Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 18:09
ijdod schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:22:
@Kraanwater Zweden is geen goed voorbeeld van 'we doen niets'. En het is je wellicht opgevallen dat ze het, in context, niet bepaald geweldig doen. Onderschat niet dat veel Zweden vrijwillig best een hoop van de maatregelen die we elders kennen ook genomen hebben.

Laten we vooral niet net doen alsof met bij 20000 doden gebleven zou zijn. Alsjeblieft zeg...
Laat mij dan zien waarom zweden het niet geweldig doet? Ze staan nog steeds onder Spanje en Italie die het complete land opslot hebben gedaan. En Zweden had zijn middenstand gewoon open, geen verplichte 1,5 m afstand (die wij in een wet gaan zetten :X ) Het enige wat ze fout hadden gedaan en dat bekennen ze ook is hun ouderen niet beschermen, maar dat heeft bijna elk land fout gedaan.

En hoe kom je erop dat er meer dan 20000 doden zouden zijn gevallen? Toon me bronnen want zo kan ik ook wat in het wildeweg beweren.

[ Voor 14% gewijzigd door Kraanwater op 11-07-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Indoubt schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:55:
Ik zou over drie weken naar Zadar, Kroatie gaan. De aard van de reis is dusdanig dat ik weinig mensen ontmoet. Heel de provincie waar Zadar in ligt heeft een fractie van de actieve gevallen in vergelijking met de stad waarin ik woon en ik had er wel vertrouwen in daardoor maar het begint nu toch steeds minder lekker te voelen om te gaan.
Of de vakantie meer avontuur wordt dan je wilt kunnen we lastig voor jou beoordelen. Ik zou over een paar weken nog eens kijken. Ik weet niet hoe je er heen gaat, maar Kroatië is vanuit Slovenië gezien van groen naar geel gegaan, rood is eventueel de volgende stap: https://www.gov.si/en/new...the-coronavirus-epidemic/ Daarnaast is het belangrijk om aan te kunnen tonen dat je alleen in een geel land was om de grens over te komen. Kroatië is dus wel echt geel zeg maar, niet groen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:48:
[...]

Laat mij dan zien waarom zweden het niet geweldig doet? Ze staan nog steeds onder Spanje en Italie die het complete land opslot hebben gedaan. En Zweden had zijn middenstand gewoon open, geen verplichte 1,5 m afstand (die wij in een wet gaan zetten :X ) Het enige wat ze fout hadden gedaan en dat bekennen ze ook is hun ouderen niet beschermen, maar dat heeft bijna elk land fout gedaan.

En hoe kom je erop dat er meer dan 20000 doden zouden zijn gevallen? Toon me bronnen want zo kan ik ook wat in het wildeweg beweren.
In Nl is de middenstand ook open gebleven. Horeca is wel degelijk sterk beperkt (al dan niet vrijwillig). De verplaatsing in zweden is gewoon veel minder dan in bv nl. En over 20k doden? Heb je daar serieus een bron voor nodig?. Trek de getallen in Oost brabant gewoon naar de randstad en je komt er zo aan... Of kijk naar het buitenland, in Madrid (6.6 miljoen inwoners) tellen we al 8500 bewezen coronadoden.

Uiteindelijk gaan we in Nederland waarschijnlijk ook wel 20k doden vallen voordat er een vaccin/goede medicatie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:58:
[...]

In Nl is de middenstand ook open gebleven. Horeca is wel degelijk sterk beperkt (al dan niet vrijwillig). De verplaatsing in zweden is gewoon veel minder dan in bv nl. En over 20k doden? Heb je daar serieus een bron voor nodig?. Trek de getallen in Oost brabant gewoon naar de randstad en je komt er zo aan... Of kijk naar het buitenland, in Madrid (6.6 miljoen inwoners) tellen we al 8500 bewezen coronadoden.

Uiteindelijk gaan we in Nederland waarschijnlijk ook wel 20k doden vallen voordat er een vaccin/goede medicatie is.
Ik wil bronnen, sinds wanneer infecteert een virus 100% van de bevolking? Dit is nog nooit met geen enkel virus gebeurd in de geschiedenis. Voor de griep is het ongeveer 8% dat elk jaar ziek word: https://www.cdc.gov/flu/about/keyfacts.htm

Dus laat me cijfers zien, ik vind dit allemaal een beetje in het wilde weg gebral, als het virus zo ernstig besmettelijk was dan hadden we nu allang weer een piek moeten zien want ik zie echt niemand zich meer aan de regels houden. Ik zien weer zat feestjes bij mensen thuis en veel mensen komen weer bij elkaar over de vloer zonder zich aan de 1,5m te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
T.C schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:45:
Een Braziliaanse vriendin van mij werkt als arts in Brazilië en zegt dat de situatie daar al maanden uit de hand loopt.
In Brazilië zijn er net als in de VS ook verschillen in regio's te zien, wellicht maakt het ook uit in welke regio ze zit. In regio Noord is een duidelijke 'knik' te zien, cases blijven oplopen maar doden minder.

Statistieken Brazilië

Afbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/page/graph/png/COVID-19_pandemic_in_Brazil%2FStatistics/0/2d53e76dacc670d60921ff67fad9d42183e97dad.png
Afbeeldingslocatie: https://en.wikipedia.org/api/rest_v1/page/graph/png/COVID-19_pandemic_in_Brazil%2FStatistics/0/c3de1a9f32057016916734eeb2441b176823acb5.png

Het ministerie van gezondheid denkt te weten hoe dit komt, mij benieuwen of ze die 'knik' ook weten te maken in de andere regio's.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:59
[...]

zweden heeft 7000 doden, op 10m inwoners. Dat terwijl ze een oppervlakte hebben van ~10x nederland (dus veel dunner bevolkt zijn)

Ze doen het dus nu al 2x zo slecht als nederlandd

[ Voor 3% gewijzigd door Batavia op 11-07-2020 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Voor de mensen die zeggen dat er meer dan 20k doden zouden zijn gevallen.

Als de besmetting 8% is Max (zie vorige post) en de IFR is ongeveer 0.7
(https://www.nature.com/articles/d41586-020-01738-2) Hugo de jonge zij dat het tussen de 0,5 en 1 zat

Kom ik met mij berekening uit op 9,500 mensen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[...]

Laat mij dan zien waarom zweden het niet geweldig doet? Ze staan nog steeds onder Spanje en Italie die het complete land opslot hebben gedaan.
Worldometers Doden per miljoen inwoners zitten ze on par met Italie, en maar iets onder spanje. Qua besmettingen per miljoen inwoners, hoe discutabel die metric ook is, zitten ze bijna aan de top in Europa (Luxemburg en wat stadstaatjes na). Boven Spanje en Italie. Belangrijker, is dat ze het op alle vlakken signifikant slechter doen dan de andere Scandinavische landen.

Wat doden in NL betreft: Als je uitgaat van een IFR van zo'n 0.6% en van de geclaime groep immunity rond een besmettingsgraad van ~60%, is dat nog altijd 60k doden. Dat is exclusief de doden die vallen als de zorg overbelast raakt, en dus patienten komen te overlijden door gebrek aan zorg die het anders waarschijnlijk overleefd zouden hebben. Afhankelijk van de keuzes die je dan maakt kunnen dat zowel covid19 als 'reguliere' high-care patienten zijn. Omdat je meer dingen gemist lijkt te hebben: het punt dat de zorg overbelast zou zijn geweest is erg dichtbij geweest.

Griep is in deze context volkomen niet vergelijkbaar met Corona. Griep gaat al jaren rond, en heeft daardoor sowieso altijd al een relatief grote mate van immuniteit doordat mensen het al eens eerder hebben gehad, of omdat ze een vaccinatie hebben ontvangen. Dat is beiden voor Corona niet het geval. Dit is geen nieuws, en is in context van vergelijking met covid19 zowel hier als elders regelmatig voorbij gekomen. Het is niet bevorderlijk in het geloven van je oprechtheid daar nu nog mee aan te komen zetten.

offtopic:
@jadjong @BlakHawk Ik heb het weggehaald. Het ging niet over het feit dat het standpunt afwijkt, dat doet het hier vaker. Het was de toon van de vraagstelling, de makkelijk te vinden informatie, de stelligheid van de eigen standpunten, het hoge pot-ketel-zwart gehalte; dat anderen maar vooral hun standpunten moeten bewijzen. Zijn posts hebben veel kenmerken van een trolpost.

[ Voor 24% gewijzigd door ijdod op 12-07-2020 09:16 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:20:

(https://www.nature.com/articles/d41586-020-01738-2) Hugo de jonge zij dat het tussen de 0,5 en 1 zat

De oversterfte is nu al +/- 10k.. En hoe verklaar je 8.5k doden op 6 miljoen inwoners in Madrid? (en daar is het virus ook echt niet al natuurlijk uitgeraasd). Je bent echt aan het trollen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-09 16:59
Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:20:

Helaas kunnen we in maart geen beslissingen nemen op basis van publicaties in juni

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE8yzdJKjE8UYbru8JBpFER40O0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJmiEnF5OA7G1qmoWNyzG3kp.jpg?f=fotoalbum_large

Dus je kan alleen beslissingen nemen op modellen vergelijkbaar met deze en er van uit gaan dat iedereen waarvoor geen (ic) bed beschikbaar is gewoon overleid.

Maar ik zal volgende keer zeker mijn favoriete kamerlid schrijven dat we die galazen bol van zweden moeten leden. Maar tot die tijd blijf ik liever een weekje extra thuis en hoop ik dat onze regering geen trumpiaanse ideeen overneemt/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraanwater
ijdod schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:28:
[...]

Ben je een Troll?

Worldometers Doden per miljoen inwoners zitten ze on par met Italie, en maar iets onder spanje. Qua besmettingen per miljoen inwoners, hoe discutabel die metric ook is, zitten ze bijna aan de top in Europa (Luxemburg en wat stadstaatjes na). Boven Spanje en Italie. Belangrijker, is dat ze het op alle vlakken signifikant slechter doen dan de andere Scandinavische landen.

Wat doden in NL betreft: Als je uitgaat van een IFR van zo'n 0.6% en van de geclaime groep immunity rond een besmettingsgraad van ~60%, is dat nog altijd 60k doden. Dat is exclusief de doden die vallen als de zorg overbelast raakt, en dus patienten komen te overlijden door gebrek aan zorg die het anders waarschijnlijk overleefd zouden hebben. Afhankelijk van de keuzes die je dan maakt kunnen dat zowel covid19 als 'reguliere' high-care patienten zijn. Omdat je meer dingen gemist lijkt te hebben: het punt dat de zorg overbelast zou zijn geweest is erg dichtbij geweest.
Hoezo een trol? Sinds wanneer word een hele bevolking ziek aan 1 virus dit is nog nooit gebeurd met geen enkel virus. Ongeveer 8% krijgt elk jaar de griep https://www.cdc.gov/flu/about/keyfacts.htm dus waar komt die 60% opeens vandaan dat die ziek worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Ben je een Troll?

