Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
menzo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Het reisadvies van de regio Madrid in Spanje is net naar oranje gegaan. Is misschien handig om ze dat te laten weten.
https://www.nederlandwere.../spanje/reizen/reisadvies
offtopic:
Will do, al duurt het nog wel een week of meer tot ze daar zijn, gaat niet zo snel met een campertje :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:23:
Paracetamol is op in het noorden begrijp ik.
Heb voor mijn ouders hier in het zuiden nog wat moeten halen..
Dus niet alleen wc rollen en pasta.. ook paracetamol
Ben je bij elke supermarkt in het noorden geweest ? Hier bij mij ook in het noorden is er bij de Jumbo niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Nouja, dat komt er nog bovenop...

De zuster die aan het bed staat, moet ook met het OV naar het ziekenhuis. Het vuil moet opgehaald, en ze heeft boodschappen nodig. Die boodschappen moeten ook van het DC naar supermarkt. En van leverancier naar DC. Loopt gauw uit de klauwen. :X
Waarom zo'n reactie?

Die zuster kan ook een familielid nog haar partner bellen om haar op te halen. Ik heb vandaag ook mij vrouw naar haar werk gebracht, doorgereden naar mijn werk en haar rond 17 uur weer opgehaald met mijn 3 kinderen op de achterbank.

Laat scholen inventarissen welke kinderen ouders hebben in de zorg, politie whatever en stop die kinderen in 2 of 3 klassen met een jonge leraar of lerares als die ouders zelf niets kunnen regelen.

Kun je zeker weer driekwart van de bevolking de mogelijkheid geven om het virus later op te lopen. Daar heeft de zorg veel meer aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 12-03-2020 21:38 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:27
Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Ben je bij elke supermarkt in het noorden geweest ? Hier bij mij ook in het noorden is er bij de Jumbo niks aan de hand.
Nou ja, laat ik dan gemeente Westerkwartier zeggen. ;) En dan iig de plaatsen Leek, Marum en Grootegast. Alleen Aldi Grootegast schijnt nog iets te hebben..

Ik woon daar niet meer, dus ik krijg meldingen van familie over Kruidvat, Poiesz, AH en Jumbo o.a.

[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 12-03-2020 21:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 19:41
Hoe zit dat eigenlijk met de claim van Trump dat er besmettingen uit Europa geïmporteerd zijn?

Trump zegt:
During the rare address to the nation, Trump defended his administration’s response while laying blame on the European Union for not acting quickly enough to address the “foreign virus”, saying US clusters had been “seeded” by European travelers.
Het klinkt niet onwaarschijnlijk maar hier lijkt het voornamelijk China, maar ook Japan en Zuid Korea te zijn: https://nextstrain.org/ncov. Maar geen idee hoe compleet/goed bovenstaande grafiek de oorsprong weergeeft. Trump heeft natuurlijk een matig track record op het gebied van de waarheid spreken. Echter zijn er wel in meer staten besmettingen bekend dan in bovenstaande link.

Iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Flow op 12-03-2020 21:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:35

FreakNL

Well do ya punk?

Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Waarschijnlijk kan je gewoon gratis omboeken. Ik zou ze gewoon terug halen zodra dat kan. Je weet niet hoe snel alles dichtgaat en de paniek uitbreekt. Hier in Nederland kan je heel goed afgezonderd leven omdat je alles kent en je tussen je eigen spullen zit.

Ze kunnen zich ook afvragen hoe het nu nog als een vakantie voelt.
Zo zaten ze er zelf ook in. Bovendien zitten ze er al sinds 2 feb, was meer overwinteren. Denk dat het tijd is om te gaan....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:35
anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:08:
[...]
Hoe zit het in Duitsland, weet iemand dat?
Bij ons, Kreis Heinsberg (bij Sittard de grens over) blijven alle scholen en kinderopvang dicht tot (minimaal) Pasen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:33:
[...]
Nouja, dat komt er nog bovenop...

De zuster die aan het bed staat, moet ook met het OV naar het ziekenhuis. Het vuil moet opgehaald, en ze heeft boodschappen nodig. Die boodschappen moeten ook van het DC naar supermarkt. En van leverancier naar DC. Loopt gauw uit de klauwen. :X
Ja en nee .. als er per gezin één iemand is die niet essentieel is, dan is opvang ook niet essentieel.
Het lastigste is om mensen er van te overtuigen, want in eerste instantie vindt iedereen dat uiteraard unfair, ik had toch niet voor niks m'n koters fijn weggestopt in de opvang. Maar goed dat zal uiteindelijk wel veranderen.
In die zin kun je het hamsteren wat nu toch wat meer schijnt te gebeuren als een positief punt zien. Er begint kennelijk langzamerhand toch enig bewust zijn te ontstaan, ergo is er ook meer kans dat maatregelen (voornamelijk een beroep op zelf restrictie zonder sancties) uiteindelijk een beetje beter nageleefd gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mutatie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Lees terug in vorig topic. Ja scholen zijn een enorme bron van verspreiding aldus ongeveer alle experts, behalve Rutte en co.
Dat is niet waar. Wat zij stellen is dat kinderen minder snel ziek worden.

De afweging daarbij is dat ze Nederland volledig lam leggen als ze de scholen dicht zetten (wij hebben een zeer hoge arbeidsdeelname).
Deze kinderen hebben ouders die meestal ook redelijk jong zijn en nodig zijn om vitale diensten overeind te houden. Kinderen thuis is deze vitale diensten om laten vallen.

Simpele afweging die ze maken. Liever de scholen licht laten verspreiden als vitale diensten laten omvallen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:08

Stoney3K

Flatsehats!

Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:39:
[...]

Maar is het al bevestigd dat ze niet besmettelijk zijn dan?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Flow schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:38:
Hoe zit dat eigenlijk met de claim van Trump dat er besmettingen uit Europa geïmporteerd zijn?
[...]
Volgens Nextstrain kwamen de eerste infecties gewoon rechtstreeks uit China.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:37:
[...]

Waarom zo'n reactie?

Die zuster kan ook een familielid nog haar partner bellen om haar op te halen. Ik heb vandaag ook mij vrouw naar haar werk gebracht, doorgereden naar mijn werk en haar rond 17 uur weer opgehaald met mijn 3 kinderen op de achterbank.

Laat scholen inventarissen welke kinderen ouders hebben in de zorg, politie whatever en stop die kinderen in 2 of 3 klassen met een jonge leraar of lerares als die ouders zelf niets kunnen regelen.

Kun je zeker weer driekwart van de bevolking de mogelijkheid geven om het virus later op te lopen. Daar heeft de zorg veel meer aan.
Waarom zo'n reactie?

Ik snap de redenatie van het niet sluiten van de scholen met deze achtergrond. Of dat de juiste keuze is zal de tijd leren.

Je pakt er nu 1 groep uit, het OV, maar je kunt dit probleem niet beperken tot alleen hulpverleners.

@gekkie het is niet zo zwart wit inderdaad. En wellicht volgt er volgende week alsnog een sluiting. Of het een beter is dan het ander is m.i. discutabel.

@anandus zal ook komen doordat er in de VS nog een test achterstand is misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:42:
[...]

Sterker nog, op nextstrain is er nog geen strain vanuit Europa te zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:56
Mutatie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:30:
[...]

Lees terug in vorig topic. Ja scholen zijn een enorme bron van verspreiding aldus ongeveer alle experts, behalve Rutte en co.
We stormen op een ramp af, alsof er een prijs te winnen valt voor de meeste ellende
Als we niet oppassen stormen we inderdaad op een enorme ramp af. Een maatschappelijke chaos veroorzaakt door dit soort paniekzaaierij. Hou op met doemscenario's schetsen, wantrouwen aanwakkeren en blijf een beetje rustig. De ziekte is al erg genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:37
[...]

De afweging daarbij is dat ze Nederland volledig lam leggen als ze de scholen dicht zetten (wij hebben een zeer hoge arbeidsdeelname).
Deze kinderen hebben ouders die meestal ook redelijk jong zijn en nodig zijn om vitale diensten overeind te houden. Kinderen thuis is deze vitale diensten om laten vallen.

