Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:37:
[...]

Er werd met klem gezegd dat dit waarschijnlijk niet de laatste maatregelen zullen zijn ... Dus wie weet.
Als ik Bruins goed beluister, zal binnen een paar dagen wel bepaald worden dat ook de winkels behalve supermarkten dichtgaan en dat je de deur niet meer uit mag, tenzij voor boodschappen of werk. Wellicht Rutte morgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:12

Vos

AFCA

Frank1973 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:39:
Horecagelegenheden, zijn dat ook hotels, of alleen de eetgelegenheden van het desbetreffende hotels??
'Ho' staat voor hotel ;)

Lees wel verschillende berichten. De één zegt horeca de andere eet- en drinkgelegenheden. Ik snap de verwarring.

[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 15-03-2020 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

Dat wordt waarschijnlijk tot 6 april thuiswerken, gezien de overheid alle preventieve maatregelen sowieso tot 6 april verlengt. Mijn werkgever is altijd strenger geweest dan het landelijk beleid van de regering.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Beetje bij beetje gaat ook Nederland in volledige quarantaine en/of op slot.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Horecagelegenheden, zijn dat ook hotels, of alleen de eetgelegenheden van het desbetreffende hotels??
Het woord horeca is een lettergreepwoord, gevormd uit de woorden hotel, restaurant en café... Lijkt mij dat het ook de ‘bedden’ zijn.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Van wikipedia:
Wikipedia: Horeca

Horeca 1: Fastservice, waaronder cafetaria’s, snackbars, hamburgerrestaurants, commercieel geëxploiteerde schoolkantines, sportkantines en bedrijfsrestaurants, automatieken, strandpaviljoens, pizzeria’s, pizza-afhaal en bezorgbedrijven, pannenkoeken-restaurants, tearooms, koffiezaken, verkooppunten bij benzine- en treinstations, ijssalons, broodjeszaken, bake-off bedrijven en lunchrooms
Horeca 2: Nachtzalen, zalenverhuur, dancings, discotheek, nachtcafés en sociëteiten
Horeca 3: Cafés, bars, eetcafés
Horeca 4: Restaurants, koffiehuizen, lunchrooms, ijssalons
Horeca 5: Hotels

Het lijkt mij dus dat de hotels ook zullen sluiten. Ze blijven dus toch open.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 15-03-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

scholen dicht tot 6 april....en de meivakantie begint al 2 weken later

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:34
Hotels blijven open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Hotels blijven dus toch open :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Laatst online: 16:22
Tja, begrijpelijk met alle massa hysterie.

Maar mijn partner en ik hebben geen vitale beroepen, betalen wel heel veel geld voor kinderopvang die we nu niet mogen afnemen.
Is ook geen kleine financiële impact die ik niet kan inzetten om alternatieven te regelen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 13:24

ricardo246

Life's what you make it!

Ernemmer schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:40:
[...]

Van wikipedia:

Horeca 1: Fastservice, waaronder cafetaria’s, snackbars, hamburgerrestaurants, commercieel geëxploiteerde schoolkantines, sportkantines en bedrijfsrestaurants, automatieken, strandpaviljoens, pizzeria’s, pizza-afhaal en bezorgbedrijven, pannenkoeken-restaurants, tearooms, koffiezaken, verkooppunten bij benzine- en treinstations, ijssalons, broodjeszaken, bake-off bedrijven en lunchrooms
Horeca 2: Nachtzalen, zalenverhuur, dancings, discotheek, nachtcafés en sociëteiten

Het lijkt mij dus dat de hotels ook zullen sluiten.
Hotels blijven open, volgens RTL4, vragen na de persconferentie

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:27

Standeman

Prutser 1e klasse

GioStyle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 13:57:
[...]

[...]

@Standeman @GAIAjohan en de rest die hebben gereageerd op mijn verwijderde post. Goed dat jullie hebben geluisterd naar het advies van de experts. ;w
Ik sta daar nog steeds volledig achter en zie met verbazing dat de overheid zwicht onder sociale druk. De mensen die er de ballen verstand van hebben. De mensen die denken dat ze heel veel wc papier nodig hebben om deze crisis door te komen. Blijkbaar is dat het amulet tegen covid-19.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00
Restaurants mogen dus nog wel thuis bezorgen? Ik zou onze vaste tokos graag steunen op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
[...]

Van wikipedia:

Ik heb een huwelijk van een vriend deze week. Toch even navragen of het doorgaat (hij zij dat het doorgaat maar het is in een zaal)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:35

jdh009

FP ProMod
Mrjraider schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:40:
Beetje bij beetje gaat ook Nederland in volledige quarantaine en/of op slot.
Lijkt me ook goed, elk model dat je erbij pakt laat zien dat stilzitten helpt tegen de versprijding. Dan is het gek dat zulke hotspots open mogen blijven. Was vandaag langs de Intratuin gereden en heb het nog nooit zo druk gezien daar.

Mooi artikel (weet niet of dit al gedeeld is): https://www.washingtonpos...0/world/corona-simulator/

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

Wie gaat er nu nog naar een hotel? :+ Dan zit je daar, en dan? Uit eten kan niet, alle activiteiten buiten zijn gesloten, horeca dicht.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
AtomicWing schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:42:

Maar mijn partner en ik hebben geen vitale beroepen, betalen wel heel veel geld voor kinderopvang die we nu niet mogen afnemen.
Is ook geen kleine financiële impact die ik niet kan inzetten om alternatieven te regelen.
Het hele terugvragen van geld gaat nog een drama worden, ook voor verzekeraars. Ik neem aan tenminste dat je dat gaat proberen, je kunt je kind immers niet brengen en hebt het geld nodig voor een andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:13
[...]

Van wikipedia:

Dat is het lastige van een woord, de betekenis kan wel officieel inclusief hotel beteken, maar in deze context zou het net zo goed alleen over restaurants en bars gaan. Er komt in ieder geval nog een lijst, want op de vraag of afhaal/bezorg restaurants ook moesten sluiten was onduidelijk.

De maatregelen gaan over 15min in, zonder dat er uberhaubt nog een lijst is. Erg vreemd, voelt als paniek voetbal. Moeten de restaurants nu stoppen met uitserveren en mensen naar huis sturen? Vind dat nog eigenlijk het meest opvallende van deze aankondiging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

giantgiantus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Lol. Die vakantie bestaat echt niet meer hoor.
De scholen gaan dan echt niet opeens open, die blijft gewoon bestaan.

De deur uitgaan dan is natuurlijk wel even een andere zaak.....

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TimDJ schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:42:
Enorme rij bij de coffeeshop aan de overkant
offtopic:
Dacht ik ook al aan, zal druk zijn, iedereen even paar weken voorraad inslaan :P

Wel vreemd dat hotels openblijven, trouwens?
Bij SARS was het oa juist een hotel in Hong Kong waar het flink verspreidde.

Wel grappig, het is nu landelijke de laatste ronde :P

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 15-03-2020 17:45 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

SomerenV schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:43:
[...]

Wie gaat er nu nog naar een hotel? :+ Dan zit je daar, en dan? Uit eten kan niet, alle activiteiten buiten zijn gesloten, horeca dicht.
Ik bijvoorbeeld, veel onderweg voor werk en slaap op plaats van werk.. Maar ik moet ook nog kunnen eten in de avond.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
AtomicWing schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:42:

Je betaald toch niet de komende 3 weken? De overheid moet de opvang maar compenseren voor gemiste inkomen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
R.van.M schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:44:
[...]

Dat is het lastige van een woord, de betekenis kan wel officieel inclusief hotel beteken, maar in deze context zou het net zo goed alleen over restaurants en bars gaan. Er komt in ieder geval nog een lijst, want op de vraag of afhaal/bezorg restaurants ook moesten sluiten was onduidelijk.

De maatregelen gaan over 15min in, zonder dat er uberhaubt nog een lijst is. Erg vreemd, voelt als paniek voetbal. Moeten de restaurants nu stoppen met uitserveren en mensen naar huis sturen? Vind dat nog eigenlijk het meest opvallende van deze aankondiging
Wellicht is daarom eet- en drinkgelegenheden gebruikt door de minister.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:44
SomerenV schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:38:
[...]

Er zijn berichten dat kinderen/jongeren het virus makkelijk kunnen verspreiden, er zijn ook berichten dat dit wel mee zou vallen. Kortom: je weet het niet precies. Waarom dan niet het zekere voor het onzekere nemen? Minder druk op de leraren, minder druk op de ouders en duidelijkheid voor iedereen.
Dat weten we dus wel. Kinderen hebben door het zeer milde ziekteverloop een lage virusload en zijn amper besmettelijk. Ik heb getallen van onder de o,2% gezien.

Minder druk op leraren? Hartstikke leuk voor ze. Duidelijkheid fijn, maar waarom minder druk op ouders? Die zitten nu met kids thuis terwijl ze ook nog thuis moeten werken.

Deze maatregel is op niets gebaseerd dan onderbuikgevoelens, hysterie en personeelstekorten in het onderwijs, want elke snotterende leerkracht blijft thuis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:08
worldfastest schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:44:
[...]

Je betaald toch niet de komende 3 weken? De overheid moet de opvang maar compenseren voor gemiste inkomen.
Het egoïsme is vervelend. We zullen als samenleving onze schouders eronder moeten zetten. Vraagt inspanning ook geld van eenieder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:34
Onze buurvrouw van 88 en veel meer oudere mensen krijgen hun eten via een catering oid bezorgt. Hoe gaat dit dan nu?!

Wij hebben net al aangeboden indien nodig dat wij extra voor haar willen koken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
[...]

Automagische incasso... en anders in gebreke, verlies inschrijving etc etc.

Dus weet niet wat verstandig is. Ook de toeslag loopt natuurlijk wel gewoon door.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:47

Garyu

WW

[...]

Wat staat er in je contract over hogere macht?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 09:08
Er is niets gezegd over samenkomsten van minder dan 100 personen. Dat getal blijft dus blijkbaar gehandhaafd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:10

Kheos

FP ProMod
XWB schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:28:
[...]

In tijden van overleven is kannibalisme helemaal niet vreemd :P
Ik zeg altijd: je bent een prepper, of je eet een prepper.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:41
Garyu schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Niet zo veel meestal, tenzij je voor een religieus instituut werkzaam bent. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
[...]

Heb al gekeken, geen uitzonderingen benoemd voor zowel de Ouders als Ondernemers m.b.t. overmacht (alleen bedrijfs-economische redenen en dat is dit denk ik niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jadero schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:46:
Er is niets gezegd over samenkomsten van minder dan 100 personen. Dat getal blijft dus blijkbaar gehandhaafd?
Ja en verlengd t/m 6 april

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 16:03

mindcre8r

Tradepedia

wat mij echt verbaast is dus dat er Brabanders perse hun horeca fix moesten hebben en dan naar Belgie gingen of naar het noorden.... seriously people...

Bears and Bulls

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:47
Wel raar tijdstip om oa restaurants dicht te gooien. Neem aan dat die al hebben voorbereid voor avondeten. Daar blijft je nu allemaal mee zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door jip_86 op 15-03-2020 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:06
AtomicWing schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Automagische incasso... en anders in gebreke, verlies inschrijving etc etc.

Dus weet niet wat verstandig is. Ook de toeslag loopt natuurlijk wel gewoon door.
Precies. Bij ons krijg je waarschijnlijk gewoon je dagen als tegoed. Die je vervolgens nooit kan opnemen...

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik had persoonlijk meer maatregelen verwacht, nu lijkt er een hele persconferentie op te zijn gezet om even te vertellen wat iedereen al aan zag komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:41
mindcre8r schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:47:
wat mij echt verbaast is dus dat er Brabanders perse hun horeca fix moesten hebben en dan naar Belgie gingen of naar het noorden.... seriously people...
Voor zover ik het hoorde gingen er juist Belgen naar Brabant.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Mektheb schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:09:
Klopt alleen is mijn buffer wel doormidden gehakt omdat ik zojuist een woning verbouwd heb.

Maar ben verre van zielig natuurlijk
Mijn buffer is grotendeels belegd in defensieve AEX fondsen als Shell en Unilever. Dat is ook geen pretje maar ben nog steeds verre van zielig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
giantgiantus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Het egoïsme is vervelend. We zullen als samenleving onze schouders eronder moeten zetten. Vraagt inspanning ook geld van eenieder.
Klopt.. via de belastingen. Dit is zeker niet egoïsme..

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand de lijst al gevonden van beroepen die gebruik mogen maken van de kinderopvang?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:39
VidaR-9 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Precies. Bij ons krijg je waarschijnlijk gewoon je dagen als tegoed. Die je vervolgens nooit kan opnemen...
Ik heb mijn zoontjes voor de komende drie weken op afwezig gezet nu het systeem er nog niet uit ligt, 100 uur tegoed per kind gekregen *O* oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 21:45
jip_86 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:47:
Wel raar tijdstip om oa restaurants dicht te gooien. Neem aan dat die al hebben voorbereid voor avondeten. Daar blijft je nu allemaal mee zitten.
Jeetje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:48:
Iemand de lijst al gevonden van beroepen die gebruik mogen maken van de kinderopvang?
https://www.rijksoverheid...en-onderwijs-horeca-sport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 15:11
[...]

offtopic:
God straft meteen
waren het nou niet Belgen die naar Nederland kwamen?!

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Wel raar tijdstip om horeca dicht te gooien. Neem aan dat die al hebben voorbereid voor avondeten. Dat blijft je nu allemaal mee zitten :/
Als ze nog wel 3 uur open waren vanaf nu, had ik denk ik vanavond nog een laatste avondmaal genoten in een restaurant.

3 weken niet uit eten.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Laatst online: 05-10 12:08
@Cyberpope Het wordt net op 1 voorgelezen, ging me net te snel.

[ Voor 11% gewijzigd door Pepper92 op 15-03-2020 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:13
Leon Zwiers schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:45:
[...]

Dat weten we dus wel. Kinderen hebben door het zeer milde ziekteverloop een lage virusload en zijn amper besmettelijk. Ik heb getallen van onder de o,2% gezien.

Minder druk op leraren? Hartstikke leuk voor ze. Duidelijkheid fijn, maar waarom minder druk op ouders? Die zitten nu met kids thuis terwijl ze ook nog thuis moeten werken.

Deze maatregel is op niets gebaseerd dan onderbuikgevoelens, hysterie en personeelstekorten in het onderwijs, want elke snotterende leerkracht blijft thuis.
Ik zie je vaak reageren en elke keer schrijf je weer hetzelfde. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar hier bashen op de keuzes die gemaakt worden, voegen echt 0 toe aan de discussie.

Een vriend van mij werkt in het onderwijs, afgelopen vrijdag waren 6 leerkrachten ziek thuis (in ieder geval corona symptonen), van de totaal 23 leerkrachten. 4 klassen zijn naar huis gestuurd. En dit midden in een grote stad in de Randstad. Oftewel, je moet wel, want je kan niet met 1 leerkracht voor 50 kinderen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:56

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Mensen kiezen er zelf voor. Je loopt altijd meer risico met zo beroep ook als het crisis wordt. Entertainment de Luxe dingen zeg maar gaan als eerste kapot.
Ik heb daar geen medelijden mee dat weet je van tevoren.
GioStyle schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:26:
[...]

Met andere woorden: van muzikant zijn kan je niet leven. Dan moet je dus ander werk gaan zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door TheDudez op 15-03-2020 17:51 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:32:
Ja lekker dan. Ga je om 17.30 kijken is het al klaar...... 7(8)7
Voor wie ook iets beters anders aan het doen was dan gekluisterd aan de buis zitten ;)

Link naar persconferentie op Youtube

YouTube: TERUGKIJKEN: Ministers Bruins en Slob over sluiting scholen en horeca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 16:03

mindcre8r

Tradepedia

Mugwump schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:48:
[...]

Voor zover ik het hoorde gingen er juist Belgen naar Brabant.
in de persco zijden ze wat anders.

Bears and Bulls

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtomicWing
Lijst vitale beroepen / bedrijven.

https://www.rijksoverheid...9/cruciale-beroepsgroepen

Maar betreft het dan alle werknemers van die bedrijven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
De lijst met beroepen:
- Zorg, inclusief productie en transport van medicijnen en medische hulpmiddelen.
- Leraren en personeel benodigd op school, zoals voor afstandsonderwijs, opvang van kinderen en examens.
- Openbaar vervoer.
- Voedselketen: de voedselketen moet breed worden gezien. Deze bestaat uit supermarkten, de aanlevering van supermarkten, de verwerkende industrie en de transporten van deze industrie maar ook het ophalen van producten bij boeren, het aanleveren van bijvoorbeeld veevoer en andere producten bij boeren, de toegang van arbeiders voor de oogst.
- Transport van brandstoffen zoals kolen, olie, benzine en diesel, etcetera.
- Vervoer van afval en vuilnis.
- Kinderopvang.
- Media en communicatie: ten behoeve van informatievoorziening aan de samenleving die van noodzaak is om op de hoogte te blijven van wat er speelt.
- Continuïteit hulpverleningsdiensten (politie en defensie zijn reeds vitaal verklaard)
> meldkamerprocessen
> brandweerzorg
> ambulance zorg
> GHOR
> crisisbeheersing van de veiligheidsregio’s
- Noodzakelijke overheidsprocessen (Rijk, provincie en gemeente) (betalen uitkeringen en toeslagen, burgerzaken, consulaten en ambassades).

Vitale processen
Voor Nederland gelden altijd al bedrijven die processen hebben die zijn aangemerkt als vitaal. Het gaat om circa 100 bedrijven die hier al van op de hoogte zijn.

- Landelijk transport en distributie elektriciteit
- Regionale distributie
- Gasproductie, landelijk transport en distributie
- Regionale distributie
- Olievoorziening
- Internet en datadiensten
- ICT/Telecom
- Internettoegang en dataverkeer
- Spraakdienst en SMS
- Plaats- en tijdsbepaling middels GNSS
- Drinkwatervoorziening
- Drinkwater
- Keren en beheren waterkwantiteit
- Vlucht- en vliegtuigafhandeling
- Scheepvaartafwikkeling
- Grootschalige productie/verwerking en/of opslag (petro)chemische stoffen
- Opslag, productie en verwerking nucleair materiaal
- Toonbankbetalingsverkeer
- Massaal giraal betalingsverkeer
- Hoogwaardig betalingsverkeer tussen banken
- Effectenverkeer
- Communicatie met en tussen hulpdiensten middels 112 en C2000
- Inzet politie
- Basisregistraties personen en organisaties B Digitale overheids-processen
- Interconnectiviteit (transactie-infrastructuur voor informatie uit basisregistraties)
- Elektronisch berichtenverkeer en informatieverschaffing aan burgers
- Identificatie en authenticatie van burgers en bedrijven
- Inzet defensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:49:
[...]

waren het nou niet Belgen die naar Nederland kwamen?!
Belgen kwamen naar Nederland, dus Brabant wilde horeca sluiten, waarop de rest van het land bang was voor cafétoerisme vanuit Brabant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
prijk schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:16:
[...]

De hysterie beperkt zich vooralsnog tot de buurtsuper, voor zover ik weet.
Gezien deze draconische maatregelen van ons kabinet niet. Bruins gaf net toe tijdens het vragenrondje dat er vanuit het RIVM/GGD niks veranderd is.
Ze hebben toegegeven aan massahysterie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:15:
[...]

Je mag juist van ZZP'ers wel verwachten dat ze dat hebben, toch? Lijkt me niet heel vreemd?

Het Nibud raadt sowieso aan dat mensen (loon, ZZP of uitkering) een buffer van een aantal maanden aan moeten houden.
Je beseft je hopelijk wel dat heel erg veel ZZPers dat alleen maar zijn geworden omdat de branche waarin ze werkten het prettiger vond dat de werkgevers minder risico gingen lopen? Denk aan.. jawel, de zorg. Tuurlijk, van een ZZPer in de IT of een of andere business consultancy achtige sector mag je verwachten dat die reserves opgebouwd hebben. Maar al die schijnzelfstandigen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Aanvullende maatregelen onderwijs, horeca, sport
Nieuwsbericht | 15-03-2020 | 17:35

Zondag 15 maart heeft het kabinet aanvullende maatregelen genomen in de aanpak van het coronavirus. Scholen en kinderdagverblijven sluiten tot en met maandag 6 april. Datzelfde geldt voor eet- en drinkgelegenheden en sport- en fitnessclubs.

Minister Bruins (Medische Zorg) en minister Slob (Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media) lichtten de maatregelen (gebaseerd op advies van het RIVM) toe tijdens een persbijeenkomst. De maatregelen zijn:

Scholen en kinderdagverblijven gaan dicht vanaf maandag 16 maart tot en met maandag 6 april. Het gaat hierbij om scholen in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo.

Voor kinderen van ouders in bijvoorbeeld de zorg, politie, openbaar vervoer en brandweer is er wel opvang in de school en het kinderdagverblijf, zodat hun ouders kunnen blijven werken. Deze opvang is zonder extra kosten. Klik hier voor een lijst van cruciale beroepsgroepen.

Docenten gaan onderwijs op afstand organiseren voor kinderen die thuis zitten, met prioriteit voor eindexamenleerlingen in het voortgezet onderwijs en het mbo.

Alle eet- en drinkgelegenheden gaan dicht vanaf zondag 15 maart 18.00 uur tot en met maandag 6 april.

Sport- en fitnessclubs, sauna’s, sexclubs en coffeeshops sluiten vanaf zondag 15 maart 18.00 uur tot en met maandag 6 april.

Iedereen in Nederland wordt gevraagd om waar mogelijk 1,5 meter afstand van elkaar te bewaren. Ook bijvoorbeeld bij het boodschappen doen.

Alle eerder genomen maatregelen worden verlengd tot en met maandag 6 april.

Hulp voor ondernemers
Het kabinet neemt verschillende maatregelen om ondernemers die in de problemen dreigen te komen, te helpen. Zo is er de regeling werktijdverkorting, kan de belastingdienst uitstel van betaling verlenen en verruimt EZK de borgstelling midden- en kleinbedrijf. Ondernemers in bijvoorbeeld de horeca of reisbranche die last ondervinden omdat klanten thuisblijven of de zaak tijdelijk dicht moet, kunnen daardoor makkelijker geld lenen. Meer informatie over de mogelijkheden kunnen ondernemers opvragen bij het adviesteam van de Kamer van Koophandel.

Overzicht cruciale beroepen:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:24

SomerenV

It's something!

Orangelights23 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Ik zie je vaak reageren en elke keer schrijf je weer hetzelfde. Ik snap dat je gefrustreerd bent, maar hier bashen op de keuzes die gemaakt worden, voegen echt 0 toe aan de discussie.

Een vriend van mij werkt in het onderwijs, afgelopen vrijdag waren 6 leerkrachten ziek thuis (in ieder geval corona symptonen), van de totaal 23 leerkrachten. 4 klassen zijn naar huis gestuurd. En dit midden in een grote stad in de Randstad. Oftewel, je moet wel, want je kan niet met 1 leerkracht voor 50 kinderen staan...
Komt ook bij dat als de ene leerling wel les krijgt, de ander niet, en soms hele klassen geen les krijgen dat de verhoudingen scheef gaan lopen qua lesstof. Dan gaat er één deel gruwelijk achterlopen op de rest. Gevolg is dat alle stof nogmaals behandeld moet worden. Dan kun je beter de tent sluiten. Is voor een aantal ouders misschien vervelend, maar het hele land gaat langzaam op slot. Iedereen voelt dit. Het is niet alsof je de enige bent die het even kut heeft. Dit is gewoon een crisis die niemand die momenteel leeft eerder meegemaakt heeft.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 06:36
Als het op een ander moment was gedeeld was het de lunch of het ontbijt geweest. Dus...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
3x3 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Als ze nog wel 3 uur open waren vanaf nu, had ik denk ik vanavond nog een laatste avondmaal genoten in een restaurant.

3 weken niet uit eten.
Dit is precies waarom de boel gelijk dicht moet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Men wou waarschijnlijk lockdown-feestjes voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:15
Je kan ook leren luisteren natuurlijk. Belgen kwamen naar Brabant omdat daar de horeca sluit. Dus Brabant wilde vandaag aankondigen dat daar ook de horeca dicht gaat, echter de regering heeft nu besloten het dan maar gelijk landelijk te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:46

Tourniquet

Hiya, fellas!

anandus schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Ja en verlengd t/m 6 april
Zou me niets verbazen als dat aantal van 100 morgen nog flink naar beneden wordt bijgesteld.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

Alle bioscopen vanaf nu ook dicht.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Cyberpope schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:48:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

-verwijderd.

[ Voor 92% gewijzigd door 3x3 op 15-03-2020 21:25 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:32
Wel handig dat ze niet konden aangeven of afhaalrestaurants open mogen blijven met een regelgeving die letterlijk 20 minuten later in gaat. Zijn we nog aan het uitwerken🙈

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Moeten beide ouders een ''vitaal beroep'' uitoefenen zodat je kind nog naar opvang kan? Of als 1 ouder een vitaal beroep heeft is al genoeg om toch nog naar de kinderopvang te mogen brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Is de <100 mensen regel nu officieel afgeschaft? Niet dat er nog veel mensen bijeenkwamen. Bioscopen en theaters zijn niet met name genoemd.

Daar waren wel al wat 'vrijwillige' besluiten genomen meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Dit is wel een verstandige keuze, wel een moeilijke en zware beslissing. Hopelijk kunnen ze hier een hoop ellende mee besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Silent Thunder schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:56:
Moeten beide ouders een ''vitaal beroep'' uitoefenen zodat je kind nog naar opvang kan? Of als 1 ouder een vitaal beroep heeft is al genoeg om toch nog naar de kinderopvang te mogen brengen?
In de brief dit ik net van onze basisschool kreeg staat beide ouders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Laatst online: 16-12-2021
https://www.nu.nl/coronav...ewust-risico-genomen.html

Goed zo jongens, nog meer onzekerheid voor die groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
Erapaz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:44:
[...]

Het hele terugvragen van geld gaat nog een drama worden, ook voor verzekeraars. Ik neem aan tenminste dat je dat gaat proberen, je kunt je kind immers niet brengen en hebt het geld nodig voor een andere oplossing.
Yep. Nu is het allemaal niet heel krap (samenloop van omstandigheden die goed valt tot 6 april) maar toch. Kijk, de toeslag kunnen ze helemaal krijgen, maar het deel "eigen bijdrage" gaat toch echt wel (evt. via rechtsbijstand) verhaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-10 21:52
Wel een behoorlijke lijst met vitale beroepen. Kans is redelijk groot dat één van de twee ouders daar onder valt waardoor effectief nog steeds een volle kinderopvang kan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Transportman schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:48:
Ik had persoonlijk meer maatregelen verwacht, nu lijkt er een hele persconferentie op te zijn gezet om even te vertellen wat iedereen al aan zag komen...
Dat komt vanzelf, je krijgt paniek wanneer je alles tegelijk plotseling stopzet.
Ik verwacht de komende week/weken nog wel een avondklok en een samenscholingsverbod.

Al die zich sowieso al snel stierlijk vervelende scholieren gaan toch hun matties opzoeken om te socialisen, dat gaat nog wel ff zwaar worden de komende weken.
Een achterneefje van mij vond het al naar dat hij nu niet meer kon voetballen maar dacht na zijn eindexamen nog wel ff lekker op vakantie te kunnen naar het zonnige Spanje...
Die keek even beteuterd op toen zijn oma hem vertelde dat hij die zomervakantie hoogstwaarschijnlijk ook gewoon op zijn buik kan schrijven en er iig niet te hard op moet rekenen, toen kwam het wel even hard aan.
Maargoed van een 17 jarige kan je ook nog niet zoveel levenservaring en inzicht over de gevolgen van zo'n pandemie en dit soort maatregelen verwachten.
fsfikke schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Dagelijks naar de coffeeshop 8)7

Iig een positief puntje dat die dicht gaan, trekt sowieso alleen maar nutteloos volk aan.
Zo denk ik ook over kroegen, al zou een coffeeshop ook gewoon een afhaalloket kunnen faciliteren, aangezien slijterijen ook nog gewoon open zijn.
Sommige coffeeshops zijn trouwens al zo ingericht, dus zonder zitplaatsen en alleen een verkoopbalie.

[ Voor 17% gewijzigd door PalingDrone op 15-03-2020 18:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Racer89 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:57:
Dit is wel een verstandige keuze, wel een moeilijke en zware beslissing. Hopelijk kunnen ze hier een hoop ellende mee besparen.
Let vooral op wat Bruins op het einde zei: dit is nog pas het begin, er komt nog meer aan.

Wil je de komende weken in huis gaan klussen dan zou ik morgenochtend naar de Hornbach gaan om alles in te slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Laatst online: 18:06
President schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Ik heb mijn zoontjes voor de komende drie weken op afwezig gezet nu het systeem er nog niet uit ligt, 100 uur tegoed per kind gekregen *O* oOo
Ja dat kan ik ook doen. Maar zoals ik zei: die kan ik niet opnemen

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
croxz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:57:
[...]

In de brief dit ik net van onze basisschool kreeg staat beide ouders.
Hoe gaan ze dat dan toetsen? Hier kunnen mensen toch fraude mee plegen door te zeggen ja we werken beide in het ziekenhuis in de zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 11:12

drooger

Falen is ook een kunst.

CaptJackSparrow schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:57:
Is de <100 mensen regel nu officieel afgeschaft? Niet dat er nog veel mensen bijeenkwamen. Bioscopen en theaters zijn niet met name genoemd.

Daar waren wel al wat 'vrijwillige' besluiten genomen meen ik.
Die is nog gewoon actief en meen ik ook verlengd tot 6 april.
Anders ging men vrolijk weer uitvaartdiensten of andere bijeenkomsten met 150 man houden.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Ik had het gezien, de kwiebus is niet goed wijs.
ZZPers nemen bewust een risico, maar de KLM moeten we helpen. 8)7

Ik denk dat we in een keerpunt zitten qua samenleving. Er gaat nu in één keer zoveel economisch kapot dat we wel voor mekaar moeten gaan zorgen.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:48

SkyStreaker

Move on up!

Ik ben op dit moment werkzoekende, ik heb zeker sollicitatiegesprekken, maar vraag mij nu ernstig af of ik nog wel uitgenodigd ga worden voor gesprekken. Iemand enig inzicht? Dit houdt mij nu heel, heel erg bezig...

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Let vooral op wat Bruins op het einde zei: dit is nog pas het begin, er komt nog meer aan.

Wil je de komende weken in huis gaan klussen dan zou ik morgenochtend naar de Hornbach gaan om alles in te slaan...
Gaat hem niet worden, moet gewoon werken. Vind ik ook niet erg zolang het mogelijk is zonder verdere risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nu het hoge woord eruit is, wat betekent dit praktisch?

Een collega van mij komt volgende week naar NL. Hij kan wel slapen in het hotel maar deze heeft geen keuken. Daar de horeca gesloten moet worden kan hij op een houtje bijten?

Zijn er extra controles op de luchthavens?

* Chevy454 is asking for a friend :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
SkyStreaker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:00:
Ik ben op dit moment werkzoekende, ik heb zeker sollicitatiegesprekken, maar vraag mij nu ernstig af of ik nog wel uitgenodigd ga worden voor gesprekken. Iemand enig inzicht? Dit houdt mij nu heel, heel erg bezig...
Sollicitatie word gewoon via Skype gedaan als het een beetje professionele onderneming is. Ze mogen dan geen bezoek ontvangen vanwege hun eigen policy, maar bedenken wel creatieve oplossingen als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

drooger schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Die is nog gewoon actief en meen ik ook verlengd tot 6 april.
Anders ging men vrolijk weer uitvaartdiensten of andere bijeenkomsten met 150 man houden.
Nee ik bedoel dat ook die grootte niet meer mag. Dat theaters en bioscopen ook dicht moeten net als horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:10

vhal

ಠ_ಠ

Silent Thunder schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Hoe gaan ze dat dan toetsen? Hier kunnen mensen toch fraude mee plegen door te zeggen ja we werken beide in het ziekenhuis in de zorg.
Nu weet je gelijk waarom ze je beroep willen weten bij inschrijving :P

Wij staan beide op de lijst maar mijn vrouw heeft nog niks vernomen van haar werkgever behalve dat ze thuis mag blijven tot nader bericht.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
Ik zou er niet op rekenen, ik denk dat er al heel veel bedrijven zeggen dat bezoek alleen mag als het strikt noodzakelijk is, en sollicitanten zijn dat vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:00

Vrijdag

De Zwarte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btgJl38UBki1N__h2bW-zjsTWnU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/oEFhob7erYT46KpPKsJcyEeU.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt nog een interessant gesprek morgen met mijn leidinggevende.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
hoevenpe schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Daar was het vandaag gigantisch druk, hoorde verschillende medewerkers bespreken dat ze dit nog niet hadden meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
Chevy454 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:00:
Nu het hoge woord eruit is, wat betekent dit praktisch?

Een collega van mij komt volgende week naar NL. Hij kan wel slapen in het hotel maar deze heeft geen keuken. Daar de horeca gesloten moet worden kan hij op een houtje bijten?

Zijn er extra controles op de luchthavens?

* Chevy454 is asking for a friend :)
Misschien blijft de roomservice wel draaien? Gaat er meer om dat er geen groepen mensen meer bij elkaar zijn, lijkt me. En anders kant en klaar maaltijden bij de supermarkt halen

Edit: grote kans dat hij niet meer komt

[ Voor 3% gewijzigd door Sjurm op 15-03-2020 18:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:13
Voor mijn werk loop ik bij verschillende organisaties en elke, 6 stuks, heeft de afgelopen dagen expliciet benoemd dat sollicitatiegesprekken voortgezet kunnen worden, maar dan wel digitaal. Grote kans dat dit ook gedaan zal worden bij de bedrijven waar je een sollicitatieprocedure hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Laatst online: 11:12

drooger

Falen is ook een kunst.

CaptJackSparrow schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Nee ik bedoel dat ook die grootte niet meer mag. Dat theaters en bioscopen ook dicht moeten net als horeca.
Het is aanvullend, niet vervangend.
Bioscopen moeten dicht én er mogen geen 100+ mensen bij elkaar zijn.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finder
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:53
qadn schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:59:
[...]

Ik had het gezien, de kwiebus is niet goed wijs.
ZZPers nemen bewust een risico, maar de KLM moeten we helpen. 8)7

Ik denk dat we in een keerpunt zitten qua samenleving. Er gaat nu in één keer zoveel economisch kapot dat we wel voor mekaar moeten gaan zorgen.
Zegt hij nu dat ZZP-ers nu ook geen belasting meer moeten betalen? Ofwel is het ieder voor zich, dus ook reguliere werknemers, ofwel ben je solidair. Maar niet van zelfstandigen een groot deel inkomensbelasting laten betalen en dan 'zoek het maar uit'.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3hpa_vwOos3YSd-l8LR5KiMG8bY=/800x/filters:strip_icc()/f/image/5t3uaaVHIDgUa0UQlExPaFLr.jpg?f=fotoalbum_large

Rij voor de coffeeshop in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Waar is die lijst met ''vitale'' beroepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Hoe kun je in het algemeen naar je werk gaan als je 1,5 m afstand zou moeten houden? En van alles wordt vermeden qua contact, door de maatregelen. De meesten zitten alsnog in de kantine dicht op elkaar.. en werken alsof er niets aan de hand is..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
De KFC en McDonald's gaan hier nu dicht en sturen iedereen weg, ook de drive-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-10 12:36

Sebazzz

3dp

Cubic X schreef op zondag 15 maart 2020 @ 18:08:
De KFC en McDonald's gaan hier nu dicht en sturen iedereen weg, ook de drive-ins.
Dat is raar, de drive-ins is juist iets waarbij je contact vermijdt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 08-10 21:08

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 40 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.