Ja her en der is men zeker veel te extreem bezig dat ontken ik ook zeker niet. Bij de Jumbo bij ons in de buurt (Apeldoorn) waren vooral de producten die lang houdbaar zijn schaars (pasta/blikken soep e.d.).SomerenV schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 00:44:
[...]
Dat mensen nu meer (moeten) kopen dan normaal kan ik wel inkomen, maar als ik die foto's her en der zie, en de situatie hier in het dorp bekijk dan lijkt het er meer op dat mensen zich voorbereiden op de hongerzomer van 2020Als het écht was omdat je meer thuis bent en dus meer consumeert dan zouden mensen niet zo gruwelijk selectief zijn in wat ze massaal inslaan.
Maar op dit moment weten wij nog niet hoe het in NL gaat verlopen, dus nu liever een kleine voorraad dan dat je over 2 weken met lege handen staat.
Wij hebben qua eten (bijna) altijd een voorraad om 2 weken vol te houden. Is dat doemdenken of gewoon een kwestie van wat zekerheid? En de mensen die dat tot gisteren nog niet hadden, geef ik ze ook geen ongelijk om een kleine voorraad aan te leggen.
Maar om nu ineens 5 pakken met 48 rollen wc papier in te slaan is natuurlijk van den zotte!

Als je een pastamachine hebt is dat inderdaad een perfecte oplossing, maar (naar mijn idee) ook in dat geval ga je toch wat groter inslaan dan normaal? Dus in plaats van 1 kilo bloem per maand (?) haal je ineens 4 kilo bloem (en dan nog de rest).Wat pasta betreft (of mie/noodles/whatever), die maak ik zelf welMet een kilo bloem en 4 eitjes maak je voor 16 personen pasta. Doe gek en doe dat 4 keer en je hebt 64 porties aan pasta die je in kunt vriezen. Dat kost je 2,50 aan bloem en hier bij de boer betalen we 12 cent voor een scharreleitje. Dan heb je voor nog geen 5 euro twee volle weken aan pasta (uitgaande van vier personen)
Een pastamachine is overigens wel een pré want die shit volledig handmatig maken is écht een kutwerk
Dat zeker!Koop een grote verpakking champignons, een flink stuk vlees en vis (in stukken snijden en invriezen), olijfolie (en dan drie varianten ofzo), gedroogde kruiden en wat andere zooi om erin te flikkeren en je kunt super cheap met gemak twee weken overleven.
Ik denk (enorme aanname) dat veel mensen lang hebben gedacht dat een (klein) voorraadje nog echt nodig was, tot deze week. Dus dat is de komende dagen aangelegd bij de meeste mensen, en ik vermoed dat het volgende week woensdag(?) een stuk rustiger wordt in de supermarkten omdat de meeste mensen het belangrijke al wel in huis hebben.Maar goed, dat is meer voor het 'voorbereiden op' topic hier. Punt is, dat als je het een beetje slim aanpakt je niet als een malle hoeft te gaan hamsteren zoals je veel mensen ziet doen. Dan heb je ook geen hele kast nodig voor al je paniekvoedsel maar volstaat een plankje in de kelder(kast).