Simpele afweging die ze maken. Liever de scholen licht laten verspreiden als vitale diensten laten omvallen.
Wat zij stellen is dat kinderen minder snel ziek worden
Klopt, maar het verschil is dat vele experts en ervaringen beweren dat scholen een enorm grote bron van verspreiding zijn, zeker geen lichte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

[...]

Het zal wel politiek gevoelig liggen, dus ik vraag mij af of China zich ooit zal moeten verantwoorden dan ze dit in december onder de pet hebben geprobeerd te houden. Wie weet waren de consequenties dan een stuk minder.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Trump zegt:
[...]

Het klinkt niet onwaarschijnlijk maar hier lijkt het voornamelijk China, maar ook Japan en Zuid Korea te zijn: https://nextstrain.org/ncov. Maar geen idee hoe compleet/goed bovenstaande grafiek de oorsprong weergeeft. Trump heeft natuurlijk een matig track record op het gebied van de waarheid spreken. Echter zijn er wel in meer staten besmettingen bekend dan in bovenstaande link.

Dat leek mij ook al klets.. Volgens mij kwamen in februari de eerste besmette personen terug vanuit een aantal van die cruiseschepen, Diamond Princess onder andere. Maargoed, het zegt al genoeg dat het verbod niet geldt voor het Verenigd Koninkrijk maar alleen voor het "Mainland Europe".

Edit: https://www.dailymail.co....Princess-cruise-ship.html
Dit was op 15 februari. En deed toen al de wenkbrauwen fronsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Pendaco op 12-03-2020 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Trump kan deze crisis niet handlen zonder zondebok. Die heeft ie nu gecreeerd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Laatst online: 03-09 16:07
anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:44:
[...]

Sterker nog, op nextstrain is er nog geen strain vanuit Europa te zien.
Ja, verrek, dat lijntje gaat naar Mexico. Ik had beter moeten inzoomen, maar ik wilde snel reageren voor we al weer 5 pagina's verder zijn :)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Yucon

*broem*

Even wat luchtigs van reddit: te mooi om niet te delen
Basically, for the first time in history, I can save my life and potentially someone else's too by being a piece of crap laying on the couch all day watching netflix and playing videogames.
En het is nog waar ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:47

Agent47

I always close my contracts.

Als iedereen nu eens kapt met paniek zaaien. T is al erg zat en mensen komen met doom scenario’s en complotten aan.

Reageer dan niet of verveel lekker jezelf.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 21:19
Pendaco schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Dat leek mij ook al klets.. Volgens mij kwamen in februari de eerste besmette personen terug vanuit een aantal van die cruiseschepen, Diamond Princess onder andere. Maargoed, het zegt al genoeg dat het verbod niet geldt voor het Verenigd Koninkrijk maar alleen voor het "Mainland Europe".
Leef jezelf in de situatie van het CDC daar. Italië is hard op weg om de #2 hotspot van de wereld te worden - vluchten uit China waren al aan banden. Door Schengen kunnen mensen heel makkelijk van en naar Italië reizen... Het zou net zoiets zijn als dat Europa alleen vluchten uit Washington state verbiedt - dan krijg je ook besmettingen uit Oregon, Cali en Nevada. Kortom het is niet politiek ingegeven, maar door de experts.

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
[...]

Die bron geef ik zelf ook al ;). Alleen kan ik me best voorstellen dat die geen compleet beeld van de werkelijkheid geeft, bijvoorbeeld omdat de verspreiding zo snel gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:42:
[...]

Waarom zo'n reactie?

Ik snap de redenatie van het niet sluiten van de scholen met deze achtergrond. Of dat de juiste keuze is zal de tijd leren.
Jij denk dat we nog tijd hebben? Waarom dat risico nemen en niet gelijk gaan voor dichtgooien.
Rutte noemde Nederland een patiënt en dat ze bezig zijn met het reageren op die patiënt. Ik hoor liever dat hij zegt: beter voorkomen dan genezen.
Iedere basisschool kas heeft een groeps app tegenwoordig. Ik hoor spontaan al ouders aanbieden om kinderen op te vangen als het werk in de knel komt. Het is echt niet zo dat al die ouders op onmisbare plekken ineens thuis blijven..
Bovendien zoals ik eerder zei, is het veel belangrijker om het aantal besmettingen terug te dringen. En jonge kinderen worden misschien niet dood ziek maar steken wel hun ouders aan, dat heet een sneeuwbal effect.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
Bij VOX kwam ik trouwens nog een plaatje tegen over wat nu eigenlijk het idee is achter het afremmen van de verspreiding :

Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/DNR6ZXHpNxK0ygsG82gbanSEPwg=/0x0:1497x841/920x0/filters:focal(0x0:1497x841):format(webp):no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/19788129/flattening_the_curve_final.jpg

Het idee is dus die piek laag te houden. Dat ie daarmee wat langer gaat duren is niet zo van belang omdat de ziekenhuizen het dan wel bij kunnen blijven houden.
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:42:
[...]
@gekkie het is niet zo zwart wit inderdaad. En wellicht volgt er volgende week alsnog een sluiting. Of het een beter is dan het ander is m.i. discutabel.
Tja, ik snap niet zo wat daar discutabel aan is. Het is bekend dat kinderen ziektes goed verspreiden en Corona is daarop geen uitzondering. Kinderen hebben daarnaast veel contacten (vriendjes, familie). Door ze met zijn allen contact te laten houden zorgt je er voor dat je een heel groot risico op verspreiding hebt. Meer verspreiding betekent meer zieken (waaronder ook doktoren) en geeft dus uiteindelijk een groter probleem. Je bent of nu wat doktoren kwijt om de verspreiding te stoppen, of je bent straks doktoren kwijt omdat ze ziek zijn of omdat je teveel zieken hebt.

[ Voor 44% gewijzigd door redwing op 12-03-2020 21:56 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic

[ Voor 74% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen is er Het voorbereiden op het coronavirus topic

[ Voor 87% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:26 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cobb schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:52:
[...]

Jij denk dat we nog tijd hebben? Waarom dat risico nemen en niet gelijk gaan voor dichtgooien.
Rutte noemde Nederland een patiënt en dat ze bezig zijn met het reageren op die patiënt. Ik hoor liever dat hij zegt: beter voorkomen dan genezen.
Iedere basisschool kas heeft een groeps app tegenwoordig. Ik hoor spontaan al ouders aanbieden om kinderen op te vangen als het werk in de knel komt. Het is echt niet zo dat al die ouders op onmisbare plekken ineens thuis blijven..
Bovendien zoals ik eerder zei, is het veel belangrijker om het aantal besmettingen terug te dringen. En jonge kinderen worden misschien niet dood ziek maar steken wel hun ouders aan, dat heet een sneeuwbal effect.
Jij denkt dat we het aantal besmettingen terug kunnen dringen?

Onderdeel van het in stand houden van vraag en aanbod in de zorg is ook het zorgapparaat zo goed mogelijk in stand te houden. En daar is dit een beargumenteerde keuze.
Vanuit de emotie zeg ik ook 'liever voorkomen Dan genezen', maar het is een gigantische aanname dat er iets te voorkomen was. En als je Wilders en Baudet moet geloven had het hele land al vier weken op z'n gat gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:01

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Kaaswagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Leef jezelf in de situatie van het CDC daar. Italië is hard op weg om de #2 hotspot van de wereld te worden - vluchten uit China waren al aan banden. Door Schengen kunnen mensen heel makkelijk van en naar Italië reizen... Het zou net zoiets zijn als dat Europa alleen vluchten uit Washington state verbiedt - dan krijg je ook besmettingen uit Oregon, Cali en Nevada. Kortom het is niet politiek ingegeven, maar door de experts.
Het ging erom dat werd gezegd dat de besmettingen vooral vanuit Europa kwamen/komen en daar zet ik mijn vraagtekens bij (zoals hier ook te zien). Daar komt bij, waarom dan niet de vluchten vanuit de UK verbieden? Alsof, Engeland, Ierland, Schotland geen besmettingen hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door Pendaco op 12-03-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online

[ Voor 84% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:43

Yucon

*broem*

De hashtag die Italianen voor vrijwilig isolement gebruiken is #IoStoACasa.

Op boredpanda loopt ook een interessant draadje met anekdotes uit het dagelijks leven daar: https://www.boredpanda.co...HpruhmvMQIZpVx1qm5e6igkbc

Het is niet echt copy/paste/quote materiaal maar het is wel interessant eens doorheen te bladeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:52:
Bij VOX kwam ik trouwens nog een plaatje tegen over wat nu eigenlijk het idee is achter het afremmen van de verspreiding :

[Afbeelding]

Het idee is dus die piek laag te houden. Dat ie daarmee wat langer gaat duren is niet zo van belang omdat de ziekenhuizen het dan wel bij kunnen blijven houden.
Het plaatje (of varianten ervan) is al heel vaak langsgekomen in dit topic (of het vorige), maar het is een plaatje dat prima gerepost mag worden, imho :)
#FlattenTheCurve

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Net het volgende gepost op onze interne SharePoint waar alle updates staan mbt het coronavirus:

20.000 man personeel, 7 reacties, die van mij is de achtste.

Ik sta werkelijk waar met een bek vol tanden te staren naar mijn mailbox in afwachting van het verlossende bericht wanneer we nu met ze allen worden opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken indien de situatie dit toe laat.

De persconferentie is geweest en er is aan Nederland gevraagd om mee te helpen en zo veel mogelijk thuis te werken zodat we met ze allen een steentje bijdragen aan de volksgezondheid. In mijn netwerk regent het berichten vanuit de bedrijfstop waar personeel wordt opgeroepen thuis te werken indien mogelijk.

Dan doe je nog zoveel als [bedrijfsnaam], websites, campagnes, slogans, filmpkes, posters, noem het maar op. Maar acteren en doorpakken op de vooravond van een crisis? Ho maar! Ons veiligheidsbeleid faalt dan ook ontzettend hard op dit moment, we roepen wel ["insert
bedrijfs safety slogan"] maar direct acteren na een oproep doen we niet. Hiermee is ons veiligheidshuisje ingestort naar mijn mening.

[Bedrijfsnaam] heeft als bedrijf in een complete infrastructuur geinvesteerd om flexibiliteit te faciliteren onder niet uitvoerend personeel. Nu mijn mijn vraag: wat houdt de besluitvormers tegen om het bericht naar buiten te brengen na een vrij ingrijpende persconferentie vandaag?!

Ik hoop dan ook dat er een interne inventarisatie wordt gedaan door de overheid als deze crisis, hopelijk snel, achter de rug is om te controleren welke bedrijven hebben geacteerd na de oproep van vandaag. Die nalatig zijn geweest zouden dan op de vingers getikt moeten worden, en niet een klein beetje ook.

Ga ik hier te hard? Ben ik de enige die hier zo over nadenkt? Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Ik breek me kop er over. Nalatigheid in spannende tijden, ik kan er niet tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paragon
  • Laatst online: 12:37

[Afbeelding]

Volgens mij is dit of een soortgelijk plaatje al tich keer voorbij gekomen in dit en voorgaande topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
[...]

Bij tweeverdieners is de kans toch groot dat slechts één van de twee verdieners een cruciale baan heeft? (Zorg, hulpdiensten, enz.) Dan kan de andere ouder op de kinderen passen.

Dit soort zaken hebben zeer degelijk onderzoek en cijfers nodig. Daar is nu weinig tijd voor en daarnaast is het een vrij unieke situatie waar niemand nog ervaring mee heeft.

Scholen merken dat steeds meer leerlingen en ook docenten zich ziek melden. Al dan niet met echt corona. Er is een punt waarbij het gewoon niet meer werkt.

Over een paar weken zijn de landelijke examens. Daar wil je vrijwel alle leerlingen en docenten bij aanwezig hebben. Gezien de prognoses verwacht ik dat het vooral voor examenklassen nog wel heel problematisch kan worden dit jaar. Leerlingen in de klassen die ik spreek, maken zich stuk voor stuk daar ook grote zorgen over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:55:
[...]

Jij denkt dat we het aantal besmettingen terug kunnen dringen?

Onderdeel van het in stand houden van vraag en aanbod in de zorg is ook het zorgapparaat zo goed mogelijk in stand te houden.
Vanuit de emotie zeg ik ook 'liever voorkomen Dan genezen', maar het is een gigantische aanname dat er iets te voorkomen was. En als je Wilders en Baudet moet geloven had het hele land al vier weken op z'n gat gelegen.
Het allerbelangrijkste is het vertragen van de besmettingen! Niet een beetje vertragen maar zoveel mogelijklijk vertragen zodat die doctoren en zusters straks nog bedden en materiaal hebben. Er dreigt nu al een tekort aan zoiets simpels als.mondkapjes.
We gaan het bijna allemaal krijgen.

En dat doe je niet door scholen open te laten.

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 12-03-2020 22:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:38

Damian

Insane Obtrusion

dindr schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
Net het volgende gepost op onze interne SharePoint waar alle updates staan mbt het coronavirus:

Ik sta werkelijk waar met een bek vol tanden te staren naar mijn mailbox in afwachting van het verlossende bericht wanneer we nu met ze allen worden opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken indien de situatie dit toe laat.

De persconferentie is geweest en er is aan Nederland gevraagd om mee te helpen en zo veel mogelijk thuis te werken zodat we met ze allen een steentje bijdragen aan de volksgezondheid. In mijn netwerk regent het berichten vanuit de bedrijfstop waar personeel wordt opgeroepen thuis te werken indien mogelijk.

Dan doe je nog zoveel als [bedrijfsnaam], websites, campagnes, slogans, filmpkes, posters, noem het maar op. Maar acteren en doorpakken op de vooravond van een crisis? Ho maar! Ons veiligheidsbeleid faalt dan ook ontzettend hard op dit moment, we roepen wel ["insert
bedrijfs safety slogan"] maar direct acteren na een oproep doen we niet. Hiermee is ons veiligheidshuisje ingestort naar mijn mening.

[Bedrijfsnaam] heeft als bedrijf in een complete infrastructuur geinvesteerd om flexibiliteit te faciliteren onder niet uitvoerend personeel. Nu mijn mijn vraag: wat houdt de besluitvormers tegen om het bericht naar buiten te brengen na een vrij ingrijpende persconferentie vandaag?!

Ik hoop dan ook dat er een interne inventarisatie wordt gedaan door de overheid als deze crisis, hopelijk snel, achter de rug is om te controleren welke bedrijven hebben geacteerd na de oproep van vandaag. Die nalatig zijn geweest zouden dan op de vingers getikt moeten worden, en niet een klein beetje ook.

Ga ik hier te hard? Ben ik de enige die hier zo over nadenkt? Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Ik breek me kop er over. Nalatigheid in spannende tijden, ik kan er niet tegen.
Dit kan echt niet! Bedrijfsnaam weglaten :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
paragon schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:56:
[...]

Volgens mij is dit of een soortgelijk plaatje al tich keer voorbij gekomen in dit en voorgaande topic.
Een soortgelijk plaatje is al vaker voorbij gekomen. Deze zelfde had ik nog niet gezien, maar ik kan niet alles lezen. Ik merk echter wel dat veel mensen hier niet snappen/door hebben hoe de curve van zo'n virus verloopt en waarom we bep. maatregelen nemen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
[...]

Dat is nou net de vraag. Maar men moet ergens beginnen.En dat is prima.

Het is in China voor het eerst 'geïdentificeerd en heeft daar een naam gekregen. En van daaruit is men gaan bijhouden.
De uitbraakpatroon tezamen met de intensieve uitwisseling tussen China en Noord-Italië geeft ook een mogelijkheid dat de bron in Italië zat in een klein dorpje en naar China is gebracht in een grote metropool.

En Italië is rijkelijk laat gaan testen op Corona en heeft het eerst op een griepje gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:54

marapuru

db.

Geen idee bij wat voor bedrijf je werkt. Maar ik denk dat het geen overdreven reactie is. Mensen moeten gewoon het voortouw nemen. Maar blijkbaar is iedereen te bang. Het zal ook wel een verzekeringskwestie zijn, waarbij ze simpelweg rekenen wat het verlies is in productiviteit en daarmee de winst voor dit jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Geen slowchat

[ Voor 90% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
marapuru schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:00:
[...]

Geen idee bij wat voor bedrijf je werkt. Maar ik denk dat het geen overdreven reactie is. Mensen moeten gewoon het voortouw nemen. Maar blijkbaar is iedereen te bang. Het zal ook wel een verzekeringskwestie zijn, waarbij ze simpelweg rekenen wat het verlies is in productiviteit en daarmee de winst voor dit jaar.
Internationale aannemer. Genoeg niet uitvoerend personeel die prima kan engineeren in CAD, 3d viewers, uitgeprinte tekeningen. Genoeg managers die excel documentjes kunnen maken. We hebben alle tools!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33

[ Voor 79% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17

Bij het bedrijf waar ik werk heeft de directie 3 minuten geleden gereageerd door alle fysieke overleggen te verbieden. Iedereen die thuis kan werken is daartoe verplicht. Daarmee komen allerlei projecten die in uitvoering zijn tot een stilstand. Directie heeft hier dus juist een flinke broek aangetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:43
Muse schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:53:
Pff, ik probeer net boodschappen te bestellen bij Picnic.
App is supertraag en de komende 3 dagen zijn al bezet. In mijn wijk heb ik behalve tijdens Kerst nog nooit meegemaakt dat ik niet de volgende dag kon kiezen. Laat staan de komende 3 dagen.

Is iedereen soms al aan het hamsteren geslagen? Slechte ontwikkeling als dit daadwerkelijk zo is, want daar is volgens mij nog geen enkele reden toe.
Met dat soort fenomenen gaat het niet erom of het te berederen is en allemaal klopt. Crisis, angst en emotie, dus er wordt gehamsterd.

Ik vat het op als een duidelijk signaal dat de bevolking teveel vertrouwen verliest in de nabije toekomst en het handelen van de regering. Los van of dat terecht is, is het een nuttig signaal. Wel ook een triest signaal inderdaad. De situatie is al wekenlang elke dag een stapje erger geworden.

Objectief gezien, ben ik heel benieuwd naar de gegevens die we in september weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Playa del C. schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:57:
[...]

Bij tweeverdieners is de kans toch groot dat slechts één van de twee verdieners een cruciale baan heeft? (Zorg, hulpdiensten, enz.) Dan kan de andere ouder op de kinderen passen.

Dit soort zaken hebben zeer degelijk onderzoek en cijfers nodig. Daar is nu weinig tijd voor en daarnaast is het een vrij unieke situatie waar niemand nog ervaring mee heeft.

Scholen merken dat steeds meer leerlingen en ook docenten zich ziek melden. Al dan niet met echt corona. Er is een punt waarbij het gewoon niet meer werkt.

Over een paar weken zijn de landelijke examens. Daar wil je vrijwel alle leerlingen en docenten bij aanwezig hebben. Gezien de prognoses verwacht ik dat het vooral voor examenklassen nog wel heel problematisch kan worden dit jaar. Leerlingen in de klassen die ik spreek, maken zich stuk voor stuk daar ook grote zorgen over.
In Oostenrijk hebben ze al aangegeven dat de eindexamens verschoven gaan worden. Lijkt me ook in Nederland geen onrealistisch scenario.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 22:26

Indoubt

Always be indoubt until sure

Kaaswagen schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Misschien.

Waarom mag Croatie dan wel vrij reizen naar de US? De adriatische zee is nou niet bepaald breed en over land is het ook een makkie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online

[Afbeelding]

Niet naar jouw bedoeld, maar dat plaatje begin ik een hekel aan te krijgen, het heeft geen schaal of niets. Die laat het lijken of de piek halveren of hooguit 1/3 laten oplopen genoeg is, nog afgezien dat het verloop een of andere vage bell curve is gebaseerd op niets dan lucht.

Maar als de verwachting is dat in het slechtste geval dit jaar tijd 50% besmet raakt, en de piek geen piek maar een vlakke lijn over 10 maand is (50% van nl, 8 miljoen, 800k per maand) en bekend is dat minstens 5% critical, dus ic nodig heeft, dan dus 40k/maand. De IC capaciteit in nl is 2k (en die is niet leeg op dit moment), dus zelfs bij een linear verloop is niet een halvering van de piek nodig, maar moet die piek 20 keer dalen... Dat plaatje doet het lijken of "beetje afremmen" genoeg is, maar het is meer keihard op de rem en hopen dat door inertie (bestaande cases, nog niet bekend, we besmet) je niet alsnog doorschiet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Oostenrijk gaat schijnbaar morgen om 11:00 nog verdere maatregelen aankondigen, waarschijnlijk is een complete lockdown waarbij alleen nog de noodzakelijkste zaken open blijven (apotheken, levensmiddelen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:29

Plasma_Wolf

Student

De Italiaanse gezondheidszorg is onder de druk bezweken: Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'
"De situatie wordt steeds erger", zegt de verpleegkundige in Brescia. Ze vertelt dat er de afgelopen tien dagen al 38 doden vielen. Alleen in dat ene ziekenhuis. "Op de eerste hulp bepalen ze wie blijft leven en wie doodgaat. Jullie begrijpen wat dat betekent."

Het is een van de vele audioberichten die afgelopen week in kleine kring worden gedeeld onder vrienden en familie van Italiaanse ziekenhuiswerkers. De NOS kan de authenticiteit van de opname niet bevestigen, maar legde het bericht ter controle voor aan de Italiaanse arts Francesca Ferretto, die in Verona werkt. Ferretto vindt de opname "schokkend", maar zeer betrouwbaar. "Het komt overeen met alles wat ik om me heen hoor in de Italiaanse zorg op dit moment. Als er te weinig middelen zijn, moeten artsen kiezen tussen patiënten."
Vergelijk de stijging in Italië met die in Nederland. We zitten 8-9 later in de verspreiding van het virus. Als het hier ook zo losbarst als in Italië, en dat is mogelijk, zal onze gezondheidszorg ook enorm onder druk komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Norjee schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:09:
[...]

Niet naar jouw bedoeld, maar dat plaatje begin ik een hekel aan te krijgen, het heeft geen schaal of niets. Die laat het lijken of de piek halveren of hooguit 1/3 laten oplopen genoeg is, nog afgezien dat het een af andere vage bell curve is gebaseerd op niets dan lucht.

Maar als de verwachting is dat in het slechtste geval dit jaar tijd 50% besmet raakt, en de piek geen piek maar een vlakke lijn over 10 maand is (50% van nl, 8 miljoen, 800k per maand) en bekend is dat minstens 5% critical, dus ic nodig heeft, dan dus 40k/maand. De IC capaciteit in nl is 2k (en die is niet leeg op dit moment), dus zelfs bij een linear verloop is niet een halvering van de piek nodig, maar moet die piek 20 keer dalen... Dat plaatje doet het lijken of "beetje afremmen" genoeg is, maat het is meer keihard op de rem en hopen dat door inertie je niet alsnog doorschiet..
Precies en daarom moeten er uiterst stringente maatregelen komen om de verspreiding te vertragen. Geen halve maatregelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:19

de Peer

under peer review

[...]

Niet naar jouw bedoeld, maar dat plaatje begin ik een hekel aan te krijgen, het heeft geen schaal of niets. Die laat het lijken of de piek halveren of hooguit 1/3 laten oplopen genoeg is, nog afgezien dat het verloop een of andere vage bell curve is gebaseerd op niets dan lucht.

Maar als de verwachting is dat in het slechtste geval dit jaar tijd 50% besmet raakt, en de piek geen piek maar een vlakke lijn over 10 maand is (50% van nl, 8 miljoen, 800k per maand) en bekend is dat minstens 5% critical, dus ic nodig heeft, dan dus 40k/maand. De IC capaciteit in nl is 2k (en die is niet leeg op dit moment), dus zelfs bij een linear verloop is niet een halvering van de piek nodig, maar moet die piek 20 keer dalen... Dat plaatje doet het lijken of "beetje afremmen" genoeg is, maat het is meer keihard op de rem en hopen dat door inertie je niet alsnog doorschiet..
Het gaat dan ook om het principe en dat eenvoudig uitleggen. Bovenstaande is voor leken niet te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 13:59
Sebazzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:54:
[...]

