Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39

gws24

Thinking is hard!

R.van.M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:59:
[...]
We hebben het over procenten van de algehele bevolking.
Als je het hier over het aantal doden hebt dan klopt dat niet. Lombardije heeft nu 744 doden op 10M inwoners en dat is 0,0074%. Tenzij het nog veel verder uit de hand loopt gaat het in ieder geval op de totale populatie qua doden niet op procenten uitkomen. Ik vermoed dat de onderrapportage erg groot is (bv in Hubei is 0,12% van de bevolking positief getest en 0,0052% overleden maar ik vermoed dat ze <1% hebben getest). Dit doet natuurlijk niet af aan het punt dat je maakt dat het zorgsysteem over belast kan raken en er dan harde keuzes gemaakt moeten worden.

edit: ik zie dat ik weer spuit 11 ben. Dit topic loopt ook zo hard.

[ Voor 4% gewijzigd door gws24 op 14-03-2020 13:35 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48

orf

Weet iemand wat handig is om te doen als je nu in Marokko bent en terug wil? Vlucht naar Nederland staat gepland voor morgen 15:50 vanaf Fez, Marokko. Geboekt bij Ryanair.

- Informatie van Rijksoverheid verwijst naar vluchtmaatschappij en reisverzekering
- Ryanair telefoonnummers werken niet, (dit nummer is niet in gebruik)(!)
- Geen informatie op website Ryanair
- Reisverzekering geboekt bij Ryanair. Noodnummer werkt niet!
- Chat via website Ryanair, na 2 uur nog geen reactie
- Hier staat dat Nederlanders tot 8:00 uur morgenochtend opgehaald kunnen worden, maar geen verdere informatie.

Afwachten tot Ryanair met informatie komt? Proactief zelf een vlucht proberen te boeken (bijvoorbeeld naar UK)? Tijd uitzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
De_Bastaard schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:09:
Interview met een Italiaanse arts in corona gebied...

https://www.volkskrant.nl...00-besmettingen~b4c2141f/

Ik hoop niet dat de beste man gelijk krijgt.
De toekomst voorspellen is en blijft uiteraard een lastige. Het is uiteraard wel een scenario waar uiteraard rekening mee gehouden wordt vanuit diverse vakgroepen en waar ook de bevolking rekening mee zal moeten houden. En ergens zal het mij ook niet geheel verbazen om ergens volgende week te horen dat inderdaad ook in Nederland in lijn met verregaande maatregelen zoals in Italië en Wuhan ook hier de maatschappij voor onbepaalde tijd op slot gaat. Maar we zullen wat dat betreft eerst moeten afwachten wat de ontwikkelingen de komende dagen zijn. Indien huidige beleidsmaatregelen wel afdoende lijken te zijn om de verspreiding af te vlakken hoeft het mogelijk zo'n vaart niet te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 23:37
R.van.M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Je onderschat nog steeds de impact enorm. Lees even wat meer over de situatie in noord-italie. Wij lopen ongeveer 2 weken achter op ze. Mensen onder de 60 worden niet meer behandeld, alsmede jongere mensen die andere aandoeningen hebben. Zodra je binnen wordt gebracht bij de eerste hulp word besloten of ze je laten sterven of proberen te redden. Dit gaat niet om een 10tal doden. We hebben het over procenten van de algehele bevolking.

Oh en te hopen dat je geen hartaanval of een ongeval hebt. Aanrijdtijd van ambulances is inmiddels 2 uur omdat ze de cappaciteit niet hebben en tussendoor alles moeten ontsmetten
Klopt, dit virus zorgt ervoor dat er veel doden te betreuren zijn. Het virus zorgt ook voor een overbelasting van de zorg op dit moment. Klopt helemaal. Daarom is spreiden wel interessant, maar stoppen of je land plat gooien en wachten m.i. niet.
Sir_Lion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:21:
[...]

Mondiaal is de gemiddelde sterfte aan Corona zo'n 3.4%. In Italie ligt dat al bijna op 8%. Het verschil hier zit het hem in twee dingen: veel ouderen en gebrek aan medisch apparatuur.
Die 8% is op basis van de geteste personen. Niet op basis van de hele bevolking of iedereen die het gehad heeft. 8% is dus zwaar overdreven. Ook is het in Italië natuurlijk helemaal fout gelopen. Groot percentage oudere bevolking, bergdorpjes etc helpt allemaal niet mee. Naast dat er veel vakantiegangers etc het ook verspreiden in Italië, maar ook door heel Europa, waarvan sommigen na terugkomst ronduit achteloos zijn.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:25
Bedankt voor je onderbouwing. Je hebt me overtuigd dat WHO statistieken fout zijn, en dat niet 3,4% van de mensen eraan overlijdt.

Je hebt me ook overtuigd dat niet 60% tot 70% van de mensen besmet zal worden zoals Duitsland verwacht.
Gelukkig zie ik overal om mij heen dat mensen binnen blijven en niet gaan sporten, naar restaurants en cafe's gaan en kinder thuis blijven.

Ons zorg systeem is natuurlijk niet te vergelijken met Lombardije in Italie (klopt trouwens echt, we scoren veel slechter)

Geen reden tot zorgen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:23
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Klopt, dit virus zorgt ervoor dat er veel doden te betreuren zijn. Het virus zorgt ook voor een overbelasting van de zorg op dit moment. Klopt helemaal. Daarom is spreiden wel interessant, maar stoppen of je land plat gooien en wachten m.i. niet.

[...]

Die 8% is op basis van de geteste personen. Niet op basis van de hele bevolking of iedereen die het gehad heeft. 8% is dus zwaar overdreven. Ook is het in Italië natuurlijk helemaal fout gelopen. Groot percentage oudere bevolking, bergdorpjes etc helpt allemaal niet mee. Naast dat er veel vakantiegangers etc het ook verspreiden in Italië, maar ook door heel Europa, waarvan sommigen na terugkomst ronduit achteloos zijn.
Beide percentages zijn op basis van de geteste personen. Daarmee zijn ze dus met elkaar te vergelijken, omdat ze dus eenzelfde bias hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:50
orf schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:39:
Weet iemand wat handig is om te doen als je nu in Marokko bent en terug wil? Vlucht naar Nederland staat gepland voor morgen 15:50 vanaf Fez, Marokko. Geboekt bij Ryanair.

- Informatie van Rijksoverheid verwijst naar vluchtmaatschappij en reisverzekering
- Hier staat dat Nederlanders tot 8:00 uur morgenochtend opgehaald kunnen worden, maar geen verdere informatie.

Afwachten tot Ryanair met informatie komt? Proactief zelf een vlucht proberen te boeken (bijvoorbeeld naar UK)? Tijd uitzitten?
Nederlandse ambassade in Rabat proberen te bellen. Ik mag toch aannemen dat ze wel open zijn nu.
Adres: 40 Rue de Tunis, Rabat 10000, Marokko
Telefoon: +212 5372-19600
Of mailen RAB-CA@MinBuza.nl

Ryan air schiphol bellen.
tel 020 2622 907
+44 871 246 0000

Of de ANWB alarmcentrale misschien hebben die nog contacten (als je aangeeft dat je nergens terecht lijkt te kunnen)
Bel 00 31 70 314 14 14
(vanuit het buitenland)

[ Voor 9% gewijzigd door Cobb op 14-03-2020 13:49 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
R.van.M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Bedankt voor je onderbouwing. Je hebt me overtuigd dat WHO statistieken fout zijn, en dat niet 3,4% van de mensen eraan overlijdt.
Jouw tekst is zelfs eenvoudig te debunken. Procenten van de hele bevolking (!) zeg je
1% van Hubei is 600.000 doden. ;) Voor Italië geldt hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 14-03-2020 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Sir_Lion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:43:
[...]

Beide percentages zijn op basis van de geteste personen. Daarmee zijn ze dus met elkaar te vergelijken, omdat ze dus eenzelfde bias hebben.
Kleine kanttekening daarop. Indien je hoofdzakelijk patiënten test met ernstige symptomen versus breedschalig personen test met reeds milde klachten, beïnvloedt dat uiteraard ook je mortaliteitscijfer hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:41:
[...]

De toekomst voorspellen is en blijft uiteraard een lastige. Het is uiteraard wel een scenario waar uiteraard rekening mee gehouden wordt vanuit diverse vakgroepen en waar ook de bevolking rekening mee zal moeten houden. En ergens zal het mij ook niet geheel verbazen om ergens volgende week te horen dat inderdaad ook in Nederland in lijn met verregaande maatregelen zoals in Italië en Wuhan ook hier de maatschappij voor onbepaalde tijd op slot gaat. Maar we zullen wat dat betreft eerst moeten afwachten wat de ontwikkelingen de komende dagen zijn. Indien huidige beleidsmaatregelen wel afdoende lijken te zijn om de verspreiding af te vlakken hoeft het mogelijk zo'n vaart niet te lopen.
gezien de "hoge ping" tussen actie en resultaat verwacht ik niet dat we komende dagen de huidige maatregelen gaan terugzien in de opnames, ic opnames en sterfgevallen. Wat de druk alleen maar verder opvoert om te doen wat men voor het gevoel iig al meteen had moeten doen, het maximale.

specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:02
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:45:
Jouw tekst is zelfs eenvoudig te debunken. Procenten van de hele bevolking (!) zeg je
1% van Hubei is 600.000 doden. ;)
Je beseft je dat ze daar vol in het water gesprongen zijn? Daar heeft men dus een totale lockdown gedaan, iets wat wij eigenlijk ook zouden moeten doen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
R.van.M schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Dat zei je eerst niet heh chefke.
Dus duidelijker posten (ik ben niet de enige die deze reactie gaf).

Procenten van de hele bevolking (!) zeg je

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 14-03-2020 13:52 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Laatst online: 22:25
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:47:
[...]

Je beseft je dat ze daar vol in het water gesprongen zijn? Daar heeft men dus een totale lockdown gedaan, iets wat wij eigenlijk ook zouden moeten doen.
Precies dit.. de reden is dat daar alles 6 weken totaal gestopt is zodat niet iedereen besmet raakt. In Nederland gaan we voorlopig nog min of meer door met ons normale leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:47:
[...]

En jij beseft dat lang niet iedereen getest is/wordt omdat 80% maximaal milde symptomen heeft en geen hulp zoekt?
Juist door een te laag aantal tests kun je een hoog mortaliteitscijfer krijgen.
Naast dat de who ook rapporteert voor landen met een mindere gezondheidszorg of waar het totaal uit de klauwen is gelopen.

Zo vragen ik en m'n vrouw ons sterk af of wij het al niet hebben gehad.
3 dagen na het eerste geval in Heinsberg hier net over de grens begon mijn vrouw te hoesten, en 1 dag koorts.
Ze hoest overigens nog steeds (2wk later).

Ik heb in de tussentijd 3 dagen last op mijn borst gehad, verder niks. Geen hoesten, geen snotneus, geen koorts.

Maar ons gaan ze toch niet testen. Dus mochten we het overwonnen hebben, wij komen niet in de cijfers.

[ Voor 27% gewijzigd door GAIAjohan op 14-03-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb wel ernstige twijfels over de komende schoolweek. De oudste gaat met veel plezier naar school, is niet verkouden en ik heb een beetje het gevoel "zo lang het kan". Ik zit zelf thuis met de jongste, want naar opa en oma op de standaarddagen gaan we niet meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
shoombak schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:53:
Ik heb wel ernstige twijfels over de komende schoolweek. De oudste gaat met veel plezier naar school, is niet verkouden en ik heb een beetje het gevoel "zo lang het kan". Ik zit zelf thuis met de jongste, want naar opa en oma op de standaarddagen gaan we niet meer doen.
Wij houden onze dame al een week thuis (Brabant). School werkt wel mee, we krijgen lesmateriaal via de mail. De helft van de klassen moet sowieso thuis blijven ivm onderbezetting, haar klas niet maar wij nemen het zeker voor het onzekere en zijn gelukkig in de mogelijkheid om vanuit huis te werken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
matthijst schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:50:
[...]

Dat zei je eerst niet heh chefke.
Dus duidelijker posten (ik ben niet de enige die deze reactie gaf).

Procenten van de hele bevolking (!) zeg je
De verwachting is dat 50% van de bevolking het gaat krijgen, dus ja procenten van de bevolking zullen eraan overlijden :(

Mijn vader COPD patient, mijn zus type 1 diabetes, ik ook met m'n verminderende weerstand.....

Mijn familie is niet heel blij zeg maar op dit moment.

Kijk wil niet zeggen dat we er allemaal dood aan gaan, maar de kansen zijn wel wat minder goed bij ons :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
maratropa schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:47:
[...]

gezien de "hoge ping" tussen actie en resultaat verwacht ik niet dat we komende dagen de huidige maatregelen gaan terugzien in de opnames, ic opnames en sterfgevallen. Wat de druk alleen maar verder opvoert om te doen wat men voor het gevoel iig al meteen had moeten doen, het maximale.
Hoge ping, weten we in ieder geval dat we nog steeds op tweakers zitten :9.

Er zit uiteraard een zekere delay tussen tijd van maatregelen en de daarbij te verwachten effecten. Maar een periode van een paar dagen kan daarin voldoende zijn om de resultaten van je maatregel te gaan beoordelen. En dat hoeft overigens nog niet eens direct bekend te zijn bij de volgende maatregel, maar kan wel weer helpen in het eventueel terugschalen mocht dat veilig gaan blijken.

En direct het maximale doen, tsja. Is achteraf uiteraard altijd makkelijk zeggen hoor. En zelfs op dat punt zitten wij momenteel nog niet. Maar ik denk dat indien de Nederlandse regering 3 weken geleden had gezegd: alle landsgrenzen dicht, al het werk behoudens essentiële diensten dicht, iedereen blijft binnen behoudens werknemers in kritieke beroepen, supermarkten blijven open onder eventueel eveneens verregaande restricties, dat Nederland gewoon massaal nee had gezegd.

Terwijl op dit moment de ontvankelijkheid van het volk voor dat soort verregaande maatregelen steeds meer toeneemt. En laten we wel wezen. We zijn nog vrij vroeg sinds de eerste bekende besmetting. Tegenwoordig voelt alles natuurlijk een eeuwigheid omdat we duizenden nieuws items verder zijn, maar het is een kwestie van slechts enkele weken binnen Nederland. Versus een tijdsbestek van dit soort pandemieën van meerdere maanden tot ruim meer een jaar dat je aan kunt denken.

Wees eerlijk. Indien de regering 3 weken geleden had gezegd, "jij blijft thuis van je werk en de verwachting is dat dit zal gelden tot op zijn minst mei", had jij blindelings akkoord gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

Mfpower

In dubio

shoombak schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:53:
Ik heb hier verkouden kinderen dus ze mogen niet eens naar school. De jongste is nog vier, geen leerplicht. Ik heb zojuist besloten samen met mijn vrouw om de kinderen thuis te houden. Leerplicht of niet. De oudste heeft een jaar overgeslagen dus die heeft nog wat buffer. Ik moet verplicht thuiswerken dus ik ga wel wat lesgeven.

Ik denk dat het mantra “onderwijs must go on” veel te strak wordt genomen. Nu de pijn nemen en iedereen heeft een paar weken/maanden achterstand. So what op een mensenleven. In andere landen is er een dienstplicht van een jaar. Als het overal gelijke achterstand is dan wordt niemand relatief benadeeld. Komen we wel overheen. Alles om Italiaanse toestanden te voorkomen, daar gebeurt immers hetzelfde maar dan mét een overbelaste zorg en veel zieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 19:09
niek_nijmegen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:23:
Heb hier net een kort rondje door de binnenstad gewandeld, en ik krijg de indruk dat het virus-risico weing mensen bezighoudt: niemand houdt afstand, ze staan op een kluitje bij de dode-vissenkraam en gaan gezellig met zijn allen op een terras zitten, of aan de waal bij wildvreemden op een bankje. Ik begreep het niet.
Verbaas mij er ook over. Hier (eet) cafe's ook gewoon zoals normaal. De maatregelen bij ons op het werk zijn er alleen maar om het bedrijf niet plat te leggen (wat ik logisch vind maar er kunnen zat mensen thuis werken maar moeten toch komen).

Aan de andere kant als je alleen het 20:00 journaal kijkt en de richtlijnen van het RIVM hebt gezien lijkt er weinig aan de hand.
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland

Er staat nergens dat het verstandig is om zoveel contact te vermeiden, behalve op het werk, grote groepen of bij kwetsbare personen
Waarom staat er niet probeer zoveel mogelijk contact te vermeiden, hoe gezond je ook bent?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09
Ik moet morgen vooralsnog werken in de horeca, maar twijfel nog of ik het verstandig vind. Overigens, vanaf vandaag zijn in België alle kroegen / restaurants dicht. Echter was er wel een lockdownparty tot 24.00 |:(

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:00:
[...]

Verbaas mij er ook over. Hier (eet) cafe's ook gewoon zoals normaal. De maatregelen bij ons op het werk zijn er alleen maar om het bedrijf niet plat te leggen (wat ik logisch vind maar er kunnen zat mensen thuis werken maar moeten toch komen).

Aan de andere kant als je alleen het 20:00 journaal kijkt en de richtlijnen van het RIVM hebt gezien lijkt er weinig aan de hand.
https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland

Er staat nergens dat het verstandig is om zoveel contact te vermeiden, behalve op het werk, grote groepen of bij kwetsbare personen
Waarom staat er niet probeer zoveel mogelijk contact te vermeiden, hoe gezond je ook bent?
Definieer "hier" aub ;) Hoeft niet tot in detail maar benoem bv de provincie dan hebben mensen een beter beeld over wat er zich waar afspeelt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
D-Ed schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:03:
[...]

Definieer "hier" aub ;) Hoeft niet tot in detail maar benoem bv de provincie dan hebben mensen een beter beeld over wat er zich waar afspeelt (y)
'Hier', is In het linkje waar ik naar verwijs in mijn post.
Waarom de provincie benoemen als de rest van de maatregelen ook voor heel Nederland zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 15:30
komen er vandaag nog actuele cijfers???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:16

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Geen update van het aantal besmettingen van het RIVM vandaag? Die kwam altijd om 14:00 uur toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23

HaterFrame

Well... Poo came out!

Komt er vandaag ook weer een update van het RIVM met cijfers.?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:05:
[...]

'Hier', is In het linkje waar ik naar verwijs in mijn post.
Waarom de provincie benoemen als de rest van de maatregelen ook voor heel Nederland zijn?
Sorry hoor... Omdat je aangeeft dat het 'daar' nog zoals normaal is.. 'Hier' (in Brabant) namelijk NIET....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iig 2 overleden lees ik op omroep brabant.

Actuele landelijke opname en IC opname cijfers zou ik eigenlijk het meest interessant vinden

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:38
HaterFrame schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:06:
Komt er vandaag ook weer een update van het RIVM met cijfers.?
Elke dag zeiden ze.
Maar eigenlijk wil ik nu elke dag wel even een update van Marc zelf over hoe we ervoor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:37
Dennisdn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:08:
[...]

Elke dag zeiden ze.
Maar eigenlijk wil ik nu elke dag wel even een update van Marc zelf over hoe we ervoor staan.
Al is het alleen maar een kort filmpje wat niet live is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Alfisti schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:06:
Geen update van het aantal besmettingen van het RIVM vandaag? Die kwam altijd om 14:00 uur toch?
Nog nooit stipt 14.00u geweest, geen paniek

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
Cijfers zeggen niet veel meer, ze testen niet meer consequent. Ben bang dat we vanaf nu sterftecijfers en IC opnames als referentie moeten gebruiken.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marc3l
D-Ed schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:07:
[...]

Sorry hoor... Omdat je aangeeft dat het 'daar' nog zoals normaal is.. 'Hier' (in Brabant) namelijk NIET....
Sorry begreep je verkeerd :)
Hier is Leusden, wel regio Utrecht maar inderdaad nog niets aan de hand zo ver ik weet.
Maar als het advies is om zoveel mogelijk thuis te werken voor heel Nederland waarom geld dit dan ook niet voor na het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
Volgens Omrop Fryslân en het GGD zijn in Friesland in ieder geval geen nieuwe gevallen bekend.

https://www.omropfryslan....coronagefallen-yn-fryslan

[ Voor 5% gewijzigd door AtlAntA op 14-03-2020 14:16 ]

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
AtlAntA schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:12:
Volgens Omrop Fryslân en het GGD in ieder geval geen nieuwe gevallen bekend.

in Friesland, als kleine toevoeging ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Het heeft ook weer voordelen. ;) zijn we daar ook weer vanaf.

Islamitische Staat treft maatregelen om coronavirus

Terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) roept haar strijders op niet naar gebieden te gaan waar het nieuwe coronavirus heerst. Dat meldt televisiezender Al Arabiya zaterdag, die zich baseert op oorlogsdeskundige Aymenn Jawad Al-Tamimi.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Marc3l schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:11:
[...]

Sorry begreep je verkeerd :)
Hier is Leusden, wel regio Utrecht maar inderdaad nog niets aan de hand zo ver ik weet.
Maar als het advies is om zoveel mogelijk thuis te werken voor heel Nederland waarom geld dit dan ook niet voor na het werk.
No worries, thx.

Ik denk omdat het advies betreft ipv een opdracht? Mensen zien de noodzaak gewoon nog niet. Hier is het ook pas sinds vorig weekend echt gaan dagen (ik merk het ook op social, de meeste grappen zijn hier wel klaar en nu delen mensen veel meer het lokale nieuws van ziekenhuizen, feelgood filmpjes uit Italie etc..). Dit zal volgens mij in een golf over NL gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:13:
[...]

in Friesland, als kleine toevoeging ;).
Je hebt gelijk en heb meteen een edit uitgevoerd. Kleine typo die een verkeerd beeld kan geven. Bedankt.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:30
AtlAntA schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:12:
Volgens Omrop Fryslân en het GGD in Friesland in ieder geval geen nieuwe gevallen bekend.

Bizar dat het nu al nieuws is als er geen nieuwe gevallen zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:58:
Er zit uiteraard een zekere delay tussen tijd van maatregelen en de daarbij te verwachten effecten. Maar een periode van een paar dagen kan daarin voldoende zijn om de resultaten van je maatregel te gaan beoordelen.
Met een incubatieperiode (tot ontwikkeling eerste, milde klachten dus) van rond de 5 dagen (WHO) ben ik benieuwd hoe we na een paar dagen het effect al kunnen beoordelen?
Mensen presenteren zich ook doorgaans nog niet bij zorgverleners tijdens de fase van milde symptomen, dus daar zit een verdere delay in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:58:
[...]

Bron? Ik woon in de buurt en wil me hier voor opgeven.
Dit is het bericht wat intern verzonden is, het is dus zeker geen hoax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iqmI2yYhmaF5hWK5xxbI1BGBD3U=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/cSv1dOhWdZfH1KErpVj94ISI.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 7% gewijzigd door sarlo op 14-03-2020 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sarlo schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Dit is het bericht wat intern verzonden is, het is dus zeker geen hoax
[Afbeelding]
Ja dankje. Zonder opleiding dus. Heftig. Nos meldt nog dat alles onder controle is.

Maandag met mijn werkgever overleggen of ik dat mag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
daan! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Met een incubatieperiode (tot ontwikkeling eerste, milde klachten dus) van rond de 5 dagen (WHO) ben ik benieuwd hoe we na een paar dagen het effect al kunnen beoordelen?
Mensen presenteren zich ook doorgaans nog niet bij zorgverleners tijdens de fase van milde symptomen, dus daar zit een verdere delay in.
Je vergeet deel twee van die paragraaf:
En dat hoeft overigens nog niet eens direct bekend te zijn bij de volgende maatregel, maar kan wel weer helpen in het eventueel terugschalen mocht dat veilig gaan blijken.
Maar stel dus voor het volgende scenario, om te pogen het zo simpel mogelijk uit te leggen:

Op dag 1 introduceer ik maatregel A. Ik verwacht gezien het delay t.g.v. incubatietijd dat deze maatregel zijn effecten zou kunnen gaan openbaren na 5 - 10 dagen.

In kader van de gaande ontwikkelingen, is een dusdanige periode afwachten om de veranderingen te evalueren echter mogelijk niet verantwoord, potentieel te lang. Dus kun je op dag 5 toch al besluiten om maatregel B in te voeren. De effecten hiervan zullen zich eveneens pas weer later openbaren. De effecten die je in de eerstvolgende dagen zult zien zijn nog te beschouwen als de effecten van de eerdere maatregel.

En op basis daarvan kun je een beslissing gaan nemen in wat voor een mate de effecten van maatregel A in staat zijn gebleken om een effect te bereiken. En dus ook eventueel een beslissing nemen of dat terugschalen verstandig is dan wel niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:22:
[...]

Je vergeet deel twee van die paragraaf:

[...]

Maar stel dus voor het volgende scenario, om te pogen het zo simpel mogelijk uit te leggen:

Op dag 1 introduceer ik maatregel A. Ik verwacht gezien het delay t.g.v. incubatietijd dat deze maatregel zijn effecten zou kunnen gaan openbaren na 5 - 10 dagen.

In kader van de gaande ontwikkelingen, is een dusdanige periode afwachten om de veranderingen te evalueren echter mogelijk niet verantwoord, potentieel te lang. Dus kun je op dag 5 toch al besluiten om maatregel B in te voeren. De effecten hiervan zullen zich eveneens pas weer later openbaren. De effecten die je in de eerstvolgende dagen zult zien zijn nog te beschouwen als de effecten van de eerdere maatregel.

En op basis daarvan kun je een beslissing gaan nemen in wat voor een mate de effecten van maatregel A in staat zijn gebleken om een effect te bereiken. En dus ook eventueel een beslissing nemen of dat terugschalen verstandig is dan wel niet.
Met deze handelswijze loop je dus consequent achter de feiten aan.

Vandaar dat het het meest logisch zou zijn om de maatregelen welke een land dat 2 weken 'voorloopt' - Italië dus - nu 1-op-1 hier reeds in te voeren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
orf schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:39:

Ambassade of consulaat bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 21:37

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:19:
[...]

Ja dankje. Zonder opleiding dus. Heftig. Nos meldt nog dat alles onder controle is.

Maandag met mijn werkgever overleggen of ik dat mag doen.
Je bent ook welkom bij de verpleeghuizen.
Daar is de zelfde oproep de deur uitgedaan. Ook als je geen medische achtergrond hebt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
alexbl69 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:24:
[...]

Met deze handelswijze loop je dus consequent achter de feiten aan.

Vandaar dat het het meest logisch zou zijn om de maatregelen welke een land dat 2 weken 'voorloopt' - Italië dus - nu 1-op-1 hier reeds in te voeren.
Daar dient uiteraard een maatschappelijk draagvlak voor te bestaan. Zoals eerder een andere poster ook al gevraagd, indien de regering 3 weken geleden had gezegd, "jij blijft thuis van je werk en de verwachting is dat dit zal gelden tot op zijn minst mei", had jij blindelings akkoord gegeven?

Zelfs in Italië was de situatie op dat moment nog niet vergelijkbaar met de situatie in Italië nu. En hoewel China natuurlijk als bron voor ervaring te beschouwen is, was de algemene publieke opinie daarin uiteraard anders.

Je kunt als regering dan wel roepen lockdown, maar zonder maatschappelijk draagvlak in een democratie? Nee, dat gaat gewoonweg niet werken. Vergeet niet, wij zijn een land waarin we nauwelijks tractoren van de snelweg kunnen houden. Hoe had je een lockdown voor je gezien indien de bevolking niet achter de politiek staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:06
Adlermann schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 13:56:
[...]

De verwachting is dat 50% van de bevolking het gaat krijgen, dus ja procenten van de bevolking zullen eraan overlijden :(
Het is niet onredelijk om aan te nemen dat een aanzienlijk groter deel van de bevolking al besmet is zonder symptomen, misschien zelfs het virus al heeft overwonnen zonder significante symptomen. Die zie je in geen enkele statistiek terug, dus enige zorg op basis van sterfte cijfers (sterfgevallen vs bekende gevallen) is overdreven. Ja, de sterfte zal zeker hoger zijn dan een reguliere griep, maar 'procenten van de bevolking' is echt onnodige paniekzaaierij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:29:
[...]

Daar dient uiteraard een maatschappelijk draagvlak voor te bestaan. Zoals eerder een andere poster ook al gevraagd, indien de regering 3 weken geleden had gezegd, "jij blijft thuis van je werk en de verwachting is dat dit zal gelden tot op zijn minst mei", had jij blindelings akkoord gegeven?

Zelfs in Italië was de situatie op dat moment nog niet vergelijkbaar met de situatie in Italië nu. En hoewel China natuurlijk als bron voor ervaring te beschouwen is, was de algemene publieke opinie daarin uiteraard anders.

Je kunt als regering dan wel roepen lockdown, maar zonder maatschappelijk draagvlak in een democratie? Nee, dat gaat gewoonweg niet werken. Vergeet niet, wij zijn een land waarin we nauwelijks tractoren van de snelweg kunnen houden. Hoe had je een lockdown voor je gezien indien de bevolking niet achter de politiek staat?
Drie weken geleden wellicht niet, maar nu - met de kennis die we hebben uit Italië - zeer zeker wel. Misschien zelfs een paar dagen geleden al.

Heb het idee (tenminste in mijn omgeving) dat de gemiddelde burger zelfs wel ietsjes 'meer' wil dan de overheid nu doet. Spanje (loopt 3 dagen op ons voor) gaat nu ook in bijna volledige lock-down.

Zie geen enkel signaal dat er een volksopstand komt op het moment dat het kabinet nu tot drastischer maatregelen zou besluiten. Dat maatschappelijk draagvlak is er wel degelijk.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cobb
Eens met @alexbl69 heb familie en vrienden door het hele land en het is toch wel veel van hetzelfde nu:

Waarom niet meer maatregelen.
Gooi die scholen op slot, ik pas wel op de kinderen van mensen die onmisbaar zijn.
Mijn baas zegt dat ik ondanks mijn verkoudheid toch moet komen, graag een verbod.
Ik wil mijn kind thuis houden maar school is nog open.
Waarom gaan die aso's nog open? Feestje vieren etc.

Mensen hebben nu keihard leiderschap nodig. Geen halve polder maatregelen.

edit:
Ik heb overigens het idee dat de cijfers van het RIVM erg laat gaan komen vandaag, wellicht tegelijkertijd met een kleine persco.

[ Voor 31% gewijzigd door Cobb op 14-03-2020 14:39 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:34:
Eens met @alexbl69 heb familie en vrienden door het hele land en het is toch wel veel van hetzelfde nu:

Gooi die scholen op slot.
Mijn baas zegt dat ik ondanks mijn verkoudheid toch moet komen, graag een verbod.

Als je een verkoudheid hebt moet je gewoon thuis blijven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Norjee
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:29:
[...]
Daar speelt voorlichting natuurlijk ook een rol. Iedereen die een beetje kan rekenen / logisch denken kon de situatie van nu aan zien komen. Maar het signaal vanuit de overheid is vooral "don't panic", er komt een probleem aan, over de potentiële omvang wordt vooral niet gesproken. Misschien een goede strategie voor het sociale media tijdperk, maar nu niet, mensen die het niet zo erg vinden lezen zich in, en komen tot de conclusie "het loopt wel los" anderen welke 5% van Nederland op de IC terecht zien komen lezen zich in, en concluderen ook dat ze gelijk hebben. Op zijn minst zou er meer aandacht moeten zijn over exponentiële groei en de vertragings-factor van dat wat nu zichtbaar is een week geleden al niet te voorkomen was, en dan kun je wijzen naar andere landen en een situatie schetsen die je wilt voorkomen. Dat zou zeker ook helpen met draagvlak voor eerdere maatregelen, nog steeds zou het langs veel mensen gaan, maar ik verwacht dat je op die manier veel eerder de trend van "het is maar een griepje" kan doorbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
Lees de Topicwaarschuwing nog eens rustig door, met wat extra aandacht voor het stukje over complottheorieën .

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2020 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Sir_Lion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Als je een verkoudheid hebt moet je gewoon thuis blijven.
Ik had net nog een hele discussie met mijn vriendin, wat is een verkoudheid?
Twijfel weghalen en iedereen binnen, alleen voor het noodzakelijke naar buiten.
-boodschappen.
-monteur omdat iemand zijn cv eruit knalt en echt in de kou zit
-politie en zorgpersoneel
bijv.

En inderdaad met hierboven, dat hadden ze even voor moeten kneden een week geleden ipv 'gaat allemaal goed komen, hahah."

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 14-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
@Abom
Het kabinet bestaat uit normale personen die keihard hun best doen. Maken ze fouten? Waarschijnlijk wel. Is het bewust? Nee natuurlijk niet.

Het is Tweakers en meer algemeen mensonwaardig welke onzin je uitkraamt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
alexbl69 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:32:
[...]

Drie weken geleden wellicht niet, maar nu - met de kennis die we hebben uit Italië - zeer zeker wel. Misschien zelfs een paar dagen geleden al.

Heb het idee (tenminste in mijn omgeving) dat de gemiddelde burger zelfs wel ietsjes 'meer' wil dan de overheid nu doet. Spanje (loopt 3 dagen op ons voor) gaat nu ook in bijna volledige lock-down.

Zie geen enkel signaal dat er een volksopstand komt op het moment dat het kabinet nu tot drastischer maatregelen zou besluiten. Dat maatschappelijk draagvlak is er wel degelijk.
Zelfs een paar dagen geleden durf ik het te betwijfelen. Ik denk dat voor een belangrijk deel van de bevolking de recente persconferentie past het moment is geweest waarop het langzamerhand meer begint door te dringen. Ik denk niet dat het het juiste moment geweest zou zijn voor een direct gehele lockdown. Dit zie je ook doorschemeren binnen dit topic. Zo zijn er toch nog werkgevers die gewoon verwachten dat je op komt draven met milde klachten, zijn er toch nog volle restaurants, etc.

Een lockdown is echt iets daar moet je de bevolking binnen een democratie naartoe masseren, en het zou mij ook niet verbazen als ook in Nederland het daarop aankomt. Maar ik denk niet dat het realistisch is om te stellen dat de regering dit beter had kunnen doen door direct in één klap van alles tot niets te gaan. In een dusdanig soort politiek regime leven wij hier niet waarbij dusdanig vrijheidsberovende maatregelen blindelings geaccepteerd worden. En educatie en het door de bevolking verkrijgen van inzicht omtrent de eventuele noodzaak, kost tijd.
Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:34:

Gooi die scholen op slot.
Waarom gaan die aso's nog open? Feestje vieren etc.

edit:
Ik heb overigens het idee dat de cijfers van het RIVM erg laat gaan komen vandaag, wellicht tegelijkertijd met een kleine persco.
En daarin zie je dus dat de steun vanuit de bevolking op dit moment dus nog gewoon onvolledig is. Bijv. je baas, de organisatoren van dat feestje, en zo zijn er tig andere voorbeelden te beschrijven waarbij je je af kunt vragen, waarom. Je hebt een kantelpunt nodig waarin dat soort mensen de minderheid vormt, wil je een lockdown succesvol toe kunnen gaan passen. Wij hebben in Nederland namelijk helemaal niet de capaciteit om overtreders anderszins aan te gaan pakken. Wij hebben geen strafkampen om ze naar toe te sturen, wij hebben een relatief beperkte hoeveelheid blauw om op straat te sturen om overtreders te beboeten / in te rekenen. Je zult het echt moeten hebben van participatie van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
giantgiantus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:42:
@Abom
Het kabinet bestaat uit normale personen die keihard hun best doen. Maken ze fouten? Waarschijnlijk wel. Is het bewust? Nee natuurlijk niet.

Het is Tweakers en meer algemeen mensonwaardig welke onzin je uitkraamt.
Sorry [/s] vergeten ;) Dat geldt echter alleen voor het laatste deel van mijn post.

[ Voor 7% gewijzigd door Abom op 14-03-2020 14:44 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

155 nieuwe patiënten, 2 overleden & 959 totaal volgens het RIVM.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:42:
[...]

Ik had net nog een hele discussie met mijn vriendin, wat is een verkoudheid?
Twijfel weghalen en iedereen binnen, alleen voor het noodzakelijke naar buiten.
-boodschappen.
-monteur omdat iemand zijn cv eruit knalt en echt in de kou zit
-politie en zorgpersoneel
bijv.

En inderdaad met hierboven, dat hadden ze even voor moeten kneden een week geleden.
Mee eens. Ikzelf blijf ook thuis. Het is deels dat mijn werk ook geheel dicht is en geen thuis werk kan verrichten dat het makkelijk praten is voor mij, maar ook dan zou ik communiceren naar mijn werkgever: als er iemand een van de symptomen heeft dan blijf ik daar vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:43:
[...]

En daarin zie je dus dat de steun vanuit de bevolking op dit moment dus nog gewoon onvolledig is. Bijv. je baas, de organisatoren van dat feestje, en zo zijn er tig andere voorbeelden te beschrijven waarbij je je af kunt vragen, waarom. Je hebt een kantelpunt nodig waarin dat soort mensen de minderheid vormt, wil je een lockdown succesvol toe kunnen gaan passen. Wij hebben in Nederland namelijk helemaal niet de capaciteit om overtreders anderszins aan te gaan pakken. Wij hebben geen strafkampen om ze naar toe te sturen, wij hebben een relatief beperkte hoeveelheid blauw om op straat te sturen om overtreders te beboeten / in te rekenen. Je zult het echt moeten hebben van participatie van de bevolking.
Niemand vraagt om het straffen van de mensen die keiharde maatregelen voorlief nemen. EN ja ik geloof zeker dat als ze oproepen dat echt iedereen binnen moet blijven. 75% van de mensen dat zal doen i.p.v. nu oproepen 'alleen met verkoudheid echt binnen blijven' 30/50%? binnen blijft?
Percentage uit de lucht gegrepen natuurlijk maar echt een stuk meer mensen zullen het dan serieus nemen en binnen blijven.
En dan heb je winst te pakken m.b.t. tot vertraging.

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 14-03-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:38
London schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:
155 nieuwe patiënten, 2 overleden & 959 totaal volgens het RIVM.
Gister waren er 190 nieuwe gevallen. In dat opzicht een positief getal. Maarja, het aantal testen zegt niet zoveel meer helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
En goed nieuws uit Italie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBA9aXL_RovIaOjQNqEtpET6RcE=/f/image/zpOdBiaMgFDFpzf8hYPFk0Gq.png

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik heb tot nu vertrouwen in de aanpak van de overheid en RIVM. Ze hebben denk ik een redelijk beeld van de verspreiding dankzij de veertig Nivel stations. Ze kennen de groeicurves, dus ze snappen ook wel wanneer we hier Italiaanse toestanden krijgen.

Maar het ís ook belangrijk om te kijken naar de continuïteit van de rest van de maatschappij. Het is simpel om te zeggen: ‘zorg, politie en supermarkten gaan door, de rest op slot’. Maar die supermarkten moeten bevoorraad worden. En de spullen moeten geproduceerd worden. En het betalingsverkeer moet blijven werken. En de pakketbezorging moet blijven werken. En het OV moet blijven werken. En allerlei infrastructuur moet blijven werken. Tuurlijk, allerlei dingen kan je stopzetten, sommige kort, sommige lang. Maar als zo’n lockdown weken of maanden gaat duren, dan zal blijken dat er eigenlijk wel heel veel beroepen en bedrijven cruciaal zijn voor allerlei belangrijke processen. Dat zomaar stilleggen is goed voor de bühne en de initiële tevredenheid omdat we dan ‘veel’ doen, maar niet noodzakelijkerwijs minder gevaarlijk. De regering heeft daar oog voor. Ik weet niet of ze de juiste keuze maken met het huidige beleid, maar ik weet wel dat de voorstelling van zaken die sommigen in dit topic geven, alsof het een eenvoudig besluit zou zijn, kort door de bocht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

RIVM:

2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.

Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flow
  • Laatst online: 08-09 19:41
Wanneer er nieuwe besmettingen in een gemeente zijn staat de naam van de gemeente plus het aantal bijgekomen besmettingen in de afbeelding. Rood omlijnde gemeentes rapporteren voor het eerst besmettingen.
In 20 gemeenten zijn voor het eerst gevallen gerapporteerd. Totaal nu in 200 gemeenten gevallend bekend.
Sittard (12), Breda( 11) en Amsterdam (11) de grootste stijgers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6YYcxRmJjkt0hrmJfwl0H4FEss=/800x/f/image/x2yvPrenYZIiuxSoTUWGA3iQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TTzmft4VUjCxxXaOscVoBnj4wZI=/f/image/LEwZs5fBTkto237hy1Ti3CNl.png
2 patiënten overleden, 155 nieuwe patiënten, in totaal 959 positief geteste personen
Sinds gisteren zijn 155 nieuwe mensen positief getest op COVID-19, de ziekte die veroorzaakt wordt door het nieuwe coronavirus. Daarmee komt het totaal positief geteste mensen op 959.

Sinds gisteren 2 patiënten overleden aan COVID-19. Dit betrof oudere patiënten met onderliggend lijden. In totaal zijn er nu 12 mensen gestorven aan de ziekte. In totaal zijn 136 patiënten opgenomen (geweest) in een ziekenhuis.

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten. Daarnaast wordt er meer getest onder risicogroepen. Ook heeft de overheid op 12 maart mensen opgeroepen om sociale contacten te verminderen. Het is nog te vroeg om het effect van deze maatregel te zien.
bron:
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus

Voor het gemak de laatste info bij elkaar. In vergelijking met de voorgaande dag, 21 nieuwe ziekenhuisopnamen, dag ervoor 29. Vind dit getal persoonlijk interessanter dan de positief bevonden patiënten. Kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende dagen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:12
Duidelijke richtlijnen en maatregelen zijn belangrijk.
In een van onze vestigingen kwam iemand vorig we terug van skivakantie.
Maandag loopneus, dinsdag en woensdag goed hoesten, en donderdag zag hij er uit als een wandelend lijk (volgens collega’s).
Collegas spreken hem er op aan met de vraag om thuis te blijven. Kort antwoord: moei je met je eigen zaken... ik beslis zelf wel.
Vrijdag hoge koorts, en we weten nog niet of hij besmet is.

Dit gedrag kan ik toch niet goedkeuren, ik klasseer het als dom en asociaal heldengedrag.

In deze periode is het simpel. Alles wat meer is als een loopneus.... thuis blijven.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:50

OMD

Tommie12 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:54:
Maandag loopneus, dinsdag en woensdag goed hoesten, en donderdag zag hij er uit als een wandelend lijk (volgens collega’s).
Collegas spreken hem er op aan met de vraag om thuis te blijven. Kort antwoord: moei je met je eigen zaken... ik beslis zelf wel.

Dit gedrag kan ik toch niet goedkeuren, ik klasseer het als dom en asociaal heldengedrag.

In deze periode is het simpel. Alles wat meer is als een loopneus.... thuis blijven.
In dit soort gevallen is de baas (leidinggevende) de rolverdeler. Melden en hij moet hem verplicht naar huis sturen. Niet luisteren? Onbetaald verlof geven voor 14 dagen. Dan luisteren ze wel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:05
Abom schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Sorry [/s] vergeten ;) Dat geldt echter alleen voor het laatste deel van mijn post.
Ok! Top dat je reageert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion

Jeetje, sterkte daar. Hopelijk zijn jullie niet aangestoken.

Dat soort gedrag is onverantwoord en ik vraag me af of het zelfs aanleiding kan zijn om thuis te blijven ter behoeve van je eigen gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
basvn schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:51:
RIVM:

Vandaag zijn minder nieuwe positieve testen gemeld dan gisteren. Een verklaring is dat het testbeleid is aangepast. Vanaf 12 maart worden mensen met milde klachten niet meer getest omdat er een landelijke maatregel om thuis te blijven bij de eerste klachten.
Sigaar uit eigen doos dus. Maar het staat wel leuker op de exponentiële groei chart :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51

Kluus

Gang is alles

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Sigaar uit eigen doos dus. Maar het staat wel leuker op de exponentiële groei chart :/
Mwah, ik kijk er van op dat ze dit vermelden, misschien is dit 12 maart dan echt officieel als beleid aangenomen, maar in de praktijk dit is toch al lang zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 14-03-2020 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
Net even gaan lunchen in café op de hoek (Amsterdam) en ik was letterlijk de enige in de zaak terwijl deze altijd vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Wij zitten in een omgeving met zeer veel artsen (huis-, socialisten, etc).

Al in de week van 10 februari was een goede kennis van ons (specialist in een zkh) zeer ziek. Hele zware longontsteking maar was er nog nooit zo ziek van geweest.
Nu denken hij en zijn vrouw (ook een specialist overigens) dat dat goed Covid-19 kan zijn geweest. Maar daar wordt verder weinig mee gedaan. Dit soort gevallen zouden wel kunnen verklaren waarom er onduidelijke bronnen zijn.
Dit was lang voor het eerste officiële slachtoffer van Covid-19.

Verder blijf ik het ridicuul vinden dat mensen die ziek zijn en denken dat ze het hebben, hun kinderen maar overal naar toe laten gaan? zo blijf je besmettingen creëren. Iemand is verteld dat haar symptomen veel lijken op Covid-19. Ze wordt niet getest en moet thuis blijven. maar laat de kinderen gewoon spelen met anderen. Verteld ook niet dat zij het heeft. En dat onder het mom van: ' ik kan m'n kinderen niet hele dag thuishouden, dan slaan ze elkaar de koppen in. Dat kan ik niet handelen'. en haar man is ook gewoon thuis he. Groot huis, goede banen. maar wel tokkie gedrag. |:(

(maar mss heb ik het ook gewoon mis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Als er vandaag 155 bevestigde gevallen bijgekomen zijn, en ze testen 'milde gevallen niet meer', wil dan dat zeggen (als 'mild geval' betekent dat je niet in een ziekenhuis opgenomen hoeft te worden, zoals hier eerder getoond werd) dat er sinds gisteren 155 nieuwe ziekenhuisopnames zijn? Dan zou het werkelijk aantal nieuwe gevallen 755 zijn?
Reken ik goed (20% van de gevallen moet worden opgenomen)?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17:46

Sterker nog, toen bij ons een Brabantse collega ondanks dringend advies van de werkgever toch doodleuk naar kantoor kwam werd hij zo ongeveer met pek en veren het pand uit gejaagd door andere collega's. We hebben wat diabeten en andere mensen uit kwetsbare groepen rondlopen, dus het is echt vrij asociaal om dan te doen of het je allemaal niets boeit.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:54:
[Afbeelding]

[...]

bron:
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus

Voor het gemak de laatste info bij elkaar. In vergelijking met de voorgaande dag, 21 nieuwe ziekenhuisopnamen, dag ervoor 29. Vind dit getal persoonlijk interessanter dan de positief bevonden patiënten. Kijken hoe dit zich gaat ontwikkelen de komende dagen.
Wat ik nog aan die kaart niet snap, de vrouw van een docent van mijn dochter (heel rijtje zo) heeft COVID19, ze wonen in Hollands Kroon, en volgens de school is de GGD op de hoogte. De teller in deze gemeente volgens de kaart staat op 0. Hoe werkt dat met die kaart...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Kluus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:03:
[...]

Mwah, ik kijk er van op dat ze dit vermelden, misschien is dit 12 maart dan echt officieel als beleid aangenomen, maar in de praktijk dit is toch al lang zo?
Nee, voor 12-3 waren ze gestopt met familieleden met symptomen te testen. Sinds 12-3 zijn ze dus gestopt met milde symptonen te testen. Ze testen nu dus alleen mensen waar het ernstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Wat ik nog aan die kaart niet snap, de vrouw van een docent van mijn dochter (heel rijtje zo) heeft COVID19, ze wonen in Hollands Kroon, en volgens de school is de GGD op de hoogte. De teller in deze gemeente volgens de kaart staat op 0. Hoe werkt dat met die kaart...
Het kaartje loopt achter op de cijfers, al lijkt ie nu wel up to date te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 14-03-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-09 11:49

R2L

Asociaal "helden" gedrag? Laat dat helden maar weg hoor! Is gewoon asociaal gedrag! Deze medewerker zou bij mij boven aan de lijst komen te staan bij een eventuele ontslagronde en ook zijn beoordeling zou dit jaar slecht zijn. Hij brengt willens en wetens zijn collega's in gevaar en dus ik zie het dan ook meer als een poging tot sabotage van het bedrijfsproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ernemmer schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Het kaartje loopt achter op de cijfers.
Meer dan een paar dagen?

|>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Het zijn toch wel Chinese praktijken hoor, het testbeleid wijzigen. In Wuhan werden op een gegeven moment ook max 2000 tests per dag afgenomen.

Is er iets bekend of er tests worden afgenomen bij overledenen die nog niet gediagnosticeerd waren als Corona patient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
niek_nijmegen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:09:
Als er vandaag 155 bevestigde gevallen bijgekomen zijn, en ze testen 'milde gevallen niet meer', wil dan dat zeggen (als 'mild geval' betekent dat je niet in een ziekenhuis opgenomen hoeft te worden, zoals hier eerder getoond werd) dat er sinds gisteren 155 nieuwe ziekenhuisopnames zijn? Dan zou het werkelijk aantal nieuwe gevallen 755 zijn?
Nee, op z'n best kan je het gissen noemen wat je doet. Ik zou zeggen, volg advies van mensen en instanties die er daadwerkelijk verstand van hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
simon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Meer dan een paar dagen?
Normaal een uur of 2, maar lijkt nu up to date te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
simon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Meer dan een paar dagen?
In het geval van Zeeland liep bij ons de kaart 1, soms 2 dagen achter. Als in de GGD maakte het via lokale nieuws s’middags bekend waardoor het dan niet in de 14:00 update verwerkt zat.

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 14-03-2020 15:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zie RIVM site:

In totaal dus 136 tot nu toe. En sommigen zijn weer weg. Zo lees ik dat. Sowieso meldt Rivm geen betermeldingen? Die op 538 afgelopen week was virusvrij verklaard maar zie ik nog niet terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Teknix1982 op 14-03-2020 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 16:07
Michielgb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:12:
Nee, op z'n best kan je het gissen noemen wat je doet. Ik zou zeggen, volg advies van mensen en instanties die er daadwerkelijk verstand van hebben. :)
Ja hoor, wees gerust.
Het ging me er vooral om, dat er geklaagd wordt dat er weinig getest wordt, en je daardoor geen èchte harde cijfers hebt. Dit leek me eindelijk een duidelijke aanwijzing. Al blijft het gissen.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ik had vandaag nog wel additionele maatregelen in Brabant verwacht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

JeroenNietDoen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:01:
[...]

Sowieso moet je die grafieken met een hele grote korrel zout nemen want de verschillen tussen landen (hoeveel ze testen, wie ze testen en welke test ze gebruiken) zijn groot. Zie o.a. dit artikel: https://www.ft.com/conten...20-11ea-b0ab-339c2307bcd4 voor een voorbeeld van Wuhan waar ze alleen de zware gevallen hebben getest. Dit geeft trouwens wel aan dat de onder rapportage erg groot is en dat waarschijnlijk het sterftecijfer an sich mee gaat vallen (dus geen 3,4% maar veel lager)
Wang Jing, a nurse at Wuhan Union Hospital West, said her hospital “needed to be stingy” with test kits. At the beginning of the outbreak, “if the patient wasn’t displaying serious symptoms, then a test kit shouldn’t be wasted”, she said.

Supply of test kits has improved and Ms Wang is now trying to test her hospital’s backlog of “suspected cases”. But she is still asked to use discretion when deciding who to test.

The problem of testing capacity in China is exacerbated by the low sensitivity of the tests: Chinese experts say that only 30-50 per cent of positive cases are detected with the kits available in the country.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• change1001
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-08 11:59
shoombak schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:16:
Ik had vandaag nog wel additionele maatregelen in Brabant verwacht
Komen na het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben ze gelijk dat Primark etc ook dicht moeten? Of moeten ze eens bedenken wat de impact kan zijn als ze zo eigenwijs zijn?
Protest van marktkooplieden in Rotterdam
Meer dan honderd marktkooplieden in Rotterdam hebben vanochtend geprotesteerd. Ze zijn boos dat de zaterdagmarkt op de Binnenrotte in het centrum van de stad is verboden om zo verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

De marktkooplui gingen naar de overdekte Markthal, die vandaag wel open is. "Je kunt beter de markt opendoen dan de winkelcentra. Want in de Markthal loop je sneller corona op dan buiten", zei een marktkoopman tegen Rijnmond. Een andere koopman vraagt zich af wat hij met zijn spullen moet. "Ik zit vol met zes pallets handel in mijn vrachtwagen, binnenkort moet ik alles weggooien. Hebben ze er rekening mee gehouden dat de marktkooplieden nu zonder een cent thuis zitten?"

Maandag is er een gesprek tussen de gemeente Rotterdam en een delegatie van de markt.

Ook de zaterdagmarkt in Dordrecht is vandaag verboden. Die in Hilversum en Enschede gaan wel gewoon door. De overkoepelende organisatie van marktkooplui CVAH overweegt maandag naar de rechter te stappen om duidelijkheid af te dwingen. "Op grote schaal worden nu markten afgelast," zegt Martijn van Meppelen Scheppink van het CVAH. "Marktondernemers zijn daar de dupe van. Een winkel als Primark of Albert Heijn mag wel open blijven, terwijl het medische risico daar groter is dan op de markt in de open lucht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Nee, als je het bericht van het RIVM van gisteren en vandaag bekijkt dan zijn er 136-115=21 nieuwe ziekenhuis opnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
simon schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:10:
[...]

RIVM baseert de gegevens op basis van de door de GGD's aangeleverde data, zoals ook aangegeven op de RIVM website zelf:
Door correcties achteraf in het systeem kunnen wijzigingen optreden.
Van 37 patiënten is de woonplaats nog onbekend.

Dus het kan zijn dat de woonplaats van de betreffende vrouw van een docent van jouw dochter bij het RIVM bijv. niet bekend is. Het zou ook eventueel zo kunnen zijn dat de betreffende vrouw mogelijk wel samenwoont met de docent, maar zij geregistreerd woonachtig is in een tweede woning elders. Ook dan kan zij mogelijk wel in Kroon wonen, maar voor de statistieken bijv. woonachtig zijn in Lutjebroek. Om maar enkele voorbeelden te noemen waardoor het kan dat Kroon niet gemarkeerd is op de kaart.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wolly schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
Het zijn toch wel Chinese praktijken hoor, het testbeleid wijzigen. In Wuhan werden op een gegeven moment ook max 2000 tests per dag afgenomen.

Is er iets bekend of er tests worden afgenomen bij overledenen die nog niet gediagnosticeerd waren als Corona patient?
"Er zijn (dreigende) tekorten aan sommige afnamematerialen en extractie- en PCR-reagentia."(1) Dus het beperken naar testen tot m.n. intramuraal is vooral zo effectief mogelijk inzetten van beschikbare diagnostiek. In in die zin zijn overledenen ook minder van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ik vind sowieso al dat die cijfers wereldwijd een beetje vreemd zijn?
Ik ben geen wiskundige, maar cijfers doorgeven als: '8764 besmettingen, gisteren 783 erbij' dat lijkt te insinueren dat je iedereen dagelijks test. Je slaat hele groepen over die zich niet laten testen. Niks zeggen en gewoon thuisblijven. beginnende symptomen hebben etc maar nog niet getest zijn (en dat waarschijnlijk ook niet worden).

Doe dan een statistische aanname en ga niet jezelf en anderen voor de gek houden.

dus bij bovenstaand:
~9000 besmettingen toename van ˜500. Of zoiets maar dan beter onderbouwt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Ja hoor, wees gerust.
Het ging me er vooral om, dat er geklaagd wordt dat er weinig getest wordt, en je daardoor geen èchte harde cijfers hebt. Dit leek me eindelijk een duidelijke aanwijzing. Al blijft het gissen.
Klopt, en als je zo’n berekening wilt doen zou hij er eerder zo uit zien: 136 is 20% maakt 680 besmettingen totaal. Dus die 20% klopt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:54

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

__fred__ schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:04:
Net even gaan lunchen in café op de hoek (Amsterdam) en ik was letterlijk de enige in de zaak terwijl deze altijd vol zit.
Niet om je te veroordelen, maar waarom ga je eigenlijk nu nog buiten de deur lunchen?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Wolly schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:11:
Een week geleden ofzo ergens gelezen dat het UMC Utrecht dat gedaan had maar geen besmettingen had gevonden (sorry, geen bron)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• psychodude
Vorkie schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 15:20:
Hebben ze gelijk dat Primark etc ook dicht moeten? Of moeten ze eens bedenken wat de impact kan zijn als ze zo eigenwijs zijn?
[...]
Het is natuurlijk wel enigszins meten met twee maten door te stellen de markt moet dicht, de markthal en commerciële winkels als Primark blijven gewoon fijn open. Daar kun je de marktkooplui toch geen ongelijk in geven dat zij wederom hierin benadeeld worden. En zeker in Rotterdam is dit natuurlijk een gevoelig punt voor de marktkooplui aldaar gezien de andere vooruitzichten die zij al hadden.
Pagina: 1 ... 23 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.