Acties:
  • +4Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Teijgetje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat je volkomen gelijk hebt. ;)

IC’s lopen vol, keuzes worden moeilijker

brabantse-artsen-substantieel-deel-coronapatienten-op-ic-is-onder-de-50

Tilburgse IC-arts: 'We bereiden ons voor op Italiaanse toestanden'

Brabantse ziekenhuizen: 'Tweede golf patiënten komt nu op gang'

dagboek-uit-brabant-we-worden-steeds-verder-teruggedrongen-in-onze-huizen

Maasstad maakt meer plek op ic voor coronapatiënten: Operaties en afspraken afgezegd

Ik zal je niet vervelen met meer links, de meeste zijn al lang geplaatst.

Kijk naar wat er hier in Nederland gebeurt, en blijf volhouden dat het niet vergelijkbaar is.
Blijf volhouden dat bevolking elders ouder is terwijl een groot deel IC opnamen hier onder de 50 is en er dus hier ook triage toegepast gaat worden.
Blijf je gewoon verschuilen achter een grens.

Imo gaat het er niet om om paniek te zaaien, maar het wordt tijd dat oogkleppen afgezet worden.
En dat er gelooft gaat worden dat er mensen op de maan geweest zijn, ondanks dat onze experts dat nog niet gezien hebben bij onze astronauten.
Er zit een verschil tussen realistisch blijven en overdrijven.

Natuurlijk verzetten we geplande operaties, natuurlijk wordt het druk in onze ziekenhuizen, natuurlijk schalen we op, natuurlijk worden er scenario’s bekeken en afgestoft. Net als bij grote verkeersongelukken, grote griepepidemien etc. Nu is het zeker spannender, dat snap ik ook, maar het helpt echt niet om dan maar onwaarheden te gebruiken om experts onderuit te schoffelen of onzinnigheden over ic bedden vergelijkingen de wereld in te slingeren. Dat is wat me tegen de borst stuit.

Als het voor jou helpt om mij dan neer te zetten als iemand die de ernst onderschat, prima, maar dat was niet mijn punt, dat ging over slechte vergelijkingen en onwaarheden die daarmee te maken hebben.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-05 21:00
Mastermind schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:25:
[...]

En let op: Bij benauwdheidsklachten geen zout voedsel eten en drinken! Dus geen soep, boullion etc.
Dit houdt vocht vast, en hierdoor krijg je meer vocht achter de longen wat levensbedreigend is!
*knip* Dit kun je ook normaal / vriendelijker melden. En als je er dan toch zo overtuigd van bent, kom dan met een bron.

Edit: ik zie nu dat je moeder op IC gelegen heeft. Ik zal het uitleggen. Plaspillen doen over het algemeen weinig met vocht achter de longen (pleuravocht).
Wat je wellicht bedoelde is longoedeem. Dat is heel iets anders.

Iedereen die op een IC ligt zwelt op als een ballon van het vocht. Doordat we extra geven en de vaten "lek"zijn, door het stilliggen en door het ziekzijn. Deze oedemen halen we als de situatie weer gestabiliseerd is weg met diuretica (plasmedicatie) Dat je daarna geen zout meer mag eten is alleen als je hartpatient of nierpatient (geworden) bent. Zodra men weer actiever wordt verdwijnt het overige vocht snel genoeg.

[Voor 44% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2020 10:04]

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-05 16:09

Megalodon86

Enzyme X

Batavia schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Een van die andere belangen die een rol spelen is dat als je gaat rantsoeneren, je daarmee ook aan geeft dat er ECHT niet genoeg is, en je gegarandeerd bent dat mensen gaan komen halen wat ze kunnen (zelfs al hebben ze net gehamsterd en hebben het niet nodig)

Mensen reageren niet altijd rationeel, en iedere maatregel heeft weer onbedoelde bijeffecten.
Precies. En denk ook aan de mensen die voor anderen boodschappen doen. Niet elke "hamsteraar" haalt alleen voor zichzelf. Ransoeneren helpt dan niet.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Iedereen op Tweakers praat elkaar tegen met dingen die goed zijn of juist niet.
We kunnen ook gewoon naar de RIVM luisteren en het aankijken en zoveel mogelijk thuis werken.
Nee, Tweakers heeft meer dan 200 pagina's aan topic aan dit onderwerp waarvan 3/4 aan discussie.
:+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
redwing schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Het helpt tegen de koorts en tegen de pijn. Precies waarom het bij een griep ook werkt.

[...]

Hij heeft al 10 dagen koorts en is daarom al een paar keer onderzocht. De dokter die hem onderzocht (in volledig pak) gaf aan dat alle symptomen en verloop passen bij Corona. Ze testen alleen nu niet meer tenzij strikt noodzakelijk omdat ze een tekort aan testen hebben.
Ok Tnx. Nogmaals beterschap!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-05 17:20
Het is zo elementair dat het haast lastig is er een bron bij te vinden: paracetamol is een pijnstiller.
https://ascpt.onlinelibra...s/10.1038/sj.clpt.6100403

In je moerstaal:
Wikipedia: Paracetamol
https://www.farmacotherap...raatteksten/p/paracetamol
Kortom: Haal je medisch advies niet van een forum.
Goed advies, maar vraag ook specifiek naar de werking van paracetamol aan je dokter, niet naar je persoonlijke behandeling. De rol van het middel kan anders zijn dan je denkt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:47:
Iedereen op Tweakers praat elkaar tegen met dingen die goed zijn of juist niet.
We kunnen ook gewoon naar de RIVM luisteren en het aankijken en zoveel mogelijk thuis werken.
Nee, Tweakers heeft meer dan 200 pagina's aan topic aan dit onderwerp waarvan 3/4 aan discussie.
:+
3/4 discussie heb je wel vaker op een discussieforum.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Agent47 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:43:
[...]

In ieder geval GEEN ibuprofen, paracetemol wel had ik ergens gelezen.
Ibuprofen schijnt (de gevolgen van) corona zelfs te kunnen verergeren:
French authorities have warned that widely used over-the-counter anti-inflammatory drugs may worsen the coronavirus.

The country’s health minister, Olivier Véran, who is a qualified doctor and neurologist, tweeted on Saturday: “The taking of anti-inflammatories [ibuprofen, cortisone … ] could be a factor in aggravating the infection. In case of fever, take paracetamol. If you are already taking anti-inflammatory drugs, ask your doctor’s advice.”
Zie https://www.theguardian.c...ate-coronavirus-infection

Virussen? Scan ze hier!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Agent47 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:43:
[...]

In ieder geval GEEN ibuprofen, paracetemol wel had ik ergens gelezen.
<knip>

Maak een TR aan.

[Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 11:04]

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021

"Beautiful Clean Coal"

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

redwing schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:41:
[...]

Zoals ik zei komt dat van een arts en bij artsen rondvragen. In de meeste gevallen verloopt het hetzelfde als griep en moet je het ook hetzelfde aanpakken. Pas als de symptomen erger worden zijn er andere middelen nodig.

Maar, nogmaals: Ik ben op zoek naar wat ik kan doen als de symptomen erger worden ;)

Ik wil dus weten wat ik in die situatie zelf kan doen zonder gebruik te maken van een arts of gezondheidsinstelling.

[Voor 0% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 09:58. Reden: een woord]

Imperfectionist.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:38:
[...]

Ok, en waarom dan wel voor alle Europese collega's? Waarom nemen die wel dat besluit? Zijn die ook allemaal dom?

Bedoel, als je de claim maakt dat verspreiding in Nederland anders is, dan mag het RIVM ook wel met aan rapport komen waarom dat zo is.

Echter weten ze het zelf nog niet want ze hebben nog 3 weken onderzoek onder Brabantse jongeren nodig.

