Dat is m'n ervaring uit directe kring. Kan allemaal toeval zijn, maar ik weet dat mensen toen de originele variant gehad hebben en er behoorlijk ziek van waren en van Delta nu gewoon een snotneus en eventueel wat koorts.user109731 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:39:
[...]
Zo zeker is dat niet. Delta was een flinke upgrade voor het virus en blijkt een stuk moeilijker te bestrijden dan het originele virus. Je blijft herhalen dat Delta ook minder gevaarlijk is, maar daar heb ik nog geen bron voor gezien, wel voor het tegenovergestelde.
Misschien is dit een storm in een glas water, maar van wat ik hoor van de experts is er zeker kans dat immuniteit van vaccins en besmetting minder effectief is hiertegen. Dat is zorgelijk. Stel dat een groot deel van de populatie weer vatbaar is, dan zijn we terug bij af.
Wat ik wel zie bij Delta is dat er ook best veel gevaccineerde mensen zijn (uit directe kennissenkring) die best ziek worden. Heb nog niemand in het ziekenhuis weten te belanden overigens. Zowel niet van de gevaccineerde als ongevaccineerde vrienden.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik denk dat het storm in een glas water is, maar met denken en hopen kom je niet ver.Fuujii schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:40:
[...]
Ik ben in ieder geval blij dat de politiek voor de verandering snel actie onderneemt. Better safe than sorry, ondanks je deze mutatie vroeg of laat ook wel gaat krijgen in Nederland.
Ben het gewoon spuugzat aan het worden allemaal. Het is uitzichtloos aan het worden.