ijdod schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:28:
[...]
Ben je een Troll?
Worldometers Doden per miljoen inwoners zitten ze on par met Italie, en maar iets onder spanje. Qua besmettingen per miljoen inwoners, hoe discutabel die metric ook is, zitten ze bijna aan de top in Europa (Luxemburg en wat stadstaatjes na). Boven Spanje en Italie. Belangrijker, is dat ze het op alle vlakken signifikant slechter doen dan de andere Scandinavische landen.
Wat doden in NL betreft: Als je uitgaat van een
IFR van zo'n 0.6% en van de geclaime groep immunity rond een besmettingsgraad van ~60%, is dat nog altijd 60k doden. Dat is exclusief de doden die vallen als de zorg overbelast raakt, en dus patienten komen te overlijden door gebrek aan zorg die het anders waarschijnlijk overleefd zouden hebben. Afhankelijk van de keuzes die je dan maakt kunnen dat zowel covid19 als 'reguliere' high-care patienten zijn. Omdat je meer dingen gemist lijkt te hebben: het punt dat de zorg overbelast zou zijn geweest is erg dichtbij geweest.
Griep is in deze context volkomen niet vergelijkbaar met Corona. Griep gaat al jaren rond, en heeft daardoor sowieso altijd al een relatief grote mate van immuniteit doordat mensen het al eens eerder hebben gehad, of omdat ze een vaccinatie hebben ontvangen. Dat is beiden voor Corona niet het geval. Dit is geen nieuws, en is in context van vergelijking met covid19 zowel hier als elders regelmatig voorbij gekomen. Het is niet bevorderlijk in het geloven van je oprechtheid daar nu nog mee aan te komen zetten.
Is het echt nodig om iemand met een ander standpunt als troll te bestempelen?
Zonder die opmerking staat er toch genoeg tegenargumenten in je post?
Nergens voor nodig!
Inhoudelijk, ondanks dat ik het met je eens ben, denk ik dat het erbij gaat horen in de toekomst. Dan maar 60.000 doden.
1: een vaccin kan zomaar 4 jaar duren, daarbij zijn er virologen die openlijk twijfelen aan de haalbaarheid, omdat covid-19 vanaf de buitenkant van je lichaam blijft werken en je immuunsysteem er pas vrij laat op reageert.
2: ik merk nu al dat mensen in risicogroepen zeggen: liever wel contact met kinderen en kleinkinderen, met risico op dood door covid-19. Dan het alternatief van geen contact tot een vaccin. Mijn schoonmoeder heeft al twee keer een tia gehad en dit kan een volgende keer zomaar fataal zijn. De hele lockdown heel zeer deprimerend op haar gewerkt. Geen contact met kinderen en kleinkinderen. 1 juli stonden ze direct op de stoep om de kleinkinderen te knuffelen. Wij wilden dat liever niet, maar ja, uiteindelijk is het toch hun eigen leven en keuze. We hebben het toch maar toegestaan en ze binnen gelaten, met twijfels.
3: In de leeftijd 0-40 zouden “slechts” 1600 mensen sterven als iedereen (8 miljoen) het zou krijgen. Dan heb je direct 50% immuniteit. Ik zit in die groep en durf zo het risico te nemen. Liever nu Corona, dan over 10 jaar bijvoorbeeld. Als er weer een lockdown zou volgen, doe het dan op leeftijd!
Volgens mijn zijn er ook een aantal behandelingen gekomen die mogelijk zijn als je de ziekte hebt. Hierdoor nam de sterfte ook af.
Misschien hadden we als mensheid iets meer moeite moeten doen in geboortebeperking. De oorzaak van dit soort virussen is mede dat we met veel te veel mensen op deze aarde wonen en we overal heenreizen per vliegtuig.
Feit blijft: of nu minder mensen door geboortebeperking, of later meer doden en daardoor minder mensen, door ziekten, oorlog, of hongersnood. Er is geen derde optie...
[
Voor 5% gewijzigd door
BlakHawk op 12-07-2020 06:54
]