Lockdown in California: https://www.cnbc.com/2020...ive-thursday-evening.html
Wellicht omdat overgewicht een sterke correlatie heeft met overlijden. In de US heeft een groter deel van de bevolking overgewichtWolfsRain schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 03:34:
Analyse van de patiënten in de US.
https://www.medscape.com/viewarticle/927196
"A review of more than 4,000 U.S. patients who were diagnosed with novel coronavirus infection (COVID-19) shows an unexpected 20% of those hospitalized, and 20% of those who died of the infection, were aged 20-44 years.
The expectation has been that older people are most vulnerable to COVID-19 infection, but this study indicates that, at least in the United States, a significant number of younger patients can land in the hospital and can die of the disease."
Is het eigenlijk duidelijk of overgewicht zelf een risicofactor is? Of zijn het de ziektebeelden die er vaak aan verwant zijn, zoals diabetes type 2, hoge bloeddruk, etc?R.van.M schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:12:
[...]
Wellicht omdat overgewicht een sterke correlatie heeft met overlijden. In de US heeft een groter deel van de bevolking overgewicht
Verwijderd
Het is ook de zinsbouw/tekst die gebruikt wordt. Het is ten eerste niet bekend welke populatie besmet is geraakt. Zoals in Nl bij carnaval waren het voornamelijk jongeren, daarvan komt ook een significant aantal in het ziekenhuis.WolfsRain schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 03:34:
"A review of more than 4,000 U.S. patients who were diagnosed with novel coronavirus infection (COVID-19) shows an unexpected 20% of those hospitalized, and 20% of those who died of the infection, were aged 20-44 years.
The expectation has been that older people are most vulnerable to COVID-19 infection, but this study indicates that, at least in the United States, a significant number of younger patients can land in the hospital and can die of the disease."
Het klopt dat dus 205 van de ziekenhuisopnames 20-44 betrof.. 20% van de doden waren tussen 20-64... en dus niet 20% in de groep 20-44.
Het zal waarschijnlijk een combinatie van zijn. Met overgewicht moeten alle organen in je lichaam al harder werken in een normale toestand. Dat resulteert vaak in bovenstaande aandoeningen, maar zelfs als je niet gediagnosteerd bent met een aandoening dan hebben je organen het al zwaar als je een BMI >40 hebt.Jorizzz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:49:
[...]
Is het eigenlijk duidelijk of overgewicht zelf een risicofactor is? Of zijn het de ziektebeelden die er vaak aan verwant zijn, zoals diabetes type 2, hoge bloeddruk, etc?
Mensen met een hoge bloedruk of diabetes lopen extra risico dus mijn verwachting is, zeker gezien de response het in Amerika erger gaat zijn dan Italië.WolfsRain schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 03:34:
Door de manier hoe de zorg werkt in de VS moet je je sowieso afvragen hoe de cijfers te vergelijken zijn; zelfs zonder obesitas en andere issues. Voor vele mensen daar is het zoeken van professionele zorghulp een financiele afweging.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het vergelijken van de cijfers is sowieso vrij lastig zonder de context van welke personen getest worden, hoe men als recovered wordt gemeld en hoeveel tests er af genomen zijn.ijdod schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 09:14:
Door de manier hoe de zorg werkt in de VS moet je je sowieso afvragen hoe de cijfers te vergelijken zijn; zelfs zonder obesitas en andere issues. Voor vele mensen daar is het zoeken van professionele zorghulp een financiele afweging.
Ik tracht nu enigzins logica te vinden in de enorme nieuwsberichten rond Iran, BBC lijkt erg actief aan de kant van 'ze zijn anti-US, dus ze hebben een doofpot principe', maar andere kant zie je dus ook foto's van grote groepen mensen bij elkaar vanwege nieuwjaarsdag (Noroez). Maar ik neem aan dat Noroez niet alleen daar wordt gevierd?
Het is een nationale feestdag in landen als Iran, Afghanistan, Oezbekistan, Tadzjikistan, India, Kirgizië, Pakistan en Kazachstan. Tevens wordt het gevierd door Koerden in Irak en Turkije
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
EDIT: na terechte kritiek hieronder even het volgende. Data is niet compleet zoals bv het aantal doden in NL wordt niet genoemd en ook sommige landen ontbreken in de cijfers zoals het uk. Data is sowieso van 17-3 dus loopt ook achter. Ik heb dit puur gepost om een indicatie te krijgen van regionale verschillen in west europa en ik laat daarom het plaatje wel staan. Je ziet bv in NL goed het verschil tussen het noorden en het zuiden maar ook bv dat Madrid hard geraakt is.
Originele post:
Ik kwam een kaartje tegen met het aantal gevallen per 100k in europa maar dan niet per land maar per regio.
/f/image/fx7368jm46oUCYbgiPwYSNqf.png?f=fotoalbum_large)
bron: https://legrandcontinent....us-a-lechelle-pertinente/
edit: deze kaart is natuurlijk wel erg afhankelijk van hoeveel er getest wordt. In Ijsland bv wordt er erg veel getest.
Originele post:
Ik kwam een kaartje tegen met het aantal gevallen per 100k in europa maar dan niet per land maar per regio.
/f/image/fx7368jm46oUCYbgiPwYSNqf.png?f=fotoalbum_large)
edit: deze kaart is natuurlijk wel erg afhankelijk van hoeveel er getest wordt. In Ijsland bv wordt er erg veel getest.
[ Voor 40% gewijzigd door gws24 op 20-03-2020 12:32 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Volgens deze kaart alleen nul overledenen in heel NL, data klopt dus niet.gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:00:
[Afbeelding]
Klopt, maar je krijgt wel een beetje een algemeen beeld imo waar de hotspots in europa zijn.Het was dus ook meer als zodanig bedoeld.DeKoetsier schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:04:
[...]
Volgens deze kaart alleen nul overledenen in heel NL, data klopt dus niet.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Volgens mij klopt dat hele kaartje niet?gws24 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:00:
[Afbeelding]
Nog geen enkele infectie in UK, Hongarije, Bulgarije, Griekenland, Turkije? Al die landen hebben iig al officiele infecties gemeld. En er staana nog meer landen op 0 waar ik mijn twijfels bij heb...
Virussen? Scan ze hier!
@wildhagen Klopt ook, niet alle landen zijn meegenomen waar er wel degelijk gevallen zijn. Ging mij meer om west europa en dat je het per regio kon zien. Ik zal mijn post iets aanpassen om het wat duidelijker te maken.
Aangezien overgewicht, en helemaal zwaar overgewicht, voor ademhalingsproblemen zorgt zelfs als je niet ziek bent lijkt het me bij een ziekte die zich richt op de longen wel wat harder aankomen.Jorizzz schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 08:49:
[...]
Is het eigenlijk duidelijk of overgewicht zelf een risicofactor is? Of zijn het de ziektebeelden die er vaak aan verwant zijn, zoals diabetes type 2, hoge bloeddruk, etc?
Veel dikkerds weten niet dat ze ademhalingsproblemen hebben overigens.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Bayern (zuid-duitsland) is de eerste deelstaat in Duitsland die een vergaande lockdown aankondigd;
As of Saturday, residents will only be able to leave their home if there are good reasons to do so, said Söder at a press conference.
