Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:28:
Ik heb een beetje zitten spelen met my world in data. Wat me opvalt is dat bij een vergelijk van DK, UK en USA alleen bij die laatste er ook een zorgelijke stijging qua bezetting ICU te zien is. Is daar al een verklaring voor? Vaccinatie-status, veel dikkerds, nog veel delta? Of wordt je daar sneller naar de ICU gebracht? (financieel gewin?)
Ik denk zelf dat de "mildheid" van Omicron iets overschat wordt en de invloed van vaccinaties/boosters onderschat. In landen als het VK en DK zijn de kwetsbaren veel beter beschermd dan in de VS waar ze achterlopen met zowel initiële vaccinaties als boosters, en het zijn nog steeds vooral de ongevaccineerden die in het ziekenhuis komen.

Bovendien hebben ze in de VS begin vorig jaar snel gevaccineerd, maar als veel van die mensen dan geen booster halen is dat al bijna een jaar geleden. En Amerikanen zijn inderdaad ook niet het meest gezonde volk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het herstelcertificaat komt onder een vergrootglas te liggen:
Wie een coronabesmetting achter de rug heeft, krijgt een herstelcertificaat. Daarmee kan je zes maanden lang probleemloos op restaurant of café, ook als je niet gevaccineerd bent of geen negatieve test kan voorleggen. Want de overheid gaat ervan uit dat je na een COVID-infectie 180 dagen beschermd bent tegen een nieuwe infectie. Maar dat laatste klopt niet meer sinds omikron opgedoken is. Moeten we het herstelcertificaat dan maar afschaffen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:44
RoD schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:08:
U.S. breaks COVID-19 hospitalization record at over 132,000 as Omicron surges

[...]

Dit geeft maar weer eens aan dat omicron niet bepaald een feestje is. Vraag is nu hoe lang deze piek aanhoudt. Hopelijk een korte maar krachtige piek met een snelle daling, maar we gaan het zien.

[...]

+

[...]
Maar wat voor personen zijn dat dan? En wat voor % van de besmette populatie wordt opgenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 17:22

Jebus4life

BE User

In de VS is er inderdaad beduidend minder gevaccineerd (62,5% van de bevolking is dubbel gevaccineerd, tegenover 70% (Nederland) & 75% (België). Bovendien hebben 42% (België) en 30% (Nederland) van de mensen ook een booster gekregen tegenover 23% in de VS, dat scheelt dus best wel.

Daarnaast staan de Amerikanen er natuurlijk om bekend zwaarlijviger te zijn, daarentegen is de bevolking wel een stuk jonger mediaan 38 tegenover +- 43 in de lage landen)

In Londen blijft het aantal besmettingen dalen, maar net iets trager dan de projecties hadden ingeschat, het aantal doden blijft vooralsnog laag, maar Londen is jong + de data van de doden komt natuurlijk wel later indien er mensen voor hun leven vechten in de ziekenhuizen (volgens de hier reeds eerder vermelde @pieterstreicher)

London, UK #Omicron update (10 Jan 2022):

SAGE warned that should the UK persist with plan B, it could see 600-6,000 deaths per day. This is 0.9-9.0 deaths/100k. London appears to have peaked at a level of 0.17 deaths/100k.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p-zrkG_LsEz1rFXuPp_KV7L2D4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kx6Nzvxvwu9SIKHapgeNXDAm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Jebus4life op 10-01-2022 22:03 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-05 14:32

Dennahz

Life feels like hell should.

XWB schreef op maandag 10 januari 2022 @ 21:46:
Het herstelcertificaat komt onder een vergrootglas te liggen:

[...]
Ze zouden beter die hele coronapas afschaffen, want vaccins werken ook niet zo lang meer tegenwoordig ;)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
In de US zien ze nu toch meer mensen doodgaan en in het ziekenhuis inkomen bij plekken die redelijk vroeg geraakt werden door Omicron:
https://www.nytimes.com/i...smid=tw-nytimes&smtyp=cur

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De Duitse Bondsdag komt met nieuwe regels voor het parlement:
Bondsdag scherpt coronaregels aan
De Duitse Bondsdag scherpt de coronaregels aan. Enkel parlementsleden en medewerkers die twee keer zijn gevaccineerd of een herstelbewijs hebben met één vaccinatie krijgen nog toegang tot sessies in de plenaire zaal. Daarnaast moeten zij bewijs van een negatieve test bij zich hebben, schrijft Bondsdag-directeur Müller in een brief aan de 736 leden van de Bondsdag. Persbureau DPA heeft de brief in bezit.

Wie onlangs een boosterprik heeft gehad, hoeft geen negatieve test te laten zien. Parlementsleden die geen vaccinatiebewijs hebben, mogen sessies alleen bijwonen op de publieke tribune. Ze moeten wel negatief zijn getest, anders komen ze de Bondsdag niet in. Verder worden overal in het parlementsgebouw de zogenoemde FFP2-maskers verplicht.
(NOS Liveblog)

De Bondsdag stelt een soort 2G beleid. Ongevaccineerde parlementariërs verliezen de toegang tot de sessies en indirect daarmee hun mogelijkheid om te stemmen. Dat laatste is nogal ongelukkig, kennelijk wordt democratie daarmee ook achter een 2G barrière gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 25-05 14:32

Dennahz

Life feels like hell should.

CMD-Snake schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:16:

[...]

(NOS Liveblog)

De Bondsdag stelt een soort 2G beleid. Ongevaccineerde parlementariërs verliezen de toegang tot de sessies en indirect daarmee hun mogelijkheid om te stemmen. Dat laatste is nogal ongelukkig, kennelijk wordt democratie daarmee ook achter een 2G barrière gestopt.
Ook een manier om alleen maar met gelijkgestemden te kunnen regeren. Vind het behoorlijk schokkend om te zien dat er niet ingegrepen wordt vanuit Europa. Moet zijn dat ze het er dus mee eens zijn.

Ik ben overigens niet pro Europa, maar ze bemoeien zich ook met landen als Polen en Hongarije als die iets doen wat ze niet zint. Dan mag het in dit geval (letterlijk een aanval tegen de democratie) ook wel lijkt me :X

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CMD-Snake schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:16:

[...]

(NOS Liveblog)

Ook het EU-parlement gaat ook een soort 2G-regel invoeren.

Ik begrijp niet goed hoe zo'n maatregel de besmettingen moet tegenhouden.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Dennahz schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:55:
Ook een manier om alleen maar met gelijkgestemden te kunnen regeren. Vind het behoorlijk schokkend om te zien dat er niet ingegrepen wordt vanuit Europa. Moet zijn dat ze het er dus mee eens zijn.
De vraag is hoe dit zich verhoudt tot het mandaat van de verkozen politicus. In Nederland hebben wij die discussie ook gehad en politici in functie hoeven niet een QR code te tonen, al zou dat wel moeten op een bepaalde locatie. Het mandaat wat ze van de kiezer hebben gekregen gaat boven de coronapas.