Dus ze geven twee signalen af:
  • Wij nemen buitenlandse adviezen niet over want in Nederland is de verspreiding anders.
  • Wij weten niet hoe de verspreiding in Nederland loopt want we hebben nog 3 weken onderzoek onder jongeren nodig.
Daar kan ik (net als jij) alleen een aanname over doen. Wij beschikken niet over de relevante informatie die het RIVM en de GGD’s wel hebben. Ook kan ik me voorstellen dat het besluit in een aantal landen makkelijker te nemen is (ik denk dat wij extreem veel 2 verdieners hebben) en dan kan ik een better safe then sorry eerder snappen.

Volgens mij geven ze overigens andere signalen af, maar die zullen dan bij ons beiden iets anders overkomen.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 21:09
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:51:
[...]

Maar, nogmaals: Ik ben op zoek naar wat ik nodig als de symptomen erger worden ;)

Ik wil dus weten wat ik in die situatie zelf kan doen zonder gebruik te maken van een arts of gezondheidsinstelling.
Dat is het helaas het hele punt: Niets

Het belangrijkste wat je kunt doen is proberen te voorkomen dat je andere mensen besmet
Verder is het inderdaad uitzieken
Wel goed blijven eten, drinken, slapen, uitrusten. Verder is het inderdaad gewoon uitzieken

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +1Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:52

franssie

Save the albatross

bszz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:44:
[...]

Ik kan al dagen geen paracetamol (1 doosje) of gist (bak al 30 jaar mijn eigen brood) krijgen..... Omdat anderen veel meer hebben ingeslagen dan ze ooit nodig zullen hebben. Bepaalde voorraden worden feitelijk verplaatst van groothandel naar particulieren. Vrij zinloos en asociaal....
Paracetamol weet ik zo 123 niet te vinden maar ik dacht ze eergister nog bij de LIDL te zien liggen.
Gist is er vast nog wel bij de Welkoop/boerenbond.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hier in de Duitse/Oostenrijkse debunk-website: https://www.mimikama.at/a...n-verschlimmert-covid-19/

Maar ook verschillende bronnen op de interwebz: https://www.breakingnews....n-coronavirus-988137.html om maar een voorbeeld te noemen.

Gebruik je Google skills ;).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Vriendelijk en dringend verzoek om dit soort posts / uitspraken te onderbouwen met een bron. Zoals je ziet komen er weer een aantal posts die je met een bronvermelding had kunnen voorkomen en nu de pagina's "vervuilen"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Keida schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Dat is het helaas het hele punt: Niets

Het belangrijkste wat je kunt doen is proberen te voorkomen dat je andere mensen besmet
Verder is het inderdaad uitzieken
Wel goed blijven eten, drinken, slapen, uitrusten. Verder is het inderdaad gewoon uitzieken
Maar het is een feit dat mensen met covid-19 weer gezond worden. Zijn er bepaalde handelingen die centrale instanties/ziekenhuizen/artsen hebben gedeeld die ik thuis ook kan uitvoeren?

Imperfectionist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

franssie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Paracetamol weet ik zo 123 niet te vinden maar ik dacht ze eergister nog bij de LIDL te zien liggen.
Gist is er vast nog wel bij de Welkoop/boerenbond.
Gist kan je ook bij een molenwinkel halen, als je die in de buurt heb zitten. Ik bak zelf altijd mijn eigen brood (broodbak-machine), en gist heb je daar voor nodig. Haal ik altijd (samen met tarwe, bloem etc) bij zo'n molenwinkel.

Paracetamol: bij de apotheek zal dat nog wel te verkrijgen zijn lijkt me? Ja, zal iets duurder zijn dan bij de supermarkt of drogist, maar als je het toch nodig hebt....

Virussen? Scan ze hier!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
[...]
Omdat anderen veel meer hebben ingeslagen dan ze ooit nodig zullen hebben. Bepaalde voorraden worden feitelijk verplaatst van groothandel naar particulieren. Vrij zinloos en asociaal....
Ik hoop echt dat als t allemaal wat afzakt, dat de mensen die hebben gehamsterd alles wat ze over hebben (met een datum) naar de voedselbanken brengen, ipv. weg te tiefen -O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:48:
[...]

3/4 discussie heb je wel vaker op een discussieforum.
Dat klopt, maar we twijfelen hier wel enorm over de experts en discussiëren daar dus over, terwijl een veel interessantere discussie zou ontstaan als we de experts zouden volgen (of onderbouwd ter discussie stellen). Ik volg dit topic zo goed mogelijk, maar zie praktisch geen bronnen voorbij komen die het ongelijk van het RIVM bewijzen en als ze er al zijn, zijn ze wetenschappelijk niet van goede kwaliteit en blijft het vaak bij hearsay.

De posts met feitelijkheden verdwijnen snel (over daadwerkelijke sterfte, over leeftijdsopbouw ed).

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Wel grappig dat mijn werkgever (zorgorganisatie dus vitale functie) in de interne communicatie iedereen met een verkoudheid oproept gewoon te komen werken. Pas als er koorts bij komt (d.w.z temp > 38c) mag je thuisblijven. RIVM meldt juist dat zelfs bij een verkoudheid aangeraden wordt thuis te blijven.

Heb zelf een snotneus, hoofdpijn en moest gister constant hoesten dus heb me alsnog ziek gemeld. Benieuwd of ik hier nu gezeik mee ga krijgen..

Battlenet: Gold#21419

Anoniem: 604938

ZieMaar! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:52:
[...]
Daar kan ik (net als jij) alleen een aanname over doen. Wij beschikken niet over de relevante informatie die het RIVM en de GGD’s wel hebben. Ook kan ik me voorstellen dat het besluit in een aantal landen makkelijker te nemen is (ik denk dat wij extreem veel 2 verdieners hebben) en dan kan ik een better safe then sorry eerder snappen.

Volgens mij geven ze overigens andere signalen af, maar die zullen dan bij ons beiden iets anders overkomen.
Het feit dat jij en ik niet beschikken over die relevante informatie maakt nou juist dat er paniek en onderbuikgevoel ontstaat in de samenleving. Ik geloof best dat de GGD en het RIVM andere inzichten heeft dan de bronnen die ik online kan vinden. Maar als (bijna) al die bronnen online claimen dat het wel een probleem is, dan zou het de RIVM sieren om hun bronnen te delen.

Enerzijds wordt van ons als burger verwacht naar experts te luisteren in crisissen zoals stikstof en klimaat. Maar als nu allen buitenlandse experts aangeven dat het een probleem is, en het RIVM zegt van niet, dan moeten we dat maar accepteren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuVo
  • Laatst online: 26-05 12:45
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:45:
[...]

*knip* En als je er dan toch zo overthuigd van bent, kom dan met een bron.
Man, man, val hem niet zo aan. komt iemand met zijn eigen ervaring en wil iets bijdragen, is het niet goed. Ik begrijp dat je normaal voor belangrijke informatie een goede onderbouwing met bron wilt hebben, maar dit is gewoon een tip uit eigen ervaring. Prima toch? Wil je toch een bron, zie hier.

[Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2020 10:05]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
wildhagen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Gist kan je ook bij een molenwinkel halen, als je die in de buurt heb zitten. Ik bak zelf altijd mijn eigen brood (broodbak-machine), en gist heb je daar voor nodig. Haal ik altijd (samen met tarwe, bloem etc) bij zo'n molenwinkel.

Paracetamol: bij de apotheek zal dat nog wel te verkrijgen zijn lijkt me? Ja, zal iets duurder zijn dan bij de supermarkt of drogist, maar als je het toch nodig hebt....
Ik heb ooit paracetamol bij de apotheek gehaald (nierstenen :( ) en dat was heel goedkoop (althans, als je de € 35,- voor de nachtapotheek niet meerekent)...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• LZ86
MuVo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Man, man, val hem niet zo aan. komt iemand met zijn eigen ervaring en wil iets bijdragen, is het niet goed. Ik begrijp dat je normaal voor belangrijke informatie een goede onderbouwing met bron wilt hebben, maar dit is gewoon een tip uit eigen ervaring. Prima toch? Wil je toch een bron, zie hier.
Ik heb de post al aangevuld. Maar het is gewoon ontzettend irritant om zulke goedbedoelde adviezen die gewoon onwaar zijn te lezen al;s zorgprofessional. Dat soort dingen brengen meer schade aan dan dat ze goed doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Het feit dat jij en ik niet beschikken over die relevante informatie maakt nou juist dat er paniek en onderbuikgevoel ontstaat in de samenleving. Ik geloof best dat de GGD en het RIVM andere inzichten heeft dan de bronnen die ik online kan vinden. Maar als (bijna) al die bronnen online claimen dat het wel een probleem is, dan zou het de RIVM sieren om hun bronnen te delen.

Enerzijds wordt van ons als burger verwacht naar experts te luisteren in crisissen zoals stikstof en klimaat. Maar als nu allen buitenlandse experts aangeven dat het een probleem is, en het RIVM zegt van niet, dan moeten we dat maar accepteren?
Ze leggen wel uit waarom het verschil er is. Ik denk dat we er beter aan doen om het te accepteren, maar dat kan lastig zijn.

• Megalodon86
  • Laatst online: 26-05 16:09

Megalodon86

Enzyme X

London schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
Wel grappig dat mijn werkgever (zorgorganisatie dus vitale functie) in de interne communicatie iedereen met een verkoudheid oproept gewoon te komen werken. Pas als er koorts bij komt (d.w.z temp > 38c) mag je thuisblijven. RIVM meldt juist dat zelfs bij een verkoudheid aangeraden wordt thuis te blijven.

Heb zelf een snotneus, hoofdpijn en moest gister constant hoesten dus heb me alsnog ziek gemeld. Benieuwd of ik hier nu gezeik mee ga krijgen..
Volgens mij was dat ook het advies? Zorgmedewerkers zijn té belangrijk, dus wordt er alleen bij koorts gevraagd thuis te blijven. Als het goed is, krijgen zij ook meer voorzorgsmateriaal (mondkapjes e.d.)?

• franssie
  • Laatst online: 06:52

franssie

Save the albatross

<>
ach - ze kunnen je niet vragen om een doktersverklaring want daar mag je niet komen ;) Het is allemaal wat moeilijk controleerbaar in deze tijden.

🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Anoniem: 604938

ZieMaar! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Ze leggen wel uit waarom het verschil er is. Ik denk dat we er beter aan doen om het te accepteren, maar dat kan lastig zijn.
Zou je die uitleg willen delen aub? Ik heb die nog niet gezien namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Maar het is een feit dat mensen met covid-19 weer gezond worden. Zijn er bepaalde handelingen die centrale instanties/ziekenhuizen/artsen hebben gedeeld die ik thuis ook kan uitvoeren?
Meestal gaat het vanzelf over en merk je er zelfs weinig van of lijkt het op een normale griep. De reden waarom mensen naar het IC moeten is omdat ze longklachten krijgen en dan heb je beademing nodig. En dat is iets dat thuis lastig te regelen is.
Dus het is gewoon uitzieken tenzij het te erg wordt en dan toch de dokter bellen. Als het je echt te pakken krijgt kun je daar thuis weinig aan doen.

[removed]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

CurlyMo

www.pilight.org

Garyu schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Hier in de Duitse/Oostenrijkse debunk-website: https://www.mimikama.at/a...n-verschlimmert-covid-19/

Maar ook verschillende bronnen op de interwebz: https://www.breakingnews....n-coronavirus-988137.html om maar een voorbeeld te noemen.

Gebruik je Google skills ;).
Er is gisteren in Op1 nog aangegeven dat je voorzichtig moet zijn met Ibuprofen en als je het wil gebruiken, vooral in overleg met je apotheker.

De uitzending van gisterenavond vind je hier:
https://www.npostart.nl/op1/15-03-2020/POW_04658606

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• LZ86

Overheid heeft een aantal dagen terug al gecommuniceerd dat zorgmensen alleen met de klacht PLUS koorts thuis mogen blijven.....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 29-05 11:24
wildhagen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Gist dwarrelt gewoon in de lucht rond, dus geef het wat tijd en je deeg rijst vanzelf :-)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuVo
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb de post al aangevuld. Maar het is gewoon ontzettend irritant om zulke goedbedoelde adviezen die gewoon onwaar zijn te lezen al;s zorgprofessional. Dat soort dingen brengen meer schade aan dan dat ze goed doen.
Daar heb je gelijk in, maar je post kwam een beetje grof over. Maar goed als er vaker incorrecte adviezen hoort, dan begrijp ik de irritatie als zorgprofessional.

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-05 21:09
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:55:
[...]

Nee, voor zover ik weet niet

Er zijn natuurlijk twee dingen die hier door elkaar lopen:

1) Gezondheid en behandeling van het individu
2) Gezondheid en behandeling van de populatie (Nederland)

Ad 1) Uitzieken dus, symptoombestreiding. In het ziekenhuis betekent dit: Zuurstof, indien nodig bij verdenking superinfectie met bacterien: Antibiotica (schijnt overigens in eerste stadium niet veel voor te komen). Bij verslechtering wordt meer zuurstof gegeven en chloroquine, eventueel virusremmers (meningen verdeeld), eventueel Beademing, beademing in buikligging, ECMO. Indien dát niet werkt ziet het er echt slecht uit.

Ad 2) "Behandeling van populatie" is wat RIVM / Regering afgelopen week heeft gedaan: heel voorzichtig, stap voor stap de populatie voorbereiden op deze noodsituatie. Proberen verspreiding te voorkomen. Isoleren van hotspots.

Long story short: zo lang er geen behandeling is (bijv een deel van patienten met bepaalde soort Griep (Influenza A) reageert op oseltamilvir (tamiflu)), echter dat is er nog niet voor dit coronavirus.

Hier informatie vanuit RIVM mbt specifieke behandeling:

https://lci.rivm.nl/richt...-19#profylaxe-behandeling

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

dr.lowtune

Deugt niet

MuVo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:57:
[...]

Sorry hoor, maar @Leon Zwiers spreekt als IC'er met ervaring, ik denk dat hij wel genoeg heeft meegemaakt om hier wat zinnigs over te kunnen roepen.

Ik heb, uit ervaring met mijn beide ouders, diep respect voor personeel op de IC en hun kennis en kunde.

• MuVo
dr.lowtune schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:02:
[...]

Sorry hoor, maar @Leon Zwiers spreekt als IC'er met ervaring, ik denk dat hij wel genoeg heeft meegemaakt om hier wat zinnigs over te kunnen roepen.

Ik heb, uit ervaring met mijn beide ouders, diep respect voor personeel op de IC en hun kennis en kunde.
Ik heb ook respect voor personeel op de IC. Ik heb de kennis niet dat @Leon Zwiers IC'er is. Dus als je zijn bericht wat ik quote zonder kennis leest vond ik het aanvallend ogen. Terwijl zijn uitleg en aanvulling echt terecht zijn waarvoor ik ook respect heb.

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:52
[...]

Ik kan al dagen geen paracetamol (1 doosje) of gist (bak al 30 jaar mijn eigen brood) krijgen..... Omdat anderen veel meer hebben ingeslagen dan ze ooit nodig zullen hebben. Bepaalde voorraden worden feitelijk verplaatst van groothandel naar particulieren. Vrij zinloos en asociaal....
Onze AH had zaterdag het hele paracetamol schap alweer aangevuld. Eventueel kun je sinas pril nemen, dat is alleen maar 120 mg.
Voor gist loop ik altijd naar de bakker. Die heeft zoveel gist, daar kunnen ze makkelijk een klein blokje van missen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

boe.i schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:03:
Voor de artsen, verpleegkundigen, verzorgenden, en overige zorgprofessionals/studenten:

Indien je wilt helpen tijdens de corona-uitbraak, kun je je gegevens invullen via deze link.
Er kan dan contact met je opgenomen worden indien er hulp nodig is.
Ehm, hoe veilig is zo8n initiatief? Qua privacy enzo? Ik ben zelf www.gewonemensendiemensenwillenhelpen.nl tegen gekomen, en ook zoiets vertrouw ik niet echt.

• LZ86
Ardana schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Ehm, hoe veilig is zo8n initiatief? Qua privacy enzo? Ik ben zelf www.gewonemensendiemensenwillenhelpen.nl tegen gekomen, en ook zoiets vertrouw ik niet echt.
Ik zou t niet doen. Je eigen werkgeven heeft alle hands nodig. Tenzij je uit de zorg bent gegaan om vertegenwoordiger te worden of ZZP dan is het wellicht goed om je ergens op te geven. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze alle oud ICers al aan het benaderen om evt te helpen mocht er echt shit uitbreken (wat ik nog steeds niet verwacht)

Bij ons ook nog steeds rustig. Alle geplande OK's afgezegd, maarja, wij zijn geen Brabant. Nog maar 1 covid patient gehad, de 3 anderen die er liggen zijn er vanwege andere redenen. Zonder die OK's veel minder aanwas iig.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:54
ZieMaar! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:45:
[...]
Er zit een verschil tussen realistisch blijven en overdrijven.

Nu is het zeker spannender, dat snap ik ook, maar het helpt echt niet om dan maar onwaarheden te gebruiken om experts onderuit te schoffelen of onzinnigheden over ic bedden vergelijkingen de wereld in te slingeren. Dat is wat me tegen de borst stuit.
Nee, wat mij stoort is dat onderzoek van the Lancet, afgedaan wordt met allerlei "ja maar, klopt niet, is niet te vergelijken, onzinnig".
The Lancet is niet zomaar een roeptoeter.
Terwijl hun bedden voor Nederland eigenlijk accuraat is, in onderzoek van 8 jaar geleden.
Kom dan met een ander onderzoek die dat tegenspreekt, van jezelf of van een ligitieme instantie.

Dat er ook nog low en medium care bedden zijn (850 blijkbaar) staat daar imo los van, die hebben geen beademing dacht ik.
Het wordt zo een discussie van "nee, het zijn er meer, ik zeg het je", terwijl niet helemaal duidelijk is hoeveel bedden je kan vrijmaken zonder triage als dat nodig blijkt.
2000 max dus, maar hoeveel zijn er echt vrij als je nu al moet gaan verplaatsen?

Het is ook storend dat mensen die legitieme links naar voren brengen worden weggezet als paniekzaaiers en je hebt geen verstand, ik leg het je toch anders uit. Dit is Nederland.
Waarom is bijvoorbeeld de mening van iemand in het wetenschappelijk onderwijs managed wel "bindend"?
Moet er dan niet een tag "medisch onderlegd+specialisatie" bij een naam komen? Zodat je niet hoeft te discussiëren, want de expert heeft altijd gelijk?

En volgens mij heb ik je nooit verweten dat je het onderschat, als je daarvoor in de slachtofferrol wil kruipen mag dat natuurlijk. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe.i
  • Laatst online: 27-05 20:03
Ardana schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:07:
[...]

Terechte vraag. Op hun website hebben ze een privacyverklaring.
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:10:
[...]

Ik zou t niet doen. Je eigen werkgeven heeft alle hands nodig. Tenzij je uit de zorg bent gegaan om vertegenwoordiger te worden of ZZP dan is het wellicht goed om je ergens op te geven. Bij ons in het ziekenhuis zijn ze alle oud ICers al aan het benaderen om evt te helpen mocht er echt shit uitbreken (wat ik nog steeds niet verwacht)

Bij ons ook nog steeds rustig. Alle geplande OK's afgezegd, maarja, wij zijn geen Brabant. Nog maar 1 covid patient gehad, de 3 anderen die er liggen zijn er vanwege andere redenen. Zonder die OK's veel minder aanwas iig.
Het kan wel handig zijn voor de mensen die nu niet meer klinisch werken. Ik zelf ben momenteel medisch onderzoek aan het doen maar heb wel klinische ervaring. In eerste instantie heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis waar ik bekend mee ben en onder contract sta, maar als de zorg beter gedistribueerd kan worden meld ik me daar graag voor aan.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:02
Deze is ook wel bijzonder:
https://www.bd.nl/brabant...oktertje-spelen~a611ddfd/

15 euro is niet veel iig. Toch prettig om te zien of je resistent bent zou je zeggen

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:12
s3n schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:18:

15 euro is niet veel iig. Toch prettig om te zien of je resistent bent zou je zeggen
Hoe veilig is dat....nee begin er niet aan.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 17:47

Resistent?
Volgens mij is het gewoon Russisch roulette hoor.

• Brent
  • Laatst online: 28-05 17:20

CE keurmerk, of is het 'China Export'? De verkoper weet er zo weinig over te zeggen dat je niet zo goed niet kunt testen daarmee lijkt me.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Rikske_007
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-12-2022
Had 2 vragen die hier waarschijnlijk al ergens zullen staan maar wat is nu de incubatieperiode en hoelang kan het virus overleven op bijvoorbeeld een pakje?

Flickr

• Ernemmer
  • Niet online
ZieMaar! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Dat klopt, maar we twijfelen hier wel enorm over de experts en discussiëren daar dus over, terwijl een veel interessantere discussie zou ontstaan als we de experts zouden volgen (of onderbouwd ter discussie stellen). Ik volg dit topic zo goed mogelijk, maar zie praktisch geen bronnen voorbij komen die het ongelijk van het RIVM bewijzen en als ze er al zijn, zijn ze wetenschappelijk niet van goede kwaliteit en blijft het vaak bij hearsay.

De posts met feitelijkheden verdwijnen snel (over daadwerkelijke sterfte, over leeftijdsopbouw ed).
We zijn het wel met experts eens, alleen niet met die van het RIVM, want die wijken wel vaak af van wat de rest van de wereld doet. En nu zijn wij als Nederlanders natuurlijk wel een speciaal soort, maar zo speciaal zijn we nu ook weer niet.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:39

Resistent nadat je geïnfecteerd bent (geweest) dus. Immers worden anti-stoffen in principe pas geproduceerd bij infectie.

Zijn ze er nu al over uit of je idd resistent bent na infectie of dat je het een tweede keer zou kunnen krijgen?

[Voor 10% gewijzigd door analogworm op 16-03-2020 10:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boe.i
  • Laatst online: 27-05 20:03
Rikske_007 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:21:
Had 2 vragen die hier waarschijnlijk al ergens zullen staan maar wat is nu de incubatieperiode en hoelang kan het virus overleven op bijvoorbeeld een pakje?
Antwoorden op dit soort vragen kun je gewoon vinden op de website van het RIVM.

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-05 17:47
analogworm schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:24:
[...]

Resistent nadat je geïnfecteerd bent (geweest) dus. Immers worden anti-stoffen in principe pas geproduceerd bij infectie.

Zijn ze er nu al over uit of je idd resistent bent na infectie of dat je het een tweede keer zou kunnen krijgen?
Kom op zeg.

https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is er ergens onderbouwde informatie over hoe de symptomen zich ontwikkelen? Ik lees gemiddeld 5-7 dagen incubatietijd maar kan niet zo goed vinden wat het voor het verloop betekent. Word je eerst licht verkouden en wordt het per dag een beetje erger en heb je na 12 dagen pas de piek te pakken of gaat het zo snel dat je dag 2 van je klachten al hevige koorts en andere klachten hebt? Gemiddeld genomen, dat het per individu varieert begrijp ik.

• Ernemmer
  • Niet online
Even 1 puntje nog over die kinderen.

Op het RIVM staat
Vormen kinderen een besmettingshaard?

Vooral mensen die veel hoesten of niezen kunnen gemakkelijk het nieuwe coronavirus verspreiden. Kinderen krijgen vaak geen of heel milde klachten van de ziekte. Zodoende vormen kinderen geen grote besmettingshaard voor de ziekte.
En dat klopt ook als de kinderen dus niet hoesten of niezen.

Maar volgens mij hoesten en niezen op dit moment bijna alle kinderen door verkoudheid of normale griep, omdat ze elkaar heel veel aansteken op school, kdv en degelijke.
Als ze dan toevallig ook Covid hebben (zonder klachten van Covid specifiek) maar wel hoesten of niezen zijn ze toch gewoon nog steeds erg besmettelijk?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

XeNeRgY schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:27:
Is er ergens onderbouwde informatie over hoe de symptomen zich ontwikkelen? Ik lees gemiddeld 5-7 dagen incubatietijd maar kan niet zo goed vinden wat het voor het verloop betekent. Word je eerst licht verkouden en wordt het per dag een beetje erger en heb je na 12 dagen pas de piek te pakken of gaat het zo snel dat je dag 2 van je klachten al hevige koorts en andere klachten hebt? Gemiddeld genomen, dat het per individu varieert begrijp ik.
behandelopties, inclusief de nodige referenties.

Incubatieperiode: 2-14 dagen (gemiddeld 5-6 dagen).

Ziekteverschijnselen
Ziekteverschijnselen

Wisselend, van milde niet-specifieke luchtwegklachten: neusverkoudheid; keelpijn (14%); (droge) hoest (68%); moeheid (38%); sputumproductie (33%); spier- en gewrichtspijnen (15%); hoofdpijn (14%) en verhoging, tot meer ernstige ziektebeelden met koorts (> 38 graden Celsius, 88%); kortademigheid (19%) en pneumonie, tot acute respiratoire stress syndroom en septische shock. Ook gerapporteerd (bij een kleiner deel van de patiënten): diarree (4%); misselijkheid en braken (5%). Ongeveer 80% van de gemelde gevallen heeft milde tot matig ernstige klachten, 13,8% had ernstige klachten en 6,1% zeer ernstige klachten.

De patiënten met complicaties worden onderverdeeld in ‘ernstige pneumonie’ als zij zuurstofbehoeftig zijn (circa 65% van de gevallen), ‘kritiek’ als ze beademing nodig hebben (circa 20%), of ‘fataal’ (circa 15% van de patiënten met pneumonie).

China meldt in maart 2019 een case fatality rate van 2,3%. Zowel de ernst, verloop en case fatality rate is afhankelijk van onderliggende aandoeningen en neemt toe bij ouderen boven de 70 jaar.

(Guan 2020, Huang 2020, Wang 2020, Haagmans 2020, ECDC 2020)

[Voor 44% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 10:31]

Imperfectionist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Brent schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:21:
[...]

CE keurmerk, of is het 'China Export'? De verkoper weet er zo weinig over te zeggen dat je niet zo goed niet kunt testen daarmee lijkt me.
offtopic:
Dat CE-markering zegt niets. Nouja, officieel wel, maar er wordt nauwelijks op gehandhaaft (ook al is een valse CE-markering een economisch delict) en de fabrikant/importeur mag zelf kiezen of-ie het erop zet. Het is trouwens geen keurmerk.

[Voor 15% gewijzigd door anandus op 16-03-2020 10:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:50
Vanmorgen weer een dagelijkse call gehad om te bespreken hoe we er als afdeling/bedrijf voor staan met de huidige situatie en het is bedroevend. Niet hoe we er qua corona zelf voor staan maar het feit dat het alleen maar lijkt te gaan om de dienstverlening koste wat het kost voort te zetten. Creatief omgaan met de regels/adviezen, op zoek naar de mazen in de regels/adviezen, bij minimale bezetting (die er gelukkig wel is) toch gewoon kuchend/hoestend/niezend naar kantoor komen terwijl er thuis iemand met koorts op bed ligt.
Mensen die ziek de deur uitgaan naar de supermarkt want ze hebben trek in, noem het maar op, en het is ook allemaal zo overdreven.

Bang voor corona ben ik niet eens echt, waar ik wel bang voor ben is het gedrag van een deel van de mensen. Ik hoop maar dat de groep dusdanig klein is dat het uiteindelijk weinig uitmaakt maar hoor ze nu al triomfantelijk roepen dat het allemaal onzin en overdreven was want we hebben het toch gered en ze zijn gewoon doorgegaan zoals altijd......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-05 11:19
Gister een keuken gekocht, verkoper wilde bij het weggaan wel gewoon een hand geven omdat het ‘allemaal niet zoveel voorstelt’. Komop zeg, laten we ons even allemaal aan de adviezen houden en hopen dat het snel voorbij is..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
dr.lowtune schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:02:
[...]

diep respect voor personeel op de IC en hun kennis en kunde.
dit x10000

mijn respect en dank is niet uit te drukken voor het zorgpersoneel dat vooral komende tijd zeer zware tijden tegemoet gaat

[Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 16-03-2020 10:38]

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

ninjazx9r98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:34:
Vanmorgen weer een dagelijkse call gehad om te bespreken hoe we er als afdeling/bedrijf voor staan met de huidige situatie en het is bedroevend. Niet hoe we er qua corona zelf voor staan maar het feit dat het alleen maar lijkt te gaan om de dienstverlening koste wat het kost voort te zetten. Creatief omgaan met de regels/adviezen, op zoek naar de mazen in de regels/adviezen, bij minimale bezetting (die er gelukkig wel is) toch gewoon kuchend/hoestend/niezend naar kantoor komen terwijl er thuis iemand met koorts op bed ligt.
Mensen die ziek de deur uitgaan naar de supermarkt want ze hebben trek in, noem het maar op, en het is ook allemaal zo overdreven.

Bang voor corona ben ik niet eens echt, waar ik wel bang voor ben is het gedrag van een deel van de mensen. Ik hoop maar dat de groep dusdanig klein is dat het uiteindelijk weinig uitmaakt maar hoor ze nu al triomfantelijk roepen dat het allemaal onzin en overdreven was want we hebben het toch gered en ze zijn gewoon doorgegaan zoals altijd......
Dat is ook wel een stukje bedrijfscultuur die mist.
Hier was het bedrijf een van de eersten in Nederland die maatregelen voor thuiswerken nam toen de overheid dat (nog) niet deed. Iedereen werkt thuis, van honderden man zijn er nu 4 op kantoor ivm de post geloof ik.

| live and give like no one else |

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:53
ninjazx9r98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:34:

Ik neem op zich aan dat jij 't ook wel fijn vindt als je gewoon maandelijks je salaris kunt krijgen? Een hoop ondernemingen zullen snel, helemaal met de negatieve rentes op betaalrekeningen, in acute liquiditeitsproblemen komen; Dus waar het enigszins mogelijk is, moeten werkzaamheden gewoon door blijven gaan.

Wordt, wat mij betreft, trouwens ook weer om onzinnige steunmaatregelen gevraagd, als voorbeeld:
Verlaging van de vennootschapsbelasting. Het is nu meer dan ooit belangrijk dat de verlaging van
de vennootschapsbelasting doorkomt in 2021. Deze tariefsverlaging is al ruimschoots betaald
door ondernemers door lastenverzwaringen in 2019 en 2020, en is hard nodig om de impact van
de economische teruggang op te vangen.

Als je winst maakt, zullen problemen maar zeer beperkt zijn. Ik zou juist zeggen, gooi de winstbelasting omhoog, gooi bijvoorbeeld de werkgeverslasten omlaag. Per saldo houd je je belastinginkomsten dan neutraal, maar steun je wel de bedrijven die 't moeilijker hebben. De reflex: Crisis, dus winstbelasting omlaag, is zo gek.

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ok, dit snap ik dan weer echt niet. En niet alleen van de lokale overheid, maar ook van de deelnemers :F Gisteren is dus een halve maraton geweest. Allemaal lekker zweten en veel in/uitademen.
Op veel plaatsen in Europa is het advies dat mensen zo veel mogelijk afstand tot elkaar bewaren, anderhalve meter over het algemeen. Bij de halve marathon in Bath, in het Verenigd Koninkrijk, werd daar niet veel mee gedaan:

https://twitter.com/timdewit/status/1239453559005077504?s=20

[Voor 6% gewijzigd door Razr op 16-03-2020 10:41]

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:36

Ardana

Moderator General Chat

Mens

boe.i schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:16:
[...]

Terechte vraag. Op hun website hebben ze een privacyverklaring.

[...]

Het kan wel handig zijn voor de mensen die nu niet meer klinisch werken. Ik zelf ben momenteel medisch onderzoek aan het doen maar heb wel klinische ervaring. In eerste instantie heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis waar ik bekend mee ben en onder contract sta, maar als de zorg beter gedistribueerd kan worden meld ik me daar graag voor aan.
Iedereen kan zo'n privacy-statement op de site plakken. Dat geeft geen enkele garantie lijkt me.

Verder wel eens. Ik heb me opgegeven bij Ready2Help van het Rode Kruis, maar nog geen oproep gehad. Ik heb een (uitgebreid) EHBO-diploma (net verlengd), met wat (niet van toepassing zijnde) aanvullende modules en redelijk wat ervaring met incidenten. Maar ik zie mezelf nog geen extra handjes zijn in en ziekenhuis of zo...

• anandus
  • Niet online
Razr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:40:
Ok, dit snap ik dan weer echt niet. En niet alleen van de lokale overheid, maar ook van de deelnemers :F Gisteren is dus een halve maraton geweest. Allemaal lekker zweten en veel in/uitademen.

[...]

[Afbeelding]

In de VK zijn ze ook nog wat laissez-faire qua maatregelen. Bijeenkomsten mogen nog, etc.
En dat kan ze mogelijk heel duur komen te staan...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:58

[...]

[Afbeelding]

Zij zitten op een eiland en lopen weer een paar weken achter op een land dat carnaval door liet gaan en nu de meeste besmettingen in die provincies heeft.

• Mastermind
  • Laatst online: 06-05 10:10
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Gezondheidsplein is geen bron.

Zoek eens op pleuravocht. Dát is vocht "achter" de longen. En waarschijnlijk heeft mijn collega het in lekentaal uitgelegd, en heb je het niet helemaal goed begrepen. Dat geeft niet, want je hebt op zo'n moment wel andere zaken aan je hoofd.
Goed, dan stel ik aan jou te vraag:
Is het goed voor je als je longontsteking hebt en erg benauwd bent kippeboullion of andere soep te eten? Een veel water te drinken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

[...]

[Afbeelding]

Het VK wil 'herd immunity' gaan gebruiken als bescherming. Dan moet je dus beschermd worden doordat een meerderheid van de bevolking resistent is.

Wellicht dat ze op deze manier resistentie willen kweken, door deze mensen het virus te laten krijgen en dan te hopen dat de meesten er niet aan bezwijken, zodat ze daarna resistent zijn?

Anders kan ik ook niks bedenken en zou het inderdaad een zeer domme actie zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:54

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Modbreak:Dit is niet de plek om medisch advies te geven of in te winnen. Heb je ergens last van, ga naar de huisarts, ziekenhuis,etc. Hier niet meer.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:06
Slowchat, dus weg.

[Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 16-03-2020 10:48]

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:43:
[...]

In de VK zijn ze ook nog wat laissez-faire qua maatregelen. Bijeenkomsten mogen nog, etc.
En dat kan ze mogelijk heel duur komen te staan...
Het land is vrij die keuze te maken. Iedereen is zich nu wel bewust van de risico's. Het is geen absurde keuze die het VK heeft genomen en tijd gaat laten zien of het ze inderdaad duur komt te staan. Ik vind het een fascinerende keuze. Meerdere malen beter dan Spanje.

Imperfectionist.

• Suicyder
  • Laatst online: 09:18
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Meerdere malen beter dan Spanje.
Spanje is niet subtiel, maar het explodeert daar laatste dagen dan ook flink.

• Ainnir
  • Niet online
Creatieve oplossing van de frituur hier in het dorp: vanaf nu telefonisch bestellen en dan komen ze het brengen naar de auto. Betalen via mobiel pinautomaat (hier worden handschoenen voor uitgedeeld).

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Causaal verband:
Sinds we de nieuwe maximale snelheid hebben ingesteld op de snelweg van 100 km/u is het aantal files drastisch afgenomen. Het werkt dus toch!

(Bijna) geen files meer!
Ochtendspits was ook zeer rustig. 8) 8) 8)
wildhagen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:45:
[...]

Het VK wil 'herd immunity' gaan gebruiken als bescherming. Dan moet je dus beschermd worden doordat een meerderheid van de bevolking resistent is.

Wellicht dat ze op deze manier resistentie willen kweken, door deze mensen het virus te laten krijgen en dan te hopen dat de meesten er niet aan bezwijken, zodat ze daarna resistent zijn?

Anders kan ik ook niks bedenken en zou het inderdaad een zeer domme actie zijn.
Herd immunity gaat zeker werken! Daar is weinig twijfel over. Alleen werkt dat ook in Italie, maar om daar te komen moet er eerst immuniteit komen en dat wil je dus met gereguleerde verspreiding doen.

Mijn schoonouders komen uit en wonen in de UK en die reageren mijn inziens veel te kalm. Teveel Europese landen laten zien dat je met achteraf maatregelen te laat bent. Iets stricter zou geen kwaad kunnen. (Mijn schoonouders willen morgen op vakantie gaan..., zijn tegen de 70. We krijgen het niet uit de hoofden.)

[Voor 69% gewijzigd door Hann1BaL op 16-03-2020 10:56]

• anandus
  • Niet online
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:48:
[...]

Het land is vrij die keuze te maken. Iedereen is zich nu wel bewust van de risico's. Het is geen absurde keuze die het VK heeft genomen en tijd gaat laten zien of het ze inderdaad duur komt te staan. Ik vind het een fascinerende keuze. Meerdere malen beter dan Spanje.
Je kan toch nog lang niet zeggen wat 'beter' is? 8)7
We zien dat wel over een paar maanden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hann1BaL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:53:
Causaal verband:
Sinds we de nieuwe maximale snelheid hebben ingesteld op de snelweg van 100 km/u is het aantal files drastisch afgenomen. Het werkt dus toch!

(Bijna) geen files meer!
Ochtendspits was ook zeer rustig. 8) 8) 8)
Ben meer benieuwd naar de files op de digitale snelweg deze dagen :+

www.google.nl

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:58
MisteRMeesteR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Bijna alle schoolsites van mijn kids zijn overbelast. Bibliotheek is dicht. Die thuisschool word nog wel een uitdaging zo

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26

[...]

[Afbeelding]

Zo was de situatie vorige week in Nederland ook nog. Je ziet dat overheden nu ook inzien dat dit soort evenementen een enorme piek kunnen geven in het aantal besmettingen. Het is alleen dieptriest dat elk land denk dat het bij hun anders zal lopen en allemaal dezelfde fouten maken voordat ze de regels aanscherpen.

Nederland doet hetzelfde. Ik durf te voorspellen dat komend weekend de binnenstad erg vol zal zijn omdat mensen dan gaan shoppen uit verveling. Vervolgens zeggen we dat dit niet wenselijk is en sluiten we ook de niet essentiele winkels zoals Italie en Spanje al hebben gedaan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:59:
[...]

Zou je die uitleg willen delen aub? Ik heb die nog niet gezien namelijk.
Ik ga ff zoeken. Volgens mij was het in de uitzending vrijdagavond op de Nos, waarin die experts aan het woord waren. Ik zal eens zien of ik het nog terug kan vinden.

• Varienaja
  • Laatst online: 05:46

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Mijn Citrixomgeving laat nu 10:42 zien, terwijl het 10:58 is. Je kunt je voorstellen hoe zo'n systeem op clicks reageert... :-( Volgens de helpdesk is het VPN een beetje overbelast.

Gras groeit niet door eraan te trekken.

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Batavia schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Bijna alle schoolsites van mijn kids zijn overbelast. Bibliotheek is dicht. Die thuisschool word nog wel een uitdaging zo
Bij Squla kwam er ook al rook uit naar ik begreep..

Mijn boefje is liev!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 19:15

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

[...]

Werkt vooralsnog goed hier, al werd er intern gewaarschuwd dat ze geen idee hadden wat de impact zou zijn als er 3500 mensen opeens thuis gingen werken :P

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mijn collega was net in de supermarkt waar een hoestende en proestende vrouw liep. Die werd aangesproken, waarop ze zei dat ze niet mee doet aan al die overdreven onzin.

Nog een paar dagen van dat soort malloten en we moeten de winkels gaan sluiten.

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:26
Hann1BaL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:53:

[...]

Herd immunity gaat zeker werken! Daar is weinig twijfel over.
Dat is geen gegeven. Een virus muteerd, dus de eventuele immuniteit die je voor deze variant opbouwt hoeft niet te werken voor de variant die volgend jaar voorbij komt.

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Teijgetje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:15:
[...]

Nee, wat mij stoort is dat onderzoek van the Lancet, afgedaan wordt met allerlei "ja maar, klopt niet, is niet te vergelijken, onzinnig".
The Lancet is niet zomaar een roeptoeter.
Terwijl hun bedden voor Nederland eigenlijk accuraat is, in onderzoek van 8 jaar geleden.
Kom dan met een ander onderzoek die dat tegenspreekt, van jezelf of van een ligitieme instantie.

Dat er ook nog low en medium care bedden zijn (850 blijkbaar) staat daar imo los van, die hebben geen beademing dacht ik.
Het wordt zo een discussie van "nee, het zijn er meer, ik zeg het je", terwijl niet helemaal duidelijk is hoeveel bedden je kan vrijmaken zonder triage als dat nodig blijkt.
2000 max dus, maar hoeveel zijn er echt vrij als je nu al moet gaan verplaatsen?

Het is ook storend dat mensen die legitieme links naar voren brengen worden weggezet als paniekzaaiers en je hebt geen verstand, ik leg het je toch anders uit. Dit is Nederland.
Waarom is bijvoorbeeld de mening van iemand in het wetenschappelijk onderwijs managed wel "bindend"?
Moet er dan niet een tag "medisch onderlegd+specialisatie" bij een naam komen? Zodat je niet hoeft te discussiëren, want de expert heeft altijd gelijk?

En volgens mij heb ik je nooit verweten dat je het onderschat, als je daarvoor in de slachtofferrol wil kruipen mag dat natuurlijk. ;)
Ok ok laten we allebei stoppen met persoonlijke verwijten ;). Ik baseer mijn uitspraken op zo'n stuk minderwaardige journalistiek dat hier rondging, waar puur naar het aantal bedden per inwoner werd gekeken. Die vergelijking klopt niet en dat is vele malen uitgelegd. Een discussie over het exacte aantal lijkt me inderdaad helemaal niet relevant.

Voor mij zijn de meningen van het RIVM en GGD bindend, hecht ik waarde aan andere experts (met relevante vakgebieden) maar weiger ik opinie stukken van experts in andere disciplines heel serieus te nemen.

Ik denk overigens oprecht dat discussiëren over een aantal uitgangspunten echt niet zinvol is, tenzij er hele goede bronnen zijn. Vanuit die uitgangspunten goed discussiëren over of de scholen nu wel of niet dicht moeten, is al een stuk interessanter. Nu eindigt dat in verwijten heen en weer (en sorry daarvoor ;)).

Wel stuk in de The Lancet bedoel je?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Zo was de situatie vorige week in Nederland ook nog. Je ziet dat overheden nu ook inzien dat dit soort evenementen een enorme piek kunnen geven in het aantal besmettingen. Het is alleen dieptriest dat elk land denk dat het bij hun anders zal lopen en allemaal dezelfde fouten maken voordat ze de regels aanscherpen.

Nederland doet hetzelfde. Ik durf te voorspellen dat komend weekend de binnenstad erg vol zal zijn omdat mensen dan gaan shoppen uit verveling. Vervolgens zeggen we dat dit niet wenselijk is en sluiten we ook de niet essentiele winkels zoals Italie en Spanje al hebben gedaan
Ik riep het vorige week dinsdag ook; maar de week is nog lang. Ik verwacht dat we voor het weekend nog verder gaande maatregelen hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 09:41

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

anandus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:56:
[...]

Je kan toch nog lang niet zeggen wat 'beter' is? 8)7
We zien dat wel over een paar maanden.
Besmettingsweg
De ziekte is van mens op mens overdraagbaar.

Direct

Druppelinfectie: transmissie via grote druppels uit hoesten en niezen binnen een afstand van 2 meter. Via aerosolen tijdens aerosolvormende handelingen (tracheale intubatie, niet-invasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan de tracheostoma, uitzuigen (WHO; Rational use of personal protective equipement for coronavirus disease 2019 (COVID-19).

Indirect

Er zijn geen aanwijzingen dat indirecte transmissie via voorwerpen zoals toiletten, deurklinken, bestek, handcontactpunten, eten, etc. een (grote) rol speelt in de verspreiding.

Aerogeen

Er zijn geen aanwijzingen dat het virus zich aerogeen (via zwevende deeltjes in de lucht) verspreidt, behalve via aerosolen tijdens aerosolvormende handelingen (tracheale intubatie, niet-invasieve beademing, tracheostomie, cardiopulmonaire reanimatie, manuele handmatige beademing voorafgaand aan intubatie, bronchoscopie, handelingen aan de tracheostoma, uitzuigen (WHO; Rational use of personal protective equipement for coronavirus disease 2019 (COVID-19).

Perinatale overdracht

Er zijn geen aanwijzingen voor perinatale overdracht.
Naar buiten om wat te lopen en sporten in de openlucht moet dus gewoon kunnen. Frisse lucht en zonlicht houdt ons ook gezond van andere kwalen, toch?

[Voor 0% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 11:05. Reden: punctuatie]

Imperfectionist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:39
Update België 15/03:

01/03/2020: 2 (+1)
02/03/2020: 8 (+6)
03/03/2020: 13 (+5)
04/03/2020: 23 (+10)
05/03/2020: 50 (+27)
06/03/2020: 109 (+59)
07/03/2020: 169 (+60)
08/03/2020: 200 (+31)
09/03/2020: 239 (+39)
10/03/2020: 267 (+28)
11/03/2020: 314 (+47)
12/03/2020: 399 (+89 op 806 stalen)
13/03/2020: 556 (+157 op iets meer dan 1000 stalen)
14/03/2020: 689 (+133 op 1737 stalen)
15/03/2020: 886 (+197 op tot nog toe onbekend aantal stalen)
16/03/2020: 1058 (+172 op tot nog toe onbekend aantal stalen)

https://www.hln.be/nieuws...persconferentie~a4d58282/

[Voor 8% gewijzigd door Waarez op 16-03-2020 11:07]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 17:11

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Besmettingsweg

[...]

Naar buiten om wat te lopen, sporten in de openlucht, moet dus gewoon kunnen. Frisse lucht en zonlicht houdt ons ook gezond van andere kwalen, toch?
Zeker als je individueel naar buiten gaat, en een beetje afstand bewaart tot andere wandelaars, lijkt het me geen probleem. Maar dat is mijn eigen logica, volgens mij is daar geen officiëel statement over.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Ainnir
  • Niet online

Acties:
  • +14Henk 'm!

• matthijst
  • Laatst online: 09:41
Als je vandaag jarig bent kun je niet trakteren op school. Daarom bedacht de Hilversumse moeder van de zesjarige Suze een oplossing: de verjaardagsbakfiets, die de corona naar kinderen thuis brengt.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-05 19:08

HellBeast

Oh My GoT!

[...]

[Afbeelding]

Ik snap je verbazing, maar tot gisteren waren onze scholen ook nog gewoon open, waar andere landen schande over spraken. We kunnen dan ook niet onze handen wassen in onschuld. Zelf zou ik ook niet meedoen aan zo'n marathon.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Pff bijna 2500 gevallen in NRW alleen al.. Ze hebben ongeveer evenveel inwoners als NL daar.
Is er ook een verloopgrafiek van die deelstaat ergens te vinden? Ik heb gezocht, maar mijn Duits is niet al te best.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ArcticWolf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Werkt vooralsnog goed hier, al werd er intern gewaarschuwd dat ze geen idee hadden wat de impact zou zijn als er 3500 mensen opeens thuis gingen werken :P
67.000 potentiële thuiswerkers bij ons, waarvan de infra sinds vorige week iets van 30.000 gebruikers tegelijkertijd aan kan. Tot nu toe nog geen centje pijn. Overigens kan ik zonder VPN ook aan onze volledige Office 365 suite, internet loopt ook zonder VPN over proxies van het bedrijf op bedrijfshardware.

Vind het best indrukwekkend te noemen eerlijk gezegd. Het meest moeilijke was nog om mijn vaste telefoon door te schakelen naar mijn mobiel :+

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:44

nst6ldr

Down with Big Tech.

Wom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:17:
[...]

67.000 potentiële thuiswerkers bij ons, waarvan de infra sinds vorige week iets van 30.000 gebruikers tegelijkertijd aan kan. Tot nu toe nog geen centje pijn. Overigens kan ik zonder VPN ook aan onze volledige Office 365 suite, internet loopt ook zonder VPN over proxies van het bedrijf op bedrijfshardware.

Vind het best indrukwekkend te noemen eerlijk gezegd. Het meest moeilijke was nog om mijn vaste telefoon door te schakelen naar mijn mobiel :+
Hier hetzelfde, alleen hebben we de mazzel dat onze branche is aangemerkt als vitaal dus er zitten ook veel op kantoor.

...dus ik zit nu ook op m'n werk ;(

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Merk wel wat Microsoft Teams en Cisco WebEx nu problemen hebben dus thuis werken zal ook wel een uitdaging worden voor velen vrees ik. Ook bij ons limieten op de VPN dus ik kan effectief niks doen op dit moment. Ik denk dat veel bedrijven een overschot aan documentatie zien :+

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27

vectormatic

Warlock of the doorlock

ArcticWolf schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:00:
[...]

Ik moest vanochtend mooi naar kantoor om mn desktop aan te zetten, WOL werkte niet, dus eerst fysiek knopje induwen, terug naar huis en remote inloggen... |:(

Verder geen mens gezien daar, en meteen maar een laptop aangevraagd, maar die zullen wel schaars zijn nu.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-05 22:23
wildhagen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:49:
[...]

Ibuprofen schijnt (de gevolgen van) corona zelfs te kunnen verergeren:

Zie https://www.theguardian.c...ate-coronavirus-infection
Ik denk dat er genoeg gezegd is over ibuprofen, maar ik wilde toch reageren op je link:
Een bijzondere melding in dat artikel:
About 400 gilets jaunes, or yellow vests, gathered in Paris for “Act 70”, the 70th consecutive Saturday of protests since November 2018. An authorised march from Montparnasse station to Bercy, where the economy ministry is situated, is expected to go ahead. Public gatherings of more than 100 people have been banned in France, but it has been reported that demonstrations are exempt.
8)7
R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:03:
Dat is geen gegeven. Een virus muteerd, dus de eventuele immuniteit die je voor deze variant opbouwt hoeft niet te werken voor de variant die volgend jaar voorbij komt.
Immunologisch is het lichaam in staat om sneller een immuunrespons te genereren op een virus dat anders maar sterk gelijkend is aan een bekende verwekker.
Een compleet nieuwe verwekker, zoals coronavirus 2019-nCov, heeft dat voordeel niet.
Er kunnen dan nog steeds mensen ziek worden, ook ernstig, maar waarschijnlijk minder dan nu het geval is.

Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de mexicaanse griep pdm09, die gaat als H1N1 ook nog steeds rond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:50
3x3 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Dat is ook wel een stukje bedrijfscultuur die mist.
Hier was het bedrijf een van de eersten in Nederland die maatregelen voor thuiswerken nam toen de overheid dat (nog) niet deed. Iedereen werkt thuis, van honderden man zijn er nu 4 op kantoor ivm de post geloof ik.
Het is eerder een stukje afdelingscultuur van management plus een deel van de medewerkers. Is ook geen klein bedrijf maar serieus groot met vele vestigingen, een beleid vanuit de directie dat keer op keer strenger is dan de adviezen van de overheid en ook één van de eersten waar thuis werken verplicht werd indien mogelijk. Dat indien mogelijk kun je "natuurlijk" alle kanten mee op als je doelbewust op zoek bent naar de grenzen.
rik86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:40:
[...]

Ik neem op zich aan dat jij 't ook wel fijn vindt als je gewoon maandelijks je salaris kunt krijgen? Een hoop ondernemingen zullen snel, helemaal met de negatieve rentes op betaalrekeningen, in acute liquiditeitsproblemen komen; Dus waar het enigszins mogelijk is, moeten werkzaamheden gewoon door blijven gaan.
Wat mij betreft wordt het (deeltijd)WW als dat nodig is om het land er bovenop te krijgen en we hebben ook nog een persoonlijke buffer.
Uiteraard ben ik het eens met "daar waar enigszins mogelijk" maar daarbij worden naar mijn idee grenzen overschreden (en niet alleen bij ons). Als je thuis iemand hebt met 40+ koorts dan valt het niet meer onder "daar waar enigszins mogelijk" als je dan gewoon naar je werk komt. Blijf thuis en kom terug als de klachten voorbij zijn.
Op de lange(re) termijn is dat ook beter voor de bedrijfsvoering, als mensen met klachten thuis blijven en terug komen als ze klachtenvrij zijn dan ben je op veel kleinere schaal ook bezig met het afvlakken van de piek. Klachtenvrij terug komen geeft ruimte voor anderen om thuis te blijven als klachten zich zouden ontwikkelen en is beter dan één persoon die anderen aansteekt waarna het hele team thuis moet blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Apache4u schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:14:
...
Pff bijna 2500 gevallen in NRW alleen al.. Ze hebben ongeveer evenveel inwoners als NL daar.
Is er ook een verloopgrafiek van die deelstaat ergens te vinden? Ik heb gezocht, maar mijn Duits is niet al te best.
https://www.rki.de/DE/Con...ronavirus/Fallzahlen.html

Daar staat de teller voor NRW nog op 1407 overigens (gisteren).

Ze publiceren ook dagelijks een update in het engels als PDF

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 16-03-2020 11:29]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Nieuw grafiekje op nos.nl:

Pagina: 1 ... 46 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee