niet die van China, noch die van bootvluchtelingen uit godknowswhere.
Ja wat Nederland alleen kan makkelijk overleven in de wereld. Al stort de rest van de maatschappelijke orde overal in de wereld in, dan hebben wij daar natuurlijk geen last van. Zolang we maar een containertje op grens zetten.
Als je die maatschappelijke crisis zo graag breder wil dragen, waar was deze oproep 2 weken geleden om Italianen hierheen te halen? Spanjaarden? Hebben wij mobiele ICU's aangeboden aan Italie?
Daar deel ik deze mening ook hoor. EU faalt op dit moment. Overigens heeft Duitsland zeker Italiaanse patiënten overgenomen. Duitsland die al meer als 10 jaar het morele leiderschap in de EU heeft. Opmerkelijk en verrassend.
Ik misgun niemand iets, maar als je willens en wetens een vervanjebedshow importeert terwijl je zelf in crisis zit, dan gaat dat botsen.
Het is alleen geen ver van je bed show. Het is een potentieel volksgezondheidsrisico binnen Europa. Maar op 2 manieren op te lossen. De eerste is het verspreiden van deze concentratie van zwakke mensen over een veel groter gebied. Andere oplossing is het op een andere manier "opruimen" van dit gezondheidsrisico. Maar je zult er iets mee moeten.

Juist het denken van "als ik mijn grens maar sluit los ik het wel op" zullen we achter komen dat dat niet werkt. (tenzij we de informatiestructuren en vervoerstructuren daarop gaan aanpassen) Niet in deze viruscrisis en zeker niet voor de economische crisis die gaat volgen.

Maar ja, de onderbuik vind het wel prettig, want een rationele onderbouwing is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ZieMaar! schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 08:12:
[...]

Misschien, maar ik las in het slowchat topic dat 2/3 tot 80% van de coronapatienten op de IC’s in Nederland overgewicht heeft en dat lijkt dus een grote factor te zijn. De VS staan er echt slecht voor momenteel, met weinig meevallers. Ik hoop dat ze het kunnen keren...

Bron: https://www.nd.nl/nieuws/...e-care-hebben-overgewicht
Gommers zei dat gisteren bij Jinek dat dat bij zijn ziekenhuis het geval was. Bij het ziekenhuis waar mijn vriendin op de IC werkt is dat echter niet het geval... Dus of dat landelijk echt zo is betwijfel ik. Ik heb het ook nog niet eerder uit andere landen gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wuhan, waar het allemaal begon, gaat weer deels open (op 8 april weer volledig open):
De Chinese miljoenenstad Wuhan heeft zaterdag weer enkele metrodiensten opgestart en enkele delen van de grens geopend, voor het eerst sinds de stad in januari in lockdown ging. Wuhan werd aanvankelijk aangemerkt als het epicentrum van de coronavirusuitbraak.

De lockdown wordt pas op 8 april officieel opgeheven, maar sinds zaterdag krijgen de ruim tien miljoen bewoners van de stad weer enige bewegingsvrijheid, mits ze gezond zijn. Dit kunnen mensen bewijzen met een code op de mobiele telefoon.

Het OV-personeel draagt wel nog speciale beschermende uitrusting en hebben vrijwilligers desinfectiemiddelen verspreid. Tot het officiële einde van de lockdown mogen mensen nog niet de stad verlaten en blijven de meeste winkels dicht.
Bron, en meer info: Na 2 maanden op slot: Wuhan start metro's op en opent deel grens

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
Zo'n klein vluchtelingenkampje is niks als je naar de daklozen in een stad zoals San Francisco kijkt. En dan tel je de mensen die in hun auto wonen nog niet mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

SymbolicFrank schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:28:
Zo'n klein vluchtelingenkampje is niks als je naar de daklozen in een stad zoals San Francisco kijkt. En dan tel je de mensen die in hun auto wonen nog niet mee.
Klopt.. dus de USA krijgt nu de rekening van dit beleid, waarbij ook de have's, de have-not's niets gunnen. En nu op een harde manier er achter komen dat ze toch onderling verbonden zijn. Hoe hard de have's zichzelf ook voorhouden dat ze niets met elkaar van doen hebben. Corona en maatschappelijke crisis trekt zich weinig aan van "bubbles"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

MadDogMcCree schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:40:
De staat New York kan wel eens de grootste uitbraak hebben die we tot nu toe hebben gezien. De cijfers, vooral het dodental, stijgt daar enorm snel. Qua inwoner aantal (iets minder dan 20 miljoen) is de staat aardig vergelijkbaar met Nederland en eveneens vergelijkbaar met Lombardije+Veneto+Emilia Romagna.
(...)
Met het verschil dat NY bijna compleet leeg is, zeer ruraal en maar één echt grote stad heeft; dé plek met de grote uitbraak.
SymbolicFrank schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:28:
Zo'n klein vluchtelingenkampNje is niks als je naar de daklozen in een stad zoals San Francisco kijkt. En dan tel je de mensen die in hun auto wonen nog niet mee.
LA centrum lijkt op de camping van Lowlands met alle tenten en dronken festivalgangers. Al is hun festival dat van het proberen te overleven met niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Wilf op 28-03-2020 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

-

[ Voor 199% gewijzigd door Wilf op 28-03-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
MadDogMcCree schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 01:40:
NY is absoluut niet vergelijkbaar op die manier. De grootste uitbraak daar is in NYC. Die stad heeft 8.4 miljoen inwoners met een gemiddelde bevolkingsdichtheid van bijna 11k per km², met als toppunt Manhattan waar de bevolkingsdichtheid bijna 28k per km² is. NY heeft maar een bevolkingsdichtheid van 159 per km². Ter vergelijking heeft Amsterdam 5k per km² en Nederland 420 per km².

