Wat op zich al weer absurd is natuurlijk. gewoon doorpakken zou ik zeggen...
En ik blijf het herhalen: alleen voor Brabant is belachelijk. NL is veel te klein voor regionale maatregelen.
Wat op zich al weer absurd is natuurlijk. gewoon doorpakken zou ik zeggen...
Per land zeggen de cijfers iets over het verloop versus de voorgaande dagen mits de testomstandigheden gelijk blijven. De data heeft daarin dus zeker wel enige waarde om het beloop in te schatten. Maar het zegt inderdaad vrij weinig over de ware prevalentie. En het vergelijken tussen diverse landen voor wat betreft het beloop is dan ook niet betrouwbaar door verschillen in test omstandigheden. Een beetje in het kader van zonder thermometer heb je tenslotte nooit koorts.readytoflow schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:21:
Ik vind sowieso al dat die cijfers wereldwijd een beetje vreemd zijn?
Ik ben geen wiskundige, maar cijfers doorgeven als: '8764 besmettingen, gisteren 783 erbij' dat lijkt te insinueren dat je iedereen dagelijks test. Je slaat hele groepen over die zich niet laten testen. Niks zeggen en gewoon thuisblijven. beginnende symptomen hebben etc maar nog niet getest zijn (en dat waarschijnlijk ook niet worden).
Doe dan een statistische aanname en ga niet jezelf en anderen voor de gek houden.
dus bij bovenstaand:
~9000 besmettingen toename van ˜500. Of zoiets maar dan beter onderbouwt
Daarom denk ik dat het aantal besmettingen ook makkelijk een orde van grootte meer is, dus in Nederland eerder 10.000 mensen dan 1000. En daardoor de mortaliteit ook enorm in elkaar duikelt, van 3% naar 0,3%.readytoflow schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:21:
Ik vind sowieso al dat die cijfers wereldwijd een beetje vreemd zijn?
Ik ben geen wiskundige, maar cijfers doorgeven als: '8764 besmettingen, gisteren 783 erbij' dat lijkt te insinueren dat je iedereen dagelijks test. Je slaat hele groepen over die zich niet laten testen. Niks zeggen en gewoon thuisblijven. beginnende symptomen hebben etc maar nog niet getest zijn (en dat waarschijnlijk ook niet worden).
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Letterlijk de enige, dus de uitbater was ook thuis, of ben je zelf de uitbater?__fred__ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:04:
Net even gaan lunchen in café op de hoek (Amsterdam) en ik was letterlijk de enige in de zaak terwijl deze altijd vol zit.
[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 14-03-2020 15:32 ]
Die figuur 3 is natuurlijk gewoon dramatisch.begintmeta schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:30:
Het rapport van het Istituto Superiore di Sanità laat zien dat de mortaliteit in Italie in iedergeval sterk toeneemt richting de 80 jaar, verder is vaak sprake van comorbiditeit bij de overledenen.
[ Voor 7% gewijzigd door psychodude op 14-03-2020 15:37 ]
Ik denk dat je beter buiten de deur kunt lunchen in een rustig restaurantje met weinig mensen en voldoende ruimte om je heen, dan waar dan ook nu je boodschappen gaan doen om het eten zelf te bereidenjanvanduschoten schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Niet om je te veroordelen, maar waarom ga je eigenlijk nu nog buiten de deur lunchen?
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2020 15:42 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Bensimpel
Positieve meneer
Inderdaad, mensen die nu lekker gaan shoppen zijn gek. Was net nog even wat extra brood halen. Zie echt taloze bejaarden nog vrolijk aan het shoppenjanvanduschoten schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Niet om je te veroordelen, maar waarom ga je eigenlijk nu nog buiten de deur lunchen?
😆 - Denk ook eens om ;)
Ik denk dat zelfs dat aantal nog zeer conservatief is, en al helemaal in bv. China en Italie. Al die getallen en lijstjes zeggen dan ook weinig over het geheel. Het zegt alleen iets over de "geteste" mensen.Stoney3K schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:28:
[...]
Daarom denk ik dat het aantal besmettingen ook makkelijk een orde van grootte meer is, dus in Nederland eerder 10.000 mensen dan 1000. En daardoor de mortaliteit ook enorm in elkaar duikelt, van 3% naar 0,3%.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
https://twitter.com/hashtag/coronahulp is het eerste initiatief wat ik zag. Maar.. .als je een beetje sociaal bent timmer even een website in elkaar. Nu is inderdaad de tijd ervoor.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:41:
Even vraag tussendoor: ik ben tijdelijk werkloos en verveel me. Weet iemand of er al sites zijn met links naar organisaties waar je als vrijwilliger wat kunt doen? Of burgerinitiatieven?
Zag er geloof ik één of twee voorbij komen al. Wat mij betreft een pin of in de startpost.
Ik ga met alle liefde boodschappen doen of iets dergelijks. Of na stoomcursus de telefoon beantwoorden bij infonummer.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 15:45 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
[ Voor 7% gewijzigd door gws24 op 14-03-2020 15:52 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Dat is ook waarom de vrijblijvende opstelling van de regering niet gaat werken.Bensimpel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Inderdaad, mensen die nu lekker gaan shoppen zijn gek. Was net nog even wat extra brood halen. Zie echt taloze bejaarden nog vrolijk aan het shoppen
De werkelijke blootstelling, nee. Of je moet heel de wereldbevolking willen gaan testen. Maar je kunt op basis van representatieve samples en mathematische benaderingen wel een inschatting gaan maken van de totale prevalentie van seropositiviteit.kendo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:42:
[...]Wanneer dit alles gesetteld is, zou het dan mogelijk zijn, om bv. via een bevolkingsonderzoek, de werkelijke blootstelling aan dit virus vast te kunnen stellen?
Ja, dat zou kunnen door een antistoffen test te doen bij een steekproef.kendo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:42:
[...]
Wanneer dit alles gesetteld is, zou het dan mogelijk zijn, om bv. via een bevolkingsonderzoek, de werkelijke blootstelling aan dit virus vast te kunnen stellen?
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Hebben de meeste buurten niet een soort buurt-app / buurt-website / faceboek-groep tegenwoordig. Gewoon even navragen lijkt mij, al die nieuwe tijdelijke initiatieven fragmenteren alleen maar.Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:43:
[...]
https://twitter.com/hashtag/coronahulp is het eerste initiatief wat ik zag. Maar.. .als je een beetje sociaal bent timmer even een website in elkaar. Nu is inderdaad de tijd ervoor.
birdibird schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:41:
Hier in Spanje is net afgekondigd dat het land 'op slot' gaat.
Bewegingen worden beperkt voor
-woon-werk waar thuiswerken niet kan
-medicijnen
-voedsel
-openbaar vervoer -50%
Hier in de straat zijn ook lijntjes uitgezet vooral naar de wat oudere medemens om boodschappen te regelen, etc.Norjee schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:47:
[...]
Hebben de meeste buurten niet een soort buurt-app / buurt-website / faceboek-groep tegenwoordig. Gewoon even navragen lijkt mij, al die nieuwe tijdelijke initiatieven fragmenteren alleen maar.
[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 15:50 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat is zeker zo. Ook het verschil tussen het aantal mannen en vrouwen is groot (maar ik heb geen idee wat het relatief tot het aantal geïnfecteerden is natuurlijk).psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:37:
...
Die figuur 3 is natuurlijk gewoon dramatisch.
https://experience.arcgis...4c454480e823b17327b2bf1d4 Laten die nou ook net uit het Bundesland komen met de meeste besmettingenGAIAjohan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:50:
Sittard Geleen, waar ik werk en tot woensdag moest komen nu 35. We gaan het meemaken. Mijn gemeente nu ook 1.
Net even een wandeling gemaakt langs de Maas. Opvallend hoeveel Duitsers uit Heinsberg, Keulen, Mönchengladbach en Viersen daar nog steeds zitten te vissen
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Long story short maar ik ben er vrij zeker van dat ik en mijn kinderen al geinfecteerd zijn geweest begin februari. De vector is mij redelijk duidelijk, evenals het feit dat mijn kinderen maar kortdurend (3 dagen) ziek zijn geweest en ik en mijn vrouw ruim een week.janvanduschoten schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:22:
[...]
Je hebt gelijk, maar aangezien dit een een geheel nieuwe pandemie is, lijkt me die informatie juist van onschatbare waarde voor het opstellen van draaiboeken bij toekomstige uitbraken.psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:46:
[...]
De werkelijke blootstelling, nee. Of je moet heel de wereldbevolking willen gaan testen. Maar je kunt op basis van representatieve samples en mathematische benaderingen wel een inschatting gaan maken van de totale prevalentie van seropositiviteit.
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Collega van mij zou vanmiddag terugvliegen vanaf Tenerife en vlucht is net gecanceled zit daar nu een soort van opgesloten. Ook lekker dan. Ik verwacht niet dat deze situatie nog verbeterd namelijk de komende maanden.birdibird schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:41:
Hier in Spanje is net afgekondigd dat het land 'op slot' gaat.
Bewegingen worden beperkt voor
-woon-werk waar thuiswerken niet kan
-medicijnen
-voedsel
-openbaar vervoer -50%
Las net ook dat de voedselbank nu naast de pot pist door het hamsteren, zijn kunnen niet meer inkopen.Teknix1982 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:00:
Die vreselijke me myself and I mentaliteit! Kan het niet uit staan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, heel makkelijk. Ik vond vooral Asscher erg hypocriet door bij Op1 te pleiten voor het sluiten van scholen terwijl hij wel tegen de 2 moties stemde waarin dat stond. Niet geheel toevallig dat die moties van Baudet/Kuzu en Wilders waren denk ik.Delerium schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:55:
Het is erg makkelijk van een afstand commentaar te geven (Klaver bij Jinek, Asscher bij Op1, Baudettt zonder t)maar de verantwoordelijke politici hebben verschillende belangen af te wegen en hier in te kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Teknix1982 op 14-03-2020 16:08 ]
Ik ben ook eens heel benieuwd wat voor impact deze situatie straks gaat hebben op kansarme groepen, en op gehandicapten.Gonadan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:03:
[...]
Las net ook dat de voedselbank nu naast de pot pist door het hamsteren, zijn kunnen niet meer inkopen.
Daarnaast zal het aantal vrijwillige donaties ook wel onder druk komen te staan gok ik.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Hey hey, @Hupske Niet zo raar praten over mijn Achterhoek. Wij zijn gewoon hele gezonde en nuchtere boeren. Hier liggen de supermarkten ook nog gewoon vol, los van een enkele westerling die hier moest wonen, doen wij niet aan hamsteren, omdat het eten hier gewoon groeit.Hupske schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:53:
[...]
https://experience.arcgis...4c454480e823b17327b2bf1d4 Laten die nou ook net uit het Bundesland komen met de meeste besmettingen![]()
Verder wel opvallend dat de Achterhoek nog aardig bespaard blijft van het Coronavirus. Maar daar wilt natuurlijk ook niemand komen.
Als maatregel hier nemen sommige scholen wel het besluit om de gymlessen bijv niet meer door te laten gaan en vele sportprogramma's met een oudere doelgroep zijn ook allemaal geannuleerd.
Ik heb al veel langer het vermoeden dat het virus ons een a twee weken vooruit is, en denk dat dit meest komt omdat bij heel veel mensen de klachten dermate mild zijn dat dit afgeschreven wordt op een verkoudheidje.__fred__ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:54:
[...]
Long story short maar ik ben er vrij zeker van dat ik en mijn kinderen al geinfecteerd zijn geweest begin februari. De vector is mij redelijk duidelijk, evenals het feit dat mijn kinderen maar kortdurend (3 dagen) ziek zijn geweest en ik en mijn vrouw ruim een week.
Het helpt ook niet dat daarna mijn collega's een voor een begonnen om te vallen, terwijl wij zeker wel voorzorgsmaatregelen hebben genomen door bij het minste of geringste thuis te blijven. Een van mijn collega's is met een longontstekning nu in het ziekenhuis beland, dus we zullen het binnenkort wel weten.
Maar omdat ik niet direct in een risicogebied ben geweest, noch contact heb gehad met "known" besmette mensen, ben ik destijds niet getest, ondanks mijn verzoek aan mijn huisarts.
Kort en goed: Ik zal na 5 weken nu wel virusvrij zijn.
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Ik mis de zorg in deze economische gedreven epistel van je....Delerium schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:55:
Ik wil alleen opmerken dat ik van mening ben dat Rutte en co het tot nu toe goed oppakken. Het is erg makkelijk van een afstand commentaar te geven (Klaver bij Jinek, Asscher bij Op1, Baudettt zonder t)maar de verantwoordelijke politici hebben verschillende belangen af te wegen en hier in te kiezen. Ze laten duidelijk merken adviezen van experts (RIVM, buitenland, academia etc) serieus te nemen maar schipperen daarmee met overige belangen (economie, openbare orde etc) om zo duidelijkheid te scheppen. En ik vind dat ze dat dus goed doen. Want niet alleen nemen ze verantwoordelijkheid, ze maken ook duidelijke keuzes, ze plaatsen professionals voorop en proberen paniek te voorkomen. Grenzen dicht is veel te kort door de bocht; de Rijnbruggen dicht is iets fijnmaziger maar nog steeds te weinig precies, dus zoekt men naar maatwerk.
Alleen al het gedoe om de scholensluiting vind ik fascinerend. Het is veel te makkelijk om te stellen dat ze allemaal dicht moeten. De dynamiek van de situatie geeft veel meer afwegingen: Waar gaan de kinderen heen (grootouders?), wie vangt ze op (werkende ouders?) en hoe schadelijk is de uitbraak tot nu toe (in Groningen nu slechts 5 gevallen, moeten de scholen dan al dicht?). Ik vind het knap dat de betrokken politici dat kunnen relativeren en afwegen en zo de continuïteit laten waarborgen, op basis van adviezen van experts. Maar nog beter is de onderliggende dynamiek: de maatschappelijke opinie is zich langzaam aan het omzetten naar een tandje hogere alertheid, waardoor vanuit de maatschappij zelf een andere vraagstelling geformuleerd wordt. Iedereen voelt op deze manier dat de scholen op den duur toch wel dicht gaan en neemt alvast wat maatregelen (navraag op werk bv naar calamiteitenverlof) om een eventuele uitval te anticiperen. Indien de komende week de scholen alsnog dichtgaan is er meer een zucht van verluchting dan een ronduit "Hun, dat is overdreven gedoe". En zo is het publiek tenminste opgewarmd. Het eindresultaat is hetzelfde, de scholen zijn dicht maar het is niet van bovenaf opgelegd (wat makkelijk kan).
Het is de maatschappij zelf die zich moet voorbereiden, gefaciliteerd door politici, experts en maatschappelijke voorzieningen en dat lijkt door betrokken actoren redelijk goed te gaan. Rutte als persoon heeft ook nog geen verdachtmakingen aan zijn broek om er zelf een slaatje uit te slaan (a la Trump) maar doet ook nog geen nodeloze paniek. Uiteindelijk zal het toch wel gaan zoals het gaat, de ziekte zelf laat zich niet echt beteugelen maar de vorm waarin het zich ontwikkeld heeft de maatschappij zelf in handen.
Ik ben ook erg nieuwsgierig naar de toekomstige verhoudingen in de wereld: is alle medicijnenproductie in alleen China wel een goed idee? Is dat Schiphol naar 540k vluchten wel een goed idee? Welke sectoren vallen precies uit maar blijken goed misbaar te zijn (Mount-Everest reisbureau?)
Mee eens. Ik wil daar graag nog wat aan toevoegen. Bij één van de programma's werd aan Asscher gevraagd of hij vond dat Rutte de economische belangen teveel liet meewegen. Het antwoord van Asscher was heel resoluut; hij zei dat Rutte een integere crisismanager is, en hij weet dat Rutte beleid maakt op basis van de experts. Dát vond ik een van de fijnste dingen om te horen. Dat een leider oppositie vindt en benoemt dat de regering het integer doet. Natuurlijk, daarna kwamen er vraagtekens bij het openhouden van scholen, maar dat is prima. We kunnen vraagtekens stellen bij beleid en bij keuzes, maar als we in ieder geval vertrouwen hebben in elkaars intenties en kunde, gedragen we ons als land veel veel volwassener dan allerlei landen om ons heen, waar álles gepolitiseerd wordt.Delerium schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:55:
Ik wil alleen opmerken dat ik van mening ben dat Rutte en co het tot nu toe goed oppakken. Het is erg makkelijk van een afstand commentaar te geven (Klaver bij Jinek, Asscher bij Op1, Baudettt zonder t)maar de verantwoordelijke politici hebben verschillende belangen af te wegen en hier in te kiezen. Ze laten duidelijk merken adviezen van experts (RIVM, buitenland, academia etc) serieus te nemen maar schipperen daarmee met overige belangen (economie, openbare orde etc) om zo duidelijkheid te scheppen. En ik vind dat ze dat dus goed doen. Want niet alleen nemen ze verantwoordelijkheid, ze maken ook duidelijke keuzes, ze plaatsen professionals voorop en proberen paniek te voorkomen. Grenzen dicht is veel te kort door de bocht; de Rijnbruggen dicht is iets fijnmaziger maar nog steeds te weinig precies, dus zoekt men naar maatwerk.
Verwijderd
Dank. Ga even kijken op Twitter.Wijnands schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:43:
[...]
https://twitter.com/hashtag/coronahulp is het eerste initiatief wat ik zag. Maar.. .als je een beetje sociaal bent timmer even een website in elkaar. Nu is inderdaad de tijd ervoor.
Verwijderd
Sir_Lion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:21:
[...]
Wij zouden binnenkort ook een groot familiefeest hebben waarvoor we dit weekend de reservering zouden bevestigen. Op mijn advies binnen de organisatie van het feest hebben we besloten het niet door te laten gaan. Momenteel ben ik het beste op de hoogte van alle ontwikkelingen en ook van de wat meer complexere zaken omtrend dit virus. Althans, binnen de familie.
Zo zou ik dus ook afraden ernaar toe te gaan. Hoewel men zegt dat het kan, is het alsnog beter om sociaal contact tot een absoluut minimum te beperken.
We zijn niet gegaan...RemcoDelft schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:33:
[...]
Mensen zijn kuddedieren, dat zie je bij het "hamsteren" (zodra iemand begint doet iedereen mee) maar ook bij het thuisblijven (als jij als eerste niet op je werk komt blijkt dat heel veel anderen dat ook willen maar niet de eerste wilden zijn).
Thuisblijven dus! Monkeytown is geen prioriteit. Vergeet niet dat de verspreiding omlaag moet, die 15% toename per dag is onhoudbaar.
Ik zou veel eerder naar het bos gaan dan naar Monkeytown. Lekker de ruimte en weinig mensen (dus niet naar de Posbank dus waar de parkeerplaats al uitpuilt).
Kinderen: kuchen en 2 dagen 38-39 graden koorts. Vrouw: week 38-39 graden koorts, hoofdpijn, hoesten, nog drie weken slap geweest. Ik: paar avonden koorts, hoesten, overdag geen probleem. Niet zo ziek geweest. Opvallend: nauwelijks neusverkouden.wolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:10:
[...]
@__fred__ Benieuwd of je er nog achter komt of je het ook hebt gehad. Ik lees tot nu toe of ‘Het is maar een griepje’ of ‘Je moet het niet onderschatten, je wordt er compleet door gesloopt en je longen worden nooit meer de oude’. Het zal vast per persoon verschillen, maar ik ben dan wel benieuwd hoe iemand het virus heeft ervaren.
[ Voor 16% gewijzigd door __fred__ op 14-03-2020 17:18 ]
Daar heb je zeker een punt dat had ik ook zo gelezen, maar als dit dan zo'n verschil zou uitmaken?fm77 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:15:
[...]
Volgens mij was er laatst ook een stuk op tv over het feit dat in China vooral oudere mannen overleden, en niet de vrouwen. Ook daar werd de link gelegd dat dat kwam omdat de mannen in China roken, en de vrouwen niet.
Lijkt me qua long complicaties ook best logisch...
4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030
Vrouwen en mannen hebben verschillen in hun immuunsysteem.bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Grootste deel man...dus roken is grote factor ga ik van uit
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 16:19 ]
[ Voor 15% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-03-2020 08:13 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Dat snap ik best en geef je geen ongelijk, maar niemand in de medische wereld heeft hier nu een paper op geschreven en harde bewijzen geleverd. Het blijft in mijn ogen een gevoelsmatige koppeling i.p.v. feitelijke, dat willen wij toch in dit topic?bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Dat kan ook...maar de kans is groter dat je longschadr al hebt van roken dan werken in de industrie...anyway er is een causaal verband te staan bij reeds bestaande longschade en mortaliteit en dit lijkt het te bevestigen.
Ja, en dan zie je hooguit correlatie en geen causaliteit. En dat zegt nog niks.bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:13:
[...]
uhm...in de oudere populatie roken er meer mannen dan vrouwen en het meest rokende land van Europa is Italië. Dit is geen aanname
[ Voor 38% gewijzigd door Adlermann op 14-03-2020 16:22 ]
Dan stap ik nu in mijn auto om 800 rollen WC papier te kopen. Dat zou zomaar kunnen gebeuren. Stedelingen en randstedelingen gaan op 'strooptocht'. Voor babyvoeding en luiers e.d. Ik hoop van nietwolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Hey hey, @Hupske Niet zo raar praten over mijn Achterhoek. Wij zijn gewoon hele gezonde en nuchtere boeren. Hier liggen de supermarkten ook nog gewoon vol, los van een enkele westerling die hier moest wonen, doen wij niet aan hamsteren, omdat het eten hier gewoon groeit.
Zonder gekheid en even serieus. Ik denk dat de dichtheid van de bevolking hier ook een rol speelt en misschien wel de arbeidsmarkt (minder grote kantoren). In mijn woonplaats zijn 2 gevallen bekend, voor zover ik weet één die het uit Italië heeft meegebracht, de ander is in contact geweest met een Corona geval. Hopelijk blijft het hierbij.
★ What does that mean? ★
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Van COPD was bij 9,7% van de overledenen sprake.bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:09:
[...]
[ Voor 57% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-03-2020 19:49 ]
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Het lijkt mij wel dat dat een behoorlijk verschil zal maken. Ik ga er vanuit dat doorgerookte longen er eerder mee ophouden dan gezonde longen. Dat kan ik niet wetenschappelijk bewijzen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen impact heeft op de kans op (zware) complicaties.merlin1201 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:18:
[...]
Daar heb je zeker een punt dat had ik ook zo gelezen, maar als dit dan zo'n verschil zou uitmaken?
Maar ik moet wel zeggen dat de studies je wel om de oren vliegen vanuit china
Haha, kom er zelf ook vandaan en zal er ook niet weg gaanwolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Hey hey, @Hupske Niet zo raar praten over mijn Achterhoek. Wij zijn gewoon hele gezonde en nuchtere boeren. Hier liggen de supermarkten ook nog gewoon vol, los van een enkele westerling die hier moest wonen, doen wij niet aan hamsteren, omdat het eten hier gewoon groeit.
Zonder gekheid en even serieus. Ik denk dat de dichtheid van de bevolking hier ook een rol speelt en misschien wel de arbeidsmarkt (minder grote kantoren). In mijn woonplaats zijn 2 gevallen bekend, voor zover ik weet één die het uit Italië heeft meegebracht, de ander is in contact geweest met een Corona geval. Hopelijk blijft het hierbij.
Vandaag extra eens op gelet, maar het leven lijkt hier redelijk door te gaan. Boodschaplen gedaan en onderweg zag ik veel mensen die in de tuin bezig waren vanwege het mooie weer. Bij de kapper zag ik dat het gewoon druk was. Natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling, maar ik zie hier nog geen uitgestorven straten.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Hear, hear.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:19:
Het legt in ieder geval goed bloot dat de sectoren die elke keer weer bezuinigingen om hun kiezen krijgen (zorg en onderwijs) nu eventjes de klappen mogen opvangen.
Ik snap dat je een zorg niet in kan regelen op piekcapaciteit, maar iets meer respect voor deze mensen uit decennia regeringen zou ook wel een keer mogen..... En dit gaat alleen maar erger worden, want door de enorme werkdruk, het loon i.c.m. met de enorme huizenprijzen en huurprijzen ben je gek als je er nog gaat werken. Er is nu al terugloop bij de opleidingen.
Hop, 30% erbovenop op de lonen en standaard werkweek naar 30 uur. Hebben we overcapaciteit van 33% op 1 FTE (in geval van calamiteiten) en trekken we weer wat meer mensen naar die sectoren toe. Betalen we mooi door een procentje ofzo op de winstbelasting te gooien voor de Shells van de wereld. Kunnen die mensen tenminste ook gewoon wonen waar ze werken (lijkt me wel handig voor zorgpersoneel, voor mij als techneut niet boeiend). Dat neo-liberale gezever van de afgelopen decennia heeft dit mooi in de hand geholpen. Het is van de zotte hoe slecht er met onze mensen in de kritieke sectoren omgesprongen wordt en hoeveel meer ik, die echt totaal geen enkele relevante bijdrage lever met mijn werk aan de mensheid, verdien..... En dan vervolgens zo'n relaas van Rutte en co hoe trots ze wel niet zijn op het harde werk. Ja, ze kunnen niet anders vriend.
Ja, veel te simplistisch gedacht, ik weet het....
Dat is het 'm nu juist. Er ontstaat direct schaarste, wanneer een paar mensen het halve vak leeghalen. Anderen moeten er dan snel bij zijn als ze he uberhaupt nog willen kopen. Supermarkten zijn dar heelemaal niet op ingesteld. Binnen de korste keren is het schap leeg.MrMonkE schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:24:
[...]
Maar het gedrag lijkt me voer voor psychologen waar ze van lopen te watertanden. Volgens mij is het zo omdat mensen zien dat anderen het excessief inslaan zij dat ook doen en dan krijg je een soort lawine effect dat iedereen een jaar WC papier op voorraad heeft.
Alles wat je longen aantast is. Blijkbaar slaat het heel hard op de longen en dus elke vermindering van longcapaciteit is een verhoogd risico op zware problemen.bvbal79 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:09:
[...]
Ik werk in Lichtenvoorde en woon vlakbij Lichtenvoorde, wat ik begreep is dat werknemers van ons die uit Duitsland (Bocholt e.d.) komen, dat die thuis moeten blijven.Hupske schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Haha, kom er zelf ook vandaan en zal er ook niet weg gaanMaar alles lijkt hier idd vrij nuchter te gaan en niemand zoekt het ook echt op hier. Men is rustig bezig om zich aan de adviezen te houden die er gegeven worden.
Het hamsteren gebeurd hier ook wel hoor. Brood is erg snel op en ook het bekende wc papier is hier er ook snel doorheen in de supermarkten. Alleen wordt er ws niet zo verschrikkelijk gehamsterd als dat je op andere plaatsen ziet.
Dichtbevolkt kan ermee te maken hebben, maar we zitten hier ook zo in Duitsland en grenzend aan het het gebied waar de meeste besmettingen zijn.En komen de Duitsers ook rustig met de auto hier om aan het water te gaan vissen en zullen ze ook mee hebben gedaan met de carnaval en andersom.
Verder hebben ze in deze regio wel een noodverordening afgekondigd. Dus politiek gezien zijn ze iets minder nuchter
Vaak bu'j te bang!
Een roker brengt zijn vingers behoorlijk veel vaker naar zijn lippen dan een niet roker, en dan heb ik het nog niet over mensen die zelf hun shaggie draaien dus alleen dat zou al een groter besmettingsrisico opleveren. Aan sigaretten worden anti hoest middelen toegevoegd, dit is al jaren bekend maar zou ook uitstekend de eerste hoestverschijnselen van dit virus kunnen maskeren.fm77 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Het lijkt mij wel dat dat een behoorlijk verschil zal maken. Ik ga er vanuit dat doorgerookte longen er eerder mee ophouden dan gezonde longen. Dat kan ik niet wetenschappelijk bewijzen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit geen impact heeft op de kans op (zware) complicaties.
Inderdaad, zo beleef ik het ook. Ik hoorde ook inderdaad dat de veiligheidsregio de noodverordening had afgekondigd, waarschijnlijk een goede voorzorgsmaatregel om sneller in te kunnen grijpen. Ik weet zo niet wat deze regel precies inhoudt.Hupske schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:29:
[...]
Haha, kom er zelf ook vandaan en zal er ook niet weg gaanMaar alles lijkt hier idd vrij nuchter te gaan en niemand zoekt het ook echt op hier. Men is rustig bezig om zich aan de adviezen te houden die er gegeven worden.
Het hamsteren gebeurd hier ook wel hoor. Brood is erg snel op en ook het bekende wc papier is hier er ook snel doorheen in de supermarkten. Alleen wordt er ws niet zo verschrikkelijk gehamsterd als dat je op andere plaatsen ziet.
Dichtbevolkt kan ermee te maken hebben, maar we zitten hier ook zo in Duitsland en grenzend aan het het gebied waar de meeste besmettingen zijn.En komen de Duitsers ook rustig met de auto hier om aan het water te gaan vissen en zullen ze ook mee hebben gedaan met de carnaval en andersom.
Verder hebben ze in deze regio wel een noodverordening afgekondigd. Dus politiek gezien zijn ze iets minder nuchter
Dat is dan wel vanuit de airline toch? NL vliegt vooralsnog van en naar Spanje toch? Ouders vliegen over 3 uur vanaf Alicante terug naar NL, die hebben het 6 dagen vervroegd uit voorzorg...arene schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:54:
[...]
Collega van mij zou vanmiddag terugvliegen vanaf Tenerife en vlucht is net gecanceled zit daar nu een soort van opgesloten. Ook lekker dan. Ik verwacht niet dat deze situatie nog verbeterd namelijk de komende maanden.
Ben al het hele weekend aan het rondbellen met collega ondernemers: niemand kan een volledig wegvallen van inkomsten langer dan een paar maanden volhouden. Als ondernemer heb je gewoon geen jaren buffers op je spaarrekening, je zorgt voor een goede continuïteit van orders en inkomsten en je dekt je in tegen onzekerheid in fluctuaties. Volledig wegvallen van inkomsten op deze schaal is gewoon erg lastig tegen in te dekken. Krijg daar vaker commentaar op in dit topic en dat verbaast me - die race naar de bottom wilden we allemaal en zoals voor eigenlijk alles geld, de marges zijn doorgaans flinterdun, de kosten voor alles zijn enorm en als je dan 1-2 maanden of langer omzet mist dan ben je je winst over het jaar natuurlijk in een mum van tijd kwijt.WhySoSerious schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:36:
Nu kunnen we het op ondernemersrisico gooien, maar deze jongen is ~1 jaar geleden gestart en heeft nog niet veel buffer opgebouwd. Schrijend hoe zulke maatregelen nu zichtbaar worden
Dat is écht de beste manier om de dingen in perspectief te plaatsenwolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:42:
[...]
Wat betreft wc papier... Iedereen het filmpje op dumpert gezien van de jongen op een heftruck die door een enorme voorraad schijtlint rijdt? Dit zouden ze ook op tv moeten laten zien. Ook als dat op is, staan er in Nederland genoeg papiermachines met een capaciteit waarmee ze met een paar dagen een enorme voorraad maken.
[ Voor 21% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-03-2020 16:55 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik zou mijn kraam opengooien op een parkeerplaats langs de snelweg. Zie je normaal in Frankrijk heel veel (dan met lokale produkten).WhySoSerious schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:36:
Observaties vandaag:
Parkeerplaats Hornbach afgeladen vol...
Op de markt niet alle kramen aanwezig. Eigenaar vaste groente- en fruitkraam zat met zijn handen in het haar. Twee eedere markten waar hij donderdag en vrijdag stond waren gecancelled. Deze (Geleen) ging door, maar volgende week niet. Zat nog met de helft van zn ingekochte voorraad, en natuurlijk met vaste lasten. Nu kunnen we het op ondernemersrisico gooien, maar deze jongen is ~1 jaar geleden gestart en heeft nog niet veel buffer opgebouwd. Schrijend hoe zulke maatregelen nu zichtbaar worden
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Wel interessant dat Nederland en Oostenrijk op dezelfde dag de eerste patient hebben met Corona, maar in Oostenrijk er nu meer gevallen zijn, maar met minder dan de helft van het aantal inwoners. Dan heb ik het idee dat het in Nederland toch niet zo slecht gaat.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Makkelijk praten voor hem, hij heeft geen jonge kinderen thuis zitten en kan zich lekker opsluiten in zijn woning.zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:57:
Ik snap niet dat mensen verbaasd zijn over buiten de deur lunchen. Het is nog geen Italië hier. Als je gezond bent kun je wat mij betreft best ergens een kopje koffie gaan drinken. Is sowieso goed voor het in stand houden van de economie. Speaking of economy:
https://www.volkskrant.nl...enlevens-kosten~bec59097/
[ Voor 16% gewijzigd door Cobb op 14-03-2020 17:06 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Het is sowieso is het goed om nog buiten de deur te komen, ook voor je eigen weerstand wat weer zou kunnen helpen tegen het virus.zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:57:
Ik snap niet dat mensen verbaasd zijn over buiten de deur lunchen. Het is nog geen Italië hier. Als je gezond bent kun je wat mij betreft best ergens een kopje koffie gaan drinken. Is sowieso goed voor het in stand houden van de economie. Speaking of economy:
Verwijderd
Ugh, zoveelste keer. "aantal gevallen" kan je alleen maar zeker weten als je iedereen test. Dat gebeurt totaal niet en het enige waar je van kan spreken zijn "confirmed cases".Maarten_E schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Wel interessant dat Nederland en Oostenrijk op dezelfde dag de eerste patient hebben met Corona, maar in Oostenrijk er nu meer gevallen zijn, maar met minder dan de helft van het aantal inwoners. Dan heb ik het idee dat het in Nederland toch niet zo slecht gaat.
Dat zegt hij inderdaad, ik was gisteren vrij geschokt toen ik het las. Hij noemt ook nog eens letterlijk wat een levensjaar waard is in de gezondheidszorg.Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Makkelijk praten voor hem, hij heeft geen jonge kinderen thuis zitten en kan zich lekker opsluiten in zijn woning.
Dat is eigenlijk wat hij zegt, laat ouders, leraren en kinderen nu maar extra risico lopen zodat de economie goed blijft draaien.
Ja natuurlijk. We gaan ook akkoord met 500 doden in het verkeer. Kunnen we makkelijk voorkomen door 1 te rijden. Het bedrag waar westerse overheden mee rekenen zal denk ik om en nabij de 1-2 mln liggen.zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Dat zegt hij inderdaad, ik was gisteren vrij geschokt toen ik het las. Hij noemt ook nog eens letterlijk wat een levensjaar waard is in de gezondheidszorg.
Deze man doet uitspraken over beleid dat in een gebied vlakbij zijn vakgebied ligt (veiligheid) maar niet in zijn vakgebied. Ik kan mij voorstellen dat bij een grootschalige ramp die zich niet kan verspreiden ander beleid hoort dan bij een probleem dat door verspreiding exponentieel groeit.Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:04:
[...]
Makkelijk praten voor hem, hij heeft geen jonge kinderen thuis zitten en kan zich lekker opsluiten in zijn woning.
Dat is eigenlijk wat hij zegt, laat ouders, leraren en kinderen nu maar extra risico lopen zodat de economie goed blijft draaien.
En inderdaad ook wat hij zelf zegt:
"Wat dat betreft is de economische prijs die we nu wereldwijd betalen om een groep kwetsbare ouderen te beschermen tegen vroegtijdig overlijden door het coronavirus buitensporig hoog."
Nope het is nog geen Italië, maar als we lekker lichtzinnig blijven doen komt dat vanzelf wel.zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:57:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Van het NOS liveblog.Medisch specialisten: sluit de scholen direct
De Federatie Medisch Specialisten wil dat de scholen per direct worden gesloten. Volgens het collectief van 22.000 specialisten en instellingen is er onvoldoende bewijs dat kinderen het coronavirus niet zouden kunnen overdragen.
""Wij vragen de politiek: doe het maximale wat nodig is", zegt kno-arts en federatievoorzitter Peter Paul van Benthem. "Wij willen onze dokters en alle zorgverleners veilig houden, ook in de thuissituatie."
De federatie luidt de noodklok nadat premier Rutte gisteren bekendmaakte dat alle scholen in Nederland voorlopig open moeten blijven. De specialisten vinden dat het kabinet de urgentie onvoldoende erkent. "We zien de dilemma's over de te nemen maatregelen en we zien het verschil in beleefde urgentie", zegt Van Bethem. "De dringende adviezen van de artsen in de ziekenhuizen in Noord-Brabant kunnen we echter niet in de wind slaan."
Nuchter en realistisch. Economie spaak laten lopen levert op de lange termijn meer gezondheidsschade op dan door Covid-19 zal ontstaan.‘Minder mensen die werken is minder belastinggeld. Minder belastinggeld is minder geld voor de zorg. Een investering in veiligheidsmaatregelen heeft nooit alleen maar voordelen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat elke 13 miljoen euro investering in veiligheidsbeleid óók 1 statistische dode extra betekent, omdat je dat geld niet meer aan zaken als gezondheidszorg kunt uitgeven. En het is belangrijk te beseffen dat de mensen die het meest getroffen worden door het coronavirus al behoorlijk oud zijn en al andere ernstige ziekten hebben.’
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
In mijn omgeving zijn er zelfs enkelen die fake news beginnen te roepen en het is de schuld van de media (ok, tis wel de minst slimme persoon die ik ken, maar die zit nog op gemiddelde intelligentie). Bedankt populisten voor het weghalen van het vertrouwen in de media.Gonadan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Nope het is nog geen Italië, maar als we lekker lichtzinnig blijven doen komt dat vanzelf wel.
Ik snap niet dat mensen nog steeds excuses blijven zoeken om zich maar niet aan te hoeven passen. Wat maakt even een paar weken terughoudend zijn nou uit? Kan men echt niet zonder?
Echt 4/5 posts boven je staat deze link ook....NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:19:
[...]
Nuchter en realistisch. Economie spaak laten lopen levert op de lange termijn meer gezondheidsschade op dan door Covid-19 zal ontstaan.
Alle maatregelen zijn gericht op het voorkomen van grootschalige verspreiding, niet per se om te voorkomen dat je zelf ziek wordt. Waarom zou je buiten de deur lunchen als je het ook niet kan doen? Als je niet actief onnodig contact met anderen vermijdt draag je bij aan de verspreiding van het virus (en dus Italiaanse toestanden) en dat is egoïstisch en onverantwoord.zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:57:
Dat moet dan uiterlijk maandagochtend, anders is het te laat.Adlermann schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:19:
In mijn omgeving zijn er zelfs enkelen die fake news beginnen te roepen en het is de schuld van de media (ok, tis wel de minst slimme persoon die ik ken, maar die zit nog op gemiddelde intelligentie). Bedankt populisten voor het weghalen van het vertrouwen in de media.
Deze mensen gaan als ze ziek worden gewoon ook niet thuisblijven, blijven nu ook alles doen. We moeten het gewoon 2-3 weken ff rustig aan doen. HOe fucking erg is dat op een heel mensenleven....
Rutte kan haast niet anders dan gewoon de boel op slot gaan gooien, anders gaat het echt goed mis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geinig is toen het zeldzame ziektes waren die slechts een selecte groep treffen er zo weinig ophef was om hun leven uit te drukken in euro's..zacht schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:06:
[...]
Dat zegt hij inderdaad, ik was gisteren vrij geschokt toen ik het las. Hij noemt ook nog eens letterlijk wat een levensjaar waard is in de gezondheidszorg.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Bellingcat is er ook al druk meearmageddon_2k1 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:02:
EDIT: https://www.seniorsnews.c...oilet-roll-panic/3959602/
Hier, een website die hem heeft met 4 maart als datum. De bron bij hun? Facebook.....
Dus oprotten met je stomme plaatjes. Je helpt er absoluut niemand mee.
Nee, die kerel is helemaal van het padje af. Grote problemen moet je één voor één oplossen, de economie komt daarna wel weer. Bovendien kun je ook stellen dat met harde maatregelen (schollen etc sluiten) we het virus juist sneller onder controle kunnen krijgen.NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:19:
[...]
Nuchter en realistisch. Economie spaak laten lopen levert op de lange termijn meer gezondheidsschade op dan door Covid-19 zal ontstaan.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Ik had vanmiddag al verwacht na de aanscherping van het RIVM. Denk morgen zodat de scholen en ouders en de rest van NL de zondag hebben om het te regelen.Gonadan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:21:
[...]
Dat moet dan uiterlijk maandagochtend, anders is het te laat.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ben ik het niet mee eens. Een recessie kost ook de nodige mensenleven. Oke, aan de onderkant van de samenleving, maar het zijn wel doden.Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:22:
[...]
Nee, die kerel is helemaal van het padje af. Grote problemen moet je één voor één oplossen, de economie komt daarna wel weer. Bovendien kun je ook stellen dat met harde maatregelen (schollen etc sluiten) we het virus juist sneller onder controle kunnen krijgen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Net als iedereen in dit topicVorkie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:19:
[...]
Echt 4/5 posts boven je staat deze link ook....
Deze hoogleraar praat buiten zijn vakgebied.
Dat ‘onder controle krijgen’ is niets meer dan genoeg mensen het virus laten krijgen uiteraard. Er is niets onder controle te krijgen, we kunnen louter het tempo waarin we het krijgen beïnvloeden.Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:22:
[...]
Nee, die kerel is helemaal van het padje af. Grote problemen moet je één voor één oplossen, de economie komt daarna wel weer. Bovendien kun je ook stellen dat met harde maatregelen (schollen etc sluiten) we het virus juist sneller onder controle kunnen krijgen.
[ Voor 43% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-03-2020 17:27 ]
Ik heb mijn lessen omgebouwd naar online lesgeven!franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:23:
[...]
Ik had vanmiddag al verwacht na de aanscherping van het RIVM. Denk morgen zodat de scholen en ouders en de rest van NL de zondag hebben om het te regelen.
Je zou een vrijwilligersbureau van een ouderen zorg instelling kunnen bellen. Mijn ouders en heel veel anderen mogen nu geen vrijwilligerswerk meer uitoefenen, want ouderen, vrijwilligers die ook kwetsbaar zijn en al gezondheidsklachten kunnen hebben.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:17:
[...]
Dank. Ga even kijken op Twitter.
Extra site kan natuurlijk. Ik timmer in een uur een site in elkaar. Vullen is een ander verhaal.
Vandaar mijn verzoek dat als er een post voorbij komt met een instantie die vrijwilligers nodig heeft die te pinnen of op te nemen in de startpost. Daar ga ik geen site mee vullen overigens. Wel handig voor mensen die wat willen doen buiten hun directe omgeving.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
True that. Maar dat is een systeemfout van onze kapitalistische samenleving. Hopelijk noopt deze crisis tot ook het verbeteren daarvan.Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:23:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Een recessie kost ook de nodige mensenleven. Oke, aan de onderkant van de samenleving, maar het zijn wel doden.
Ik mag het hopen. Wij zijn als gezin maandag gewoon thuis, dat is al zeker.franssie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:23:
Ik had vanmiddag al verwacht na de aanscherping van het RIVM. Denk morgen zodat de scholen en ouders en de rest van NL de zondag hebben om het te regelen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik was net ook in de AH. Een boomer met een handscanner in de hand, wachtend op zijn vrouwen om de producten te scannen, hoest vol over de uitgestalde kazen. Hij kon natuurlijk niet de hand voor de mond houden, want hij had de scanner vast.ion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:40:
Ik loop net door de AH, de ene persoon hoest lekker in haar eigen hand en vervolgens niest een kind gewoon lekker zonder er maar iets voor te doen.Wat blijft het toch moeilijk zeg om je elleboog naar je mond toe te bewegen...
[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 14-03-2020 17:28 ]
Moet ook niet in de hand, maar in de elleboog, dat hoesten. En dat kan dus met een scanner in je hand.Abom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Ik was net ook in de AH. Een boomer met een handscanner in de hand, wachtend op zijn vrouwen om de producten te scannen, hoest vol over de uitgestalde kazen. Hij kon natuurlijk niet de hand voor de mond houden, want hij had de scanner vast.
Maar in de elelboog ka nwel met een scannerAbom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:27:
[...]
Ik was net ook in de AH. Een boomer met een handscanner in de hand, wachtend op zijn vrouwen om de producten te scannen, hoest vol over de uitgestalde kazen. Hij kon natuurlijk niet de hand voor de mond houden, want hij had de scanner vast.
Dat mensen uit dit topic niet in de Volkskrant staan welke voor de waarheid aangenomen wordt door lezersNiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:24:
[...]
Net als iedereen in dit topicwat wil je daarmee zeggen?
Ik vind het geen vreemd betoog. Dat zal me niet populair maken, maar een economische recessie kost uiteindelijk in potentie (nog) meer mensenlevens dan de reden waarom je die zelf veroorzaakte. Qua scholen niet sluiten best verdedigbaar.
Adlermann schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 17:24:
[...]
Ik heb mijn lessen omgebouwd naar online lesgeven!
Studenten hebben instructies gekregen, collega's ook die mijn IT Governance vak ook geven.
Dinsdag kunnen we losgaan!
WhySoSerious schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:36:
Observaties vandaag:
Parkeerplaats Hornbach afgeladen vol...
Op de markt niet alle kramen aanwezig. Eigenaar vaste groente- en fruitkraam zat met zijn handen in het haar. Twee eedere markten waar hij donderdag en vrijdag stond waren gecancelled. Deze (Geleen) ging door, maar volgende week niet. Zat nog met de helft van zn ingekochte voorraad, en natuurlijk met vaste lasten. Nu kunnen we het op ondernemersrisico gooien, maar deze jongen is ~1 jaar geleden gestart en heeft nog niet veel buffer opgebouwd. Schrijend hoe zulke maatregelen nu zichtbaar worden
Los van dat het inderdaad vreselijk is voor veel (kleine) ondernemers en je altijd edge cases gaat hebben, is er echt wel iets te doen om het risico op serieuze persoonlijke financiële problemen te beperken..NiGeLaToR schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:49:
[...]
Ben al het hele weekend aan het rondbellen met collega ondernemers: niemand kan een volledig wegvallen van inkomsten langer dan een paar maanden volhouden. Als ondernemer heb je gewoon geen jaren buffers op je spaarrekening, je zorgt voor een goede continuïteit van orders en inkomsten en je dekt je in tegen onzekerheid in fluctuaties. Volledig wegvallen van inkomsten op deze schaal is gewoon erg lastig tegen in te dekken. Krijg daar vaker commentaar op in dit topic en dat verbaast me - die race naar de bottom wilden we allemaal en zoals voor eigenlijk alles geld, de marges zijn doorgaans flinterdun, de kosten voor alles zijn enorm en als je dan 1-2 maanden of langer omzet mist dan ben je je winst over het jaar natuurlijk in een mum van tijd kwijt.
[ Voor 3% gewijzigd door Saven op 14-03-2020 17:35 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Hier info over de vragen van Representative Katie Porter aan CDC baas Robert Redfield.eamelink schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 16:13:
[...]
Maar wat is het vréselijk, dat een setje vragen van een volksvertegenwoordiger aan een expert van de CDC zo extreem mogelijk wordt geframed voor de media-aandacht. Voor het politiseren van alles. Voor het afschilderen van de andere partij als idioten (zelfs als ze dat zijn). Echt, vreselijk. Wat prijs ik me ongelooflijk gelukkig dat we dat in Nederland door de bank genomen niet doen. En wat voelt dat helaas kwetsbaar.
Iemand met een discutabel research verleden, zonder verdere ervaring in het leiden van een cruciale overheidsinstantie, even pardoes aan het hoofd zetten daarvan.¬“Either he was egregiously sloppy with data or it was fabricated,” said former Air Force Lt. Col. Craig Hendrix, a doctor who is now director of the division of clinical pharmacology at Johns Hopkins University School of Medicine, to KHN. “It was somewhere on that spectrum, both of which were serious and raised questions about his trustworthiness.”
Time link
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq