Wij gaan overigens vrij zeker de wintersportreis annuleren. We zouden naar Frankrijk, maar die situatie is nu allemaal net te instabiel.
Afwegingen:
1) Kunnen we uberhaupt wel?
2) Willen we wel, als het zo slecht gaat.
1 is nog onzeker. De helft van de groep zit met tegen die tijd een verlopen vaccin en geen zekerheid of ze een booster kunnen krijgen. Als de helft niet mee kan, dan wordt het te duur voor de rest.
De annuleringsvoorwaarden zijn niet flexibel. De "Corona" garanties gaan slechts over reisadviezen van de overheid (code oranje/rood) of anders lockdowns/verplichte isolaties. verplicht testen elke dag op de piste is geen reden tot annulering.
2) is een persoonlijke afweging. Als de regel is dat je eigenlijk niet welkom bent als ongevaccineerde, dan wil ik niet gaan voordat ik een boostershot heb gehad. Daarbij boekten we in de hoop dat het nu allemaal redelijk onder controle zou zijn. Ik voel me er niet prettig bij een week lange in feestelijke omstandigheden op een kluitje mensen te staan. Jammer dat de reis niet door gaat, maar dat is niet anders.
De knoop zou over ongeveer een week moeten worden doorgehakt.
Ik moet nog precies kijken wat waar onder valt en welke kosten we terugkrijgen. Nu kunnen we voor minimale schade nog annuleren, maar last minute cancellen kost wel een flinke duit als we dat niet doen onder overheidsadvies. Daar begin ik ook aan te twijfelen: Oostenrijk zit in lockdown maar krijgt van onze overheid code geel.
Zijn er andere wintersporters hier? Hoe gaat de discussie bij jullie in de groep?
Bedoel je dat je voorlopig de discussie niet voert? Of dat je voorlopig nog niet gaat? Dan moet je toch op redelijk korte termijn beslissen of je annuleert of niet?
[
Voor 11% gewijzigd door
Michael_OsGroot op 30-11-2021 14:54
]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen