Acties:
  • +1Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:15
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:21:
Merk wel wat Microsoft Teams en Cisco WebEx nu problemen hebben dus thuis werken zal ook wel een uitdaging worden voor velen vrees ik. Ook bij ons limieten op de VPN dus ik kan effectief niks doen op dit moment. Ik denk dat veel bedrijven een overschot aan documentatie zien :+
MS Teams heeft inderdaad issues. Het schijnt al te helpen als je je meetings niet op hele of halve uren plant, maar 5 over bijv.. Het probleem lijkt te zitten in het te veel aan gebruikers dat tegelijk een meeting joint. En laten de meeste meetings nu net op hele of halve uren zijn :+

Verder gaat alles prima hier.

Computer says no

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:46
Wat kleine issues met capaciteit van telefonisch vergaderen en zo. Creatieve oplossingen worden bekeken (teamspeak, bijvoorbeeld)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En toen verdween het grafiekje weer van nos.nl....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:17
Geert1976 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:37:
mijn respect en dank is niet uit te drukken voor het zorgpersoneel dat vooral komende tijd zeer zware tijden tegemoet gaat
Volgens mij moet de zorg oppassen dat ze de mensen die wel werken niet overbelasten. Vriendin werkt in het ziekenhuis en maakt nu 6 dagen van 10 uur per week. Er komt een moment dat het lichaam niet meer meewerkt en dat mensen zich dus ziek moeten melden.
Razr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:40:
Ok, dit snap ik dan weer echt niet. En niet alleen van de lokale overheid, maar ook van de deelnemers
Jezelf momenteel uitputten is sowieso niet slim. Sporten is goed, maar als je een marathon loopt dan put je jezelf uit. Ben je dus extra vatbaar en als je iets krijgt is je lichaam zwakker.
analogworm schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:24:
Zijn ze er nu al over uit of je idd resistent bent na infectie of dat je het een tweede keer zou kunnen krijgen?
Kan nog een keer maar dan een andere variant, net als bij influenza.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01:04
Ainnir schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:30:
En toen verdween het grafiekje weer van nos.nl....
Don't worry, I got you! Hier zijn de grafiekjes.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Benieuwd of dit de nieuwe aantallen van vandaag worden, aantal positieve tests volgens deze graphic = 2450 grofweg.

Wellicht onbevestigde informatie en daarom weer van de website.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:38
Meanwhile nemen ze in Engeland een heel andere weg, namelijk zo snel mogelijk richting herd immunity te gaan. Dat dat levens gaat kosten, is een risico (feit) dat ze bereid zijn te nemen, tot nog toe.

Niet iedereen is het met dat beleid eens.
https://www.bbc.com/news/science-environment-51892402

Iemand hier die het nieuws in de UK gedetailleerder volgt? Pros en cons?

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:03

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

nst6ldr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Hier hetzelfde, alleen hebben we de mazzel dat onze branche is aangemerkt als vitaal dus er zitten ook veel op kantoor.

...dus ik zit nu ook op m'n werk ;(
hoorde vanmorgen dat ik ook tot de vitale groep hoor maar hoef vooralsnog niet op kantoor te werken.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Anoniem: 604938

Garyu schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:33:
Meanwhile nemen ze in Engeland een heel andere weg, namelijk zo snel mogelijk richting herd immunity te gaan. Dat dat levens gaat kosten, is een risico (feit) dat ze bereid zijn te nemen, tot nog toe.

Ik vrees het ergste voor de UK.

Maar er is een lichtpuntje, als de UK inderdaad niks gaat doen tegen het virus en de voorspellingen van de experts betreft dodental komen uit, dan zullen we in Nederland nooit meer horen dat de maatregelen overdreven waren. Mits die maatregelen werken natuurlijk.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:44

Kennelijk is men al van gedachten verandert of geschrokken van de commotie straatjes aan het schoon vegen.
https://www.vox.com/world...immunity-vallance-johnson
On Friday, the UK government’s chief science adviser, Sir Patrick Vallance, said on BBC Radio 4 that one of “the key things we need to do” is to “build up some kind of herd immunity so more people are immune to this disease and we reduce the transmission.”

But on Sunday, Matt Hancock, the UK secretary of state for health and social care, stressed that achieving herd immunity to Covid-19 is not a stated policy. Instead, he said that “in the coming weeks,” people over the age of 70 will be told to self-isolate. This stands in contrast with World Health Organization guidelines, which recommend that everyone, regardless of age, practice social distancing.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:38

Hoewel de chaos groter is ben je er sneller van af. Als je het politiek kan verkopen een prima optie.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03 15:30

In principe volgt iedereen deze aanpak. Zolang er geen vaccin is, is dit namelijk de enige oplossing.
Wat de meeste landen doen is echter het aantal besmettingen over langere tijd uitsmeren zodat je geen piekbelasting krijgt in het zorgstelsel. Op het moment dat het aantal nieuwe besmettingen drastisch gedaald is kun je beetje bij beetje de maatregelen los laten om zo een optimum te vinden tussen nieuwe besmettingen en een zorgstelsel wat het aankan.

UK wou deze mitigatie niet toepassen en alles op z'n vrije loop laten. Echter inmiddels is daar nu ook doorgedrongen dat dit wellicht niet zo'n goed idee is en worden ook langzaam meer maatregelen ingevoerd.

Daarnaast is het grote probleem dat zowel bij een vaccin of immuniteit door besmet geweest te zijn dat je alleen voor deze versie beschermt bent. De vraag is in hoeverre het virus muteerd en in hoeverre je daarvoor ook beschermt bent. Zie bijvoorbeeld het jaarlijkse gevecht met het kiezen van een griep vaccin.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-03 09:10

Tens

fits the description

Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Maar er is een lichtpuntje, als de UK inderdaad niks gaat doen tegen het virus en de voorspellingen van de experts betreft dodental komen uit, dan zullen we in Nederland nooit meer horen dat de maatregelen overdreven waren. Mits die maatregelen werken natuurlijk.
Of andersom, als het in UK wel werkt kunnen wij weer lekker klagen dat de overheid teveel heeft gedaan en daarmee geld verspild....

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:21:
Merk wel wat Microsoft Teams en Cisco WebEx nu problemen hebben dus thuis werken zal ook wel een uitdaging worden voor velen vrees ik. Ook bij ons limieten op de VPN dus ik kan effectief niks doen op dit moment. Ik denk dat veel bedrijven een overschot aan documentatie zien :+
Hier werkt de infrastructuur precies zoals je zou willen.

| live and give like no one else |

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36
Sir_Lion schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:33:
[...]

Don't worry, I got you! Hier zijn de grafiekjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zag m ook voorbij komen en heel snel weer verdwijnen :)

Heeft iemand een idee waarom deze aantallen zoveel hoger zijn dan de afgelopen dagen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat ondertussen de enige betrouwbare meting is hoeveel mensen er overlijden. Ik weet niet wat de gemiddelde tijd is tussen besmetting en overlijden maar in verwacht dat we pas over 2 weken een afname in zien.

