• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Is er iemand gevestigd in de VS in deze topic die de COVID-situatie daar nog snapt? En dan vooral de berichtgeving en contradictoire verhalen vanuit extreem rechts?

Wat ik zo meekreeg uit diverse bronnen is dat:

- CQP-aanhangers anti vax zijn (want COVID is een hoax)
- CQP Strong Man T***p zegt dat hij drie vaccins heeft uitgevonden en ook de booster heeft gehad
- CQP beweert dat onder Biden veel meer doden zijn gevallen dan onder Trump (is dat zo?)
- CQP-aanhangers T***p tegelijk haten vanwege zijn vaccinaties en uitspraken maar toch tegelijkertijd nog zien als de Messias
- CQP-aanhangers op de grassy knoll een soort chloor drinken tegen een ziekte die een hoax is (Kool-Aid :D maar dan echt)
- Er zeer strenge eisen zijn wat betreft vaccinatieplicht en masks binnen de muren van (extreem) rechtse media die on air verkondigen dat masks & mandates on-Amerikaans zijn (COmMuNiSM!!11)

WTH is daar aan de hand en is dit alleen maar media fluff en fringe of is er echt een gekte ontstaan?

edit:
@YakuzA hieronder: Ik bedoelde GQP (de Q-GOP, maar het valt toevallig ook mooi samen (onbedoeld) met de CNP :D)

[ Voor 6% gewijzigd door Wilf op 30-12-2021 10:38 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wilf schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:52:
Is er iemand gevestigd in de VS in deze topic die de COVID-situatie daar nog snapt? En dan vooral de berichtgeving en contradictoire verhalen vanuit extreem rechts?

- CQP-aanhangers anti vax zijn (want COVID is een hoax)
- CQP Strong Man T***p zegt dat hij drie vaccins heeft uitgevonden en ook de booster heeft gehad
- CQP beweert dat onder Biden veel meer doden zijn gevallen dan onder Trump (is dat zo?)
- CQP-aanhangers T***p tegelijk haten vanwege zijn vaccinaties en uitspraken maar toch tegelijkertijd nog zien als de Messias
- CQP-aanhangers op de grassy knoll een soort chloor drinken tegen een ziekte die een hoax is (Kool-Aid :D maar dan echt)
- Er zeer strenge eisen zijn wat betreft vaccinatieplicht en masks binnen de muren van (extreem) rechtse media die on air verkondigen dat masks & mandates on-Amerikaans zijn (COmMuNiSM!!11)

WTH is daar aan de hand en is dit alleen maar media fluff en fringe of is er echt een gekte ontstaan?
Trump hoek en ‘rechts’ gebruiken de Russische maskirovka tactiek.

/edit: wat is CQP?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:24

Specifieke cijfers heb ik niet, maar wat al meespeelt: Corona heeft "maar" 1 jaar (of nog geen eens eigenlijk) bij Trump gespeeld, terwijl Biden er nu al bijna 2 jaar mee zit (en still counting).
Dus alleen al qua tijd zou je zeggen dat het logisch is dat bij Biden al meer overledenen zijn dan bij Trump.

En wat ook enorm meespeelt daar in de US: de polarisatie, er zijn staten die hebben Corona best wel in bedwang qua overledenen en staten die dat totaal niet hebben. Die het niet hebben zijn weer vooral de Republikeinse staten, oftewel moet je dat Biden dan wel "kwalijk" nemen of vallen die nog onder "Trump"?

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:50
its_me_ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:01:
Vorige week ben ik de hele week in Frankrijk geweest. Alles was gewoon geopend. Kerstdiners ook met >20 man.
Het bezoeken van Kerstmarkten binnen en buiten waren verplicht met mondkapje + check CTB.
Verder in alle winkels, stations, hotels en andere binnenlocaties mondkapjes op. Heel veel andere enorm beperkende maatregelen dan dat waren er op dat moment niet. De stijging in corona besmettingen was op dat moment al enorm, maar dat was geen reden voor strengere maatregelen op dat moment.

Regering raadde aan om zelf te testen, maar dat was niet voor iedereen mogelijk gezien de beperkte beschikbaarheid van zelftests in Frankrijk.

Afgelopen maandag zijn er strengere maatregelen genomen:
1. Minimaal 3 dagen thuiswerken indien mogelijk. In Frankrijk werken de meesten eigenlijk gewoon vanaf kantoor
2. Er mag niet meer gegeten en gedronken worden in OV over lange afstanden
3. Maximale hoeveelheid mensen bij evenementen teruggebracht naar 2000 mensen bij binnen evenementen en 5000 mensen bij buiten evenementen
4. Gemeenten hebben de mogelijkheid gekregen om mondkapjes verplicht te stellen in stadscentra.

Tegelijkertijd lopen de ICs in Frankrijk ook steeds voller, nu ruim 3300 bedden bezet terwijl er voorafgaand aan de corona crisis slechts 3000 bedden in Frankrijk beschikbaar waren. Ze hebben hun ICs dus enorm opgeschaald.

En worden per dag op dit moment >700 mensen per 100.000 inwoners positief getest. In NL op dit moment zo'n 52 mensen per 100k inwoners.

Al met al kijk ik dus met enorme verbazing naar beide landen. En vraag ik mij dus af wie er nou de beste keuzes maakt. We zullen het de komende tijd zien.
Ik woon zelf in Frankrijk. Het aantal gevallen was hier veel lager dan in Nederland. Frankrijk zit nu (pas) op een 7 dagen gemiddelde van 100K, waar Nederland half/eind november al op 22K zat, gezien het verschil in populatie (een factor 4) is dat vergelijkbaar. Het aantal hoge positieve tests per dag de laatste dagen is inderdaad wel erg zorgwekkend.

Verder zet de overheid hier vol in op de booster en vaccinatie, die loopt dan ook veel soepeler dan in NL. Meer dan 35% heeft al een booster gehad en al sinds weken is kun je vrijwel op elk moment en elke leeftijd direct een booster shot krijgen.

Verder is hier inderdaad de keuze gemaakt om met kerst mensen te laten ademen en dus kerst te vieren met familie. Mogelijk dat de verkiezingen die eraan komen ook nog een rol spelen in de keuzes die gemaakt zijn.

Tot nu toe hebben ze gezegd de scholen open te houden. Maar dagelijks 210K gevallen lijkt me dat niet houdbaar. Ik weet ook niet of ik mijn zoontje wel naar school stuur maandag als de gevallen zo hoog zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Ryur schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:01:
[...]

Specifieke cijfers heb ik niet, maar wat al meespeelt: Corona heeft "maar" 1 jaar (of nog geen eens eigenlijk) bij Trump gespeeld, terwijl Biden er nu al bijna 2 jaar mee zit (en still counting).
Dus alleen al qua tijd zou je zeggen dat het logisch is dat bij Biden al meer overledenen zijn dan bij Trump.
Biden is op 20 januari van dit jaar geïnaugureerd, dus hoezo zit Biden er al bijna 2 jaar mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:53

NMH

Moderator General Chat
Los van of het al dan niet waar is (dat zou ik niet weten) zijn het natuurlijk onvergelijkbare getallen, omdat ze zo sterk afhankelijk zijn van externe factoren als welke virusvariant er circuleert. Uiteraard kun je de getallen beinvloeden door een meer of minder restrictief beleid te voeren, maar je kunt niet de dodentallen vergelijken omdat er zo veel andere invloeden zijn dan beleid alleen.

Vergelijk het bijvoorbeeld met orkanen; stel dat president A de FEMA wegbezuinigd en de mazzel heeft dat er 0 orkanen zijn in zijn ambtstermijn. Zijn opvolger president B roept de FEMA weer in het leven en heeft de pech dat hij 10 categorie 5 orkanen voor zijn kiezen krijgt. B zal meer slachtoffers hebben, maar dat betekent niet dat zijn beleid slechter was.

Daarnaast is de VS ook nog een federale staat waar een deel van het coronabeleid op lokaal niveau bepaald wordt, wat vergelijken nog moeilijker maakt.

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Daarom vond ik dat soort stellige beweringen erg bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:25
RoD schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 16:59:
[...]

Ik weet het niet. Wat ik wel al langer denk, is dat de long Covid-achtige schade wat onderbelicht is. Het is nogal wat, die klachten die genoemd worden. Brain fog, aantasting van geur en smaak (klinkt geinig, maar is gewoon neurologische schade), effecten op het hart, longen, en nu ook nieren, etc.

Het onderzoek is moeilijk, want de focus ligt op de acute effecten en we blijven daar door de ontwikkelingen (met nu weer omicron) achter de feiten aan lopen, waardoor long Covid minder aandacht krijgt, maar ik vraag me af of er na de pandemie (hoe we dat ook definiëren) nog een golf long Covid krijgen.

Ik heb tot nu toe geen goede overzichtsartikelen gezien, maar ik ben hier wel heel benieuwd naar.

Terzijde, dat er "littekens" worden gezien betekent niet dat je direct ook heel erg functieverlies hebt. Dat hangt echt helemaal af van de mate van "littekenvorming". Dat geldt ook voor hart en long.
Ik herken helaas de klachten uit dit stuk.

"Infected astrocytes could explain some of the neurological symptoms associated with COVID-19, especially fatigue, depression and ‘brain fog’, which includes confusion and forgetfulness"

Ik haal maanden later ineens dingen door elkaar heen. Ik noem bijvoorbeeld een brood, pizza. De waterkoker is ineens een kruik. Computermuis is een lader. Maanden ipv weken. Etc (mijn vrouw houd een lijstje bij). Ook hoofdrekenen (15+20+8 ging niet ) is echt heel slecht geworden (ik was al geen ster, maar nu kan ik soms geldbedragen ook niet meer tellen). De ene dag is erger dan de andere dag. Autorijden in het donker is niet fijn, alle lichten maken het chaotisch en onoverzichtelijk. Het lijkt erop dat ik al die prikkels niet snel genoeg kan verwerken.
Ook ongemak op de borst. Dan weer weken lijkt het over en nu zit ik alweer een paar dagen met dat rare gevoel. Soms een lagere saturatie etc. Sporten gaat, maar conditie opbouw niet. Ik heb twee keer milde Corona gehad (geen koorts, 2e maal wel reukvermogen kwijt) en de meeste klachten waren al aan de gang na de eerste besmetting (maart 2020).

Ik kan verder prima functioneren, dus de meeste mensen in mijn omgeving verklaren mij voor gek. In mijn directe familie ook wat antivaccers etc.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Cobb schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:19:
[...]

Ik herken helaas de klachten uit dit stuk.

"Infected astrocytes could explain some of the neurological symptoms associated with COVID-19, especially fatigue, depression and ‘brain fog’, which includes confusion and forgetfulness"

Ik haal maanden later ineens dingen door elkaar heen. Ik noem bijvoorbeeld een brood, pizza. De waterkoker is ineens een kruik. Computermuis is een lader. Maanden ipv weken. Etc (mijn vrouw houd een lijstje bij). Ook hoofdrekenen (15+20+8 ging niet ) is echt heel slecht geworden (ik was al geen ster, maar nu kan ik soms geldbedragen ook niet meer tellen). De ene dag is erger dan de andere dag. Autorijden in het donker is niet fijn, alle lichten maken het chaotisch en onoverzichtelijk. Het lijkt erop dat ik al die prikkels niet snel genoeg kan verwerken.
Ook ongemak op de borst. Dan weer weken lijkt het over en nu zit ik alweer een paar dagen met dat rare gevoel. Soms een lagere saturatie etc. Sporten gaat, maar conditie opbouw niet. Ik heb twee keer milde Corona gehad (geen koorts, 2e maal wel reukvermogen kwijt) en de meeste klachten waren al aan de gang na de eerste besmetting (maart 2020).

Ik kan verder prima functioneren, dus de meeste mensen in mijn omgeving verklaren mij voor gek. In mijn directe familie ook wat antivaccers etc.
Heftig verhaal :/ Helaas iets dat je vaker hoort, en daarom is het ook belangrijk dat we hier een duidelijker beeld van krijgen. En bovenal wat we er aan kunnen doen, natuurlijk.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

RoD schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:22:
[...]

Heftig verhaal :/ Helaas iets dat je vaker hoort, en daarom is het ook belangrijk dat we hier een duidelijker beeld van krijgen. En bovenal wat we er aan kunnen doen, natuurlijk.
Ik hoop dat er wat aan te doen is, anders dan je leven aanpassen. Het heeft enorm veel raakvlakken met Chronisch Vermoeidheid Syndroom, zeker in de gevallen waar dit een post-virale reactie was (bij mij was het een simpel griepvirus) en daar is helaas geen echte goede behandeling voor welke universeel is. Vaak wel verbetering te halen maar geen echte genezing.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Cobb
@Osxy @RoD en ik prijs mij nog gelukkig als het hierbij blijft. Ik ken twee vrouwen van mijn leeftijd die na een milde infectie als maanden (eentje bijna een jaar) echt chronisch vermoeid zijn. Eentje moet iedere 3 uur echt rusten.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Geen idee wat CQP is, maar dit is vrij eenvoudig te controleren op https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/: 20 january 435 duizend doden, vandaag in totaal 844 duizend. Iets meer onder Trump dus, maar dat zal niet lang meer duren.
Wat me wel opvalt is dat vorig jaar de media hier volstonden met berichten over hoe slecht Trump het deed, en sinds Biden daar zit hoor je daar nauwelijks nog over. Typisch voor de media hier: Republikeinen zijn slecht, Democraten krijgen al een nobelprijs voordat ze begonnen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-06 16:01
voor de data-liefhebbers (@t_captain ?) zijn volgende links interessant: Gevonden via Dr. Jacobs, radioloog, die een van zijn diensten dit weekend in een tweetreeks beschreef: https://twitter.com/DrJacobsRad (en reeks: https://twitter.com/DrJac.../1475094747513561090?s=20)
De ziekenhuizen van Ontario houden een regelmatig rapport bij via https://www.oha.com/news/covid-19-hospital-capacity-update (actuele rapport onder de eerste tekstregels via link) en rapporteren op twitter via https://twitter.com/OntHospitalAssn over de huidige toestand.
Situatie aldaar is ook zeker niet te vergelijken met eerdere golven, beeld passend bij langzaam stijgende lijn, IC nog amper toename van ventilatiebedden (+2 in 12 dgn)

Wat me opvalt: in veel landen is een substantieel deel van de mensen op IC niet 'ventilated'(verhouding ongever 50-50). Is dat in Nederland anders @LZ86 ? in mijn beeldvorming (maar ik kom natuurlijk ook maar heel weinig op de IC, laatste keer 4 jaar geleden voor een overleg met een intensivist over een scholing) is de IC in NL primair (>80%) bezet met beademingsbehoeftige patienten. N=1 (schoonmoeder) weet ik van een aantal casus dat met optiflow dit vermeden wordt, maar verder...? Of klopt mijn beeld niet?

[ Voor 7% gewijzigd door brothermaynard op 30-12-2021 16:47 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:55
brothermaynard schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:44:
Wat me opvalt: in veel landen is een substantieel deel van de mensen op IC niet 'ventilated'(verhouding ongever 50-50). Is dat in Nederland anders @LZ86 ? in mijn beeldvorming (maar ik kom natuurlijk ook maar heel weinig op de IC, laatste keer 4 jaar geleden voor een overleg met een intensivist over een scholing) is de IC in NL primair (>80%) bezet met beademingsbehoeftige patienten. N=1 (schoonmoeder) weet ik van een aantal casus dat met optiflow dit vermeden wordt, maar verder...? Of klopt mijn beeld niet?
Het is bij ons niet 50/50/ Meer 80/20 inderdaad. Mensen die niet aan de beademing liggen hoeven vaak niet lang te blijven behoudens enkele uitzonderingen die circulatoire ondersteuning behoeven.

Wellicht is dat in de academie anders. Onze longafdeling doet de optiflow patienten, dit is niet in elk centrum zo, dat scheelt ook een partij opnames voor ons die anders wel bij ons waren belandt.

Maar in je data zie je typishc buitenlands zorgbeleid. Die leggen je al op de IC/MC als er een scheet dwarszit. Inclusief kwetsbare ouderen of uitbehandelde kankerpatienten die bij ons comfortbeleid krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door LZ86 op 30-12-2021 17:29 ]

• brothermaynard
LZ86 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:28:
[...]

