Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:08
Luxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:38:
[...]

Bron

Zucht... Waarom wachten, het staat toch haast wel vast dat de scholen aankomende week allemaal dicht gaan?
Waarom krijg ik het gevoel dat te veel mensen een soort magische dingen gebeuren als je de scholen dicht gooit?

Zolang mensen gewoon op elkaar niezen in de super en de belgen hier hun lever komen vullen maakt dat allemaal geen moer uit. Voor zover het iets uit maakt.

Als je het analyseert tot op cirkels of influence is school geen grote factor: zolang alle families contact houden met dezelfde families is het een beperkte gemeenschap. Reizen is veel erger. Als ik maandag naar Den Bosch ga en me laat onderniezen op de kaasafdeling van de lokale super (voorbeeld in dit topic) en ga terug en doe dat in onze super (noorden) ook dan ist erger dan dat mijn zoontje over z’n klasgenootjes niest.

Andersom kan familie van mij hun kindje niet kwijt als alles dicht gaat. Ze werken in de zorg met besmette patienten. Mijn ouders willen wel oppassen, maar zijn oud.

Dus scholen dicht betekent dan extra kans op een besmetting in de kwetsbare groep. Ik vind scholen dichtgooien dus ook geen briljant plan wat alle problemen oplost. Je ruilt problemen in voor problemen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

@ZieMaar! wielrennen zou ik niet doen, vervelend als je iemand aanrijdt of zelf op de IC moet belanden en er geen ruimte is. Lekker stukje rustig fietsen of wandelen of hardlopen moet altjd kunnen (las eerder dat je in Italië wel mag hardlopen maar niet mag wandelen om groepen van mensen te voorkomen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ZieMaar! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:
We hebben het hier veel over een lockdown, maar is dat iets met een vaststaande definitie? Vast niet, toch? Volgens mij hebben we een hele reeks maatregelen
Klopt, het hoeft ook niet all or nothing. Of in ieder geval niet gelijk.
Er kunnen allerlei tussenstapjes genomen worden.

Naast de scholen (mogelijk) dicht denk ik dat dit ook het laatste weekend is dat de horeca nog open is, bijv.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:55:
Zolang mensen gewoon op elkaar niezen in de super en de belgen hier hun lever komen vullen maakt dat allemaal geen moer uit. Voor zover het iets uit maakt.
Dus is het geen kwestie van 'of' maar van 'en', kijk wat Frankrijk en België gedaan hebben.

Waarom denken wij dat het bij ons wel meevalt waardoor de scholen open kunnen blijven en de restaurants en cafés met maximaal 100 personen weinig risico vormen? Nederland overschat zichzelf hierin, we hebben dingen echt niet beter voor elkaar dan de Italianen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:04
Ik ben echt benieuwd naar komende dagen, contact gehad met iemand die momenteel in Spanje verblijft. Barcelona schijnt alles dicht te zijn en is het oersaai daar.
Als ik dan hier door het dorp fiets lijkt het alsof er niks aan de hand is.

Hoe kan het toch dat het hier wat langzamer gaat qua zorgen maken?
Vraag me ook echt af als we dalijk thuis moeten blijven of mensen niet gewoon gaan fietsen/wandelen/hardlopen en elkaar thuis opzoeken uit verveling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:14:
Alle extraverte mensen gaan al huilen bij de gedachte van een maand lang in huis zitten :+ Het is maar wat je gewend bent.
Het is ook een referentie kader en een stuk levenservaring denk ik.

Mensen die een gebroken been (of andere serieuze been blessure) hebben gehad, zullen vast wel weten hoe het is om weken tot maanden fysiek beperkt te zijn, met als directe consequente toegewezen te zijn aan een beperkte bewegingsruimte. Ik heb wel eens een onderzoekartikel gelezen die concludeerde dat beperkte bewegingsruimte voor veel mensen als een van de zwaarste punten van revalidatie wordt ervaren (ik ben helaas dubbel ervaringsdeskundige op dit vlak). Voor pijn kan je medicijnen slikken, als je moe bent kan je extra middag dutje doen. Maar die fysieke beperkingen en daaruitvolgende afhankelijkheid en/of sociale isolatie zijn veel moeilijker te bestrijden.

Ik denk dat veel mensen beangstigend worden doordat ze "gevangen" worden gezet in hun eigen huis (wat ook niet 100% klopt, denk ik), bijvoorbeeld met quarantine, wat dubbel vervelend valt met de opkomende lente. In geval van revalidatie tref je vooral fysieke beperkingen bij je eigen aan, en kan je mogelijk daaruit tijdelijk begrip halen dat daardoor de bewegingsruimte beperkt is. In geval van COVID is juist alles wat buiten de deur afspeelt beperkt, en zijn de genomen maatregelen om met name anderen beschermen. Maar ik denk dat het niet vaak genoeg belicht kan worden dat deze maatregelen zijn om ouderen en ziekenhuizen de best mogelijke kans te geven.

Dus hoewel is een been breken een iets andere situatie, zou ik met dit referentiekader willen schetsen dat een paar weken minder activiteiten ook weer niet zo erg is. Tuurlijk voor de een is het meer balen dan de ander, maar als je goed de griep te pakken hebt zal je om uit te uitzieken jezelf feitelijk dezelfde maatregelen opleggen van binnen blijven, en "keep busy activiteiten" plannen om de tijd door te komen. In dit geval zijn we collectief, voor mogelijk onbepaalde tijd, daar even aan toegeschreven. So be it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
[...]

Waarom krijg ik het gevoel dat te veel mensen een soort magische dingen gebeuren als je de scholen dicht gooit?

Als je het analyseert tot op cirkels of influence is school geen grote factor: zolang alle families contact houden met dezelfde families is het een beperkte gemeenschap. Reizen is veel erger. Als ik maandag naar Den Bosch ga en me laat onderniezen op de kaasafdeling van de lokale super (voorbeeld in dit topic) en ga terug en doe dat in onze super (noorden) ook dan ist erger dan dat mijn zoontje over z’n klasgenootjes niest.

Andersom kan familie van mij hun kindje niet kwijt als alles dicht gaat. Ze werken in de zorg met besmette patienten. Mijn ouders willen wel oppassen, maar zijn oud.

Dus scholen dicht betekent dan extra kans op een besmetting in de kwetsbare groep. Ik vind scholen dichtgooien dus ook geen briljant plan wat alle problemen oplost. Je ruilt problemen in voor problemen.
Dat klinkt heel mooi, maar in de praktijk hebben mensen alsnog met allerlei mensen contact en zijn er genoeg mensen die zich helemaal niet houden aan restricties. Waardoor hun kinderen en die van anderen kans lopen om in aanraking te komen met het virus. Plus op scholen, zit men dicht op elkaar en ga je met gemak over de 100 man heen. Als meer dan 100 man afgeraden wordt, vind ik het vreemd dat dat op scholen wel zo mag zijn. Zeker gezien de tegenzin die er heerst om de scholen open te houden. Naar mijn idee is de situatie onhoudbaar en gaan ze toch sluiten aankomende week.

...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:58:
@ZieMaar! wielrennen zou ik niet doen, vervelend als je iemand aanrijdt of zelf op de IC moet belanden en er geen ruimte is. Lekker stukje rustig fietsen of wandelen of hardlopen moet altjd kunnen (las eerder dat je in Italië wel mag hardlopen maar niet mag wandelen om groepen van mensen te voorkomen).
Daar is natuurlijk nu in (de rest van) Nederland nog geen sprake van én is het echt zo dat de arts die mijn sleutelbeen repareert anders op de ic Corona patiënten aan het beademen is? Niet specifiek voor mijn situatie, als wielrennen echt een slecht idee blijkt te zijn pak ik de tacx wel, maar het is toch niet zo dat iedereen in een ziekenhuis kan helpen bij coronapatienten? Naast bedden, apparatuur gaat het toch ook om competenties? Of zou de reuma arts van mijn vriendin zijn agenda leeg kunnen maken en dan iets nuttigs kunnen doen rondom de ic’s? En dan bedoel ik niet brood smeren etcetera voor die artsen, maar iets waar hij geschikter voor zou zijn dan bijvoorbeeld ik zelf?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.ad.nl/den-haa...rivm-bijna-leeg~a0ec11d3/
Nu Nederland twee weken kennis heeft gemaakt met het nieuwe coronavirus, wordt de ernst van de uitbraak zichtbaar. Als meteen in het begin meer was getest, dan had de ziekte zich niet zo onder de radar verspreid, zeggen medici. Maar bijna niemand mocht in die eerste dagen testen, terwijl het lab dat best aankon, blijkt uit een reconstructie.
Dat blijkt uit het verhaal van RIVM-virologe Chantal Reusken. ,,In het begin draaiden we ieder monster meteen bij binnenkomst.” Dit was omdat er maar weinig monsters binnen werden gebracht. De machine waarmee de samples worden geanalyseerd, heeft evenwel een capaciteit van ongeveer negentig monsters. Het is te vergelijken met de afwasmachine aanzetten met slechts één kopje erin. Chantal Reusken stelt onomwonden: ,,Capaciteitsgebrek is nooit een reden geweest om niet te testen.” De zieke patiënt in Beverwijk had dus prima getest kunnen worden.
Nou kan het natuurlijk gaan om een uit context gerukt quote, en dat ander problemen zorgden voor een beperking in uitrol van testen maar als dus echt zo is dat er geen goeie reden was om de testen te beperken dan is dat wel een kwalijk zaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:54:
[...]

Een spreiding is alleen wat frappant op een gesloten populatie. Er staat ook geen bronvermelding bij deze opmerking in het artikel, dus ik kan ook niet zo snel terug extraheren waarop het gebaseerd is. Eveneens iets dat eigenlijk niet door het peer review proces had moeten komen. Maar ik ben zelf een vrij kritische reviewer moet ik bekennen :9.

Mortaliteit onder ouderen is inderdaad het grootst ja. Maar juist daarom zou ik suggereren om te vermijden om te spreken vanuit oogpunt van algehele mortaliteit. Want deze wordt namelijk drastisch naar beneden gebracht door de jongere mensen en vertekend al snel de impact.

Voor wat betreft de snelheid van dit topic en het verzuipen van comments, eens. Deels uiteraard alles van doen met de actualiteit van het onderwerp. Ik denk niet dat er veel aan gedaan kan worden. Posts gerelateerd tot de onderliggende feiten en belangrijkste laatste ontwikkelingen probeer ik zoveel mogelijk te pinnen ([ZT] Nieuwe variant van coronavirus, veroorzaakt Covid-19 #2), maar gezien de vluchtigheid van het topic kan ook daar zeker wel wat doorheen schieten.
Op basis van een kleine steekproef krijg je marges op je resultaten, als je een hogere waarschijnlijkheid wil. Zou dat niet kunnen? 20-70 is breed, maar kadert wel.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Luxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Dat klinkt heel mooi, maar in de praktijk hebben mensen alsnog met allerlei mensen contact en zijn er genoeg mensen die zich helemaal niet houden aan restricties. Waardoor hun kinderen en die van anderen kans lopen om in aanraking te komen met het virus. Plus op scholen, zit men dicht op elkaar en ga je met gemak over de 100 man heen. Als meer dan 100 man afgeraden wordt, vind ik het vreemd dat dat op scholen wel zo mag zijn. Zeker gezien de tegenzin die er heerst om de scholen open te houden. Naar mijn idee is de situatie onhoudbaar en gaan ze toch sluiten aankomende week.
Dus ontwricht de samenleving gebouwd op tweeverdieners door de scholen te sluiten zodat we lekker samen naar de bios kunnen.

Owneej, we gooien alles dicht en zijn over een maand collectief werkloos.

Het accepteren dat dit uit gaat draaien op een verlies van levens én een verlies aan voorspoed gaat er niet in en dat snap ik. De fixatie op het sparen van levens gaat ten kostte van de levens die achterblijven. Zo simpel is het.

Ben blij dat ik hierover niet hoef te besluiten en walg regelmatig van het gemak waarop mensen kunnen beweren dat alles sluiten geen probleem is. Dat geeft schijnveiligheid voor de korte termijn. Dat virus kan ook na die maatregelen terugkomen voor een nieuwe ronde. Sluiten we dan weer alles af? Dit werkte tijdens de Spaanse griep al wisselend en toen reisden we de wereld nog niet zo over als nu. In Vietnam zijn de scholen al sinds januari dicht en daar breekt de pleuris nu alsnog uit.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-10 19:38
Dirk0s schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:
Hoe kan het toch dat het hier wat langzamer gaat qua zorgen maken?
Omdat voor nagenoeg al het bekende wat je kan gebeuren wel een regeling is, of een verzekering, of goede gezondheidszorg die weet wat te doen. Dat gecombineerd met een communicatie die pas begonnen is met het gedeeltelijke toneelstukje bij de eerste gedetecteerde patient en vervolgens het alleen maar houden bij wat er NU speelt en na genoeg volledig weg laten van wat er komen gaat.

Daarnaast de zogenaamde nuchterheid en het samen schouder er onder. Ik vrees dat dat niet te vergelijken is met wat gevraagd wordt.
Dat is niet even een uurtje wat vrijwilligerswerk doen voor een ander, of zand zakken sjouwen voor een dijk, dat is je zelf 24/7 gaan op offeren door je zelf in te houden te gedragen en te beperken. En dat vergt een hele andere vorm van discipline (voor zover we er überhaupt nog één hebben).

Dit is heel anders dan anders en we kijken als een konijn in de koplampen van wat er op ons af komt.
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:09:
Ben blij dat ik hierover niet hoef te besluiten en walg regelmatig van het gemak waarop mensen kunnen beweren dat alles sluiten geen probleem is. Dat geeft schijnveiligheid voor de korte termijn. Dat virus kan ook na die maatregelen terugkomen voor een nieuwe ronde. Sluiten we dan weer alles af? Dit werkte tijdens de Spaanse griep al wisselend en toen reisden we de wereld nog niet zo over als nu. In Vietnam zijn de scholen al sinds januari dicht en daar breekt de pleuris nu alsnog uit.
Dan zou je kunnen kijken naar bijvb hongkong met welke maatregelen en discipline het wel mogelijk is om weer gedeeltelijk door te draaien in afwachting van de medische wetenschap. Dan kunnen er wellicht wel mondkapjes voor iedereen zijn en zullen wij daar wellicht ook mee moeten gaan leven voor een tijdje tot de medische wetenschap een verdere oplossing biedt, danwel dat het vanzelf beheersbaar wordt omdat een meerderheid het al semi gecontroleerd besmet is geweest en geheel of gedeeltelijke afweer heeft.
Aan de andere kant als het muteert zoals bij de spaanse griep dan kan een 2e golf nog wel eens dodelijker blijken.
Niemand die het weet.
ZieMaar! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:05:
[...]
Daar is natuurlijk nu in (de rest van) Nederland nog geen sprake van én is het echt zo dat de arts die mijn sleutelbeen repareert anders op de ic Corona patiënten aan het beademen is? Niet specifiek voor mijn situatie, als wielrennen echt een slecht idee blijkt te zijn pak ik de tacx wel, maar het is toch niet zo dat iedereen in een ziekenhuis kan helpen bij coronapatienten? Naast bedden, apparatuur gaat het toch ook om competenties? Of zou de reuma arts van mijn vriendin zijn agenda leeg kunnen maken en dan iets nuttigs kunnen doen rondom de ic’s? En dan bedoel ik niet brood smeren etcetera voor die artsen, maar iets waar hij geschikter voor zou zijn dan bijvoorbeeld ik zelf?
Je zal toch via de spoedeisende hulp gaan en die heeft momenteel iets anders aan haar hoofd. Dus elke capaciteit die jij daar weg haalt is te veel.

[ Voor 52% gewijzigd door gekkie op 14-03-2020 23:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Wat vinden jullie van deze?
Bij de vragenlijn van ouderenbond ANBO in Woerden zit inmiddels ook de directeur aan de telefoon. De lijn wordt flink meer gebeld. "Op dit moment zelfs met vragen of het raam open mag. Maar ook of de thuishulp nog mag komen, de pedicure", vertelt directeur Liane den Haan.

[...]
Ze vindt dat minister Bruno Bruins zich deze week "ongelukkig heeft uitgedrukt" toen hij zei: beperk contact met ouderen. "Hij had daarbij moeten toevoegen: als u op dit moment ziek of verkouden bent. Als de oudere in kwestie namelijk gezond is, kun je prima op bezoek."

https://nos.nl/nieuwsuur/...us-en-over-thuishulp.html
De minister zou zich ongelukkig uitgedrukt hebben door te zeggen contact met ouderen te beperken. Vervolgens zegt de directeur van het ANBO dat dat advies om te vermijden alleen geldt als "u op dit moment ziek of verkouden bent. Als de oudere in kwestie namelijk gezond is, kun je prima op bezoek." Het is onduidelijk wat ze hier bedoelt, moet de bezoeker nou gezond zijn of de oudere? Of gaat die alleen om oudere bezoekers van ouderen? :?

Maar dat advies van de minister is toch zo bedoeld? Ter bescherming van de ouderen nota bene..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45

drooger

Falen is ook een kunst.

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:07:
https://www.ad.nl/den-haa...rivm-bijna-leeg~a0ec11d3/

[...]

[...]

Nou kan het natuurlijk gaan om een uit context gerukt quote, en dat ander problemen zorgden voor een beperking in uitrol van testen maar als dus echt zo is dat er geen goeie reden was om de testen te beperken dan is dat wel een kwalijk zaak.
Misschien toch een eerste teken dat we helaas een 'I told you so' zouden mogen zeggen?
Ook interessant dat dit geluid dan vanuit een medewerker van het RIVM zou komen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hans1990 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:01:
[...]

Dus hoewel is een been breken een iets andere situatie, zou ik met dit referentiekader willen schetsen dat een paar weken minder activiteiten ook weer niet zo erg is. Tuurlijk voor de een is het meer balen dan de ander, maar als je goed de griep te pakken hebt zal je om uit te uitzieken jezelf feitelijk dezelfde maatregelen opleggen van binnen blijven, en "keep busy activiteiten" plannen om de tijd door te komen. In dit geval zijn we collectief, voor mogelijk onbepaalde tijd, daar even aan toegeschreven. So be it.
Urenlang gamen, dat ik dat nog mag meemaken :9

Maar ik zou alsnog gaan hardlopen, dan kom ik ook nooit iemand tegen. Dan kan je ook niet besmet raken, toch?

March of the Eagles

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

drooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Misschien toch een eerste teken dat we helaas een 'I told you so' zouden mogen zeggen?
Ook interessant dat dit geluid dan vanuit een medewerker van het RIVM zou komen.
Bottom line, wat maakt het uit?

Die fixatie op tests zet geen zoden aan de dijk.
Moet je aan de beademing dan ga je aan de beademing. Zolang het kan.

Kun je jezelf een ongeluk testen, maar de modellen doen hun werk intussen prima.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 14-03-2020 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:18:
[...]

Kun je jezelf een ongeluk testen, maar de modellen doen hun werk intussen prima.
Het had ook geen reet uitgemaakt. Was het niet deze ene ongeteste patient dan was het wel een random persoon uit Italie of ergens anders. Die pandemie kwam er hoe dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:45

drooger

Falen is ook een kunst.

[...]

Niets voor nu, maar wel voor toekomstige situaties ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:06
[...]

[...]
Wel in Zuid-Korea blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
[...]

alle sociale contacten moeten dicht...school is er een van..maar ik schreeuw net zo hard voor cafés etc..dat is wat het FMS vandaag heeft gedaan en andere landen om ons heen.

Zat net BBC te kijken en daar dezelfde discussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
De Chinese infectiekaart van Duitsland. Redelijk gedetailleerd.
https://gcber.org/corona/

China bereid zich nu voor op een secundaire wave. Besmetting door buitenlanders die China inreizen.

[ Voor 3% gewijzigd door kwakzalver op 14-03-2020 23:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

- In Italie is alles gesloten
- In Spanje is alles gesloten/zoveel mogelijk gesloten
- In Frankrijk gaat met per middernacht veel sluiten
- In Belgie is veel gesloten
- In Polen is alles gesloten

En in Nederland gaan we lekker allemaal op het terras zitten en de grenzen opzoeken (99 mensen binnenlaten)....

Gooi de boel hier toch plat. Ja, het zal pijn doen maar het geeft wel kans op minder verspreiding en minder clusters. Verplicht de sluiting van alle niet essentiële zaken want adviezen zijn maar adviezen volgens velen en leven verder. En ja, zet ook defensie in met helpen tot beveiliging en controle. Helemaal indammen zal niet waarschijnlijk niet meer kunnen, maar wel de verspreiding minimaliseren en kleine clusters weghalen. Het brand zichzelf een groot deel op als er niemand nieuw is om aan te steken.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Denken jullie dat de kans groot is dat alle bedrijven ook moeten gaan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ZieMaar! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:05:
[...]

Daar is natuurlijk nu in (de rest van) Nederland nog geen sprake <>
Het woord Natuurlijk geeft je arrogantie weer - vanzelfsprekend wordt jij als onverantwoorde verkeersdeelnemer bovenaan de lijst geplaatst.
Succes maandag. En het idiote is dat als je jong bent en de arts ook fietst je er wellicht nog mee weg komt ook.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:23
franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:58:
Ik weet niet of je zelf wielrenner bent of niet, maar het aantal wielrenners of wielren gerelateerde ongevallen dat de spoedeisende hulp behaald in Nederland is toch wel echt bijzonder minimaal. Je spreekt over in heel Nederland 5 SEH bezoeken gerelateerd tot wielren letsel per dag en minder dan 1 opname per dag.
[...]

Ik heb ook ernstige twijfels bij het nut ervan. Persoonlijk vind ik het jammer dat vanuit de federatie de nadruk dan ook enigszins op scholen gelegd wordt. Dit volgt namelijk weinig anders dan de populistische opinie binnen de media. Sociale contacten anderszins wordt maar zeer marginaal aangehaald.

Dan kunnen ze uiteraard de vraag neerleggen bij de overheid op basis van wat voor bewijsvoering ervoor gekozen wordt om de scholen niet te sluiten. Maar anderszins was een veel krachtiger signaal natuurlijk geweest om je te richten op het beperken van sociale interactie tussen groepen waar we wel weten dat er een grote kans op overdracht bestaat.

Denk aan restaurants, kroegen en cafés, bioscopen, kledingwinkels, electronica winkels, bouwmarkten, ikea's en soortgelijke. Allerlei locaties waar volwassenen waarvan bekend is dat ze en drager, symptomatisch en verspreider kunnen zijn. Maar nee, dan leggen we de nadruk op de scholen. Ondanks dat er geen bewijs ter beschikking is dat enkel het sluiten van scholen een zinnige bijdrage zal gaan leveren in het geheel.

Het sluiten van alles is uiteraard ook geen eenvoudige. De financiële impact is enorm. En gezien de tijdsduur waar je aan zult moeten gaan denken, toch echt minimaal een week of 8 - 12 om incubatietijd, ziekte periode, tussentijdse overdracht echt goed uit de weg te willen ruimen, is uiteraard voldoende om diverse bedrijven de nek om te draaien. Maar uit oogpunt van internationale druk, druk vanuit de eigen bevolking en ook hierin het ontbreken van adequate bewijsvoering om te zien of dit meer bijdrage levert dan het huidige beleid, vermoed ik dat het hier wel op uit zal gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kwakzalver schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:23:
De Chinese infectiekaart van Duitsland. Redelijk gedetailleerd.
https://gcber.org/corona/

China bereid zich nu voor op een secundaire wave. Besmetting door buitenlanders die China inreizen.
Ja of die secundaire wave komt doordat ze lockdown (die m.i. in china wél zo mag heten) is opgeheven en ze weer van vooraf aan beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norjee
  • Niet online
[...]

Behalve dat juist in het begin niet verregaande maatregelen genomen werden omdat "alle gevallen nog te traceren waren". Al is die uitspraak ongetwijfeld ook deels politiek geweest maar toch. Juist in het begin stadium lijkt voor een goed beeld veel testen mij nuttig. (Al vind ik het moeilijk te geloven dat het zo zwart wit is en verwacht ik ergens een capaciteits probleem welke door dit artikel over het hoofd gezien wordt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:25:
[...]

Het woord Natuurlijk geeft je arrogantie weer - vanzelfsprekend wordt jij als onverantwoorde verkeersdeelnemer bovenaan de lijst geplaatst.
Succes maandag. En het idiote is dat als je jong bent en de arts ook fietst je er wellicht nog mee weg komt ook.
Denk het niet...vanaf maandag draait het hele land op correcte triage in verband corona en worden plekken vrijgehouden en zullen we patiënten moeten overnemen uit brabant als dat kan.

Ik heb de hoop dat de zorg zich niet laat verrassen na overleg met Italiaanse collega. We gaan ervoor!

[ Voor 8% gewijzigd door bvbal79 op 14-03-2020 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:27:
[...]

Ja of die secundaire wave komt doordat ze lockdown (die m.i. in china wél zo mag heten) is opgeheven en ze weer van vooraf aan beginnen.
Het is niet zo dat nu alles weer mag in China, de maatregelen daar zijn strenger dan hier nu.

Ook weten de mensen daar wat er kan gebeuren en houden ze zich dus aan de regels ipv hier lekker allemaal op het terras van de zon gaan genieten.

[ Voor 17% gewijzigd door Ernemmer op 14-03-2020 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Norjee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:27:
[...]

Behalve dat juist in het begin niet verregaande maatregelen genomen werden omdat "alle gevallen nog te traceren waren". Al is die uitspraak ongetwijfeld ook deels politiek geweest maar toch. Juist in het begin stadium lijkt voor een goed beeld veel testen mij nuttig. (Al vind ik het moeilijk te geloven dat het zo zwart wit is en verwacht ik ergens een capaciteits probleem welke door dit artikel over het hoofd gezien wordt)
Zoals eerder aangehaald. Die traceerbaarheid zit niet alleen in 'we moeten alles testen', maar vooral ook in het DNA onderzoek en de NIVEL peilstations die tot vrij recent een beperkte verspreiding aangaven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:26

gws24

Thinking is hard!

XWB schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:17:
[...]

Urenlang gamen, dat ik dat nog mag meemaken :9

Maar ik zou alsnog gaan hardlopen, dan kom ik ook nooit iemand tegen. Dan kan je ook niet besmet raken, toch?
Gisteren werd tijdens dat feiten en fabels programma door een virologe gezegd dat zo lang je niet binnen 2 meter van iemand staat die hoest de kans om het krijgen verwaarloosbaar is. Moet de wind natuurlijk niet net de verkeerde kant op staan ;) .

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:22:
[...]

alle sociale contacten moeten dicht...school is er een van..maar ik schreeuw net zo hard voor cafés etc..dat is wat het FMS vandaag heeft gedaan en andere landen om ons heen.

Zat net BBC te kijken en daar dezelfde discussie
Hoe lang? Over twee weken is dat virus niet weg. Over 4 weken ook niet. 6 weken? Of meteen 3 maanden? En dan.. rustig weer opbouwen.

In China heb je het over een populatie van 16 miljoen in een land van ruim een miljard. Wij hebben het over ons hele land.

De onzekerheid of we als land nog overeind blijven is enorm. Onze collectief opgebouwde staatsschuld sinds de jaren 70 is minder dan 60% van wat we als land omzetten in 1 jaar. Gaan we 6 maanden in retrait dan verdubbelt dit in 1 jaar in plaats van 50 jaar (worst case, maar dat is hét ding in dit topic). Onze kinderen, kleinkinderen en hun kinderen gaan dit voelen en moeten terugbetalen.

Zoals velen niet snappen dat ‘even alles dicht gooien’ niet gebeurt, snap ik niet dat meer mensen de impact niet begrijpen. Nogmaals: mensenlevens én de voorspoed voor een lange termijn staan op het spel. En dat hangt niet alleen aan het dichtgooien van scholen, maar wel aan het collectief aan maatregelen die je wel of niet kunt en wilt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-10 16:33
Dirk0s schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:25:
Denken jullie dat de kans groot is dat alle bedrijven ook moeten gaan sluiten?
Ik verwacht zeker niet alle, maar ik verwacht wel dat recreatie, ontspanning en horeca voor zover nog in bedrijf een ferme tik op de vingers krijgt (ook sluiten dus) door het advies maar als een advies te beschouwen en gewoon door te gaan met de bedrijfsvoering onder het mom zo lang we onder de 100 blijven is het goed.

Ik vind het namelijk een zeer kwalijke zaak dat theaters/schouwburgen moesten sluiten en dat de bioscoop de vrijheid krijgt om net geen 100 mensen binnen te laten.

Daarna zal vast meer gaan volgen als dit onvoldoende effect heeft, niet noodzakelijke winkels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:32:
[...]

Hoe lang? Over twee weken is dat virus niet weg. Over 4 weken ook niet. 6 weken? Of meteen 3 maanden? En dan.. rustig weer opbouwen.

In China heb je het over een populatie van 16 miljoen in een land van ruim een miljard. Wij hebben het over ons hele land.

De onzekerheid of we als land nog overeind blijven is enorm. Onze collectief opgebouwde staatsschuld sinds de jaren 70 is minder dan 60% van wat we als land omzetten in 1 jaar. Gaan we 6 maanden in retrait dan verdubbeld dit in 1 jaar in plaats van 50 jaar. Onze kinderen, kleinkinderen en hun kinderen gaan dit voelen en moeten terugbetalen.

Zoals velen niet snappen dat ‘even alles dicht gooien’ niet gebeurt, snap ik niet dat meer mensen de impact niet begrijpen. Nogmaals: mensenlevens én de voorspoed voor een lange termijn staan op het spel. En dat hangt niet alleen aan het dichtgooien van scholen, maar wel aan het collectief aan maatregelen die je wel of niet kunt en wilt nemen.
Het is natuurlijk niet zo dat we als land niks meer verdienen als we veel dichtgooien, heel veel dingen kunnen met de juiste maatregelen gewoon doorgaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:44
Kan de politie morgenochtend even naar Staphorst om deze mafklappers te arresteren? :(
Kerk in Staphorst houdt toch massadienst ondanks coronavirus

De Hersteld Hervormde Gemeente in Staphorst laat morgen de diensten waar vele honderden mensen op afkomen, toch doorgaan. De toegang wordt wel iets beperkter dan gebruikelijk: tijdens de ochtenddienst mogen zeshonderd gelovigen die preek bijwonen, verdeeld over zes vakken van honderd, over twee verdiepingen. Tijdens de middagdienst is er op dezelfde wijze ook plek voor zeshonderd gelovigen. Die worden gesorteerd op achternaam. 's Ochtends mogen de achternamen van A tot en met K komen. 's Middags zijn de achternamen van K tot en met Z aan de beurt. Het doorgeven van snoepjes is tijdens de dienst verboden en ook wordt er geen collecte gehouden. Gewoonlijk is er in de kerk ruimte voor 2300 gelovigen.