Tens schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Of andersom, als het in UK wel werkt kunnen wij weer lekker klagen dat de overheid teveel heeft gedaan en daarmee geld verspild....
Ik hoop op jouw scenario want dat zou betekenen dat we er goed vanaf gekomen zijn.

Ik ben ook wel heel erg benieuwd waar die NOS getallen opeens vandaan kwamen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53

Roytoch

Nietes

TorpedoX_88 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Heeft iemand een idee waarom deze aantallen zoveel hoger zijn dan de afgelopen dagen?
Ik zou even wachten tot er nieuwe komen. Want de 380/320 Tilburg/Breda uit de horizontale staafjes kloppen niet met de verticale staafjes van alleen de Brabantse steden, die 70 per stad laten zien.

Dus de twee afbeeldingen kloppen al niet met elkaar.

[Voor 3% gewijzigd door Roytoch op 16-03-2020 11:43]

Welles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-03 15:46

Rannasha

aka "Species5618"

R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:40:
[...]
De vraag is in hoeverre het virus muteerd en in hoeverre je daarvoor ook beschermt bent. Zie bijvoorbeeld het jaarlijkse gevecht met het kiezen van een griep vaccin.
Coronavirussen hebben een veel lagere mutatie-snelheid dan influenza. Het is niet onredelijk om te verwachten dat immuniteit (natuurlijk of middels vaccinatie) langer blijft dan bij de griep. Hoeveel langer is natuurlijk de grote vraag.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-03 13:32
TorpedoX_88 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:41:
[...]

Ik gok omdat ze niet kloppen/ iemand half verstand van formules in Excel heeft en dingen bij elkaar heeft opgeteld bijv. die je niet met elkaar moet optellen

• R.van.M
TrailBlazer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:41:
Ik denk dat ondertussen de enige betrouwbare meting is hoeveel mensen er overlijden. Ik weet niet wat de gemiddelde tijd is tussen besmetting en overlijden maar in verwacht dat we pas over 2 weken een afname in zien.
Op basis van WHO onderzoek overlijden mensen 2-8 weken na eerste symptomen, meestal na een lang ziekenbed op de IC

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06
Tens schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Geeft toch niet. Je doet dit toch niet goed. Er is altijd iemand ontevreden of oneens. Dat is zelfs het hele concept van de oppositie bijvoorbeeld.

Aan het einde van de rit is het nu besluiten nemen op basis van ontbrekende informatie en dan hopen op het beste.

Ben zelf in ieder geval al de hele ochtend bezig om de boel draaiende te houden bij onze klanten en relaties. Improviseren en proberen.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Ik heb het ook niet heel goed gevolgd, maar volgens mij nemen ze wel wat social distancing maatregelen. Het belangrijkste deel van de aanpak, zoals ik het begrijp, is echter om risicogroepen zoveel mogelijk te isoleren.

Wat beter gaat werken is denk ik nog niet duidelijk. Wat wij doen werkt nu misschien wel, maar wanneer we over een aantal weken weer massaal naar buiten gaan kan er weer een uitbraak ontstaan, de meesten hebben dan immers geen antilichamen. Wellicht speelt het weer dan een rol, maar zelfs als dat zo is kan er in het najaar weer een uitbraak zijn.

Aan de andere kant kan het in de VK ook heel dramatisch uit gaan pakken. Hoe goed worden risicogroepen daadwerkelijk apart gehouden en hoe verloopt de mortaliteit als een significant deel van de bevolking besmet raakt? Voor herd immunity heb je immers een hoge dekking nodig:
That’s why Sir Patrick Vallance thinks that around 60 per cent of people need to be immune to coronavirus to achieve herd immunity – although other experts put the percentage slightly higher.

https://www.channel4.com/...eck-what-is-herd-immunity

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:36
Roytoch schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Ik zou even wachten tot er nieuwe komen. Want de 380/320 Tilburg/Breda uit de horizontale staafjes kloppen niet met de verticale staafjes van alleen de Brabantse steden, die 70 per stad laten zien.

Het lijkt er inderdaad op dat ze niet kloppen en daarom zo snel weer verdwenen van de site

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-03 15:02
[...]

Deze site laat zien dat ze het in de UK niet echt goed doen. 1391 besmettingen en 35 doden. En is vandaag nog niet ge-update

• R.van.M
Verwijderd1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:44:
[...]

Ik heb het ook niet heel goed gevolgd, maar volgens mij nemen ze wel wat social distancing maatregelen. Het belangrijkste deel van de aanpak, zoals ik het begrijp, is echter om risicogroepen zoveel mogelijk te isoleren.

Wat beter gaat werken is denk ik nog niet duidelijk. Wat wij doen werkt nu misschien wel, maar wanneer we over een aantal weken weer massaal naar buiten gaan kan er weer een uitbraak ontstaan, de meesten hebben dan immers geen antilichamen. Wellicht speelt het weer dan een rol, maar zelfs als dat zo is kan er in het najaar weer een uitbraak zijn.

Aan de andere kant kan het in de VK ook heel dramatisch uit gaan pakken. Hoe goed worden risicogroepen daadwerkelijk apart gehouden en hoe verloopt de mortaliteit als een significant deel van de bevolking besmet raakt? Voor herd immunity heb je immers een hoge dekking nodig:

[...]
De grote denkfout in de aanpak van de UK is dat ook jonge mensen een IC opname nodig hebben. Zoals aantal keer hier al gelinkt is de helft van het aantal patienten op de IC onder de 50. Zonder plekken op de IC zou een groot deel van deze mensen overlijden.

Dus door het virus op zijn beloop te laten krijg je een enorme piek met mensen die beademing nodig hebben. Waarschijnlijk zo veel dat je niet iedereen kan helpen. Hierdoor zal ook de sterfte bij jongere mensen oplopen in de UK.

Buiten het feit dat alles erop wijst dat de aanpak van de UK desastreuze gevolgen gaat hebben, wil je als regering dit werkelijk gokken? Als je het fout hebt dan is de economische en sociale impact nog veel groter dan de imapct van de relatief kleine maatregelen die we nu in NL nemen bijvoorbeeld

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Als ik het allemaal zo zit te bekijken; hoe de politiek nu over elkaar heen struikelt, vooral met zichzelf bezig zijn en elkaar de zwarte piet proberen toe te spelen, tegenstemmen op moties omdat ze van andere partijen komen, en vervolgens zelf met de eer proberen te gaan lopen, de chaos etc etc etc.. dan vraag ik me in godsnaam af hoe zoiets gaat als echt serieuze shit the fan hit :/

Zoals met een Spaanse Griep of een Pest.. :X

Laten we hopen dat dit een goeie oefening is..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sir_Lion
[...]