Hoezo troll? Zweden heeft dezelfde statistieken als de zuidelijke landen zonder weken lang het openbare leven plat te leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraanwater
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:33:
[...]

De oversterfte is nu al +/- 10k.. En hoe verklaar je 8.5k doden op 6 miljoen inwoners in Madrid? (en daar is het virus ook echt niet al natuurlijk uitgeraasd). Je bent echt aan het trollen
Ik stop met de discussie want als ik voor trol word uitgemaakt ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kraanwater
Het is niet de bedoeling om in het topic de confrontatie te zoeken zonder zelf ook een onderbouwing te geven bij uitspraken. Op die manier ontspoort te discussie namelijk, zoals nu is gebeurd. Beargumenteer inhoudelijk en onderbouwd.

[ Voor 100% gewijzigd door defiant op 13-07-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:38:
[...]

Ik stop met de discussie want als ik voor trol word uitgemaakt ben ik er wel klaar mee.
Prima joh, lijkt me ook het beste. Maar je kan toch zelf ook wel concluderen dat als je naar madrid, of brabant kijkt... Dat het nooit bij 20k was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Met HCQ moet ik 'ze' gelijk geven, er is en was geen onomstotelijk bewijs dat het werkt en geen bijwerkingen oplevert. Daar is de tijd simpelweg te kort voor. Aan de andere kant moet je soms gewoon dingen proberen als de tijd om evenwichtige beslissingen te maken er niet is. Maar dan moet je ook accepteren dat de test helemaal verkeerd uit kan pakken en dat is in onze huidige cultuur van indekken en verantwoordelijkheid afschuiven niet meer mogelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door defiant op 13-07-2020 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:44:
[...]

Prima joh, lijkt me ook het beste. Maar je kan toch zelf ook wel concluderen dat als je naar madrid, of brabant kijkt... Dat het nooit bij 20k was gebleven.
Je leest mijn post niet, sinds wanneer besmet een virus 100% van de bevolking?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:49:
[...]

Nooit. Maar vergelijken met de griep is onzin. Een deel is immuun (heeft de desbetreffende griep al gehad) en er worden tussen de 2 a 3 miljoen griepprikken uitgedeeld. Met een vaccin.

Volledig onvergelijkbaar dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Als je uitgaat van een sterfteratio van 0,5% en zo’n 8500 coronadoden, dan heeft ca 10% van de bevolking het nu gehad. Daar zouden dan dus nog ruim zo’n 40k doden bijkomen, waarmee het totaal op 50k doden zou komen.

3000 mensen kwamen op de IC, grofweg 2000 overleefden dat. Trek dat dan ook ff door, dan zou je dus nu nog 15k extra IC patiënten krijgen, waarvan 5k het sowieso niet halen en een groot deel van die overige 10k het ook niet, ivm de overbelasting van de zorg, dus dan kom je in totaal op 60 tot 65k doden. Normaal sterven in Nederland zo’n 135k mensen. Kijkend naar de karakteristieken van de COVID doden, zal een grote overlap niet gek zijn.

Daar is een hoop op af te dingen, maar dit lijkt me realistischer berekening dan die hierboven staat.

Verder vind ik aantallen vergelijken toch echt moeilijk. De startsituatie verschilt enorm per land, dat is iets waar de noordelijke landen (geen carnaval, iets afstandelijker, geen wintersport in de Alpen) veel meer mazzel hebben gehad dan de zuidelijkere landen. Doden telt iedereen op zijn eigen manier en bij landen die niet of beperkt hun overstrefte laten zien (zoals Duitsland) weet je eigenlijk helemaal niet hoe goed of slecht het gaat.

Daarbij is het volgens mij bijvoorbeeld in Zweden helemaal niet zo dat er niets was, toch? En laten we naar onszelf kijken, een aantal dingen waren hier ook niet nodig (scholen dicht) en als we dat niet hadden gedaan, wat was het beeld dan bijvoorbeeld geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Sinds elke virus dat doet over de tijd... Alleen raakt een groot gedeelte van de mensen niet besmet. Maar het is niet zo dat influenza ieder jaar maar in een bepaalde regio waait.. Nee dat gaat in heel nl, maar een beperkt % wordt er ziek van. Van corona is aan alle cijfers te zien dat dit percentage veel en veel hoger is. Heb je echt de illusie hebt dat mensen in madrid of Brabant anders zijn dan de rest van nl? Of zou het komen omdat het virus de rest van nl (nog maar) beperkt geraakt heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Ben je een Troll?

Griep is in deze context volkomen niet vergelijkbaar met Corona. Griep gaat al jaren rond, en heeft daardoor sowieso altijd al een relatief grote mate van immuniteit doordat mensen het al eens eerder hebben gehad, of omdat ze een vaccinatie hebben ontvangen. Dat is beiden voor Corona niet het geval. Dit is geen nieuws, en is in context van vergelijking met covid19 zowel hier als elders regelmatig voorbij gekomen. Het is niet bevorderlijk in het geloven van je oprechtheid daar nu nog mee aan te komen zetten.
Grappig dat je nu als argument naar het dodenaantal per 1miljoen inwoners kijkt, want waarom doen we dan eigenlijk alsof het coronavirus een erg grote ramp is in de VS? De VS zit net boven Nederland en nog altijd onder Italië en Spanje, Frankrijk en nog meer landen.

Edit: En uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat er veel meer mensen immuun zijn dann gedacht dus dan zou je ook nooit komen op 60k doden in NL.

[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 11-07-2020 23:07 ]

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aslanboy1905 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:06:
[...]

Edit: En uit verschillende onderzoeken is al gebleken dat er veel meer mensen immuun zijn dann gedacht dus dan zou je ook nooit komen op 60k doden in NL.
Welke onderzoeken? Alle onderzoeken wijzen juist op een heel laag percentage antistoffen. (5.5% gemiddeld in nl.) Uiteraard weetje nooit hoeveel mensen echt vatbaar zijn voor het virus.. Maar als je simplweg het dodental in regio Oss/uden of madrid doortrekt over heel nederland.. Dan kom je al aan 60k doden. Dus of je moet een verklaring hebben waarom er in die regios procentueel veel doen vallen... Of je moet gewoon conclu2deren dat het virus nog niet overal geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Indoubt schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:52:
[...]

Nooit. Maar vergelijken met de griep is onzin. Een deel is immuun (heeft de desbetreffende griep al gehad) en er worden tussen de 2 a 3 miljoen griepprikken uitgedeeld. Met een vaccin.

Volledig onvergelijkbaar dus
Elk jaar is het griepvirus weer anders vandaar dat ze ook 4 verschikkende griepvirussen in een griep vaccin doen. Zit de verkeerde er in voor dat jaar is niemand van die 2,3mil immuun voor die string die rondwaart. Vandaar dat veel mensen nog steeds ziek worden van griep ondanks ze gevaccineerd zijn. Ook blijkt uit onderzoeken dat veel meer mensen immuun zijn voor Corona dan afhankelijk werd gedacht (t cellen)
https://news.sky.com/stor...to-swedish-study-12018799

[ Voor 7% gewijzigd door Kraanwater op 11-07-2020 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:16:
[...]

Welke onderzoeken? Alle onderzoeken wijzen juist op een heel laag percentage antistoffen. (5.5% gemiddeld in nl.) Uiteraard weetje nooit hoeveel mensen echt vatbaar zijn voor het virus.. Maar als je simplweg het dodental in regio Oss/uden of madrid doortrekt over heel nederland.. Dan kom je al aan 60k doden. Dus of je moet een verklaring hebben waarom er in die regios procentueel veel doen vallen... Of je moet gewoon conclu2deren dat het virus nog niet overal geweest is.
https://www.scientias.nl/...-ons-willen-doen-geloven/

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

[...]

Sinds bv de mazelen:
Het mazelenvirus is zeer infectieus. Uit seroprevalentieonderzoek blijkt dat (bijna) iedereen de ziekte doormaakte in de tijd dat mazelen nog niet in het Rijksvaccinatieprogramma was opgenomen. Derhalve zal het aantal ziektegevallen het geboorteaantal hebben benaderd. De zeer langdurige tot levenslange immuniteit na een natuurlijke infectie is reeds in de vorige eeuw beschreven.
bron: https://www.ntvg.nl/artik...d-van-vaccinatie/volledig
Zou de mazelen uitbreken in een bevolking waar nog totaal geen immuniteit is en geen vaccinatie dan zou bijna iedereen het krijgen.

Covid is niet net zo besmettelijk als de mazelen maar het is wel besmettelijker dan influenza en anders dan bij influenza had nog niemand immuniteit en is er ook nog geen vaccin. Je kan er dus vanuit gaan dat veel meer mensen Covid zullen krijgen als we niks doen dan dat mensen de griep zouden krijgen.

edit: hoeveel meer en hoe erg zal moeten blijken uit studies maar gewoon uitgaan van die 8% van de griep is niet correct.

edit 2: twitter draadje wat ik eerder vandaag tegenkwam.

Ook in de antwoorden komt bv deze studie naar voren: https://medicalxpress.com...ia-resort-antibodies.html Bijna de helft in een oostenrijks skidorp geinfecteerd.

[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 11-07-2020 23:31 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet meer dan "mogelijk".. En al zou het zo zijn, stel dat in Oss eo/madrid nu wel iedereen het gehad heeft... Dan betekent het bij doortrekken van het sterftecijfer over Nederland dat we over de 60k doden gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:28:
[...]

Niet meer dan "mogelijk".. En al zou het zo zijn, stel dat in Oss eo/madrid nu wel iedereen het gehad heeft... Dan betekent het bij doortrekken van het sterftecijfer over Nederland dat we over de 60k doden gaan.
Oke, stel dat het niet waar is... maak je dan niet de fout dat je ervan uit gaat iedereen er dood aan kan gaan? Volgens mij kan je het aantal doden onder de 25 op 1 hand tellen. Onder de 45 was het volgens mij ook onder de 100. Heb even geen tijd om de cijfers van het rivm erbij te halen maar deze cijfers kloppen ongeveer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@Aslanboy1905 Omdat de VS zelfs niet op dat punt had moeten zitten als ze de lessen van de andere landen (of zelfs een aantal van hun eigen staten) hadden getrokken; en ze op dit moment het probleem nog niet onder controle hebben. Ga je de VS met de EU vergelijken (reeeler, mijns inziens) dan worden de verschillen duidelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
ijdod schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:36:
@Aslanboy1905 Omdat de VS zelfs niet op dat punt had moeten zitten als ze de lessen van de andere landen (of zelfs een aantal van hun eigen staten) hadden getrokken; en ze op dit moment het probleem nog niet onder controle hebben. Ga je de VS met de EU vergelijken (reeeler, mijns inziens) dan worden de verschillen duidelijker.
Dan kom ik weer terug op mijn punt wat ik in dit topic eerder duidelijk heb gemaakt is dat je wel het virus tot op een bepaald punt tegen kan houden maar dat je de economische gevolgen en andere ziektes zoals kanker vergeet. Iran zegt nu al bijvoorbeeld dat ze een tweede lockdown niet aan kunnen. Brazilië is al een arm land bijvoorbeeld.. Wat wil je dat ze doen? In de VS heb je een Trump die zijn economisch succes niet weg wilde gooien, waardoor hij al na een paar weken gefocust was om alles open te gooien. Nu heeft hij het aan de staten overgelaten en zie je in Californië dat het aantal cases weer oplopen en het aantal doden weer naar boven de 100 is gestegen, terwijl ze sinds eind mei al overal verplichte mondkapjes moeten dragen. In Texas en Florida heb je dezelfde tafarelen zonder mondkapjes verplichting. Met of zonder mondkapjes zie je gewoon dat het aantal stijgt. We zijn nu inmiddels 4 maanden verder en dan kan je niet weer alles dichtgooien (Cali doet dat wel mja). Het is gewoon ontzettend moeilijk om dit virus (vooral in grote landen) onder controle te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
In other news: Trump met een mondkapje gespot (bron):

Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/afs-prod/media/7bb3acad87264d6d8b95a7435e7e71e1/1000.jpeg

Gisteren had hij in een interview op Fox news al gezegd dat hij een ziekenhuis zou bezoeken en dat hij een mondkapje zou dragen, omdat ie dat respecteert en wel goed vind in ziekenhuizen :D

Edit:

Verwacht dus niet dat hij overal mondkapjes zal dragen. Daar zal namelijk wel weer ophef over komen. Dit is een zeldzame foto. Het blijft een circusshow in de VS.

[ Voor 17% gewijzigd door Aslanboy1905 op 12-07-2020 00:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:45

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:28:
[...]

Nee want niet iedereen krijgt het natuurlijk.

Ik kan verder niet inschatten hoe betrouwbaar dit onderzoek is, maar het zou wel verklaren waaraan al die verwachtte golven uitblijven. We hebben Pasen gehad, Hemelvaart, protest op de Dam.. Nog steeds geen golf. Ik hoop dat het zo blijft, het loopt dan met een sisser af. Het enige minpunt is dat de roeptoeters van bijv. viruswaanzin dan nog gaan roepen dat ze nog gelijk hebben ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
[...]

Ben je een Troll?

Is het echt nodig om iemand met een ander standpunt als troll te bestempelen?

Zonder die opmerking staat er toch genoeg tegenargumenten in je post?

Nergens voor nodig!

Inhoudelijk, ondanks dat ik het met je eens ben, denk ik dat het erbij gaat horen in de toekomst. Dan maar 60.000 doden.

1: een vaccin kan zomaar 4 jaar duren, daarbij zijn er virologen die openlijk twijfelen aan de haalbaarheid, omdat covid-19 vanaf de buitenkant van je lichaam blijft werken en je immuunsysteem er pas vrij laat op reageert.

2: ik merk nu al dat mensen in risicogroepen zeggen: liever wel contact met kinderen en kleinkinderen, met risico op dood door covid-19. Dan het alternatief van geen contact tot een vaccin. Mijn schoonmoeder heeft al twee keer een tia gehad en dit kan een volgende keer zomaar fataal zijn. De hele lockdown heel zeer deprimerend op haar gewerkt. Geen contact met kinderen en kleinkinderen. 1 juli stonden ze direct op de stoep om de kleinkinderen te knuffelen. Wij wilden dat liever niet, maar ja, uiteindelijk is het toch hun eigen leven en keuze. We hebben het toch maar toegestaan en ze binnen gelaten, met twijfels.

3: In de leeftijd 0-40 zouden “slechts” 1600 mensen sterven als iedereen (8 miljoen) het zou krijgen. Dan heb je direct 50% immuniteit. Ik zit in die groep en durf zo het risico te nemen. Liever nu Corona, dan over 10 jaar bijvoorbeeld. Als er weer een lockdown zou volgen, doe het dan op leeftijd!

Volgens mijn zijn er ook een aantal behandelingen gekomen die mogelijk zijn als je de ziekte hebt. Hierdoor nam de sterfte ook af.

Misschien hadden we als mensheid iets meer moeite moeten doen in geboortebeperking. De oorzaak van dit soort virussen is mede dat we met veel te veel mensen op deze aarde wonen en we overal heenreizen per vliegtuig.

Feit blijft: of nu minder mensen door geboortebeperking, of later meer doden en daardoor minder mensen, door ziekten, oorlog, of hongersnood. Er is geen derde optie...

[ Voor 5% gewijzigd door BlakHawk op 12-07-2020 06:54 ]

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Het is ook totaal niet houdbaar om de huidige situatie vast te houden totdat er een werkend vaccin is, ook als deze zomaar nog vier jaar op zich kan laten wachten. Je ziet nu al hoe moeilijke sommige mensen het krijgen, sommigen op psychisch vlak en velen op economisch vlak.

[ Voor 25% gewijzigd door Soccer98 op 12-07-2020 07:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Voor elke stem die zegt dat het nog vier jaar duurt, is er ook iemand te vinden die gelooft in einde van dit jaar. Daarbij denk ik ook niet dat groepsimmuniteit werkt, als het slecht bij een selectief deel van de bevolking is. Stel dat iedereen (of een heel groot deel) van de 65 minners het heeft gehad, maar verder niet. Dan ga je toch ramp naar ramp krijgen als het opeens wel weer in een verpleeghuis of de lokale klaverjas club uitbreekt?

Laten gaan kan niet. Niet in Nederland, maar eigenlijk nergens. Nog niet eens zozeer door het dodenaantal, maar meer door de enorme druk op de zorg. Testen, testen en nog eens testen. Traceren en isoleren. Zorgen dat haardjes klein blijven. In hoeverre anderhalve meter (of 1 of 2 meter) daar nou echt bij hoort, dat weet niemand exact, helaas, maar dat we sowieso even geen volle kroegen etc moeten hebben, daar is toch iedereen het wel over eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@BlakHawk ik zou de vrije keuze en/of het 'laten gaan' helemaal prima vinden. Als iedereen lekker thuis ziek gaat liggen wezen en een beetje vlot de pijp uit gaat.

Maar feit is dat dat niet het geval is. Vele duizenden mensen tegelijk ziek houdt in dat de zorg volledig instort. Blijvend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ZieMaar! schreef op zondag 12 juli 2020 @ 08:14:

Laten gaan kan niet. Niet in Nederland, maar eigenlijk nergens. Nog niet eens zozeer door het dodenaantal, maar meer door de enorme druk op de zorg. Testen, testen en nog eens testen. Traceren en isoleren. Zorgen dat haardjes klein blijven. In hoeverre anderhalve meter (of 1 of 2 meter) daar nou echt bij hoort, dat weet niemand exact, helaas, maar dat we sowieso even geen volle kroegen etc moeten hebben, daar is toch iedereen het wel over eens?
Precies... En hopen op een betere behandeling (en evt vaccin). Het grote probleem van dit virus is de extreem lange IC behoefte. (3-4 weken vs 3-5 dagen voor influenza). Laat je dit gaan klapt de gezondheidszorg, gevolg mensen in "cruciale beroepen" vallen uit/weigeren uit angst nog te gaan werken... En daardoor klapt alles in. De kern-economie heeft nu nog redelijk doorgdraaid.

Ik ben er van overtuigt dat voor de overheid de doden "bijzaak" is, als de ic duur als influenza was geweest er veel minder op de rem was getrapt... Dan was het waarschijnlijk flatten de curve een beetje (zodat niet iedereen tegelijk op de ic kwam) , maar had in dezelfde tijd als nu een factor 5-10 meer besmettingen aan kunnen gehad (en was je al bijna op groepsimmuniteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik kom zojuist dit tegen en kan het niet zo goed duidden:

Onderzoeker Sørensen 90 procent zeker dat coronavirus uit lab komt

https://www.duurzaamnieuw...coronavirus-uit-lab-komt/
De Noorse viroloog Birger Sørensen en zijn collega's hebben het coronavirus onderzocht. Ze geloven dat het bepaalde eigenschappen heeft die niet van nature zouden zijn ontstaan. Deze conclusie is zo controversieel dat hij zijn resultaten nog niet volledig heeft kunnen publiceren. In een interview met het Noorse Minerva deelt hij meer inzicht.
Kan er weinig over vinden verder. De theorie bestaat al langer, maar dit maakt het opnieuw concreter.

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 12-07-2020 09:04 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:45
Aslanboy1905 schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 23:48:
[...]

Nu heeft hij het aan de staten overgelaten en zie je in Californië dat het aantal cases weer oplopen en het aantal doden weer naar boven de 100 is gestegen, terwijl ze sinds eind mei al overal verplichte mondkapjes moeten dragen. In Texas en Florida heb je dezelfde tafarelen zonder mondkapjes verplichting. Met of zonder mondkapjes zie je gewoon dat het aantal stijgt. We zijn nu inmiddels 4 maanden verder en dan kan je niet weer alles dichtgooien (Cali doet dat wel mja). Het is gewoon ontzettend moeilijk om dit virus (vooral in grote landen) onder controle te houden.
Waar komt die eind mei vandaan? Wat terug te vinden is als datum is 18 juni en dat is ruim twee weken later en slechts 3,5 weken geleden. Voor die tijd was er her en der wel wat maar dat werkte dus niet. Die paar weken maakt voor dit virus nogal een verschil, ondertussen zouden we toch wel moeten weten dat resultaten pas enkele weken na een aanpassing zichtbaar worden.
In de Verenigde Staten is ook amper sprake van weer dichtgooien, het is daar op wat uitzonderingen na helemaal nooit dicht geweest en de voorwaarden waar men aan moest voldoen om weer open te gaan heeft men massaal aan de cowboylaars gelapt.
Met fatsoenlijk beleid hoef je ook niet alles dicht te gooien maar kun je kleine(re) brandjes blussen. Wat echter veel moeilijker is dan dit virus zijn eigenwijze mensen en helemaal als die ook nog macht hebben.

@BlakHawk
Hoe zie je punt 3 voor je met de mensen van 0-40 jaar? Die houden we ergens apart of mensen die daar buiten vallen houden we tijdelijk apart? Ik val daar buiten, wat betekent dat concreet voor mij? Mijn vrouw valt daar buiten en werkt in de zorg, wat betekent dat concreet voor haar en de mensen die ze verzorgt?

De lockdown op leeftijd, hoe zie je die voor je? Strenger dan wat we nu (gehad) hebben of in een andere vorm? Ik probeer me een voorstelling te maken hoe dat er uit zie moeten zien zo'n lockdown op leeftijd, vooral omdat het gat tussen 40+ en pensioen nog heel wat mensen bevat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

NiGeLaToR schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:04:

[...]

Kan er weinig over vinden verder. De theorie bestaat al langer, maar dit maakt het opnieuw concreter.
Zijn naam en dit artikel vind ik alleen op politiek gemotiveerde sites, niet op echte nieuwssites.

