Mensen zijn over het algemeen naïef en niet slim. Ze reageren emotioneel en niet rationeel. Daarom is het WC-papier op maar gaat er sowieso gedoe komen met kinderopvang de komende week. Nog een mooi voorbeeldje is m'n moeder. Vandaag erachter gekomen dat ze koorts heeft. In eerste instantie voelde ze zich wat suf. Ze moest nog boodschappen doen dus dat deed ze op d'r fiets onder het mom van 'daar krijg ik energie van'. Komt thuis, klaagt meteen dat het warm is in huis. Ze klonk op dat moment overigens al wat nasaal. Half uurtje later toch maar temperatuur gecheckt en ze had koorts.
Haar eerste gedachte: vast een verkoudheid. Heeft ze net een maandje geleden al gehad dus die kans is héél klein. Daarbij krijg je bij een verkoudheid meestal geen koorts. Haar lichaam probeert een infectie te bestrijden (want meer is koorts niet). Wat voor infectie? Geen idee. Kan Covid-19 zijn, kan influenza zijn, kan ook wat anders zijn (al is die kans ook weer vrij klein).
Ik zou, gezien de huidige situatie het volgende doen: broertje bij vriendinlief laten slapen voor de komende nachten. Mijn vader in het bed van m'n broertje laten slapen. Overdag zoveel mogelijk direct fysiek contact vermijden binnenshuis en het liefste zoveel mogelijk in de slaapkamer blijven. Er is een enorm besmettelijk nieuw virus dat het land langzaam overneemt, beter om het zekere voor het onzekere te nemen. Is even kut, maar als het hele gezin straks besmet is is het nog veel kutter. Waarom ga ik niet een paar dagen naar de schoonfamilie? Omdat ik dan binnen een dag ruzie heb met m'n schoonvader

Buiten dat bevinden mijn hobbies zich op mijn PC, die niet mee kan. Ik zou daar dan, buiten mijn vriendin en Netflix, echt niks hebben. Daarnaast een veel kleiner huis en dus nagenoeg geen privacy. Ik moet het dus helaas doen met de situatie hier.
Wat doet zij? Nada. Die heeft in haar hoofd 'is vast niks' dus die doet helemaal geen niks. Heeft vanavond gewoon macaroni gemaakt (gelukkig moest ik werken en at ik niet thuis
niet om de angst dat het eten 'besmet' is, maar die vrouw kan niet koken), hebben gewoon op de bank gehangen en tv gekeken, slaapt nu gewoon samen met m'n vader en morgen herhaalt dat riedeltje zich ongetwijfeld. Mijn vriendin zou vanavond na mijn werk hierheen komen, maar dat is op mijn verzoek niet doorgegaan. Morgen eerst even wat regels doorspreken (ik wil gewoon de kans op besmetting zoveel mogelijk minimaliseren) en daarna komt m'n vriendin als zij klaar is met werken.
Het ergste is nog wel dat ze in de zorg werkt (ze vroeg zich serieus nog af of ze zich wel ziek moest melden

). Die zou op z'n minst een beetje moeten beseffen hoe alles werkt qua virussen, besmetting en dat soort zaken. Maar die heeft echt boter op haar hoofd. Misschien ben ik op dit moment te voorzichtig, maar gezien de situatie doe ik dat liever dan laks zijn en dan uiteindelijk met de gebakken peren zitten.
[
Voor 9% gewijzigd door
SomerenV op 15-03-2020 00:36
]