Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:46

alienfruit

the alien you never expected

Ierse Roadmap voor unit de lockdown: https://www.gov.ie/en/new...and-u/?referrer=/roadmap/

Thuiswerken tot Augustus?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-07 07:34
Uiteraard met kanttekening dat er geen significante opvlamming van aantallen zicht voordoet. Het zou dan ook langer kunnen gaan duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 07:51

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Oef in Rusland gaan de besmettingsaantallen per dag harder omhoog.
Vandaag al 10k gerapporteerd.
Volgens hun eigen zeggen hebben ze het nog onder controle.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 00:29

ToolkiT

brit-tweaker

WTF
US family 'murdered shop guard for enforcing mask policy'
https://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-52540266

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

https://www.bbc.co.uk/news/amp/uk-politics-52553229

Prof Neil Ferguson, een van de Britse wetenschappers belangrijk voor het overheidsadvies is opgestapt. Hij heeft zelf de lockdown verbroken waar hij een van de leidende voorstanders was.

Geruchten zeggen dat het om een buitenechtelijke relatie gaat. Al kan dat ook een afrekening zijn van de Barclay broertjes, de eigenaars van de Daily Telegraph, die tegen de lockdown zijn.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het heeft alle andere media ook al bereikt, 'do as I say, don't do as I do'

https://www.theguardian.c...global-deaths-pass-250000
Prof Ferguson has told the Telegraph:

I accept I made an error of judgment and took the wrong course of action. I have therefore stepped back from my involvement in Sage.

I acted in the belief that I was immune, having tested positive for coronavirus, and completely isolated myself for almost two weeks after developing symptoms.

I deeply regret any undermining of the clear messages around the continued need for social distancing to control this devastating epidemic. The government guidance is unequivocal, and is there to protect all of us.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

IJzerlijm schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 22:13:
Het heeft alle andere media ook al bereikt, 'do as I say, don't do as I do'
Hij heeft tenminste genoeg ruggegraat om op te stappen. Robert Jenrick, een van de Tory minister ging ook lekker reizen naar "een van zijn huizen" en claimde dat de trip gewoon mocht. Schaamteloos is het nieuwe normaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:46
Laten we de validiteit van dit soort onderzoeken eerst bespreken in Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus alvorens breed paniek te zaaien, wat achteraf waarschijnlijk totaal onnodig is.

[Voor 90% gewijzigd door defiant op 05-05-2020 23:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 04-07 19:59
Ik lees zojuist bij de NOS dat er in Tsjechië een groot groepsimmuniteit onderzoek is gedaan, en dat ‘slechts’ 4 a 5% immuniteit heeft opgebouwd. Dat lijkt laag, maar Tsjechië heeft de epidemie onwijs snel kunnen indammen. Er zijn daar 258 personen overleden door het virus, op een bevolking van 10,6 miljoen mensen. Dat zou betekenen dat 424.000 Tsjechen immuniteit hebben opgebouwd.

Je zou eerder verwachten dat het hoog is ingeschat. Het zou de mortaliteit van het virus 0,06% maken. Natuurlijk spelen er andere factoren mee. In Tsjechië heeft men wellicht kunnen voorkomen dat het virus de kwetsbaren heeft bereikt. Maar als de cijfers kloppen is dat heel hoopgevend.

Een land als Spanje heeft 100x zoveel doden, en 47 miljoen inwoners. Dat zou kunnen betekenen dat er in Spanje 42,4 miljoen mensen immuniteit hebben opgebouwd. Waarschijnlijk is dat niet zo, want in Spanje heeft het virus wél de kwetsbaren bereikt, waardoor het mortaliteit percentage veel hoger ligt.

Toch denk ik dat dit zeer goed nieuws is. Het virus kan wel eens véél breder verspreid zijn dan gedacht. Als een dichtgetimmerd land als Tsjechië al zo’n hoog percentage behaald, wat betekent dat voor landen die hard geraakt zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:20
MadDogMcCree schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:05:
Ik lees zojuist bij de NOS dat er in Tsjechië een groot groepsimmuniteit onderzoek is gedaan, en dat ‘slechts’ 4 a 5% immuniteit heeft opgebouwd. Dat lijkt laag, maar Tsjechië heeft de epidemie onwijs snel kunnen indammen. Er zijn daar 258 personen overleden door het virus, op een bevolking van 10,6 miljoen mensen. Dat zou betekenen dat 424.000 Tsjechen immuniteit hebben opgebouwd.

Je zou eerder verwachten dat het hoog is ingeschat. Het zou de mortaliteit van het virus 0,06% maken. Natuurlijk spelen er andere factoren mee. In Tsjechië heeft men wellicht kunnen voorkomen dat het virus de kwetsbaren heeft bereikt. Maar als de cijfers kloppen is dat heel hoopgevend.

Een land als Spanje heeft 100x zoveel doden, en 47 miljoen inwoners. Dat zou kunnen betekenen dat er in Spanje 42,4 miljoen mensen immuniteit hebben opgebouwd. Waarschijnlijk is dat niet zo, want in Spanje heeft het virus wél de kwetsbaren bereikt, waardoor het mortaliteit percentage veel hoger ligt.

Toch denk ik dat dit zeer goed nieuws is. Het virus kan wel eens véél breder verspreid zijn dan gedacht. Als een dichtgetimmerd land als Tsjechië al zo’n hoog percentage behaald, wat betekent dat voor landen die hard geraakt zijn?
Je kan niet extrapoleren over het aantal doden. Het probleem daarmee is ook hoe worden overleden covieten geregistreerd. Het kan best zijn dat ze veel hele strenge maatregelen nemen, maar vervolgens niet onder ouderen testen. Waardoor je dodental anders uit pakt. Dit verschijnsel zie je ook al in nederland als je naar de verschillen tussen oversterfte en covid doden kijkt.

Ik zou zeggen het is waarschijnlijker dat in spanje ook 4% immuun is dus zo'n 1,9 miljoen mensen. (Ligt ook niet gek ver weg van de 3% die begin april in nederland gemeten was)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:49
MadDogMcCree schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 11:05:

Tsjechie heeft snel en vrij hard ingegrepen (grenzen sluiten, lockdown, etc), waardoor inderdaad het aantal besmettingen laag gebleven is, en waarschijnlijk inderdaad niet de kwetsbaren heeft bereikt. Uiteindelijk valt of staat het aantal doden voor zover ik kan zien met de zorginstellingen en dan vooral het personeel, zowel ziekenhuis als ouderenzorg. Daar zitten de kwetsbare mensen, en die vallen bij bosjes als het personeel besmet is.

Overigens was Tsjechie ook een van de landen die als allereerste het gebruik van mondkapjes propageerde :P.

[Voor 10% gewijzigd door Garyu op 06-05-2020 13:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Blijkbaar zijn er plannen om de lockdown maatregelen te verzwakken hier in het VK. Interessant, ik vraag mij af wat ze van plan zijn: https://www.theguardian.c...s-covid-19-latest-updates

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 21:56
Nu moet ik direct toegeven dat het VK niet scherp op mijn netvlies staat in deze context, maar ik had niet het beeld dat het daar zo goed ging dat dit nu al aan de orde zou zijn...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

ijdod schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:
Nu moet ik direct toegeven dat het VK niet scherp op mijn netvlies staat in deze context, maar ik had niet het beeld dat het daar zo goed ging dat dit nu al aan de orde zou zijn...
Nee, het gaat hier helemaal niet goed, maar dezelfde regering die het slecht aangepakt heeft gaat natuurlijk niet opeens goed functioneren. De ministers zijn primair gekozen voor hun steun voor Brexit, niet voor competentie, en ze vallen hard door de mand.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

ijdod schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:46:
Het aantal extra zieken per dag blijft redelijk stabiel:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/

Verder weet ik niet hoe daar de ziekenhuizen gaan, maar verzwakken lijkt me nog niet direct logisch.

[Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 06-05-2020 15:52]

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Er wordt echter niet genoeg getest.
Verder weet ik niet hoe daar de ziekenhuizen gaan.
Goed, maar dat is omdat veel mensen niet opgenomen worden of in bejaardenhuizen ("care homes") doodgaan, en die zijn veel moeilijker in de statistieken te vinden. De Financial Times schat dat er al meer dan 55,000 doden zijn, ipv de 28,000 of zo die de regering gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 19:09
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:53:
[...]

Op basis van wat? Is er ergens een meter met het aantal testen die de mensheid heeft moeten afnemen en die bijgehouden wordt door het virus?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 06-07 10:18
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:53:
Veel testen is slecht voor de statistieken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 23:01

drooger

Falen is ook een kunst.

xzaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:58:
[...]

Op basis van wat? Is er ergens een meter met het aantal testen die de mensheid heeft moeten afnemen en die bijgehouden wordt door het virus?
Er worden wel adviezen gegeven over zoiets:
There's no exact number to aim for, but here's a guiding principle: You want a low percentage of your tests to come back positive, around 10% or even lower, says William Hanage, an epidemiologist at Harvard.

That 10% benchmark is based on recommendations from the World Health Organization. Why should positives be low? If a high percentage of tests come back positive, it's clear there's not enough testing to capture all of the infected people in the community. "The lower the percentage of tests you're doing that come back positive, the better," Hanage says.
https://www.npr.org/secti...ages-on-heres-how-to-know

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

xzaz schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 15:58:
Voor hen die epidemiologie doen, hoe kun je plannen maken en voorspellingen doen als je geen data hebt? Als je niet weet hoeveel mensen besmet zijn, hoe veel asymptomatisch, etc. Duitsland laat zien dat veel testen en vroeg ingrijpen werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

"The lower the percentage of tests you're doing that come back positive, the better," Hanage says.
_O-

Verder lijkt Nederland nu rond de 8% positief te zitten, maar ik zou niet direct daar uit af willen leiden dat er genoeg getest wordt omdat het lager dan 10% is.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 23:01

drooger

Falen is ook een kunst.

YakuzA schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 17:27:
[...]

[...]

_O-

Verder lijkt Nederland nu rond de 8% positief te zitten, maar ik zou niet direct daar uit af willen leiden dat er genoeg getest wordt omdat het lager dan 10% is.
Aan de ene kant lijkt er niet een berg zieken te zijn die we niet zien, maar aan de andere kant testen we ook vrij selectief. Laten we het er maar op houden dat het goed is dat in Nederland wel het doel is om meer te gaan testen.
Ik ga er vanuit dat de Britten ook wel meer tests willen uitvoeren, ook al is het resulterende nieuws misschien niet even gunstig voor de regering, maar misschien is het ook een beetje wensdenken. O-)

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

Acties:
  • +4Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Mijn huidige thuisland is gewoon defect. Kijk naar een artikel als dit: Critical mass of Android users 'needed for success of NHS contact tracing app'.
The NHS’s contact tracing app will fail unless sufficient numbers of Android phone users sign up, experts who have examined its trial use on the Isle of Wight have warned.

They say that NHSX, the digital arm of the health service, is relying on an “Android herd immunity” strategy to overcome shortcomings in the app. A critical mass of Android users will be required to ensure iPhone owners remain covered by the app’s contact tracing ability. If not enough Android users are in any given community, then the iPhones will eventually stop broadcasting the signals required for the app to work.

“The workarounds NHSX on both iOS and Android are using to create a centralised database seem to be fragile, disruptive to users, and risk apps not registering contacts when they should,” says Michael Veale, a privacy expert at UCL.
Men heeft de nasties van Vote Leave, dwz de Brexit figuren, ingehuurd op de contact tracing app te maken, ipv de Google/Apple optie te gebruiken. Enige reden: ze willen een centrale database, waaruit de data ook niet verwijderd gaan worden en ze in de toekomst willen verkopen/gebruiken voor andere doeleinden. Maar omdat ze de centrale database willen en niet de Google/Apple API, moeten ze de app altijd op de voorgrond laten runnen (dag batterijleven), en op Apple krijgen ze geen toestemming om de bluetooth altijd aan te hebben.

Plus dat veel mensen gaan weigeren de NHSX app te installeren, inclusief moi. En omdat de app niet compatibel is met wat er in het buitenland wordt gebruikt, zal het ook niet helpen om quarantaine te vermijden.

Apen die crack cocaine gebruiken zouden het nog beter doen als regering. Maar ja, de ministers zijn gekozen omdat ze pro-Brexit zijn, niet vanwege enige competenties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:56:
Mijn huidige thuisland is gewoon defect. Kijk naar een artikel als dit: Critical mass of Android users 'needed for success of NHS contact tracing app'.

[...]

Men heeft de nasties van Vote Leave, dwz de Brexit figuren, ingehuurd op de contact tracing app te maken, ipv de Google/Apple optie te gebruiken. Enige reden: ze willen een centrale database, waaruit de data ook niet verwijderd gaan worden en ze in de toekomst willen verkopen/gebruiken voor andere doeleinden. Maar omdat ze de centrale database willen en niet de Google/Apple API, moeten ze de app altijd op de voorgrond laten runnen (dag batterijleven), en op Apple krijgen ze geen toestemming om de bluetooth altijd aan te hebben.

Plus dat veel mensen gaan weigeren de NHSX app te installeren, inclusief moi. En omdat de app niet compatibel is met wat er in het buitenland wordt gebruikt, zal het ook niet helpen om quarantaine te vermijden.

Apen die crack cocaine gebruiken zouden het nog beter doen als regering. Maar ja, de ministers zijn gekozen omdat ze pro-Brexit zijn, niet vanwege enige competenties.
Helemaal mee eens, deze regering is useful like a chocolate teapot!
Iemand heeft de maatregelen van New Zealand tegenover die van de UK gezet in een filmpje:
https://www.facebook.com/...os/10157901025446928/?t=0
of https://twitter.com/i/status/1258003499167682560

kijk dan eens naar https://coronavirus.app/tracking/new-zealand en https://coronavirus.app/tracking/united-kingdom
Oftewel 100x (10000% dus) meer doden.. :X

In the mean time noemt Boris Johnson het een 'apparent success' |:(
Gelukkig is er nu een leider van de opposition die wel ballen heeft: https://twitter.com/i/status/1258027546626662401

meer achtergrond in https://www.smh.com.au/wo...rong-20200428-p54o2d.html

En het is niet alleen Johnson die een probleem is.. Hancock is net zo erg..
https://www.independent.c...omen-sexism-a9501116.html

Het testen is een shambles en Hancock draaikont maar rond
https://www.dailymail.co....ests-target-PR-stunt.html

En Raab doet lekker mee
https://www.indy100.com/a...tests-pmqs-labour-9478381

[Voor 6% gewijzigd door ToolkiT op 06-05-2020 19:21]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Politics, once bought, is the art of managing perception ...