De ongevaccineerde Duitse politicus die zitting heeft in de Bondsdag heeft ook zo'n mandaat gekregen van zijn of haar kiezers. Dat is dan kennelijk onvoldoende, het is echter een schoffering van de kiezers omdat hun stem dan eventueel niet meer gehoord kan worden.
XWB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:01:

Bepaalde Europarlementariërs hadden daar toch verzet tegen aangetekend? Voor de besmettingen zal het weinig doen in elk geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Tegen besmettingen werkt het bij recent gevaccineerden en tegen ziekenhuis opname werkt het perfect.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 11:36
Volgens studie Z-Afrika zijn er meer mensen zonder symptomen bij Omikron dan bij eerdere varianten. Zie https://www.samrc.ac.za/m...cron-has-much-higher-rate Dat is een uitgebreide versie die ik via Google vond n.a.v. korte artikel bij Tagesschau.de Ik laat het verder aan de deskundigen hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
martwoutnl schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:21:
Volgens studie Z-Afrika zijn er meer mensen zonder symptomen bij Omikron dan bij eerdere varianten. Zie https://www.samrc.ac.za/m...cron-has-much-higher-rate Dat is een uitgebreide versie die ik via Google vond n.a.v. korte artikel bij Tagesschau.de Ik laat het verder aan de deskundigen hier.
Niet geheel verrassend, al blijft het fijn hier bevestiging van te krijgen. In ZA was al duidelijk dat mensen er veel minder ziek van worden dus dan is het ook logisch dat er veel meer asymptomatische besmettingen verlopen. Niet goed voor de detecteerbaarheid van het virus, maar wel weer een signaal dat ons iets zegt over de verminderde ziekmakendheid van omicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Week-op-week lijken de ziekenhuisopnames in de UK te stabiliseren, dat lijkt me goed nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
Interessant en een logische stap. Hopelijk durft Nederland snel te volgen.
Trouw
De Spaanse overheid wil corona hetzelfde monitoren als de griep, een organisatie van huisartsen wil zelfs van alle maatregelen af.

We zullen moeten leven met het coronavirus. Dat besef zat er in Spanje al vroeg in: sinds de zomer van 2020 werkt de regering aan een langetermijnstrategie voor het virus. Die plannen bevinden zich nu in de afrondingsfase, onthulde de Spaanse krant El País maandag.

Het gaat om een systeem waarin de monitoring van corona wordt behandeld als die van griep: niet meer alle besmettingen registreren, maar een select netwerk van artsen via hun patiënten laten peilen of er een golf gaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Is het probleem van die aanpak niet een beetje dat er geen enkele garantie is dat ‘dit het is’ qua Corona? Het virus gedraagt zich tot op heden niet zoals influenza - dat kennelijk muteert van dominante stam naar dominante stam. De VOC’s van Corona zijn tot op heden niet ontstaan uit de tot dan dominante variant, maar daarnaast ontstaan. Er zou dus in theorie op ieder moment een variant kunnen ontstaan die weer wat andere mutaties heeft die Omikron niet heeft, waardoor iedereen weer bevattelijk is voor herinfecties en begint het feest van voor af aan 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 17:44:
[Twitter]
Week-op-week lijken de ziekenhuisopnames in de UK te stabiliseren, dat lijkt me goed nieuws.
En de besmettingen lijken in een dalende trend te zitten, met een piek op 4 januari (4 dagen na oud/nieuw).
https://coronavirus.data....areaName=United%20Kingdom

In Nederland lijkt het er ook op dat de groeifactor begint af te nemen, wat op den duur voor een dalende trend zou moeten zorgen. (https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen)
Erg benieuwd naar morgen, mijn wilde gok is dat over een dag of 10 het groeicijfer rond de 0 zit, met daarna dus hopelijk een daling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:36
The Legend schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 19:38:
Is het probleem van die aanpak niet een beetje dat er geen enkele garantie is dat ‘dit het is’ qua Corona? Het virus gedraagt zich tot op heden niet zoals influenza - dat kennelijk muteert van dominante stam naar dominante stam. De VOC’s van Corona zijn tot op heden niet ontstaan uit de tot dan dominante variant, maar daarnaast ontstaan. Er zou dus in theorie op ieder moment een variant kunnen ontstaan die weer wat andere mutaties heeft die Omikron niet heeft, waardoor iedereen weer bevattelijk is voor herinfecties en begint het feest van voor af aan 8)7
Aangezien Omicron hier snel lijkt op te komen maar ook relatief snel weer zou inkakken, lijkt me dat een prima mogelijkheid, ook omdat het er dus wellicht evolutionair gezien niet eens zo hard mee hoeft te wedijveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 27-05 08:56

FunkyTrip

Funky vidi vici!

gekkie schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 20:21:
[...]

Aangezien Omicron hier snel lijkt op te komen maar ook relatief snel weer zou inkakken, lijkt me dat een prima mogelijkheid, ook omdat het er dus wellicht evolutionair gezien niet eens zo hard mee hoeft te wedijveren.
Zijn die varianten niet lekker met elkaar aan het concurreren voor ons en is er een aardige selectiedruk om zo besmettelijk mogelijk te zijn voor je concurrent de host besmet en vervolgens immuun maakt voor een tijdje?

Als de snellere varianten dan toevallig minder ziek maken wordt ook daar op doorgeselecteerd en met wat geluk krijg je straks belachelijk snelle virussen die je een dagje doen sniffen en verder niets. Superomicrons die alle enge alpha en deltavarianten zoek muteren.

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 11-01-2022 20:59 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 17:30
Apache4u schreef op maandag 10 januari 2022 @ 15:28:
Ik heb een beetje zitten spelen met my world in data. Wat me opvalt is dat bij een vergelijk van DK, UK en USA alleen bij die laatste er ook een zorgelijke stijging qua bezetting ICU te zien is. Is daar al een verklaring voor? Vaccinatie-status, veel dikkerds, nog veel delta? Of wordt je daar sneller naar de ICU gebracht? (financieel gewin?)
Er kan hier zeker een financiële factor in meespelen, alleen niet vanuit de ziekenhuizen, maar vanuit de patiënten. Opname in het ziekenhuis is voor veel Amerikanen zo duur dat ze pas gaan als het echt niet anders meer kan en ze dus direct naar de IC moeten. Dat geldt voor de vele onverzekerden, maar zelfs voor veel mensen met een verzekering.

Daarnaast speelt mogelijk een politieke factor mee. Er zijn daar veel meer mensen dan hier voor wie covid-ontkenning deel van hun politieke ideologie is geworden, waardoor ze ook veel langer blijven ontkennen dat ze behandeling nodig hebben en zelf alternatieve "therapieën" gebruiken tot het vrijwel te laat is

Maar de factoren die je zelf al noemt spelen ongetwijfeld ook mee.

[ Voor 3% gewijzigd door Lapa op 11-01-2022 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
Fuujii schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:24:
Interessant en een logische stap. Hopelijk durft Nederland snel te volgen.

[...]
Oftewel: Kop in het zand steken, dan gaat het vanzelf weg.
Dat had Trump 2 jaar geleden al bedacht. Gewoon stoppen met testen.
Maar zo werkt dat niet...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:10
RocketKoen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Uiteindelijk wel, lijkt mij:
Als 'Covid' vergelijkbaar of minder ziekenhuis/IC-opnames geeft als een gemiddelde griep, en als 'Covid' ziektebeeld qua heftigheid & lange termijngevolgen vergelijkbaar is als een gemiddelde griep, dan zou ik niet weten waarom je het niet op dezelfde manier zou monitoren.

Hooguit moet je dan wat opschalen qua ziekenhuis/IC, want je krijgt waarschijnlijk een griep EN 'Covid' golf tegelijkertijd, dus wat meer capaciteit nodig.

Wel denk ik dat het er nu nog te vroeg voor is. Eerst even Omicron voorbij laten gaan, kijken of er geen spannende nieuwe varianten komen en inschatten wat voor golf ziekenhuisopnames we dit najaar kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:58

Garyu

WW

vanaalten schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:47:
[...]

Uiteindelijk wel, lijkt mij:
Als 'Covid' vergelijkbaar of minder ziekenhuis/IC-opnames geeft als een gemiddelde griep, en als 'Covid' ziektebeeld qua heftigheid & lange termijngevolgen vergelijkbaar is als een gemiddelde griep, dan zou ik niet weten waarom je het niet op dezelfde manier zou monitoren.

Hooguit moet je dan wat opschalen qua ziekenhuis/IC, want je krijgt waarschijnlijk een griep EN 'Covid' golf tegelijkertijd, dus wat meer capaciteit nodig.

Wel denk ik dat het er nu nog te vroeg voor is. Eerst even Omicron voorbij laten gaan, kijken of er geen spannende nieuwe varianten komen en inschatten wat voor golf ziekenhuisopnames we dit najaar kunnen verwachten.
Het ligt in de lijn der verwachting dat er wél spannende nieuwe varianten gaan komen. Dat hebben de snelle golven van alpha tot omicron nu wel laten zien denk ik.

Bij omicron zou ik ondanks de geringere impact nog niet opgelucht ademhalen, het probleem zit hem in de snelheid van verspreiding. Ook een neveldouche kan zich aanvoelen als een golf, als er maar genoeg druk/snelheid op staat. De hoogte van die druk kunnen we nog niet betrouwbaar meten, en is dus nog het grootste risico.

De endemische fase gaat vrijwel zeker deze herfst bereikt worden, en dan zitten we inderdaad op het scenario wat Spanje schetst, en wat vrijwel elk land momenteel overlegt (en zelfs de zero-covid landen nu naar toe zullen moeten gaan bewegen).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Garyu schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 13:21:
[...]

Het ligt in de lijn der verwachting dat er wél spannende nieuwe varianten gaan komen. Dat hebben de snelle golven van alpha tot omicron nu wel laten zien denk ik.
Elke nieuwe variant komt wel uit bij een bevolking die veel meer weerstand heeft opgebouwd door vaccinaties (in het Westen) en eerdere besmettingen (in arme landen). Misschien is die weerstand niet zo goed als die kan zijn door de verschillen maar nog steeds is de groep die het hardst getroffen wordt, volwassenen wiens afweer geen enkele kennis heeft over covid-19, elke dag kleiner dan de dag ervoor. Voor omikron kwam elke variant op een moment met meer mensen zonder dan met opgebouwde weerstand.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:36
RocketKoen schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:28:
[...]

Het is geen kop in het zand steken. Het is een andere aanpak en júist vooruit kijken omdat het huidige beleid niet duurzaam is op lang termijn.

Of het gaat werken dat is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
BFMTV.com heeft in zijn liveblog vandaag het volgende staan:
Le risque d'hospitalisation réduit de 69% avec le variant Omicron, indiquent les autorités sanitaires norvégiennes

Ce mercredi, les autorités sanitaires norvégiennes ont indiqué que le risque d'hospitalisation en lien avec le Covid-19 était de 69% inférieur avec le variant Omicron qu'avec le variant Delta.

"Le variant Omicron présente un risque sensiblement plus bas que le variant Delta de développer une forme grave de la maladie chez les personnes infectées, en tout cas chez les personnes non vaccinées", écrit l'Institut norvégien de santé publique (FHI) dans un rapport d'évaluation des risques.

Des données venant confirmer la moins grande dangerosité du variant Omicron, comparé aux précédentes formes du virus.
Een overheidsinstantie in Noorwegen stelt dat na onderzoek blijkt de kans op ziekenhuis 69% minder is dan bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.nu.nl/coronav...dig-is-na-vaccinatie.html
De Franse senaat heeft donderdag ingestemd met het voorstel om het coronatoegangsbewijs alleen geldig te maken als iemand volledig gevaccineerd is tegen COVID-19.

Eerder ging de Nationale Vergadering (de Franse Tweede Kamer) al akkoord met het wetsvoorstel van de regering van president Emmanuel Macron. Omdat de senaat de tekst van de wet heeft aangepast, moet de wet opnieuw langs het Lagerhuis. Als hij daar opnieuw wordt goedgekeurd, mag de regering de wet in de praktijk brengen.
Frankrijk gaat dus binnenkort de 1G doen waar de 1G staat voor vaccineren.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 27-05 17:31

Rannasha

Does not compute.

YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:25:

[...]

Dit is niet correct. Een recente besmetting zal ook in het nieuwe systeem nog altijd een geldige pass vaccinale opleveren. De naam van het ding dekt de lading dus niet volledig. Wel is het zo dat een besmetting geen onbeperkt geldige QR code oplevert, dus je zult je alsnog moeten laten vaccineren als je besmetting niet recent is (of je opnieuw laten onderhoesten door een covid-patient). (bron)

In feite is dit dus gewoon een 2G systeem.

Merk op dat de laatste versie van het wetsvoorstel een automatische aan-/uitschakelaar heeft: 10000 covid-patienten in het ziekenhuis. Als de ziekenhuisbezetting onder deze grens zakt, dan is de pass vaccinal niet meer vereist.

edit: Ter referentie: De ziekenhuis bezetting heeft sinds het begin van de pandemie in FR zo'n 8 maanden onder deze grens gezeten, verdeeld over de zomer en vroege herfst van 2020 en 2021. Op dit moment staat de teller op 24000.

[ Voor 9% gewijzigd door Rannasha op 13-01-2022 11:31 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Wel apart nieuws:

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws...onderdag-13-januari-2022/
(ik kan de tekst niet rechtstreeks linken vandaar zo)
Huiszoekingen en bloedafnames in Duitsland om vaccinatiestatus uit te klaren

De Duitse politie heeft in vier deelstaten de woningen van meer dan honderd mensen doorzocht. Zij zouden in het bezit zijn van vervalste vaccinatiecertificaten.

Bij de huiszoekingen zijn meer dan tweehonderd agenten ingezet. Zij namen inentingsbewijzen en smartphones in beslag. Bovendien is bij verscheidene mensen bloed afgenomen om de vaccinatiestatus uit te klaren.

Uitgangspunt van de politieactie is een arts die bewijzen verstrekt zonder dat er een injectie is gebeurd. Vandaag werd naar mensen gezocht die daarvoor bij de bewuste dokter aanklopten. De arts is ondertussen een beroepsverbod opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
YakuzA schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 10:25:

[...]

De maatregel zal alleen van kracht zijn wanneer er meer dan 10.000 covid patiënten in het ziekenhuis liggen (zoals momenteel het geval is).

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

https://www.bild.de/regio...nungen-78808394.bild.html

(ook: https://nos.nl/liveblog/2...-tests-gemiddeld-stijging zoek op "politieactie")

200 man politie is 100 woningen binnen gevallen en hebben bloed afgenomen om de vaccinatie status te bevestigen. Er waren blijkbaar valse passen in omloop door een corrupte huisarts.

Helemaal van de waps daar in Duitsland. Huizen binnenvallen. 7(8)7

[ Voor 17% gewijzigd door _eLMo_ op 13-01-2022 16:39 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_eLMo_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:39:
https://www.bild.de/regio...nungen-78808394.bild.html

(ook: https://nos.nl/liveblog/2...-tests-gemiddeld-stijging zoek op "politieactie")

200 man politie is 100 woningen binnen gevallen en hebben bloed afgenomen om de vaccinatie status te bevestigen. Er waren blijkbaar valse passen in omloop door een corrupte huisarts.