Forbes legt uit dat deze man financieel gemotiveerd is om dit verhaal de wereld in te helpen. Bron: https://www.forbes.com/si...-by-experts/#3bef5b8e68f6

Overigens is dit virus een speldenprikje vergeleken met wat er nog komt qua klimaatproblemen, honger, uitgeputte grondstoffen, oorlog en massamigratie die het volgende decennium en daarna zullen tekenen. Dus dat geëmmer over economische schade is vooral een teken dat we nu nog niet doorhebben wat echt telt in het leven. En oneindige exponentiële groei van de economie op een eindige planeet is het laatste waar wij ons bezig mee moeten houden. Maar goed, dat is nou eenmaal onze religie en drug.

In other news: in deze blog staat dat Duitse onderzoekers zien dat antistoffen drastisch afnemen in het lichaam van besmette patiënten over tijd. Dat betekent dat een vaccin niet alleen een doekje voor het bloeden is maar dat mensen dus ook meerdere malen ziek kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Wilf op 12-07-2020 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@BlakHawk Er is nog een tweede factor naast doden, en die is vaak onderbelicht: er lijkt een aanzienlijk aantal mensen een forse klap te krijgen van dit virus; ook in de groepen die niet eens in het ziekenhuis terecht komen. Die aantallen, en of dat blijvend is, is nog een open vraag. Dat kan onder de streep wel eens een groter issue zijn dan doden an sich.

Hoe we op termijn er mee omgaan.. tsja, alles kan. Zelfs er voor kiezen het virus volledig zijn gang te laten gaan is een mogelijkheid, maar kom daar dan gewoon voor uit. Ik heb mijn vraagtekens bij het Zweedse beleid, maar ze hebben duidelijke keuzes gemaakt. Dat is een ander scenario dan wat er in bv de VS en Brazilie gebeurt.

@Wilf Het is me opgevallen dat er aan het begin van de pandemie, toen nog erg onduidelijk was hoe het er uit zou gaan zien allemaal, best veel discussies waren over hoe de wereld in te richten 'na het virus'. Het lijkt nu allemaal mee te vallen, dus daar hoor je weinig meer over. Back to normal...

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 12-07-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

ijdod schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:24:@Wilf Het is me opgevallen dat er aan het begin van de pandemie, toen nog erg onduidelijk was hoe het er uit zou gaan zien allemaal, best veel discussies waren over hoe de wereld in te richten 'na het virus'. Het lijkt nu allemaal mee te vallen, dus daar hoor je weinig meer over. Back to normal...
Sta je in je eentje op de snelweg dan spring je aan de kant voor die vrachtwagen. Sta je met een klein groepje dan waarschuw je elkaar en help je elkaar de snelweg af. Sta je er met ontelbaar veel mensen dan denk je: “Er zal wel niks aan de hand zijn, de rest blijft ook staan.” Tot de eerste mensen overreden worden en de kudde uiteenspringt tot het punt waar de vrachtwagen stopt. De mensen daar voorbij blijven staan, de kleinere groep direct betrokkenen en getuigen beginnen de chauffeur af te ronselen.

Die grote massa die niks heeft meegekregen blijft gewoon staan want wat kan er nog misgaan?

Je ziet het nu met COVID en je ziet het met het klimaat en huidige massa-extinctie. Je ziet dat we een keer massaal zonder voedsel komen te zitten door oogst na oogst die verloren gaat aan {hitte | droogte | overstromingen | stormen | sprinkhanen} maar zolang wij nu nog naar de supermarkt kunnen hobbelen zal het allemaal wel.

Ik denk ook dat de “eerste wereld” en urbane gebieden uiteindelijk het kwetsbaarst blijken. Die mensen hebben geen idee wat je moet op een wereld die alles van je afneemt en je zelf moet gaan fourageren.

Als COVID geen eye opener is dan weet je dat we echt fucked zijn. Was ik maar een boomer; ignorance is bliss en sterven wanneer de echte ellende er aan zit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:09
NiGeLaToR schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:04:

[...]

Oude geruchten in een nieuw jasje. https://fullfact.org/heal...rlove-coronavirus-claims/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:06

Stoney3K

Flatsehats!

FreakNL schreef op zondag 12 juli 2020 @ 00:31:
[...]

Nee want niet iedereen krijgt het natuurlijk.

Ik kan verder niet inschatten hoe betrouwbaar dit onderzoek is, maar het zou wel verklaren waaraan al die verwachtte golven uitblijven. We hebben Pasen gehad, Hemelvaart, protest op de Dam.. Nog steeds geen golf. Ik hoop dat het zo blijft, het loopt dan met een sisser af.
Er zijn al hier en daar onderzoeken die aangeven dat het virus nu over tijd aan 'kracht' afneemt, en tot nu toe lijken de cijfers daar ook op te wijzen, want het sterftepercentage blijft dalen. Het 'sisser' scenario zie ik zelf dit jaar nog gebeuren.

Op een gegeven moment is alles dicht gooien met 1,5 meters en mondkapjes tot je over een paar jaar een vaccin hebt (waarvan we nog niet eens weten of het werkt) geen realistische mogelijkheid meer.

Social distancing blijft nou eenmaal een maatregel voor damage control, niet een lange-termijn oplossing.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:15:
[...]

Waar komt die eind mei vandaan? Wat terug te vinden is als datum is 18 juni en dat is ruim twee weken later en slechts 3,5 weken geleden. Voor die tijd was er her en der wel wat maar dat werkte dus niet. Die paar weken maakt voor dit virus nogal een verschil, ondertussen zouden we toch wel moeten weten dat resultaten pas enkele weken na een aanpassing zichtbaar worden.
In de Verenigde Staten is ook amper sprake van weer dichtgooien, het is daar op wat uitzonderingen na helemaal nooit dicht geweest en de voorwaarden waar men aan moest voldoen om weer open te gaan heeft men massaal aan de cowboylaars gelapt.
Met fatsoenlijk beleid hoef je ook niet alles dicht te gooien maar kun je kleine(re) brandjes blussen. Wat echter veel moeilijker is dan dit virus zijn eigenwijze mensen en helemaal als die ook nog macht hebben.
Er is wel degelijk sprake van dichtgooien. Het is nu zelfs een 'oorlog' tussen de democratische en republikeinse staten. Texas en Florida weigeren iets te doen, terwijl de democraten sneller nieuwe (en draconische) maatregelen opleggen. Ik dacht dat de mondkapjes verplichting eind mei was maar het blijkt inderdaad 18 juni te zijn. Bedankt voor de correctie. Drie weken geleden dus. Sinds 30 juni stijgt het aantal cases en sinds 29 juni zijn ze in in een aantal counties in lockdown gegaan waaronder Los Angeles. Zoals je zegt zal er over een aantal weken een aanpassing zichtbaar worden. En dan? Aantal weken is meestal langer dan een maand (zie Nederland). Weer lopen ondernemers en werknemers inkomsten mis. Leven daar is niet goedkoop. Economie gaat weer achteruit. Na een maand kan je langzamerhand open en zit je weer in een fase vol onzekerheid. Want dat is het gewoon als je een tweede lockdown hebt ingevoerd na een stijging van het aantal besmettingen. Ieder moment kan je weer in lockdown gaan. Dat is toch geen plan 8)7. De mensen zijn zo bang gemaakt dat het sociaal niet geaccepteerd wordt dat mensen doodgaan, waardoor dit soort maatregelen genomen worden. Het zal niet ophouden en er zal waarschijnlijk een moment komen dat we het wel opeens gaan accepteren.

Zie Australië bijvoorbeeld. Houden mensen nu opeens geen 1.5 afstand meter meer waardoor het aantal daily cases naar 200+ is gestegen? Nee het is winter. In de winter worden mensen sneller ziek en gaan ze er sneller dood aan. Ik verwacht daarom dezelfde tafarelen hier in Nederland en in Europa. Ik wil niet pessimistisch zijn maar komende winter kan wel heel donker voor ons worden als we doorgaan met dit beleid en deze gedachte. Je gaat echt niet weer alles voor 2 maanden dicht kunnen gooien in Nederland. Een vaccin zal echt niet komend winter al klaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Wilf schreef op zondag 12 juli 2020 @ 09:38:
[...]

Als COVID geen eye opener is dan weet je dat we echt fucked zijn. Was ik maar een boomer; ignorance is bliss en sterven wanneer de echte ellende er aan zit te komen.
De boomers zullen zich deze voorspellingen uit de jaren '70 herinneren zoals uit The Population Bomb en de Club van Rome.
The battle to feed all of humanity is over. In the 1970s hundreds of millions of people will starve to death in spite of any crash programs embarked upon now. At this late date nothing can prevent a substantial increase in the world death rate.
En de 2020 variant van het doemdenken, het Imperial College model voor Zweden en andere landen
Intervention strategies against COVID-19 and their estimated impact on
Swedish healthcare capacity

This individual-based modelling project predicts that with the current mitigation approach
approximately 96,000 deaths (95% CI 52,000 to 183,000) can be expected before 1 July, 2020.

The most stringent public-health measures examined are predicted to reduce mortality by approximately three-fold.
Zelfs als Zweden de meest strenge denkbare lockdown zou hebben gehanteerd na het uitkomen van dit rapport op 15 april zouden er meer dan 30.000 doden zijn op 1 juli. Met zulke voorspellingen kan je iedereen die niet meteen de maatregelen uit dit rapport implementeert als een monster wegzetten.

Alarmerende rapporten en cijfers doen het altijd heel goed als je publiciteit zoekt.

[ Voor 7% gewijzigd door IJzerlijm op 12-07-2020 11:18 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Aslanboy1905
Je had het over weer dichtgooien, daar reageer ik op en nu doe je net of ik ontken dat er sprake zou zijn van dicht gooien? Met weer dicht gooien zeg je dat het eerder dicht geweest is en nu weer dicht gaat terwijl het toch wel duidelijk is dat het in eerste instantie nooit echt dicht geweest is. New York zal een van de uitzonderingen zijn maar het is onder andere Fauci die vaak geroepen heeft dat men voor een heel groot deel nooit echt dicht geweest is en men zich niet aan richtlijnen heeft gehouden. Staten met oplopende cijfers zijn ook gewoon weer open gegaan dus hebben een zeer minimale lockdown gehad voor zover je dan al van een lockdown kunt spreken.

Wat mij betreft gooien we alles gewoon weer twee maanden, of zolang als het nodig is, dicht als we weer dezelfde kant op gaan. Doet Nederland dat niet als land dan doe ik het wel als persoon en ik denk velen met mij. Je kunt mensen niet dwingen om weer normaal te gaan doen door alleen maar de deuren te openen. Als mensen massaal weg blijven bij cafe's, restaurants, sportclubs, sportscholen omdat ze zich daar niet prettig/veilig voelen dan ligt de boel gewoon stil ook zonder lockdown. Ik laat mij in ieder geval niet dwingen voor de portemonnee van een ander, mijn leven is me te dierbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
@ninjazx9r98 Tja, en nu laat je zien dat je argumenten gebaseerd zijn op je egoïsme (begrijp me niet verkeerd). Ik wil niet dood gaan dus het boeit me niet als we 2 maanden (of langer) in lockdown gaan en mensen hun baan verliezen is wat je zegt.. Zou je hetzelfde zeggen als je eigenaar van een cafe was of geen baan kon vinden? Laat ook maar. Heeft dus geen nut om hier verder over te discussiëren als je er zo over denkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 12-07-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Aslanboy1905 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:40:
@ninjazx9r98 Tja, en nu laat je zien dat je argumenten gebaseerd zijn op je egoïsme (begrijp me niet verkeerd). Ik wil niet dood gaan dus het boeit me niet als we 2 maanden in lockdown gaan en mensen hun baan verliezen is wat je zegt.. Zou je hetzelfde zeggen als je eigenaar van een cafe was of geen baan kon vinden? Laat ook maar. Heeft dus geen nut om hier verder over te discussiëren als je er zo over denkt.
En dat egoïsme geldt niet voor mensen zoals jou die er anders over denken? Ik wil m'n baan/centjes/plezier niet verliezen dus het boeit me niet als iemand die ik verder niet ken een tijdje moet creperen en eventueel komt te overlijden? Je baan verliezen is nooit leuk maar maar in tegenstelling tot iemand die z'n leven verliest kun je weer een andere baan zoeken en vinden.

Heb net nog en een ander opgezocht en gelezen over Australië, de winter lijkt er bar weinig mee te maken te hebben en je zit er niet ver naast met je opmerking over 1,5 meter. Verslappen van aandacht, mensen die zich niet aan quarantine regels houden, slechte controle bij/in quarantaine hotels, (sexuele) omgang tussen bewakers en mensen in quarantaine enz enz. Zomaar wat punten die je bijv hier tegen komt:
https://www.bbc.com/news/world-australia-53259356

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:52:
[...]

En dat egoïsme geldt niet voor mensen zoals jou die er anders over denken? Ik wil m'n baan/centjes/plezier niet verliezen dus het boeit me niet als iemand die ik verder niet ken een tijdje moet creperen en eventueel komt te overlijden? Je baan verliezen is nooit leuk maar maar in tegenstelling tot iemand die z'n leven verliest kun je weer een andere baan zoeken en vinden.

Heb net nog en een ander opgezocht en gelezen over Australië, de winter lijkt er bar weinig mee te maken te hebben en je zit er niet ver naast met je opmerking over 1,5 meter. Verslappen van aandacht, mensen die zich niet aan quarantine regels houden, slechte controle bij/in quarantaine hotels, (sexuele) omgang tussen bewakers en mensen in quarantaine enz enz. Zomaar wat punten die je bijv hier tegen komt:
https://www.bbc.com/news/world-australia-53259356
Je moet ook dit in perspectief plaatsen. Iemand die nu z’n baan verliest en werkt in een sector waar de komende jaren veel minder vraag is door allerlei lock down maatregelen kan hier veel meer last van krijgen dan iemand die van 75+ die een rijk leven achter de rug heeft en door COVID-19 1-2 jaar eerder komt te overlijden.

Het economische probleem komt vooral door het privatiseren dat de afgelopen 30 jaar extreme vormen aangenomen heeft. Hierdoor gaan de winsten naar de 0,1% rijksten en de risico’s blijven bij de overheid en dus de overige 99,9% van de bevolking.
Toen afvalverwerking nog bij de overheid lag, kreeg een vuilnisman gewoon meer betaald, zodat een Hollandse jongen dit werk wou doen tot z’n pensioen. Nu is dit salaris zover uitgehold, dat je er een Hollander z’n bed er niet meer voor uit krijgt tov bijstandsuitkering. Dus wordt het werk gedaan door Bulgaren, want Polen zijn ook al te duur voor dit werk. Zo zijn er tal van voorbeelden te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
edit: laat maar.. heeft geen zin..

[ Voor 102% gewijzigd door Aslanboy1905 op 12-07-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 11:52:
[...]

Beide is egoïstisch. Een baan verliezen is niet het einde van de wereld, waar overlijden dat wel is. Maar wanneer je na het verliezen geen andere baan kan vinden omdat ook jouw collega's en alle concurrenten op straat staan wordt het vinden van die nieuwe baan wel een probleem. Tienduizenden serveerster, drummers of buschauffeurs omscholen is ook niet de oplossing, tenzij je het niet erg vindt dat ze jouw sector binnen vallen en door vraag/aanbod het gemiddelde salaris omlaag brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
@ninjazx9r98 Tja, en nu laat je zien dat je argumenten gebaseerd zijn op je egoïsme (begrijp me niet verkeerd). Ik wil niet dood gaan dus het boeit me niet als we 2 maanden (of langer) in lockdown gaan en mensen hun baan verliezen is wat je zegt.. Zou je hetzelfde zeggen als je eigenaar van een cafe was of geen baan kon vinden? Laat ook maar. Heeft dus geen nut om hier verder over te discussiëren als je er zo over denkt.
Misschien is het accepteren van een ander zijn mening een goed begin .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ninjazx9r98
@Aslanboy1905
Gelukkig dan maar dat we duizenden kilometers verderop wel mensen hebben die alle besmettingen hebben onderzocht en meteen weten dat het aan de winter ligt?
Na vier maanden weten we nog weinig behalve Aslanboy1905, die weet alles en roept op een Nederlands forum gewoon even wat er op een ander werelddeel precies aan de hand is. Moet je daar geen bar eigenaren helpen met al je kennis?
Je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beschuldigt, oordelen zonder onderzoek.
A report which traced Covid-19's mutation in Victoria found that hotel staff cases were the "ancestors" of ones found later in suburban homes.

Officials were still exhorting social distancing, but group limits were expanded. Large family groups reconnected and some cases stemmed from people with mild symptoms attending those gatherings, authorities said.
"Once the feeling got around that it was over - when it really wasn't - Victoria copped it," says Prof Matthews.

Leaders from those areas have argued that communication of public health orders was insufficient for non-English speakers, and this was exacerbated as restrictions rapidly changed throughout May.

Researchers have also found that translations were inadequate, materials weren't being circulated, and there were even allegations of government agencies falsifying communications.

For now, Australia remains in a far better position than most nations. Only 23 people with the virus are in hospital in Victoria, and testing is widespread and rigorous - over 2.5 million tests have been conducted in a national population of 25 million.
Allemaal onzin kennelijk, het is de winter.....

@Z___Z
Geen idee van het salaris van een vuilnisman maar kennelijk is dat netto EUR 1850,-
Geen vetpot maar zijn er zat die het met minder moeten doen en hier zijn het gewoon nog Nederlanders op en achter de vuilniswagen.

@jadjong
Uiteraard is het heel vervelend voor die mensen naar je kunt niemand verplichten om met het OV te gaan, uit eten te gaan of naar een concert/optreden te gaan enz. De horeca merkt dat nu ook, de regels zijn minder streng naar mensen komen niet of in ieder geval te weinig. Dat ga je niet zomaar veranderen of je moet mensen dwingen om uit te gaan? Dat beroepen verdwijnen of anders worden door welke omstandigheden dan ook is nu eenmaal de realiteit en dat al zolang als we beroepen hebben.
We hebben geen mannetjes meer die lantaarnpalen aansteken, geen mannetjes meer die strontemmers legen en meer recent leggen fysieke winkels het af tegen webwinkels.
Zodra Corona voorbij is kan horeca echter wel weer heel snel groeien en zal er denk ik heel veel behoefte zijn aan vermaak.

[ Voor 23% gewijzigd door ninjazx9r98 op 12-07-2020 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
ninjazx9r98 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:09:
@Aslanboy1905
Gelukkig dan maar dat we duizenden kilometers verderop wel mensen hebben die alle besmettingen hebben onderzocht en meteen weten dat het aan de winter ligt?
Na vier maanden weten we nog weinig behalve Aslanboy1905, die weet alles en roept op een Nederlands forum gewoon even wat er op een ander werelddeel precies aan de hand is. Moet je daar geen bar eigenaren helpen met al je kennis?
Je doet nu precies hetzelfde waar je anderen van beschuldigt, oordelen zonder onderzoek.

[...]

Allemaal onzin kennelijk, het is de winter.....
Het is toch algemeen bekend dat mensen in de winter sneller ziek worden en dat er meer mensen dood gaan. Het is koud, mensen worden ziek, zitten allemaal binnen omdat het koud is, waardoor het virus zich makkelijker verspreid. Dit is geen rocket science! Genoeg virologen die zeggen dat het virus buiten minder of nauwelijks verspreid. De winter speelt weldegelijk een rol bij de verspreiding van het virus door de omstandigheden die ik zojuist heb omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dat niet alleen, in de herfst en winter is de luchtvochtigheid hoger waardoor je veel eerder verspreiding kan krijgen door aerosols in de lucht. Dat verklaart ook waarom het virus zo snel om zich heen grijpt op de 'wet markets' en in slachterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

@ninjazx9r98 Tja, en nu laat je zien dat je argumenten gebaseerd zijn op je egoïsme (begrijp me niet verkeerd). Ik wil niet dood gaan dus het boeit me niet als we 2 maanden (of langer) in lockdown gaan en mensen hun baan verliezen is wat je zegt.. Zou je hetzelfde zeggen als je eigenaar van een cafe was of geen baan kon vinden?
Ja, want niet dood willen is egoïstisch, maar niet werkloos willen zijn is dat helemaal niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:47:
[...]

Ja, want niet dood willen is egoïstisch, maar niet werkloos willen zijn is dat helemaal niet? 8)7
Er is een onduidelijke kans op ziekte en een hele kleine kans op overlijden terwijl de werkloosheid bij een tweede keer geforceerd thuis blijven een gegeven is. Als elke werkloze gelijk staat aan een dodelijk slachtoffer was de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
[...]

Dan heb je de hele discussie hiervoor gemist, namelijk dat er onder de 45 er nauwelijks mensen aan dood gaan. Gemiddelde leeftijd van de doden is 75+. Je gaat niet een economie meerdere malen stilleggen, omdat voornamelijk de zwakke en ouderen dood gaan want dat is 'normaal'. We hebben de economie ook niet stilgelegd, omdat we een oversterfte van 9500 in 2018 hadden. Je argumenten baseren op niet dood willen gaan is naar mijn mening erg zwak. Je kan het wel hebben over de zorg en de overbelasting daarvan etc maar niet persé omdat mensen dood gaan aan het virus. Dit betekent overigens niet dat ik zijn mening niet accepteer zoals een user dat hier eerder beweerde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Dat is het argument van 30 moeten rijden op de snelweg omdat het 2 verkeersslachtoffers voorkomt, ten koste van de taxi's en vrachtwagens die de economie draaiend houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:50:
[...]

Er is een onduidelijke kans op ziekte en een hele kleine kans op overlijden terwijl de werkloosheid bij een tweede keer geforceerd thuis blijven een gegeven is. Als elke werkloze gelijk staat aan een dodelijk slachtoffer was de keuze snel gemaakt.
Als je die “onduidelijke kans” en “hele kleine kans” extrapoleert naar de hele bevolking, zeker in een situatie waar de gezondheidszorg het niet meer aan kan, dan gaat het om vele tienduizenden of zelfs honderdduizenden doden. Ongeveer evenveel mensen als er in de hele horeca werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:56:
[...]

Dat is het argument van 30 moeten rijden op de snelweg omdat het 2 verkeersslachtoffers voorkomt, ten koste van de taxi's en vrachtwagens die de economie draaiend houden.
En jouw voorstel is om de maximumsnelheid helemaal af te schaffen om de economie niet te hinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:14:
[...]

En jouw voorstel is om de maximumsnelheid helemaal af te schaffen om de economie niet te hinderen?
Is dat een binaire optie dan? De maximumsnelheid is ook afhankelijk van de verkeerssituatie en soms zelfs van het tijdstip. En die wordt regelmatig bijgesteld aan de hand van verschillende criteria.

Je kan prima inzetten op anderhalve meter afstand houden of mondkapjes op bepaalde plaatsen en tegelijkertijd proberen om een geneesmiddel te vinden als blijkt dat een vaccin geen zin heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:19:
[...]
Je kan prima inzetten op anderhalve meter afstand houden of mondkapjes op bepaalde plaatsen en tegelijkertijd proberen om een geneesmiddel te vinden als blijkt dat een vaccin geen zin heeft.
Inderdaad. Net zo goed als er aan 200 verschillende vaccins gewerkt wordt. Omdat je best meerdere dingen tegelijk kunt doen. Maar ik krijg van jou en andere mensen in dit topic juist het gevoel dat je binair denkt en niks wilt doen. Kroegen open, clubs open, stadions open, gewoon allemaal weer in de trein en naar het werk, geen anderhalve meter, geen mondkapjes, helemaal niks, want het is maar een griepje en we moeten de natuur z’n ding laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Inderdaad. Net zo goed als er aan 200 verschillende vaccins gewerkt wordt. Omdat je best meerdere dingen tegelijk kunt doen. Maar ik krijg van jou en andere mensen in dit topic juist het gevoel dat je binair denkt en niks wilt doen. Kroegen open, clubs open, stadions open, gewoon allemaal weer in de trein en naar het werk, geen anderhalve meter, geen mondkapjes, helemaal niks, want het is maar een griepje en we moeten de natuur z’n ding laten doen.
Dan leg je mij woorden in de mond, want 'het is maar een griepje' heb ik nooit beweerd en ook niet dat we maar alles los moeten laten. Wel dat die 1,5 meter in veel situaties niet praktisch is, tegen de natuur van mensen in gaat en niet te handhaven valt. Op straat en in een winkel kun je dat prima doen, en daar vind ik het ook enorm prettig, maar niet op plaatsen waar de bedoeling is om mensen bij elkaar te brengen.

Kroegen en concertzalen open? Ja, maar wel op iets van 10% van de normale capaciteit of zo, zonder verdere restricties van een uitbater die zijn klanten moet gaan pesten als ze te dicht bij elkaar staan, want dan komen ze na de pandemie niet meer terug en kan die uitbater zijn tent sluiten, dan is ie zijn baan kwijt. Gaat ie zich dan even omscholen voor een job die er nu niet is?

Als je het dan te gevaarlijk vindt om naar een kroeg, discotheek of concertzaal te gaan staat het je ook vrij om thuis te blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 12-07-2020 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Kroegen open, clubs open, stadions open, gewoon allemaal weer in de trein en naar het werk, geen anderhalve meter, geen mondkapjes, helemaal niks

Dat hebben ze in Servie geprobeerd. Daarvoor had Servie weinig gevallen en een strickte lockdown. Daarna hebben ze allse openggegooid. De gevallen lijken ze nu in te gaan halen. Vooralsnog weinig doden nu. Het is echter wel een leuk testcase waar we misschien nog wat van kunnen leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:34:
[...]

Dan leg je mij woorden in de mond, want 'het is maar een griepje' heb ik nooit beweerd en ook niet dat we maar alles los moeten laten. Wel dat die 1,5 meter in veel situaties niet praktisch is, tegen de natuur van mensen in gaat en niet te handhaven valt. Op straat en in een winkel kun je dat prima doen, en daar vind ik het ook enorm prettig, maar niet op plaatsen waar de bedoeling is om mensen bij elkaar te brengen.
De bedoeling is om mensen even zo weinig mogelijk bij elkaar te brengen.
Kroegen en concertzalen open? Ja, maar wel op iets van 10% van de normale capaciteit of zo, zonder verdere restricties van een uitbater die zijn klanten moet gaan pesten als ze te dicht bij elkaar staan, want dan komen ze na de pandemie niet meer terug en kan die uitbater zijn tent sluiten, dan is ie zijn baan kwijt. Gaat ie zich dan even omscholen voor een job die er nu niet is?
Op 10% van de normale capaciteit blijft die kroegbaas liever dicht. Daar legt ie geld op toe. Bij 50% legt ie waarschijnlijk nog steeds geld toe.
Als je het dan te gevaarlijk vindt om naar een kroeg, discotheek of concertzaal te gaan staat het je ook vrij om thuis te blijven.
Om daar besmet te worden door een vriend, collega of familielid die wel gewoon naar de kroeg blijft gaan, omdat het hem niet interesseert wat ie daar oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat daar een hele industrietak om draait die nu gewoon botweg verteld wordt dat ze pech hebben. Waar verwacht je dat die kroegbazen, bedienend en keukenpersoneel de komende paar jaar hun huur van moeten betalen? Moeten ze maar putjes gaan scheppen?

En de anderhalve meter is niet heilig, het verkleint alleen de kans waarop iemand een besmetting oploopt. Maar als je genoeg zicht hebt op welke plaatsen er al een hoog besmettingsrisico is omdat er veel besmette mensen rond lopen, dan kun je op die plaatsen een anderhalve-meter regel instellen of andere maatregelen.

Als ik in een bepaalde regio de kans van 1 op 10.000 heb om een besmet persoon tegen te komen (en dan is nog steeds de kans niet 1 dat ik daardoor besmet raak) dan durf ik het best aan om een volle kroeg van 100 man te draaien. De kans dat ik in een auto-ongeluk betrokken raak is groter.

De kans dát het gevolgen heeft van nieuwe besmettingen, en dát die besmettingen een enorme impact hebben is IMO veel en veel te groot ingeschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:05:
[...]

Als je die “onduidelijke kans” en “hele kleine kans” extrapoleert naar de hele bevolking, zeker in een situatie waar de gezondheidszorg het niet meer aan kan, dan gaat het om vele tienduizenden of zelfs honderdduizenden doden. Ongeveer evenveel mensen als er in de hele horeca werken.
Het gevaar van extrapoleren zit hem in kleine foutjes die eenmaal geëxtrapoleerd een gigantische afwijking vertonen. Je hebt het zelf ook al over factor 10 verschil en onze RIVM rekende ooit met 5 dagen IC opname terwijl zelfs mijn demente tante al door had dat die slang drie weken in je keel moest blijven zitten. Niet dat het RIVM een grote groep prutsers is, er zijn gewoonweg altijd kleine foutjes die achteraf zo simpel zijn de je je af vraagt hoe iemand ze kan maken. Dat geldt voor iemand als jou die het over honderdduizenden doden heeft en voor iemand als ik die inmiddels denkt dat het wel mee valt.
Niemand heeft de wijsheid in pacht en kan er realistische schattingen voor maken.
Wat we wel hebben zijn ruim 200.000 extra werklozen (peildatum 1 juni) en vanaf 1 juli komen daar er nog een paar bij vanwege het aflopen van de eerste NOW-regeling. Gezien de beperkte stijging in WW-aanvragen zijn deze mensen bezig met hun huis en spaargeld te verstoken totdat ze bijstand aan kunnen vragen. Daarnaast heb je nog ruim 300.000 eenmanszaken die in paniek raakten. Al valt daar de paniek na drie maanden weer wat mee omdat ze het werk van eerder ontslagen mensen tijdelijk kunnen overnemen, of ze zijn inmiddels hovenier geworden. :P De aanvragen voor de tweede periode TOZO blijven in ieder geval ver achter die van de eerste periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:51:
[...]

Dat is een beetje onhandig als je financieel afhankelijk bent van samenkomsten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Het gevaar van extrapoleren zit hem in kleine foutjes die eenmaal geëxtrapoleerd een gigantische afwijking vertonen.
Maar zolang de afweging bestaat uit doden vs werkelozen vind ik dat niet relevant. Eén dode is voor mij ook erger dan 10 werkelozen. Bij een dode vs 100 werkelozen ga ik misschien twijfelen. Werkeloosheid is een tijdelijk probleem en een kroeg openen na deze pandemie een kwestie van wat stoelen en tafels bij de kringloop halen en een bord boven de deur hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:22:
[...]Werkeloosheid is een tijdelijk probleem en een kroeg openen na deze pandemie een kwestie van wat stoelen en tafels bij de kringloop halen en een bord boven de deur hangen.
Volgens mij denk je daar een beetje erg makkelijk over...

Vergeet je ook even niet dat een werkloze ook moet eten? Of gaan we de hele sector laten sponsoren door het UWV tot er een vaccin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 14:58:
[...]

Je realiseert je hopelijk wel dat daar een hele industrietak om draait die nu gewoon botweg verteld wordt dat ze pech hebben. Waar verwacht je dat die kroegbazen, bedienend en keukenpersoneel de komende paar jaar hun huur van moeten betalen? Moeten ze maar putjes gaan scheppen?
Ja. Gelukkig hebben we in Nederland goede sociale voorzieningen.
En de anderhalve meter is niet heilig, het verkleint alleen de kans waarop iemand een besmetting oploopt. Maar als je genoeg zicht hebt op welke plaatsen er al een hoog besmettingsrisico is omdat er veel besmette mensen rond lopen, dan kun je op die plaatsen een anderhalve-meter regel instellen of andere maatregelen.
Maar dat zicht heb je niet. Hoe zou je dat moeten krijgen als resultaten van een test altijd 24 uur op de feiten achter lopen en ze bovendien verre van 100% betrouwbaar zijn?
Als ik in een bepaalde regio de kans van 1 op 10.000 heb om een besmet persoon tegen te komen (en dan is nog steeds de kans niet 1 dat ik daardoor besmet raak) dan durf ik het best aan om een volle kroeg van 100 man te draaien. De kans dat ik in een auto-ongeluk betrokken raak is groter.
In die kroeg met 100 man heb je maar één zieke nodig om meerdere mensen aan te steken. Je bent elke avond open en je hebt niet elke avond dezelfde 100 man over de vloer. Dat risico om besmet te worden gaat in die kroeg heel snel toenemen.
De kans dát het gevolgen heeft van nieuwe besmettingen, en dát die besmettingen een enorme impact hebben is IMO veel en veel te groot ingeschat.
Hoop je. En waarschijnlijk denk je dat jij het wel overleeft als je ernaast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:50

the mod man

iets van beeldmaker

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:04:
[...]
De aanvragen voor de tweede periode TOZO blijven in ieder geval ver achter die van de eerste periode.
Zelf kom ik niet in aanmerking voor de 2de TOZO wegens de strengere voorwaarden

Als ZZP'er die leeft in en van de evenementen branche ben ik 99,5% werkloos sinds begin maart.

Echter heeft mn huishouden een te hoog gezamenlijk inkomen om TOZO 2 te krijgen ondanks dat ik niet een financiële partner heb en alle boontjes 100% zelf dop. (ik huur en betaal veel huur want amsterdam)

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
the mod man schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:38:
[...]

Zelf kom ik niet in aanmerking voor de 2de TOZO wegens de strengere voorwaarden
Dat vind ik ook een rare stap. De eerste drie maanden tozo had van mij niet helemaal gehoeven, je bent ondernemer en drie maanden zonder werk moet je eigenlijk wel kunnen dragen. Als ik van de trap pleur begint mijn aov ook niet gelijk met betalen. :+ Maar wie na drie maanden nog steeds in een uitzichtloze situatie zit mag wel wat steun krijgen, helaas denkt de overheid daar anders over en wordt de steun juist afgeslankt. :/ Maar dat is eigenlijk een discussie voor een van de andere topics in dit subforum. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Ja. Gelukkig hebben we in Nederland goede sociale voorzieningen.
Tuurlijk, maar begrijp je ook dat die pot niet onbeperkt is en uit de rest van de belastingen moet worden betaald? Als je normaal een paar jaar werkeloos moet zijn dan ben je ook op de bijstand aangewezen.

Als je de hele horeca- en entertainmentsector stil legt heb je het over honderdduizenden banen en geen omzet die belasting oplevert. Waar wil je de bijstandpot precies van gaan betalen voor die mensen? Want aan de ene kant komt er minder belasting binnen, aan de andere kant zul je wel meer uitkeringen moeten betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Stoney3K op 12-07-2020 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
Aslanboy1905 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:54:
[...]

Dan heb je de hele discussie hiervoor gemist, namelijk dat er onder de 45 er nauwelijks mensen aan dood gaan. Gemiddelde leeftijd van de doden is 75+. Je gaat niet een economie meerdere malen stilleggen, omdat voornamelijk de zwakke en ouderen dood gaan want dat is 'normaal'. We hebben de economie ook niet stilgelegd, omdat we een oversterfte van 9500 in 2018 hadden. Je argumenten baseren op niet dood willen gaan is naar mijn mening erg zwak. Je kan het wel hebben over de zorg en de overbelasting daarvan etc maar niet persé omdat mensen dood gaan aan het virus. Dit betekent overigens niet dat ik zijn mening niet accepteer zoals een user dat hier eerder beweerde 8)7
Dan heb jij ook een stuk gemist of bent in ieder geval aan het cherry picken. De opmerkingen die ik maakte waren de volgende:
Wat mij betreft gooien we alles gewoon weer twee maanden, of zolang als het nodig is, dicht als we weer dezelfde kant op gaan. Doet Nederland dat niet als land dan doe ik het wel als persoon en ik denk velen met mij. Je kunt mensen niet dwingen om weer normaal te gaan doen door alleen maar de deuren te openen. Als mensen massaal weg blijven bij cafe's, restaurants, sportclubs, sportscholen omdat ze zich daar niet prettig/veilig voelen dan ligt de boel gewoon stil ook zonder lockdown. Ik laat mij in ieder geval niet dwingen voor de portemonnee van een ander, mijn leven is me te dierbaar.
Dat jij daar alleen maar uit haalt dat ik niet dood wil kan ik niets aan doen. Mijn leven is me te dierbaar kun je letterlijk opvatten als niet dood willen maar er is ook nog kwaliteit van leven en de keuze om restaurants en dergelijke te vermijden als ik me daar niet prettig bij voel gaat en kan niemand mij afpakken. Als ik dan ook nog even mag cherry picken, ik ben een paar jaar boven de 45 die je noemt net als mijn vrouw die ook nog tot twee risico groepen behoort (net als mijn schoonmoeder) en in de zorg werkt.
https://www.parool.nl/ned...arst-getroffen~b06453055/

Gaat het beleid in de toekomst meer richting jouw mening dan nog staat het mij vrij om daar een andere mening over te hebben en zelf een keuze te maken in hoeverre ik daar in mee ga. Ook dan kan ik namelijk nog steeds kiezen om niet uit (eten) te gaan, alles thuis te laten bezorgen, niet naar de kapper te gaan enz. Er is gewoon geen aan/uit knop waarmee je alles weer zo kunt maken als het vroeger was, mensen kunnen voor een heel groot deel zelf kiezen wat ze wel en niet doen. Lang leve het internet waar je bijna alles kunt bestellen en thuis laten bezorgen maar daar hoor je veel minder klachten over dat de middenstand kapot gemaakt is en wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Op de NOS stond vanmorgen dat een Duits onderzoek heeft aangetoont dat antistoffen vrij snel weer verdwijnen. Ze hebben het over enkele maanden, ook bij mensen die heel ziek zijn geweest. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling, de werking van een vaccin zal daardoor ook niet echt functioneel zijn volgens het artikel.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rudios schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:19:
Dit lijkt me geen goede ontwikkeling, de werking van een vaccin zal daardoor ook niet echt functioneel zijn volgens het artikel.
En wat is daarvan de consequentie? Geen vaccin, dus game over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aslanboy1905
  • Niet online
@ninjazx9r98 Tuurlijk ben ik aan het cherry picken. Dit heb ik ook zo vaak gelezen hier. Als je wat tegen geluid brengt ben je of een troll of een complotdenker of aan het cherry picken. Het is maar welke dag het is. Mijn antwoord is dus simpel en zeer egoïstisch: blijf lekker binnen totdat je denkt dat het veilig is en en laat de rest zijn gang gaan. Probleem opgelost toch? Jij gaat niet dood en wij kunnen lekker plezier hebben in het leven. Ik ben niet echt fan van de maatregelen als we pas in december of volgend jaar horen of een vaccin effectief zal zijn. Hierboven wordt al een berichtgeving van de NOS genoemd dat antistoffen na twee manden verdwijnen. Succes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Aslanboy1905 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:32:

blijf lekker binnen totdat je denkt dat het veilig is en en laat de rest zijn gang gaan. Probleem opgelost toch? Jij gaat niet dood en wij kunnen lekker plezier hebben in het leven.
Hij gaat nog steeds dood van al die mensen die zogenaamd plezier in het leven hebben en die hij niet 100% kan mijden. Social distancing is leuk maar als genoeg mensen besmet zijn ga je uiteindelijk linksom of rechtsom ook besmet worden.

Maar wat interesseert jou dat? Zolang jij maar plezier kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:46:
[...]Maar wat interesseert jou dat? Zolang jij maar plezier kunt hebben.
Maar als we dus nu geen mogelijk vaccin gaan krijgen en waarschijnlijk dus geen groepsimmuniteit. Wat stel jij dan voor als oplossing? Allemaal de deur hermetisch dicht houden, want stel je voor, tweede golf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:48:
[...]

Maar als we dus nu geen mogelijk vaccin gaan krijgen en waarschijnlijk dus geen groepsimmuniteit. Wat stel jij dan voor als oplossing? Allemaal de deur hermetisch dicht houden, want stel je voor, tweede golf?
Zover zijn we nog niet. Griep verandert ook elk jaar, waardoor groepsimmuniteit niet (of nauwelijks) wordt opgebouwd, en daar maken we gewoon jaarlijks een nieuw vaccin voor.

Eén stapje tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Op de NOS stond vanmorgen dat een Duits onderzoek heeft aangetoont dat antistoffen vrij snel weer verdwijnen. Ze hebben het over enkele maanden, ook bij mensen die heel ziek zijn geweest. Dit lijkt me geen goede ontwikkeling, de werking van een vaccin zal daardoor ook niet echt functioneel zijn volgens het artikel.
downtime schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Zover zijn we nog niet. Griep verandert ook elk jaar, waardoor groepsimmuniteit niet (of nauwelijks) wordt opgebouwd, en daar maken we gewoon jaarlijks een nieuw vaccin voor.

Eén stapje tegelijk.
Met een retention time van enkele maanden voor de antistoffen bij de echt ernstige gevallen wordt je vaccin dus nooit effectief. Alleen als je op korte termijn verwacht om met besmette mensen in contact te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
[...]

Eén stapje tegelijk.
Griep interesseert ons al jaren niet meer genoeg om het openbare leven af te sluiten voor een periode. C19 komt ook een keer op dat punt, bij de een wat eerder dan de ander.
Waar ik sta durf ik nog niet te zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door jadjong op 12-07-2020 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

jadjong schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:53:
[...]

Griep interesseert ons al jaren niet meer genoeg om het openbare leven af te sluiten voor een periode. C19 komt ook een keer op dat punt, bij de een wat eerder dan de ander.
Het heeft weinig zin om op de feiten vooruit te lopen. Er zijn veel onbekenden. Qua betrouwbaarheid, snelheid en kosten van testmethoden worden er misschien nog stappen gemaakt (waardoor je de ziekte veel gerichter kunt aanpakken), we weten ook nog niet hoe effectief een vaccin is, misschien komt er alsnog een effectief geneesmiddel op de markt.

Daarnaast hoef je niet de hele bevolking tegen Covid in te enten. Juist omdat zoveel doden onder kwetsbare groepen vallen kun je ook heel gericht vaccineren onder ouderen, zieken en zorgpersoneel.
Desnoods doe je dat jaarlijks of zelfs elk kwartaal (als de kosten van het vaccin dat toelaten). Dat immuniteit niet blijvend is hoeft niet een groot probleem te zijn zolang je niet de hele bevolking wilt vaccineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kraanwater
Doe wat zoek werk naar t-cellen op internet dit hoeft namelijk niet persee slecht nieuws te zijn (komen ook al onderzoeken naar buiten dat we waarschijnlijk al immuun zijn dankzij t-cellen).
[...]

Eén stapje tegelijk.
Corona muteert nu al als een dolle, als het vaccin werkt op het virus wat ze in maart gebruikte is het waarschijnlijk al niet meer werkbaar in januari 2021.

[ Voor 28% gewijzigd door Kraanwater op 12-07-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Kraanwater schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:28:
[...]

Doe wat zoek werk naar t-cellen op internet dit hoeft namelijk niet persee slecht nieuws te zijn (komen ook al onderzoeken naar buiten dat we waarschijnlijk al immuun zijn dankzij t-cellen).
Het ongemerkt opbouwen van een bepaalde mate van immuniteit kan inderdaad wel het aantal doden en ziekenhuisopnames verklaren die nog altijd heel laag liggen. Als dat aan de hand is dan wordt de soep veel minder heet gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanwater
Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Het ongemerkt opbouwen van een bepaalde mate van immuniteit kan inderdaad wel het aantal doden en ziekenhuisopnames verklaren die nog altijd heel laag liggen. Als dat aan de hand is dan wordt de soep veel minder heet gegeten.
Dit vertelde knut m wittkowski in maart al, alleen niemand geloofde hem. Zoals hij ook zei, dit virus komt doet zijn werk en verdwijnt, al dan niet door immuniteit of dat het virus afzwakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kraanwater schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Dit vertelde knut m wittkowski in maart al, alleen niemand geloofde hem. Zoals hij ook zei, dit virus komt doet zijn werk en verdwijnt, al dan niet door immuniteit of dat het virus afzwakt.
Jij bedoelt die kerel die in dit interview beweert dat Covid na drie, vier of vijf weken vanzelf weer over gaat, zonder maatregelen, omdat dan herd immunity bereikt is?

Hij is een statisticus, dat is het probleem. De theorie zal wel kloppen. Natuurlijk gaat zo'n epidemie wel weer over. Het probleem is wat er gebeurt als zo'n nieuwe ziekte in een maand ongecontroleerd door de hele bevolking heen raast en 50, 60 of 70% van de bevolking besmet. Dat is Italië in het kwadraat. Maar ach, de theorie zal wel kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Kraanwater schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:28:
[...]

T-cellen kunnen inderdaad ook belangrijk zijn, zie bv https://www.erasmusmc.nl/...ht-in-afweer-tegen-corona. De vraag of dat immuniteit bewerkstelligt staat echter nog wel open.
[...]
Corona muteert nu al als een dolle, als het vaccin werkt op het virus wat ze in maart gebruikte is het waarschijnlijk al niet meer werkbaar in januari 2021.
Alle virussen muteren, daarom ook dat je op een website als nextstrain die mooie stambomen kan zien, maar de meeste mutaties zijn zo klein dat ze totaal geen effect hebben op de werking van het virus of een eventueel vaccin. Ik vergelijk het met mensen en chimpansees: elk mens is genetisch gezien een mutatie maar de kans dat we opeens muteren in een chimpansee of de eigenschappen daar van hebben gekregen is echt heel klein. Er moet echt heel veel muteren om een daadwerkelijk ander virus te krijgen qua eigenschappen en ondanks dat dat natuurlijk waarschijnlijker is dan bij mijn voorbeeld is de klans noig steeds vrij klein. Ik vind het dus iets te stellig om het waarschijnlijk te noemen dat een vaccin al niet meer werkbaar is in 2021.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Hopelijk is het zo maar ik heb er een hard hoofd in gezien de oplevingen in een aantal landen/regio's waar men dacht het onder controle te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

gws24 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:11:
[...]
Hopelijk is het zo maar ik heb er een hard hoofd in gezien de oplevingen in een aantal landen/regio's waar men dacht het onder controle te hebben.
Maar hoe zit het met het sterftecijfer in die andere landen/regio's?

Het kan natuurlijk goed zijn dat we in Europa met een andere mutatie te maken hebben dan in een ander deel van de wereld, omdat het virus in Europa (en in Wuhan) al langer aanwezig is, en op andere plaatsen in de wereld nog nieuw. Waarbij het jongere virus dus nog een stuk aggresiever is en de oudere variant van het virus een stuk milder is geworden.

Veel besmettingen zijn immers geen ramp als de mortaliteit nog altijd laag blijft.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 12-07-2020 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Het kan natuurlijk goed zijn dat we in Europa met een andere mutatie te maken hebben dan in een ander deel van de wereld, omdat het virus in Europa (en in Wuhan) al langer aanwezig is, en op andere plaatsen in de wereld nog nieuw. Waarbij het jongere virus dus nog een stuk aggresiever is en de oudere variant van het virus een stuk milder is geworden.

Veel besmettingen zijn immers geen ramp als de mortaliteit nog altijd laag blijft.
In de basis is het virus dat nu in Brazilië rondgaat gewoon net zo oud (of jong) als hier in europa. Het is niet zo dat het virus daar het "orginele", maar net zo goed een geëvolueerde die vanuit europa/china/ergens getransporteerd is. Overigens zie ik nog nergens dat het virus in dodelijkheid aan het afnemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Maar zo werkt het natuurlijk niet. Er is geen "jonger" en "ouder" virus want die virussen hebben overal dezelfde oorsprong (Wuhan). Dat zo'n virus door allerlei omzwervingen pas later in een regio arriveert maakt het geen "jong" virus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

[...]

De vergelijking met andere landen/regio's blijft een probleem door de grote variatie in testbeleid, beschikbaarheid van testen, doden registratie, populatie opbouw (% jong vs oud), populatie dichtheid, genomen maatregelen en de opvolging van die maatregelen door de bevolking. In die zin durf ik daar in ieder geval geen antwoord op te geven en is het echt koffiedik kijken imo.
Maar dit raakt dus precies op het punt dat ik probeerde te maken. Een virus veranderd meestal niet zo snel van eigenschappen ondanks dat het wel muteert. Volgens mij de enige wijze waarop tijd een factor is (edit: en dan heb ik het over de korte tijd van een aantal maanden, hebben we het over jaren/eeuwen dan is het natuurlijk een heel ander verhaal) is het feit dat de populatie waarin dat virus rondgaat minder vatbaar wordt voor dat virus. Dat betekent niet dat het virus veranderd is maar dat er bv immuniteit is opgebouwd in de populatie. Wil trouwens niet zeggen dat er helemaal geen kans is dat het virus verzwakt maar vooralsnog heb ik er in ieder geval geen bewijs voor gezien.
klopt, maar ik denk dat een lage mortaliteit in sommige gebieden vooral afhangt van de andere factoren die ik noemde en niet aan een mutatie/effectiviteit (rotwoord voor een virus trouwens) van het virus an sich.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 12-07-2020 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:27
pedorus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:52:
[...]

Overvolle ICs en honderdduizenden doden in de komende 8 weken, wat we ook doen. Zozo. Zouden dat soort mensen nu ook verantwoordelijkheid nemen voor de vele extra doden die dat soort angstzaaierij veroorzaakt? Ik denk niet dat dit echt gaat plaatsvinden om de volgende redenen:
  • Doden zijn inmiddels te veel vertraagd ten opzichte van ziekenhuisopnames
  • Vermijding en maatregelen zullen ook zorgen voor minder gevallen als het wel doorzet
  • Vooral minder risicovolle mensen vormen de cases (e.g. jongeren)
  • Het scheelt ook hoe je het oploopt, liefst weinig initiële dosis en niet met hoge dosis aerosolen. 'Carnaval'-achtige binnenfeesten zijn er nauwelijks.
  • Het is zomer in de VS, hogere weerstand, vitamine D, enz. (wel airco)
  • Ze kunnen inmiddels beter behandelen, zie resultaten Henry Ford system.
Volgens https://apps.texastribune...as-coronavirus-cases-map/ lijkt het in Texas er bijvoorbeeld op dat nu 76.2% van de bedden bezet is (14.6% COVID-19), en dat de corona-stijging gelukkig niet meer in hetzelfde tempo doorzet. Daarnaast is het zo dat de stijging van ziekenhuisopnames alleen in regio zuid en west van de VS zit: https://covidtracking.com...-current-hospitalizations Honderduizenden doden kan natuurlijk vast, maar lijkt me dus onwaarschijnlijk.

Kom er gerust over 8 weken (27 aug) op terug als er dan toch meer dan 131K+200K=331K coronadoden zijn in de VS. Ik kan het mis hebben, maar dat lijkt me sterk.. Overigens heeft de VS zoveel inwoners dat je >1M doden nodig hebt om echt indruk te maken. Tijdens het presidentschap van Obama zijn er meer dan 20M doden gevallen, gewoon door natuurlijke oorzaken.

Hij zou mensen ook gewoon kunnen vertellen dat het CDC denkt dat 99.74% van de mensen die corona oploopt niet eraan dood gaat, en dat je zelf ook behoorlijke invloed daarop hebt door gezond te leven.
Om even een week later in te zoomen op de staat Texas, aan de hand van de cijfers die jij ook linkt.
Nu een week later is 79.6% van de ziekenhuisbedden bezet (was 76.2%), daarvan is 18.1% corona (was 14.6%). Afgelopen week zijn er 2229 meer mensen in het ziekenhuis beland, er zijn nu iets meer dan tienduizend nog beschikbaar, verdeeld over de hele staat. Als de stijging doorzet heb je over een week of drie/vier gewoon geen enkel bed meer. Waar tot nog toe het aantal doden relatief weinig meesteeg, is dat afgelopen week wel gebeurd. Van ongeveer 50 per dag de week hiervoor naar nu ongeveer 100 per dag.
Het aantal besmette gevallen is ook verder gestegen van gemiddeld 8.000 per dag naar ongeveer 10.000 per dag afgelopen week. Deze besmettingscijfers lopen normaal gezien voor op het aantal ziekenhuisopnames/aantal doden. Als de groei van de besmettingscijfers inzakt, zal het aantal ziekenhuisopnames/doden nog een paar weken doorstijgen.

Deze cijfers stemmen toch erg somber voor de staat Texas, en Florida is er mogelijk nog slechter aan toe.

Afgelopen week steeg het aantal doden over de VS landelijk ook (voor het eerst) weer. Nu naar maximaal 1000 op een dag.

Of het daadwerkelijk tot 200.000+ meer doden zal komen de komende weken, dat durf ik niet te zeggen. Maar het ziet er absoluut niet goed uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Jovatov op 13-07-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Stoney3K schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:26:
[...]

En wat is daarvan de consequentie? Geen vaccin, dus game over?
Geen idee? Wist ik het maar.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@Stoney3K Er is een zeer kleine kans dat het virus muteert naar een variant die een ander effect heeft. Een andere mogelijkheid is dat er in een bepaalde regio meer of minder natuurlijke weerstand is tegen dit virus. Denk bv aan het breder aanwezig zijn in Europa van een gen wat je immuun maakt voor HIV; wat vermoedelijk door de Pest epidemieën is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

OK, Groot-Brittannie (Engeland) maakt gezichtsbedekking verplicht in winkels.

Eh, per de 24e (waarom 10 dagen wachten?) en alleen voor klanten (alsof personeel niet belangrijk is).

Zot weer, eigenlijk willen ze het niet dus saboteren de Tories het.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@gambieter Ik vraag me sowieso af, net als bij Belgie... waarom nu?

In het geval van Belgie was het voornamelijk non-compliance met de regels, voor zover ik kan vinden. Maar dan nog...

Pagina: 1 ... 14 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd (buiten NL en BE) in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek.

Overige topics:
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"