These include going to work, necessary shopping, visits to doctors and pharmacies, assisting others, visits from partners - and also exercise outside, but only alone or with other household members.
Dat is te kort door de bocht, want je weet dat mensen zo’n advies slecht opvolgen. ‘Heb ik nou een loopneus vanwege ziekte of vanwege door de kou fietsen?’, ‘Ik heb een keer gehoest, dat betekent niks toch?’, ‘ik heb altijd last van hooikoorts eind Maart, dus het is niks’, ‘ik heb astma’, ‘ik heb een heeeeel klein beetje hoofdpijn, twijfel’.Caelorum schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 09:45:
Met het advies om jezelf af te zonderen als je één van de symptomen hebt heeft het ook geen zin meer om te testen, behalve voor de statistieken.
Ons weinig testen is ingegeven door beperkte capaciteit en die capaciteit nuttig inzetten! Laten we dat niet gaan vergoelijken alsof weinig testen prima is!
Dit is ook wel de eerste dag dat mensen echt thuis blijven. Ik woon dicht bij een snelweg en deze is vandaag verdacht stil. Mijn county had al 'stay and shelter' maar nu het op staat niveau is afgekondigd merk je duidelijk dat het invloed heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 03:41:
Lockdown in California: https://www.cnbc.com/2020...ive-thursday-evening.html
Alle lokale restaurants sturen massaal take out e-mails etc en ik kan ineens allemaal eten bestellen bij mij thuis sinds vandaag (tot gister niet mogelijk).
Wij bleven overigs al een week thuis, en gelukkig is dat met mijn werk (amazon) geen enkel probleem. Echt indrukwekkend hoe we in 1 klap zijn omgewisseld een paar weken geleden.
FF wat info, Mijn broer zit wereldwijd, vooral in 3e wereldlanden. De roep om zsm terug te gaan werd niet serieus genoeg genomen (toch van de wereld ook qua nieuws...) maar nu zitten er dus overal mensen vast in landen en zelfs eilanden waar maar 1x/dag een vliegtuig vertrekt. Echt dit is byzar
diskeltische lurker
Er is een nieuwe versie van het Italiaanse rapport, gedateerd 20 maart, met betrekking tot de gegevens van overleden patiënten. Het bevat nu informatie met betrekking tot 3200 overleden patiënten.
- Gemiddelde leeftijd van de overleden patiënten is 78,5 jaar, mediaan is 80 jaar en de leeftijden liggen tussen de 31 en 103 jaar. Verhouding man - vrouw is 70% - 30%.
- Van 481 overledenen zijn gegevens bekend over reeds bestaande aandoeningen. In totaal hadden 6 overledenen geen reeds bestaande aandoeningen, 113 hadden één aandoening, 128 twee aandoeningen en 234 drie aandoeningen of meer. Meestvoorkomende aandoeningen waren hoge bloeddruk (355), diabetes (163) en ischemische hartziekten (145).
- 5,7% van de overledenen had geen symptomen op het moment dat ze werden opgenomen (ik vroeg me overigens af waarom ze dan zijn opgenomen, maar dat terzijde).
- 36 overleden patiënten waren jonger dan 50 jaar. 9 overledenen waren tussen 31 en 39 jaar oud. Van twee van hen is geen klinische informatie beschikbaar.De andere zeven hadden ernstige reeds bestaande aandoeningen (cardiovasculaire, nier-, psychiatrische, diabetes, obesitas).
- Gemiddelde leeftijd van de overleden patiënten is 78,5 jaar, mediaan is 80 jaar en de leeftijden liggen tussen de 31 en 103 jaar. Verhouding man - vrouw is 70% - 30%.
- Van 481 overledenen zijn gegevens bekend over reeds bestaande aandoeningen. In totaal hadden 6 overledenen geen reeds bestaande aandoeningen, 113 hadden één aandoening, 128 twee aandoeningen en 234 drie aandoeningen of meer. Meestvoorkomende aandoeningen waren hoge bloeddruk (355), diabetes (163) en ischemische hartziekten (145).
- 5,7% van de overledenen had geen symptomen op het moment dat ze werden opgenomen (ik vroeg me overigens af waarom ze dan zijn opgenomen, maar dat terzijde).
- 36 overleden patiënten waren jonger dan 50 jaar. 9 overledenen waren tussen 31 en 39 jaar oud. Van twee van hen is geen klinische informatie beschikbaar.De andere zeven hadden ernstige reeds bestaande aandoeningen (cardiovasculaire, nier-, psychiatrische, diabetes, obesitas).
Be yourself, no matter what they say ...
Als je opgenomen bent wegens hartklachten heb je geen corona symptomen bij opnamevoske schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:29:
Ligt het aan mij of lijken er in Duitsland (veel) minder doden te vallen? De cijfers vanuit Duitsland zie ik niet 123 gemanipuleerd worden maar daar lijken er echt minder om te vallen tot op heden.
Mijn boefje is liev!
Fijn dat je hem ff samenvat, mijn Italiaans is niet echt top, dus dit helpt.voske schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 00:29:
Er is een nieuwe versie van het Italiaanse rapport, gedateerd 20 maart, met betrekking tot de gegevens van overleden patiënten. Het bevat nu informatie met betrekking tot 3200 overleden patiënten.
Ik las op Statnews dat in de VS zo’n 60 procent wel een van die onderliggende medische aandoeningen heeft (wat denk ik logisch is, als je veel overgewicht hebt ontwikkel je denk ik relatief snel een hoge bloeddruk, misschien diabetes en ook kortademigheid past denk ik wel sneller. Voor roken kan je eenzelfde lijstje maken). Combineer dat met een matig toegankelijk zorgstelsel en het lijkt alsof alle ingrediënten voor grote ellende in de VS er wel zijn...
Ik weet niet hoe dat in Nederland is. Op zich zou een vergelijkbaar onderzoek over ic opname ook heel interessant zijn, zodat je nog beter de kwetsbare groepen kan beschermen.
Dat is inderdaad opvallend.JB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:07:
Ligt het aan mij of lijken er in Duitsland (veel) minder doden te vallen? De cijfers vanuit Duitsland zie ik niet 123 gemanipuleerd worden maar daar lijken er echt minder om te vallen tot op heden.
Misschien zijn de besmettingen in andere leeftijdscategorieen. Over die verdeling, zowel in Duitsland als elders, ben ik geen informatie tegengekomen.
Het zou ook kunnen dat er in Duitsland meer getest wordt dan in bijvoorbeeld Nederland.
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
Testbeleid kan (heel) veel uitmaken, maar ik kan me ook voorstellen dat ook in Duitsland heel anders wordt omgegaan met hele oude mensen. Wij zijn Nederland denk ik echt een uitzondering waarin we relatief rationeel met ouderen die ziek zijn om gaan, dus wellicht dat wij daarom relatief snel, relatief veel doden hebben?Louise525 schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:34:
[...]
Dat is inderdaad opvallend.