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:32

Eagle Creek

Breathing security

Dat thuiswerken zie ik als landelijk advies nog wel 4-6 maanden duren..

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~ Microsoft Surface Experienced User: RT, 2, Pro 3, Pro 4, Pro 5, Pro 6, Book, Book 2, Headphones

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 18:56:

Nou ja.. Brexit is ze ook gelukt, dus gok dat ze ook genoeg mensen zo ver krijgen om de app te installeren.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Cyberpope schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:16:
Nou ja.. Brexit is ze ook gelukt, dus gok dat ze ook genoeg mensen zo ver krijgen om de app te installeren.
Mogelijk. Maar de uitkomsten zullen niet zo nuttig zijn als veel mensen weigeren te installeren, en er gaan allerlei andere dingen spelen, zoals het hacken van de app, etc. Maar goed, typisch Brits (Engels) exceptionalisme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Cyberpope schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 20:16:
[...]

offtopic:
Technisch gesproken zijn ze nog steeds bezig 8)

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Deze is ook wel galgenhumor: Labour MP Nadia Whittome sacked as carer for speaking out about PPE shortages

Er zijn grote tekorten aan PPE (van mondkapjes tot aan volledige beschermende kleding), en alles is naar de ziekenhuizen gegaan, waardoor de bejaardentehuizen veel te weinig hadden. Maar de organisaties (vaak geprivatiseerd) willen niet dat dit in het nieuws komt en hakken keihard op klokkenluiders in.

Dus wie hebben ze in Nottingham ontslagen voor het in algemene termen praten over gebrek aan PPE in de sector: de lokale MP die vrijwillig weer is gaan werken in de zorg om te helpen en het verdiende extra salaris aan een goed doel overmaakte.

Ja, dat gaat het uit het nieuws houden 8)7 . Iemand die "parliamentary privilige" heeft en overal over kan praten zonder aangeklaagd te kunnen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 21:03:
Deze is ook wel galgenhumor: Labour MP Nadia Whittome sacked as carer for speaking out about PPE shortages

Er zijn grote tekorten aan PPE (van mondkapjes tot aan volledige beschermende kleding), en alles is naar de ziekenhuizen gegaan, waardoor de bejaardentehuizen veel te weinig hadden. Maar de organisaties (vaak geprivatiseerd) willen niet dat dit in het nieuws komt en hakken keihard op klokkenluiders in.

Dus wie hebben ze in Nottingham ontslagen voor het in algemene termen praten over gebrek aan PPE in de sector: de lokale MP die vrijwillig weer is gaan werken in de zorg om te helpen en het verdiende extra salaris aan een goed doel overmaakte.

Ja, dat gaat het uit het nieuws houden 8)7 . Iemand die "parliamentary privilige" heeft en overal over kan praten zonder aangeklaagd te kunnen worden.
Oh, heb je het relletje van schouwers in England en Wales gemist? Werkzaam bij de NHS? Dan geen vermelding Covid bij overlijden. Daar zijn ook wat hoofdjes gerold om dat buiten beeld te houden.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Virtuozzo schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 23:45:
[...]

Oh, heb je het relletje van schouwers in England en Wales gemist? Werkzaam bij de NHS? Dan geen vermelding Covid bij overlijden. Daar zijn ook wat hoofdjes gerold om dat buiten beeld te houden.
Die heb ik ook gemist.. heb je een linkje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Closing down criticism: No.10's campaign to silence the outrage over covid
https://www.politics.co.u...aign-to-silence-the-outra

“The fundamental problem is the government defines success less by what it does than how it communicates. Ministers do not need to flatten the curve so much as flatten the criticism. In the intersection of exceptionalism and misinformation, it can boast of false achievements and project real blame.

Ultimately we will hear any number of distractions, distortions and dead cats to cover up a single question: why a rich country gifted with time and resources became completely overwhelmed when so many of its counterparts did not.”

"The most insidious weapon of language is to conceal the reality under our noses. On Thursday Johnson had the audacity to declare that "we have so far succeeded in the first and most important task we set ourselves as a nation – to avoid the tragedy that engulfed other parts of the world". In reality, the UK accounts for less than one in a hundred of the world's population and one in eight of its deaths. Our death toll is now eclipsed only by the United States. The government can wave its hands, point elsewhere and cloak inadequacy as competence, but cannot change the truth of how it failed."

:X :-( :')

[Voor 29% gewijzigd door ToolkiT op 07-05-2020 13:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 11:34:
[...]

Die heb ik ook gemist.. heb je een linkje?
https://www.theguardian.c...taff-deaths-ppe-shortages

Dit is een van de twee kwesties daarbij, de ander heb ik (nog) niet teruggevonden.
Inquests into coronavirus deaths among NHS workers should avoid examining systemic failures in provision of personal protective equipment (PPE), coroners have been told.

• Virtuozzo
  • Niet online
Werkelijk, het VK is echt een geweldig land om ons politiek op te oriënteren ... de volgende bom:
Revealed: the secret report that gave ministers warning of care home coronavirus crisis
A secret government report that said the UK was not prepared for a pandemic and forewarned of the Covid-19 crisis in care homes is being published by the Guardian.

The report is based on the findings of a government simulation of an influenza pandemic, codenamed Exercise Cygnus. It concluded starkly that Britain was not adequately prepared for a flu-like pandemic’s “extreme demands”.
Asked recently about the report on Exercise Cygnus, the health secretary, Matt Hancock, said he had been assured by officials at the Department of Health that “everything that was recommended was done”.

However, Martin Green, the chief executive of Care England, which represents the largest independent care home providers, said concerns raised by the exercise about the social care system’s ability to handle patients discharged from hospitals and the need for the largest private care providers to increase capacity were not raised by government agencies with his members.
https://www.theguardian.c...e-home-coronavirus-crisis

Doorspekt van nudging, small government, politisering en meer.

Ik hoop oprecht dat een van de geleerde lessen van deze crisis de brutaliteit van consequenties en instabiliteit van oriënteren op het VK zal zijn. Maar ja, ondertussen gaan we gewoon door met klakkeloos overnemen. Of het nu het App drama is of nudge economics als instrument bij politieke marketing.

• YakuzA

YakuzA

Nox schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 10:59:
En Zweden heeft alles open gelaten en beweerde gisteren op het nieuws 40% van de bevolking besmet gehad te hebben als ik het goed herinner. Maar wel iets van 3000 doden hoorde ik, waarom gaan er mensen niet dood als ze miljoenen besmette mensen gehad hebben? Zijn het taaie viking-genen?
//even crosspost vanuit het benelux topic:

In het laatste nieuwsbericht dat ik las zaten ze rond de 4 of 5% in Zweden, dus waar je de 40% gevonden hebt ben ik wel benieuwd naar.

/edit:
https://nos.nl/artikel/23...olm-groepsimmuniteit.html
Johan Giesecke van het Zweedse instituut voor de Volksgezondheid is optimistisch: "Zo'n 25 procent van de inwoners van de regio Stockholm is besmet geweest met dit virus. We verwachten dat dit aantal aan het eind van de maand rond de 40 procent ligt.
Met nadruk op omgeving stockholm en dat het mogelijk aan het einde van de maand 40 zou kunnen zijn.
Waar de 25% ook wel een benadering zal zijn, aangezien ze officieel pas op 25.000 besmettingen zitten.