Het besluit van de kerk is in strijd met het advies van het RIVM. Die adviseert bijeenkomsten met meer dan 100 personen niet door te laten gaan.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:55

TheVMaster

Moderator WOS
gws24 schreef op Saturday 14 March 2020 @ 23:31:
[...]

Gisteren werd tijdens dat feiten en fabels programma door een virologe gezegd dat zo lang je niet binnen 2 meter van iemand staat die hoest de kans om het krijgen verwaarloosbaar is. Moet de wind natuurlijk niet net de verkeerde kant op staan ;) .
Maar dat zei Sjaak de Gouw. Die man neem ik sinds zijn "we zijn stout", waarbij hij doelde op het afwijken van de WHO maatregelen door Nederland, niet meer serieus.

Hij zegt dat hier..

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 14-03-2020 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

gws24 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:31:
[...]

Tijdens een Podcast van Joe Rogan zei een gerenommeerde viroloog dat ademen ook al voldoende kan zijn om iemand te besmetten. In China is al gebleken dat het virus vrij lang in de lucht kan blijven hangen en langere afstanden af kan leggen (de vrouw in de bus).

Dan heb je ook nog dat het virus makkelijk een paar dagen kan overleven op harde oppervlakken. Er zijn teveel andere geluiden om stellig te zijn in 'alleen iemand die hoest binnen twee meter van je is gevaarlijk'.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:28:
[...]

Denk het niet...vanaf maandag draait het hele land op correcte triage in verband corona en worden plekken vrijgehouden en zullen we patiënten moeten overnemen uit brabant als dat kan.

Ik heb de hoop dat de zorg zich niet laat verrassen na overleg met Italiaanse collega. We gaan ervoor!
Ik zit er niet op te wachten - zeker niet als er dan ook bezoek wordt toegestaan uit Brabant in andere Ziekenhuizen. De hygniene daarbleek ondermaats.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:35:
Kan de politie morgenochtend even naar Staphorst om deze mafklappers te arresteren? :(

[...]
God straft onmiddellijk zeggen ze toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

ze onzekerheid of we als land nog overeind blijven is enorm. Onze collectief opgebouwde staatsschuld sinds de jaren 70 is minder dan 60% van wat we als land omzetten in 1 jaar. Gaan we 6 maanden in retrait dan verdubbelt dit in 1 jaar in plaats van 50 jaar (worst case, maar dat is hét ding in dit topic). Onze kinderen, kleinkinderen en hun kinderen gaan dit voelen en moeten terugbetalen.
Na 6 maanden zitten we nog onder de schuld van Italië en Griekenland pre-Corona dus het kan wel

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
[...]

De onzekerheid of we als land nog overeind blijven is enorm. Onze collectief opgebouwde staatsschuld sinds de jaren 70 is minder dan 60% van wat we als land omzetten in 1 jaar. Gaan we 6 maanden in retrait dan verdubbelt dit in 1 jaar in plaats van 50 jaar (worst case, maar dat is hét ding in dit topic). Onze kinderen, kleinkinderen en hun kinderen gaan dit voelen en moeten terugbetalen.

Begin eens met het indien mogelijk thuiswerkadvies om te zetten naar een indien mogelijk thuiswerkverplichting? Waarbij kantoor bezoek alleen toegestaan is voor kritieke functies binnen het bedrijf indien het netwerk al die externe verbindingen niet kan dragen.

In Italië mocht/mag je gewoon naar je werk indien nog open. Dus waarom zou dan ineens heel Nederland Failliet gaan, zo lang je kan werken thuis werk je toch gewoon thuis? (of die medewerkers helemaal productief zijn is een tweede dat zien we dan daarna wel weer) Ik lees nog steeds teveel werkgevers waar thuiswerk prima mogelijk is die in de fase het is maar een griepje zitten en daarna nog even gezellig een borrel organiseren in het café op de hoek want het is vrijdagmiddag.
Spanje gaat de komende tijd grotendeels op slot in een poging de verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen. Premier Pedro Sánchez zei vanavond dat de regering er alles aan zal doen de crisis te beperken maar waarschuwde dat de ziekte een "grote economische impact" zal hebben.

Sánchez kondigde als reactie op de enorme toename van infectiegevallen bewegingsbeperking aan voor de 47 miljoen Spanjaarden. Mensen mogen alleen nog naar hun werk, de dokter of apotheek en naar de supermarkt om boodschappen te doen. Een etentje bij vrienden is voorlopig uit den boze, aldus de premier.

Bars, restaurant en winkels die niet het hoogstnodige verkopen waren al eerder voor twee weken dichtgegaan in de regio Madrid, waar meer dan de helft van coronapatiënten woont. Spanje telt nu bijna 6400 coronaslachtoffers, van wie er 195 zijn overleden. Vandaag werden 1159 nieuwe besmettingsgevallen gemeld.
Zo ook in Spanje daar mag je dus ook nog naar je werk.

[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 14-03-2020 23:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Het gaat ook niet om het virus uit te roeien maar om de piek eruit te krijgen. Uiteindelijk krijgt iedereen het en verwacht ik dat dit jaarlijks terug komt (zoals de griep) maar dat je lichaam anti stoffen heeft aangemaakt en de impact kleiner is.
Maw je wilt dat dit langzaam wordt verspreid. Dus nu 2 tot 4 weken iedereen thuis werken waar mogelijk, scholen dicht, restaurants, bars, bioscopen. Hardlopen / wandelen buiten geen probleem aangezien je dan geen direct contact hebt met anderen. Maar verder zoveel mogelijk thuis zijn en waar mogelijk geen of weinig contact met anderen anders dan je huisgenoten.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19

[...]
In Brabant (en inmiddels een deel van Gelderland) is een noodverordening afgekondigd waarbij daadwerkelijk gehandhaafd kan worden op basis van dit soort maatregelen. Staphorst valt daar buiten.

Het topic is zero-tolerance, het is niet de bedoeling om onnodige de confrontatie te zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 15-03-2020 10:36 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 22:15:
[...]

2 dagen thuis amper vol te houden? Stel je niet zo aan. Zorg voor genoeg te doen, koop nog nu het kan wat boeken, ga flink wat series kijken, ga gamen, gebruik de tijd om nieuwe skills te leren. Er is echt genoeg binnenshuis te doen.

Qua relatie is het even lastiger maar je kunt gewoon videobellen, (ik heb een lange afstandsrelatie met mijn verloofde, die woont 10,000km verderop in Mexico). Desnoods hou je op afstand een movie night, je kunt zelfs netflix syncen.
Netflix syncen en één oordopje in om te bellen tijdens het kijken.

CC: @Josefien

[ Voor 1% gewijzigd door Ra5a op 15-03-2020 00:11 . Reden: CC toegevoegd. ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
[...]

Aan de andere kant komt die impact toch wel, en kans op mutatie wordt ook niet kleiner als je het maar gewoon door laat woekeren.
Dus dan kom je toch weer bij de vraag met hoeveel doden je verder wil met die toch niet te vermijden impact.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
wontcachme schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Na 6 maanden zitten we nog onder de schuld van Italië en Griekenland pre-Corona dus het kan wel
In Griekenland is het minimum loon 800€ per maand.
Jeugdwerkloosheid: totale bevolking (15-24 jaar): 52,4%
mannen: 47,4%
vrouwen: 58,1% (2014 est.)

Definitie: Deze invoer geeft het percentage van de totale beroepsbevolking tussen 15 en 24 jaar werkloos gedurende een bepaald jaar.

Referenties: CIA World Factbook - Tenzij anders vermeld, voor informatie op deze pagina correct is met ingang van 31 maart 2017
Alles kan.. als je het maar graag genoeg wilt.
TIGER1125 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Begin eens met het indien mogelijk thuiswerkadvies om te zetten naar een indien mogelijk thuiswerkverplichting? Waarbij kantoor bezoek alleen toegestaan is voor kritieke functies binnen het bedrijf indien het netwerk al die externe verbindingen niet kan dragen.

In Italië mocht/mag je gewoon naar je werk indien nog open. Dus waarom zou dan ineens heel Nederland Failliet gaan, zo lang je kan werken thuis werk je toch gewoon thuis? (of die medewerkers helemaal productief zijn is een tweede dat zien we dan daarna wel weer) Ik lees nog steeds teveel werkgevers waar thuiswerk prima mogelijk is die in de fase het is maar een griepje zitten en daarna nog even gezellig een borrel organiseren in het café op de hoek want het is vrijdagmiddag.
De hardliners hier willen volledige isolatie.

Ik ben voor zinvolle maatregelen en probeer alleen stukje realiteitszin terug te timmeren in de alles-of-niets redenatie.

Dus ja; waar mogelijk moeten mensen stoppen elkaar op te zoeken. M’n familie werkzaam in een ziekenhuis zal ze dankbaar zijn.

Tegelijkertijd moeten we ook accepteren dat er leven na corona moet zijn, dus 100% lockdown is een erger middel dan een remedie. Das overigens ook de mening van diezelfde familie.

Het is wellicht toch best wel ingewikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 13:49
Ik hoor hem heeeel erg veel aannames doen, met name over de menselijk psyche... misschien moet Sjaak een psycholoog inhuren, die hem even uitlegt dat mensen niet zo betrouwbaar zijn als computers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:06

Polycom

Poes van goud

https://www.nu.nl/coronav...enhouden-van-scholen.html

Nou dan weet je het wel.. scholen gaan maandag gewoon dicht.
Grote mbo school in de randstad is dit spoedoverleg al voor en sluit de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:15
We zullen met z'n allen nog meer verhuizen richting de online-wereld lijkt me.

Vraag me af of de luchtvaart ooit nog weer zoals vroeger wordt. Maar dat werd vlak na 9/11 ook wel gezegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Abom
Wozmro schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:47:

Vraag me af of de luchtvaart ooit nog weer zoals vroeger wordt. Maar dat werd vlak na 9/11 ook wel gezegd.
En hoe erg is het als er structureel minder gevlogen wordt...probleem is wel dat een serieuze vliegtax er de komende jaren niet gaat komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
gekkie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:43:
[...]

Aan de andere kant komt die impact toch wel, en kans op mutatie wordt ook niet kleiner als je het maar gewoon door laat woekeren.
Dus dan kom je toch weer bij de vraag met hoeveel doden je verder wil met die toch niet te vermijden impact.
Als het muteert kan dat net zo goed in Ghana of Colombia zijn. Want daar moet het nog z’n ding doen.

Maar tuurlijk: proportionele maatregelen nemen is gewoon noodzakelijk. Ik houd geen pleidooi voor ‘woekeren’, maar voor balans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
dreamscape schreef op Saturday 14 March 2020 @ 23:41:
[...]

In Brabant (en inmiddels een deel van Gelderland) is een noodverordening afgekondigd waarbij daadwerkelijk gehandhaafd kan worden op basis van dit soort maatregelen. Staphorst valt daar buiten.

Maar het blijft een achterlijk idee. Nou is religie IMHO vaak een verzameling van achterlijke ideeën, dus het zou me eigenlijk niet zo moeten verbazen...
Heeft Overijssel die nog niet dan? In Flevoland is hij sinds gisteravond ook van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Abom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:49:
[...]

.probleem is wel dat een serieuze vliegtax er de komende jaren niet gaat komen...
offtopic:
Want door die vliegtax wordt het Covid-19 virus geremd of de import van Corona? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Hier een baan waarbij thuis werken niet mogelijk is. Werk in een bedrijf waarbij 200 andere in dezelfde situatie zitten.

Is dit dan geen gevaar gezien het max 100 pers. verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Polycom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:47:

De HAN heeft ook alle lessen, tentamens en andere bijeenkomsten op alle locaties geschrapt.

https://www.han.nl/over-de-han/coronavirus/

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 14-03-2020 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:44:
[...]

In Griekenland is het minimum loon 800€ per maand.

[...]

Alles kan.. als je het maar graag genoeg wilt.

[...]

De hardliners hier willen volledige isolatie.

Ik ben voor zinvolle maatregelen en probeer alleen stukje realiteitszin terug te timmeren in de alles-of-niets redenatie.

Dus ja; waar mogelijk moeten mensen stoppen elkaar op te zoeken. M’n familie werkzaam in een ziekenhuis zal ze dankbaar zijn.

Tegelijkertijd moeten we ook accepteren dat er leven na corona moet zijn, dus 100% lockdown is een erger middel dan een remedie. Das overigens ook de mening van diezelfde familie.

Het is wellicht toch best wel ingewikkeld.
Indien nodig ben ik daar ook voor.

Het is uitgeroepen tot een Pandemie, het is niet een uitbraak van open TBC in een school in Utrecht waarvoor we het land op slot gooien. De hele wereld heeft er mee te maken en zal maatregelen moeten treffen, dat treft de totale wereld economie. Het ene land misschien harder dan het andere.

Het besef dat niet lijkt te landen (dat is in algemene zin bedoeld) is het feit dat het niet gaat om het stoppen van de uitbraak maar de effecten zoveel mogelijk te beperken. Het moment dat je zorgstelsel uit elkaar klapt omdat alle zorgverleners om wat voor reden dan ook uitgeschakeld/overbelast zijn dat is moment dat je je voorspoed op het spel zet door de lang te lichte maatregelen te nemen.

Ik ben ook niet direct voor een 100% lockdown maar dat is toch een reëel scenario waar we naar toe gaan. Het feit dat bedrijven en overheden nog maar in crisis samenstelling samen komen op werklocaties en voor de rest thuiswerken waar mogelijk en maar absoluut niet buiten de afspraken op de locatie mogen komen zijn een teken dat die organisaties zich zeer zeker aan het voorbereiden zijn op zulke maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dirk0s schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:51:
Hier een baan waarbij thuis werken niet mogelijk is. Werk in bedrijf waarbij 200 andere in dezelfde situatie zitten.

Dat worden 3 ploegen dan, want je kan 201 man niet in groepen van 100 delen :+
Maar 3 x 67 man is veilig ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Hier een baan waarbij thuis werken niet mogelijk is. Werk in een bedrijf waarbij 200 andere in dezelfde situatie zitten.

Beetje afhankelijk van het soort werk zou je het in 5 ploegen kunnen verdelen, of eventueel op meerdere locaties aan het werk gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
TIGER1125 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:38:
Begin eens met het indien mogelijk thuiswerkadvies om te zetten naar een indien mogelijk thuiswerkverplichting?
Met daarbij ook een specificatie van 'indien mogelijk'. Gewoon specificeren als 'wanneer de werkzaamheden het toelaten'. Indien mogelijk, dat is te abstract. Mijn afdelingshoofd vindt het bijvoorbeeld prima, maar de directeur niet. Ik kan prima thuiswerken, maar dat is 'geen beleid'. Van overheidswege zouden dergelijke obstakels van tafel geveeegd moeten worden.

Die verplichting moet dus vooral gelden voor werkgevers en niet zozeer voor werknemers. Maar veel werkgevers hebben het idee dat thuiswerkers gaan lanterfanten. En regeringspartij VVD staat vrij vaak aan de kant van werkgevers.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 14-03-2020 23:55 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ernemmer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:51:
[...]

De HAN heeft ook alle lessen, tentamens en andere bijeenkomsten op alle locaties geschrapt.

https://www.han.nl/over-de-han/coronavirus/
Doe dan ook even zeggen wat en waar HAN is. Een school in Arnhem lijkt het. #zegdatdan #dewereldisgroterdanarnhem

#arnhemiseenfantastischleukestad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:51:
[...]

offtopic:
Want door die vliegtax wordt het Covid-19 virus geremd of de import van Corona? :+
offtopic:
Nee, de vliegbranch gaat de economische klap, die zij krijgen te verduren door het corona virus, als argument gebruiken tijdens hun lobbywerk tegen een vliegtax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Polycom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:47:

Eerder werd gemeld dat er toch geen overleg komt, maar nu staat er op de NOS een bericht er wel een overleg komt (al dan niet met andere partijen dan eerder vermeldt)? Komt er wel of geen overleg?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
dreamscape schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:54:
[...]

Met daarbij ook een specificatie van 'indien mogelijk'. Gewoon specificeren als 'wanneer de werkzaamheden het toelaten'. Indien mogelijk, dat is te abstract. Mijn afdelingshoofd vindt het bijvoorbeeld prima, maar de directeur niet.

Die verplichting moet dus vooral gelden voor werkgevers en niet zozeer voor werknemers. Maar veel werkgevers hebben het idee dat thuiswerkers gaan lanterfanten. En regeringspartij VVD staat vrij vaak aan de kant van werkgevers.
Voor indien mogelijk geldt bij ons: Voor zover het netwerk het toe laat, rest van de tijd ga je maar bloembollen zoeken en bomen omzagen voor de verwarming. Je komt niet naar kantoor wanneer je daar niet verwacht wordt vanuit de Crisis bezetting.

Lanterfanten gaan ze toch, bij mijn vrouw op werk was een inschattingsfout gemaakt. Daar dachten ze er goed aan te doen om de crisisbezetting thuis te laten werken samen met de rest van het bedrijf. Totdat bleek dat het netwerk daar niet voor geschikt was.

Nu is er een verbod om op kantoor te komen tenzij onderdeel van het crisisteam.

[ Voor 17% gewijzigd door TIGER1125 op 14-03-2020 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:49:
[...]
Als het muteert kan dat net zo goed in Ghana of Colombia zijn. Want daar moet het nog z’n ding doen.

Maar tuurlijk: proportionele maatregelen nemen is gewoon noodzakelijk. Ik houd geen pleidooi voor ‘woekeren’, maar voor balans.
Klopt, dus als we het hier enigzins onder controle houden dan is het verstandig om niet gelijk feest te gaan vieren en dat gaat wederom erg erg moeilijk worden. Maar als we dat niet doen heb je een aardige kans op herhaling van 1918, wat uiteindelijke 3 golven waren waarvan de 2e het dodelijkste en de 3de eigenlijk vrij snel doodbloede omdat uiteindelijk iedereen weerstand had opgebouwd of dood was.

Wat je zoals ik al zei wel kunt doen is maatregelen nemen, je kunt dan voldoende mondkapjes hebben, je kunt meer beademingsapparatuur hebben, je kunt meer test faciliteiten hebben etc. etc. Kortom nog een tijd met beschermende maatregelen werken en vervolgens op basis daarvan langzaam weer back to normal.

Overigens hebben dan misschien een hoop bedrijven in eens het "thuiswerken" ontdekt en gemerkt dat dat toch niet zo onmogelijk was als ze altijd dachten.

Gaat niet makelijk zijn, maar er zijn altijd mogelijkheden.
En als je naar HongKong kijkt, lijken die ook nog wel leefbaar voor een tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKoetsier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 09:47
Luxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:56:
[...]

Eerder werd gemeld dat er toch geen overleg komt, maar nu staat er op de NOS een bericht er wel een overleg komt (al dan niet met andere partijen dan eerder vermeldt)? Komt er wel of geen overleg?
Wel een overleg. Even NOS refreshen als je NU niet vertrouwt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 05:12
Luxicon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:56:
[...]

Er komt wel een crisisoverleg. Er komt geen extra spoedzitting van de 2e kamer (waar een aantal populisten om hadden gevraagd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
DeKoetsier schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Het overleg gaat door, maar het debat waar FvD en de PVV voor vragen gaat niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
anboni schreef op Saturday 14 March 2020 @ 23:57:
[...]

Er komt wel een crisisoverleg. Er komt geen extra spoedzitting van de 2e kamer (waar een aantal populisten om hadden gevraagd).
Zo'n overleg kan eenzelfde uitkomst hebben natuurlijk. Verwacht eigenlijk wel dat de scholen gewoon dicht gaan per maandag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22

[...]
Natuurlijke selectie... ;) Of de wil van de Heer.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
DeKoetsier schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Bedankt, er staat op de voorpagina van de NOS een bericht dat er overleg is, maar het laatste bericht in het Liveblog gaf aan er geen overleg komt (terwijl eerder bericht werd dat er zondag misschien crisisoverleg is).

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Abom
alexbl69 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:58:
[...]

Natuurlijke selectie... ;) Of de wil van de Heer.
Maar die sekteleden brengen daarmee ook andere mensen in gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:55
Wozmro schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:47:

Fast forward naar de situatie dat er een vaccin is, waarom zou er dan minder gevlogen worden? 9/11 was er nog twijfel omdat er toen vliegtuigen gekaapt zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-09 18:20
anboni schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:57:
[...]

Niet alleen de populisten. Ook de PvdD. En het is naar aanleiding van de uitspraak van de Federatie Medisch Specialisten (FMS).

"De Tweede Kamer komt niet morgen al bijeen voor een debat over onmiddellijke sluiting van de scholen. De oppositiepartijen die daarop aandrongen, krijgen nul op het rekest van een ruime Kamermeerderheid, meldt het Kamerbestuur.

Forum voor Democratie had voorzitter Khadija Arib mede namens PVV, 50PLUS, DENK en het onafhankelijke Kamerlid Van Kooten-Arissen gevraagd om de Kamer bij hoge uitzondering in het weekend op te trommelen. Aanleiding was de oproep van medisch specialisten om de scholen te sluiten om de opmars van het coronavirus te sluiten. Premier Mark Rutte moest daarvoor naar de Kamer komen, vonden FVD en medestanders.

Alleen de Partij voor de Dieren sloot zich bij de voorstanders van een zondagdebat aan, meldt FVD-voorman Thierry Baudet."

https://www.ad.nl/dossier...-voorzorg-thuis~a26b4b4e/

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

Een viroloog uit België, Marc Wathelet (moleculaire biologie, ULB, heeft onder andere meegeholpen in de VS met het onderzoek naar SARS-1) heeft zijn zorgen geuit middels een open brief aan de Belgische regering. Hier te lezen.

Een paar dagen na die publicatie is er nog een vervolg geplaatst op deze website. De website zelf is wat shady, maar Wathelet is legitiem evenals Marius Gilberg, met wie hij in gesprek is in dit vervolg. Nogmaals, website is shady maar de personen waar het in dit geval om draait niet. Daarmee trek ik deze specifieke inhoud ook niet direct in twijfel.

In 't kort: er zijn meerdere varianten van Covid-19, zo'n 5 varianten momenteel. In Italië hebben ze de gevaarlijkste en meest dodelijke variant. Die variant vind je ook in onder andere België en Nederland. Duitsland heeft een variant die veel minder ernstig is. In Italië is er momenteel een CFR van 37%. Iedere 3,3 dagen verdubbelt het aantal besmettingen. Hij stelt dat België nu drie weken in quarantaine moet. Elke ~3 dagen dat je langer wacht heb je het dubbele aantal besmettingen, het dubbele aantal ziekenhuisopnamen en het dubbele aantal doden. Regeringen moeten nu handelen anders is het leed niet te overzien.
The explanation is obvious, a pandemic virus keeps on evolving as it propagates: there are quite simply several strains of SARS-CoV-2 that are circulating in the world today, and which differ in particular in their virulence, causing distinct diseases, COVID-19A, COVID-19B, -19C, etc., and I estimate that there are currently 5-6 different strains circulating in the world.

Unfortunately for Belgium, the cases that circulate among us come mainly from Italy, not from Germany and that is why the CFR of 37% in Italy is so worrying. Even if the final figure is reduced, it probably will not go down to 0.7%.

And that is why the decision not to put the people who returned from Italy in quarantine was a monumental error with serious consequences for the country, when this CFR was already known at the time of making this decision.
What do the numbers say? They say that every 3.3 days we wait, the number of cases is doubled, the number of hospitalizations is doubled, the number of deaths is doubled.

What do the numbers say? They say that if we wait a week, the number of cases is quadrupled, the number of hospitalizations is quadrupled, the number of deaths is quadrupled.

What do the numbers say? They say that if we wait two weeks, the number of cases is multiplied by 16, the number of hospitalizations is multiplied by 16, the number of deaths is multiplied by 16.
The author has a Ph.D. in molecular biology, studied the interactions between viruses and the innate immune response throughout his career, led a small group of researchers in the US to work on human coronaviruses in general and on the one responsible for the 2003 SARS outbreak in particular, both as a faculty member of the University of Cincinnati College of Medicine, and as a scientist at the only institute focused exclusively on respiratory diseases, in Albuquerque.
Klinkt absoluut niet goed als hij het bij het rechte eind heeft :F

Hier nog een interview met hem over de open brief:

[ Voor 17% gewijzigd door SomerenV op 15-03-2020 01:16 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

[...]
Op basis van ?

Een advies negeren ?
Dat doen ze al jaren ( voorbehoedsmiddelen e.d )

En jij wilt noodzakelijke hulpverleners NOG zwaarder belasten met iets waar jij aanstoot aan neemt.
Er is geen staat van beleg, er is geen wetgeving of AGV die het tegengaat.

Wat jij nu voorsteld is zelfs eerder tegen de wetgeving ( vrije samenkomst ) dan wat zij doen

Of het verstandig is .... dat is iets heel anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35

hier ook....en dan hebben wij ook nog eens verschillende afdelingen met andere ploegenroosters door elkaar heen 2 ploegen, 3 ploegen, en 2 verschillende soorten 5 ploegen roosters hanteren ze bij ons.... en er werken veel Belgen, Brabanders, en enkele Duitsers bij ons

er komen dagelijks chauffeurs van over de hele wereld hun handel lossen/ophalen

het dochterbedrijf in noord-Italie draait ook nog volop door..

vanuit kantoor werken er nou veel mensen thuis natuurlijk bij ons op werk, en de schafthokken mogen nog maar 4 personen tegelijk in...dispensers overal..etc..

vorige week is er een collega van een andere afdeling gebeld door de ggd, en vriendelijk verzocht om 2 weken thuis te blijven omdat hij contact had gehad met een Poolse chauffeur die kwam lossen, waar later corona bij is geconstateerd

vandaag melde zich iemand (een Belg) bij de portier voor zijn aanvang dienst met de mededeling ''ik voel me niet zo goed'' ... die is natuurlijk linea recta naar huis gestuurd

[ Voor 7% gewijzigd door Mr. Detonator op 15-03-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Laatst online: 23:05

[...]
'gelukkig' gaat het niet door

https://www.telegraaf.nl/...cht-toch-geen-massadienst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

drooger schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:14:
[...]

Of gewoon dat niet zeggen, vind dat altijd kinderachtig als iemand gewoon een gok heeft gedaan en iets heeft geroepen zonder onderbouwing en dan achteraf zeggen "zie je nou wel" omdat het muntje toch die kant is opgevallen.

Dus laten we eerst maar eens wat meer info afwachten voordat we conclusies trekken.
Die mevrouw was zelf persoonlijk verantwoordelijk voor de opschaling van testen dus is het ook raar dat ze haarzelf eigenlijk de schuld geeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
JackSparrow schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:58:
[...]

Zo'n overleg kan eenzelfde uitkomst hebben natuurlijk. Verwacht eigenlijk wel dat de scholen gewoon dicht gaan per maandag.
Het lijkt mij onhoudbaar, er staat nogal wat druk op (om de scholen te sluiten). Maar het lijkt er ook op dat Rutte wel heel erg graag de scholen open wil houden (op basis van het advies van ....). Gezien zijn woorden in het debat deze week, twijfel ik of dat direct morgen gebeurd.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Misschien was het in de oorlog dat er voor het laatst een dienst niet door ging.. van mij mogen mensen wat meer respect tonen.

...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
@giantgiantus @FreshMaker @PWM @LA-384 @Bensimpel @TIGER1125 @stylezzz @Luxicon

Fijn dat weken thuis voor je geen probleem is :D

Series, boeken of creatief zijn is niet mijn ding. Slechts een handvol films zijn leuk. Ervaring is dat ik in een niet-wisselende omgeving snel verveel. Hobbyen is leuk maar niet lang achter elkaar. Ik ben daarom ook nooit IT'er geworden. Er is amper iets wat mij lange tijd achter elkaar kan boeien, behalve vriendin en autorijden. Ik doe nu daarom personenvervoer, kan godzijdank dus niet vanuit huis werken :D

Verveling niet kunnen handelen is voor mij een bekend serieus issue. Noem me onvolwassen, ook goed.

@Webgnome
Mijn vriendin zo lang niet zien is amper een optie voor me. (Video)bellen voelt heel onpersoonlijk en in dit geval ook privacyloos.

Als zij het zou willen zal ik misschien zelfs m'n slechte fietsvaardigheden inzetten om daar te geraken als ik daarmee de potentiële blokkades van een lock-down kan omzeilen :+

@jaaoie17
Ik hou juist van mijn werk. 100x leuker dan thuiszitten achter een beeldscherm :D Rijden is (na m'n vriendin) dan ook zo'n beetje m'n leven.

@Hans1990
Ik heb jaren geleden de ervaring gehad om een week in een ziekenhuis te moeten blijven, kon amper lopen na een operatie. En daarna nog een maand verminderd mobiel. Dat voelde als gevangenis. Na een week dan ook tegen het voorschrift in auto gaan rijden en naar het strand gegaan :+ En met OV naar de McDonalds, om maar niet thuis te hoeven blijven. Een lock-down is nog erger dan dit.

-----------

Maar goed, mijn zorgen worden hier blijkbaar niet gedeeld, ik ben anders dan de rest. En dat is niet erg :D Ik meng me hier verder niet meer.

Ik hoop dat er geen lock-down komt en ga genieten van de buiten-vrijheid zolang het nog kan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
FreshMaker schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:01:
[...]

Op basis van ?

Een advies negeren ?
Dat doen ze al jaren ( voorbehoedsmiddelen e.d )

En jij wilt noodzakelijke hulpverleners NOG zwaarder belasten met iets waar jij aanstoot aan neemt.
Er is geen staat van beleg, er is geen wetgeving of AGV die het tegengaat.

Wat jij nu voorsteld is zelfs eerder tegen de wetgeving ( vrije samenkomst ) dan wat zij doen

Of het verstandig is .... dat is iets heel anders
Ohw ik neem daar geen aantstoot aan hoor. Ze moeten doen wat ze niet laten kunnen, maar ik vind dat ze niet zo egoistisch zouden moeten zijn (wat ze gelukkig toch niet zijn...na druk van buitenaf). Jammer genoeg was er in Overijssel nog geen noodverordening van kracht, maar goed..het gaat niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
JackSparrow schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 23:58:
[...]

Als dat uit het overleg komt ben ik benieuwd hoe dat verkocht gaat worden, morgen horen dat je maandag niet kan werken i.v.m. kinderen die niet naar school kunnen. Als je datzelfde besluit donderdag had genomen had je het kunnen ondervangen door uit te stellen tot maandag en gecontroleerd en voorbereid (met een vorm van noodopvang) kunnen doen.

Dat is de enige kritiek die ik op de handelswijze kan hebben. De oorspronkelijke gedachte gang kon ik volgen, was ik het niet mee eens maar kon ik volgen. Dat je nu op basis van de signalen uit de samenleving en voortschrijdende inzichten alsnog het besluit zou nemen kan ik ook volgen echter als je het ad-hoc gaat doen niet.

Ik ben bang dat je hetgeen wat je probeerde te voorkomen door de scholen open te houden nu alsnog zal ontstaan, en de mensen die moeten werken alsnog thuis blijven vanwege deze situatie. Maar dat is even afwachten mogen, hoe ze dit in het vat gaan gieten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook gewoon aan het werk in de lokale kunststof fabriek. Klein aantal mensen, enorme hal.

Al gewoon een beetje bewust bezig met regelmatig handen wassen en ook alle contactvlakken met handen etc al een keer ontsmet. Denk er nu toch over na wat meer aan ontsmetting te doen... (bak met doek met bleekwater bij voordeur om even op te stappen, daarna schoenen uit in huis etc) klinkt misschien stom maarja het kan sowieso geen kwaad lijkt me. Beetje bewust mee omgaan.

Verder zeer weinig sociale contacten momenteel en dat houden we even zo. Via de app kan je ook met elkaar praten.

Wat extra's in huis gehaald maar zeker geen hamsterpraktijken... Gewoon een extra blik of pak van hetgeen wat we altijd in huis halen.

Mocht het tot een lockdown komen, ga ik een originele gameboy restaureren met uv bleking en alles :Y

Sterkte in deze bizarre tijden iedereen, bewaar vooral de rust en kalmte. Zorg goed voor elkaar en denk niet alleen aan jezelf of je eigen gezin. Ik denk dat we nog wel wat mee gaan maken komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 23:43
Josefien schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:04:

Series, boeken of creatief zijn is niet mijn ding. Slechts een handvol films zijn leuk. Ervaring is dat ik in een niet-wisselende omgeving snel verveel. Hobbyen is leuk maar niet lang achter elkaar. Ik ben daarom ook nooit IT'er geworden. Er is amper iets wat mij lange tijd achter elkaar kan boeien, behalve vriendin en autorijden. Ik doe nu daarom personenvervoer, kan godzijdank dus niet vanuit huis werken :D

Verveling niet kunnen handelen is voor mij een bekend serieus issue. Noem me onvolwassen, ook goed.

@Webgnome
Mijn vriendin zo lang niet zien is amper een optie voor me. (Video)bellen voelt heel onpersoonlijk en in dit geval ook privacyloos.

Als zij het zou willen zal ik misschien zelfs m'n slechte fietsvaardigheden inzetten om daar te geraken als ik daarmee de potentiële blokkades van een lock-down kan omzeilen :+

@jaaoie17
Ik hou juist van mijn werk. 100x leuker dan thuiszitten achter een beeldscherm :D Rijden is (na m'n vriendin) dan ook zo'n beetje m'n leven.

@Hans1990
Ik heb jaren geleden de ervaring gehad om een week in een ziekenhuis te moeten blijven, kon amper lopen na een operatie. En daarna nog een maand verminderd mobiel. Dat voelde als gevangenis. Na een week dan ook tegen het voorschrift in auto gaan rijden en naar het strand gegaan :+ En met OV naar de McDonalds, om maar niet thuis te hoeven blijven. Een lock-down is nog erger dan dit.

-----------

Maar goed, mijn zorgen worden hier blijkbaar niet gedeeld, ik ben anders dan de rest. En dat is niet erg :D Ik meng me hier verder niet meer.

Ik hoop dat er geen lock-down komt en ga genieten van de buiten-vrijheid zolang het nog kan :)
Tja denk de meesten mij wel zien als contact gestoord, maar kan goed thuis zitten en alleen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Josefien schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:04:

@Webgnome

@jaaoie17

@Hans1990

-----------

Ik hoop oprecht voor jou dat er geen lock-down komt. Maar ik hoop wel dat je niet zo ongelooflijk egoistisch bent om je er niet aan te houden als hij er wel komt. Natuurlijk zal het moeilijk voor je zijn, maar probeer je even in te denken wat voor potentieel probleem je voor anderen kunt veroorzaken. Er zijn meer mensen die niet lang thuis kunnen/willen zitten, als het moet...dan moet het. We zullen daar met z'n allen doorheen moeten. En dan maar hopen dat we niet ziek worden, een dubbele longongsteking krijgen en overlijden.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:44

Quad

Doof

Willen jullie religieuze groeperingen svp niet te kakken zetten?
Reacties als God straft meteen, sekteleden, en andere onzinnige toespelingen houd ik niet zo van.

Wat de Hersteld Hervormde gemeente in Staphorst doet is niet bepaald slim, erg dom zelfs. Laten we hopen dat de kerkgangers zelf enigszins nadenken en de risico's erkennen.

Van diverse gereformeerde Gemeenten en Hervormde Gemeenten is mij bekend dat er enkel diensten doorgaan zonder kerkbezoekers of een max van 50 totaal.

Ik zou het fijn vinden als we bepaalde reacties op een normale en sociale manier kunnen verwoorden zonder vervelende toespelingen.

Ik ben als Christen zwaar in de minderheid op Tweakers, diverse meningen stroken ook vaak niet met mijn mening, maar het virus neemt nu eenmaal geen onderscheid in gelovig of niet gelovig, blank of gekleurd, of welk hokje dan ook.

We moeten 't met z'n allen doen, en hopelijk met ons gezonde verstand. :)

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online

@Webgnome

@jaaoie17

@Hans1990

-----------

Thuiswerken is juist WEL een probleem voor mij en mijn vrouw ... dus daar zit je mis.
En wbt jouw zorgen, first world problems, ze komen heel zelfgericht en egoistisch over
"ik kan niet"
"ik wil niet"
"ik wil mijn snackbar"

En dan geef je nog aan in personenvervoer te zitten ?
Ben je dus EN kwetsbaar voor besmetting, EN ( misschien ongewild ) onderdeel van de verspreiding ... ( no offence trouwens )

Dus zeker in dit topic ( waar veel lockdown voorstanders zitten ( wederom, daar hoor ik niet bij ) ga je verkondigen zelfs te rebelleren ?
Nee, imho niet verstandig om dit op deze manier te brengen.

* FreshMaker is de laatste die het volgende zou moeten zeggen :+
Maar soms is het gewoon beter om dan maar niets te zeggen/posten
( en ja, ik ken mijn posthistory en weet dat ook mijn instelling soms pontificaal kan botsen met anderen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:02:
Dus laten we eerst maar eens wat meer info afwachten voordat we conclusies trekken.
Die mevrouw was zelf persoonlijk verantwoordelijk voor de opschaling van testen dus is het ook raar dat ze haarzelf eigenlijk de schuld geeft ?
Op zich snap ik ze deels, als er nog weinig aanbod is dan kun je gaan wachten tot de machine vol zit, maar daar mee verspil je ook tijd, namelijk de tijd tot uitslag. Zeker bij de eerste gevallen was dat waarschijnlijk lastig omdat ze nog niets qua communicatie geregeld hadden en contact onderzoek dus ook nog niet echt goed van start kon gaan omdat je geen mensen kunt gaan bellen omdat dan alles in 3 tellen wild de media in gaat. Ook weer een inschattingsfout, daar niet van, maar ik snap ansich dat je in het begin zo snel mogelijk uitslag wil.
Daar staat tegenover dat als er eenmaal aanbod kan komen, ook van twijfelachtige gevallen, dat je die min of meer "gratis" meer had kunnen draaien (op materiaal kosten/voorraad na uiteraard).
Er zitten altijd meer kanten aan afwegingen, ben er over een x-aantal ook niet dolenthousiast.
Maar goed voorlopig moeten we het doen met de club die het nu regelt, heeft weinig zin om daar gedurende een crisis nog in te gaan lopen zagen. Daarom snap ik ook wel dat niemand een spoeddebat ziet zitten, wat dat betreft zouden ze wellicht beter de noodtoestand ook maar af kunnen kondigen, dan zijn we daar ook van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125

@Webgnome

@jaaoie17

@Hans1990

-----------

Ik hoop dat als er een lock-down komt werk gewoon zoveel mogelijk doorgang kan vinden, en dus ook jij gewoon de weg op kan. Mensen moeten toch ook ergens heen?

Uiteindelijk wordt het een mega operatie, en zal iedereen zijn medewerking moeten verlenen, dat kan natuurlijk net zo goed betekenen dat jou beroepsgroep straks onmisbaar is vanwege het transport van grote groepen mensen?

Ik hoop oprecht wel voor jou dat je je vriendin kunt blijven zien, al verwacht ik niet dat Nederland in een Italië/China situatie lock-down zal gaan waarbij je eigenlijk min of meer ook niet meer buiten mag komen zonder goede reden. Ik verwacht eerder een verbod op samenkomst van meer als x-mensen op straat die geen directe familie/huisgenoot van elkaar zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Quad schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:09:
Willen jullie religieuze groeperingen svp niet te kakken zetten?
Reacties als God straft meteen, sekteleden, en andere onzinnige toespelingen houd ik niet zo van.

Wat de Hersteld Hervormde gemeente in Staphorst doet is niet bepaald slim, erg dom zelfs. Laten we hopen dat de kerkgangers zelf enigszins nadenken en de risico's erkennen.

Van diverse gereformeerde Gemeenten en Hervormde Gemeenten is mij bekend dat er enkel diensten doorgaan zonder kerkbezoekers of een max van 50 totaal.

Ik zou het fijn vinden als we bepaalde reacties op een normale en sociale manier kunnen verwoorden zonder vervelende toespelingen.

Ik ben als Christen zwaar in de minderheid op Tweakers, diverse meningen stroken ook vaak niet met mijn mening, maar het virus neemt nu eenmaal geen onderscheid in gelovig of niet gelovig, blank of gekleurd, of welk hokje dan ook.

We moeten 't met z'n allen doen, en hopelijk met ons gezonde verstand. :)
Als voormalig Christen (maar eigenlijk heeft dat er niets mee te maken) kan ik mij hier wel voor een deel bij aansluiten. Maar goed, sommige kerkelijke gemeenschappen zijn ook wel een beetje wereldvreemd en denken dus dat alles gewoon moet kunnen want het is Gods wil. Maar wederzijds respect zou ook fijn zijn en dat was ook deze keer in ieder geval van uit de kerk in Staphorst ver te zoeken.
TIGER1125 schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:05:
[...]

Als dat uit het overleg komt ben ik benieuwd hoe dat verkocht gaat worden, morgen horen dat je maandag niet kan werken i.v.m. kinderen die niet naar school kunnen. Als je datzelfde besluit donderdag had genomen had je het kunnen ondervangen door uit te stellen tot maandag en gecontroleerd en voorbereid (met een vorm van noodopvang) kunnen doen.

Dat is de enige kritiek die ik op de handelswijze kan hebben. De oorspronkelijke gedachte gang kon ik volgen, was ik het niet mee eens maar kon ik volgen. Dat je nu op basis van de signalen uit de samenleving en voortschrijdende inzichten alsnog het besluit zou nemen kan ik ook volgen echter als je het ad-hoc gaat doen niet.

Ik ben bang dat je hetgeen wat je probeerde te voorkomen door de scholen open te houden nu alsnog zal ontstaan, en de mensen die moeten werken alsnog thuis blijven vanwege deze situatie. Maar dat is even afwachten mogen, hoe ze dit in het vat gaan gieten.
Ik kan me voorstellen dat alleen mensen die in kritieke beroepen werken hun kinderen op de een of andere manier opvangen. Je kan je toch ook wel voorstellen dat het niet toestaan van het sluiten van scholen een tijdelijk iets was. Natuurlijk kun je op je klompen aanvoelen dat ze alsnog zouden sluiten zodra de situatie erger zou worden. Maar goed ik ben wat dat betreft blij dat we geen kinderen hebben, want dan kunnen we beide gewoon lekker ook thuis werken (wat we overigens deze week ook al moesten doen van onze werkgevers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
TIGER1125 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:05:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag hier al actie op ondernomen .....
De hele week, op dinsdag is rond zou het tot sluiting komen.

De oppas ( oma ) is op de hoogte dat ALS de scholen dicht zijn, ze aan de bak mag, mijn leidinggevende heb ik al aangegeven calamiteitenverlof te nemen, en hiervoor al een dag extra gewerkt afg, vrijdag.
( zou het niet doorgaan, hadden het overuren geweest, nu is het een dienstruiling )

En ja, niet iedereen zal het zo gedaan hebben, maar waarom dan wel 1000 rollen pleepapier kopen, maar niet nadenken over de aanstaande week ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Ik moet zeggen dat Rutte zich zeer belachelijk maakt als hij besluit de scholen toch te sluiten na zijn uitdrukkelijke besluit afgelopen donderdag dit niet te doen. Ik denk daarom alleen al dat hij de scholen open laat.

Nederland (en dan voornamelijk de rivm en het kabinet) laten zich niet van hun beste kant zien. Denken alles beter te weten dan de andere specialisten in de wereld die al met dit virus in real life hebben gewerkt. Arrogantie op zijn best (of slechtst).

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
worldfastest schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:19:
Ik moet zeggen dat Rutte zich zeer belachelijk maakt als hij besluit de scholen toch te sluiten na zijn uitdrukkelijke besluit afgelopen donderdag dit niet te doen. Ik denk daarom alleen al dat hij de scholen open laat.

Nederland (en dan voornamelijk de rivm en het kabinet) laten zich niet van hun beste kant zien. Denken alles beter te weten dan de andere specialisten in de wereld die al met dit virus in real life hebben gewerkt. Arrogantie op zijn best (of slechtst).
Het gaat hier wel om iets anders dan de trots van Rutte he, maar ik zou ook weer niet raar staan te kijken als ze de scholen wel open zouden laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31

Grvy

Bot

worldfastest schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:19:

nvm O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Grvy op 15-03-2020 00:22 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Grvy schreef op Sunday 15 March 2020 @ 00:21:
[...]

Uh?? wat heb ik gemist? Volgens mij heeft Rutte aangegeven juist het advies van de experts te volgen toch?
Als die nu wat anders aangeven zal die dat gewoon volgen vermoed ik.. en daarnaast denken dat iemand (wie dan ook) zo een groot ego heeft dat die een bevolking in gevaar brengt is imho een gevaarlijke gedachtegang. 8)7
Tja....in de adviesbrief van het OMT stond ook wat anders, maar na aanvullend overleg (drammen van Rutte en het kabinet waarschijnlijk) hebben ze toch iets anders besloten dan wat er in die bewuste brief stond.

Dus tja....hoezo nemen zij advies van experts over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:37

Indoubt

Always be indoubt until sure

worldfastest schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:19:

Wat een onzin. Waarom zou dat zo zijn.

Ik snap best dat er elke keer aanvullende maatregelen genomen worden. Zo wordt een crisis mitigatie gepland. Als er verdere vrijheidsbeperkingen of andere maatregelen genomen worden dan kan het sluiten van scholen daar ook toebehoren.

Of denk je dat ze een complete lockdown gaan doen maar de scholen openhouden?

Welke maatrgelen het gaan worden gaan we spoedig merken. of scholen sluiten daar nu bij zit of niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
Grvy schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:21:
[...]

Uh?? wat heb ik gemist? Volgens mij heeft Rutte aangegeven juist het advies van de experts te volgen toch?
Als die nu wat anders aangeven zal die dat gewoon volgen vermoed ik.. en daarnaast denken dat iemand (wie dan ook) zo een groot ego heeft dat die een bevolking in gevaar brengt is imho een gevaarlijke gedachtegang. 8)7
Rutte neemt advies over van .... Dus dit kun je interpreteren zoals je wenst. Wat ook politiek handig is, want hij doet wat een ander adviseert. Niet zozeer 'zijn' keuze.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekkie schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:10:
[...]

Op zich snap ik ze deels, als er nog weinig aanbod is dan kun je gaan wachten tot de machine vol zit, maar daar mee verspil je ook tijd, namelijk de tijd tot uitslag. Zeker bij de eerste gevallen was dat waarschijnlijk lastig omdat ze nog niets qua communicatie geregeld hadden en contact onderzoek dus ook nog niet echt goed van start kon gaan omdat je geen mensen kunt gaan bellen omdat dan alles in 3 tellen wild de media in gaat. Ook weer een inschattingsfout, daar niet van, maar ik snap ansich dat je in het begin zo snel mogelijk uitslag wil.
Daar staat tegenover dat als er eenmaal aanbod kan komen, ook van twijfelachtige gevallen, dat je die min of meer "gratis" meer had kunnen draaien (op materiaal kosten/voorraad na uiteraard).
Er zitten altijd meer kanten aan afwegingen, ben er over een x-aantal ook niet dolenthousiast.
Maar goed voorlopig moeten we het doen met de club die het nu regelt, heeft weinig zin om daar gedurende een crisis nog in te gaan lopen zagen. Daarom snap ik ook wel dat niemand een spoeddebat ziet zitten, wat dat betreft zouden ze wellicht beter de noodtoestand ook maar af kunnen kondigen, dan zijn we daar ook van af.
precies misschien lag de bottleneck wel heel ergens anders dan test capaciteit, wellicht lag het zelf bij afname capaciteit. Moet toch iemand naar de mensen toe gaan op een monster af te nemen etc.

Met zon losse quote die AD dan nog opgooit kan ik dan ook niks. Hopelijk komt er wel een reactie op het artikel van RIVM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
FreshMaker schreef op zondag 15 maart 2020 @ 00:18:
[...]

Ik heb afgelopen donderdag hier al actie op ondernomen .....
De hele week, op dinsdag is rond zou het tot sluiting komen.

De oppas ( oma ) is op de hoogte dat ALS de scholen dicht zijn, ze aan de bak mag, mijn leidinggevende heb ik al aangegeven calamiteitenverlof te nemen, en hiervoor al een dag extra gewerkt afg, vrijdag.
( zou het niet doorgaan, hadden het overuren geweest, nu is het een dienstruiling )

En ja, niet iedereen zal het zo gedaan hebben, maar waarom dan wel 1000 rollen pleepapier kopen, maar niet nadenken over de aanstaande week ;)
_O- Ik heb de hele schuur vol staan juist omdat ik wist dat ze thuis zouden komen, hadden ze wat te doen, het hele huis coronaproof maken met toiletpapier. Dan kan ik tenminste gewoon thuis werken :9

De enige uitdaging die ik heb is waarschijnlijk ruilen met een collega op het moment dat ik mijn kantoordag heb in onze crisisbezetting 1x in de 14 dagen (valt toevallig precies op een werkdag van mijn vrouw. Maar dat zal vast niet voor iedereen zo makkelijk zijn. Er is bij ons op school sinds gisteren een inventarisatie gaande van de beroepen van papa en mama.

Ik hoop eigenlijk dat er een model gevolgd wordt, indien er geen mogelijkheid tot opvang is moet de school daar in voorzien, met inachtneming van de RIVM richtlijn v.w.b. klachten.

Daar bedoel ik dus niet mee dat de juf moet gaan zitten oppassen maar, dat de scholen er zorg voor dragen dat de kinderen opgevangen worden totdat: of zij zelf een andere oplossing hebben/ of de ouders met de werkgever tot een oplossing zijn gekomen/ of het rijk met een noodoplossing is gekomen.

Maar goed eerst morgen maar even afwachten.
Pagina: 1 ... 29 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.