Even voor mijn beeldvorming - mag een vaccin ook vastgelegd worden net als een medicijn?RodeStabilo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:46:
Het is een medicijn. Geen vaccin.
Big difference.
per aspera ad astra
Even voor mijn beeldvorming - mag een vaccin ook vastgelegd worden net als een medicijn?RodeStabilo schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:46:
Het is een medicijn. Geen vaccin.
Big difference.
per aspera ad astra
Als in copyright vastgelegd worden? Volgens mij zit daar idd IP op ja..LAD93 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:48:
[...]
Even voor mijn beeldvorming - mag een vaccin ook vastgelegd worden net als een medicijn?
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dan houd ik mijn hart vast als een Amerikaans bedrijf als eerste dit vaccin voor elkaar bokst..ToolkiT schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:50:
[...]
Als in copyright vastgelegd worden? Volgens mij zit daar idd IP op ja..
per aspera ad astra
Trump zet toch vol in op (hydroy)chloroquine, wat volgens hem de magische oplossing is voor alle corona-problemen? Hij slikt het zelf ook...ToolkiT schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:01:
"US buys up world stock of key Covid-19 drug remdesivir"
https://www.theguardian.c...tock-of-key-covid-19-drug?
Tja dat was te verwachten met Trump aan de macht.
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 01-07-2020 12:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dan is de kans groot dat wij in Europa nog even verder moeten knutselen in labs om onze eigen versie te maken..LAD93 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:51:
[...]
Dan houd ik mijn hart vast als een Amerikaans bedrijf als eerste dit vaccin voor elkaar bokst..
Trump misschien maar de FDA niet..wildhagen schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Trump zet toch vol in op (hydroy)chloroquine, wat volgens hem de magische oplossing is voor alle corona-problemen? Hij slikt het zelf ook...
En ook zet hij in op het inspuiten van desinfecteermiddel in de mensen, dat zou volgens hem immers ook corona kunnen genezen.
Als het alleen om rechten gaat kan je er voor kiezen 'for the greater good' die rechten te negeren, of er een redelijk tarief voor te betalen. Het wordt pas vervelend als niet bekend is hoe het middel gemaakt wordt.ToolkiT schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:55:
[...]
Dan is de kans groot dat wij in Europa nog even verder moeten knutselen in labs om onze eigen versie te maken..
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Het is pas vervelend als je er achter komt dat je de rechten wel af kan nemen. Maar gewoon de productie niet hebt om het te maken.ijdod schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Als het alleen om rechten gaat kan je er voor kiezen 'for the greater good' die rechten te negeren, of er een redelijk tarief voor te betalen. Het wordt pas vervelend als niet bekend is hoe het middel gemaakt wordt.
Klopt daar zat ik ook aan te denken..ijdod schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:56:
[...]
Als het alleen om rechten gaat kan je er voor kiezen 'for the greater good' die rechten te negeren, of er een redelijk tarief voor te betalen. Het wordt pas vervelend als niet bekend is hoe het middel gemaakt wordt.
Mijn opmerking was ook in een geopolitieke context bedoeld.ijdod schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 16:10:
@Batavia Dan ga je sowieso nat. Context was hier vooral geopolitiek.
Bron, en meer info: Recordstijging van meer dan 53.000 nieuwe coronabesmettingen in VSIn de Verenigde Staten zijn donderdag meer dan 53.000 coronabesmettingen gemeld, schrijft persbureau AFP op basis van cijfers van de Johns Hopkins University. Het land noteert daarmee opnieuw een dagelijks record in het aantal besmettingen. In 37 van 50 staten van het land werd daarnaast een stijgende lijn in het aantal besmettingen waargenomen.
Meer dan negen staten meldden donderdag een recordstijging: Florida noteerde maar liefst meer dan tienduizend nieuwe besmettingen met het coronavirus, aldus Reuters.
[...]
De vooraanstaande Amerikaanse viroloog Anthony Fauci waarschuwde eerder deze week al voor een heropleving van de uitbraak in het land. Indien de inwoners zich niet aan de coronamaatregelen houden, kan het aantal nieuwe dagelijkse besmettingen volgens Fauci oplopen naar 100.000.
Virussen? Scan ze hier!
Dat ze aantal cases een enorme hype maken in de VS, snap ik wel. Hier ga ik verder niet eens op in. Het aantal deaths op een dag vertellen ze dan weer niet, omdat die nog altijd in een dalende trend zit:wildhagen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 05:27:
Het corona-wanbeleid van Trump, met het (kennelijke) doel om zoveel mogelijk infecties te krijgen (maar de economie draait wel, MAGA!), lijkt effect te hebben: ze scoren dag na dag nieuwe records:
[...]
Bron, en meer info: Recordstijging van meer dan 53.000 nieuwe coronabesmettingen in VS
Ik denk dat Trump toch best wel trots mag zijn (en ongetwijfeld ook zal zijn) op dit resultaat van zijn beleid. A job well done!
In Brazilië, waar de president ook nog steeds corona ontkent, en het nog steeds afdoet als een 'licht griepje' en 'een hype', zie je overigens ook nog steeds fors toenemende aantallen besmettingen en doden. Zal vast geheel toevallig zijn hoor, daar niet van, maar toch.
[ Voor 3% gewijzigd door Aslanboy1905 op 03-07-2020 10:05 ]
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
According to data from DSHS, the state had 1,322 available intensive care unit beds and close to 13,000 available hospital beds Wednesday. But there are important regional disparities. The Northeast Texas Regional Advisory Council reported Wednesday that 43% of its hospital beds are in use with 92 ICU beds available, while the East Texas Gulf Coast Regional Advisory Council, which includes nine counties and more than 1.3 million people, is 83% full with only 10 open ICU beds.
And to think they once said that computers would take away jobs.
[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 03-07-2020 13:02 ]
Het maakt niet uit of je kijkt naar het hele beeld of gaat inzoomen op een aantal staten. Feit is dat er op dit gewoon veel minder mensen doodgaan (vs aantal bevestigde besmettingen) en de ziekenhuizen het gewoon gelukkig aankunnen. Ik las laatst weer dat er paniek heerst, omdat de ziekenhuizen in Texas op 95% van de capaciteit zitten. Nou wat blijkt... vorige jaar rond dezelfde tijd zaten de ziekenhuizen in Texas ook rond dezelfde capaciteit. Dat is blijkbaar hoe ze daar werken (bron). Ik ben die sensatieartikelen echt zat. Als er geen verkiezingen waren was het misschien niet zo geweest. Ik vind het erg vervelend op de manier hoe nieuws naar buiten wordt gebracht. Het is wel correct wat ze meestal zeggen maar het verhaal daarachter wordt nooit verteld. Ik probeer CNN, CNBC en Fox te volgen en elke dag lees je artikelen als 'Florida shatters record', etc etc.' In Nederland las je ook niet elke dag dat er record aantal besmettingen zijn, terwijl er een tijdje wel degelijk wel een stijgende lijn was. Met een exponotiele groei is het logisch dat er elke dag een record aantal besmettingen zullen zijn. Er wordt op dit moment heel veel gezoomed op staten die in handen zijn van de Republikeinen. Maar feit is dat het aantal cases in 40 van de 50 staten aan het stijgen zijn (bron). Zeg dat dan er ook bij.. Hoewel het dodental terugloopt hoop ik ook gewoon dat het aantal besmettingen ook zullen teruglopen al zeg dat zoals ik al eerder zei niet veel.MikeyMan schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 12:54:
@Aslanboy1905 de cijfers hebben totaal geen nut als je heel de VS op de grote hoop gooit. De staten volgen een andere timing.
