peer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:34:
[...]
Dit geld ook voor de kinderopvang, zo bijzonder vind ik dit niet.
en ja, mijn vrouw is gastouder, nu hebben wij het "geluk" dat ze tot half april een zez (zwanger en zelfstandig) uitkering krijgt, maar hoe het na half april zal gaan? Ivm de zwangerschap zijn veel vraagouders overgestapt naar andere gastouders, dus voor nu geen zicht op inkomen. En een buffer opbouwen als gastouder? Success met alle kindaantal regels en 5.35 euro per kind per uur. Gemiddeld inkomen ligt tussen de 1000 en 1300 per maand. Gelukkig heb ik een vast inkomen in de it, maar zal heel heel krap worden.
Zelf heb ik flexibele opvang bij een KDV. Ik kan dus, als ik nu alles opzeg een paar goedkope maanden tegemoet zien. Het wrange is dat ik voor de overheid werk , maar in een niet cruciale functie (vind ik zelf). Nu is de opvang wel makkelijker, maar niet noodzakelijk. Genoeg familie, werkzaam in het onderwijs en/of met pensioen, die de komende tijd wat meer vrije tijd hebben en graag oppassen.
Ik had verwacht nu dat ze er zo laat pas mee komen, er wel al veel meer duidelijk was geweest en alles al goed was voorbereid. Maar ik zie toch heel veel vragen overal en ontbrekende informatie.
-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:35:
[...]
Lekker Nederlands weer, hele land in crisis en gaan zeuren om wat euro's per maand

. Als iedere ouder niet gaat betalen zullen er veel KDV omvallen.
Disclaimer: ik heb een zoontje op het KDV en ik betaal graag door ook al nemen we niks af
Bedenk wel even dat ik voor die flexibele opvang normaal al EUR 9,60 per uur betaal, voor 11 uur per dag terwijl ik maximaal 9 uur per dag gebruikt..
[
Voor 16% gewijzigd door
BasvanS op 15-03-2020 20:39
]