Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:19
(jarig!)
BasvanS schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:58:
[...]

Is al meerdere keren beantwoord, beide.
Was ook mijn aanname maar ik kan het nergens vinden en kreeg er wat vragen over. Altijd prettiger naar een bron te verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:01:
[...]

Eens hoor, in de gelinkte pagina van de overheid staat het er wat duidelijker (laatste zin geeft uitsluitsel dat het om 100 bedrijven gaat, althans dat is hoe ik het lees):

[...]
Denk gewoon aan KPN, Eurofiber, Enexis etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aIVpVaQ8_W_WQcoGhhGpnAoRl5M=/800x/filters:strip_icc()/f/image/EJuPn6zPMhjgpGGchVa5Lbgf.jpg?f=fotoalbum_large

Kan iemand dit staatje verklaren?
Ik lees er vaak het volgende bij;
Italië test alleen met symptomen, Z-Korea test heel breed. En veel van de 20-29 jarige zouden (erg?) besmettelijk zijn.
Is dat kaartje echt?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Damian schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:57:
[...]

Nou sorry hoor, begrijpend lezen is dan wat ingewikkeld voor je ;)
bron: https://www.rijksoverheid...9/cruciale-beroepsgroepen
Ik had net die ander overheid pagina voor en daar staat het veel onduidelijker.

Maar goed wel gek, wij bieden ict diensten aan huisartspraktijken en huisartsenposten door heel Nederland, blijkbaar niet vitaal genoeg?

[ Voor 16% gewijzigd door Chaoss op 15-03-2020 21:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:04:
[Afbeelding]

Italië test alleen met symptomen, Z-Korea test heel breed. En veel van de 20-29 jarige zouden (erg?) besmettelijk zijn.
Is dat kaartje echt?
In Korea was het een kerk met heel veel jongeren die besmet raakten, daarom is het percentage doden daar ook veel lager. Minder besmet heb ik niks van gehoord nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:20
BasvanS schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:58:
Is al meerdere keren beantwoord, beide.
Heb ook een mail van het KDV gehad maar maak dat er niet expliciet uit op:
Wij informeren u over de meest recente maatregelen die door het kabinet zijn genomen en de impact die dit heeft op onze opvangmogelijkheden.
  • Het kabinet heeft op 15 maart besloten dat alle onderwijs- en kinderopvanglocaties vanaf heden uitsluitend kinderen opvangen waarvan ouders werkzaam zijn in vitale beroepsgroepen.
  • De rijksoverheid heeft een lijst met vitale beroepsgroepen samengesteld, een opsomming van de beroepsgroepen treft u aan in de bijlage.
Concreet houdt dit in dat u vanaf heden tot en met 6 april, alleen gebruik kunt maken van de opvang als u werkzaam bent in een vitale beroepsgroep. Wij vragen u hiervoor schriftelijk bewijs van uw werkgever te overleggen. U neemt het schriftelijke bewijs mee en geeft dit af op de groep van uw kind, dit dient uiterlijk woensdag 18 maart 2020 in ons bezit te zijn.
(voor de duidelijkheid: ga er geen onnodig gebruik van maken)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:13
[Afbeelding]

Is dat kaartje echt?
Italië test inderdaad enkel met symptomen en Zuid Korea heel breed.
Dat de leeftijdscategorie 20 - 29 erg besmettelijk zou zijn is dan weer minder bewijsvoering voor bij mijn weten, in ieder geval niet besmettelijker dan de overige leeftijdscategorieën anderszins daarboven. Ik vermoed eerder dat er gewoon een grove selectie bias in speelt. Het testen in Zuid Korea is tenslotte grotendeels ook op vrijwillige basis. Ook speelt er nog iets van een zekere sekte doorheen aldaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 17:05

Rannasha

Does not compute.

[Afbeelding]

Is dat kaartje echt?
Italïe test alleen mensen met serieuze symptomen en daarvan zijn er nog altijd meer in oudere leeftijdsgroepen.

In Zuid-Korea zijn een groot deel van de besmetting gelinkt aan een specifieke kerk/sekte, waar vooral jongere mensen (20-29) aanwezig zijn bij de diensten. De 20-29 piek in Z-K komt grotendeels daarvandaan.

edit: En Italïe heeft een hogere gemiddelde leeftijd. Er zijn simpelweg veel meer ouderen dan in Z-K.

[ Voor 6% gewijzigd door Rannasha op 15-03-2020 21:09 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:40

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[Afbeelding]

Is dat kaartje echt?
Verklaren niet, maar je kan er genoeg verhaaltjes bij bedenken die kunnen kloppen met de cijfers. De uitbraak in Italie is hoofdzakelijk gevormd in de oudere mensen, die enkel omgaan met oudere mensen, beetje het soort-zoekt-soort verspreiding, terwijl korea mogelijk de verspreiding juist begon in de 20-29 regio (die dus meer contact hebben met elkaar).

Daarnaast kan je wel corona hebben, maar verder weinig symptonen, als italie preventief zou scannen, zou die groep best mogelijk groter zijn. Nederland kunnen ook nog duizenden 'slapers' hebben die nog niet getest zijn.

Denk ook niet dat je land op land kan vergelijken, als de uitbraak niet bij dezelfde kern begint. Stel dat in Nederland dit onder schoolkinderen was, dan zag je dus laag en mid-leeftijd juist hoger, terwijl de rest er dan wat lager bij zou staan (algemeen sociaal contact).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-03-2020 21:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[Afbeelding]

Is dat kaartje echt?
Jongere mensen kunnen een carrier zijn, volgens dr. Fauci (los van dat kaartje):
“Even though when you look at the total numbers, it's overwhelmingly weighted toward the elderly and those with underlying conditions,” he explained, “the virus isn't a mathematical formula. There are going to be people who are young who are going to wind up getting seriously ill.”

In addition, Fauci said it is critical for young people to understand that they can be a carrier for the virus and spread it without showing symptoms or feeling ill themselves.

“Even though you don't get seriously ill, you could bring it to a person who would bring it to a person that would bring it to your grandfather, your grandmother or your elderly relative,” he said. “That's why everybody's got to take this seriously, even the young.”

https://www.politico.com/...virus-young-people-130229

psychodude schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:07:
[...]

Italië test inderdaad enkel met symptomen en Zuid Korea heel breed.
Dat de leeftijdscategorie 20 - 29 erg besmettelijk zou zijn is dan weer minder bewijsvoering voor bij mijn weten, in ieder geval niet besmettelijker dan de overige leeftijdscategorieën anderszins daarboven.
Ze zijn niet besmettelijker, maar ze kunnen natuurlijk wel een grotere rol spelen als ze de adviezen negeren door complacency en onwetendheid. Als ze denken dat ze totaal niet vatbaar zijn en daarom gebruik willen maken van de lagere prijzen in de reissector dan kan hun aandeel in de verspreiding wel disproportioneel groot worden. Dat is ook waar dr. Fauci voor probeert te waarschuwen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd1 op 15-03-2020 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05:44
Zojuist een update vanuit mijn werkgever gekregen, gezien de vele functies waarbij thuis werken niet mogelijk is.
Ze snappen dat het een calamiteit is en lastig voor werknemer en werkgever.

Wat mij opviel aan het bericht, is dat ze het hebben om kinderen eventueel bij opa en oma te brengen zodat er gewoon gewerkt kan worden.
Kan zijn dat ik het mis heb, maar was er juist niet het advies om kinderen niet bij opa en oma onder te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 15:27
Soccer98 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:12:
Ik vraag me af of horecagelegenheden wel mogen bezorgen. In principe heb je dan enkel je werknemers nodig. Dat zou voor een kleine groep mensen een enorme slok op de borrel schelen met betrekking tot inkomens.
Je zou verwachten van niet, maar het cafetaria waar ik in m'n jonge jaren bezorger was doet nu alleen nog maar bezorgen en afhalen. Stond vanavond op hun FB pagina.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:22

gws24

Thinking is hard!

[Afbeelding]

Is dat kaartje echt?
Dat kaartje is echt, zie https://medium.com/@andre...dly-in-italy-c4200a15a7bf. Gedeelte kan verklaard worden door de hoeveelheid testen maar ook welke bevolkingsgroep als eerste besmet raakte, in ZK vooral die sekte met veel jonge leden.

In eenvandaag werd nog een interessante theorie geopperd en dat is dat in Italie ~30% van 30 en 40 jarigen thuiswonen (in NL ~3%) en dat daardoor zo veel ouderen zo snel besmet zijn geraakt (edit: want veel en intiem contact). Ze noemden namelijk ook nog dat de besmetting vooral binnen families in China gebeurde en dat China heel snel mensen uit huis isoleerde. Daarom zeer goed advies om vooral ook omgekeerd te isoleren dus oudere mensen even niet op te zoeken.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 23:20
FastFred schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:12:
Je zou verwachten van niet, maar het cafetaria waar ik in m'n jonge jaren bezorger was doet nu alleen nog maar bezorgen en afhalen. Stond vanavond op hun FB pagina.
Dan hebben ze het niet goed begrepen, alleen bezorgen is nog toegestaan:
Zondag besloot het kabinet om alle eetgelegenheden te sluiten. Tijdens een persconferentie kreeg minister Bruins (Medische Zorg) een vraag over het thuisbezorgen en afhalen van eten. Een duidelijk antwoord kwam er niet direct. Het ministerie van Volksgezondheid laat desgevraagd weten dat thuisbezorgen nog steeds is toegestaan, maar afhalen van bijvoorbeeld Chinees of Mexicaans eten niet meer.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Dit topic is zero-tolerance, zo'n opmerking voegt weinig toe, laat het dan ook s.v.p. achterwege.

[ Voor 86% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gws24 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:12:
[...]

Dat kaartje is echt, zie https://medium.com/@andre...dly-in-italy-c4200a15a7bf. Gedeelte kan verklaard worden door de hoeveelheid testen maar ook welke bevolkingsgroep als eerste besmet raakte, in ZK vooral die sekte met veel jonge leden.

In eenvandaag werd nog een interessante theorie geopperd en dat is dat in Italie ~30% van 30 en 40 jarigen thuiswonen (in NL ~3%) en dat daardoor zo veel ouderen zo snel besmet zijn geraakt (edit: want veel en intiem contact). Ze noemden namelijk ook nog dat de besmetting vooral binnen families in China gebeurde en dat China heel snel mensen uit huis isoleerde. Daarom zeer goed advies om vooral ook omgekeerd te isoleren dus oudere mensen even niet op te zoeken.
Nederlanders zijn naar mijn idee ook wat afstandelijker, in het zuiden wordt wat meer geknuffeld en gezoend terwijl we dat hier tot de directe partner beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:18:
[...]

Ik zal de mail hier maar niet neerzetten, maar er komen wel 10 voorbeelden voorbij waar je je kinderen kunt laten zodat je toch gewoon kunt komen. ;)
Gelukkig hier de scholen ook dicht. Moeders de vrouw blijft thuis met het kroost, maar ik mag gewoon lekker aan de slag.

Nog 2 nachtdiensten en ik heb 4 dagen vrij.

Heftig allemaal zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dirk0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:11:

Wat mij opviel aan het bericht, is dat ze het hebben om kinderen eventueel bij opa en oma te brengen zodat er gewoon gewerkt kan worden.
Kan zijn dat ik het mis heb, maar was er juist niet het advies om kinderen niet bij opa en oma onder te brengen?
In de regel is het simpel, vermijd zoveel mogelijk sociaal contact. Theorie kan zijn dat je kinderen dus al drager zijn en dit aan opa/oma geven, ouder en mogelijk dus groter risico. Echter als je juist thuisblijft neem ik aan dat je ook niet 100% binnen blijft en geen enkel contact meer hebt met de rest (kinderen willen met vriendjes spelen etc), dus daar heb je imho meer sociaal contact dan bij opa/oma dumpen.

Maargoed, ik zie gezinnen met kinderen bij voorbaat als groter risico, bijna onmogelijk om je kids thuis te houden, mensen gaan toch wel bij anderen op bezoek, je hebt veel meer direct contact met kinderen dan bv kamergenoten of collega's, zit ik liever op kantoor met een berg anti-sociale vrijgezellen dan met een paar ouders van kinderen :P

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 15-03-2020 21:24 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd1 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:08:
[...]
Ze zijn niet besmettelijker, maar ze kunnen natuurlijk wel een grotere rol spelen als ze de adviezen negeren door complacency en onwetendheid. Als ze denken dat ze totaal niet vatbaar zijn en daarom gebruik willen maken van de lagere prijzen in de reissector dan kan hun aandeel in de verspreiding wel disproportioneel groot worden. Dat is ook waar dr. Fauci voor probeert te waarschuwen.
Uiteraard, hoewel dat natuurlijk voor iedere leeftijdsgroep zo kan zijn. Maar ik kan daar zelf gewoon geen goede uitspraak over doen in ieder geval want ik heb totaal geen kijk op de zuid Koreaanse maatschappij, hoezeer de jongeren daar dusdanige adviezen negeren of geneigd zijn toe te negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:23
Het ziet er naar uit dat veel tandarts- en mondzorg praktijken ook op korte termijn dicht gaan. Ergens maar goed, want als we spreken over aerosolen is het een waar paradijs.
Mondzorgkoepels adviseren leden niet-spoedeisende mondzorg te staken

De mondzorgkoepels KNMT, ANT, NVM en ONT adviseren hun leden om met ingang van maandag 16 maart 2020 en in ieder geval tot 6 april 2020 de reguliere zorgverlening op te schorten en over te gaan op het uitsluitend behandelen van spoed bij niet-coronapatiënten.
Over dit bericht is overleg geweest met het ministerie van VWS en via VWS met het RIVM. Mede op verzoek van het RIVM wordt aangegeven dat de positie van hulpverleners in de mondzorg verschilt van andere hulpverleners. Immers, in de mondzorg wordt gewerkt met aerosolen die als transportmiddel gelden voor virussen. Bovendien zitten deze zorgverleners heel dicht op de mond van de patiënt. En, ook op verzoek van VWS/RIVM, berichten de koepels dat hun leden spoedhulp blijven verlenen.

Het is op dit moment van het grootste belang om sociale contacten zoveel mogelijk te beperken en daarmee de verspreiding van het virus af te remmen.

De maatschappelijke verantwoordelijkheid die de koepels hiermee nemen ligt in het verlengde van de adviezen die de overheid zondagmiddag heeft gegeven, waaronder het bewaren van een afstand van minimaal 1,5 meter.

Bovendien menen deze koepels het advies te moeten geven omdat in de mondzorg, meer nog dan in andere beroepen gewerkt wordt met aerosolen. Aerosolen zijn bij uitstek een transportmiddel voor virussen.

Desalniettemin is het stoppen met verlenen van niet-spoedeisende zorg een belangenafweging die praktijkhouders uiteindelijk zelf moeten maken.
https://www.knmt.nl/nieuw...isende-mondzorg-te-staken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

jadjong schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:17:
[...]

Nederlanders zijn naar mijn idee ook wat afstandelijker, in het zuiden wordt wat meer geknuffeld en gezoend terwijl we dat hier tot de directe partner beperken.
Klopt, kan ook verklaren waarom Duitsland meer op de lijn van Zuid Korea zit volgens het gelinkte artikel. Misschien ook de reden dat Spanje nu zo hard gaat qua aantallen en doden.

PS In het nieuws kwam Macron ook nog voorbij en die heeft dus wel alles dicht gegooid maar de gemeenteraadsverkiezingen niet uitgesteld. We zeuren hier wel over het NL beleid maar dat is toch ook 8)7 .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb nu woensdag opeens een crematie, al niet leuk maar door het hele Corona verhaal nog ingewikkelder. Hoe zouden jullie dat doen? Geen hand geven bij condoleren en geen knuffels dus?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
SinergyX schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:21:
Echter als je juist thuisblijft neem ik aan dat je ook niet 100% binnen blijft en geen enkel contact meer hebt met de rest (kinderen willen met vriendjes spelen etc),
Jawel. Dat is juist wel de bedoeling. Niet spelen bij vriendjes, niet op bezoek, thuisblijven.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:25:
Ik heb nu woensdag opeens een crematie, al niet leuk maar door het hele Corona verhaal nog ingewikkelder. Hoe zouden jullie dat doen? Geen hand geven bij condoleren en geen knuffels dus?
Afstand houden, niet aanraken, etc.

Of niet gaan, wat waarschijnlijk beter is.
SinergyX schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:21:
[...]
Echter als je juist thuisblijft neem ik aan dat je ook niet 100% binnen blijft en geen enkel contact meer hebt met de rest (kinderen willen met vriendjes spelen etc), dus daar heb je imho meer sociaal contact dan bij opa/oma dumpen.
Mag toch hopen dat je de kinderen juist wel binnen houdt..

[ Voor 40% gewijzigd door Fly-guy op 15-03-2020 21:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Hoe cru ook, niet gaan?

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

incaz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Jawel. Dat is juist wel de bedoeling. Niet spelen bij vriendjes, niet op bezoek, thuisblijven.
Dit dus. Wij hebben de familie ook laten weten dat we voorlopig de deur niet open doen. FaceTime met de kleinkinderen it is de komende drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wat mij nu te binnenschiet ......

https://www.teslarati.com...efense-mode-ca-wildfires/

Je hoort helemaal niets over de biodefence filters van Tesla

https://futurism.com/the-...ldfires-bioweapon-defense

Het zou virussen / virïi tegenhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe mijn werk vorm gaat krijgen. Ik moet handschoenen dragen bij elk zorgmoment/bezoek. Maar ik bezoek ook clienten uit andere regio's die moet ik dus anders gaan inplannen/aanpakken.
Morgen maar eens contact opnemen met mijn werkgever..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:53
Gecondoleerd.

Uiteindelijk moet je de keuze zelf maken. Toch, in het kader van nationale crisis, is het sterk af te raden om daar naartoe te gaan. Het is juist de bedoeling om momenteel zo min mogelijk contact met elkaar te hebben. In mijn opzicht, hoort dit soort dingen niet bezoeken daar ook bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik begrijp niet waarom de coffeeshops dicht zijn. Supermarkt blijft toch ook open. Ze hadden beter kunnen besluiten dat men niet binnen mag blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ion schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:30:
Ik begrijp niet waarom de coffeeshops dicht zijn. Supermarkt blijft toch ook open. Ze hadden beter kunnen besluiten dat men niet binnen mag blijven..
Alsof iedereen dat gaat opvolgen.

Een koffieshop is simpelweg horeca, dus niets anders dan een pizzatent. Beide dicht, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-10 23:58
Lastige 3 weken, vrouw heeft een cruciaal beroep en ik blijf thuis met 3 kinderen (tweeling zoontjes 8 mnd en zoontje 2,5 jaar). De zorg voor de kids is redelijk intensief, dus zal niet veel kunnen werken...

Zal morgen eens overleggen met mn werkgever...

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Wij hadden afgelopen vrijdag een begrafenis. Hier in Noorwegen was het toen zoals het morgen in Nederland zal zijn (alle scholen dicht etc).

Wij hebben besloten dat alleen mijn vrouw ging. Er was slechts een handvol mensen. Geen handen schudden en ruimte tussen de mensen. Iedereen die niet Absoluut noodzakelijk was bleef weg.

We hebben besloten om later een ceremonie te houden.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13

franssie

Save the albatross

Au - gecondoleerd.