[Voor 33% gewijzigd door YakuzA op 07-05-2020 16:00]

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Ik geloof die 40% niet... Dat kan geen goede test zijn. In geen enkel zwaar getroffen land is maar in de buurt. België toont nu 6% (vandaag gepubliceerd Antwerps onderzoek)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Batavia
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 07:20
Schildpadje schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 00:10:
Ik geloof die 40% niet... Dat kan geen goede test zijn. In geen enkel zwaar getroffen land is maar in de buurt. België toont nu 6% (vandaag gepubliceerd Antwerps onderzoek)
Dan dat niet het verschil zijn tussen gemeten immuniteit en (gemodelleerde) besmetting?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Op social media had iemand dit overzicht gemaakt..

nuff said..
*CLAPPING FOR BORIS AS I READ THIS*

December 31st China alerts WHO to new virus.

January 23rd Study reveals a third of China’s patients require intensive care.

January 24th Boris Johnson misses first Cobra meeting.

January 29th Boris Johnson misses second Cobra meeting.

January 31st The NHS declares first ever ‘Level 4 critical incident’ Meanwhile, the government declines to join European scheme to source PPE.

February 5th Boris Johnson misses third Cobra meeting.

February 12th Boris Johnson misses fourth Cobra meeting. Exeter University published study warning Coronavirus could infect 45 million people in the UK if left unchallenged.

February 13th Boris Johnson misses conference call with European leaders.

February 14th Boris Johnson goes away on holiday. Aides are told keeps Johnson’s briefing notes short or he will not read them.

February 18th Johnson misses fifth cobra meeting.

February 26th Boris Johnson announces ‘Herd Immunity’ strategy, announcing some people will lose loved ones. Government document is leaked, predicting half a million Brits could die in ‘worse case scenario’

February 29th Boris Johnson retreats to his country manor. NHS warns of ‘PPE shortage nightmare’ Stockpiles have dwindled or expired after years of austerity cuts.

March 2nd Boris Johnson attends his first Cobra meeting, declining another opportunity to join European PPE scheme. Government’s own scientists say over half a million Brit’s could die if virus left unrestrained. Johnson tells country “We are very, very well prepared.”

March 3rd Scientists urge Government to advise public not to shake hands. Boris Johnson brags about shaking hands of Coronavirus patients.

March 4th Government stops providing daily updates on virus following a 70% spike in UK cases. They will later U-turn on this amid accusations they are withholding vital information.

March 5th Boris Johnson tells public to ‘wash their hands and business as usual’

March 7th Boris Johnson joins 82,000 people at Six Nations match.

March 9th After Ireland cancels St Patrick’s day parades, the government says there’s “No Rationale” for cancelling sporting events.

March 10th - 13th Cheltenham takes place, more than a quarter of a million people attend.

March 11th 3,000 Atletico Madrid fans fly to Liverpool.

March 12th Boris Johnson states banning events such as Cheltenham will have little effect. The Imperial College study finds the government’s plan is projected to kill half a million people.

March 13th The FA suspends the Premier League, citing an absence of Government guidance. Britain is invited to join European scheme for joint purchase of ventilators, and refuses. Boris Johnson lifts restrictions of those arriving from Coronavirus hot spots.

March 14th Government is still allowing mass gatherings, as Stereophonics play to 5,000 people in Cardiff.

March 16th Boris Johnson asks Britons not to go to pubs, but allows them to stay open. During a conference call, Johnson jokes that push to build new ventilators should be called ‘Operation Last Gasp’

March 19th Hospital patients with Coronavirus are returned to care homes in a bid to free up hospital space. What follows is a boom of virus cases in care homes.

March 20th The Government states that PPE shortage crisis is “Completely resolved” Less than two weeks later, the British Medical Association reports an acute shortage in PPE.

March 23rd UK goes into lockdown.

March 26th Boris Johnson is accused of putting ‘Brexit over Breathing’ by not joining EU ventilator scheme. The government then state they had not joined the scheme because they had ‘missed the email’

April 1st The Evening Standard publishes that just 0.17% of NHS staff have been tested for the virus.

April 3rd The UK death toll overtakes China.

April 5th 17.5 million Antibody tests, ordered by the government and described by Boris Johnson as a ‘game changer’ are found to be a failure.

April 7th Boris Johnson is moved to intensive care with Coronavirus.

April 16th Flights bring 15,000 people a day into the UK - without virus testing.

April 17th Health Secretary Matt Hancock says “I would love to be able to wave a magic wand and have PPE fall from the sky.” The UK has now missed four opportunities to join the EU’s PPE scheme.

April 21st The Government fails to reach its target of face masks for the NHS, as it is revealed manufactures offers of help were met with silence. Instead millions of pieces of PPE are being shipped from the UK to Europe.

April 23rd - 24th Government announces testing kits for 10 million key workers. Orders run out within minutes as only 5,000 are made available.

April 25th UK death toll from Coronavirus overtakes that of The Blitz.

April 30th Boris Johnson announces the UK has succeeded in avoiding a tragedy that had engulfed other parts of the world - At this point, The UK has the 3rd highest death toll in the world.

May 1st The Government announces it has reached its target of 100,000 tests - They haven’t conducted the tests, but posted the testing kits.

May 5th The UK death toll becomes the highest in Europe.

May 6th Boris Johnson announces the UK could start to lift lockdown restrictions by next week.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Deze kwam ik vandaag tegen..
Food for thought.. ik heb nog geen onderzoek kunnen doen hierover.. Ik krijg het idee dat de overheiden doen alsof we al op de 2e golf zitten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zoals al talloze malen is gezegd, dit is geen griep en wat er in 1918 gebeurde is niet wat nu dus ook gaat gebeuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schildpadje
  • Niet online
Elke pandemie heeft overeenkomsten.... maar het grote verschil met nu is dat we veel meer measures hebben dan 100 jaar geleden. We weten concreet wat het gevaar is... en hebben meer mogelijkheden het te temperen. (met mogelijk vaccin over een half jaar, al is dat wel heel optimisitisch)

Niemand kan voorspellen wat de toekomst brengt... De experts riepen in januari nog dat het niet zo'n vaart zou lopen.. nu lopen dezelfde experts dat de 2e golf in het najaar volgt. We gaan het zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

IJzerlijm schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:58:
Zoals al talloze malen is gezegd, dit is geen griep en wat er in 1918 gebeurde is niet wat nu dus ook gaat gebeuren.
Mee eens het is anders dan Griep, maar er zijn natuurlijk wel overeenkomsten en lessen die we kunnen leren uit het verleden.. daar ging het de maker van dat plaatje om ga ik van uit..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

ToolkiT schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:54:
[...]

Mee eens het is anders dan Griep, maar er zijn natuurlijk wel overeenkomsten en lessen die we kunnen leren uit het verleden.. daar ging het de maker van dat plaatje om ga ik van uit..
Ik denk dat de maker van dat plaatje een groot tegenstander is van de lockdown opheffen en daar onderbouwing bij zocht.
.