[...]
Dat er mogelijk nieuwe uitbraken komen zou op zich goed kunnen. Dit is ook gebeurd met de Spaanse griep, waarbij de tweede uitbraak dus veel dodelijk was.

Het aantal doden binnen het VK geteld met slachtoffers van influenza en pneunomia.

• paragon
  • Laatst online: 22:22
Best bizar, m'n vriendin werkt voor de overheid en moet gewoon trainingen blijven geven aan groepen. Kan ik wel lekker de hele dag binnen zitten, maar of we het virus zo buiten houden :S

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:06
TecTo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:46:
[...]

Deze site laat zien dat ze het in de UK niet echt goed doen. 1391 besmettingen en 35 doden. En is vandaag nog niet ge-update
Of wel, als het doel is 'herd immunity'. Dan moet je hier dus juist doorheen.

Heb dat al eerder aangehaald: het kan op de lange termijn een zinvolle strategie blijken. Korte termijn niet natuurlijk.
Probleem is: we weten het niet. Dus hoe 'flat' maak je die 'curve' met welke maatregelen. Idealiter niet té plat en niet té hoog.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 15:52
Roytoch schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:42:
[...]

Testlocaties op Gemeente niveau misschien? De aantallen kloppen namelijk ook niet met die uit de regio's rondom de betreffende steden/gebieden.

De Bilt is toch de gemeente waar het RIVM gevestigd is?

GGD rotterdam-rijnmond meldde gisteren: 58 gevallen. Wanneer je daar ZHZ (18) bij op zou tellen kom je op: 76. Op basis van die cijfers kan ik het anders niet verklaren dat er gisteren 76 gecommuniceerd wordt en er een grafiek is met meer dan het dubbele aan positief geteste gevallen.

Of er is natuurlijk sprake van een fake nieuws grafiek, al lijkt dat me sterk aangezien de NOS hem net wel post (wel weer verwijderd heeft)

[Voor 7% gewijzigd door TIGER1125 op 16-03-2020 11:52]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:28

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:48:
Als ik het allemaal zo zit te bekijken; hoe de politiek nu over elkaar heen struikelt, vooral met zichzelf bezig zijn en elkaar de zwarte piet proberen toe te spelen, tegenstemmen op moties omdat ze van andere partijen komen, en vervolgens zelf met de eer proberen te gaan lopen, de chaos etc etc etc.. dan vraag ik me in godsnaam af hoe zoiets gaat als echt serieuze shit the fan hit :/

Waar doel je precies op? Los van Baudet en Wilders vond ik het debat van afgelopen donderdag toch een ander beeld geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-03 11:32
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Waar doel je precies op? Los van Baudet en Wilders vond ik het debat van afgelopen donderdag toch een ander beeld geven.
Een minister van volksgezondheid die geen enkele weet heeft van de, op het oog, geslaagde aanpak van Singapore en Hongkong, is toch vrij zorgwekkend te noemen. Terecht dat er dan ook hard uitgehaald wordt naar mijn mening.

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:53

Roytoch

Nietes

TIGER1125 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:49:
[...]

Testlocaties op Gemeente niveau misschien? De aantallen kloppen namelijk ook niet met die uit de regio's rondom de betreffende steden/gebieden.
Ik denk het niet - Coevorden heeft geen eigen ziekenhuis, dus kan me niet voorstellen dat daar wel een testlocatie is. Naar mijn beste weten zijn er 2 testlocaties (Erasmus en RIVM meende ik) en kan er opgeschaald worden naar meer (academische ziekenhuizen?).

Denk echt dat een chipsvinger op een excel functie de meest logische verklaring is.

Note: die 2 testlocaties waren incorrect, excuus. Het zijn er nu al veel meer (oude bron die het over 14 heeft al: https://www.ad.nl/binnenl...rus-gaat-testen~a3fb0f43/)

[Voor 16% gewijzigd door Roytoch op 16-03-2020 11:55]

Welles

• Ainnir
  • Niet online
We zullen het zien. De GGD sprak van een veel hoger aantal besmettingen, wellicht dat het RIVM nu toch de cijfers op orde gaat brengen.

• Verwijderd1
  • Niet online
R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:47:
[...]

De grote denkfout in de aanpak van de UK is dat ook jonge mensen een IC opname nodig hebben. Zoals aantal keer hier al gelinkt is de helft van het aantal patienten op de IC onder de 50. Zonder plekken op de IC zou een groot deel van deze mensen overlijden.

Dus door het virus op zijn beloop te laten krijg je een enorme piek met mensen die beademing nodig hebben. Waarschijnlijk zo veel dat je niet iedereen kan helpen. Hierdoor zal ook de sterfte bij jongere mensen oplopen in de UK.
Ja dat is inderdaad een interessante. Aan de andere kant weten we natuurlijk niet hoeveel jongere mensen in de andere getroffen gebieden besmet zijn geweest. We weten dus dat er een aantal ernstig ziek worden, soms ook zonder comorbiditeiten, maar om wat voor percentage van die groep het dan daadwerkelijk gaat weten we niet (volgens mij).

Maar ja, wat je zegt dat de IC het niet aankan zul je vast gelijk hebben. Als men elders met volle maatregelen al aan over over capaciteit zit zal dat daar zeker niet minder zijn.
Buiten het feit dat alles erop wijst dat de aanpak van de UK desastreuze gevolgen gaat hebben, wil je als regering dit werkelijk gokken? Als je het fout hebt dan is de economische en sociale impact nog veel groter dan de imapct van de relatief kleine maatregelen die we nu in NL nemen bijvoorbeeld
Ach, politiek zitten de Conservatieven er nu prima bij. Ze hebben een ruime absolute meerderheid en de verkiezingen zijn net achter de rug. Wat desastreuze gevolgen betreft, dat is niet per se iets waar het VK voor zwicht. Dan hadden ze ook wel van de Brexit af kunnen zien.

Het mooie van de voorzichtige aanpak hier is dat we natuurlijk altijd nog naar de Britse aanpak kunnen. Andersom is moeilijker, dan is het virus al te ver verspreid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:48:

Uiteindelijk zal Rutte als grote politieke winnaar hieruit komen, niemand zal de behoefte hebben om terug te kijken maar de discussie zal vooral zijn 'hoe gaan we dit in de toekomst doen' en dan weer over naar de standaard klimaat en vluchtelingen debatjes.

En de spelletjes? De spelletjes blijven, dat is het nivo van het merendeel van de lui die daar zitten.