Dat maakt de situatie in NY(C) verre van vergelijkbaar met Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
TheBrut3 schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 12:02:
[...]

NY is absoluut niet vergelijkbaar op die manier. De grootste uitbraak daar is in NYC. Die stad heeft 8.4 miljoen inwoners met een gemiddelde bevolkingsdichtheid van bijna 11k per km², met als toppunt Manhattan waar de bevolkingsdichtheid bijna 28k per km² is. NY heeft maar een bevolkingsdichtheid van 159 per km². Ter vergelijking heeft Amsterdam 5k per km² en Nederland 420 per km².

Dat maakt de situatie in NY(C) verre van vergelijkbaar met Nederland.
Daar vergis je je in. Het gros van overige de bevolking (+/- 7,8 miljoen mensen) woont namelijk op Long Island.

De grootste uitbraak is in NYC, Westchester, Suffolk en Nassau, het gebied rondom NYC. Dat is zo'n 5.000 km² groot (inclusief NYC) aan land oppervlakte, en daar wonen in totaal maar liefst 17 miljoen mensen.

De bevolkingsdichtheid mag in totaal lager liggen dan Nederland, waar de meeste inwoners leven, is liefst 8x zo klein als Nederland, met een vergelijkbaar inwoner aantal. De bevolkingsdichtheid is daar niet 159 per km², maar ~3.400 per km². Als we NYC niet meerekenen dan is het ~2050 per km².

Zeer dichtbevolkt dus.

Ter illustratie, ook Noord-Brabant is ongeveer 5.000 km². Daar wonen zo’n 2,5 miljoen mensen. Stel je voor dat alle andere provincies in Brabant gepropt zouden moeten worden. Dat is zo ongeveer de situatie daar.

[ Voor 8% gewijzigd door MadDogMcCree op 28-03-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Cyberpope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Dit is de essentie. Dus kom aub niet met rationele verklaring en schijn wetenschap waarom we het niet zouden moeten doen. Het is puur je eigen egoïsme. Ook niets mis mee, maar kom er dan gewoon vooruit.
Doe ik ook, en is het ook, schaam ik me ook niet voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:36:
[...]

Klopt.. dus de USA krijgt nu de rekening van dit beleid, waarbij ook de have's, de have-not's niets gunnen. En nu op een harde manier er achter komen dat ze toch onderling verbonden zijn. Hoe hard de have's zichzelf ook voorhouden dat ze niets met elkaar van doen hebben. Corona en maatschappelijke crisis trekt zich weinig aan van "bubbles"
Prachtig land om als voorbeeld te nemen voor onze herordening en ontwikkeling ....

Ik was bronnen op een rijtje aan het zetten, totdat ik dit stuk tegenkwam, daar bleken zaken ter illustratie al op tijdlijn met verwijzing gezet:

Teen Who Died of Covid-19 Was Denied Treatment Because He Didn't Have Health Insurance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Even een kleine kanttekening bij mijn prognose bij Spanje, het ziet er voor Spanje wat slechter uit dan voorspeld. Ik baseerde me op de cijfers rechts op de wiki pagina, maar die stroken niet met de officiële cijfers, die lopen een dag achter en er wordt anders geteld.

Hier een grafiek met Spanje, Italië, de staat New York, België en Nederland. Niet genormaliseerd naar het inwoneraantal, gezien dat lastig te bepalen is. Sommige regio's zijn immers (nog) niet hard getroffen in bijvoorbeeld Italië, Spanje en ook Nederland. We kunnen wel zien dat vooral NYS en dus ook Spanje er heel slecht voor staan. NYS zit op de curve van Spanje, maar is véél dichter bevolkt en heeft een kleinere bevolking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZXrb0p4cb7LCKEYuMiKJaRZay0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DbBxWm0eherr2Q8f05BzhQbT.png?f=fotoalbum_large

Voor de duidelijkheid, de telling begint pas bij de grote uitbraak in Europa (vanaf de eerste dode door lokale epidemie per land), om zo een beter beeld te geven.

[ Voor 43% gewijzigd door MadDogMcCree op 28-03-2020 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Belgie :
+1850 (total 9134), +575 in hospital (total 3913), +99 in IC (total 789), +64 deaths (total 353)

+205 released (total 1063)

Belgie heeft momenteel tegen de 2000 plaatsen op IC vrij en ook nog genoeg gewone bedden

[ Voor 25% gewijzigd door k995 op 28-03-2020 15:17 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"