ninjazx9r98 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 10:46:
Alleen maar roepen "meer testen is meer cases" is niets anders dan rookgordijnen optrekken. Klinkt op zich logisch maar de relatie tussen het aantal uitgevoerde tests en het aantal gevonden cases zou je altijd mee moeten nemen.
Arizona, 175% meer getest en 698% meer cases.
Texas, 98% meer getest en 273% meer cases.
Florida, 22% minder getest en 341% meer cases.
Hoe verklaar je eigenlijk groei in het aantal ziekenhuisopnames, ook door meer testen?
Bedankt voor die data, dan zal het daar oplopen. Het zijn toevallig bij uitstek 3 staten waar mensen in deze tijd van het jaar binnen met elkaar in de airco gaan zitten.
Ik ken geen data voor ziekenhuisopnames op wereldschaal, sites als worldometer kennen geen hospitalized. Over de gehele US gezien
is hier een grafiek en die laat nog geen enorme stijging zien in ziekenhuisopnames (integendeel). %Positieve tests loopt wel ietsje op maar nog niet veel.
Iran is eigenlijk het enige land dat ik ken waar je al van een soort tweede golf of dubbele golf zou kunnen spreken, maar ook daar lag de piek qua doden op 4 april. Op het zuidelijke halfrond en in airco-gebieden verwacht ik wel stijgingen.
Inzoomen op cases in specifieke staten in de VS en dan iets zeggen over hoe erg het wel niet is in de wereld lijkt mij een rookgordijn en onderdeel van
een grote hypnoseshow. Vooral als je bedenkt dat er misschien maximaal 10 miljoen mensen* over de hele wereld dood kunnen gaan aan covid-19, terwijl er misschien wel 100 miljoen dood kunnen gaan door maatregelen.
De ene dode is de andere niet. Over de de gehele wereld wordt dan ook
de propagandistische term "het nieuwe normaal" gehanteerd. Die term verwees oorspronkelijk naar een periode na de recessie van 2008 waarin de ongelijkheid flink is opgelopen. En er zijn al meer signalen wereldwijd: beurskoersen en huizenprijzen lopen al weer op, terwijl honderden miljoenen mensen geen werk hebben. Nederland is een goed voorbeeld hiervan.
*=op basis van IFR 0.28% voor rijke landen, arme landen kennen weinig ouderen en zullen lager scoren