Helemaal van de waps daar in Duitsland. Huizen binnenvallen. 7(8)7
Van mensen die claimen valse vaccinatiebewijzen te hebben.

Dat is fraude.

Voor fraude worden wel vaker invallen gedaan. Beetje stemmingsmakerij als je het mij vraagt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Glashelder schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Van mensen die claimen valse vaccinatiebewijzen te hebben.

Dat is fraude.

Voor fraude worden wel vaker invallen gedaan. Beetje stemmingsmakerij als je het mij vraagt.
Deze mensen verspreidden de vaccinatiepassen niet, er was een huisarts die dat deed, en deze mensen hebben daar gebruik van gemaakt. Fout? Ja (ik ga er vanuit dat je dat bewust doet).
Grootschalige politie actie waard, huisvredebreuk en bloed afname? In Duitsland blijkbaar wel 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_eLMo_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Deze mensen verspreidden de vaccinatiepassen niet, er was een huisarts die dat deed, en deze mensen hebben daar gebruik van gemaakt. Fout? Ja (ik ga er vanuit dat je dat bewust doet).
Grootschalige politie actie waard, huisvredebreuk en bloed afname? In Duitsland blijkbaar wel 8)7
In het artikel staat ook dat deze invallen alleen gericht zijn tegen mensen die doelbewust bij deze huisarts op bezoek geweest zijn om een vals certificaat te bemachtigen :)

Dus ja, deze mensen hebben - schijnbaar - bewust de wet overtreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Glashelder op 13-01-2022 16:52 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Glashelder schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:52:
[...]

In het artikel staat ook dat deze invallen alleen gericht zijn tegen mensen die doelbewust bij deze huisarts op bezoek geweest zijn om een vals certificaat te bemachtigen :)

Dus ja, deze mensen hebben - schijnbaar - bewust de wet overtreden.
En dat vind jij huisvredebreuk en bloed afname waard? Dit is een discussie forum, dus laat ik het erop houden dat ik dat compleet buiten proportioneel vind, en dat ik hoop dat dit nooit meer zo ver komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_eLMo_ schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:03:
[...]

En dat vind jij huisvredebreuk en bloed afname waard? Dit is een discussie forum, dus laat ik het erop houden dat ik dat compleet buiten proportioneel vind, en dat ik hoop dat dit nooit meer zo ver komt.
Ik vind het wel wat ver gaan ja, dat moet ik wel toegeven, vooral de bloedafname gaat me te ver. Al vraag ik me wel af of dat allemaal onder dwang gegaan is of dat de bloedafname vrijwillig is.

Maar ik heb verder weinig begrip voor mensen die valse certificaten proberen te bemachtigen ;). Het is en blijft fraude en ik heb voor wel mindere dingen huisdoorzoekingen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Ik denk dat dit het imago van de QR code enorm schaadt, en dat dit soort acties meer kwaad dan goed doen. Het breekt het toch al fragiele vertrouwen (in de overheid, wetenschap, internationale gemeenschap) af.

De dag dat dit in Nederland gebeurd stop ik met het gebruik van de QR in ieder geval. Niet met boosteren natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Die mensen zouden een keuze moeten krijgen om een bloedtest te laten nemen om te checken of ze gevaccineerd zijn of die test weigeren en dan wordt hun vaccinatie uit de systemen verwijderd. Een beetje als een bloed alcohol test weigeren, dan wordt er van uit gegaan dat je positief test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
[...]

Tsja, de andere kant van die medaille is dat deze mensen *bewust* de volksgezondheid (lees: andere mensen) in gevaar brengen door de regels te overtreden. Daarnaast is af en toe stevig ingrijpen vaak nuttig, pour encourager les autres. Een gebrek aan handhaving geeft ook verkeerde signalen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom doen alsof die fraudeurs slachtoffer zijn? Ze zijn daders, profiteurs en egoistisch tuig dat geen rekening wil houden met andermans gezondheid.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 15:43
IJzerlijm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Die mensen zouden een keuze moeten krijgen om een bloedtest te laten nemen om te checken of ze gevaccineerd zijn of die test weigeren en dan wordt hun vaccinatie uit de systemen verwijderd. Een beetje als een bloed alcohol test weigeren, dan wordt er van uit gegaan dat je positief test.
Als je een alcoholtest weigert dan is de straf niet "Dan mag u vanavond niet meer verder rijden". Dan is de straf dat je veroordeeld wordt voor rijden onder invloed.
Een fake vaccinatiebewijs zou je dan een veroordeling voor valsheid in geschrifte op moeten leveren. Dat is max 6 jaar.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 07:01
[...]
Voor zover ik kan zien is deze aktie door de rechter goedgekeurd, dus dan is het geen huisvredebreuk maar een geoorloofde inval. Hetzelfde geldt voor de bloedafname, waarbij de meesten het vrijwillig al hebben afgegeven. Dus naar mijn idee een prima aktie die volgens de regels is gegaan. Precies voor deze afweging hebben we ten slotte de rechter.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
IJzerlijm schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:20:
[...]

Bloedafname kan je prima weigeren, niemand steekt zomaar een naald in de arm. Maar dan wordt je veroordeeld wegens niet meewerken aan het onderzoek.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:57
renegrunn schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Nou… waarom denk je dat deze waarschijnlijk is?
Ok, nu dan echt :+

Vind het wel een uitstekend staaltje de rug recht houden van Australië. En de basis waarop het visum is ingetrokken lijkt mij ook het juiste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

renegrunn schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:25:
[...]

Vind het wel een uitstekend staaltje de rug recht houden van Australië. En de basis waarop het visum is ingetrokken lijkt mij ook het juiste.
De basis is dat de minster het in het belang van de publieke gezondheid acht dat hij het land uit gezet wordt.

Als er nou nul besmettingen waren dan zou dat nog een argument zijn. Maar de staat Victoria, die voornamelijk uit Melbourne bestaat heeft met 6,6 miljoen inwoners bijna 20 duizend positieve tests gehad de laatste 24 uur. Tenzij er aanwijzingen zijn dat Djoko een nieuwe, ultra gevaarlijke variant bij zich draagt is er meer risico dat hij besmet raakt door een Australier dan dat hij een uitbraak veroorzaakt.

edit: als ik het goed begrijp is een beslissing van de minister niet aan te vechten, alles wat hem rest is z'n paspoort te verbranden en de Servische ambassade vragen een nieuwe uit te geven over een week of twee.

[ Voor 11% gewijzigd door IJzerlijm op 14-01-2022 09:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:57
IJzerlijm schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 08:51:
[...]

De basis is dat de minster het in het belang van de publieke gezondheid belang acht dat hij het land uit gezet wordt.

Als er nou nul besmettingen waren dan zou dat nog een argument zijn. Maar de staat Victoria, die voornamelijk uit Melbourne bestaat heeft met 6,6 miljoen inwoners bijna 20 duizend positieve tests gehad de laatste 24 uur. Tenzij er aanwijzingen zijn dat Djoko een nieuwe, ultra gevaarlijke variant bij zich draagt is er meer risico dat hij besmet raakt door een Australier dan dat hij een uitbraak veroorzaakt.
Dat is dus het punt niet. Het gaat er om dat voor een ieder dezelfde regels gelden, ook voor de nr 1 in tennis.

Some are more equal than others, gaat een keertje niet op, en dat is heel positief in mijn ogen.

Edit: en team Djokovic is in beroep gegaan, morgen meer. Begint een beetje op de asielprocedure in NL te lijken. Procedure op procedure aanspannen zodat je zo een paar jaar verder bent...

[ Voor 9% gewijzigd door renegrunn op 14-01-2022 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:12

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gisteravond in Dresden, bij een illegale demonstratie van corona-ontkenners voor een ziekenhuis, stellen zich medische studenten tegen deze illegale demonstranten vooor hun ziekenhuis. en worden vervolgens zelf aangeklaagd

Afbeeldingslocatie: https://media.tag24.de/951x634/i/u/iulit82ag1g8tijlyk0dqu15ooeboysg.jpg
Demo von Coronaleugnern in Dresden

Medizinstudenten stellen sich schützend vor ihre Klinik – Polizei zeigt sie an

Über Telegram verabredeten sich Coronaleugner und Impfgegner in der Nähe der Dresdner Uniklinik zum »Spaziergang«. Studenten organisierten einen Gegenprotest – und wurden prompt von der sächsischen Polizei eingekesselt.
14.01.2022, 08.52 Uhr
https://www.spiegel.de/ge...80-4d22-ad60-0ee9827df48c

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:55
Ze hadden gewoon een "Spaziergang" om het terrein moeten maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
In Engeland beginnen nu ook de ziekenhuisopnames te dalen, 10 dagen na de omikronpiek.
Dus het lijkt alsof ze er relatief goed doorheen zijn gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 14:33
geenstijl schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:08:
In Engeland beginnen nu ook de ziekenhuisopnames te dalen, 10 dagen na de omikronpiek.
Dus het lijkt alsof ze er relatief goed doorheen zijn gekomen :)
Levi zat gisteren bij beau en vertelde dat hij bijn engelse relaties had geïnformeerd, en dat het absoluut niet uit de hand was gelopen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat is alweer oud nieuws, hij gaat in beroep en wordt morgenvroeg ondervraagd. Wanneer het finale oordeel komt is nog niet bekend. Zie ook https://www.abc.net.au/ne...d&utm_source=abc_news_web voor de planning van de komende dag. Tijden bij ons zijn 10 uur eerder, dus de 8 uur op zaterdagmorgen daar is hier 22 uur vanavond.

Wel jammer dat deze omhoogvallen tennisser het toernooi op deze manier min of meer gijzelt. Meer aandacht voor hem dan voor het toernooi zelf en de andere spelers/speelsters.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:03

Amphiebietje

In de blubber

Ach, het zou mooi zijn als hij het epicentrum wordt van een uitbraak als hij toch mag meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06:20

Nox

Noxiuz

Crosspostje: vandaag is ook de kiemsurveillance binnen gekomen. 2/3 is omikron. Toch nog een derde delta. Te snel versoepelen kan dus alsnog problemen opleveren, omikron is geen probleem maar delta is nog niet geheel verdrongen. Ben ook wel benieuwd naar kiemsurveillances per land... Weet iemand of die zijn te vinden van een uk en vs? Zij hebben wel meer opgenomen patienten in het ziekenhuis. Restje delta?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nox schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 21:43:
Crosspostje: vandaag is ook de kiemsurveillance binnen gekomen. 2/3 is omikron. Toch nog een derde delta. Te snel versoepelen kan dus alsnog problemen opleveren, omikron is geen probleem maar delta is nog niet geheel verdrongen. Ben ook wel benieuwd naar kiemsurveillances per land... Weet iemand of die zijn te vinden van een uk en vs? Zij hebben wel meer opgenomen patienten in het ziekenhuis. Restje delta?
In de VS hebben meer mensen een slechte gezondheid al dan niet in combinatie met obesitas. Verder zijn de vaccinatiepercentages lager. Sommige staten hadden ook positiviteitspercentages van 50-60%...

VK weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Duitsland was ook al naar 74% iig.
YakuzA in "Vakanties 21/22: maatregelen in het buitenland"

UK staat op owid zo te zien:
https://ourworldindata.or...ariants-area?country=~GBR

https://ourworldindata.or...ariants-area?country=~USA

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 14-01-2022 22:04 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
Kiemsurveillance is redelijk vertraagd. Bij meerdere labs had op 10 januari omikron een aandeel van 93%. RIVM schat dan ook in dat op dit moment omikron 100% van de besmettingen is.
(bron: https://www.rijksoverheid.../13/advies-vws-na-omt-138)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bastien schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:42:
[...]

Dat is alweer oud nieuws, hij gaat in beroep en wordt morgenvroeg ondervraagd. Wanneer het finale oordeel komt is nog niet bekend. Zie ook https://www.abc.net.au/ne...d&utm_source=abc_news_web voor de planning van de komende dag. Tijden bij ons zijn 10 uur eerder, dus de 8 uur op zaterdagmorgen daar is hier 22 uur vanavond.

Wel jammer dat deze omhoogvallen tennisser het toernooi op deze manier min of meer gijzelt. Meer aandacht voor hem dan voor het toernooi zelf en de andere spelers/speelsters.
En hij verliest gelukkig weer, en wordt dus het land uitgezet: https://www.nu.nl/tennis/...ralian-open-vergeten.html

Terecht uiteraard. Figuur denkt even boven de regels te staan en te kunnen doen en laten wat-ie wil. Mooi niet dus.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:53
En daar ging z’n kans om z’n 21e grandslamtitel te pakken. Normaliter heeft die nu 3 jaar geen toegang meer tot Australië, want het land uitgezet. Enige optie volgens mij is als minister m daarvan uitzonderd. Liegen op je inreisdocumenten is dan niet handig

Roland Garros gaat ie niet winnen, ik vermoed dat de inreisregels in de VS m ook niet gaan helpen, dus blijft Wimbledon over. Dat is 1 kans die overblijft. En je zal zien dat Nadal opeens nog een keer piekt en in Parijs wint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Tim de Wit @timdewit
·
3 m
Aantal coronapatienten op de IC in Engeland gedaald tot het niveau van afgelopen zomer.
Ook is het aantal dagelijkse besmettingen in een week gedaald van boven de 200 duizend per dag tot onder de 100 duizend.
Bemoedigend nieuws allemaal.
Tweet van journalist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Lijkt idd de goede kant op te gaan.
Met de combinatie Omicron en de vaccinaties lijkt het eindelijk een ‘controleerbare’ ziekte te worden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Komende donderdag gaat Oostenrijk stemmen over een wetsvoorstel voor een vaccinatieplicht. Tagesschau.de heeft wat meer info zie https://www.tagesschau.de...icht-oesterreich-103.html Het gaat vanaf 18 jaar gelden, uitzondering voor zwangeren en mensen die i.v.m. medische reden niet kunnen, boete loopt op tot 3.600 euro. Het gaat in per februari maar overgangstermijn tot in maart. En de controle gaat o.a. via verkeerscontrole's.En volgen https://orf.at/stories/3243827/ zijn mensen die besmet zijn geraakt voor 6 maanden ook uitgezonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Jammer dat hij er niet bij vermeldt dat een 'ventilated bed' niet hetzelfde is als een IC bed. Bij ourworldindata worden de twee ook gelijk gesteld dat een raar beeld geeft alsof er bij ons relatief veel meer mensen op de IC komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Engeland schrapt volgens https://www.rtlnieuws.nl/...z3QWLwd8KBvSE4jjR3cjyJmMY de verplichte zelfisolatie na een besmetting. En Johnson wil zelfs alle noodwetten binnenkort laten vervallen. De Engelsen moeten gaan leven met Corona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
martwoutnl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:08:
Engeland schrapt volgens https://www.rtlnieuws.nl/...z3QWLwd8KBvSE4jjR3cjyJmMY de verplichte zelfisolatie na een besmetting. En Johnson wil zelfs alle noodwetten binnenkort laten vervallen. De Engelsen moeten gaan leven met Corona.
Mooie stap, maar wel een stap die besmeurt wordt met het gevoel dat hij dit vooral nu gaat doen om zijn eigen hachje te redden.

