Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:52

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Zolang het niet iedereen met je eens is gaat dit niet gebeuren. Succes!
Mutatie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Dat zou het al minimaal een week wel moeten zijn, social distancing zou al lang het idee moeten zijn. Nu al te laat om een italie scenario te voorkomen maar we kunnen nog voorkomen dat het erger word. Moet je de regering wel voor zijn.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:37
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:32:
[...]

Eensch hoor, feestje zou ik ook over denken. Maar uitspraken als zo min mogelijk sociaal contact hoe beter, vind ik de verkeerde kant op schieten en naar paniek neigen.
Zo heb ik vanavond een wedstrijd in een kroeg en daar ga ik gewoon heen.
https://joop.bnnvara.nl/n...AKbiSYsnWA2p145Hm1i6GqGMU

Uit het veld:
Ik eindig met te zeggen dat ik de strijd om paniek te voorkomen niet echt begrijp. De enige reden die ik kan bedenken is dat er een tekort aan maskers is, maar er is al geen masker meer te koop. Er is niet veel onderzoek naar, maar is paniek nou echt erger dan de verwaarlozing en de onzorgvuldigheid tijdens een epidemie als deze?”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Verwijderd1 Daaraan toevoegend. Blijkbaar vindt nu een meerderheid dat de overheid te laat reageert volgens 1 vandaag.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit had gezien als deze maatregelen een week eerder waren genomen. Ik gok zomaar dat dit dan een 'te vroeg' was geweest.
Het is verschrikkelijk moeilijk om dit soort maatregelen op het juiste moment in te voeren.

Je ziet nu al dat mensen hier geen zin in hebben en weigeren mee te werken.

Daarnaast blijf ik erbij dat we wellicht onze invloed op deze verspreiding een beetje overschatten.

@KillerAce_NL ook dat heeft tijd nodig natuurlijk, goed punt

@Bensimpel het verplegend personeel zal je dankbaar zijn. Het is zo'n vreselijk lastige balans.

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 12-03-2020 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bensimpel schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:33:
Dit virus gaat ze wereld net zo hard veranderen als 9/11 heeft gedaan. En dit pas het begin vrees ik.
Ik hoop echt dat het tijdens de lente weer afzwakt maar ik vrees het ergste als we dit niet onder controle krijgen :|
Denk je ? Nee denk ik niet, de wereld verandert er niet door. Stap terug etc, ja, maar life goes on after this.
Het is geen Ebola goddank, dan was de wereld écht veranderd.

@MikeyMan Bij mij op het werk zagen we dit al aankomen, we zijn druk bezig met netscalers met hogere throughput zodat iedereen thuis kan werken.
@bazzemans Je hebt helemaal gelijk met beide voorbeelden. Kwetsbaren moeten zichzelf goed beschermen. Je bent echt een rund als je vrouw longklachten heeft en je dit nu niet serieus neemt, dat is heel wat anders als jan modaal.

[ Voor 26% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-03-2020 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Het liefst zie ik nog dat ze ook het OV stoppen of vertragen om de spreiding nog verder in te dammen. Ja mensen die niet op werk kunnen komen hebben dan een probleem. Maar dit kan wel de volgende stap zijn.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20
Dit virus gaat ze wereld net zo hard veranderen als 9/11 heeft gedaan. En dit pas het begin vrees ik.
Ik hoop echt dat het tijdens de lente weer afzwakt maar ik vrees het ergste als we dit niet onder controle krijgen :|
En nog komen we er goed mee weg en zijn we aan een rechte ramp ontsnapt. Ebola ontstaat net zo snel bij een moment van-dier-op-mens en is net zo besmettelijk. Het enige voordeel daar is dat de dragers erg snel het loodje leggen en het daarom nog niet ver verspreid is geraakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 12-03-2020 18:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:58
Mijn vader is 73, heeft hartfalen en diabetes. Hij valt dus behoorlijk in de risicogroep. Als pensionado helpt hij mensen (m.n. leeftijdsgenoten) met het invullen van belasting papieren. Daarvoor gaat hij op bezoek of mensen komen bij hem over de vloer. Ik heb hem dringend doch vriendelijk verzocht de komende periode dit "werk" te staken of om mensen te vragen benodigde papieren in de bus te gooien of te scannen; m.a.w. thuiswerken. Na enig gemor ging hij daarmee akkoord.

Ik begrijp dat de richtlijn niet is dat je sociale contacten volledig moet mijden als je geen klachten hebt. Toch denk ik dat het heel verstandig is om dat waar mogelijk voorlopig te doen, zeker als je tot de risicogroep hoort.

Tegelijkertijd vertelt mijn zwager, die geregeld bij mijn ouders komt om hun dochter te brengen/halen, doodleuk dat hij afgelopen zondag nog een cursus in Brabant heeft gevolgd. Zijn vrouw (mijn zus dus) heeft op dit moment een ernstig longprobleem. Hoe naïef kan je zijn? Ook in dit geval (al aantal keer langs gekomen) geldt dat het zijn van ZZP'er ten grondslag ligt aan hoe de keus tot stand komt. Ik merk aan mezelf dat ik daar ontzettend boos van wordt.

Ik ben niet in paniek o.i.d. maar vind het echt belangrijk om een periode extra voorzichtig te zijn met de keuzes die je maakt.

[ Voor 0% gewijzigd door bazzemans op 12-03-2020 18:37 . Reden: Leeftijd verkeerd; net jarig geweest. ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:38
MikeyMan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:34:
Het is verschrikkelijk moeilijk om dit soort maatregelen op het juiste moment in te voeren.
We kunnen grapjes maken over het handenschudden van Rutte maar vond ze vanmiddag wel een goed verhaal hebben. We kunnen veel zeuren over onze regering maar ze doen wat ze kunnen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:58

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@Verwijderd1
Daarnaast blijf ik erbij dat we wellicht onze invloed op deze verspreiding een beetje overschatten.
Het gaat om het tempo van verspreiding te reduceren zodat we capaciteit hebben voor de zeer zieken. De verspreiding an sich word lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:35:
[...]

Denk je ? Nee denk ik niet, de wereld verandert er niet door. Stap terug etc, ja, maar life goes on after this.
Het is geen Ebola goddank, dan was de wereld écht veranderd.
Ik denk dat de wereld misschien wel wakkerder word
YouTube: Coronavirus expert: 'War is an appropriate analogy'
I've been working on epidemic preparedness for years [...] This is the most frightening disease I've ever encountered in my carreer and that includes Ebola, it includes MERS and it includes SARS. And it's frightening because a combination of infectiousness and lethality that appears to be many times higher than flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:37:
[...]

We kunnen grapjes maken over het handenschudden van Rutte maar vond ze vanmiddag wel een goed verhaal hebben. We kunnen veel zeuren over onze regering maar ze doen wat ze kunnen.
Er is nu naar de experts geluisterd ipv de compromislijn van de vorige updates :X. Er was geen nieuwe informatie over verspreiding tov de commissiebriefing…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:33
SomerenV schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Ik zat meer te denken aan het bedrijfsleven. Hoe zit het met grote bedrijven (met magazijnen) waar 100+ mensen constant bezig zijn in ploegen? Daar is vaak ontzettend veel contact onderling.
Ik kom als leverancier veel in magazijnen. Vandaag toevallig bij een prospect om 14 uur een afspraak. Toen waren er nog geen bijzondere maatregelen.
Toen de meeting om 15:30 was afgelopen was ingesteld dat tussen de 2 shifts voorlopig 1 uur zit. In dat uur is niemand binnen en de ploegen hebben zo dus geen contact. Best wel verstandig voor de continuïteit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eh begrijp me niet verkeerd, ik wil niet bagatelliseren, ik zit zeg maar overal tussenin. Maak me weinig druk om mijn eigen gezondheid, let gewoon op, maar gooi mijn leven niet radicaal om. Misschien omdat ik ook beroepsmatig altijd koel blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mutatie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:31:
[...]

Dat zou het al minimaal een week wel moeten zijn, social distancing zou al lang het idee moeten zijn. Nu al te laat om een italie scenario te voorkomen maar we kunnen nog voorkomen dat het erger word. Moet je de regering wel voor zijn.
Waarop baseer je deze aannames allemaal? Weet jij wat er allemaal afgespeeld heeft in Italië? Wat ze daar goed of fout gedaan hebben? Weet jij wat ze hier allemaal doen, ook achter de schermen? Die verbanden kunnen jij en ik helemaal niet trekken. Daar heb je veel meer kennis voor nodig van alle omstandigheden. Ik vind nog steeds het RIVM en onze overheid daadkrachtig optreden met duidelijke communicatie van de gemaakte afwegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tja, vlak na 9/11 zeiden velen ook dat WOIII was uitgebroken of op uitbreken stond. Is niet zoveel van terechtgekomen. Het is buitengewoon lastig om tijdens ingrijpende gebeurtenissen de ware impact in te schatten. Een goed advies lijkt om in elk geval niet te dramatiseren en te doen alsof de wereld vergaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
DaWayne schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:39:
[...]

Ik kom als leverancier veel in magazijnen. Vandaag toevallig bij een prospect om 24 uur een afspraak. Toen waren er nog geen bijzondere maatregelen.
Toen de meeting om 15:30 was afgelopen was ingesteld dat tussen de 2 shifts voorlopig 1 uur zit. In dat uur is niemand binnen en de ploegen hebben zo dus geen contact. Best wel verstandig voor de continuïteit denk ik.
Bij andere organisaties zijn nu geen externe bezoekers meer welkom. Ik kan voorlopig naar kantoor wanneer nodig maar werk nu een tijd thuis.

Is iemand anders de inschatting van de IC-capaciteit per land opgevallen in de zesde ECDC update?

Hierbij moet ik wel opmerken dat "tekort aan IC capaciteit" in dit model niet betekent dat er geen andere ziekenhuis zorg beschikbaar is. Een land kan relatief meer IC-capaciteit hebben dan medium care bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B2-XF6F-3aXOtgxFNyKWbv8BzAw=/800x/f/image/kE5NugGn6hpzJAfofRV2eqRl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
@Verwijderd1 Daaraan toevoegend. Blijkbaar vindt nu een meerderheid dat de overheid te laat reageert volgens 1 vandaag.

Ik ben zeer benieuwd hoe dat eruit had gezien als deze maatregelen een week eerder waren genomen. Ik gok zomaar dat dit dan een 'te vroeg' was geweest.
Ja, als we eerder een samenwerking van de EU en de VS hadden opgezet en in samenwerking met China het virus voor veel geld (maar veel minder dan wat het nu kost inclusief economische impact) in China ingedamd hadden dan was het geldverspilling à la VS tegen ebola. Het is altijd makkelijk praten met kennis achteraf, in het moment kan je het nooit goed doen. Damned if you do, damned if you don't:
We have been here before. Dr Chan was criticised for a perceived overreaction to the 2010 swine flu outbreak, over which she declared a pandemic and advised countries to spend millions on medicines most did not, in the end, need.

Then she was seen to react far too slowly to West Africa's catastrophic Ebola outbreak, which claimed at least 11,000 lives.

"Damned if you do, damned if you don't", is a phrase you often hear at WHO headquarters.

https://www.bbc.com/news/world-africa-51720184

Verwijderd1 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 21:25:
[...]

Het is natuurlijk ook goedkoop punten scoren. Als er achteraf veel gevallen zijn dan gaan klagen en anders niets zeggen.

Laten we de rol van het RIVM ook niet overschatten. Natuurlijk hebben ze wat invloed op de verspreiding, maar compleet weren was waarschijnlijk onbegonnen werk.
;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Polycom
  • Nu online

Polycom

Poes van goud

• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Het enige voordeel wat ik uit deze situatie kan halen dat we eindelijk een keer een testcase kunnen doen op de situatie die we al in menig film of documentaire hebben kunnen zien: de uitbraak van een een wereldwijd virus.
Aan het eind van de rit kunnen we zien welke aanpak nou de beste is geweest. Dan weten we volgende keer beter hoe we moeten handelen.
Gelukkig gaat het in dit geval om een "relatief" onschuldig virus (en ik snap dondersgoed wat voor effect het op onze gezondheidszorg heeft), maar dat er ooit een keer een virus verschijnt wat veel gevaarlijker is is niet onrealistisch. Dus dit is een goede oefening hoe we hiermee om moeten gaan in deze moderne open maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:55
Bastien schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:25:
Sja, mijn WG geeft ook aan dat alleen verkouden geen reden is om thuis te blijven. Maar da's vanuit het buitenlandse hoofdkantoor gedicteerd denk ik, voor heel Europa. Geen idee waarom ze dit zo melden maar goed. Ik volg in ieder geval de NL richtlijnen voor het geval het zover komt. :)

Je komt waarschijnlijk toch niet te weten of het corona is, gewoon griepje/verkoudheid of wat anders. Je wordt immers niet getest tenzij je bijna bij de hemelpoort staat.
Bizar dat er zoveel verschil in zit. Ik werk bij een grote internationale corporate en bij ons is al een aantal weken de regel dat je verplicht thuis moet blijven als je ook maar enigzins verkouden/grieperig of luchtweg klachten hebt. En dan ook meteen minimaal 14 dagen thuis blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
Teknix1982 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Waarop baseer je deze aannames allemaal? Weet jij wat er allemaal afgespeeld heeft in Italië? Wat ze daar goed of fout gedaan hebben? Weet jij wat ze hier allemaal doen, ook achter de schermen? Die verbanden kunnen jij en ik helemaal niet trekken. Daar heb je veel meer kennis voor nodig van alle omstandigheden. Ik vind nog steeds het RIVM en onze overheid daadkrachtig optreden met duidelijke communicatie van de gemaakte afwegingen.
Tja ik volg het allemaal sinds januarie in China, alle waarschuwingen van artsen en WHO werden hier genegeerd toen het er tijd voor was. De maatregelen waren tot nu eigenlijk niets, die van nu te laat, de testen gaven maar steekproef cijfers met de eisen te stren, velen zijn erdoor geglipt, testen op gezinsleden word al bijna een week niet gedaan dus het is al veel verder gevorderd dan het beeld dat ze gaven. En met het tijds verloop van besmettingen tot ic opnames zijn we al te ver om dat te voorkomen. Over 2 weken ontploft het helemaal. Maargoed, is moeilijk uit te leggen, alle bronnen erbij pakken. Dit is wat ik denk hoe we ervoor staan en denk ik gefliterd te hebben tussen alle paniek, ik hoop het mis te hebben
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:
[...]

Eh begrijp me niet verkeerd, ik wil niet bagatelliseren, ik zit zeg maar overal tussenin. Maak me weinig druk om mijn eigen gezondheid, let gewoon op, maar gooi mijn leven niet radicaal om. Misschien omdat ik ook beroepsmatig altijd koel blijf.
Dat snap ik, ik val ook niet 1 2 3 in de risico groep. Maar dat is het gevaar niet, dat zit hem in het instorten van zorgsysteem en tekorten aan personeel, plaats en apparatuur

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
fm77 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:43:
Het enige voordeel wat ik uit deze situatie kan halen dat we eindelijk een keer een testcase kunnen doen op de situatie die we al in menig film of documentaire hebben kunnen zien: de uitbraak van een een wereldwijd virus.
Op deze manier halen we wellicht de klimaatdoelen van Parijs nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:11
Engeland.

https://www.independent.c...ws-outbreak-a9398181.html

Nee, ik ben niet in paniek. *knip*

Al ben ik bang dat uit de analyse gaat komen dat in Brabant inderdaad Carnaval de katalysator is geweest en dat we sowieso te laat zijn.

@Mutatie Harde maatregelen moeten wel zinnig zijn en kloppen in de tijd. Als er nog niemand ziek is hoef je niet alle evenementen te cancelen.

Bij dit soort beweringen vragen we altijd een onderbouwing.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kalua schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:44:
[...]

Bizar dat er zoveel verschil in zit. Ik werk bij een grote internationale corporate en bij ons is al een aantal weken de regel dat je verplicht thuis moet blijven als je ook maar enigzins verkouden/grieperig of luchtweg klachten hebt. En dan ook meteen minimaal 14 dagen thuis blijven.
Wellicht heeft de financiële positie van het bedrijf er iets mee te maken. Bij apple en google zit genoeg geld om de boel draaiende te houden al sturen ze het personeel een jaar op vakantie.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bron?

En daarbij:
https://www.ad.nl/buitenl...e-goede-kant-op~a6b44a8f/
In China gaat het alweer rustig op gang.
Tuurlijk, maatregelen moeten nu genomen worden, maar gezien we hier toch een betere algehele gezondheid hebben denk ik niet dat een gehele lockdown noodzakelijk is

[ Voor 51% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:51:
Engeland.

Nee, ik ben niet in paniek. Maar we gaan volgende week absoluut naar een lockdown situatie en daar hadden we vandaag al in moeten zitten.

Al ben ik bang dat uit de analyse gaat komen dat in Brabant inderdaad Carnaval de katalysator is geweest en dat we sowieso te laat zijn.

@Mutatie Harde maatregelen moeten wel zinnig zijn en kloppen in de tijd. Als er nog niemand ziek is hoef je niet alle evenementen te cancelen.
Hier denken ze toch ook al op 25000 besmettingen te zitten herinner ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Op deze manier halen we wellicht de klimaatdoelen van Parijs nog...
Dat is dan een positief iets.
Alleen al die bedrijven die hierdoor failliet gegaan zijn is dan weer wat minder. Ik zie binnenkort een groot aantal piloten, barmensen, podiumbouwers zonder inkomen thuis zitten.
Dus ik snap de spagaat waar de regering in zit best wel... Je kan best een groot deel van de bevolking dit virus besparen door zware maatregelen te nemen, maar als die daarna niet meer hun hypotheek kunnen betalen weet ik niet of je er echt iemand mee geholpen hebt.
Ik ben blij dat ik niet in de positie zit om die keuze te moeten maken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Geen bron voor, maar het is een logische verwachting uit de cijfers, tenzij we een trendbreuk gaan zien.
Als het een logische verwachting uit cijfers is, dan zal je die cijfers ook moeten aantonen. Zie ook de topic warning, we verwachten wel degelijk bronnen en onderbouwing.

Aangezien we nog nergens tekenen zien voor die trendbreuk kan je afgezet aan het aantal bedjes inschatten wat er hier gaat gebeuren => Steeds strakkere maatregelen.

Ik hoop dat ik er naast zit, maar het is niet voor te stellen dat we met deze maatregelen er wel zijn.
Basekid schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:54:
[...]
Hier denken ze toch ook al op 25000 besmettingen te zitten herinner ik me?
Dat is een gok van een ziekenhuis in N-Brabant. Mogen bidden dat dit niet waar is, ik heb het ook niet meegneomen in mijn analyse. Ik ga gewoon uit van de geconstateerde gevallen.

Tsja, 18% zware klachten: 4500 man waarvan je 1000 in het IC gaat krijgen. En dat is dus de schatting van gisteren.

*knip*

[ Voor 59% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:52
Nogal wat onduidelijkheid over of je wel of niet sociale contacten moet mijden. En als één van de grootste nieuwssites het dan zo brengt, dan hou je dat in stand.

"Mijd sociale contacten", was de dringende oproep op de persconferentie van premier Mark Rutte, minister Bruno Bruins (Medische Zorg) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48
Engeland.

Tja, maar wat is te laat? Hoe meer je doet hoe lager de piek wordt, ondanks dat de aantallen nog steeds blijven stijgen. Alle maatregelen zullen dus effect hebben, de vraag is alleen hoe hoog je de piek wil hebben. En helaas is de hoogte van de piek een afweging van economie, geld, impact op de samenleving e.d.
Kijk simpelweg naar hoeveel besmettingen er in China wel niet waren en daar lijkt het aardig terug te zakken.

Het enige probleem dat we in Nederland hebben (en dat zie je ook met de discussie over het sluiten van de scholen) is dat de VVD nog steeds heel duidelijk vooral voor de economie/bedrijven gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:18 ]

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Engeland.

Moeten?? Hmm je vergeet dat er heel veel afwegingen zijn, bij een lockdown zullen wij veel harder getroffen worden als andere landen, wij zijn (tussen)handelaars..
Nogmaals, het gaatz e helemaal niet om besmettingen voorkomen....Gaat om managen...

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

fm77 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:54:
[...]

Dat is dan een positief iets.
Alleen al die bedrijven die hierdoor failliet gegaan zijn is dan weer wat minder. Ik zie binnenkort een groot aantal piloten, barmensen, podiumbouwers zonder inkomen thuis zitten.
Dus ik snap de spagaat waar de regering in zit best wel... Je kan best een groot deel van de bevolking dit virus besparen door zware maatregelen te nemen, maar als die daarna niet meer hun hypotheek kunnen betalen weet ik niet of je er echt iemand mee geholpen hebt.
Ik ben blij dat ik niet in de positie zit om die keuze te moeten maken...
Hier maak je een cruciale denkfout, niemand gaat dit virus bespaard blijven. Dat punt zijn we al voorbij, het gaat er om dat de zorg moet kunnen blijven functioneren. Als dat niet het uitgangspunt is krijg je Italiaanse taferelen, dat is op de lange termijn stukken duurder en ontwrichtender.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
https://www.dvhn.nl/groni...aring&utm_source=whatsapp

Ook te laat onderkent. Wederom door de stringente houding van RIVM over de klassieke symptomen die deze patiënt dus niet vertoonde. Misschien toch proberen om dit wat los te laten in dit soort omgevingen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 21:44
prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:40:
[...]
Tja, vlak na 9/11 zeiden velen ook dat WOIII was uitgebroken of op uitbreken stond. Is niet zoveel van terechtgekomen. Het is buitengewoon lastig om tijdens ingrijpende gebeurtenissen de ware impact in te schatten. Een goed advies lijkt om in elk geval niet te dramatiseren en te doen alsof de wereld vergaat.
offtopic:
Is uiteraard volkomen off-topic voor wat betreft dit onderwerp, maar bekijk het volgende lijstje:
Wikipedia: List of wars: 2003–present

En vraag jezelf af of 20 jaar van nu over deze periode niet over een WO3 gesproken zal worden. Vergeet tenslotte niet, WO1 werd pas WO1 genoemd in 1939, op de vooravond van WO2.

De wereld zal verder inderdaad niet vergaan, daar is het virus qua mortaliteit niet ingrijpend genoeg voor. Wel heeft het de potentie om een serieus aantal in mortaliteit teweeg te kunnen brengen waarbij de mensheid dan wel geen directe bedreiging kent in zijn voortbestaan, maar de emotionele schade en economische schade toch een flinke nasleep kan hebben.
bazzemans schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:37:
...

Hoe naïef kan je zijn? Ook in dit geval (al aantal keer langs gekomen) geldt dat het zijn van ZZP'er ten grondslag ligt aan hoe de keus tot stand komt. Ik merk aan mezelf dat ik daar ontzettend boos van wordt.

Ik ben niet in paniek o.i.d. maar vind het echt belangrijk om een periode extra voorzichtig te zijn met de keuzes die je maakt.
Tsja, ik ben geen ZZP'er, maar ik kan mij wel indenken wat voor een probleem dit kan zijn. Een groot probleem dat veel ZZP'ers hebben is dat zij als 'bedrijf' geen of een niet afdoende toereikende buffer hebben om dit soort crisisperioden financieel gezien op te kunnen vangen. Huidige wet- en regelgeving verplicht daarin toe ook niet dat dit door een ZZP'er gewaarborgd dient te worden. Dus heb je bij aanhoudende crisis toch al snel een potentieel groot probleem.

En laten we wel wezen, het is toch een redelijk uitzonderlijke situatie, dus hoewel niet direct verstandig kan ik er ook wel enigszins inkomen dat de gemiddelde ZZP'er niet de buffer zal hebben om voor redelijk onbepaalde tijd de werkzaamheden stil te kunnen leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
De Pathé bioscopen blijven open maar ze verkopen maar 100 kaarten per film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
psychodude schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:01:
[...]

offtopic:
Is uiteraard volkomen off-topic voor wat betreft dit onderwerp, maar bekijk het volgende lijstje:
Wikipedia: List of wars: 2003–present

En vraag jezelf af of 20 jaar van nu over deze periode niet over een WO3 gesproken zal worden. Vergeet tenslotte niet, WO1 werd pas WO1 genoemd in 1939, op de vooravond van WO2.

De wereld zal verder inderdaad niet vergaan, daar is het virus qua mortaliteit niet ingrijpend genoeg voor. Wel heeft het de potentie om een serieus aantal in mortaliteit teweeg te kunnen brengen waarbij de mensheid dan wel geen directe bedreiging kent in zijn voortbestaan, maar de emotionele schade en economische schade toch een flinke nasleep kan hebben.

[...]

Tsja, ik ben geen ZZP'er, maar ik kan mij wel indenken wat voor een probleem dit kan zijn. Een groot probleem dat veel ZZP'ers hebben is dat zij als 'bedrijf' geen of een niet afdoende toereikende buffer hebben om dit soort crisisperioden financieel gezien op te kunnen vangen. Huidige wet- en regelgeving verplicht daarin toe ook niet dat dit door een ZZP'er gewaarborgd dient te worden. Dus heb je bij aanhoudende crisis toch al snel een potentieel groot probleem.

En laten we wel wezen, het is toch een redelijk uitzonderlijke situatie, dus hoewel niet direct verstandig kan ik er ook wel enigszins inkomen dat de gemiddelde ZZP'er niet de buffer zal hebben om voor redelijk onbepaalde tijd de werkzaamheden stil te kunnen leggen.
Als het financieel onmogelijk wordt om je verantwoordelijkheid te nemen is de beurt aan de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:59:
[...]

Hier maak je een cruciale denkfout, niemand gaat dit virus bespaard blijven. Dat punt zijn we al voorbij, het gaat er om dat de zorg moet kunnen blijven functioneren. Als dat niet het uitgangspunt is krijg je Italiaanse taferelen, dat is op de lange termijn stukken duurder en ontwrichtender.
Ik ben best een doemdenker in deze situatie. Ik snap prima wat de druk op de zorg gaat worden.
Maar als dit uiteindelijk achter de rug is zou het ook wel fijn zijn om nog iets van een maatschappij over te houden.
(Persoonlijk had ik vandaag ook liever gehoopt dat ze de scholen dicht gingen gooien, en zwaardere maatregelen uitriepen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Wanneer er nieuwe besmettingen in een gemeente zijn staat de naam van de gemeente plus het aantal bijgekomen besmettingen in de afbeelding. Rood omlijnde gemeentes rapporteren voor het eerst besmettingen.
In 26 gemeenten zijn voor het eerst gevallen gerapporteerd. Totaal nu in 159 gemeenten gevallend bekend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SExy_-rkv5FCGEIz5WIsqzd6NVU=/800x/f/image/IsJaazxXkuDEXg6U5cm4LgA5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cobb schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:00:
https://www.dvhn.nl/groni...aring&utm_source=whatsapp

Ook te laat ondertekent. Wederom door de stringente houding van RIVM over de klassieke symptomen die deze patiënt dus niet vertoonde. Misschien toch proberen om dit wat los te laten in dit soort omgevingen?
Daar is de capaciteit simpelweg niet toereikend voor. Vergeet daarnaast niet hoeveel mensen met een kuchje of een snottertje de zorg al plat hypochonderen. Ik snap enige scepsis in die zin wel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:58:
[...]

Moeten?? Hmm je vergeet dat er heel veel afwegingen zijn, bij een lockdown zullen wij veel harder getroffen worden als andere landen, wij zijn (tussen)handelaars..
Nogmaals, het gaatz e helemaal niet om besmettingen voorkomen....Gaat om managen...
Zonder onderbouwing is dit stemmingmakerij.

Ja we zijn handelaars, maar wat denk je dat "Lombardije aan de Noordzee" doet met de handel?

[ Voor 12% gewijzigd door defiant op 12-03-2020 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
[...]

T.a.v. zijn inkomen kan ik me bepaalde afwegingen (hoewel ik ze onverstandig zou noemen) nog wel begrijpen. Hij is echter voor een cursus naar Brabant gegaan. Op basis van hetzelfde ZZP-argument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
bazzemans schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:07:
[...]

T.a.v. zijn inkomen kan ik me bepaalde afwegingen (hoewel ik ze onverstandig zou noemen) nog wel begrijpen. Hij is echter voor een cursus naar Brabant gegaan. Op basis van hetzelfde ZZP-argument.
Terwijl je juist als ZZP-er zo kwetsbaar bent. Vreemde logica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:48
[...]

Hier maak jij juist een cruciale denkfout. Dit virus gaat heel veel mensen bespaard blijven. Kijk naar China waar het omlaag aan het gaan is terwijl het echt nog niet alle Chinezen heeft besmet. Een virus heeft een bep. verloop en dat is ook waar het RIVM op aan het sturen is. Je wilt de piek zo hebben dat je wel de zorg nog kunt verlenen, maar wel zo dat je nog wel een land overhoudt.

Voorlopig is het koffiedik kijken of we aan de goede of slechte kant zitten. Maar de komende weken zal het echt nog wel erger worden.

[removed]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:08:
[...]

Terwijl je juist als ZZP-er zo kwetsbaar bent. Vreemde logica.
Komop zeg. ja, waakzaamheid is geboden. Maar als hij een training moest geven aan 10 mensen en niemand had klachten, is het echt niet zo dat hij zomaar besmet is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Gonadan schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:06:
[...]

Daar is de capaciteit simpelweg niet toereikend voor. Vergeet daarnaast niet hoeveel mensen met een kuchje of een snottertje de zorg al plat hypochonderen. Ik snap enige scepsis in die zin wel.
Dat begrijp ik ook wel maar in ziekenhuizen , en rond kwetsbare personen, moeten ze geen risico meer nemen. Bij twijfel testen in ziekenhuizen. Als de restcapaciteit daar ook niet toereikend voor is...

[ Voor 5% gewijzigd door Cobb op 12-03-2020 19:12 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De pasta schappen van de AH in Crooswijk waren zo goed als allemaal helemaal leeg. Ik denk de de grootscheepse paniek van de mensen gevaarlijker is dan het virus zelf. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is juist zaak dat iedereen rustig blijft en zich zo normaal mogelijk blijft gedragen zodat bepaalde facetten van de samenleving niet overbelast raken (bevoorrading van de supermarkt bijv.)

Een vriend die lid is van de reservisten heeft al orders gekregen om zichzelf voor te breiden op eventuele inzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Komop zeg. ja, waakzaamheid is geboden. Maar als hij een training moest geven aan 10 mensen en niemand had klachten, is het echt niet zo dat hij zomaar besmet is.
Hij ging een training volgen. Met de risico's die gepaard gaan met een vrouw (mijn zus) met chronische longproblemen en een schoonvader (mijn vader) die qua leeftijd, hartfalen en diabetes in de risicogroep valt, vind ik een andere afweging maken wel op zijn plaats..

[ Voor 27% gewijzigd door bazzemans op 12-03-2020 19:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fm77
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:13:
De pasta schappen van de AH in Crooswijk waren zo goed als allemaal helemaal leeg. Ik denk de de grootscheepse paniek van de mensen gevaarlijker is dan het virus zelf. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het is juist zaak dat iedereen rustig blijft en zich zo normaal mogelijk blijft gedragen zodat bepaalde facetten van de samenleving niet overbelast raken (bevoorrading van de supermarkt bijv.)

Een vriend die lid is van de reservisten heeft al orders gekregen om zichzelf voor te breiden op eventuele inzet.
Ik zag laatst zo'n leuke cartoon over iemand die maar extra wcpapier ging inslaan omdat ie bang was dat alles op zou zijn door die gestoorde mensen die nu massaal wcpapier aan het inslaan zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:17
ZZP als fenomeen is m.i. een indicatie van een trend in de westerse samenleving/economie in het algemeen: het (economisch) systeem optimaliseren voor winst gaat ten koste van 'buffers' om crisis op te vangen, zie oa "just-in-time-delivery".

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmuggs
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

[...]

.
Lees de topicwaarschuwing.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniëlWW2 op 12-03-2020 22:33 ]

ICE ICE Baby

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roffeltjes
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:11:
[...]

Hij volgde een cursus, dus hij had echt wel een keuze. Het hele principe van distancing is dat we onnodige contacten met vreemden vermijden. Je wil de virus ruimte ontnemen.

Dit bedoel ik dus met het uitroepen van een "staat van beleg", de vrijwilligheid is wat de houdbaarheid van de situatie aantast.

Hoeveel waarschuwingen moeten er nog komen voordat mensen snappen dat dit alle hens aan dek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

In Amsterdam bij de Dirk ook geen pasta te bekennen en het was ontzettend druk tussen half 4 a vier uur. Normaliter kon ik dan rustig afrekenen

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 12-03-2020 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Amphia ziekenhuis te Breda verwacht over enkele dagen tegen hun maximum aan te lopen. ICs zijn dan vol. Gaat goed dus...

Oh en vanaf vrijdag minder treiner in de spits geeft de NS aan. Klinkt als een verstandige maatregel, nog meer hutje mutje.

bron: liveblog ad.nl

[ Voor 41% gewijzigd door HaterFrame op 12-03-2020 19:29 ]

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:18:
[...]

Hij volgde een cursus, dus hij had echt wel een keuze. Het hele principe van distancing is dat we onnodige contacten met vreemden vermijden. Je wil de virus ruimte ontnemen.

Dit bedoel ik dus met het uitroepen van een "staat van beleg", de vrijwilligheid is wat de houdbaarheid van de situatie aantast.

Hoeveel waarschuwingen moeten er nog komen voordat mensen snappen dat dit alle hens aan dek is?
Ik weet niet wat hij als ZZPér heeft moeten betalen voor die training. En of hij dat geld terug zou krijgen.
Wij hebben ook gesteld dat mensen thuis moeten werken, maar het kantoor is geen verboden terrein of zo.
Dus sommige werken gewoon nog op kantoor.

Ja het is alle hens aan denk, maar jezelf gek maken is ook iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snap ook echt niet dat stomme werkgevers zo laks omgaan met de situatie. In d elaatste persconferentie was de oproep volgens mij vrij helder : werk zoveel mogelijk thuis wanneer dat kan. M’n vriend kan prima thuiswerken maar z’n werkgever zegt geen reden te zien waarom dat nu nodig zou zijn ... dus die zitten morgen allemaal op kantoor |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
HaterFrame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:25:
Amphia ziekenhuis te Breda verwacht over enkele dagen tegen hun maximum aan te lopen. ICs zijn dan vol. Gaat goed dus...
Het wordt ondertussen vervelend, maar bronnen! Dit is namelijk speculatie zonder bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De pasta schappen van de AH in Crooswijk waren zo goed als allemaal helemaal leeg. Ik denk de de grootscheepse paniek van de mensen gevaarlijker is dan het virus zelf.
Sorry, wat is er gevaarlijk aan als mensen extra pasta inslaan?

Ik hoor wel meer mensen zeggen dat "de paniek erger is dan het virus zelf", maar ik zie niet in wat er gevaarlijk is als mensen wat extra boodschappen doen?

[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 12-03-2020 19:31 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:54

En om de rust te bewaren doet RTL een extra lange nieuwsuitzending van 18.00uur tot 19.30uur waarin alles 10x herhaalt wordt 8)7

Dit is zeker serieus en we moeten hier goed naar handelen maar laten we ook vooral niet vergeten om ook ons gezond verstand te gebruiken en een beetje normaal blijven doen. Als we nog een week verder zijn zien we straks uitgebrande auto’s, plunderingen en moet ik mijn ramen en deuren barricaderen :o

(Geintje mensen, niet op reageren een beetje humor moet nog kunnen :> )

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:27:
Het wordt ondertussen vervelend, maar bronnen! Dit is namelijk speculatie zonder bron
https://www.ad.nl/dossier...gt-vol-te-raken~a26b4b4e/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
Cyberpope schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Ik weet niet wat hij als ZZPér heeft moeten betalen voor die training. En of hij dat geld terug zou krijgen.
Wij hebben ook gesteld dat mensen thuis moeten werken, maar het kantoor is geen verboden terrein of zo.
Dus sommige werken gewoon nog op kantoor.

Ja het is alle hens aan denk, maar jezelf gek maken is ook iets anders.
Ik vind het afzeggen van een cursus in Brabant, zeker met een partner met een longbeperking niet jezelf gek laten maken. :?

Ik ga als het nodig is ook naar kantoor, maar mijn directe familie is kerngezond en sterk. Als mijn vrouw in de risico groep zou zitten had ik daar ook naar gehandeld.

Iets lichthartigers:

Betreft de preppers/hamsteraars: Waarom pasta? Is een paar zakken rijst niet veel logischer? Ik moet nogal wat Pasta opslaan als ik mijn gezin een maand zou willen voeren :+

Nee, ik ben geen prepper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online

Ik ben nu 25 jaar zzp'er (vroeger "kleine zelfstandige" geheten) maar vanaf het begin heeft mijn boekhouder er bij me ingeramd dat je altijd een buffer van zeker een half jaar moet hebben en daarop je tarieven moet baseren. Er zal altijd iets onvoorspelbaars gebeuren en daar moet je op voorbereid zijn. Helaas is het zzp'er-schap de laatste jaren zo opgerekt dat dit bufferprincipe voor veel zelfstandigen volstrekt niet haalbaar is. Ik vrees dat er een dramatische schoonmaak gaat plaatsvinden, de komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Ik zou deze alsnog niet als bron willen aanhalen, want het staat er niet bij, er staat alleen dat ze rekening houden met het volraken van de IC. > protocol gestart.

19:04
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een tweede patient aan de besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:12
Mijn vrouw werkt in Rotterdam (1.800 werknemers) en deze moeten vanaf nu allemaal verplicht thuiswerken. Het betreft een onderneming met internationaal ongeveer 150.000 werknemers. Werknemers die vanuit Brabant kwamen waren al langer niet welkom.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:32:
[...]

Ik zou deze alsnog niet als bron willen aanhalen, want het staat er niet bij, er staat alleen dat ze rekening houden met het volraken van de IC. > protocol gestart.

19:04
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een tweede patient aan de besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.
Beetje in de strekking van dit bericht
https://www.omroepbrabant...ngen-flink-blijft-stijgen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:28:
[...]

Sorry, wat is er gevaarlijk aan als mensen extra pasta inslaan?

Ik hoor wel meer mensen zeggen dat "de paniek erger is dan het virus zelf", maar ik zie niet in wat er gevaarlijk is als mensen wat extra boodschappen doen?
Het gevaarlijke is dat er volkomen onnodig tekorten zullen ontstaan aan basislevensmiddelen. Verder is het heel kwalijk dat er een paniekstemming ontstaat omdat niemand ongevoelig is voor de aanblik van lege winkelschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
klopt, maar dat komt van die arts :) niet van een live blog op het ad.nl :)

En vergeet niet, ik bedoel, je kan roepen dat het Amphia volloopt, maar kan ook zeggen dat het Tweestedenziekenhuis vol is en dan deze bronnen aangeven :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 10:43

Megalodon86

Enzyme X

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:31:
[...]

Iets lichthartigers:

Betreft de preppers/hamsteraars: Waarom pasta? Is een paar zakken rijst niet veel logischer? Ik moet nogal wat Pasta opslaan als ik mijn gezin een maand zou willen voeren :+

Omdat twee weken rijst een drama is, met pasta kan je lekker varieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

hoevenpe schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:37:
[...]

Ben ik helaas niet met je eens. Hun maatregelen zijn too little en too late. Deze maatregelen hadden al veel eerder gemoeten en het gaat nog niet ver genoeg. Ze proberen op de curve te zitten maar ze moeten ahead of the curve zitten.

Wat wel opviel is dat ze veel meer gespannen en serieus waren tov de voorgaande persco. Het kwartje dat bij velen in dit topic al veel eerder was gevallen lijkt nu eindelijk ook daar enigzins geland te zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Cobb schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:11:
Dat begrijp ik ook wel maar in ziekenhuizen , en rond kwetsbare personen, moeten ze geen risico meer nemen. Bij twijfel testen in ziekenhuizen. Als de restcapaciteit daar ook niet toereikend voor is...
Er was toch geen twijfel? Gewoon geen reden om te verdenken van besmetting is was ik er van me kreeg.
Als ze ook iedereen waar geen verdenking is gaan testen is de restcapaciteit vast niet toereikend inderdaad.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• psychodude
Vorkie schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:35:
[...]

klopt, maar dat komt van die arts :) niet van een live blog op het ad.nl :)

En vergeet niet, ik bedoel, je kan roepen dat het Amphia volloopt, maar kan ook zeggen dat het Tweestedenziekenhuis vol is en dan deze bronnen aangeven :)
Een bron waarin het wel wordt beschreven:
https://www.bndestem.nl/b...-ligt-de-ic-vol~a434512f/
Het aantal coronapatiënten in het Amphia ziekenhuis in Breda neemt zo snel toe dat het ziekenhuis rekening houdt met een scenario waarbij de intensive care over een paar dagen al vol ligt. Vandaag bezweek een tweede patient aande besmetting door het virus in het Amphia. Het gaat om een oudere inwoner uit de gemeente Zundert.
Op dit moment zijn 8 van de 30 bedden op de intensive care al bezet door patienten met het virus. Ze liggen aan de beademing. In totaal liggen er nu ruim twintig coronapatienten in het Amphia, de rest is er beter aan toe en wordt in quarantainekamers verpleegd.
Bijna 1 op de 3 IC bedden vergeven aan patiënten met COVID-19 is natuurlijk dramatisch voor ieder ziekenhuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Megalodon86 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:36:
[...]

Omdat twee weken rijst een drama is, met pasta kan je lekker varieren.
Koop dan meel. Daar kun je zowel brood als pasta van maken....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
Ik vind dat het zorgpersoneel een dikke pluim verdiend. Als de rust is wedergekeerd moeten we als maatschappij overwegen om hun beter te belonen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roffeltjes
PvdA sorteert voor op steun voor strakkere maatregelen. Als er één partij is die ten alle tijden zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid pakt is het de PvdA (nee, niet mijn partij).
Asscher: Nederland bevindt zich in nationale crisis
PvdA-leider Lodewijk Asscher zei donderdagavond in het Kamerdebat dat Nederland zich in „een nationale crisis” bevindt. Hij prijst zorgverleners: de „mensen die een stap naar voren doen als anderen zeggen: ik blijf liever thuis.” De PvdA steunt de aanpak van het kabinet, maar vindt dat „we met elkaar de verantwoordelijkheid hebben om de vrijblijvendheid eraf te halen”.

Asscher wil liever achteraf kunnen zeggen dat we „overdreven” hebben gereageerd dan dat we moeten zeggen: „Het was te laat, het was te weinig”. De PvdA heeft net als andere partijen vragen over het openhouden van de scholen. „Waarom geen maatwerk en scholen sluiten in Brabant waar evident besmettingshaarden zijn?”
https://www.nrc.nl/nieuws...onablog-12-maart-a3993547

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

prijk schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:34:
[...]

Het gevaarlijke is dat er volkomen onnodig tekorten zullen ontstaan aan basislevensmiddelen. Verder is het heel kwalijk dat er een paniekstemming ontstaat omdat niemand ongevoelig is voor de aanblik van lege winkelschappen.
Exact, eigenlijk moeten er nu al beperkende maatregelen ingesteld worden. Max 1 pak pasta e.d. per persoon.

Misschien lastig te handhaven maar toch.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:44:
PvdA sorteert voor op steun voor strakkere maatregelen. Als er één partij is die ten alle tijden zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid pakt is het de PvdA (nee, niet mijn partij).

[...]

PvdA bestuurt helemaal niet, dus hoe kun je dan bestuurlijke verantwoordelijkheid nemen? Don't get me wrong, ik ben zeker geen liefhebber van het huidige kabinet, maar vrijwel iedere oppositiepartij bepleit de even strenge maatregelen als de PvdA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
Help!!!! schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:45:
[...]

Exact, eigenlijk moeten er nu al beperkende maatregelen ingesteld worden. Max 1 pak pasta e.d. per persoon.

Misschien lastig te handhaven maar toch.
Lastig? Zeg maar onmogelijk. Dan ga je meerdere winkels af of ga je een uur later weer. Daar gaat je regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:47:
[...]

PvdA bestuurt helemaal niet, dus hoe kun je dan bestuurlijke verantwoordelijkheid nemen? Don't get me wrong, ik ben zeker geen liefhebber van het huidige kabinet, maar vrijwel iedere oppositiepartij bepleit de even strenge maatregelen als de PvdA.
Toonzetting: We steunen het kabinet.

Dat is iets anders dan lopen te schoppen vanaf de zijlijn (SP, PVV)

En de PvdA bestuurt op lokaal niveau van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47
Bij Universiteit Maastricht :
Iedereen, studenten en medewerkers, die last heeft van hoesten, neusverkoudheid en eventueel koorts, moet thuisblijven.
Iedereen die naar de UM komt, moet de richtlijnen voor afstand in het sociaal verkeer in acht nemen, ofwel: zoveel mogelijk fysieke afstand nemen van elkaar.
In afstemming met de leidinggevende dienen medewerkers zoveel mogelijk vanuit thuis te werken.
Medewerkers wordt geadviseerd geen externe bijeenkomsten bij te wonen met meer dan 30 deelnemers.
Interne bijeenkomsten met meer dan 30 mensen worden per 16 maart 2020 geannuleerd.

Onderwijs

Vanaf nu geldt er geen aanwezigheidsplicht meer voor studenten.
Met ingang van maandag 16 maart zal UM alleen nog afstandsonderwijs aanbieden.
Faculteiten zullen in het resterend deel van periode 4 op eigen wijze invulling geven aan het onderwijs, zodat studenten kunnen voldoen aan de exameneisen.
Tentamens in periode 4: grootschalige examens die op 1 locatie plaatsvinden, zullen geen doorgang vinden en worden uitgesteld tot juni. Als alternatief kunnen faculteiten tentamens op een andere manier uitvoeren of uitstellen. Hierover wordt zo spoedig mogelijk binnen de faculteit gecommuniceerd.
Onderwijsactiviteiten in periode 5 (en mogelijk ook 6) worden zoveel mogelijk verplaatst naar een online-omgeving.

Vanwege de grote verscheidenheid waarop onderwijs binnen de universiteit wordt aangeboden benadrukt het College van Bestuur het belang van het bieden van pragmatische oplossingen en maatwerk, waarbij het belang van het voorkomen van studievertraging voorop staat.

Faciliteiten

UM SPORT sluit per 14 maart 2020.
We adviseren niet in de UB te studeren.
Bij academische plechtigheden zoals promoties en oraties mogen niet meer dan 30 personen aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ik vind het afzeggen van een cursus in Brabant, zeker met een partner met een longbeperking niet jezelf gek laten maken. :?

Ik ga als het nodig is ook naar kantoor, maar mijn directe familie is kerngezond en sterk. Als mijn vrouw in de risico groep zou zitten had ik daar ook naar gehandeld.

Iets lichthartigers:

Meer iets voor het voorbereiden topic, maar om hier kort op in te haken:
offtopic:
Qua kilocalorieën ontloopt rijst en pasta elkaar nauwelijks. Derhalve maakt het in dat opzicht qua voorraad aan macronutriënten weinig uit. Idealiteit, prepper technisch gezien, doe je het bij voorkeur op een wijze dat het weinig ruimte inneemt. Maar bijvoorbeeld spaghetti neemt daarin niet meer ruimte in dan rijst. Is ook lekker compact, weinig lucht in de opslag. Schelpen daarentegen zijn wat minder voor de hand liggend. Maar laten we wel wezen, het is nu ook weer niet zo alsof er voor een jaarvoorraad aan pasta ingeslagen zou hoeven te worden door mensen. Sterker nog, de bevoorrading blijft vermoedelijk voorlopig toch wel doorlopen.
groggy schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:39:
Ik vind dat het zorgpersoneel een dikke pluim verdiend. Als de rust is wedergekeerd moeten we als maatschappij overwegen om hun beter te belonen.
Ach, ik betwijfel het. Sterker nog, het zou mij helemaal niet verbazen als de huidige extra kosten die gemaakt moeten gaan worden om de zorgkosten tijdens deze crisis te dekken de komende jaren gecompenseerd zullen moeten gaan worden door een nog verder snijden binnen onze gezondheidszorg.

Het zou mij werkelijk waar verbazen als deze crisis de richting van de afgelopen jaren zal doen gaan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 11:57

vectormatic

Warlock of the doorlock

roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:44:

[...]

Mijn vriendin zou roepen "verkiezingstijd" (hoewel dat voor mijn gevoel nog een tijdje duurt, maar schijnbaar is die aanloop kwa beeldvorming vrij lang), en als oppositie is het natuurlijk makkelijk roepen, want je doet het nooit goed, zijn er weinig slachtoffers dan heb je als regering overdreven gereageerd en de maatschappij onnodig ontwricht, lopen de cijfers wel op dan heb je te weinig gedaan.

Baal trouwens wel dat ik me had voorgenomen pas over een paar weken een laptop aan te vragen, dat werkt toch fijner thuis dan remote desktop naar mijn desktop..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

XFlame schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:47:
[...]

Lastig? Zeg maar onmogelijk. Dan ga je meerdere winkels af of ga je een uur later weer. Daar gaat je regel.
Jawel maar dan wordt het al een stuk lastiger om veel ineens in te slaan.

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Laatst online: 08-01 02:44
Op de man, dus weg

[ Voor 92% gewijzigd door janvanduschoten op 12-03-2020 20:35 ]

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roffeltjes
vectormatic schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:50:
[...]
Mijn vriendin zou roepen "verkiezingstijd" (hoewel dat voor mijn gevoel nog een tijdje duurt, maar schijnbaar is die aanloop kwa beeldvorming vrij lang), en als oppositie is het natuurlijk makkelijk roepen, want je doet het nooit goed,
PvdA steunt het kabinet. Sowieso ik ken de partij goed, de PvdA is absoluut bezig met het land, niet met electoraal gewin. Dat zit gewoon in het DNA van deze partij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sgsdebruijn
  • Laatst online: 08-01 02:44
Wat betreft voorraad van artikelen voor de primaire levensbehoefte heeft NL een voorraad van ongeveer 7 dagen, dus we zijn flink afhankelijk van productielijnen die intact moeten blijven en toeleveranciers van grondstoffen om de producten van te maken.

#NoGas #Freubelaar #Loria6008DUO #12xSF170/SMA #6xCSUN355/APS #Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:20
[...]

Nog grappiger, had al hamstergeruchten gehoord over wc rollen, maar krijg net foto van m’n moeder dat echt alle schappen met wc- en keukenrollen leeg zijn bij de AH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
roffeltjes schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:49:
[...]

Toonzetting: We steunen het kabinet.

Dat is iets anders dan lopen te schoppen vanaf de zijlijn (SP, PVV)

En de PvdA bestuurt op lokaal niveau van alles.
Leuk dat de PvdA lokaal bestuurt maar dat staat helemaal los van het coronabeleid waar we het over hebben.
De PvdA en SGP zijn misschien wat minder direct in hun kritiek op het kabinetsbeleid, maar de boodschap komt gewoon overeen. Ze schoppen allen even hard maar weten dat de ene toon beter aanslaat bij hun eigen achterban dan de andere toon. Politiek is opportunisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:18
Dennisdn schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:56:
[...]

Nog grappiger, had al hamstergeruchten gehoord over wc rollen, maar krijg net foto van m’n moeder dat echt alle schappen met wc- en keukenrollen leeg zijn bij de AH.
Afgelopen twee weken waren er mooie aanbiedingen bij de AH. Had toch wat nodig, dus gelijk gehaald voor 6mnd ofzo (2 pakken 24st).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Idem voor pasta, blikken en potten groente, diepvriespizza's gingen ook hard zag ik.
Het is natuurlijk een self-fulfilling prophecy, heb toch maar de laatste 4 kilo spaghetti meegenomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:54

Rannasha

Does not compute.

[...]

Ik verwacht dat dat vooral een tijdelijk iets is.

Anderhalve week geleden, toen hier (= Frankrijk) de eerste gevallen in de directe omgeving werden gevonden, waren bepaalde schappen in de supermarkt ook opeens erg leeg (vooral pasta, wc papier, zeep).

Maar nu is alles weer gewoon verkrijgbaar. Zodra de eerste hamstergolf weer is aangevuld, loopt het weer redelijk normaal.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
-ION- schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Leuk dat de PvdA lokaal bestuurt maar dat staat helemaal los van het coronabeleid waar we het over hebben.
Nee, in Nederland wordt juist heel veel decentraal geregeld bij deze crisis...gemeente en burgervaders spelen hier een heel grote rol.
De PvdA en SGP zijn misschien wat minder direct in hun kritiek op het kabinetsbeleid, maar de boodschap komt gewoon overeen. Ze schoppen allen even hard maar weten dat de ene toon beter aanslaat bij hun eigen achterban dan de andere toon. Politiek is opportunisme.
Ik ken deze mensen en hoewel ik je niet kan overtuigen wijs ik je op de staat van dienst van PvdA bestuurders en de consistente hoge integriteit binnen deze partij.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar we mogen in Nederland met onze handjes knijpen dat de PvdA elke keer weer zulke sterke politici weet naar voren te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
Top. Ik woon 2 volle OV uren van mijn studie. Avans Breda doet er in ieder geval weinig aan om hoorcolleges vanuit thuis te kunnen volgen. Mijn docent geeft aan dat alleen de Powerpoint online staat, voor de rest niks. Het hoorcollege gaat gewoon door. Niet echt goed geregeld vind ik.

[ Voor 3% gewijzigd door change1001 op 12-03-2020 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

me1299

$ondertitel

Ik heb zelf koorts sinds vandaag. Vermoedelijk wat anders, normaal zou ik met wat pillen alsnog aan het werk gaan maar dat lijkt mij nu niet handig.

Ik heb al genoeg ingeslagen dus indien nodig zing ik het wel even uit. Ik vind het vooral bizar om te zien hoe snel het van ach valt wel mee sentiment omslaat naar veel ernstiger in het tijdsbestek van 24uur.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Dat is een momentopname, de schappen worden snel aangevuld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:39
Sir_Lion schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 19:58:
[...]

Afgelopen twee weken waren er mooie aanbiedingen bij de AH. Had toch wat nodig, dus gelijk gehaald voor 6mnd ofzo (2 pakken 24st).
Wut? Jij doet 6 maanden met 48 rollen?
Die gaan er in ons gezin in een paar weken doorheen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:18
Jorizzz schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:02:
[...]

Wut? Jij doet 6 maanden met 48 rollen?
Die gaan er in ons gezin in een paar weken doorheen! :D
Ik woon dan ook in mijn eentje, he :P.

EDIT: En sorry voor die slowchat, dus bij deze een update!

Van mijn werk te horen gekregen dat ik voorlopig wel betaald krijg, hoewel ik dan geen werk verricht. Dit is minstens voor 1 week zo.

[ Voor 27% gewijzigd door Sir_Lion op 12-03-2020 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Kan iemand mij vertellen wat het covid-19 virus doet in het lichaam? Ik snap dat de symptomen gelijk zijn aan influenza maar richt het nog meer schade aan?

Ik hoorde iemand vorige week zeggen dat het iets met je longen doet en dat ook de reden is dat men allemaal aan de zuurstof ligt.
Maar ik kan hier nergens een bron van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:23
change1001 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:02:
Top. Ik woon 2 volle OV uren van mijn studie. Avans Breda doet er in ieder geval weinig aan om hoorcolleges thuis te kunnen volgen. Mijn docent geeft dat alleen de Powerpoint online staat, voor de rest niks. Het hoorcollege gaat gewoon door. Niet echt goed geregeld vind ik.
Ik zit in hetzelfde schuitje, 1,5 uur reistijd met het OV en Avans wil de lessen laten doorgaan. Docenten zijn afwezig / ziek, gangen zijn leger dan normaal. Ik hoop dat de Avans het juiste besluit neemt.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 11-09 22:28
Avans Hogeschool (Breda, Roosendaal, 's-Hertogenbosch en Tilburg) stopt met fysiek onderwijs geven tot en met 31 maart. Online wordt geprobeerd (waar kan) het onderwijs te continueren.

Bron: intern :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

me1299 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 20:02:
Ik heb zelf koorts sinds vandaag. Vermoedelijk wat anders, normaal zou ik met wat pillen alsnog aan het werk gaan maar dat lijkt mij nu niet handig.
Dat is normaal ook niet verstandig. Het is werk, niet je gezondheid waard!

Pagina: 1 ... 5 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.