• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:16:
[...]
Als er daar zo veel stikstofoxiden in de lucht zitten dan kan je er denk ik van uitgaan dat de luchtkwaliteit daar ook slecht is. Wel toevallig dat juist in Lombardije waar het zo erg met corona is de luchtkwaliteit dan het minst is. Meer onderliggende longklachten?
Dit onderwerp is al eens besproken, net zoals roken, leeftijd en alle andere onderliggende zaken die mogelijke grondslag leggen eraan en er is geen bewijs voor, dus heeft vrij weinig zin dit te bespreken.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:16

Varienaja

Wie dit leest is gek.

gws24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:16:
Wel toevallig dat juist in Lombardije waar het zo erg met corona is de luchtkwaliteit dan het minst is.
Daar wonen de meeste mensen, daar staat de meeste industrie, daar wordt het meest verbrand, dus natuurlijk is daar de meeste NOx.

Gras groeit niet door eraan te trekken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:02

gws24

Thinking is hard!

Vorkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:17:
[...]

Dit onderwerp is al eens besproken, net zoals roken, leeftijd en alle andere onderliggende zaken die mogelijke grondslag leggen eraan en er is geen bewijs voor, dus heeft vrij weinig zin dit te bespreken.
offtopic:
Dan kan dit hele topic wel op slot want er is voor bijna niks hard bewijs maar ik begrijp je punt, vond het gewoon opvallend

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:14
HallonRubus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:12:
Flinke afname van stikstofoxiden in de lucht in Italië, bij Madrid, Ruhrgebied en Randstad kun je ook afname zien (in Brabant gek genoeg juist een toename).
[YouTube: Coronavirus: nitrogen dioxide emissions drop over Italy]
Misschien gaat het coronavirus wel een revolutie teweegbrengen. Meer thuiswerken, minder uitstoot. :)

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-03 14:28

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Corrigeer me als ik verkeerd ben, maar is het niet zo dat je al besmettelijk bent voor je de symptomen vertoont?

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-03 20:04
Xaero schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:09:
Valt me ondertussen ook op dat de NOS met hun live blog wel iets té snel wil posten, wat de kwaliteit niet echt ten goede komt. Toen straks al die foute grafiekjes, nu '1500 extra IC bedden' wat later gerectificeerd wordt naar '1500 IC bedden totaal'.

[Afbeelding][Afbeelding]
Slechts 1500 IC bedden voor heel Nederland is een grof schandaal.

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:28
Imgnrydrmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:20:
Corrigeer me als ik verkeerd ben, maar is het niet zo dat je al besmettelijk bent voor je de symptomen vertoont?
Steeds meer gevallen lijken dit te bevestigen, RIVM spreekt dit tegen. Men weet het gewoon niet 100% zeker.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Anoniem: 162126

JAHRASTAFARI schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Slechts 1500 IC bedden voor heel Nederland is een grof schandaal.
Want? We moeten er 10.000 hebben terwijl we er normaal gemiddeld 50 nodig hebben?
Of moeten we voor elke Nederlander 1 hebben?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03 17:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 162126 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:17:
[...]

De experts hebben helemaal niet gesteld dat je niemand besmet als je geen symptomen vertoont. En er is 1 geval bekend van een 16 jarige. De kans om te overlijden voor 16 jarige ligt ongeveer op de 0.2%.

Kijk anders hier even voordat je baseert op halve informatie : https://www.worldometers....rus-age-sex-demographics/
Zo aanvallend doen is nergens voor nodig. Ik zeg in mijn post ook dat het fake news kan zijn en dat de conclusie is dat we het gewoon (nog) niet weten en dat mijns inziens playing safe het beste is.

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 50MP | 100MP | 135 APO

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:37
Anoniem: 162126 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Want? We moeten er 10.000 hebben terwijl we er normaal gemiddeld 50 nodig hebben?
Of moeten we voor elke Nederlander 1 hebben?
Ja dit, ik heb er helaas 3 jaar geleden een week moeten liggen. Het is niet alleen het bed he? Opgeleid personeel, apparatuur, protocollen etc. etc..

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 16:25
Imgnrydrmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:09:
Hoezo dieet aanpassen?

Ik heb wat meer groenten, fruit en vlees gekocht omdat ik anders op het werk warm eet en nu thuiswerk, maar anders eten? Nee... 'k Geloof niet dat je, door plots anders te eten, het virus niet kan krijgen.
Misschien omdat je gewoon minder beweegt en daarmee verbrand? Hoewel dat bij veel IT'ers wel mee zal vallen >:)
Gezond eten voorkomt natuurlijk ook helemaal niks, maar elk beetje weerstand helpt wel op macro-niveau.

All-electric.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 07:17

JeroenNietDoen

"Doe nou niet!"

Steefmeister schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Steeds meer gevallen lijken dit te bevestigen, RIVM spreekt dit tegen. Men weet het gewoon niet 100% zeker.
Dan nog, als geen symptonen zoals niezen en hoesten hebt zal je een heel stuk minder verspreiden omdat je het virus veel minder airborne maakt. Althans lijkt mij.

"Oooh Jeroen!"

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:10

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Aangezien er nu nogal wat discussies door elkaar lopen, is er een Themaforum: Coronavirus opgezet. Zo kunnen de wetenschappelijke en maatschappelijke discussies zowel hier in Nederland/Belgie als wereldwijd wat beter gescheiden gevoerd worden. Daarom het verzoek om in de losse topics verder te gaan.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Evest
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Evest

Mt. Evest 🏔

Modbreak:Vanwege de grote hoeveelheid posts maar vooral ook verscheidenheid aan onderwerpen is vanaf nu een themaforum open voor het bespreken van het Coronavirus: Themaforum: Coronavirus waar we al voor een aantal onderwerpen een topic hebben geopend. Zo kunnen mensen volgen wat ze het meest interessant vinden.

Mocht je een goed idee hebben voor een los topic, voel je dan vrij om die te openen.

Met het openen van het themaforum gaat dit topic op slot.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee