Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JeroenNietDoen schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:02:
Vanmorgen dochter naar school gebracht. Halve klas leeg. Das echt niet omdat elke kleuter een loopneus heeft met dit weer.
Ik heb m'n dochter ook thuis gehouden. Loopt de hele week ook al te snotteren met dichte neus. Met het advies van gister had ik en m'n werkgever er geen problemen mee om een dag zorgverlof op te nemen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:47
Even een tip die hier al eerder werd gegeven: Kijk een dag(deel) even niet in dit topic. Heel gezond en goed voor je stress/bloeddruk :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Basekid schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:37:
Even een tip die hier al eerder werd gegeven: Kijk een dag(deel) even niet in dit topic. Heel gezond en goed voor je stress/bloeddruk :+
Amen. Beste advies van de laatste 150 pagina's.
Geen idee trouwens hoe ik dat weet :X

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:34:
[...]

En dat toont meteen hoe makkelijk het is om hier te roepen dat er eerder had moeten worden opgeschaald.
Zolang 80% van de maatschappij niet doorheeft dat het ernst is, is het effect hiervan m.i. vrij beperkt.
Of de ernst van de situatie wordt / werd niet goed overgebracht op de mensen.
Ik kom mij de afgelopen 4? 3 weken niet aan de indruk onttrekken dat de ernst 'gedowplayed' werd door het kabinet uit angst voor 'paniek' en wellicht de economie. Er werden zelfs nog onhandige grapjes gemaakt.
Hoewel de media er veel over berichtte was het vaak met een flinke nuance in de voetnoot of headlines. En ook waren er veel grote media outlets die het niets als hoofdbericht brachten maar als tweede item.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Indoubt schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:39:
[...]

Hoe kom je er bij dat "ze" enkel naar Europa kijken?

Wie is "ze"? is dat het RIVM, de regering, de tweede kamer?

Ik denk dat dit kant nog wall raakt. Ga er maar gerust vanuit dat zowel het RIVM als de regering ook naar andere landen zoals China en Korea etc. kijken im te bepalen wat de beste volgende stap is.
De minister van volksgezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Cyberpope schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Je kunt het paard naar het water brengen, maar dat gaat hij nog niet drinken.
Al deze mensen hadden geïnformeerd kunnen zijn. Alle informatie is er.
Dat vind ik te makkelijk. Ja, de informatie is er, maar niet direct goed toegankelijk. En niet iedereen volgt hijgerig alle media 24/7.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:42

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:40:
[...]

Of de ernst van de situatie wordt / werd niet goed overgebracht op de mensen.
Ik kom mij de afgelopen 4? 3 weken niet aan de indruk onttrekken dat de ernst 'gedowplayed' werd door het kabinet uit angst voor 'paniek' en wellicht de economie. Er werden zelfs nog onhandige grapjes gemaakt.
Hoewel de media er veel over berichtte was het vaak met een flinke nuance in de voetnoot of headlines. En ook waren er veel grote media outlets die het niets als hoofdbericht brachten maar als tweede item.
Ook dat is een hele fijne balans.

Je kunt hel en verdoemenis schreeuwen, maar de reactie zal al snel zijn "Stel je niet aan, er liggen er tien in het ziekenhuis en er is nog niemand dood, het zal wel meevalen".

@ijdod Het grootste gedeelte wil het ook niet weten. Hoor nu al mensen roepen dat ze moe worden van die corona onzin. Terwijl het nog moet beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

roffeltjes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 07:44:
[...]

Ik gok dat er meer druk was dan dat Rutte aangaf. De hogescholen acteren met dit soort majeure beslissingen altijd in concert met elkaar (HBO-Raad, het ministerie en gemeentes). De sluiting was vrij zeker al voor Rutte's advies bekend bij de top-lagen, men was opeens van bovenaf aan het inventariseren wat er was aan onderwijs op afstand spul.

[...]

See above. Deze vraag is ongetwijfeld dook door de Hogescholen gesteld. Voor alsnog gaan ze je verwijzen naar de Examencommissie, maar er zal ongetwijfeld een regeling komen, zeker als dit nog even aanhoudt (piek wordt in Engeland over 10 weken verwacht, dus vermoedelijk hebben we nog wel even last).

Bron: https://www.independent.c...ws-outbreak-a9398181.html
Ik vind het zorgwekkend, want mijn plan was om komend blok, 3 extra vakken te nemen van totaal 15 EC's. Dit blok heb ik ook al een extra vak genomen van 6 EC en ik ga dat niet redden als ze besluiten om de tentamens van blok 3 door te trekken in blok 4, dan is de studiedruk echt veel te hoog.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:42:
[...]

Ook dat is een hele fijne balans.

Je kunt hel en verdoemenis schreeuwen, maar de reactie zal al snel zijn "Stel je niet aan, er liggen er tien in het ziekenhuis en er is nog niemand dood, het zal wel meevalen".

@ijdod Het grootste gedeelte wil het ook niet weten. Hoor nu al mensen roepen dat ze moe worden van die corona onzin. Terwijl het nog moet beginnen.
-Stel je niet aan, het is alleen in China.
-Stel je niet aan, het is nog niet in Nederland.
-Stel je niet aan, het is maar een iemand in Tilburg.
-Stel je niet aan, het zijn alleen maar mensen die op vakantie zijn geweest.
-Stel je niet aan, de kans dat je het krijgt is kleiner dan een verkeersongeval te krijgen.
-Stel je niet aan, je zit niet in de risico groep.
-Stel je niet aan, alleen oude mensen gaan er dood aan.
-Stel je niet aan, alleen oude mensen komen niet door de Triage...

Echt onvoorspelbaar hoe er al wekenlang gedownplayed wordt op de huidige situatie terwijl de voorspellingen niet goed zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:42
ion schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:46:
[...]

Ik vind het zorgwekkend, want mijn plan was om komend blok, 3 extra vakken te nemen van totaal 15 EC's. Dit blok heb ik ook al een extra vak genomen van 6 EC en ik ga dat niet redden als ze besluiten om de tentamens van blok 3 door te trekken in blok 4, dan is de studiedruk echt veel te hoog.
Ga naar de examen commissie en dien een klacht in. Als genoeg mensen klagen komt er echt wel een regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het lezen van dit topic toch in een soort lichte paniekmodus terecht ben gekomen, Maak me er rationeel gezien meer zorgen over dan nodig. Ik kan het niet helpen, maar ik word zo langzaamaan best bang van wat er nu in Italië gebeurt en de paniek die hier in Nederland dreigt te ontstaan (hamsteren).
Qua leeftijd (40) en regio (Flevoland) val ik niet direct in de hoogste risicocategorie, maar ben wel veel te dik (1.87m en 120kg) en dat schijnt dan wel weer een flink risico op te leveren. Daarnaast natuurlijk de zorgen om mijn gezin en de rest van mijn familie, waaronder een tachtiger, redelijk wat zestigers, een diabeet en een aantal mensen met astma/bronchitis.

Iemand die me wat moed wil inpraten hier? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:47:
[...]

-Stel je niet aan, het is alleen in China.
-Stel je niet aan, het is nog niet in Nederland.
-Stel je niet aan, het is maar een iemand in Tilburg.
-Stel je niet aan, het zijn alleen maar mensen die op vakantie zijn geweest.
-Stel je niet aan, de kans dat je het krijgt is kleiner dan een verkeersongeval te krijgen.
-Stel je niet aan, je zit niet in de risico groep.
-Stel je niet aan, alleen oude mensen gaan er dood aan.
-Stel je niet aan, alleen oude mensen komen niet door de Triage...

Echt onvoorspelbaar hoe er al wekenlang gedownplayed wordt op de huidige situatie terwijl de voorspellingen niet goed zijn.
Ik doelde op de gemiddelde reactie op straat...

De regering kan wel van alles roepen, maar zonder dat gemiddelde nederlander de doden om zich heen ziet vallen, wil het kwartje moeilijk vallen.

Ook nu nog vindt de helft van het 1vandaag opiniepanel nog dat de maatregelen te ver gaan.
En daar zal ook een bias zijn naar mensen die wél goed geinformeerd zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:49:
[...]

De regering kan wel van alles roepen, maar zonder dat gemiddelde nederlander de doden om zich heen ziet vallen, wil het kwartje moeilijk vallen.
Het was ook bedoeld als aanvulling op jouw post, en niet zozeer als kritiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:58
roffeltjes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:48:
[...]

Ga naar de examen commissie en dien een klacht in. Als genoeg mensen klagen komt er echt wel een regeling.
Ik vermoed dat tijdens deze situatie/oorzaken er ook echt wel creatief geweest gaat zijn. Ik ga mijn studenten ook niet de dupe laten worden.

Als mijn werkgever niet opschiet met de juiste middelen, open ik mijn youtube livebroadcast ding wel voor de studenten. Dat werkt best prima. Als het werktvoor gamen, dan werkt het ook voor streamen van colleges :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Het was ook bedoeld als aanvulling op jouw post, en niet zozeer als kritiek.
Ah, check, dacht dat je het downplayen van de overheid bedoelde. Mea culpa :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
NiGeLaToR schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:35:
[...]

Ja klopt. En ja, ouders zijn bang. Moeder vertelde dat haar dochter zich zorgen maakte en heeft dochter thuis gehouden. Kwam wel naar school om dit te vertellen overigens. Mijn dochter had 37,9'c gisteravond en klaagt over keelpijn. Normaal: hup naar school, nu toch thuis. Kan dat niet uitleggen.

Schoonmoeder daarentegen gaat wél gewoon haar vrijwilligerswerk op school doen. Is 67 en geeft geen fuck om dat gedoe. M'n vrouw maakt zich daar wél zorgen om, maarja.. van die dingen.

Rij voor de supermarkt vanochtend voor deze open ging. Deel van de klassen leeg, want juf/meester loopneus, andere klassen soms redelijk gevuld soms bijna leeg. Het is een beetje een angstaanjagende stilte voor de storm die hopelijk nooit komt..
Als hierdoor die storm niet komt vind ik het wel best. Maar het lijkt inderdaad wel wat borderline. Enerzijds de tokkiemama die op school luidkeels roept: "Mijn kind is verkouden, maar thuisblijven kan gewoon niet, alsjeblieft, doei." en anderzijds mensen die preppen en zichzelf in quarantaine plaatsen.

Moet zeggen dat ik wel enige zorg heb qua boodschappen. Ik vind het totaal onzinnig om serieus te gaan preppen, maar moet straks nog wel eten halen voor vanavond. Als al die zenuwpezen de super al collectief leeg trekken heb ik nog een uitdaging. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Jorizzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het lezen van dit topic toch in een soort lichte paniekmodus terecht ben gekomen, Maak me er rationeel gezien meer zorgen over dan nodig. Ik kan het niet helpen, maar ik word zo langzaamaan best bang van wat er nu in Italië gebeurt en de paniek die hier in Nederland dreigt te ontstaan (hamsteren).
Qua leeftijd (40) en regio (Flevoland) val ik niet direct in de hoogste risicocategorie, maar ben wel veel te dik (1.86m en 120kg) en dat schijnt dan wel weer een flink risico op te leveren. Daarnaast natuurlijk de zorgen om mijn gezin en de rest van mijn familie, waaronder een tachtiger, redelijk wat zestigers, een diabeet en een aantal mensen met astma/bronchitis.

Ook dit gaat weer over :)

Ik zie het vooral als een mooie wakeup call voor mezelf en m'n familie om m'n zelfredzaamheid zaakjes op orde te brengen en om weer eens stil te staan hoe blij ik met sommige kleine dingen kan zijn. Pluk de dag zou ik zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 13:13
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Ook nu nog vindt de helft van het 1vandaag opiniepanel nog dat de maatregelen te ver gaan.
En daar zal ook een bias zijn naar mensen die wél goed geinformeerd zijn.
Zolang ik nog reacties zie van 'owww mijn kind is in tranen want hij is naar huis gestuurd van school.' en 'hoe moet ik mijn kind uitleggen dat hij morgen geen voetbaltraining heeft!!!!111' denk ik dat het nog wel meevalt. Het word pas echt drama als er supermarkten leegraken en niet meer aangevuld worden omdat de vrachtwagenchauffeur ziek thuis zit....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Een 24h ban hier was de beste dag van de week!

Ik moet zeggen dat het allemaal een self-fulfilling prophecy wordt, men maakt elkaar helemaal gek

[ Voor 14% gewijzigd door shoombak op 13-03-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
CornermanNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:45:
Ik snap dat triage erg overkomt.

Zo gaan al dat soort beslissingen.
Ik vind dit zo vreselijk naief, als je de artsen die erbij betrokken zijn ziet die huilend vertellen dat het oorlog is, dan moet er toch ergens een kwartje vallen dat dit niet "iets erger dan normaal"is?

Italie is nog lang niet bij het vlakken van de curve en daar gaat het nu al gierend mis. Mensen zijn het echt heel erg aan het onderschatten... dat snap ik, ik was er ook te makkelijk over.

Betreft de economische schade: Economie kan je weer oppikken na een calamiteit, sterker nog vaak geeft dat een mogelijkheid tot eerlijkere herverdeling omdat de werknemers gepaaid moeten worden. We hebben het niet over WO2 en daar kwamen we ook heel snel ronkend uit.

Daarentegen deze crisis binnen de hospitalen is voor de moraal van het volk superslecht en heeft veel meer effect op de economie. Het idee dat we alles wel kunnen laten doorgaan terwijl ziekenhuizen overspoelen is absurd, mensen gaan dat echt niet pikken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:31

oZy

Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Als hierdoor die storm niet komt vind ik het wel best. Maar het lijkt inderdaad wel wat borderline. Enerzijds de tokkiemama die op school luidkeels roept: "Mijn kind is verkouden, maar thuisblijven kan gewoon niet, alsjeblieft, doei." en anderzijds mensen die preppen en zichzelf in quarantaine plaatsen.

Moet zeggen dat ik wel enige zorg heb qua boodschappen. Ik vind het totaal onzinnig om serieus te gaan preppen, maar moet straks nog wel eten halen voor vanavond. Als al die zenuwpezen de super al collectief leeg trekken heb ik nog een uitdaging. :D
Als je niet voor toiletpapier, houdbare melk en matze's gaat is er niets aan de hand hoor, verse groentes in overvloed.

Heeft iemand hier deze aflevering van The Daily - Confronting a Pandemic (podcast) toevallig geluisterd?

De suggestie daar is dat China en Zuid-Korea de uitbraak onder controle hebben als gevolg van de agressieve maateregelen: iedereen testen en indien positief afzonderen in gymzaal oid, en desnoods kinderen van ouders scheiden. Zodra je niet meer besmettelijk bent mag je weer naar huis.

Bij ieder winkelcentrum, flatgebouw, kantoor staat iemand die temperatuur opneemt en zodra je verhoging hebt ga je de test molen in die razendsnel tot resultaat komt.

Draconisch maar wel met enorm knap resultaat.

[ Voor 35% gewijzigd door oZy op 13-03-2020 10:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Brabantse ziekenhuizen testen personeel niet langer
Meerdere Nederlandse media, waaronder NRC, melden dat Brabantse ziekenhuizen hun personeel niet langer testen op het coronavirus. Ze hebben laten weten de testen liever voor patiënten te gebruiken. Voorzitter Bart Berden van Bureau Acute Zorg Euregio zegt ook tegen de krant dat het virus te ver verspreidt in Noord-Brabant om nog iedereen te testen.
Wat hebben we het weer lekker voor elkaar.
Elke salarisverhoging of werkdrukverlaging is onbespreekbaar.
Protesten halen niks uit.
Vervolgens wordt geroepen dat zorgpersoneel onmisbaar is en het helden zijn.
En nu wordt ze weer de rug toegekeerd?
Er zijn locaties waar niet eens genoeg mondkapjes zijn voor het behandelen van iedereen.
Dit is gewoon weer een dikke middelvinger naar het zorgpersoneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Qua leeftijd (40) en regio (Flevoland) val ik niet direct in de hoogste risicocategorie, maar ben wel veel te dik (1.87m en 120kg) en dat schijnt dan wel weer een flink risico op te leveren. Daarnaast natuurlijk de zorgen om mijn gezin en de rest van mijn familie, waaronder een tachtiger, redelijk wat zestigers, een diabeet en een aantal mensen met astma/bronchitis.

Ik snap wat je bedoelt. Maar je kunt niet meer doen dan dat je doet. Ga dus niet naar mensen waarvan je verwacht dat ze een verhoogd risico hebben (ouderen) en ga verder gewoon door met leven, met inachtneming van alle waarschuwingen die uitgegeven zijn.

Ik woon zelf ook niet in een risico gebied (NO Groningen), ben helemaal geen uitgaansmens, dus ik blijf gewoon doen wat ik normaal ook al doe. Hamsteren hoeven we niet, want omdat wij sowieso ver van een winkel afwonen, hebben we standaard altijd al een voorraadje van noodzakelijke spullen, en uitgaan doen we het liefst toch in eigen tuin (of vakantie, en dat is ons enige zorgenpuntje, we hebben vorig jaar een vakantie geboekt die zou starten in Rome...)

En mijn moeder maak me helemaal al geen zorgen over, die heeft het beter dan wij, die zit gewoon in haar tuin, met 20 graden (woont niet in Nederland :p) en ze melde dat ze net weer de andijvieplantjes had gezaaid :D
oZy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Als je niet voor toiletpapier, houdbare melk en matze's gaat is er niets aan de hand hoor, verse groentes in overvloed.
Over houdbare melk gesproken, dat is het enige wat we gisteren wat extra gehaald hebben (we hadden nog wel iets, meestal vullen we pas aan als het op is)... WC papier hebben we altijd al in overvloed thuis :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Okee, de sociale maatschappij ligt nu grotendeels stil met de hoop dat het virus ingedamd kan worden zodat het niet meer verder verspreid.

Maar wat kunnen we volgens experts over twee weken verwachten in de theorie? De incubatietijd is van enkele dagen tot twee weken, en in het gunstigste geval is iemand een weekje ziek. Ik lees veel over het 'nu' maar niet over straks in april.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:01

Saven

Administrator

Tricto schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Ik kan daar deels in meegaan. Er echter gister achter komen dat Nutrilon babyvoeding overal is uitverkocht is niet z'n leuke verassing.
Bij alle webshops geen voorraad en ook vanmorgen in de supermarkt lege schappen. Nu heb ik nog een halve pot staan en verwacht ik wel dat ik voordat deze leeg is iets heb gevonden. Maar irritant is het wel..
Gewoon borstvoeding toch, werkt al sinds de oertijd _O_ Is nog gratis ook :D
Jorizzz schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:04:
Zou dat dan ook betekenen dat het werkelijk aantal besmettingen vele malen hoger ligt dan we denken? Dan zou je verwachten dat er om een gegeven moment (en eerder dan verwacht) vanzelf een 'rem' komt op het aantal ziektegevallen aangezien er dan simpelweg minder nog te besmetten mensen overblijven?
Natuurlijk ligt het aantal hoger, als de GGD nog maar mondjesmaat (if all?) test. Denk dat je het minimaal een factor 4 kan doen aangezien de rest van het gezin niet meer getest wordt als er één besmet is.
bloody schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:18:
[...]

Het lijkt me meer dan terecht dat er een selectie gemaakt moet worden in zo'n extreem scenario. Ik snap je emoij dan ook niet.
Mja, statistiek praat idd wat makkelijker dan als je er zelf direct mee te maken hebt. De vraag is of we op data punt aankomen, en of eerder handelen door de overheid dat had kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:02:
Okee, de sociale maatschappij ligt nu grotendeels stil met de hoop dat het virus ingedamd kan worden zodat het niet meer verder verspreid.

Maar wat kunnen we volgens experts over twee weken verwachten in de theorie? De incubatietijd is van enkele dagen tot twee weken, en in het gunstigste geval is iemand een weekje ziek. Ik lees veel over het 'nu' maar niet over straks in april.
Zie Italië, daar lopen ze zo'n 10 dagen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:09

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

shoombak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:07:
[...]

In verhouding was de haard daar groter..?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:06:
[...]
[...]
Er is een reden waarom die formulemelk ooit is uitgevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Zal wel aan mij liggen maar krijg een unheimlich gevoel bij dit soort beelden

https://twitter.com/valemercurii/status/1238234518508777473

Verder:
CORONAVIRUS UPDATE: CHINA EASTERN AIRLINES' A350 DEPARTED FOR ROME, ITALY FROM SHANGHAI, BRINGING 9 CHINESE MEDICAL EXPERTS AND 31 TONS OF MEDICAL SUPPLIES, INCLUDING PLASMA OF RECOVERED CORONAVIRUS PATIENTS, TO HELP ITALY FIGHT AGAINST THE VIRUS - GT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

UK virologen voorspellen een piek pas over 10-12 weken...dus we zijn er denk ik nog lang niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:06:
[...]

Wereldvreemd much? |:( |:(

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]

Italië lopen ze wel iets meer voor. Eerste corona-patiënt was daar eind januari, in NL eind februari.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
[...]

Ik moet eerlijk toegeven dat ik door het lezen van dit topic toch in een soort lichte paniekmodus terecht ben gekomen,
Paniek is nooit goed.
Maak me er rationeel gezien meer zorgen over dan nodig.
Neem gepaste maatregelen,
- zorg ervoor dat iedereen van het gezin bij binnenkomst handen wast en neem de deurknoppen af.
- Zorg ervoor dat je een normaal voorraadje Para/Ibu/ORS in huis hebt voor het geval je ziek bent en in ieder geval kan slapen.
- Zorg ervoor dat je een minivoorraadje conserven e.d. hebt zodat je een paar dagen thuis kan blijven als je beroerd bent.

Als een malle gaan preppen is onzin, maar je voorbereiden dat je een paar dagen te beroerd bent om naar buiten te gaan is gewoon heel redelijk.
Ik kan het niet helpen, maar ik word zo langzaamaan best bang van wat er nu in Italië gebeurt en de paniek die hier in Nederland dreigt te ontstaan (hamsteren).
Wat je in Italie ziet is dan ook een eye-opener. Preppen lijkt me overdreven (in Italie verhongeren ze ook niet), maar hoe er rekening mee dat je een paar dagen moet overbruggen als je echt beroerd wordt (milde symptomen).

Laat je niet gek maken, maar wees wel bewust van de ziekte. Hygiene!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:09:
[...]

UK virologen voorspellen een piek pas over 10-12 weken...dus we zijn er denk ik nog lang niet
Onze virologen (België) hopen dat het virus tegen 2e helft van mei weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Leuk dat thuiswerken, maar als de buren net gaan verbouwen dan zit je de halve dag met boorgeluiden. Dat FaceTimed ook fijn.
De Picnic zit ook al t/m dinsdag vol qua bezorgslots.

Triage zou hier wel eens het einde van de zorgverzekering kunnen betekenen. Dan krijg je grote groepen ouderen die daar niet meer voor willen betalen omdat als er echt iets is ze toch dood mogen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
Caelorum schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:08:
[...]

Er is een reden waarom die formulemelk ooit is uitgevonden.
Commercie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Serieus? Nee, niet elke baby krijgt het voor elkaar om genoeg te zuigen voor borstvoeding. Daarnaast kan het zijn dat de moeder niet genoeg melk aanmaakt. Dus dan heb je formulemelk nodig. Vroeger gingen die babies gewoon dood, nu kunnen ze blijven leven.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy

oZy

Hoe bedoel je in Nederland nemen we de uitbraak niet serieus genoeg: 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOaozrLd2qtpgkaWq-2uhUPVT7Y=/f/image/nD0Pm09RnPnQYRqmSA3v54AW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

oZy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:57:
Denk ook dat de slager prima voorraad heeft.

Toiletpapier is wel een issue. Die had ik vorige week al besteld maar toen had de bezorger hem ineens niet bij zich. Alleen kocht ik hem omdat het daadwerkelijk op begint te raken niet om te willen hamsteren. :X

Hopen dat mijn bestelling bij het pick-up-point wel gewoon geleverd wordt zoals besteld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
demo31051987 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:14:
[...]

Serieus? Nee, niet elke baby krijgt het voor elkaar om genoeg te zuigen voor borstvoeding. Daarnaast kan het zijn dat de moeder niet genoeg melk aanmaakt. Dus dan heb je formulemelk nodig. Vroeger gingen die babies gewoon dood, nu kunnen ze blijven leven.
Of de moeder gebruikt medicijnen bijvoorbeeld, waardoor de borstvoeding niet geschikt is voor de baby.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Toiletpapier is wel een issue. Die had ik vorige week al besteld maar toen had de bezorger hem ineens niet bij zich. Alleen kocht ik hem omdat het daadwerkelijk op begint te raken niet om te willen hamsteren. :X

Hopen dat mijn bestelling bij het pick-up-point wel gewoon geleverd wordt zoals besteld.
Of je rijdt langs 1 van de 10 supermarkten in jouw 10km omgeving (gokje). Die worden vandaag en morgen gewoon bijgevuld :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:43
oZy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:15:

[Afbeelding]
Ik heb geen idee waar ik naar zit te kijken, maar is dit een ding van je lokale kroeg ofzo? Niet representatief iniedergeval voor heel Nederland iniedergeval..

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Online nog zat toiletpapier....ook nog in de aanbieding.

https://www.bol.com/nl/p/...BK-Q.1_37.39.ProductTitle

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Wat is dat toch met het hamsteren van wc papier? Houdbare etensproducten kan ik nog begrijpen, maar wc papier?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 08:05:
In alle omringende landen zijn scholen gesloten, alleen niet in Nederland. Zijn wij zo uniek met (fiscaal en financieel gedwongen) tweeverdieners dat we niet meer zonder kunnen?
Rutte heeft geen kinderen, anders zou hij weten dat kinderopvang en scholen een enorme bron van besmettingen zijn. In de kinder-topics lees ik ook van heel veel Tweakers dat ze het eerste half jaar verkouden zijn als hun kinderen voor het eerst naar de opvang gaan. Rutte's aanname is dat die kinderen weinig internationale reizen maken, maar de fase van internationale besmettingen is voorbij. Zodra een van de ouders het heeft, hebben de kinderen het, en daarna gaat de hele klas rond, en via ouders en broertjes/zusjes de rest van de school.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Nederland het weer beter denkt te weten dan heel veel andere landen.
In België zijn de scholen ook niet echt gesloten hoor. Er is nog veel onduidelijkheid over wat er nu gaat gebeuren. De scholen moeten immers nog wel in opvang voorzien voor de kinderen tot 14 jaar zodat mensen die in de zorg werken of die geen alternatief hebben buiten de grootouders toch kunnen blijven werken. Maar wat vertel je nu tegen je werkgever? Die heeft immers vooral onthouden dat er opvang is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
oZy schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:15:

[Afbeelding]
Ik kom ook dit soort dingen tegen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5pmsY4x.png

[ Voor 12% gewijzigd door -ION- op 13-03-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:17:
[...]

Of je rijdt langs 1 van de 10 supermarkten in jouw 10km omgeving (gokje). Die worden vandaag en morgen gewoon bijgevuld :P .
Dat was sowieso het plan, moet toch eten vanavond. Als er dan toevallig kaklint ligt neem ik wel wat mee voor de zekerheid. Maar verder laat ik het lekker voor wat het is. Heb meestal toch dingen als soep en afbakbrood in de voorraadkast en paar broden in de vriezer.
Überhaupt niet echt relevant want zolang er geen distributieproblemen zijn heb ik hooguit last van preppers, ik eet liever vers. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:19:
Wat is dat toch met het hamsteren van wc papier? Houdbare etensproducten kan ik nog begrijpen, maar wc papier?
Het is vooral kopieergedrag, overal lees je dat het wc-papier op is dus je kijkt in de kast hoeveel er nog ligt en in de supermarkt neem je voor de zekerheid een extra pak mee. Het is eeuwig houdbaar dus komt wel op, de 'massa' zal niet voor niets het hamsteren denken mensen dan...

offtopic:
Zo'n virus heeft natuurlijk ook nogal wat effect op het onderbuikgevoel van mensen, misschien dat dat meespeelt... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:03
Ondertussen is het verschoven van wc-rollen naar zo'n beetje álles.
Was om 08.00 bij de AH voor de normale wekelijkse boodschappen. Om die tijd ben ik altijd de enige. Nu: parkeerplaats vol, alle kassa's open en er liepen verschillende mensen 2 karren te slepen met bulten erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Had de ijdele hoop dat de burgelijke ongehoorzaamheid na gisteren zou doorslaan de andere kant op en men verantwoordelijkheid zou pakken door thuis te blijven... Maar helaas, hier in Veldhoven (Brabant dus):

- Sportscholen e.d. blijven gewoon open
- Oudjes lopen nog steeds in groepjes over straat
- Werkgevers weigeren hun werknemers om thuis te werken (ondanks dat het kan)

Ik voorzie dat de Baudet's en Wilders'en gelijk gaan krijgen en we volgende week volledig in lockdown moeten a la Italië.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

[...]

Nja, dan heb je wat reserves als de schappen in de supermarkt leeg zijn :D ;)

Het is nooit te laat. Minder eten, vanaf nu elke dag een rondje rennen, je uithoudingsvermogen op peil krijgen. Eet gezond. Groente, fruit. Beperk ongezonde zooi tot een minimum. Ik weet natuurlijk niet wat je nu eet, maar je overgewicht komt natuurlijk niet van de tomaten. Gewoon zo gezond mogelijk (en hygiënisch) leven, dat kun je ook overbrengen op de rest van je familie; wat zij er vervolgens mee doen is aan hun, dus het heeft geen zin om je daar druk over te maken :)

Goede schop onder je kont dit, om iets aan je overgewicht te doen. Zo kun je de moed zelf weer bij elkaar rapen. Als dit geen motivatie is weet ik het ook niet meer, succes d:)b
[...]

Monkey see, monkey do.
-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]
Horeca krijgt sowieso flinke klappen helaas. Kwestie van afwachten tot horeca wordt gesloten zoals in België. Vraag me idd af hoe en of ondernemers worden gecompenseerd. Lijkt me eigenlijk een kwestie van ondernemersrisico. Maar bedrijven die bij bosjes failliet gaan lijkt me ook niet handig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:43

Kluus

Gang is alles

-ION- schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:21:
[...]

[Afbeelding]
Haha, "de zaak verkleinen" zodat er maar 100 man in kunnen maar iedereen toch hutje mutje elkaar kan staan besmetten. Dan heb je het goed begrepen inderdaad... 8)7
Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:26:
Horeca krijgt sowieso flinke klappen helaas. Kwestie van afwachten tot horeca wordt gesloten zoals in België. Vraag me idd af hoe en of ondernemers worden gecompenseerd. Lijkt me eigenlijk een kwestie van ondernemersrisico. Maar bedrijven die bij bosjes failliet gaan lijkt me ook niet handig.
Klopt, maar open blijven voor max 100 gasten is 1 ding, maar als je er dan ook nog voor gaat zorgen dat iedereen boven op elkaar staat door de zaak te verkleinen zodat het "een gezellige boel wordt"....

[ Voor 44% gewijzigd door Kluus op 13-03-2020 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik denk wel dat ik de sportschool voorlopig even ga mijden.

En wat een toestand in de zorgsector zeg. Ongelofelijk wat een ontzettende aanfluiting weer. Iets zegt me dat we hier als Nederland ook niets van leren en dat we na deze crisis gewoon verder gaan met bezuinigen op de sector. Manman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
MikeyMan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:42:
Ik ben er niet eens over uit of dat niet mentaal de beste benadering is...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• oZy

oZy

Dennisdn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:26:
Ondertussen is het verschoven van wc-rollen naar zo'n beetje álles.
Was om 08.00 bij de AH voor de normale wekelijkse boodschappen. Om die tijd ben ik altijd de enige. Nu: parkeerplaats vol, alle kassa's open en er liepen verschillende mensen 2 karren te slepen met bulten erop.
Even wachten tot de preppers de luchtdichte sluis van hun huis dichttrekken, volgende week zal die groep lekker afgezonderd zitten en kunnen wij weer normaal boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Ik krijg een mailtje binnen dat ik tot 31 mei m'n schiphol parkeerkplaats kan wijzigen.
Gratis omboeken bij Easyjet, maarja tot wanneer zet dit door?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
De_Bastaard schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
Ik denk wel dat ik de sportschool voorlopig even ga mijden.

En wat een toestand in de zorgsector zeg. Ongelofelijk wat een ontzettende aanfluiting weer. Iets zegt me dat we hier als Nederland ook niets van leren en dat we na deze crisis gewoon verder gaan met bezuinigen op de sector. Manman.
Met deze piekbelasting kun je ook gewoon geen rekening houden he, ook zonder bezuinigingen zouden we er tegenaan gelopen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Net hoor ik hier een discussie aan:

Er wordt voorgesteld om in onze intercom sluis (tussen voordeur en binnendeur pand) wat desinfect weg te zetten met een briefje erbij of iedereen even zijn handen wil desinfecteren (ook al heeft het niet zoveel zin, het gaat even om het idee).

Zegt Hoofd Personeelszaken (die er trouwens van overtuigd is dat desinfect meer dan genoeg is om het virus tegen te gaan): Nouja, dat lijkt me niet echt nodig. Komt zo klantonvriendelijk over en we kunnen moeilijk iedereen vragen dit te doen toch?

Bij ons lopen nog steeds ook leveranciers naar binnen voor onderhoud van ons pand en andere zaken... Goh, misschien onderschatten we de situatie een beetje? Ja, zo is het hier gesteld...... |:( . En niet alleen hier gok ik.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-03-2020 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
roffeltjes schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 09:48:
[...]

In deze uitzonderlijke situatie lijkt het mij dat onderwijsinstellingen zelf met oplossingen zullen komen. Of ben ik dan naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bij de Makro was het net super goed te doen. Zelfs aanbiedingen qua toiletpapier :D. Iedereen had wel 1 of 2 pakken op de kar liggen. Ook was er nog voldoelde qua pasta/rijst, paracetamol en zelfs zeepproducten.

Loopt allemaal wel los de komende dagen. De massa gaat nu even extra inslaan en daarna reguleert dat wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:12
Normaal studeer ik elke dag in de bieb bij Rotterdam Blaak maar die is tot 31 maart dicht helaas.
Alle bibliotheken in Rotterdam blijven tot die datum dicht.
Ik moet vanavond wel werken, ik heb nog niks gehoord van mijn werkgever.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Nja, dan heb je wat reserves als de schappen in de supermarkt leeg zijn :D ;)

Het is nooit te laat. Minder eten, vanaf nu elke dag een rondje rennen, je uithoudingsvermogen op peil krijgen. Eet gezond. Groente, fruit. Beperk ongezonde zooi tot een minimum. Ik weet natuurlijk niet wat je nu eet, maar je overgewicht komt natuurlijk niet van de tomaten. Gewoon zo gezond mogelijk (en hygiënisch) leven, dat kun je ook overbrengen op de rest van je familie; wat zij er vervolgens mee doen is aan hun, dus het heeft geen zin om je daar druk over te maken :)

Goede schop onder je kont dit, om iets aan je overgewicht te doen. Zo kun je de moed zelf weer bij elkaar rapen. Als dit geen motivatie is weet ik het ook niet meer, succes d:)b
Hahaha, dit is precies de nuchterheid die ik even nodig heb, thanks!
Je hebt helemaal gelijk met je opmerkingen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ijdod schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Ik ben er niet eens over uit of dat niet mentaal de beste benadering is...
Wel als je je netjes aan de regels houdt...

Maar het gevolg is normaal gesproken dat het ook automatisch inhoudt dat alles aan de laars gelapt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Kluus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:27:
[...]

Haha, "de zaak verkleinen" zodat er maar 100 man in kunnen maar iedereen toch hutje mutje elkaar kan staan besmetten. Dan heb je het goed begrepen inderdaad... 8)7
Inderdaad bizar, maar dit krijg je wanneer de overheid geen besluiten durft te nemen en het aan ondernemers overlaat die vaak de ernst van het virus niet inzien. Het is niet zo dat mensen minder dicht op elkaar gaan staan als het max aantal personen omlaag gaat. Maatregelen als max 100 personen, zorgen voor allerhande perverse prikkels zo blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Roenie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:30:
[...]
In deze uitzonderlijke situatie lijkt het mij dat onderwijsinstellingen zelf met oplossingen zullen komen. Of ben ik dan naïef?
Zoiets moet je nooit afwachtend benaderen.

Niet gaan zeiken, maar netjes onderbouwd je probleem weergeven en heel erg in de "meewerk modus" gaan zitten. Maar niet wachten tot er een algemene regel komt,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:00:
[...]

Wat hebben we het weer lekker voor elkaar.
Elke salarisverhoging of werkdrukverlaging is onbespreekbaar.
Protesten halen niks uit.
Vervolgens wordt geroepen dat zorgpersoneel onmisbaar is en het helden zijn.
En nu wordt ze weer de rug toegekeerd?
Er zijn locaties waar niet eens genoeg mondkapjes zijn voor het behandelen van iedereen.
Dit is gewoon weer een dikke middelvinger naar het zorgpersoneel.
Momenteel zien we met onze eigen ogen hoe waardevol de goedbetaalde managementlagen zijn die de afgelopen jaren in de zorg en het onderwijs zijn geslopen.(uiterst sarcastisch)
Hopelijk gaan we na deze corona wakeupcall de handen aan het bed en de daadwerkelijk lesgevende personen eens op waarde schatten en waarderen. Verplegers, artsen en leraren weten ook zonder voor iedere scheet een tijdrovend rapportje of urenverantwoording in te moeten vullen wel hoe ze hun werk moeten doen en wat goed is voor de hun toevertrouwde patiënten en leerlingen.
De enorm toegenomen papierdruk kost bakken met tijd die beter aan de patiënten en leerlingen besteed kan worden en op die manier kan een professional zich gewoon met zijn vak bezig gaan houden ipv het in stand houden van die tussenlaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Pannenkoekkie schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:26:
Had de ijdele hoop dat de burgelijke ongehoorzaamheid na gisteren zou doorslaan de andere kant op en men verantwoordelijkheid zou pakken door thuis te blijven... Maar helaas, hier in Veldhoven (Brabant dus):

- Sportscholen e.d. blijven gewoon open
- Oudjes lopen nog steeds in groepjes over straat

Ik voorzie dat de Baudet's en Wilders'en gelijk gaan krijgen en we volgende week volledig in lockdown moeten a la Italië.
Deels is dit ontkenning hoor. Er zijn veel mensen die het onzin vinden en dat de ziekte helemaal niet zo erg is. Er is een verschil tussen 'Hollandse nuchterheid' en stijfkoppig zijn.

Het werkgevers verhaal is vaak gewoon een tweespalt tussen geld en vertrouwen. Aan 1 kant willen werkgevers niet investeren in de maatregel om mensen thuis te laten werken. Aan de andere kant zijn werkgevers bang dat werknemers niet de discipline hebben om hard te werken vanuit huis en dus de gedane arbeid (en daarmee de omzet) omlaag gaat.

Maar je ziet dit ook aan hoe de overheid handelt met betrekking tot scholen. Als je de scholen sluit zal er een aardig percentage burgers zijn wat niet echt kan werken omdat ze op hun kinderen moeten passen. Dat betekend minder arbeiders en dus minder omzet in de economie. Je hoeft je geen illusies te maken; dat is de echt reden waarom scholen nog open zijn momenteel. Het geld is belangrijker dan de mogelijke verspreiding van Corona onder een doelgroep die toch niet zal sterven van het virus, zo denkt de overheid althans.

Dat gezegd hebbende, de half optie is geen optie. Nu kun je je kinderen thuis houden zonder boete. Hoe moet een leraar les geven aan een klas van 30 kinderen als 15 ervan thuis zitten en dus niet mee leren en leerachterstand oplopen? Precies, niet.

Ook zitten we nog niet op de piek van de Corona besmettingen; dat sluiten van die scholen en harde maatregels die komen echt wel. Geef het een weekje. En ik weet voor sommige is dat (mss terecht) te laat ingrijpen. Maar we hebben gewoon te maken met bedrijven en een overheid die geld belangrijker vinden dan volksgezondheid en dus zo laat mogelijk maatregels wilt nemen die de economie raken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 12:23

Megalodon86

Enzyme X

Razr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:30:
Bij de Makro was het net super goed te doen. Zelfs aanbiedingen qua toiletpapier :D. Iedereen had wel 1 of 2 pakken op de kar liggen. Ook was er nog voldoelde qua pasta/rijst, paracetamol en zelfs zeepproducten.

Loopt allemaal wel los de komende dagen. De massa gaat nu even extra inslaan en daarna reguleert dat wel weer.
Ik weet niet wat ieders beweegredenen zijn van het hamsteren, maar ik heb een voorraad in huis omdat ik uitga van 2 weken isolatie. Niet omdat ik bang ben dat het op raakt in de winkel. Ik wil gewoon niet naar de winkel hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:29:
Net hoor ik hier een discussie aan:

Er wordt voorgesteld om in onze intercom sluis (tussen voordeur en binnendeur pand) wat desinfect weg te zetten met een briefje erbij of iedereen even zijn handen wil desinfecteren (ook al heeft het niet zoveel zin, het gaat even om het idee).

Zegt Hoofd Personeelszaken (die er trouwens van overtuigd is dat desinfect meer dan genoeg is om het virus tegen te gaan): Nouja, dat lijkt me niet echt nodig. Komt zo klantonvriendelijk over en we kunnen moeilijk iedereen vragen dit te doen toch?

Bij ons lopen nog steeds ook leveranciers naar binnen voor onderhoud van ons pand en andere zaken... Goh, misschien onderschatten we de situatie een beetje? Ja, zo is het hier gesteld...... |:( . En niet alleen hier gok ik.
Common sense is not so common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
Megalodon86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Ik weet niet wat ieders beweegredenen zijn van het hamsteren, maar ik heb een voorraad in huis omdat ik uitga van 2 weken isolatie. Niet omdat ik bang ben dat het op raakt in de winkel. Ik wil gewoon niet naar de winkel hoeven.
Ik ook; onderdeel van de risicogroep en alleenstaand. Dus ik vind in deze context helemaal niet raar dat ik al een tijdje 2 weken aan eten heb. Als ik binnenblijf en geen b oodschappen hoef te doen dan kan ik ook niet besmet raken.

(en mijn virale infectie is ook nog niet over, dat kan in het klein ook nog corona zijn, eventueel)... Dus lockdown.

Ik hoor nog net niet een BEEP BEEP BEEP en een oranje lamp boven de voordeur :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
[...]

Alles wat je aandacht geeft groeit, zo ook negatieve gedachten. Hoe meer je in dit topic zit des te erger het wordt. Als je daar last van krijgt, raad ik je aan je even te onttrekken uit de media en alleen het 20:00 journaal te kijken. Dan ben je er niet de hele dag mee bezig en dat scheelt enorm.

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-09 12:23

Megalodon86

Enzyme X

Adlermann schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:36:
[...]

Ik ook; onderdeel van de risicogroep en alleenstaand. Dus ik vind in deze context helemaal niet raar dat ik al een tijdje 2 weken aan eten heb. Als ik binnenblijf en geen b oodschappen hoef te doen dan kan ik ook niet besmet raken.

(en mijn virale infectie is ook nog niet over, dat kan in het klein ook nog corona zijn, eventueel)... Dus lockdown.

Ik hoor nog net niet een BEEP BEEP BEEP en een oranje lamp boven de voordeur :)
En het werkt dubbel; jij kan niet besmet raken, maar je kan ook niemand besmetten. Elke extra thuisblijver heeft zo dubbel effect.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:18

unclero

MB EQA ftw \o/

Mja. Nederlanders en hun nuchterheid he.

Persoonlijke noot: Als ik aan buitenlanders Hollandse nuchterheid probeer uit te leggen, doe ik dat met het volgende (waargebeurde) voorbeeld: De bus staat in brand, maar terwijl de buschauffeur al buiten staat te joelen en te zwaaien staan de passagiers nog even in de rij om nog uit te checken.
Of de lui achter je affakkelen maakt niets uit, zolang jíj maar je borg terug hebt.

Mijn beste vriend is verkouden. Bekend verhaal: snotteren, beetje keelpijn, af en toe hoesten. Maar die gaat doodleuk naar z'n werk (dierenkliniek in de buurt van Utrecht). En die is nu heel verbolgen in onze groepsapp, omdat klanten hierover klaagden.
Richtlijnen zijn immers toch slechts een vriendelijke handreiking? Er zijn natuurlijk uitzonderingsregels die toevallig op míj van toepassing zjn?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Laatst online: 21-08 13:43
[...]

Serieus ja... vandaar mijn vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
[...]

Point in case, ik was dus zo'n baby dat niet genoeg kracht had om te kunnen zuigen voor borstvoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
In het ziekenhuis in Düsseldorf gaan ze nu Remdesivir inzetten tegen Covid-19. Word normaal gebruikt bij Ebola...

Graag bronvermelding bij dit soort posts.

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 13-03-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
unclero schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:38:
[...]
Mijn beste vriend is verkouden. Bekend verhaal: snotteren, beetje keelpijn, af en toe hoesten. Maar die gaat doodleuk naar z'n werk (dierenkliniek in de buurt van Utrecht). En die is nu heel verbolgen in onze groepsapp, omdat klanten hierover klaagden.
Richtlijnen zijn immers toch slechts een vriendelijke handreiking? Er zijn natuurlijk uitzonderingsregels die toevallig op míj van toepassing zjn?
Het is natuurlijk een ver-van-je-bed-show. De meeste mensen kennen niemand met corona.
En China, Italië en Brabant liggen aan de andere kant van de wereld, bij wijze van spreken :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Megalodon86 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Wij bestellen altijd via de appie. Nu konden ze ineens pas volgende week leveren. Dus we zijn maar gelijk boodschappen gaan doen. Ergens ga je er dus in mee want je neemt toch extra mee. Denk dat veel mensen dit net zo doen. Op grote schaal noem je het paniek maar is het niet logisch gedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat carnaval zal uiteindelijk in de evaluaties wel naar voren gaan komen als de grote verspreidingsbron. Italië was duidelijk, maar dat het hier in Brabant zo hard gaat komt daarvandaan. En rond Sittard het Duitse carnaval.
https://www.gelderlander....-nog-niet-zeker~ad89a7a2/

Of die half zachte grenscontroles van de Duitsers aan de Nederlandse grens nou echt wat uithalen betwijfel ik.

https://rp-online.de/nrw/...kontrolliert_aid-49530159

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
De_Bastaard schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:45:
In het ziekenhuis in Düsseldorf gaan ze nu Remdesivir inzetten tegen Covid-19. Word normaal gebruikt bij Ebola...

[mbr]Graag bronvermelding bij dit soort posts.[/]
Sorry :)

https://rp-online.de/nrw/...t-remdesivir_aid-49532847

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

De_Bastaard schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:45:

[mbr]Graag bronvermelding bij dit soort posts.[/]
Remdesivir staat al tijden in het behandeladvies van de RIVM voor besmettingsgevallen met ernstige klachten (choloriquine trouwens ook).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• roffeltjes
PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:33:
[...]

Momenteel zien we met onze eigen ogen hoe waardevol de goedbetaalde managementlagen zijn die de afgelopen jaren in de zorg en het onderwijs zijn geslopen.(uiterst sarcastisch)
Hopelijk gaan we na deze corona wakeupcall de handen aan het bed en de daadwerkelijk lesgevende personen eens op waarde schatten en waarderen. Verplegers, artsen en leraren weten ook zonder voor iedere scheet een tijdrovend rapportje of urenverantwoording in te moeten vullen wel hoe ze hun werk moeten doen en wat goed is voor de hun toevertrouwde patiënten en leerlingen.
De enorm toegenomen papierdruk kost bakken met tijd die beter aan de patiënten en leerlingen besteed kan worden en op die manier kan een professional zich gewoon met zijn vak bezig gaan houden ipv het in stand houden van die tussenlaag.
Die tussenlaag zit er voor heel goede redenen, dat is gewoon een gevolg van de schaal.

Span of control van een leidinggevende is idealiter max 8 man. Dat is te duur, dus hebben we leidinggevenden van 25 man met misschien (als je mazzel hebt) 2 a 3 meewerkende voormannen.

Hoe groter de school of zorginstelling, hoe hoger de piramide en hoe meer "management" lagen je nodig hebt. En nee, docenten zijn NIET zelfsturend. Zijn gewoon mensen die een leidinggevende nodig hebben voor motivatie, knuffel, beoordeling, steun en zo nodig een reprimande.

Als je minder managementlagen wil moet je de kolossen gaan splitsen,

Verder, middle management lagen worden niet beter betaald dan onderwijsgevend personeel. Hoger management wel, maar die komt vaak vanuit de onderwijslaag (is bij ons een actief beleid) .

Het is allemaal niet ideaal, maar dat gezeik over management en OBP is enorm uit zijn verband getrokken. Management is slecht, maar ondertussen is iedereen geïrriteerd omdat er te weinig jaargesprekken zijn (en het verslag komt altijd laat), de leidinggevende nooit tijd heeft etc. De oplossing is niet om dan maar management eruit te snijden alsof dan op magische manier alles vanzelf wel wordt geregeld |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het ijsduiken met koningskrabben zal nog even moeten wachten helaas!! Wij kunnen vanmiddag niet meer naar Noorwegen, omdat ze daar net hebben bepaald dat iedereen die niet uit een Scandinavisch land komt automatisch bij aankomst 14 dagen in quarantaine moet, of ze nou symptomen hebben of niet. De (volks)gezondheid gaat voor alles, en het enige dat we allemaal kunnen doen is ons aan de maatregelen houden en het advies van deskundigen opvolgen! Jammer maar we gaan gewoon een andere keer! ☃️☃️ 🦀 🦀 Sterkte allemaal! Laterrr, Freek
bron Freek Vonk: https://www.facebook.com/...773187395/?type=3&theater

Tweede bron:
https://www.telegraaf.nl/...cht-in-noorse-quarantaine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dr.lowtune schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Remdesivir staat al tijden in het behandeladvies van de RIVM voor besmettingsgevallen met ernstige klachten (choloriquine trouwens ook).
Je was me net voor, dit gebeurt al een tijdje:

https://lci.rivm.nl/covid...camenteuze-behandelopties

@Kenny_026 Ja het is ook een vicieuze cirkel. Je loopt een winkel in, ziet dat er schappen leeg raken, en dan dus ook maar pakken wat je pakken kunt. Leek hier gisteren in het winkelcentrum nog mee te vallen, maar hoor vandaag al wat andere berichten.
Niet geholpen dat zo'n beetje alle voorraad artikelen in de aanbieding zijn bij de Hoogvliet :X

Gelukkig in noodgevallen nog een Sligro pas. De horeca zal wat minder afnemen ;)

@Vorkie Nou, dan komt het ineens wel heel dichtbij :/

;)

[ Voor 40% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
Waarez schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Volgens de Chinezen is het in het beste geval in juni pas voorbij https://www.reuters.com/a...ese-adviser-idUSKBN20Z046

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
HallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Volgens de Chinezen is het in het beste geval in juni pas voorbij https://www.reuters.com/a...ese-adviser-idUSKBN20Z046
Lijkt mij ook waarschijnlijker. Misschien nog later.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

dr.lowtune schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Plus dat remdesivir eigenlijk alleen maar nuttig is als het in een vroeg stadium wordt gegeven. Het remt namelijk de virusgroei, waardoor je minder ernstig er aan toe gaat zijn. Maar als je al ernstig ziek bent zal dat helaas weinig uithalen.

Raar dus dat RIVM dit pas bij zeer ernstige klachten voorschrijft. Aan de andere kant, waarschijnlijk is er maar een zeer beperkte voorraad van dat spul.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Ja geen idee....menselijk instinct denk ik... net als met pasta. Ik lust geen pasta maar toch ga ik 20 pakken pasta kopen...why denk ik dan :)
'Hamsteren is overlevingsstrategie'
Hoewel de supermarktbranche klanten verzekert dat extra inkopen doen niet nodig is, zijn er toch berichten over lege schappen doordat mensen gaan hamsteren. Verslaggever Edwin van den Berg ziet lange rijen bij zijn vaste supermarkt in Alkmaar. De vriesvakken zijn er al leeg. "Ik weet niet wat ik meemaak", zegt hij.

Martin Appelo is psycholoog en gedragstherapeut en legt uit waar dat gedrag vandaan komt. "Hamsteren is een prachtig bewijs dat we voor een groot deel door het oerwoud van ons brein worden geregeerd. De leiders hebben ons gisteren verteld dat we allemaal in gevaar zijn en op moment dat ons brein het signaal 'gevaar' krijgt, schakelt het over op reflexmatig handelen."

De onderste lagen van het brein zijn bepaald niet genuanceerd, zegt hij. "Die horen 'vijand', 'dood', 'dreiging' en die slaan over op reflexen. Dan moeten we overlevingsstrategieën gaan toepassen."

Een van die strategieën is om te doen wat anderen doen. Dus als iemand begint met het inslaan van spullen, gaan anderen dat imiteren. "Vanuit het idee: als we allemaal hetzelfde doen, samen staan, zijn we veiliger en sterker tegen de vijand."

Als we even rustig de tijd zouden nemen, dan zouden we weten dat hamsteren niet nodig is, zegt Appelo. "Zeker niet in een rijk, rustig en veilig land als het onze. Maar het verstandige deel van het brein wordt in zulke omstandigheden overgeslagen."
Hier een mogelijke verklaring voor de why

[ Voor 66% gewijzigd door bvbal79 op 13-03-2020 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 23:36

[...]

[...]
Ik kreeg op m'n werk ook te horen dat we gewoon moeten komen als we niet hoesterig of verkouden zijn. Bij mij zijn ze niet echt voorbereid op thuiswerkers, vandaar dat we te horen krijgen dat we moeten komen. Wel wordt elke dag in de gaten gehouden of dit mogelijk is en er geen andere maatregelen moeten worden genomen. Daarnaast is het ook een bedrijf met ong 15 man totaal, verspreid over 4 ruimtes op 2 verdiepingen.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Waarez schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:12:
[...]

Ik denk dat dat vrij optimistisch gesteld is. Er zijn cases gerapporteerd waarbij tijd van symptomen tot overlijden een week of 6 geduurd heeft, incubatieperiode daarbij opgeteld en je zit al vrijwel in de tweede helft van mei. Je zou dan eigenlijk nagenoeg moeten verwachten dat er vanaf dit moment geen verdere besmetting meer plaats zal gaan vinden.
Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:58:
Plus dat remdesivir eigenlijk alleen maar nuttig is als het in een vroeg stadium wordt gegeven. Het remt namelijk de virusgroei, waardoor je minder ernstig er aan toe gaat zijn. Maar als je al ernstig ziek bent zal dat helaas weinig uithalen.

Raar dus dat RIVM dit pas bij zeer ernstige klachten voorschrijft. Aan de andere kant, waarschijnlijk is er maar een zeer beperkte voorraad van dat spul.
Zo raar is dat niet, dit heeft namelijk gewoonweg te maken met de volgende disclaimer die het RIVM zelf ook netjes vermeld:
*** Remdesivir is een nog niet geregistreerd geneesmiddel, alleen verkrijgbaar via contact met het RIVM (LCI 030-2747000), die de behandelend arts de contactgegevens van Gilead doorgeeft, die de indicatie mede beoordeeld. Na akkoord is geautoriseerde import vanuit het buitenland via het RIVM mogelijk van dit niet-geregistreerde middel. Het aanvraagproces en transport kunnen 2 dagen in beslag nemen. Zie de webpagina Aanvraagprocedure remdesivir voor de procedure voor het verkrijgen van remdesivir voor compassionate use ter behandeling van COVID-19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Ja geen idee....menselijk instinct denk ik... net als met pasta. Ik lust geen pasta maar toch ga ik 20 pakken pasta kopen...why denk ik dan :)
Tja, pasta hebben we ook gekocht, geen 20 pakken, maar 4. Maar dat was gewoon omdat het helemaal op was :D

Het viel gisteren wel op dat het een stuk drukker was dan normaal. Wij doen al jaren op donderdag eind van de middag boodschappen (na het werk). Meestal zijn er dan nog wat ouderen, en een paar jongeren (leeftijd student) met kleine boodschappen (5 tot 15 producten, vaak alleen mandjes). Wij zijn dan echt de uitzondering met een echt gevulde kar. Gisteren was het dus een stuk drukker, en bijna iedereen had wel een kar die minimaal half gevuld was.

Een collega van m'n man: kan ik eindelijk 130 rijden [rustig op de weg], mag het niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

psychodude schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:01:
[...]

Zo raar is dat niet, dit heeft namelijk gewoonweg te maken met de volgende disclaimer die het RIVM zelf ook netjes vermeld:

[...]
Betekent dat het hier dan ook niet op voorraad is en per patiënt besteld moet worden? :F Hoop het niet toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

De (wat afgekorte) response van mijn werkgever op de maatregelen die het RIVM heeft aangekondigd:

"Wij gaan volledig mee met het advies van het RIVM dat iedereen thuis moet werken. Tenzij de klant aangeeft dat dit niet gaat en je op locatie moet verschijnen, want ja... bedrijfscontinuïteit hé?"

En dat is dus waarom deze maatregelen gaan mislukken. Het wordt niet opgelegd, het wordt geadviseerd.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
[...]

[...]

Ze lijken het toch ook vooral toe te passen nu wanneer je een dermate heftige longontsteking hebt dat je zuurstof toegediend moet krijgen. Dan lijkt het te helpen.

Waarschijnlijk omdat ze dan het virus afremmen en je daardoor minder antistoffen aanmaakt ? Teveel antistoffen is geloof ik de oorzaak van zuurstof te kort doordat je longen met vocht gevuld raken - maar correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:34
bvbal79 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:59:
[...]

[...]
Voor de zwarte handel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

[...]

in de docs van de nvic staat dat het hier ook niet getegistreef als geneesmiddels is, en dat je het per persoon bij gilead moet aanvragen met een levertijd van 2 dagen..

oh duu al gezegd

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

HallonRubus schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:53:
[...]

Z'n uitspraak is wat moeilijk te rijmen met wat hij ook in dat stuk zegt
Zhong, an 83-year-old epidemiologist renowned for helping combat the SARS outbreak in 2003, said viruses in the same family typically became less active in warm months.
Als dat enig verband heeft met z'n opmerking over juni is dan zou je juni eerder als de start van een adempauze van een paar maanden kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HellBeast schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:07:
En dat is dus waarom deze maatregelen gaan mislukken. Het wordt niet opgelegd, het wordt geadviseerd.
En het verschil is? Handhaving is onmogelijk.

Zag overigens een plaatje in dit topic langs komen dat 25% minder contacten al een flink effect heeft op de verspreiding.

Met dank aan @Garyu :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KESawIqCdCwr6deI4G_nEHsPh4Y=/800x/f/image/n80YOQ86gDaEkrOvdTuYDFJG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door MikeyMan op 13-03-2020 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
Onderzoek EenVandaag die na de persconferentie van gisteren is gedaan. 26% van de mensen blijft niet thuis bij verkoudheid, hoesten en/of koorts 8)7 |:( :
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2b2Z8Gd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
RobinNL schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ik kreeg op m'n werk ook te horen dat we gewoon moeten komen als we niet hoesterig of verkouden zijn. Bij mij zijn ze niet echt voorbereid op thuiswerkers, vandaar dat we te horen krijgen dat we moeten komen. Wel wordt elke dag in de gaten gehouden of dit mogelijk is en er geen andere maatregelen moeten worden genomen. Daarnaast is het ook een bedrijf met ong 15 man totaal, verspreid over 4 ruimtes op 2 verdiepingen.
Tsja, indien je werk geen mogelijkheden heeft op dit moment is het tenslotte gewoon erg lastig. Er wordt in ieder geval netjes gesteld dat met klachten je dus wel verwacht wordt thuis te werken. Veel meer dan dat kunnen vele kleinere bedrijven met beperkte middelen gewoonweg niet doen zonder of zichzelf financieel in zwaar weer te brengen of volledige overheidssteun te krijgen om de financiële impact te dekken.
Saven schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Betekent dat het hier dan ook niet op voorraad is en per patiënt besteld moet worden? :F Hoop het niet toch.
Het is een niet geregistreerd geneesmiddel. Het is daarmee per definitie niet iets dat bij de ziekenhuis apotheek zomaar op de plank ligt, en dus ja, besteld zal moeten worden.
Pagina: 1 ... 10 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.