Er zit een verschil tussen realistisch blijven en overdrijven.Teijgetje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Ik denk dat je volkomen gelijk hebt.
IC’s lopen vol, keuzes worden moeilijker
brabantse-artsen-substantieel-deel-coronapatienten-op-ic-is-onder-de-50
Tilburgse IC-arts: 'We bereiden ons voor op Italiaanse toestanden'
Brabantse ziekenhuizen: 'Tweede golf patiënten komt nu op gang'
dagboek-uit-brabant-we-worden-steeds-verder-teruggedrongen-in-onze-huizen
Maasstad maakt meer plek op ic voor coronapatiënten: Operaties en afspraken afgezegd
Ik zal je niet vervelen met meer links, de meeste zijn al lang geplaatst.
Kijk naar wat er hier in Nederland gebeurt, en blijf volhouden dat het niet vergelijkbaar is.
Blijf volhouden dat bevolking elders ouder is terwijl een groot deel IC opnamen hier onder de 50 is en er dus hier ook triage toegepast gaat worden.
Blijf je gewoon verschuilen achter een grens.
Imo gaat het er niet om om paniek te zaaien, maar het wordt tijd dat oogkleppen afgezet worden.
En dat er gelooft gaat worden dat er mensen op de maan geweest zijn, ondanks dat onze experts dat nog niet gezien hebben bij onze astronauten.
Natuurlijk verzetten we geplande operaties, natuurlijk wordt het druk in onze ziekenhuizen, natuurlijk schalen we op, natuurlijk worden er scenario’s bekeken en afgestoft. Net als bij grote verkeersongelukken, grote griepepidemien etc. Nu is het zeker spannender, dat snap ik ook, maar het helpt echt niet om dan maar onwaarheden te gebruiken om experts onderuit te schoffelen of onzinnigheden over ic bedden vergelijkingen de wereld in te slingeren. Dat is wat me tegen de borst stuit.
Als het voor jou helpt om mij dan neer te zetten als iemand die de ernst onderschat, prima, maar dat was niet mijn punt, dat ging over slechte vergelijkingen en onwaarheden die daarmee te maken hebben.