Dus hoe serieus is dit wetenschappelijk te onderbouwen? Enig idee? Ook qua zorglast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Onderzoek in Alberta: https://www.alberta.ca/st...tics.htm#vaccine-outcomes
O.a komt eruit dat 80+ met booster nog kleinere kans op ziekenhuis heeft dan ongevaccineerde 12-29.
Zie verder link voor alle cijfers. Zag hem net via twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vorkie schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:10:
[...]

Mooie stap, maar wel een stap die besmeurt wordt met het gevoel dat hij dit vooral nu gaat doen om zijn eigen hachje te redden.

Dus hoe serieus is dit wetenschappelijk te onderbouwen? Enig idee? Ook qua zorglast?
Je kan vast wel iets modelleren maar dit is iets dat nog niet eerder is gedaan, dus het lijkt me een sprong in het diepe. Zij gaan dus zelf voor de wetenschappelijke onderbouwing zorgen, en dan kunnen wij de opgedane kennis weer gebruiken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

martwoutnl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 09:59:
Onderzoek in Alberta: https://www.alberta.ca/st...tics.htm#vaccine-outcomes
O.a komt eruit dat 80+ met booster nog kleinere kans op ziekenhuis heeft dan ongevaccineerde 12-29.
Zie verder link voor alle cijfers. Zag hem net via twitter.
Grappig :) En er komen dus minder 70-79 jarigen in het ziekenhuis dan kinderen onder de 5. Dat is nogal wat. Kanttekening is natuurlijk dat dit een momentopname is, met relatief "verse" boosters. Je moet het eigenlijk over een langere periode bekijken. En je kan in tabel 7 goed zien dat het aandeel wat in de risicogroep valt een grote rol speelt in de totale aantallen. En die zijn natuurlijk minder leeftijdsafhankelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Kwestie van nog wat meer hoopgevende berichten voor West-Europa

In zowel Frankrijk als Italië lijkt de piek qua besmettingen tijdens de Omikron golf nu ook stilaan gerond te zijn. Dat is volledig in lijn met wat we gezien hebben in de UK (en qua trend vergelijkbaar met Zuid-Afrika, waar het wel nóg sneller steeg en piekte)

Met de natte vinger door mezelf:
Acceleratie door Omikron begon in de UK rond 15 december; die piek van de curve was zo'n 3 weken later (rond 5 januari). Nadien namen de cijfers al best snel af, maar je kan stellen dat een dikke week later (13 januari) je erg duidelijk ziet dat het aantal gevallen spectaculair terugvalt.

De Fransen & Italianen lijken een vergelijkbaar patroon te krijgen.
Zeer stevige accelleratie op 28 december (vermoedelijk al iets vroeger, gezien hoe de Fransen rapporteren en dat dat in volle Kerstperiode was), je ziet dat de piek nu rond dit afgelopen weekend zal liggen (pakweg 15 januari), dus ook zo'n 3 weken later. Idem Italië; ook een zeer duidelijke opstoot op 28 december met een piek rond dit afgelopen weekend.

Nog even een slag om de arm houden, maar ik verwacht dat we ook daar binnen een dag of 3 a 4 erg duidelijk zullen zien dat in beide landen het aantal besmettingen behoorlijk snel zal beginnen afnemen.

Nog even wat andere landen gecheckt, ook Portugal lijkt op diezelfde koers te zitten.Zwitserland lijkt me ook rond zijn piek te zitten, maar gezien ze daar maar 5 dagen rapporteren hou ik nog een slag om de arm.
Al bij al lijkt dat dus bijzonder positief!

Toch een kanttekening: Landen die zich niet aan die koers lijken te houden zijn Duitsland (apparte manier van rapporteren, dus ik durf er weinig over te zeggen) & België (al lijkt België ook naar een piek toe te werken, maar lijkt me met pakweg een week vertraging te zijn tegenover bovenstaande landen)
*Ik zeg momenteel niet teveel over Oostenrijk (lockdown gehad en sinds minder dan 2 weken in de Omikron trend) & Nederland (geen idee wat de impact van de lockdown zal zijn in de duurte van de Omikron golf, ik zou gokken dat die net wat minder hoog zal pieken, maar gewoon 1 of 2 weken langer zal duren).

Zorgwekkendste momenteel lijken de Denen die al 4+ weken in die opgaande trend blijven, geen idee waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

rik86 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:30:
En daar ging z’n kans om z’n 21e grandslamtitel te pakken. Normaliter heeft die nu 3 jaar geen toegang meer tot Australië, want het land uitgezet. Enige optie volgens mij is als minister m daarvan uitzonderd. Liegen op je inreisdocumenten is dan niet handig

Roland Garros gaat ie niet winnen, ik vermoed dat de inreisregels in de VS m ook niet gaan helpen, dus blijft Wimbledon over. Dat is 1 kans die overblijft. En je zal zien dat Nadal opeens nog een keer piekt en in Parijs wint
Als ie überhaupt mee kan doen aan Roland Garros:
https://www.nu.nl/sport-o...in-met-vaccinatiepas.html
In Frankrijk wordt naar verwachting later deze week een wet aangenomen die het verplicht stelt om een vaccinatiepas op zak te hebben bij het betreden van een openbaar gebouw. Omdat ook sportstadions daaronder vallen, hebben ongevaccineerde sporters als Novak Djokovic waarschijnlijk een probleem.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je moet niet gek staan kijken als Frankrijk hiervoor (helaas) een uitzondering maakt. Zie je wel vaker in West-Europe met "belangrijke mensen".

@YakuzA die kans is zeker aanwezig, laten we het hopen d:)b d:)b

[ Voor 7% gewijzigd door Glashelder op 17-01-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Glashelder schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:55:
[...]

Je moet niet gek staan kijken als Frankrijk hiervoor (helaas) een uitzondering maakt. Zie je wel vaker in West-Europe met "belangrijke mensen".
ik verwacht zelf dat tegen die tijd dat RG begint met de lente/zomer deze regels mogelijk alweer zijn opgeheven.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 27-05 17:31

Rannasha

Does not compute.

De Nederlandse media gaat weer vrij kort door de bocht op dit onderwerp. Ze vertalen Pass Vaccinale naar Vaccinatiepas en denken daarmee klaar te zijn met hun onderzoek.

In werktelijkheid is de Pass Vaccinale een 2G systeem, waarbij ook mensen die genezen zijn van covid-19 een certificaat kunnen aanmaken. (bron)

Wel is het zo dat het certificaat van herstel een geldigheid heeft van slechts 6 maanden. Daarna moet je alsnog een prik halen of nogmaals besmet raken. Voor meneer Djokovic komt dat net niet goed uit, want Roland Garros is iets meer dan 6 maanden na zijn positieve test. Maar er zullen, zeker na de huidige Omicron-golf, heel veel mensen zijn die voorlopig overal naar binnen kunnen met hun herstel-pas.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Zwitserland rapporteert nu ook cijfers voor vaccinatiestatus bij overlijden:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FJSkuBXWUAA20In?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

user109731 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:20:
Zwitserland rapporteert nu ook cijfers voor vaccinatiestatus bij overlijden:
[Twitter]
[Afbeelding]
Staat ook ergens over welke periode deze data zijn verzameld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Duitsland verkort periode genezen naar 3 maanden zie https://www.tagesschau.de...-genesenenstatus-101.html Het was eerst nog 6 maanden.

[ Voor 22% gewijzigd door martwoutnl op 17-01-2022 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Schotland gaat versoepelen:
BBC Breaking News @BBCBreaking
·
24 m
Scotland's Covid rules to be further eased from Monday, with nightclubs reopening, large indoor events resuming and social distancing rules dropped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:04
Nieuw Zeeland gaat op slot wegens omikron. Ondanks 93% gevaccineerd en dat delta er toch nog bestaat..

https://www.rtlnieuws.nl/...elen-covid-19-quarantaine
Nieuw-Zeeland sluit grens opnieuw vanwege dreiging omikron

Nieuw-Zeeland heeft de grens opnieuw gesloten vanwege de 'dreiging van de omikronvariant'. Dat betekent dat ook inwoners van het land voorlopig niet huiswaarts kunnen reizen.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Premier Johnson: mondkapjes en coronapas afgeschaft in Engeland
Een groot deel van de coronamaatregelen in Engeland wordt per volgende week donderdag opgeheven. Het is vanaf dan niet langer verplicht om mondkapjes te dragen en thuis te werken. Ook het coronatoegangsbewijs vervalt, maakt premier Boris Johnson bekend.

Johnson is ook van plan de quarantaineplicht na een coronabesmetting te schrappen. De overheid stuurt er dan wel nog op aan dat burgers in isolatie gaan na een besmetting, maar kan dat dan niet langer wettelijk afdwingen. De wet die dit regelt loopt in maart af en Johnson wil die dus niet verlengen.

"Nu covid endemisch wordt, moeten we wettelijke verplichtingen vervangen voor advies en aanbevelingen", zei de premier in het Lagerhuis. Johnson zei ook dat het loslaten van de coronaregels voor een groot deel te danken is aan de Britse boostercampagne.
https://nos.nl/liveblog/2...as-afgeschaft-in-engeland

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niet gebaseerd op doordachte plannen en informatie, maar op Boris Johnson die probeert als premier te overleven en allerlei populistische maatregelen afkondigt om de bekschuimende idioten in zijn eigen partij tevreden te houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Lijkt erop dat mijn analyse/voorspelling van afgelopen maandag toch wat optimistisch was.
Zowel Frankrijk als Italië zijn nog NIET in een neergaande curve terecht gekomen. In de UK is de neergaande curve ook gestopt en is deze aan het stagneren. Landen als Portugal & Denemarken hebben op hun hoogste niveau zelfs opnieuw een heel stevige acceleratie ingezet.

Ik heb eigenlijk niet echt een verklaring hiervoor. Misschien dat mensen hun gedrag aangepast hebben door de berichtgeving rond Omikron? Eerste reflex is dan de heropening van de scholen, maar ik kijk alleen naar de big numbers, dus daar heb ik niet echt zicht op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Toch wel een aparte constatering in Duitsland. Volgens https://www.tagesschau.de...iabetes-waehrend-Pandemie zijn er bij elke golf veel meer kinderen met Diabetes 1. Er is nog geen duidelijkheid of de kinderen ervoor Corona hebben gehad en of het dus samenvalt. Zie ook website van Universiteit Giessen: https://www.uni-giessen.d...abeteswaehrendderPandemie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online
https://www.irishtimes.co...end-on-saturday-1.4782227

Ierland volgt de UK en gaat min of meer terug naar het oude normaal, hoewel nog wel gebruik van mondkapjes in bijv. supermarkten.

Tot nu toe waren restaurants/pubs nog wel open, maar sinds midden december enkel tot 20u 's avonds en met verplichte QR-code (2x vaccinatie) check. Die wordt nu ook afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/l/2414030
Maar op de eerste internationale vlucht in zo'n tien maanden tijd, afkomstig uit Fiji, bleek twee derde van de 54 passagiers positief.
En ook Kiribati heeft nu besmettingen.

Was dit nu het laatste land in de wereld waar ze voorheen geen gevallen hadden?

[ Voor 34% gewijzigd door YakuzA op 22-01-2022 11:25 . Reden: Kwootje ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

martwoutnl schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 12:40:
Toch wel een aparte constatering in Duitsland. Volgens https://www.tagesschau.de...iabetes-waehrend-Pandemie zijn er bij elke golf veel meer kinderen met Diabetes 1. Er is nog geen duidelijkheid of de kinderen ervoor Corona hebben gehad en of het dus samenvalt. Zie ook website van Universiteit Giessen: https://www.uni-giessen.d...abeteswaehrendderPandemie
Ja, hier was al een ander onderzoek van langsgekomen dat kinderen met corona een veel hogere kans hadden gediagnosticeerd te worden met Diabetes in de maanden erna. Alleen hadden ze daar niet geheel gecorrigeerd voor mogelijk verstorende factoren, dus was het nog niet erg betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07:10

NMH

Moderator General Chat
YakuzA schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 11:24:
En ook Kiribati heeft nu besmettingen.

Was dit nu het laatste land in de wereld waar ze voorheen geen gevallen hadden?
Er zijn er nog een paar: https://covid19.who.int/table. Voornamelijk eilandstaatjes en (officieel) Noord Korea. Tonga heeft er nog maar 1 tot nu toe, maar die gaat het waarschijnlijk moeilijk krijgen nu die vulkaan daar geploft is en er hulp van buiten nodig is.

Die vlucht naar Kiribati is wel een bijzonder verhaal trouwens:
Hoe de passagiers aan boord van de vlucht het virus hebben opgelopen is onduidelijk. Ze zaten twee weken voorafgaand aan de vlucht in quarantaine en werden regelmatig getest. Ook hadden ze een negatieve test nodig om aan boord te gaan en waren ze gevaccineerd.
Hoe je het in die omstandigheden presteert om met 2/3 positief aan te komen is mij een raadsel. Dan zou je zeggen dat of de tests vooraf niet gevoelig / goed genoeg uitgevoerd zijn, of dat er vlak voor vertrek een superspreader moet zijn geweest. Maar dan zijn ze wel heel snel positief geworden. Maar goed, op die vluchten uit ZA zaten ook een hoop besmette personen toen ze in Nederland aankwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Zwitserland verwacht dat toegangsbewijs op termijn wordt opgeheven.Bron: Zie https://www.srf.ch/news/s...-neuansteckungen-in-polen
Berset stellt Abschaffung des Covid-Zertifikats in der Schweiz in Aussicht

Gesundheitsminister Alain Berset hat in einem Interview die mögliche baldige Abschaffung der Covid-Zertifikatspflicht im Inland in Aussicht gestellt. «Die Zeiten des Zertifikats scheinen sich dem Ende zu nähern», sagte Berset der Zeitung «Schweiz am Wochenende».

In der Schweiz kommen Covid-Zertifikate seit Juli 2021 zum Einsatz. Sie weisen aus, dass man geimpft, getestet oder genesen ist. Im Herbst gab es vor der Abstimmung über das Covid-Gesetz hitzige Diskussionen über den Einsatz von Zertifikaten und deren Zumutbarkeit.

Grundsätzlich äusserte sich Berset im Interview verhalten optimistisch zur aktuellen Lage. Er glaube, dass man in der Schweiz auf dem Weg der Besserung sei, aber das Virus habe sich schon mehrmals als unberechenbar erwiesen, mahnte er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:29
martwoutnl schreef op maandag 17 januari 2022 @ 17:59:
Duitsland verkort periode genezen naar 3 maanden zie https://www.tagesschau.de...-genesenenstatus-101.html Het was eerst nog 6 maanden.
Wat is hier eigenlijke de onderbouwing voor? Ik dacht dat je juist langer beschermd zou zijn na een Corona infectie.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jebus4life schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 11:12:
Lijkt erop dat mijn analyse/voorspelling van afgelopen maandag toch wat optimistisch was.
Zowel Frankrijk als Italië zijn nog NIET in een neergaande curve terecht gekomen. In de UK is de neergaande curve ook gestopt en is deze aan het stagneren. Landen als Portugal & Denemarken hebben op hun hoogste niveau zelfs opnieuw een heel stevige acceleratie ingezet.

Ik heb eigenlijk niet echt een verklaring hiervoor. Misschien dat mensen hun gedrag aangepast hebben door de berichtgeving rond Omikron? Eerste reflex is dan de heropening van de scholen, maar ik kijk alleen naar de big numbers, dus daar heb ik niet echt zicht op
Kijkend naar de UK, lijkt het een tijdelijke opleving te zijn? De laatste dagen gaat het weer naar beneden en de trend is nog steeds dalend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Cobb schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:05:
[...]

Wat is hier eigenlijke de onderbouwing voor? Ik dacht dat je juist langer beschermd zou zijn na een Corona infectie.
Het staat in de link:
Hintergrund sei, dass aufgrund von Omikron ein sehr viel größeres Risiko bestehe, nach dieser Zeit zu erkranken oder Überträger zu sein, sagte ein Ministeriumssprecher. Die Festlegung des RKI sei aus wissenschaftlicher Sicht erfolgt.
Snel vertaald kunnen mensen na een besmetting na 3 maanden weer besmet raken of verspreiden. Dat komt door Omikron. Het is op basis van de wetenschap door RKI bepaald. Zie https://www.rki.de/DE/Con...us/Genesenennachweis.html voor onderzoek RKI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

martwoutnl schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 16:49:
[...]

Het staat in de link:

[...]

Snel vertaald kunnen mensen na een besmetting na 3 maanden weer besmet raken of verspreiden. Dat komt door Omikron. Het is op basis van de wetenschap door RKI bepaald. Zie https://www.rki.de/DE/Con...us/Genesenennachweis.html voor onderzoek RKI.
Die variant is 2 maanden geleden ontdekt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:28
Glashelder schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:41:
[...]

Die variant is 2 maanden geleden ontdekt 8)7
Gaat om de bescherming tegen herbesmetting na een infectie met de Delta variant. Die antilichamen lijken minder goed te werken tegen Omicron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 16:18

3raser

⚜️ Premium member

Weet iemand hoe het zit met de IC opnames van Israel? Die zijn het 20-voudige van Nederland als ik deze grafiek moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 06:20

Nox

Noxiuz

3raser schreef op maandag 24 januari 2022 @ 13:55:
Weet iemand hoe het zit met de IC opnames van Israel? Die zijn het 20-voudige van Nederland als ik deze grafiek moet geloven.
Als je wat verder terug de tijd in gaat dan zie je dat ze vaker deze pieken hebben gehad. Het kan best zijn dat in Israel een IC-bed een verpleegbed met zuurstof is ofzo. Ik ben geen zorgkenner maar ic-bed is niet overal hetzelfde.

Buiten dat hebben zij geloof ik nog veel joodse mensen die vanwege religie niet vaccineren meen ik me te herinneren, dus dat zou ook een gedeeltelijke verklaring kunnen zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:52
Nox schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:01:
[...]

Als je wat verder terug de tijd in gaat dan zie je dat ze vaker deze pieken hebben gehad. Het kan best zijn dat in Israel een IC-bed een verpleegbed met zuurstof is ofzo. Ik ben geen zorgkenner maar ic-bed is niet overal hetzelfde.

Buiten dat hebben zij geloof ik nog veel joodse mensen die vanwege religie niet vaccineren meen ik me te herinneren, dus dat zou ook een gedeeltelijke verklaring kunnen zijn.
Klopt, het beeld wat men heeft bij Israel dateert van begin 2020 2021 toen ze hun vaccinatiestrategie zo goed op orde hadden. Dat het percentage dat zich daadwerkelijk heeft vaccineren achterblijft bij landen in Europa is iets wat veel minder bekend lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 16:18

3raser

⚜️ Premium member

codex schreef op maandag 24 januari 2022 @ 14:08:
[...]

Klopt, het beeld wat men heeft bij Israel dateert van begin 2020 toen ze hun vaccinatiestrategie zo goed op orde hadden. Dat het percentage dat zich daadwerkelijk heeft vaccineren achterblijft bij landen in Europa is iets wat veel minder bekend lijkt.
Begin 2021 bedoel je waarschijnlijk. Maar hun totale vaccinatiegraad loopt wel achter inderdaad. Toch zijn er landen die het slechter doen en veel minder IC opnames hebben, zoals Tsjechië. Maar ik ken de maatregelen in Tsjechië niet dus mogelijk dat daar dan weer een groot verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
WHO-directeur: aannemelijk dat het einde van de pandemie in Europa nadert

Zou China (en Azië an sich) zich nu in de voet hebben geschoten door hun non-covid policy? Er wordt dan wel volop gevaccineerd, maar 'biologische immuniteit' ontbreekt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
In Israël raden ze nu 4e prik aan voor alle volwassenen. Zie https://www.tagesschau.de...a-Impfung-fuer-Erwachsene Wel pas minimaal 5 maanden na de laatste prik of genezen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 17:33
martwoutnl schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:50:
In Israël raden ze nu 4e prik aan voor alle volwassenen. Zie https://www.tagesschau.de...a-Impfung-fuer-Erwachsene Wel pas minimaal 5 maanden na de laatste prik of genezen is.
Vreemde keus. Is dit het gevolg van het te vroeg beginnen met de booster? Waarom zou je anders niet nog enkele maanden wachten tot de update van het Pfizer vaccin beschikbaar is speciaal voor Omikron.

Notabene een Israelisch onderzoek wees uit dat een vierde prik weinig meerwaarde biedt. Ik ben een van de grootste vaccin voorstanders, maar zelfs ik zou gaan twijfelen over het nut van een vierde prik.

[ Voor 23% gewijzigd door snaggyheadshot op 25-01-2022 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
snaggyheadshot schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 09:59:
[...]

Vreemde keus. Is dit het gevolg van het te vroeg beginnen met de booster? Waarom zou je anders niet nog enkele maanden wachten tot de update van het Pfizer vaccin beschikbaar is speciaal voor Omikron.

Notabene een Israelisch onderzoek wees uit dat een vierde prik weinig meerwaarde biedt. Ik ben een van de grootste vaccin voorstanders, maar zelfs ik zou gaan twijfelen over het nut van een vierde prik.
Volgens https://www.timesofisrael...accine-dose-for-over-18s/ hebben ze onderzoek gedaan naar 400.000 mensen met 4 prikken en 600.000 mensen met 3 prikken. Tegen ernstige ziekte zou het 3x beter beschermen (Omikron) en tegen besmetting 2x beter.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"