Ik zou het voorkomen van een condoleance rij voorkomen en handen schudden afwijzen, desnoods door een lint te spannen (want in emotie willen mensen dat terecht ook doen). Verder toch wat handalcohol in een spuitfles bij je houden (besmette handen is niet erg, ermee in je ogen wrijven wel).

En in de uitnodiging zeggen dat aanwezigheid gezien de omstandigheden niet een pré is Hou het klein.

Maar dit zijn wel de klote bijkomstigheden van dit virus, sterkte.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Een koffieshop is simpelweg horeca, dus niets anders dan een pizzatent. Beide dicht, simpel.
Dat is waar. Wordt eens tijd dat we in Nederland uber-weeds krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:31:
[...]

Het is onmogelijk om onderscheid te maken tussen diverse soorten horeca. Ik ben nooit in een coffeeshop geweest, maar je kunt daar vast wel koffie of thee bestellen. Ik zie er als ik langsloop tenminste wel tafeltjes staan met daaraan (meest nogal wazige) gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De crematoria hebben posters etc. gemaakt hoe je elkaar ter plekke op afstand zou kunnen condoleren. Ik neem aan dat je daar ter plekke op wordt gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:33
Had dinsdag begrafenis (schoonvader) en in overleg met uitvaartleider gekozen voor geen handen geven. Nu loop je ook tegen de 100 personen limiet aan. Dus overleg met betrokkenen wat het plan is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
Wij zouden morgen naar een Center Parcs park gaan, zijn nu ook allemaal tot 6 april gesloten. Krijgen een voucher voor een nieuw verblijf. Prima opgelost, zin om vakantie te vieren was toch weg.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 22:07
Merk wel dat je van al dit nieuws ook spontaan een druk op je borst gaat voelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

franssie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:36:
offtopic:
[quote]ion schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Dat is waar. Wordt eens tijd dat we in Nederland uber-weeds krijgen :9
[/quote]
lol - die zijn er toch? iig voor de hardere soorten
Voor alles dus ook soft drugs, maar dat is natuurlijk niet legaal. In Amerika is verkoop en bezorging van wiet in sommige staten legaal.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Nog maar 1 keer m'n tabel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/unnfDv8uQ0LK5na2H0okt-Dfpmk=/800x/f/image/qUhi1NPoBScpMYf9O2ZbHZg9.png?f=fotoalbum_large

Het aantal geïnfecteerden zegt mijns inziens helemaal niks meer. Er is verschil in de beschikbaarheid van test-kits en het beleid wie wel en wie niet te testen verschilt teveel van land tot land.

Kijken we echter naar het aantal doden, dan zitten we - gecorrigeerd voor het inwonertal - precies op het niveau van Spanje en maar 10% onder dat van Italië op dag 11 van de 'outbreak'.

De maatregelen die vandaag zijn afgekondigd zijn bedoeld om het tij te keren. Speculeren over wat ons nog te wachten staat heeft dus niet veel zin.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Waterkoker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:11:
[...]

Vergis je niet dat veel mensen geen buffer hebben. Consumeren en hebzucht is diepgeworteld in ons consumeer/weggooi maatschappij. Groot huis, geld lenen. Nieuwe bus kopen, geld lenen. iPhone kopen, geld lenen. Nieuws gereedschap kopen, geld lenen etc etc etc.
Vergis je niet dat de overheid dit gedrag enorm stimuleert. Sparen is helemaal onaantrekkelijk gemaakt, terwijl lenen nog nooit zo goedkoop was (vooral voor een huis).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:33
Net even de flightradar bekeken in het licht van covid19 en dan denk ik, hopelijk zit er niemand aan boord behalve de crew en vervoeren ze vracht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEFJFjyDq8CBqxmD1-1dCJjh3tA=/800x/f/image/3PKiU5ySnsTeUH08TbjyLNf9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door cbr600f4i op 15-03-2020 21:42 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
cbr600f4i schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:39:
Net even de flightradar bekeken in het licht van covid19 en dan denk ik, hopelijk zit er niemand aan boord behalve de crew.

[Afbeelding]
En toch is het al een heel stuk minder dan normaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08-10 15:37

Damian

Insane Obtrusion

Net even de flightradar bekeken in het licht van covid19 en dan denk ik, hopelijk zit er niemand aan boord behalve de crew.

[Afbeelding]
Goederentransport gaat gewoon door he.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 00:36

Wom

Schoonbroer heeft dit weekend dienst gehad bij de huisartsenpost. Die sprak dat er "veel" gevallen waren in Zeeuws-Vlaanderen. Tot op heden twee bekend dacht ik, maar feitelijk een veelvoud. Ben benieuwd of die morgen in de tellingen te zien zijn.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

In het eerder gelinkte artikel (https://medium.com/@andre...dly-in-italy-c4200a15a7bf) wordt verwezen naar een interessant twitter draadje over de verschillen in sociale interactie en o.a. de mate van interactie tussen de verschillende leeftijdsgroepen: https://twitter.com/kuhnmo/status/1238421146837684224

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES--fUdXkAAq3tQ?format=png&name=small
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES--5E4XsAYnGgs?format=png&name=small

apart om te zien is dan wel dat bv in Singapore, China en Zuid-Korea ook veel mensen bij hun ouders wonen maar daar hebben ze natuurlijk veel rigoreuzere maatregelen genomen. Ben wel benieuwd hoe ze dit soort factoren modelleren bij het RIVM.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ES-_JcsXkAAv1Dg?format=png&name=small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:26:

Mag toch hopen dat je de kinderen juist wel binnen houdt..
Ik ben de groep anti-sociale vrijgezellen :P

Nee, ik keek vandaag gewoon op straat, skatepark, zag ik ze gewoon spelen. Goed, uitgaansdingen voor de jongere kids zijn toch al dicht (zwembad etc), maar ik weet niet of iedereen wel kids binnen houd en zeker niet bij elkaar uitnodigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
groggy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Dat is dus het probleem. Zzpers zouden een buffer moet aanleggen. Kunnen ze dat niet dan verdienen ze te weinig
Daarom zijn veel Zzpers juist zo aantrekkelijk. Omdat ze zo weinig verdienen. Denk aan postpakketbezorgers of uberrijders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
SinergyX schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:40:
[...]

Ik ben de groep anti-sociale vrijgezellen :P

Nee, ik keek vandaag gewoon op straat, skatepark, zag ik ze gewoon spelen. Goed, uitgaansdingen voor de jongere kids zijn toch al dicht (zwembad etc), maar ik weet niet of iedereen wel kids binnen houd en zeker niet bij elkaar uitnodigd.
Af en toe een blokje om zodat je de kids even kunt luchten is toch wel van belang denk ik. Anders zit je na 3 weken met een burnout thuis omdat ze hun energie niet kwijt kunnen. Dat is natuurlijk wat anders dan elkaar bewust opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Net even de flightradar bekeken in het licht van covid19 en dan denk ik, hopelijk zit er niemand aan boord behalve de crew en vervoeren ze vracht.

[Afbeelding]
Dit weekend van en naar Montreal gevlogen, maar het vliegtuig was zeker niet leeg. Naar Canada vol, terug naar Nederland halfvol.

En dat geldt voor de meeste vluchten, teruglopende aantallen, maar nog niet helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Damian schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:40:
[...]
Goederentransport gaat gewoon door he.
Heb op FR24 10 willekeurige toestellen aangeklikt... allemaal passagiersvliegtuigen.

Nu zullen veel van deze toestellen bijna leeg rondvliegen, en zijn alle reguliere vluchten richting vakantiebestemmingen natuurlijk ook nog in bedrijf.

Enkel vliegen die allen leeg heen, enkel om vakantiegangers op te halen. Zodra die allemaal terug zijn verdwijnen die toestellen ook.
Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Dit weekend van en naar Montreal gevlogen, maar het vliegtuig was zeker niet leeg. Naar Canada vol, terug naar Nederland halfvol.

En dat geldt voor de meeste vluchten, teruglopende aantallen, maar nog niet helemaal leeg.
Amerika-gangers die naar Montreal vliegen en dan met de taxi naar de VS gaan :) ?

[ Voor 28% gewijzigd door alexbl69 op 15-03-2020 21:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:32
Aghanim schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Af en toe een blokje om zodat je de kids even kunt luchten is toch wel van belang denk ik. Anders zit je na 3 weken met een burnout thuis omdat ze hun energie niet kwijt kunnen. Dat is natuurlijk wat anders dan elkaar bewust opzoeken.
Ik heb vanmiddag ook gewoon een rondje gedaan met de kleine op zijn loopfiets hoor. Maar woon in rustige wijk dus je komt ook amper mensen tegen. Als het echt ernstig wordt zal ik me moeten beperken tot de tuin. Maar inderdaad, die moet af en toe gewoon even eruit voor frisse neus en energie (ik ook btw..).

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Aghanim schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:43:
[...]

Uiteraard, gros zal ook prima paar dagen met de kids overleven, maar laten we zo zeggen.. iedereen heeft z'n eigen 'opvoedmethode' wanneer het tot het punt van 2 weken isolatie komt :P Gewoon alleen buiten even spelen is prima, maar niet elk kind zal dat zomaar begrijpen of accepteren, succes aan de ouders alvast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Lees op nu.nl dat er 350 miljoen beschikbaar wordt gesteld voor het MKB. Vraag me af of dit voldoende is.

Hier in Noorwegen werd zojuist een pakket maatregelen bekendgemaakt met ca 10 miljard euro. Ironisch genoeg werd vorige week een pakket maatregelen bekendgemaakt ter waarde van 500 miljoen. Dat was dus bij lange na niet genoeg.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 14:00
racoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:51:
Zal mij niks verbazen als Mark Rutte morgenavond een totale lockdown aankondigt
Net ontkent bij Nieuwsuur, er komen morgen geen extra maatregelen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wackmack schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
[...]

Ja... de scholen gingen ook niet dicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Snap even zo snel niet hoe ik die tabel in perspectief kan plaatsen gezien het inwoners aantal? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
racoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:51:
Zal mij niks verbazen als Mark Rutte morgenavond een totale lockdown aankondigt
Nee, dat zou net ff te snel zijn na vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:33

Yucon

*broem*

VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:45:
[...]

Ik heb vanmiddag ook gewoon een rondje gedaan met de kleine op zijn loopfiets hoor. Maar woon in rustige wijk dus je komt ook amper mensen tegen. Als het echt ernstig wordt zal ik me moeten beperken tot de tuin. Maar inderdaad, die moet af en toe gewoon even eruit voor frisse neus en energie (ik ook btw..).
Ik vond het ook maar vreemd dat in landen die dergelijke maatregelen genomen hebben een blokje om ook verboden was. Even lekker door de natuur, hoeveel kwaad kan dat nou?

Tot ik vandaag een stukje ging wandelen. Het was wel zo enorm druk op anders zo rustige wandelpaden. nee, ik kan me er bij nader inzien wel wat bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bedoelen ze met scholen, ook echt alle scholen: middelbare, rijscholen, cursuscenters, universiteiten? Of bepaalt deze groep zelf hun begeleid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33
Maar is inwoneraantal al relevant dan? Volgens mij maakt dat in de beginfase weinig uit, want of ik nu in NL 2 mensen besmet die elk weer 2 mensen besmetten of in Italië of Spanje, dat gaat net zo snel. Alleen hoe dichter bevolkt hoe sneller in de beginfase vermoed ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
alexbl69 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:40:
[...]

En toch is het al een heel stuk minder dan normaal.
Het zal ook zeker teruglopen gezien de berichten maar het verbaast me wat er allemaal nog rondvliegt op dit moment. Het komt op mij nog een beetje over dat de verspreiding nog wel even doorgaat. Ik zal eens op airliners rondneuzen of daar ook wordt gesproken over evt. effecten.

[ Voor 9% gewijzigd door cbr600f4i op 15-03-2020 21:56 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:42
HollowGamer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:54:
Bedoelen ze met scholen, ook echt alle scholen: middelbare, rijscholen, cursuscenters, universiteiten? Of bepaalt deze groep zelf hun begeleid?
echt alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:40
[...]

Ik zou er zelf niet echt aan vasthouden. Als er iets groots gebeurt op een dag, dan ga je echt wel ingrijpen. Stel dat er morgen opeens 2000 besmettingen en 500 doden bijkomen (voor nu ondenkbaar, maar het gaat om het idee)... Dan houd je je echt niet aan de ontkenningen van een dag eerder.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 18:12
Zojuist een update vanuit mijn werkgever gekregen, gezien de vele functies waarbij thuis werken niet mogelijk is.

Juist die categorie is wel vatbaarder omdat kinderen juist drager kunnen zijn.
Mijn schoonouders willen niet oppassen, nou deed ik dat tóch al niet gezien de omstandigheden. Probleem wat me meer stoort is dat werkgever/overheid met man macht probeert toch door te werken. Met andere helft van personeel want wat is verkouden normaal beetje verkouden of hoesten ben ik op het werk en zonder me wat meer af.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Rene schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:49:
Lees op nu.nl dat er 350 miljoen beschikbaar wordt gesteld voor het MKB. Vraag me af of dit voldoende is.

Hier in Noorwegen werd zojuist een pakket maatregelen bekendgemaakt met ca 10 miljard euro. Ironisch genoeg werd vorige week een pakket maatregelen bekendgemaakt ter waarde van 500 miljoen. Dat was dus bij lange na niet genoeg.
Dat gaat bij lange na niet genoeg zijn. Tegelijkertijd doordat de vakbonden ruimte hebben gegeven de afgelopen 20 jaar om de loonquote te doen dalen, en de winstquote te doen stijgen, zullen we ook wel veel ondernemers/bedrijven wat vet op de botten hebben.

De grootste risicogroepen qua verlies van inkomen zitten natuurlijk bij ZZP'ers in het algemeen, en oproepkrachten in de horeca.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
[...]

De complete economie op de rem, dan kun je ook op je vingers natellen dat er geen geld is om te beloven. Want hele volksstammen moeten morgen vrij nemen (== geen productie) of thuiswerken-met-kids (== verminderde productie), terwijl de maatregelen ook leiden tot een forse dip in consumptie.

Ik vind de oproep van KHN om ff 5 miljard vrij te maken in dat licht ook vooral getuigen van een compleet gebrek aan inzicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
Offens1490 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:56:
[...]

Juist die categorie is wel vatbaarder omdat kinderen juist drager kunnen zijn.
Mijn schoonouders willen niet oppassen, nou deed ik dat tóch al niet gezien de omstandigheden. Probleem wat me meer stoort is dat werkgever/overheid met man macht probeert toch door te werken. Met andere helft van personeel want wat is verkouden normaal beetje verkouden of hoesten ben ik op het werk en zonder me wat meer af.
En toch geven ze dit als voorbeeld om het probleem op de werkvloer te verhelpen. Best apart vind ik gezien alle nieuws berichten hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
StevenK schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:58:
[...]

Ik vind de oproep van KHN om ff 5 miljard vrij te maken in dat licht ook vooral getuigen van een compleet gebrek aan inzicht.
Het is net WC-papier. Als ze nu 5 miljard in handen hebben vissen ze later niet achter het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:55:
[...]

Het zal ook zeker teruglopen gezien de berichten maar het verbaast me wat er allemaal nog rondvliegt op dit moment. Het komt op mij nog een beetje over dat de verspreiding nog wel even doorgaat. Ik zal eens op airliners rondneuzen of daar ook wordt gesproken over evt. effecten.
De luchtvaart is een industrie met hoge omzetten, maar ook erg hoge uitgaven. Stoppen met vliegen is eigenlijk hetzelfde als maar meteen de stekker uit de operatie trekken. Ook hebben ze ook nog steeds tickets verkocht die ze waarschijnlijk moeten compenseren als ze uit eigen beweging die vlucht annuleren (als er geen vliegverbod in dat land geldt).

Lufthansa, welke ook nog gedeeltelijk vliegt, verwacht 1 miljard per maand verlies te draaien op het moment. Elke passagier die wat geld in het laatje brengt is meegenomen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:43

Rudios

Lost in space?

/melodramatische modus; ;) ik vind dit alles persoonlijk best heftig en verheug me op de tijd dat ik dit topic ergens terugzie op pagina 27; laatste reactie: 23 mei. Na die laaste post 'radiostilte'. Ik ben eerlijk als ik zeg dat ik ontzettend opgelucht ben als dit alles achter de rug is. Ik wens dan ook voor iedereen sterkte de komende tijd. Wij Nederlanders zullen deze crisis overwinnen! 8)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
[...]

De complete economie op de rem, dan kun je ook op je vingers natellen dat er geen geld is om te beloven. Want hele volksstammen moeten morgen vrij nemen (== geen productie) of thuiswerken-met-kids (== verminderde productie), terwijl de maatregelen ook leiden tot een forse dip in consumptie.

Sinds de vorige 'crisis' alwaar Rutte een tijdelijke belastingmaatregel implementeerde van 20 miljard is na deze tijdelijke crisis, tijdelijke belastingmaatregel, niet meer teruggedraaid, gedeeltelijk en gevolgd door nieuwe belastingverhogingen. Sinds de vorige crisis betalen we dus al een kleine 20 miljard per jaar extra. Regeren is vooruitzien en wat opzij leggen lijkt mij. Nu ben ik wat libertarisch ingesteld en zie dan ook graag wat meer zelfredzaamheid, minder geld afpakken dus. Maar goed, als ik mezelf niet wat meer ruimte mag geven dan kan de overheid dat mooi voor ons doen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
Fly-guy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:00:
[...]
De luchtvaart is een industrie met hoge omzetten, maar ook erg hoge uitgaven. Stoppen met vliegen is eigenlijk hetzelfde als maar meteen de stekker uit de operatie trekken. Ook hebben ze ook nog steeds tickets verkocht die ze waarschijnlijk moeten compenseren als ze uit eigen beweging die vlucht annuleren (als er geen vliegverbod in dat land geldt).

Lufthansa, welke ook nog gedeeltelijk vliegt, verwacht 1 miljard per maand verlies te draaien op het moment. Elke passagier die wat geld in het laatje brengt is meegenomen.
Claim bij Boeing wat ophogen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 21:52
Misschien al langs gekomen, ik kwam een interessante link van washingtonpost tegen waarin ze met simulaties aantonen wat het effect is van verschillende maatregelen. Toont aan dat social distancing de meest effectieve maatregel is om het aantal geïnfecteerden uit de spreiden (meer dan alleen gemeenten/provincies afsluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ben wel benieuwd hoe het thuiswerken voor velen precies gaat. Voorheen had je <40% max. thuiswerkers, dat is dus nu minstens verdubbelt. Er zullen vast bedrijven zijn die nu pas overschakelen naar remote oplossingen als Teamviewer, snel iets van Citrix aanschaffen of hopelijk kunnen werken met iets als Office365 (of andere clous-oplossingen).

Heeft iemand hier toevallig data van? Zijn er sysadmins die op hun piek zitten? Het argument van ga lekker thuiswerken, lijkt me niet in elk bedrijf zomaar mogelijk, zeker diegene met weinig capaciteit/financiële mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 15-03-2020 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 09:42

Je werkgever snapt niet helemaal waarom dit allemaal zo is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bullet NL schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:31:
Dit past ook geheel in het beeld van het RIVM dat vanmorgen naar buiten bracht dat er vermoedelijk al meer dan 6000 besmettingen in Nederland zijn. Een klein deel, komt dus maar in de zorg terecht. Het overgrote deel van de besmettingen gaan ongemerkt voorbij.
Is het niet veel logischer dat het overgrote deel van de besmettingen pas de laatste dagen heeft plaatsgevonden, en dus de komende dagen klachten krijgt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
cbr600f4i schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:04:
[...]

Sinds de vorige 'crisis' alwaar Rutte een tijdelijke belastingmaatregel implementeerde van 20 miljard is na deze tijdelijke crisis, tijdelijke belastingmaatregel, niet meer teruggedraaid, gedeeltelijk en gevolgd door nieuwe belastingverhogingen. Sinds de vorige crisis betalen we dus al een kleine 20 miljard per jaar extra. Regeren is vooruitzien en wat opzij leggen lijkt mij. Nu ben ik wat libertarisch ingesteld en zie dan ook graag wat meer zelfredzaamheid, minder geld afpakken dus. Maar goed, als ik mezelf niet wat meer ruimte mag geven dan kan de overheid dat mooi voor ons doen zou je denken.
Als straks alles achter de rug is, verwacht ik een enorme explosie van opluchting in combinatie met wat mooi weer, waardoor mensen massaal de terrasjes en restaurants gaan opzoeken om het te vieren. Andere jaren wordt dit nog weleens breed uitgemeten in de media. Ik denk dat de horeca graag geld wil zien van de overheid en dan strakjes heel stilletjes gaat juichen van de omzet. Het is nu alleen even door de zure appel heen bijten.

Aan de andere kant zie ik ook al meteen de creatieve ondernemers opstaan die spontaan maaltijdbezorgservices op poten zetten en allerlei slimme acties de deur uit doen met waardebonnen die je nu koopt en waar je straks wat extra's voor terugkrijgt. Je moet nu even wat beter je best doen en zorgen dat je door deze crisis heen komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
HollowGamer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
Ben wel benieuwd hoe het thuiswerken voor velen precies gaat. Voorheen had je <40% max. thuiswerkers, dat is dus nu minstens verdubbelt. Er zullen vast bedrijven zijn die nu pas overschakelen naar remote oplossingen als Teamviewer of snel iets van Citrix aanschaffen.

Heeft iemand hier toevallig data van? Zijn er sysadmins die op hun piek zitten? Het argument van ga lekker thuiswerken, lijkt me niet in elk bedrijf zomaar mogelijk, zeker diegene met weinig capaciteit/financiële mogelijkheden.
Bij defensie zaten ze op 8000 verbindingen en hebben ze het uitgebreid naar 16000, dat las ik op het intranet portal.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:58

Vrijdag

De Zwarte

HollowGamer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:54:
CBR heeft ook álle examens geannuleerd tot in elk geval 6 april.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51
Toevallig vanmiddag nog opgezocht dat de horeca een omzet heeft van rond de 8 miljard (bron, is van 2018 dus laat daar een paar procent bij zijn gekomen), dus ik zou wel eens onderbouwing willen zien waar ze die 5 miljard vandaan halen... Of hopen ze hoog in te zetten en dan op 1/5 uit te komen...

Update: 8 miljard is alleen voor de top 100, niet goed gekeken, post klopt dus niet!

[ Voor 6% gewijzigd door RobbertC op 15-03-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-10 18:12
Dirk0s schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:59:
[...]

En toch geven ze dit als voorbeeld om het probleem op de werkvloer te verhelpen. Best apart vind ik gezien alle nieuws berichten hierover.
Daarom is ook het verwarrende dat evenementen en organisatie <100 wel konden doorgaan maar scholen >1000.

Probleem met jeugd die neemt niet zo nou met hygiëne (als ik kijk hoe ik vroeger was en nu)

En kleine kinderen zeg < 5 Jaar pakken alles vast en aan lastig om ze 100 x handen te wassen want dan hebben ze geen huid meer over.

Mijn gevoel van afgelopen vrijdag was puur economisch belang en onder mom belangrijke functies. (alleen nu konden ze statistisch gezien niet omheen)

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
HollowGamer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
Ben wel benieuwd hoe het thuiswerken voor velen precies gaat. Voorheen had je <40% max. thuiswerkers, dat is dus nu minstens verdubbelt. Er zullen vast bedrijven zijn die nu pas overschakelen naar remote oplossingen als Teamviewer of snel iets van Citrix aanschaffen.

Er zijn amper laptops te bestellen, servercapaciteit in de cloud heeft ook zijn einde gevonden en bedrijven waar je het niet van verwacht komen er nu achter dat 80 logins, beperkt door zowel hardware als licentie, toch wat weinig is voor 1300 man personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:24

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Nu alle kinderdagverblijven dicht gaan vraag ik me wel af of je deze weken dan ook niet hoeft te betalen?

Mijn werkgever (IT consultancy) heeft nu nog het standpunt max 2 dagen zorgverlof voor kinderen en daarna neem je maar onbetaald verlof. Dat wil je ook niet te lang dan.

Sys Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-10 10:49
talkatoo schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
Misschien al langs gekomen, ik kwam een interessante link van washingtonpost tegen waarin ze met simulaties aantonen wat het effect is van verschillende maatregelen. Toont aan dat social distancing de meest effectieve maatregel is om het aantal geïnfecteerden uit de spreiden (meer dan alleen gemeenten/provincies afsluiten).
Inderdaad een hele interessante link. Niet voor niets ook al een aantal keer hier voorbij gekomen.

Misschien iets om (naast de video over flatten the curve) te plaatsen in de topic-waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[knip] vanwege regels. Excuses.

[ Voor 96% gewijzigd door Ra5a op 15-03-2020 22:18 ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
gekkie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:07:
[...]

Claim bij Boeing wat ophogen :+
Boeing valt ook niet meer te plukken, voor dit virus kwamen ze al met een mega verlies en zonder een enig vliegtuig te verkopen zal dat niet beter worden.

Over 3 maanden zijn de meeste luchtvaartmaatschappijen failliet, tenzij ondersteund door een regering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Laatst online: 19:49
wolly_a schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:10:
[...]

Als straks alles achter de rug is, verwacht ik een enorme explosie van opluchting
Dat zal ook het laatste grootste probleem worden, wanneer is het veilig, en wie bepaald dat het weer veilig is, en dan krijg je net als in een vliegtuig, pas opstaan als het lampje van de riemen uit is, en daar luisteren niet veel naar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RobbertC schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:12:
[...]

Toevallig vanmiddag nog opgezocht dat de horeca een omzet heeft van rond de 8 miljard (bron, is van 2018 dus laat daar een paar procent bij zijn gekomen), dus ik zou wel eens onderbouwing willen zien waar ze die 5 miljard vandaan halen... Of hopen ze hoog in te zetten en dan op 1/5 uit te komen...
100 bedrijven halen 8 miljard omzet.
Hoeveel horecabedrijven zijn er in nl, meer dan 100.000 ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-10 09:14
honey schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
Ik werk als ZZP-er voor diverse opdrachtgevers en mij wordt het beeld nu wel duidelijk. Bij grote bedrijven en overheden wordt er thuisgewerkt, maar bij de MKB bedrijven zijn ze hier helemaal niet zo happig op. Bij dit soort bedrijven was thuiswerken meestal geen optie voor het personeel, omdat er geen controle op is. Door het nu toe te staan is men -denk ik- bang voor precedentwerking en kan men er straks niet meer vanaf. Lijkt me kortzichtig, maar heb sterk de indruk dat dit de achterliggende oorzaak is.

Voor een aantal bedrijven heb ik vandaag met stoom en kokend water de VPN ingericht en/of voor meer medewerkers toegang verleend. Ook dit soort bedrijven snapt dat als het er toch van komt, dat het dan wel klaar moet staan.

Wat mij vooral opvalt is dat de MKB bedrijven er volledig aan voorbijgaan dat er geen kinderopvang is. Mijn opdrachtgevers hebben met name mannen in dienst (technische sector) en daar gaat men er denk ik vanuit dat de vrouw maar thuisblijft? Heel benieuwd hoe dit de komende tijd zich gaat ontwikkelen.

Om eerlijk te zijn vind ik het best een heftige situatie. Dit raakt echt alle bedrijven en veel mensen zijn volledig in paniek. Vraag maar na bij de gemiddelde huisarts waar die mee te maken heeft. Panische ouders, waarbij het kind gewoon een kleine verkoudheid heeft. Dan laat ik dat stompzinnige hamsteren nog achterwege. De enige reden dat er nu tekorten zijn is vanwege dat domme gehamster. In dit soort tijden blijkt maar weer hoeveel zwakzinnige mensen er rondlopen...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Ik verwacht overigens nu wel een enorme homeshopping-boost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
honey schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:08:
[...]

Dit denk ik dus zelf ook, werk blijft toch het belangrijkste daar.
Benieuwd morgen hoeveel zieken er zijn en of ze met andere maatregelen komen. Ik heb zelf geen kinderen dus dat hele bericht wat ik had gekregen heeft weinig toepassing voor mij, maar dat opa en oma verhaal vind ik wel erg slecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06:25
Hier is nog wel een mooi Corona schema, die je samen met je kinderen kunt volgen:
https://clubvanrelaxtemoe...thuiswerken-met-kinderen/

En ja, daar staat ook tussen om met zijn allen even een frisse neus te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

RobbertC schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:12:
[...]

In elke crisis zitten er mensen flink te verdienen. Ik weet nog hoe boos Wien van den Brink gevraagd werd hoeveel hij had verdiend met de varkenspest (veul!). Misbruik van de opkoopregeling, terwijl veel collegas crepeerden.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik vind het vooral merkwaardig hoe verschillend mensen en instanties erop reageren.

Het officiële advies is vooralsnog thuis blijven bij (milde) klachten, maar zeker met die simulaties van de Washington Post in het achterhoofd is het gewoon verstandig om zoveel mogelijk uit elkaars buurt te blijven, ook als je geen klachten hebt.

Mensen die activiteiten organiseren of limiteren voor 99 mensen hebben het volgens mij echt niet begrepen. In mijn kringen (ben student) merk ik dat heel veel mensen gewoon nog afspreken in kleine (en wisselende) groepjes. Aan de ene kant kan het in principe geen kwaad als iedereen gezond is, aan de andere kant weet je dat niet zeker en is het eigenlijk onverantwoord om af te spreken, ook in kleine groepjes.

Hoe pakken jullie je sociale verkeer aan?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
BugBoy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:16:
[...]

Ik werk als ZZP-er voor diverse opdrachtgevers en mij wordt het beeld nu wel duidelijk. Bij grote bedrijven en overheden wordt er thuisgewerkt, maar bij de MKB bedrijven zijn ze hier helemaal niet zo happig op. Bij dit soort bedrijven was thuiswerken meestal geen optie voor het personeel, omdat er geen controle op is. Door het nu toe te staan is men -denk ik- bang voor precedentwerking en kan men er straks niet meer vanaf. Lijkt me kortzichtig, maar heb sterk de indruk dat dit de achterliggende oorzaak is.
Het gaat niet zozeer om de controle, maar om de beperkte mogelijkheid om alle faciliteiten online / remote te maken. Zo moet ik nog steeds alle facturen fysiek aftekenen voor ze betaald worden. Da's remote lastig en daar moet dus eerst iets voor opgetuigd worden, voor de administratie thuis kan werken.
HR net zo. We werken nog met fysieke verlofkaarten en -briefjes.
De engineers zouden deels thuis kunnen werken, maar dat gaat fors ten koste van de productie, omdat de engineers ook op de werkvloer nodig zijn. Productie, logistiek en service kunnen uiteraard helemaal niet thuis gebeuren.
Enige waar we nu nog tegenaan lopen is de vraag of we nu, met de sluiting van de bedrijven waar onze apparatuur staat, minder of meer onderhouds/servicewerk krijgen. Ik vermoed dat het zelfs meer gaat worden, omdat service makkelijker is als het bedrijf stil ligt.
De enigen die eigenlijk relatief makkelijk thuis kunnen werken, zijn sales en management. En die gaan dat dus ook zoveel mogelijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 22:07
Crisis duurt tot voorjaar 2021 volgens de Britten
Geheim document Groot-Brittannië: coronacrisis duurt tot en met voorjaar 2021
In Groot-Brittannië verwachten medische experts dat de coronacrisis tot en met volgend voorjaar duurt. Ook zouden maar liefst 7,9 miljoen Britten in het ziekenhuis kunnen belanden. Dat blijkt uit een geheim document, een briefing voor de Britse regering, dat is ingezien door de krant The Guardian.

De experts vrezen een enorme druk op de gezondheidszorg. "De verwachting is dat tot wel 80 procent van de bevolking geïnfecteerd raakt met Covid-19 in de komende twaalf maanden."

Als de verwachting uitkomt, schatten de experts in dat alleen al in Groot-Brittannië tussen de 318.660 en 531.100 mensen sterven aan de gevolgen van het coronavirus.
https://www.rtlnieuws.nl/...vid-19-maatregelen-rivm-3

Dat zou echt extreme schade betekenen.. :|

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Pagina: 1 ... 42 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.