California, Texas en Florida zijn nu nog volop in groei. Grote staten met veel inwoners. En daar loopt het heel snel uit de klauwen met de bezetting van de ziekenhuisbedden.
AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT
Toch sluiten ze weer vanalles in bijvoorbeeld Arizona en Texas. Is dat dan niet nodig volgens jou?Aslanboy1905 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 10:01:
[...]
We zijn nu inmiddels vier maanden verder. Je kan gewoon niet meer een lockdown invoeren. Dat heeft enorme economische gevolgen, waar je dan niks over hoort. Vooral in de VS niet waar je gewoon erg afhankelijk bent van je inkomsten. Ja, als je alles 5 maanden sluit is het wel voor een groot deel weg. Lekker makkelijk praten als je niet nagedacht hebt over de gevolgen van dat. Trump zou hoe dan ook dit dus verliezen. Gelukkig blijkt het virus minder dodelijk te zijn en zet de dalende trend in het aantal doden zich voort.
Ik zeg niet dat het nodig is. Daar heb ik helemaal geen uitspraak over gedaan en dat vind ik eerlijk gezegd ook lastig om te zeggen. Iedereen is in een soort van lockdown gegaan nadat het uit de hand was gelopen in New York. Sommige staten gingen naar hun eigen cijfers kijken en zagen dat het meeviel.Wellicht is dit een fout geweest maar aan de andere kant kan je je volk niet overtuigen dat ze nog langer binnen moeten zitten als het niet zo ernstig lijkt te zijn. Dus rond eind mei zijn ze allemaal open gegaan. Als je nu naar het aantal besmettingen kijkt hebben ze een fout gemaakt ja. Het eind resultaat is dat ze eerst twee maanden voor niks in lockdown zijn geweest en nu heel veel besmettingen hebben waardoor ze opnieuw weer in een lockdown moeten. De spanning stijgt naar het kookpunt, omdat een tweede lockdown catastrofaal kan zijn. Ik ben dus ook benieuwd hoelang ze de bars en restaurants gesloten kunnen houden. Denk niet heel lang.Artjuh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Toch sluiten ze weer vanalles in bijvoorbeeld Arizona en Texas. Is dat dan niet nodig volgens jou?
In Arizona en Texas zie je zelfs al een stijgende trend in het dodental.
Juist in de VS lijken ze veel aandacht te hebben voor de economische gevolgen. Juist in de VS zijn er grote groepen mensen die ook het gevaar bagatelliseren, zoals het dodental en de druk op de gezondheidszorg. Juist in de VS hebben staten de lockdown relatief snel versoepeld. Trump joeg dit alles aan.
In Europa zijn we voorzichtiger in ons gedrag en met het versoepelen van de lockdowns. Maar we hebben echt geen 5 maanden lange lockdown nodig gehad om de verspreiding onder controle te krijgen. Na 2 maanden begonnen de versoepelingen al. Natuurlijk ging ook hier niet alles even goed of perfect.
Als je beide situaties nu vergelijkt betwijfel ik dat de economische gevolgen lager uitpakken in de VS. Wij zitten niet meer in grote crisis-mode, zij nu wel in meerdere staten. Ja, zo'n pandemie levert sowieso verliezen op. Maar de aanpak van Trump en co lijkt weinig doordacht om verliezen te beperken?
Weet er iemand echt iets van Brazilië? Het schijnt dat ze daar in sommige gebieden een stuk minder ziekenhuisopnames hebben vanwege medicijnen:wildhagen schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 05:27:
In Brazilië, waar de president ook nog steeds corona ontkent, en het nog steeds afdoet als een 'licht griepje' en 'een hype', zie je overigens ook nog steeds fors toenemende aantallen besmettingen en doden. Zal vast geheel toevallig zijn hoor, daar niet van, maar toch.
Texaanse kou? Misschien moeten ze ook eens starten met de airco niet op 15 te zetten.Artjuh schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:55:
[...]
Toch sluiten ze weer vanalles in bijvoorbeeld Arizona en Texas.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Sorry, maar waar heb je het precies over? Je hebt het over dingen wat ik niet heb gezegd.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:53:
@Aslanboy1905
Fauci zit er dus helemaal naast? De iedereen in lockdown waar jij het over hebt heeft volgens hem nooit plaats gevonden (hij heeft het over ongeveer 50% van de staten die in lockdown zijn geweest) en de voorwaarden voor heropening heeft men ook een loopje mee genomen.
Dit is natuurlijk helemaal nog niet bewezen en logisch omdat het virus net nieuw is. Er zijn ook veel mensen die er nauwelijks last van hebben. Ik weet nog van mezelf dat ik een aantal jaren geleden 2 weken last had van verkoudheid, 2 weken last van mijn longen en spieren en daarna moeite had om weer te sporten. Duurde ongeveer 6 weken voordat ik me weer fit voelde. Bleef ook voornamelijk thuis. Dat terwijl ik toen 22 ofso was. Mensen vergeten hoe vervelend een verkoudheid kan zijn. Op dit moment is het gokken of het met covid19 daadwerkelijk zo is maar dat is geen reden om alles dicht te houden. Virus onder controle houden, prima. Dat is ook wat iedereen in Europa heeft gedaan.Snap ook niet waarom de focus vooral op doden lijkt te liggen, een groot deel van je beroepsbevolking die niet in staat is om voor langere tijd te werken omdat ze moeten revalideren is ook niet al te best voor een economie.
Je kan mijn woorden omdraaien maar als je goed lees begrijp je mijn punt wel. Ik bedoel niet letterlijk dat Trump wint of verliest. Kan me geen hol schelen wat Trump doet maar ik zie wel dat hij om elk scheetje bekritiseerd wordt dus als het aantal besmettingen laag zo zijn, wat je alleen door een langdurige lockdown kan krijgen, zou hij om de gevolgen van die maatregelen bekritiseerd worden (voornamelijk economisch). Vandaar dat ik het niet politiek wilde maken of over Trump hebben maar blijkbaar moet ik er toch steeds wat over zeggen. In Nederland geven we Rutte ook niet de schuld, omdat hij te laat was geweest (R0 ging al omlaag voor de lockdown).Winnen van de media is ook zo'n rare kreet, alsof het een wedstrijd is. Mensen die ernstig ziek worden en/of overlijden verliezen, niet Trump die zichzelf graag als Calimero ziet.
Dus onderstaande woorden zijn niet van jou?Aslanboy1905 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:56:
[...]
Sorry, maar waar heb je het precies over? Je hebt het over dingen wat ik niet heb gezegd.
Dus nogmaals, volgens Fauci is ongeveer 50% van de staten in een lockdown gegaan daar waar jij het hebt over iedereen nadat het uit de hand gelopen was in New York.Iedereen is in een soort van lockdown gegaan nadat het uit de hand was gelopen in New York.
Dus rond eind mei zijn ze allemaal open gegaan.
Het eind resultaat is dat ze eerst twee maanden voor niks in lockdown zijn geweest en nu heel veel besmettingen hebben waardoor ze opnieuw weer in een lockdown moeten.
En dat is nu precies waar het helemaal mis gaat in de Verenigde Staten, er wordt niets onder controle gehouden. Wat men in de Verenigde Staten gedaan heeft (en doet) komt niet eens in de buurt van datgene wat men in Europa heeft gedaan en ook dat is een uitspraak van Fauci.Virus onder controle houden, prima. Dat is ook wat iedereen in Europa heeft gedaan.
Nee, je moet de methoden afstemming op de bevolking en dat is precies wat zowel Fauci en Van Dissel doen. Ken je eigen volk en haar nukken. Toen ik halverwege mei van NL naar de VS vertrok merkte ik direct het enorme verschil in opvatting op. Waar het in Nederland door het overgrote deel zeer serieus genomen werd en de maatregelen best aardig nageleefd werden, merkte ik hier direct het tegenovergestelde. Voor het gevoel lag het eerder op 50/50 waarbij een enorm deel er dus geen zak om gaf.Aslanboy1905 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:56:
[...]
In de VS lees je nu dat mondkapjes het land zou moeten redden, terwijl in Nederland door van Dissel wordt gezegd dat het nauwelijks helpt. Zit Van Dissel of Fauci er helemaal naast?
Ik denk dat heel Europa het eigenlijk heel goed doet. Italië heeft enorme pech gehad en heel misschien ivm skitoerisme ook iets te lang gewacht met maatregelen (datzelfde zou je over Oostenrijk misschien ook kunnen zeggen), achteraf hadden carnaval en een aantal andere grote bijeenkomsten niet door moeten gaan, maar misschien moet het eerst ook wel een klein beetje misgaan, voor je echt ingrijpt (wat je eigenlijk overal zag).Indoubt schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 23:58:
Met een nieuw dagrecord van 212326 nieuwe gevallen in 24 uur doen we het hier dan nog best aardig.
Met alle terechte en/of onterechte klachten die we hebben over de aanpak van de regering en de adviezen van het RIVM gaat het in NL en de omringende landen nu de goede kant op. Ik hoop dat het met de vakantieperiode voor de deur ook zo blijft.
Ligt aan de criteria. Als je open pretparken bekijkt wel, want die zijn in Nederland open en in Zweden dicht. Al kijk ik naar deze grafiek dan gok ik dat hooguit 0.1% van de bevolking gaat overlijden met covid, zonder allerlei lockdowns. De meeste Zweden vinden dat prima acceptabel, de dood hoort bij het leven, en ze kijken juist vol verwondering naar hoe hier een bizar experiment plaats vind.ZieMaar! schreef op zondag 5 juli 2020 @ 08:40:
Zweden heeft een ietwat afwijkend beleid en dat heeft geen betere resultaten gebracht
Of zijn de mensen daar gewoon erg ongezond? Van hier, UK is wel een outlier..:en het VK maakt er, nog steeds, een zooitje van.
volledig aangewakkerd door dhr. D. Trump (nu nog steeds eigenlijk, maar vooral in de eerste paar maanden van de pandemie in de VS)The Realone schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:20:
[...]
Nee, je moet de methoden afstemming op de bevolking en dat is precies wat zowel Fauci en Van Dissel doen. Ken je eigen volk en haar nukken. Toen ik halverwege mei van NL naar de VS vertrok merkte ik direct het enorme verschil in opvatting op. Waar het in Nederland door het overgrote deel zeer serieus genomen werd en de maatregelen best aardig nageleefd werden, merkte ik hier direct het tegenovergestelde. Voor het gevoel lag het eerder op 50/50 waarbij een enorm deel er dus geen zak om gaf.
Gevolg? Social distancing hielp niet genoeg. Wat doen we dan? Exact hetzelfde als in Nederland, namelijk mondkapjes.
Ik denk niet dat iemand die daar woont en nog buiten de deur is naar huis zal terugkeren als je weet dat je opgesloten wordt in een gebouw met een uitbraak.No-one is allowed to enter or exit the residences except for residents returning home, and more than 500 Victorian police officers are tasked with patrolling the corridors.
Net zoals in Duitsland?IJzerlijm schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:10:
In Australie zijn er maatregelen genomen die op die uit China lijken, in Melbourne zijn 9 flats in quarantaine geplaatst, niemand mag het gebouw verlaten.
https://www.9news.com.au/...16-4042-8da5-58c8c455fa6a
[...]
Ik denk niet dat iemand die daar woont en nog buiten de deur is naar huis zal terugkeren als je weet dat je opgesloten wordt in een gebouw met een uitbraak.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2020 14:13 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat was aan het begin zo, maar de Zweden die ik ken hebben inmiddels het beeld dat ze destijds verkeerde keuzes hebben gemaakt. Het gaat inmiddels met Zweden langzamerhand beter, maar de rationaliteitskaart kunnen ze momenteel echt niet meer spelen. Er is een reden waarom ze op de zwarte lijst staan...pedorus schreef op zondag 5 juli 2020 @ 09:31:
[...]
Ligt aan de criteria. Als je open pretparken bekijkt wel, want die zijn in Nederland open en in Zweden dicht. Al kijk ik naar deze grafiek dan gok ik dat hooguit 0.1% van de bevolking gaat overlijden met covid, zonder allerlei lockdowns. De meeste Zweden vinden dat prima acceptabel, de dood hoort bij het leven, en ze kijken juist vol verwondering naar hoe hier een bizar experiment plaats vind.
De grote golf dooien gaat pas over een paar weken komen. Het aantal geinfecteerden stijgt immers rap deze weken, maar de overlijdens vinden pas na een paar weken plaats.Aslanboy1905 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 13:09:
Het maakt niet uit of je kijkt naar het hele beeld of gaat inzoomen op een aantal staten. Feit is dat er op dit gewoon veel minder mensen doodgaan (vs aantal bevestigde besmettingen) en de ziekenhuizen het gewoon gelukkig aankunnen.
Dit dus.
Er klopt hier helemaal niks van maar ik wil wel weer 2 weken wachten hoor en daarna nog 2 weken en als het dan nog niet gebeurd wacht ik wel weer... 2 weken! Niemand vraagt zich af of die grafiek in 6/9 cumulatief is of niet? Zijn het alleen corona hospitalizations of alle hospitalizations? Hoelang blijft iemand in het ziekenhuis? Wat is de leeftijd van de geinfecteerden? Worden verpleeghuizen nog hard geraakt? Werd er evenveel getest als toen het in NYC uitbrak? Vragen vragen vragen, waar deze beste meneer helemaal geen rekening mee heeft gehouden.. Je kan geen conclusie maken met halve data en dan voorspellen dat het nog helemaal uit de hand zal lopenFunkyTrip schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:48:
[...]
De grote golf dooien gaat pas over een paar weken komen. Het aantal geinfecteerden stijgt immers rap deze weken, maar de overlijdens vinden pas na een paar weken plaats.
Er is ook een draadje over op twitter: https://twitter.com/mbeckett/status/1278750652160634880?s=21
Since comparing the US to the EU regarding the development of #covid19 received quite some attention in different media some tweets from us for the proper perspectives (using our own tool https://t.co/s2cK8zqN2O )
— Datagraver (@Datagraver) 1 juli 2020
First, roughly this is the chart you most often see: pic.twitter.com/UTcTF83ePO
Florida now almost at same level daily #covid19 case (per capita) as New York during peak.
— Datagraver (@Datagraver) 6 juli 2020
Fatalities still low though.https://t.co/u0knqICeNa pic.twitter.com/ECCxIXeIPM
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Overvolle ICs en honderdduizenden doden in de komende 8 weken, wat we ook doen. Zozo. Zouden dat soort mensen nu ook verantwoordelijkheid nemen voor de vele extra doden die dat soort angstzaaierij veroorzaakt? Ik denk niet dat dit echt gaat plaatsvinden om de volgende redenen:FunkyTrip schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:48:
Er is ook een draadje over op twitter: https://twitter.com/mbeckett/status/1278750652160634880?s=21
Ik zie dat nergens in de twitterdraad staan? Het lijkt mij echter alleen evident dat het dodental per dag straks weer iets gaat oplopen de trend achterna. Dat zullen er niet ineens duizenden zijn, maar de daling van het aantal doden zal op zijn minst stoppen en een (lichte) stijging worden.pedorus schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:52:
[...]
Overvolle ICs en honderdduizenden doden in de komende 8 weken, wat we ook doen. Zozo. Zouden dat soort mensen nu ook verantwoordelijkheid nemen voor de vele extra doden die dat soort angstzaaierij veroorzaakt? Ik denk niet dat dit echt gaat plaatsvinden om de volgende redenen:
Dit dus.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Virussen? Scan ze hier!
MikeyMan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:48:
Braziliaanse president Bolsonaro positief getest op coronavirus https://www.nu.nl/coronav...etest-op-coronavirus.html (via @NUnl)
Haha nou, who's next? Trump kom er maar in...
Wat is hier grappig aan? Wat heeft dit met karma te maken? Waarom zijn jullie blij dat hij besmet is en wil je dat Trump ook besmet raakt? Ja ik weet al soort van de antwoorden die ik ga krijgen.. Maar nog altijd heeft 98% er geen last van en heeft 1,7% mensen milde klachten en gaan 0,3% eraan dood. We doen nu alsof een coronabesmetting het ergste is wat de mensheid is overkomen. Dat deze mensen voor een andere strategie hebben gekozen en jij daarover een andere mening over hebt betekent niet dat je zo nasty moet zijn tegenover deze 'gekken' (ik praat even in jullie taal). Dezelfde mensen die hier bang zijn van het virus, vieren zowat bijna feest omdat een Bolsonaro besmet is met het virus. Chapeau! Trump next, ja lets go wohoo!wildhagen schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:54:
Huh, hoe kan hij nou besmet zijn? Corona was toch een verzinsel en een hype, volgens hemzelf?
Dit is nou wat ze 'epic karma' noemen volgens mij...
Wat is karma volgens jouw? Hij heeft gezegd dat covid vergelijkbaar is als de griep. Als hij in de IC belang kan je zeggen dat het karma is. Als hij er met een verkoudheid of nauwelijks klachten ervan afkomt dan bevestigt het alleen maar zijn uitspraken. Het is wel duidelijk dat je niet af komt van dit virus ongeacht of je vanaf maart een lockdown invoert of niet. Zie Australië en Nieuw Zeeland. Wat men wilde is dat ze in een lockdown zouden gaan maar iedereen vergeet hoe groot en arm dat land is. Heb je eens nagedacht over de gevolgen? Als in meeste landen de doden een gemiddelde leeftijd van 80+ hebben is het misschien wel logisch dat Bolsonaro geen lockdown heeft ingevoerd. Het is inderdaad makkelijk praten vanuit NLMikeyMan schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:22:
Ik ben helemaal niet bang voor dit virus. Krijg ik het dan krijg ik het, best. Zegt niet dat ik het op ga lopen zoeken.
Als je zo'n grote muil hebt, en de problemen die ontstaan zo onder tafel veegt terwijl het je plicht is om voor je volk te zorgen, is het m.i. gewoon karma...
Strategie moet je zelf weten, maar net doen of het niet bestaat of geen risico is op het criminele af.
En voor werkelijk de duizendste keer: het gaat niet om het sterfpercentage zolang de zorg het aankan (de percentages die je aanhaalt zijn dat namelijk). Deze zullen er voor Brazilië uiteindelijk ook echt wel anders uit gaan zien.
Wat dat betreft heb je zeer makkelijk praten vanuit NL.
[ Voor 7% gewijzigd door Aslanboy1905 op 07-07-2020 18:35 ]
Inderdaad laten we vooral Cuomo gaan vervolgen en Trump die de zogenaamde president van het land is en alle verantwoordlijkheid afschuift naar de staten gaan prijzen voor zijn afwezigheid als leider van het land !Aslanboy1905 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:42:
NY count: 6,300 virus patients were sent to nursing homes (via AP news). Dit geloof je toch niet? Is dit de reden dat het aantal doden in NY zo hoog is? Zelf claimen ze van niet maar het is wel algemeen bekend dat over de hele wereld aanzienlijk veel doden in verpleeghuizen zijn gevallen. De verdediging van Cuomo is lachwekkend, to say the least. En waar was de CDC?
Cuomo zou hiervoor verantwoordelijk gesteld moeten worden.. zou je denken maar ik hoor hier vrij weinig over. De doden zijn onbelangrijk zoals dat te zien is in de Amerikaanse media.. De focus ligt nu alleen op het aantal cases om het beleid van de republikeinse staten zwart te maken. Mensen levens reden lijkt een fabel te zijn. Wat een shitshow in de VS zeg.
"Beautiful Clean Coal"
Ben ik blij dat Bolsonaro besmet is? Nee, want de zorg die nu aan hem wordt besteed, hadden ze ook kunnen besteden aan mensen die deze zorg wel verdienen.Aslanboy1905 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:05:
[...]
[...]
Wat is hier grappig aan? Wat heeft dit met karma te maken? Waarom zijn jullie blij dat hij besmet is en wil je dat Trump ook besmet raakt? Ja ik weet al soort van de antwoorden die ik ga krijgen.. Maar nog altijd heeft 98% er geen last van en heeft 1,7% mensen milde klachten en gaan 0,3% eraan dood. We doen nu alsof een coronabesmetting het ergste is wat de mensheid is overkomen. Dat deze mensen voor een andere strategie hebben gekozen en jij daarover een andere mening over hebt betekent niet dat je zo nasty moet zijn tegenover deze 'gekken' (ik praat even in jullie taal). Dezelfde mensen die hier bang zijn van het virus, vieren zowat bijna feest omdat een Bolsonaro besmet is met het virus. Chapeau! Trump next, ja lets go wohoo!
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
[ Voor 95% gewijzigd door Migrator op 08-07-2020 10:08 ]
Mijn post was ten eerste bedoeld voor de mensen die ik had gequote, maar goed. Bolsonaro wordt helemaal niet behandeld in het ziekenhuis en neemt dus geen plek in voor de mensen waar je zoveel om geeft. Hij heeft zelfs een interview gegeven nadat hij positief is getest. Ik was verbaasd over het nieuws, omdat het letterlijk wereldnieuws was. Nog steeds zeggen mensen dat Bolsonaro het virus heeft ontkent. Nee, hij zei dat het een hype was en vergelijkbaar is als een griep. Niet dat het fake was. Dit is wel standaard geworden om valse informatie te geven om je argumenten te onderbouwen. Het stukje over karma heb ik al toegelicht. Wat jij vertelt is geen karma maar als je je daardoor beter voelt, be my guest.T.C schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:45:
[...]
Ben ik blij dat Bolsonaro besmet is? Nee, want de zorg die nu aan hem wordt besteed, hadden ze ook kunnen besteden aan mensen die deze zorg wel verdienen.
In Brazilië wonen heel veel mensen in sloppenwijken, verstoten van goede hygiëne, goed voedsel en ook van iets dat maar in de buurt van elementaire zorg komt.
Een Braziliaanse vriendin van mij werkt als arts in Brazilië en zegt dat de situatie daar al maanden uit de hand loopt.
Toch bleef Bolsonaro volhouden dat SARS-CoV2 maar een verzinsel was, dat er geen maatregelen nodig waren.
Zijn beleid zorgt ervoor dat juist de mensen uit de sloppenwijken ziek worden en overlijden.
Ik geloof in karma, nu heeft dat veneinige kreng Bolsonaro te pakken.
Ik ben niet blij dat hij ziek is, maar dit is wel karma.
Wens ik Trump SARS-CoV2 toe? Nee, ook die wens ik het niet toe.
Zou ik huilen als Trump besmet raakt? Nee.
Ook in dit geval zou ik zeggen dat karma de juiste persoon heeft uitgekozen.
Regeringsleiders moeten beseffen dat het (gebrek aan) beleid dat ze voeren impact heeft op het welzijn van vele miljoenen mensen.
De federale overheid in de VS en dus Trump kunnen niet een staat opleggen hoe ze de pandemie moeten bestrijden. Hij kan twitteren tot hij een ons weegt maar kan niet Cuomo arresteren of uit zijn ambt zetten.leekers schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 05:18:
[...]
Inderdaad laten we vooral Cuomo gaan vervolgen en Trump die de zogenaamde president van het land is en alle verantwoordlijkheid afschuift naar de staten gaan prijzen voor zijn afwezigheid als leider van het land !
[ Voor 9% gewijzigd door IJzerlijm op 08-07-2020 09:57 ]
De cijfers uit Duitsland waren meer dat 80% er niet te veel last van had, 20% naar het ziekenhuis, van degenen in het ziekenhuis moest 5% naar de IC oid?Aslanboy1905 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:05:
[...]
Maar nog altijd heeft 98% er geen last van en heeft 1,7% mensen milde klachten en gaan 0,3% eraan dood.
PSN
De cijfers uit de UK zijn dat 80% geen symptonen hebt (bron).Dat mensen ziek worden is toch te verwachten? Ik snap je punt niet, want ik ontken ook niet dat mensen heel ernstig ziek kunnen worden. Met de griep gebeurd dat ook. Ik kan nu ook met een heel zielig verhaal komen dat iemand aan kanker is overleden, omdat corona patienten voorrang kregen (niet omdat ziekenhuis vol zat): 31 year old mother dies from cancer after treatment is delayed due to coronavirus.. Dit is ook heel ernstig: Coronavirus could cause 35,000 extra UK cancer deaths, experts warn. "Prof Price said there were radiotherapy machines in some hospitals "lying idle which could have saved lives"."It has been safe to give radiotherapy during Covid-19, we know that now," she said. "The machines are here but we haven't been allowed to switch them on properly." En zo zijn er tientallen voorbeelden...YakuzA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:10:
[...]
De cijfers uit Duitsland waren meer dat 80% er niet te veel last van had, 20% naar het ziekenhuis, van degenen in het ziekenhuis moest 5% naar de IC oid?
Dat 98% er geen last van heeft en 1,7% milde klachten is wel erg positief, je mist alles tussen milde klachten en dood volgens mij.
Die IFR is speculatie. Als die inderdaad zo is dan zou in Belgie met 9771 doden bij een IFR van 0,2% 4,8 miljoen mensen besmet moeten zijn geweest. Dat is vele malen meer dan dat de antilichamen tests aangeven.Aslanboy1905 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:37:
[...]
Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat er altijd vervelende verhalen zijn over mensen die een ziekte of een virus hebben. Ik zie veel mensen zeggen 'ja maar mijn vriend heeft dit meegemeaakt' of 'kijk wat ik net in de telegraaf heb gelezen over een zorgmedewerker'. Dat veranderd nog steeds niet dat de IFR tussen de 0,2% en 0,4% ligt. Met de groei van het aantal besmettingen in de wereld kan het zelfs zijn dat dit lager wordt. Op dit moment wordt het coronavirus enorm gehyped en zijn we de rest allemaal vergeten.
Ik ben niet degene die beweerd dat 99,7% van de mensen die dit corona virus krijgen geen of lichte klachten krijgen en 0,3% dood gaat?Aslanboy1905 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:37:
[...]
De cijfers uit de UK zijn dat 80% geen symptonen hebt (bron).Dat mensen ziek worden is toch te verwachten? Ik snap je punt niet, want ik ontken ook niet dat mensen heel ernstig ziek kunnen worden.
PSN
Hoe kom je op 4.8 miljoen? Volgens een aantal onderzoeken zijn er trouwens veel meer mensen immuun dan gedacht.IJzerlijm schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Die IFR is speculatie. Als die inderdaad zo is dan zou in Belgie met 9771 doden bij een IFR van 0,2% 4,8 miljoen mensen besmet moeten zijn geweest. Dat is vele malen meer dan dat de antilichamen tests aangeven.
Heb je ook verder gelezen? Mijn punt is je helemaal ontgaan namelijk.YakuzA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Ik ben niet degene die beweerd dat 99,7% van de mensen die dit corona virus krijgen geen of lichte klachten krijgen en 0,3% dood gaat?
Waar zitten in je getallen dan de mensen die ernstige klachten hebben, die naar het ziekenhuis/IC moeten?
Aslanboy1905 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 18:05:
[...]
[...]
Wat is hier grappig aan? Wat heeft dit met karma te maken? Waarom zijn jullie blij dat hij besmet is en wil je dat Trump ook besmet raakt? Ja ik weet al soort van de antwoorden die ik ga krijgen.. Maar nog altijd heeft 98% er geen last van en heeft 1,7% mensen milde klachten en gaan 0,3% eraan dood. We doen nu alsof een coronabesmetting het ergste is wat de mensheid is overkomen. Dat deze mensen voor een andere strategie hebben gekozen en jij daarover een andere mening over hebt betekent niet dat je zo nasty moet zijn tegenover deze 'gekken' (ik praat even in jullie taal). Dezelfde mensen die hier bang zijn van het virus, vieren zowat bijna feest omdat een Bolsonaro besmet is met het virus. Chapeau! Trump next, ja lets go wohoo!
YakuzA schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:04:
[...]
Ik ben niet degene die beweerd dat 99,7% van de mensen die dit corona virus krijgen geen of lichte klachten krijgen en 0,3% dood gaat?
Waar zitten in je getallen dan de mensen die ernstige klachten hebben, die naar het ziekenhuis/IC moeten?
Wat zou jouw punt dan moeten zijn?Aslanboy1905 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:22:
[...]
Heb je ook verder gelezen? Mijn punt is je helemaal ontgaan namelijk.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
Bij een IFR van 0,2% moeten er voor elke van de 9771 slachtoffers 499 anderen ziek zijn geweest en het overleefd. Dan kom je op 4,8 miljoen.Aslanboy1905 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:09:
[...]
Hoe kom je op 4.8 miljoen? Volgens een aantal onderzoeken zijn er trouwens veel meer mensen immuun dan gedacht.
Aangezien je de officiële cijfers netjes in kaart heb gebracht, heb je vast ook gelezen dat het werkelijke aantal besmetitngen veel hoger liggen. In de VS wordt het aantal besmettingen tien keer hoger verwacht, terwijl het al zo hoog is (bron: NOS, 26 juni). In Nederland kon een normale burger niet in de maanden maart en april testen. Zou me niet verbazen als we meer dan een miljoen besmettingen hebben gehad. Verder heb je gelijk dat het virus besmettelijker is. Heb ik nooit ontkend. Je ziet nu ook in de VS dat de behandelingen zijn geworden en volgens mij zetten ze niet iedereen meer aan de ventilator omdat het slecht kan zijn (had ik ergens gelezen maar kan niet terugvinden). Mind you, ik was in eerste instantie ook voor de lockdown. Maar de schade lees je ook steeds meer en meer waar ik ook de nadruk op wil leggen. Ik heb mijn punt wel duidelijk gemaakt. Door steeds te reageren op cijfers die verkeerd geïnterpreteerd worden door verschillende mensen gaan we steeds meerr offtopic en wordt mijn punt vergeten.T.C schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:04:
[...]
[...]
[...]
Wat zou jouw punt dan moeten zijn?
Van mij mag iedereen met zijn eigen leven doen wat deze persoon (M/V/X) wil, echter wanneer jouw handelen andere mensen in gevaar brengt stopt die vrijheid wat mij betreft.
Het beleid (of het gebrek daaraan) van Bolsonaro zorgt voor heel veel zieken onder de arme bevolking.
Ik vier geen feest, maar ik huil ook niet om Bolsonaro. Zelfs niet als hij mocht overlijden, over het algemeen huil ik niet als stront sterft.
Echter zie ik dit wel als karma, je brengt met je SARS-CoV2 beleid je bevolking in gevaar en zelf raak je ook besmet.
Je geeft toch echt aan dat 99,7% geen of slechts milde (98% geen klachten en 1,7% milde klachten) klachten krijgt en 0,3% doodgaat.
Nu leg ik deze cijfers naast de cijfers van de John Hopkins University, deze krijgen de cijfers van de verschillende landen aangeleverd en is momenteel een van de betrouwbaardere bronnen.
Totaal aantal besmettingen tot nu: 11.975.755
Totaal aantal besmettingen met een uitkomst: 7.467.700
Totaal aantal besmettingen met uitkomst genezen: 6.920.576 (92,67%)
Totaal aantal besmettingen met uitkomst overleden: 547.124 (7,33%)
Hoe kom je dan tot de conclusie dat 0,3% doodgaat?
Totaal aantal besmettingen zonder uitkomst: 4.508.055
Totaal aantal besmettingen zonder uitkomst met conditie mild: 4.449.877 (98,71%)
Totaal aantal besmettingen zonder uitkomst met conditie critical: 58.178 (1,29%)
Hoe kom je bij 99,7% geen tot milde klachten?
Zelfs als je dan kijkt naar de nu actieve gevallen klopt dat getal dus niet, dan zal het over het geheel ook niet kloppen.
Of het virus heel veel dodelijker is dan het griep virus? Nee, waarschijnlijk niet.
Maar het probleem zit hem in de besmettelijkheid.
Een ander probleem was dat de IC's het bijna niet meer aankonden.
Het lokale ziekenhuis in de plaats waar ik woon had als er tegelijkertijd 2 nieuwe IC patiënten bijkwamen met een muntje moeten gooien, er was nog 1 IC bed.
En nog klagen dat de portugese politie zo streng is ook...Wilf schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 14:49:
Meanwhile, in Albufeira…
Onze {bankiers, politici, artsen en bestuurders van grote beursgenoteerde bedrijven} van de toekomst waren vergeten dat er Corona heerst onder de plebejers in het buitenland.
Hij zit inmiddels aan de hydroxychloroquine en voelt zich al weer een stukkie beterBlue-eagle schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:23:
En ik geloof er geen reet van dat Bolsonaro COVID-19 heeftAls hij het echt zou krijgen zou hij niks zeggen totdat hij was genezen.
Het lijkt mij veel waarschijnlijker dat hij het nept en inderdaad gaat doen alsof er niks aan de hand is. En daarmee zijn eerdere woorden meer kracht bijzet dat het niks voorstelt.
Wel een grappig filmpje hoor, wat een gozer die Bolsonaro. Er zijn verder wel aanwijzingen dat HCQ in de vroege fase werkt en als ie dat toegediend wil krijgen, prima.Vlassie1980 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 16:05:
[...]
Hij zit inmiddels aan de hydroxychloroquine en voelt zich al weer een stukkie beter![]()
https://www.ad.nl/video/k...xychloroquine-aan~p155950
Placebo erin en het volk laten denken dat hij het heeft, hij heeft immers gezegd dit als een griepje te doorstaan mocht hij ziek worden
Vergeet niet dat antilichamen niet het volledige verhaal vertellen, omdat deze na afloop van de ziekte uit het bloed verdwijnen omdat hun taak erop zit.IJzerlijm schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 10:59:
[...]
Die IFR is speculatie. Als die inderdaad zo is dan zou in Belgie met 9771 doden bij een IFR van 0,2% 4,8 miljoen mensen besmet moeten zijn geweest. Dat is vele malen meer dan dat de antilichamen tests aangeven.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Waarom zou dat zo zijn? Ik dacht dat bij HIV/AIDS er ook antistoffen gemaakt worden. Alleen dat wat je aan maakt het virus niet verwijderd. (En dat je ook niet direct symptomen hebt, waardoor het juist verspreid). En dat is juist een ziekte waarbij een vaccin/medicijn ondanks veel onderzoek nog niet echt gemakkelijk is gebleken.Stoney3K schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 07:41:
Het feit dat er antistoffen worden aangemaakt (en er mensen besmet worden zonder symptomen) maakt het scenario van 'geen immuniteit, geen vaccin, game over' ook redelijk onwaarschijnlijk.
HIV is een bijzonder geval. Het afweersysteem ruimt het virus wel op, maar het virus verbergt zich in een inactieve toestand in het beenmerg. Daardoor besmet een patiënt zichzelf de hele tijd opnieuw.Batavia schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 09:04:
[...]
Waarom zou dat zo zijn? Ik dacht dat bij HIV/AIDS er ook antistoffen gemaakt worden. Alleen dat wat je aan maakt het virus niet verwijderd. (En dat je ook niet direct symptomen hebt, waardoor het juist verspreid). En dat is juist een ziekte waarbij een vaccin/medicijn ondanks veel onderzoek nog niet echt gemakkelijk is gebleken.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dit dus.
Tegelijk zie je dat landen waar het echt onder controle is (bijv Duitsland, Nederland, Noorwegen, Finland, Canada, Oostenrijk etc) onder de 2% (vaak onder de 1%) scoren.Countries with a very high positive rate are unlikely to be testing widely enough to find all cases. The WHO has suggested a positive rate of around 3–12% as a general benchmark of adequate testing.
Nederland doet het volgens mij ook helemaal niet heel erg slecht..ZieMaar! schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:05:
Trump slingert intussen weer een tweet de wereld in, waarin hij aangeeft dat het helemaal niet zo erg is in de VS, maar dat het vooral komt doordat ze veel meer testen dan wie dan ook. Ik weet niet of dit echt betrouwbaar is, maar die suggereren iets heel anders:
[Afbeelding]
Je zou zeggen dat hoe meer je test, hoe lager je % positives wordt, toch?
Ook hier zie je het aantal positieve testen plus een korte toelichting:
[...]
Tegelijk zie je dat landen waar het echt onder controle is (bijv Duitsland, Nederland, Noorwegen, Finland, Canada, Oostenrijk etc) onder de 2% (vaak onder de 1%) scoren.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
WHO had het standpunt dat je boven de 10% positief niet genoeg test. Kan het zo snel niet terug vinden, maar volgens mij hebben ze dat nog bijgesteld naar 5%.ZieMaar! schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:05:
Trump slingert intussen weer een tweet de wereld in, waarin hij aangeeft dat het helemaal niet zo erg is in de VS, maar dat het vooral komt doordat ze veel meer testen dan wie dan ook. Ik weet niet of dit echt betrouwbaar is, maar die suggereren iets heel anders:
[Afbeelding]
Je zou zeggen dat hoe meer je test, hoe lager je % positives wordt, toch?
Ook hier zie je het aantal positieve testen plus een korte toelichting:
[...]
Tegelijk zie je dat landen waar het echt onder controle is (bijv Duitsland, Nederland, Noorwegen, Finland, Canada, Oostenrijk etc) onder de 2% (vaak onder de 1%) scoren.
[ Voor 6% gewijzigd door leekers op 10-07-2020 11:53 ]
"Beautiful Clean Coal"
[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 10-07-2020 12:10 ]
Yup, ik wil niet weten hoe het nu in de winkels is daar
Zoals het artikel beschrijft en de Chinese overheid verklaard is dat wat jij zegt een aanname en verder onderzoek volgt .ijdod schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:09:
@leekers Dat is de feite de factor contactbesmetting via oppervlakten. Dat lijkt geen grote rol te spelen, anders hadden we al veel grotere problemen gehad. (wat uiteraard weer wat anders is als 'het kan/gebeurt niet'). Ook is het de vraag wat er precies is aangetroffen; werkend virus of alleen iets wat de test laat zien.
"Beautiful Clean Coal"
Dat betekent, stam + t .
ik had hem al even niet gezien iddFunkyTrip schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:20:
[YouTube: My COVID-19 Nightmare]
Bald & Bankrupt, een bekende reis vlogger van youtube heeft het maar ternauwernood overleefd dankzij wat goodwill van de Russische ambassade. Lange reizen zal er voorlopig niet voor 'm inzitten gok ik.
Hem nu zo zien is wel schrikken.Hij geeft ook een van de symptomen aan, laag zuurstofgehalte in je bloed dat je beslissingsvermogen aantast en je het idee geeft dat er niks aan de hand is. Gelukkig was er iemand die hem naar het ziekenhuis stuurde.
Ik vind dit wel een gevaarlijke, want bij andere onderwerpen dan Corona zijn doden en neven schade wél geaccepteerd en zouden we nooit zo’n grote economische krimp accepteren om die terug te dringen.[b]T.C schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:04[/b]
Wat zou jouw punt dan moeten zijn?
Van mij mag iedereen met zijn eigen leven doen wat deze persoon (M/V/X) wil, echter wanneer jouw handelen andere mensen in gevaar brengt stopt die vrijheid wat mij betreft.
Verwijderd
Zijn er gegevens bekend over if er een verschil bestaat tussen het aantal besmettingen van Trumpvolgers/conservatieven en anderen?ZieMaar! schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:05:
Trump slingert intussen weer een tweet de wereld in, waarin hij aangeeft dat het helemaal niet zo erg is in de VS, maar dat het vooral komt doordat ze veel meer testen dan wie dan ook.
[...]
Nog een verschil is dat sigaretten, alcohol en vervoer ook veel geld oplevert, dus deze ‘bestrijden’ betekent op z’n minst een dubbel zo groot en op z’n grootst een n^x groot verlies.MikeyMan schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:21:
@BlakHawk het punt is dat de rook/alcohol/verkeersdoden netjes over het jaar verdeeld dood gaan, niet de ziekenhuizen/ic's doen overlopen en ook niet van de een op de ander springen met een hoestje. (…)
Het bestrijden van Corona kost uiteindelijk veel meer dan de baten uit bovengenoemde.Wilf schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:25:
[...]
Nog een verschil is dat sigaretten, alcohol en vervoer ook veel geld oplevert, dus deze ‘bestrijden’ betekent op z’n minst een dubbel zo groot en op z’n grootst een n^x groot verlies.
Corona levert geen geld op in het laatje.
Dat ligt veel meer aan demografische en geografische zaken dan de kleur van de goeverneur. De dichtst bevolkte staten en grote steden zijn allemaal blue en die hebben de meeste bezoekers uit andere streken. Die zijn als eerste getroffen, de verspreiding gaat heel snel door die grote bevolkingsdichtheid, testcapciteit was beperkt en hebben ook de pech gehad de grote besmettingsgolf te hebben gehad toen er nog veel minder bekend was over wie kwetsbaarst is en hoe ze te behandelen.TrailBlazer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:21:
@Verwijderd google maar eens op coronavirus blue states vs red states. Zag laatst wel een mooie grafiek wat aantal besmettingen aangaf. Rode staten liep het aantal besmettingen duidelijk harder op.
Verwijderd
Ahh, dus ook hier hep elk nadeel sen voordeel. Trump verlaagt met zijn gedrag de kans op zn herverkiezingTrailBlazer schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:21:
@Verwijderd google maar eens op coronavirus blue states vs red states. Zag laatst wel een mooie grafiek wat aantal besmettingen aangaf. Rode staten liep het aantal besmettingen duidelijk harder op.
Probleem is dat ook zonder lockdown/maatregelen van overheidswege de economie een forse klap krijgt door corona. Denk alleen al aan het toerisme. Zonder lockdown/met acceptatie van meer besmettingen van corona zal die sector alleen maar meer lijden.BlakHawk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 09:34:
[...]
Het bestrijden van Corona kost uiteindelijk veel meer dan de baten uit bovengenoemde.
Krimp van 5-7% tot nu toe is ongekend hoog.
Hoe wel zijn we bereid daarop toe te leggen?
Ik snap de impasse en probeer het bewust zakelijk te bekijken. Ondanks dat ik nog steeds denk dat de lockdown een goed idee was.
Ik ben niet zo zeker over de toekomst. Hoeveel kunnen we aan zonder de economie volledig onderuit te schoppen?
Update number of people hospitalized due to #covid19 in the USA pic.twitter.com/r0TAxmVUOs
— Datagraver (@Datagraver) 11 juli 2020
In Texas de afgelopen dagen relatief stabiel rond 17.4% van de bedden nu. En toch is vrijwel alles in regio Zuid.
[ Voor 48% gewijzigd door defiant op 11-07-2020 13:57 ]
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 11-07-2020 17:50 ]
Maar dat is de psyche van de mens. Heel interessant.BlakHawk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:44:
Ik vind dit wel een gevaarlijke, want bij andere onderwerpen dan Corona zijn doden en neven schade wél geaccepteerd en zouden we nooit zo’n grote economische krimp accepteren om die terug te dringen.
Dit dus.
Ik denk dat je hier ook serieus de potentie mee moet nemen van corona bij normale maatregelen. Dit jaar zijn er 6000 officiele corona doden. (https://en.wikipedia.org/...ndemic_in_the_Netherlands). Dus in een situatie at je er alles tegenaangooit wat je hebt, iedere oude sok omkeert omdat je de economie gewoon aan de noodrem getrokken heb (kijk maar hoeveel steunpakketten er nu zijn). En dan nog heb je 6000 doden. Niet 0, of 700 maar 6000BlakHawk schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 08:44:
[...]
Ik vind dit wel een gevaarlijke, want bij andere onderwerpen dan Corona zijn doden en neven schade wél geaccepteerd en zouden we nooit zo’n grote economische krimp accepteren om die terug te dringen.
Dat terwijl de oplossingen veel simpeler zijn bij andere onderwerpen dan iets zo oncontroleerbaar als Corona.
Ik noem er een paar:
- Roken - 20.000 doden per jaar
- Alcohol - 10.000 doden per jaar
- Verkeer - 700 doden per jaar
Kijk naar Zweden daar is het niet uit de hand gelopen, dus laten we nou niet net doen dat er 20.000 doden zouden zijn gevallen. En nee ik zeg niet dat alle regels onzin waren, vooral de grote evenementen binnen atlassen is de sleutel naar succes geweest.Batavia schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:50:
[...]
Ik denk dat je hier ook serieus de potentie mee moet nemen van corona bij normale maatregelen. Dit jaar zijn er 6000 officiele corona doden. (https://en.wikipedia.org/...ndemic_in_the_Netherlands). Dus in een situatie at je er alles tegenaangooit wat je hebt, iedere oude sok omkeert omdat je de economie gewoon aan de noodrem getrokken heb (kijk maar hoeveel steunpakketten er nu zijn). En dan nog heb je 6000 doden. Niet 0, of 700 maar 6000
Wil je een gok doen hoeveel doden er geweest zouden zijn bij normale maatregelen? Het is dus niet zo dat we nevenschade niet accepteren. Het is dat je een risico probeert in te schatten hoe groot die is en dat was echt veel groter dan "roken". Bovendien zit er bij roken nog altijd de eigen beslissing (het aantal mensen die overleiden aan roken zonder zelf te roken is echt klein). Bij corona zit er veel minder dat vrije keuze component.
Verwijderd
Half Zweden is zelf in semi lockdown gegaan.. En verspreiding in zweden gaat natuurlijk langzamer omdat verplaatsingen minder zijn dan nl. Als we in Nl niets hadden gedaan... Dan zou het dodental minstens factor 10 zijn geweest. De regio Oss eo doortrekken naar heel nl kom je al op minstens 70k. Dat is heel erg, maar de grootste angst van de overheid is dat het zorgsysteem helemaal geklapt zou zijn, waardoor het dodental veel en veel hoger zou zijn.Kraanwater schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 20:59:
[...]
Kijk naar Zweden daar is het niet uit de hand gelopen, dus laten we nou niet net doen dat er 20.000 doden zouden zijn gevallen. En nee ik zeg niet dat alle regels onzin waren, vooral de grote evenementen binnen atlassen is de sleutel naar succes geweest.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq