Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
ijdod schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:46:
@gambieter Ik vraag me sowieso af, net als bij Belgie... waarom nu?

In het geval van Belgie was het voornamelijk non-compliance met de regels, voor zover ik kan vinden. Maar dan nog...
Denk dat je 2 dingen ziet,
a) Politiek is nu pas bij met wetgeving maken (zie je ook in nederland met de nieuwe corona wet)
b) Je ziet toch tekenen die zouden kunnen hinten op een tweede golf.. Dat maakt sommige mensen nerveus en willen ze voor blijven (https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-46376861)

[ Voor 6% gewijzigd door Batavia op 14-07-2020 18:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Hoe was het ook weer ?
De USA beschuldigde China van valse aantallen van de besmettingen en doden van het covid virus ?

Om dat niet is de USA te laten gebeuren heeft het WH besloten de cijfers niet meer naar de CDC maar rechtstreeks naar het WH te laten sturen .

Dus vanaf nu de eerlijke aantallen van besmettingen en doden gepresenteerd door D. Trump hemzelf .

Trump Administration Strips C.D.C. of Control of Coronavirus Data
Hospitals have been ordered to bypass the Centers for Disease Control and Prevention and send all patient information to a central database in Washington, raising questions about transparency.

https://www.nytimes.com/2...rump-cdc-coronavirus.html

Reactie verplaatst naar juiste topic.

[ Voor 3% gewijzigd door defiant op 15-07-2020 14:32 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hoe staat het nu met de reproductiegetallen in het buitenland?
In Nederland was het deze week iets hoger dan 1,0, en inmiddels nu een nette 0,9.

Maar is er ook een dashboard voor andere landen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:41

Bloodclot

Jawier!

AW_Bos schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 01:41:
Hoe staat het nu met de reproductiegetallen in het buitenland?
In Nederland was het deze week iets hoger dan 1,0, en inmiddels nu een nette 0,9.

Maar is er ook een dashboard voor andere landen?
Vergeet niet dat het aantal besmettingen erg laag is en als er even wat meer besmettingen zijn is de het reproductie getal volatiel. Kan zo weer boven de 1.0 uitkomen (tijdelijk).

Zorgelijk kan zijn als het dagen/week boven de 1.0 blijft.

Voor andere landen:
Zie @datagraver op Twitter. Veel data over andere landen. Ook vergelijkingen, dagelijkse updates.

[ Voor 9% gewijzigd door Bloodclot op 17-07-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
https://nos.nl/artikel/23...temmingen-van-europa.html

In Spanje zijn de hoeveelheid 'haarden' flink opgelopen:
Dit weekend beperkten regionale autoriteiten in verschillende delen van Spanje het nachtleven om nieuwe uitbraken in te dammen. Dat deden ze onder meer in Catalonië, Andalusië, Galicië, Baskenland, Murcia en Valencia nadat uitbraken ontstonden als gevolg van besmettingen in nachtclubs en bars en op straatfeesten. In Catalonië en Valencia zijn de maatregelen het strengst. Daar zijn bars en clubs 's nachts gesloten.
Catalonie, waaronder Barcelona en de eilanden onder vallen:
Dagelijks telt de regio Catalonië nu zo'n duizend nieuwe besmettingen en dat aantal neemt vooralsnog niet af. Gisteren werden er daarom ook strengere maatregelen afgekondigd voor specifieke dorpen in de gemeenten Girona en L'Hospitalet de Llobregat. Mensen mogen daar nog met maximaal tien personen samenkomen en geen verzorgingshuizen meer bezoeken.
In Frankrijk zijn de regels deels weer aangescherpt:
In Frankrijk zijn vanaf vandaag mondkapjes verplicht in supermarkten, winkels en alle andere afgesloten openbare ruimtes. De plicht was er al in het openbaar vervoer, maar is nu uitgebreid. Wie geen mondkapje draagt, kan een boete van 135 euro krijgen.

Het aantal besmettingen in Frankrijk neemt weer toe. Er zijn op dit moment tussen de 400 en 500 actieve coronaclusters in het land, zegt de regering.
Belgie niet zulke hoge aantallen, maar wel trendbreuk van daling naar groei:
Ook in België zijn veel besmettingen terug te voeren op evenementen die betrekking hebben op specifieke kringen, zoals familie. "Laten we niet te zot doen, dan kunnen we samen het tij nog keren", zei woordvoerder Yves Stevens tijdens een persconferentie van het Belgische corona-crisiscentrum.
De lijst van europese landen met een oranje reisadvies is ondertussen:
Zweden
Roemenie
Bulgarije

Ierland staat op oranje omdat er nog geen reizigers uit NL heen mogen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:29
Kroatië inmiddels ook oranje...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Matadores schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:43:
Kroatië inmiddels ook oranje...
Ik zag het ja, Wel vreemd, In Kroatië zijn er nauwelijks gevallen als je het vergelijkt met Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.

het is mij onduidelijk waarom juist Kroatië oranje wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:25:
[...]

Ik zag het ja, Wel vreemd, In Kroatië zijn er nauwelijks gevallen als je het vergelijkt met Nederland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.

het is mij onduidelijk waarom juist Kroatië oranje wordt.
Gaat blijkbaar meer om de delta dan om de aantallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

MikeyMan schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Gaat blijkbaar meer om de delta dan om de aantallen.
Maar dat is vreemd. Van 1 naar 2 is een stijging van 100% maar het blijft weinig.in absolute zin en ook in relatieve zin als % van de bevolking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06

gws24

Thinking is hard!

Even afgezien van het feit of het terecht is want daar heb ik geen inzicht in: is dit niet net zoals in Portugal begin deze maand dat er lokaal een uitbraak is in een buitenwijk van Lissabon/Porto maar de hele stad/regio op oranje wordt gezet omdat ze niet zo precies een advies kunnen geven?

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Indoubt schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 23:40:
[...]

Maar dat is vreemd. Van 1 naar 2 is een stijging van 100% maar het blijft weinig.in absolute zin en ook in relatieve zin als % van de bevolking
Van 1 naar 2 is misschien niet boeiend.
Maar als dat vervolgens 4, 8, 16, 32, 64, 128 wordt heb je over twee weken een lekker aantal natuurlijk.

Dat gezegd hebbende, blijft speculatie. De cijfers waren op haast 0, en nu zien we weer een stijgende trend. Ik zie meer landen op oranje gaan de komende weken.

[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2020 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jovatov schreef op maandag 13 juli 2020 @ 08:43:
Als de stijging doorzet heb je over een week of drie/vier gewoon geen enkel bed meer.
Tsja, als de wereld nu vergaat, dan sterven alle mensen, maar dat is nogal een aanname. Als je kijkt naar de grafiek dan zie ik een stijging naar 40% bezette bedden nog niet echt gebeuren, en qua ICU-capaciteit zie ik ook gewoon honderden bedden vrij op sommige plekken in Texas. Ik snap niet hoe je een week geleden, maar nu al helemaal niet, het waarschijnlijk zou vinden dat deze grafiek doorgaat naar minstens 40% in 3 weken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7UDHF3a2trW4XzroA-EQaMSqwrM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/X9Lgz3iM9UYF30Z1kyB5Cksd.png?f=user_largeHet blijft een beetje hangen rond de 20% nu, vrije IC bedden lopen gek genoeg weer op naar boven de 1000.
Waar tot nog toe het aantal doden relatief weinig meesteeg, is dat afgelopen week wel gebeurd. Van ongeveer 50 per dag de week hiervoor naar nu ongeveer 100 per dag.
Maar hoeveel mensen sterven er op een normale dag in Texas en wat is een normale jaarpiek? Getallen zonder context zijn wat weinig bruikbaar.
Deze besmettingscijfers lopen normaal gezien voor op het aantal ziekenhuisopnames/aantal doden.
Je wilt dus iets doen om te voorkomen dat een besmetting een ziekenhuisopname of dood wordt. Sommige Texaanse artsen willen dat heel graag, maar ze vinden zelf dat ze tegengewerkt worden door de FDA (brief aan FDA) (forumpost met achtergrond potentieel).

In sommige landen, waaronder de UK is het zo dat iedereen die sterft na een positieve coronatest wordt gezien als coronadode, zelfs met oneindige tijd ertussen. Dan loopt het aantal coronadoden sowieso op natuurlijk bij meer tests, maar dat zegt vrij weinig.
Of het daadwerkelijk tot 200.000+ meer doden zal komen de komende weken, dat durf ik niet te zeggen. Maar het ziet er absoluut niet goed uit.
Ik durf het wel te zeggen: met veelal nog geen 1K doden per dag (misschien vandaag voor het eerst) in de eerste 19 dagen is het erg onwaarschijnlijk dat in de volgende 37 dagen er gemiddeld 5K doden per dag gaan vallen. Al helemaal niet als een eerdere piek minder dan 3K was. En hoeveel mensen gaan er op een normale dag dood in de VS?
spoiler:
8K

En dat maakt corona nogal onvergelijkbaar met de griep van 1918. Corona geeft relatief veel minder doden en doden van 80 jaar oud met onderliggende aandoeningen ipv 28 jaar oud zelfs zonder aandoeningen. Dat maakt het zo'n 1000x minder erg qua verloren levensjaren tot nog toe. Als ik arts-wetenschapper John P.A. Ioannidis mag geloven tenminste. Het ziet er niet goed uit, maar de VS heeft veel erger gezien.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:31
pedorus schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 00:49:
[...]

Tsja, als de wereld nu vergaat, dan sterven alle mensen, maar dat is nogal een aanname. Als je kijkt naar de grafiek dan zie ik een stijging naar 40% bezette bedden nog niet echt gebeuren, en qua ICU-capaciteit zie ik ook gewoon honderden bedden vrij op sommige plekken in Texas. Ik snap niet hoe je een week geleden, maar nu al helemaal niet, het waarschijnlijk zou vinden dat deze grafiek doorgaat naar minstens 40% in 3 weken:
[Afbeelding]Het blijft een beetje hangen rond de 20% nu, vrije IC bedden lopen gek genoeg weer op naar boven de 1000.
Tot anderhalve week geleden bleef dat oranje stuk uit de grafiek gewoon stijgen. Nu alleen nog langzaam, gelukkig. Dat er meer bedden vrijkomen heeft waarschijnlijk te maken met dat reguliere procedures in ziekenhuizen in de meeste plekken inmiddels zijn gestopt.
[...]

Maar hoeveel mensen sterven er op een normale dag in Texas en wat is een normale jaarpiek? Getallen zonder context zijn wat weinig bruikbaar.

[...]

Je wilt dus iets doen om te voorkomen dat een besmetting een ziekenhuisopname of dood wordt. Sommige Texaanse artsen willen dat heel graag, maar ze vinden zelf dat ze tegengewerkt worden door de FDA (brief aan FDA) (forumpost met achtergrond potentieel).

In sommige landen, waaronder de UK is het zo dat iedereen die sterft na een positieve coronatest wordt gezien als coronadode, zelfs met oneindige tijd ertussen. Dan loopt het aantal coronadoden sowieso op natuurlijk bij meer tests, maar dat zegt vrij weinig.
De andere kant is dat, als we simpelweg kijken naar de
excess deaths
er veel meer doden zijn gevallen door (de maatregelen tegen) corona dan de harde cijfers suggereren.
Zo bezien zijn er inderdaad een aantal Europese landen die meer coronadoden tellen dan de oversterfte suggereert. Overigens is het VK daar niet één, daar lijkt alsnog sprake van een ondertelling.
[...]

Ik durf het wel te zeggen: met veelal nog geen 1K doden per dag (misschien vandaag voor het eerst) in de eerste 19 dagen is het erg onwaarschijnlijk dat in de volgende 37 dagen er gemiddeld 5K doden per dag gaan vallen. Al helemaal niet als een eerdere piek minder dan 3K was. En hoeveel mensen gaan er op een normale dag dood in de VS?
spoiler:
8K

En dat maakt corona nogal onvergelijkbaar met de griep van 1918. Corona geeft relatief veel minder doden en doden van 80 jaar oud met onderliggende aandoeningen ipv 28 jaar oud zelfs zonder aandoeningen. Dat maakt het zo'n 1000x minder erg qua verloren levensjaren tot nog toe. Als ik arts-wetenschapper John P.A. Ioannidis mag geloven tenminste. Het ziet er niet goed uit, maar de VS heeft veel erger gezien.
Ik ben het met je eens dat het enorm hoge aantal besmettingen gelukkig nog niet lijkt te leiden tot de honderdduizenden doden. Wel stijgt het dodental weer, en dat zal het ook nog wel even doen vermoedelijk zolang de ziekenhuizen vol liggen.
Maar ik geef toe dat de slechte voorspellingen gelukkig vooralsnog iets mee lijkt te vallen. Al blijven volle ziekenhuizen slecht nieuws...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Ik kwam vandaag deze tegen en wilde ik jullie niet onthouden:
https://public.flourish.studio/visualisation/2944635/
Het geeft duidelijk de snelheid van het coronavirus weer, en laat goed zien waarom de extreme maatregelen nodig zijn. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Onbekend schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:24:
Het geeft duidelijk de snelheid van het coronavirus weer, en laat goed zien waarom de extreme maatregelen nodig zijn. :)
In alle fairness... Het zegt iets over de snelheid waarmee het aantal overledenen toeneemt. Dit zegt nog niks over of en waarom er extreme maatregelen nodig zijn. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

MikeyMan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:34:
[...]

In alle fairness... Het zegt iets over de snelheid waarmee het aantal overledenen toeneemt. Dit zegt nog niks over of en waarom er extreme maatregelen nodig zijn. ;)
Ja, je hebt gelijk. :)
Nog beter omschreven: De snelheid waarmee het aantal overledenen toeneemt met de maatregelen die genomen zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Onbekend schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:24:
De andere cijfers hier lopen wel erg lineaire als ik het zo zie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Batavia schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:57:
[...]

De andere cijfers hier lopen wel erg lineaire als ik het zo zie
En volgens mij mist kanker als doodoorzaak ook. Daarnaast is het heel arbitrair of iemand gestorven is aan COVID of diabetes, als ie allebei had...

Sterker nog, er staan hier nog 8 andere doodsoorzaken boven diabetes, die in dat lijstje hierboven niet staan.

Eigenlijk is dit dus gewoon een soort fake news.

[ Voor 25% gewijzigd door ZieMaar! op 26-07-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Nu online

alienfruit

the alien you never expected

De mondmaskers in Engeland is ook een farce. Bijna niemand in de lokale winkel (max 3 personen per keer) dragen een mondmasker als er wat kopen. Er kan ook niet worden afgedwongen. Het lijkt er eigenlijk meer op dat alleen de supermarkt het half afdwingt door de security guy die ook zorgt voor 'one out-one' qua social distancing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik ben met mijn gezin in Portugal op vakantie en hier moet je in alle openbare gelegenheden zoals winkels, restaurants, musea, kerken etc. een mondkapje op en dat doet iedereen keurig.
Dat gold in het noorden, het midden en ook in de Algarve, waar we nu zijn.

Of het helpt weet ik niet, maar er zijn los van de regio Lissabon, waar we niet geweest zijn, niet veel besmettingen.
Ook valt op dat er nauwelijks Britten zijn. Voor ons positief, maar voor de toeristische sector hier een slechte zaak.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat doe je als land, als je net alle records gebroken hebt qua besmettingen en doden? Wel, dan ga je natuurlijk juist versoepelen. Hoe meer corona, hoe beter immers. Althans, dat lijkt in Brazilië de gedachtengang te zijn :X
Brazilië heeft woensdag (lokale tijd) een recordaantal nieuwe coronabesmettingen en sterfgevallen als gevolg van het virus gemeld: in het afgelopen etmaal noteerde het land bijna 1.600 nieuwe sterfgevallen en meer dan 70.000 nieuwe besmettingen. Diezelfde dag kondigde Braziliaanse overheid aan de coronamaatregelen verder te versoepelen door het internationale vliegverkeer weer toe te staan.

"Brazilië bevindt zich in de ergste fase van de pandemie", aldus Alexandre Naime, hoofd van de infectieziektenfaculteit van de staatsuniversiteit in São Paulo. "Dat is gek genoeg niet terug te zien in het beleid en het gedrag van mensen, dat zich naar de andere kant beweegt: alsof we niet in een dagelijkse tragedie leven."

Woensdag kondigde de Braziliaanse overheid aan het internationale vliegverkeer, dat in maart werd stilgelegd, weer te hervatten. Toeristen vanuit alle landen mogen weer richting het land reizen, mits ze een ziektekostenverzekering hebben. Daarmee opent het land het luchtruim sneller dan andere, minder zwaar getroffen landen in het gebied.

Waarom het land juist in deze fase van de epidemie het vliegverkeer weer toestaat, is niet bekendgemaakt.
Bron: Brazilië versoepelt maatregelen, ondanks recordaantal doden en besmettingen

Ach, elk volk krijgt de leider die het verdient, zullen we maar denken ofzo :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MikeyMan schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Maar wel over de snelheid waarop de maatregelen nodig zijn. Dus dan is het misschien beter ze door te voeren en achteraf te discussieren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:23
wildhagen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 06:57:
Wat doe je als land, als je net alle records gebroken hebt qua besmettingen en doden? Wel, dan ga je natuurlijk juist versoepelen. Hoe meer corona, hoe beter immers. Althans, dat lijkt in Brazilië de gedachtengang te zijn :X

[...]

Bron: Brazilië versoepelt maatregelen, ondanks recordaantal doden en besmettingen

Nou, één zin is leuk:
Toeristen vanuit alle landen mogen weer richting het land reizen, mits ze een ziektekostenverzekering hebben
Misschien dat ze het weer openen om de gezondheidszorg in stand te houden? Door toeristen het land in te halen die ziek worden en vervolgens voor absurde bedragen in het ziekenhuis geholpen worden? Een zieke toerist levert veeeeeeel meer op dan geen toerist of een gezonde toerist :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 06:57:

[...]

Spread the word ... Spread the virus -O-

Goed idee van Bolsenaro. Hij staat toch al bekend om zn goede plannen 7(8)7

Maar aan de andere kant worden er in de meeste landen toch geen reizigers toegelaten vanuit Brazilië.

Kanttekening daarbij is dat reizigers vanuit de VS in principe niet Nederland in mogen toch? Waarom komen er dan dagelijks vluchten vanuit de VS aan oo Schiphol?

Hoe kan het dat die vluchtplannen worden goedgekeurd door onze autoriteiten. Of is dat weer een kwestie van de sttus aparte op het gebied van handhaving van Schiphol?

Dat geeft dan weer twijfel of reizigers vanuit Brazilië net zo makkelijk bij ons binnen komen ...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:04:
[...]

Spread the word ... Spread the virus -O-

Goed idee van Bolsenaro. Hij staat toch al bekend om zn goede plannen 7(8)7

Maar aan de andere kant worden er in de meeste landen toch geen reizigers toegelaten vanuit Brazilië.

Kanttekening daarbij is dat reizigers vanuit de VS in principe niet Nederland in mogen toch? Waarom komen er dan dagelijks vluchten vanuit de VS aan oo Schiphol?

Hoe kan het dat die vluchtplannen worden goedgekeurd door onze autoriteiten. Of is dat weer een kwestie van de sttus aparte op het gebied van handhaving van Schiphol?

Dat geeft dan weer twijfel of reizigers vanuit Brazilië net zo makkelijk bij ons binnen komen ...
Niet alle vluchten kunnen direct en hebben een tussenstop nodig.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd er zijn genoeg mensen die niet onder het verbod vallen. Onder andere diplomaten en volgens mij noodzakelijke zakenreizen ook. Mijn ouders mogen ook gewoon heen en weer wanneer ze willen, mits er uiteraard een vliegtuig gaat. Dat was een tijdje wat problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Volgens mij hebben ze bij de marechaussee op schiphol ook al ruim 700 mensen teruggestuurd. Sommigen waren gewoon in het vliegtuig gestapt in de US. Blijkbaar kan dat gewoon bij sommige luchtvaartmaatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Indoubt schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:37:
Volgens mij hebben ze bij de marechaussee op schiphol ook al ruim 700 mensen teruggestuurd. Sommigen waren gewoon in het vliegtuig gestapt in de US. Blijkbaar kan dat gewoon bij sommige luchtvaartmaatschappijen.
Ik kreeg gisteren een email van Easyjet voor mijn Gatwick-Schiphol vlucht van volgende week, en daarin links etc voor de gezondheidsverklaring die ik moet invullen en tonen voor vertrek. Blijkbaar is er toch wel controle, maar hangt dat van de maatschappij/land af?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Ik kreeg gisteren een email van Easyjet voor mijn Gatwick-Schiphol vlucht van volgende week, en daarin links etc voor de gezondheidsverklaring die ik moet invullen en tonen voor vertrek. Blijkbaar is er toch wel controle, maar hangt dat van de maatschappij/land af?
Gezondheidsverklaringen .... pffft.

Als ik met mn vrouw en kinderen in Spanje op vakantie ben, en we moeten morgen terug naar huis, en ik merk dat ik me een beetje grieperig begin te voelen ... dan zijn de belangen wel erg groot om zon gezondheidsverklaring niet echt naar waarheid in te vullen.

En ik heb zon vermoeden dat dat in het algemeen mensen die verklaring net zo invullen als ze de EULA's wegklikken. Als ze maar kunnen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Als ik met mn vrouw en kinderen in Spanje op vakantie ben, en we moeten morgen terug naar huis, en ik merk dat ik me een beetje grieperig begin te voelen ... dan zijn de belangen wel erg groot om zon gezondheidsverklaring niet echt naar waarheid in te vullen.

En ik heb zon vermoeden dat dat in het algemeen mensen die verklaring net zo invullen als ze de EULA's wegklikken. Als ze maar kunnen vliegen.
Ik snap de belangen, maar een EULA wegklikken (wat in Nederland volgens mij geen wettelijke waarde heeft) is toch echt wel iets anders dan glashard liegen in je gezondheidsverklaring, waarbij de risico’s ook heel anders zijn.

Een van de redenen dat er weinig besmettingen in de luchtvaart zijn, is volgens mij juist het redelijk actief screenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 14:32:

Oh, zeker. Ik heb 'm al ingevuld en ondertekend voor de 5e augustus, kan ik het niet vergeten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Ik snap de belangen, maar een EULA wegklikken (wat in Nederland volgens mij geen wettelijke waarde heeft) is toch echt wel iets anders dan glashard liegen in je gezondheidsverklaring, waarbij de risico’s ook heel anders zijn.

Een van de redenen dat er weinig besmettingen in de luchtvaart zijn, is volgens mij juist het redelijk actief screenen.
Ik stel duidelijk minder vertrouwen in de luchtvaart. Het gaat daar namelijk om zeer grote bakken met geld, waaronder de 5 miljard van ons allemaal. En dat soort grote hoeveelheden geld, en dus belangen, beïnvloed altijd het gedrag.

Er is gewoon teveel aan gelegen om het vliegverkeer (en dus de vliegvelden en de vliegmaatschappijen) op gang te houden en daarmee dus ook weer de toeristen/reizigersindustrie weer leven in te blazen.

Dat deze geldelijke belangen de uitslag beïnvloeden zie je terug in allerlei beslissingen:
Korte tijd geleden waren er 2 onderzoekers van rioolwater in het programma Op1. Deze stelden dat zij duidelijk meetbare hogere coronawaardes in het rioolwater van Schiphol vonden dan waar ook in Nederland. Neem daarbij dat het onderzoek naar de filters in de vliegtuigen is nog niet afgerond.

In mijn beleving moet je dan heel voorzichtig zijn met weer verruimen van vliegreizen in het algemeen. Maar toch worden de risico's die gepaard gaan met vliegvelden / vliegtuigen aanvaard en wordt eerder aangestuurd op verdere verruiming dan op verstandige voorzichtigheid.

De gezondheidsverklaring is eigenlijk een soort pleistertje om iets te doen. Hij is imho te makkelijk manipuleerbaar, en zou daarom niet als basis moeten dienen voor een veiligheidsbeleid.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2020 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, deze twee Britse hoogleraren epidemiologie zeggen dat voor een eiland als Groot-Brittannie, internationale reizen gewoon gestopt moeten worden om het virus in te dammen: https://www.theguardian.c...onavirus-spanish-covid-19

"Gewoon" niet meer internationaal reizen. Heel realistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

ZieMaar! schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:01:
[...]

Ik denk dat je het gros van de mensen overschat. Je merkte dat toen op 1 juni de horeca weer open ging en overal de 'corona-gesprekjes' gevoerd moesten worden. Er waren een paar verschillende soorten mensen te onderscheiden. Mensen (met name Nederlanders) die met de uitbaters meedenken en zich aan de regels houden, en mensen die dat niet doen (toeristen en mensen met een bord voor de kop).

Ik heb veel van die gesprekken gevoerd. Een zeer beperkt aantal had begrip voor de situatie en werkte actief mee aan de gesprekken en hielden zich aan de regels. Het overgrote deel van de mensen had letterlijk geen flauw benul of het boeide ze oprecht helemaal niks. Wachten tot je het het corona-gesprek hebt gehad? Welk gesprek. De vragen eerlijk beantwoorden? Hoezo. Wachten tot je een plekje werd toegewezen? Overbodig. 1 huishouden? Nergens voor nodig. Handen desinfecteren? Nooit van gehoord.

Er is in het leven maar één belang, en dat is eigenbelang. Als je op een terras wil zitten, dan wil je op een terras zitten. Ditzelfde ga je veel sterker terug zien met mensen die een vakantie hebben geboekt (veel geld mee gemoeid; vrije dagen toch al opgenomen; lang naar uitgekeken; etc etc noem het op). Een leugentje om 'bestwil' (het bereiken van een eigen doel) is zo gemaakt. Je weet toch wel welke antwoorden er verwacht worden zodat je door kunt lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door tdw op 30-07-2020 15:46 ]

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil tegen het zere been van iedereen maar meteen bekennen dat ik geen van de corona maatregelen ondersteun. Ik denk dat het succes van de maatregelen in maart en april maar aan 1 ding zijn toe te schrijven: Namelijk dat iedereen massaal thuis bleef.

Alle andere maatregelen, variërend van afstand tot maskers vind ik matig. Maskers zijn nog steeds niet bewezen, en het houden van afstand gaat zo zeer tegen de menselijke natuur en evolutie in, dat het voorspelbaar steeds minder wordt aangehouden.

En allemaal thuis blijven zoals eerder, dat is zozeer maatschappij ontwrichtend dat het niet meer denkbaar is.

Ik denk dat de toename in besmettingen gewoon doorzet. Tot er een behandeling of vaccinatie voor komt. En in de tussentijd worden we steeds slimmer in herkennen, testen en behandelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Een Amerikaanse parlementaire commissie beschuldigt Philips ervan te hoge prijzen te vragen voor apparatuur die nodig is om het coronavirus te bestrijden. Het bedrijf heeft daar vrijdag een rapport over ontvangen en zegt zich niet in het beeld te herkennen.

Het gaat om de levering van ziekenhuisventilatoren. De Noord-Amerikaanse tak van Philips heeft in 2014 een contract voor de levering van tienduizend van deze ventilatoren aan ziekenhuizen gesloten, om ze op voorraad te hebben in het geval van een pandemie.

De commissie van het Huis van Afgevaardigden concludeert nu dat het bedrijf die ventilatoren nooit geleverd heeft, maar een vergelijkbaar product wel tegen veel hogere prijzen heeft verkocht na de uitbraak van de COVID-19-pandemie.

Philips zegt dat in het contract uit 2014 afspraken zijn gemaakt over een goedkopere en eenvoudigere soort ventilatoren. Als de ontwikkeling en productie daarvan af is, worden ze alsnog geleverd, laat het bedrijf weten.
Bron: Commissie VS beschuldigt Philips ervan slaatje te slaan uit coronavirus

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:50:
Ik wil tegen het zere been van iedereen maar meteen bekennen dat ik geen van de corona maatregelen ondersteun. Ik denk dat het succes van de maatregelen in maart en april maar aan 1 ding zijn toe te schrijven: Namelijk dat iedereen massaal thuis bleef.

Alle andere maatregelen, variërend van afstand tot maskers vind ik matig. Maskers zijn nog steeds niet bewezen, en het houden van afstand gaat zo zeer tegen de menselijke natuur en evolutie in, dat het voorspelbaar steeds minder wordt aangehouden.

En allemaal thuis blijven zoals eerder, dat is zozeer maatschappij ontwrichtend dat het niet meer denkbaar is.

Ik denk dat de toename in besmettingen gewoon doorzet. Tot er een behandeling of vaccinatie voor komt. En in de tussentijd worden we steeds slimmer in herkennen, testen en behandelen.
En waarom denk je dat dat thuisblijven dan geholpen heeft?
Misschien omdat mensen niet bij elkaar in de buurt kwamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Over de uitbraak bij die sekte in Zuid-Korea een tijdje geleden:
De Zuid-Koreaanse autoriteiten hebben zaterdag Lee Man-hee aangehouden, de leider van de Shincheonji kerk. Ten minste vijfduizend leden van zijn sekte raakten besmet met het coronavirus, ruim een derde van het totale aantal besmettingen in Zuid-Korea.

De 88-jarige man is aangehouden op verdenking van het tegenwerken van de autoriteiten, meldt BBC. Hij zou het contactonderzoekers moeilijk hebben gemaakt door informatie over de leden van de kerk achter te houden.

Lee ontkent de aantijgingen en zegt enkel bezorgd te zijn geweest om de privacy van zijn leden.

Uit het aanhoudingsbevel blijkt dat er aanwijzingen zijn dat Lee en zijn kerk hebben geprobeerd om bewijsmateriaal te vernietigen.

Naast deze verdenkingen, wordt Lee ook verdacht van het verduisteren van ten minste 5,6 miljard Koreaanse won (3,9 miljoen euro) en het houden van illegale religieuze activiteiten.
Bron, en meer info: Zuid-Korea arresteert sekteleider om rol bij grootschalige coronauitbraak

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De regering van de Australische staat Victoria gaat de lockdown die van kracht is in Melbourne aanscherpen om het toenemende aantal nieuwe besmettingen daar een halt toe te roepen. Dat meldden Australische media. Het aantal nieuwe infecties steeg de afgelopen dagen in Melbourne, ondanks de eerder ingestelde lockdownmaatregelen. Vorige week werden recordaantallen nieuwe besmettingen gemeld. Zondag kwamen er volgens ABC News 650 gevallen bij, ten opzichte van 397 op zaterdag.
AD Liveblog.

Er wordt daar nav bovenstaande nu dus ook weer gehamsterd, kennelijk weer toiletpapier vooral:

Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/ya8TY1zaagr7RxHbsJfa2W7ohQ4/diocontent/174177602/_fitwidth/980?appId=8ef24fa41e4bddfa7db0f5082d5ff1bf&quality=0.6

Hoop dat dat achterlijke gedoe hier niet weer gaat gebeuren, dat één persoon de hele toiletpapier-voorraad van de supermarkt op gaat kopen, zoals bij de vorige hamsterweken. Hoewel, die lui hebben waarschijnlijk nu nog genoeg toiletpapier voor de komende 5 jaar ofzo... :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wildhagen schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 08:40:
[...]
Hoop dat dat achterlijke gedoe hier niet weer gaat gebeuren, dat één persoon de hele toiletpapier-voorraad van de supermarkt op gaat kopen, zoals bij de vorige hamsterweken. Hoewel, die lui hebben waarschijnlijk nu nog genoeg toiletpapier voor de komende 5 jaar ofzo... :X
Wat is eigenlijk de hele gedachte achter dat massieve toiletpapier hamsteren? Ik snap echt niet waarom je dat zou moeten hamsteren.

Ik zag in februari / maart ook Ah/Jumbo thuisbezorgd vrachtwagens echt steekwagens vol met enkel toiletpapier uitladen en naar huizen brengen. Terwijl ik eerder eten/drinken zou hamsteren.
Qua toiletpapier kan ik genoeg alternatieven bedenken die wat ongemakkelijk zijn, maar niet echt rampzalig als er echt tekorten zijn.

Oftewel waarom hamsteren de mensen toiletpapier en niet nuttigere spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gomez12 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Oftewel waarom hamsteren de mensen toiletpapier en niet nuttigere spullen?
Omdat TP heel veel ruimte inneemt maar niet heel veel geld oplevert --> weinig voorraad zowel in de lokale winkel als vast in de dichtstbijzijnde voorraadcentra en vast ook geen prio in de rijdende vrachtwagens --> het _lijkt_ op te raken -> mensen kopen het.

De blikken doperwten zijn een stukje kleiner voor "dezelfde" winst. Lijkt beter voorradig -> minder reden te kopen. Edit: en TP is 'eeuwig' houdbaar, geen reden om niet wat extra te kopen i.t.t. bij aanschaf van een kuub vers fruit.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 02-08-2020 15:22 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Berlijn, gisteren:
Circa 20.000 demonstranten gingen zaterdag de straat op in de Duitse hoofdstad om duidelijk te maken dat de overheid volgens hen een onacceptabele inbreuk maakt op persoonlijke vrijheden. Ze hekelden onder meer de voorschriften over het gebruik van mondkapjes.
Foto erbij:
Afbeeldingslocatie: https://www.telegraaf.nl/images/1070x602/filters:format(jpeg):quality(50)/cdn-kiosk-api.telegraaf.nl/0280766c-d4c5-11ea-ab3a-0218eaf05005.jpg

Ik krijg het idee dat die mensen nog nooit in Berlijn zijn geweest, die straat is enorm breed, dat zijn geen 20.000 mensen. Wie probeert wie en waarom voor de gek te houden? Mijn vermoeden is in ieder geval dat een lockdown niet meer te verkopen gaat zijn in Duitsland, en Nederland zal nooit veel gaan verschillen met Duitsland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
pedorus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:28:
Berlijn, gisteren:

[...]

Foto erbij:
[Afbeelding]

Ik krijg het idee dat die mensen nog nooit in Berlijn zijn geweest, die straat is enorm breed, dat zijn geen 20.000 mensen. Wie probeert wie en waarom voor de gek te houden? Mijn vermoeden is in ieder geval dat een lockdown niet meer te verkopen gaat zijn in Duitsland, en Nederland zal nooit veel gaan verschillen met Duitsland.
Het cijfer van 20.000 komt van de Duitse politie. Neem aan dat die weleens in Berlijn zijn geweest :+ .

En om op basis van één zo'n demonstratie nu te stellen dat het gehele draagvlak in Duitsland weg is lijkt me ook wat snel gesteld. Over Nederland gesproken: In Nederland lag het draagvlak een week geleden nog tussen de 60 - 90% (afhankelijk van de maatregel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Jovatov schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 21:16:
Het cijfer van 20.000 komt van de Duitse politie. Neem aan dat die weleens in Berlijn zijn geweest :+ .
Dat die dat zeggen snap ik wel. Maar een journalist kan toch ook zelf kijken naar de foto en kijken of 20.000 klopt met die foto?
En om op basis van één zo'n demonstratie nu te stellen dat het gehele draagvlak in Duitsland weg is lijkt me ook wat snel gesteld. Over Nederland gesproken: In Nederland lag het draagvlak een week geleden nog tussen de 60 - 90% (afhankelijk van de maatregel).
Wij van het RIVM.. :+ Ik geloof best dat er aardig wat draagvlak is, want de media toont geen tegengeluid. Maar op straat zie ik echt niet zoveel mensen daadwerkelijk afstand houden.. Het begint bovenaan, ga eens kijken hoeveel mensen 20 seconden doen over handen wassen.. Het is leuk dat je het eens bent met een maatregel, maar denk ik beter als je het doet.

Echter het maakt niets uit wat de meerderheid vind, heb je veel mensen in je samenleving die zich (expres) niets aantrekken van de maatregelen dan is het hek van de dam. En je ziet in Duitsland nu toch een significante groep ontstaan die het gehad heeft, kennelijk zelfs zodanig dat ze de straat op gaan, al is dat in Duitsland gebruikelijker dan in Nederland. Je zult dus moeten zorgen dat de boel bij elkaar blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

pedorus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 19:28:
Berlijn, gisteren:

[...]

Foto erbij:
[Afbeelding]

Op basis van 1 foto, die maar een klein stukje laat zien, valt er als buitenstaander die niet in Berlijn was natuurlijk niks te beoordelen over hoeveel mensen daar waren.

Bedoel je dat het er meer dan 20.000 waren? of juist minder?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
pedorus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 23:47:
[...]

Dat die dat zeggen snap ik wel. Maar een journalist kan toch ook zelf kijken naar de foto en kijken of 20.000 klopt met die foto?
Want dit is de enige straat in Berlijn waar gedemonstreerd werd? Misschien vond de journalist 1 foto wel voldoende om zijn verhaal te ondersteunen O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De fotograaf staat op de Siegessäule en kijkt over de 30 meter brede 17-Juni straat naar de Brandenbuger Tor Aangezien je het Sovjet monument niet op de foto ziet is de lengte van het deel van die straat maximaal 300 meter. Dan kom je op minder dan 10.000 vierkante meter uit, daar kan je nooit meer dan 20.000 mensen in kwijt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
[...]

[...]

Wij van het RIVM.. :+ Ik geloof best dat er aardig wat draagvlak is, want de media toont geen tegengeluid. Maar op straat zie ik echt niet zoveel mensen daadwerkelijk afstand houden.. Het begint bovenaan, ga eens kijken hoeveel mensen 20 seconden doen over handen wassen.. Het is leuk dat je het eens bent met een maatregel, maar denk ik beter als je het doet.

Echter het maakt niets uit wat de meerderheid vind, heb je veel mensen in je samenleving die zich (expres) niets aantrekken van de maatregelen dan is het hek van de dam. En je ziet in Duitsland nu toch een significante groep ontstaan die het gehad heeft, kennelijk zelfs zodanig dat ze de straat op gaan, al is dat in Duitsland gebruikelijker dan in Nederland. Je zult dus moeten zorgen dat de boel bij elkaar blijft.
Indien de grote boze MSM daadwerkelijk tegen ons liegt en het zijn er geen 20k, hoe veel zijn het er dan wel? Zelfs al zijn het er 40k, gaat het nog steeds maar om 0,04% van een land dat de straat op gaat. Dat is geen significante groep. Tel daarbij op dat er altijd een harde kern van gekkies is die tegen alles protesteert en er blijft weinig van die groep over.

Ik lees een hoop wantrouwen zonder argumentatie of alternatief. Wat moet er gebeuren voor je om bepaalde cijfers wel te geloven? Welke instantie mag rapporteren over het draagvlak wanneer het RIVM het niet is? Van wie wil je cijfers over opkomst horen anders dan de lokale politie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

IJzerlijm schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:19:
De fotograaf staat op de Siegessäule en kijkt over de 30 meter brede 17-Juni straat naar de Brandenbuger Tor Aangezien je het Sovjet monument niet op de foto ziet is de lengte van het deel van die straat maximaal 300 meter. Dan kom je op minder dan 10.000 vierkante meter uit, daar kan je nooit meer dan 20.000 mensen in kwijt.
Jij kan niet 4 mensen op een vierkante meter neerzetten. Dat is echt niet heel veel hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:23:
[...]

Jij kan niet 4 mensen op een vierkante meter neerzetten. Dat is echt niet heel veel hoor.
Ik denk dat hij met Amerikanen i.p.v. Europeanen rekent :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:42
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 16:50:
Hoe krijg je het voor elkaar om dat in 1 zin te proppen en er zelf ook nog in te geloven.

“Afstand houden is niet te doen!” En “iedereen moet thuis blijven!” Alsof ik Fleur Agema lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Toevallig was ik vorig jaar nog daar in Berlijn en was er een megademonstratie van gekkies tegen abortus en inenting (ik gok dat daar dezelfde mensen tussen lopen als op deze foto) en, hoe massaal en indrukwekkend dat ook lijkt als zo'n stoet op je af komt lopen, mensen houden toch echt wel meer afstand in zo'n lopende stoet dan bij een muziekfestival. Ik denk dat uiteindelijk 1 persoon per m2 al veel was.

Nou zie je op deze foto wel iets wat lijkt op een podium maar wat je ook ziet is dat dit gefotografeerd is met een telelens in een scherpe hoek (krijg je het zelfde als toen met die insinuerende foto's in steden en stranden waarbij het veel drukker leek dan het was) en je kan nog steeds prima koppen én asfalt onderscheiden (zelfs koppen tellen).

Zo druk als bij de inauguratie van Trump is het in ieder geval niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Het Sovjet monument is niet te zien vanaf de Siegessäule omdat er bomen voor staan, het bevindt zich daar waar het laantje bomen minder breed wordt. De straat is ook meer dan 30 meter breed. Daarnaast is de foto een deel, voor het podium staan mensen stil op normale niet 1,5-meter afstand. Voor het podium is toestemming gevraagd, het bevond zich hier, zelfs iets meer naar linksboven dan gepland lijkt wel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/diBnYxER0zWzYw90bPo4eNF-Sjs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gT8ggKSp6AcI4c2c8IviQJhb.png?f=fotoalbum_large
Misschien dat je nog eens een betere berekening kunt maken van de oppervlakte?

Er waren geen "circa 20.000" mensen en ook geen 1 miljoen zoals de organisatie zegt. Het doet mij denken aan zeggen dat er 5000 mensen op de dam stonden met een foto van ~14.000 mensen erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien dat https://www.tagesschau.de...rona-demo-berlin-109.html nog interessante aanknopingspunten biedt... maar imho is het maar beperkt ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Om terug te komen op de VS, waar honderduizenden doden voorspelt waren binnen 8 weken, zie ik nu toch wel iets anders dat op verzadiging duidt. Waar een beddentekort voorspelt was in Texas, zie je nu slechts 14.3% van de bedden bezet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77DcCXuEZYmbTV_s5s-z5DnN4J0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gv7gScwsAJ702klGVxlUoahq.png?f=user_large

De afgelopen 7 dagen waren er minder cases, minder mensen in het ziekenhuis en minder doden dan de 7 dagen daarvoor. https://covidtracking.com/data/charts/us-all-key-metrics :
(En niet zozeer doordat er ook een orkaan was in oa Florida waardoor er minder getest is)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wySGrnfDcwPYBt8ofi5Q3CNrFaE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hIyYVP59l0OvOz0qCvf5JVb3.png?f=fotoalbum_large

Ook zijn in alle regios de ziekenhuisopnames over het hoogtepunt heen (in regio zuid is er een piekje op 10 juli toen Florida is toegevoegd). https://covidtracking.com...-current-hospitalizations
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XCc3DQX8pIAMDAhv462vYUz59M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F2dkOf959CDUYYpMqDmKUJTH.png?f=fotoalbum_large

Het doet mij sterk denken aan Karl Friston: up to 80% not even susceptible to Covid-19 al van 4 juni. Karl Friston is dan ook een befaamd wetenschapper met honderdduizenden citaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Daar vergis je je toch echt in. Hier zie je minstens een hele dikke kilometer straat op de foto staan, de Straße des 17. Juni is vanaf de Brandenburger Tor tot de Siegessäule een kleine 2 km. Het Russische monument is relatief laag en de bomen hoog en vol. Je ziet het groene beeld trouwens wel gewoon staan, het koppie van de soldaat komt boven de boomtoppen uit halverwege de Brandenburger Tor en het Internationales Handelszentrum.
Een miljoen mensen zijn dit zeker niet, ik ben destijds op vrij veel Loveparades geweest en die ene keer dat er daar een miljoen mensen stonden was van een totaal andere orde.
20k raak je op dat stuk makkelijk kwijt, een veelvoud past royaal en er waaieren ook nog wel wat mensen Tiergarten in. Je kan daar met dat park ernaast en aan de andere kant van de rotonde nog zo'n stuk straat echt ongelofelijk veel volk herbergen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
pedorus schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 22:43:
Om terug te komen op de VS, waar honderduizenden doden voorspelt waren binnen 8 weken, zie ik nu toch wel iets anders dat op verzadiging duidt. Waar een beddentekort voorspelt was in Texas, zie je nu slechts 14.3% van de bedden bezet.
[Afbeelding]

De afgelopen 7 dagen waren er minder cases, minder mensen in het ziekenhuis en minder doden dan de 7 dagen daarvoor. https://covidtracking.com/data/charts/us-all-key-metrics :
(En niet zozeer doordat er ook een orkaan was in oa Florida waardoor er minder getest is)
[Afbeelding]

Ook zijn in alle regios de ziekenhuisopnames over het hoogtepunt heen (in regio zuid is er een piekje op 10 juli toen Florida is toegevoegd). https://covidtracking.com...-current-hospitalizations
[Afbeelding]

Het doet mij sterk denken aan Karl Friston: up to 80% not even susceptible to Covid-19 al van 4 juni. Karl Friston is dan ook een befaamd wetenschapper met honderdduizenden citaties.
Ik weet niet of verzadiging de juiste conclusie is. De laatste week van juni/eerste week van juli zijn drie dingen gebeurd: Bars weer gesloten. Mondkapjesplicht in de hele staat en ziekenhuizen namen alleen patienten aan voor levensbedreigende situaties.
Precies drie weken later worden de cijfers stabieler.

De honderdduizenden doden zijn gelukkig geen waarheid. Maar om nu van verzadiging te spreken als de vriezertrucks buiten de ziekenhuizen stonden en er weer meer maatregelen nodig waren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:04
Slecht 14,3% dus nog 85,7% te gaan is de boodschap?
Even je eigen bron erbij pakken.
On Aug. 8, the state reported 11,396 available staffed hospital beds, including 1,115 available staffed ICU beds statewide. COVID-19 patients currently occupy 14.3% of total hospital beds. In late April, Abbott ordered hospitals to reserve 15% of beds for COVID-19 patients.
Van de gereserveerde bedden voor COVID-19 is dus slechts 95,3% vol?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:42
@pedorus Nu doe je het gewoon weer; “oeh, die wetenschapper heeft 100.000 citaties dus hij heeft gelijk”. Je betoog wordt er niet beter op als je binnen een dag van 10.000 naar 100.000 gaat als criterium, maar zoals ik al eerder zei; Wakefield heeft er ook best veel maar die geloof ik ook niet. James Watson heeft ook een aardige lijst maar is niet de beste persoonlijkheid en heeft wat radicale meningen; maar die moeten we dus geloven vanwege z’n vele citaties?

En zoals @ninjazx9r98 hier boven ook zegt; dat goochelen met getallen is vrij kansloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@PalingDrone
Is hier niet zo makkelijk te plaatsen maar er is een foto met "schuifbalk" waar je de love parade 1997 kunt vergelijken met dit protest.
https://www.tagesschau.de...rona-demo-berlin-109.html
Wat ook opvalt is dat de foto van het corona protest die veel voorbij komt heel slinks afgeknipt is. De knip ligt precies voor het einde van de drukte waardoor de suggestie wordt gewekt dat dit nog even doorloopt terwijl het daar gewoon eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 10:01:
@PalingDrone
Is hier niet zo makkelijk te plaatsen maar er is een foto met "schuifbalk" waar je de love parade 1997 kunt vergelijken met dit protest.
https://www.tagesschau.de...rona-demo-berlin-109.html
Wat ook opvalt is dat de foto van het corona protest die veel voorbij komt heel slinks afgeknipt is. De knip ligt precies voor het einde van de drukte waardoor de suggestie wordt gewekt dat dit nog even doorloopt terwijl het daar gewoon eindigt.
Jup, er staat wat volk maar op het hele stuk voor het Russische monument is gewoon straat zichtbaar. Tijdens de LP was de hele 4km van Ernst Reuter Platz tot Brandenburger Tor inclusief rotonde mudvol, die rotonde oversteken kostte gewoon een half uur, deze demo was max tot de rotonde en van die 2km zie je ongeveer de helft op de foto
Nou kijkt men in Berlijn niet op van een demo of 3 per dag met een paar duizend deelnemers. ruimte zat in die stad, Sowieso overdrijft iedere organisatie altijd het deelnemersaantal en schat de politie het structureel lager in maar zo rond de 20k deelnemers, misschien wat meer verspreid over de stad kan best. Echt heel veel meer zal het niet zijn als ik dit zo inschat. Blijft natuurlijk wel een significante hoop mensen die publiekelijk alle voorzorgen aan hun laars lappen, in 97 was de LP aanzienlijk rustiger dan in 2001, dat verschil was destijds duidelijk merkbaar. Ben op die dagen uiteraard niet in de Siegessäule geweest maar heb wel een tijdje doorgebracht in een lantarenpaal en bovenin een stoplicht dus had wel aardig overzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ninjazx9r98 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

[...]

Ik kan niet helemaal chocola maken van de verdeling icu/normale bedden. Is een covid bed altijd een icu bed met beademingsapparaat? Dat zou de cijfers in perspectief zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Als tot 80% niet besmet zou kunnen worden zouden we dus de facto al herd immunity hebben.

Niet zo moeilijk om die stelling dus te ontkrachten :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
MikeyMan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Is een covid bed altijd een icu bed met beademingsapparaat? Dat zou de cijfers in perspectief zetten.
nee, op de ic kom je pas als je ernstige ademhalingsproblemen hebt, en in coma moet worden gebracht om een luchtbuis ingebracht te krijgen > beademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Detonator schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 15:56:
[...]

nee, op de ic kom je pas als je ernstige ademhalingsproblemen hebt, en in coma moet worden gebracht om een luchtbuis ingebracht te krijgen > beademing
Ja dat begrijp ik, maar ben benieuwd hoe ze die bedden tellen. Als er alleen maar icu bedden zijn gereserveerd is het een wat ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:24:
[...]

Als tot 80% niet besmet zou kunnen worden zouden we dus de facto al herd immunity hebben.

Niet zo moeilijk om die stelling dus te ontkrachten :)
Nee dat zou betekenen dat de R0 waarde veel hoger is dan werd aangenomen. Als de R0 veel hoger is dan heb je ook een hogere waarde nodig op groepsimmuniteit te behalen. Daarom heeft mazelen ook een benodigde herd immunity
van >90% oid nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
MikeyMan schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 13:26:
[...]

Ik kan niet helemaal chocola maken van de verdeling icu/normale bedden. Is een covid bed altijd een icu bed met beademingsapparaat? Dat zou de cijfers in perspectief zetten.
Zo te zien zijn dat verschillende bedden. Zoals ik het lees heb je 100% bedden in Texas waarvan 15% bestemd zijn voor covid-19. Die 15% bestaat dan uit een mix van reguliere en icu covid-bedden.
De overige 85% bedden zijn niet covid-19 bedden en voor een groot deel ook bezet.
Door covid-19 is 14,3% van het totaal aantal bedden bezet en de 15% is daarmee bijna vol. Van het totaal aantal bedden is volgens een grafiek op dezelfde pagina 79,2% bezet ( 14,3% covid-19 en 64,9% niet covid-19 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TrailBlazer schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:29:
[...]

Nee dat zou betekenen dat de R0 waarde veel hoger is dan werd aangenomen. Als de R0 veel hoger is dan heb je ook een hogere waarde nodig op groepsimmuniteit te behalen. Daarom heeft mazelen ook een benodigde herd immunity
van >90% oid nodig.
Nee, R0 is over een populatie waarvan niemand immuun is.

Al die klote verschillende R’s ook altijd :)

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 09-08-2020 16:45 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

YakuzA schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:44:
[...]

Nee, R0 is over een populatie waarvan niemand immuun is.

Al die klote verschillende R’s ook altijd :)
Ik begreep altijd dat de R0 gebruikt wordt om de benodigde herd immunity te bepalen. Is de R0 20 dan heb je een immunity van 95% nodig. Immers 19 van de 20 van de besmettingen gaat dus mis en heb je een effectieve R van 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Nieuw Zeeland heeft 4 nieuwe 'community transmission' cases, na 100 dagen van 0 cases
Auckland is in lockdown level 3 (dus thuisblijven) voor de volgende 3 dagen.
This means they must work from home, stay at home, and schools with be closed. Shops apart from essentials will be closed, and gatherings over 10 people banned.
De rest van het land in level 2 (thuisblijven als je je ziek voelt)
- Stay 2 metres distance from other people in public
- Wear a mask if you can in public spaces
- Gatherings only up to 100 people
- Shops will need to do record keeping
- People at high risk from Covid-19 are encouraged to stay home

[ Voor 50% gewijzigd door bluebear op 11-08-2020 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Spanje telt sinds afgelopen vrijdag 8.618 nieuwe besmettingen, waarvan 1.486 in 24 uur tijd.

https://english.elpais.co...9-cases-since-friday.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bluebear schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:06:
Nieuw Zeeland heeft 4 nieuwe 'community transmission' cases, na 100 dagen van 0 cases
Auckland is in lockdown level 3 (dus thuisblijven) voor de volgende 3 dagen.
Ben benieuwd hoe dat gebeurd is na 100 dagen zonder (bekende) cases. Misschien dat er een hele cluster is geweest van mensen die ziek waren, en elkaar ook besmet hebben, maar zich niet lieten testen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat al die mensen asymptomatisch waren. Of meer waarschijnlijk: Er is weer geblunderd door iemand zonder te testen het land binnen te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@downtime of er is wel getest maar negatief bevonden...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ijdod schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:46:
@downtime of er is wel getest maar negatief bevonden...
Dat kan haast niet. Corona duurt maximaal een week of twee (ziekenhuiswaardige gevallen daargelaten) en dan zou je dus minimaal 7 "generaties" zieken (=100/14) gemist hebben. En dan neem ik nog het gunstigste geval aan waarbij iedere zieke maar 1 andere persoon besmet heeft en dat overdracht pas na 2 weken plaats vond. Dat is zo extreem onwaarschijnlijk. In werkelijkheid moeten er veel meer besmettingen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo gek vind ik dat niet. Nieuw Zeelanders zijn ook niet echt aanstellers, dus ik kan me voorstellen dat daar ook veel mensen bij een snuf, hoest of Nies denken 'niet aanstellen maar doorlopen'.

Er zullen er ongetwijfeld genoeg zijn die met geen of lichte klachten door gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
@downtime ik reageerde op het onbetest het land binnen komen...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ijdod schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:40:
@downtime ik reageerde op het onbetest het land binnen komen...
Dat zou inderdaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebear
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Voor mij (zuider eiland) is het zover business as usual.
Ze weten nog niet hoe die 4 mensen geinfecteerd raakten, aangezien geen van de vier contact heeft gehad met iemand die het land binnengekomen is.
De tijd zal het leren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

Nee, ik denk dat de grafiek duidelijk is en dat zo'n 20% meer de max was geweest?

[...]

Waarom vind je dit zo belangrijk en zou een capaciteitsreservering de max moeten geven? Dan zouden ze er al boven hebben gezeten. Wat volgens mij belangrijk is, is dat er een fysiek tekort aan ziekenhuisbedden was voorspelt, maar dat in werkelijkheid zo'n 20 procent van de bedden vrij is gebleven. En dat allerlei maatregelen die Texas had moeten nemen volgens sommige experts (oa Fauci) daarvoor niet nodig waren.
Holk schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 09:56:
@pedorus Nu doe je het gewoon weer; “oeh, die wetenschapper heeft 100.000 citaties dus hij heeft gelijk”
Je leest iets dat ik niet zeg. Ik zeg nergens dat de man gelijk heeft? Ik zet het erbij om aan te geven dat het een slim iemand is, bespaard gehamer op de bron.
En zoals @ninjazx9r98 hier boven ook zegt; dat goochelen met getallen is vrij kansloos
Misschien gaat het over de tekst, maar als je in die 3 vrij feitelijke grafieken van redelijk maatregel-willende verzamelaars "goochelen met getallen" ziet dan raadt ik vakantie aan :p

Het is ook niet vreemd om aan te nemen dat er een soort van verzadiging is opgetreden door kuddeimmuniteit + effect van gedrag en maatregelen is opgetreden in de VS. Uit de twitter-feed van OMT-leden, om aan te geven hoe mainstream die opvatting is onder wetenschappers:

Relatief snelle kudde-immuniteit al dan niet gecombineerd met maatregelen is gewoon een ding. Niet alleen in Stockholm/Zweden. Zie ook sloppenwijken in Mumbai bijvoorbeeld. Maar ook Egypte, Pakistan, Afghanistan, Haiti, Zuid Afrika, Armenië, Qatar, Chili. Het patroon is vrijwel overal hetzelfde, zo rond de 1-1.5% van de bevolking aan getelde cases levert vaak al een daling op.

In Israël en Servië is een tweede golf die nu ook over de top lijkt te zijn, in beide landen konden nieuwe coronamaatregelen niet ingevoerd worden vanwege massale protesten. In Israël is de CFR kleiner dan 0.1% (weinig ouderen) en gaan ook de cases nu alsnog gewoon naar beneden.
Geert1976 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:49:
Spanje telt sinds afgelopen vrijdag 8.618 nieuwe besmettingen, waarvan 1.486 in 24 uur tijd.

https://english.elpais.co...9-cases-since-friday.html
Spanje is een mooi voorbeeld van hoe een lockdown wel tijdelijk werkt, maar daarna leeft het gewoon weer op. Daling vanwege groepsimmuniteit is inmiddels wel in zicht (nu zitten ze zeg op 370K van de 500-750K benodigde cases, waarschijnlijk in Madrid al om de hoek).
downtime schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 18:28:
[...]

Ben benieuwd hoe dat gebeurd is na 100 dagen zonder (bekende) cases. Misschien dat er een hele cluster is geweest van mensen die ziek waren, en elkaar ook besmet hebben, maar zich niet lieten testen. Ik kan me tenminste niet voorstellen dat al die mensen asymptomatisch waren. Of meer waarschijnlijk: Er is weer geblunderd door iemand zonder te testen het land binnen te laten.
Ze kennen An outbreak of common colds at an Antarctic base after seventeen weeks of complete isolation niet. Je hebt vele maanden lockdown nodig om zeker op 0 te zitten, succes.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwachting dat Nederland en Malta terug op quarantaine lijst voor Engeland

Ben ik er vorige week mooi tussendoor geglipt...

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 13-08-2020 16:57 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49

Basszje

Reisvaap!]

[...]

[...]
Op basis van mijn ervaring zit de politie er gemiddeld 1.5 - 3x naast, naar gelang hoe anti-kapitalistisch de demonstratie is :+

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

In de VS, veel (alle?) universiteiten hebben besloten om studenten gewoon terug te laten komen, tegen het advies in van experts, academici etc. Waarom? Studenten wilden perse face2face onderwijs, wilden de studenten-beleving en de ouders gingen anders hun geld zelf houden, dwz financiele druk.

UNC-Chapel Hill (North Carolina) dus vorige week weer begonnen met het semester, nu een week later abrupt alles over naar online only. Waarom? Binnen een week 177 students in isolatie en 349 in quarantaine, zowel op de campus als er buiten.Ondanks strikte regels op de campus denkt men dat het feestgedrag de reden is voor de besmettingen. Geheel voorspelbaar, maar men moest het toch maar eerst ervaren...

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 18-08-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frankrijk stelt het dragen van mondkapjes op het werk vanaf volgende maand verplicht, meldt BFM TV. Werknemers moeten mondkapjes dragen op plaatsen waar ze hun collega's tegenkomen; in kantoortuinen, vergaderruimtes en de kantine. Werkgevers zijn verantwoordelijk voor het regelen van de mondkapjes. De maatregelen gaan in vanaf 1 september. Voor kantoren waar maar één persoon werkt, wordt een uitzondering gemaakt.
(AD Liveblog)

Dat gaat best ver eigenlijk. Blij dat ik thuiswerk, 8 uur per dag met zo'n mondkapje op lijkt me ook geen pretje...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 14:32
Dit amerikaans bedrijf probeert een snelle en goedkope test goedgekeurd te krijgen :
https://e25bio.com/

De kosten voor een test zouden rond de 1 dollar liggen en je hebt binnen 15 min. uitslag.
Probleem is dat de test minder gevoelig is dan de PCR test en daarmee zo'n 15% van de gevallen mist.
Maar een positief resultaat is wel positief en zou dus een hoop tegen kunnen houden als het massaal ingezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Wuhan draait ook weer als van ouds. https://www.instagram.com/p/CEB74rBght0/?igshid=k7wz9qwmf9fr

Maar geef ze ongelijk als er daar al sinds mei geen besmettingen meer zijn. Of zullen ze stiekem al een vaccin hebben ;)

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pukson schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 22:41:
Wuhan draait ook weer als van ouds. https://www.instagram.com/p/CEB74rBght0/?igshid=k7wz9qwmf9fr

Maar geef ze ongelijk als er daar al sinds mei geen besmettingen meer zijn. Of zullen ze stiekem al een vaccin hebben ;)
Of die zitten stiekem al veel verder in hun groepsimmuniteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:01
Taiwan's 1st coronavirus vaccine approved for human trials
Taiwan's DNA-based COVID-19 vaccine passes animal testing hurdle

Best interessant trouwens:

The advantage of gene-based vaccines over traditional vaccines is that they can be quickly churned out, the NHRI said.

The institute can begin human trials very soon, and the gene-based vaccine is likely to become the world's first effective DNA vaccine if the trials go well, according to an Eimmune employee at Monday's press conference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

China heeft ingestemd met het op mensen testen van een coronavaccin dat is ontwikkeld met behulp van insectencellen. Dat hebben de autoriteiten in de stad Chengdu vandaag bekendgemaakt. Het benutten van cellen van insecten voor de aanmaak van de specifieke eiwitten voor het vaccin - het eerste van dit type in China - zou kunnen helpen bij de grootschalige productie van de entstof.

Het vaccin is gemaakt door wetenschappers van de Sichuan University in Chengdu en goedgekeurd door de verantwoordelijke medische autoriteiten voor gebruik in de beslissende klinische testfase. Volgens de bijsluiter was het middel bij apen effectief tegen SARS-CoV 2-infecties en zijn er geen onmiskenbare bijwerkingen geconstateerd.

In China, waar het nieuwe coronavirus eind vorig jaar de kop opstak, wordt naarstig gewerkt aan zeker nog acht potentiële vaccins, die al in de verschillende fases van het testen op mensen zitten.
AD liveblog

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Reuters meldt dat een man uit Hong-Kong die eerder dit jaar Covid-19 heeft gehad, opnieuw positief getest is op het virus.
Lijkt mij dat dat alles met immuniteit op z'n kop zet.

A Hong Kong man who recovered from COVID-19 was infected again four-and-a-half months later in the first documented instance of human re-infection, researchers at the University of Hong Kong said on Monday.

https://www.reuters.com/a...g-reinfecti-idUSKBN25K1PQ

[ Voor 66% gewijzigd door Turdie op 24-08-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:51
Het zou een net iets gemuteerd virus zijn waardoor hij weer besmet is en dat is op zich natuurlijk ook heel zorgwekkend. Ben heel benieuwd of dit een broodje aap is of dat het probleem zojuist nog groter is geworden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:18

Rannasha

Does not compute.

Turdie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:27:
Reuters meldt dat een man uit Hong-Kong die eerder dit jaar Covid-19 heeft gehad, opnieuw positief getest is op het virus.
Lijkt mij dat dat alles met immuniteit op z'n kop zet.

A Hong Kong man who recovered from COVID-19 was infected again four-and-a-half months later in the first documented instance of human re-infection, researchers at the University of Hong Kong said on Monday.

https://www.reuters.com/a...g-reinfecti-idUSKBN25K1PQ
Het is bekend dat antilichamen tegen covid-19 na een paar maanden weer verdwijnen. Dat is niet gek, dat gebeurt bij de meeste infectie-ziektes. Er is echter ook een "geheugen" component van het immuunsysteem dat cellen aanmaakt die bepaalde infecties herkennen en als reactie hierop snel nieuwe antistoffen aanmaken. Eventuele nieuwe besmettingen verlopen hierdoor dan ook zeer mild of volledig asymptomatisch.

De man waar het hier om gaat is bij z'n 2e besmetting asymptomatisch en is alleen getest omdat hij daartoe verplicht was vanwege een buitenlandse reis. Het is dus goed mogelijk dat hij nu een besmetting heeft die snel wordt verslagen.

Het zou me niet verbazen als er in de komende maanden wel meer van dit soort berichten gaan komen. Maar voor dingen als vaccinatie-onderzoek heeft het niet heel veel gevolgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:41:
De man waar het hier om gaat is bij z'n 2e besmetting asymptomatisch en is alleen getest omdat hij daartoe verplicht was vanwege een buitenlandse reis. Het is dus goed mogelijk dat hij nu een besmetting heeft die snel wordt verslagen.
Dus eigenlijk puur geluk dat hij nu getest werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand waar ik een goed overzicht kan vinden van Corona regels per land? Mondkapjes regels bijvoorbeeld ? Ik kom zoveel verschillende informatie tegen ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DennusB schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 11:12:
Weet iemand waar ik een goed overzicht kan vinden van Corona regels per land? Mondkapjes regels bijvoorbeeld ? Ik kom zoveel verschillende informatie tegen ..
Koenoe in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 2"

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:48

codex

Geen OpenAI agent :)

pedorus schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 23:04:
[...]
In Israël is de CFR kleiner dan 0.1% (weinig ouderen) en gaan ook de cases nu alsnog gewoon naar beneden.
Volgens mij is het 0,8 procent toch?

Overigens zitten wij in de afgelopen 30 dagen op een CFR van 0,43%, dat was exact de CFR van IJsland tijdens de piek bij hun. Het geeft wel een beeld hoeveel mensen er tot dusver besmet zijn in Nederland. Ik denk dat je gerust de dagelijkse besmetting keer 25 tot 30 kunt doen uit de periode maart - april in Nederland.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frankrijk gaat ook de vekeerde kant op: Frankrijk noemt negentien regio's 'rode zone', mogelijk strenger reisadvies
Frankrijk heeft negentien nieuwe regio's tot zogeheten rode zones bestempeld vanwege het oplopende aantal coronabesmettingen. Eerder kleurden Bouches-du-Rhône en de omgeving van Parijs al rood, waardoor lokale autoriteiten de vrijheid kregen om extra maatregelen te nemen.

Bordeaux, Toulouse en Lyon zijn enkele grote steden die getroffen worden. De gehele zuidkust aan de Middellandse Zee kleurt rood, tot aan de grens bij Italië. In het westen gaat het om het departement Gironde, terwijl aan de grens met Spanje Haute-Garonne rood kleurt. Lyon is gelegen in de nieuwe rode zone Rhône.

Lokale overheden in rode zones mogen bijvoorbeeld de bewegingsvrijheid van inwoners inperken en wegen sluiten om de hoeveelheid verkeer te beperken. Daarnaast kan openbaar vervoer worden stilgelegd en kunnen openbare gebouwen gesloten worden.
Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/z28xcpqas7q9_wd640.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
https://www.google.nl/amp...etected-in-indonesia.html
The mutation, widely known as the D614G mutation, has been found in eight of 22 whole genome sequences reported in Indonesia, Eijkman Institute chairman Amin Soebandrio told The Jakarta Post on Saturday.
Deze strain was nog niet echt in Indonesië aanwezig, de nieuwswaarde is dus niet dat het een andere strain is die misschien dodelijker is etc (zoals hieronder al zichtbaar) maar dat het in Indonesië nu ook zijn opmars maakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Vorkie op 30-08-2020 20:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:14

ultimateharry

Team Slayer:-)

Niet zoveel nieuws hoor, deze strain is al in Italië ontstaan en snel verspreid als dominant.
Zie: https://www.washingtonpos...tion-science/?arc404=true

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:06

gws24

Thinking is hard!

Ik neem aan dat je dit post aangezien er in het artikel een bewering gedaan wordt gedaan dat het tien keer besmettelijker is dan de originele uit China?

Ten eerste is dat nog compleet onzeker:
The researcher added the mutated virus was 10 times more contagious than the original strain found in China, although the conclusion is only limited to cells tested in the culture in laboratories.
Ten tweede is de strain die genoemd wordt al wijd verspreid in europa dus voor ons maakt het niks uit:
he D614G strain was first detected in Germany in late January and is commonly found in the United States and Europe.
edit: artikel in de volkskrant over deze strain: https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F.

edit 2: artikel uit mei over deze strain: https://nos.nl/collectie/...-hoe-erg-is-dat-eigenlijk

[ Voor 15% gewijzigd door gws24 op 30-08-2020 20:08 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 20:04:
[...]

Ik neem aan dat je dit post aangezien er in het artikel een bewering gedaan wordt gedaan dat het tien keer besmettelijker is dan de originele uit China?

Ten eerste is dat nog compleet onzeker:

[...]

Ten tweede is de strain die genoemd wordt al wijd verspreid in europa dus voor ons maakt het niks uit:

[...]

edit: artikel in de volkskrant over deze strain: https://www.volkskrant.nl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F.

edit 2: artikel uit mei over deze strain: https://nos.nl/collectie/...-hoe-erg-is-dat-eigenlijk
Ja, maar Indonesië was nog niet echt geraakt door deze strain, dus lijkt mij het nieuws toch?
Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"