Misschien zijn de besmettingen in andere leeftijdscategorieen. Over die verdeling, zowel in Duitsland als elders, ben ik geen informatie tegengekomen.
Het zou ook kunnen dat er in Duitsland meer getest wordt dan in bijvoorbeeld Nederland.
Er is in Duitsland veel meer getest en de bevolking is veel minder vergrijsd dan in bijvoorbeeld Italie.ZieMaar! schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:48:
[...]
Testbeleid kan (heel) veel uitmaken, maar ik kan me ook voorstellen dat ook in Duitsland heel anders wordt omgegaan met hele oude mensen. Wij zijn Nederland denk ik echt een uitzondering waarin we relatief rationeel met ouderen die ziek zijn om gaan, dus wellicht dat wij daarom relatief snel, relatief veel doden hebben?
https://www.telegraaf.nl/...-coronadoden-in-duitsland
Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White
En tel daar bij op dat ze nu wapens en kogels aan hamsterenIk las op Statnews dat in de VS zo’n 60 procent wel een van die onderliggende medische aandoeningen heeft (wat denk ik logisch is, als je veel overgewicht hebt ontwikkel je denk ik relatief snel een hoge bloeddruk, misschien diabetes en ook kortademigheid past denk ik wel sneller. Voor roken kan je eenzelfde lijstje maken). Combineer dat met een matig toegankelijk zorgstelsel en het lijkt alsof alle ingrediënten voor grote ellende in de VS er wel zijn...
Ik weet niet hoe dat in Nederland is. Op zich zou een vergelijkbaar onderzoek over ic opname ook heel interessant zijn, zodat je nog beter de kwetsbare groepen kan beschermen.

En een president hebben die het volgens mij nog steeds niet serieus wil nemen en alles bagataliseren zoals hij gisteren weer tegen een journalist tekeer ging die een hele normale legitieme vraag stelde
De Londonse metro gisteren:
Dat zal goed bijdragen.
London, England.
— Stan Collymore (@StanCollymore) 20 maart 2020
Friday March 20th 2020.
The 2 metre rule and common sense, fine.
This, a visualisation of insanity. pic.twitter.com/VojsSbxmav
Dat zal goed bijdragen.
Zie gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd" voor stats.JB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:07:
[ Voor 60% gewijzigd door JeroenNietDoen op 21-03-2020 09:54 ]
Aah dat verklaard wel ja! Veel minder besmette ouderen zo lijkt.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:51:
[Twitter]
Dat zal goed bijdragen.
[...]
Zie gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd" voor stats.
Mijn boefje is liev!
Dit lijkt fake te kunnen zijn (?!) De reacties onder de tweet bevestigen nergens dat het echt is maar een aantal mensen trekken het sterk in twijfel omdat het meeste ov wel leeg is. Tevens wijst er iemand op dat iedereen met bedrade heaphones op de foto staat en dat t waarschijnlijk een oude foto is daarom.JeroenNietDoen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 09:51:
[Twitter]
Dat zal goed bijdragen.
lastig te checken zo'n twitter post
I can't wait to shoot!
Hoeft geen fake te zijn. Ik ben vaker in Londen in de metro geweest (buiten corona-tijd weliswaarthe mod man schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 10:58:
[...]
Dit lijkt fake te kunnen zijn (?!) De reacties onder de tweet bevestigen nergens dat het echt is maar een aantal mensen trekken het sterk in twijfel omdat het meeste ov wel leeg is. Tevens wijst er iemand op dat iedereen met bedrade heaphones op de foto staat en dat t waarschijnlijk een oude foto is daarom.
lastig te checken zo'n twitter post
Als het leven dus doorgaat als 'business as usual', en mensen zich van die '2 meter rule' niks aantrekken, zou dit zomaar kunnen kloppen. Mensen trekken zich van onze '1.5 meter rule' immers ook weinig tot niks aan, dus waarom zou het daar fundamenteel anders zijn?
Virussen? Scan ze hier!
Een beetje hoop houden dat het niet zo erg is met het niks aan trekken van gehalte. En ik ben oprecht benieuwd of de foto echt van 20 maart 2020 is en niet een oudje. Ik wil zelf geen verspreider zijn van fake nieuws dus probeer alles te checken.wildhagen schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:03:
[...]
Hoeft geen fake te zijn. Ik ben vaker in Londen in de metro geweest (buiten corona-tijd weliswaar) en toen heb ik dit soort beelden ook meegemaakt.
Als het leven dus doorgaat als 'business as usual', en mensen zich van die '2 meter rule' niks aantrekken, zou dit zomaar kunnen kloppen. Mensen trekken zich van onze '1.5 meter rule' immers ook weinig tot niks aan, dus waarom zou het daar fundamenteel anders zijn?
I can't wait to shoot!
In Wit Rusland gaat men weer beginnen met de voetbal competitie.
De president daar zegt dat alles onder controle is en wodka te gebruiken tegen het virus. Tja..
Ik heb ff toch gezocht naar de werking van alcohol op virussen. Kwam dit tegen : (bron)
De president daar zegt dat alles onder controle is en wodka te gebruiken tegen het virus. Tja..
Ik heb ff toch gezocht naar de werking van alcohol op virussen. Kwam dit tegen : (bron)
En de sauna raadt hij ook aan...In de wereld van desinfectie is men zeer beducht op een van de meest bijzondere virussoorten, te weten de envelopvirussen. Normale virussen doden hun gastheer om te “ontsnappen maar de envelop-viri kunnen zich zonder deze lyse verspreiden. De eiwitenvelop waarin zij zich omhullen is evolutionair bepalend voor hun gedrag. Voorbeelden hiervan zijn Hiv, het SARS-coronavirus, het influenza-virus, het ebolavirus en het westnijlvirus. Al deze virussen hebben een virusenvelop.
De meeste niet-enveloppevirussen (vb hepatitis A) worden in het beste geval gedeeltelijk aangetast. Envelopvirussen (o.a. HIV, hepatitis B en C) zijn wel efficiënt te inactiveren, maar daartoe worden hogere concentratiemengsels aangeraden bv. 80% ethanol + 5% isopropanol.
Die betere werking tegen envelopvirussen wordt verklaard door de aanwezigheid van vetten in de enveloppe, waardoor die kwetsbaarder zijn voor het vet-oplossend vermogen van alcohol.
Ach, dat soort types hebben we meer.Harribo schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 11:14:
In Wit Rusland gaat men weer beginnen met de voetbal competitie.
In Brazilië noemde president Bolsonaro recent deze hele crisis "niet meer dan een griepje" en een "hype" of "overdreven".
Als er dan gisternen (of eergisteren?) een gouverneur (van Rio de Janeiro) maatregelen wil nemen om de verspreiding tegen te gaan, dan wordt die ervan beschuldigt de onafhankelijkheid van Rio de Janeiro te willen uitroepen en de macht van Bolsonaro te ondermijnen

Populisten he

Virussen? Scan ze hier!
In Hongarije is de democratie tot het eind vh jaar volledig afgeschaft #neverwasteagoodcrisis https://t.co/9WDHyUBiOS
— Emilie van Outeren (@ecvano) 21 maart 2020
Orban wrijft in zijn handen (hopelijk met zeep ertussen)
(overigens is het een voorstel, niet een feit zoals gepresenteerd in de tweet)
Meest recente update is van twee dagen terug, maar laat toch goed zien hoe hard het gaat.

Bron: USAFacts

Bron: USAFacts
In Oekraine gaat vanaf morgen ook het laatste restje OV plat, althans in Kyiv. Dat betekent dat er afgezien van auto's dan geen vervoer in het land meer is. (metro, treinen en vliegtuigen gingen al niet meer ).
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Mwah, hij controleert >2/3e van het parlement dus dit komt er wel door.P.O. Box schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 14:38:
(overigens is het een voorstel, niet een feit zoals gepresenteerd in de tweet)
Italië krijgt nu ook hulp van Cuba, na onder andere de hulp die China al gegeven heeft:
(liveblog AD)Cuba stuurt dit weekend een 52-koppig team van artsen en verpleegkundigen naar Italië om er te helpen in de strijd tegen het coronavirus. Dat gebeurt op vraag van Lombardije, de regio die het ergst door de crisis is getroffen.
Sinds de Cubaanse revolutie in 1959 stuurt Cuba regelmatig medische teams naar rampplaatsen over de hele wereld, vooral derdewereldlanden. Het is echter de eerste keer dat er een team naar Italië, een van de rijkste landen ter wereld, trekt. De afgelopen dagen stuurde Cuba ook teams naar Venezuela, Nicaragua, Jamaica, Suriname en Grenada.
Cuba heeft een goed ontwikkeld gezondheidszorgsysteem, al heeft dat wel te lijden onder de ineenstorting van het communistisch blok. Veel Cubaanse ziekenhuizen zijn aan herstellingen toe en de Cubanen zeggen dat ze moeilijk aan medicijnen te komen.
Ondertussen verscherpt het land zelf ook de maatregelen om de verspreiding van het coronavirus in te perken. Momenteel zijn er 25 bevestigde besmettingen. Vrijdag kondigde president Miguel Diaz-Canel aan dat het land vanaf dinsdag zijn grenzen zal sluiten voor buitenlanders. Het toerisme, een van de pijlers van de Cubaanse economie, krijgt daardoor een flinke klap.
Virussen? Scan ze hier!
In Singapore ligt een 33-jarige Nederlander in het ziekenhuis met COVID-19
https://co.vid19.sg/cases...65-33-year-old-male-dutch
Pfff Spanje ook weer 394 overledenen erbij 
Wat een mooie site. Waarom doen we dat hier niet? Te lastig?HallonRubus schreef op zondag 22 maart 2020 @ 11:26:
In Singapore ligt een 33-jarige Nederlander in het ziekenhuis met COVID-19
[ Voor 78% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2020 14:15 ]
Privacy enzo. Data wordt hier alleen per gemeente gepubliceerd, laat staan reisgeschiedenis van mensen. De beheerder van de site heeft nu wel een oproep staan voor hulp om het uit te breiden naar andere landen.FreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
Pfff Spanje ook weer 394 overledenen erbij
[...]
Wat een mooie site. Waarom doen we dat hier niet? Te lastig?
Iets als https://co.vid19.sg/cases...r-old-male-dutch-national gaat inderdaad erg niet kunnen onder de AVG. Wat een malloot trouwens
(Symptomen melden en dan op een internationale vlucht instappen)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 22-03-2020 14:46 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Denk dat de advocaten die in AVG gespecialiseerd zijn, én de Autoriteit Persoonsgegevens, een ware field-day gaan hebben als we dat hier zouden doenFreakNL schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:12:
[...]
Wat een mooie site. Waarom doen we dat hier niet? Te lastig?
Nogal wat privacy-probleempjes enzo
Virussen? Scan ze hier!
Die andere NLer had ik nog niet gevonden. Tja, 12 maart is 10 dagen geleden, toen hadden we hier volgens mij nog geen maatregelen buiten het handen schudden afraden..
[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-03-2020 14:58 ]
Ben toch wel benieuwd wanneer de curve vlakker gaat worden https://www.worldometers....irus/country/netherlands/
Vanaf welke datum zouden de maatregelen ongeveer effect moeten hebben?
29 maart op zijn allervroegst, 2 weken na de strengere maatregelen (bij een incubatietijd van 14 dagen).Waterkoker schreef op zondag 22 maart 2020 @ 15:02:
Ben toch wel benieuwd wanneer de curve vlakker gaat worden https://www.worldometers....irus/country/netherlands/
Virussen? Scan ze hier!
Hier nog een mooie grafische weergave van de wereldwijde verspreiding van het virus gemaakt door de NY Times.
How the Virus Got Out
How the Virus Got Out
[ Voor 6% gewijzigd door The Legend op 22-03-2020 15:13 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Speculatie, maar in geopolitieke zin is dit natuurlijk wel dé grote kans voor China om zich sterker te positioneren in de rangorde van wereldmachten. Kan niet anders dan dat de VS hier alleen maar een stuk zwakker uit gaan komen. Hoop alleen niet dat er een WWIII voor nodig zal zijn.
Plus zie je wat China nu doet,stuurt hun artsen naar italie,nu ook servie.Hun macht wordt beetje bij beetje groter in EU.Jean-Bob schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:07:
Speculatie, maar in geopolitieke zin is dit natuurlijk wel dé grote kans voor China om zich sterker te positioneren in de rangorde van wereldmachten. Kan niet anders dan dat de VS hier alleen maar een stuk zwakker uit gaan komen. Hoop alleen niet dat er een WWIII voor nodig zal zijn.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zeker, humanitaire hulp van China aan Europa en een ‘superieure’ aanpak in virusbestrijding.. er gaat echt heel veel veranderen de komende jaren.Amaze86 schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:15:
[...]
Plus zie je wat China nu doet,stuurt hun artsen naar italie,nu ook servie.Hun macht wordt beetje bij beetje groter in EU.
Dit viel mij ook op. Het schijnt dat ze veel meer testen en niet alle doden als Corona dode worden geregistreerd. Tot op heden zijn er vaak onderliggende oorzaken. Die worden dan als oorzaak aangemeld.JB schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 08:07:
Bron? Nee?Erapaz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:04:
[...]
Dit viel mij ook op. Het schijnt dat ze veel meer testen en niet alle doden als Corona dode worden geregistreerd. Tot op heden zijn er vaak onderliggende oorzaken. Die worden dan als oorzaak aangemeld.
Deze vraag komt namelijk elke dag in dit subforum voorbij. Het antwoord is hier al gegeven: gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"
China is al een tijdje bezig op de balkan firmas over te nemen enz,na deze corona crisis zullen ze ook veel in italie investeren let maar op.Jean-Bob schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:31:
[...]
Zeker, humanitaire hulp van China aan Europa en een ‘superieure’ aanpak in virusbestrijding.. er gaat echt heel veel veranderen de komende jaren.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
https://www.nu.nl/economi...pakket-van-4-biljoen.html
Zijn ze dus amper 2 maand geholpen.
En nu zal hij waarschijnlijk voorlopig nog wel werk hebben en verdient zij als streamer (videogames) nog een leuk zakcentje dus hebben zij nog niet direct een probleem maar als je volledig inkomen weg valt dan doet die $3000 weinig als dit paar maand aanhoud.
nou dat gaat helpen. Sprak van de week nog een vriend in de VS. Die zijn al $1350/maand kwijt aan huur voor een 2 slaapkamer appartementje.Afhankelijk van de hoeveelheid gezinsleden ontvangt elke familie eenmalig een gift van ongeveer 3.000 dollar (zo'n 2.790 euro).
En nu zal hij waarschijnlijk voorlopig nog wel werk hebben en verdient zij als streamer (videogames) nog een leuk zakcentje dus hebben zij nog niet direct een probleem maar als je volledig inkomen weg valt dan doet die $3000 weinig als dit paar maand aanhoud.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Een streamer kan goedkoper wonen als die dat wilt. In SF heb je daar nog geen vuilnisbak voor, maar het gemiddelde voor zoiets in de VS is eerder $1000. In bijv North & South Dakota de helft daarvan. En laten nu net de Trump-stemmers vooral in de gemiddeld goedkopere delen wonen..Player1S schreef op zondag 22 maart 2020 @ 19:05:
nou dat gaat helpen. Sprak van de week nog een vriend in de VS. Die zijn al $1350/maand kwijt aan huur voor een 2 slaapkamer appartementje.
Maar om initiele panieken te pareren vind ik het een prima plan eigenlijk. (Als het geld niet bovenop de staatsschuld-stapel komt dan, dat is daar al zegmaar een probleem..)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Interessant om te volgen.
De pers converentie van New York, zo ook Trump.
Rondhangen en zonder doel op straat zijn mag niet meer en de politie mag je oppakken. Uit huis zettingen gaan niet meer door, en studieleningen worden uitgesteld.
En ze gaan een food-network opzetten om mensen die overheidshulp nodig hebben. Er wordt nog getwijfeld of ze een zekere supply van eten kunnen krijgen.
Publieke ziekenhuizen gaan iedereen helpen, ook mensen die het niet kunnen betalen. Er wordt gedacht om gevangenen vrij te laten als er een corona uitbraak in de gevangenis is.
De pers converentie van New York, zo ook Trump.
Rondhangen en zonder doel op straat zijn mag niet meer en de politie mag je oppakken. Uit huis zettingen gaan niet meer door, en studieleningen worden uitgesteld.
En ze gaan een food-network opzetten om mensen die overheidshulp nodig hebben. Er wordt nog getwijfeld of ze een zekere supply van eten kunnen krijgen.
Publieke ziekenhuizen gaan iedereen helpen, ook mensen die het niet kunnen betalen. Er wordt gedacht om gevangenen vrij te laten als er een corona uitbraak in de gevangenis is.
| live and give like no one else |
De liefhebbers van de illuminati NWO wrijven in hun handen met wat er opeens allemaal mogelijk is en wordt geaccepteerd in situaties als deze.
/alu
/alu
Alleen deze n=1, misschien dat daar het verhaal vandaan komt: https://www.n-tv.de/panor...iert-article21636413.htmlJeroenNietDoen schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:41:
[...]
Bron? Nee?
Deze vraag komt namelijk elke dag in dit subforum voorbij. Het antwoord is hier al gegeven: gws24 in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd"
(Was dus al overleden en pas veel later vastgesteld dat de man Corona had).
Maar het komt dus omdat de geïnfecteerden in Duitsland jonger zijn? Onze Brabant infectie is toch ook relatief jong vanwege carnaval?
Ja, maar die kunnen het via via wel naar verzorgingshuizen brengen. Of dat in Duitsland ook gebeurt weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk niet in de mate waarop het hier in Nederland gebeurt / gebeurde (anders zou dat daar ook in het dodental terug te vinden zijn). Om te laten zien dat het in Nederland iig wel een probleem is:Erapaz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 22:31:
Maar het komt dus omdat de geïnfecteerden in Duitsland jonger zijn? Onze Brabant infectie is toch ook relatief jong vanwege carnaval?
Vier patiënten Westlandse verzorgingshuizen besmet met coronavirus
https://www.omroepwest.nl...en-besmet-met-coronavirus
Bij meerdere bewoners van het verzorgingshuis Huis ter Hagen in Driehuis is besmetting met het coronavirus geconstateerd, bevestigt een woordvoerder aan NH Nieuws.
https://www.nhnieuws.nl/n...-verzorgingshuis-driehuis
Ook verzorgingshuizen in De Langstraat ontkomen niet aan het coronavirus. Inmiddels zijn zeven bewoners van verschillende huizen van stichting Schakelring positief getest.
https://www.bd.nl/waalwij...-ouderen-besmet~a28953be/
In Duitsland heeft men ook contacttracing gedaan (wat in Nederland ook geprobeerd is, of dat nog gebeurt weet ik niet). In Duitsland werden in ieder geval ook hele groepen in isolatie gezet als ze mogelijk in contact gekomen zijn met, al veel eerder dan hier. Uit de NYT van 27 februari:Bewoners van verzorgingshuis De Taling in Den Bosch kunnen de komende tijd geen bezoek ontvangen. Vanwege een vermoedelijke besmetting met het coronavirus, sluit de locatie de deuren.
https://www.bd.nl/den-bos...ege-coronavirus~a2a1dce3/
Ter vergelijking, over het coronageval in / rond Tilburg werd op 28 februari bericht dat hij niet besmettelijk was toen hij carnaval vierde:German Carnival parties involve people packed tightly together, drinking and dancing, hugging and kissing, meaning that any of the 300 people who attended could have been infected.
“There is a lot of close contact, in all directions,” said Mr. Hollwitz, the district spokesman. “We were facing a huge task, even though we knew we wouldn’t find everyone. We had to do our best to stop the chain of infection.”
Anyone who had attended the Feb. 25 event in the town of Langbroich Gangelt was ordered to remain at home until the end of the week, as was anyone who had been in close contact with the couple or their family.
https://www.nytimes.com/2.../germany-coronavirus.html
Uit die vergelijking vallen geen harde conclusies te trekken, maar het doet mij wel vermoeden dat de Duitsers makkelijker op kleine schaal mogelijke gevallen isoleerden.De man die met het coronavirus in het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg ligt, was niet besmettelijk toen hij carnaval vierde. Er is dus geen reden tot zorg, zei de burgemeester van Tilburg, Theo Weterings, tijdens een persconferentie over de eerste coronabesmetting van Nederland.
https://www.volkskrant.nl...ijdens-carnaval~b5510762/
Ik verbaas me er meer en meer over dat de kopstukken die deze crisis in Amerika moeten beteugelen de tijd hebben om iedere dag anderhalf uur lang op een podium te staan en een persco te houden...
Dat betekent, stam + t .
..paar Steden in Duitsland zijn gestopt met preventief testen. Alleen risicogevallen (waaronder zorgpersoneel) en ziekenhuispatiënten worden getest.Erapaz schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:04:
[...]
Dit viel mij ook op. Het schijnt dat ze veel meer testen en niet alle doden als Corona dode worden geregistreerd. Tot op heden zijn er vaak onderliggende oorzaken. Die worden dan als oorzaak aangemeld.
Dus de Duitse curve gaat afwijken van de realiteit.
In Nieuw Zeeland zijn we nu ook op volle lockdown.
Na vandaag bekend werd dat er 34 nieuwe gevallen positief getest zijn (brengt het totaal naar 102) en daarbij enkelen niet vanuit het buitenland kwamen, is die beslissing genomen.
Waarschijnlijk omdat dit betekend dat community infection dus daadwerkelijk gebeurd omdat mensen de 14-dagen quarantaine te laks nemen.
Dit betekend 4 weken iedereen thuis. Alle bedrijven dicht behalve wat essentieel is (supermarkt, drogisterij etc) en enkel essentieel reizen.
Na vandaag bekend werd dat er 34 nieuwe gevallen positief getest zijn (brengt het totaal naar 102) en daarbij enkelen niet vanuit het buitenland kwamen, is die beslissing genomen.
Waarschijnlijk omdat dit betekend dat community infection dus daadwerkelijk gebeurd omdat mensen de 14-dagen quarantaine te laks nemen.
Dit betekend 4 weken iedereen thuis. Alle bedrijven dicht behalve wat essentieel is (supermarkt, drogisterij etc) en enkel essentieel reizen.
Hier in Cambodja (nog) geen lockdown behalve scholen, musea, bar & ktv. Wel zijn alle landen om ons heen dicht en bijna overal zijn airport transfers ook niet meer mogelijk. Ons huis bevind zich in Thailand waar we dus niet kunnen komen.
In Phnom Penh hebben we een retaurant en gaan we over op take away/delivery voor personeel en onze eigen veiligheid. Een gedeelte al moeten ontslaan omdat we verlies draaien. We waren net begonnen na renovatie dus weinig buffer. Gelukkig voor prive gebruik wel reserve maar de vraag is of we nog een bedrijf (en dus inkomsten) hebben over een paar maand....
Overheid doet hier weinig dus verspreiding zal wel oplopen. Gratis geld zoals EU en USA verwacht ik niet. We bekijken het nu maar van dag tot dag. Aan eten geen gebrek hehe.
In Phnom Penh hebben we een retaurant en gaan we over op take away/delivery voor personeel en onze eigen veiligheid. Een gedeelte al moeten ontslaan omdat we verlies draaien. We waren net begonnen na renovatie dus weinig buffer. Gelukkig voor prive gebruik wel reserve maar de vraag is of we nog een bedrijf (en dus inkomsten) hebben over een paar maand....
Overheid doet hier weinig dus verspreiding zal wel oplopen. Gratis geld zoals EU en USA verwacht ik niet. We bekijken het nu maar van dag tot dag. Aan eten geen gebrek hehe.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Is deze link al eens langs geweest? Ik vind het nogal een frappant iets dF de noordelijke orivit gewoon alles gaan testen terwijl andere delen van het land gebukt gaan aan tekorten. Kloppen die tekorten dan wel of is er iets wat ik over het hoofd zie? groene Amsterdammer
Is in het slowchat topic ook al besproken. Ontleed het artikel eens...Webgnome schreef op maandag 23 maart 2020 @ 06:40:
Is deze link al eens langs geweest? Ik vind het nogal een frappant iets dF de noordelijke orivit gewoon alles gaan testen terwijl andere delen van het land gebukt gaan aan tekorten. Kloppen die tekorten dan wel of is er iets wat ik over het hoofd zie? groene Amsterdammer
Begint al bij de inleiding: daar wordt gesproken over het testen van zorgpersoneel. Dat doen ze elders evengoed. En dat gaat eigenlijk het hele artikel zo door. Stemmingmakerij m.i.
ook gepost in een ander topic maar deze reactie van een virologe van het LUMC zegt wel genoeg denk ik:
Ook geretweet door Marion Koopmans van het ErasmusAls ik het goed lees test Noorden vooral (alleen?) zorgmedewerkers laagdrempelig. Dat is iets wat de meeste centra doen. Verder zitten ze daar behoorlijk in de luwte.
— Mariet Feltkamp (@MarietFeltkamp) 22 maart 2020
En wij maar zuinig doen met reagentia?! Come on, dit kan toch niet waar zijn @AnnVossen @NVMM_NL @MarionKoopmans
En ondertussen zit vriend osterhaus vanmorgen bij wnl te verkondigen dat ie het wel een heel goed idee vindt om veel meer te testen ook

Op zich is het geen slecht idee natuurlijkMikeyMan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:56:
En ondertussen zit vriend osterhaus vanmorgen bij wnl te verkondigen dat ie het wel een heel goed idee vindt om veel meer te testen ook
Verwijderd
Feit is dat niemand het weet... en dan zit die Osterhaus nu flink te stoken. (lock -down ed). Het RIVM heeft de meeste data ter beschikking, hopelijk maken zij de goede beslissingen (al heb ik daar niet altijd vertrouwen in, zie Q-koorts).gws24 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:14:
[...]
Op zich is het geen slecht idee natuurlijk. Maar die man zit daar alleen voor zichzelf en weet echt niet meer dan het RIVM. Ook hij vond het 3 weken geleden nog wel meevallen, zie https://newscientist.nl/n...g-ab-osterhaus-nuanceert/. Kan die man niet meer luchten of zien na zijn Mexicaanse griep debacle.
Feit is dat alle experts het aan het begin zwaar onderschat hebben, ondanks waarschuwingen vanuit China...Ik vertrouw meer op mezelf dan op de experts op tv.
Feit is ook dat China het aan het begin zwaar onderschat heeft en dat het virus al wereldwijd verspreid was voordat Wuhan in lockdown ging. En recent is het nog enorm onderschat in de VS en het VK.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:32:
[...]
Feit is dat alle experts het aan het begin zwaar onderschat hebben, ondanks waarschuwingen vanuit China...Ik vertrouw meer op mezelf dan op de experts op tv.
Deze link kwam al eerder voorbij (zeer de moeite waard):
https://www.nytimes.com/i...ml?smid=nytcore-ios-share
Er is ook sprake van voortschrijdend inzicht. Het enige waar ik enorm van baal is dat eerst werd gezegd dat je niet besmettelijk was als je geen symptomen had en dat men daar nu van terug is gekomen.

Precies, dat is echt de grootste misser vind ik. Daardoor is het een heel stuk moeilijker geworden om bij patient 0 uit te komen en wordt de noodzaak van testen, testen en testen nog groter.Louise525 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:58:
[...]
Het enige waar ik enorm van baal is dat eerst werd gezegd dat je niet besmettelijk was als je geen symptomen had en dat men daar nu van terug is gekomen.
De hele strategie in NL was er juist op gericht de eerste week om alleen bij symptomen binnen te blijven...
Dat betekent, stam + t .
Er is in Nederland m.i. veel te weinig getest. Er zijn te weinig tests en te weinig capaciteit om ze af te nemen. In Z.O.-Azie werd ook massaal temperatuur van mensen gemeten. Zoiets laagdrempeligs had hier ook kunnen gebeuren maar is nagelaten. Je ziet dat de SARS-landen van destijds adequater reageerden op Covid.Apache4u schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Precies, dat is echt de grootste misser vind ik. Daardoor is het een heel stuk moeilijker geworden om bij patient 0 uit te komen en wordt de noodzaak van testen, testen en testen nog groter.
De hele strategie in NL was er juist op gericht de eerste week om alleen bij symptomen binnen te blijven...
Nu is temperatuur meten niet per definitie de manier waarmee je veel gaat detecteren.Louise525 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:08:
[...]
Er is in Nederland m.i. veel te weinig getest. Er zijn te weinig tests en te weinig capaciteit om ze af te nemen. In Z.O.-Azie werd ook massaal temperatuur van mensen gemeten. Zoiets laagdrempeligs had hier ook kunnen gebeuren maar is nagelaten. Je ziet dat de SARS-landen van destijds adequater reageerden op Covid.
Ik zag vanochtend een, toch wel verontrustende, tweet voorbijkomen over de substantiële afname in mobiele abonnementen in China.
Verklaringen hier voor:
1. Buitenlanders zijn uit China vertrokken.
2. Bedrijven zijn gesloten
3. Oplichtingspraktijken met mobiele nummers zijn geminderd/gestopt.
Toch is een vermindering van 15 miljoen abonnementen vrij fors.
Verder staan er in de replies onder haar andere tweets video's van het 'ruimen' van mobiele telefoons in crematoria. Hopelijk is dit ook weer fake news.
Hmm, naarmate ik langer met dit bericht bezig ben, des te meer aluhoedje gevoel ik krijg. Als dit te vergezocht is, verwijder het dan aub.
Overigens is deze mevrouw anti CCP.
Now, after putting all the numbers of three major cell phone carriers in #China together, in Jan & Feb, their net loss is15M users. China Unicom has not released its Feb data yet. Unless its net gain in Feb is bigger than 15M(it lost 1.1 M in Jan), we'll still wonder... pic.twitter.com/MtrwyPTIzD
— Inconvenient Truths by Jennifer Zeng (@jenniferzeng97) 20 maart 2020
Verklaringen hier voor:
1. Buitenlanders zijn uit China vertrokken.
2. Bedrijven zijn gesloten
3. Oplichtingspraktijken met mobiele nummers zijn geminderd/gestopt.
Toch is een vermindering van 15 miljoen abonnementen vrij fors.
Verder staan er in de replies onder haar andere tweets video's van het 'ruimen' van mobiele telefoons in crematoria. Hopelijk is dit ook weer fake news.
Hmm, naarmate ik langer met dit bericht bezig ben, des te meer aluhoedje gevoel ik krijg. Als dit te vergezocht is, verwijder het dan aub.
Overigens is deze mevrouw anti CCP.
Verwijderd
Je ziet ook een duidelijk cultuurverschil in landen. Daar luistert het volk en heeft iedereen verantwoordelijkheid voor de communitie. (zoals in Zuid-Korea.) Wij weten alles beter en geven geen enkele fuck om de hele community. Iemand die 5 man vermoord in een utrechtse tram moet opgehangen worden... maar lekker naar de bouwmarkt en mensen doodkuchen is prima.Louise525 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:08:
[...]
Er is in Nederland m.i. veel te weinig getest. Er zijn te weinig tests en te weinig capaciteit om ze af te nemen. In Z.O.-Azie werd ook massaal temperatuur van mensen gemeten. Zoiets laagdrempeligs had hier ook kunnen gebeuren maar is nagelaten. Je ziet dat de SARS-landen van destijds adequater reageerden op Covid.
Het is eigenlijk jammer dat Corona niet zo dodelijk is als SARS, dan waren mensen misschien wel banger geweest... nu zijn het vooral de zwakkere in de samenleving die de lul zijn.. voor +50% van nederland geen reden om zich aan te passen.
Waarom niet?dr.lowtune schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:18:
[...]
Nu is temperatuur meten niet per definitie de manier waarmee je veel gaat detecteren.
Er is zeker sprake van een cultuurverschil. Toch reageren mensen in Nederland uiteenlopend. De bezorgservice van AH bijvoorbeeld zit de komende 14 dagen helemaal vol (verder vooruit bestellen kan niet in het systeem. De mensen die zich wel houden aan de richtlijnen of die juist extra voorzichtig zijn geworden, zie je niet.Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:25:
[...]
Je ziet ook een duidelijk cultuurverschil in landen. Daar luistert het volk en heeft iedereen verantwoordelijkheid voor de communitie. (zoals in Zuid-Korea.) Wij weten alles beter en geven geen enkele fuck om de hele community. Iemand die 5 man vermoord in een utrechtse tram moet opgehangen worden... maar lekker naar de bouwmarkt en mensen doodkuchen is prima.
Het is eigenlijk jammer dat Corona niet zo dodelijk is als SARS, dan waren mensen misschien wel banger geweest... nu zijn het vooral de zwakkere in de samenleving die de lul zijn.. voor +50% van nederland geen reden om zich aan te passen.
Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://edition.cnn.com/2...erature-checks/index.html
Je zal een aantal gevallen er mee vinden maar het over grote deel niet dus is het meer een vorm van schijnzekerheid.At least one country has found airport temperature checks so unhelpful that it decided not to do them during the novel coronavirus outbreak. Israel used them in previous years for Ebola, SARS and H1N1, but found that they didn't work.
"It is ineffective and inefficient," said Dr. Itamar Grotto, associate director general of Israel's Ministry of Health.
Meanwhile - wanneer je in een miljoenenstad woont, en het collectieve verstand in ‘t land toch al duurzaam op nul stond:
Overvolle metro’s in Londen
:strip_exif()/f/image/Z4e8fxLdTf2O7ybAWaXqXY8j.jpg?f=fotoalbum_large)
Covid-19, brought to you by the same morons that invented Brexit.
:strip_exif()/f/image/Z4e8fxLdTf2O7ybAWaXqXY8j.jpg?f=fotoalbum_large)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Blijf me verbazen over hoe dom de gemiddelde mens is... Ik had het collectief eigenlijk hoger ingeschat, ten onrechte.
De stranden liggen vandaag ook weer vol overigens
De stranden liggen vandaag ook weer vol overigens

[ Voor 26% gewijzigd door kevlar01 op 23-03-2020 12:43 ]
Verwijderd
Ik ben voor het invoeren van "geen hulp" vignet.. iedereen die zich niet aan de regels wil houden wordt geregistreerd... moet achteraan aansluiten in het ziekenhuis (/wordt ontkoppeld van de beademing indien andere het nodig hebben)kevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:37:
Blijf me verbazen over hoe dom de gemiddelde mens is... Ik had het collectief eigenlijk hoger ingeschat, ten onrechte.
De stranden liggen vandaag ook weer vol overigens![]()
![]()
Heb je dat zelf gecontroleerd of denk je dat? YouTube: Live Zandvoort Boulevard en Beach Camerakevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:37:
De stranden liggen vandaag ook weer vol overigens![]()
![]()
NU.nl meldt het, o.a. in Bloemendaal / Zandvoort.Rub147 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:50:
[...]
Heb je dat zelf gecontroleerd of denk je dat? YouTube: Live Zandvoort Boulevard en Beach Camera
https://www.nu.nl/coronav...g-weer-naar-stranden.html
NB: als ik zelf naar het strand zou gaan om het te controleren, ben ik natuurlijk geen haar beter
[ Voor 10% gewijzigd door kevlar01 op 23-03-2020 13:01 ]
Eerlijk is eerlijk, ik nam ook gewoon aan dat het waar was. Maar ik heb de webcams bekeken (ook de historie vanochtend) en er liep echt helemaal geen hond in Bloemendaal of Zandvoort. Echt, helemaal niks.kevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:01:
[...]
NU.nl meldt het, o.a. in Bloemendaal / Zandvoort.
NB: als ik zelf naar het strand zou gaan om het te controleren, ben ik natuurlijk geen haar beter
PWM schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:04:
[...]
Eerlijk is eerlijk, ik nam ook gewoon aan dat het waar was. Maar ik heb de webcams bekeken (ook de historie vanochtend) en er liep echt helemaal geen hond in Bloemendaal of Zandvoort. Echt, helemaal niks.
Ze houden de mensen tegen bij de toegangswegen denk ik.kevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:01:
[...]
NU.nl meldt het, o.a. in Bloemendaal / Zandvoort.
Hmm ook een beetje stemmingmakerij dan van NU.nl....PWM schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:04:
[...]
Eerlijk is eerlijk, ik nam ook gewoon aan dat het waar was. Maar ik heb de webcams bekeken (ook de historie vanochtend) en er liep echt helemaal geen hond in Bloemendaal of Zandvoort. Echt, helemaal niks.
Yep. Gebeurt veel momenteel, ook door media van wie je beter zou mogen verwachten. Maar ja, negatieve koppen trekken meer aandacht.kevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Hmm ook een beetje stemmingmakerij dan van NU.nl....
[ Voor 8% gewijzigd door Luke_msx op 23-03-2020 13:29 ]
Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD
kevlar01 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:27:
[...]
Hmm ook een beetje stemmingmakerij dan van NU.nl....
Er staat we houden de parkeerplaatsen gesloten, dus waarschijnlijk worden er een hoop auto's teruggestuurd.Luke_msx schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:28:
[...]
Yep. Gebeurt veel momenteel, ook door media van wie je beter zou mogen verwachten. Maar ja, negatieve koppen trekken meer aandacht.
De grap is dat ik vorige week juist veel posts zag op social media met fotos van lege tube/train omdat het zo rustig is in London..Ramzzz schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:20:
Meanwhile - wanneer je in een miljoenenstad woont, en het collectieve verstand in ‘t land toch al duurzaam op nul stond:
[Afbeelding]
Maar ja als je dan veel diensten eruit haald dan zitten de mensen die nog wel naar werk moeten wel weer hutje mutje..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Ik heb daarom een klein vermoeden dat die foto niet echt is. Afgelopen tijd al meer beelden voorbij zien komen die veel ouder waren en nu gewoon misbruikt worden.ToolkiT schreef op maandag 23 maart 2020 @ 13:35:
[...]
De grap is dat ik vorige week juist veel posts zag op social media met fotos van lege tube/train omdat het zo rustig is in London..
Maar ja als je dan veel diensten eruit haald dan zitten de mensen die nog wel naar werk moeten wel weer hutje mutje..
Er is een verschil iemand eenmalig op temperatuur te checken bij aankomst, of zoals in Azie elke keer voordat je een gebouw binnenstapt. Hierdoor kun je iemand in een vroeg stadium detecteren met koorts en je ontmoedigd mensen om toch met koorts naar buiten te gaan.gws24 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:18:
[...]
Zie bijvoorbeeld dit artikel: https://edition.cnn.com/2...erature-checks/index.html
[...]
Je zal een aantal gevallen er mee vinden maar het over grote deel niet dus is het meer een vorm van schijnzekerheid.
In mijn optiek is dat laatste iets wat in NL veel is gebeurd en heeft bijgedragen aan de verspreiding.
Mensen met (lichte) ziekteverschijnselen die toch gewoon zijn gaan werken. Vorige week sprak ik een collega via skype die op wintersport is geweest, koorts heeft, hoest, maar zijn dochter gewoon naar de kinderopvang heeft gestuurd en tijdens de middagpauze naar de winkel ging inkopen.
Bij ons Duitsland is het Robert Koch Institut voorzichtig optimisch na de maatregelen die genomen zijn. De curve lijkt iets te zijn afgenomen.
Ook gaan ze studenten die medicijnen studeren inzetten om contactonderzoek e.d. te doen.
Ook gaan ze studenten die medicijnen studeren inzetten om contactonderzoek e.d. te doen.
Ook in Belgie zijn ze heel voorzichtig positief: https://www.standaard.be/cnt/dmf20200323_04898972De_Bastaard schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:15:
Bij ons Duitsland is het Robert Koch Institut voorzichtig optimisch na de maatregelen die genomen zijn. De curve lijkt iets te zijn afgenomen.
Maar dit is, als die trend van verlaging doorzet, wel het gevolg van de minder strikte maatregelen en niet van de 'complete' lockdown die pas recent in beide landen is ingevoerd.
Uit het verleden weten we dat dit heel veel false positives oplevert, maar voor de rest niets bijdraagt. Maatregel voor de gemoedsrust. meer niet.R.van.M schreef op maandag 23 maart 2020 @ 14:10:
[...]
Er is een verschil iemand eenmalig op temperatuur te checken bij aankomst, of zoals in Azie elke keer voordat je een gebouw binnenstapt. Hierdoor kun je iemand in een vroeg stadium detecteren met koorts en je ontmoedigd mensen om toch met koorts naar buiten te gaan.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nee maar bijv. hier in Duitsland werden er al direct bij de eerste corona gevallen veel mensen in quarantaine gezet en zaten ze er best wel bovenop. Ook testen ze iedereen, wat in NL niet gebeurt.
En toch was het de beste beslissing op basis van de informatie de er was. (en met de middelen ter beschikking)Apache4u schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:01:
[...]
Precies, dat is echt de grootste misser vind ik. Daardoor is het een heel stuk moeilijker geworden om bij patient 0 uit te komen en wordt de noodzaak van testen, testen en testen nog groter.
Extreem de andere kant op, leg al het vervoer plat in heel het land tot je er achter bent wat het is. Maar dan heb je echt een probleem omdat mensen geen eten meer in huis hebben/supermarkten niet meer bevoorraad worden/etc.
Dat de waarheid achteraf anders blijkt te zijn doet er wat dat betreft niet toe. De vraag is of je de samenleving harder kunt/wilt ontwrichten op basis van de informatie die je dan hebt.
100 euro/pp extra belasting/zorgpremi accepteren we ook niet als de enige motivatie 'misschien zou er ooit iets kunnen gebeuren)
[ Voor 7% gewijzigd door Batavia op 23-03-2020 14:26 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Overige topics:
• Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.
Overige topics:
• Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
• Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
• Coronavirus Slowchat
Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"