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:36

H_H

'Tis but a scratch!

paragon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:49:
Best bizar, m'n vriendin werkt voor de overheid en moet gewoon trainingen blijven geven aan groepen. Kan ik wel lekker de hele dag binnen zitten, maar of we het virus zo binnenhouden :S
Lokale overheid of zo? Mijn vriendin is rijksambtenaar en ik "bijzonder" gemeenteambtenaar (veiligheidsregio), maar wij mogen allebei niet op kantoor komen of in groepen bij elkaar komen. Ik heb gelukkig wel toestemming om op een brandweerkazerne hier in de buurt te mogen werken. Komt vrijwel niemand en de kantoorruimte is gescheiden van de wacht. Hoef ik tenminste niet drie of meer weken thuis te zitten.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

Oh niet alleen dat debat.. hoe het gewoon in het algemeen de afgelopen tijd en tot gister zelfs onderling aan toe ging.

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Klaver weigerde het gezamelijke voorstel van PVV/Fvd/Denk/PvdD/50plus te steunen maar liep wel lekker opportunistisch te doen bij Jinek (maar dat zijn we wel gewend van hem, mijn vrouw heeft jaren bij hem in de klas gezeten en toen was het al een opportunist), en een dag later deed D66 alsof ze het wiel uitgevonden hadden door te roepen dat D66 het geweldige idee had om de scholen te sluiten.

Het idee van "het is mijn clubje niet dus ik steun ze niet ook al is het idee goed" is in deze tijd echt kansloos vind ik, deze coronacrisis is al erg zat (en da's een understatement). :/

Volvotips.com

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-03 17:41
H_H schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Lokale overheid of zo? Mijn vriendin is rijksambtenaar en ik "bijzonder" gemeenteambtenaar (veiligheidsregio), maar wij mogen allebei niet op kantoor komen of in groepen bij elkaar komen. Ik heb gelukkig wel toestemming om op een brandweerkazerne hier in de buurt te mogen werken. Komt vrijwel niemand en de kantoorruimte is gescheiden van de wacht. Hoef ik tenminste niet drie of meer weken thuis te zitten.
Dat verschilt dan ook per regio... hier hebben we bericht gehad absoluut niet op de kazerne te mogen komen anders dan voor uitrukken.

vanuit de hoofdwerkgever val ik onder de vitale sector (drinkwater) maar ook wij zijn allemaal naar huis gestuurd, enkel wanneer het nodig is voor continuiteit in levering is aanwezigheid op kantoor gerechtvaardigd.

Maar aan de andere kant werkt mijn vrouw in het JBZ, dus de risico's blijven hier toch.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:37
Neue Zahlen für NRW: Mittlerweile haben sich fast 2500 Menschen mit dem Coronavirus infiziert. Am Montag (Stand 10.00 Uhr) gab es 2493 bestätigte Erkrankungen mit dem Erreger Sars-CoV-2, wie das Gesundheitsministerium in Düsseldorf mitteilte. Am Sonntagvormittag (Stand 11.30 Uhr) waren es 2100 Fälle und damit rund 400 weniger.

Der Kreis Heinsberg bleibt mit 663 nachgewiesenen Infektionen mit großem Abstand zwar am stärksten betroffen. Zum Vortrag betrug der Anstieg hier aber nur 13 Fälle. In Aachen und der Städteregion Aachen gab es zusammen 155 (vorher 140) Infektionen mit dem neuartigen Coronavirus. In Köln, der größten Stadt des Bundeslandes, waren es 241 (vorher 129) und damit fast eine Verdopplung. In der zweitgrößten Stadt Düsseldorf waren unverändert 36 Fälle bekannt, in Dortmund nunmehr 30 (vorher 19) und in Essen ebenfalls unverändert 52 Fälle.
Aantal nieuwe gevallen valt eigenlijk (gezien de grootte van NRW) nog mee vind ik!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:56
Meer dan 2000?
Gaat hard zo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rebel-Rebel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-03 23:05
Zojuist een arts in Eindhoven ‘aan het werk’ gezien, toch best een aparte gewaarwording om de beste man op straat zijn schort, handschoenen, mondkap, spatbril aan te zien trekken om vervolgens een complex binnen te treden. Ik weet niet hoelang deze arts al aan het werk was en hoeveel bezoeken hij moet afgaan maar hij was in zijn 1tje dus heel veel respect (anders ook) voor deze mensen in deze tijd.

• paragon
  • Laatst online: 22:22
H_H schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:55:
[...]

Rijks...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bart-Willem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Klaver weigerde het gezamelijke voorstel van PVV/Fvd/Denk/PvdD/50plus te steunen maar liep wel lekker opportunistisch te doen bij Jinek (maar dat zijn we wel gewend van hem, mijn vrouw heeft jaren bij hem in de klas gezeten en toen was het al een opportunist), en een dag later deed D66 alsof ze het wiel uitgevonden hadden door te roepen dat D66 het geweldige idee had om de scholen te sluiten.

Het idee van "het is mijn clubje niet dus ik steun ze niet ook al is het idee goed" is in deze tijd echt kansloos vind ik, deze coronacrisis is al erg zat (en da's een understatement). :/
Mjah, partijpolitiek hou je toch wel. De ernst van de situatie zal wel langzaam door gaan dringen.

Maar ik moet zeggen dat ik het tijdens het debat alles vond meevallen.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

matthijst schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:58:
[...]

Meer dan 2000?
Gaat hard zo.
Volgens NOS zijn het 1135 mensen.

[Voor 6% gewijzigd door Pierre op 16-03-2020 12:05]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bensimpel
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021

Bensimpel

Positieve meneer

Ainnir schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:55:
We zullen het zien. De GGD sprak van een veel hoger aantal besmettingen, wellicht dat het RIVM nu toch de cijfers op orde gaat brengen.
Hoe? RIVM heeft het over bevestigde cases, GGD gaat uit van mogelijke cases.

Ze moeten eerst de test capiciteit omhoog brengen, en dat zullen ze inmiddels ook echt wel aan het doen zijn. RIVM heeft de cijfers gewoon op orde hoor. De 1,1 besmettingen zijn daadwerkelijke aantallen, die 6000 zegt niet zo heel veel. Dat kunnen inderdaad corona cases zijn, kan ook niet.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Mjah, partijpolitiek hou je toch wel.
Ja en in tijden zoals dit mag dat dus gewoon absoluut niet. (imho)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Soccer98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:52:
[...]

Een minister van volksgezondheid die geen enkele weet heeft van de, op het oog, geslaagde aanpak van Singapore en Hongkong, is toch vrij zorgwekkend te noemen. Terecht dat er dan ook hard uitgehaald wordt naar mijn mening.
Als we in NL een politie staat hadden met evenveel camera’s zou contact onderzoek in NL ook veel makkelijker gaan natuurlijk.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hm een zorgcentrum vol met bejaarden is ook geen beste plek voor een uitbraak. 4 gevallen al bij Kalorama in Beek bij Nijmegen.
Zeker vier bewoners van zorgcentrum besmet met corona #omroepgelderland

https://www.omroepgelderl...in-Beek-besmet-met-corona

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-03 12:00
Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Hoe? RIVM heeft het over bevestigde cases, GGD gaat uit van mogelijke cases.

Ze moeten eerst de test capiciteit omhoog brengen, en dat zullen ze inmiddels ook echt wel aan het doen zijn. RIVM heeft de cijfers gewoon op orde hoor. De 1,1 besmettingen zijn daadwerkelijke aantallen, die 6000 zegt niet zo heel veel. Dat kunnen inderdaad corona cases zijn, kan ook niet.
Hoe kunt u nou zeggen dat dat de daadwerkelijke aantallen zijn als ze al bijna een week de gezinnen van besmette mensen etc niet testen? Het is toch wel aannemelijk (ook gezien omliggende landen) dat dat getal hoger is? Ik hoop serieus dat u gelijk hebt hoor, daar niet van, maar het komt op mij over als wishful thinking.

YoMajesty schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:08:
[...]

Hoe kunt u nou zeggen dat dat de daadwerkelijke aantallen zijn als ze al bijna een week de gezinnen van besmette mensen etc niet testen? Het is toch wel aannemelijk (ook gezien omliggende landen) dat dat getal hoger is? Ik hoop serieus dat u gelijk hebt hoor, daar niet van, maar het komt op mij over als wishful thinking.
Hij bedoeld dat die 1100 wel een zekerheidje is. Dat is het absolute minimum.

Die 6000 gevallen is een schatting aan de hand van de mortaliteitscijfers uit andere landen en het aantal doden hier. Dat doet nogal wat aannames.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat ik me afvraag, we zien constant de sterftecijfers maar is er al een vergelijking gemaakt met hoeveel mensen daarvan anders toch wel de komende maanden waren overleden? Je hebt natuurlijk veel kwetsbare ouderen en mensen met bestaande medische complicaties die overlijden aan Corona maar zouden die zonder Corona nog jaren geleefd hebben of was het al aftellen? En zouden mensen die nu door Corona geveld worden anders niet zeer waarschijnlijk door een normale griep geveld zijn?

Want als ik lees dat elk jaar vele duizenden mensen aan de griep overlijden is het niet gek dat er nu vele duizenden aan Corona overlijden, het ene virus wordt enkel ingeruild door het andere.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik denk dat je voor trend-analyse nu beter naar de trend van aantallen ziekenhuisopenames nav COVID-19 kunt gaan kijken ipv de positieve testen van rivm aangezien die laatste dus totaal niet meer betrouwbaar zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:59
Bart-Willem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:56:
[...]

Helemaal met je eens, ronduit stuitend. Ook zonder verdere tekst en uitleg bij Jinek. Waar ik me dan ook vooral aan stoor, is dat niemand dhr. Klaver dan van repliek dient of dat niemand een kritische vraag stelt. Helaas gebeurt dat wel vaker.

Hopelijk kan er meer als een eenheid geopereerd worden in deze tijd zonder partijpolitiek en de verkiezingen voorop te stellen. Te weinig kunnen volgen de afgelopen weken om te zien of dit ook daadwerkelijk zo is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-03 17:20
TIGER1125 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:49:
[...]

De Bilt is toch de gemeente waar het RIVM gevestigd is?

GGD rotterdam-rijnmond meldde gisteren: 58 gevallen. Wanneer je daar ZHZ (18) bij op zou tellen kom je op: 76. Op basis van die cijfers kan ik het anders niet verklaren dat er gisteren 76 gecommuniceerd wordt en er een grafiek is met meer dan het dubbele aan positief geteste gevallen.

Of er is natuurlijk sprake van een fake nieuws grafiek, al lijkt dat me sterk aangezien de NOS hem net wel post (wel weer verwijderd heeft)
Kennis van mij nu ontzettend ziek + longonsteking = antibiotica maar geen corona test.... dan val je toch ook van je stoel af?
Ik denk dat op deze manier de cijfertjes een etuk langzamer zullen oplopen als een longontsteking niet genoeg reden is voor een corona test.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:04:
[...]

Mjah, partijpolitiek hou je toch wel. De ernst van de situatie zal wel langzaam door gaan dringen.

Maar ik moet zeggen dat ik het tijdens het debat alles vond meevallen.
Tijdens het debat viel het mee, maar buiten het debat om probeert men gewoon goedkoop te scoren, ook de regeringspartijen. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:10:
Wat ik me afvraag, we zien constant de sterftecijfers maar is er al een vergelijking gemaakt met hoeveel mensen daarvan anders toch wel de komende maanden waren overleden? Je hebt natuurlijk veel kwetsbare ouderen en mensen met bestaande medische complicaties die overlijden aan Corona maar zouden die zonder Corona nog jaren geleefd hebben of was het al aftellen? En zouden mensen die nu door Corona geveld worden anders niet zeer waarschijnlijk door een normale griep geveld zijn?

Want als ik lees dat elk jaar vele duizenden mensen aan de griep overlijden is het niet gek dat er nu vele duizenden aan Corona overlijden, het ene virus wordt enkel ingeruild door het andere.
Dat vroeg ik me gisteren ook al af.
Als ik de cijfers van het CBS bekijk, overlijden er sowieso 2500-3000 mensen per week.
https://opendata.cbs.nl/s...0895ned/table?fromstatweb

Ook hier zal het verschil hoofdzakelijk gemaakt worden door de mensen die nu overlijden na opgenomen te zijn met Corona.
En natuurlijk het feit dat het wel een eenzame dood is ook, gezien je niet zomaar op bezoek kunt.

@LopendeVogel Wat voor verschil maakt die eventuele positieve test? De behandeling blijft hetzelfde.

@Bart-Willem Het zijn net mensen die politici. Denk dat dat beeld daar ook wel bij gaat draaien de komende weken. Ook daar zal het besef nog even op zich laten wachten. Ik moet zeggen dat ik buiten de debatten en persco's verder weinig tv zie. Dus blijf daarvan bespaard ;)

[Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 12:27]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-03 15:16

Saven

Administrator

sambalbaj schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:06:
Hm een zorgcentrum vol met bejaarden is ook geen beste plek voor een uitbraak. 4 gevallen al bij Kalorama in Beek bij Nijmegen.
Zeker vier bewoners van zorgcentrum besmet met corona #omroepgelderland

https://www.omroepgelderl...in-Beek-besmet-met-corona
:N Ik hoorde gister nog dat drie(!) personen die allen(!) werkzaam zijn in de ouderenzorg gezellig bij elkaar op visite gingen om spelletjes te spelen. Terwijl zowel broer als partner van twee daarvan herstellende zijn van verkoudheidsklachten.

Echt waar. 8)7 8)7 Hoe dom kun je zijn, en hoe weinig normbesef heb je dan, zeker met zo'n baan.

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
LopendeVogel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Kennis van mij nu ontzettend ziek + longonsteking = antibiotica maar geen corona test.... dan val je toch ook van je stoel af?
Ik denk dat op deze manier de cijfertjes een etuk langzamer zullen oplopen als een longontsteking niet genoeg reden is voor een corona test.
Is er een CRP test gedaan? CRP test gebruiken ze om na te gaan of een infectie viraal of bacterieel is. Als die gedaan is en het resultaat was bacterieel dan snap ik hem :).

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-03 17:20
DutchCommando schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Is er een CRP test gedaan? CRP test gebruiken ze om na te gaan of een infectie viraal of bacterieel is. Als die gedaan is en het resultaat was bacterieel dan snap ik hem :).
Zal ik na moeten vragen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 01:20
[...]

[...]
Ik heb het idee dat de huidige maatregelen zijn om te voorkomen dat het volledig uit de hand loopt, de ziekenhuizen uitpuilen en de samenleving hard tot stilstand komt.
Over 3 weken is het probleem nog niet over, maar door social distancing heb je hopelijk voorkomen dat het verder uitgebreid is en dat het aantal nog zieke mensen tot een minimum beperkt is. Werk aan een vaccin gaat in de tussentijd door en daarnaast heb je hopelijk beter grip gekregen op nieuwe gevallen en grenzen.

Ik zie het als een verstopte afvoer. De afvoer van mijn schuurdak was dicht gaan zitten met bladeren en er stond wel 10cm water op. Na het weghalen van de bladeren bleek dat er verderop ook een stremming zat (die bij een normale aanvoer het prima redde) en kwam het water in mijn schuur er uitspuiten. Snel weer dichtgezet. Slang gepakt om het water op een andere manier van het dak te krijgen en de loodgieter gebeld. Die heeft het probleem opgelost nadat ik zelf het dak heb geleegd.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:55
[...]

Dat is ook de nieuwe fase waarin we zitten. We zijn donderdag al overgegaan van indammen naar damagecontrol. Lang niet alle verdachte gevallen kunnen en zullen nog getest worden. Ken genoeg gevallen die waarschijnlijk met de gewone griep thuis zitten. Of Corona. Wat heb je er nog aan om te weten welke het is? Ja, het is vooral fijn om te weten of je hem al hebt gehad of niet.

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 16-03-2020 12:16]

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-03 16:06
DutchCommando schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:12:
[...]

offtopic:
Bacterieel Virussen helpt geen antibiotica tegen toch?

Zorg a.u.b. dat je jezelf even goed informeert. :/

[Voor 12% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 12:18]

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:55
Lensent schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:16:
[...]

Bacterieel helpt geen antibiotica tegen toch?
Antibiotica werkt tegen bacterieën.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000

TrailBlazer

Karnemelk FTW

[...]

Juist wel antbiotica doen niks tegen virussen

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57

vhal

ಠ_ಠ

[...]

viraal...

STRAVA

• celshof
  • Laatst online: 01:20
[...]
Juist wel.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:56

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Die 6000 gevallen is een schatting aan de hand van de mortaliteitscijfers uit andere landen en het aantal doden hier. Dat doet nogal wat aannames.
Vziw meldde de ggd dat op basis van de griep piramide gedaan is.
Hoeveel mensen zich bij de dokter melden va hoeveel er ziek zijn.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +7Henk 'm!
  • Pinned

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:GoT is geen website voor medisch advies.

Informeer jezelf a.u.b., goed, en vraag niet hier, en al helemaal niet op facebook o.i.d. om advies.

Ongevraagd advies geven lijkt me ook niet aan de orde.

Informatie over Covid-19 kun je hier vinden:

Actuele informatie over het nieuwe coronavirus (COVID-19).

[Voor 45% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 12:23]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
Bart-Willem schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:11:
[...]

Tijdens het debat viel het mee, maar buiten het debat om probeert men gewoon goedkoop te scoren, ook de regeringspartijen. :X
Zou er geen regering van nationale eenheid komen?
Of via volmachten zoals nu in Belgie. Politiek ga je hierna maar doen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
<knip>

Kun je dit soort onverantwoordelijke uitspraken achterwege laten?

Nota bene als je in de zorg werkt?

Dit is mensen onnodig angst aanjagen.

[Voor 82% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 12:24]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• Verwijderd1
  • Niet online
celshof schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:14:
[...]
Ik heb het idee dat de huidige maatregelen zijn om te voorkomen dat het volledig uit de hand loopt, de ziekenhuizen uitpuilen en de samenleving hard tot stilstand komt.
Over 3 weken is het probleem nog niet over, maar door social distancing heb je hopelijk voorkomen dat het verder uitgebreid is en dat het aantal nog zieke mensen tot een minimum beperkt is. Werk aan een vaccin gaat in de tussentijd door en daarnaast heb je hopelijk beter grip gekregen op nieuwe gevallen en grenzen.
Eens, al kan dat van die vaccinatie wel lang duren. Je ziet nu veel berichten over kandidaten en zelfs al een test op mensen maar voordat we daar echt van kunnen profiteren (goed genoeg getest en op schaal beschikbaar) zijn we vele maanden verder.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-03 12:09

Nhz

Deventer

Hopelijk zet Mark Rutte vanavond de boel nog even extra op scherp. Nog duidelijker aangeven dat het pertinent onwenselijk (of verboden?) is dat mensen onnodig samen komen. Dus geen onnodige theetjes drinken met vriendinnengroepen, niet met vier, vijf, zes (of nog meer) kindjes uit de klas samen spelen. Geen vrijdagmiddagborrel met je maten. Niet zelf een voetbaltraining organiseren op het trapveldje in de buurt.

We merken hier in de buurt dat binnentuinen, speelpleintjes en dat soort dingen nu 'vol lopen' met allemaal mensen die met hun kinderen thuis zijn komen te zitten. Dat is nou juist niet de bedoeling lijkt me. Blijf thuis, of in je eigen tuin, met je eigen gezin. Doe alleen wat echt noodzakelijk is. Sociaal leven per direct opschorten.

Wij hebben al het geplande bezoek van de aankomende weken afgezegd, maar we merken wel dat je soms nog steeds gek aangekeken wordt wanneer je zulke maatregelen treft. Ik kan me voorstellen dat er daardoor mensen zijn die toch maar toegeven aan de 'sociale druk', in het kader van 'overdreven gedoe allemaal'. Mooie taak voor de minister president om iedereen met de neus dezelfde kant op te krijgen.

Groetjes Bas

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 14:32
Verwijderd1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:22:
[...]

Eens, al kan dat van die vaccinatie wel lang duren. Je ziet nu veel berichten over kandidaten en zelfs al een test op mensen maar voordat we daar echt van kunnen profiteren (goed genoeg getest en op schaal beschikbaar) zijn we vele maanden verder.
Ben heel erg benieuwd of die hipster antivax ouders nu ook voet bij stuk houden of toch stiekem maar aansluiten als over een jaartje het vaccin er is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-03 14:11
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:10:
[...]

nee de 6000 is op basis van een wiskundig model. soort van piramide systeem, dat wat je weet kun je dan een schatting geven wat je niet weet...is die man van de GGD op gepromoveerd geloof ik....

Wat dat betreft ben ik blij dat we als land wetenschappelijk aangelegd zijn en ook in die laag. De GGD gaat nu onderzoek doen naar de risico bij jongeren etc. Kunnen wij zelf met getallen komen ipv naar andere te kijken waar ook haken en ogen aan zitten.

• bvbal79
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Ben heel erg benieuwd of die hipster antivax ouders nu ook voet bij stuk houden of toch stiekem maar aansluiten als over een jaartje het vaccin er is.
Tja, voor de kids maakt het niet zo uit...dus die blijven wel zo denk ik, maar stiekem halen ze hem wel voor zichzelf

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:31:
[...]

Als die het überhaupt aangeboden krijgen. Het lijkt me dat er nogal veel vraag zal zijn naar zo'n vaccin wereldwijd waardoor het waarschijnlijk net als de griepprik alleen voor risicogroepen zal zijn.

bvbal79 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:32:
[...]

nee de 6000 is op basis van een wiskundig model. soort van piramide systeem, dat wat je weet kun je dan een schatting geven wat je niet weet...is die man van de GGD op gepromoveerd geloof ik....

Wat dat betreft ben ik blij dat we als land wetenschappelijk aangelegd zijn en ook in die laag. De GGD gaat nu onderzoek doen naar de risico bij jongeren etc. Kunnen wij zelf met getallen komen ipv naar andere te kijken waar ook haken en ogen aan zitten.
Volgens mij zeg ik ongeveer hetzelfde. De ernstige gevallen zijn bekend (doden en ziekenhuisopnames), die top van de pyramide kun je doorrekenen.

De haken en ogen aan eerst zelf drie weken onderzoek doen is te laat reageren op onderzoek van andere landen. Prima dat men zegt "China, Hong Kong of Signapore zijn niet vergelijkbaar met Nederland", maar dan ben ik wel benieuwd waarom de ziekte daar zich anders verspreidt.

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10-03 14:28

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Nhz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:27:
We merken hier in de buurt dat binnentuinen, speelpleintjes en dat soort dingen nu 'vol lopen' met allemaal mensen die met hun kinderen thuis zijn komen te zitten. Dat is nou juist niet de bedoeling lijkt me. Blijf thuis, of in je eigen tuin, met je eigen gezin. Doe alleen wat echt noodzakelijk is. Sociaal leven per direct opschorten.
Gisteren ook gezien toen ik (solo) een toertje ben gaan lopen... Speeltuintjes zitten vol met ouders en hun kinderen die vrolijk overal aan zitten, samen in de zandbak spelen, ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bvbal79
[...]

Maar blijkbaar nog niet ziek genoeg om naar het ziekenhuis te gaan?
Dus thuis uitzieken, hygiene maatregelen toepassen en weer beter worden

Wat gaat een corona test daar aan veranderen? Als het geen corona is is het een vrijbrief voor een ander beleid?

• Goelan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-12-2021
Imgnrydrmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:39:
[...]

Gisteren ook gezien toen ik (solo) een toertje ben gaan lopen... Speeltuintjes zitten vol met ouders en hun kinderen die vrolijk overal aan zitten, samen in de zandbak spelen, ...
Ik denk dat het vrij simpel is. Als we dit soort zaken blijven doen, en het aantal besmettingen gaat niet omlaag, dat je richting maatregelen gaat die nu ook in Spanje zijn genomen. Iedereen huisarrest behalve als je naar de supermarkt of dokter moet. Een oud huisgenoot van mij (Spanjaard) stuurde gisteren nog een foto door van iemand die een stukje was gaan toeren op de fiets (in Spanje) die werd bekeurd door de politie.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

<knip>

Het is hier niet de HK.

[Voor 93% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 13:34]

Imperfectionist.

• Sir_Lion
20.000 bedrijven willen werktijdverkorting
Ongeveer 20.000 bedrijven hebben vanwege de coronacrisis werktijdverkorting aangevraagd. Dat meldt een woordvoerster van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Bij die bedrijven werken zo'n 300.000 mensen.

Vrijdag waren er ruim 5000 aanvragen voor werktijdverkorting bij het ministerie binnengekomen.
Dat is een fikse stijging. Waarschijnlijk zit het bedrijf waar ik werk hier ook tussen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:45:
[...]

[...]

Heel veel mensen roepen vaak graag dat er meer naar de wetenschap geluisterd moet worden.
En toch, ik heb nog geen wetenschappelijke bron gevonden dat kinderen het virus niet kunnen verspreiden. Ik weet niet welke bronnen het RIVM heeft, maar delen met ons doen ze het niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:47:
[...]

En toch, ik heb nog geen wetenschappelijke bron gevonden dat kinderen het virus niet kunnen verspreiden. Ik weet niet welke bronnen het RIVM heeft, maar delen met ons doen ze het niet...
Mijn reactie mag weg als het als slow-chat beschouwd wordt.

Ik vertrouw het RIVM en respecteer de keuzes die ze maken.

Imperfectionist.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
bszz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:57:
Onze minister van economische zaken snapt er werkelijk geen drol van: https://www.nu.nl/coronav...ewust-risico-genomen.html . Het grootste deel van de zzp'ers is min of meer gedwongen om "zelf" te kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap door politieke beleid die het mogelijk heeft gemaakt voor bedrijven dezelfde risico's waarover Wiebes het nu heeft de "werknemer" in de mik te schuiven. Alternatief: geen baan en bijstand. Dat is geen keuze. En de overgrote meerderheid heeft echt geen tarief om een buffer te kunnen opbouwen. Dat is echt maar een klein percentage.
En inmiddels een petitie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:47:
... En toch, ik heb nog geen wetenschappelijke bron gevonden dat kinderen het virus niet kunnen verspreiden. ...
Ik moet bekennen dat ik het RIVM dat ook niet heb zien beweren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ra5a schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:49:
[...]

Mijn reactie mag weg als het als slow-chat beschouwd wordt.

Ik vertrouw het RIVM en respecteer de keuzes die ze maken.
Af en toe wat kritisch kijken mag ook wel hoor.. Niet dat ik een verborgen agenda zie zoals sommige maar toen het RIVM aangaf dat carnaval geen risico zou opleveren 'omdat men dit in kleine groepjes viert' werd ik toch wel wat kritischer naar de officiële uitspraken en adviezen.. Vorige week dus ook vanuit huis gewerkt met kind..

Af en toe ook tussen de regels doorlezen en niet klakkeloos alles aannemen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:10:

Maar het is wel apart dat de IC's in Italië overspoelen. Dat is niet "normaal".

Net zoals dat een sterftecijfer van 1% niks zegt, als daarvoor 5 - 10% echt beademd moet worden... omdat je anders 10% doden zou hebben.

Aantal doden Italië versus vorig jaar is wel interessant, maar hoe weet je bijvoorbeeld dat die data actueel is?

Ik maak me iig serieus zorgen.

Enige wrange... ik vind het echt geweldig hoe schoon en fris de lucht lijkt te zijn momenteel. Een auto die voorbij rijdt, ruik je nu heel duidelijk, terwijl dat eerst in het geheel van stank verdween.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

begintmeta schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:51:
[...]

Ik moet bekennen dat ik het RIVM dat ook niet heb zien beweren.
Ok fair, de GGD heeft hier harde uitspraken over gedaan:

https://www.rtlnieuws.nl/...en-besmet-met-coronaviurs
Sluiting van de basisscholen leidt ertoe dat het risico dat een besmet kind op school is daalt tot 0,0003 procent, stelt De Gouw. En dat terwijl kinderen slechts zeer milde klachten hebben en daarom het virus nauwelijks verspreiden.

De Gouw schrijft dat er een rechtstreeks verband is tussen de ernst van de klachten en de mate van verspreiding. Hoe milder de klachten, des te minder verspreiding.
"Daarom zijn op dit moment verdergaande maatregelen als sluiten van winkels, scholen en horeca niet nodig." De kans dat kinderen buiten school worden besmet is groter dan dat ze op school worden besmet, zo schrijft De Gouw.
Snap niet helemaal hoe hij opeens bij winkels en horeca uitkomt, want dat is niet eens relevant voor kinderen alleen.
  • Hij beredeneert dat kinderen het niet doorgeven (in tegenstelling tot volwassen neem ik dan aan).
  • Daarom hoeven scholen, winkels en horeca niet dicht.
Op basis van een aanname dat de ernst van de klachten minder is bij kinderen en bij minder ernstige symptomen de verspreiding bijna niet voorkomt. Een aanname die ik best wil volgen, maar ik nog geen bewijs voor heb kunnen vinden.

Hoe hij hiermee beargumenteert tegen het sluiten van winkels en horeca volg ik ook niet helemaal, maar ik zal daarvan de journalist maar even de schuld van geven.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 16-03-2020 12:56]

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ik vind dit best wel een hele lastige.. voor beide kanten valt wel wat te zeggen :X

(Ik weet t niet hoor, maar hier ben je als ZZP'er toch ook tegen verzekerd? Ervan uitgaande dat ze verzekerd zijn?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:56:
[...]

Ik vind dit best wel een hele lastige.. voor beide kanten valt wel wat te zeggen :X

(Ik weet t niet hoor, maar hier ben je als ZZP'er toch ook tegen verzekerd? Ervan uitgaande dat ze verzekerd zijn?)
Je kunt je er tegen verzekeren maar dan verdien je minder dan minimumloon:

https://www.logistiek.nl/...dan-minimumloon-101134629

• Sir_Lion
[...]

Voor dit soort dingen is een verzekering vaak enorm lastig. Vaak zijn er clausules die dit soort dingen juist uitsluiten.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Er zit ook een groot verschil tussen mensen die min of meer gedwongen ZZP'ers zijn zoals veel (vak))mannen in de bouw of koeriers (in feite schijn ZZP'ers) en mensen die tegen 100+ euro per uur ZZP'en. Die laatste groep moet zich niet aanstellen, die eerste groep verdient zeker steun.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:19
Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:57:
[...]

Je kunt je er tegen verzekeren maar dan verdien je minder dan minimumloon:

https://www.logistiek.nl/...dan-minimumloon-101134629
Ik denk dat dat toch wel per sector verschilt. Mijn zwager is ZZP timmerman en heeft de afgelopen jaren een godsvermogen verdiend. Niet verzekerd, maar neem aan dat je dan wel een buffer hebt.

Het grootste verschil wat je denk ik moet maken is tussen de noodgedwongen ZZP'ers en degenen die die die keuze zelf uit financieel oogpunt (sterke verbetering) hebben gemaakt.
Met die laatste groep heb ik eerlijk gezegd een stuk minder medelijden.

Join het GoT Pulse-Team!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Anoniem: 604938 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:55:
[...]

Ok fair, de GGD heeft hier harde uitspraken over gedaan:

https://www.rtlnieuws.nl/...en-besmet-met-coronaviurs

[...]

[...]

Snap niet helemaal hoe hij opeens bij winkels en horeca uitkomt, want dat is niet eens relevant voor kinderen alleen.
  • Hij beredeneert dat kinderen het niet doorgeven (in tegenstelling tot volwassen neem ik dan aan).
  • Daarom hoeven scholen, winkels en horeca niet dicht.
Op basis van een aanname dat de ernst van de klachten minder is bij kinderen en bij minder ernstige symptomen de verspreiding bijna niet voorkomt. Een aanname die ik best wil volgen, maar ik nog geen bewijs voor heb kunnen vinden.

Hoe hij hiermee beargumenteert tegen het sluiten van winkels en horeca volg ik ook niet helemaal, maar ik zal daarvan de journalist maar even de schuld van geven.
Waar staat daar dat iemand beweert dat kinderen niet voor verspreiding zorgen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sir_Lion
Denman schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat dat toch wel per sector verschilt. Mijn zwager is ZZP timmerman en heeft de afgelopen jaren een godsvermogen verdiend. Niet verzekerd, maar neem aan dat je dan wel een buffer hebt.

Het grootste verschil wat je denk ik moet maken is tussen de noodgedwongen ZZP'ers en degenen die die die keuze zelf uit financieel oogpunt (sterke verbetering) hebben gemaakt.
Met die laatste groep heb ik eerlijk gezegd een stuk minder medelijden.
En van die eerste groep zijn er zoveel eigenlijk schijn ZZP'ers. Veelal postbezorgers e.d.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

D-Ed schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:52:
[...]

Af en toe wat kritisch kijken mag ook wel hoor.. Niet dat ik een verborgen agenda zie zoals sommige maar toen het RIVM aangaf dat carnaval geen risico zou opleveren 'omdat men dit in kleine groepjes viert' werd ik toch wel wat kritischer naar de officiële uitspraken en adviezen.. Vorige week dus ook vanuit huis gewerkt met kind..

Af en toe ook tussen de regels doorlezen en niet klakkeloos alles aannemen..
Immunisatie
Omdat SARS-CoV-2 met name via druppels maar ook via handen wordt verspreid, zullen algemene hygiënemaatregelen zoals handen wassen, hygiëne bij het bereiden van voedsel en dranken, nies-/hoesthygiëne etc., nuttig zijn om de transmissie te voorkomen en de epidemie te beperken.
Ik hoor graag kritiek en beschouw mijzelf ook kritisch. Dit betekent niet dat ik nooit iets fout doe of zeg.

[Voor 0% gewijzigd door Ra5a op 16-03-2020 13:03. Reden: tag vergeten]

Imperfectionist.

Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee