Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 22:42
https://twitter.com/sailo.../1464622927333232640?s=21

Stel je voor dat Omicron inderdaad, behalve een (veel) hogere besmettelijkheid, ‘n stuk minder ziekteverwekkend zou zijn….

Veel te vroeg om te concluderen natuurlijk, maar dat zou het licht aan het einde van de tunnel weer kunnen doen terugkeren…. #durftehopen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dat terwijl Omicron klinkt als een antagonistische totalitaire corporatie uit een jarentachtigfilm die via het militair-industriële complex wereldwijd robots programmeert om afvalligen te elimineren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Wilf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:30:
Dat terwijl Omicron klinkt als een antagonistische totalitaire corporatie uit een jarentachtigfilm die via het militair-industriële complex wereldwijd robots programmeert om afvalligen te elimineren.
Ik dacht meer aan een Transformer :p

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:54
Lycaon schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:05:
https://twitter.com/sailo.../1464622927333232640?s=21

Stel je voor dat Omicron inderdaad, behalve een (veel) hogere besmettelijkheid, ‘n stuk minder ziekteverwekkend zou zijn….

Veel te vroeg om te concluderen natuurlijk, maar dat zou het licht aan het einde van de tunnel weer kunnen doen terugkeren…. #durftehopen
Ik wil je niet uit je droom helpen, maar als ik de volgende tweet lees (en afbeelding) uit hetzelfde draadje, lijkt het ijdele hoop:

[Twitter: https://twitter.com/sailorrooscout/status/1464660667546411011]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lycaon
BlackMonkey schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ik wil je niet uit je droom helpen, maar als ik de volgende tweet lees (en afbeelding) uit hetzelfde draadje, lijkt het ijdele hoop:

[Twitter]
Mwah, dat zou in ieder geval (kunnen) suggereren dat de vaccins hun werk blijven doen en we niet volledig terug bij af zijn. Maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
maratropa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
[...]

Unicron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Israel besluit vanavond of ze compleet dicht gaan voor toeristen en buitenlanders ivm Omicron.
The coronavirus cabinet, set to meet at 8:30 pm, is to vote on a complete closure of Israel to tourists and foreign residents, several news outlets report, in a bid to minimize the dangers posed by the Omicron variant.
https://www.timesofisrael...rael-to-tourists-reports/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
BlackMonkey schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:50:
[...]

[Twitter]
Het zegt überhaupt nog allemaal niets, veel te weinig data. Ook met die tweet kan het inhouden dat je met vaccinatie niet meer op de IC belandt zoals nu nog wel gebeurt, maar het kan ook betekenen dat het weinig verschil maakt. We weten het gewoon nog niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:58:
[...]

Het zegt überhaupt nog allemaal niets, veel te weinig data. Ook met die tweet kan het inhouden dat je met vaccinatie niet meer op de IC belandt zoals nu nog wel gebeurt, maar het kan ook betekenen dat het weinig verschil maakt. We weten het gewoon nog niet.
Niks mis toch met het verduidelijken van wat we wel weten? Ik bekeek het draadje en het lijk mij wel een vrij nuttige toevoeging op de eerdere quote. Helemaal in de context waarin hij hier geplaatst werd. Het is te weinig om inderdaad echt wat van conclusies aan te hangen, maar dan kan de helft van het subforum wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

BlackMonkey schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:05:
Niks mis toch met het verduidelijken van wat we wel weten? Ik bekeek het draadje en het lijk mij wel een vrij nuttige toevoeging op de eerdere quote. Helemaal in de context waarin hij hier geplaatst werd. Het is te weinig om inderdaad echt wat van conclusies aan te hangen, maar dan kan de helft van het subforum wel weg.
Als kanttekening tegen het optimisme is het zeker een goede toevoeging, je stelt echter dat het meteen 'ijdele hoop is' en dat is ook weer niet waar. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:19:
[...]

Als kanttekening tegen het optimisme is het zeker een goede toevoeging, je stelt echter dat het meteen 'ijdele hoop is' en dat is ook weer niet waar. :)
Ik lees daar “lijkt ijdele hoop” ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

YakuzA schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:32:
[...]

Ik lees daar “lijkt ijdele hoop” ;)
Ja ik ook. Ik verduidelijk het alleen, daar is toch niets mis mee? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:41:
[...]

Ja ik ook. Ik verduidelijk het alleen, daar is toch niets mis mee? ;)
Nou, aan deze reactie:
Gonadan schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:19:
[...]

vind ik weinig verduidelijking. Ik stel het niet gelijk aan dat het "ijdele hoop is" maar dat in de context van de hele berichtgeving het juist "ijdele hoop lijkt". Dit omdat @Lycaon op leek te maken dat het juist positief nieuws was "Stel je voor dat Omicron inderdaad, behalve een (veel) hogere besmettelijkheid, ‘n stuk minder ziekteverwekkend zou zijn…." iets wat je inderdaad uit die eerste tweet lijkt te kunnen opmaken.

@Lycaon gaf in zijn eigen bericht al aan: "Veel te vroeg om te concluderen".

Maar goed, volgens mij zijn we het inhoudelijk allemaal eens :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23
Wilf schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:30:
offtopic:
Betekent gewoon "kleine o", niks engs aan :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bananenplant schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:02:
[...]

offtopic:
Betekent gewoon "kleine o", niks engs aan :) .
Hollywood nieuwste blockbuster: Omnicron the movie :+

Is heel europa inmiddels opslot voor landen uit zuidelijk afrika? Eigenlijk zouden mensen verplicht in quarantaine moeten in een hotel op schiphol zelf. niet thuis. Omnicron was ook al gevonden in Hong Kong, VK, Italie en Duitsland. Waarschijnlijk dat deze ook hier in NL al is opdoken?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Israël gooit de grenzen weer dicht:
Israël sluit de komende twee weken zijn grenzen voor buitenlanders uit angst voor de Omicron-variant. Ook zet het land opnieuw technologie van de binnenlandse veiligheidsdienst Shin Bet in om via telefoongegevens mogelijke coronabesmettingen op te sporen.

Israël is het eerste land dat zijn grenzen volledig sluit voor de buitenwereld vanwege de nieuwe variant. De maatregel gaat in de nacht van zondag op maandag in. Het land hoopt dat binnen twee weken er meer informatie bekend is over de mutaties.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Bensimpel schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:55:
[...]

Is heel europa inmiddels opslot voor landen uit zuidelijk afrika? Eigenlijk zouden mensen verplicht in quarantaine moeten in een hotel op schiphol zelf. niet thuis. Omnicron was ook al gevonden in Hong Kong, VK, Italie en Duitsland. Waarschijnlijk dat deze ook hier in NL al is opdoken?
Nee, denk het niet. Net als in 2020 slaat dit ons gewoon over. Laat Carnaval maar van start gaan :+

Default blanke hetero

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:52

Amphiebietje

In de blubber

maratropa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:49:
[...]

Een van de Coronacons, die bestreden worden door Vacimus Prime. :+

"Vaccination is the right of all sentient beings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-10 12:20
Bensimpel schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:55:
[...]

Denk je nu echt dat dat nut heeft om alle grenzen dicht te gooien terwijl de bron misschien niet eens daar ligt?

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

The-Priest-NL schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:00:
[...]

Denk je nu echt dat dat nut heeft om alle grenzen dicht te gooien terwijl de bron misschien niet eens daar ligt?
Als er minder mensen uit die regio komen waar het dominant is en die mensen die komen beter getest worden, vertraag je de initiële landing en het exponentiële effect zodra het hier is.

Tenzij iemand de glazen bol heeft en weet waar de echte bron ligt, mag die het laten weten?

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 28-11-2021 10:05 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

The-Priest-NL schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:00:
[...]

Grenzen dichtgooien lukt alleen als je grenzen hebt om dicht te gooien. En zelfs dan is het zeer moeilijk. Voor 99% van de wereld heeft het dichtgooien van grenzen slechts een zeer beperkt effect. Je vertraagt de introductie met dagen, in het beste geval enkele weken.

Ook dat is 1 van de lessen die we moeten leren uit deze pandemie.

[ Voor 6% gewijzigd door Blokker_1999 op 28-11-2021 10:08 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/l/2407382

Gevaccineerden hoefden zich dus niet te testen op de vluchten vanuit ZA.
Dan is de 10% positief bij PCR testen op Schiphol idd wel te begrijpen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Blijkbaar gaat de uitslag al half epidemiologisch Europa rond. Via Noorwegen lijken het dus 13 van de 61 te zijn met de nieuwe variant.
https://nos.nl/liveblog/2...ichting-op-omikronvariant

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-10 16:44

Jebus4life

BE User

YakuzA schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:05:
https://nos.nl/l/2407382

Gevaccineerden hoefden zich dus niet te testen op de vluchten vanuit ZA.
Dan is de 10% positief bij PCR testen op Schiphol idd wel te begrijpen.
Dit is inmiddels al het geval voor KLM (samen met Lufthansa de enigen die nog vliegen). Ik vermoed dat deze vluchten vertrokken zijn net rond het tijdstip dat beslissingen genomen werden. Je kan een paar uur voor take-off natuurlijk geen PCR tests meer afdwingen, enkel de vlucht laten doorgaan of annuleren).

Bij KLM is het nu (of gisteren toch) als volgt: PCR max 24 uur oud of PCR max 48 uur oud en dan een sneltest max 24 uur oud.

*Voor de geïnteresseerden: Franse overheid slaapt nog :+ Geen nieuws over mijn Air France vlucht van over dik 48 uur, maar gezien die 13 besmettingen met de nieuwe variant zou het me oprecht verbazen dat de Fransen hernemen.

** België heeft al laten weten geen repatriëringen te doen en raadt reizigers aan commerciële oplossingen te zoeken, maar KLM neemt (naar ik hoor, niet officieel) enkel nog Nederlanders mee. En ik las dat tickets voor Lufthansa over de 2k per persoon zijn (en dat is geen ticket voor héél direct en dus geen garantie dat die wel blijven vliegen).

Onze werkgevers bieden in principe VDI's aan. Ik ga echt overwegen om te regelen hier te overwinteren O-) :+ >:)

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wel fijn om te zien dat iemand de consequenties van vakantie in verre oorden gewoon accepteert en er het beste van maakt als het toch niet helemaal loopt zoals geplanned. :7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

jadjong schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:59:
Wel fijn om te zien dat iemand de consequenties van vakantie in verre oorden gewoon accepteert en er het beste van maakt als het toch niet helemaal loopt zoals geplanned. :7
Probleem is 100% gebrek aan info. Ik verwijt dat de luchtvaartmaatschappijen ofzo ook niet, het is nu eenmaal niet simpel.

De vragen zijn basically:
1. Kan ik terugvliegen?
=> Indien ja: Perfect
=> Indien nee
2. Kan Air France (of zuster KLM) voor een oplossing zorgen?
=> Om dat te weten te komen wordt het dus de chaos op de luchthaven trotseren, want nog 300-1000 andere mensen hebben ddiezelfde vraag, en niemand die het gaat weten vermoed ik.
3.Zal de Belgische overheid iets doen (lijkt van niet momenteel) of moet ik commercieel zoeken
4. Indien commercieel: Wanneer kan dat écht en hoeveel gaat dat kosten (en ook dat weet niemand).

Daarom dat ik echt overweeg om het gewoon aan me voorbij te laten gaan en 1 a 2 weken aan een zwembad te gaan liggen terwijl ik eenderzijds wacht op mails/telefoons van zowel de ambassade en de luchtvaartmaatschappij. Dat zal veel trager gaan, maar wel relaxter en misschien uiteindelijk een stuk goedkoper blijken... Uiteindelijk heb ik, behalve het werk dus, eigenlijk niet echt een reden om écht naar huis te moeten. Nuja, makkelijk gezegd natuurlijk, kans is echt wel reël dat ik gewoon samen met die andere sukkelaars in de rij sta te klagen over gebrek aan info :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
een hoofd IC van een Afrikaans ziekenhuis over patienten die binnenkomen met de nieuwe variant:

The country’s numbers are still relatively low, with 2,828 new confirmed cases recorded Friday, but omicron’s speed in infecting young South Africans has alarmed health professionals.

“We’re seeing a marked change in the demographic profile of patients with COVID-19,” Rudo Mathivha, head of the intensive care unit at Soweto’s Baragwanath Hospital, told an online press briefing.

“Young people, in their 20s to just over their late 30s, are coming in with moderate to severe disease, some needing intensive care. About 65% are not vaccinated and most of the rest are only half-vaccinated,” said Mathivha.

bron: https://www.pbs.org/newsh...wave-propelled-by-omicron

Toch opmerkelijk dat deze variant juist de wat jongere mensen ''pakt''. Maar 65% dat niet gevaccineerd is laat ook wel weer zien wat het nut van vaccineren is.

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 28-11-2021 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
_Bailey_ schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:04:

Toch opmerkelijk dat deze variant juist de wat jongere mensen ''pakt''. Maar 65% dat niet gevaccineerd is laat ook wel weer zien wat het nut van vaccineren is.
Misschien dat deze variant niet specifiek de jongeren pakt maar de jongeren minder ontziet. Omdat zij juist minder gevaccineerd zijn zie je dat wellicht terug in de ziekenhuis-demografie aangaande covid.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 19:05

Wokker

De avond wokkel

een hoofd IC van een Afrikaans ziekenhuis over patienten die binnenkomen met de nieuwe variant:

The country’s numbers are still relatively low, with 2,828 new confirmed cases recorded Friday, but omicron’s speed in infecting young South Africans has alarmed health professionals.

“We’re seeing a marked change in the demographic profile of patients with COVID-19,” Rudo Mathivha, head of the intensive care unit at Soweto’s Baragwanath Hospital, told an online press briefing.

“Young people, in their 20s to just over their late 30s, are coming in with moderate to severe disease, some needing intensive care. About 65% are not vaccinated and most of the rest are only half-vaccinated,” said Mathivha.

bron: https://www.pbs.org/newsh...wave-propelled-by-omicron

Was dat bij de vorige varianten ook niet het geval dat eerst de jongen mensen werden geraakt? En pas later dat de variant oversprong naar het oudere deel van de bevolking?

Het oneindige X 0

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:10
Misschien dat de bevolkingsopbouw van Zuid Afrika er iets mee te maken heeft. Men heeft daar veel meer jongeren dan wij...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QW2VpHmq1fkAjY_7ubZvfVS3hG0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7e0WeZsHpsiA27YYJarlw7kp.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FizscQX9XEcKL2K6Ed8ZgiucpUA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/liiUGMKQOGncZbNpGSSIK58R.png?f=user_large

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Wokker schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:14:
[...]

Was dat bij de vorige varianten ook niet het geval dat eerst de jongen mensen werden geraakt? En pas later dat de variant oversprong naar het oudere deel van de bevolking?
Dat weet ik niet.

En wat @alexbl69 al aangeeft, hoogstwaarschijnlijk speelt de gemiddeld jongere leeftijd ook een (grote?) rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Wokker schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:14:
[...]

Als het vooral jongeren zijn is misschien de hypothese van een superspreading event (of een aantal events a la Aspen Valley) geen gekke. Dat, gecombineerd met een ander testbeleid (oid) en het zou nog best, hopelijk, een storm in een glas water kunnen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ook deze Zuidafrikaanse arts ziet geen reden voor paniek. Zij ziet hoofdzakelijk milde gevallen en snapt alle ophef niet.

https://nos.nl/video/2407...dde-geen-reden-tot-paniek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 20:12
downtime schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:52:
Ook deze Zuidafrikaanse arts ziet geen reden voor paniek. Zij ziet hoofdzakelijk milde gevallen en snapt alle ophef niet.

Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ZA een jonge bevolking heeft. Voor Europa ligt dat heel anders. Werken vaccins minder, en zo ja in welke mate? Immers, het virus kan milder zijn maar als je vervolgens veel meer mensen besmet door een hogere besmettelijkheid en lagere vaccin werkzaamheid kun je alsnog uitkomen op gigantisch oplopende ziekenhuisopnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

snaggyheadshot schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:12:
[...]

Zou er ook mee te maken kunnen hebben dat ZA een jonge bevolking heeft. Voor Europa ligt dat heel anders. Werken vaccins minder, en zo ja in welke mate? Immers, het virus kan milder zijn maar als je vervolgens veel meer mensen besmet door een hogere besmettelijkheid en lagere vaccin werkzaamheid kun je alsnog uitkomen op gigantisch oplopende ziekenhuisopnamen.
Ik neem aan dat in ZA de ouderen ook als eerste gevaccineerd zijn en dan is het niet raar als de zieken wat jonger zijn. Kan ook betekenen dat de vaccins ook voor deze variant prima werken. Ook in de gevallen buiten ZA gaat het om gevaccineerden die hooguit milde symptomen hebben.
Tot dusver zie ik geen enkele indicatie dat vaccins minder goed werken of dat patienten er zieker van worden. Ik ben wel een beetje geschrokken van het aantal besmetten op die KLM-vlucht. Waar ligt dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
WHO update over omicron: https://www.who.int/news/item/28-11-2021-update-on-omicron Er is nog heel weinig met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lycaon
user109731 schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:00:
WHO update over omicron: https://www.who.int/news/item/28-11-2021-update-on-omicron Er is nog heel weinig met zekerheid te zeggen.
Inderdaad, maar mijn interpretatie van dit stuk is dat ‘paniek’ – totdat meer bekend is – niet nodig zou hoeven zijn. Voorzichtigheid is uiteraard gepast.

Er staat nog niets echt vast. Ook niet de zgn. hogere besmettelijkheid. Situatie in Zuid-Afrika kan ook zijn ontstaan door, of te maken hebben met, andere factoren (bv. super-spreading event, afwezigheid Delta, etc.)

Eigenlijk is het enige zorgelijke tot dusver het aantal mutaties. Maar de uitwerking daarvan kan nog alle kanten op.

[ Voor 5% gewijzigd door Lycaon op 28-11-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

downtime schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:52:

Z-A wordt eigenlijk gestraft omdat ze open en eerlijk waren met de ontdekking. Terwijl het eigenlijk van een andere land komt. Volgende land dat een variant ontdekt zou het zeker geheim willen houden (want anders wordt je gewoon gestraft). Iets dat we juist niet willen...

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 22:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bensimpel schreef op zondag 28 november 2021 @ 21:57:
[...]

Z-A wordt eigenlijk gestraft omdat ze open en eerlijk waren met de ontdekking. Terwijl het eigenlijk van een andere land komt. Volgende land dat een variant ontdekt zou het zeker geheim willen houden (want anders wordt je gewoon gestraft). Iets dat we juist niet willen...
Het vliegverkeer is gesloten voor 'zuidelijk Afrika', niet Zuid-Afrika. Op die lijst staan 7 landen.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

BeQuietAndDrive schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:48:
[...]

Het vliegverkeer is gesloten voor 'zuidelijk Afrika', niet Zuid-Afrika. Op die lijst staan 7 landen.
Dat weet ik, maar Zuid Afrika had het netjes gemeld. Waarom niet de andere landen?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bensimpel schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:14:
[...]

Dat weet ik, maar Zuid Afrika had het netjes gemeld. Waarom niet de andere landen?
Zuid Afrika is het meest ontwikkelde land in de regio. Niet alle landen daar zullen uberhaupt in staat zijn om te bepalen met welke variant ze te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat is een risico. Maar andere landen kunnen moeilijk iets anders doen zolang de mogelijkheid bestaat dat de nieuwe variant veel gevaarlijker dan voorgaande varianten is. Anders krijg je weer die vragen waarom de grenzen niet eerder dicht zijn gegaan. Damned if you do, damned if you don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De Belgische viroloog Marc Van Ranst blijft toch een beetje optimistisch:
Indien de omicron-variant minder ziekteverwekkend zou zijn, dan zou de grotere besmettelijkheid (die omicron toelaat om delta te vervangen) zeer positief zijn. Daarom moeten we de klinische gegevens van omicron-patiënten (in Zuid-Afrika en wereldwijd) goed opvolgen.
Opbouwen van immuniteit met minder ernstig ziekteverloop, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 23:10
[...]
Als een land het niet direct meldt zullen de gevolgen op de (middel-) lange termijn voor zo'n land waarschijnlijk nog veel drastischer zijn.

Het vliegverkeer zal alsnog - zij het een paar dagen later - gestaakt worden. Tevens zullen de instanties in dat land niet meer op hun blauwe ogen geloofd worden als ze verklaren dat er niets meer aan de hand is. Ergo; het vliegverkeer met dat land zal veel langer op slot blijven dan in het geval ze eerlijk zijn.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

downtime schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:55:
[...]

Ik neem aan dat in ZA de ouderen ook als eerste gevaccineerd zijn en dan is het niet raar als de zieken wat jonger zijn. Kan ook betekenen dat de vaccins ook voor deze variant prima werken. Ook in de gevallen buiten ZA gaat het om gevaccineerden die hooguit milde symptomen hebben.
Tot dusver zie ik geen enkele indicatie dat vaccins minder goed werken of dat patienten er zieker van worden. Ik ben wel een beetje geschrokken van het aantal besmetten op die KLM-vlucht. Waar ligt dat aan?
"Helaas" heeft Zuid-Afrika miljoenen vaccins in de frigo zitten, maar krijgen ze niet gezet wegens onverschilligheid van de (erg religieuze) bevolking die ze niet willen/nodig achten. Ik kan hier over dit en 5 minuten een vaccinatiecentrum binnenwandelen en een gratis prik laten zetten, maar er komt niemand opdagen.
*Ik ben geen S/A national dus ik zou em waarschijnlijk niet krijgen, maar je snapt het punt.

Wel zijn heel veel bedrijven hun employees aan het verplichten als ze willen blijven werken (dat kan hier schijnbaar wel), maar je hoort dus dat het dus niet opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
in Portugal zijn 13 spelers van 1 voetbalelftal hoogstwaarschijnlijk besmet met de nieuwe variant.
1 speler had onlangs Z Afrika bezocht.

''best wel'' besmettelijk die nieuwe variant...

bron: https://www.dn.pt/socieda...m-portugal--14362691.html

vertaling:

Thirteen cases of the Ómicron variant have been identified in Portugal, the National Institute of Health Doutor Ricardo Jorge (INSA) announced this Monday, adding that the 13 positive samples are "associated with cases of infection of Belenenses SAD players, since one of the positive cases had a recent trip to South Africa.

"Preliminary tests carried out at INSA strongly suggest that all 13 cases associated with Belenenses SAD players are related to the Ómicron variant of concern," reads the INSA statement sent to the press.

To ensure the break of transmission chains and following the precautionary principle in Public Health, "pending further information regarding the transmission, impact and vaccine effectiveness against the Ómicron variant", the institute states that health authorities "determined the prophylactic isolation of contacts of the infection cases associated with this outbreak, regardless of vaccination status and level of exposure".
"These contacts remain isolated and will undergo regular testing as early as possible at day 5 and day 10," the institute says.

[ Voor 93% gewijzigd door _Bailey_ op 29-11-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
In Schotland ook zes gevallen, een deel zonder recent reizen:
Six cases of the new Covid Omicron variant have been identified in Scotland.

Some of the people identified have no travel history and have caught the virus variant in the community.

The Scottish government said four cases have been found in Lanarkshire and two in the Greater Glasgow and Clyde area.

Contact tracing is taking place to establish the origin of the virus and find anyone else they have come into contact with in recent weeks.

[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 29-11-2021 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:10:
In Schotland ook zes gevallen, een deel zonder recent reizen:

[...]
Het is idd wel duidelijk dat er wereldwijd gezien veel te weinig gesequenced wordt om dit soort verspreidingen te voorkomen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:51
XWB schreef op maandag 29 november 2021 @ 00:36:

[...]

Opbouwen van immuniteit met minder ernstig ziekteverloop, het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.
Het zou wel in lijn zijn wat je verwacht van ene virus, steeds milder om zo als een normale verkoudheid gemakkelijk te overleven.

Mocht dit waar zijn dan wil je dat die zo snel mogelijk de andere varianten verdringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:24

steveman

Comfortabel ten onder

AMARONE schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:24:
[...]

Het zou wel in lijn zijn wat je verwacht van ene virus, steeds milder om zo als een normale verkoudheid gemakkelijk te overleven.

[...]
Maar dat hoeft toch helemaal niet? Zeker met dit virus, dat al overdraagbaar is voordat de host symptomen krijgt.

Dus een selectiedruk op minder heftige gevolgen ontbreekt dan.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15
[...]

Mocht dit waar zijn dan wil je dat die zo snel mogelijk de andere varianten verdringt.
Dat is dus niet helemaal waar. Wat er kan gebeuren is dat ie idd minder dodelijk is, maar doordat hij besmetterlijker is (het exponentiele gedeelte), dus meer doden op de korte termijn kan brengen.

Zou dus betekenen dat we op korte termijn er op achteruit gaan, maar op langere termijn gaan winnen.

Maar, enige wat we op dit moment kunnen is afwachten.

Ik versimpel het altijd tot: risico = kans x impact.

Kans te relateren aan de besmettelijkheid
Impact is te relateren aan zorgimpact

Als impact maar iets omlaag gaat en kans erg omhoog is het risico alsnog vrij hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-10 13:15
Je ziet dat steeds meer landen een verplichte PCR-test en/of sneltest gaan vereisen. Nu al helemaal met de Omicron-variant. Ik hoop echt niet dat dit de standaard wordt.

Vanuit medisch oogpunt snap ik dat deze wens er is, maar het lijkt me toch vrij grote gevolgen hebben voor veel mensen. Al helemaal als je gevaccineerd bent. Om er zeker van te zijn om het vliegtuig in te kunnen stappen, zou je eerst 10 dagen in zelfisolatie moeten gaan, zodat je zeker weten dat je negatief test. Voor veel mensen is het niet realistisch om 10 dagen in pre-quarantine te gaan.

Ik begrijp het, maar ik zou het wel ontzettend zuur vinden als dit de standaard wordt. Je bent gevaccineerd en het virus is doorgaans weinig tot geen risico meer voor je, maar vliegen wordt veel lastiger/risicovoller (financieel).

Nu zullen er genoeg mensen zijn dit goed vinden: minder vliegen tijdens een pandemie is belangrijk. Absoluut waar, maar het heeft óók grote gevolgen op andere vlakken (familiebezoek, toerisme sector, lucht sector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Tot nog toe is Alpha gevaarlijker dan de originele en de Delta gevaarlijker dan de Alpha.

Het blijft een goede theorie maar tot dusver valt het met de Covid een beetje tegen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

De hoop dat selectiedruk leidt tot een variant die meer besmettelijk maar minder gevaarlijk is bestaat al sinds het begin van de pandemie en we hebben er nog niets van gemerkt. Het virus is steeds besmettelijker geworden maar qua gevaar voor de zieken lijkt er geen noemenswaardig verschil tussen de varianten te zijn.

De vraag moet dan ook zijn: Als die selectiedruk echt zo werkt, waarom bestaan er dan nog dodelijke virussen? Zouden ze na miljoenen jaren evolutie niet allemaal hoogst besmettelijk maar volkomen onschuldig moeten zijn? Ik denk daarom dat de realiteit wat complexer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 20:12

[...]

Hangt wiskundig gezien niet af van de variabelen? Stel er raken met Delta 1 miljoen mensen besmet en daarvan worden er 10.000 ernstig ziek. Als vervolgens met een nieuwe variant 2 miljoen mensen besmet raken en daar raken alsnog 12.000 ernstig ziek (relatief gezien dus veel minder) dan is dat nog steeds een toename van 20%.

Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
gws24 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:58:
De republikeinen zijn de laatste tijd vol op het orgel gegaan om het narratief te spinnen dat de democraten niet de oorsprong willen achterhalen en zogenaamd wat te verbergen hebben. Ze gaan zelfs zo ver dat ze maar eigen hearings houden zonder democraten. Alles om de aandacht af te leiden van hun eigen falen tijdens de pandemie en als opmaat naar de 2022 midterms. Genoeg mensen die hun BS gaan geloven helaas.

[...]

[...]

[...]
bron: https://www.politico.com/...k-theory-democrats-497902 van 4 juli
Het wordt steeds gekker daar.

De nieuwe Omicron ofwel Midterm Election Variant schijnt door de Democrats de wereld in geslingerd te zijn om zo de midterm elections te kunnen winnen.

Trump's White House doctor calls omicron a midterm elections trick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

downtime schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:53:
De hoop dat selectiedruk leidt tot een variant die meer besmettelijk maar minder gevaarlijk is bestaat al sinds het begin van de pandemie en we hebben er nog niets van gemerkt. Het virus is steeds besmettelijker geworden maar qua gevaar voor de zieken lijkt er geen noemenswaardig verschil tussen de varianten te zijn.

De vraag moet dan ook zijn: Als die selectiedruk echt zo werkt, waarom bestaan er dan nog dodelijke virussen? Zouden ze na miljoenen jaren evolutie niet allemaal hoogst besmettelijk maar volkomen onschuldig moeten zijn? Ik denk daarom dat de realiteit wat complexer is.
Er is pas selectiedruk als het een voordeel voor het virus is qua overlevingskansen en verspreiding. Een variant die resistenter is of besmettelijker heeft duidelijk een streepje voor, maar een variant die minder ziekmakend is niet per se. De verspreiding is dan meestal al gedaan dus of de patiënt daarna omkiepert is niet heel relevant, tenzij de ziekte verspreiding gaat belemmeren.
Dan moet je het al zoeken in relatie tot andere voordelen. Zoals bijvoorbeeld dat een variant die meer in de neus zit dan de longen zich beter verspreidt en daardoor succesvoller is, maar daardoor ook 'per ongeluk' minder ziekmakend is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gonadan schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:00:
[...]

Er is pas selectiedruk als het een voordeel voor het virus is qua overlevingskansen en verspreiding. Een variant die resistenter is of besmettelijker heeft duidelijk een streepje voor, maar een variant die minder ziekmakend is niet per se. De verspreiding is dan meestal al gedaan dus of de patiënt daarna omkiepert is niet heel relevant, tenzij de ziekte verspreiding gaat belemmeren.
Dan moet je het al zoeken in relatie tot andere voordelen. Zoals bijvoorbeeld dat een variant die meer in de neus zit dan de longen zich beter verspreidt en daardoor succesvoller is, maar daardoor ook 'per ongeluk' minder ziekmakend is.
Niet helemaal waar natuurlijk. Als door minder symptomen, mensen zich langer onder anderen blijven begeven en daardoor meer mensen besmet worden, kan een virus een voordeel hebben inzake verspreiding.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cyberpope schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:04:
Niet helemaal waar natuurlijk. Als door minder symptomen, mensen zich langer onder anderen blijven begeven en daardoor meer mensen besmet worden, kan een virus een voordeel hebben inzake verspreiding.
Dat staat er toch? Tenzij ziekte de besmetting gaat belemmeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jebus4life

Jebus4life

BE User

Jebus4life schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 18:24:
[...]

*Ik ben Belg voor de duidelijkheid
**Mijn geplande terugkeer is een vlucht in de nacht van dinsdag op woensdag.

Vanmorgen contact gehad met de ambassade, die aanraden ASAP naar de luchthaven te gaan om het land uit te raken. Zelf even nagedacht: Ik zit op 8 uur van Kaapstad, tegen dat ik daar ben is 9/10 toch half Europa op slot (dat is dus inderdaad gebeurd). Bovendien wil iedereen nu het land uit, iedere Europeaan in de directe omgeving van Kaapstad probeert nu toch op een vlucht te raken: de luchthaven gaat 1 chaos zijn en niemand gaat enige info hebben.

Dus besloten gewoon mijn reis verder te zetten (met nog meer oog op de maatregelen, maar ze worden hier in Z-A beter opgevolgd dan in Europa). Wel mijn gegevens aan de ambassade doorgespeeld uiteraard.
*Voor de duidelijkheid, in absolute cijfers is de situatie in Z-A véél beter dan in Europa. Dat weegt mee in die beslissing

Mijn plan nu:
Dinsdagavond kom ik terug in Kaapstad. Indien mijn vlucht niet gecanceled is ga ik naar de luchthaven en zie ik of ik mee mag. Thuis ga ik uiteraard in quarantaine en laat ik een PCR doen (maar eerst contact met de dokter om te checken of ik best naar een testcenter ga of hoe het best loopt).
*Misschien is dat laatste al geregeld tegen dan ivm testen van terugkeerders.

Mocht ik niet kunnen terugreizen, contact houden met de luchtvaartmaatschappij/ambassade ivm repatriëring. En in tussentijd huur ik via AirBNB of Booking.com een huis (met zwembad :+) ofzo in de "betere" steden op een uurtje van Kaapstad. Honestly: Het een weekje extra in de zon hier is écht geen straf (zolang de boel hier niet op slot gaat uiteraard, maar zover ik kan inschatten is dat totaal niet aan de orde).

Het enige écht vervelende is dat je met die onzekerheid zit: Zit ik hier dan 1 week extra? 2? Een maand? Zowel mijn vriendin als ikzelf kunnen in principe remote werken via een VDI, maar hebben geen laptops bij... Als ik hier een week zit is een week onbetaald vakantie nemen niet echt een probleem, als dat 1 maand of langer is, wil ik wel liever gewoon 2 basic laptops gaan kopen om remote te werken. Die schenk ik dan wel aan charity als ik vertrek.
Update van mijn verhaal ^^

Vandaag bevestiging gehad van Air France dat mijn vlucht niet doorgaat. Helaas... ASAP gecheckt naar 1 van de carriers die wel nog vliegen (KLM en Lufthansa). In de komende dagen natuurlijk waanzinnig duur (€1500 pp en meer), maar wat later op de week behoorlijk goedkope (€350pp) tickets kunnen krijgen voor een vlucht naar Brussel via Amsterdam.
*Goed dat ik er heel snel op reageerde... voor die prijzen mag je inmiddels al richting eind december kijken... 600-700 pp lijkt me al iets couranter komende week of 2...
**Volgens de huidige KLM regels (die van vanmorgen toch) mag ik als Belg mee met KLM indien Nederland niet mijn eindbestemming is

Dus in plek van 1 december, ga ik nu (hopelijk toch) huiswaarts op 9 december! Gezien zowel mijn vriendin als ikzelf nog enkele vakantiedagen op overschot hadden (die normaal meegingen naar volgend jaar) beschouwen we het dan maar als een extra week...

Nu hopen dat deze wél door kunnen gaan, anders zou het wel eens héél vervelend kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Frankrijk scherpt de regels aan:
Frankrijk beschouwt toeristen die langer dan zeven maanden geleden gevaccineerd zijn straks als ongevaccineerd. Vanaf 15 december geldt dit voor 65-plussers, vanaf 15 januari voor alle volwassenen. Wie als ongevaccineerd beschouwd wordt, moet zich continu laten testen, bijvoorbeeld om naar het restaurant te gaan of van de skilift gebruik te maken.

Reizigers kunnen dit voorkomen door een boosterprik te halen. Op korte termijn kunnen in Nederland echter alleen ouderen die krijgen (en zorgpersoneel).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:56:
Frankrijk scherpt de regels aan:

[...]
Een beetje Europese afstemming zou langzamerhand wel fijn zijn. Als Nederlander kun je na 7 maanden nog geen booster krijgen maar in Frankrijk (en ze zullen wel snel navolging van andere landen krijgen) wordt je al weer als ongevaccineerd beschouwd. Heel fijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

downtime schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:05:
Een beetje Europese afstemming zou langzamerhand wel fijn zijn. Als Nederlander kun je na 7 maanden nog geen booster krijgen maar in Frankrijk (en ze zullen wel snel navolging van andere landen krijgen) wordt je al weer als ongevaccineerd beschouwd. Heel fijn.
Maar de andere kant op: het zou fijn zijn als mensen meer zouden nadenken over de noodzaak tot reizen, en die kan ze er toe doen aanzetten. Ik durf wel te gokken dat >95% van de internationale reisbewegingen niet noodzakelijk zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:32

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:50:
Je ziet dat steeds meer landen een verplichte PCR-test en/of sneltest gaan vereisen. Nu al helemaal met de Omicron-variant. Ik hoop echt niet dat dit de standaard wordt.
In (Zuid Oost) Azie is dat al lange tijd de standaard. PCR test is inmiddels vervangen voor sneltest op diverse plaatsen. Daarvoor zaten grenzen gewoon helemaal dicht of was er een verplichte 14 dagen quarantaine (op eigen kosten) en verplichte Covid ziektekostenverzekering.

Ik hoop wel dat de nieuwe variant geen roet in het eten gooit want na 2 jaar wil ik wel weer eens naar huis. (buurland)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
gambieter schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 01:31:
[...]

Maar de andere kant op: het zou fijn zijn als mensen meer zouden nadenken over de noodzaak tot reizen, en die kan ze er toe doen aanzetten. Ik durf wel te gokken dat >95% van de internationale reisbewegingen niet noodzakelijk zijn.
Ligt eraan wat je "niet noodzakelijk" ziet.
Ik heb een Franse LAT-vriendin. We hebben elkaar door de corona-crisis al een tijdje niet gezien (zij werkt in de zomer dus toen konden wij niet afspreken).
Nu hebben wij het plan om de feestdagen samen door te brengen.

Is het "noodzakelijk"? Nee officieel niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:10
In Leipzig is een Omikron-besmetting bij iemand die niet heeft gereisd noch iemand kent die heeft gereisd. Zie https://www.tagesschau.de...ig-ohne-Bezug-zum-Ausland In Schotland hebben ze nu ook meer gevallen. Ik denk dat de variant al veel eerder al wereldwijd is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

martwoutnl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
In Leipzig is een Omikron-besmetting bij iemand die niet heeft gereisd noch iemand kent die heeft gereisd. Zie https://www.tagesschau.de...ig-ohne-Bezug-zum-Ausland In Schotland hebben ze nu ook meer gevallen. Ik denk dat de variant al veel eerder al wereldwijd is gegaan.
In Schotland hadden ze toch ook al een aantal gevallen die niet gelinkt konden worden aan reisbewegingen?

Maar denk dat je gelijk hebt. Zou ook logisch zijn. De kans dat je zo’n variant direct opmerkt is nagenoeg nul.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Glashelder schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:42:
[...]

In Schotland hadden ze toch ook al een aantal gevallen die niet gelinkt konden worden aan reisbewegingen?.
Klopt. Inmiddels staat daar de teller op 14 zie https://news.sky.com/stor...g-uk-total-to-14-12482837

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Daar heb je zeker een goed punt, aan de andere kant wil nog dolgraag met mijn kinderen een keer naar Noorwegen voor vakantie. Een vakantie wat verder weg is jarenlang voor mij financieel niet mogelijk geweest en ik merk dat de behoefte bij mezelf flink is. Dit is nu twee jaar uitgesteld en het gaat niet heel lang meer duren voordat ze zijn uitgevlogen.

Maar goed, we gaan het zien de komende zomer.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:26:
Same here:

https://www.nu.nl/algemee...luchten-in-nederland.html

Week vóór de vluchten uit Zuid-Afrika dus. Ben benieuwd waar het echt vandaan komt.
[...]

Dan kan ik je de Op1 aflevering van gisteren aanraden, alwaar Frank Oostdam het echt enorm zielig vond voor al die landen om een vliegverbod af te kondigen.

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 30-11-2021 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryur schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:08:
Ligt eraan wat je "niet noodzakelijk" ziet.
Ik heb een Franse LAT-vriendin. We hebben elkaar door de corona-crisis al een tijdje niet gezien (zij werkt in de zomer dus toen konden wij niet afspreken).
Nu hebben wij het plan om de feestdagen samen door te brengen.

Is het "noodzakelijk"? Nee officieel niet :)
Standeman schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:22:
Daar heb je zeker een goed punt, aan de andere kant wil nog dolgraag met mijn kinderen een keer naar Noorwegen voor vakantie. Een vakantie wat verder weg is jarenlang voor mij financieel niet mogelijk geweest en ik merk dat de behoefte bij mezelf flink is. Dit is nu twee jaar uitgesteld en het gaat niet heel lang meer duren voordat ze zijn uitgevlogen.

Maar goed, we gaan het zien de komende zomer.
Ik kan begrijpen dat je het graag wilt; ik woon zelf in het buitenland en het zou erg goed zijn als ik regelmatig bij mijn geestelijk minder wordende moeder op bezoek zou kunnen gaan, de laatste keer was begin Augustus 2020. Begrijpen ja, maar onder schrijnende gevallen vat ik jullie situatie niet, en noodzakelijk inderdaad niet. Zelfs die van mij valt daar moeilijk onder aangezien ik haar elke dag via Skype spreek.

Graag willen en pandemie gaan slecht samen.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 30-11-2021 11:35 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:45
[...]

Ik vraag me af in welke mate internationale reizen debet zijn aan verspreiding. De meeste verspreiding gebeurt binnenlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-10 11:18
MarcoC schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:38:
[...]

Ik vraag me af in welke mate internationale reizen debet zijn aan verspreiding. De meeste verspreiding gebeurt binnenlands.
Het virus is in China begonnen, dus per definitie is dat internationaal verspreid. En net zoals met thuisbesmettingen moet het wel het gezin ergens binnenkomen.

In hoeverre je dat kan voorkomen is een tweede.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:44:
[...]

Het virus is in China begonnen, dus per definitie is dat internationaal verspreid. En net zoals met thuisbesmettingen moet het wel het gezin ergens binnenkomen.

In hoeverre je dat kan voorkomen is een tweede.
Verspreiding is geen binair iets. Het is onmogelijk om je af te schermen voor het virus, dat is zelfs Nieuw-Zeeland niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
MarcoC schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:59:
[...]

Verspreiding is geen binair iets. Het is onmogelijk om je af te schermen voor het virus, dat is zelfs Nieuw-Zeeland niet gelukt.
Dat was je vraag niet. Met alleen lokale besmettingen is het een olievlek; internationaal reize is als vonken icm wind bij brand: er ontstaan steeds meer brandhaarden die elk zelf weer als een olievlek gaan verspreiden.

Om NZ aan te halen: zonder internationaal reizen was het daar niet terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
ijdod schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:16:
[...]

Dat was je vraag niet. Met alleen lokale besmettingen is het een olievlek; internationaal reize is als vonken icm wind bij brand: er ontstaan steeds meer brandhaarden die elk zelf weer als een olievlek gaan verspreiden.

Om NZ aan te halen: zonder internationaal reizen was het daar niet terecht gekomen.
Ik begrijp niet wat je zegt. Theoretische gedachte-experimenten zijn m.i. niet zo boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
MarcoC schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:32:
[...]

Ik begrijp niet wat je zegt. Theoretische gedachte-experimenten zijn m.i. niet zo boeiend.
Dan zul je je vraag beter moeten stellen. ‘Hoeveel van de 20k positieven zijn direct tot internationaal reizen ten’, bijvoorbeeld. Onder de streep is dat verder dezelfde discussie als waar in NL de besmetting plaats vindt. In de trein, op kantoor, op school, in de kroeg, thuis…

[ Voor 32% gewijzigd door ijdod op 30-11-2021 12:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MarcoC schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:38:
Het hoeft alleen maar geintroduceerd te worden, het virus doet de rest. En des te meer kansen het krijgt, des te sneller het kan gaan. We weten van andere infectieziekten dat reizen erg goed helpt bij de verspreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Wij gaan overigens vrij zeker de wintersportreis annuleren. We zouden naar Frankrijk, maar die situatie is nu allemaal net te instabiel.

Afwegingen:
1) Kunnen we uberhaupt wel?
2) Willen we wel, als het zo slecht gaat.

1 is nog onzeker. De helft van de groep zit met tegen die tijd een verlopen vaccin en geen zekerheid of ze een booster kunnen krijgen. Als de helft niet mee kan, dan wordt het te duur voor de rest.
De annuleringsvoorwaarden zijn niet flexibel. De "Corona" garanties gaan slechts over reisadviezen van de overheid (code oranje/rood) of anders lockdowns/verplichte isolaties. verplicht testen elke dag op de piste is geen reden tot annulering.

2) is een persoonlijke afweging. Als de regel is dat je eigenlijk niet welkom bent als ongevaccineerde, dan wil ik niet gaan voordat ik een boostershot heb gehad. Daarbij boekten we in de hoop dat het nu allemaal redelijk onder controle zou zijn. Ik voel me er niet prettig bij een week lange in feestelijke omstandigheden op een kluitje mensen te staan. Jammer dat de reis niet door gaat, maar dat is niet anders.

De knoop zou over ongeveer een week moeten worden doorgehakt.

Ik moet nog precies kijken wat waar onder valt en welke kosten we terugkrijgen. Nu kunnen we voor minimale schade nog annuleren, maar last minute cancellen kost wel een flinke duit als we dat niet doen onder overheidsadvies. Daar begin ik ook aan te twijfelen: Oostenrijk zit in lockdown maar krijgt van onze overheid code geel.

Zijn er andere wintersporters hier? Hoe gaat de discussie bij jullie in de groep?
MikeyMan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:53:
[...]

Ja... Heel simpel, voorlopig niet...
Bedoel je dat je voorlopig de discussie niet voert? Of dat je voorlopig nog niet gaat? Dan moet je toch op redelijk korte termijn beslissen of je annuleert of niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Michael_OsGroot op 30-11-2021 14:54 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Michael_OsGroot schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:52:

Zijn er andere wintersporters hier? Hoe gaat de discussie bij jullie in de groep?
Ja... Heel simpel, voorlopig niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Bedoel je dat je voorlopig de discussie niet voert? Of dat je voorlopig nog niet gaat? Dan moet je toch op redelijk korte termijn beslissen of je annuleert of niet?
We gaan voorlopig helemaal niets boeken. Wintersport of anders.
Als het toevallig een keer kan, wellicht een last minute, maar ik zie het er het komende seizoen niet van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ook Ierland scherpt de regels voor reizigers aan:
In navolging van Portugal verplicht ook Ierland een coronatest voor alle inkomende reizigers. Daardoor moeten ook mensen die volledig gevaccineerd zijn of een herstelbewijs hebben zich vanaf aanstaande vrijdag laten testen om het land binnen te komen. De Ierse regering heeft daartoe besloten vanwege de omikronvariant.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Omikron is al in oktober in Nigeria vastgesteld volgens artikel https://www.tagesschau.de...igeria-bereits-im-Oktober

Edit: Het blijkt volgens AD niet te kloppen. Het was de Delta-variant.

[ Voor 18% gewijzigd door martwoutnl op 01-12-2021 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Portugal gaat na de kerst een week in preventieve lockdown zie https://www.gelderlander....eek-in-lockdown~aa011238/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
in Gauteng, de hotspot in Z Afrika waar Omicron de Delta aan het wegdrukken is, een flinke ziekenhuisopname in de leeftijd van 0 tot 2 jaar.

“When you look at the numbers of admissions by age, what we normally see is a large number of admissions in older people,” she added.

“But in this early resurgence in Tshwane, we are seeing most admissions in the 0-2 age group.

“And we are seeing a large number of admissions in the middle ages, sort of around 28 to 38.”

en

She said “very high proportions” of young children were being admitted — more than 70 per cent of cases in the 4-and-under age group.

The percentage was much lower in other child age groups, at about 10 per cent in children aged 5 to 9 and slightly less for the age 10-19 group.

bron: https://www.thenationalne...-south-african-epicentre/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 20:43

Rannasha

Does not compute.

_Bailey_ schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:43:
in Gauteng, de hotspot in Z Afrika waar Omicron de Delta aan het wegdrukken is, een flinke ziekenhuisopname in de leeftijd van 0 tot 2 jaar.

“When you look at the numbers of admissions by age, what we normally see is a large number of admissions in older people,” she added.

“But in this early resurgence in Tshwane, we are seeing most admissions in the 0-2 age group.

“And we are seeing a large number of admissions in the middle ages, sort of around 28 to 38.”

en

She said “very high proportions” of young children were being admitted — more than 70 per cent of cases in the 4-and-under age group.

The percentage was much lower in other child age groups, at about 10 per cent in children aged 5 to 9 and slightly less for the age 10-19 group.

bron: https://www.thenationalne...-south-african-epicentre/
Uit hetzelfde artikel:
“The increase in admissions in young children under 2 could just be precautionary. We don’t have enough information yet,” said Dr Jassat.

“But the indications are not that they are more severe than they have been in the past.
Dus er zijn geen indicaties dat deze kinderen zieker worden dan in het verleden en het is waarschijnlijk dat de opnames vooral uit voorzorg zijn.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Rannasha schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
[...]

Uit hetzelfde artikel:

[...]

Dus er zijn geen indicaties dat deze kinderen zieker worden dan in het verleden en het is waarschijnlijk dat de opnames vooral uit voorzorg zijn.
hier een korte video interview van een Hoofd IC in Z Afrika waarin ze aangeeft dat er steeds meer jonge kinderen binnenkomen die aan de beademing moeten, sommige kinderen met Diabetes.
Ze gaat in op diverse leeftijden (onder de 15 jaar).

Head of Intensive Care at Chris Hani Baragwanath, Rudo Mathivha says that children under five are being admitted with #COVID19 symptoms to hospital. She says the shift in demographics is very worrying.

https://twitter.com/eNCA/status/1465899676545257477

Ik denk dat zo over een week of 2 er een veel duidelijker beeld gaat komen over Omicron, de besmettelijkheid en het ziektebeeld.
De video gaat over de situatie in 1 ziekenhuis, dus zegt natuurlijk nog niet erg veel.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2021 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Rannasha schreef op donderdag 2 december 2021 @ 11:21:
[...]

Uit hetzelfde artikel:

[...]

Maar als dit voorheen zo goed als nooit nodig was en nu wel, dan zegt het dus wel wat. Ook al is het uit voorzorg.

Neem aan dat ze kinderen zomaar opnemen uit voorzorg, dan moet er wel *iets* aan de hand zijn.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:15
MikeyMan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:56:
[...]

We gaan voorlopig helemaal niets boeken. Wintersport of anders.
Als het toevallig een keer kan, wellicht een last minute, maar ik zie het er het komende seizoen niet van komen.
Vrienden van mij gaan wel, maar pakken eerst de gratis booster in frankrijk (ze gaan daar ook skieen). Weet niet helemaal precies wat ik daar van vindt. Het ophalen van een booster daar zou ik nog wel willen overwegen :)

Ik ben niet zo in de stemming nu om op vakantie te gaan. Ik ga denk ik mijn promotie-feestje ook annuleren. Al zou het wel mogen, ik ben niet in de stemming. Ik vind het ook niet te rijmen met mijn kritiek op de navolging van de regels.

We zitten zo op het randje van het instorten van de zorg, ik snap niet ho

[edit]
entitlement is een prachtige term hiervoor @MikeyMan

[ Voor 5% gewijzigd door Adlermann op 02-12-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Adlermann schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:05:
[...]

Vrienden van mij gaan wel, maar pakken eerst de gratis booster in frankrijk (ze gaan daar ook skieen). Weet niet helemaal precies wat ik daar van vindt. Het ophalen van een booster daar zou ik nog wel willen overwegen :)

Ik ben niet zo in de stemming nu om op vakantie te gaan. Ik ga denk ik mijn promotie-feestje ook annuleren. Al zou het wel mogen, ik ben niet in de stemming. Ik vind het ook niet te rijmen met mijn kritiek op de navolging van de regels.

We zitten zo op het randje van het instorten van de zorg, ik snap niet hoe je nu nog het lef kunt hebben om de grenzen op te zoeken. Ik heb daar 1 woord voor: verwendheid.
Vind entitlement nog een mooiere term. Maar goede vertaling heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Aantal gevallen in Europa loopt aardig op. Ik las via Tagesschau Griekenland, Mallorca, Frankrijk en net via VRT in België 4e geval. Zie ook https://twitter.com/Emman...tatus/1466390868496113665 En verder ook in India al eentje.

Duitsland gaat verstrengen zie https://www.tagesschau.de/eilmeldung/eilmeldung-6021.html
2G in de winkels en disco's dicht vanaf 350 of hoger (bekende dagelijkse cijfer). Regionaal mogen ze zelfs nog strenger worden. Maskerplicht in scholen.

[ Voor 34% gewijzigd door martwoutnl op 02-12-2021 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 21:47
Fuujii schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:50:

Vanuit medisch oogpunt snap ik dat deze wens er is, maar het lijkt me toch vrij grote gevolgen hebben voor veel mensen. Al helemaal als je gevaccineerd bent. Om er zeker van te zijn om het vliegtuig in te kunnen stappen, zou je eerst 10 dagen in zelfisolatie moeten gaan, zodat je zeker weten dat je negatief test. Voor veel mensen is het niet realistisch om 10 dagen in pre-quarantine te gaan.

Ik begrijp het, maar ik zou het wel ontzettend zuur vinden als dit de standaard wordt. Je bent gevaccineerd en het virus is doorgaans weinig tot geen risico meer voor je, maar vliegen wordt veel lastiger/risicovoller (financieel).

Nu zullen er genoeg mensen zijn dit goed vinden: minder vliegen tijdens een pandemie is belangrijk. Absoluut waar, maar het heeft óók grote gevolgen op andere vlakken (familiebezoek, toerisme sector, lucht sector).
Erg vreemd is het niet, land je op Dubai kom je geeneens langs de controle zonder dat daar ter plekke een test is afgenomen en iedere 3 of 4 dagen ( weet niet helemaal zeker) moet je daar als toerist of bezoeker opnieuw testen.
Om de boel open te houden lijkt het mij juist wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:44
Net op het nieuws dat 50 mensen (uit 120) besmet zijn met covid-19 tijdens een kerstmaaltijd in Oslo. Alle 120 waren dubbel gevaccineerd. Een is zeker omicron, de rest wordt nog uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:08
Wij gaan overigens vrij zeker de wintersportreis annuleren. We zouden naar Frankrijk, maar die situatie is nu allemaal net te instabiel.

Afwegingen:
1) Kunnen we uberhaupt wel?
2) Willen we wel, als het zo slecht gaat.

1 is nog onzeker. De helft van de groep zit met tegen die tijd een verlopen vaccin en geen zekerheid of ze een booster kunnen krijgen. Als de helft niet mee kan, dan wordt het te duur voor de rest.
De annuleringsvoorwaarden zijn niet flexibel. De "Corona" garanties gaan slechts over reisadviezen van de overheid (code oranje/rood) of anders lockdowns/verplichte isolaties. verplicht testen elke dag op de piste is geen reden tot annulering.

2) is een persoonlijke afweging. Als de regel is dat je eigenlijk niet welkom bent als ongevaccineerde, dan wil ik niet gaan voordat ik een boostershot heb gehad. Daarbij boekten we in de hoop dat het nu allemaal redelijk onder controle zou zijn. Ik voel me er niet prettig bij een week lange in feestelijke omstandigheden op een kluitje mensen te staan. Jammer dat de reis niet door gaat, maar dat is niet anders.

De knoop zou over ongeveer een week moeten worden doorgehakt.

Ik moet nog precies kijken wat waar onder valt en welke kosten we terugkrijgen. Nu kunnen we voor minimale schade nog annuleren, maar last minute cancellen kost wel een flinke duit als we dat niet doen onder overheidsadvies. Daar begin ik ook aan te twijfelen: Oostenrijk zit in lockdown maar krijgt van onze overheid code geel.

[...]

Mijn advies:
Zorg dat je gewoon allemaal je vrije dagen hebt.
Annuleer whatever je nu geboekt hebt als dat nog gratis kan.
Beoordeel 2 weken voor de vertrekdatum nog een keer of je kan/wil gaan. En boek dan op het laatste moment nog wat. Het liefst met soepele annuleringsvoorwaarden.

Zo ben ik sinds de start van corona al 3 keer op vakantie geweest.
Normaal is zo laat boeken geen goed plan. Of alles zit vol. Of ze vragen de hoofdprijs. Maar dat is nu absoluut niet zo.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Ik snap überhaupt niet dat mensen nog op vakantie gaan naar het buitenland de afgelopen anderhalf jaar. Al moest ik ook ff naar Zweden deze zomer, en op de terugweg moest ik vliegen ivm problemen met de auto. Kostte me €2000 voor ticket met Norwegian last minute. Ik denk dat mijn ticket 100 keer zo duur was als die van de rest van het vliegtuig (zat overigens compleet vol, was echt de laatste).

Ik heb kennissen in ZA en die balen van datde wereld hen straft en benadrukken vooral dat Omikron al eerder was ontdekt buiten ZA. Waar dan, kunnen ze niet zeggen. Maar ik snap hun gevoel van onrechtvaardigheid zeker wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Wilf op 02-12-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

durian schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:07:
Net op het nieuws dat 50 mensen (uit 120) besmet zijn met covid-19 tijdens een kerstmaaltijd in Oslo. Alle 120 waren dubbel gevaccineerd. Een is zeker omicron, de rest wordt nog uitgezocht.
Vooral bijzonder een kerstmaaltijd welke blijkbaar al in november plaats heeft gevonden. Verder niet echt bijzonder nieuws toch?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-10 15:06
kunnen wij nog veel van leren hier hoe zijn dat aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Onze vriendengroep kijkt paar weken van tevoren hoe de vlag erbij hangt, als het nog verder uit de hand loopt krijg je de aanbetaling toch wel terug.

Veel verder dan een paar weken in de toekomst kijken is gewoon niet te doen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
BioNTech over de nieuwe variant:
Nieuwe varianten van het coronavirus, zoals de onlangs ontdekte omikronvariant, maken de noodzaak voor een jaarlijkse vaccinatie een stuk groter, aldus BioNTech-topman Ugur Sahin. Hij wijst op de griep, waarvoor ook jaarlijks een nieuw vaccin op de markt wordt gebracht. Sahin denkt dat het vaccin dat in samenwerking met Pfizer werd ontwikkeld relatief snel kan worden aangepast. De nieuwe virusvariant is wel eerder opgedoken dan Sahin had verwacht. 'Ergens in 2022', was zijn gedachte.
Bron: ad.nl

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 19:43

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

XWB schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:19:
BioNTech over de nieuwe variant:

[...]

Bron: ad.nl
Wat is dat voor een onzin? Sneller dan verwacht een variant opgedoken? Hoezo? Er duiken toch steeds varianten op

Do { Ping } while ( LOL )

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"