Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Jumpiefox schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Heb daar nog niks officieels over gezien.
Ja de bron was een interview met een dokter die aan het werk is in Italië, dan zou je hem moeten opbellen met de vraag of die leugens de wereld in gooit of niet. Maar hij heeft het officieel gezegd ja.

De geluiden gaan natuurlijk al langer, deze dokter heeft het bevestigd. Of Rutte dat vervolgens hier nogmaals zal gaan bevestigen denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of hetzelfde geldt voor west-Afrikaanse landen (dan vooral Liberia en Sierra-Leone)?
En Macron zegt weer wat anders. Er is voor zover ik weet nog geen consensus over.

[ Voor 33% gewijzigd door anandus op 14-03-2020 09:33 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

LopendeVogel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:28:
[...]

Ja de bron was een interview met een dokter die aan het werk is in Italië, dan zou je hem moeten opbellen met de vraag of die leugens de wereld in gooit of niet. Maar hij heeft het officieel gezegd ja.

De geluiden gaan natuurlijk al langer, deze dokter heeft het bevestigd. Of Rutte dat vervolgens hier nogmaals zal gaan bevestigen denk ik niet.
Oh, ik geloof best wel dat er een verdwaalde dertiger zal overlijden hoor, ook wel twee. Maar zoals jij het stelt is het lichtelijk overdreven vooralsnog.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stylezzz schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Geen idee, misschien zit de gemiddelde uitzendkracht inmiddels ook bibberend onder de wol omdat hij niet meer durft of mag werken van zijn uitzendbureau. Anyhows, doe ermee wat je wil. De situatie is ernstig, dus om dit soort oproepen meteen als fake news te bestempelen vind ik vrij asociaal. My 2 cents :)
Maar het is fake news. Niemand heeft een bron dat het ziekenhuis in Tilburg oproept voor niet medisch personeel.

Dus als iemand beweert dat het wel zo is dan noem ik dat fake news. Mag je me asociaal vinden hoor.

Als je een bericht hebt dat dat wel aantoont edit ik mijn reactie natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Jumpiefox schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:25:
[...]

Heb daar nog niks officieels over gezien.
Er is nooit gesteld dat jonge mensen onkwetsbaar zijn. Alleen dat de gebruikelijke kwetsbaardere groepen ook hier kwetsbaarder zijn. Ook in Italie laten de cijfers dat zien, maar dat is NIET hetzelfde als 'je kan er niet aan doodgaan als je jong bent'.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:23
Een keer een positief bericht is ook niet verkeerd.

https://www.ad.nl/binnenl...-tegen-covid-19~ae6b1a87/

Maar wel 2 uur oud, dus misschien al 10x verkapt gepost hier. Excuses enzo :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:19
En dat is dus gewoon Nederlands wensdenken. Er is nauwelijks onderzoek gedaan. Er is een statistische observatie dat kinderen minder in ziekenhuizen binnenkomen met infectie, niet meer dan dat. Ze weten NIET of dit komt door verminderd contact, verminderde symptomen of dat ze minder virusdeeltjes uitscheiden. Het is nog niet onderzocht. Kinderen kunnen het wel gewoon oplopen.

https://www.researchgate....er_1_Year_of_Age_in_China

https://news.harvard.edu/...ow-are-children-affected/

[ Voor 6% gewijzigd door __fred__ op 14-03-2020 09:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
CyberMania schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:24:
Volgens alle experts is de kans dat je Corona vanuit een kind kan overdragen naar een volwassene heel erg klein, dus het is helemaal geen risico.
En er werken helemaal geen volwassenen bij MonkeyTown? De kinderen gaan zelf met de auto erheen en worden niet opgehaald?

We weten het gewoon niet, waarom zou je het risico willen nemen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:36:
[...]

En er werken helemaal geen volwassenen bij MonkeyTown? De kinderen gaan zelf met de auto erheen en worden niet opgehaald?

We weten het gewoon niet, waarom zou je het risico willen nemen?
Er zijn zoveel zaken waar je nog enigszins redelijkerwijs voor de deur uit moet, maar MonkeyTown is daar niet 1 van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
More imported cases in China than local infections
For the first time China is reporting that it has more new cases of the virus brought from outside the country, than infections passed on locally.

The data released by China's National Health Commission shows that the country had 11 new cases on Friday, four of which were locally transmitted in Hubei province where the new coronavirus began.

The other seven cases are in travellers from Italy, the US and Saudi Arabia.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar ik me steeds meer aan ga ergeren, is de stemmingsmakerij van verschillende media. Mijn halve Facebook tijdlijn staat vol met mensen die allerlei ‘nieuws’berichten delen met van alles behalve facts en nuttige informatie:
- berichten over het hamsteren (zet aan om ook te gaan hamsteren)
- berichten over niet hoeven hamsteren (heeft hetzelfde effect)
- halfbakken nieuwsberichten in de trend We all gonna die, ondertekend door professor X van een universiteit (die wiskundige blijkt te zijn en geen medische achtergrond heeft)
- nieuwsberichten van mensen die een kuchje hadden en de informatielijn over Corona niet zo snel konden bereiken en dus maar 112 bellen (ja, breng mensen op een idee)
- Etc.

In dit soort tijden zou je bijna inmenging van de overheid willen om nieuwsberichten te reguleren. Straks is Corona voorbij en zit het halve land bij de psycholoog, ligt de hele economie op z’n gat en volgens mij duurt het ook niet lang meer voordat mensen echt met elkaar op de vuist gaan bij supermarkten.

Angst is begrijpelijk, maar bij paniek heeft niemand baat. Het is niet zo dat het Corona virus uit angst voor alle nieuwsberichten maar ons land verlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
wolly_a schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:40:
Waar ik me steeds meer aan ga ergeren, is de stemmingsmakerij van verschillende media.
Wanneer is het stemmingmakerij en wanneer is het het nieuws rappoprteren? Dat er gehamsterd wordt, of niet gehamsterd hoeft te worden is gewoon wat er gebeurd (of door de premier geadviseerd wordt).

Je kan ook niet gewoon dingen negeren en doen alsof het niet bestaat ofzo :P
Iedereen die naar de supermarkt gaat ziet dat er gehamsterd wordt (gisteren dan), daar hoef je echt niet het nieuws of Facebook voor te zien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Slowchat & offtopic, dus weg.

[ Voor 76% gewijzigd door janvanduschoten op 14-03-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Die scholen gaan dus toch gewoon dicht:
Scholen mogen paar dagen sluiten

Alle scholen krijgen de ruimte om onderwijs op een andere manier aan te bieden dan alleen fysiek in de klas, en ter voorbereiding mogen zij ook een aantal dagen sluiten. Dat meldden de MBO Raad en PO Raad vrijdagavond. Met de maatregelen willen ze tegemoetkomen aan de wens van veel leraren.

Scholen worden niet langer afgerekend op het openhouden of sluiten van hun deuren, maar op het doorgaan van hun onderwijs, maakten ook onderwijsministers Ingrid van Engelshoven en Arie Slob bekend. Dat kan soms ook thuis, of in nog andere vorm. Zo hoopt het kabinet de scholen voorlopig de ruimte te geven om de coronacrisis te doorstaan.
Of denkt iemand werkelijk dat ze na een paar dagen voorbereiding weer open gaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:46:
Die scholen gaan dus toch gewoon dicht
Nee, scholen 'krijgen de ruimte', dat is iets anders. En dat is wat Rutte gisteren ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Waar ik me steeds meer aan ga ergeren, is de stemmingsmakerij van verschillende media. Mijn halve Facebook tijdlijn staat vol met mensen die allerlei ‘nieuws’berichten delen met van alles behalve facts en nuttige informatie:
- berichten over het hamsteren (zet aan om ook te gaan hamsteren)
- berichten over niet hoeven hamsteren (heeft hetzelfde effect)
Over dat hamsteren viel mij vooral op dat aardig wat mensen zeer onzinnig of iig ongezond aan het hamsteren zijn. wtf ga je tot wel 5-10 pakken pasta halen. Koop dan 20 KG rijst oid, maar geen pasta.
Fruit en Groente zag ik ook weinig, dat heb je nu juist nodig.
Nee, we kopen 100 rollen WC-papier? :?
In dit soort tijden zou je bijna inmenging van de overheid willen om nieuwsberichten te reguleren. Straks is Corona voorbij en zit het halve land bij de psycholoog, ligt de hele economie op z’n gat en volgens mij duurt het ook niet lang meer voordat mensen echt met elkaar op de vuist gaan bij supermarkten.
Een groot gedeelte zal gerust kunnen relativeren ;)
Angst is begrijpelijk, maar bij paniek heeft niemand baat. Het is niet zo dat het Corona virus uit angst voor alle nieuwsberichten maar ons land verlaat.
Is ook niet iedereen met je eens geloof ik..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier een uitstekend draadje hoe herd immunity werkt:

Nu is alleen de vraag of men dit in NL doelbewust aan het doen is en zoja of 'het volk' dit getweak aan allerlei knoppen met mogelijke catastrofale gevolgen wel toevertrouwt aan de overheid :F

[ Voor 3% gewijzigd door Wolly op 14-03-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
hoevenpe schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:36:
[...]

Heb je het filmpje wel bekeken? Volgens alle experts is de kans dat je Corona vanuit een kind kan overdragen naar een volwassene heel erg klein, dus het is helemaal geen risico.

[ Voor 27% gewijzigd door CyberMania op 14-03-2020 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:50:
[...]

Heerlijk! Wat ben ik blij dat ik vorig jaar afscheid heb genomen van alle sociale media :>. Heb ik minder met dit soort onzin te maken.
Want je leest ook geen krant en kijkt geen journaal meer.
En hier hebben we het er ook niet over 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
St@m schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Oh, ik geloof best wel dat er een verdwaalde dertiger zal overlijden hoor, ook wel twee. Maar zoals jij het stelt is het lichtelijk overdreven vooralsnog.
Nogmaals, ik zeg dat niet! Het is een dokter die dat via een interview gisteren op het Nederlandse nieuws vertelde. Hij werkt vrijwel onaangebroken in een ziekenhuis daar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
sylvesterrr schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:17:
Er zijn de komende tijd enkele bruiloften (Turks, Marokkaans, dus ga uit van 400-800 gasten) waarvoor we zijn uitgenodigd. Zowel vanavond als morgenavond. Van een bruidspaar hebben we te horen gekruigen dat de bruiloft vanavond doorgaat, van het andere bruidspaar nog niet.

Wij gaan sowieso niet. Mijn familie (ouders, broers en zussen) zijn ook uitgenodigd voor de bruiloft morgenavond. Afgezien van m'n ouders heb ik moeite om hen ervan te overtuigen de bruiloft te negeren... Mijn vader zegt "wij kunnen niet, maar je broers moeten het zelf weten". Het dringt bij m'n ouders niet echt door dat zijn kinderen daarmee een indirect gevaar vormen voor hen. Misschien moet ik maar voorstellen dat mijn ouders de komende tijd geen (klein)kinderen op bezoek krijgen. ;) Ze zijn 70+ en hebben een belabberde gezondheid.

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?
Je kunt niemand iets verplichten of verbieden, maar je kunt wel sterk je zorgen uiten en hopelijk bewustwording creëren bij de rest van je familie. Wellicht nog even bij elkaar komen of als dat echt niet gaat, in een groepsapp bespreken? Overtuig je familie van de risico's en de noodzakelijke gevolgen (uit voorzorg geen contact meer met de rest van de familie voor 2 weken).

Ik snap dat een bruiloft een magische gebeurtenis is (en in de beleving van de Turks / marrokaanse gemeenschap nog veel meer), maar ik vind dat er hier ook wel wat valt te zeggen voor het bruidspaar (en de organiserende partijen). Alle grote evenementen worden afgelast, maar een dergelijke bruiloft zou dan geen risico geven? Ze nemen willens en wetens het risico om de besmetting te laten escaleren. Meestal komen vrienden en familie ook van heinde en verre, dus beperkt het zich ook niet tot een bepaalde regio/land. Ze zouden de trots even opzij moeten zetten en hun verantwoording moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:53:
Hij werkt vrijwel onaangebroken in een ziekenhuis daar.
Wanneer gaan ze hem aanbreken?

Piet Paulusma ook corona. Dan gaat het hard.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:21

St@m

@ Your Service

LopendeVogel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:53:
[...]

Nogmaals, ik zeg dat niet! Het is een dokter die dat via een interview gisteren op het Nederlandse nieuws vertelde. Hij werkt vrijwel onaangebroken in een ziekenhuis daar.
Sorry, maar jij parafraseert zonder bronvermelding. Dan ben jij het die zegt dat het erop lijkt dat iedereen dood gaat aan Corona.

'Een dokter op het nieuws' is geen bron.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 14-03-2020 09:57 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Hier geen slowchat aub, probeer het topic leesbaar en relevant te houden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:47
MrWilliams schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:06:
[...]

Ik schets even een ander beeld van USA over een maand:
Door de 5 miljoen tests is aangetoond dat er een enorm aantal mensen (500.000+) besmet is. Alle bedden in de ziekenhuizen liggen vol en er zijn veel wachtenden. Doctoren moeten kiezen wie ze laten leven en wie dood gaat. Mensen die hun behandeling niet kunnen betalen, hebben sowieso niks te kiezen, die worden aan hun lot overgelaten. Het sterftecijfer is hoog. Ondertussen is een wedloop ontstaan op de levensmiddelen in de supermarkten en breken er rellen uit om de laatste restjes eten te veroveren. Er wordt ook gemoord. Er wordt niet meer betaald, men neemt het gewoon mee onder bedreiging van vuurwapens. Het leger wordt in de grote steden ingezet om de orde te handhaven, maar ondanks hun grootte hebben ze de grootste moeite om grip te krijgen op de situatie.
De president is inmiddels ondergedoken in de veilige bunker in die berg, omdat de situatie niet meer te handhaven is. Het volk is boos op hem omdat hij wel het bedrijfsleven geholpen heeft, maar niks voor het volk heeft gedaan...

Amerika is en blijft Amerika. Het is een riskante zet. Als het werkt is hij de held, als het niet werkt, is hij de sjaak.
Je moet die persconferentie even rustig bekijken, van begin tot eind, laat hem voor je vertalen als je niet alles meekrijgt.

Er is hulp voor iedereen. Ziekenhuizen mogen moeten direct opschalen en mogen ruimte vorderen die zij nodig achten.
Patienten mogen niet van IC afgegooid zoals regulier was in hun gezondheidszorgsysteem.

Natuurlijk gaan we zien of het werkt, net zoals hier patiënt Nederland aangekeken wordt of de te weinige niet dwingende maatregelen helpen.
Zal ik je een doemscenario voorspiegelen? Vervang USA door Nederland en Trump door Rutte in je eigen tekst.

Laten we het maar afwachten wanneer Rutte dezelfde maatregelen treft als Trump, want de noodtoestand is nog lang niet nodig zegt hij.
Trump heeft in ieder geval een streep getrokken, na hun lakse eerdere beleid.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

LA-384 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:54:
[...]

Je kunt niemand iets verplichten of verbieden, maar je kunt wel sterk je zorgen uiten en hopelijk bewustwording creëren bij de rest van je familie. Wellicht nog even bij elkaar komen of als dat echt niet gaat, in een groepsapp bespreken? Overtuig je familie van de risico's en de noodzakelijke gevolgen (uit voorzorg geen contact meer met de rest van de familie voor 2 weken).

Ik snap dat een bruiloft een magische gebeurtenis is (en in de beleving van de Turks / marrokaanse gemeenschap nog veel meer), maar ik vind dat er hier ook wel wat valt te zeggen voor het bruidspaar (en de organiserende partijen). Alle grote evenementen worden afgelast, maar een dergelijke bruiloft zou dan geen risico geven? Ze nemen willens en wetens het risico om de besmetting te laten escaleren. Meestal komen vrienden en familie ook van heinde en verre, dus beperkt het zich ook niet tot een bepaalde regio/land. Ze zouden de trots even opzij moeten zetten en hun verantwoording moeten nemen.
Hier ook volgende week een bruiloft maar die is afgelast. Wel hectish voor de familie maar de gezondheid heeft voorrang. Maar morgen een bruilloft in Den Haag en die gaat ook door.

In mijn ogen is hetzelfde net als wat die vindicat gasten hebben gedaan.
1. Risico genomen om besmet te worden
2. Verdere verspreiding van het virus

Triest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Liever geen inmengen van de overheid op de inhoud van het nieuws.
Wel terugdringen van marktwaardes in de nieuwsvoorzieningen. Dan ga je het automatisch tegen.
Nu werkt het systeem tegen je. Maar ja, we zitten overal vast in oude systemen.

Wat dat betreft kan dit virus al een klein duwtje geven richting verandering en kan er voor zorgen dat oude system die al de kraken stonden instorten.

[ Voor 10% gewijzigd door Cyberpope op 14-03-2020 10:02 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Teijgetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Je moet die persconferentie even rustig bekijken, van begin tot eind, laat hem voor je vertalen als je niet alles meekrijgt.

Er is hulp voor iedereen. Ziekenhuizen mogen direct opschalen en ruimte vorderen die zij nodig achten.
Patienten mogen niet van IC afgegooid zoals regulier was in hun gezondheidszorgsysteem.

Natuurlijk gaan we zien of het werkt, net zoals hier patiënt Nederland aangekeken wordt of de te weinige niet dwingende maatregelen helpen.
Zal ik je een doemscenario voorspiegelen? Vervang USA door Nederland en Trump door Rutte in je eigen tekst.

Laten we het maar afwachten wanneer Rutte dezelfde maatregelen treft als Trump, want de noodtoestand is nog lang niet nodig zegt hij.
Trump heeft in ieder geval een streep getrokken, na hun lakse eerdere beleid.
Vergeet niet dat Rutte als hij wat zegt het het ook gaat doen. Dat is bij Trump nog maar de vraag. De website van google waar google niets van weet is het begin. Ben benieuwd wat er van zijn goede ideën terecht komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

matthijst schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:52:
[...]

Want je leest ook geen krant en kijkt geen journaal meer.
En hier hebben we het er ook niet over 8)7
Maar niet in de mate van facebook en consorten. Ja, hier komen ook wel gevallen meerdere keren voorbij, maar toch zo vaak als op FB.
SM heeft zijn voordelen, maar ook absoluut zijn nadelen daarin. Paniek kan een stuk sneller gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 17:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Nu kappen met slowchat, de volgende krijgt weer gewoon (minimaal) een 24 uurs ban.

Het is hier geen whatsapp, facebook, etc. Niet meer doen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
CyberMania schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:51:
Heb je het filmpje wel bekeken? Volgens alle experts is de kans dat je Corona vanuit een kind kan overdragen naar een volwassene heel erg klein, dus het is helemaal geen risico.
Helemaal geen risico bestaat niet, men weet nog veel niet over de verspreiding van dit virus.

Is het zoveel gevraagd om in deze tijden niet noodzakelijke sociale contacten te beperken? Naar de supermarkt of werken in de zorg is nodig, een kinderfeestje niet.

@janvanduschoten zie het nu pas na het posten.

[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 14-03-2020 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46
Hoezo stelt Nederland dat het virus door mensen onder de 20 minder besmettelijk is?

Internationaal lees ik overal: ze zijn minder gevoelig om ernstig ziek ervan worden, maar dat het gewoon wel door kinderen verder wordt verspreid.

Hangt dit samen met de stelling van Nederland geen klachten, of in incubatietijd is het niet besmettelijk...?

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

wildhagen schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 03:58:
[...]

Daar blijven tot het luchtruim weer open gaat? Kan wel een paar weken duren. Sluiting is iig tot 30 maart.
[...]
Maar dit kan toch moeilijk als een verrassing voor je komen? Dit kon je aan zien komen nadat gisteren Aruba en Curaçao hun luchtruim al sloten was het wachten tor Bonaire hetzelfde zou doen natuurlijk. En Sint Maarten zal vermoedelijk ook wel snel volgen.
Eigenlijk wel :p want toen Curaçao en Aruba het bekend maakten, hing ik al in de lucht :p dat hoorde ik dus ook pas na landen hier ;)

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:12
[...]
Dat woordje vooralsnog is zo intrigerend.

Het is nu toch al wel duidelijk dat we al een hele tijd achter de feiten aanlopen.

Gisteren had iemand een aantal uitspraken van het RIVM van januari en februari hier neergezet. Bottom line: niets aan de hand, doorlopen mensen.

Inmiddels weten we wel beter, en nog probeert Nederland precies op de grens te blijven van wat we bij de huidige aantallen moeten doen. Want owee, misschien kost een maatregel wel een paar tienden economische groei.

De Italiaanse gezondheidszorg is beter dan de Nederlandse, en daar kunnen ze het overduidelijk al niet meer aan.

Dus als ik onze overheid was zou ik 'vooralsnog' de maatregelen die in Italië worden genomen gewoon 1 op 1 overnemen. Wij kunnen het beter hebben dan zij, en het kan wel eens duizenden levens redden.

[ Voor 4% gewijzigd door alexbl69 op 14-03-2020 10:10 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand heeft het vast al opgemerkt, gaat zo snel hier:

https://nos.nl/artikel/23...den-op-jullie-vragen.html
Zijn er nog voldoende IC-bedden beschikbaar?
Ja. Er zijn 1150 bedden beschikbaar, waarvan er tot op heden altijd 200 tot 250 vrij zijn. Diederik Gommers van de Vereniging voor Intensive Care: "Het is vooral druk in Noord-Brabant, maar er is nog veel plek in de rest van Nederland. We zijn echt in control. We komen nooit in de situatie zoals in Italië, waar artsen moeten kiezen wie ze wel en niet behandelen."
Tegenover:

https://www.volkskrant.nl...eerloos-we-zijn~b0335c91/
Nu vreest hij een ander draaiboek. ‘De essentie van het verhaal is, dat we in een situatie terecht dreigen te komen dat we mensen niet meer kunnen helpen, alleen maar omdat we de capaciteit niet hebben.’ Dan worden straks alle mensen van boven de 80 niet meer geholpen; en als dat onvoldoende soelaas biedt: van boven de 75, of 70, of wie weet waar het ophoudt. Dat we over anderhalve week zover zijn, ‘is echt een reëel scenario’.
Goed, nou is een bron (hoofd IC Uden) geen bron. Maar hij is niet de eerste arts die zich zorgen maakt over capaciteit. Dat de NOS dan zo stellig claimt dat het nooit gaat gebeuren vind ik wel op zijn minst bijzonder.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:04:
Hoezo stelt Nederland dat het virus door mensen onder de 20 minder besmettelijk is?

Internationaal lees ik overal: ze zijn minder gevoelig om ernstig ziek ervan worden, maar dat het gewoon wel door kinderen verder wordt verspreid.
Ja logisch toch.

Je besmettingsfactor is het hoogste als klachten hebt. Dan is de virusload in je lijf (keel/neus/mond) het hoogste.
Deze virus deeltje slinger je de lucht in door je hoesten, niezen en slijm uitspuigen, etc, etc.

Ergo als je geen klachten hebt, kun je het virus wel bij je dragen, maar is de virusload een stuk lager (logisch)
En als je geen klachten hebt, heb je minder de neiging tot hoesten, niezen, spugen, ets (logisch)

Uit deze twee volgt dat als je minder snel er zoek van wordt (kinderen) je ook minder besmettelijk bent (je verspreid minder virusdeeltje).

Dus niet zieken mensen zijn minder besmettelijk als zieken mensen. Onder de 20 worden veel minder mensen ziek.
Logica gebied dan dat mensen onder de 20 minder besmettelijk zijn als mensen boven de 20.

Opmerkelijk hoe slecht mensen tegenwoordig logisch kunnen denken en ook zo snel binair denken.
Je leest hier nog steeds terug dat ze het RIVM verwijten dat ze de kans dat het virus naar Europa kwam klein achten. (dus niet nul)
En ook hier weer. Kinderen zijn minder besmettelijk, maar is niet hetzelfde als niet besmettelijk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:01
soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:04:

Hangt dit samen met de stelling van Nederland geen klachten, of in incubatietijd is het niet besmettelijk...?
Je leest het internationaal eigenlijk alleen maar binnen de media. Je ziet het eigenlijk niet betrouwbaar terug binnen de medische literatuur of ruwe data. Ik type dit nu vanaf mijn smartphone, dus kan mijn eerdere post hierover zo makkelijk niet terug linken, maar 1 van de posts heb ik gepinned voor het gemak.

De media is hierin vriend en vijand. We weten het eigenlijk gewoon niet, maar de media insinueert ondanks onbtreken van bewijs dat het wel zo is. Sterker nog er worden verdergaande aannames aan gekoppeld, zoals dat scholen besmettingsbronnen zouden zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De plaatjes zijn hier uitentreuren gepost en in dit filmpje (4:44) staat niets nieuws voor de meesten hier (dus bespaar jezelf die paar minuten als je al weet hoe het zit ;) ).

Het concept van flatten the curve en waarom er maatregelen worden genomen wordt nog eens uitgelegd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik snap dat mensen dol zijn op plaatslaan van veel dingen. Maar dit is onzin. Een gezondheidszorg is onlosmakelijk verbonden met de cultuur waarin het gevestigd is. Het is niet zo simpel als bedden tellen en bijbehorende artsen (en zelfs dat doen ze in dit artikeltje niet).

Je kunt alleen een totaal vergelijking maken en dit artikel zegt niets van de kwaliteit van het gezondheidssysteem als het onder druk komt te staan. Dan zijn er zo veel factoren die een rol gaan spelen. Zo heeft nederland een heel goed systeem om patienten te verdelen over de beschikbare ICT bedden in het land. Concurrentie tussen ziekenhuis is op dat punt zo goed als niet bestaand. Heb je wel een systeem waar ziekenhuizen met elkaar concurreren, heb je waarschijnlijk de structuren voor samenwerken een stuk minder orde en minder geoefend.

Daarmee ga ik niet stellen dat Nederlandse gezondheidszorg superieur is, maar wel dat dit soort lijstjes een grove reductie van de werkelijkheid zijn en in deze situatie totaal waardeloos.

Overig lees ik in het artikel ook dit "the first is Italy’s extremely efficient healthcare". Kenmerk van extreem efficiënte systeem is dat ze snel ontregelt raken en niet goed om kunnen gaan met veranderde vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 14-03-2020 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 07:39:
[...]

Klopt, we hebben vandaag een kinderfeest je in Monkeytown en twijfelen echt of we onze dochter moeten laten gaan.

Lijkt erop dat ouders van de jarige door willen gaan, monkeytown zegt: maximaal 100 mensen en we blijven open.

We staan in contact met andere ouders en het lijkt erop dat anderen net als wij twijfelen.

Maar toch vind ik het vervelend voor de jarige en iets in mij twijfelt ook gewoon om mijn dochter wel te laten gaan.

Tweestrijd, het is niet allemaal zwart/wit!

Wel hebben we vanaf nu ingesteld dat de kinderen komende (minimaal) 3 weken niet meer door opa en oma worden opgevangen.
Wij zouden binnenkort ook een groot familiefeest hebben waarvoor we dit weekend de reservering zouden bevestigen. Op mijn advies binnen de organisatie van het feest hebben we besloten het niet door te laten gaan. Momenteel ben ik het beste op de hoogte van alle ontwikkelingen en ook van de wat meer complexere zaken omtrend dit virus. Althans, binnen de familie.

Zo zou ik dus ook afraden ernaar toe te gaan. Hoewel men zegt dat het kan, is het alsnog beter om sociaal contact tot een absoluut minimum te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sylvesterrr schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:17:
Er zijn de komende tijd enkele bruiloften (Turks, Marokkaans, dus ga uit van 400-800 gasten) waarvoor we zijn uitgenodigd. Zowel vanavond als morgenavond. Van een bruidspaar hebben we te horen gekruigen dat de bruiloft vanavond doorgaat, van het andere bruidspaar nog niet.

Wij gaan sowieso niet. Mijn familie (ouders, broers en zussen) zijn ook uitgenodigd voor de bruiloft morgenavond. Afgezien van m'n ouders heb ik moeite om hen ervan te overtuigen de bruiloft te negeren... Mijn vader zegt "wij kunnen niet, maar je broers moeten het zelf weten". Het dringt bij m'n ouders niet echt door dat zijn kinderen daarmee een indirect gevaar vormen voor hen. Misschien moet ik maar voorstellen dat mijn ouders de komende tijd geen (klein)kinderen op bezoek krijgen. ;) Ze zijn 70+ en hebben een belabberde gezondheid.

Hoe gaan jullie om met dit soort situaties?
Zo'n bruiloft wordt toch in een groot zalencomplex georganiseerd? En kan dat nog zomaar, zonder dat de zaaleigenaar daarop aangesproken wordt, gezien het dringend advies/verordening van de overheid inzake de 100-personengrens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

prijk schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Zo'n bruiloft wordt toch in een groot zalencomplex georganiseerd? En kan dat nog zomaar, zonder dat de zaaleigenaar daarop aangesproken wordt, gezien het dringend advies/verordening van de overheid inzake de 100-personengrens?
Daadwerkelijk verbod is volgens mij alleen in Brabant waar deze regel in een verordening is omgezet.
De rest van het land is het vziw nog een advies. Maar wellicht heb ik het mis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:11:
[...]