Maar in je data zie je typishc buitenlands zorgbeleid. Die leggen je al op de IC/MC als er een scheet dwarszit. Inclusief kwetsbare ouderen of uitbehandelde kankerpatienten die bij ons comfortbeleid krijgen.
Maar dan geven deze cijfers op zich dus nog wat extra ruimte voor gepast optimisme voor de langere termijn. De IC en longafdelingen moeten natuurlijk nog leger om ruimte te maken voor de uitgestelde zorg, de omicron golven elders geven vooralsnog vooral zorgen over uitval van personeel (een factor die we met zijn allen nog wel eens gruwelijk kunnen onderschatten, zeker met de 10d quarantaine regels die we sinds 24-12 hebben 8)7 ), dus als we deze enigszins normaal kunnen doorstaan (en de aanwijzingen uit alle landen blijven lichtgroen ipv oranje of rood) staan we er door die golf immunologisch een stuk sterker voor
Optiflow deden ze in Ede in het voorjaar nog op de IC, waar ze wel de wens hadden dit in de kliniek te plaatsen. ik weet niet of dat inmiddels gelukt is

[ Voor 7% gewijzigd door brothermaynard op 30-12-2021 17:45 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
brothermaynard schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:44:
voor de data-liefhebbers (@t_captain ?) zijn volgende links interessant: Gevonden via Dr. Jacobs, radioloog, die een van zijn diensten dit weekend in een tweetreeks beschreef: https://twitter.com/DrJacobsRad (en reeks: https://twitter.com/DrJac.../1475094747513561090?s=20)
De ziekenhuizen van Ontario houden een regelmatig rapport bij via https://www.oha.com/news/covid-19-hospital-capacity-update (actuele rapport onder de eerste tekstregels via link) en rapporteren op twitter via https://twitter.com/OntHospitalAssn over de huidige toestand.
Situatie aldaar is ook zeker niet te vergelijken met eerdere golven, beeld passend bij langzaam stijgende lijn, IC nog amper toename van ventilatiebedden (+2 in 12 dgn)

Ik voorzie dat 1 omicron infectie tov 1 delta infectie 75% minder druk op de verpleegafdeling zet en 85% minder op de IC.

Wat ik tot nu toe lees, lijkt allemaal zo’n beetje dezelfde kant op. Minder kans op opname, veel minder ligdagen en aanzienlijk minder kans op overplaataing van verpleegafdeling naar IC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Het gaat in de VS heel hard nu:

De ziekenhuizen lopen ook snel vol. De relatief lage vaccinatiegraad en booster-graad, vooral in de 'rode' staten, zal daar ook een factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Ik volg Kirsten Verdel en die twittert ook getallen wereldwijd. Ziehttps://twitter.com/locuta?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor voor haar twitteraccount.

2 zaken van haar recente tweets:

In New South Wales gaat de grafiek nu verticaal https://twitter.com/locuta/status/1476688051309101077

Ierland:
49% testen positief: https://twitter.com/locuta/status/1476686463693639680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 06:37:
Het gaat in de VS heel hard nu:
[Twitter]
De ziekenhuizen lopen ook snel vol. De relatief lage vaccinatiegraad en booster-graad, vooral in de 'rode' staten, zal daar ook een factor zijn.
Is er ergens ook te zien een onderscheid van opnames tussen staten met lage vaccinatiegraad en hoge vaccinatiegraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:56

Grouchy

meep meep

martwoutnl schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 07:54:
[...]

Is er ergens ook te zien een onderscheid van opnames tussen staten met lage vaccinatiegraad en hoge vaccinatiegraad?
De meeste staten houden zoiets zelf wel ergens bij, bijvoorbeeld:
MN: https://www.health.state....oronavirus/stats/vbt.html (Cases, Hospitalizations, and Deaths Over Time & Cases, Hospitalizations, and Deaths by Age Group)
ND: https://www.health.nd.gov...-dakota-coronavirus-cases (tabs 'Hospitalizations & breakthrough')
NYC: https://coronavirus.health.ny.gov/covid-19-breakthrough-data (en dan naar Rates of Cases & Hospitalizations)

CDC, overall data: https://covid.cdc.gov/cov...pitalizations-vaccination

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-06 22:42
In de UK gaat het......niet geweldig:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Grouchy schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 10:45:
[...]

De meeste staten houden zoiets zelf wel ergens bij, bijvoorbeeld:
MN: https://www.health.state....oronavirus/stats/vbt.html (Cases, Hospitalizations, and Deaths Over Time & Cases, Hospitalizations, and Deaths by Age Group)
ND: https://www.health.nd.gov...-dakota-coronavirus-cases (tabs 'Hospitalizations & breakthrough')
NYC: https://coronavirus.health.ny.gov/covid-19-breakthrough-data (en dan naar Rates of Cases & Hospitalizations)

CDC, overall data: https://covid.cdc.gov/cov...pitalizations-vaccination
klik op de algemene cdc link en dan zie je dat hospitalisaties in gevaccineerden amper van de 0-lijn afkomen en die van ongevaccineerden weer omhoog vliegen. Met andere woorden, ook omicron is een (toenemend) probleem voor de ongevaccineerde medemens (en de zorgmedewerkers) en niet tot amper voor de gevaccineerden. We kijken dus basicly tegen een epidemie aan die ongevaccineerden, voor grotendeels hun eigen keus, in de gezondheidsproblemen brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
https://www.publichealtho...rity-study.pdf?sc_lang=en

studie van de gezondheidsdiensten uit Ontario, die de initiele waarneming bekrachtigd. Er is zeker een en ander op de studie aan te merken (veelal jonge mensen, korte follow up, inclusiecriteria en zo kun je nog wel wat zaken noemen), maar toch is het een mooie weergave van de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:40
BlackMonkey schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 13:00:

[Twitter]
Ik ben en was er ook niet gerust op en dit uitgebreide Twitter bericht lijkt dit te bevestigen. Met name het aantal jonge kinderen wat wordt opgenomen baart mij zorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

[Twitter]
Tweets #10 en #11 in die serie zijn interessant, de laatste zeker als je het met onze keuzes vergelijkt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:26

Wokker

De avond wokkel

Miki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:03:
[...]

Ik ben en was er ook niet gerust op en dit uitgebreide Twitter bericht lijkt dit te bevestigen. Met name het aantal jonge kinderen wat wordt opgenomen baart mij zorgen.
Maar worden ze opgenomen voor covid?of met covid. Dat werdt me niet helemaal duidelijk.

Zie ook dit artikel https://www.washingtonpos...dren-hospitalizations-us/

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 21:00

gws24

Thinking is hard!

Wokker schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:40:
[...]

Maar worden ze opgenomen voor covid?of met covid. Dat werdt me niet helemaal duidelijk.

Zie ook dit artikel https://www.washingtonpos...dren-hospitalizations-us/
In dat twitter draadje staat een verhouding van 75% Covid en 25% niet primair covid. die verhouding lijkt hetzelfde sinds oktober volgens het plaatje.

[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 31-12-2021 16:48 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De UK heeft een nieuwe medicijn voor Covid goedgekeurd,Paxlovid
https://www.gov.uk/govern...4&utm_content=immediately

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

[Twitter]
Johnson is er positief over.. Laten het gewoon endemisch rollen, geen lockdown zoala wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 16:56:
[...]

Johnson is er positief over.. Laten het gewoon endemisch rollen, geen lockdown zoala wij.
https://twitter.com/peter.../1476916061886980154?s=21

De helft van de opnames is met ipv door Covid volgens deze tweet. Daarbij is de capaciteit voor (non-Covid) acute zorg schijnbaar mogelijk voorhanden als ik de draad mag geloven. Hopelijk komt de data-bron van zijn curves vandaag of morgen ook nog in de draad terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 12-06 23:53
Miki schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:03:
[...]

Ik zou dat wel graag tegenover het aantal kinderen dat opgenomen is met RS virus zien, want dat is bizar atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
codex schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 20:07:
[...]

Ik zou dat wel graag tegenover het aantal kinderen dat opgenomen is met RS virus zien, want dat is bizar atm.
RS is in deze tijd van het jaar vaak fors ja. En vaak ernstiger dan Covid. Zou goed zijn daar eens een vergelijk op te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:20
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Er zijn toch best wel wat landen, en ook wereldwijd gezien, waar alle records stevig verbroken worden laatste dagen. Australië en VS zijn best wel bizar qua trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

rik86 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 10:24:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

Er zijn toch best wel wat landen, en ook wereldwijd gezien, waar alle records stevig verbroken worden laatste dagen. Australië en VS zijn best wel bizar qua trends
Australië heeft het lang kunnen uitstellen met het zero covid beleid als eiland, maar die hebben nu idd de echte eerste golf te pakken.

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

YakuzA schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Australië heeft het lang kunnen uitstellen met het zero covid beleid als eiland, maar die hebben nu idd de echte eerste golf te pakken.
Met een grotendeels gevaccineerde bevolking en een hopelijk mildere variant is het beter die golf nu te hebben, die ging hoe dan ook komen.

De grote vraag is wat China verder gaat doen, die hebben een redelijk vaccin bij ca. 90 procent van de volwassenen uitgerold wat inmiddels zo lang geleden is dat er geen antilichamen meer zijn en geen enkele nieuwe opbouw daarvan nieuwe via besmettingen. De deur op slot houden voor de wereld en in elke stad waar een besmetting wordt gevonden werkt nog steeds maar is niet oneindig vol te houden. De stad Xian met 13 miljoen inwoners zit inmiddels al drie weken in lockdown ( en dat is niet wat we hier een lockdown noemen) met nog geen einde in zicht.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
https://twitter.com/piete.../1477339165452906498?s=20

Tweet van de zuidafrikaanse 'martijn broekman'. Geeft een prognose van de covid bedden in London voor de komende tijd. Zijn voorspelling: piekt rond 10-14/1 op max 4200 bedden (let wel, in de klinieken is de verhouding met/door covid nu 1/3-2/3). mooi om te volgen.
zijn voorspelling rondom de situatie in zijn eigen land was nog te pessimistisch (4-12 gedaan), met piekcijfers lager dan voorspeld

[ Voor 82% gewijzigd door brothermaynard op 01-01-2022 20:58 . Reden: toelichting posting toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:34

IkWilbert

Het is mij!

Lees op Twitter over een mogelijk nieuwe variant in Zuid Frankrijk, B16402...

https://mobile.twitter.co...tatus/1478064641045680138

https://mobile.twitter.co...tatus/1477767585202647040

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:47
Gezien de vele connecties die Frankrijk heeft met hun Afrikaanse koloniale verleden lijkt het mij niet heel onwaarschijnlijk dat een dergelijke variant vanuit Afrika (met een lage vaccinatiegraad) opduikt in Frankrijk. Signalen dat de variant uit Kameroen komt.

Laten we hopen dat dit een (mini)storm in een glas water is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wel nuttig om daar iets van uitleg bij te doen.

Blijkbaar is deze variant in 1 regio van Frankrijk opgedoken, en is in die regio het aantal ziekenhuis opnames veel harder aan het stijgen dat verwacht op basis van het aantal besmettingen.

Voor zover ik die Twitter thread jungle kan ontwarren.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 22:30 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Wel nuttig om daar iets van uitleg bij te doen.

Blijkbaar is deze variant in 1 regio van Frankrijk opgedoken, en is in die regio het aantal ziekenhuis opnames veel harder aan het stijgen dat verwacht op basis van het aantal besmettingen.

Voor zover ik die Twitter thread jungle kan ontwarren.
[Embed]
Laatste auteur van de preprint: Didier Raoult :p . Ik zou het graag bevestigd willen zien vanuit labs en wetenschappers die wel integriteit hebben.

https://www.medrxiv.org/c...101/2021.12.24.21268174v1

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 03-01-2022 22:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

gambieter schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:40:
[...]

Laatste auteur van de preprint: Didier Raoult :p . Ik zou het graag bevestigd willen zien vanuit labs en wetenschappers die wel integriteit hebben.
True, had verder niet gekeken naar de achterliggende onderbouwing, maar Twitter link dumps zonder uitleg wordt ik altijd wat kriegelig van. :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Commentaar bij de prepint:
sad • 7 hours ago • edited
The disrespect of these French researchers for international efforts of genomic surveillance is astounding. GISAID explicitly requests that all providers of sequences analyzed be credited, and a collaboration is encouraged. None of this happened here.
And they dare name a variant based on a hospital acronym despite the Pango designation. Just mediocre and sad… Luckily other countries are more respectful.
A proper analysis would have also estimated the emergence date with confidence intervals (not as done here) and the growth dynamics of the lineage.
De hand van Raoult is zichtbaar: niet netjes met gegevens omgaan, en de variant naar zijn eigen instituut noemen. Die leert het nooit.

En nog wat meer relativeren:

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 03-01-2022 23:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

In de VS hebben de feestdagen ook toegeslagen:
https://www.nu.nl/coronav...ronatests-op-een-dag.html

1M+ op een dag.
Het is dat er de vaccinaties zijn en omicron wat milder lijkt, maar anders was dat helemaal fout gelopen?

(ik zie deze piek nog niet terug op bijv Worldometers, wel bijzonder)

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 04-01-2022 08:38 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gewoon even een overzichtsplaatje ter archief; data uit de hele wereld, waar duidelijk DELTA nu nog steeds de baas is.

https://nextstrain.org/ncov/gisaid/global

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1smnEvkcbf2QG68byxGB90tpt_c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r0OzkCel7gORVYRrXbjLlxOF.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GUWgNOJHtkW7rOhJcGPFITKhO3I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oiptq4DjczxA0EwAvBOgNV2P.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

El Salvador heeft een nieuwe campagne gelanceerd om mensen te adviseren om gezonder te gaan leven in strijd tegen corona. Ik vind het wel een goeie. Dit hoor je hier veel te weinig.

Klik voor video

Kan de video helaas niet embedden. Ik vind dat we veel meer moeten focussen hierop, in plaats van dat pushen op vaccins. Het is één van de middelen om het op te lossen, maar op lange termijn kan je veel gezondheidsproblemen voorkomen door een gezonde levensstijl.

En hoewel El Salvador vaak negatief in de media komt, vind ik dit toch echt wel een goede stap.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
In de UK gaat het nu een enge kant op met de gevolgen van Covid.
Heart attack patients told to make own way to hospital as Covid surge hits northern England
Heart attack patients calling 999 in parts of northern England are being asked to get a lift instead of waiting for an ambulance
https://www.theguardian.c...h-more-than-double-london

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 04-01-2022 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
En in de VS gaat het ook hard met besmettingen en opnames:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

user109731 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:56:
En in de VS gaat het ook hard met besmettingen en opnames:
[Twitter]
Ik vraag me af of politiek VS dit gaat merken. De doden zullen toch vooral ongevaccineerden zijn en dat zullen vooral republikeinen zijn. In swing states waar de verkiezingen op een paar duizend stemmen beslist worden kan dit wellicht zomaar invloed gaan uitoefenen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 14:13
Holy fuck. Wat verkondigd Macron hier nu? Is dit normaal ? Ik dacht dat het om de volksgezondheid ging.

https://www.telegraaf.nl/...-veel-zin-om-ze-te-pesten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:46:
Holy fuck. Wat verkondigd Macron hier nu? Is dit normaal ? Ik dacht dat het om de volksgezondheid ging.

https://www.telegraaf.nl/...-veel-zin-om-ze-te-pesten
Wat een typisch telegraaf artikel weer. 10 uur nadat de NOS het rapporteert, dwars zitten is pesten geworden, nuancering is weggelaten en de onderbouwing is niks van terug te zien. Sensatie, die werkt blijkbaar!

Gaat het juist niet om de volksgezondheid als je stelt dat een kleine groep die flink meer belasting op de zorg oplevert, daar ook iets van consequenties voor kunnen krijgen? Het belang van de maatschappij, waar ze allemaal aan meedoen, voor het belang van de individu?

Ik heb de definitie nog even voor je opgezocht:
volks·ge·zond·heid (de; v)
1
Gezondheidstoestand van een bevolking.
De voorbeelden waarom die druk op de zorg zo ellendig is zijn al talloze keren gegeven. Ook bij een milder ziektebeeld zijn er nog steeds genoeg handjes nodig die geen andere zorg kunnen leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Newjersey
BlackMonkey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
[...]

Wat een typisch telegraaf artikel weer. 10 uur nadat de NOS het rapporteert, dwars zitten is pesten geworden, nuancering is weggelaten en de onderbouwing is niks van terug te zien. Sensatie, die werkt blijkbaar!

Gaat het juist niet om de volksgezondheid als je stelt dat een kleine groep die flink meer belasting op de zorg oplevert, daar ook iets van consequenties voor kunnen krijgen? Het belang van de maatschappij, waar ze allemaal aan meedoen, voor het belang van de individu?

Ik heb de definitie nog even voor je opgezocht:

[...]

De voorbeelden waarom die druk op de zorg zo ellendig is zijn al talloze keren gegeven. Ook bij een milder ziektebeeld zijn er nog steeds genoeg handjes nodig die geen andere zorg kunnen leveren.
Maar volksgezondheid is toch de gehele bevolking? Dus ook mensen die zich niet laten vaccineren, al dan niet uit medisch oogpunt of uit principe. Waarom er zo fel tegenin gaan. Daarmee jaag je deze mensen alleen nog maar verder in het harnas. Niet slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:28:
[...]

Maar volksgezondheid is toch de gehele bevolking? Dus ook mensen die zich niet laten vaccineren, al dan niet uit medisch oogpunt of uit principe. Waarom er zo fel tegenin gaan. Daarmee jaag je deze mensen alleen nog maar verder in het harnas. Niet slim.
Ja, maar dan ook daadwerkelijk als geheel. Noem het de gezondheidsscore van de bevolking. Momenteel nemen covid patiënten de zorg in van bijvoorbeeld kankerpatiënten. Die kankerpatiënt kan er niks aan doen, die zorg is sowieso nodig. De ongevaccineerde wel, die had afgezien van bezwaren technisch gezien gewoon een prik kunnen nemen en had er waarschijnlijk niet gelegen. Waarbij hij niet het bed van 1 patiënt inneemt, maar die van meerderen doordat covid zorg veel intensiever is (lange ligtijd, beschermingsmiddelen, veel facetten, etc.). Dus als die score regulier 100% is, kan je stellen dat ongevaccineerden die score bijvoorbeeld door zelf patiënt te zijn naar 90% helpen maar door ook de zorg van andere te belemmeren is dat eerder 70%. Dat is de reden dat mensen zo fel zijn. Dat principe kost gewoon mensenlevens/levensjaren. Dus juist als je over volksgezondheid praat is het niet gek dat je naar de specifieke groep kijkt die een groot aandeel heeft. Wat ook helemaal niks nieuws is, als je bijvoorbeeld kijkt naar straffen in de vorm van accijnzen.

Je kan het ver vinden gaan, ik weet ook niet of de woorden van Macron handig zijn. Maar laten we dan op zijn minst beginnen met de begrippen goed te gebruiken. Eigenlijk is jou mening dan, volgens mij, de individu gaat voor. Iets wat de dood is voor een maatschappij. Het is geen menukaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
BlackMonkey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:14:
[...]

Ja, maar dan ook daadwerkelijk als geheel. Noem het de gezondheidsscore van de bevolking. Momenteel nemen covid patiënten de zorg in van bijvoorbeeld kankerpatiënten. Die kankerpatiënt kan er niks aan doen, die zorg is sowieso nodig. De ongevaccineerde wel, die had afgezien van bezwaren technisch gezien gewoon een prik kunnen nemen en had er waarschijnlijk niet gelegen. Waarbij hij niet het bed van 1 patiënt inneemt, maar die van meerderen doordat covid zorg veel intensiever is (lange ligtijd, beschermingsmiddelen, veel facetten, etc.). Dus als die score regulier 100% is, kan je stellen dat ongevaccineerden die score bijvoorbeeld door zelf patiënt te zijn naar 90% helpen maar door ook de zorg van andere te belemmeren is dat eerder 70%. Dat is de reden dat mensen zo fel zijn. Dat principe kost gewoon mensenlevens/levensjaren. Dus juist als je over volksgezondheid praat is het niet gek dat je naar de specifieke groep kijkt die een groot aandeel heeft. Wat ook helemaal niks nieuws is, als je bijvoorbeeld kijkt naar straffen in de vorm van accijnzen.

Je kan het ver vinden gaan, ik weet ook niet of de woorden van Macron handig zijn. Maar laten we dan op zijn minst beginnen met de begrippen goed te gebruiken. Eigenlijk is jou mening dan, volgens mij, de individu gaat voor. Iets wat de dood is voor een maatschappij. Het is geen menukaart.
Klopt. Ik hecht waarde aan mijn eigen leven als individu. Noem me egoïstisch. Dat ben ik, klopt helemaal. Ik ben zo geworden na twee jaar pandemie.

Laten we hopen dat deze ellende gauw voorbij gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Newjersey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Klopt. Ik hecht waarde aan mijn eigen leven als individu. Noem me egoïstisch. Dat ben ik, klopt helemaal. Ik ben zo geworden na twee jaar pandemie.

Laten we hopen dat deze ellende gauw voorbij gaat.
Ik heb je nergens egoïstisch genoemd. Het was een verklaring waarom juist in het kader van volksgezondheid het een hele logische redenatie is. Vind ik het wat makkelijk als je wel van alle maatschappelijke middelen gebruik wil maken, zeer zeker. Want met een vergelijkbare redenatie kan ik ook wel stoppen belasting te betalen, de kan ik zelf veel beter gebruiken! Tot iedereen zijn buurman die redenatie er op nahoudt en er geen gemeenschappelijke middelen meer zijn. Een beetje zoals er nu teveel buurmannen instaan zoals jij. Weg beschikbare maatschappelijk verzorgde zorg. Dan ben je ook als individu de lul bij een zorgvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
BlackMonkey schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:24:
[...]
Mijn Frans is in weerwil van 5 jaar VWO toch te slecht om het zinvol zelf proberen te vertalen, maar ook "dwars zitten" lijkt me niet echt de woorden die je zou willen en kunnen uiten (afhankelijk van de context er omheen).

Als je het anders verwoord en aangeeft dat ongevaccineerden meer en meer zullen gaan ondervinden welke relatieve en onevenredige last ze op het totale systeem leggen, dan zou ik me daar een stuk meer in kunnen vinden. Maar misschien is dat ook wat hij gezegd of bedoeld heeft heeft in de context van zijn toespraak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
gekkie schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 21:50:
[...]

Mijn Frans is in weerwil van 5 jaar VWO toch te slecht om het zinvol zelf proberen te vertalen, maar ook "dwars zitten" lijkt me niet echt de woorden die je zou willen en kunnen uiten (afhankelijk van de context er omheen).

Als je het anders verwoord en aangeeft dat ongevaccineerden meer en meer zullen gaan ondervinden welke relatieve en onevenredige last ze op het totale systeem leggen, dan zou ik me daar een stuk meer in kunnen vinden. Maar misschien is dat ook wat hij gezegd of bedoeld heeft heeft in de context van zijn toespraak.
Hij gebruikte het woord 'emmerder' wat je inderdaad een beetje vrij moet vertalen. Maar pesten is wel een vrij overtrokken vertaling. Gezien hij blijkbaar ook zei, 'sorry dat ik het zo zeg'. Je 2e alinea is exact wat hij heeft gedaan. Maar met name de Telegraaf heeft dat stuk niet echt van belang gevonden om te melden. Dus heel handig was het niet (al heeft u nu wel flink wat aandacht...) maar ook niet zo overtrokken als de media het maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:50
Zelfs al heb je geen Frans gekregen: emmerder is het werkwoord van "merde". In het Engels vertalen ze het naar " to piss off". Grove taal maar niet uit frustratie of een slippertje, het is een berekende actie.

De verkiezingen komen eraan en de antivaxxers stemmen toch niet op Macron, terwijl hij nu wat stemmen wint van de pro vaxxers.

Tegerlijkertijd is het niet zonder effect. Vandaag 66K Fransen die hun eerste dosis hebben gekregen, hoogste aantal sinds Oktober.

Wat mij betreft: the end justifies the means.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
FreeShooter schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 22:09:
Zelfs al heb je geen Frans gekregen: emmerder is het werkwoord van "merde". In het Engels vertalen ze het naar " to piss off". Grove taal maar niet uit frustratie of een slippertje, het is een berekende actie.
Ik zie in de online woordenboeken ook wel iets meer gematigde uitdrukkingen waar het in voor zou kunnen komen wat meer zou uitdrukken dat je er je tijd of moeite niet meer aan wilt verspillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:01
In ander nieuws: Djokovic mag weer terug naar huis. https://www.nu.nl/tennis/...ccinatievrijstelling.html

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een farce, maar eentje die voorkomen had kunnen worden door 1) Djokovic die niets anders dan een antivax droplul is en 2) de organisatie van de Australian Open, die de ballen niet had (sic) om Djokovic te weigeren. Nu ritselden ze een "uitzondering" voor hem zonder informatie vrij te geven waar dat op gebaseerd is, en andere spelers als Jamie Murray gaven al aan "als wij dit geprobeerd hadden waren we gewoon geweigerd".

Er zijn nog zat Australiers die niet terug kunnen komen door de strenge regels, en dan wil zo'n ballenmeppende egoist even de regels voor hem opgerekt worden.

Dat had voorkomen dat Djokovic onnodig naar Australie is gevlogen en dan bij de grens wordt geweigerd, en nou kijk ik uit naar de aflevering van Wikipedia: Border Security: Australia's Front Line waar hij in voorkomt :+

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 06-01-2022 01:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Nog even niet, hij spant een rechtszaak aan en tot die (en eventueel beroep) is afgehandeld zal hij niet moeten vertrekken. Als blijkt dat zijn visa is ingetrokken doordat de politiek schrok van de ophef en niet omdat daar wettelijk gezien een aanleiding voor was kan het nog leuk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

IJzerlijm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 06:32:
[...]

Nog even niet, hij spant een rechtszaak aan en tot die (en eventueel beroep) is afgehandeld zal hij niet moeten vertrekken. Als blijkt dat zijn visa is ingetrokken doordat de politiek schrok van de ophef en niet omdat daar wettelijk gezien een aanleiding voor was kan het nog leuk worden.
Volgens mij is zijn visa ingetrokken omdat de douane argwaan had dat de papieren niet klopten, wat dus bleek te kloppen. Australië past gewoon de regels toe.

Zou echt bizar zijn als de rechter gaat bepalen dat de regels voor iedereen gelden behalve voor hem :D

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ik denk dat het er om draait of de douane, een federale organisatie, de bevoegdheid heeft om de exceptie die de deelregering van Victoria had verleend te verwerpen. Of dat die douane eerder toestemming had gegeven die arbitrair nu is ingetrokken is als reactie op publieke woede.
Public Interest Criterion 4007 of the Migration Act provides that a visa applicant must be “free from a disease or condition that is, or may result in the applicant being, a threat to public health in Australia or a danger to the Australian community”.

But the Department of Home Affairs granted Djokovic a visa despite, it seems, without knowing his vaccination status or any grounds for exemption that he may have had.

Having been granted a visa, Djokovic had every right to think he would be allowed to enter Australia. Indeed, he did have a legal right. He would have used that visa to board a plane to Australia.
https://www.smh.com.au/na...ures-20220106-p59mab.html

Iedereen hier is een domme lul. Als eerste Djoko die te eigenwijs is, dan Victoria die toch een Australian Open organiseert, vervolgens de ambtenaar die een visum geeft terwijl iedereen weet dat dat onterecht is en tenslotte andere ambtenaren die wachten tot Djoko al geland is om die fout terug te draaien.

[ Voor 12% gewijzigd door IJzerlijm op 06-01-2022 08:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
gambieter schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 01:08:
[...]

Een farce, maar eentje die voorkomen had kunnen worden door 1) Djokovic die niets anders dan een antivax droplul is en 2) de organisatie van de Australian Open, die de ballen niet had (sic) om Djokovic te weigeren. Nu ritselden ze een "uitzondering" voor hem zonder informatie vrij te geven waar dat op gebaseerd is, en andere spelers als Jamie Murray gaven al aan "als wij dit geprobeerd hadden waren we gewoon geweigerd".

Er zijn nog zat Australiers die niet terug kunnen komen door de strenge regels, en dan wil zo'n ballenmeppende egoist even de regels voor hem opgerekt worden.

Dat had voorkomen dat Djokovic onnodig naar Australie is gevlogen en dan bij de grens wordt geweigerd, en nou kijk ik uit naar de aflevering van Wikipedia: Border Security: Australia's Front Line waar hij in voorkomt :+
En nog vraagt hij af (vooral zijn vader), waarom hij niet evenveel respect krijgt als Federer of Nadal. Zijn vader heeft inmiddels ook weer van alles geblaat in de media.

Wat ik wel las, is dat de rechter voorafgaand wilde weten of hij toegang tot een tennisbaan in het hotel had. Hoezo is dat relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
IJzerlijm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:16:
Ik denk dat het er om draait of de douane, een federale organisatie, de bevoegdheid heeft om de exceptie die de deelregering van Victoria had verleend te verwerpen. Of dat die douane eerder toestemming had gegeven die arbitrair nu is ingetrokken is als reactie op publieke woede.

[...]

Iedereen hier is een domme lul. Als eerste Djoko die te eigenwijs is, dan Victoria die toch een Australian Open organiseert, vervolgens de ambtenaar die een visum geeft terwijl iedereen weet dat dat onterecht is en tenslotte andere ambtenaren die wachten tot Djoko al geland is om die fout terug te draaien.
Ik kan alleen voor NL spreken, maar als je een visum krijgt voor Nederland is het geen garantie tot toelating. Je kunt als nog geweigerd worden aan de grens o.a. als blijkt dat je een gevaar bent voor de volksgezondheid of onvoldoende middelen van bestaan blijkt te hebben (dat laatste zal wel meevallen in deze casus). Ook als je gelogen hebt bij de visumaanvraag kun je geweigerd worden, maar dan moet de leugen wel essentieel zijn geweest voor het verkrijgen van het visum.
Dat is eigenlijk over te heel de wereld zo geregeld. Een rechter kan zich nog buigen over of een ongevaccineerde een gevaar is voor de volksgezondheid, dat is nog niet helemaal knip en klaar. Maar als de grensweigering goed gemotiveerd is dan wordt het wel lastig om de zaak te winnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 06-01-2022 08:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cobb schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:46:
[...]

Ik kan alleen voor NL spreken, maar als je een visum krijgt voor Nederland is het geen garantie tot toelating. Je kunt als nog geweigerd worden aan de grens o.a. als blijkt dat je een gevaar bent voor de volksgezondheid of onvoldoende middelen van bestaan blijkt te hebben (dat laatste zal wel meevallen in deze casus). Ook als je gelogen hebt bij de visumaanvraag kun je geweigerd worden, maar dan moet de leugen wel essentieel zijn geweest voor het verkrijgen van het visum.
Dat is eigenlijk over te heel de wereld zo geregeld. Een rechter kan zich nog buigen over of een ongevaccineerde een gevaar is voor de volksgezondheid, dat is nog niet helemaal knip en klaar. Maar als de grensweigering goed gemotiveerd is dan wordt het wel lastig om de zaak te winnen.
Als de leugen de medische noodzaak van niet vaccineren was zou het best kunnen dat hij geweigerd wordt, want die medische noodzaak van niet vaccineren is de basis voor zijn visum.

Dit lijkt idd de motivatie van de douane te zijn.
Neem aan dat iedereen die daar niet gevaccineerd aankomt een vergelijkbare behandeling krijgt.

Vind dat Nadal het prima verwoord btw:
"Als hij had gewild, had hij zonder problemen hier in Australië kunnen spelen. Hij heeft zijn eigen keuzes gemaakt en iedereen is daar natuurlijk vrij in. Maar daar zijn wel wat consequenties aan verbonden", zei Nadal nadat hij in Melbourne zijn rentree had gemaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door YakuzA op 06-01-2022 09:44 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
IJzerlijm schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:16:

[...]

Eens met alles behalve dat Victoria geen Aus Open zou moeten organiseren. Veel sport evenementen de afgelopen tijd zijn gewoon doorgegaan, al dan niet met publiek, waarom zou de Aus. open daar een uitzondering op zijn? De meeste sportwedstrijden zijn met dusdanige strenge regels omkleed dat het veilig blijkt (of in ieder geval bleek, t/m delta) te kunnen. Daarnaast is het niet de staat Victoria die het toernooi organiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben'

Moet er dan wel meteen wij bijzeggen dat er nergens wordt door gelinkt aan een bron dus kan nergens teruglezen in welke context dit artikel geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:22
snaggyheadshot schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:36:
Deens RIVM: 'We kunnen over twee maanden ons normale leven terug hebben'

Moet er dan wel meteen wij bijzeggen dat er nergens wordt door gelinkt aan een bron dus kan nergens teruglezen in welke context dit artikel geschreven is.
Ik mag het hopen, maar de Denen waren ook de eerste zo ongeveer na Engeland die de maatregelen loslieten en kwamen er gauw genoeg op terug.

En definieer ook even "normaal"...
Ik zie normaal als pre covid in 2019 zonder testen, quarantaine en QR shit.

Omikron kan inderdaad een game changer zijn, maar dit virus heeft vaker verrast dus ik hou een slag om de arm 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
Vlassie1980 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:56:
[...]
Ik mag het hopen, maar de Denen waren ook de eerste zo ongeveer na Engeland die de maatregelen loslieten en kwamen er gauw genoeg op terug.
Toch blijft het hoe dan ook bijzonder hoe de Engelsen met de huidige maatregelen stand houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:22
snaggyheadshot schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 12:57:
[...]

Toch blijft het hoe dan ook bijzonder hoe de Engelsen met de huidige maatregelen stand houden.
Het piept en het kraakt daar ja. Maar het feit dat er minder mensen op de IC komen daar is goed nieuws.

Ze kunnen het nu ook niet meer terugdraaien aangezien ze misschien al over de omikron piek zijn. Dus het is daar fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:02
Piept en kraakt zeker in de UK, sommige regio's hebben liever dat je niet meer de nooddiensten belt, beter om de taxi te pakken om naar het ziekenhuis te gaan bijvoorbeeld.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
https://derstandard.at/pe...text?ref=live_red_content

Uit het liveblog: slalom Flachau afgelast wegens de hoogste covid-incidentie van oostenrijk. Waarbij in het blog: 'de meeste gevallen symptoomloos en gevonden via fijnmazig zoekwerk'. Zou interessant zijn als ze daar wat meer van delen, dan hebben we pas echt zicht op hoe snel omicron zich verspreid en of het een 'ziekte-golf' is of vooral een 'casus-golf'. Hetzelfde liveblog meldt een eerste overlijden agv omicron, maar geen verdere details op grond van privacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Iemand duiding voor de stijging in doden in Zuid Afrika de laatste 3 dagen? Met name gisteren was een, voor de omicron piek, flinke uitschieter. Het gemiddelde de afgelopen 7 dagen was 150 doden per dag, de week daarvoor 57 per dag. Dit is voornamelijk ontstaan door de laatste 3 dagen, met respectievelijk 139, 110 en 551 doden.

Gezien de sterk fluctuerende rapportage schrik ik niet van die 139 en 110, maar 551 is wel erg hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
codex schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:13:
Iemand duiding voor de stijging in doden in Zuid Afrika de laatste 3 dagen? Met name gisteren was een, voor de omicron piek, flinke uitschieter. Het gemiddelde de afgelopen 7 dagen was 150 doden per dag, de week daarvoor 57 per dag. Dit is voornamelijk ontstaan door de laatste 3 dagen, met respectievelijk 139, 110 en 551 doden.

Gezien de sterk fluctuerende rapportage schrik ik niet van die 139 en 110, maar 551 is wel erg hoog.
Volgens een woordvoerder in het artikel van https://ewn.co.za/2022/01...vid-infections-551-deaths is een groot deel achterstallige cijfers. Slechts 45 gevallen zijn van de laatste 48 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
martwoutnl schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Volgens een woordvoerder in het artikel van https://ewn.co.za/2022/01...vid-infections-551-deaths is een groot deel achterstallige cijfers. Slechts 45 gevallen zijn van de laatste 48 uur.
Ik had al zo'n vermoeden, op Twitter was de fear mongering al weer begonnen met het delen van een grafiek. Kon mijn inziens ook helemaal niet, dat zou betekenen dat de toename in sterfte 5 weken na de piek komt, onlogisch met een variant met een kortere incubatietijd en snellere verspreiding.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ook wel interessant om de Engelse getallen bij te houden...
Wat mij opvalt nu is:
- een enorme piek in besmettingen
- een lage piek in ziekenhuisopnames
- een flat line in IC / Mechanical ventilation beds opnames

Of dat nu komt omdat omicron milder is, een vaccinatie-effect of een combinatie van beiden, geen idee.
Volgens mij loopt de UK aardig gelijk qua vaccinatie-percentage en ook klimatologisch zal het niet veel schelen.
Maar goed, als dat dus ons voorland is zal het op de IC niet echt uit de klauwen lopen. Zeker aangezien wij dus wel maatregelen hebben getroffen die er denk ik voor zullen zorgen dat alles zich meer spreidt.

Positieve testen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSHykfEPxq9LXkohM-qBLC4VLkU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jIQocp36g9gJ3aJiqIRrTWLq.png?f=fotoalbum_large

Ziekenhuisopnames:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lcBPqQ1D6L2mmd6EQpEeEo4vC4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QHNFLYpSy2yPrAwa1hROdy4r.png?f=fotoalbum_large

IC opnames:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2zX5MDy_FjTdswPc7YlUEa92w0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OkBGGEUr8TeZFXKDJGvRk0xR.png?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Apache4u schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:43:
Ook wel interessant om de Engelse getallen bij te houden...
Wat mij opvalt nu is:
- een enorme piek in besmettingen
- een lage piek in ziekenhuisopnames
- een flat line in IC / Mechanical ventilation beds opnames

Of dat nu komt omdat omicron milder is, een vaccinatie-effect of een combinatie van beiden, geen idee.
Volgens mij loopt de UK aardig gelijk qua vaccinatie-percentage en ook klimatologisch zal het niet veel schelen.
Maar goed, als dat dus ons voorland is zal het op de IC niet echt uit de klauwen lopen. Zeker aangezien wij dus wel maatregelen hebben getroffen die er denk ik voor zullen zorgen dat alles zich meer spreidt.

Positieve testen:
[Afbeelding]

Ziekenhuisopnames:
[Afbeelding]

IC opnames:
[Afbeelding]
Dat zijn mooie cijfers inderdaad. En daarbij komt ook dat bij een deel van de opnames Covid slechts "bijvangst" is. Al weet ik niet in hoeverre dat in deze ziekenhuiscijfers zit.

Het lijkt erop dat het aantal besmettingen aan het afvlakken is, dus hopelijk zien we dat dan straks ook terug in afvlakkende ziekenhuiscijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Omicron heeft meerdere sub-varianten. BA.1 komt het meest voor, maar er is ook een BA.2 variant met een aantal andere mutaties (en deze is ook niet te onderscheiden van Delta met de standaard PCR SGTF test dus wordt ook wel 'stealth Omicron' genoemd). Deze BA.2 variant lijkt heel snel dominant te worden in Denemarken:

Josette houdt dit (en andere varianten) al een tijd in de gaten. De grote vraag is nu hoe BA.1 en BA.2 zich verhouden tot elkaar qua ziektebeeld, vaccinaties, verspreiding, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 08-01-2022 09:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 12:40

FunkyTrip

Funky vidi vici!

renegrunn schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 08:26:
[...]

En nog vraagt hij af (vooral zijn vader), waarom hij niet evenveel respect krijgt als Federer of Nadal. Zijn vader heeft inmiddels ook weer van alles geblaat in de media.

Wat ik wel las, is dat de rechter voorafgaand wilde weten of hij toegang tot een tennisbaan in het hotel had. Hoezo is dat relevant?
Inmiddels blijkt dat hij het probeerde te gooien op het feit dat hij positief testte op corona op 16 december.
Dit is zijn foto's van een dag na zijn positieve test :X

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2022/01/08/12/52690465-0-image-a-33_1641645996229.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.dailymail.co.uk/1s/2022/01/08/12/52690361-10381545-image-m-61_1641645204913.jpg

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
FunkyTrip schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:50:
[...]

Inmiddels blijkt dat hij het probeerde te gooien op het feit dat hij positief testte op corona op 16 december.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies.. dus sowieso een droplul.
- Of als positief getest persoon tussen oa kinderen gaan staan (zonder masker zelfs)
- Of liegen op je visa applicatie.
|:(

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 09:44:
Omicron heeft meerdere sub-varianten. BA.1 komt het meest voor, maar er is ook een BA.2 variant met een aantal andere mutaties (en deze is ook niet te onderscheiden van Delta met de standaard PCR SGTF test dus wordt ook wel 'stealth Omicron' genoemd). Deze BA.2 variant lijkt heel snel dominant te worden in Denemarken:
En in China hebben ze volgens de NOS zie liveblog https://nos.nl/liveblog/2...eurt-feestgangers-op-boot ook een lokale variant gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

martwoutnl schreef op zondag 9 januari 2022 @ 09:47:
[...]

En in China hebben ze volgens de NOS zie liveblog https://nos.nl/liveblog/2...eurt-feestgangers-op-boot ook een lokale variant gevonden.
Of dat een hele nieuwe variant is vraag ik me af, eerder een kleine mutatie die niks verandert aan de eigenschappen van het virus maar wel een teken is dat er lokaal overdracht is geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

FunkyTrip schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er is nog meer informatie over de onfrisse acties van deze toch best onfrisse figuur opgedoken: Rechter wil zaak Djokovic niet uitstellen en doet maandag uitspraak

Zijn vader vergelijkt Djokovic zelfs met Jezus Christus. Talk about delusional.... :X

Nou ja, de uitkomst van de rechtzaak lijkt me wel vrij duidelijk: opkrassen uit Australië.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

NYT heeft een overzicht van het effect van Omicron in een aantal grote Amerikaanse steden. Aardig om te kijken wat er gebeurt in een land wat minder restricties heeft. En dan zie je toch wel dat Omicron voor behoorlijke problemen kan zorgen.

De vraag is natuurlijk hoe lang deze piek gaat aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
RoD schreef op zondag 9 januari 2022 @ 15:54:
NYT heeft een overzicht van het effect van Omicron in een aantal grote Amerikaanse steden. Aardig om te kijken wat er gebeurt in een land wat minder restricties heeft. En dan zie je toch wel dat Omicron voor behoorlijke problemen kan zorgen.

De vraag is natuurlijk hoe lang deze piek gaat aanhouden.
Heeft alle potentie om nog een aardig "feestje" te worden daar, als je kijkt naar dat kaartje van ongevaccineerden 65+'ers. Weliswaar voornamelijk ruraal, maar daar zal de gezondheidszorg dan ook op afgestemd zijn, misschien dat wat beperktere contacten daar nog iets uit kan maken, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

wildhagen schreef op zondag 9 januari 2022 @ 10:12:
[...]

Nou ja, de uitkomst van de rechtzaak lijkt me wel vrij duidelijk: opkrassen uit Australië.
De rechter denkt daar anders over. De overheid heeft geblunderd en kan niet zomaar dat terugdraaien.

https://www.smh.com.au/sp...open-20220110-p59n0m.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-06 17:29
IJzerlijm schreef op maandag 10 januari 2022 @ 07:37:
[...]

De rechter denkt daar anders over. De overheid heeft geblunderd en kan niet zomaar dat terugdraaien.

Ja, domme acties van de regeringsjurist. Er zal nu hoogstwaarschijnlijk een nieuwe intrekking plaatsvinden. Mogelijk heeft die veel meer gevolgen voor Djokovic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Rene44 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Ja, domme acties van de regeringsjurist. Er zal nu hoogstwaarschijnlijk een nieuwe intrekking plaatsvinden. Mogelijk heeft die veel meer gevolgen voor Djokovic.
Het was een vormfout waardoor de rechter nu de intrekking heeft laten vervallen, niet een oordeel over of de intrekking terecht was.
Judge Kelly said the visa cancellation was unreasonable because:

Djokovic was told at 5.20am last Thursday morning that he could have until 8.30am to provide comments in response to the notice of intention to consider cancellation under section 116 of the Migration Act.
Djokovic’s comments were then sought at 6.14am instead and the Border Force official made the decision at 7.42am. “The applicant was thus denied until 8.30am to make some comments,” Judge Kelly said.
If Djokovic had until 8.30am, Judge Kelly said he could have consulted others and made submissions about why his visa should not be cancelled.
De vraag of het visum terecht was ingetrokken is nog niet beantwoord, dat kan nog komen.

Ondertussen is er ook al een Australische speler, Nick Kyrgios, positief getest. Nog even en het hele toernooi gaat alsnog niet door. Momenteel heeft Australie nu het NL equivalent van 52.000 positieve tests per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Rene44 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:20:
[...]

Nou… waarom denk je dat deze waarschijnlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Laatst online: 08:34
renegrunn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Nou… waarom denk je dat deze waarschijnlijk is?
de Minister van Immigratie denkt over zijn executive power gebruiken

Mr Hawke has four hours to decide whether to exercise his “personal power of cancellation” under section 133C(3) of the Migration Act and sources confirmed he is now considering it.

als hij dat doet dan zou hij 3 jaar australie niet in mogen alhoewel de minister dat dan ook weer zou kunnen bijstellen :+

linkje stond hierboven al maar word geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Wognummer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:15:
[...]

de Minister van Immigratie denkt over zijn executive power gebruiken

Mr Hawke has four hours to decide whether to exercise his “personal power of cancellation” under section 133C(3) of the Migration Act and sources confirmed he is now considering it.

als hij dat doet dan zou hij 3 jaar australie niet in mogen alhoewel de minister dat dan ook weer zou kunnen bijstellen :+

linkje stond hierboven al maar word geupdate

Ja dat las ik, maar waar staat dat het dus waarschijnlijk is dat dit ook gaat gebeuren? Er wordt dus nog enkel of nagedacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Spanje is bezig met nieuw systeem om Corona zo spoedig mogelijk als endemisch te beschouwen. Zie verder https://www.ad.nl/buitenl...rtaan-als-griep~a3b908ac/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:22
Behoorlijke clickbait die titel, ten eerste willen ze het zo snel mogelijk gaan doen, maar is het nog niet zo ver (ze hopen dat het na deze golf kan). Verder gaan ze het niet als griep beschouwen, maar als een endemische ziekte, zoals de griep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 09-06 20:42
Endemisch betekent ook niet dat je terug kan naar de oude normaal. Het bekent alleen dat het gezien wordt als iets wat standaard rondgaat. Dat is met bv malaria in diverse landen ook het geval, en dat wil daar ook niet zeggen dat er geen maatregelen zijn.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik heb een beetje zitten spelen met my world in data. Wat me opvalt is dat bij een vergelijk van DK, UK en USA alleen bij die laatste er ook een zorgelijke stijging qua bezetting ICU te zien is. Is daar al een verklaring voor? Vaccinatie-status, veel dikkerds, nog veel delta? Of wordt je daar sneller naar de ICU gebracht? (financieel gewin?)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Apache4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:28:
Ik heb een beetje zitten spelen met my world in data. Wat me opvalt is dat bij een vergelijk van DK, UK en USA alleen bij die laatste er ook een zorgelijke stijging qua bezetting ICU te zien is. Is daar al een verklaring voor? Vaccinatie-status, veel dikkerds, nog veel delta? Of wordt je daar sneller naar de ICU gebracht? (financieel gewin?)
Dan zou je ergens de uitsplitsing van vaccinaties naar leeftijd moeten vinden van die landen, net zoals je die uitsplitsing vind op het NL vaccinatie dashboard. (en de delta vs omicron in de VS idd)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:28:
Politieke voorkeur speelt ook sterk mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

U.S. breaks COVID-19 hospitalization record at over 132,000 as Omicron surges
COVID-19 hospitalizations in the United States reached a record high on Monday, according to a Reuters tally, as a surge in infections caused by the highly contagious Omicron variant strains health systems in several states.

There were 132,646 people hospitalized with COVID, surpassing the record of 132,051 set in January last year.
Dit geeft maar weer eens aan dat omicron niet bepaald een feestje is. Vraag is nu hoe lang deze piek aanhoudt. Hopelijk een korte maar krachtige piek met een snelle daling, maar we gaan het zien.
Hospitalizations have increased steadily since late December, doubling in the last three weeks, as Omicron quickly overtook Delta as the dominant version of the virus in the United States.
+
The seven-day average for new cases has doubled in the last 10 days to 704,000. The United States has averaged over a half a million cases for the last six consecutive days, according to a Reuters tally.
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"