Ja, op Albert Heijn zien we hetzelfde.

Lokaal hier bij de XL is er ook een redelijke run geweest op houdbare producten 8)7
Toch blij dat ik de ingredienten op een flinke pan bonensoep al vast maar in huis had gehaald vorige week.
Het was net als de beurs niet de vraag of .. maar wanneer. Toch een keertje bij beiden aardig goed weten te gokken.

Maar goed na deze eerste wave zullen de schappen wel weer gevuld raken.
Tot nu toe verbaas ik me nog relatief weinig.

[ Voor 4% gewijzigd door gekkie op 12-03-2020 22:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

[...]

Maar als de verwachting is dat in het slechtste geval dit jaar tijd 50% besmet raakt, en de piek geen piek maar een vlakke lijn over 10 maand is (50% van nl, 8 miljoen, 800k per maand) en bekend is dat minstens 5% critical, dus ic nodig heeft, dan dus 40k/maand. De IC capaciteit in nl is 2k (en die is niet leeg op dit moment), dus zelfs bij een linear verloop is niet een halvering van de piek nodig, maar moet die piek 20 keer dalen... Dat plaatje doet het lijken of "beetje afremmen" genoeg is, maar het is meer keihard op de rem en hopen dat door inertie (bestaande cases, nog niet bekend, we besmet) je niet alsnog doorschiet..
Dat plaatje bestaat ook met schaal. Hier in het Duits van de TU Wenen aan de hand van simulaties met verschillende aannames:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KESawIqCdCwr6deI4G_nEHsPh4Y=/800x/f/image/n80YOQ86gDaEkrOvdTuYDFJG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 12-03-2020 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Bij ons (1000 man ongeveer), hebben we het eerste initiele bericht gekregen rond 4 uur, zo'n 6 uur geleden. Daarna waren er nog vragen, vooral met betrekking tot de financiele zaken voor ons als werknemens. Immers kunnen wij niet thuis werken, noch onze normale taken in het gebouw uitvoeren *want* meer dan 100+ personen gemakkelijk. Hierop is bij ons nog een mail uitgestuurd rond 6 uur voor deze werknemers die niet thuis kunnen werken, maar ook niet naar werk kunnen waarin ons werd verzekerd dat we in ieder geval voor komende week uitbetaald gaan worden. Daarna is het afwachten, dus dat zien we tzt wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:11:
De Italiaanse gezondheidszorg is onder de druk bezweken: Noodkreet Italiaanse verpleegkundige: 'Wij bepalen wie leeft en wie doodgaat'

[...]

Vergelijk de stijging in Italië met die in Nederland. We zitten 8-9 later in de verspreiding van het virus. Als het hier ook zo losbarst als in Italië, en dat is mogelijk, zal onze gezondheidszorg ook enorm onder druk komen te staan.
Artsen en medisch personeel hebben al extra informatie gehad omtrent extra diensten en een verhoogde staat van parraatheid. Ook zijn er al extra bedden vrijgemaakt in de meeste ziekenhuizen. Ben benieuwd wanneer de eerste extra noodziekenhuizen opgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
Ik denk dat al had Trump al het internationale vliegverkeer verboden i.p.v. alleen Schengen het toch te laat gaat blijken te zijn en zal het onder controle krijgen van de uitbraak vooral van andere maatregelen moeten afhangen. Vanaf begin maart gaat de uitbraak hard. Bovendien waren er problemen met test kits en lopen de cijfers, wegens de incubatietijd, altijd achter op de werkelijkheid):
Afbeeldingslocatie: https://s5.gifyu.com/images/corona_us2.gif
(Grafiek o.b.v. data uit topic warning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
FunFair schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:03:
[...]

Bij het bedrijf waar ik werk heeft de directie 3 minuten geleden gereageerd door alle fysieke overleggen te verbieden. Iedereen die thuis kan werken is daartoe verplicht. Daarmee komen allerlei projecten die in uitvoering zijn tot een stilstand. Directie heeft hier dus juist een flinke broek aangetrokken.
Hier (ruim 1200 werknemers) worden al weken maatregelen genomen en werk al vanaf dinsdag thuis.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Sir_Lion schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:12:
[...]

Bij ons (1000 man ongeveer), hebben we het eerste initiele bericht gekregen rond 4 uur, zo'n 6 uur geleden. Daarna waren er nog vragen, vooral met betrekking tot de financiele zaken voor ons als werknemens. Immers kunnen wij niet thuis werken, noch onze normale taken in het gebouw uitvoeren *want* meer dan 100+ personen gemakkelijk. Hierop is bij ons nog een mail uitgestuurd rond 6 uur voor deze werknemers die niet thuis kunnen werken, maar ook niet naar werk kunnen waarin ons werd verzekerd dat we in ieder geval voor komende week uitbetaald gaan worden. Daarna is het afwachten, dus dat zien we tzt wel.
Hier ook (gemeente). Als je een niet-essentiele rol hebt in het laten draaien van de gemeente: werk thuis.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Blijf het knap vinden dat Rutte heel zeker weet dat er maar weinig besmettingen op scholen zijn... Bizar dit debat zo nu en dan. Vliegtuigen uit Iran kunnen gewoon met passagiers landen hier, heel verstandig.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Flow schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:13:
[Afbeelding]
(Grafiek o.b.v. data uit topic warning)
Dit kan toch niet kloppen? Ik had veel meer besmettingen verwacht in de US.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
Sebazzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:15:
[...]

Zijn er ook :+ . Alleen door dat mooie healthcare system laat niemand zich testen (want: veel te duur, als er uberhaupt al tests zijn).

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:14:
Blijf het knap vinden dat Rutte heel zeker weet dat er maar weinig besmettingen op scholen zijn... Bizar dit debat zo nu en dan. Vliegtuigen uit Iran kunnen gewoon met passagiers landen hier, heel verstandig.
Yep, ik vind Rutte niet sterk overkomen op dit moment. Bruins is sterker.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:51
Garyu schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:10:
Oostenrijk gaat schijnbaar morgen om 11:00 nog verdere maatregelen aankondigen, waarschijnlijk is een complete lockdown waarbij alleen nog de noodzakelijkste zaken open blijven (apotheken, levensmiddelen).
Klopt! Zou met collega's gaan skieen in Mayrhofen echter ligt het land plat. Ski seizoen is helemaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

caspervc schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Zijn er ook :+ . Alleen door dat mooie healthcare system laat niemand zich testen (want: veel te duur, als er uberhaupt al tests zijn).
CDC heeft toegezegd dat iedereen zich kan laten behandelen en testen.

Bron:
https://twitter.com/brian...tatus/1238155454108151808

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Was deze hier al gedeeld? Mooie informatieve longread:
https://medium.com/@tomas...ple-will-die-f4d3d9cd99ca

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
al ongeveer 10x ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Wackmack schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Klopt! Zou met collega's gaan skieen in Mayrhofen echter ligt het land plat. Ski seizoen is helemaal over.
Skigebieden hebben dat vandaag al bekend gemaakt. Tenminste in de regio's Tirol en Salzburg. Er wordt verwacht dat de regering nog veel verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
UvA heeft alle lessen tot 31 maart gecancled.

Onderstaand HvA bericht geeft weer waarom er zo'n onduidelijk is:
Zoals jullie wellicht gezien hebben, heeft het kabinet vanmiddag aangekondigd dat bijeenkomsten met meer dan 100 mensen vanaf vandaag niet door kunnen gaan in verband met het coronavirus. Daarover is iedereen vanavond geïnformeerd via coronainfo.mijnhva.nl. Later vanavond kwam tot ieders verrassing het bericht dat colleges in het hoger onderwijs helemaal geen doorgang meer zouden kunnen vinden.

De HvA acht het niet verantwoord om het onderwijs aan alle studenten zomaar plat te leggen. Daarom nemen we 1 dag de tijd om te bekijken hoe we dit – in goed overleg met elkaar - goed kunnen organiseren.
Dus: de colleges gaan morgen (vrijdag) in principe wél door (tenzij meer dan 100 mensen). Wij komen morgenmiddag met nadere informatie over het vervolg.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flow
Sebazzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:15:
[...]

Counties, niet cases ;). Het totale aantal (bekende) cases is moeilijk uit het gifje te halen denk ik. Dat heb ik dus maar even voor je gecheckt en zijn er 1073 (van de 1103 cases waar county bekend van is en van de 1323 in totaal). Er missen er dus wel wat, maar heel veel meer kan ik er niet weergeven.
- 67 besmettingen komen van Diamond en Grand Princess en dus wat lastig weer te geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Flow op 12-03-2020 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

M'n vriendin werkt in een van de grotere supermarkten maar ik vind het beetje schrikbarend hoe weinig maatregelen ze nemen. Wat ze hebben ingevoerd is dat medewerkers geen geld van de klant mogen aanpakken maar wel mogen oppakken. Dus klant legt geld op de balie en de medewerker pakt het op. En verder regelmatig desinfecteren......:X durf mn vriendin bijna niet meer aan te raken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Sorry topic gaat zo snel :p

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waterkoker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:23:
M'n vriendin werkt in een van de grotere supermarkten maar ik vind het beetje schrikbarend hoe weinig maatregelen ze nemen. Wat ze hebben ingevoerd is dat medewerkers geen geld van de klant mogen aanpakken maar wel mogen oppakken. Dus klant legt geld op de balie en de medewerker pakt het op. En verder regelmatig desinfecteren......:X durf mn vriendin bijna niet meer aan te raken :+
Ze raken ook alle boodschappen aan, dat is ook niet erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Waterkoker schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:23:
Als je gezond bent, niet voor kwetsbare mensen moet zorgen zou ik haar juist wat extra aanraken :)

Let's get it over with it zou ik zeggen.

In het ergste geval lig je als 1 van de eerste op de IC zolang het nog kan, als het meevalt heb je een dagje koorts en mag je 14 dagen thuis blijven van de baas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
pingkiller schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:21:
UvA heeft alle lessen tot 31 maart gecancled.

Onderstaand HvA bericht geeft weer waarom er zo'n onduidelijk is:

[...]
Die HvA is knettergek. Al wil je er een dag over denken dan zouden de colleges juist niet door moeten gaan. Daarnaast snap ik oprecht niet waarom het onverantwoord zou zijn als studenten een paar weken geen college kunnen volgen. In mijn studententijd heb ik geregeld een par weekjes vakantie gehouden. Was prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
[...]

Het heeft geen schaal omdat dat niet van belang is. Het gaat erom dat het idee duidelijk is dat je niet zozeer het totaal aantal besmettingen omlaag brengt als wel het tijdsbestek verlengt waardoor je minder zieken op elk moment hebt.
Het gaat niet om 50%, kijk naar China, je komt niet eens in de buurt (alhoewel je er wel rekening mee moet houden als worst case scenario natuurlijk). Daarnaast zijn de getallen die wij verzinnen toch onzin, dus het is een stuk slimmer om juist wel zo'n grafiek te pakken om het idee uit te leggen. Dan snap je iig waarom de huidige maatregelen zijn en waarom ze met stappen worden opgeschaald. Of je het er dan mee eens bent dat je zo'n grafiek gebruikt om de piek te bepalen ipv de piek zo laag mogelijk te maken is een ander verhaal.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Disneyland California sluit

https://disneyland.disney.go.com/travel-information/
Update on Disneyland Resort Operations

While there have been no reported cases of COVID-19 at Disneyland Resort, after carefully reviewing the guidelines of the Governor of California’s executive order and in the best interest of our guests and employees, we are proceeding with the closure of Disneyland Park and Disney California Adventure Park, beginning the morning of March 14 through the end of the month.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm morgen toch eens wat dingen op het werk navragen.
Ik heb donderdag weer cursus BHV en EHBO, mannetje of 30 van verschillende kantoren door het land. Ik vraag me af of het verstandig is of dit doorgaat.
Daarnaast voer ik voor mijn werk controles in de horeca uit door 3/4 van het land, moeten wij daar wel mee door gaan op dit moment?
Mijn collegas voeren controles uit bij de transport sector door 3/4 van het land, moeten we daar wel mee door gaan in de huidige vorm?

Lastig lastig lastig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Bij ons hebben ze op het werk inmiddels ook besloten om toch te gaan experimenteren met thuiswerken (zitten in ons geval ook juridische eisen aan maar goed).

Ik heb er vandaag nog op gehamerd dat ze eens moeten opschieten. Niet dat ik bang ben voor Corona ofzo.. maar indien iedereen gelijktijdig ziek zou worden dan hebben we een groot probleem..

Maar we je handen wassen hè... de mensen die dat niet deden doen het nu vast wel?

Ik heb ook maar wat blikken soep ingeslagen gezien de paniek om mij heen steeds groter lijkt te worden.

Ik vraag mij oprecht af indien het zo doorgaat of er uiteindelijk niet meer doden gaan vallen door de paniek/economische schade dan Corona op zichzelf...

Maar goed, we zullen het wel gaan zien.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Jansen-nl schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 21:05:
[...]

Klopt. Veel kerken hebben een systeem om live uit te zenden. In ieder geval de (ietwat) grotere protestantse gemeenten die ik ken hebben allemaal een dergelijk systeem. Meestal via internet en ook bereikbaar via de zogenaamde kerktelefoon (volgens mij werken dergelijke kastjes tegenwoordig via een internetlijn). Dergelijke systemen zijn bedoeld voor de zieken & oudere die niet fysiek aanwezig kunnen zijn. Vaak worden ze tijdens een dienst ook speciaal "welkom geheten". Er zijn trouwens ook kerken die streamen via bijv. YouTube of de eigen website.

Informeer vooral even want grote kans dat er iets mogelijk blijkt te zijn!

https://kerkdienstgemist.nl/

&
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kerktelefoon
Naast kerkdienstgemist.nl heb je ook kerkomroep.nl - dat zijn een beetje de 2 spelers op kerkelijke markt.
Ook uitvaartondernemingen maken daar soms gebruik van. Toch wel handig om even hier te vermelden, we weten niet wat we komende weken kunnen verwachten.

==
hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:29

Plasma_Wolf

Student

Even een aantal observaties ter verduidelijking van het besluit van Trump om vliegen vanuit de (niet volledige) EU te verbieden.

1. De Republikeinen deden het coronavirus eerst af als een 'hoax' van de Democraten. Dit is niet één of andere alu-hoedjes samenzweringstheorie op een onbekende website, dit is op Fox-News gekomen, voor de VS een mainstream zender, maar een zender met de kwaliteit van een alu-hoedjes website. Belangrijk is dat we zien dat het uitspuwen van zulke meningen in de mainstream plaatsvinden, daar waar je juist zou moeten kunnen rekenen op journalisten om korte metten te maken met dit soort onzin.
2. Het bleek vrij snel dat het virus zich aan het verspreiden was, dus het verhaal van 'de hoax' werd door de realiteit ontkracht (het heeft lang geduurd voordat zoiets in de VS gebeurde).
3. De regering heeft uiterst zwak gereageerd op de verspreiding van het virus, waardoor het vanaf het begin werd verspreid zonder dat iemand er zicht op heeft.
4. In de afgelopen jaren heeft Trump het beleid afbraak 3.0 op het CDC uitgevoerd, waardoor dat nu geen middelen heeft om ook maar iets te doen.

De conclusie van deze drie punten is dat de regering daar nu hopeloos achter de feiten aanloopt, met te weinig virus-testkits als één van de voorbeelden.

Wat gebeurt er nu: Trump spreekt een reisverbod uit over de EU, maar nog niet eens de hele EU, terwijl het nauwelijks een effect zal hebben.

Daaruit kunnen we concluderen dat Trump het reisverbod uitspreekt als pure symboolpolitiek, een beetje EU bashen omdat het populair is onder zijn aanhang. Het past in het patroon van Trump: niet eens aan symptoombestrijding doen (van maatschappelijke problemen), maar enkel de indruk wekken dat hij zo geweldig is en dat alles wat fout gaat, de schuld van een ander is.

Waarom het VK niet? Die zijn niet meer in de EU en hij heeft een golfbaantje in Schotland. Waarom ook Ierland, Kroatië, Roemenië en Bulgarije niet? Totale incompetentie. Dit zijn de eigenschappen van Trump die je moet onthouden bij alles wat er in de VS gebeurt: hij doet het voor zichzelf en zijn populariteit, en ook dat kan hij nog niet eens zo goed.

Als het in de politiek lukt, kom je er heel ver mee. Maar een virus doet niet aan politiek, en Trump's twittertirades zijn geen vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
giantgiantus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:28:
[...]

Die HvA is knettergek. Al wil je er een dag over denken dan zouden de colleges juist niet door moeten gaan. Daarnaast snap ik oprecht niet waarom het onverantwoord zou zijn als studenten een paar weken geen college kunnen volgen. In mijn studententijd heb ik geregeld een par weekjes vakantie gehouden. Was prima.
Ik vind de beslissing heel logisch van de HvA. Er is nu veel onduidelijkheid. Ik vermoed dat er ergens in de communicatie vanaf Mark Rutte naar beneden iets is mis gegaan. Vrijdag gebruiken om duidelijkheid te krijgen vind ik dan heel verstandig.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 22:08
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:31:
Hmmm morgen toch eens wat dingen op het werk navragen.
Ik heb donderdag weer cursus BHV en EHBO, mannetje of 30 van verschillende kantoren door het land. Ik vraag me af of het verstandig is of dit doorgaat.
Daarnaast voer ik voor mijn werk controles in de horeca uit door 3/4 van het land, moeten wij daar wel mee door gaan op dit moment?
Mijn collegas voeren controles uit bij de transport sector door 3/4 van het land, moeten we daar wel mee door gaan in de huidige vorm?

Lastig lastig lastig....
Wat dacht je van het advies om nieuwe sociale contacten zo veel mogelijk te beperken???
30 man van verschillende kantoren bij elkaar in een ruimte... lijkt me zeer verstandig 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij begrijpt Rutte het begrip besmetting niet. Want volgens hem is de kans op besmetting onder de 20 heel erg klein. Maar voor zover ik heb gelezen heeft die groep een hele kleine kans op een ziektebeeld maar kunnen ze wel drager zijn van het virus en dus anderen wel besmetten? Zie ik dit nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:29
pingkiller schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:33:
[...]

Ik vind de beslissing heel logisch van de HvA. Er is nu veel onduidelijkheid. Ik vermoed dat er ergens in de communicatie vanaf Mark Rutte naar beneden iets is mis gegaan. Vrijdag gebruiken om duidelijkheid te krijgen vind ik dan heel verstandig.
Het is totaal niet onduidelijk. Geen college tot eind maart. En prima dat je een dagje nadenkt maar dan neem je de prudente maatregel en laat je colleges morgen NIET doorgaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-09 21:29
De Hogeschool Utrecht (en Uni) zijn morgen gesloten.

"Beste studenten,

Het Crisis Management Team (CMT) van de HU heeft besloten om net als Universiteit Utrecht alle onderwijsactiviteiten (inclusief toetsen) morgen geen doorgang te laten vinden.
"

Wat er na het weekend gaat gebeuren is niet in de mail vermeld.

Ik vind het wel een bijzondere van het onderwijs. Je wil verspreiding voorkomen door niet meer dan 100 man bij elkaar te laten komen maar een school met 500 leerlingen + personeel is geen probleem. Ik snap dat het lastig is en dat het "maatschappij-ontwrichtend" zal werken maar jongeren zijn misschien een minder risico omdat ze niet snel op de IC terecht komen. Neemt niet weg dat ze het virus wel bij zich kunnen dragen en eventueel verspreiden.

Zelf sta ik voor de klas en denk er best nuchter over maar dit vind ik wel halve maatregelen. Mijns inziens is dit symboolpolitiek.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 22:51
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:36:
Volgens mij begrijpt Rutte het begrip besmetting niet. Want volgens hem is de kans op besmetting onder de 20 heel erg klein. Maar voor zover ik heb gelezen heeft die groep een hele kleine kans op een ziektebeeld maar kunnen ze wel drager zijn van het virus en dus anderen wel besmetten? Zie ik dit nou verkeerd?
Nee, je denkt niet logisch. Wij weten het als Nederland beter dan al die andere landen om ons heen die in een eerdere fase al sterkere maatregelen nemen. Ik blijf erbij, de economische impact is belangrijker dan de maatschappelijke en menselijke. Eigenlijk best walgelijk om te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchminator
  • Laatst online: 15:38
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:36:
<snip>opmerking over beperkte omvang van schoolklassen</snip>

Mijn werkgever (Grote consulting toko) heeft inmiddels per direct een strikt thuiswerkbeleid ingevoerd. Geen eigen kantoor, geen klantkantoor, geen fysieke meetings, alles virtueel vanuit huis. Ik ben benieuwd hoe we dit gaan ervaren, we zijn er in ieder geval samen met onze klanten al een tijdje goed op voorbereid qua digitale hulpmiddelen!

edit: Opmerking over kleine schoolklassen verwijderd, want natuurlijk gaat het buitenspelen ook gewoon door. Niet zo handig. :P Ik heb duidelijk nog geen kinderen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dutchminator op 12-03-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Hier in België gaan de scholen nu ook dicht. Niet essentiële winkels moeten in de weekenden dicht, en recreatieve tijdsbestedingen worden geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
dutchminator schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Het zijn dan echter wel relatief besloten kringen en beheersbare contactonderzoeken, in tegenstelling tot de volledige willekeur tot nu toe.
Een besloten kring? 20 kids, minimaal 2 ouders, zitten we op 60 als absoluut minimum. Duurt tot 2 weken voor je het doorhebt, hoeveel man kun je dan onderzoeken? En dan ga je er ook nog vanuit dat er geen besmetting is tussen klassen op het schoolplein.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zingo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:38:
[...]

Nee, je denkt niet logisch. Wij weten het als Nederland beter dan al die andere landen om ons heen die in een eerdere fase al sterkere maatregelen nemen. Ik blijf erbij, de economische impact is belangrijker dan de maatschappelijke en menselijke. Eigenlijk best walgelijk om te zien.
En in dit topic weten we het weer beter dan het RIVM en andere experts.

En de economische (en maatschappelijke) impact is gewoon iets wat logischerwijs wordt meegenomen. De hele economie platleggen is niet alleen economische impact, maar ook maatschappelijk. Als menselijke / gezondheid altijd leidend was, dan was de maximale snelheid op de snelweg wel 30km/u geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

dutchminator schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:39:
[...]

Het zijn dan echter wel relatief besloten kringen en beheersbare contactonderzoeken, in tegenstelling tot de volledige willekeur tot nu toe.
Dat is idd zo, echter hoe lang duurt het voordat volwassenen eerste symptomen ontwikkelen? Volgens mij is de algehele tendens dat dat tot 2 weken kan duren, veel succes met alle contacten van alle papas en mamas van klassen 1 tm 8 te onderzoeken. Bijzonder groot risico dit welke dus bewust word genomen omdat anders 1 van de ouders thuis moet zijn om op te passen. Maar als het in Frankrijk kan waar 12 miljoen kinderen vanaf maandag thuis moeten blijven, moet het hier al helemaal kunnen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20
Zingo schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:38:
[...]
Ik blijf erbij, de economische impact is belangrijker dan de maatschappelijke en menselijke. Eigenlijk best walgelijk om te zien.
Wrange is dat de economische impact veel groter zal zijn als de chaos door te zwakke maatregelen alleen maar groter wordt.

Dat gezegd hebbende geef ik Rutte nog wel het voordeel van de twijfel dat hij de economische situatie niet laat prevaleren boven de volksgezondheid.

Wat hij naar mijn mening wel teveel doet is blindvaren op de mening van de experts. Heb de indruk dat die experts met draaiboeken werken waarin precies staat welk protocol bij welke hoeveelheid geïnfecteerden past. En dat er te weinig rekening wordt gehouden met a) de (verwachte) groei van het aantal geïnfecteerden zoals ook in het buitenland gebeurt en b) de maatschappelijke onrust.

We lijken in Nederland continu achter de feiten aan te lopen. Nu weer met de scholen. Overal in Europa worden alle scholen gesloten, bij ons zal dat echter pas maandag gebeuren (mijn inschatting).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 22:51
Sissors schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:43:
[...]
Als menselijke / gezondheid altijd leidend was, dan was de maximale snelheid op de snelweg wel 30km/u geweest.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar ik vind dat de oppositie erg goede punten geeft. Waarom het VO en MBO dicht? De reden voor het openhouden zou tweeledig zijn volgens Rutte:

- De kans op besmetting van kinderen is minimaal;
- De vitale zaken moeten doorlopen, dus personeel moet kunnen blijven werken;

Bij punt een is er schijnbaar geen onderzoek gedaan terwijl ze zelf aangegeven in de tegenhoud fase te zitten. Dat is al erg slecht vind ik. Punt twee is met oog op VO en MBO door laten lopen al helemaal lachwekkend. Die kinderen redden zich perfect zoals de PvdA aangeeft. Laat Rutte maar uitleggen waarom zo goed als ieder ander land deze keuze wel maakt en wij niet. Dat is gewoon niet uit te leggen. Zoals gebruikelijk praat hij weer om de vragen heen, er komt geen enkel onderbouwt argument terug waarom andere zaken niet overwogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:13
alexbl69 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:44:
[...]

Wrange is dat de economische impact veel groter zal zijn als de chaos door te zwakke maatregelen alleen maar groter wordt.

Dat gezegd hebbende geef ik Rutte nog wel het voordeel van de twijfel dat hij de economische situatie niet laat prevaleren boven de volksgezondheid.

Wat hij naar mijn mening wel teveel doet is blindvaren op de mening van de experts. Heb de indruk dat die experts met draaiboeken werken waarin precies staat welk protocol bij welke hoeveelheid geïnfecteerden past. En dat er te weinig rekening wordt gehouden met a) de (verwachte) groei van het aantal geïnfecteerden zoals ook in het buitenland gebeurt en b) de maatschappelijke onrust.

We lijken in Nederland continu achter de feiten aan te lopen. Nu weer met de scholen. Overal in Europa worden alle scholen gesloten, bij ons zal dat echter pas maandag gebeuren (mijn inschatting).
Ik heb even niet helder wie het riep in het debat, maar dat de toenmalige minister het advies heeft overgenomen dat in geval van een Pandemie (wat dus gisteren is uitgeroepen) scholen worden gesloten. Ben benieuwd of daar nog een antwoord op volgt.

Ik verwacht dat er nog een motie volgt die zal vragen om over te gaan tot sluiting.

Overigens ontstaat er op lokaal niveau alweer de mogelijkheid om af te wijken van het advies van het kabinet: (met name vanwege de tegenstrijdigheid van de maatregelen)
Niet naar school door coronavirus? Rotterdam is soepel met leerplichtwet

https://www.rijnmond.nl/n...-soepel-met-leerplichtwet

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 12-03-2020 22:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@alexbl69 het wrange is dat Rutte Nederland vergelijkt met een patient. "Je kijkt naar de patiënt en neemt dan de goede maatregelen die op dat moment nodig zijn."

Als je een patient hebt zitten ergens anders op de wereld dan kan je daar toch ook van leren lijkt mij? Moet je dan eerst de patient in huis hebben voordat je gaat beoordelen wat je gaat doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:33:

1. De Republikeinen deden het coronavirus eerst af als een 'hoax' van de Democraten.
Ja? Laat maar zien. Nepnieuws van de bovenste plank.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 12-03-2020 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 22:33:

Wat gebeurt er nu: Trump spreekt een reisverbod uit over de EU, maar nog niet eens de hele EU, terwijl het nauwelijks een effect zal hebben.
Natuurlijk heeft het effecten, in de eerste plaats economische effecten (aan beide kanten). Voor de verspreiding van het virus zal het ook wel effecten hebben. Zeker onder de aanname dat de VS nog in de containmentfase zit is er een argument om zo'n verbod in te stellen (al weegt het imho niet op tegen de economische impact). De vraag on-topic hier is natuurlijk of de VS nog in containmentfase zit. Op papier wel, maar vanwege weinig testen loopt men ver achter op de realiteit (dr. Fauci speelt hier een vergelijkbare rol als de directeur van het RIVM hier in Nederland):
Dr. Anthony Fauci, the federal government’s top infectious disease scientist, called the testing situation a “failing” at a congressional hearing on Thursday.

“The idea of anybody getting it easily the way people in other countries are doing it — we’re not set up for that,” he said. “Do I think we should be? Yes. But we’re not. “

https://www.vox.com/scien...irus-covid-19-testing-usa
Waarom het VK niet? Die zijn niet meer in de EU en hij heeft een golfbaantje in Schotland. Waarom ook Ierland, Kroatië, Roemenië en Bulgarije niet? Totale incompetentie. Dit zijn de eigenschappen van Trump die je moet onthouden bij alles wat er in de VS gebeurt: hij doet het voor zichzelf en zijn populariteit, en ook dat kan hij nog niet eens zo goed.
Het idee is dat het Schengengebied genoeg besmettingen heeft om dit verbod te verantwoorden. De landen die je noemt vallen daar buiten, dus geen vrij reizen.

Het zet natuurlijk wel een vreemd precedent. Als andere landen (buiten dit verbod) straks ook besmet zijn op het niveau van Italië dan ligt de lat heel laag om ook zo'n verbod in te stellen (zij zijn immers voor een groot deel niet zulke goede bondgenoten als wij). Als de VS ons straks inhaalt qua besmettingen voor het einde van dit reisverbod (mogelijk scenario) dan wordt het wel wat buitenproportioneel. Het is in ieder geval interessant om de ontwikkelingen op dat gebied te zien, maar het lijkt er inderdaad niet op dat het allemaal heel goed doordacht is.

Maar ja, een kat in het nauw maakt rare sprongen. Aan de ene kant roepen de staten in de VS dat er een gebrek aan federaal leiderschap is, de beurzen doen het slecht, en de president heeft in eerste instantie gezegd dat er weinig aan de hand is. Nu wil hij daadkracht tonen, maar er is weinig wat hij nu zelf kan doen. Er wordt natuurlijk een hoop geld vrijgemaakt, maar dat is meer een congressionele aangelegenheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-09 15:10
Maatregelen Belgie;

Alle cafés en restaurants sluiten:
Alle recreatieve activiteiten, sportieve, culturele, folkloristische, ongeacht hun grootte, worden geannuleerd. Alle cafés, restaurants, worden gesloten.

Enkel winkels die essentiële diensten leveren, blijven continu open. Het gaat dan om apothekers, voedingswinkels en winkels voor dierenvoeder. Alle andere winkels blijven open tijdens de week, maar sluiten in het weekend.

Alle lessen worden opgeschort:
Alle lessen op school worden opgeschort, maar er zal opvang worden voorzien, ook voor wie zelf geen opvang heeft voor zijn kinderen. Ouders zullen daarvoor nog altijd op de school terecht kunnen. De premier roept op kinderen niet te laten opvangen door de grootouders. Ook komt er opvang voor kinderen van gezondheidswerkers.

Crèches blijven open. Alle maatregelen gaan vanaf morgen middernacht in, en blijven geldig tot 3 april. Dan begint ook de paasvakantie, die twee weken duurt. Morgen gaan de lessen dus wel nog door.

Crèches blijven open. Alle maatregelen gaan vanaf morgen middernacht in, en blijven geldig tot 3 april. Dan begint ook de paasvakantie, die twee weken duurt. Morgen gaan de lessen dus wel nog door.
Pagina: 1 ... 7 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.