Ja logisch toch.

Je besmettingsfactor is het hoogste als klachten hebt. Dan is de virusload in je lijf (keel/neus/mond) het hoogste.
Deze virus deeltje slinger je de lucht in door je hoesten, niezen en slijm uitspuigen, etc, etc.

Ergo als je geen klachten hebt, kun je het virus wel bij je dragen, maar is de virusload een stuk lager (logisch)
En als je geen klachten hebt, heb je minder de neiging tot hoesten, niezen, spugen, ets (logisch)

Uit deze twee volgt dat als je minder snel er zoek van wordt (kinderen) je ook minder besmettelijk bent (je verspreid minder virusdeeltje).

Dus niet zieken mensen zijn minder besmettelijk als zieken mensen. Onder de 20 worden veel minder mensen ziek.
Logica gebied dan dat mensen onder de 20 minder besmettelijk zijn als mensen boven de 20.

Opmerkelijk hoe slecht mensen tegenwoordig logisch kunnen denken en ook zo snel binair denken.
Je leest hier nog steeds terug dat ze het RIVM verwijten dat ze de kans dat het virus naar Europa kwam klein achten. (dus niet nul)
En ook hier weer. Kinderen zijn minder besmettelijk, maar is niet hetzelfde als niet besmettelijk.
Ik durf het tegenovergestelde wel te beweren met drie kleintjes in huis. Die niezen en proesten maar wat in het rond, hoe vaak ik ze ook vertel om te hoesten in hun ellebogen of tenminste handen. Ik moet ze ook regelmatig vragen om hun handen te wassen want dat doen ze echt niet uit hun zelf. MOet je na tablet gebruik maar eens naar die schermpjes kijken, één groot ecto plasma filmlaag.
Als jonge kinderen het virus hebben en moeten hoesten (om wat voor reden dan ook, astma, hooikoorst, het virus zelf of een vreemd stofje in de lucht) dan sprayen ze 9 van de tien keer alles onder zoals Ces53 en KBTR.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Ik durf het tegenovergestelde wel te beweren met drie kleintjes in huis. Die niezen en proesten maar wat in het rond, hoe vaak ik ze ook vertel om te hoesten in hun ellebogen of tenminste handen. Ik moet ze ook regelmatig vragen om hun handen te wassen want dat doen ze echt niet uit hun zelf. MOet je na tablet gebruik maar eens naar die schermpjes kijken, één groot ecto plasma filmlaag.
Als jonge kinderen het virus hebben en moeten hoesten (om wat voor reden dan ook, astma, hooikoorst, het virus zelf of een vreemd stofje in de lucht) dan sprayen ze 9 van de tien keer alles onder zoals Ces53 en KBTR.
Dus? Wijkt niet af van wat ik zeg.
Dan zijn ze ook ziek en als ze ziek zijn zijn ze besmettelijk. Graag thuis houden conform de richtlijn.

Maar kinderen worden en zijn minder snel ziek (dus geen klachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Dan zijn ze ook ziek en als ze ziek zijn zijn ze besmettelijk.
Maar jij claimt dat ze minder besmettelijk zijn, toch?
Ze zijn even besmettelijk als ze ziek zijn, maar minder snel ziek, minder vatbaar dus. Dat is een verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
@Cyberpope @psychodude

Toen ik vorige week op de creche was met mn kleine van 2 waren er gewoon kinderen met snottebellen enzo op het gezicht.
De allerkleinsten doen dingen in de mond en vervolgens doen anderen dat ook.

Het is goed dat de verspreiding kleiner is omdat kinderen niet zo heftig ziek ervan worden, maar waarom het risico nemen?

En dat het zo in de NL media wordt verkondigd door NOS, waar is dat voor? Om het standpunt van Rutte te valideren dat scholen niet dicht moeten?

https://www.statnews.com/...s-what-role-transmission/

Wat ik voornamelijk lees is dat we het niet weten.

Maar dan waarom nemen we dan het risico?

Doe de scholen dicht, en regel wat voor de ouders die GEEN opvang kunnen regelen en niet vanuit huis kunnen werken.

De brandweer, zorg personeel en anderen waar Rutte zoveel om blijkt te geven..

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20:09
...Straks is Corona voorbij en zit het halve land bij de psycholoog, ligt de hele economie op z’n gat en volgens mij duurt het ook niet lang meer voordat mensen echt met elkaar op de vuist gaan bij supermarkten.
Kom net van de supermarkt. Was gewoon normale zaterdagdrukte. Eigenlijk was alles er, behalve kip en paracetamol. De bouten, filets e.d. konden ze blijkbaar niet bijtijds aanvullen.
Hamsterend gedrag heb ik niet gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:26:
[...]

Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:29:
[...]

Dan zijn ze ook ziek en als ze ziek zijn zijn ze besmettelijk. Graag thuis houden conform de richtlijn.

Maar kinderen worden en zijn minder snel ziek (dus geen klachten).
Ik spreek je ook niet tegen, en ja ze worden minder vaak ziek maar wat is ziek? Ze maken wel snot aan en dat komt hoe dan ook naar buiten. De meeste hebben twee ouders en die worden nagenoeg allemaal echt wel aangestoken.
Daarom begrijp ik ook niet dat ze basisscholen open houden. Het aller belangrijktse is nu om de verspreiding zoveel mogelijk te vertragen, zodat er materiaal, bedden etc kan worden geregeld zodat de mannen en vrouwen in de zorg door kunnen werken. Gisteren stond er een artikel op de NOS dat er nu meer 50 minners op de IC's liggen omdat de maatregelen nu goed de ouderen beschermen. Dat is dus letterlijk dweilen met één van de twee kranen open.

https://nos.nl/nieuwsuur/...-het-hardst-onderuit.html

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

anandus schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:31:
[...]
Maar jij claimt dat ze minder besmettelijk zijn, toch?
Ze zijn even besmettelijk als ze ziek zijn, maar minder snel ziek, minder vatbaar dus. Dat is een verschil.
Ja. Dan klopt dat toch? Verschil is van op populatieniveau kijken of individueel niveau.
Op populatieniveau zijn mensen <20 minder snel ziek en daarmee minder besmettelijk.
Dat zegt niets over de individuele besmettelijkheid van 1 persoon. Iedereen kan door een combinatie van factoren een superverspreider worden. Daarin is leeftijd slechts 1 rol.

Wel of niet sluiten van scholen en besmettelijkheid van kinderen wordt altijd bekeken op populatieniveau, niet op individueel niveau. Sterker nog alle maatregelen die ze nemen zijn op populatieniveau.
soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:31:
Doe de scholen dicht, en regel wat voor de ouders die GEEN opvang kunnen regelen en niet vanuit huis kunnen werken.
En wie gaat dat regelen???
Jij niet dan? Je toonzetting impliceert dat namelijk.

De draaiboeken liggen al klaar om deze mensen bijna verplichten om te werken ook al zijn ze straks ziek. Omdat ze noodzakelijk zijn.
Maar blijkbaar als het om andere zaken gaat moeten ze hun verantwoordelijkheid nemen en zelf maar iets regelen.

Makkelijk commentaar geven vanuit de leunstoel achter hun pc'tje thuiswerkend, terwijl deze mensen ze voor hun werk dagelijks moeten blootstellen aan (ernstig) zieke mensen, met het risico om dat mee te nemen naar hun geliefden. Maar ach, gelukkig blijkt Rutte om ze te geven.

[ Voor 37% gewijzigd door Cyberpope op 14-03-2020 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Cyberpope op 14-03-2020 10:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
@Cyberpope @psychodude

Toen ik vorige week op de creche was met mn kleine van 2 waren er gewoon kinderen met snottebellen enzo op het gezicht.
De allerkleinsten doen dingen in de mond en vervolgens doen anderen dat ook.

Het is goed dat de verspreiding kleiner is omdat kinderen niet zo heftig ziek ervan worden, maar waarom het risico nemen?

En dat het zo in de NL media wordt verkondigd door NOS, waar is dat voor? Om het standpunt van Rutte te valideren dat scholen niet dicht moeten?

https://www.statnews.com/...s-what-role-transmission/

Wat ik voornamelijk lees is dat we het niet weten.

Maar dan waarom nemen we dan het risico?

We weten ook niet of het sluiten van commerciële bedrijven bij zal dragen. Sterker nog, gezien dat lokaties van volwassenen betreft, is daar zelfs meer voor te pleiten.

Het sluiten van scholen is op basis van huidige bewijslast dus geen logische volgende stap. Het zou logischer zijn om dan te beginnen met winkels (niet supermarkten), restaurants, cafes, bibliotheken, kantoren, fabrieken die geen rol hebben in levering naar monenteel kritieke diensten, etc. omdat dit lokaties van clustering zijn van mensen waarbij we weten dat ze vatbaar zijn en dat ze potentie tot verspreiding hebben.

Maar dan gaan we dus wel scholen willen sluiten, maar bovenstaande niet? De logica daarin zou werkelijk waar ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
Doe de scholen dicht, en vang de kinderen op (bijvoorbeeld in de scholen die nu toch leeg staan). Lijkt me een goed plan, wat is het effect precies (afgezien van het feit dat er minder gewerkt gaat worden)?
Hoeveel procent denk je zou toch opgevangen moeten worden in jouw 'oplossing'?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:22
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:11:
Je leest het internationaal eigenlijk alleen maar binnen de media. Je ziet het eigenlijk niet betrouwbaar terug binnen de medische literatuur of ruwe data. Ik type dit nu vanaf mijn smartphone, dus kan mijn eerdere post hierover zo makkelijk niet terug linken, maar 1 van de posts heb ik gepinned voor het gemak.

De media is hierin vriend en vijand. We weten het eigenlijk gewoon niet, maar de media insinueert ondanks onbtreken van bewijs dat het wel zo is. Sterker nog er worden verdergaande aannames aan gekoppeld, zoals dat scholen besmettingsbronnen zouden zijn.
Wat je zegt klopt: we weten het niet. Net zoals besmetting tijdens incubatie periode zijn dit soort dingen wetenschappelijk ook erg lastig te bewijzen. Dus het zal nog wel even duren voordat we het zeker weten.

Wat we wel weten is dat andere virussen wel voor een belangrijk deel via kinderen verspreid worden. Influenza bijvoorbeeld, maar ook verkoudheid (ook coronavirus).

Dus is het dan verstandig om er (voor je beleid) van uit te gaan dat het niet of nauwelijks kan?
Natuurlijk kan je niet voor iedere onbekende factor van het ergste uitgaan en als plat gooien.
Maar dit is nou juist zo'n factor die (indien het wel een grote invloed heeft zoals bij influenza en verkoudheid) heel belangrijk kan zijn in het voorkomen of verminderen van extreme overbelasting van het zorgsysteem over 2 weken.

Het blijft een moeilijke afweging en ik benijd de positie van de regering hierin niet.
Damned if you do, damned if you don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:18:
[...]

Ik snap dat mensen doel zijn op plaatslaan van veel dingen. Maar dit is onzin. Een gezondheidszorg is onlosmakelijk verbonden met de cultuur waarin het gevestigd is. Het is niet zo simpel als bedden tellen en bijbehorende artsen (en zelfs dat doen ze in dit artikeltje niet).

Je kunt alleen een totaal vergelijking maken en dit artikel zegt niets van de kwaliteit van het gezondheidssysteem als het onder druk komt te staan.
Om het even in context te zetten zoals je wilt.
Het gemiddelde aantal bedden voor kritieke zorg per land in Europa is 11,5 per 100.000 inwoners.
Vooralsnog kunnen ze op IC`s alleen beademen en zuurstof geven tegen Covid-19 begreep ik, dat moet te doen zijn, hoe slecht je een land ook inschat op kunde, volgens mij bladzijde 1 van het "wat moet ik kunnen op een IC?"-boekje.

Italië heeft 12,5 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners, daar is het hek van de dam
Spanje heeft 9,7 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners, daar is de noodtoestand uitgeroepen.

Nederland heeft 6,4 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners. We kijken patiënt Nederland nog even aan........

Uitgaande van die cijfers kan je dus wel zeggen dat ze daar al veel meer bedden hadden voor ze vol raakten, en dus een groter percentage kritieke gevallen aankonden voordat de druk te groot was.
In hoeverre iedereen snel op kan schalen weet ik niet, ik stel me wel voor dat iedereen probeert zo groot mogelijk op te schalen.

Of Nederland dan plotseling het aantal bedden kan verviervoudigen waar Italië verdubbelt, of kan verdriedubbelen waar Spanje verdubbelt?
Of eigenlijk zelfs hoger, want Nederland krijgt dat beddenprobleem toch niet? Wat juist het hele probleem is van Covid-19.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 14-03-2020 10:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Cobb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 08:28:
Erasmus MC en Universiteit Utrecht vinden antilichaam tegen corona'

Een groep van tien wetenschappers van het Erasmus Medisch Centrum en de Universiteit Utrecht zeggen dat ze een antilichaam hebben gevonden tegen het coronavirus, meldt Erasmus Magazine.

"Dit is bij ons weten het allereerste antilichaam waarvan we weten dat het de infectie blokkeert en er is een goede kans dat dit ook een medicijn wordt dat op de markt komt", zegt hoogleraar celbiologie Frank Grosveld. Het moet nog op mensen worden getest, wat maanden duurt.

De publicatie over de vondst ligt ter beoordeling bij vakgenoten, waarna het mogelijk in het toonaangevende vaktijdschrift Nature wordt gepubliceerd.

"Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen", zegt Grosveld. "Een echte oplossing is daarom een vaccin, daar werken anderen aan. Een vaccin ontwikkelen duurt echter al gauw twee jaar."

NOS.nl

Ik dacht even yes, we zij er bijna. Tot ik las dat het nog maanden tot twee jaar kan duren voordat het op de markt is...
Link naar artikel Erasmus MC https://www.erasmusmagazi...antilichaam-tegen-corona/

Staat ook in dat een eenvoudige thuistest gemaakt kan worden (zelfde type als een zwangerschapstest: testding langs binnenkant wang en kleur geeft aan of je besmet bent) Dit zou sneller kunnen omdat minder uitgebreid op mensen getest hoeft te worden. Dat zou érg goed nieuws zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tens schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:38:
...
Hoeveel procent denk je zou toch opgevangen moeten worden in jouw 'oplossing'?
Wel interessant inderdaad, mijn dochter vertelde dat ze gistereneens hadden gekeken wier ouders arts waren, bij de politie of in de verpleegkunde werkten. Dat was 2/3 (~1/3 had een of meer artsen als ouder). Waarschijnlijk een nogal niet-representatieve steekproef, maar die school zou dus eigenlijk min of meer gewoon open kunnen worden gehouden.

Desalniettemin denk ik dat het goed zou zijn als men alle contacten van alle leeftijdsgroepen zoveel mogelijk terugbrengt, zeker als er ook symptomen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 14-03-2020 10:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:30
Kijk, en zo brengt de media wederom misleidende informatie naar buiten

https://www.telegraaf.nl/...-uit-woning-vanwege-brand

1: Brandweer gaat altijd met adembescherming een pand binnen waar vermoeden is van brand
2: Brandweerpakken moeten altijd uit na een brand, dit is om de tankautospuit schoon werkgebied te houden en dus geen ROET mee te nemen de auto in, de pakken gaan in zakken naar de was afdeling, het heeft dus werkelijk waar helemaal geen kloot te maken met het corona virus :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
daan! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:38:
[...]

Wat je zegt klopt: we weten het niet. Net zoals besmetting tijdens incubatie periode zijn dit soort dingen wetenschappelijk ook erg lastig te bewijzen. Dus het zal nog wel even duren voordat we het zeker weten.

Wat we wel weten is dat andere virussen wel voor een belangrijk deel via kinderen verspreid worden. Influenza bijvoorbeeld, maar ook verkoudheid (ook coronavirus).

Dus is het dan verstandig om er (voor je beleid) van uit te gaan dat het niet of nauwelijks kan?
Natuurlijk kan je niet voor iedere onbekende factor van het ergste uitgaan en als plat gooien.
Maar dit is nou juist zo'n factor die (indien het wel een grote invloed heeft zoals bij influenza en verkoudheid) heel belangrijk kan zijn in het voorkomen of verminderen van extreme overbelasting van het zorgsysteem over 2 weken.

Het blijft een moeilijke afweging en ik benijd de positie van de regering hierin niet.
Damned if you do, damned if you don't.
Maar een belangrijk verschil tussen bijv. SARS-CoV-2 en influenza is symptomatologie. Bij influenza hebben kinderen frequent symptomen. Dat ze dan een bron vam verspreiding vormen is voor de hand liggend. Maar in het geval van SARS-CoV-2 is dat op basis van huidige data gewoonweg niet zo.

Dus als we pleiten voor het sluiten van lokaties waar mensen geclustered wordt die symtpomen kunnen hebben, nogmaals, dan zou het dus logischer zijn om kantoren, winkels, horeca, etc te sluiten nog voordat je er voor kiest om scholen te sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daan!
Teijgetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Het gemiddelde aantal bedden voor kritieke zorg per land in Europa is 11,5 per 100.000 inwoners.

Italië heeft 12,5 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners, daar is het hek van de dam
Spanje heeft 9,7 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners, daar is de noodtoestand uitgeroepen.

Nederland heeft 6,4 bedden voor kritieke zorg per 100.000 inwoners. We kijken patiënt Nederland nog even aan........

Uitgaande van die cijfers kan je dus wel zeggen dat ze daar al veel meer bedden hadden voor ze vol raakten, en dus een groter percentage kritieke gevallen aankonden voordat de druk te groot was.
In hoeverre iedereen snel op kan schalen weet ik niet, ik stel me wel voor dat iedereen probeert zo groot mogelijk op te schalen.

Of Nederland dan plotseling het aantal bedden kan verviervoudigen waar Italië verdubbelt, of kan verdriedubbelen waar Spanje verdubbelt?
Of eigenlijk zelfs hoger, want Nederland krijgt dat beddenprobleem toch niet? Wat juist het hele probleem is van Covid-19.
Die cijfers zijn internationaal lastig te vergelijken.
Dingen als medium care, high care, en intensive care hebben overlap en zijn lastig in dat soort cijfers uit te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:55

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Cyberpope schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:24:
[...]
Daadwerkelijk verbod is volgens mij alleen in Brabant waar deze regel in een verordening is omgezet.
De rest van het land is het vziw nog een advies. Maar wellicht heb ik het mis.
Ook in veiligheidsregio Hollands-midden vanaf 8 uur vanavond. Grote bruiloften zijn daar dus een nogo.

https://www.unity.nu/Arti...ns-corona-in-leidse-regio

Sys Specs

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Teijgetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:39:

Je mist mijn betoog. Dit soort platte cijfers zegt niets. Ze zijn onvergelijkbaar.

Nederland heeft over het algemeen heel moderne ziekenhuis waarbij bijna in elke ruimte gewoon zuurstof een plug in de muur is.
In Spanje en Italy (ja ok het noorden) weet ik dat ze het daar nog vaak met een fles per bed moeten doen, bij de standaard bedden.

Dit heeft dus invloed op hoe een standaard bed zorg kan verlenen en daarmee ook wat eventueel doorstroomt naar een kritiek bed omdat je lager betere zorg kan leveren...

En dan heb ik het ook niet over verschil in opleidingsniveau gemiddelde verpleegkundige om nog maar eens een factor te noemen.

Maakt dat dat onze zorg beter? Nope. Slechter Nope. Bijna onvergelijkbaar zonder een totaal analyse op de specifieke vereisten die bij dit virus naar voren komen? Yep.

Dus dit soort vergelijkingen zijn zinloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Danfoss schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:44:
[...]

Ook in veiligheidsregio Hollands-midden vanaf 8 uur vanavond. Grote bruiloften zijn daar dus een nogo.

https://www.unity.nu/Arti...ns-corona-in-leidse-regio
De ellende is alleen dat je nu ziet dat organisatoren eromheen gaan werken met '99 deelnemers/bezoekers', daarbij vergetend dat er ook mensen van de bediening, organisatie etc zijn en je dus altijd boven de 100 mensen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
psychodude schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:43:
Maar een belangrijk verschil tussen bijv. SARS-CoV-2 en influenza is symptomatologie. Bij influenza hebben kinderen frequent symptomen. Dat ze dan een bron vam verspreiding vormen is voor de hand liggend. Maar in het geval van SARS-CoV-2 is dat op basis van huidige data gewoonweg niet zo.
Daar beweer je nogal wat, heb je daar een bron van?

Want dat kinderen minder vaak worden opgenomen mag duidelijk zijn, maar dat ze geen symptomen krijgen had ik nog niet gelezen.
Want ook milde hoestklachten zorgen voor besmettelijkheid.

En logisch redenerend zijn mensen met milde klachten minder geneigd thuis in bed te blijven. Ze blijven zich mengen in sociaal verkeer en zorgen zo potentieel juist voor méér verspreiding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

https://www.nu.nl/coronav...OJGl-8yibS4bly8H08wAjYhoE

Google weerspreekt Trump: het maakt geen website over coronavirus terwijl Trump verkondigde dat er een site quickly zou zijn dat door duizenden google medewerkers gebouwd wordt.
Hoe kan dit? Is alles wat Trump heeft verkondigd echt onzin geweest?

[ Voor 26% gewijzigd door Deem op 14-03-2020 10:49 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
begintmeta schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:41:
Wel interessant inderdaad, mijn dochter (groep 8 ) vertelde dat ze gisteren eens hadden gekeken wier ouders arts waren, bij de politie of in de verpleegkunde werkten. Dat was 2/3 (~1/3 had een of meer artsen als ouder). Waarschijnlijk een nogal niet-representatieve steekproef, maar die school zou dus eigenlijk min of meer gewoon open kunnen worden gehouden.
Als slechts één van de ouders in deze categorie valt kunnen de kinderen bij de andere partner blijven. De groep waar echt opvang voor geregeld moet worden is veel kleiner.

Men zou kunnen denken aan een paar speciaal daarvoor ingerichte KDVs waar deze ouders in het geval van een lockdown terecht kunnen, dat is ook veel beter te monitoren door de GGD mocht de richtlijn over besmetting door kinderen nog veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
daan! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Dingen als medium care, high care, en intensive care hebben overlap en zijn lastig in dat soort cijfers uit te drukken.
Nee hoor, prima te vergelijken.
Gewoon het onderzoek lezen en betreffende tabel aanklikken. ;)
https://link.springer.com...00134-012-2627-8/tables/2

En als de media en overheid spreken van dat we 1100 IC-bedden hebben, dan zal dat onderzoek niet echt veel afwijken toch? Zij hebben het over 1065.
Zijn die 1100 wellicht naar boven afgerond, is namelijk wel een (te) mooi rond getal? (natuurlijk kan het prima dat we 8 jaar later 35 bedden extra hebben. ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Teijgetje op 14-03-2020 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

Deem schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:48:
https://www.nu.nl/coronav...OJGl-8yibS4bly8H08wAjYhoE

Google weerspreekt Trump: het maakt geen website over coronavirus terwijl Trump verkondigde dat er een site quickly zou zijn dat door duizenden google medewerkers gebouwd wordt.
Hoe kan dit? Is alles wat Trump heeft verkondigd echt onzin geweest?
Ben je echt verbaasd? Deze man staat bekend om zijn vermogen om 3 leugens in een zin te stoppen en er nog mee weg te komen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
@Tens @psychodude @Cyberpope

Ik vind dat inderdaad alles dicht moet.

En natuurlijk geef ik om de brandweer en medisch personeel..

Wat ik vind is dat in NL eerst naar het geld wordt gekeken en dan naar de mens.

mbt tot oplossing:

Iedereen binnen blijven, (behalve brandweer, politie, zorg, etc)
Geldkraan gaat open
Banken mogen geen schulden opeisen, om geen faillissementen te initiëren
Iedereen krijgt een garantie op een basisloon of een andere geld bedrag van de overheid (niet enkel via belastingen of enkel voor bedrijven)
Financiële markten op slot

Tot we meer weten

De maatregelen die Macron eergisteren verkondigen bijvoorbeeld..

YouTube: Coronavirus Pandemic: French president Emmanuel Macron makes televis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Kinderopvang is geen nutsvoorziening, als je partner in een niet-kritische sector werkt kan die op de kinderen letten tijdens het (minder productieve) thuiswerken. De meeste mensen vinden wel een oplossing.

Dit is echt een luxeprobleem gezien de kritische situatie.
En @soto

En wie gaat de salarissen betalen ?
De woningbouw/hypotheek wil ook gewoon zijn centen

En hoe bepaal je ( nogmaals) niet kritisch ... horeca medewerkers, beveiligers ?

ik moet zonder klachten ook gewoon naar mijn werk ( extra, omdat er zieken zijn )
Die CVmonteur ... moet ook gewoon aan het werk.

De maandelijkse lasten van Jantje lopen gewoon door, net als die van ABN-Amro en het café op de hoek.

Ja, laten we alles dichtgooien .. komt er zeker paniek en onrust !

[ Voor 4% gewijzigd door FreshMaker op 14-03-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:28
soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:51:
Dus met twee dagen alle winkels leeg, geen stroom gas en water meer.
Dan zou ik het leger alvast paraat houden.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Teijgetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:50:
[...]

En als de media en overheid spreken van dat we 1100 IC-bedden hebben, dan zal dat onderzoek niet echt veel afwijken toch? Zij hebben het over 1065.
Zijn die 1100 wellicht naar boven afgerond, is namelijk wel een (te) mooi rond getal?
Het feit dat de officiele cijfers rond de 2000 bedden stellen, geven al aan dat je ongelijk hebt. Er gaat ergens in de vergelijking iets mis, er worden mogelijklappels met peren vergeleken. Er zijn meerdere soorten IC bedden. De vraag is of die overal hetzelfde geteld worden. Dat is in zorgvergelijkingen vaker een probleem, ook met (reguliere, niet-conona) cijfers.

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 14-03-2020 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
@Tens @FreshMaker ,

Het begint met zekerheid voor de mens.

En ik bedoel echt een financiële bevriezing van schuld en de geldkraan open.

Altijd worden er maatregelen genomen voor de markten en bedrijven zodat het dan naar de consument kan.

Draai dat voor een x om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 12-09 23:22
wontcachme schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:51:
Wat ik mij nu zo afvraag. waar zit het probleem qua testen of iemand Corona heeft? Is er gebrek aan wattenstaafjes? Aan chemische middelen? Of ogen die de tests moeten beoordelen? Als ik zie hoe landen als Zuid-Korea hebben kunnen opschalen en hoe meerdere landen die drive-throughs hebben vraag ik mij af waar in NL het capaciteit probleem zit. Ze waren er zo prat op dat wanneer er veel gevallen waren men 12 laboratoriums kon bij schakelen, maar ze begonnen al heel snel in de problemen te komen.
Ook contactonderzoek was tot 1000 gevallen geen enkel probleem, kwestie van wat jeugdartsen erbij.

Allemaal vrij naief en hetgeen ik naast de communicatie verwijtbaar vindt, de rest is aan de bevolking zelf.
Want maatregelen nemen die veel verder gaan dan de bevolking zal uitvoeren op dat moment heeft ook geen zin.
En dan niet waar men om vraagt en roept, maar wat men werkelijke zelf wil doen, dat is namelijk nog al wat anders.

Maar goed daar in staan we niet alleen.
Kijk naar Zwitserland, een hele berg pharma giganten en medicijnen die nog duurder zijn, en inmiddels kunnen die ook al geruime tijd niet meer testen. En ook daar woekerd het aardig door. En merkwaardig dat Trump staat te pronken met de nieuwste automatische teststraat van Roche, terwijl ze het in het land zelf niet getest krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soto
in ieder geval, ik kan niet genuanceerd genoeg in dit forum dit gesprek voeren..

maar ik denk dat NL te lakse maatregelen neemt

en dat de overheden een x bij de burger moet beginnen en niet bij de bedrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 19:43

gws24

Thinking is hard!

daan! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Klopt. Ik hoor en lees ook steeds (bv van die voorzitter van de vereniging van intensivisten dacht ik) dat Italie ongeveer 75% van het aantal ic bedden heeft als NL per hoofd van de bevolking. Kan dus best zijn dat wij meer 'echte' ic bedden hebben en zij meer high care bv.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
FreshMaker schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:54:
En hoe bepaal je ( nogmaals) niet kritisch ... horeca medewerkers, beveiligers ?
Een deel van de mensen heeft sowieso weinig meer te doen, begrijp dat restaurants en cafés bijna leeg zijn en alle evenementen zijn afgelast. Waar mogelijk kunnen mensen thuiswerken en zo op de kinderen letten, niet optimaal maar het kan wel.

Naast politie, zorg, defensie, voedselvoorziening etc. zijn er genoeg andere beroepen die zoveel mogelijk door moeten gaan: vuilnismannen, operators van nuts voorzieningen, electriciens en cv-monteurs in het geval van storingen, etc.

Wat betreft de economische schade: die zal enorm zijn maar dat is meer de huidige maatregelen al onvermijdelijk. Laten we dan in ieder geval nu goed doorpakken des te eerder kunnen we het gewone leven langzaam weer oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:01
Teijgetje schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Zijn die 1100 wellicht naar boven afgerond, is namelijk wel een (te) mooi rond getal?
Niet te vergelijken. Serieus.
Het moment waarop iemand naar een andere afdeling gaat is verschillend. Als men in Italië bepaalde zorg alleen op de IC kan verlenen en in Nederland en Duitsland kunnen ze dat ook 1 niveau lager, zit je in Nederland en Duitsland toch echt een stuk beter.

Jij hebt absolute getallen, maar daar koop je niks mee als je niet weet wát elke afdeling kan. En op welke manier lagere afdelingen kunnen opschalen staat ook niet jouw cijfers.
soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:51:
@Tens @psychodude @Cyberpope

Ik vind dat inderdaad alles dicht moet.

En natuurlijk geef ik om de brandweer en medisch personeel..

Wat ik vind is dat in NL eerst naar het geld wordt gekeken en dan naar de mens.

mbt tot oplossing:

Geldkraan gaat open
Banken mogen geen schulden opeisen, om geen faillissementen te initiëren
Iedereen krijgt een garantie op een basisloon of een andere geld bedrag van de overheid (niet enkel via belastingen of enkel voor bedrijven)
Financiële markten op slot

Tot we meer weten

De maatregelen die Macron eergisteren verkondigen bijvoorbeeld..

YouTube: Coronavirus Pandemic: French president Emmanuel Macron makes televis...
Het is tweeledig. Zonder geld kun je moeilijk zorg verlenen en inkopen.

Alles dicht heeft geen enkele zin. Dan zorg je voor paniek en nog meer hamsteraars én plunderaars. Als je wil dat chaos uitbreekt moet je dat doen.

Oh en denken dat corona je niet bereikt als je alles dicht gooit?
Stel we gooien alles dicht voor een maand.
Hoezee er is geen corona meer in NL. In land X waart het nog wel rond. Pietro uit land X heeft corona zonder duidelijke symptomen, en komt naar Nederland. Pietro doet mee aan allerlei activiteiten.

Een aantal mensen die een kuchje van Pietro hebben ontvangen, waait ook uit over de wereld.
Voilá, 2 weken later heb je sowieso in Nederland weer een probleem omdat niemand immuun geworden was omdat de bevolking niet was blootgesteld.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Link naar artikel Erasmus MC https://www.erasmusmagazi...antilichaam-tegen-corona/

Staat ook in dat een eenvoudige thuistest gemaakt kan worden (zelfde type als een zwangerschapstest: testding langs binnenkant wang en kleur geeft aan of je besmet bent) Dit zou sneller kunnen omdat minder uitgebreid op mensen getest hoeft te worden. Dat zou érg goed nieuws zijn.
Volgens mij is dit zeer goed nieuws, en hoe ik het snel lees is de conclusie: het ''medicijn'' tegen corona is klaar voor productie (na goedkeuring)?

Knap staaltje werk van deze Nederlandse mensen :) Grappig dat iedereen jouw link lijkt te negeren haha :D

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 14-03-2020 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijdod schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Het feit dat de officiele cijfers rond de 2000 bedden stellen, geven al aan dat je ongelijk hebt. Er gaat ergens in de vergelijking iets mis, er worden mogelijklappels met peren vergeleken. Er zijn meerdere soorten IC bedden. De vraag is of die overal hetzelfde geteld worden. Dat is in zorgvergelijkingen vaker een probleem, ook met (reguliere, niet-conona) cijfers.
Media spreekt ook van 1100. Die dragen net zo goed bij aan de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 11:47

Barrycade

Through the...

soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:00:
@Tens @FreshMaker ,

Het begint met zekerheid voor de mens.

En ik bedoel echt een financiële bevriezing van schuld en de geldkraan open.

Altijd worden er maatregelen genomen voor de markten en bedrijven zodat het dan naar de consument kan.

Draai dat voor een x om.
En vul dat eens in dan? Ik begrijp je gevoel, maar ik denk dat je te makkelijk denkt.

Zolang bedrijven blijven staan, betalen ze gewoon via de normale kanalen hun medewerkers. Als ze omvallen hoe weet de regering dan wie ze wat moeten betalen?

Al die ambtenaren zijn er niet om dat even te regelen. Systemen zijn niet ingericht om "de kraan open te zetten".

Dus niet bedoeld als sneer, maar neem die 1800 mensen met opvang toeslag gedoe. Duurde een paar maanden voordat het allemaal helder was.

Doe die 1800 x 1000 en dan realiseer je je hopelijk wat voor chaos je dan schept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Op 08:45
Nos enfants et nos plus jeunes sont ceux qui propagent le plus rapidement le virus, même si pour les enfants, ils n'ont parfois pas de symptômes. Il faut continuer à faire des sacrifices pour notre intérêt collectif
Emmanuel Macron kondigde de sluiting op maandag en "tot nader order" kinderdagverblijven, scholen, hogescholen, middelbare scholen en universiteiten aan. “Onze kinderen en onze jongste kinderen zijn degenen die het virus het snelst verspreiden, ook al hebben ze voor kinderen soms geen symptomen. We moeten doorgaan met het brengen van offers voor ons collectieve belang ', betoogde hij
Zijn wij nou Gekke Gerritje van Europa? Hier zeggen 'de experts' volgens Rutte dat de kinderen geen gevaar vormen (maar de namen, rangen en standen van deze experts worden niet bekend gemaakt) terwijl Macron heel duidelijk zegt dat zij juist het virus het snelst verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:36

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

[...]
Het zal voor die groep wellicht minder dodelijk zijn maar lange termijn effecten zijn nog onzeker. Zo waren er diverse patienten met schade aan longen en andere ongemakken (mogelijke onvruchtbaarheid).

Hier nog een quote voor de mensen die denken (niet specifiek op jou gericht) dat het vooral ouderen zal treffen.
"Het virus velt daarbij echt niet alleen oude mensen, zegt intensivist Van der Kuil. ‘Ik heb ook iemand van 26 in het ziekenhuis liggen.’ Ook in het Amphia Ziekenhuis liggen opvallend veel jonge mensen, bij wie weinig achterliggende problemen bekend zijn. Al zijn ouderen nog wel duidelijk in de meerderheid.

Daarbij moet ongeveer eenderde van de patiënten die in het ziekenhuis worden opgenomen uiteindelijk door naar de intensive care, wegens het falen van de longen."
Bron: https://www.volkskrant.nl...eerloos-we-zijn~b0335c91/

Was het onze premier of de RIVM die geen probleem in carnaval zag? De doktoren in Brabant denken daar inmiddels anders over.....
Mensen die het wilden verbieden werden toen weg gezet als hysterisch. Misschien had men zich toen toch niet blind moeten staren op de aanpak in Europa maar sneller naar Korea/Singapore/China moeten kijken.
"Carnaval is een hotspot qua besmettingen is gebleken, en de mensen die het toen hebben opgelopen nu in een piek het ziekenhuis bereiken – rekening houdend met een incubatietijd van vijf dagen, plus zeven dagen tot de zware gezondheidsklachten zich opdringen, bereiken de mensen die het virus toen hebben opgelopen nu het ziekenhuis. "
Bron: https://www.volkskrant.nl...eerloos-we-zijn~b0335c91/

Hier in Cambodja zijn inmiddels alle scholen dicht na 6 besmettingen in Phnom Penh en Siem Reap. Grenzen worden gesloten voor Amerikanen en enkele Europese landen. Vietnam gooit de grens dicht voor alle Europeanen. Thailand alleen weer een bepaald aantal landen, daar nemen besmettingen ook steeds sneller toe. Met name door terugkeer uit Korea en Italie/Iran. Mogelijke ook lokale transmissie.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wolly schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:09:
[...]

[...]

[...]

Zijn wij nou Gekke Gerritje van Europa? Hier zeggen 'de experts' volgens Rutte dat de kinderen geen gevaar vormen (maar de namen, rangen en standen van deze experts worden niet bekend gemaakt) terwijl Macron heel duidelijk zegt dat zij juist het virus het snelst verspreiden.
Waarom geloof jij de Franse onderzoekers wel, en de Nederlandse niet? Terwijl we in Nederland een wereldwijd zeer hoogstaande virologie afdeling hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
daan! schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:47:
[...]

Daar beweer je nogal wat, heb je daar een bron van?

Want dat kinderen minder vaak worden opgenomen mag duidelijk zijn, maar dat ze geen symptomen krijgen had ik nog niet gelezen.
Want ook milde hoestklachten zorgen voor besmettelijkheid.

En logisch redenerend zijn mensen met milde klachten minder geneigd thuis in bed te blijven. Ze blijven zich mengen in sociaal verkeer en zorgen zo potentieel juist voor méér verspreiding.
Lees bijv het recente artikel 'Coronavirus Infections in Children Including COVID-19: An Overview of the Epidemiology, Clinical Features, Diagnosis, Treatment and Prevention Options in Children'. Dit geeft een review van het kleine aantal studies dat gepubliceerd is rondom het beloop bij kinderen. Met daarbij aangegeven, maar belangrijk ook echt goed te realiseren, is dat de data binnen gepubliceerde studies grotendeels gebiased is doordat er kinderen met ziekenhuisbehoeftige symptomatologie geïncludeerd is.

En met milde klachten is het huidige devies ook al gewoon thuis te blijven, scholen sluiten of niet zou dat niet demoen veranderen. Het gaat verder dus puur om asymptomatische kinderen in principe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• soto
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Waarom geloof jij de Franse onderzoekers wel, en de Nederlandse niet? Terwijl we in Nederland een wereldwijd zeer hoogstaande virologie afdeling hebben?
Waarom is NL als enige zo zeker van zijn zaak en luistert niet naar de rest van de wereld?

Zo kan je het ook formuleren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
soto schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Waarom is NL als enige zo zeker van zijn zaak en luistert niet naar de rest van de wereld?

Zo kan je het ook formuleren...
Nou dat vroeg ik mij ook de gehele tijd af, totdat er net een totaal negeerde artikel geplaatst werd door een tweaker in dit topic van Erasmus. Die het ''medicijn'' tegen corona klaar heeft liggen.

Mij lijkt dat alles in een rap tempo zal verlopen en goedgekeurd gaat worden (indien het inderdaad goedgekeurd mag worden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Rutte kán dit gewoon niet. Hij snápt het niet. Hij heeft de kénnis niet.

Wil je dom hamsteren tegengaan? Leg dan uit dat de aardappels en het graan gewoon doorgroeien en dat je met de schaalvergroting in de landbouw met één man op een combine harvester eten voor honderdduizenden mensen kunt oogsten. Net als het transport van dit soort producten op grote schaal gewoon kan doorgaan.

Wij exporteren heel veel voedsel dat andere landen net zo hard nodig hebben als wij graag bijv. graan importeren. Dat gaat dus gewoon door. Voor wat hoort wat.

Nederland kan zelfvoorzienend zijn met voedsel

Door specialisatie hebben we hier in Nederland bij langdurig theoretisch 'dicht' gaan van de grenzen tijdelijk misschien een wat minder gevarieerd menu, maar doodgaan van de honger zullen we zeker niet.

Eerepels, groente, stukkie vlees. Niks mis mee. :9

Dit gaat overigens wel weer een ander licht gooien op de hele stikstofdiscussie gerelateerd aan de landbouw en veeteelt. En terecht.

Als iedereen hier dit soort informatie nu eens in zijn/haar omgeving gaat verspreiden i.p.v. hier de zóveelste rapportage over hamsteren neerplempen dan kan iedereen zijn/haar tijd wat beter/efficiënter besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
LopendeVogel schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Nou dat vroeg ik mij ook de gehele tijd af, totdat er net een totaal negeerde artikel geplaatst werd door een tweaker in dit topic van Erasmus. Die het ''medicijn'' tegen corona klaar heeft liggen.

Mij lijkt dat alles in een rap tempo zal verlopen en goedgekeurd gaat worden (indien het inderdaad goedgekeurd mag worden).
Niet "klaar" heeft liggen ze hebben anti-lichamen die ze op grote schaal kunnen produceren na testen ed.
Vergeet niet een vaccin neemt iets van 1-2 jaar om te ontwikkelen dit zou iets sneller kunnen zijn.

Van de medische wereld moet je dus de eerste maanden geen oplossing verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
ijdod schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Als ik Diederik Gommers, voorzitter van de ­Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), mag geloven liggen die 2000 bedden iets genuanceerder.

2000 corona-ic-patiënten is wel de max wat Nederland aan kan volgens hem.
Maar er zijn 1150 IC bedden waarvan gemiddeld 70% al bezet is, die liggen er vast niet voor niets.
Rest 345 lege bedden + 850 medium en low care IC (als die echt allemaal leeg zijn :N maar sneller leeg te maken). Kom je aan hooguit 1195 lege bedden.
Dan heb je alles meegeteld, volgens mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 14-03-2020 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Wolly schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:09:
[...]

[...]

[...]

Dan mag Macron eens wat data gaan delen waaruit blijkt dat dit daadwerkelijk zo is. Openheid en transparantie werd ook van China verlangd. Maar westerse wereldleiders lijken ongefundeerd uitlatingen te kunnen doen zonder de beschikbare wetenschappelijke bewijsvoering om dat te onderbouwen. Is nogal wat, en juist binnen tijden van crisis potentieel maatschappij ontwrichtend als land A zus doet en land B zo binnen een enkele unie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

[...]

Klaar staan? Hoe heb jij het gelezen.. Het moet nog getest worden op mensen en dat duurt nog maanden stond er in. Daarnaast ook andere landen die een oplossing hebben gevonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
k995 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:15:
[...]

Niet "klaar" heeft liggen ze hebben anti-lichamen die ze op grote schaal kunnen produceren na testen ed.
Vergeet niet een vaccin neemt iets van 1-2 jaar om te ontwikkelen dit zou iets sneller kunnen zijn.

Van de medische wereld moet je dus de eerste maanden geen oplossing verwachten.
Het Erasmus heeft het over een medicijn, niet over een vaccin. Een groot verschil.
Medicijn gaat nog wel een paar maanden duren, Vaccin nog veel langer.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 14-03-2020 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soto
Barrycade schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:07:
[...]

En vul dat eens in dan? Ik begrijp je gevoel, maar ik denk dat je te makkelijk denkt.

Zolang bedrijven blijven staan, betalen ze gewoon via de normale kanalen hun medewerkers. Als ze omvallen hoe weet de regering dan wie ze wat moeten betalen?

Al die ambtenaren zijn er niet om dat even te regelen. Systemen zijn niet ingericht om "de kraan open te zetten".

Dus niet bedoeld als sneer, maar neem die 1800 mensen met opvang toeslag gedoe. Duurde een paar maanden voordat het allemaal helder was.

Doe die 1800 x 1000 en dan realiseer je je hopelijk wat voor chaos je dan schept.
Ik wil het graag invullen maar ik zie me dat niet ff doen in een post :)

heel kort dan >:)

Het gaat erom dat contracten die schuld kunnen eisen en een keten van faillissement en ontslagen kunnen ontketenen worden bevroren
Dat we even genoeg nemen met 0% groei
Dat de overheid 'unlimited geld gaat printen'

"Systemen zijn niet ingericht om "de kraan open te zetten"."

Ik zat in 2008 in een operationeel hart van de financiële crisis.
Geloof me binnen 24 uur was geregeld dat banken elk type van schuld aan de ECB konden geven in ruil voor cash..
Heb dit mede gefaciliteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
[...]

This is the way.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
GAIAjohan schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:11:
[...]

Goede vraag.

Het antwoord is denk niet goed wordt uitgelegd waarom het in NL zogenaamd niet besmettelijk zou zijn. Zolang de voorlichting op dit punt wordt afgedaan met 'onze experts', wat in feite een dooddoener is, ga ik liever aan de kant van de zekerheid zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F-p_ZqIIkD_HEieDe_AyaI5QPgg=/f/image/voMmGXKj5v4i14SDTB9wpoYv.png

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik blijf weg van events, simpelweg omdat ik geen mensen wil aansteken. Voor mijzelf vind ik het geen issue. Ik heb nooit last van griep of ik merk het simpelweg niet als ik griep heb. Maar ik weet uit ervaring dat ik wel anderen kan aansteken.

Maar vanaf welk moment is de martiale wetgeving uitgeroepen en wat is de einddatum? Wat is de juridische einddatum van de huidige martiale wetgeving en hoe vaak kan deze nog worden verlengd? Wat zijn op dit moment de extra bevoegdheden die de overheid zichzelf heeft gegeven en kunnen we dit ergens online volgen? Wat kan de overheid met deze martiale wetgeving nog meer doen dan events met 100+ man verbieden? Krijgen wij een avondklok? Ik weet dat rechters niet aan de grondwet mogen toetsen, maar zijn er nu wetten van toepassing die niet overeenkomen met de grondwet?

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 14-03-2020 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:47
Het teletekst artikel over dat antilichaam sluit af met:
Wel moet nog uitvoerig getest worden en moet er een farmaceut gevonden worden die het middel gaat produceren.

Het kan daardoor maanden duren tot een medicijn op de markt komt. Een vaccin, waarmee besmetting wordt voorkomen, laat al gauw twee jaar op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Momenteel is het helaas gewoon niet duidelijk wat de rol van kinderen in de verspreiding is, zoals bijvoorbeeld ook in het recente rapport van het ecdc over social distancing measures staat, zijn dan verschillende afwegingen te maken.

Ik denk wel dat de communicatie van allerlei instanties&personen in diverse landen wellicht beter zou kunnen, maar ik ben geen communicatieexpert, en ik kan me ook goed voorstellen dat de communicatie een beetje aan de 'communiactieaard' van het betreffende land moet worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
MrJames schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Klaar staan? Hoe heb jij het gelezen.. Het moet nog getest worden op mensen en dat duurt nog maanden stond er in. Daarnaast ook andere landen die een oplossing hebben gevonden..
Dat zeg ik; het moet nog getest/goedgekeurd worden. Maar dan doe ik de aannamen dat ze dit natuurlijk in volle spoed gaan doen? althans, nu weet ik niet of er spoed achter zit, die aannamen heb ik dan wel gemaakt :)

Edit; ik heb het weer (toegegeven, snel) gelezen, ik zie nergens dat het maanden gaat duren? Schandalig van mij of jij zit er naast haha?

[ Voor 12% gewijzigd door LopendeVogel op 14-03-2020 11:25 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een ZT (zero tolerance) topic.

Overtreding van de onderstaande topic regels zal resulteren in minimaal een 24 uurs AWM ban.
• Geen slowchat
• Geen complottheorieën
• Geen paniekreacties
• Onderbouw je argumentatie met bronnen, extraordinary claims require extraordinary evidence
• Post hier alleen over de uitbraak in zijn algemeenheid. Voor het bespreken van persoonlijke voorbereidingen en maatregelen was er Het voorbereiden op het coronavirus topic. Dit is nu gesloten omdat men zich niet bleek te kunnen inhouden.
• Geen discussie over het functioneren van het RIVM of andere organen zonder verdere relatie met het virus
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Voor een actuele, interactieve kaart van de uitbraak, inclusief gemelde besmettingen en doden, zie
Wereld:
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6
Nederland:
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251

Handige links:
https://debatgemist.tweed...wikkelingen-coronavirus-0

Om de posts leesbaar te houden graag geen gebruik meer maken van hoofdletters / vetgedrukte tekst om bepaalde stukken te benadrukken.
Mocht je punt alsnog te onduidelijk uit je post naar voren komen, gebruik dan cursieve tekst.

Feedback op dit topic, en elk ander topic in AWM, mag in Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Terugkoppelingstopic . Hier is het offtopic.