Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Voor mijn huidige opdracht ben ik onder meer verantwoordelijk voor werkplekken. Op dit moment betekent dit dat wij heel erg veel thuiswerkplekken aan het voorbereiden en uitgeven zijn. Hoe dat precies werkt met toegang tot het bedrijfsnetwerk van buitenaf weet ik niet precies, dat is de taak van onder andere infra.HollowGamer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
Ben wel benieuwd hoe het thuiswerken voor velen precies gaat. Voorheen had je <40% max. thuiswerkers, dat is dus nu minstens verdubbelt. Er zullen vast bedrijven zijn die nu pas overschakelen naar remote oplossingen als Teamviewer, snel iets van Citrix aanschaffen of hopelijk kunnen werken met iets als Office365 (of andere clous-oplossingen).
Heeft iemand hier toevallig data van? Zijn er sysadmins die op hun piek zitten? Het argument van ga lekker thuiswerken, lijkt me niet in elk bedrijf zomaar mogelijk, zeker diegene met weinig capaciteit/financiële mogelijkheden.
Wel is het al sinds vorige week heel veel rustiger hier op kantoor. Behalve voor ons, maar dat is nu eenmaal ons werk en vind ik niet erg.
Wat ik me nog meer afvraag is hoe men hierna tegen thuiswerk aan gaat kijken. Want laten we eerlijk zijn, enorm veel kantoorbaantjes zijn ook voor een groot deel prima thuis te doen. Als er in de toekomst meer thuis zal worden gewerkt of in elk geval niet meer fysiek op kantoor, wat zou dat voor impact hebben op het verkeer, stikstof en dergelijke? Lijkt me eigenlijk best goed om dit in overweging te nemen voor bedrijven.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Lastig te zeggen. Ik ben er wel nieuwsgierig naar. Ik merk namelijk bij mezelf dat ik me wat schaam om dingen te bestellen omdat ik daarmee anderen aan het werk zet. Maar daar staat dan tegenover dat die dat waarschijnlijk juist fijn vinden. Toch wat ongemakkelijk..StevenK schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:17:
Ik verwacht overigens nu wel een enorme homeshopping-boost.
ZZP-bezorgers kunnen ook ineens veel hogere uurgemiddelden halen nu heel veel mensen thuis zijn.
Ja...BugBoy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:16:
Wat mij vooral opvalt is dat de MKB bedrijven er volledig aan voorbijgaan dat er geen kinderopvang is. Mijn opdrachtgevers hebben met name mannen in dienst (technische sector) en daar gaat men er denk ik vanuit dat de vrouw maar thuisblijft? Heel benieuwd hoe dit de komende tijd zich gaat ontwikkelen.
Ik heb al meldingen (zorg / overheid) op dit moment waarbij mijn (vrouwelijke, deeltijd werkende) medewerker thuis blijft voor de kinderen om dat het bedrijf van de man niet accepteert dat hij thuis blijft. Gezien dat het hoofdinkomen van het gezin is, kiest de vrouw ervoor om niet te komen. Ondanks vitale sector. (voor mij niet te controleren of de baas dit eist of de man dit zelf invult binnen gezin).
En soms ook gescheiden ouders, waarbij toch gesteld wordt dat beiden ouders werkzaam moeten in een vitaal beroep.. Ja, dat werkt, (not). Gevolg: uitval binnen vitale beroepen of droppen bij grootouders.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
"Dit is echt ongekend en de grootste stresstest waar de Nederlandse zorg ooit voor heeft gestaan.”
Is dit nu een feit?
Of is dit weer zo'n uitspraak die bepaalde personen niet kunnen/zouden/mogen zeggen.
De britten hadden al flinke Brexit schade. Mooi moment om daar corona de schuld van te geven.GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:23:
Crisis duurt tot voorjaar 2021 volgens de Britten
[...]
https://www.rtlnieuws.nl/...vid-19-maatregelen-rivm-3
Dat zou echt extreme schade betekenen..
Alles waar je langer met een mensen bij elkaar zit vermijden tenzij noodzakelijk. Dat laatste is eigenlijk alleen maar werk, vooralsnog. Sociaal contact is via internet, bij elkaar komen is even geen noodzaak.Egocentrix schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:23:
Hoe pakken jullie je sociale verkeer aan?
Vanuit dat perspectief is boodschappen doen geen echt issue, mits het niet retedruk is. Ik ga echter niet voor de lol even shoppen nu...
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Mwja de vraag is wel hoe waarschijnlijk dat scenario is. Uiteraard geven ze altijd een worse case scenario.GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:23:
[...]
In China loopt het aantal besmettingen hard terug, worden opgezette noodziekenhuizen weer gesloten en lijkt de ergste piek eruit.
De kans dat veel mensen besmet raken is natuurlijk aanwezig. Maar het gaat erom hoe geleidelijk dat gebeurt. De nu getroffen maatregelen zijn dan ook niet om nieuwe besmettingen te voorkomen, maar om de snelheid waarmee die besmettingen plaatsvinden te vertragen. Dit om ervoor te zorgen dat niet iedereen tegelijk ziek wordt. Daarnaast is het overgrote gedeelte van de geïnfecteerde mensen er na een dag of 5 a 10 weer vanaf.
Overigens lijkt me dit wel het perfecte moment om als gemeenschap de druk op China op te voeren om te kappen met die idiote dierenmarkten.
[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 15-03-2020 22:31 ]
Het probleem is 2 ledige.wolly_a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:10:
[...]
Als straks alles achter de rug is, verwacht ik een enorme explosie van opluchting in combinatie met wat mooi weer, waardoor mensen massaal de terrasjes en restaurants gaan opzoeken om het te vieren. Andere jaren wordt dit nog weleens breed uitgemeten in de media. Ik denk dat de horeca graag geld wil zien van de overheid en dan strakjes heel stilletjes gaat juichen van de omzet. Het is nu alleen even door de zure appel heen bijten.
Aan de andere kant zie ik ook al meteen de creatieve ondernemers opstaan die spontaan maaltijdbezorgservices op poten zetten en allerlei slimme acties de deur uit doen met waardebonnen die je nu koopt en waar je straks wat extra's voor terugkrijgt. Je moet nu even wat beter je best doen en zorgen dat je door deze crisis heen komt.
Horeca kan tijd niet inhalen van een geleverde service, in de zin van je kan etentje niet inhalen , sure je kunt nu zeggen ik ben vorige maand niet geweets ga nu 2 keer.
Tja in de vette jaren hoor je ze niet klagen en gaat er ook niet extra geld naar de gemeente.
Misschien te zwart wit maar is toch klein beetje bedrijfsrisico.
AnimeAdicted
Ja, het is een feit dat dit de grootste uitdaging is waar we in de zorg (breed, niet alleen ziekenhuizen) voor gestaan hebben in de moderne tijd. Maar het is een genuanceerd artikel waaruit blijkt dat ze nog steeds in control zijn.NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:26:
https://m.limburger.nl/cn...tresstest-die-corona-heet
"Dit is echt ongekend en de grootste stresstest waar de Nederlandse zorg ooit voor heeft gestaan.”
Is dit nu een feit?
Of is dit weer zo'n uitspraak die bepaalde personen niet kunnen/zouden/mogen zeggen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Israel approves phone monitoring to track virus
Israel's government has approved the use of anti-terrorism tracking technology in the fight against coronavirus.
Under the measure, Israel's security service Shin Bet will be able to track the movements of those whose have tested positive for virus, and discover the identities of anyone who may have come into contact with them. The monitoring will include phone data.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hmmm, die hebben een flink deel van de opgenomen corona patiënten in NL dan. Het zou kunnen. ergens zwerven er tabelletjes rond met hoeveel patiënten waar opgenomen en zo.NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:26:
Is dit nu een feit?
Dat wordt een heel heftige discussie in het kader van het klimaat, werkdruk, lage marges, lage belastingen die de maatschappijen betalen.
Plus nog eens het grotere risico op een Pandemie zoals we nu zien.
Het zou mij niet verbazen dat de luchtvaart decimeert tot een handvol privé-jets.
De gevolgen voor het lange afstandstoerisme zullen ook enorm zijn.
Het lastige is, dat er in China gewoon nog veel strengere maatregelen zijn genomen. Het zou mij persoonlijk niets verbazen als het hier een stuk langer duurt.FrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Mwja de vraag is wel hoe waarschijnlijk dat scenario is. Uiteraard geven ze altijd een worse case scenario.
In China loopt het aantal besmettingen hard terug, worden opgezette noodziekenhuizen weer gesloten en lijkt de ergste piek eruit.
De kans dat veel mensen besmet raken is natuurlijk aanwezig. Maar het gaat erom hoe geleidelijk dat gebeurt. De nu getroffen maatregelen zijn dan ook niet om nieuwe besmettingen te voorkomen, maar om de snelheid waarmee die besmettingen plaatsvinden te vertragen. Dit om ervoor te zorgen dat niet iedereen tegelijk ziek wordt. Daarnaast is het overgrote gedeelte van de geïnfecteerde mensen er na een dag of 5 a 10 weer vanaf.
5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI
"dertig bedden in totaal –, liggen al zowat vol"Indoubt schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Hmmm, die hebben een flink deel van de opgenomen corona patiënten in NL dan. Het zou kunnen. ergens zwerven er tabelletjes rond met hoeveel patiënten waar opgenomen en zo.
Er zijn nu 162 mensen opgenomen.
Dus dan zou, pak 'm beet, een-zesde daar liggen.
Heb geen kolom met aantal slachtoffers per x inwoners, maar het inwonertal staat achter het land.Dirk0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:52:
[...]
Snap even zo snel niet hoe ik die tabel in perspectief kan plaatsen gezien het inwoners aantal?
Nederland heeft 17,1M inwoners, Spanje 46,7M.
Nederland heeft 20 slachtoffers, vertaald naar Spanje zou dat 20 / 17,1 * 46,7 = 54,6 zijn. Spanje had er op dezelfde dag 55, dat loopt dus precies gelijk op.
Omgerekend naar Italië zouden dat er 20 / 17,1 * 60,5 = 70,8 zijn. In Italië waren er op die dag 79 overleden, vandaar dus dat wij er 10% minder hebben.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Tja, dat zou ook wel eens een positief aspect kunnen zijn, dat vliegen weer terugkomt op een daadwerkelijk kostendekkend niveau, waarbij ook de risico's, zoals dit, een uitbraak, in de prijs verdisconteerd zijn.Wozmro schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:30:
Zullen de overheden (=de belastingbetalers) de luchtvaart ondersteunen?
Dat wordt een heel heftige discussie in het kader van het klimaat, werkdruk, lage marges, lage belastingen die de maatschappijen betalen.
Plus nog eens het grotere risico op een Pandemie zoals we nu zien.
Het zou mij niet verbazen dat de luchtvaart decimeert tot een handvol privé-jets.
De gevolgen voor het lange afstandstoerisme zullen ook enorm zijn.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Een dusdanig vooruitzicht heb ik zelf ook al meermaals aangegeven binnen dit topoc, maar dat is een reel scenario om rekening mee te houden op basis van de geleerde verspreidingsduur van H1N1pdm09. Sterker nog, de vertraging door middel van de huidige maatregelen zou er potentieel zelfs toe kunnen leiden dat het nog wat langer bij ons blijft.GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:23:
[...]
Ik ben bang dat de mensen die erop hopen dat met een weel of 4 tot 8 dit alles voorbij is, van een koude kermis thuis gaan komen.
De belasting betalers hebben echt meer last van 100.000 verloren banen, laat staan dat ze zelf geen kant meer op kunnenWozmro schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:30:
Zullen de overheden (=de belastingbetalers) de luchtvaart ondersteunen?
Daarentegen zijn de omstandigheden in China ook weer beter voor het virus om uit te breiden en te infecteren.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Het lastige is, dat er in China gewoon nog veel strengere maatregelen zijn genomen. Het zou mij persoonlijk niets verbazen als het hier een stuk langer duurt.
Slechte/geen hygiëne, veel mensen op kleine afstanden, in het begin ontkenning, etc
Wij hebben formeel te horen gekregen (zorg niet patient-gebonden) dat wij een vitale sector zijn, en dat kinderopvang dus geen valide reden meer is om niet naar het werk te komen als het werk dat vereist. Uitgangspunt is uiteraard thuiswerken als 1e keuze, maar dat kan niet altijd. (Er zijn uiteraard mogelijkheden, maar dat is niveau goedkeuring directie).Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:25:
[...]
Ja...
Ik heb al meldingen (zorg / overheid) op dit moment waarbij mijn (vrouwelijke, deeltijd werkende) medewerker thuis blijft voor de kinderen om dat het bedrijf van de man niet accepteert dat hij thuis blijft. Gezien dat het hoofdinkomen van het gezin is, kiest de vrouw ervoor om niet te komen. Ondanks vitale sector. (voor mij niet te controleren of de baas dit eist of de man dit zelf invult binnen gezin).
En soms ook gescheiden ouders, waarbij toch gesteld wordt dat beiden ouders werkzaam moeten in een vitaal beroep.. Ja, dat werkt, (not). Gevolg: uitval binnen vitale beroepen of droppen bij grootouders.
Nee hoor, 2021 is heel reëel. Is hier ook al eerder aangeven door @psychodudeFrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Mwja de vraag is wel hoe waarschijnlijk dat scenario is. Uiteraard geven ze altijd een worse case scenario.
Maatregelen op dit niveau zijn niet vol tot houden tot die tijd, maar dat is iets anders.
Maar Corona gaat een factor zijn in 2020 en 2021. Pas als het meeste van de bevolking immuun is door hetzij doormaken van besmetting, hetzij vaccin of sluitende behandeling, is dit onder controle. Je krijgt het niet meer uit de algehele populatie door indammen.
Valt mee toch? Ook die hadden dat mensen binnen moesten blijven, en dat veel bedrijven op slot gingen. Het sociale leven kwam daar tot een stilstand. Dat gebeurt nu ook in onder andere Italië.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:30:
[...]
Het lastige is, dat er in China gewoon nog veel strengere maatregelen zijn genomen. Het zou mij persoonlijk niets verbazen als het hier een stuk langer duurt.
Zolang de mensen bij elkaar uit de buurt blijven kan je het vertragen. En dat lijkt nu te gebeuren.
Die werkgever snapt het zeker nietDirk0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:11:
Zojuist een update vanuit mijn werkgever gekregen, gezien de vele functies waarbij thuis werken niet mogelijk is.
Ze snappen dat het een calamiteit is en lastig voor werknemer en werkgever.
Wat mij opviel aan het bericht, is dat ze het hebben om kinderen eventueel bij opa en oma te brengen zodat er gewoon gewerkt kan worden.
Kan zijn dat ik het mis heb, maar was er juist niet het advies om kinderen niet bij opa en oma onder te brengen?

Maar als je in een vitale organisatie werkt kun je ze gewoon naar school brengen.
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Dat zeg ik ook niet. Volgens mij zeg ik letterlijk dat je de piek eruit moet halen, dus dat de besmettingen geleidelijk moeten gaan.Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Nee hoor, 2021 is heel reëel. Is hier ook al eerder aangeven door @psychodude
Maatregelen op dit niveau zijn niet vol tot houden tot die tijd, maar dat is iets anders.
Maar Corona gaat een factor zijn in 2020 en 2021. Pas als het meeste van de bevolking immuun is door hetzij doormaken van besmetting, hetzij vaccin of sluitende behandeling, is dit onder controle. Je krijgt het niet meer uit de algehele populatie door indammen.
Dat is waar deze maatregelen op zien.
Daarnaast geeft het virus bij het overgrote gedeelte van de mensen milde klachten die binnen een dag of 10 voorbij zijn.
Het is niet alsof er opeens 10 miljoen mensen voor langere tijd uitgeschakeld zijn.
Ook het sterfpercentage van 2 procent is gebaseerd op geregistreerde gevallen.
Die liggen een factor 10 lager dan de daadwerkelijke besmettingen die niet getest worden. Het sterfpercentage zal dus flink dalen.
[ Voor 25% gewijzigd door FrankoNL op 15-03-2020 22:37 ]
Als mijn werkgever even verwacht dat ik alles op alles zet om zijn output te behalen heeft hij het mooi mis.Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:25:
[...]
Ja...
Mijn vrouw moet al thuis werken, mijn kind mag niet naar de opvang.
Dus mijn vrouw moet alles maar regelen, nou zo werkt het niet.
Ik ga dus vanaf morgen wel naar de zaak om een monitor en dock te halen en dan ga ik thuis werken.
En als ik 3/4 uur intern boek omdat ik met mijn kind bezig ben dan so be it.
Volgensmij is de bevolkingsdichtheid hier niet heel veel minder. Zeker niet in de randstad.Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:32:
[...]
Daarentegen zijn de omstandigheden in China ook weer beter voor het virus om uit te breiden en te infecteren.
Slechte/geen hygiëne, veel mensen op kleine afstanden, in het begin ontkenning, etc
De rest kan inderdaad kloppen. Desalniettemin denk ik dat het hier een stuk langer gaat duren, voordat we het de kop in drukken.
[ Voor 83% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 22:50 ]
AnimeAdicted
[ Voor 82% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 22:51 ]
Imperfectionist.
Wuhan 10 mln op 8000 m2, NL 17 mln op 40000m2.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:34:
[...]
Volgensmij is de bevolkingsdichtheid hier niet heel veel minder. Zeker niet in de randstad.
Bedoel meer grote families in een huis, meer grote markten met veel klanten (en afwezige hygiëne), ouderen die bij familie blijven wonen.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:34:
[...]
Volgensmij is de bevolkingsdichtheid hier niet heel veel minder. Zeker niet in de randstad.
De rest kan inderdaad kloppen. Desalniettemin denk ik dat het hier een stuk langer gaat duren, voordat we het de kop in drukken.
Vaak kan het ook simpelweg niet. Heb een handelsfirma met 5 personeelsleden. Twee chauffeurs, 2 magazijnmedewerkers (waarvan ik er 1 vorige week al naar huis heb gestuurd omdat hij aan het hoesten en niezen was) en 1 op de verkoop binnendienst.BugBoy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:16:
[...]
Ik werk als ZZP-er voor diverse opdrachtgevers en mij wordt het beeld nu wel duidelijk. Bij grote bedrijven en overheden wordt er thuisgewerkt, maar bij de MKB bedrijven zijn ze hier helemaal niet zo happig op. Bij dit soort bedrijven was thuiswerken meestal geen optie voor het personeel, omdat er geen controle op is. Door het nu toe te staan is men -denk ik- bang voor precedentwerking en kan men er straks niet meer vanaf. Lijkt me kortzichtig, maar heb sterk de indruk dat dit de achterliggende oorzaak is.
Voor een aantal bedrijven heb ik vandaag met stoom en kokend water de VPN ingericht en/of voor meer medewerkers toegang verleend. Ook dit soort bedrijven snapt dat als het er toch van komt, dat het dan wel klaar moet staan.
Wat mij vooral opvalt is dat de MKB bedrijven er volledig aan voorbijgaan dat er geen kinderopvang is. Mijn opdrachtgevers hebben met name mannen in dienst (technische sector) en daar gaat men er denk ik vanuit dat de vrouw maar thuisblijft? Heel benieuwd hoe dit de komende tijd zich gaat ontwikkelen.
Om eerlijk te zijn vind ik het best een heftige situatie. Dit raakt echt alle bedrijven en veel mensen zijn volledig in paniek. Vraag maar na bij de gemiddelde huisarts waar die mee te maken heeft. Panische ouders, waarbij het kind gewoon een kleine verkoudheid heeft. Dan laat ik dat stompzinnige hamsteren nog achterwege. De enige reden dat er nu tekorten zijn is vanwege dat domme gehamster. In dit soort tijden blijkt maar weer hoeveel zwakzinnige mensen er rondlopen...
De enige die praktisch thuis zou kunnen werken ben ikzelf, maar dat zou ik ronduit asociaal vinden richting mijn personeel.
Moet maar zien hoe het morgen gaat. Verwacht dat het een stuk rustiger is, dus dan misschien iedereen maar in deeltijd laten werken of iets dergelijks.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ja, dat stukje over het niet kunnen inhalen heb ik ook op tv gezien. Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het is niet zo dat restaurants 24/7 compleet tot de laatste stoel volzitten normaal, dus die hebben best nog wel mogelijkheden om straks in te halen.Offens1490 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:29:
[...]
Het probleem is 2 ledige.
Horeca kan tijd niet inhalen van een geleverde service, in de zin van je kan etentje niet inhalen , sure je kunt nu zeggen ik ben vorige maand niet geweets ga nu 2 keer.
Tja in de vette jaren hoor je ze niet klagen en gaat er ook niet extra geld naar de gemeente.
Misschien te zwart wit maar is toch klein beetje bedrijfsrisico.
Tuurlijk is gratis geld fijn, maar wij Nederland hebben straks onze centen nog wel nodig voor nuttigere dingen. Compenseren kan ook op andere manieren. Geef horeca wat extra vergunningsruimte om wat extra activiteiten te organiseren of ruimere openingstijden aan te houden bijvoorbeeld.
Ff kieken wat er in Wuhan gebeurt nu China weer op gang lijkt te komen.Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Nee hoor, 2021 is heel reëel. Is hier ook al eerder aangeven door @psychodude
Als daar een nieuwe golf komt dan blijft het inderdaad de komende maanden drama.
Maar misschien mazzel dat dit het was, daar?
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Naast de pandemie lijkt de financiële corona crisis zich ook te vormen. Ze halen nu alles uit de kast om de economie kunstmatig omhoog te houden...
Same here ik werk zelfs 2 ploegen.Mektheb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:34:
[...]
Als mijn werkgever even verwacht dat ik alles op alles zet om zijn output te behalen heeft hij het mooi mis.
Mijn vrouw moet al thuis werken, mijn kind mag niet naar de opvang.
Dus mijn vrouw moet alles maar regelen, nou zo werkt het niet.
Ik ga dus vanaf morgen wel naar de zaak om een monitor en dock te halen en dan ga ik thuis werken.
En als ik 3/4 uur intern boek omdat ik met mijn kind bezig ben dan so be it.
Mijn vrouw moet thuis werken( die kan het ook) geen opvang van schoonouders/ opvang.
2 energieke kinderen die aanwezig zijn en de pech dat mijn vrouw ook deze week moet bellen naar klanten.
En ik waarschijnlijk verbannen naar de 1e verdieping.
Misschien toch ziek melden na 6 jaar.
AnimeAdicted
Laat ik wat rekenwerk doen, natuurlijk vol aannames, maar ik probeer de aannames aan de optimistische kant te houden.
We hebben nu ongeveer 6000 infecties, volgens ruwe schattingen van de instanties. De gezondheidszorg kan dit nog aan, maar begint al tegen limieten aan te lopen. Stel de gezondheidszorg kan nog 2x zoveel gelijktijdige infecties aan zonder volledig ondergesneeuwd te worden (wat de mortaliteit opstuwt omdat mensen niet de juiste zorg kunnen krijgen). Als we er vanuit gaan dat mensen ongeveer twee weken besmettelijk zijn, betekent dat dat we maximaal 6000 besmettingen per week erbij mogen krijgen.
Experts gaan er vanuit dat uiteindelijk 50% tot 70% van de bevolking COVID-19 krijgt. Laten we uit gaan van 50%, dus 8 miljoen mensen.
Als het lukt om dusdanige maatregelen te nemen om het bij die 6000 besmettingen per week te houden, dan moeten we dat meer dan 1300 weken volhouden, 25 jaar dus, voor we die 8 miljoen mensen gehad hebben. En natuurlijk zijn er steeds minder maatregelen nodig om het bij die infection rate te houden, omdat er langzaam natuurlijke demping door 'herd immunity' optreedt. En waarschijnlijk worden er véél eerder dan in 25 jaar goede medicijnen en een vaccin ontwikkeld, er wordt nu al progressie gemaakt. Dus in de praktijk zullen we echt niet 25 jaar in lockdown hoeven.
Maar mijn punt is dus dat denken dat we even tot 6 april aan 'social distancing' doen en dat alles daarna weer prima is, nergens op slaat. Als je dan de restricties weer los laat, gaan de besmettingen weer ongebreideld door. Dus ik vind het heel moeilijk in te schatten hoe lang we hier in het dagelijks leven last van houden, en hoe lang onze economie dat volhoudt.
Niet om het een en ander, maar de Limburger is veelal gekleurd of geeft zijn eigen mening in hun artikelen als 'toevoeging'.NeutraleTeun schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:26:
Is dit nu een feit?
Het is wel waar dat dit een hele grote uitdaging is en ook ons als mens test omdat de hele wereldbevolking nu wordt geraakt.
Ik ben meer benieuwd hoe rustig iedereen kan blijven en hoe ze dat gaan aanpakken als het uit de hand loopt. Leuk dat je nu die beelden ziet waarin iedereen liedjes zingt om elkaar vrolijk te houden, maar uiteindelijk willen wij mensen ook maar één ding: overleven. Als we rustig kunnen blijven, zoals niet gaan plunderen, ben ik al heel blij.
Ja en nee. Het is een wat botte statement, maar China heeft wel wat issues rond de voedselvoorziening daar, die waarschijnlijk de bron van dit virus zijn.Ra5a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:36:
[...]
Zoals een broodje Americaine?
Jouw reactie neigt naar discriminatie...
Rapportage van Vox
https://www.boink.info/nieuws/kinderopvang-dicht-faqDanfoss schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:13:
Nu alle kinderdagverblijven dicht gaan vraag ik me wel af of je deze weken dan ook niet hoeft te betalen?
Mijn werkgever (IT consultancy) heeft nu nog het standpunt max 2 dagen zorgverlof voor kinderen en daarna neem je maar onbetaald verlof. Dat wil je ook niet te lang dan.
Zoals ik het lees moet je gewoon blijven betalen. Ik denk dat er wel kans is dat er uiteindelijk een regeling komt, maar vooralsnog dus eerst betalen.
De reden dat ik vermoed dat er uiteindelijk wel een regeling komt is deze post van 3 maart :Mijn kind blijft vanaf 16 maart verplicht thuis, moet ik wel blijven betalen voor opvang?
Ja, dus :
Betaal de factuur voor opvang zoals u dat altijd doet.
Pas niets aan bij de Belastingdienst voor uw kinderopvangtoeslag, zo houdt u uw recht op opvang en de toeslag en wordt deze doorbetaald.
U hoeft geen wijzigingen door te geven of uw kinderopvang stop te zetten.
https://www.boink.info/ni...pvang-vanwege-coronavirus
Edit: net bericht van ons KDV:3. Moet ik als ouder betalen wanneer mijn kinderopvanglocatie sluit?
Indien sluiting plaatsvindt op aanwijzing van de overheid, is er sprake van overmacht. De kinderopvanglocatie kan dan geen kinderen opvangen en ouders hoeven dan niet te betalen voor de niet-geleverde opvang, en het geld wat hiervoor al betaald is moet worden terugbetaald aan ouders. Dit heeft ook gevolgen voor de kinderopvangtoeslag – het aantal uren afgenomen kinderopvang wordt immers minder. Let erop dat u dit aanpast op MijnToeslagen.nl. Als u daarover vragen heeft, neem dan contact op met de Belastingdienst.
Overigens wel interessant dat kinderen van ouders in cruciale beroepen ook worden opgevangen als ze nu nog geen klant zijn :Facturatie van de opvang
De facturatie voor de opvang voor de komende maand zal doorgang vinden. We zullen zo spoedig mogelijk met de Centrale Ouderraden overleggen over de wijze waarop de niet afgenomen uren verwerkt gaan worden. Deze sluiting heeft uiteraard financiële gevolgen voor ons. Wij gaan er van uit dat er op landelijk niveau een besluit wordt genomen over de manier waarop hier in financiële zin mee wordt omgegaan. Meer informatie daarover volgt.
Opvang voor kinderen van ouders in cruciale beroepen
We maken een uitzondering op de sluiting voor kinderen van wie (beide) ouders werkzaam zijn in een ‘cruciaal beroep’. Deze kinderen vangen we wel op. Dat geldt voor kinderen die nu al gebruikmaken van onze opvang, maar we gaan ook opvang aanbieden aan ouders in deze beroepen die tot nu geen opvang afnamen. Omdat ouders bijvoorbeeld in schooltijd werkten, of omdat opa en oma oppasten en dat nu niet meer kunnen.
Ouders die een beroep doen op de uitzondering en opvang vragen, dienen een verklaring in te vullen die we zsm opstellen en klaar hebben liggen. Ouders van kinderen met werk dat niet voorkomt in de lijst van cruciale beroepen zoals opgesteld door de overheid, mogen we niet opvangen.
[ Voor 28% gewijzigd door Reteip op 15-03-2020 22:58 ]
$700.000.000.000,00 is ook het bedrag waar ze in 2008 mee kwamen.Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:38:
https://www.cnbc.com/2020/03/15/federal-reserve-cuts-rates-to-zero-and-launches-massive-700-billion-quantitative-easing-program.html
Naast de pandemie lijkt de financiële corona crisis zich ook te vormen. Ze halen nu alles uit de kast om de economie kunstmatig omhoog te houden...
[ Voor 0% gewijzigd door Ra5a op 15-03-2020 22:42 . Reden: $ vergeten ]
Imperfectionist.
Voor ziek melden moet je wel ziek zijn. Anders is het (calamiteiten/zorg)verlof. Dit is een aspect waar de politiek in dit geval weer lekker stil over blijft: welke rechten heb je als werknemer.
Door hoe ze het nu brengen lijkt het alsof het mogelijk thuis te blijven voor de kids, maar daar zijn geen juridische maatregelen voor getroffen, zodat dat iets is dat voor eigen rekening van de werknemer komt.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Ik weet het. Maar ik heb het hier over de care niet over de cure.ijdod schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:33:
[...]
Wij hebben formeel te horen gekregen (zorg niet patient-gebonden) dat wij een vitale sector zijn, en dat kinderopvang dus geen valide reden meer is om niet naar het werk te komen als het werk dat vereist. Uitgangspunt is uiteraard thuiswerken als 1e keuze, maar dat kan niet altijd. (Er zijn uiteraard mogelijkheden, maar dat is niveau goedkeuring directie).
Dan heb je het over (nog) slechter betaalde banen waar mensen vaak in kleine deeltijdbanen zitten.
Kun je wel roepen dat ze moeten komen, maar als de man voor 80% van het inkomen zorgt, wordt de afweging snel anders.
Dan maar geen baan is dan snel de gedachte. Maar ze weten ook wel dat ze niet ontslagen worden.
Ze slaan met hun strengheid ten opzicht van de opvang de plank mis. De opvang van kinderen in vitale beroepen was bedoeld om deze mensen van deze zorg te ontlasten. Als je dan alsnog moet vechten met je ex of baas van de kostwinner worden deze mensen nog niet ontzorgt. Zodat zij zich nog steeds niet kunnen richten op het vervullen van hun vitale bijdrage voor de samenleving.
Je hebt helemaal gelijk, helemaal over heen gekeken toen ik op zoek was naar bedragen (meeste bronnen hebben het over percentages).ZeRoC00L schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:16:
[...]
100 bedrijven halen 8 miljard omzet.
Hoeveel horecabedrijven zijn er in nl, meer dan 100.000 ?
Moet de kanttekening plaatsen dat er bij ons gewerkt wordt aan opvang on-site, maar die is er nog nietCyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:43:
[...]
Ik weet het. Maar ik heb het hier over de care niet over de cure.
Dan heb je het over (nog) slechter betaalde banen waar mensen vaak in kleine deeltijdbanen zitten.
Kun je wel roepen dat ze moeten komen, maar als de man voor 80% van het inkomen zorgt, wordt de afweging snel anders.
Dan maar geen baan is dan snel de gedachte. Maar ze weten ook wel dat ze niet ontslagen worden.
Ze slaan met hun strengheid ten opzicht van de opvang de plank mis. De opvang van kinderen in vitale beroepen was bedoeld om deze mensen van deze zorg te ontlasten. Als je dan alsnog moet vechten met je ex of baas van de kostwinner worden deze mensen nog niet ontzorgt. Zodat zij zich nog steeds niet kunnen richten op het vervullen van hun vitale bijdrage voor de samenleving.
Die ideeën gaan hier ook rond. Maar dat maakt een slechte maatregel niet goed.ijdod schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:45:
[...]
Moet de kanttekening plaatsen dat er bij ons gewerkt wordt aan opvang on-site, maar die is er nog niet
Waarom wilt trump de rechten van een mogelijk vaccin overnemen? Puur om te verdienen?
[ Voor 10% gewijzigd door THxZ0NE op 15-03-2020 22:48 ]
Ja en america first!THxZ0NE schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:47:
https://www.google.com/am...ss-to-coronavirus-vaccine
Waarom wilt trump de rechten van een mogelijk vaccin overnemen? Puur om te verdienen?
Politieke controle uit kunnen oefenen op de rest van de wereld.THxZ0NE schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:47:
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Zodat ie de held, de redder van Amerika, kan uithangen.THxZ0NE schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:47:
Waarom wilt trump dit? Puur om te verdienen?
Verkiezingen komen eraan. Het laat zien dat 'ie nog een steeds een 'America and the Americans first' policy voorstaat.THxZ0NE schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:47:
Waarom wilt trump dit? Puur om te verdienen?
De Chinese autoriteiten hebben het virus al kunnen linken aan een dierenmarkt in Wuhan.StevenK schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:38:
[...]
het zijn juist die - formeel verboden - markten waar werkelijk alles wat beweegt geslacht en gegeten (niet noodzakelijk in die volgorde) wordt, die een rol hebben gespeeld bij de verspreiding van SARS naar de mens en waarschijnlijk ook bij de COVID-19.
Het is nu wel tijd om als gemeenschap, als dit achter de rug is, China te dwingen die markten aan te pakken met eventueel sancties.
Je mag toch hopen dat de VN of WHO daar wel een stokje voor steekt dmv de rechten van de mens.THxZ0NE schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:47:
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dit is een heel interessant filmpje:Ra5a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Je vergeet heel specifiek heel veel bronnen te vermelden (extraordinary claims require extraordinary evidence).
Een uitleg over het ontstaan van de wet markets, waarom daar ziektes ontstaan en hoe de Chinese wetgeving ermee omgaat.
Alle vingers wijzen naar de wet of wildlife markets in China en niet alleen bij dit virus, ook de vorige uitbraken in die regio lijken dezelfde soort bron te hebben.Ra5a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:44:
[...]
Je vergeet heel specifiek heel veel bronnen te vermelden (extraordinary claims require extraordinary evidence). Jij neigt naar discriminatie en het zal mij niet verbazen als jouw reacties worden verwijderd.
Daarnaast mag het niet verbazen dat vanuit de overheid er nu ook actie wordt ondernomen richting die markets.
Dat is niets discriminerends aan.
Die markten zijn een directe aanslag op de volksgezondheid. Je kunt stellen dat het cultuur is maar als je dan zo nodig verse honden/vleermuizen/slangen aan wilt bieden dan kun je dat alsnog wel hygiënisch doen.FrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:48:
[...]
De Chinese autoriteiten hebben het virus al kunnen linken aan een dierenmarkt in Wuhan.
Het is nu wel tijd om als gemeenschap, als dit achter de rug is, China te dwingen die markten aan te pakken met eventueel sancties.
[ Voor 118% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 22:55 ]
Imperfectionist.
Misschien gewoon stoppen met dieren eten in het algemeen?FrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:48:
[...]
De Chinese autoriteiten hebben het virus al kunnen linken aan een dierenmarkt in Wuhan.
Swine flu, bird flu, vCJD, HIV allemaal overgedragen van dieren naar mensen, voornamelijk vanuit de consumptiemarkt.

https://apps.who.int/iris...HO_CDS_CPE_ZFK_2004.9.pdf
Ja die gaan ook op slot, dus de gehandicaptenzorg zal nog harder moeten lopen.Ardana schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:42:
Ik vraag me af, zouden dagbestedingsplekken ook dicht gaan? Zeker nu al het andere wegvalt, wordt de afhankelijkheid daarvan voor veel mensen nog groter, en als dat ook weg valt...
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat is denk ik (nog) een brug te ver.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:52:
[...]
Misschien gewoon stoppen met dieren eten in het algemeen?
Swine flu, bird flu, vCJD, HIV allemaal overgedragen van dieren naar mensen, voornamelijk vanuit de consumptiemarkt.
[Afbeelding]
https://apps.who.int/iris...HO_CDS_CPE_ZFK_2004.9.pdf
Maar zolang het gebeurt, dan in ieder geval wel hygiënisch.
Misschien dat het volgende virus wel 'ernstig' genoeg isFrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:53:
[...]
Dat is denk ik (nog) een brug te ver.

Ik vind ook niet dat je deze situatie moet gebruiken om bepaalde principes aan te grijpen. Meerendeel van de mens heeft geen behoefte aan een vegetarisch of veganistische levensstijl.FrankoNL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:53:
[...]
Dat is denk ik (nog) een brug te ver.
De meeste IT banen kunnen thuis uitgevoerd worden. Het zou schandalig zijn als je gewoon je salaris betaald krijgt en dan niet de KDV/BSO doorbetaalt. De KDV heeft ook gewoon haar vaste lasten van huur en personeel. Hoort er gewoon bij als ouders zijnde.Danfoss schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:13:
Nu alle kinderdagverblijven dicht gaan vraag ik me wel af of je deze weken dan ook niet hoeft te betalen?
Mijn werkgever (IT consultancy) heeft nu nog het standpunt max 2 dagen zorgverlof voor kinderen en daarna neem je maar onbetaald verlof. Dat wil je ook niet te lang dan.
Hetzelfde geldt voor sportverenigingen. Sportvelden worden niet goedkoper als ze niet gebruikt worden.
Laten we vooral hopen dat de flexwerkers en schijn ZZP’ers (laagbetaald) enigszins deze crisis overleven. Met IT ZZP’ers heb ik geen medelijden. Die kiezen zelf ervoor. Het verschil in uurtarief en salaris in de sector zou ruim voldoende moeten compenseren voor dit risico.
Heb je hier een bron van? Eigen kennis?vuurtjih schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:52:
[...]
Ja die gaan ook op slot, dus de gehandicaptenzorg zal nog harder moeten lopen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Denk dat we nog van geluk mogen spreken dat het virus nog "relatief mild" is in vergelijking met Ebola/Marburg en dergelijk virussen.WolfsRain schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:53:
[...]
Misschien dat het volgende virus wel 'ernstig' genoeg is
Denk dat we door deze pandemie toch echt beter voorbereid zullen zijn in de toekomst.
Smiling as the shit comes down...
Dan is het paasweekend voorbij. Zachtjes aan gaat de boel weer open, want je kan simpelweg niet op slot blijven. Een paar dagen test niemand positief meer, tot er wél weer een positief geval is. Wat dan? Wéér de boel op slot? Wat hebben we dan bereikt in deze dikke maand?
Begrijp me niet verkeerd, we moeten de kwetsbaren beschermen, maar deze 'oplossing' lijkt puur gericht op de korte termijn. Die 60.000 mensen die de ziekte hebben opgelopen zijn (waarschijnlijk) immuun, maar dat is veel te weinig om een maatschappelijke buffer te vormen. De buffer die we bij influenza wel hebben, en waardoor het influenza seizoen voorspelbaar verloopt.
Juist het wel naar school sturen van kinderen en jonge mensen hun dagelijkse gangetje laten gaan zou je deze maatschappelijke buffer onwijs snel op kunnen bouwen. Plaats de kwetsbaren, zorgmedewerkers en mantelzorgers in 'quarantaine', niet zoals in China met de deur dichtgetimmerd, maar goed geregeld, op z'n Nederlands. Bijvoorbeeld door veilige aanvoer van goederen en een speciale ingang/afdeling bij ziekenhuizen. Of beter nog, wijs enkele ziekenhuizen aan als COVID-19 ziekenhuizen. Alles om kwetsbaren in een veilige omgeving te houden, terwijl de rest van Nederland snottert en kucht. Dan heeft COVID-19 bijna geen kans meer om terug te keren.
Nu kunnen we eigenlijk alleen maar hopen dat de antilichamen die het Erasmus MC heeft gevonden ook daadwerkelijk werken, en er zo snel mogelijk gang in gezet kan worden. Normaal duurt dat een paar maanden, maar wellicht kan het nu wat sneller. Echter, blijkt het een 'false flag' te zijn, dan zitten we straks tot 2021 opgehokt.
Dat gezeur om bronnen is 100% offtopic.
En deze toon aanslaan is nergens voor nodig.
[ Voor 119% gewijzigd door Ramzzz op 16-03-2020 11:01 ]
Imperfectionist.
Verwijderd
Precies. Er staat ons misschien nog behoorlijk wat te wachten op economisch gebied. Het zat er al aan te komen, maar de corona pandemie zou dit wel eens in een stroomversnelling kunnen gaan zetten.Ra5a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:41:
[...]
$700.000.000.000,00 is ook het bedrag waar ze in 2008 mee kwamen.
Ik presenteer alleen de feiten. Doe ermee wat jezelf wiltKenny_026 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:55:
[...]
Ik vind ook niet dat je deze situatie moet gebruiken om bepaalde principes aan te grijpen. Meerendeel van de mens heeft geen behoefte aan een vegetarisch of veganistische levensstijl.
Ik hoop het. Meestal is er wel daadwerkelijk zoiets nodig om mensen wakker te schudden. Hoe triest ook.ScrooLoose schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:57:
[...]
Denk dat we nog van geluk mogen spreken dat het virus nog "relatief mild" is in vergelijking met Ebola/Marburg en dergelijk virussen.
Denk dat we door deze pandemie toch echt beter voorbereid zullen zijn in de toekomst.
[ Voor 35% gewijzigd door WolfsRain op 15-03-2020 23:05 ]
Nog een groot verschil is de huisvesting, in Wuhan hebben veel van die mensen geen tuintje en wonen voornamelijk dicht op elkaar in hoogbouw waarbij contactbesmetting via bijvoorbeeld trappenhuizen en liften erg snel kan gaan.StevenK schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:36:
[...]
Wuhan 10 mln op 8000 m2, NL 17 mln op 40000m2.
De luchtkwaliteit daar is ook onvergelijkbaar met de frisse zeebries die wij hier regelmatig hebben.
Qua leefomstandigheden hebben wij hier gelukkig dus een voordeel, Wuhan had ook nogal last van de voorsprong, want nog voordat dit virus erkend werd was er al een massa mensen besmet.
Wat voor commentaar je ook mag hebben op onze regering, er is voor de grote golf aan besmettingen al nagedacht en voorbereidingen getroffen om de schade zoveel mogelijk te beperken, wij hebben met als voorland China, Spanje en Italië het aan kunnen zien komen, die arme Chinezen overkwam het gewoon
Niemand hoeft het met me eens te zijn, maar:
3 weken lockdown op horeca is ontzettend veel minder vlees eten. Dat werkt door tot aan de grondstoffen. (Minder water, minder energie/stroom)
3 weken de economie op mondiaal niveau op een laag pitje, ontzettend goed voor de co2 reductie (stikstof crisis bijna opgelost)
Het indammen van de wereldbevolking door een paar doden extra. Dat is een stevige uitspraak, maar het valt niet te ontkennen dat we op grote schaal onze aarde aan het uitputten zijn om maar continue aan de vraag te voldoen. Dat er een beetje een rem op komt is op zichzelf geen verkeerd iets.
Het besef onder de mensheid en individu dat we toch super kwetsbaar zijn, dat er daardoor ook maar een zeer beperkt aantal personen hun mindset verandert om het richting de toekomst anders te doen, is een nobel iets.
Ik denk dat we over 9 maanden veel Corona baby's kunnen verwachten... En dat we later over de Corona boomers spreken.loewie1984 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:07:
Inhakend op de discussie over vlees/consumptie etc. Deze drie weken lockdown levert al heel veel baten op buiten de ontzettend hoge economische kosten.
Niemand hoeft het met me eens te zijn, maar:
3 weken lockdown op horeca is ontzettend veel minder vlees eten. Dat werkt door tot aan de grondstoffen. (Minder water, minder energie/stroom)
3 weken de economie op mondiaal niveau op een laag pitje, ontzettend goed voor de co2 reductie (stikstof crisis bijna opgelost)
Het indammen van de wereldbevolking door een paar doden extra. Dat is een stevige uitspraak, maar het valt niet te ontkennen dat we op grote schaal onze aarde aan het uitputten zijn om maar continue aan de vraag te voldoen. Dat er een beetje een rem op komt is op zichzelf geen verkeerd iets.
Het besef onder de mensheid en individu dat we toch super kwetsbaar zijn, dat er daardoor ook maar een zeer beperkt aantal personen hun mindset verandert om het richting de toekomst anders te doen, is een nobel iets.
Daar gaat de "winst".
Mitsubishi PUHZ-W50VHA + EHPT20X-VM2C / 30x JASolar 265Wp oost/west + SolarEdge 7K
Druppel op een gloeience plaat levert niks op.loewie1984 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:07:
Zal me ook niks verbazen als er over 9 maanden juist hier en daar een "geboorte golf" te zien zal zijn.
Het woord "Coronials" heb ik al voorbij zien komen.mgroen81 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:11:
[...]
Ik denk dat we over 9 maanden veel Corona baby's kunnen verwachten... En dat we later over de Corona boomers spreken.
Daar gaat de "winst".
[ Voor 22% gewijzigd door ScrooLoose op 15-03-2020 23:13 ]
Smiling as the shit comes down...
Ik ben in loondienst en heb een prima salaris over een jaar mis ik dat geld echt niet meer. Ik begrijp dat dat niet voor iedereen geldt maar ik kan het gelukkig dragen. Mijn hoop is dat meer mensen gaan beseffen wat ze hebben en of die 1000 euro het echt waard is om het kdv in de problemen te brengen bijvoorbeeld.
Daarnaast hoop Ik dat de echt rijken van Nederland ook ruimhartig zijn als dit achter de rug is
Daar houden ziekenhuizen nu ook al rekening mee.ScrooLoose schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:11:
[...]
Zal me ook niks verbazen als er over 9 maanden juist hier en daar een "geboorte golf" te zien zal zijn.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Zo te lezen komt hetzelfde bedrag binnen en betaal je geen Euro meer?TrailBlazer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:12:
deze pandemie gaat me best wel wat geld gaat kosten. Met name vrije dagen maar ook kdv die ik wel betaal maar niet krijg. Zelfde geld voor de sportschool bijvoorbeeld. Ik pieker er alleen niet over om dit terug te gaan vragen.
Ik ben in loondienst en heb een prima salaris over een jaar mis ik dat geld echt niet meer. Ik begrijp dat dat niet voor iedereen geldt maar ik kan het gelukkig dragen. Mijn hoop is dat meer mensen gaan beseffen wat ze hebben en of die 1000 euro het echt waard is om het kdv in de problemen te brengen bijvoorbeeld.
Daarnaast hoop Ik dat de echt rijken van Nederland ook ruimhartig zijn als dit achter de rug is
"Als u in een vitale sector werkt (zorg, politie, brandweer) kunt u uw kind morgen wel naar school
brengen en zullen wij voor opvang van uw kind zorgen. Wij komen hier later op terug, welke sectoren
het precies betreft en of we deze opvang per school of met verschillende scholen samen zullen gaan
organisere"
Ik neem aan dat alle scholen dat gaan doen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Eén ouder met een vitaal beroep is in dit geval dus voldoende.Opvang voor kinderen van ouders met een vitaal beroep
Concreet betekent dit dat we vanaf morgen alleen opvang verzorgen voor kinderen waarvan ouders een vitaal beroep hebben. Dat kun je op verschillende manieren uitleggen, maar bij <naam opvang> volgen we de regel dat in elk geval één van de ouders een vitaal beroep heeft. Op de website van de Rijksoverheid kan je zien welke beroepen onder de vitale beroepsgroepen vallen. Alleen voor deze ouders verzorgen we de opvang zoals zij dat gewend zijn:
Ja fijn.....uitleg?Stoney3K schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:12:
[...]
Daar houden ziekenhuizen nu ook al rekening mee.
Ik verwacht dat ik vrije dagen bij moet kopen door het extra verlof wat ik nu opneem. Dus dat gaat me vooral geld kosten. Daarnaast betaal ik denk ik 600 euro per maand aan kdv. Die uren ga ik nooit meer terugkrijgen.Michielgb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:13:
[...]
Zo te lezen komt hetzelfde bedrag binnen en betaal je geen Euro meer?
Dan zit je bij dezelfde opvang als waar m'n dochter naartoe gaat.Yucon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:17:
Er komt zojuist een mailtje binnen dat de lokale kinderopvang (Brabant) een ruimer beleid hanteert:
[...]
Eén ouder met een vitaal beroep is in dit geval dus voldoende.
Belangrijk om te weten: dit is alleen bij deze opvang zo, bij de meeste kinderdagverblijven geldt dat beide ouders vitale beroepen moeten hebben wil het kind welkom zijn bij de opvang.
Geloof je het zelf?TrailBlazer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:12:
De rijken (overal op aarde) zijn er door/na de afgelopen financiële crisis alleen maar rijker op geworden.
En ook nu weer zie je her en der al weer de 'kansen' die men ruikt bij deze algehele misère.
Het is gewoon zum kotzen.
Mijn vrouw en ik hebben beide een vitaal beroep en zijn al in de middag gecontacteerd.
Ik kreeg vandaag het onderstaande van school:
De meeste kinderen hebben in dit seizoen al last: van neusverkouden of hoesten of keelpijn of koorts. (zo ook die van mij)Noodopvang voor ouders in vitale beroepen
Gezinnen waarvan beide ouders in vitale beroepen werken zoals zorg, politie, brandweer of vitale andere beroepen (https://www.rijksoverheid...9/cruciale-beroepsgroepen) hebben onze speciale aandacht. We gebruiken morgen, maandag 16 maart, in samenwerking met onze partners, om de noodopvang te organiseren voor de kinderen van deze ouders.
Alleen als u werkzaam bent in een vitaal beroep en het morgen voor u echt een probleem is om opvang voor uw kind te organiseren, neem dan contact op met de school.
Indien u in deze vitale beroepen werkzaam bent en vanaf 17 maart gebruik wilt maken van noodopvang, verzoeken wij u dit morgen 16 maart te melden bij de schooldirecteur.
In alle gevallen geldt dat kinderen alleen naar scholen kunnen komen als zij geen klachten hebben, zoals eerder gecommuniceerd; neusverkouden of hoesten of keelpijn of koorts.
Dus tja, beetje een wassen neus voor een hoop mensen met vitale beroepen.
Cobb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:14:
@Cyberpope In onze social schools app heeft de directie het volgende laten weten:
"Als u in een vitale sector werkt (zorg, politie, brandweer) kunt u uw kind morgen wel naar school
brengen en zullen wij voor opvang van uw kind zorgen. Wij komen hier later op terug, welke sectoren
het precies betreft en of we deze opvang per school of met verschillende scholen samen zullen gaan
organisere"
Ik neem aan dat alle scholen dat gaan doen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Wij hebben het hier thuis al over gehad en laten ze in eerste instantie gewoon buitenspelen met vriendjes en vriendinnetjes uit de buurt. Wel met een schuin oog erop en niet teveel bij elkaar.FireFoz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:13:
Mogen kinderen eigenlijk gewoon buitenspelen? Daar is niets over gezegd toch
Wellicht een tip om een groepsapp aan te maken met de mensen op de buurt en zo het contact wat te onderhouden.
Mocht de situatie qua regelgeving verergen of kinderen verkouden/griepsverschijnselen vertonen dan houden we ze binnen en stellen andere ouders op de hoogte.
Mijn zusje haar dagbesteding is in ieder geval gesloten. Opvang op de woning, maar er is wel dringend gevraagd aan familie om bewoners dagjes op te halen. Want normaal is er overdag geen verzorging op de woning. De verzorging draait nu voorlopig dubbele diensten.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Veel duidelijke uitleg, veel vragen beantwoord, etc.
De deskundige legde ook dingen goed uit voor kinderen (al betrapte ik haar er wel op dat ze een keer het woord "protocol" gebruikte).
Al met al netjes gedaan vond ik.
Kan het zelf ook bevestigen, zelf werkzaam in de sector. Bij 1 van de grote organisaties.
Add me op Stadia: Gloogle
Korte termijn actie door de BMKB eerder open te stellen en door schuiven met potjes het budget te verhogen. Zal nog wel een aanvullende maatregel op volgen.Rene schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
Lees op nu.nl dat er 350 miljoen beschikbaar wordt gesteld voor het MKB. Vraag me af of dit voldoende is.
Hier in Noorwegen werd zojuist een pakket maatregelen bekendgemaakt met ca 10 miljard euro. Ironisch genoeg werd vorige week een pakket maatregelen bekendgemaakt ter waarde van 500 miljoen. Dat was dus bij lange na niet genoeg.
Moet er om de BMKB goed uit te voeren nog wel wat worden geregeld, want als uitvoerende dienst vallen we niet onder de vitale sectoren.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
bron: https://www.bnr.nl/nieuws...-19-rivm-doden-besmettingDe cijfers van het RIVM zeggen alleen iets over het aantal positief-geteste personen. 'We verwachten dat we volgende week overgaan op een andere manier van registreren. Het heeft weinig zin om op deze manier door te gaan', zegt Harald Wychgel van het RIVM. Het heeft weinig nut om op deze manier door te gaan omdat het beeld op de verspreiding minder duidelijk wordt naarmate meer mensen getest worden en omdat mensen met lichte klachten niet in beeld komen. Welke nieuwe manier van registreren dat dan moet worden, is nog niet duidelijk.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Verwijderd
Mijn zoontje van 6 heeft een hekel aan het handen wassen. Onder normale omstandigheden al voor de maaltijd, altijd een smoesje of bijdehand weerwoord. Nu heb ik hem wijsgemaakt dat het moet van de koning. Dat vind hij wel interessant.anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:34:
Over kinderen gesproken, het Jeugdjournaal vandaag (speciale corona-editie) vond ik echt goed gedaan.
Veel duidelijke uitleg, veel vragen beantwoord, etc.
De deskundige legde ook dingen goed uit voor kinderen (al betrapte ik haar er wel op dat ze een keer het woord "protocol" gebruikte).
Al met al netjes gedaan vond ik.
Verder vind ik het persoonlijk belangrijk om de kleintjes er niet teveel mee te belasten, ze zien vaak de ernst van de situatie niet in en mijn mening is om het 'kind zijn' er vooral niet teveel mee te verstoren. Niet zolang het niet hoeft.
Ik kreeg wel een mooie via de app, ook al zijn de tijden onzeker en serieus... Positiviteit en er het beste van maken zolang de situatie het toelaat is wat mij betreft belangrijk. Misschien de moeite waard om hem hier even te posten.

ik denk dat je niet veel hoeft te verwachten van de echt rijken. Ook de federale reserve drukt nu ineens een zeer grote hoeveelheid geld erbij en waar denk je dat dit geld terecht komt? Inderdaad, bij rijke banken, en investeringsmaatschappijen, die met dit geld boven water gehouden worden. En wie heeft er vet veel aandelen van dit soort instellingen die nu gered worden uit een krisis? Inderdaad: de superrijken.TrailBlazer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:12:
Dus socialisme met bailouts voor de superrijken, en harde kapitalisme en bankroet voor de gewone man.
Deze column vat mijn mening na het zien van "de economische gevolgen van de coronacrisis" in Buitenhof mooi samen:DeArmeStudent schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:49:
[...]
ik denk dat je niet veel hoeft te verwachten van de echt rijken. Ook de federale reserve drukt nu ineens een zeer grote hoeveelheid geld erbij en waar denk je dat dit geld terecht komt? Inderdaad, bij rijke banken, en investeringsmaatschappijen, die net dit geld boven water gehouden worden. En wie heeft er vet veel aandelen van dit soort instellingen die nu gered worden uit een krisis? Inderdaad: de superrijken.
Dus socialisme met bailouts voor de superrijken, en harde kapitalisme en bankroet voor de gewone man.
https://revu.nl/artikel/1...hnDIYSaYRX6h7CirAkeDwqFmU
Nou dag he
Het influenza virus houd normaliter gezien op rond eind april / begin mei door het veranderde weer. Naar een professor van UMC Groningen vertonen Corona virussen zeer gelijke eigenschappen.MadDogMcCree schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:57:
Maar stel, deze manier van op slot gooien werkt, we blijken er op tijd bij te zijn. Dan zullen er straks wellicht 10x zoveel besmettingen in totaal zijn in Nederland (gezien en ongezien) en midden april is de eindstand 60.000, waarvan 10.000 positief getest. 200-800 mensen overleven het niet. Verschrikkelijk, maar geen gigantisch aantal.
Dan is het paasweekend voorbij. Zachtjes aan gaat de boel weer open, want je kan simpelweg niet op slot blijven. Een paar dagen test niemand positief meer, tot er wél weer een positief geval is. Wat dan? Wéér de boel op slot? Wat hebben we dan bereikt in deze dikke maand?
Aka, als we dit tot halverwege mei volhouden drukt het weer de rest van de curve naar beneden.
Bron: YouTube: Alex Friedrich 11 3 2020 NL (Vanaf ~ 40 seconden)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
au - wel duidelijk maar pijnlijk.DennusB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 00:06:
Nou vrij duidelijk bericht vanuit de overheid net: we mogen niet bij de crematie zijn. Alleen de directe kinderen. Verder mag er niemand meer bij zijn !
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
(Nog) niet alle parken. Roompot hier in de buurt zijn ook alle faciliteiten gesloten maar de huisjes zijn toegankelijk.OMD schreef op maandag 16 maart 2020 @ 00:08:
Blijkbaar gaan vakantieparken ook dicht? Center parks is in ieder gesloten. Wij ontvingen een mail dat onze vakantie is geannuleerd. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, we hadden een vishuisje en zouden zelf ons eten regelen maar ja.het is niet anders.
Mijn boefje is liev!
Dit topic is gesloten.
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.
Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.
Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251
Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0
Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.
Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.