Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Waterkoker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:48:
@alexbl69 het wrange is dat Rutte Nederland vergelijkt met een patient. "Je kijkt naar de patiënt en neemt dan de goede maatregelen die op dat moment nodig zijn."

Als je een patient hebt zitten ergens anders op de wereld dan kan je daar toch ook van leren lijkt mij? Moet je dan eerst de patient in huis hebben voordat je gaat beoordelen wat je gaat doen?
Dat is volgens mij precies wat er gebeurt alleen zijn die patienten niet in dezelfde fase van hun ziekte

Wat er vandaag is gecommuniceerd is een behoorlijke impact op de gehele maatschappij. Het kan zijn dat dit nog niet de juiste verbetering brengt en dat de epidemie nog een extra medicijn nodig heeft.

Echter: elke medicijn heeft bijwerkingen en je wilt niet een middel waarvan de bijwerkingen erger zijn dan de kwaal

Als er aanvullende maatregelen nodig zijn dan komen die er wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zingo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:38:
Ik blijf erbij, de economische impact is belangrijker dan de maatschappelijke en menselijke. Eigenlijk best walgelijk om te zien.
Dit triggert met toch een beetje..
Dat ik dit nu overal rondom me heen hoor; nu ook de middenklasse en bovenklasse geraakt wordt.
Terwijl het aan de onderkant van de samenleving dagelijkse kost is dat de economische impact zwaarder telt als maatschappelijk of menselijk kant. Ook als er geen virus is.

Wellicht dat deze crisis hierin iets gaat veranderen, maar gok dat als mensen hun eigen hachje niet meer bedreigd zien, dit weer heel snel vergeten. Ook onze "soldaten" in de gezondheidszorg zijn dan weer snel vergeten (overigens worden zorgverleners liever geen soldaat genoemd.)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Waarez schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:53:
Maatregelen Belgie;

Alle lessen worden opgeschort:
Alle lessen op school worden opgeschort, maar er zal opvang worden voorzien, ook voor wie zelf geen opvang heeft voor zijn kinderen. Ouders zullen daarvoor nog altijd op de school terecht kunnen. De premier roept op kinderen niet te laten opvangen door de grootouders. Ook komt er opvang voor kinderen van gezondheidswerkers.

Crèches blijven open. Alle maatregelen gaan vanaf morgen middernacht in, en blijven geldig tot 3 april. Dan begint ook de paasvakantie, die twee weken duurt. Morgen gaan de lessen dus wel nog door.
Ben wel benieuwd hoe die opvang geregeld gaat worden.

Kinderen naar grootouders brengen klinkt idd niet als een goed idee.

[ Voor 27% gewijzigd door XWB op 12-03-2020 22:55 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:50:
[...]

Ja? Laat maar zien. Nepnieuws van de bovenste plank.
The former White House chief of staff Mick Mulvaney, speaking from the conference stage last Friday, insisted falsely that the media had only just started paying attention to the coronavirus after the impeachment trial ended. And the reason, he added, was “they think this is going to be what brings down the president.”

https://www.nytimes.com/2...s-conservative-media.html
“The chorus of hate being leveled at the president is nearing a crescendo as Democrats blame him, and only him, for a virus that originated halfway around the world,” Fox Business host Trish Regan said on Monday, labeling media coverage “yet another attempt to impeach the president.” The same night, Lou Dobbs, Trump’s favorite Fox Business host, accused “the national left-wing media” of “playing up fears of the coronavirus,” before reporting, without an ounce of self-awareness, that the virus has “now infected 113,000 people…in 111 countries and territories around the world.”

https://www.vanityfair.co...rump-coronavirus-coverage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:09
XWB schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:55:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoop niet dat ze die kinderen dan weer samen in groepen gaan opvangen, dat slaat dan weer nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Bij ons gaat iedereen op de NL kantoren thuiswerken. Behalve als je strikte toestemming hebt van management mag je op kantoor komen. Gaat toch Ff over ongeveer 2000 man waarvan ik inschat dat zeker 3/4e thuis gaat werken. Prima dat het serieus genomen wordt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Waterkoker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:48:
@alexbl69 het wrange is dat Rutte Nederland vergelijkt met een patient. "Je kijkt naar de patiënt en neemt dan de goede maatregelen die op dat moment nodig zijn."

Als je een patient hebt zitten ergens anders op de wereld dan kan je daar toch ook van leren lijkt mij? Moet je dan eerst de patient in huis hebben voordat je gaat beoordelen wat je gaat doen?
Tja, dat lijkt me ook.

Het zal allemaal wel bedoeld zijn om paniek te voorkomen, maar daar slagen ze niet echt in. Heb daarstraks een screenshot van allestoringen gepost (is blijkbaar verwijderd), maar ga zelf maar eens kijken. Alle sites van de supermarkten zaten even op slot. Er wordt al gehamsterd.

Sterker, denk dat de terughoudendheid van Rutte cs. zelfs een averechtse werking heeft.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
[...]

Ik vermoed vooralsnog gewoon op school, gezien de korte termijn van de beslissing en de berichtgeving. Dan zullen ze de komende dagen/week dat vast verder vorm gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
[...]

De sterke meesters en juffen die buiten de risicogroep vallen zullen dit wel op zich nemen zolang dat mogelijk is. Kan het niet, dan kan het niet lijkt me.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik lees nergens dat iemand van de republikeinse partij Corona een Hoax noemt.

Edit

Had al Deja Vu

PWM in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"

PWM in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19"

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 12-03-2020 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@TIGER1125 ik kan me voorstellen dat corona net even anders is dan een gemiddelde pandemie. Waar het bij influenza zo lijkt te zijn dat kinderen er extra last van hebben, blijkt dit bij corona anders te zijn. Wellicht wel besmettelijk, maar veel minder tot niet ziek. Dit zal wel enigszins afwijken van het originele idee wat er destijds bij een pandemie heerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:50:
Het idee is dat het Schengengebied genoeg besmettingen heeft om dit verbod te verantwoorden. De landen die je noemt vallen daar buiten, dus geen vrij reizen.
Dat is toch gewoon onzin. Er is in de praktijk geen enkele restrictie op reizen vanuit Schengen naar het VK (en naar Bulgarije en Roemenië). Je moet alleen even je ID laten zien bij vertrek uit Schengen en binnenkomst in non-Schengen, elke medische controle ontrbreekt.
Dit riekt gewoon naar stupide politieke motieven van een totaalmalloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Familie werkt bij een flinke Albert Hein en die hadden vandaag een omzet van 100k terwijl 20k normaal is.

Rijst, pasta toiletpapier..allemaal op... 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:58:
[...]

Ik lees nergens dat iemand van de republikeinse partij Corona een Hoax noemt.
Trump zei het zelf, fragment was net nog bij Jinek en Pete Hoekstra verdedigde het (sort of).

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:00
Pfff... Rutte is niet sterk in zijn verdediging de scholen niet te sluiten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Flagg schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:08:
Familie werkt bij een flinke Albert Hein en die hadden vandaag een omzet van 100k terwijl 20k normaal is.

Het ironische is dat dat hamsteren natuurlijk stupide is, maar als je het doet, creër je wel je eigen waarheid (want de schappen zijn leeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

.oisyn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:08:
[...]

Trump zei het zelf, fragment was net nog bij Jinek en Pete Hoekstra verdedigde het (sort of).
Dan hebben ze netjes geknipt ;) Of uniek beeldmateriaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:09:
Het debat ontspoort een beetje zo met die slechte argumenten die hij heeft. Ik ben het niet vaak met Kuzu eens, maar zelfs HIJ heeft nu een goed punt.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Zijn opmerking dat hij de scholen liever wèl zou sluiten, was ook wel wat onhandig. Vooral omdat je het sluiten van scholen dan dus wellicht ook zou moeten faciliteren.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:02
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:36:
Volgens mij begrijpt Rutte het begrip besmetting niet. Want volgens hem is de kans op besmetting onder de 20 heel erg klein. Maar voor zover ik heb gelezen heeft die groep een hele kleine kans op een ziektebeeld maar kunnen ze wel drager zijn van het virus en dus anderen wel besmetten? Zie ik dit nou verkeerd?
Volgens mij zie je het goed.
Rutte zei zojuist nog: "onder kinderen/jongeren is de besmettelijkheid laag".
Deskundigen hebben dat niet gezegd, die hebben wel gezegd dat die groep minder ziek wordt door het virus. Rutte verwart besmettelijkheid met de ernst van het ziektebeeld.

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ZieMaar! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:09:
[...]

Het ironische is dat dat hamsteren natuurlijk stupide is, maar als je het doet, creër je wel je eigen waarheid (want de schappen zijn leeg).
Nu moet ik wel gaan hamsteren omdat ik niet weet of ik door al dat gehamster de komende weken wel mijn normale boodschappen kan doen :+ Toiletpapier zal over een week of twee toch wel op zijn, wat als er dan teveel gehamsterd is waardoor ik het niet kan kopen? Dan maar nu zelf hamsteren!

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:47
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:36:
Volgens mij begrijpt Rutte het begrip besmetting niet. Want volgens hem is de kans op besmetting onder de 20 heel erg klein. Maar voor zover ik heb gelezen heeft die groep een hele kleine kans op een ziektebeeld maar kunnen ze wel drager zijn van het virus en dus anderen wel besmetten? Zie ik dit nou verkeerd?
Het is eigenlijk niet goed bekend, wat natuurlijk een probleem is.

Wat we op dit moment weten is het volgende:
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2762130

Dit artikel met een caseload van 72 314 confirmed cases uit China beschrijft qua age distribution het volgende:
  • ≥80 years: 3% (1408 cases)
  • 30-79 years: 87% (38 680 cases)
  • 20-29 years: 8% (3619 cases)
  • 10-19 years: 1% (549 cases)
  • <10 years: 1% (416 cases)
Zoals je kunt zien, bijzonder weinig COVID-19 onder kinderen.

Maar dat zegt natuurlijk enkel en alleen iets over de ontwikkeling van ziekteverschijnselen. Asymptomatisch dragerschap of hooguit milde klachten en dragerschap zijn hierin niet goed bekend.

Het is lastig om met zekerheid hierin te zeggen wat de prevalentie is van SARC-CoV-2 dragerschap is onder schoolgaande kinderen. Binnen de media wordt vaak wel aangehaald dat ze een risicogroep zouden zijn, maar eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat betrouwbare bronnen daarin ontbreken. En de aanname dat dit zo zou zijn omdat dit bij enkele andere verwekkers geld, is uiteraard geen hele sterke.

Ook het feit dat landen om ons heen scholen sluiten, doet niets af aan het feit dat op basis van de huidige publieke gegevens, er niet goed te oordelen is of deze maatregelen opwegen tegen de gevolgen.

Vrijgegeven data sheets geven ook slechte inzichten over de leeftijdsdistributie.

De meest betrouwbare data die we hebben, komt uit zuid Korea. Zij hebben een groot aantal mensen getest, circa 200.000 tot nu toe. Hoe ziet de leeftijdsverdeling er met dit soort massa screening uit? Als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ikN3FM-7MV--G1XIQjhXpSUv3Q=/800x/f/image/1eL99YubrM0rqDDMmAxSoTs8.png?f=fotoalbum_large

bron: https://www.cdc.go.kr/boa...mid=a30402000000&bid=0030

Met slechts 1% van de gescreende besmettingen bij kinderen t/m 9 jaar, en 5.2% van de gescreende besmettingen bij kinderen tussen de 10 t/m 19 jaar, lijkt het op basis van de huidig beschikbare data nu niet bepaald op alsof kinderen per se de grootste en belangrijkste bron van infecties voor de maatschappij zullen zijn.

Interessant zou dan ook zijn om te weten wat de argumentatie is voor buurlanden om over te gaan tot de drastische maatregelen om juist de scholen wel te sluiten, maar het zou mij anderszins ook niet verbazen indien goed onderbouwde argumentatie daarvoor simpelweg op dit moment niet bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
edit: dubbelpost geworden (mag weg)

[ Voor 99% gewijzigd door psychodude op 12-03-2020 23:15 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik verbaas me over een aantal zaken, waaronder:
- Er blijkbaar nu al een tekort is aan testen, terwijl ze in Korea 10.000 testen per dag kunnen afnemen.
- Dit wordt gedownplayed terwijl daarmee de cijfers niet meer kloppen en eventuele trends dus niet goed herkend meer kunnen worden.
En iedereen dit lijkt te accepteren.. Mijn natuurkundeleraar zei altijd "meten is weten" en dat lijkt me hier zeker van toepassing.
- Nederland blijkbaar het enige land is waarbij de scholen gewoon open kunnen blijven...
- De overheid alles nogal vrijblijvend probeert af te dwingen.

Als de overheid eens duidelijk kan aangeven waarin wij verschillen van Italie zou ik al wat geruster gesteld worden maar voor nu zie ik het gewoon niet. Niet qua maatregelen t.o.v. het aantal besmettingen, niet qua trend van het aantal gemeten besmettingen en niet qua capaciteit van de ziekenhuizen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 16:13
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:11:
[...]

Het debat ontspoort een beetje zo met die slechte argumenten die hij heeft. Ik ben het niet vaak met Kuzu eens, maar zelfs HIJ heeft nu een goed punt.
De ontwikkelingen in het Buitenland dragen natuurlijk ook niet bij aan zijn wankelijke verdediging over dit onderwerp (de scholen). Frankrijk eerder op de avond alle het onderwijs schrappen en nog even benoemen dat er plek is voor kinderen zonder opvang en m.n. die van noodzakelijk functies. Gevolgd door België een half uur/drie kwartier geleden.

Evenals de tegenstrijdigheid van de maatregelen zoals Aboutaleb eerder vanavond ook al zei. Beperk OV bewegingen, maar je zal net die leerling zijn die met het OV naar school gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
Flagg schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:08:

Volgens RTL wordt er helemáál niet gehamsterd..
Iets met het volk rustig houden?!

https://www.rtlnieuws.nl/...coronavirus-ah-jumbo-plus

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 12-03-2020 23:13 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:07:
[...]

Dat is toch gewoon onzin. Er is in de praktijk geen enkele restrictie op reizen vanuit Schengen naar het VK (en naar Bulgarije en Roemenië). Je moet alleen even je ID laten zien bij vertrek uit Schengen en binnenkomst in non-Schengen, elke medische controle ontrbreekt.
Dit riekt gewoon naar stupide politieke motieven van een totaalmalloot.
Ja, maar het werkt wel. Bill de Blasio is al om:
New York Mayor Bill de Blasio says he agrees that travel restrictions enacted by the Trump administration are merited due to the coronavirus concerns.

https://edition.cnn.com/v...ts/this-week-in-politics/
PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Het werd door pundits afgedaan als onzin, als een manier voor de Democraten om Trump onderuit te halen. Het woord hoax wordt daarin niet gebruikt. De reden dat het woord hoax naar voren komt is omdat Trump dat een keer gebruikt heeft om de reactie van de Democraten te beschrijven (uit Speech: Donald Trump Holds a Political Rally in North Charleston, South Carolina - February 28, 2020 door factba.se; nadruk door mij):
But with your help we have exposed the far left's corruption and defeated their sinister schemes and let's see what happens in the coming months. Let's watch. Let's just watch. Very dishonest people. Now the Democrats are politicizing the coronavirus. You know that, right? Coronavirus. They're politicizing it. We did one of the great jobs, you say, "How's President Trump doing?", "Oh, nothing, nothing." They have no clue, they don't have any clue.

They can't even count their votes in Iowa, they can't even count. No, they can't. They can count their votes. One of my people came up to me and said, "Mr. President, they tried to beat you on Russia, Russia, Russia." That didn't work out too well. They couldn't do it. They tried the impeachment hoax. That was on a perfect conversation.

They tried anything, they tried it over and over, they've been doing it since she got in. It's all turning, they lost. It's all turning, think of it, think of it. And this is their new hoax. But you know we did something that's been pretty amazing. We have 15 people in this massive country and because of the fact that we went early, we went early, we could have had a lot more than that.
https://factba.se/transcr...carolina-february-28-2020
15 refererend naar het aantal besmettingen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:11:
[...]

Dus je vindt de argumenten voor het sluiten van de scholen -buiten het onderbuikgevoel- beter?

Ik hoor geen redelijke alternatieven.
Liever naar de opvang dan naar school? Wat maakt dat uit?

@GAIAjohan RTL heeft er weinig baat bij om het volk in bedwang te houden lijkt me? Zal wel erg verschillen per regio. De drie supermarkten op loopafstand van hier hadden rond 18:00 nog geen lege schappen.

@BadRespawn das toch ook al iets om mee te nemen? Besmetting op zich is niet zo spannend. De gevolgen wel.

[ Voor 25% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:12:
[...]

Het is eigenlijk niet goed bekend, wat natuurlijk een probleem is.

Wat we op dit moment weten is het volgende:
https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2762130

Dit artikel met een caseload van 72 314 confirmed cases uit China beschrijft qua age distribution het volgende:
  • ≥80 years: 3% (1408 cases)
  • 30-79 years: 87% (38 680 cases)
  • 20-29 years: 8% (3619 cases)
  • 10-19 years: 1% (549 cases)
  • <10 years: 1% (416 cases)
Zoals je kunt zien, bijzonder weinig COVID-19 onder kinderen.
Zijn die cases niet gebaseerd op mensen met symptomen - waarbij dus onder kinderen/jongeren minder cases worden gevonden gewoon omdat die minder ernstig ziek worden en dus minder symptomen vertonen, en er dus geen/minder reden is om te testen.
Of is er adhv steekproeven getest?
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:16:

@BadRespawn das toch ook al iets om mee te nemen? Besmetting op zich is niet zo spannend. De gevolgen wel.
Kinderen/jongeren zijn niet minder vatbaar voort besmetting. Minder ernstig ziektebeeld betekend alleen dat ze minder virussen bij zich dragen, en daarmee een minder sterke verspreidingsbron zijn, maar met veel jongelui bij elkaar in scholen vormen die wel een besmettingshaard. Die zijn in no time allemaal besmet en nemen dat dan mee naar elders.

[ Voor 22% gewijzigd door BadRespawn op 12-03-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jb! in "[ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 -2"Jb! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:15/message]:
[....
Ik weet precies wat er gezegd werd :p En ik welke context..

De bewering van @Plasma_Wolf is dus gewoon niet waar. Het woord hoax heeft nooit op het virus geslagen.

[ Voor 37% gewijzigd door PWM op 12-03-2020 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

In op1 zit een schooldirecteur te bedelen om ook te mogen sluiten. Geeft Frankrijk als voorbeeld waar de scholen wel gesloten zijn.

Maar qua opvang problemen geeft men aan dat in Frankrijk de kinderen niet naar school kunnen wel worden opgevangen...

Tja zitten ze alsnog op een kluitje en elkaar aan te hoesten.

Dit klinkt toch echt als sluiten om mooie sier te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Dus je vindt de argumenten voor het sluiten van de scholen -buiten het onderbuikgevoel- beter?

Ik hoor geen redelijke alternatieven.
Liever naar de opvang dan naar school? Wat maakt dat uit?
Omdat ik er heilig van overtuigt ben dat een groot deel van de kinderen niet naar de opvang hoeft. Het gros van de ouders om mij heen hier werkt al een deel van thuis of heeft daar mogelijkheden toe. Daarnaast kunnen juist die ouders ook weer oppassen. En uiteraard zullen er altijd uitzonderingen zijn, maar daar moet op de korte termijn wel wat voor te realiseren.

Hoe sta jij trouwens tegenover vluchten vanuit Iran nog toe laten? Ook daarvan is niet bewezen dat iedereen geïnfecteerd is maar er is wel degelijk een risico dat er 1 tussen zit die vervolgens weer een nieuw brandhaard kan creëren.

[ Voor 14% gewijzigd door HaterFrame op 12-03-2020 23:22 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

GAIAjohan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:13:
[...]

Volgens RTL wordt er helemáál niet gehamsterd..
Iets met het volk rustig houden?!

https://www.rtlnieuws.nl/...coronavirus-ah-jumbo-plus
Probeer maar eens online boodschappen te doen.
Ik bestel normaal 90% van de boodschappen via Picnic en nu is de eerst volgende beschikbare dag as. dinsdag (pas).

Nog nooit eerder meegemaakt dat ze niet de volgende dag kunnen leveren, zelfs niet als ik 21:30 bestel.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PWM schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:10:
[...]

Nee hij vond dat de democraten zeiden dat er amper iets gedaan werd een hoax, niet het virus zelf idd.

.edit: die compilatie van Jinek laat overigens wel zien dat het virus totaal niet serieus werd genomen

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 12-03-2020 23:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BadRespawn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Zijn die cases niet gebaseerd op mensen met symptomen - waarbij dus onder kinderen/jongeren minder cases worden gevonden gewoon omdat die minder ernstig ziek worden en dus minder symptomen vertonen, en er dus geen/minder reden is om te testen.
In die eerder geposte Koreaanse screenshot misschien, maar het Chinese voorbeeld wat je quote gaat het om confirmed cases.

[ Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 12-03-2020 23:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:22
[...]
Met slechts 1% van de gescreende besmettingen bij kinderen t/m 9 jaar, en 5.2% van de gescreende besmettingen bij kinderen tussen de 10 t/m 19 jaar, lijkt het op basis van de huidig beschikbare data nu niet bepaald op alsof kinderen per se de grootste en belangrijkste bron van infecties voor de maatschappij zullen zijn.
Is dan wel weer de vraag hoeveel van de testen zijn afgenomen in die categorie, als dat niet evenredig verdeeld is ...
Daarnaast is het ook nog de vraag of dit (deels) het gevolg kan zijn geweest van maatregelen (zoals schoolsluiting in zuid korea, geen idee of ze dat gedaan hebben) of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:47
[...]

RTL heeft er weinig baat bij om het volk in bedwang te houden lijkt me? Zal wel erg verschillen per regio. De drie supermarkten op loopafstand van hier hadden rond 18:00 nog geen lege schappen.
Ik weet het niet.
offtopic:
Ik vind RTL de laatste 4 jaar best wel minder onafhankelijk geworden of zo. Ze lijken soms best onder invloed van bepaalde groeperingen. Ook sommige 'nieuws'-berichten die eigenlijk gewoon geen inhoud hebben. Sterker, het voelt het alsof de NPO neutraler is, en dat gevoel had ik voorheen niet..

De schappen in mijn supermarkt hier waren ook redelijk gevuld, als ik mijn ouders en familie aan de andere kant vh land hoor, is het daar toch anders.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Basisscholen is ergens nog te verdedigen. Maar middelbaar onderwijs? Die hebben geen oppas nodig thuis. Kom op man. Halfbakken besluitvorming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:24
Midden in Amsterdam was de appie gewoon totaal normaal bevoorraad. Overigens ook in Italië dus totaal niet nodig om te gaan hamsteren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BadRespawn
FreakNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:22:
[...]

In die eerder geposte Koreaanse screenshot misschien, maar het Chinese voorbeeld wat je quote gaat het om confirmed cases.
Dus mensen met voldoende sterke symptomen om te testen - waaronder dus weinig jongeren, maar jongeren zijn wel een besmettingsbron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Er lijkt ook een behoorlijk verschil te zijn tussen mannen (38%) en vrouwen (62%). Tegelijkertijd is de sterfte bij mannen (1,27%) weer hoger is dan bij vrouwen (0,57%). Ik heb dat nergens eerder gezien, maar is dit een bekend gegeven?

[ Voor 4% gewijzigd door francoski op 12-03-2020 23:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Is voor mij geen onbekende statistiek, heb het al vaker gezien...

/edit
Nee, ik zie nu wat je bedoelt. Had we gezien dat mannen er meer aan stierven dan vrouwen. Maar die andere statistiek is wel vaag. Eigenlijk wil je weten hoe de testgroep (+-200.000 volgens de poster) onderverdeeld is...

[ Voor 133% gewijzigd door FreakNL op 12-03-2020 23:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
BadRespawn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:17:
[...]

De cases in China zijn zoals ook aangegeven inderdaad met mensen met symptomen, dus risico op bias. In Korea is het screening, maar op vrijwillige basis. Zoals ik daarin dus ook aangeef, met het risico op bestaan dat ouders hun kinderen niet laten testen.

En dat maakt het dus ook zo lastig voor wat betreft een publiek debat. Afgaande op de kennis die we publiekelijk ter onze beschikking hebben, is er eigenlijk weinig argumentatie om ervoor te pleiten om scholen te doen sluiten. Idealiter wat je zou willen hebben is screening van een aantal wijken met een doorsnee leeftijdsopbouw om te kijken wat de distributie is van besmetting met SARC-CoV-2 onder de diverse leeftijdscategorieën. Zonder dat soort data is de argumentatie om scholen te doen sluiten of niet te doen sluiten beide kanten op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Iemand enig idee hoe ze testen? Is dit overal dezelfde meetmethode? Ik neem aan dat het een bloedtest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:59

Jebus4life

BE User

francoski schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Er lijkt ook een behoorlijk verschil te zijn tussen mannen (38%) en vrouwen (62%). Tegelijkertijd is de sterfte bij mannen (1,27%) weer hoger is dan bij vrouwen (0,57%). Ik heb dat nergens eerder gezien, maar is dit een bekend gegeven?
Was dat niet omdat de verspreiding in Zuid-Korea vooral erg aanwezig was binnen een bepaalde sekte, waardoor dat het vooral vrouwen trof? Ik herriner me in China dat het dan weer met een zeer grote meerderheid mannen waren.

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

alienfruit schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:34:
Iemand enig idee hoe ze testen? Is dit overal dezelfde meetmethode? Ik neem aan dat het een bloedtest is?
Nee er wordt een monster vanuit de keel genomen.

Overigens zojuist gehoord dat mijn vader na interventie van de ambassadeur toch morgen al terug mag vliegen uit de VS. Toch wel een fijn gevoel.

[ Voor 21% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:30:
[...]

De cases in China zijn zoals ook aangegeven inderdaad met mensen met symptomen, dus risico op bias. In Korea is het screening, maar op vrijwillige basis.
Eum er staat “confirmed cases”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:18

liberque

Vrijzinnig!

Zelf ben ik werkzaam als internetmonteur en zit ik - niet coronagerelateerd - al enige tijd in de ziektewet. Toch blijf ik de werkmail volgen en het lijkt erop dat mijn werkgever zich houdt aan het voorschrift van het RIVM: geen handjes schudden en handjes wassen na een bezoek. Mijn werkgever geeft ook aan dat veel van mijn collega's liever niet in de regio Brabant rijden en dat ze dit begrijpen en zoveel mogelijk aan de verzoeken van mijn collega's probeert te voldoen door ze in andere regio's in te plannen. De werkgever geeft hierbij wel aan dat ze dit niet voor alle collega's kunnen doen, want het contract met de klant dient - begrijpelijk - gehonoreerd te worden. Zie je het als het echt nodig is niet zitten om toch naar klanten in een risicogebied te gaan dan ben je altijd vrij om verlof te nemen. Hiervoor toont mijn werkgever dan begrip.

Een zeer lastige situatie, want feitelijk ligt de verantwoordelijkheid bij de klant om een afspraak af te zeggen als deze ziekteverschijnselen vertoont. Je ziet immers als monteur niet aan de deur of de persoon thuis is omdat deze vrij heeft genomen of omdat deze ziek is. Je kan dus situaties krijgen - laat ik even van mezelf uitgaan - waarbij de klant de deur open doet en niest of andere symptomen van 'griep/corona/whatever' vertoont een monteur niet meer naar binnen wilt gaan. Op dat moment heeft de klant wel een storing en kan dan gaan reclameren en roepen dat hij last van allergie had. Een onwerkbare situatie en dat is alleen nog maar een voorbeeld bij mijn werk. Gaan we mensen moeten discrimineren omdat ze ziek zijn? Gaan we ze daarom mijden? Gaan we ze van diensten afhouden?

Het gaat echter verder: vandaag moest ik naar de huisarts (nogmaals niet coronagerelateerd). Ik kom binnen en er wordt me gevraagd om mijn handen met alcohol te desinfecteren. Nuttig of niet onder het motto better safe than sorry netjes gedaan en in een nagenoeg lege wachtkamer gaan zitten. Komt een paar minuten achter mij een man binnen lopen die zijn handen niet desinfecteert, op nog geen meter van me gaat zitten en begint te niezen en ik zie hem letterlijk zijn handen gebruiken om zijn snot vanonder zijn neus weg te wrijven. Nee, ik heb geen smetvrees (nog niet), maar toch speelt in mijn hoofd waarom die man snotverkouden met alle waarschuwingen van dien toch naar de huisarts gaat. Ik probeer te relativeren - wellicht is het nodig dat hij toch komt. Toen ik hem een tweede keer voelde niezen (spetters vlogen letterlijk in mijn gezicht) moest ik me echter inhouden om niet op te staan en die vent niet zijn volle vet te geven. Voor hetzelfde geld een hartstikke brave man die met griep naar de huisarts gaat dus ik doe het maar niet, maar merk wel aan mezelf dat zonder zelfbeheersing dit de uitkomst was geweest.

Ik lees wel vaker reacties van mensen die zich ergeren aan anderen in een trein, bus en ook in dit topic lees ik reacties dat ook in de kinderopvang gemerkt wordt dat koters met symptomen gewoon door ouders gebracht worden. Steeds meer mensen laten doorschemeren dat ze zich eraan ergeren dat anderen er zo lichtvoetig mee omgaan. In Italië blijken er zelfs al wetten aangenomen (zie hogerop in de reacties) dat je verantwoordelijk gehouden kan worden als je het virus heb verspreid en er mensen aan overlijden.

Ik geef toe dat ik inmiddels best angstig ben voor het virus. Niet alleen vanwege de hoeveelheid doden of de economische gevolgen - wat al erg genoeg is- , maar vooral vanwege het 'coroniseren' van de maatschappij. Mensen die bang worden voor zieken en ze daarom niet meer willen helpen, vermijden of er zelfs agressie jegens bejegenen. Ik zie mezelf immers als vrij nuchter en relax persoon, maar bedenk ook dat als ik deze gevoelens al in mij draag ik vast niet de enige ben. Het is dus voor ons allemaal belangrijk om daar voor te waken en ik vind het dan ook belangrijk dat het benoemd wordt.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:35
RTL heeft er weinig baat bij om het volk in bedwang te houden lijkt me? Zal wel erg verschillen per regio. De drie supermarkten op loopafstand van hier hadden rond 18:00 nog geen lege schappen.
Genoeg lege schappen hier, vooral pasta en andere lang houdbare producten. Denk dat RTLNieuws het downplayen vooral als haar maatschappelijke verantwoordelijkheid ziet.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vanavond toevallig nog onze wekelijkse boodschappen gedaan. Hier (oosten van het land) waren veel schappen nog gevuld, maar je kunt het hamsteren al wel merken. De schappen met bijvoorbeeld rijst waren al flink leeggehaald. Ook paracetamol was niet meer verkrijgbaar.

Ik denk dat de stap voor stap maatregelen van de Nederlandse regering nog helemaal niet zo vreemd zijn. Het voorkomt extreme paniek. Ik sprak vanavond een kennis uit Oostenrijk, waar de maatregelen een stuk sneller en verder gaan, maar daar was men toch wel aardig in paniek.

Wat betreft de scholen en de grote wens om deze te sluiten. Mijn gevoel zegt dat deze maatregel morgen wordt aangekondigd. Door de scholen vanaf maandag te sluiten, hebben ouders het weekend om opvang te regelen. Daarnaast kan de afwezigheid van leraren door verkoudenheid/griepjes als argument worden gebruikt. Het is maar een voorspelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:30:
[...]

De cases in China zijn zoals ook aangegeven inderdaad met mensen met symptomen, dus risico op bias. In Korea is het screening, maar op vrijwillige basis. Zoals ik daarin dus ook aangeef, met het risico op bestaan dat ouders hun kinderen niet laten testen.
Duidelijk. Waar het nu om gaat is of het wel of niet een verkeerd besluit is van Rutte om op basis van de onwaarheid dat "de besmettelijkheid onder jongeren minder groot is", scholen niet te sluiten. Jongeren lopen hebben even grote kans besmet te raken, en zijn hooguit iets minder krachtige bronnen van besmetting omdat ze wat minder virussen afgeven. De vraag is of dat veel uitmaakt mbt besmetting van hun ouders, docenten e.d., die veelvuldig contact hebben met die jongeren.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wie weet kunnen we qua voedsel nu nog trotser worden op de boeren. Niet exporteren naar het buitenland maar het inzetten voor NL indien de shit in de ventilator gaat zitten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:57
Was rond 20:30 bij de grootste Lidl in de regio Hoorn, NH.
Pasta, 4 laags pleepapier, pct/ibu, diverse vers producten en vlees was behoorlijk op.

En de wijn. Ja, de wijn.

Verder houdbaar eten en diepvries aardig verkrijgbaar. Wel veel hamsteraars en mensen met een sjaal ofzo voor het hoofd. Veel gesprekken over hamsteren, maar dan wel best aparte dingen mee nemen. Maar niemand weet natuurlijk exact wat er straks tekort is. Of niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

Het is lastig om met zekerheid hierin te zeggen wat de prevalentie is van SARC-CoV-2 dragerschap is onder schoolgaande kinderen. Binnen de media wordt vaak wel aangehaald dat ze een risicogroep zouden zijn, maar eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat betrouwbare bronnen daarin ontbreken. En de aanname dat dit zo zou zijn omdat dit bij enkele andere verwekkers geld, is uiteraard geen hele sterke.
Volgens mij zijn kinderen net zo vatbaar:
The Shenzhen CDC identified 391 SARS-CoV-2 cases from January 14 to February 12, 2020
and 1286 close contacts.
[...]
Attack rates were similar across infectee age categories (Table 3), though there is some
indication of elevated attack rates in older age groups (Figure 1). Notably, the rate of infection in
children under 10 (7.4%) was similar to the population average (7.9%). There was no significant
association between probability of infection and age of the index case.
https://www.medrxiv.org/c...03.03.20028423v1.full.pdf
Nogal droog, samenvatting door Nature:
Children are just as likely to become infected with the new coronavirus as adults, finds one of the most detailed studies yet published on the spread of the virus, known as SARS-CoV-2. The analysis — based on data from Shenzhen in China — provides a partial answer to one of the most pressing questions surrounding the outbreak: the role of children.

Previous studies have suggested that kids are much less likely than other age groups to develop severe symptoms when infected by the coronavirus. But it was not clear whether this was because they weren’t getting infected or because they were fighting off the infection more effectively.

“Kids are just as likely to get infected and they’re not getting sick,” says Justin Lessler, an infectious-disease epidemiologist at Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health in Baltimore, Maryland. He co-led the study with three other epidemiologists — Qifang Bi, also at Johns Hopkins, Ting Ma at the Harbin Institute of Technology in Shenzhen and Tiejian Feng at the Shenzhen Center for Disease Control and Prevention. They posted the analysis to the medRxiv preprint server on 4 March.
The study is unique in that it looked at not only people who were infected with the virus, but also large numbers of their close contacts, some of whom were infected and many of whom were not. The researchers followed 391 people who were diagnosed on the basis of their symptoms, and 1,286 of their close contacts to see whether these contacts tested positive for the virus even if they didn’t show symptoms. Overall, the team found that children under 10 who had potentially been exposed to the virus were just as likely to become infected as other age groups, with between 7% and 8% of contacts of known cases later testing positive.

The authors also found that people who lived in the same household as someone infected with the virus were about six times more likely get infected than those who made contact with an infected person in other settings.
“This may be the first clear evidence that children are as susceptible as adults to SARS-CoV-2 infection,” says Ben Cowling, an infectious-disease epidemiologist at the University of Hong Kong. He wonders whether the fact that outbreaks haven’t been observed in schools could be down to the fact that children’s symptoms are mild.

Lessler says it’s still not clear whether children are important in transmitting the virus, as they are for influenza; children routinely develop flu symptoms and are common hubs in chains of transmission. “That’s one of the current critical remaining questions and we’re trying to figure out how to answer it,” he says. “I have a 7-month-old and a 6-year-old and I can’t imagine that, if they have any virus at all, they’re not getting it on somebody.”
https://www.nature.com/articles/d41586-020-00154-w
Ze lijken over het algemeen echter niet zo ziek te worden, zelfs baby's niet:
Nine infected infants were identified between December 8, 2019, and February 6, 2020 (Table). All patients were hospitalized. Seven patients were female. The youngest was aged 1 month and the oldest was 11 months.
[...]
None of the 9 infants required intensive care or mechanical ventilation or had any severe complications.
[...]
The study was limited by small sample size, inclusion only of infants who were hospitalized, and lack of inclusion of asymptomatic patients. Although a systematic and comprehensive search was made for relevant infections in infants, the epidemic is spreading rapidly and incomplete identification of cases is possible.
https://jamanetwork.com/j...ntent=tfl&utm_term=021420

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Wijn zou ik ook als eerste hamsteren :+

Dinsdag was hier nog niets aan de hand qua hamsteren (Den Haag) maar ja, dat is al eeuwen geleden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
FreakNL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:35:
[...]

Eum er staat “confirmed cases”
Niet helemaal duidelijk wat je hiermee wilt zeggen?
BadRespawn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Duidelijk. Waar het nu om gaat is of het wel of niet een verkeerd besluit is van Rutte om op basis van de onwaarheid dat "de besmettelijkheid onder jongeren minder groot is", scholen niet te sluiten. Jongeren lopen hebben even grote kans besmet te raken, en zijn hooguit iets minder krachtige bronnen van besmetting omdat ze wat minder virussen afgeven. De vraag is of dat veel uitmaakt mbt besmetting van hun ouders, docenten e.d., die veelvuldig contact hebben met die jongeren.
Maar dat jongeren een even grote kans hebben om besmet te raken, is op basis van huidige publieke data dus een ongefundeerde aanname, en dat maakt de discussie lastig. Ongeveer een krappe 20% van de zuid Koreaanse bevolking valt binnen de leeftijdscategorie 0-20 jaar, versus 5% van de SARS-CoV-2 dragers binnen deze leeftijdsgroep. Gezien dit ons enige bron voor waarheid op dit moment is, zou dat er juist voor pleiten dat kinderen relatief gezien juist minder frequent besmet zijn.

Echter zoals al gezegd, we weten gewoonweg niet of dit de ware prevalentie onder kinderen is. De adequate data ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:46:
[...]

Maar dat jongeren een even grote kans hebben om besmet te raken, is op basis van huidige publieke data dus een ongefundeerde aanname, en dat maakt de discussie lastig.
Is het niet ook een ongefundeerde aanname dat jongeren minder kans hebben om besmet te raken? Als dat wel zo zou zijn, betekent dat dan dat jongeren op een of andere manier (deels/semi-) immune zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Voor de geïnteresseerden, hier meer info in het Engels over de maatregelen die hier in Noorwegen getroffen zijn:
https://www.fhi.no/en/new...owing-today---from-6-p.m/

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verwijderd1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:42:
Zelf denk ik dat elk stuk levend vlees de virus.. voor x aantal uur met zich mee kan dragen. Aangezien het op bepaalde oppervlaktes al meer dan 24 uur kan overleven.

Scenario:

1, kind gaat naar school
2. moeders brengt het kind naar het schoolplein
3. moeders blijkt niet bewust te zijn van het feit dat ze corona heeft
4. op het schoolplein geeft moeders een kus aan het kind (of heeft dat thuis al gedaan uit het zicht voor de buhne), nog even met haar handen het haar van het kind goeddoen en gedag wensen.
5. kind veegt z'n snotneus af en krabt aan mond/haar.
6. kind komt in contact met andere kinderen.
7. school is klaar en elk kind verwelkomd zijn/haar ouder met een kus of omhelsing.

;w

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 13-03-2020 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 15:51
francoski schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Is bekend inderdaad. Er gaan over het algemeen meer mannen dood aan corona en volgens mij ook aan griep. heeft met hormonen te maken las ik eens in een studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:37
[...]

Maar dat jongeren een even grote kans hebben om besmet te raken, is op basis van huidige publieke data dus een ongefundeerde aanname, en dat maakt de discussie lastig. Ongeveer een krappe 20% van de zuid Koreaanse bevolking valt binnen de leeftijdscategorie 0-20 jaar, versus 5% van de SARS-CoV-2 dragers binnen deze leeftijdsgroep. Gezien dit ons enige bron voor waarheid op dit moment is, zou dat er juist voor pleiten dat kinderen relatief gezien juist minder frequent besmet zijn.

Echter zoals al gezegd, we weten gewoonweg niet of dit de ware prevalentie onder kinderen is. De adequate data ontbreekt.
Als je de bevolking daar kent is het zo dat ouderen zich zullen laten testen, die zullen ook hun kinderen laten testen. Alleen de 16+ zijn veel nuchterder en zullen zich minder snel laten testen. Gezien de resultaten zou ik dus ook zeggen dat kinderen minder vatbaar zijn, alleen of dat zoveel scheelt als uit de cijfers komt weet ik niet omdat je toch een groep hebt die zich niet zo snel zullen laten testen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wolly_a schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:36:
Ik denk dat de stap voor stap maatregelen van de Nederlandse regering nog helemaal niet zo vreemd zijn. Het voorkomt extreme paniek. Ik sprak vanavond een kennis uit Oostenrijk, waar de maatregelen een stuk sneller en verder gaan, maar daar was men toch wel aardig in paniek.
Ik denk ook dat het heel verstandig is, deze tactiek van geleidelijkheid. Acceptatie is heel belangrijk, en als je van het ene op het andere moment van volledige vrijheid naar volledige beperking gaat, is de acceptatie waarschijnlijk veel problematischer. Nu hebben de burgers tijd om oplossingen te zoeken voor werk, kinderen et cetera. Want iedereen voelt wel aan dat het hier niet bij blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online

Zie je dan de Shenzen studie die ik linkte niet over het hoofd? Of mis ik iets waardoor die onbetrouwbaar zou zijn? Zij zeggen namelijk letterlijk in hun interpretatie:
We further show that children are at similar risk of infection as the general population, though less likely to have severe symptoms; hence should be considered in analyses of transmission and control.
En dat gebrek aan ernstige symptomen bij jonge mensen verklaart mogelijk deze kanttekening:
Maar dat zegt natuurlijk enkel en alleen iets over de ontwikkeling van ziekteverschijnselen. Asymptomatisch dragerschap of hooguit milde klachten en dragerschap zijn hierin niet goed bekend.
Grof gezegd: jongere mensen worden minder ziek, als gevolg daarvan worden ze minder getest en komen ze minder voor in de statistieken.

Eigenlijk zou je dus in een (zwaar) getroffen gebied (na de piek) een steekproef moeten houden onder gezonde mensen en kijken naar antibodies. Zoiets:
Serology testing, on the other hand, looks for previous infection by detecting antibodies to SARS-CoV-2. This type of testing is invaluable for surveillance and investigational purposes.

In a world-first, a research team at Duke-NUS Medical School working with the government of Singapore has established a link between two COVID-19 clusters in Singapore via serological testing.

Using two different antibody testing platforms (virus neutralisation assay and ELISA assay), the Duke-NUS team proved that a couple was infected with COVID-19 in late January 2020, as they had very high levels of the virus-specific antibodies in the their blood. That couple then passed the virus on to another couple during a Chinese New Year gathering.2

The couple pinpointed with the serological assay had no symptoms at the time of the investigations, the ministry explained.
https://globalbiodefense....outbreak-contact-tracing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Het binnenharken van producten is ook op ah.nl gaande. Dat zie ik overigens al terwijl ik niet eens iets in mijn mandje heb gestopt.
Het is druk met online bestellen, probeer het later nog eens.

[ Voor 22% gewijzigd door AOC op 13-03-2020 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
BadRespawn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:53:
[...]

Is het niet ook een ongefundeerde aanname dat jongeren minder kans hebben om besmet te raken? Als dat wel zo zou zijn, betekent dat dan dat jongeren op een of andere manier (deels/semi-) immune zijn?
Ja, het is beide kanten een probleem op. Begrijp mij niet verkeerd, ik bepleit niet voor het een of het ander. Maar ik kan er wel inkomen dat de overheid op dit moment deze maatregel nog niet genomen heeft.
Verwijderd1 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:42:

Nogal droog, samenvatting door Nature:

Ze lijken over het algemeen echter niet zo ziek te worden, zelfs baby's niet:
Het bronartikel daarin is wel weer interessant, zie tabel 1 voor wat betreft de contact based surveillance.

0-914.9%
10-195.7%
20-2912.6%
30-3917.2%
40-4916.8%
50-5911.5%
60-6923.0%
70-794.6%

Advocaat van de duivel spelende, waarom zijn contacten binnen de leeftijdscategorie 10-19 en 70-79 relatief weinig getroffen? Komt dit doordat 10-19 een schoolgaande leeftijdsgroep is? En 70-79 omdat contact met ouderen zoveel mogelijk gespaard blijft? Waardoor te stellen is dat deze groepen gemiddeld genomen lager uitvallen op basis van social distancing en derhalve te concluderen zou kunnen zijn dat je kinderen juist naar school zou moeten sturen?

Voor de groep 0-9 is het jammer dat het artikel geen verder onderscheid maakt, het contact met een 8-jarige is tenslotte totaal anders in intimiteit dan het contact met een 1-jarige.

De mate van bewijsvoering om te kunnen stellen of het sluiten van scholen verstandig dan wel onverstandig is, is voor beide partijen simpelweg flinterdun.
Verwijderd1 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Zie je dan de Shenzen studie die ik linkte niet over het hoofd? Of mis ik iets waardoor die onbetrouwbaar zou zijn? Zij zeggen namelijk letterlijk in hun interpretatie:

...

Eigenlijk zou je dus in een (zwaar) getroffen gebied (na de piek) een steekproef moeten houden onder gezonde mensen en kijken naar antibodies. Zoiets:

[...]
Zie bovenstaand, niet over het hoofd, maar het roept eerlijk gezegd te veel vraagtekens op. En voor wat betreft het tweede met je eens. Dat soort epidemiologische testing is wat je wilt zien.

[ Voor 14% gewijzigd door psychodude op 13-03-2020 00:10 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tuttel
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:04
Waterkoker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Zelf denk ik dat elk stuk levend vlees de bacterie voor x aantal uur met zich mee kan dragen. Aangezien het op bepaalde oppervlaktes al meer dan 24 uur kan overleven.

Scenario:

1, kind gaat naar school
4. op het schoolplein geeft moeders een kus aan het kind (of heeft dat thuis al gedaan uit het zicht voor de buhne), nog even met haar handen het haar van het kind goeddoen en gedag wensen.
7. school is klaar en elk kind verwelkomd zijn/haar ouder met een kus of omhelsing.

;w
Gezien het om een virus gaat ipv een bacterie zou ik niet te veel op je eigen denken vertrouwen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
[...]

Zelf denk ik dat elk stuk levend vlees de bacterie voor x aantal uur met zich mee kan dragen. Aangezien het op bepaalde oppervlaktes al meer dan 24 uur kan overleven.

Scenario:

1, kind gaat naar school

;w
het is een virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Scenario:

1, kind gaat naar school

;w
Het is nog de vraag hoe groot de asymptomisch verspreidings factor is. Zaken zoals de hoeveelheid virus die overgedragen wordt en hoe deze het lichaam het meest effectief kan binnendringen zijn nog onbeantwoorde.

Het kan dus zomaar zijn dat een kus van iemand die die net zijn besmette hand aan zijn mond heeft afgeveegs een minimale factor is evenals het neuspeuteren nadat je een geïnfecteerd oppervlak hebt aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Verbeteren op versprekingen lijkt ook op een virus :+ kan het nog niet aanpassen en er volgt een reeks van mentions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:30
Waterkoker schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:17:
Verbeteren op versprekingen lijkt ook op een virus :+ kan het nog niet aanpassen en er volgt een reeks van mentions
Doe je daar 13 minuten over >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33

Quad

Doof

Komend weekend zijn bij ons de kerkdiensten aangepast. De ene kerkgemeenschap gaat enkel door zonder kerkbezoekers, de ander doet maximaal 50 kerkbezoekers. De rest mag thuis via kerkradio / internet meekijken en/of luisteren.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Waterkoker schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:17:
Het haalt gewoon enige waarde uit je post.

Daarnaast denk ik dat je scenario helemaal niet zo kwalijk is. Het virus ondergaan gaat bij kinderen blijkbaar redelijk mild. Ouders zijn meestal ook geen 60ers. Het gaat pas fout als er kwetsbare mensen in je verhaaltje opgenomen worden.

Dus de zieke opa met onderliggende kwalen die kind op komt halen, of een besmet klasgenootje die naar de buurvrouw met COPD gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Zojuist een goed punt gemaakt door Baudet aangaande info inwinnen / bestrijding in Zuid Korea en Singapore waar dalingen gaande zijn en of we dat hier ook toe kunnen passen.

Schijnt dat ze enkel kijken naar Europa en niet naar landen die er al langer mee te maken hebben, wat dus eigenlijk wel super handig kan zijn voor ons daar we het dan over onze toekomst hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:43
Quad schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:31:
Komend weekend zijn bij ons de kerkdiensten aangepast. De ene kerkgemeenschap gaat enkel door zonder kerkbezoekers, de ander doet maximaal 50 kerkbezoekers. De rest mag thuis via kerkradio / internet meekijken en/of luisteren.
Zonder lijkt mij de goede keus. Want je kunt er wel maximaal 50 toelaten, maar als er normaal 200 komen, en er staan er nu dus nog 100 voor je deur voordat je open doet, gaat het alsnog mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
psychodude schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:07:

Advocaat van de duivel spelende, waarom zijn contacten binnen de leeftijdscategorie 10-19 en 70-79 relatief weinig getroffen? Komt dit doordat 10-19 een schoolgaande leeftijdsgroep is?
Waarschijnlijk niet, want het was toen vakantie en die werd uitgesteld. De gevallen in de studie betreffen "January 14 to February 12, 2020".

De wintervakantie begon op 19 januari. En een bericht van 10 februari (toen nog vakantie):
Schools were also due to welcome back students in recent days, but the epidemic has forced most schools to postpone return dates. In most provinces, Offices of Education have issued notice that schools should delay the start of the new term until March at the earliest. And universities such as Beijing Foreign Studies University have even pushed the return date to May 1.
https://www.aljazeera.com...irus-200210075144059.html
Wat betreft je andere vragen, ik heb naar de tabellen gekeken maar ik kan er niet heel veel zinnigs uithalen (ligt aan mij, niet de studie ;) ).

Een interessante is misschien de attack rate, zij introduceren die als:
The household secondary attack rate (SAR) was calculated as the percentage of household contacts (those sharing a room, apartment or other sleeping arrangement) who were later confirmed to be infected with SARS-CoV-2.
Dat zien we in dit plaatje uit de studie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZOAjySKl.png

De attack rate is dus het witte markertje, en die zitten allemaal (op het oog) tussen de 5% en 20%. We zien wel dat er onder de 40 maar weinig ernstige gevallen waren (bruine marker).

Maar goed, als de kinderen echt een bepalende factor zijn dan wordt dat van zelf wel duidelijk lijkt me. Dat zou dan duidelijke clusters op moeten leveren lijkt me, zowel onder de ouders als de docenten zouden dan in een redelijk tijdsbestek een aanzienlijk aantal symptomatische gevallen op moeten duiken.

Dat gezegd hebbende, als dat een grote factor zou zijn dan zouden we het misschien al wel gehoord hebben, ook uit het buitenland? Dat geval in Washington komt dan weer naar boven waar een middelbare scholier positief getest was. Die school is toen schoongemaakt, maar ik heb verder niets gehoord over daaraan gelinkte gevallen. En dat geval was al twee weken geleden bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Tilburg University heeft ook besloten om alles dicht te gooien onder het mom van 'de overheid legt ons dat op', wat natuurlijk onzin is, want het enigste wat het kabinet gedaan had, was een oproep om geen colleges etc meer te geven op universiteiten en hoge scholen vanwege de velen verschillende nationaliteiten. Alsof studenten even in het weekend elke keer op en neer gaan naar hun thuisland. Belachelijk.

Tentamens gaan dus ook niet meer door tot 31 maart, dus studievertraging zal er wel inzitten dan als ze niet met een passende oplossing komen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

dindr schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:34:
Zojuist een goed punt gemaakt door Baudet aangaande info inwinnen / bestrijding in Zuid Korea en Singapore waar dalingen gaande zijn en of we dat hier ook toe kunnen passen.

Schijnt dat ze enkel kijken naar Europa en niet naar landen die er al langer mee te maken hebben, wat dus eigenlijk wel super handig kan zijn voor ons daar we het dan over onze toekomst hebben!
Hoe kom je er bij dat "ze" enkel naar Europa kijken?

Wie is "ze"? is dat het RIVM, de regering, de tweede kamer?

Ik denk dat dit kant nog wall raakt. Ga er maar gerust vanuit dat zowel het RIVM als de regering ook naar andere landen zoals China en Korea etc. kijken im te bepalen wat de beste volgende stap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

celshof schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:34:
[...]

Zonder lijkt mij de goede keus. Want je kunt er wel maximaal 50 toelaten, maar als er normaal 200 komen, en er staan er nu dus nog 100 voor je deur voordat je open doet, gaat het alsnog mis.
Helemaal mee eens. Wij hebben ook besloten om tot het weer kan geen kerkbezoek te doen. Livestream (als het niet overbelast raakt) lijkt me een prima alternatief.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Een vraagje. Hoe kan het dat in sommige landen er genoeg testkits zijn voor iedereen, terwijl er in andere landen er weer een tekort dreigt aan testkits?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

change1001 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:53:
Een vraagje. Hoe kan het dat in sommige landen er genoeg testen zijn voor iedereen, terwijl er in andere landen er weer een tekort dreigt aan testkits?
In welke landen zijn er genoeg testkits voor iedereen?

Volgens mij is er geen enkel land met genoeg testkits voor iedereen. Eigenlijk heb je dat ook niet nodig.

Wat bedoel je eigenlijk precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Indoubt schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:58:
[...]

In welke landen zijn er genoeg testkits voor iedereen?

Volgens mij is er geen enkel land met genoeg testkits voor iedereen. Eigenlijk heb je dat ook niet nodig.

Wat bedoel je eigenlijk precies?
Bijna iedereen dan... En wat ik bedoel is precies wat ik vraag, kan het eigenlijk niet verduidelijken :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Nee, er zijn geen landen met testkits voor bijna iedereen

Zuid Korea is, als ik me niet vergis, absolute koploper maar ook die hebben slechts 200.000 tests uitgevoerd.

Nogmaals: je hoeft helemaal niet iedereen te testen, Er zijn ook niet genoeg mensen bij de GGD om die testen af te nemen. Een test bij iemand thuis afnemen kost circa 2 uur met 2 man (al in) en dat is alleen het afnemen. Wil je dat bij iedereen doen heb je de helft van de bevolking nodig als GGD

Het is me nog steeds niet duidelijk wat je bedoelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

change1001 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:53:
Een vraagje. Hoe kan het dat in sommige landen er genoeg testkits zijn voor iedereen, terwijl er in andere landen er weer een tekort dreigt aan testkits?
tja landen gebruiken verschillende methoden, single tubes of multi arrays, verschillende reagens en leveranciers etc.

Zuidkorea had het geluk dat een fabrikant van testkitsdie daar gevestigd is er als de kippen bij was en die hebben de helft van die tests daar konden aanleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sophie Trudeau heeft Covid-19...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Quad schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:41:
[...]

Helemaal mee eens. Wij hebben ook besloten om tot het weer kan geen kerkbezoek te doen. Livestream (als het niet overbelast raakt) lijkt me een prima alternatief.
https://kerkdienstgemist.nl/
Zowel via de website als via een IOS of Android app te beluisteren.
(Niets voor mij maar heb al verschillende mensen blij gemaakt door ze op deze app/site te wijzen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Laat maar...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2020 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
[...]

Kerkomroep.nl kraakt normaal al snel, die mogen wel even opschalen aankomende weken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
https://m.standaard.be/cnt/dmf20200312_04887661

Wat een Belgisch compromis is dat nu weer :? De lessen worden opgeschort maar de scholen blijven open. De uitleg die men eraan geeft is dat op deze manier ouders die in de zorgsector werken niet moeten thuisblijven en dat mensen niet gedwongen worden om kinderen bij grootouders op te vangen.

Echter sta je zo als werknemer niet sterk in je schoenen als je thuis wil blijven voor je kinderen. De werkgever zal er graag op wijzen dat de school toch open is ondanks dat het wel de bedoeling is om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Dit ruikt naar politieke partijen die niet overeenkomen en dus voor vlees noch vis gekozen hebben :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Wat een totale malloot is de president van Australië zeg, die snapt er echt helemaal niks van. Zelf a.s. zaterdag naar een game van zijn favoriete club gaan omdat het vanaf maandag wel eens een tijdje niet meer zou kunnen wegens het verbod op mass gatherings wat aanstaande maandag ingaat... |:(
Goed voorbeeld voor de bevolking ben je dan.
https://www.theguardian.c...-5e6b0b908f08c2df6d278c23

Hij was al "vrij populair" geworden door zijn optreden tijdens de enorme branden down-under en gaat gewoon nog ff lekker door op de ingeslagen weg.

Waarschijnlijk wordt het virus in Australië pas gevaarlijk op maandag ofzo, zaterdag is er nog helemaal niks aan de hand. 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door PalingDrone op 13-03-2020 06:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
ion schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 00:37:
Tilburg University heeft ook besloten om alles dicht te gooien onder het mom van 'de overheid legt ons dat op', wat natuurlijk onzin is, want het enigste wat het kabinet gedaan had, was een oproep om geen colleges etc meer te geven op universiteiten en hoge scholen vanwege de velen verschillende nationaliteiten. Alsof studenten even in het weekend elke keer op en neer gaan naar hun thuisland. Belachelijk.

Tentamens gaan dus ook niet meer door tot 31 maart, dus studievertraging zal er wel inzitten dan als ze niet met een passende oplossing komen :(
Dan heb je niet goed opgelet want er is duidelijk op vragen van de pers geantwoord dat Brabant op iets lager beslissingsniveau zelf zijn eigen maatregelen zou nemen die verder gaan dan de landelijke.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 11:57
Ik lees hier veel over mensen die thuis kunnen werken, bedrijven die afdelingen onderverdelen over meerdere locaties of een deel thuis en een ander deel op kantoor en dat rouleren.
Maar zijn er ook bedrijven die niets met de adviezen doen? Bij mij op het werk kwam na de persconferentie gister de mededeling: iedereen gewoon op kantoor, alleen als je klachten hebt blijf je thuis. Terwijl er gewoon de mogelijkheid is om thuis te werken. Ik vind het toch een beetje gek, niet omdat ik bang ben dat mijn collega's besmet raken en mij aansteken, maar je neemt toch een risico door helemaal niets te doen en uiteindelijk alles plat hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
HansAnders07 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 06:23:

Maar zijn er ook bedrijven die niets met de adviezen doen?
Ik denk de laatste stuiptrekkingen van naive werkgevers. Een goed ondernemer zou sowieso uit risicobeheersing al iedereen naar huis sturen die niet perse onsite nodig is. Het valt mij op dat het vooral de kleine ondernemers zijn met 10-20 mensen op kantoor. Dat soort ondernemers zijn vaak nog ouderwets en denken dat thuiswerkers de kantjes eraf lopen.

Omdat wij altijd onderweg zijn hebben we allemaal altijd al een mooie thuiswerkplek. Maar komt net mailtje binnen dat het vaste kantoorpersoneel vanochtend een paar uur de tijd heeft om computers op te halen en waar nodig mogen ze zelfs schermen, stoelen, een bureau en eigenlijk alles wat ze maar denken nodig te hebben meenemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 13-03-2020 06:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PalingDrone schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 04:05:
[...]

https://kerkdienstgemist.nl/
Zowel via de website als via een IOS of Android app te beluisteren.
(Niets voor mij maar heb al verschillende mensen blij gemaakt door ze op deze app/site te wijzen)
Onze gemeente biedt op haar website een livestream aan. In sommige kerkgebouwen enkel geluid, in een tweetal met camera. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 11:57
Dennisdn schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 06:33:
[...]

Ik denk de laatste stuiptrekkingen van naive werkgevers. Een goed ondernemer zou sowieso uit risicobeheersing al iedereen naar huis sturen die niet perse onsite nodig is. Het valt mij op dat het vooral de kleine ondernemers zijn met 10-20 mensen op kantoor. Dat soort ondernemers zijn vaak nog ouderwets en denken dat thuiswerkers de kantjes eraf lopen.

Omdat wij altijd onderweg zijn hebben we allemaal altijd al een mooie thuiswerkplek. Maar komt net mailtje binnen dat het vaste kantoorpersoneel vanochtend een paar uur de tijd heeft om computers op te halen en waar nodig mogen ze zelfs schermen, stoelen, een bureau en eigenlijk alles wat ze maar denken nodig te hebben meenemen.
Ja is een kleiner kantoor met max 20 man maar wel een grote productie afdeling.
Dat is wel netjes ja, ik heb in principe aan m'n laptop en evt een scherm genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
As the rest of the world begins to shut down, new cases in China have almost slowed to a halt.

Just eight cases new reported in Friday's daily briefing, with five in Wuhan.

The other three cases came from overseas.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik lees hier veel over mensen die thuis kunnen werken, bedrijven die afdelingen onderverdelen over meerdere locaties of een deel thuis en een ander deel op kantoor en dat rouleren.
Maar zijn er ook bedrijven die niets met de adviezen doen? Bij mij op het werk kwam na de persconferentie gister de mededeling: iedereen gewoon op kantoor, alleen als je klachten hebt blijf je thuis. Terwijl er gewoon de mogelijkheid is om thuis te werken. Ik vind het toch een beetje gek, niet omdat ik bang ben dat mijn collega's besmet raken en mij aansteken, maar je neemt toch een risico door helemaal niets te doen en uiteindelijk alles plat hebt liggen.
Bij mij op het werk in Raalte is gisteren niks medegedeeld. Misschien vandaag?
Wel hoorde ik van de systeembeheerder dat er een vraag was hoeveel mensen thuis konden werken, meer dan dat weet ik niet.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
Mijn werk doet hetzelfde, in principe gewoon werken op kantoor, maar veel mensen gaan vanuit huis werken ivm gesloten scholen hier in Noorwegen. De verwachting is dat vandaag 30 tot 50% van de mensen op kantoor komt.
Als ik manager was geweest had ik gewoon iedereen naar huis gestuurd behalve de mensen die vanwege benodigde appartuur en testopstellingen niet thuis kunnen werken.

Een iets pro-actievere houding van bedrijven mag van mij wel.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerlijk? Ik zou dan thuis gaan werken en vooral de tijd nemen om je CV op te poetsen.

Een directe maatregel vanuit de overheid niet serieus nemen, versta ik onder slecht ondernemerschap.

Het zou mij doen twijfelen over:

- financiële positie
- vertrouwen in de medewerker
- capabiliteit van directie

Het is natuurlijk helemaal niet van deze tijd, even los van Corona, om zo met de medewerkers om te gaan.. iets met zelforganiserend.

@MewBie Ook in jouw werksituatie geldt hetzelfde.

Ergens wel een goeie test dit, elk nadeel heeft zijn voordeel ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon op 13-03-2020 07:07 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
me1299 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:02:
Ik heb zelf koorts sinds vandaag. Vermoedelijk wat anders, normaal zou ik met wat pillen alsnog aan het werk gaan maar dat lijkt mij nu niet handig.
Ik heb zelf een instelling van zo lang mogelijk doorwerken, mijn ziekteverzuim is op één hand te tellen de afgelopen 10 jaar
Maar ik trek toch echt de grens bij koorts / verhoging.

Ik voel me soms best beroerd, maar of ik dan thuis stil en zielig zit te zijn, of in een stil hoekje op de werkvloer en nog iets verzet.
Pagina: 1 ... 8 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.