[Voor 10% gewijzigd door IJzerlijm op 11-05-2020 14:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

IJzerlijm schreef op maandag 11 mei 2020 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat de maker van dat plaatje een groot tegenstander is van de lockdown opheffen en daar onderbouwing bij zocht.
tuurlijk is dat de onderbouwing (en redelijk terecht IMHO als je in de UK naar de data en gedrag van mensen kijkt)
[...]De sterfte in Londen zou ook 160.000 per week moeten zijn om de 'WE ARE HERE' correct te laten zijn.
Nee natuurlijk niet.. het gaat om de trend niet de absolute getallen.. dat er een golf is, daarna een drop gevolgd door een grotere golf..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

[...]

.
Nou ik heb het plaatje wel vaker voorbij zien komen, zonder de "beoordeling" in de tekst die er nu bij stond.
Die is wel erg subjectief. Als eerste dat we fouten maken en als tweede dat we zeker nog een "piek"gaan krijgen.

Echter het lijkt me verstandig om uit te gaan van het risico op een tweede golf (zie korea) en voorbereiden om dat te voorkomen. Zonder al te gek te doen natuurlijk.

[Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 11-05-2020 14:36]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

[...]

.
Voor de UK is dat niet moeilijk zoeken, je kijken naar het aantal nieuwe besmettingen/dag wat gemeld wordt, dat nog steeds niet omlaag gaat.

Veel meer hoeft niet niet te doen voor de UK om te zien dat het niet echt aan het dalen is.
Waar we in NL na een piek van 1300/dag nu ergens rond/onder de 200/dag zweven, blijft de UK na op de normale piek van 4 tot 5000/dag hangen.

/offtopic, wel ironisch dat ze de piek van New York of Berlijn omcirkelen ipv die van London 8)

[Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-05-2020 15:05]

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik krijg de laatste tijd veel berichten over David Icke hier in het VK, het is een bekende
samenzweringstheorist. Horen jullie ook van hem in Nederland?

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel zin om met het openbaar vervoer zoals de tube te reizen de komende weken of maanden als het niet nodig is. Misschien maar eens kijken na een mooie fiets

[Voor 38% gewijzigd door alienfruit op 11-05-2020 16:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 08:10
alienfruit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:04:
Ik krijg de laatste tijd veel berichten over David Icke hier in het VK, het is een bekende

Verder heb ik eigenlijk niet zo veel zin om met het openbaar vervoer zoals de tube te reizen de komende weken of maanden als het niet nodig is. Misschien maar eens kijken na een mooie fiets
ik ken de beste man niet maar ik hoor wel steeds meer van de samenzweringstheorieën in mijn kennissenkring

ook van mensen waar van ik het niet verwacht moet ik zeggen
ken een paar sportschoolhouders als je die hoort over staatssteun voor basic fit en dat de regering hun weg willen hebben haha

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

YakuzA schreef op maandag 11 mei 2020 @ 15:03:
[...]

Voor de UK is dat niet moeilijk zoeken, je kijken naar het aantal nieuwe besmettingen/dag wat gemeld wordt, dat nog steeds niet omlaag gaat.

Veel meer hoeft niet niet te doen voor de UK om te zien dat het niet echt aan het dalen is.
Waar we in NL na een piek van 1300/dag nu ergens rond/onder de 200/dag zweven, blijft de UK na op de normale piek van 4 tot 5000/dag hangen.

/offtopic, wel ironisch dat ze de piek van New York of Berlijn omcirkelen ipv die van London 8)
Het is een rare tijd als Piers Morgan gaat ranten tegen tory MP's en de PM..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

alienfruit schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:04:

https://www.bbc.co.uk/news/technology-52501453
Dat lijkt te werken, ik had nog niks gezien van hem op FB..

'Plandemic' zie ik wel (te) vaak :X

Acties:
  • +3Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

bie100 schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:26:
[...]

ik ken de beste man niet maar ik hoor wel steeds meer van de samenzweringstheorieën in mijn kennissenkring
Om een idee te geven van Icke en zijn ideeën en complotheoriën:
Icke believes that the universe is made up of "vibrational" energy and consists of an infinite number of dimensions that share the same space. He claims that an inter-dimensional race of reptilian beings called the Archons (or Anunnaki) have hijacked the earth, and that a genetically modified human–Archon hybrid race of shape-shifting reptilians known as the Babylonian Brotherhood, the Illuminati, or the "elite", manipulate global events to help keep humans in constant fear. Thus, the Archons can feed off the "negative energy" this creates.

He claims many prominent public figures belong to the Babylonian Brotherhood and are propelling humanity toward an Orwellian global fascist state, or New World Order, a post-truth era where freedom of speech is ended. Icke believes that the only way this 'Archontic' influence can be defeated is if people wake up to the truth and fill their hearts with love
Aldus Wikipedia: David Icke

Bij zo iemand vrees ik dat medicijnen ook niet meer helpen, daarvoor is hij al te ver heen. Je weet iig dat je hem niet zo serieus moet nemen.

Icke is, samen met andere complotdenkers als Alex Jones en Robert Jensen, een van de grootste verspreiders van nepnieuws, desinformatie, en complottheoriën die er op dit moment rondlopen.

Helaas hebben ze alledrie nogal wat volgers die klakkeloos alles geloven wat ze uitkramen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:34:
Om een idee te geven van Icke en zijn ideeën en complotheoriën
offtopic:
Elke keer als ik denk, meer wappie ga je ze niet krijgen... :F

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 00:03
wildhagen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:34:
[...]
Om een idee te geven van Icke en zijn ideeën en complotheoriën:
[...]
Aldus Wikipedia: David Icke

Bij zo iemand vrees ik dat medicijnen ook niet meer helpen, daarvoor is hij al te ver heen. Je weet iig dat je hem niet zo serieus moet nemen.

Icke is, samen met andere complotdenkers als Alex Jones en Robert Jensen, een van de grootste verspreiders van nepnieuws, desinformatie, en complottheoriën die er op dit moment rondlopen.

Helaas hebben ze alledrie nogal wat volgers die klakkeloos alles geloven wat ze uitkramen...
Alleen nog vergeten er een pyramidespel aan te koppelen a la scientology, maar verder net zo'n beroerd geschreven stukje sci-fi zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Klopt het dat het in vluchtelingenkampen wat corona betreft nog nergens echt compleet uit de hand gelopen is? Dat had ik een maand geleden wel verwacht maar wat ik zo kan vinden heb je her en der wel wat uitbraken maar niet enorm ernstig.

Of heeft iemand info die ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:55:
Klopt het dat het in vluchtelingenkampen wat corona betreft nog nergens echt compleet uit de hand gelopen is? Dat had ik een maand geleden wel verwacht maar wat ik zo kan vinden heb je her en der wel wat uitbraken maar niet enorm ernstig.

Of heeft iemand info die ik over het hoofd gezien heb?
Misschien doordat daar relatief weinig interactie met wuhanezen en wintersport gangers is? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 21:56
Je zou verwachten dat je aan een besmetting voldoende hebt in zo'n kamp

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 11 mei 2020 @ 20:57:
Misschien doordat daar relatief weinig interactie met wuhanezen en wintersport gangers is? :?
Moet zeggen dat het ook opvallend is hoe weinig je hoort over India en Afrika, dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Brazilië.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

ijdod schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:05:
Je zou verwachten dat je aan een besmetting voldoende hebt in zo'n kamp
Ja, dat dus. Het lijkt me zonder heel veel kennis van zaken zo goed als onmogelijk om het echt compleet dicht te houden. Al was het alleen al maar vanwege nieuwe aanwas van migranten.

Mogelijk zijn er kampen waar dat wel lukt. Maar er zijn over de wereld verspreid zonder meer kampen waar dat niet kan lukken. Dus in dat opzicht had ik wel een paar lopende vuurtjes verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Yucon schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:12:
Mogelijk zijn er kampen waar dat wel lukt. Maar er zijn over de wereld verspreid zonder meer kampen waar dat niet kan lukken. Dus in dat opzicht had ik wel een paar lopende vuurtjes verwacht.
Het percentage migranten van boven de 50 dat in bootjes onze kant op komt is relatief beperkt en degene die het halen zijn vrijwel allemaal gezond.

Laat daar de sterftecijfers van het RIVM op los en dan blijkt dat in deze categorie het sterftepercentage waarschijnlijk heel laag is. Als heel Nederland 39 doden onder de 50 telt op honderdduizenden die besmet zijn geweest dan valt dat in zo'n kamp waarschijnlijk niet eens op.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

hoevenpe schreef op maandag 11 mei 2020 @ 21:24:
[...]

Het percentage migranten van boven de 50 dat in bootjes onze kant op komt is relatief beperkt en degene die het halen zijn vrijwel allemaal gezond.

Laat daar de sterftecijfers van het RIVM op los en dan blijkt dat in deze categorie het sterftepercentage waarschijnlijk heel laag is. Als heel Nederland 39 doden onder de 50 telt op honderdduizenden die besmet zijn geweest dan valt dat in zo'n kamp waarschijnlijk niet eens op.
Een belangrijk aspect is wel dat het mantra is dat het sterftecijfer hier onder die groep laag is omdat er IC capaciteit is. Die is er in die kampen niet, en zelfs de zorg voorafgaand aan de IC zoals zuurstof toedienen zal best wel een dingetje zijn daar. Daarnaast verwacht ik ook dat de WHO bijzondere interesse in deze kampen heeft. Het klinkt inderdaad heel aannemelijk dat mensen onder de radar sterven. Tegelijkertijd zou je verwachten dat die sterfte juist wel actief vanuit een academisch perspectief gemonitord wordt. Inclusief steekproefsgewijze testen.

Hiermee suggereer ik verder niets. Ik weet simpelweg gewoon niet wat ik ervan moet vinden want gevoelsmatig sluit een en ander niet bij elkaar aan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Een aantal dagen geleden kwam opeens het bericht in het nieuws dat het Duitse R-getal tot boven de 1 zou zijn gestegen. Wat moet worden opgemerkt is dat de R-waarde altijd wordt weergegeven als een 95% probabiliteit tussen waarde x en y. De genoemde R-waarde zit daar dan in het midden van.

In ieder geval is het misschien leuk om te weten dat deze waarde , zoals door het R Koch Instituut gepubliceerd, vandaag weer onder de 1 is gezakt. 0.94 is de waarde vandaag.
Ondergrens 0.79 en bovengrens 1.10 .

Bron: het grafiekje op : https://www.n-tv.de/panor...-1-0-article21770247.html , welke weer als bron het RKI heeft.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Yucon @hoevenpe en dan heb je het nog over kampen. Las vanmiddag het volgende bericht:

https://www.nu.nl/coronav...l-anderen-te-trainen.html

1 intensivist die weet wat ie doet en <500 beademings apparaten op 109 miljoen mensen... Dat wordt een drama...

Hoewel het me nog verbaast dat dat niet al aan de hand is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:05:
@Yucon @hoevenpe en dan heb je het nog over kampen. Las vanmiddag het volgende bericht:

https://www.nu.nl/coronav...l-anderen-te-trainen.html

1 intensivist die weet wat ie doet en <500 beademings apparaten op 109 miljoen mensen... Dat wordt een drama...

Hoewel het me nog verbaast dat dat niet al aan de hand is.
Ik vraag me af of in die situaties het vol inzetten op zoveel mogelijk zuurstoftoediening beschikbaar krijgen niet veel meer lijden kan besparen. Het zou zuur zijn als bij wijze van spreken 1 persoon door die beademing gered worden terwijl 10 anderen overlijden die met het beschikbaar zijn van zuurstoftoediening wel overleefd zouden hebben. Het is immers niet zo dat in die landen beademingsapparatuur het enige probleem zijn. Lager in de keten is zorg evengoed in meer of mindere mate beperkt beschikbaar..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:09:
[...]

Ik vraag me af of in die situaties het vol inzetten op zoveel mogelijk zuurstoftoediening beschikbaar krijgen niet veel meer lijden kan besparen. Het zou zuur zijn als bij wijze van spreken 1 persoon door die beademing gered worden terwijl 10 anderen overlijden die met het beschikbaar zijn van zuurstoftoediening wel overleefd zouden hebben. Het is immers niet zo dat in die landen beademingsapparatuur het enige probleem zijn. Lager in de keten is zorg evengoed in meer of mindere mate beperkt beschikbaar..
Zover komt het nieteens.
Grootste gedeelte van dergelijke landen heeft uberhaupt geen toegang tot enige zorg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:14:
[...]
Zover komt het nieteens.
Grootste gedeelte van dergelijke landen heeft uberhaupt geen toegang tot enige zorg.
Had je gelezen dat men 435 apparaten wil kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:17:
[...]

Had je gelezen dat men 435 apparaten wil kopen?
Nou, er staat dat er nu 435 zijn en ze meer willen kopen. Druppel op de gloeiende plaat. We hadden hier al paniek met 1700 (?) Apparaten op 17 miljoen mensen.

En da's nog met een veelvoud van dat getal aan mensen die ermee overweg kunnen.

[Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 12-05-2020 21:40]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

MikeyMan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Nou, er staat dat er nu 435 zijn en ze meer willen kopen. Druppel op de gloeiende plaat. We hadden hier al paniek met 1700 (?) Apparaten op 17 miljoen mensen.

En da's nog met een veelvoud van dat getal aan mensen die ermee overweg kunnen.
Mijn fout, bijkopen inderdaad. Ik had een paar linkjes door elkaar gehaald. Maar het punt blijft dan toch staan? Bijkopen kost geld, en waarschijnlijk kunnen ze dat nuttiger besteden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yucon schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:43:
[...]

Mijn fout, bijkopen inderdaad. Ik had een paar linkjes door elkaar gehaald. Maar het punt blijft dan toch staan? Bijkopen kost geld, en waarschijnlijk kunnen ze dat nuttiger besteden.
Denk dat we het met elkaar eens zijn hoor ;)

Mijn punt was alleen dat het sowieso weggegooid geld is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Het Duitse reproductiegetal (R) is verder gedaald naar 0.81.
95% probabiliteit tussen de 0.66 en 0.97 .
Bron:RKI

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
In de UK is het nu echt wel een zootje geworden rond het gebruikte model:
Coding that led to lockdown was 'totally unreliable' and a 'buggy mess', say experts

Je kunt de code zelf bekijken op https://github.com/mrc-id...b/master/src/CovidSim.cpp en er is ook een python package: https://anaconda.org/conda-forge/covid-sim

En ik kan beamen wat het artikel zegt: de code ziet er niet heel mooi uit. Ik benijd Neil Ferguson niet, hij moest eerst ook al aftreden vanwege het overtreden van de distancing regels, volgens mij is het onwerkbaar daar qua pers en politiek. Ondertussen heeft de UK de grootste oversterfte van Europa volgens mij, het gaat natuurlijk niet zo goed als iedereen elkaar aanvalt en in de stress/paniek zit (of ze zijn gewoon heel goed bezig qua groepsimmuniteit).

Vitamine D tekorten in Nederland

Acties:
  • +3Henk 'm!

• majic
  • Laatst online: 06-07 09:04

majic

Art = Life

Tot mijn stomme verbazing is het in Spanje in fase1 gebieden (Vrijwel overal behalve enkele specifieke grote steden effectief) nu toegestaan om met 10 man *binnenshuis* samen te zijn. Even als schril contrast : Je mocht tot een paar dagen geleden niet eens je partner opzoeken als die niet bij jou in huis woonde. Lijkt me een extreem stupide move van de Spaanse overheid. Beter óf 10 man buitenshuis only, of 2-3 die niet van je huishouden zijn toestaan. En als dat goed gaat grotere groepen. Maargoed. We gaan het zien hoe het over 2-3 weken gaat met de besmettinsgraad in Spanje.

http://www.instagram.com/suahuatica

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Het model lijkt wel heel erg gericht te zijn geweest op het produceren van angstaanjagende cijfers.

In Zweden is begin april het Imperial model ook toegepast, met wijzigingen om de Zweedse situatie zo goed mogelijk weer te geven.

https://www.medrxiv.org/c...04.11.20062133v1.full.pdf

Niets van deze zaken is uitgekomen. Zoals het nu gaat zal ook niet eens de helft van het aantal voorspelde slachtoffers met de strengst denkbare lockdown worden gehaald en dat zonder aanpassing van het zo verfoeide Zweedse beleid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het blokkeren van de middelste stoel in vliegtuigen is straks misschien alweer voorbij.

Zoals iemand terecht opmerkt was dat sowieso al een beetje onzin.

It takes two fools to argue.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 06-07 13:56
majic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:52:
Tot mijn stomme verbazing is het in Spanje in fase1 gebieden (Vrijwel overal behalve enkele specifieke grote steden effectief) nu toegestaan om met 10 man *binnenshuis* samen te zijn. Even als schril contrast : Je mocht tot een paar dagen geleden niet eens je partner opzoeken als die niet bij jou in huis woonde. Lijkt me een extreem stupide move van de Spaanse overheid. Beter óf 10 man buitenshuis only, of 2-3 die niet van je huishouden zijn toestaan. En als dat goed gaat grotere groepen. Maargoed. We gaan het zien hoe het over 2-3 weken gaat met de besmettinsgraad in Spanje.
BBC - More or Less (behind the statistics) (zo rond 4 minuten)
In die podcast wordt juist uitgelegd dat aerosolen buiten flink verdunnen itt binnen en zeker wanneer je wat langer in dezelfde ruimte verblijft door turbulente lucht zo'n virus zich makkelijk kan verspreiden onder de aanwezigen.
Tenzij alle aanwezigen gegarandeerd virusvrij zijn vind ik dit ook een bizarre move in Spanje, het zou fijn zijn wanneer overheden hun beslissingen in het openbaar zouden motiveren ipv dit soort experimenten.

DnB is Liquid

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
XWB schreef op zondag 17 mei 2020 @ 23:15:
Het blokkeren van de middelste stoel in vliegtuigen is straks misschien alweer voorbij.

[Twitter]

Zoals iemand terecht opmerkt was dat sowieso al een beetje onzin.

[Twitter]
In Europa wordt dat al nergens gedaan. Uiteraard als de boeking dermate laag is, dan wordt het als PR gebruikt, maar zodra er genoeg passagiers zijn, gaan gewoon alle stoelen gebruikt worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
majic schreef op zondag 17 mei 2020 @ 19:52:
Hier in Oostenrijk was het (naderhand) nooit verboden geweest om bij mensen thuis te zijn (maar dat hadden ze natuurlijk niet zo gecommuniceerd). Samenscholingsverboden in de openbare ruimte zijn grondwettelijk een stuk makkelijker om te zetten dan verbod bij mensen thuis, volgens de rechts-experten hier te lande.

Slim als ze zijn hebben ze dat natuurlijk niet op deze manier uitgesproken.

Anyway, het leven komt hier in Oostenrijk weer op gang, vanaf vandaag zijn de scholen weer open tot 14 jaar, maximaal 18 kinderen per klas. Mijn kinderen (twee verschillende scholen) zijn om en om thuis zo'n beetje, bij gebrek aan eenduidige regelgeving }:O.

R0 gaat alweer langzaam omhoog van 0,63 op het dieptepunt drie weken terug naar 0.81 vandaag.
Aangezien ook de restaurants en kroegen sinds dit weekend weer open zijn, ben ik benieuwd hoe lang het duurt tot ie weer boven de 1 stijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Garyu schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:22:
Aangezien ook de restaurants en kroegen sinds dit weekend weer open zijn, ben ik benieuwd hoe lang het duurt tot ie weer boven de 1 stijgt.
Zag dat de gletsjer-skigebieden ook weer opengaan, met z'n allen in een gondel lijkt me weer heel gezellig (als je een virus bent)...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
hoevenpe schreef op maandag 18 mei 2020 @ 08:31:
[...]

Zag dat de gletsjer-skigebieden ook weer opengaan, met z'n allen in een gondel lijkt me weer heel gezellig (als je een virus bent)...
Dat zal wel meevallen. Ik zie het risico in de gondel niet groter dan in de metro of bus eerlijk gezegd. Raampje open, klaar ;). Bedenk dat risico op infectie is "viral load * exposure". Exposure klein houden is in principe genoeg om de boel enigzins onder controle te houden. En mondkapjes op waarschijnlijk, zoals bijna overal in Oostenrijk.

De grote clusters zijn toch echt de kroegen geweest, waar je langere tijd hutjemutje gezellig in elkaars oor staat te schreeuwen.

[Voor 17% gewijzigd door Garyu op 18-05-2020 08:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garyu
A propos mondkapjes:
De heropening van de scholen in Oostenrijk is verbonden met gebruik van mondkapjes tot aan het klaslokaal.

Kinderen van 6 t/m 14 die nu weer naar school gaan, moeten bij het betreden van de school tot ze op hun plek zitten een mondkapje op. Ik geloof best dat mondkapjes in het OV / bij volwassenen / etc. iets van nut kunnen hebben. De kans dat kinderen die kapjes correct gebruik is gewoon praktisch nul. Met de handjes eraan zitten, het kapje ergens neerleggen waar het niet helemaal schoon is, überhaupt het opzetten en afdoen....

Als ze al niet ziek worden van de Corona, dan kunnen ze op deze manier tal van andere bacterien en virussen fijn direct voor hun mond plaatsen en die vervolgens inademen zo lang ze maar willen. Perfecte infectiebron voor kleine kinderen. 7(8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06-07 19:46

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 08:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Lijkt me wel een antibioticum en iets tegen parasieten. Beiden doen niks tegen virussen.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schildpadje
  • Niet online
TrailBlazer schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 13:51:
[...]

Lijkt me wel een antibioticum en iets tegen parasieten. Beiden doen niks tegen virussen.
in australie is het ook in vitro getest. Of het echt zo goed werkt... we gaan het zien. Al 100 medicijnen zijn langsgekomen die het uiteindelijk toch niet beter waren dan een placebo.
https://www.sciencedirect...cle/pii/S0166354220302011

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Schildpadje schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:38:
[...]

in australie is het ook in vitro getest. Of het echt zo goed werkt... we gaan het zien. Al 100 medicijnen zijn langsgekomen die het uiteindelijk toch niet beter waren dan een placebo.
https://www.sciencedirect...cle/pii/S0166354220302011
Inderdaad.. maar dat maakt voor sommige mensen niks uit ;-)

https://www.bbc.com/news/amp/world-us-canada-52717161
"You'd be surprised at how many people are taking it, especially the frontline workers before you catch it, the frontline workers, many, many are taking it," he told reporters. "I happen to be taking it."

Asked what was his evidence of hydroxychloroquine's positive benefits, Mr Trump said: "Here's my evidence: I get a lot of positive calls about it."
8)7

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Apache4u schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:48:
[...]

[...]

8)7
Vergeet dit stukje niet:
There is no evidence hydroxychloroquine can fight coronavirus, and regulators warn the drug may cause heart problems.
Ik zou Trump aanraden zoveel mogelijk te nemen, het probleem lost zich met een beetje geluk zelf op ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

Apache4u schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 14:48:
[...]
[...]
8)7
Als Trump zegt:
"I happen to be taking it."
Dat betekent dus dat hij het niet neemt, maar het net zoals zijn Trump steaks en whisky en casino's ze andere mensen probeert aan te smeren.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Garyu
YakuzA schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:40:
[...]

Als Trump zegt:

[...]

Dat betekent dus dat hij het niet neemt, maar het net zoals zijn Trump steaks en whisky en casino's ze andere mensen probeert aan te smeren.
Misschien is mijn Engels buggy, maar ik kan het niet andere interpreteren dan dat ie zegt dat ie het wel neemt :?

Of gij liegt natuurlijk gewoon in your face, wat ook niet de eerste keer zou zijn (noch de laatste keer).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06-07 14:06

garriej

Ik las ondertieten.

Garyu schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 15:45:
[...]
Misschien is mijn Engels buggy, maar ik kan het niet andere interpreteren dan dat ie zegt dat ie het wel neemt :?

Of gij liegt natuurlijk gewoon in your face, wat ook niet de eerste keer zou zijn (noch de laatste keer).
Hij bedoeld dat Trump het tegenovergestelde doet als wat ie zegt.

Trump zegt A
Dus Trump zal wel B doen.

iRacing Profile | Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 07:09
In de persconferentie van 19 mei geen woord over de stand van zaken rond de grenscontroles van onze buurlanden of over het negatief advies voor reizen naar het buitenland. Daarmee wil de NL overheid kennelijk nog steeds niet dat Nederlanders naar het buitenland gaan? Dit ondanks de versoepelingen in o.a. Duitsland.

[Voor 8% gewijzigd door U123456 op 19-05-2020 19:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

U123456 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:34:
In de persconferentie van 19 mei geen woord over de stand van zaken rond de grenscontroles van onze buurlanden of over het negatief advies voor reizen naar het buitenland. Daarmee wil de NL overheid kennelijk nog steeds niet dat Nederlanders naar het buitenland gaan? Dit ondanks de versoepelingen in o.a. Duitsland.
De nerderlandse overheid bericht over hun acties in Nederland, niet over andere landen en hun grensbeleid?

PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Cambridge University: All lectures to be online-only until summer of 2021
There will be no face-to-face lectures at the University of Cambridge over the course of the next academic year due to coronavirus, it has been announced. However, lectures will be available to students online and "it may be possible to host smaller teaching groups in person" if they meet social distancing requirements, the university said. University campuses have been closed this term by the Covid-19 outbreak. Cambridge will review the decision if advice on social distancing changes.
Dat is een van de top universiteiten in de wereld, die dus besloten heeft het hele volgende academische jaar (oktober-september) de studenten alleen online zal onderwijzen. De Universiteit van Manchester had dat al besloten voor het eerste semester (Okt-Dec).

Ze zullen het torenhoge collegegeld niet verlagen. Mijn universiteit in het VK is ook aan het nadenken over hoe het volgend academisch jaar moet gaan, maar dit geeft wel aan hoe serieus het nog wordt genomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 06-07 19:09
U123456 schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 19:34:
Vorige week nog in Duitsland getanked. Mondkapje op en gaan. Er was wel grenscontrole maar ik werd er niet tussenuit gepikt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• hoevenpe
  • Nu online
gambieter schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:13:
Ze zullen het torenhoge collegegeld niet verlagen.
Ben benieuwd wat dat met het aantal inschrijvingen doet, veel (rijke) studenten komen uit het buitenland en die komen deels ook voor de 'beleving', vorming en netwerken.

Dat kan je online niet bieden, een virtuele slooppartij van de Bullingdon Club staat toch minder goed op je CV dan het echte werk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Toch fijn om te horen dat wanneer je Corona symptomen hebt toch gewoon met de metro, bus en trein naar je een vriend kan ook al is het 250 mijl van Londen vandaan! Doen ik de volgende keer als ik besmettelijk ziek ben.

Echt geen touw aan vast te knopen, je brengt kinderen na een huis 250 mijl van Londen vandaan omdat je bang bent dat je ziek wordt en je kinderen geen kinderopvang hebben? Hoe denken ze dat de rest van het VK het deden?

[Voor 27% gewijzigd door alienfruit op 23-05-2020 18:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Alle Britse ministers tonen zich weekdieren vandaag. Animal farm in het kwadraat.

• hoevenpe
  • Nu online
gambieter schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 18:34:
Alle Britse ministers tonen zich weekdieren vandaag. Animal farm in het kwadraat.
Het einde van de lockdown daar, waarom zou je je nog aan de regels houden als die niet voor Cummings gelden?

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:46
gambieter schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 00:13:
Cambridge University: All lectures to be online-only until summer of 2021
Dat is een van de top universiteiten in de wereld, die dus besloten heeft het hele volgende academische jaar (oktober-september) de studenten alleen online zal onderwijzen. De Universiteit van Manchester had dat al besloten voor het eerste semester (Okt-Dec).
Dit is niet definitief:
"This decision has been taken now to facilitate planning, but as ever, will be reviewed should there be changes to official advice on coronavirus."
Maar meer voor de planning we gaan uit van het ergste maar als het meevalt gaan ze echt wel versoepelen.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

In principe wel, omdat de studenten zich voor een jaar registreren, inclusief huisvesting. Ook de roosters e.d. gaan minimaal per semester, maar er is ook zat dat over het hele jaar verspreid is. Wij hebben die discussie op mijn Britse universiteit ook, al gaan we waarschijnlijk uit van een hybride model wat beter aan te passen is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Na de onzin van Boris Johnsson, ga ik maar eens kijken hoe ik het beste naar mijn huisje in Scotland kan vanuit Londen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Over drie tot vier weken gaat het corona-virus weer pieken in het VK. Want als de adviseur (buikspreker) van Johnson zich niet aan de regels hoeft te houden, waarom zou iemand anders dat wel moeten doen?

Rampzalig dom, wanstaltig egoistisch en kortzichtig.

Pagina: 1 ... 11 12 13 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True